abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195188932
Om nog even terug te komen op golfer's vraag:

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Mondige patiënt.
Maar luistert ze wel naar deskundige adviezen en naar haar kinderen?
Jawel. En haar longarts houdt toezicht op alles. En waarom zou ze naar ons moeten luisteren? Het is haar leven. Ik kan me goed voorstellen dat ze er wel genoeg van heeft als het zo moet. Totaal geen energie meer. Kan de deur niet meer uit. Het houdt een keer op hoor :D En dan word je gereanimeerd en kom je in dezelfde shit terecht. Daarnaast heeft ze genoeg resultaten van reanimaties meegemaakt in het bejaardentehuis (waar ze werkte als receptioniste) om dat niet te willen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195189245
Dat is een naar bericht zeg, P.
Sterkte met ernaast staan!

Over thuiswerken: een oudcollega had praktijk aan huis. Die ging vaak aan het einde van de dag naar een stadje verderop om er even uit te zijn. Of met de pont naar de overkant en een boodschap doen.
Als je op een dag 8 mensen spreekt met pijnklachten hier of daar - terecht hoor - en je werkt alleen en kunt niet ventileren, is het wel ok denk ik om even weg te zijn.
Zelf moest ik altijd weer naar huis rijden, 15 - 30 minuten.

Wat Myraela doet met naar buiten en ijsje halen om eruit te breken, lijkt mij ook een goeie.
  maandag 21 september 2020 @ 22:25:23 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_195189610
De vlag kan uit. Facebook dreigt zich uit de EU terug te trekken.
https://www.vice.com/en_u(...)t-doesnt-get-its-way

Hopelijk dan ook meteen alle pixel tracking en cook settings waar op alle mogelijke manieren data mee verzameld wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_195189628
Wat naar @PdeHoog. Maar van je moeder uit goed te begrijpen, op een gegeven moment is het klaar met wat je wilt.

Bij het thuiswerken, ik kan goed afsluiten, laptop uit (ook echt uit, dus duurt het opstarten lang) en dan is het klaar en ga ik wat anders doen. Soms kijk ik later nog even op mobiel, maar ik heb ook bewust een werk mobiel en een privé mobiel.

Vandaag een beetje een vreemde dag, 60 jarige trouwdag van mijn ouders. Helemaal niet bij nagedacht maar afgelopen nacht over ze gedroomd en bij appje over ze schoot het me te binnen en voor het eerst in jaren hun trouwalbum bekeken. In het tweede album dacht ik dat daar meer van hetzelfde foto’s zaten, bleken baby en gezinsfoto’s te zitten van toen mijn broer en zus waren geboren
We have far more in common than that which devides us..
pi_195189792
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:57 schreef PdeHoog het volgende:
Om nog even terug te komen op golfer's vraag:
[..]

Jawel. En haar longarts houdt toezicht op alles. En waarom zou ze naar ons moeten luisteren? Het is haar leven. Ik kan me goed voorstellen dat ze er wel genoeg van heeft als het zo moet. Totaal geen energie meer. Kan de deur niet meer uit. Het houdt een keer op hoor :D En dan word je gereanimeerd en kom je in dezelfde shit terecht. Daarnaast heeft ze genoeg resultaten van reanimaties meegemaakt in het bejaardentehuis (waar ze werkte als receptioniste) om dat niet te willen.
Heftig allemaal P.
Gaat niemand van de kinderen mee naar afspraken met een arts ofzo? Met J's vader kregen we ook allemaal halve en foutieve informatie. Toen zijn we mee gegaan, met een vragenlijst en een kladblok. Dat gaf ons wel veel duidelijkheid.

Bij het slechtnieuwsgesprek heb ik zitten notuleren. We hebben nog wel een aantal keer in die notulen gekeken wat er ook alweer gezegd was.
Spoilers!
pi_195189898
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heftig allemaal P.
Gaat niemand van de kinderen mee naar afspraken met een arts ofzo? Met J's vader kregen we ook allemaal halve en foutieve informatie. Toen zijn we mee gegaan, met een vragenlijst en een kladblok. Dat gaf ons wel veel duidelijkheid.

Bij het slechtnieuwsgesprek heb ik zitten notuleren. We hebben nog wel een aantal keer in die notulen gekeken wat er ook alweer gezegd was.
Deden wij ook ja
pi_195189939
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heftig allemaal P.

Gebeurt allemaal aan het bed. Dus we moeten afgaan op haar verhaal. Maar misschien wordt het wel tijd voor een goed gesprek.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195189968
Oh god. Trending: #ikdoenietmeermee
pi_195189996
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Gebeurt allemaal aan het bed. Dus we moeten afgaan op haar verhaal. Maar misschien wordt het wel tijd voor een goed gesprek.
Meestal is wel bekend wanneer de arts komt, dan kan iemand van jullie aansluiten
pi_195190004
quote:
9s.gif Op maandag 21 september 2020 22:44 schreef Myraela het volgende:
Da's toch prima te parsen door de verzekeraars, in de vorm van een eenzijdige beeindiging van de polis?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195190157
quote:

[..]

Overleg met je moeder dat je er een keer bij wil zijn. En als zij dat goed vindt, geef dat dan aan bij de verpleging. Dan regelen die wel dat er een familiegesprek komt.
Juist in een situatie zoals je beschrijft is het zo belangrijk om alle info te hebben. Ook om later met je moeder door te spreken, die het wellicht ook niet allemaal meer kon bijhouden. Sterkte ermee.

Ik las relatief goede berichten van de oma van Candaasje ^O^ Blijft altijd spannend, zo’n oud menske.

Thuiswerken in de woonkamer doet het hier prima. Vanmiddag nog met twee slapende kittens op schoot zitten werken. Toen ze alle vijf wakker waren en op en om me heen krioelende, was het wat ingewikkelder _O- Maar daarom mochten ze ook pas halverwege de werkdag erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195190180
Bah, Cat, en die collega is bij dezelfde cliënt geweest?
pi_195190288
Wat heftig, P. Veel sterkte voor jou en je familie gewenst!

Candaasje, fijn dat het een relatief gunstige breuk blijkt te zijn, maar wel sneu oma zo in de war.

Jagär nog gefeliciteerd met T!

Cat, jeetje wat shit zeg. Kan me voorstellen dat je blij bent als de 14 dagen voorbij zijn!

Ik werk ook fijn op de bank met laptop op schoot. Maar vind het ook wel lastig met de werk/privé balans om alles thuis te doen. Aan de ene kant vind ik het heel fijn dat ik daardoor enorm flexibel ben (nauwelijks meetings of afspraken dus kan ook in avond oid werken), want ik kan dus vrij last minute gewoon ja zeggen als iemand vraagt om even te gaan lunchen of bij een van de buurkindjes even op te passen. Aan de andere kant maakt dat de grens tussen werktijd/privetijd nog vager, want zo'n beetje elk moment kan zowel werktijd als privetijd zijn.

Als ex weg is maak ik daarom toch ook maar een werkkamer. Met zit-sta bureau, plant, waterkoker en een mandje voor de katjes O+ die zitten graag bij me als ik werk haha.

Ik heb werkmail wel op m'n mobiel, push notificaties aan. Ik vind dat eigenlijk wel fijn ook (maar ik krijg ook niet zo heel veel mail). Eerder checkte ik dan nog zo'n 10x per avond m'n mail en nu dus eigenlijk niet meer bewust maar ben ik er ook niet meer onrustig van als ik het niet doe, dat was eerder wel zo.
pi_195190339
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Bah, Cat, en die collega is bij dezelfde cliënt geweest?
:Y Die kon meteen de spoedlijn testen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195190364
Werkmail heb ik bewust niet op de telefoon staan. Veel te onrustig, en vaak moet ik toch dingen in het systeem opzoeken om antwoord te kunnen geven. Zul je zien dat ik zaken mis omdat de mail al open staat.
Als de laptop aangaat begint mijn werkdag. En die stopt als hij uitgaat, tenzij calamiteiten.
pi_195190572
Jasses Cat...heb je de hausse meegemaakt met het intramuraal werken en zal je alsnog
besmet raken.

Voor Oma Candaasje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#wereldalzheimersdag
pi_195190642
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:23 schreef AnneX het volgende:
Jasses Cat...heb je de hausse meegemaakt met het intramuraal werken en zal je alsnog
besmet raken.

Voor Oma Candaasje
SPOILER
#wereldalzheimersdag
Ik denk dat ik al eerder besmet ben geweest hoor. Veel langer onbeschermd contact gehad met collega’s die de typische symptomen hadden en, toen testen eenmaal mocht, besmet bleken.
Ik had drie dagen een kuchje toen testen nog niet mocht. Ik denk nu dat het COVID was. Als ik dat kuchje nu had was ik er meteen een afspraak voor gaan maken. Maja, niks.

En in die tijd kwam ik verder nergens. Nu wel.
pi_195190770
Nou P wel zorgelijk met je moeder :{ Hopelijk geeft een familiegesprek meer opheldering wat de prognose is en eventueel de mogelijkheden nog. Trekt je vader het nog wel?

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 20:45 schreef AnneX het volgende:
Vandaag was een butdmiddagje.
Tis niet leuk om als vrijwilliger te worden afgeserveerd, het gevoel te hebben van ...
Bijv. de laptop was ontregeld. Collega en ik zijn niet echt nerds en ook niet digibeet.
Wij redden ons altijd wel. Is de laptop terug, vraag ik wat er was...”niks” . Hoezo niks.
“Niks”. En dan anderhalve week voor niks bij de ict afdeling staan?
Er was meer. :X

En oh ja, de medische apk was goed. Lab. etc. Bloeddruk. Hoera w/
( gewoonlijk valt er iets te zeuren ).
Goed nieuws ^O^

En tja.. alsof je dan niet voor vol wordt aangezien :r

En de oma van Candaasje, dat helpt ook niet erg zo'n ingrijpende verandering in haar toch al verwarde hoofd.
Matig zeg :{
pi_195191073
@PdeHoog sterkte :* naar is het.

@Kaatje1 fijn van het wandelen en traplopen! *O*

@Myraela goed opgelost zou ik zeggen :9

@Candaasje fijn nieuws van oma, maar rottig van dat ze in de war is. Ik hoop dat jullie alles wat er nog wel is kunnen benutten. Mijn oma is een hele tijd kneiterdement geweest en ik heb ondanks dat een boel fijne herinneringen aan haar. Alle gekke dingetjes die ze deed, die ze altijd al deed en die je nu terugziet in haar kinderen _O- en de oneindige clichés die ze maar bleef zeggen, ook die zie je nu in haar nageslacht regelmatig terugkomen. O+ En hoe helder ze kon vertellen over dingen die 40 jaar geleden gebeurd waren, ook met de nodige droge humor O+
pi_195191519
Word ik wakker en kijk op de klok: 22 september 2020 om 2:02 uur. B-)
  dinsdag 22 september 2020 @ 03:32:49 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195191705
3 uur 33 ^O^ 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195192338
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Overleg met je moeder dat je er een keer bij wil zijn. En als zij dat goed vindt, geef dat dan aan bij de verpleging. Dan regelen die wel dat er een familiegesprek komt.
Juist in een situatie zoals je beschrijft is het zo belangrijk om alle info te hebben. Ook om later met je moeder door te spreken, die het wellicht ook niet allemaal meer kon bijhouden. Sterkte ermee.

Dat is voor mijn zus en pa dan. Er is beperkt bezoekgebeuren in het ziekenhuis. Slechts 1 persoon per dag maar die mag onbeperkt komen. Mijn vader en zus gaan afwisselend.
pi_195192343
En mogguh :O
pi_195192363
Morning!

@P: ook al hoeft je moeder niet naar je te luisteren... is het wel fijn als je weet hoe het gaat denk ik :)
Misschien vind ze vooral dat je je er geen zorgen over moet maken... dat kan ook nog natuurlijk.
pi_195192365
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:42 schreef Blues het volgende:
Nou P wel zorgelijk met je moeder :{ Hopelijk geeft een familiegesprek meer opheldering wat de prognose is en eventueel de mogelijkheden nog. Trekt je vader het nog wel?
[..]
Jawel. Corona zit wel lekker in de weg want je merkt dat hij behoefte heeft aan een praatje. Ik bel hem om de dag ff.

We maken ons wat zorgen om de periode na een eventueel overlijden maar dat zien we dan wel weer.
pi_195192407
Dit is dan ook weer niet bevordelijk voor de gemoedsrust :{

quote:
Op onze afdeling Cardiologie zijn extra voorzorgsmaatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus te beperken. Aanleiding hiervoor is dat drie patiënten en vijf medewerkers van de verpleegafdeling Cardiologie onlangs positief getest zijn op het coronavirus. Alle medewerkers van de verpleegafdeling cardiologie dragen daarom tijdelijk uit voorzorg een chirurgisch mondneusmasker om elkaar en patiënten maximaal te beschermen.
pi_195192440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]

Oh fijntjes -O-
pi_195193057
quote:
[..]

-O-
pi_195193089
-gaap- goedemorgen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195193193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 06:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is voor mijn zus en pa dan. Er is beperkt bezoekgebeuren in het ziekenhuis. Slechts 1 persoon per dag maar die mag onbeperkt komen. Mijn vader en zus gaan afwisselend.
Voor familiegesprekken kan bij ons wel een uitzondering gemaakt worden op het bezoekbeleid. En anders kan je er misschien via (video)bellen bij aanhaken? Ik zou ook echt proberen een gesprek te regelen zodat je goed op de hoogte bent. Sterkte, wat een akelige situatie zeg -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195193198
:* @ allen.
Het fijne is wel dat het ziekenhuis en het verzorgingshuis waar ze woont, er nu hard mee bezig zijn dat ze morgen weer naar huis kan. :)

Ik moet zeggen dat we er helaas al enige ervaring mee hebben, dus het komt allemaal niet heel onverwacht; ik heb helaas niet zulke goede genen wat Alzheimer betreft. Mijn andere oma er is ook aan overleden, en de moeder van mijn nog levende oma kreeg het ook. Die werd ook zo dement als een deur.

En wat klote Cat, zal je altijd zien; hou je je zo goed en kwaad als het gaat aan de maatregelen, neemt iemand anders er niet enkel een loopje mee maar verzwijgt het zelfs bewust, en dan wordt je alsnog besmet. :{

En dat is geen fijn nieuws P. Ze zullen er nu wel extra goed op letten, dat is een voordeel, maar echt geruststellend is het niet nee. :*
pi_195194303
klote zeg, P. Je klinkt er redelijk berustend onder, trouwens. :*
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 10:52:31 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195075
quote:

[..]

Soms hebben artsen, hoewel het niet het protocol is, liever dat er nog iemand mee komt. Anders kunnen ze alles twee keer vertellen. Kan me heel goed voorstellen dat je ma het niet allemaal goed meer meekrijgt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 10:53:06 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195085
quote:
9s.gif Op maandag 21 september 2020 22:44 schreef Myraela het volgende:
Ze zouden ze direct allemaal moeten bannen :Y Voor opruiing ofzo
pi_195195536
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Soms hebben artsen, hoewel het niet het protocol is, liever dat er nog iemand mee komt. Anders kunnen ze alles twee keer vertellen. Kan me heel goed voorstellen dat je ma het niet allemaal goed meer meekrijgt.
Met corona ligt dit nu echt heel lastig. Zeker als er besmettingen op de afdelingen zijn geweest.
Zelfs met die vriendin van mijn moeder mocht er echt maar 1 persoon per bezoektijd komen (ondanks dat dat ziekenhuis corona-vrij was), en er mocht ook niet afgewisseld worden (terwijl de bezoektijd bijvoorbeeld 3 uur lang was).

Maar het is inderdaad wel handig om eens te overleggen, als P dat zelf wil, of hij niet een keer in plaats van zijn andere familieleden kan gaan.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:23:17 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195568
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Met corona ligt dit nu echt heel lastig. Zeker als er besmettingen op de afdelingen zijn geweest.
Zelfs met die vriendin van mijn moeder mocht er echt maar 1 persoon per bezoektijd komen (ondanks dat dat ziekenhuis corona-vrij was), en er mocht ook niet afgewisseld worden (terwijl de bezoektijd bijvoorbeeld 3 uur lang was).

Maar het is inderdaad wel handig om eens te overleggen, als P dat zelf wil, of hij niet een keer in plaats van zijn andere familieleden kan gaan.
Hmm ja, misschien is het nu weer anders, ik hoorde dit een maand geleden zeg maar, toen het iets beter ging met Corona. Ligt er misschien ook aan wat het is, de controle van de reumatoloog of de uitslag van iets bij een oncoloog.
pi_195195661
quote:
[..]

Ik moest al aan je denken toen ik het las, in de hoop dat ze niet dáár lag. Wel dus :{
En wat Clubsoda zegt kan wel hoor, met videobellen kan een familiegesprek prima met meerdere familieleden plaatsvinden, gebeurt bij ons ook. (werk op onco dus ik plan veel familiegesprekken met fysieke én digitale familie tegelijk, even een organisatie maar goed te doen en 3 horen meer dan 1 of 2.)
pi_195195688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm ja, misschien is het nu weer anders, ik hoorde dit een maand geleden zeg maar, toen het iets beter ging met Corona. Ligt er misschien ook aan wat het is, de controle van de reumatoloog of de uitslag van iets bij een oncoloog.
Wen er maar aan, corona is here to stay.
Dus het moet beter gaan met de bewustwording van mensen ;)
pi_195195718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vorige keer was mijn vader er blijkbaar net toen de arts langskwam. Mijn vader is wel scherp in dat soort dingen. Net ook even met mijn zus overlegd. Ze zijn nu aan het overleggen over het plaatsen van een sensor tussen hartspier en longspier dat de hoeveelheid vocht moet meten zodat ze sneller in kunnen grijpen als er teveel vocht bij het hart komt.

Ook met moeders gebeld. Gaf me hetzelfde verhaal als pa en zus. Het is in ieder geval consistent dus. Ze heeft last van hartritmestoornissen en is op dit moment een wandelende tijdbom. Het kan morgen over zijn, maar als ze de medicijnen goed weten in te regelen kan het ook nog een hele tijd goed gaan.

Ze benadrukte net nog even dat mocht het fout gaan in het ziekenhuis, dan mogen ze helemaal niets doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
klote zeg, P. Je klinkt er redelijk berustend onder, trouwens. :*
Je kan weinig anders he :) Haar leven en zo.

En ik heb haar de afgelopen jaren echt sterk achteruit zien gaan qua gezondheid. Ik snap heel goed dat ze er absoluut geen zin meer in heeft. Ik hoop dat ze nog even een beetje aansterkt en lekker naar huis kan zodat we nog langs kunnen komen en zo. En dat ze nog een tijdje kan genieten. Voorlopig mag ze echter nog wel een tijdje blijven ivm afbouwen infuus en inregelen medicatie.
pi_195195730
Yes, Albert Heijn verkoopt nu ook SodaStream cylinders *O* Hopelijk kan ik ze binnenkort ook bij Albert omruilen.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:31:33 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Wen er maar aan, corona is here to stay.
Dus het moet beter gaan met de bewustwording van mensen ;)
Ik hoop dat bepaalde "influencers" als Lange Frans, Famke Louise en nog heel wat van die waailappen binnenkort eens bij die 1000+ nieuwe besmettingen gaan horen. In de strijd tegen Covid lijkt me dat heel nuttig.
pi_195195744
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:20 schreef Candaasje het volgende:

Heb ik besproken met mijn zus, maar G is nog verkouden. Weliswaar geen corona, maar ik wil geen risico nemen. Er liggen meer mensen dan mijn moeder en zo. En ik ben zelf ook een risico-gevalletje. Ik ga dus gewoon fijn elke dag even een kwartiertje bellen.

En als ze thuis is, ga ik wat vaker langs.
pi_195195755
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vorige keer was mijn vader er blijkbaar net toen de arts langskwam. Mijn vader is wel scherp in dat soort dingen. Net ook even met mijn zus overlegd. Ze zijn nu aan het overleggen over het plaatsen van een sensor tussen hartspier en longspier dat de hoeveelheid vocht moet meten zodat ze sneller in kunnen grijpen als er teveel vocht bij het hart komt.

Ook met moeders gebeld. Gaf me hetzelfde verhaal als pa en zus. Het is in ieder geval consistent dus. Ze heeft last van hartritmestoornissen en is op dit moment een wandelende tijdbom. Het kan morgen over zijn, maar als ze de medicijnen goed weten in te regelen kan het ook nog een hele tijd goed gaan.

Ze benadrukte net nog even dat mocht het fout gaan in het ziekenhuis, dan mogen ze helemaal niets doen.
[..]

En ik heb haar de afgelopen jaren echt sterk achteruit zien gaan qua gezondheid. Ik snap heel goed dat ze er absoluut geen zin meer in heeft. Ik hoop dat ze nog even een beetje aansterkt en lekker naar huis kan zodat we nog langs kunnen komen en zo. En dat ze nog een tijdje kan genieten. Voorlopig mag ze echter nog wel een tijdje blijven ivm afbouwen infuus en inregelen medicatie.
Helder zo.
Ik hoop ook dat ze nog wat aansterkt zodat ze (nog een tijdje) thuis kan zijn. :*
pi_195195760
quote:
Je kan weinig anders he Haar leven en zo.

Je kunt inderdaad weinig anders. Ik hoop ook dat ze aansterkt :*
Spoilers!
pi_195195774
De crosstrainer roept :W :')
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:33:37 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195805
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yes, Albert Heijn verkoopt nu ook SodaStream cylinders *O* Hopelijk kan ik ze binnenkort ook bij Albert omruilen.
Als eigen merk? Want op zich is de verkrijgbaarheid van die dingen niet het probleem toch?
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:34:27 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195822
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:32 schreef Blues het volgende:
De crosstrainer roept :W :')
Als je dat hoort zou ik toch maar eens naar de GGZ gaan ;)
pi_195195929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als eigen merk? Want op zich is de verkrijgbaarheid van die dingen niet het probleem toch?
Nee, het merk SodaStream. Als je in de stad of een groot dorp woont is de verkrijgbaarheid niet moeilijk. Dan loop je even een Blokker of MediaMarkt in. Daar moet ik 20 minuten voor in de auto terwijl er verder niets in die richting is. Meestal neem ik de lege patronen mee als ik de bewoonde wereld in ga. Dat ga ik straks toevallig. Ik wilde naar Albert Heijn voor boodschappen en naar Blokker voor de patronen. Blokker kan ik nu overslaan :)

Ik vind het maar niets dat het weer een tijd gaat regenen vanaf morgen. Straks de moestuin aan kant brengen. Vanmiddag nog even in de tuin zitten bij een vriendin. En vanavond op de parkeerplaats van het gesticht van de andere Vriendin. En dan moet het maar met die regen.
Spoilers!
pi_195195930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:

:D

Blues, tof dat het weer fijn werkt op de poli! Hopelijk blijft dat zo en hoeft niet nog een keer de hele boel omgegooid te worden.

Knuf voor Candaasje en haar oma. Kan het geen delier zijn, de verwardheid? Of was ze al bekend met dementie. Een delier komt gewoon heel vaak voor bij ouderen die plots in het ziekenhuis terecht komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:40:25 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195195973
quote:

Naar huis zou mooi zijn inderdaad :) Wie weet werkt behoorlijk met de medicijnen is het best leefbaar waardoor ze d'r mening bijstelt?

Cardiologen zijn wel redelijk pillensmijters, dus voor zover je d'r zelf zicht op hebt er enigszins overzicht op proberen te houden.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:49:32 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195196187
D66 wil drijfmest afschaffen (wie gaat al die nieuwe stallen betalen?)
SP wil de euro afschaffen.

Ik weet al waar ik niet op ga stemmen _O-
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:00:12 #52
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_195196402
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:49 schreef derLudolf het volgende:

SGP?
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:01:07 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195196419
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:00 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

SGP?
Je typt een letter te veel
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:02:28 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195196443
Klaas noemde vorige week weer een kernenergie. Ik hoop dat zou nou eindelijk eens concrete stappen gaan zetten in die richting. Er worden al voldoende landschappen ontsiert door van de subsidiemolens (daarom dus ook geen D66, die willen nog meer van die krengen)
pi_195196901
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:+ :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:38 schreef Isabeau het volgende:

Blues, tof dat het weer fijn werkt op de poli! Hopelijk blijft dat zo en hoeft niet nog een keer de hele boel omgegooid te worden.

Laten we het hopen. Maar als dat gebeurt weten we nu wel wat handig is en niet :D
pi_195196964
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:49 schreef derLudolf het volgende:
D66 wil drijfmest afschaffen (wie gaat al die nieuwe stallen betalen?)
SP wil de euro afschaffen.

De euro afschaffen 8)7 Dat heeft alleen effect als Duitsland dat ook doet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:37:54 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195197109
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Uhu. Gelukkig gaat het in het VK heel erg goed op het moment :')

De reacties op Facebook.
"Mensen, noem het gewoon communisme ipv onrealistisch populisme" :D
pi_195197564
Hoe kan men nou met een gezond verstand alsnog de euro afschaffen?

Vanmorgen gebeld door de biebcoördinator en over en weer is het een en ander benoemd.
Van mijn kant benadrukt: leg het uit en licht toe hoe en de reden van het beleid.
Nadat ik tel. had neergelegd, zei mnX dat ik vergeten was te zeggen dat ik pas 40 jaar af en aan in de bieb werkte als vrijwilliger. oh ja.
Nu leen ik boeken uit aan de kinderen van de moeders.🤪

Nogmaals: sterkte P. met dat alles.

Wat betreft delier: vaders kon niet op zijn benen staan...en weet alsnog mét koffer in pyjama aan de branddeur te trekken, want hij moest de bus halen...
Vermakelijke verhalen en triest. Het laatste vooral omdat moeders er totaal geen begrip voor kon opbrengen. Hard.
Mn.X kon heel goed met heel veel geduld zijn vader ‘eruit’ (laten) praten.
pi_195197609
Ik wist niet eens van het bestaan van een delier, totdat mijn vader ze meerdere keren achtereen kreeg. Ze waren wel komisch maar ook raar. Hij zei dat hij wel wst dat wat hij dacht niet zo was, maar toch was het wel zo
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:25:11 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195197908
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:30 schreef Isabeau het volgende:

FvD en volgens mij de PVV willen dat ook.
Nog een paar partijen waarop je dus niet hoeft te stemmen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195197970
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef golfer het volgende:

Alsof die ooit een optie waren _O-
pi_195197994
quote:

[..]

Precies de partijen waar ik niet op ga stemmen. Uit principe. En de SP is ook aan dat lijstje toegevoegd, hoewel ik het idee van die nationale zorgverzekering wel weer kan waarderen. Ik vind de verzekeraars weinig toegevoegde waarde bieden bij het verlenen van zorg eigenlijk.
pi_195198019
quote:

[..]

Stem liever niet dan daarop.
pi_195198288
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:31 schreef PdeHoog het volgende:

Precies de partijen waar ik niet op ga stemmen. Uit principe. En de SP is ook aan dat lijstje toegevoegd, hoewel ik het idee van die nationale zorgverzekering wel weer kan waarderen. Ik vind de verzekeraars weinig toegevoegde waarde bieden bij het verlenen van zorg eigenlijk.
Ik vind de verzekeraars eerder belemmerend bij goede zorg :{
pi_195198302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind de verzekeraars eerder belemmerend bij goede zorg :{
Dit
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:50:17 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195198384
SP actie voor een Nationaal Zorgfonds ben ik het wel mee eens. Maar de laatste jaren is de partij waar ik lid van was wel van de realiteit afgezonderd.
Dus ook voor mij geen SP meer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195198449
Zo'n nationaal zorgfonds gaat niet helpen als gedrochten als de DBC, DOT en "horizontaal toezicht" vervolgens gewoon in stand gehouden worden; daar zitten nl veel belemmerende factoren in uitgewerkt.
pi_195198488
Delieren zijn naar mijn moeder heeft die ook gehad toen ze in het ziekenhuis lag. Dacht ze dat ze op de camping was enzo. Echt heel vreemd.

Ven politieke partijen.. ik weet het op dit moment echt niet op wie ik zou kunnen stemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 22-09-2020 14:08:01 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195198576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Semieten zijn naar mijn moeder heeft die ook gehad toen ze in het ziekenhuis lag. Dacht ze dat ze op de camping was enzo. Echt heel vreemd.

Ven politieke partijen.. ik weet het op dit moment echt niet op wie ik zou kunnen stemmen.
Ik streep af, weet in ieder geval waar ik niet op stem, dat maakt de lijst al een stuk korter
pi_195198632
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Semieten zijn naar mijn moeder heeft die ook gehad toen ze in het ziekenhuis lag. Dacht ze dat ze op de camping was enzo. Echt heel vreemd.

Semieten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195198656
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Semieten?
Delieren sorry
pi_195198715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Delieren sorry
Autocorrect :D ?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195198742
Als het maar prosemieten zijn dan :+
pi_195198764
Ik riep al vanaf het begin dat de euro een slecht idee was.
Maar je kan dat nu echt niet meer terugdraaien.
Ik ben vóór een nationaal zorgfonds maar door de belangen die @fietsie noemt zie ik dat nooit (meer) gebeuren.
pi_195198773
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Autocorrect :D ?
Jep :+
pi_195198789
Begonnen in het boek "Wij zijn licht".
Over die woongroep uit Utreg waarvan er eentje zich zo uitgehongerd had en alleen van de zon leefde (die anderen uit de woongroep deden dat overigens ook) dat ze overleed.
De vorm waarin het geschreven is, moet je even aan wennen, maar het blijft toch een fascinerend en intrigerend gegeven om zo te leven.
https://www.bol.com/nl/f/wij-zijn-licht/9200000123961577/

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 22-09-2020 14:21:37 ]
pi_195199038
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:15 schreef Blues het volgende:
Begonnen in het boek "Wij zijn licht".
Over die woongroep uit Utreg waarvan er eentje zich zo uitgehongerd had en alleen van de zon leefde (die anderen uit de woongroep deden dat overigens ook) dat ze overleed.
De vorm waarin het geschreven is, moet je even aan wennen, maar het blijft toch een fascinerend en intrigerend gegeven om zo te leven.
https://www.bol.com/nl/f/wij-zijn-licht/9200000123961577/
Dat lijkt me ook een interessant boek. Het staat toch enorm ver van je af, mensen die zo denken. Hoe zijn ze daar toe gekomen? Hopelijk geeft het boek ook antwoorden en roept het niet nog meer vragen op.
pi_195199326
@Isabeau : oma was al bekend met Alzheimer inderdaad.
Ze heeft wel momenten gehad dat de verwardheid meer op een delier er bovenop leek, toen ze ondervoed was.

Ik heb weer een fysiek college! Het is een inleiding en nog vol technische problemen (want 80% moet het online volgen). Maar toch, ik word er vrolijk van!! *O*
pi_195199561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook een interessant boek. Het staat toch enorm ver van je af, mensen die zo denken. Hoe zijn ze daar toe gekomen? Hopelijk geeft het boek ook antwoorden en roept het niet nog meer vragen op.
Dit interview met de schrijfster helpt wel om het perspectief waaruit ze het geschreven heeft in het juiste perspectief te zien.
/leuk he :P
pi_195199591
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:46 schreef Candaasje het volgende:
@:Isabeau : oma was al bekend met Alzheimer inderdaad.
Ze heeft wel momenten gehad dat de verwardheid meer op een delier er bovenop leek, toen ze ondervoed was.

Ik heb weer een fysiek college! Het is een inleiding en nog vol technische problemen (want 80% moet het online volgen). Maar toch, ik word er vrolijk van!! *O*
Zelfs een blaasontsteking bij mensen met dementie kan een delier en/of meer verwardheid opleveren :{

Gezellig ook *G*
pi_195199668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Zelfs een blaasontsteking bij mensen met dementie kan een delier en/of meer verwardheid opleveren :{

Vorig jaar bij mijn oma gezien. Een delier is echt een raar iets.

Daarna ging het gelukkig wel weer beter.
pi_195200530
Twee van mijn kittens krijgen morgen bezoek van een potentiële baas. En mogen dan samen verhuizen O+
Baas en gezin hebben allemaal mankementen, dus daar passen deze (k)neusjes goed bij, vonden ze. _O-
pi_195200731
Da's mooi nieuws! Mogen ze ook meteen mee of moeten ze nog groeien?

En de andere 3?
pi_195200760
@fietsie welke koelkast heb jij nu ook weer? Dacht dat ik hem open had laten staan, maar helaas.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_195200773
Candaasje wat een goed nieuws van je oma *O*

P -O- sterkte!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_195200799
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:fietsie welke koelkast heb jij nu ook weer? Dacht dat ik hem open had laten staan, maar helaas.
Ik heb de voorganger van de https://www.coolblue.nl/p(...)-rs66n8101s9-ef.html
pi_195200814
Thanks Fiets!
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 16:13:08 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195200983
facebook

En als ik nu zo'n BN'er op de bek pak hè, krijg ik dan lof omdat ik ook niet mee doe, of word ik voor aanranding opgepakt?
pi_195201002
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:13 schreef derLudolf het volgende:
[ facebook ]

En als ik nu zo'n BN'er op de bek pak hè, krijg ik dan lof omdat ik ook niet mee doe, of word ik voor aanranding opgepakt?
Dan kijkt iedereen volgens mij verbaasd dat jij iemand staat te zoenen ja..
pi_195201024
quote:
Wat willen de bn'ers? Viruswaanzin zit er toch gewoon achter.
pi_195201047
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat willen de bn'ers? Viruswaanzin zit er toch gewoon achter.
Dat dus. En die "dame" heeft aan het begin nog 31.000 steun van de overheid gehad, en geld om te zorgen dat iedereen oppast.
pi_195201249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

_O-
pi_195201266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

:D Subtiel Fiets, subtiel
pi_195201397
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Subtiel Fiets, subtiel
-doet een buiginkje-
pi_195201401
Protip: laat je stallaarzen niet een maand lang in een dichte kamer staan, als die kamer ook je slaap/studeer/woon/eet/etc.kamer is :X
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 16:36:07 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195201404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat dus. En die "dame" heeft aan het begin nog 31.000 steun van de overheid gehad, en geld om te zorgen dat iedereen oppast.
En geld om in een campagne voor de corona maatregelen te verschijnen.
pi_195201415
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef fietsie het volgende:

[..]

-doet een buiginkje-
Ik wist niet dat jij daarvan was.....
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 16:36:49 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195201417
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Protip: laat je stallaarzen niet een maand lang in een dichte kamer staan, als die kamer ook je slaap/studeer/woon/eet/etc.kamer is :X
Goh.
pi_195201419
Om terug te komen op die BN'ers: ik snap aan de ene kant de onvrede wel. Ik zou het ook wel eens fijn vinden als men duidelijk aangaf hoe bepaalde besluiten worden genomen en op basis van welke informatie. Kritische vragen zijn altijd goed. Maar er is een koers uitgestippeld en dan moeten we die ook gaan volgen met zijn allen anders krijg je alleen maar meer ellende.

Wat ik beschamend vind is dat er niet openlijk besproken is wat het probleem met de mondkapjes en de persoonlijke beschermingsartikelen was in het begin (geen mondkapjes in de ouderenzorg) en hetgeen ook bij Lubach is besproken: dat een paar van die hoge piefen gewoon het inhuren van voldoende laboratoriumcapaciteit hebben tegengehouden :{
pi_195201424
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:35 schreef Candaasje het volgende:
_O- _O- _O-
pi_195201430
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goh.
Ik had ze nog wel zo goed gereinigd ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')