Dat is erg!quote:Op vrijdag 18 september 2020 05:51 schreef Uhmmpie het volgende:
@:barreltje: “kick out zwarte mensen” nu in die titelbar...
Mja @Barreltje vroeg zich af waarom ik vond dat ik het nogal negatief vond voor het fok-imago.quote:Op vrijdag 18 september 2020 06:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja die balk laat het niveau wel weer goed zien hé
Euh.. zwarte piet bestaat niet?quote:Op vrijdag 18 september 2020 06:37 schreef Barreltje het volgende:
Die opmerking is nu weg , maar was de opmerking niet "KOZM kick out zwarte mensen, ik bied mn excuses aan , oh nee toch niet, oh wel"? Ik las dat dus als een semi- sarcastische opmerking tov dat gedoe met akwasi.. iets wat toch best een discussie punt is geweest afgelopen week, zo begrijp ik.
Daarnaast zou je dus de discussie kunnen hebben waarom "kick-out zwarte piet" wel mag en "kick-out zwarte mensen" niet zou mogen als term..
Aan de andere kant zat mijn hoofd al te denken aan " KOZV koekenpan op zacht vuur" en nu heb ik zin in een biefstuk met uitjes en champignonnen saus
Het was iets met het er wel/niet mee eens zijn. Maar ik vind kick out zwarte piet ook vervelend.. dat scheelt. En de BLM-statements van vandeweek ook maar daar mag je natuurlijk niks van zeggen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 06:37 schreef Barreltje het volgende:
Die opmerking is nu weg , maar was de opmerking niet "KOZM kick out zwarte mensen, ik bied mn excuses aan , oh nee toch niet, oh wel"? Ik las dat dus als een semi- sarcastische opmerking tov dat gedoe met akwasi.. iets wat toch best een discussie punt is geweest afgelopen week, zo begrijp ik.
Daarnaast zou je dus de discussie kunnen hebben waarom "kick-out zwarte piet" wel mag en "kick-out zwarte mensen" niet zou mogen als term..
Aan de andere kant zat mijn hoofd al te denken aan " KOZV koekenpan op zacht vuur" en nu heb ik zin in een biefstuk met uitjes en champignonnen saus
Ehhh whut?quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:08 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik moest overigens wel erg lachen om de tiny aliens in de broccoli.
En stiekem ook om de flabbergasted firefighters.
DAT staat dan ook weer in de balk..quote:
Uh, dat lijkt me een hele korte discussie.quote:Op vrijdag 18 september 2020 06:37 schreef Barreltje het volgende:
Dat stond dan ook weer in diezelfde balk...quote:
Mja met mij wel.. maar daar denkt de rest van de wereld anders over.quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uh, dat lijkt me een hele korte discussie.
Waarom?quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uh, dat lijkt me een hele korte discussie.
Nee, je hebt gelijk. Mensen die niet inzien dat een uitspraak tegen zwarte piet niet hetzelfde is als een uitspraak tegen zwarte mensen, zijn over het algemeen niet van de korte discussies.quote:
Oh.quote:Op vrijdag 18 september 2020 07:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat stond dan ook weer in diezelfde balk...
het is dus niet alleen kom en kwel
Iets met dat broccoli eigenlijk een verzameling mini aliens is.
En “tree stuck in cat. Firefighters flabbergasted”
Beiden triggert mijn vermogen tot het zien van dingen in plaatjes nogal.
Nee coronaquote:
Juh. Herkenbaar. Totale gekte.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon elke 3 maanden van de apotheek meenemen en weggooien...
Nee, er was een medicijnonderzoek waar ze eerst aan mee mocht doen waarbij een 3e medicijn werd getest, maar uiteindelijk vonden ze een gehandicapte toch te lastigquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:08 schreef Barreltje het volgende:
En er is ook niet een 3e middel wat gewoon werkt en je moeder geen last van krijgt?
Dat is vast te makkelijk
Ja gezien!quote:Op vrijdag 18 september 2020 08:55 schreef fietsie het volgende:
@:Barreltje had je nog gezien waar het was, je luchtfoto? (zie vorige topic)
herkenbaar...quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen!
Ik wilde jullie nog informeren over de hilarische constructies in ons zorgverzekeringsstelsel. Wat ons allemaal dus heel veel geld kost. We kennen allemaal de medicijnverspilling. Hoe veel medicatie (thuis, ziekenhuis etc) gewoon de vuilnisbak in gaat. Maar daar zit ook een deel bij wat echt nérgens voor nodig lijkt te zijn.
Mijn moeder heeft een te hoog cholesterol. Maar kan absoluut niet tegen statines en ook niet tegen een ander middel met de naam ezetimibe. Inmiddels heeft ze al 3 statines uitgeprobeerd en het resultaat is desastreus. Ze krijgt namelijk heftige spierpijnen en kan niet meer op de benen staan of iets vast pakken. Maar goed, er bleek een oplossing te zijn! Een twee wekelijkse injectie met antistoffen. Kosten: enorm. Gelukkig zijn we hier in Nederland goed verzekerd en wordt het vergoed, mits de indicatie duidelijk is en je al minstens 3 statines hebt geprobeerd.
Maar nu komt het. Naast die injecties moet ze ook etezimibe afnemen anders worden de injecties niet vergoed. Maar daar kan ze dus niet tegen. Cardioloog: ja, geen probleem. Gewoon elke 3 maanden van de apotheek meenemen en weggooien...
Ingeleverde medicijnen, ook al zijn alle doosjes duidelijk ongeopend, gaan ook de prullenbak inquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:14 schreef Uhmmpie het volgende:
herkenbaar...
iets minder drastisch want geen injecties...
maar wel cholestrol medicatie die stelselmatig "de prullenbak in" verdwijnt omdat ze bij de apotheek het niet nuttig vinden om de juiste hoeveelheden mee te geven maar wel te eisen dat je de nieuwe voorraad komt ophalen.
mijn moeder heeft laatst 3 verschillende merken maar weer ingeleverd bij de apotheek... want het is ook steeds weer wat anders. Soms poeder, soms pil.. net wat de zorgverzekering blieft als we de apotheek moeten geloven.
en natuurlijk steeds met subtiel andere gebruiksaanwijzing over wanneer je het moet nemen.
maakt het eigenlijk nog uit of je dat zelf doet of de apotheek dat doet?quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ingeleverde medicijnen, ook al zijn alle doosjes duidelijk ongeopend, gaan ook de prullenbak in
Was wel leuke route he, van Joure naar Terherne binnendoorquote:
Ja superleuk!quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Was wel leuke route he, van Joure naar Terherne binnendoor![]()
Langs de Jouster Goudkust. ("Broek")
ik heb nog niks gespot eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:27 schreef fietsie het volgende:
Uhmmp, merk jij ook iets van de Rattenplaag waarover de kranten gewag maken? Zouden in speeltuinen enzo overdag gewoon buiten rondlopen..
Wij gaan altijd graag ergens aan de Lijkvaart aan de linkeroever liggen 's zomers; een heerlijk rustige routequote:Op vrijdag 18 september 2020 09:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja superleuk!
Wij zagen idd de Bloemendalers van Friesland![]()
![]()
Die lijkvaart was wel een dingetje met die werkzaamheden onder dat bruggetje![]()
Maar schipper g kan inmiddels geweldig varen
Echt he! Vorige week/begin deze week reed ik echt 3/4 dagen op rij langs een complete huisraad op straat! Je kunt zeggen van Zuid wat je wil, maar daar reden volgens mij 24/7 grofvuiloppikkers rond. Heeft dus ook z'n voordelen als iedereen zomaar alles op straat dondert.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik heb nog niks gespot eerlijk gezegd.
maar begreep vanochtend van onze burgerblauwman dat het afval met 25% (containers en zwerfafval) is gestegen terwijl de gemeente 10% minder mensen heeft om afval op te ruimen.
en het is inderdaad een stuk viezer op straat.. dat was me ook al opgevallen.
ook rondom de containers valt ook erg op dat er minder vaak opgehaald word.... want als het vol is gooien mensen hun afval er gewoon naast.
(not to mention dat grof vuil er ook nog weleens wordt gedumpt en dat dat de laatste tijd gewoon nog dagen blijft staan ipv dat ze het ophalen zodra je er melding van maakt)
dus ja dat er meer ratten zijn... geloof ik zo.
ondanks dat ik ze nog niet gespot heb.
Godsamme, wat een idiotie.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen!
Ik wilde jullie nog informeren over de hilarische constructies in ons zorgverzekeringsstelsel. Wat ons allemaal dus heel veel geld kost. We kennen allemaal de medicijnverspilling. Hoe veel medicatie (thuis, ziekenhuis etc) gewoon de vuilnisbak in gaat. Maar daar zit ook een deel bij wat echt nérgens voor nodig lijkt te zijn.
Mijn moeder heeft een te hoog cholesterol. Maar kan absoluut niet tegen statines en ook niet tegen een ander middel met de naam ezetimibe. Inmiddels heeft ze al 3 statines uitgeprobeerd en het resultaat is desastreus. Ze krijgt namelijk heftige spierpijnen en kan niet meer op de benen staan of iets vast pakken. Maar goed, er bleek een oplossing te zijn! Een twee wekelijkse injectie met antistoffen. Kosten: enorm. Gelukkig zijn we hier in Nederland goed verzekerd en wordt het vergoed, mits de indicatie duidelijk is en je al minstens 3 statines hebt geprobeerd.
Maar nu komt het. Naast die injecties moet ze ook etezimibe afnemen anders worden de injecties niet vergoed. Maar daar kan ze dus niet tegen. Cardioloog: ja, geen probleem. Gewoon elke 3 maanden van de apotheek meenemen en weggooien...
Ik zie het voor me.quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog net geen kratje bier een een boombox bij
quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:38 schreef fietsie het volgende:
Wij gaan altijd graag ergens aan de Lijkvaart aan de linkeroever liggen 's zomers; een heerlijk rustige route
ik heb ook weleens grof vuil buiten gezet inderdaadquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Echt he! Vorige week/begin deze week reed ik echt 3/4 dagen op rij langs een complete huisraad op straat! Je kunt zeggen van Zuid wat je wil, maar daar reden volgens mij 24/7 grofvuiloppikkers rond. Heeft dus ook z'n voordelen als iedereen zomaar alles op straat dondert.
Overdag heb ik nog geen ratten gezien, nou ja, op die paar bij rioleringswerkzaamheden na. Ze zagen er weldoorvoed en niet bijzonder opgejaagd uit zal ik maar zeggenNog net geen kratje bier een een boombox bij
Bij de evenementen die ik doe zie je er elke avond wel een paar schieten. Sommige zijn wat schichtiger dan anderen, maar over het algemeen hebben ze schijt aan alles en iedereen
Ja tenzij ie in het portiek staat en pubers er een megarookoven van makenquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik heb ook weleens grof vuil buiten gezet inderdaad
en vervolgens de hele avond met een kop thee op de vensterbank gezeten..
eerst komen er mensen met de fiets.. even later met de auto.. en nog iets later kwam er iemand met een busje... nog een busje..
ik denk dat echt best wel wat mensen blij zijn geworden van dat wij hier met het portiek in 1x de berging hebben leeggehaald.
(iemand had bij het verhuizen zn halve huisraad niet op straat gezet maar gewoon in de berging achter gelaten)
Maar laatst stond er nog een stapel zooi bij de container..
dus na een paar dagen maar eens fotootje gedropt bij burgerblauw.
Die bellen dan de gemeente en normaal is het een dag later dan wel weg.
Stond echter ook een jerrycan met de tekst "anti congelantie" zonder dop.
die heeft er uiteidnelijk bijna 2 weken gestaan zonder dop...
De mannen van het grofvuil mogen die niet meenemen want dat is chemisch afval...
Ze hadden wel met karton en elastiek een soort van afsluiting gemaakt... maar die jerrycan heeft daar al die tijd in de volle zon en 30+ graden op de stoep gestaan.
ik vind dat echt wel een dingetje toch.....
doe me dan maar een bankstel.. daar weet je tenminste zeker van dat er niks gebeurd als het te warm word
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |