Jawel. En haar longarts houdt toezicht op alles. En waarom zou ze naar ons moeten luisteren? Het is haar leven. Ik kan me goed voorstellen dat ze er wel genoeg van heeft als het zo moet. Totaal geen energie meer. Kan de deur niet meer uit. Het houdt een keer op hoorquote:Op maandag 21 september 2020 21:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Mondige patiënt.
Maar luistert ze wel naar deskundige adviezen en naar haar kinderen?
Heftig allemaal P.quote:Op maandag 21 september 2020 21:57 schreef PdeHoog het volgende:
Om nog even terug te komen op golfer's vraag:
[..]
Jawel. En haar longarts houdt toezicht op alles. En waarom zou ze naar ons moeten luisteren? Het is haar leven. Ik kan me goed voorstellen dat ze er wel genoeg van heeft als het zo moet. Totaal geen energie meer. Kan de deur niet meer uit. Het houdt een keer op hoorEn dan word je gereanimeerd en kom je in dezelfde shit terecht. Daarnaast heeft ze genoeg resultaten van reanimaties meegemaakt in het bejaardentehuis (waar ze werkte als receptioniste) om dat niet te willen.
Deden wij ook jaquote:Op maandag 21 september 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftig allemaal P.
Gaat niemand van de kinderen mee naar afspraken met een arts ofzo? Met J's vader kregen we ook allemaal halve en foutieve informatie. Toen zijn we mee gegaan, met een vragenlijst en een kladblok. Dat gaf ons wel veel duidelijkheid.
Bij het slechtnieuwsgesprek heb ik zitten notuleren. We hebben nog wel een aantal keer in die notulen gekeken wat er ook alweer gezegd was.
Gebeurt allemaal aan het bed. Dus we moeten afgaan op haar verhaal. Maar misschien wordt het wel tijd voor een goed gesprek.quote:Op maandag 21 september 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heftig allemaal P.
Gaat niemand van de kinderen mee naar afspraken met een arts ofzo? Met J's vader kregen we ook allemaal halve en foutieve informatie. Toen zijn we mee gegaan, met een vragenlijst en een kladblok. Dat gaf ons wel veel duidelijkheid.
Bij het slechtnieuwsgesprek heb ik zitten notuleren. We hebben nog wel een aantal keer in die notulen gekeken wat er ook alweer gezegd was.
Meestal is wel bekend wanneer de arts komt, dan kan iemand van jullie aansluitenquote:Op maandag 21 september 2020 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gebeurt allemaal aan het bed. Dus we moeten afgaan op haar verhaal. Maar misschien wordt het wel tijd voor een goed gesprek.
Da's toch prima te parsen door de verzekeraars, in de vorm van een eenzijdige beeindiging van de polis?quote:
Overleg met je moeder dat je er een keer bij wil zijn. En als zij dat goed vindt, geef dat dan aan bij de verpleging. Dan regelen die wel dat er een familiegesprek komt.quote:Op maandag 21 september 2020 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gebeurt allemaal aan het bed. Dus we moeten afgaan op haar verhaal. Maar misschien wordt het wel tijd voor een goed gesprek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 21 september 2020 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Bah, Cat, en die collega is bij dezelfde cliënt geweest?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#wereldalzheimersdag
quote:Op maandag 21 september 2020 23:23 schreef AnneX het volgende:
Jasses Cat...heb je de hausse meegemaakt met het intramuraal werken en zal je alsnog
besmet raken.
Voor Oma CandaasjeIk denk dat ik al eerder besmet ben geweest hoor. Veel langer onbeschermd contact gehad met collega’s die de typische symptomen hadden en, toen testen eenmaal mocht, besmet bleken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#wereldalzheimersdag
Ik had drie dagen een kuchje toen testen nog niet mocht. Ik denk nu dat het COVID was. Als ik dat kuchje nu had was ik er meteen een afspraak voor gaan maken. Maja, niks.
En in die tijd kwam ik verder nergens. Nu wel.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Goed nieuwsquote:Op maandag 21 september 2020 20:45 schreef AnneX het volgende:
Vandaag was een butdmiddagje.
Tis niet leuk om als vrijwilliger te worden afgeserveerd, het gevoel te hebben van ...
Bijv. de laptop was ontregeld. Collega en ik zijn niet echt nerds en ook niet digibeet.
Wij redden ons altijd wel. Is de laptop terug, vraag ik wat er was...”niks” . Hoezo niks.
“Niks”. En dan anderhalve week voor niks bij de ict afdeling staan?
Er was meer.![]()
En oh ja, de medische apk was goed. Lab. etc. Bloeddruk. Hoera![]()
( gewoonlijk valt er iets te zeuren ).
Dat is voor mijn zus en pa dan. Er is beperkt bezoekgebeuren in het ziekenhuis. Slechts 1 persoon per dag maar die mag onbeperkt komen. Mijn vader en zus gaan afwisselend.quote:Op maandag 21 september 2020 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Overleg met je moeder dat je er een keer bij wil zijn. En als zij dat goed vindt, geef dat dan aan bij de verpleging. Dan regelen die wel dat er een familiegesprek komt.
Juist in een situatie zoals je beschrijft is het zo belangrijk om alle info te hebben. Ook om later met je moeder door te spreken, die het wellicht ook niet allemaal meer kon bijhouden. Sterkte ermee.
Jawel. Corona zit wel lekker in de weg want je merkt dat hij behoefte heeft aan een praatje. Ik bel hem om de dag ff.quote:Op maandag 21 september 2020 23:42 schreef Blues het volgende:
Nou P wel zorgelijk met je moederHopelijk geeft een familiegesprek meer opheldering wat de prognose is en eventueel de mogelijkheden nog. Trekt je vader het nog wel?
[..]
quote:Op onze afdeling Cardiologie zijn extra voorzorgsmaatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus te beperken. Aanleiding hiervoor is dat drie patiënten en vijf medewerkers van de verpleegafdeling Cardiologie onlangs positief getest zijn op het coronavirus. Alle medewerkers van de verpleegafdeling cardiologie dragen daarom tijdelijk uit voorzorg een chirurgisch mondneusmasker om elkaar en patiënten maximaal te beschermen.
Oh fijntjesquote:Op dinsdag 22 september 2020 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
Dit is dan ook weer niet bevordelijk voor de gemoedsrust
[..]
quote:Op dinsdag 22 september 2020 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Voor familiegesprekken kan bij ons wel een uitzondering gemaakt worden op het bezoekbeleid. En anders kan je er misschien via (video)bellen bij aanhaken? Ik zou ook echt proberen een gesprek te regelen zodat je goed op de hoogte bent. Sterkte, wat een akelige situatie zegquote:Op dinsdag 22 september 2020 06:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is voor mijn zus en pa dan. Er is beperkt bezoekgebeuren in het ziekenhuis. Slechts 1 persoon per dag maar die mag onbeperkt komen. Mijn vader en zus gaan afwisselend.
Soms hebben artsen, hoewel het niet het protocol is, liever dat er nog iemand mee komt. Anders kunnen ze alles twee keer vertellen. Kan me heel goed voorstellen dat je ma het niet allemaal goed meer meekrijgt.quote:Op maandag 21 september 2020 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze zouden ze direct allemaal moeten bannenquote:
Met corona ligt dit nu echt heel lastig. Zeker als er besmettingen op de afdelingen zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Soms hebben artsen, hoewel het niet het protocol is, liever dat er nog iemand mee komt. Anders kunnen ze alles twee keer vertellen. Kan me heel goed voorstellen dat je ma het niet allemaal goed meer meekrijgt.
Hmm ja, misschien is het nu weer anders, ik hoorde dit een maand geleden zeg maar, toen het iets beter ging met Corona. Ligt er misschien ook aan wat het is, de controle van de reumatoloog of de uitslag van iets bij een oncoloog.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Met corona ligt dit nu echt heel lastig. Zeker als er besmettingen op de afdelingen zijn geweest.
Zelfs met die vriendin van mijn moeder mocht er echt maar 1 persoon per bezoektijd komen (ondanks dat dat ziekenhuis corona-vrij was), en er mocht ook niet afgewisseld worden (terwijl de bezoektijd bijvoorbeeld 3 uur lang was).
Maar het is inderdaad wel handig om eens te overleggen, als P dat zelf wil, of hij niet een keer in plaats van zijn andere familieleden kan gaan.
Ik moest al aan je denken toen ik het las, in de hoop dat ze niet dáár lag. Wel dusquote:Op dinsdag 22 september 2020 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wen er maar aan, corona is here to stay.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hmm ja, misschien is het nu weer anders, ik hoorde dit een maand geleden zeg maar, toen het iets beter ging met Corona. Ligt er misschien ook aan wat het is, de controle van de reumatoloog of de uitslag van iets bij een oncoloog.
Vorige keer was mijn vader er blijkbaar net toen de arts langskwam. Mijn vader is wel scherp in dat soort dingen. Net ook even met mijn zus overlegd. Ze zijn nu aan het overleggen over het plaatsen van een sensor tussen hartspier en longspier dat de hoeveelheid vocht moet meten zodat ze sneller in kunnen grijpen als er teveel vocht bij het hart komt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Soms hebben artsen, hoewel het niet het protocol is, liever dat er nog iemand mee komt. Anders kunnen ze alles twee keer vertellen. Kan me heel goed voorstellen dat je ma het niet allemaal goed meer meekrijgt.
Je kan weinig anders hequote:Op dinsdag 22 september 2020 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
klote zeg, P. Je klinkt er redelijk berustend onder, trouwens.
Ik hoop dat bepaalde "influencers" als Lange Frans, Famke Louise en nog heel wat van die waailappen binnenkort eens bij die 1000+ nieuwe besmettingen gaan horen. In de strijd tegen Covid lijkt me dat heel nuttig.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Wen er maar aan, corona is here to stay.
Dus het moet beter gaan met de bewustwording van mensen
Heb ik besproken met mijn zus, maar G is nog verkouden. Weliswaar geen corona, maar ik wil geen risico nemen. Er liggen meer mensen dan mijn moeder en zo. En ik ben zelf ook een risico-gevalletje. Ik ga dus gewoon fijn elke dag even een kwartiertje bellen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:20 schreef Candaasje het volgende:
Maar het is inderdaad wel handig om eens te overleggen, als P dat zelf wil, of hij niet een keer in plaats van zijn andere familieleden kan gaan.
Helder zo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vorige keer was mijn vader er blijkbaar net toen de arts langskwam. Mijn vader is wel scherp in dat soort dingen. Net ook even met mijn zus overlegd. Ze zijn nu aan het overleggen over het plaatsen van een sensor tussen hartspier en longspier dat de hoeveelheid vocht moet meten zodat ze sneller in kunnen grijpen als er teveel vocht bij het hart komt.
Ook met moeders gebeld. Gaf me hetzelfde verhaal als pa en zus. Het is in ieder geval consistent dus. Ze heeft last van hartritmestoornissen en is op dit moment een wandelende tijdbom. Het kan morgen over zijn, maar als ze de medicijnen goed weten in te regelen kan het ook nog een hele tijd goed gaan.
Ze benadrukte net nog even dat mocht het fout gaan in het ziekenhuis, dan mogen ze helemaal niets doen.
[..]
Je kan weinig anders heHaar leven en zo.
En ik heb haar de afgelopen jaren echt sterk achteruit zien gaan qua gezondheid. Ik snap heel goed dat ze er absoluut geen zin meer in heeft. Ik hoop dat ze nog even een beetje aansterkt en lekker naar huis kan zodat we nog langs kunnen komen en zo. En dat ze nog een tijdje kan genieten. Voorlopig mag ze echter nog wel een tijdje blijven ivm afbouwen infuus en inregelen medicatie.
Je kunt inderdaad weinig anders. Ik hoop ook dat ze aansterktquote:Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef PdeHoog het volgende:
Je kan weinig anders he Haar leven en zo.
En ik heb haar de afgelopen jaren echt sterk achteruit zien gaan qua gezondheid. Ik snap heel goed dat ze er absoluut geen zin meer in heeft. Ik hoop dat ze nog even een beetje aansterkt en lekker naar huis kan zodat we nog langs kunnen komen en zo. En dat ze nog een tijdje kan genieten. Voorlopig mag ze echter nog wel een tijdje blijven ivm afbouwen infuus en inregelen medicatie.
Als eigen merk? Want op zich is de verkrijgbaarheid van die dingen niet het probleem toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yes, Albert Heijn verkoopt nu ook SodaStream cylindersHopelijk kan ik ze binnenkort ook bij Albert omruilen.
Nee, het merk SodaStream. Als je in de stad of een groot dorp woont is de verkrijgbaarheid niet moeilijk. Dan loop je even een Blokker of MediaMarkt in. Daar moet ik 20 minuten voor in de auto terwijl er verder niets in die richting is. Meestal neem ik de lege patronen mee als ik de bewoonde wereld in ga. Dat ga ik straks toevallig. Ik wilde naar Albert Heijn voor boodschappen en naar Blokker voor de patronen. Blokker kan ik nu overslaanquote:Op dinsdag 22 september 2020 11:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als eigen merk? Want op zich is de verkrijgbaarheid van die dingen niet het probleem toch?
quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:
Als je dat hoort zou ik toch maar eens naar de GGZ gaan
Naar huis zou mooi zijn inderdaadquote:Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef PdeHoog het volgende:
Je kan weinig anders heHaar leven en zo.
SGP?quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:49 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet al waar ik niet op ga stemmen
quote:Op dinsdag 22 september 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je dat hoort zou ik toch maar eens naar de GGZ gaan
Laten we het hopen. Maar als dat gebeurt weten we nu wel wat handig is en nietquote:Op dinsdag 22 september 2020 11:38 schreef Isabeau het volgende:
Blues, tof dat het weer fijn werkt op de poli! Hopelijk blijft dat zo en hoeft niet nog een keer de hele boel omgegooid te worden.
De euro afschaffenquote:Op dinsdag 22 september 2020 11:49 schreef derLudolf het volgende:
D66 wil drijfmest afschaffen (wie gaat al die nieuwe stallen betalen?)
SP wil de euro afschaffen.
Ik weet al waar ik niet op ga stemmen
Uhu. Gelukkig gaat het in het VK heel erg goed op het momentquote:Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De euro afschaffenDat heeft alleen effect als Duitsland dat ook doet.
FvD en volgens mij de PVV willen dat ook.quote:Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef Isabeau het volgende:
De euro afschaffenDat heeft alleen effect als Duitsland dat ook doet.
Alsof die ooit een optie warenquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef golfer het volgende:
FvD en volgens mij de PVV willen dat ook.
Nog een paar partijen waarop je dus niet hoeft te stemmen.
Precies de partijen waar ik niet op ga stemmen. Uit principe. En de SP is ook aan dat lijstje toegevoegd, hoewel ik het idee van die nationale zorgverzekering wel weer kan waarderen. Ik vind de verzekeraars weinig toegevoegde waarde bieden bij het verlenen van zorg eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Stem liever niet dan daarop.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind de verzekeraars eerder belemmerend bij goede zorgquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:31 schreef PdeHoog het volgende:
Precies de partijen waar ik niet op ga stemmen. Uit principe. En de SP is ook aan dat lijstje toegevoegd, hoewel ik het idee van die nationale zorgverzekering wel weer kan waarderen. Ik vind de verzekeraars weinig toegevoegde waarde bieden bij het verlenen van zorg eigenlijk.
Ditquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de verzekeraars eerder belemmerend bij goede zorg
Ik streep af, weet in ieder geval waar ik niet op stem, dat maakt de lijst al een stuk korterquote:Op dinsdag 22 september 2020 13:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Semieten zijn naar mijn moeder heeft die ook gehad toen ze in het ziekenhuis lag. Dacht ze dat ze op de camping was enzo. Echt heel vreemd.
Ven politieke partijen.. ik weet het op dit moment echt niet op wie ik zou kunnen stemmen.
Semieten?quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Semieten zijn naar mijn moeder heeft die ook gehad toen ze in het ziekenhuis lag. Dacht ze dat ze op de camping was enzo. Echt heel vreemd.
Ven politieke partijen.. ik weet het op dit moment echt niet op wie ik zou kunnen stemmen.
Autocorrectquote:
Dat lijkt me ook een interessant boek. Het staat toch enorm ver van je af, mensen die zo denken. Hoe zijn ze daar toe gekomen? Hopelijk geeft het boek ook antwoorden en roept het niet nog meer vragen op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:15 schreef Blues het volgende:
Begonnen in het boek "Wij zijn licht".
Over die woongroep uit Utreg waarvan er eentje zich zo uitgehongerd had en alleen van de zon leefde (die anderen uit de woongroep deden dat overigens ook) dat ze overleed.
De vorm waarin het geschreven is, moet je even aan wennen, maar het blijft toch een fascinerend en intrigerend gegeven om zo te leven.
https://www.bol.com/nl/f/wij-zijn-licht/9200000123961577/
Dit interview met de schrijfster helpt wel om het perspectief waaruit ze het geschreven heeft in het juiste perspectief te zien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een interessant boek. Het staat toch enorm ver van je af, mensen die zo denken. Hoe zijn ze daar toe gekomen? Hopelijk geeft het boek ook antwoorden en roept het niet nog meer vragen op.
Zelfs een blaasontsteking bij mensen met dementie kan een delier en/of meer verwardheid opleverenquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:46 schreef Candaasje het volgende:
@:Isabeau : oma was al bekend met Alzheimer inderdaad.
Ze heeft wel momenten gehad dat de verwardheid meer op een delier er bovenop leek, toen ze ondervoed was.
Ik heb weer een fysiek college! Het is een inleiding en nog vol technische problemen (want 80% moet het online volgen). Maar toch, ik word er vrolijk van!!
Vorig jaar bij mijn oma gezien. Een delier is echt een raar iets.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Zelfs een blaasontsteking bij mensen met dementie kan een delier en/of meer verwardheid opleveren
Ik heb de voorganger van de https://www.coolblue.nl/p(...)-rs66n8101s9-ef.htmlquote:Op dinsdag 22 september 2020 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:fietsie welke koelkast heb jij nu ook weer? Dacht dat ik hem open had laten staan, maar helaas.
Dan kijkt iedereen volgens mij verbaasd dat jij iemand staat te zoenen ja..quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:13 schreef derLudolf het volgende:
[ facebook ]
En als ik nu zo'n BN'er op de bek pak hè, krijg ik dan lof omdat ik ook niet mee doe, of word ik voor aanranding opgepakt?
Dat dus. En die "dame" heeft aan het begin nog 31.000 steun van de overheid gehad, en geld om te zorgen dat iedereen oppast.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat willen de bn'ers? Viruswaanzin zit er toch gewoon achter.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan kijkt iedereen volgens mij verbaasd dat jij iemand staat te zoenen ja..
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan kijkt iedereen volgens mij verbaasd dat jij iemand staat te zoenen ja..
-doet een buiginkje-quote:
En geld om in een campagne voor de corona maatregelen te verschijnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus. En die "dame" heeft aan het begin nog 31.000 steun van de overheid gehad, en geld om te zorgen dat iedereen oppast.
Goh.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Protip: laat je stallaarzen niet een maand lang in een dichte kamer staan, als die kamer ook je slaap/studeer/woon/eet/etc.kamer is
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Protip: laat je stallaarzen niet een maand lang in een dichte kamer staan, als die kamer ook je slaap/studeer/woon/eet/etc.kamer is
Uh ja uiteraard gaan er dingen fout, maar om dan als kleuter stampvoetend te gaan roepen dat je niet meer meedoet is ook wel heel simpel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:36 schreef PdeHoog het volgende:
Om terug te komen op die BN'ers: ik snap aan de ene kant de onvrede wel. Ik zou het ook wel eens fijn vinden als men duidelijk aangaf hoe bepaalde besluiten worden genomen en op basis van welke informatie. Kritische vragen zijn altijd goed. Maar er is een koers uitgestippeld en dan moeten we die ook gaan volgen met zijn allen anders krijg je alleen maar meer ellende.
Wat ik beschamend vind is dat er niet openlijk besproken is wat het probleem met de mondkapjes en de persoonlijke beschermingsartikelen was in het begin (geen mondkapjes in de ouderenzorg) en hetgeen ook bij Lubach is besproken: dat een paar van die hoge piefen gewoon het inhuren van voldoende laboratoriumcapaciteit hebben tegengehouden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Best wel pittige reactie op die BN'ers (er is iemand duidelijk pissig)Prima reactie van die persoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Uh ja, tuurlijk, iedereen zal wel vragen of bedenkingen hebben bij dingen. Maar ja, als je je gewoon aan desbetreffende maatregel houdt en elke maatregel is goed om de R met 0,02 te laten dalen, dan is dat het waard.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:49 schreef Myraela het volgende:
Het is vooral gewoon dom dat deze influencers zich voor Willem Engels karretje hebben laten spannen. Voor de rest is dit niets nieuws, deze vragen worden al maanden gesteld. Alleen dan vooral uit de wappies hoek. Door deze actie is er een grote tegenbeweging #ikdoewelmee, maar óók deze mensen geven aan dat ze wel deze twijfels en vragen hebben. Dus uiteindelijk is de actie een succes, want nu is duidelijk dat deze vragen echt beantwoord moeten worden. Maar de influencers staan daarbij wel voor lul.
Vind je dat echt? Ik vind vooral het eerste deel echt tenenkrommend treurig. Alsof elke artiest dom is, of elk model. Dat is gewoon een hele beroepsgroep belachelijk maken en slaat nergens op. En zo zitten er wel meer van die rare ad hominems in.quote:
Natuurlijk is het allemaal een beetje gechargeerd in die reactie, maar in dit geval zie ik er de humor wel van in.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:58 schreef Candaasje het volgende:
Vind je dat echt? Ik vind vooral het eerste deel echt tenenkrommend treurig. Alsof elke artiest dom is, of elk model. Dat is gewoon een hele beroepsgroep belachelijk maken en slaat nergens op. En zo zitten er wel meer van die rare ad hominems in.
Ik ben het verder zeker niet eens met deze rare tegenbeweging hoor, en een reactie op dat gedrag is prima, maar hou het gewoon bij de feiten.
Het is alleen maar goed dat we, wanneer we bedenkingen hebben over een maatregel, daar ook vragen over kunnen stellen. Je hoeft ook weer niet alles stilzwijgend te accepteren. Dat maakt Nederland juist een mooi land. Een oproep om de maatregels dan maar niet op te volgen is natuurlijk belachelijk, zeker met zo'n jonge en beïnvloedbare doelgroep.quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:56 schreef derLudolf het volgende:
Uh ja, tuurlijk, iedereen zal wel vragen of bedenkingen hebben bij dingen. Maar ja, als je je gewoon aan desbetreffende maatregel houdt en elke maatregel is goed om de R met 0,02 te laten dalen, dan is dat het waard.
Dat nu mensen zich er minder aan houden de R enorm is verhoogd laat toch wil zien dat ergens een verband bestaat
Het enge is dat deze lui worden geregistreerd door viruswaanzin, die ook oproepen doet op verzorgingshuizen te bellen/bezoeken en eisen opheldering te krijgen, die vandaag bij een school stonden met spandoek “mondkapjes is kindermishandeling “, die ziekenhuizen plat willen bellen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is alleen maar goed dat we, wanneer we bedenkingen hebben over een maatregel, daar ook vragen over kunnen stellen. Je hoeft ook weer niet alles stilzwijgend te accepteren. Dat maakt Nederland juist een mooi land. Een oproep om de maatregels dan maar niet op te volgen is natuurlijk belachelijk, zeker met zo'n jonge en beïnvloedbare doelgroep.
Dat is wel de beste manier om die mensen te doen realiseren dat het niet "een simpel griepje" is. Als er toch mensen het moeten krijgen...quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:40 schreef sigme het volgende:
en daarom "hullie van de verkeerde kant" de meest enge ziektes (Covid bijvoorbeeld) mogen toewensen
Ze kunnen het ook krijgen als simpel griepje he? Wel eens aan gedacht?quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is wel de beste manier om die mensen te doen realiseren dat het niet "een simpel griepje" is. Als er toch mensen het moeten krijgen...
Aan de andere kant, zullen die mensen waarschijnlijk wel enorme super verspreiders zijn, dus is het niet wenselijk dat hun Covid19 krijgen.
Ik heb t filmpje zitten bekijken maar wat is er om te lachen danquote:Op dinsdag 22 september 2020 17:41 schreef AnneX het volgende:
Wat een waanzinnige virus navelstaarders.
De wereld is voorlopig een stukje groter dan jijzelf.
Hou daar eens rekening mee.
Met Max een stukkie rijden naar Muiden en de sluizen.
Hartelijk gelachen.![]()
Het is niet "hun krijgen het" maar "zij krijgen het". En niemand moet het krijgen. Ook niet om ze te laten realiseren dat het niet een simpel griepje is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is wel de beste manier om die mensen te doen realiseren dat het niet "een simpel griepje" is. Als er toch mensen het moeten krijgen...
Aan de andere kant, zullen die mensen waarschijnlijk wel enorme super verspreiders zijn, dus is het niet wenselijk dat hun Covid19 krijgen.
Mja vroeger dacht de dorpsgek in complotten en iemand 2 dorpen verderop ook. De kans dat die 2 elkaar troffen en zich zouden verenigen was al klein, de kans dat ze nog 2gekkies bij vonden was nihil...quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:53 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook zo'n gast op FB, hij is altijd al heel erg overtuigd van zijn gelijk geweest.
En ach, als je goed voor hem bent is ie goed voor jou maar hij is niet bepaald gehinderd door enige kennis. Dat je op de praktijkschool hebt gezeten is niets mis mee, maar ze zouden daar mensen echt eens moeten leren zwijgen als je ergens geen verstand van hebt![]()
Tegenwoordig is ie vrachtwagenchauffeur en is ie hele weken van huis maar daarvoor (toen ie meer contact met mensen had, bijvoorbeeld in het grondverzet) heeft ie heel wat werkgevers versleten
En daarom verwachtte ik een ‘nog net’ filmpjequote:Op dinsdag 22 september 2020 18:00 schreef AnneX het volgende:
Tis een voorbeeld hoe de sluis erbij ligt, inclusief dikbezette terrassen.
Er wordt wat “afgezongen”in en rond de sluis ín de bootjes en langs de bootjes op elkaar, zodat het goed gaat. Nog net.Dat is wel eens amusant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of tenminste ik dacht het dat was...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:21 schreef Barreltje het volgende:
Ik zwaaide vandaag naar het pied-a-terreIk kan mijn huis zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of tenminste ik dacht het dat was...
The love you take is equal to the love you make.
Oh, het is wel Stad? Ik kan er weinig chocola van maken.quote:
Maar nu zie ik het welquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:34 schreef Barreltje het volgende:
Ik zag een toren en een stadion..![]()
De rest ken ik helemaal niet..
Maar het lijkt wel een beetje een gebombardeerde stad zo..
Door de foto's gescrolled. Wat een leuk huisje om erbij te hebben! Verhuren jullie dat ook? Of staat t gewoon leeg als je er niet bent.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:12 schreef sigme het volgende:
Oh ja. @:Blues, m'n pied-a-terre : K&W / De verbouwing van sigme's pied-à-terre #2
Dat is mijn (ons) eerste huisje, we zijn er in '96 ofzo gaan wonen en hebben het in 2003 gekocht en van 2010 tot 2016 verbouwd (eigenlijk alleen de benedenverdieping). Wat best respectabel langdurig is in aanmerking genomen dat het huis nog geen 24m2 oppervlak heeft.
Ik zie dat ik er alleen maar photobucketfoto's van heb, in dat topic van de verbouwing. Ik zal binnenkort eens wat nieuwe foto's maken.
We hebben het een tijd verhuurd aan een familielid dat nadat de verkering uit was even geen huis had (en wel een restschuld, dus kon wel even lage huur gebruiken). We hebben het ook wel eens weekendjes/midweekjes verairbnb'd. Wel leuk, maar best veel werk voor uiteindelijk beperkte opbrengst. Meer dan 100/nacht vind ik echt te belachelijk om te vragen, maar schoon bleef daar 25/nacht van over.. en dan moet ik er wel 2 uur voor fietsen en 2 uur schoonmaken ofzo.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Door de foto's gescrolled. Wat een leuk huisje om erbij te hebben! Verhuren jullie dat ook? Of staat t gewoon leeg als je er niet bent.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:46 schreef sigme het volgende:
We hebben het een tijd verhuurd aan een familielid dat nadat de verkering uit was even geen huis had (en wel een restschuld, dus kon wel even lage huur gebruiken). We hebben het ook wel eens weekendjes/midweekjes verairbnb'd. Wel leuk, maar best veel werk voor uiteindelijk beperkte opbrengst. Meer dan 100/nacht vind ik echt te belachelijk om te vragen, maar schoon bleef daar 25/nacht van over.. en dan moet ik er wel 2 uur voor fietsen en 2 uur schoonmaken ofzo.
Ook wel eens voor een iets langere tijd verhuurd aan docenten / studenten van de universiteit. Wisselende ervaring daarmee, het huisje is eigenlijk echt niet bedacht op verhuur en met een beetje nonchalante mensen levert dat een hoop nawerk.
Nu verhuren we het niet meer, en ik denk dat we dat de komende jaren zo houden, tenzij er nog weer eens zoiets in de familie zich voordoet misschien. Familie logeert er sowieso af en toe natuurlijk.
Leuk buurtje om te airbnb-enquote:Op dinsdag 22 september 2020 18:46 schreef sigme het volgende:
[..]
We hebben het een tijd verhuurd aan een familielid dat nadat de verkering uit was even geen huis had (en wel een restschuld, dus kon wel even lage huur gebruiken). We hebben het ook wel eens weekendjes/midweekjes verairbnb'd. Wel leuk, maar best veel werk voor uiteindelijk beperkte opbrengst. Meer dan 100/nacht vind ik echt te belachelijk om te vragen, maar schoon bleef daar 25/nacht van over.. en dan moet ik er wel 2 uur voor fietsen en 2 uur schoonmaken ofzo.
Ook wel eens voor een iets langere tijd verhuurd aan docenten / studenten van de universiteit. Wisselende ervaring daarmee, het huisje is eigenlijk echt niet bedacht op verhuur en met een beetje nonchalante mensen levert dat een hoop nawerk.
Nu verhuren we het niet meer, en ik denk dat we dat de komende jaren zo houden, tenzij er nog weer eens zoiets in de familie zich voordoet misschien. Familie logeert er sowieso af en toe natuurlijk.
Ja, ik meende wel de Euroborg te herkennen. Toen zag ik het Stadspark/de drafbaan en zag ik ook waar het Noorderplantsoen is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar nu zie ik het wel
M'n hoofdkantoor -dat is die toren nabij het stadion- kan ik nu goed terugvinden, m'n pied à terre ligt daar vlakbij.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik meende wel de Euroborg te herkennen. Toen zag ik het Stadspark/de drafbaan en zag ik ook waar het Noorderplantsoen is.
Ja, mijn buren verdienen er goed geld meequote:Op dinsdag 22 september 2020 19:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuk buurtje om te airbnb-en
Drafbaan? Das war einmal...quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]De drafbaan valt wel op. In de richting van mijn ouderlijk huis wordt het wat wazig maar ik kan wel redelijk bepalen waar het ongeveer zou moeten liggen.
Wat ik lees zit de drafvereniging er nog en bovendien blijft het ding toch zo heten, ook als er niet meer gedraafd wordt?quote:
Een drafbaan waar geen paarden meer komen vind ik geen drafbaan meerquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat ik lees zit de drafvereniging er nog en bovendien blijft het ding toch zo heten, ook als er niet meer gedraafd wordt?
dat je dan iets onbenulligs, als zeg, een blok zeep van 1,35 toevoegt en je vervolgens 2 pakketjes ontvangt....quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef Candaasje het volgende:
Dat je 5 cent tekort komt voor gratis verzending
Oh dat is ook altijd fijn ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
dat je dan iets onbenulligs, als zeg, een blok zeep van 1,35 toevoegt en je vervolgens 2 pakketjes ontvangt....
Bij bol vroeg men zich af hoe het kwam dat verkoop van playpapier zo goed liep...blijkt te worden gebruikt om aan gratis bezorgen te komen..😎quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:47 schreef Candaasje het volgende:
Dat je 5 cent tekort komt voor gratis verzending
Soooo hé...heb er vaker iemand over gehoord.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:47 schreef golfer het volgende:
Ben bij Bol lid voor 9,99 per jaar lid van select zodat ik het hele jaar alles gratis bezorgen kan laten op tijdstippen die mij uitkomen.
Had gisteren bijvoorbeeld een nieuw bakkwastje van wel 3,50 besteld. Vandaag gratis in huis.
Dat heb ik ook, erg fijnquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:47 schreef golfer het volgende:
Ben bij Bol lid voor 9,99 per jaar lid van select zodat ik het hele jaar alles gratis bezorgen kan laten op tijdstippen die mij uitkomen.
Had gisteren bijvoorbeeld een nieuw bakkwastje van wel 3,50 besteld. Vandaag gratis in huis.
En soms zelfs de optie voor dezelfde avond al in huis.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:47 schreef golfer het volgende:
quote:Op woensdag 23 september 2020 00:12 schreef derLudolf het volgende:
Over webshops gesproken, ben benieuwd hoeveel Easytoys extra heeft omgezet de laatste week
quote:Op woensdag 23 september 2020 00:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Vaak als het een groot formaat is bestel ik bij bol. Of wanneer het hier in de buurt niet te verkrijgen is
Progress?quote:Op woensdag 23 september 2020 05:15 schreef Barreltje het volgende:
Tevens 5 uurdas toch 2 uur langer dan normaal
Hm. Ik deed met je mee om die tijd.quote:Op woensdag 23 september 2020 07:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Progress?
Ik hoorde vanmorgen een auto weg gaan en buurman gaat altijd rond 7 uur weg en ik was direct teleurgesteld dat het al zo laat was, want ik was nog zoooooo moe. Maar nee, er ging iemand om 3.20 wegMaar dan lig ik dus wel direct heel lang wakker
Dat is zomaar 7 uur lang slaap.. dat is zeker progress, ik voel me meteen een stuk beter vandaag dan gister.. nu dit weekend even verhuizen hier en dan komt er nog wat meer rust in de kop..quote:Op woensdag 23 september 2020 07:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Progress?
Ik hoorde vanmorgen een auto weg gaan en buurman gaat altijd rond 7 uur weg en ik was direct teleurgesteld dat het al zo laat was, want ik was nog zoooooo moe. Maar nee, er ging iemand om 3.20 wegMaar dan lig ik dus wel direct heel lang wakker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |