abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195120837
Kom maar op...
pi_195121153
Nou, welterusten dan allen. :O
pi_195121738
@Barreltje: “kick out zwarte mensen” nu in die titelbar...
pi_195121740
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 01:10 schreef AnneX het volgende:
Nou, welterusten dan allen. :O
Goedemorgen :)
pi_195121759
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 05:51 schreef Uhmmpie het volgende:
@:barreltje: “kick out zwarte mensen” nu in die titelbar...
Dat is erg! :r

Tot mijn stomme verbazing moet ik nog slapen.
Gister toch genoeg actief geweest. o|O
pi_195121805
Ja die balk laat het niveau wel weer goed zien hé :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195121824
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja die balk laat het niveau wel weer goed zien hé :')
Mja @Barreltje vroeg zich af waarom ik vond dat ik het nogal negatief vond voor het fok-imago.
Ondanks dat ik het persoonlijk best kan negeren :)
pi_195121903
Die opmerking is nu weg , maar was de opmerking niet "KOZM kick out zwarte mensen, ik bied mn excuses aan , oh nee toch niet, oh wel"? Ik las dat dus als een semi- sarcastische opmerking tov dat gedoe met akwasi.. iets wat toch best een discussie punt is geweest afgelopen week, zo begrijp ik.

Daarnaast zou je dus de discussie kunnen hebben waarom "kick-out zwarte piet" wel mag en "kick-out zwarte mensen" niet zou mogen als term..

Aan de andere kant zat mijn hoofd al te denken aan " KOZV koekenpan op zacht vuur" en nu heb ik zin in een biefstuk met uitjes en champignonnen saus :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195121912
Tevens morguh.
Te laat gaan slapen en te vroeg weer wakker }:|
pi_195121942
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:37 schreef Barreltje het volgende:
Die opmerking is nu weg , maar was de opmerking niet "KOZM kick out zwarte mensen, ik bied mn excuses aan , oh nee toch niet, oh wel"? Ik las dat dus als een semi- sarcastische opmerking tov dat gedoe met akwasi.. iets wat toch best een discussie punt is geweest afgelopen week, zo begrijp ik.

Daarnaast zou je dus de discussie kunnen hebben waarom "kick-out zwarte piet" wel mag en "kick-out zwarte mensen" niet zou mogen als term..

Aan de andere kant zat mijn hoofd al te denken aan " KOZV koekenpan op zacht vuur" en nu heb ik zin in een biefstuk met uitjes en champignonnen saus :+
Euh.. zwarte piet bestaat niet?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195121978
quote:

Het was iets met het er wel/niet mee eens zijn. Maar ik vind kick out zwarte piet ook vervelend.. dat scheelt. En de BLM-statements van vandeweek ook maar daar mag je natuurlijk niks van zeggen.

Maar biefstuk als ontbijt O+

Verder wakker geworden met een filmpje van rtl-nieuws over grappige uitspraken in het debat gister.
Een kater die bewust veel lawaai maakt om Mij wakker te maken om 5 uur.
En een dochter die op vol volume piet piraat aan het zingen was.

Even in bed rustig hier bijgelezen en nu koffie.
Hoef pas over een uur “richting kantoor”.
En vanmiddag vrij.. lekker :)
pi_195122066
Ik moest overigens wel erg lachen om de tiny aliens in de broccoli.
En stiekem ook om de flabbergasted firefighters.
pi_195122147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik moest overigens wel erg lachen om de tiny aliens in de broccoli.
En stiekem ook om de flabbergasted firefighters.
Ehhh whut? :D
pi_195122156
Over t verslag nog even: de namen van de kleine watertjes zoeken we uiteraard op de kaart op.
Ik vond de Lijkvaart wel een memorabele. Niet alleen door de naam |:)
  vrijdag 18 september 2020 @ 07:25:43 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195122167
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:22 schreef Blues het volgende:

[..]

DAT staat dan ook weer in de balk.. (8>
pi_195122242
quote:
Uh, dat lijkt me een hele korte discussie. :D
pi_195122268
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat stond dan ook weer in diezelfde balk...
het is dus niet alleen kom en kwel :)

Iets met dat broccoli eigenlijk een verzameling mini aliens is.
En “tree stuck in cat. Firefighters flabbergasted”

Beiden triggert mijn vermogen tot het zien van dingen in plaatjes nogal.
pi_195122271
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mja met mij wel.. maar daar denkt de rest van de wereld anders over.

Ik vind van beiden “gewoon niet.”.
Dat kan ook anders.. socialer, vriendelijker..
en minder passief agressief.
  vrijdag 18 september 2020 @ 07:53:01 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195122301
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom?
pi_195122324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:53 schreef Barreltje het volgende:
Waarom?
Nee, je hebt gelijk. Mensen die niet inzien dat een uitspraak tegen zwarte piet niet hetzelfde is als een uitspraak tegen zwarte mensen, zijn over het algemeen niet van de korte discussies.
pi_195122361
Leuke luchtfoto's Barrel!
pi_195122386
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 07:46 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat stond dan ook weer in diezelfde balk...
het is dus niet alleen kom en kwel :)

Iets met dat broccoli eigenlijk een verzameling mini aliens is.
En “tree stuck in cat. Firefighters flabbergasted”

Beiden triggert mijn vermogen tot het zien van dingen in plaatjes nogal.
Oh. :D
pi_195122729
Eeeeeffe lekker mn schedeldak laten kietelen vandaag *O* :( *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_195122766
Hoofdluis heerst?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195122833
@Barreltje had je nog gezien waar het was, je luchtfoto? (zie vorige topic)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195122988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:50 schreef fietsie het volgende:
Hoofdluis heerst?
Nee corona :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_195122993
Goedemorgen!

Ik wilde jullie nog informeren over de hilarische constructies in ons zorgverzekeringsstelsel. Wat ons allemaal dus heel veel geld kost. We kennen allemaal de medicijnverspilling. Hoe veel medicatie (thuis, ziekenhuis etc) gewoon de vuilnisbak in gaat. Maar daar zit ook een deel bij wat echt nérgens voor nodig lijkt te zijn.

Mijn moeder heeft een te hoog cholesterol. Maar kan absoluut niet tegen statines en ook niet tegen een ander middel met de naam ezetimibe. Inmiddels heeft ze al 3 statines uitgeprobeerd en het resultaat is desastreus. Ze krijgt namelijk heftige spierpijnen en kan niet meer op de benen staan of iets vast pakken. Maar goed, er bleek een oplossing te zijn! Een twee wekelijkse injectie met antistoffen. Kosten: enorm. Gelukkig zijn we hier in Nederland goed verzekerd en wordt het vergoed, mits de indicatie duidelijk is en je al minstens 3 statines hebt geprobeerd.

Maar nu komt het. Naast die injecties moet ze ook etezimibe afnemen anders worden de injecties niet vergoed. Maar daar kan ze dus niet tegen. Cardioloog: ja, geen probleem. Gewoon elke 3 maanden van de apotheek meenemen en weggooien...

|:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195123008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon elke 3 maanden van de apotheek meenemen en weggooien...

Juh. Herkenbaar. Totale gekte.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:08:25 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195123036
En er is ook niet een 3e middel wat gewoon werkt en je moeder geen last van krijgt?
Dat is vast te makkelijk
pi_195123051
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:08 schreef Barreltje het volgende:
En er is ook niet een 3e middel wat gewoon werkt en je moeder geen last van krijgt?
Dat is vast te makkelijk
Nee, er was een medicijnonderzoek waar ze eerst aan mee mocht doen waarbij een 3e medicijn werd getest, maar uiteindelijk vonden ze een gehandicapte toch te lastig :7

(en gezien de kosten weet ik zeker dat de verzekering je eerst álles laat proberen wat er maar is....3 statines proberen vond ik al waanzin, omdat de bijwerkingen elke keer net zo hevig waren, maar goed, vanuit hun standpunt snapte ik dat wel)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:10:06 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195123055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:55 schreef fietsie het volgende:
@:Barreltje had je nog gezien waar het was, je luchtfoto? (zie vorige topic)
Ja gezien!
Ik ga kijken of ik volgende keer betere foto's kan maken ^O^
pi_195123116
quote:
Goedemorgen!

Ik wilde jullie nog informeren over de hilarische constructies in ons zorgverzekeringsstelsel. Wat ons allemaal dus heel veel geld kost. We kennen allemaal de medicijnverspilling. Hoe veel medicatie (thuis, ziekenhuis etc) gewoon de vuilnisbak in gaat. Maar daar zit ook een deel bij wat echt nérgens voor nodig lijkt te zijn.

Mijn moeder heeft een te hoog cholesterol. Maar kan absoluut niet tegen statines en ook niet tegen een ander middel met de naam ezetimibe. Inmiddels heeft ze al 3 statines uitgeprobeerd en het resultaat is desastreus. Ze krijgt namelijk heftige spierpijnen en kan niet meer op de benen staan of iets vast pakken. Maar goed, er bleek een oplossing te zijn! Een twee wekelijkse injectie met antistoffen. Kosten: enorm. Gelukkig zijn we hier in Nederland goed verzekerd en wordt het vergoed, mits de indicatie duidelijk is en je al minstens 3 statines hebt geprobeerd.

Maar nu komt het. Naast die injecties moet ze ook etezimibe afnemen anders worden de injecties niet vergoed. Maar daar kan ze dus niet tegen. Cardioloog: ja, geen probleem. Gewoon elke 3 maanden van de apotheek meenemen en weggooien...

herkenbaar...
iets minder drastisch want geen injecties...

maar wel cholestrol medicatie die stelselmatig "de prullenbak in" verdwijnt omdat ze bij de apotheek het niet nuttig vinden om de juiste hoeveelheden mee te geven maar wel te eisen dat je de nieuwe voorraad komt ophalen.
mijn moeder heeft laatst 3 verschillende merken maar weer ingeleverd bij de apotheek... want het is ook steeds weer wat anders. Soms poeder, soms pil.. net wat de zorgverzekering blieft als we de apotheek moeten geloven.
en natuurlijk steeds met subtiel andere gebruiksaanwijzing over wanneer je het moet nemen.
pi_195123230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:14 schreef Uhmmpie het volgende:

herkenbaar...
iets minder drastisch want geen injecties...

maar wel cholestrol medicatie die stelselmatig "de prullenbak in" verdwijnt omdat ze bij de apotheek het niet nuttig vinden om de juiste hoeveelheden mee te geven maar wel te eisen dat je de nieuwe voorraad komt ophalen.
mijn moeder heeft laatst 3 verschillende merken maar weer ingeleverd bij de apotheek... want het is ook steeds weer wat anders. Soms poeder, soms pil.. net wat de zorgverzekering blieft als we de apotheek moeten geloven.
en natuurlijk steeds met subtiel andere gebruiksaanwijzing over wanneer je het moet nemen.
Ingeleverde medicijnen, ook al zijn alle doosjes duidelijk ongeopend, gaan ook de prullenbak in -O-
pi_195123310
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ingeleverde medicijnen, ook al zijn alle doosjes duidelijk ongeopend, gaan ook de prullenbak in -O-
maakt het eigenlijk nog uit of je dat zelf doet of de apotheek dat doet?
kan me voorstellen dat als ze een vuilnisbak vol pillen en andere zaken hebben.. dat bij het chemisch afval hoort?

ik vind het in ieder geval nogal zonde
je zou denken.. dat daar geld gevonden kan worden gewoon door effecienter te werken.

had trouwens ook een heel stuk zitten lezen in parool of volkskrant.. over de GGDs en dat die alemaal stuk voor stuk hun eigen ding doen ipv alles gewoon in 1x regelen....
ook zonde denk ik dan.

snap wel dat ze niet eerst grootschalig willen vergaderen en dagen in discussie willen raken..
maar aan de andere kant.. zou je denken dat het makkelijker moet kunnen.
pi_195123361
Uhmmp, merk jij ook iets van de Rattenplaag waarover de kranten gewag maken? Zouden in speeltuinen enzo overdag gewoon buiten rondlopen..
pi_195123403
Verspilling galore :X :X
@medicatie

[ Bericht 3% gewijzigd door Blues op 18-09-2020 09:36:04 ]
pi_195123431
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:29 schreef Blues het volgende:
Verspilling galore :X :X
Was wel leuke route he, van Joure naar Terherne binnendoor :)

Langs de Jouster Goudkust. ("Broek")
pi_195123487
Afscheid genomen van Rosalien O+ :'(

40 l. Diesel verstookt.
We willen nog een keer w/ *O*

Rijden net weg, zie ik in een weiland een nog nat versch kalf liggen dat door moeders wordt schoongelikt O+
pi_195123515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Was wel leuke route he, van Joure naar Terherne binnendoor :)

Langs de Jouster Goudkust. ("Broek")
Ja superleuk!
Wij zagen idd de Bloemendalers van Friesland :D :D

Die lijkvaart was wel een dingetje met die werkzaamheden onder dat bruggetje :o
Maar schipper g kan inmiddels geweldig varen _O_
pi_195123543
Er was ooit eens sprake van dat ingeleverde medicatie door apotheken verzameld werd en naar de derde wereld gebracht werd. Toen ik 10 jaar geleden een zak medicijnen bij de apotheek inleverde, snapte men niet wat ze er mee moesten.
Spoilers!
pi_195123546
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:27 schreef fietsie het volgende:
Uhmmp, merk jij ook iets van de Rattenplaag waarover de kranten gewag maken? Zouden in speeltuinen enzo overdag gewoon buiten rondlopen..
ik heb nog niks gespot eerlijk gezegd.

maar begreep vanochtend van onze burgerblauwman dat het afval met 25% (containers en zwerfafval) is gestegen terwijl de gemeente 10% minder mensen heeft om afval op te ruimen.
en het is inderdaad een stuk viezer op straat.. dat was me ook al opgevallen.
ook rondom de containers valt ook erg op dat er minder vaak opgehaald word.... want als het vol is gooien mensen hun afval er gewoon naast.
(not to mention dat grof vuil er ook nog weleens wordt gedumpt en dat dat de laatste tijd gewoon nog dagen blijft staan ipv dat ze het ophalen zodra je er melding van maakt)

dus ja dat er meer ratten zijn... geloof ik zo.
ondanks dat ik ze nog niet gespot heb.
pi_195123548
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja superleuk!
Wij zagen idd de Bloemendalers van Friesland :D :D

Die lijkvaart was wel een dingetje met die werkzaamheden onder dat bruggetje :o
Maar schipper g kan inmiddels geweldig varen _O_
Wij gaan altijd graag ergens aan de Lijkvaart aan de linkeroever liggen 's zomers; een heerlijk rustige route
pi_195123605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik heb nog niks gespot eerlijk gezegd.

maar begreep vanochtend van onze burgerblauwman dat het afval met 25% (containers en zwerfafval) is gestegen terwijl de gemeente 10% minder mensen heeft om afval op te ruimen.
en het is inderdaad een stuk viezer op straat.. dat was me ook al opgevallen.
ook rondom de containers valt ook erg op dat er minder vaak opgehaald word.... want als het vol is gooien mensen hun afval er gewoon naast.
(not to mention dat grof vuil er ook nog weleens wordt gedumpt en dat dat de laatste tijd gewoon nog dagen blijft staan ipv dat ze het ophalen zodra je er melding van maakt)

dus ja dat er meer ratten zijn... geloof ik zo.
ondanks dat ik ze nog niet gespot heb.
Echt he! Vorige week/begin deze week reed ik echt 3/4 dagen op rij langs een complete huisraad op straat! Je kunt zeggen van Zuid wat je wil, maar daar reden volgens mij 24/7 grofvuiloppikkers rond. Heeft dus ook z'n voordelen als iedereen zomaar alles op straat dondert.

Overdag heb ik nog geen ratten gezien, nou ja, op die paar bij rioleringswerkzaamheden na. Ze zagen er weldoorvoed en niet bijzonder opgejaagd uit zal ik maar zeggen :D Nog net geen kratje bier een een boombox bij :D Bij de evenementen die ik doe zie je er elke avond wel een paar schieten. Sommige zijn wat schichtiger dan anderen, maar over het algemeen hebben ze schijt aan alles en iedereen :D
pi_195123611
quote:
Goedemorgen!

Godsamme, wat een idiotie. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195123620
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog net geen kratje bier een een boombox bij
Ik zie het voor me. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195123668
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:38 schreef fietsie het volgende:

Wij gaan altijd graag ergens aan de Lijkvaart aan de linkeroever liggen 's zomers; een heerlijk rustige route
^O^ O+
pi_195123724
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Echt he! Vorige week/begin deze week reed ik echt 3/4 dagen op rij langs een complete huisraad op straat! Je kunt zeggen van Zuid wat je wil, maar daar reden volgens mij 24/7 grofvuiloppikkers rond. Heeft dus ook z'n voordelen als iedereen zomaar alles op straat dondert.

Overdag heb ik nog geen ratten gezien, nou ja, op die paar bij rioleringswerkzaamheden na. Ze zagen er weldoorvoed en niet bijzonder opgejaagd uit zal ik maar zeggen :D Nog net geen kratje bier een een boombox bij :D Bij de evenementen die ik doe zie je er elke avond wel een paar schieten. Sommige zijn wat schichtiger dan anderen, maar over het algemeen hebben ze schijt aan alles en iedereen :D
ik heb ook weleens grof vuil buiten gezet inderdaad
en vervolgens de hele avond met een kop thee op de vensterbank gezeten..
eerst komen er mensen met de fiets.. even later met de auto.. en nog iets later kwam er iemand met een busje... nog een busje..
ik denk dat echt best wel wat mensen blij zijn geworden van dat wij hier met het portiek in 1x de berging hebben leeggehaald.
(iemand had bij het verhuizen zn halve huisraad niet op straat gezet maar gewoon in de berging achter gelaten)

Maar laatst stond er nog een stapel zooi bij de container..
dus na een paar dagen maar eens fotootje gedropt bij burgerblauw.
Die bellen dan de gemeente en normaal is het een dag later dan wel weg.
Stond echter ook een jerrycan met de tekst "anti congelantie" zonder dop.
die heeft er uiteidnelijk bijna 2 weken gestaan zonder dop...
De mannen van het grofvuil mogen die niet meenemen want dat is chemisch afval...
Ze hadden wel met karton en elastiek een soort van afsluiting gemaakt... maar die jerrycan heeft daar al die tijd in de volle zon en 30+ graden op de stoep gestaan.

ik vind dat echt wel een dingetje toch.....
doe me dan maar een bankstel.. daar weet je tenminste zeker van dat er niks gebeurd als het te warm word :)
pi_195123980
Mogge!

Medicijn verspilling, praat me er niet van. Mijn moeder had jaren geleden op dinsdag nieuwe aanvulling gekregen, werd 's avonds opgenomen in het ziekenhuis en is 4 maanden daarna (in het ziekenhuis) overleden. Het zat allemaal in de tassen van de apotheek, en moest allemaal weggegooid worden. Toevallig zat er 1 medicijn bij wat ik ook gebruikte, in overleg met de HA heb ik dat opgemaakt.

En afval, da's hier in Arnhem momenteel ook een hot issue. We betalen een vastrecht, daarvoor "gratis" plastic, papier en glas wegbrengen, en voor restafval betalen we 80 cent per dumping. Maar veel mensen zijn het pasje kwijt, willen het niet gebruiken etc. Maar zijn ook te beroerd om dozen klein te maken, of dingen weg te brengen naar de stort. Kortom, als ik een wandeling van 20 minuten door de wijk maak, doe ik 8 meldingen.
Ik mag per jaar 3x wat naar de stort brengen met mijn pasje. Maar iemand die een auto met aanhanger heeft, mag dat ook. Maar op de fiets kan ik een stuk minder meenemen, en is iets wat groter, moet ik 35 euro betalen, dat voelt ook niet eerlijk.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:17:14 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195124058
Er kan ook van alles IN dat bankstel zitten.. :+
pi_195124111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik heb ook weleens grof vuil buiten gezet inderdaad
en vervolgens de hele avond met een kop thee op de vensterbank gezeten..
eerst komen er mensen met de fiets.. even later met de auto.. en nog iets later kwam er iemand met een busje... nog een busje..
ik denk dat echt best wel wat mensen blij zijn geworden van dat wij hier met het portiek in 1x de berging hebben leeggehaald.
(iemand had bij het verhuizen zn halve huisraad niet op straat gezet maar gewoon in de berging achter gelaten)

Maar laatst stond er nog een stapel zooi bij de container..
dus na een paar dagen maar eens fotootje gedropt bij burgerblauw.
Die bellen dan de gemeente en normaal is het een dag later dan wel weg.
Stond echter ook een jerrycan met de tekst "anti congelantie" zonder dop.
die heeft er uiteidnelijk bijna 2 weken gestaan zonder dop...
De mannen van het grofvuil mogen die niet meenemen want dat is chemisch afval...
Ze hadden wel met karton en elastiek een soort van afsluiting gemaakt... maar die jerrycan heeft daar al die tijd in de volle zon en 30+ graden op de stoep gestaan.

ik vind dat echt wel een dingetje toch.....
doe me dan maar een bankstel.. daar weet je tenminste zeker van dat er niks gebeurd als het te warm word :)
Ja tenzij ie in het portiek staat en pubers er een megarookoven van maken :(
pi_195124546
Leuk verslag golfer en Blues!

Mijn moeder schreef ook altijd hele verhalen. Ik heb het ook wel gedaan, het is toch wel tof om foto's jaren later beter in context te kunnen plaatsen, weer mooie uitjes e.d op te kunnen zoeken (Ik neus wel eens in de wandelverslagen van mijn ouders. Zo ook dit jaar. Het was 17 jaar geleden dat ik in noordelijke Dolomieten was! )
pi_195124562
We hebben gisteren The Social Dilemma gezien. Docu op Netflix over social media. Ondanks dat ik er niets nieuws van heb geleerd, zet het me wel aan het denken. Ik ga maar eens ernstig nadenken over mijn gebruik van social media. Ik ben begonnen met het opruimen van mijn Facebook. Iedereen die ik hier of via app ook spreek is per direct geen Facebookvriendje meer. Sorry halve SC, het zij zo :*

@AnneX, gezien de situatie in de VS, is die docu zeker voor jou een aanrader.
Spoilers!
pi_195124718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:21 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja tenzij ie in het portiek staat en pubers er een megarookoven van maken :(
Ik kijk eigenlijk nooit tv en vandeweek stond 1vandaag toevallig op.
Bankstel in brand geeft binnen 2-4 minuten een dodelijke rook in huis.
Bizar wel.

Matrassen ook trouwens.
pi_195124723
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben gisteren The Social Dilemma gezien. Docu op Netflix over social media. Ondanks dat ik er niets nieuws van heb geleerd, zet het me wel aan het denken. Ik ga maar eens ernstig nadenken over mijn gebruik van social media. Ik ben begonnen met het opruimen van mijn Facebook. Iedereen die ik hier of via app ook spreek is per direct geen Facebookvriendje meer. Sorry halve SC, het zij zo :*

@:AnneX, gezien de situatie in de VS, is die docu zeker voor jou een aanrader.
Nah!
pi_195124726
quote:

Nu ben ik spontaan wel benieuwd :)
pi_195124729
*O* *O* 15 minuten confcall-pauze *O* *O*
pi_195124774
Ik blijf het zo moeilijk vinden... ik heb niet het idee dat SM me beinvloedt in de zin dat ik minder positief over mezelf ga denken of vind dat ik allerlei dingen moet hebbenhebbenhebben. Het beinvloedt zeker wel mn vrije tijdsbesteding, ten eerste direct, een uurtje heb je zo weggescrolled. En minder direct agz ik voor veel evenementen via SM mn informatie krijg. Ik ben nu een beetje op SM dieet, omdat FB natuurlijk de duivel is, maar zelfs in deze tijden heb ik dus alweer een event gemist omdat ik het niet voorbij heb zien komen :'( :'(

Overigens een CUL event want een diner met afvalstromen door Floris van in de Keuken van en de dude van Toko Toorop in Bluecity :'(
pi_195124784
Mn kat is zoveel schattiger als dr brokjes op zijn :@
pi_195124838
Ik zit qua 'social media' vooral hier :7 FB kijk ik eigenlijk alleen op als ik op mijn werk ben en gebruik ik om daar met Jross te chatten. Verder heb ik niets O+ (en erm, op FB echt héél veel mensen geblokkeerd :X ook de mensen die elk dagdeel een plaatje postten met 'Lekker, koffie!' of mensen die dingen verkopen (eigen fotostudio en zo).)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 september 2020 @ 11:10:59 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195124840
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik heb niet het idee dat SM me beinvloedt
hehe.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:08 #61
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195124878
Google, Microsoft en Facebook weten hel veel van je. Ook al heb je geen facebook, er is data van je. Whatsapp e.d. tellen dan ook mee, want dat is ook gewoon van Mark Z.
Ik denk dat het geen enkele zin heeft om te proberen om dat te voorkomen. Je kunt hooguit nadenken over wat je online zet. Wat er niet is, kan ook niet bewaard worden.
pi_195124909
Ja sinds the fappening maak ik alleen nog analoge foto's als ik mezelf rectaal bevredig met een krultang :Y
pi_195124985
quote:

Hoezo dat?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195125000
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:13 schreef Kreator het volgende:
Google, Microsoft en Facebook weten hel veel van je. Ook al heb je geen facebook, er is data van je. Whatsapp e.d. tellen dan ook mee, want dat is ook gewoon van Mark Z.
Ik denk dat het geen enkele zin heeft om te proberen om dat te voorkomen. Je kunt hooguit nadenken over wat je online zet. Wat er niet is, kan ook niet bewaard worden.
Oh natuurlijk. Maar al dat spul is er wel op ontworpen om je zo lang mogelijk bezig te houden. Ik zie er gewoon het nut niet van in om hier over de trip van golfer en Blues te lezen en het ook op Facebook tegen te komen.
Spoilers!
pi_195125007
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:13 schreef Kreator het volgende:
Ik denk niet dat LS bedoelt dat ze bang is voor alle gegevens die over haar bekend zijn. Er zijn ook mensen die denken dat je ongelukkiger wordt van social media.
pi_195125010
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja sinds the fappening maak ik alleen nog analoge foto's als ik mezelf rectaal bevredig met een krultang :Y
_O-

Die je natuurlijk niet laat ontwikkelen want ja, dan ziet de operator bij de ontwikkelcentrale deze foto's en die kan dan illegale kopieën maken 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195125017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

Oh natuurlijk. Maar al dat spul is er wel op ontworpen om je zo lang mogelijk bezig te houden. Ik zie er gewoon het nut niet van in om hier over de trip van golfer en Blues te lezen en het ook op Facebook tegen te komen.
Dan eh, scroll je verder? :? Ik zie het probleem niet.

ik vond het in dit specifieke geval wel handig, want geen zin het linkje hier op te zoeken en op FB was het heel makkelijk gevonden 8-)
pi_195125026
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk niet dat LS bedoelt dat ze bang is voor alle gegevens die over haar bekend zijn. Er zijn ook mensen die denken dat je ongelukkiger wordt van social media.
Nee, daar ben ik niet bang voor. Als het nodig is, is het nodig. Maar jij zet bijvoorbeeld nooit iets op je FB. Ik ook niet. We spreken elkaar hier, en af en toe via Whatsapp en in het echt. Facebook is dan gewoon overbodig.
Spoilers!
pi_195125034
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik niet bang voor. Als het nodig is, is het nodig. Maar jij zet bijvoorbeeld nooit iets op je FB. Ik ook niet. We spreken elkaar hier, en af en toe via Whatsapp en in het echt. Facebook is dan gewoon overbodig.
Maar nu zakt straks mn vriendjesteller onder de 100. Dat is een ongewenst neven-effect....
pi_195125035
Ik wil gewoon een beetje digitaal opruimen, snap dat dan mensen.
Spoilers!
pi_195125041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja, absoluut :Y En als ik je even snel moet hebben, hebben we ook whatsapp.

Maar je bent ook geen 'clutter' in mijn FB friends list of zo.
pi_195125042
En zonder Facebook zou ik dit soort pareltjes missen:

pi_195125044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil gewoon een beetje digitaal opruimen, snap dat dan mensen.
Nee, ik snap het niet _O-
pi_195125050
Ik vind FB juist fijn als een soort back-up. Als ik eens iemand wil spreken maar het telefoonnummer (of mijn eigen telefoon) kwijt ben. Verder wel leuk om soms wat random dingen te lezen. Maar ik heb eigenlijk amper vrienden die nog iets posten, dus daar heb ik geen last van. Ik zie vooral de posts van verschillende websites, restaurants en wat groepen die ik volg.
pi_195125053
Ik zit niet meer echt veel op Facebook. Maar wel op WA inderdaad, en hier, en ik ben verre van anoniem.

Maar ja, weetje, alle ondernemers in de binnenstad hebben mijn gegevens, mijn BSN nummer slingert ook overal rond, tot aan in het buitenland toe (wegens acties bedoel ik, niet uitsluitend werkgevers), en de FDF heeft waarschijnlijk mijn kenteken genoteerd voor hun 'vegan tracker' (bij een bepaalde demonstratie zijn er veel foto's gemaakt om en gedeeld in speciale FB groepen)

Kortom, als het er echt op aankomt, ben ik toch al de lul :D
(Maar ik let wel een beetje op wat ik plaats op FB. Ik vind het hier soms enger, je weet niet wie er allemaal meeleest. Een spoiler helpt ook maar zeer matig)
pi_195125070
Oooh fuck, andere redenen. jullie waren al verder. :')
pi_195125081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vind FB juist fijn als een soort back-up. Als ik eens iemand wil spreken maar het telefoonnummer (of mijn eigen telefoon) kwijt ben. Verder wel leuk om soms wat random dingen te lezen. Maar ik heb eigenlijk amper vrienden die nog iets posten, dus daar heb ik geen last van. Ik zie vooral de posts van verschillende websites, restaurants en wat groepen die ik volg.
Hier ook vooral dat :Y Helemaal prima. FB was voor mij ook vooral om met Jross te kletsen en om snel in contact te kunnen komen met bepaalde familie en zo waar ik geen tel.nr van heb. En ik vind het wel heel leuk als mensen hun hond of peuter of vakantie delen op FB O+
pi_195125106
Ik heb ook niks te delen, ik maak ook niks mee :') Geen hond, geen peuter, geen vakantie.
pi_195125112
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook niks te delen, ik maak ook niks mee :') Geen hond, geen peuter, geen vakantie.
Je kunt natuurlijk altijd JRoss in allerlei verschillende houdingen op z'n gamestoel fotograferen en dat kunstig gemonteerd gaan publiceren daar.
pi_195125120
Ik heb mijn verloving nog niet eens op Facebook gezet. Dus het is nog niet officieel.
pi_195125125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:27 schreef fietsie het volgende:

Je kunt natuurlijk altijd JRoss in allerlei verschillende houdingen op z'n gamestoel fotograferen en dat kunstig gemonteerd gaan publiceren daar.
Ik geloof niet dat hij dat heel erg zou waarderen :7
pi_195125127
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

SEX is verderop fiets :P
pi_195125159
Nou *O* als de laatste der Witgoed Mohikanen, is de koelkast nu ook aan het overlijden waar wij bij staan. RIP aan de nabestaanden *O*

Iemand tips voor een nieuwe :')
pi_195125167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou *O* als de laatste der Witgoed Mohikanen, is de koelkast nu ook aan het overlijden waar wij bij staan. RIP aan de nabestaanden *O*
Terminaal dus. Eerst een rouwperiode doormaken of maar direct vervanging regelen?
pi_195125171
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gamen doen mensen ook in allerlei standjes heur :P
pi_195125176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

Iemand tips voor een nieuwe :')
Een witte!
pi_195125183
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Terminaal dus. Eerst een rouwperiode doormaken of maar direct vervanging regelen?
IK hoop er nog wel een weekje mee voort te kunnen, dus rustig uitzoeken wat we willen. Hoef nu niet de goedkoopste te kopen, zoals toen ik de huidige aanschafte.
pi_195125184
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Daarnaast is het veel te stil daar; kom maar eens met een mooi topic met flink wat diepgang.
pi_195125200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:32 schreef fietsie het volgende:
flink wat diepgang.
Huehue.
pi_195125268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:33 schreef Myraela het volgende:

Huehue.
Ja, zo zat ik ook _O-
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:37:01 #91
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_195125273
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil mijn peuter niet delen op Facebook :P. Hij mag later de keus hebben om zijn hele leven er op te zetten. Dat is zijn eigen keus :)
pi_195125275
quote:
Duizenden Chinezen besmet met dierziekte door lek bij bedrijf
...
pi_195125302
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:37 schreef Anthraxx het volgende:

Ik wil mijn peuter niet delen op Facebook :P. Hij mag later de keus hebben om zijn hele leven er op te zetten. Dat is zijn eigen keus :)
Daar ben ik het ook helemaal mee eens :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195125378
Ik denk dat ik wel een foto van m'n baby zou delen bij de geboorte. Toch een soort update in je leven, maar dat is dan de update in mijn leven. Alle updates in het leven van het kind, lijken me niet iets voor mijn pagina.
pi_195125405
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ai, ik kijk zelfs wel een beetje uit welke foto's ik naar familie stuur.

Maar mijn peuter staat wel een klein beetje op Facebook (volgens mij op mijn profielfoto) en hij staat een beetje veel op Instagram :') die laatste is wel prive.
pi_195125463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, zo zat ik ook _O-
Dit :')
pi_195125465
Oh en ik las nog iets over medicijnen weggooien. Ik vind dat ook altijd doodzonde. Ik heb ook nog echt 4 dozen bloeddrukverlagers van de vorige zwangerschap liggen omdat ze er veel te veel hadden voorgeschreven }:|
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:03:12 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195125848
Home sweet home!!! *O*
Nog even een verslagje van ons etentje van gisteravond in elkaar flansen en dan verder relaxen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195126058
Thx voor de tip, Lucky.
FB ben ik redelijk vaak mee bezig. Alles staat op privé.
Er staan mogelijk twee foto’s op, heel ver in de geschiedenis.
Behalve laatst de kwf collecte op openbaar. En weer afgesloten.

En wat Candaasje zegt, er is sowieso heel veel digitaal bekend.
Vroeger was er een telefoonboek.

Delen van berichten, die duidelijk voor/van iedereen zijn, like ik niet en/of deel ik niet ( meer).
Het is wel een leuke manier om met mensen wat verder weg in contact te blijven.

Wat een stom verhaal over de meds, zeg Isa.
Wat over is of té veel ( omdat zieke huis belachulukke hoeveelheden meegaf, die niet eens werden gebruikt) gaat naar de apotheekhoudende huisarts.
De assistenten doen het bij het chemisch afval.

Enne...er zijn meer ratten dan (humane) inwoners in ons land.
Heb niet op feesboek gestaan.
pi_195126241
Ik word wel hebberig van die grote amerikaanse koelkasten :@ Maar jaaa maar jaaaa, halve keuken gelijk vol... Keuzes Keuzes Keuzes.
pi_195126272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik word wel hebberig van die grote amerikaanse koelkasten :@ Maar jaaa maar jaaaa, halve keuken gelijk vol... Keuzes Keuzes Keuzes.
Maar ze zijn zo fijn O+
Helpt wel dat hij hier in de bijkeuken staat, want ze zijn wel huge.
Was ook even een dingetje om hem binnen te krijgen :')
pi_195126310
Toen ik nog facebook had kregen mijn 'vrienden' oproepjes om mij te gaan helpen omdat ik zo weinig vrienden had :'). En de meeste van mijn faceboekvrienden waren dan ook nog fokkers :') :')
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195126324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar ze zijn zo fijn O+
Helpt wel dat hij hier in de bijkeuken staat, want ze zijn wel huge.
Was ook even een dingetje om hem binnen te krijgen :')
Ja an sich heb ik een ruime keuken, maar er zit ook een leuk zithoekje wat dan misschien weg moet. Die die ik nu heb is wel te klein voor met zn 2 vind ik.
pi_195126342
Dus nu hou ik m'n fokvriendjes maar gewoon op fok, en m'n levende vrienden en kennissen in leven.

Jullie kregen nog een henna-update van mij. Als je dat niet wil moet je het maar op facebook zetten.
pi_195126361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mij lijkt de ruimte en zo'n ijstap wel fijn, maar ik vind het jammer dat het altijd van die lelijke dingen zijn.
pi_195126411
Voor. Dit is mijn eigen kleur, het is nooit heel egaal.

Na 1 dag ofzo:

Na een dag of 4:
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:30:17 #107
63722 z80
I fink you freaky
pi_195126439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 08:55 schreef fietsie het volgende:
@:Barreltje had je nog gezien waar het was, je luchtfoto? (zie vorige topic)
flightradar24.com geeft ook wat hints met het zoeken van een bepaald dorp waar je overheen vloog.
Zelf heb ik offline maps op mijn phone staan om te zien waar ik ergens ben. Data op 10K is niet denderend.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_195126474
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja an sich heb ik een ruime keuken, maar er zit ook een leuk zithoekje wat dan misschien weg moet. Die die ik nu heb is wel te klein voor met zn 2 vind ik.
Dan zou ik het toch wel aanraden. Na 9 maanden ben ik nog steeds erg blij als ik de deuren open doe en alle ruimte zie :D
pi_195126550
Mooi sigme O+
pi_195126573
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:28 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

Na 1 dag ofzo:
[ afbeelding ]

Na een dag of 4:
[ afbeelding ]
Mooie kleur
pi_195126607
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:32 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan zou ik het toch wel aanraden. Na 9 maanden ben ik nog steeds erg blij als ik de deuren open doe en alle ruimte zie :D
Wij kunnen echt heelheelheelheeeeel veel geld besparen door wat afhaal/bezorgalternatieven in de vriezer op te gaan slaan, maar met 3 smalle laatjes loont dat gewoon alle moeite niet. Een goed geordende doomsday vriezer lijkt me ook een veradming.
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:39:53 #112
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195126620
quote:
[ afbeelding ]

Na 1 dag ofzo:
[ afbeelding ]

Na een dag of 4:
[ afbeelding ]
Goh wat lijkt me dat heerlijk, zulk weer, in alle rust rond kunnen struinen, zalig :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:40:37 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195126634
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wij kunnen echt heelheelheelheeeeel veel geld besparen door wat afhaal/bezorgalternatieven in de vriezer op te gaan slaan, maar met 3 smalle laatjes loont dat gewoon alle moeite niet. Een goed geordende doomsday vriezer lijkt me ook een veradming.
Hier zo'n grote aso amerikaan in de keuken: ideaal.
pi_195126659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier zo'n grote aso amerikaan in de keuken: ideaal.
Welke en waarom die?
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:47:37 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195126760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Welke en waarom die?
De voorganger van deze:
https://www.coolblue.nl/p(...)-rs66n8101s9-ef.html

Waarom:
- GEEN ijsmachines erin; die nemen enorm veel van de binnenruimte, en gedoe met of vullen of leidingen er naar toe.
- Stil, heel stil
- RVS: ziet er gewoon goed uit
- Goede koelkastruimte

Voorheen hadden we echter een -nog- grotere :@ Maar da was gewoon een koelkast en een vrieskast van ieder 60cm breed en 180 hoog aan elkaar geschroefd.
pi_195126763
quote:

Ik doe dit regelmatig :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:47:49 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_195126764
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

IK hoop er nog wel een weekje mee voort te kunnen, dus rustig uitzoeken wat we willen. Hoef nu niet de goedkoopste te kopen, zoals toen ik de huidige aanschafte.
Inbouw? kiezen voor een model met de scharnieren aan de koelkast. Dus de kastdeur zit aan de koelkast vast.
Merk en model/uitvoering is meer smaak. Aeg, bosch, neff, bauknecht, liebherr. Maken allemaal goede kasten.
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:48:31 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195126778
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:03 schreef golfer het volgende:

Nog even een verslagje van ons etentje van gisteravond in elkaar flansen en dan verder relaxen.
Done!
klaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195126788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mn kat is zoveel schattiger als dr brokjes op zijn :@
Dan is hangry weer een lieve poezz? :D
pi_195126789
Hij is vrijstaand!
pi_195126812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:49 schreef Blues het volgende:

[..]

Dan is hangry weer een lieve poezz? :D
Nee andersom juist, als ze brokken wil is ze knuffelig en koerig. Heeft mevrouw dr pens volgevreten gaat ze liggen en blijft ze liggen. Tot ze moet piesen of trek krijgt :')

Ze was niet altijd zo en ik hoop wel dat er nog een beetje leven terugkomt :@
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:51:52 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_195126837
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:37 schreef fietsie het volgende:

[..]

...
?
Nog niet verder dan fok gekomen. Dus dit zecht me nog helemaal niets.
pi_195126882
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:25 schreef Candaasje het volgende:
Oooh fuck, andere redenen. jullie waren al verder. :')
Ik loop ook hopeloos achter, maar zit wel op mijn gemakkie terug te lezen op laptoppie thuis in mijn grote woonboot :D O+

Qua SM ruim ik regelmatig mensen en/of pagina's op, om verschillende redenen.
pi_195126901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

De voorganger van deze:

Waarom:
- GEEN ijsmachines erin; die nemen enorm veel van de binnenruimte, en gedoe met of vullen of leidingen er naar toe.
- Stil, heel stil
- Goede koelkastruimte

Voorheen hadden we echter een -nog- grotere :@ Maar da was gewoon een koelkast en een vrieskast van ieder 60cm breed en 180 hoog aan elkaar geschroefd.
Ik moest lachen om het plaatje, hebben ze een lade voor vlees/vis/pizza, liggen de pizza's op een plankje opgestapeld. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:54:56 #125
63722 z80
I fink you freaky
pi_195126905
Keuken is wel zo goed als klaar. Enkel de plintjes moeten nog tegen de muur en een tafel moet nog leeggeruimt en schoongemaakt worden.
Behang er woensdag weer tegenaan geplakt. Net een pot verf er tegen aan, en direct ook wat meer plakken die beschadigd waren bijgewerkt. En een dweil door de hut gehaald. Bouwstof zat overal.
  vrijdag 18 september 2020 @ 12:55:32 #126
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195126914
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:51 schreef z80 het volgende:

[..]

?
Nog niet verder dan fok gekomen. Dus dit zecht me nog helemaal niets.
Chinese fabriek heeft een ziekte geloosd in oppervlaktewater
pi_195126917
Hier doet het veel thuis zijn heel goed voor één van de katten. Heb haar nu 7 jaar, en ze is heel bang voor mensen. Ze is er wel nieuwsgierig naar, maar wel op afstand.
Maar sinds het begin ligt ze vaak achter mijn scherm en kijkt af en toe om het hoekje, maar ze komt sinds een paar maanden ook naast me liggen op de bank en de laatste weken staat ze voor me, miauwt, en dan pak ik haar op en wil ze onder de kin geaaid worden. Zo schattig *;
pi_195126920
Ik werk op SM met groepen. In die groepen gooi ik mensen waarvan ik wil dat ze mijn post zien. Groep is genummerd. Eens in de zoveel tijd maak ik een nieuwe groep met een hoger nummer, dan vul ik die opnieuw met de mensen waar ik wel shit mee wil delen. De lagere groep trek ik dan helemaal leeg op mn moeder na. Dus mn moeder is de enige die al mn FB posts kan zien en die snapt het niet. Primaaaaaaaaa.
pi_195126979
Nog even over SM-gebruik:
ik ben dol op de herinneringen van fb. Vind dat een leuke tool en g ook.
Dus maken we daar ook vaak een dagboek en/of linken we naar eigen site.
We hebben veel (buitenlandse-) familie/vrienden waarvan we weten (die zeggen dat ook) dat ze het leuk vinden om onze verslagen te lezen.

Maar eerst en vooral doen we het voor onszelf. Zó fijn om dingen terug te kunnen kijken O+
pi_195126993
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:00 schreef Blues het volgende:
Nog even over SM-gebruik:
ik ben dol op de herinneringen van fb. Vind dat een leuke tool en g ook.
Dus maken we daar ook vaak een dagboek en/of linken we naar eigen site.
We hebben veel (buitenlandse-) familie/vrienden waarvan we weten (die zeggen dat ook) dat ze het leuk vinden om onze verslagen te lezen.

Maar eerst en vooral doen we het voor onszelf. Zó fijn om dingen terug te kunnen kijken O+
Tijd voor Timehop oid :D
pi_195127008
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:23 schreef sigme het volgende:
Toen ik nog facebook had kregen mijn 'vrienden' oproepjes om mij te gaan helpen omdat ik zo weinig vrienden had :'). En de meeste van mijn faceboekvrienden waren dan ook nog fokkers :') :')
Nu vraag ik me af wat FB hanteert als het minimaal aantal vrienden om niet meer zielig te zijn 8-)
pi_195127022
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik werk op SM met groepen. In die groepen gooi ik mensen waarvan ik wil dat ze mijn post zien. Groep is genummerd. Eens in de zoveel tijd maak ik een nieuwe groep met een hoger nummer, dan vul ik die opnieuw met de mensen waar ik wel shit mee wil delen. De lagere groep trek ik dan helemaal leeg op mn moeder na. Dus mn moeder is de enige die al mn FB posts kan zien en die snapt het niet. Primaaaaaaaaa.
Nou ja zeg :D

Ik vind het wel heel leuk dat mijn zoon & schdochter veel dingen delen op fb/insta van hun gezin. Of de kleinkinderen dat op termijn ook leuk vinden moet blijken maar dat is verder niet aan mij.
pi_195127029
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

De voorganger van deze:

Waarom:
- Stil, heel stil
- Goede koelkastruimte

Zo eentje wil ik mijn nieuwe garage O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:02:10 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195127034
Kunnen jullie aub een andere afkorting gebruiken?
pi_195127042
quote:
[ afbeelding ]

Na 1 dag ofzo:
[ afbeelding ]

Na een dag of 4:
[ afbeelding ]
Wat meer highlights door de zon bij 4.
Mooie kleur ook je eigen haar en krullen O+
pi_195127056
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:02 schreef fietsie het volgende:
Kunnen jullie aub een andere afkorting gebruiken?
_O-
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:03:50 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195127067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:00 schreef Blues het volgende:
Nog even over SM-gebruik:[quote]0s.gif
Op vrijdag 18 september 2020 13:03 schreef Blues het volgende:

[..]

_O-
[/quote]

[/quote]
pi_195127068
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

Tijd voor Timehop oid :D
Ken ik niet?!
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:04:52 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_195127081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Chinese fabriek heeft een ziekte geloosd in oppervlaktewater
Waar vind ik die info? Bron?
pi_195127082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

SPOILER
Oh dat is echt niet oké.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:05:15 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195127088
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:04 schreef z80 het volgende:

[..]

Waar vind ik die info? Bron?
Pijpleiding van die fabriek naar een rivier
pi_195127111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:54 schreef z80 het volgende:
Keuken is wel zo goed als klaar. Enkel de plintjes moeten nog tegen de muur en een tafel moet nog leeggeruimt en schoongemaakt worden.
Behang er woensdag weer tegenaan geplakt. Net een pot verf er tegen aan, en direct ook wat meer plakken die beschadigd waren bijgewerkt. En een dweil door de hut gehaald. Bouwstof zat overal.
Druk geweest al met al!
Ik las je updates maar niet gereageerd :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:06:28 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_195127116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Pijpleiding van die fabriek naar een rivier
???
LEZEN. BRON vermelding. Niet iets roeptoeteren.
pi_195127120
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Op vrijdag 18 september 2020 13:03 schreef Blues het volgende:

[..]

_O-
[/quote]
[/quote]
Nu in de war van al die SM? *)
pi_195127128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:04 schreef Blues het volgende:

Oh dat is echt niet oké.
Ik was helemaal van de leg dat iemand dat had gedaan -O- Het is zó naïef.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:08:15 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195127157
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:06 schreef z80 het volgende:

[..]

???
LEZEN. BRON vermelding. Niet iets roeptoeteren.
https://www.telegraaf.nl/(...)door-lek-bij-bedrijf
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:15:22 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_195127318
quote:
Komkommertijd. Dit is nieuws van december vorig jaar.
http://outbreaknewstoday.(...)hou-institute-97881/
pi_195127349
Ik ben enorm blij met mijn Bosch koelvriescombi, zoiets. Hij is enorm. Ik heb vooral geselecteerd op vriezerruimte, op verbruik en op nulgradenzone in de koelkast. De vriezerruimte scheelt soms 20 liter tussen modellen terwijl ze aan de buitenkant hetzelfde zijn. Bosch heeft dat goed voor elkaar.
En die nulgradenzone is in de koelkast enorm handig. Je kunt daarin groente en vlees een stuk langer na de houdbaarheidsdatum bewaren.

Verder vind ik het wel handig dat de vriezer lang blijft functioneren bij stroomuitval. En dat hij begint te loeien als er een deur te lang open staat. Dat de plankjes in de deur in hoogte verstelbaar zijn is ook handig.
Spoilers!
pi_195127429
Ik wil ook zo'n koelkast met nul graden zone. Geen idee of die inbouw te verkrijgen zijn.

Heb nu een koelkast waar ik niet heel erg tevreden over ben, maar moest 'm vrij overhaast kopen. De oude hield er mee op, was niet meer te maken en het was al warm en een hittegolf was onderweg. Er waren in de omgeving maar 2 winkels die binnen een week konden leveren en dat was hetzelfde model.
Maar hij doet nog wel z'n werk is redelijk zuinig (toen een van de zuinigste) dan is een nieuwe kopen idioot.
pi_195127440
Oooh, allemaal mooitjes komen voorbij zeg, word er hebberig van! Maar goed dat ik tegenwoordig moet overleggen.
pi_195127589
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil ook zo'n koelkast met nul graden zone. Geen idee of die inbouw te verkrijgen zijn.

Ja hoor :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:42:37 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195127905
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:15 schreef z80 het volgende:

Komkommertijd. Dit is nieuws van december vorig jaar.
http://outbreaknewstoday.(...)hou-institute-97881/
Bewijst dus maar weer eens de onbetrouwbaarheid van de berichtgeving van de Telegraaf.
Nooit alleen op die krant afgaan als nieuwsbron.
Poef.....gone! ©golfer
pi_195127957
Oh zeg... koelvriescombi’s..inbouw en passend en deur op deur.
Stel ik al even uit. Liebherr heeft een tool waarmee je inbouwmaat kunt vaststellen.
En ik bewaar alles en kan nergens de manual terugvinden. 8)7
Want ik weet het huidige typenr. niet. Was nog handiger geweest.
Vijftien jaar oud.

@Kaatje1 ...Coolblue brengt toch boven.?
pi_195128030
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:45 schreef AnneX het volgende:
Oh zeg... koelvriescombi’s..inbouw en passend en deur op deur.
Stel ik al even uit. Liebherr heeft een tool waarmee je inbouwmaat kunt vaststellen.
En ik bewaar alles en kan nergens de manual terugvinden. 8)7
Want ik weet het huidige typenr. niet. Was nog handiger geweest.
Vijftien jaar oud.

@:kaatje1 ...Coolblue brengt toch boven.?
Ja hoor, dat doen ze allemaal (en nemen de oude mee) maar ik ga, nu ik nog een goedwerkende heb, geen nieuwe kopen. Ik vind de indeling van de koelkast niet handig, maar dat heeft ook met de bouw van de keuken te maken of eigenlijk met de bouw van het huis.
pi_195128171
Piep is weer voor een jaar gekeurd. Volgend jaar tandsteen verwijderen en ze is te dik. Niets nieuws.

Facebook is opgeschoond. De meeste vrienden, groepen, likes en persoonlijke info zijn weg. Binnenkort een nieuwe telefoon dus dan ga ik alle apps en instellingen ook weer eens opschonen. Ik overweeg een iPhone. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen.
Spoilers!
pi_195128571
Schoon schip *O*
Wij hebben een iPad(ooit op aanradern van zus die alles van appel heeft via toenmalig werk gekocht) maar android/samsun telefoons. Als fe i pad ooit de geest geeft wil ik een samsunandroid tablet. Vind de appelbesturing niet fijn.
Het werkt prima maar toch :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')