Redelijk goede cijfers wanneer je zou verwachten dat met alle berichten de IC ondertussen wel vol zouden liggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1766
Totaal: 88073 (+1753 ivm -13 corr.)
Opgenomen: 14
Totaal: 12344
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 66
Totaal: 3161
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 6
Totaal: 6266
De post waar je op reageerde ging voornamelijk over dat het bij 90+ ook hard ging. Jouw reactie: Ja, maar 65+ stond gewoon op het schoolplein. Dat is net zo onnodig als al dat gezeik over die jongeren.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet
Ik ga er gewoon tegenin dat alles naar jongeren geschoven wordt, zoals elke keer gebeurt hier. Je zag het net, ik suggereer dat ouderen misschien ook wel wat voorzichtiger zouden moeten zijn en er staat gelijk een peloton mensen klaar om de aandacht daarvan af te leiden. Jij ook, want alhoewel de kop over 90+ gaat wat er (nog meer) uitschiet zie je duidelijk in dat bericht (in de grafiek) dat het om alle ouderen gaat.
Heb je gelijk in, maar verwachtingen hebben we allemaal. Wat verwacht jij er van?quote:Op donderdag 17 september 2020 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon afwachten tot we weten wat er gaat gebeuren in plaats van ze nu al halfbakken te noemen?
Maar de belasting neemt in snel tempo toe. Rutte gaf vanochtend bijvoorbeeld aan dat in sommige regio's de primaire zorg in het gedrang begint te komen en dat ze alweer in de fase zitten van spreiding van patiënten over andere regio's.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:54 schreef Collide het volgende:
[..]
De zorg is op dit moment verre van overbelast
Ik snap dat ze dat nu zeggen. Ik denk ook echt dat ze dat niet van plan zijn. Maar ik denk ook echt dat ze begin maart niet van plan waren de horeca en scholen te sluiten. Toch zagen ze zich genoodzaakt dit te doen.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen hebben ze dat 'verder nemen van maatregelen' of drastische maatregelen eigenlijk de afgelopen tijd al kapot gepraat door te zeggen: "nee, de situatie zoals in maart/april, dat gaan we niet meer doen.."
Sorry, maar dit is te kort door de bocht. Dit tempo gaan we niet volhouden wat betreft opnames.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Redelijk goede cijfers wanneer je zou verwachten dat met alle berichten de IC ondertussen wel vol zouden liggen.
//--//
In dit tempo komen we de winter prima door. Natuurlijk dan wel wel Zuid en Noorholland FF op slot.
Duurt niet zo lang omdat mensen doorgaans wat korter op de IC/Ziekenhuis zullen verblijven dan eerder.
Geen idee, ik zie het wel. En ik ga er liever vanuit dat het juiste maatregelen zijn in plaats van ze van tevoren al af te schieten.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar verwachtingen hebben we allemaal. Wat verwacht jij er van?
Ik denk ook dat we juist minder aankunnen dan met de eerste golf. Ten eerste omdat de reguliere zorg ook door moet gaan, dat kan je niet weer op z'n kont gooien. Ten tweede het personeel op covid-afdelingen en ic's. Er zijn nog een mooi aantal langdurig ziek personeel begreep ik en daarbij heeft 50% van het personeel aangegeven niet nog eens op zo'n afdeling te willen werken. Nou zal van die laatste groep nog wel een deel met de hand over het hart wrijven, vermoed ik, maar de bereidheid zoals vorige keer is er niet meer.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar de belasting neemt in snel tempo toe. Rutte gaf vanochtend bijvoorbeeld aan dat in sommige regio's de primaire zorg in het gedrang begint te komen en dat ze alweer in de fase zitten van spreiding van patiënten over andere regio's.
Leeftijd zegt natuurlijk niets en wanneer mensen zichzelf inschattend, gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen, is er wmb niets aan de hand. Laten "dat" veronderstelde leeftijd issue als maatstaf maar in vorige topics parkeren.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, ik ging net de kinderen van school halen... en op het schoolplein is denk ik 20% in de 65+ leeftijd. Dus die lopen en daar op dat schoolplein, en passen gewoon nog op de kinderen.
Daar ben ik ook bang voor. Kunnen we Duitsland weer smeken of zij ze aub op willen nemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat we juist minder aankunnen dan met de eerste golf. Ten eerste omdat de reguliere zorg ook door moet gaan, dat kan je niet weer op z'n kont gooien. Ten tweede het personeel op covid-afdelingen en ic's. Er zijn nog een mooi aantal langdurig ziek personeel begreep ik en daarbij heeft 50% van het personeel aangegeven niet nog eens op zo'n afdeling te willen werken. Nou zal van die laatste groep nog wel een deel met de hand over het hart wrijven, vermoed ik, maar de bereidheid zoals vorige keer is er niet meer.
Het is wel duidelijk dat jij ook vindt dat alle jongeren het doen, dit stond er in het bericht:quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De post waar je op reageerde ging voornamelijk over dat het bij 90+ ook hard ging. Jouw reactie: Ja, maar 65+ stond gewoon op het schoolplein. Dat is net zo onnodig als al dat gezeik over die jongeren.
Maar goed, splinter, balk, ga vooral je gang verder hoor.
Klopt dat zei Kuipers ook al. Dat de reguliere zorg lokaal al weer in het gedrag kwam.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar de belasting neemt in snel tempo toe. Rutte gaf vanochtend bijvoorbeeld aan dat in sommige regio's de primaire zorg in het gedrang begint te komen en dat ze alweer in de fase zitten van spreiding van patiënten over andere regio's.
Cijfers cumuleren, mensen normaliter niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is te kort door de bocht. Dit tempo gaan we niet volhouden wat betreft opnames.
In maart werd het binnen 3-4 weken ineens ook penibel qua capaciteit. Niet dat we die fase nu al bereikt hebben, maar het kan bijzonder hard gaan ineens.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cijfers cumuleren, mensen normaliter niet.
Met nu 14-Ziekenhuis en 6-IC opgenomen en zeg met een doorligduur van zeg 3 weken, moet dat geen erg groot probleem worden voor het systeem. Terecht dat je wat rekening moet houden met verdere toename maar zeker niet in e.o.a. deadmanswalking fase, als er een nul achter die getallen komt.
Waarop baseer je dat de cijfers zo laag zullen blijven de gehele herfst en winter? We weten ook nog niet welke influenza variant deze periode gaat heersen en hoe dodelijk deze is. Een cocktail van influenza en Covid 19 kan de druk om de zorg doen toenemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met nu 14-Ziekenhuis en 6-IC opgenomen en zeg met een doorligduur van zeg 3 weken, moet dat geen erg groot probleem worden voor het systeem. Terecht dat je wat rekening moet houden met verdere toename maar zeker niet in e.o.a. deadmanswalking fase, als er een nul achter die getallen komt.
NB: het aantal testen zegt mij sws weinig en ik hoop voor betreffende gevallen dat ze weer rap dat kunnen gaan doen wat ze deden. Ik ben ook vooral geneigd om Covid19 als onderdeel te gaan zien van het dagelijks risico/lot des levens. Beetje aanpassen dat het niet gaat opzoeken en dan handig om vooral de eigen gezondheidssituatie daarop af te stemmen. Wel vervelend dat sommige cont(r)acten anders verlopen.
Maar dan overbelast je de zorg toch uiteindelijk wanneer je het op zijn Bolsonaro's op zijn beloop laat.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
NB: het aantal testen zegt mij sws weinig en ik hoop voor betreffende gevallen dat ze weer rap dat kunnen gaan doen wat ze deden. Ik ben ook vooral geneigd om Covid19 als onderdeel te gaan zien van het dagelijks risico/lot des levens. Beetje aanpassen dat het niet gaat opzoeken en dan handig om vooral de eigen gezondheidssituatie daarop af te stemmen. Wel vervelend dat sommige cont(r)acten anders verlopen.
Ik heb letterlijk niets gezegd over jongerenquote:Op donderdag 17 september 2020 15:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij ook vindt dat alle jongeren het doen, dit stond er in het bericht:
- In het totaal aantal nieuwe gevallen per dag zien je dat het aandeel van 'jongeren'(0-39) aan het afnemen is. --> Was dit 2 weken geleden nog 66%, nu is dat gezakt naar 55%.
- We zien dat de groep 90+ met covid-19 nu snel groter wordt. Ze worden nu relatief hard geraakt.
Een een plaatje met daarin duidelijk te zien dat 50+ flink toeneemt, <50 is er af geknipt (dus niet <90 is er af geknipt). Ik ga in op wat er in het bericht staat, jij moet weer de aandacht af leiden van wat er in het bericht staat, dus..........
Als het blijft doorgroeien zoals het nu doet en de klachten van mensen ernstiger worden na de zomer (zoals bij griep ook het geval is) dan liggen de ziekenhuizen zo weer vol.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Precies. De omstandigheden zijn niet bekend. Het weer, influenza, Covid zelf kan ook nog een variant ontwikkelen met meer of minder gedoe.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat de cijfers zo laag zullen blijven de gehele herfst en winter? We weten ook nog niet welke influenza variant deze periode gaat heersen en hoe dodelijk deze is. Een cocktail van influenza en Covid 19 kan de druk om de zorg doen toenemen.
Los van de cijfers: zijn de meeste mensen die vatbaar zijn voor influenza (en dan bedoel ik levensbedreigend) al niet door Covid te pakken genomen?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat de cijfers zo laag zullen blijven de gehele herfst en winter? We weten ook nog niet welke influenza variant deze periode gaat heersen en hoe dodelijk deze is. Een cocktail van influenza en Covid 19 kan de druk om de zorg doen toenemen.
Er worden jaarlijks zes miljoen Nederlanders uitgenodigd voor een griepprik, omdat ze in een risicogroep vallen. Die zijn niet allemaal "te grazen genomen" neequote:Op donderdag 17 september 2020 15:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Los van de cijfers: zijn de meeste mensen die vatbaar zijn voor influenza (en dan bedoel ik levensbedreigend) al niet door Covid te pakken genomen?
Eerste lezen, dan reageren. Voor sommigen kan griep dodelijk zijn. Misschien zijn die risicogevallen inmiddels overleden aan corona, zodat de sterftecijfers voor griep meevallen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks zes miljoen Nederlanders uitgenodigd voor een griepprik, omdat ze in een risicogroep vallen. Die zijn niet allemaal "te grazen genomen" nee
Een keertje toegeven dat je er naast zat is niet erg hoor, de titel ging over 90+, het artikel niet, en ik reageerde op het artikel.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk niets gezegd over jongeren![]()
Maar neem jij maar van alles aan, hoor, dat is echt een hele goede basis om een mening te vormen.
Wat mij betreft is deze discussie over en ben jij met je wijzen naar ouderen net zo irritant als hooibal ven Ven met hun wijzen naar jongeren.
Sowieso zal er minder griep zijn dit jaar. Coronamaatregelen werken prima tegen de griep.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:24 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eerste lezen, dan reageren. Voor sommigen kan griep dodelijk zijn. Misschien zijn die risicogevallen inmiddels overleden aan corona, zodat de sterftecijfers voor griep meevallen.
Waar wordt het op zijn beloop gelaten ?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar dan overbelast je de zorg toch uiteindelijk wanneer je het op zijn Bolsonaro's op zijn beloop laat.
Mogelijk, maar griep + Covid 19 kan een dusdanig zware aanslag op je lichaam zijn dat ook minder kwetsbare mensen eraan kunnen overlijden. Daar zijn nog nauwelijks cijfers over omdat het nog weinig is voorgekomen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Los van de cijfers: zijn de meeste mensen die vatbaar zijn voor influenza (en dan bedoel ik levensbedreigend) al niet door Covid te pakken genomen?
Iets anders: In het begin kregen we vaak te horen dat de mensen die komen te overlijden of op de IC liggen vooral mensen zijn met onderliggend lijden. Hoe is dat nu?
True. Al ga ik nu een gewaagde uitspraak doen.... maar 1: Hoeveel 90 plussers zijn er in Nederland die nog heel mobiel zijn? Dus veel in openbare gebouwen/plekken komen waar het druk is etc etc. En 2: Moeten we ons beleid dan zodoende echt afstemmen op die groep?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Tot vandaag bijgewerkt.Die 90+ stijging is zorgelijk.
Absoluut waar, daarom verwacht ik dus ook binnen afzienbare tijd maatregelen rond verzorgingshuizen qua bezoek.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Al ga ik nu een gewaagde uitspraak doen.... maar 1: Hoeveel 90 plussers zijn er in Nederland die nog heel mobiel zijn? Dus veel in openbare gebouwen/plekken komen waar het druk is etc etc. En 2: Moeten we ons beleid dan zodoende echt afstemmen op die groep?
Klinkt lullig, ik snap dat er heus nog wel kwieke relatief gezonde 90 plussers rondlopen in dit land, maar nogmaals..... hoeveel zullen dat er in de praktijk nu echt zijn. Moet echt een heel klein percentage van de bevolking zijn als je het mij vraagt.
Kunnen mijn hoorzittingen over demente bejaarden tenminste weer online plaatsvinden in plaats van op locatie. Voel me daar niet op mijn gemak en ben als de dood die oudjes per ongeluk te besmetten.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut waar, daarom verwacht ik dus ook binnen afzienbare tijd maatregelen rond verzorgingshuizen qua bezoek.
Ik snap je quote maar die mensen worden verondersteld om tot een stati(st)ische risicogroep te behoren.... ze zijn dat daarmee niet als "definitie".quote:Op donderdag 17 september 2020 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks zes miljoen Nederlanders uitgenodigd voor een griepprik, omdat ze in een risicogroep vallen. Die zijn niet allemaal "te grazen genomen" nee
Cafés dicht om 22.00, hop gaan we thuis verderquote:’Kabinet wil groepsgroottes beperken, sluitingstijden aanpassen’
Sluitingstijden beperken. Alsof dat veel boeit of ze een uur of 2 eerder dichtgaan. Koekoek. Is alleen maar meer verlies voor horeca.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Cafés dicht om 22.00, hop gaan we thuis verder
Klinkt inderdaad weer als maatregelen die niet veel op gaan lossen... maar we zullen zien, eerst morgen maar afwachten.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Vraag die mij opdringt is vooral... hoe komt het dat die 90+ mensen, waar , door wie en hoe dan besmet worden?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Al ga ik nu een gewaagde uitspraak doen.... maar 1: Hoeveel 90 plussers zijn er in Nederland die nog heel mobiel zijn? Dus veel in openbare gebouwen/plekken komen waar het druk is etc etc. En 2: Moeten we ons beleid dan zodoende echt afstemmen op die groep?
Klinkt lullig, ik snap dat er heus nog wel kwieke relatief gezonde 90 plussers rondlopen in dit land, maar nogmaals..... hoeveel zullen dat er in de praktijk nu echt zijn. Moet echt een heel klein percentage van de bevolking zijn als je het mij vraagt.
Gaat het virus ook om 22.00 uur naar bed dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
nu is dat voor mij nooit een probleem maar verwachten ze dan dat iedereen keurig naar huis gaatquote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja, je gaat daar geen enkele besmetting mee voorkomen, mensen gaan dan wel thuis verder of komen helemaal niet meer naar de stad.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sluitingstijden beperken. Alsof dat veel boeit of ze een uur of 2 eerder dichtgaan. Koekoek. Is alleen maar meer verlies voor horeca.
Lekker ook voor al die verenigingen etc die de afgelopen maanden hard hebben gewerkt om kantines e.d. 'coronaproof' te maken. Is alles net weer een beetje opgestart en krijgen ze straks nieuwe beperkingen voor hun kiezen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, je gaat daar geen enkele besmetting mee voorkomen, mensen gaan dan wel thuis verder of komen helemaal niet meer naar de stad.
Net als groepsgrootte aanpassen, daar raak je veel meer mensen en bedrijven mee dan je er gevallen mee oplost, en je mag toch niet achter de voordeur handhaven.
Wassen neus als je het mij vraagt.
Dit is typisch weer een zo'n gedragsmaatregel waarmee de groepsgrootte in tijdsduur en aantal beperkter blijft en daarmee de kans op (dubbel)verspreiding wat verminderd. Geen Hont kan zeggen hoeveel maar het kan vast helpen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de mensen zal zich er bij neer leggen en het wel prima vinden (of eerder op de avond beginnen). Het is niet zo dat elke doelgroep die de horeca bezoekt dan maar thuis gaat feesten.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Zei ik toch, meest voor de hand liggende. We hoeven niks spannends te verwachtenquote:Op donderdag 17 september 2020 15:38 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
nee maar de doelgroep die ze willen bereiken welquote:Op donderdag 17 september 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de mensen zal zich er bij neer leggen en het wel prima vinden (of eerder op de avond beginnen). Het is niet zo dat elke doelgroep die de horeca bezoekt dan maar thuis gaat feesten.
Precies. Net alsof Henk en Ingrid die braaf een keer een wijntje drinken op het terras het probleem zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar de doelgroep die ze willen bereiken wel
Ik denk nog steeds dat ze Zuid-Holland op slot gaan gooien.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zei ik toch, meest voor de hand liggende. We hoeven niks spannends te verwachten
Noord Holland niet dan, krijg je weer scheve bekken?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat ze Zuid-Holland op slot gaan gooien.
in wat voor zin op slot?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
@Tarado wat zei ik je 2 weken geledenquote:Behalve onder jongeren en studenten lijkt er ook een probleem met feestzalen, waar gasten op bruiloften en partijen dicht op elkaar zitten. Sinds juli geldt er in de horeca geen limiet meer aan de grootte van groepen, zolang aan een paar voorwaarden is voldaan, zoals anderhalve meter afstand houden. Ook moeten gasten vaste zitplaatsen hebben. In horeca-ruimtes waar mensen rouleren, geldt nu een maximum van 100. Het lijkt erop dat burgemeesters aan deze knop willen draaien. In de huiselijke kring is het dringende advies niet meer dan zes gasten te ontvangen, maar dat blijft een advies.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-horeca-aanpassen
Gewoon Amsterdam helemaal afgrendelen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Noord Holland niet dan, krijg je weer scheve bekken?
Maatregelen worden sowieso lokaal is al afgekondigd dus hele provincies op slot, what the hell dat ook moge beteken gaat niet gebeuren.quote:
Ik ben nog steeds voorstander van mondkapjes in supermarkten en winkels, maar heb me er maar bij neergelegd dat het niet gaat gebeuren. Van Dissel haat ze en het is wettechnisch gezien niet mogelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef OProg het volgende:
Toch wel weer bijzonder dat het lijkt alsof het gegeil op mondkapjes van een maand of wat terug bij deze weer helemaal verdwenen lijkt te zijn.
Ik vind vooral dat ze eerst eens hun eigen zaakjes op orde moeten hebben. Dat er een half jaar na de start van de crisis nog steeds niet genoeg capaciteit is om iedereen te testen vind ik best kwalijk. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Merkie het volgende:
Ik vraag me af of er echt meer maatregelen nodig zijn. De recordcijfers wat betreft besmettingen vertekenen omdat er wekelijks steeds meer getest wordt. Het percentage positieve tests stijgt niet zo snel als het aantal vastgestelde besmettingen. Daarnaast zijn de ziekenhuizen nog steeds behoorlijk leeg en is daar zeker geen sprake van exponentiële groei.
Het is nodig omdat in meerdere regio's de druk op de zorg alweer begint toe te nemen. Als je nu niets doet ben je straks te laat.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Merkie het volgende:
Ik vraag me af of er echt meer maatregelen nodig zijn. De recordcijfers wat betreft besmettingen vertekenen omdat er wekelijks steeds meer getest wordt. Het percentage positieve tests stijgt niet zo snel als het aantal vastgestelde besmettingen. Daarnaast zijn de ziekenhuizen nog steeds behoorlijk leeg en is daar zeker geen sprake van exponentiële groei.
Dit soort dingen op provincieniveau te gaan doen zou echt compleet achterlijk zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik vind dat we daarover moeten stemmen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Noord Holland niet dan, krijg je weer scheve bekken?
Of de rest van Nederland gaat gewoon in zelfquarantaine. Net als de jongeren en de oudjes.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind dat we daarover moeten stemmen.
Of de oneven week voor Zuid en de even week voor Noord.
We moeten allemaal ons steentje bijdrage.
PS. Amsterdam gewoon omhekken met tolpoortjes om te voorkomen dat het feestgepeupel de straatjes gaan bevuilen. Coffeeshops dan verplaatsen naar de buitenring, dan is dat verkeer ook opgelost.
nu Ferd getrouwd is komt er een maatregelquote:Op donderdag 17 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
@:Tarado wat zei ik je 2 weken geleden
Dan zouden ze ook lokaal afgepaste maatregelen moeten nemen. Restaurants vallen ook onder horeca, maar vormen wellicht een gering risico tov kroegen/staptenten in studentensteden.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Net alsof Henk en Ingrid die braaf een keer een wijntje drinken op het terras het probleem zijn.
Ze gaan het op lokaal niveau doen, dus stad voor stad. Terecht, Lelystad of Dronten vallen onder dezelfde veiligheidsregio als Almere. Terwijl daar het aantal besmettingen vele malen hoger ligt en de inwoners van Almere over het algemeen veel meer affiniteit zullen hebben met Amsterdam qua werk, uitgaan en school en die stad ook hemelsbreed veel dichter bij Amsterdam ligt dan die andere steden uit de veiligheidsregio Flevoland.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit soort dingen op provincieniveau te gaan doen zou echt compleet achterlijk zijn.Of was je vergeten dat bijvoorbeeld Flakkee ook ZHZ is?
Als je wat wil doen met je het via de veiligheidsregio's doen.
Ja, maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar met maart.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is nodig omdat in meerdere regio's de druk op de zorg alweer begint toe te nemen. Als je nu niets doet ben je straks te laat.
Klopt, maar stellen dat er niets aan de hand is is onzin kijkende naar de cijfers. Nu ingrijpen is voorkomen dat je een maart scenario krijgt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar met maart.
Beetje wat de Belgen en moffen nu doen. Niemand meer erin of eruit, behalve werkgerelateerd.quote:
Daarom komt er nu ook geen totale lockdown waarbij iedereen zoveel thuis moet blijven, maar maatregelen die de curve moet afbuigen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar met maart.
Ik denk dat niemand je een strobreed in de weg zal leggen om ze zelf te dragen en je zult ook niet meer bevreemdend worden aangekeken. Alles went, zelfs het inzicht van uiterlijkheden.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voorstander van mondkapjes in supermarkten en winkels, maar heb me er maar bij neergelegd dat het niet gaat gebeuren. Van Dissel haat ze en het is wettechnisch gezien niet mogelijk.
Dat begrijp ik, maar de taak van de overheid lijkt mij om te zorgen dat de gezondheidszorg kan functioneren. Dat lijkt nu nog lang niet in gevaar te komen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar stellen dat er niets aan de hand is is onzin kijkende naar de cijfers. Nu ingrijpen is voorkomen dat je een maart scenario krijgt.
Gozer ik was verleden weekend weer ff bij een Hindoestaanse bruiloft, 3 zalen afgehuurd het was een compleet gekkenhuis kan ik je vertellen. Denk dat er wel 500 mensen warenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu Ferd getrouwd is komt er een maatregel
Je kunt niet pas op de rem trappen als je de boom tot 1 meter genaderd bent.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de taak van de overheid lijkt mij om te zorgen dat de gezondheidszorg kan functioneren. Dat lijkt nu nog lang niet in gevaar te komen.
Ik doe het al wanneer ik tijdens drukke tijden snel wat moet halen. Ook nog een FFP2 mondkapje ook!quote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand je een strobreed in de weg zal leggen om ze zelf te gedragen en je zult ook niet meer bevreemdend worden aangekeken. Alles went, zelfs het inzicht van uiterlijkheden.
Dat snap ik, maar laten we dan zorgvuldig kijken of het écht nodig is om op de rem te trappen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet pas op de rem trappen als je de boom tot 1 meter genaderd bent.
Daarom nemen ze vooralsnog lokale maatregelen en geen landelijke.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar laten we dan zorgvuldig kijken of het écht nodig is om op de rem te trappen.
Waarop baseer je dat het nog lang niet in gevaar is? De ziekenhuiscapaciteit is in Nederland maar heel beperkt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de taak van de overheid lijkt mij om te zorgen dat de gezondheidszorg kan functioneren. Dat lijkt nu nog lang niet in gevaar te komen.
Ja dat snap ik, maar op Fok doen de meeste wilde suggesties meteen de ronde.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom nemen ze vooralsnog lokale maatregelen en geen landelijke.
https://www.stichting-nice.nlquote:Op donderdag 17 september 2020 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat het nog lang niet in gevaar is? De ziekenhuiscapaciteit is in Nederland maar heel beperkt.
Ja, dat heb je nou eenmaal de dag voor een persconferentie. Ik zou gewoon even afwachten wat ze echt gaan doen. Ik verwacht persoonlijk niet dat ze gelijk hele ingrijpende dingen gaan opleggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar op Fok doen de meeste wilde suggesties meteen de ronde.
Dat gaat alleen over de IC. Daarop kun je niet vinden dat primaire zorg in het gedrang komt in bepaalde regio's door toename van ziekenhuisopnames.quote:
Pas maar op, voor je het weet ben je een racist tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer ik was verleden weekend weer ff bij een Hindoestaanse bruiloft, 3 zalen afgehuurd het was een compleet gekkenhuis kan ik je vertellen. Denk dat er wel 500 mensen waren![]()
.
Tyfusdruk en iedereen stond tegen elkaar aan te schreeuwen en te rijden, en de stoelen waren natuurlijk leeg, gelukkig was er buiten plaats anders was ik direct opgestapt.
Dat is echt een probleem, terecht dat ze dat aanpakken
Dit soort shit is inderdaad gewoon het grote probleem. Zag vorige week in het park ze ook met 30 man op een kluitje naast een BBQ zitten. Daar zat echt niet de gedachte achter dat het buiten wel kan, dat doen ze anders gewoon binnen met elkaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer ik was verleden weekend weer ff bij een Hindoestaanse bruiloft, 3 zalen afgehuurd het was een compleet gekkenhuis kan ik je vertellen. Denk dat er wel 500 mensen waren![]()
.
Tyfusdruk en iedereen stond tegen elkaar aan te schreeuwen en te rijden, en de stoelen waren natuurlijk leeg, gelukkig was er buiten plaats anders was ik direct opgestapt.
Dat is echt een probleem, terecht dat ze dat aanpakken
Dan los je dat op met herverdeling wat betreft zorgcapaciteit. Dan hoef je de economie niet verder te beschadigen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat gaat alleen over de IC. Daarop kun je niet vinden dat primaire zorg in het gedrang komt in bepaalde regio's door toename van ziekenhuisopnames.
Weer behandeling van kankerpatiënten enzo dus maar uitstellen?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan los je dat op met herverdeling wat betreft zorgcapaciteit. Dan hoef je de economie niet verder te beschadigen.
Nah... opgelost. Dit topic kan dicht.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan los je dat op met herverdeling wat betreft zorgcapaciteit. Dan hoef je de economie niet verder te beschadigen.
Wie zegt dat dat noodzakelijk is?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weer behandeling van kankerpatiënten enzo dus maar uitstellen?
Het maar op z'n beloop laten geeft ook economische schade. Het feit dat zowel België als Duitsland code rood afgeven kost een hoop knaken.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik geef er altijd al zelf informatie bij, maar speciaal voor jou zal ik nog wel meer quotes tussen de spoiler plaatsen. Kun je zelf bepalen of je het wil lezenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je niet voor de verandering een keer zelf met wat informatie komen i.p.v. iedere keer te linken naar een twitterdraadje?
[..]
Nee joh die gasten kunnen gewoon goed feestjes organiseren. Turken en Surinamers net zo hoor, toen die kut Corona er niet was noemde je dat gewoon gezellig . Maar ja echt handig is het nietquote:Op donderdag 17 september 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pas maar op, voor je het weet ben je een racist tegenwoordig.
Daarom zijn er ook signaalwaardes, anders blijf je eeuwig in dit slag dooddoeners hangen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet pas op de rem trappen als je de boom tot 1 meter genaderd bent.
Indammen (streven naar zo min mogelijk effectief) zorgt voor de minste schade aan de economie. En dan hoeven we het al helemaal niet meer over uitbreiding van IC-capaciteit te hebben, want die zal bij verstandig beleid nooit meer opnieuw in gevaar kunnen komenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar je het zorgpersoneel anders vandaan halen? Je kunt niet zomaar een blik nieuw persoon opentrekken.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat noodzakelijk is?
https://www.nu.nl/economi(...)ie-ooit-gemeten.htmlquote:Op donderdag 17 september 2020 16:15 schreef Gretzl het volgende:
Indammen (streven naar zo min mogelijk effectief) zorgt voor de minste schade aan de economie.
quote:De economie van Nieuw-Zeeland is in het tweede kwartaal in de diepste recessie beland die daar ooit gemeten is. De economie kromp met 12,2 procent door de strenge maatregelen die de overheid nam om het coronavirus in te dammen.
Twee van de vier signaalwaardes zijn al overschreden. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat die andere twee er ook aan gaan, maar ik begrijp ook wel dat "wacht maar over twee weken" niet zo'n populaire uitspraak isquote:Op donderdag 17 september 2020 16:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook signaalwaardes, anders blijf je eeuwig in dit slag dooddoeners hangen.
Dan is er namelijk altijd wel een reden om in te grijpen want 'je weet maar nooit'.
Waarom Haarlem nou weer?quote:DEN HAAG - Er komt mogelijk een beperking aan groepsgroottes in steden waar het aantal besmettingen snel oploopt. Het is een van de maatregelen die momenteel op tafel liggen tijdens het overleg tussen het kabinet en de burgemeesters van Leiden, Haarlem en de vier grote steden.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-horeca-aanpassen
Zeg dat.quote:
Persconferentie 6 augustus 2020quote:Op donderdag 17 september 2020 16:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook signaalwaardes, anders blijf je eeuwig in dit slag dooddoeners hangen.
Dan is er namelijk altijd wel een reden om in te grijpen want 'je weet maar nooit'.
Bij meerdere signaalwaarden is het kritieke punt al een tijdje bereikt. Zoom je in op bepaalde (veiligheids)regio’s dan gaat het al om meerdere weken. Toch is er geen sprake van daadkrachtig handelenquote:VRAAG RTL NIEUWS
Ja, het kritieke punt is nog niet bereikt zegt u dan. Wanneer is dat wel bereikt?
RUTTE
Dat staat precies in het coronadashboard als je echt bij die signaalwaarden komt.
Dan had Hilversum er ook bij moeten zitten. Kennemerland zit op 11.5 , Gooi en Vechtstreek op 14.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien pakken ze de veiligheidsregio"s die boven de 10/100.000 gevallen hebben?
Dan zouden er nog behoorlijk wat meer veiligheidsregio’s al aan de beurt zijnquote:Op donderdag 17 september 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien pakken ze de veiligheidsregio"s die boven de 10/100.000 gevallen hebben?
Ben benieuwd wat zo'n groepsgrootte zou betekenen voor onderwijs.quote:
Er verandert dus eigenlijk niets, je kan nog steeds gewoon naar de bios, horeca, game arcade en alles wat eerder open was, duidelijk. 😂quote:
al schijnen de problemen vooral bij de studenten en allochtonen te liggen wat betreft samenkomsten met meerdere personen, niet verder vertellenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pas maar op, voor je het weet ben je een racist tegenwoordig.
Zal wel primair gaan over de horeca en zaaltjes. Had het nog wat meer vergaand verwacht, maar eens kijken hoe dit uitpakt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat zo'n groepsgrootte zou betekenen voor onderwijs.
Als ze zich niet aan hun eigen afspraken houden dan is dat kwalijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Persconferentie 6 augustus 2020
[..]
Bij meerdere signaalwaarden is het kritieke punt al een tijdje bereikt. Zoom je in op bepaalde (veiligheids)regio’s dan gaat het al om meerdere weken. Toch is er geen sprake van daadkrachtig handelen
Ik mag hopen dat ze dat uitzonderen. Ik neem bijvoorbeeld ook niet aan dat bij Santpoort ineens de halve trein leeg moet.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat zo'n groepsgrootte zou betekenen voor onderwijs.
Denk dat het ook wel gaat gelden voor sportscholen en verenigingen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal wel primair gaan over de horeca en zaaltjes. Had het nog wat meer vergaand verwacht, maar eens kijken hoe dit uitpakt.
Bejaardenhuizen gaan volgens mij ook op slot zoiets zei Rutte tijdens de algemene beschouwingen, niet landelijk maar in de risicogebieden komen er hele strenge bezoekregels. Arme oudjes
Straks weer m'n oma maanden niet zien..quote:Op donderdag 17 september 2020 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal wel primair gaan over de horeca en zaaltjes. Had het nog wat meer vergaand verwacht, maar eens kijken hoe dit uitpakt.
Bejaardenhuizen gaan volgens mij ook op slot zoiets zei Rutte tijdens de algemene beschouwingen, niet landelijk maar in de risicogebieden komen er hele strenge bezoekregels. Arme oudjes
Het Offerfeest was natuurlijk gewoon een grote olifant in de kamer.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
al schijnen de problemen vooral bij de studenten en allochtonen te liggen wat betreft samenkomsten met meerdere personen, niet verder vertellen
Hopelijk wordt buitensporten (in teamverband) niet weer aan banden gelegd..quote:Op donderdag 17 september 2020 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk dat het ook wel gaat gelden voor sportscholen en verenigingen.
Amateurclubs gaan echt kapot op die manier.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hopelijk wordt buitensporten (in teamverband) niet weer aan banden gelegd..
Jep kantines en betaald voetbal zal ook wel weer zonder of met minder publiekquote:Op donderdag 17 september 2020 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
sportscholen? Ik hoop toch van nietquote:Op donderdag 17 september 2020 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Misschien in risicogebied.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep kantines en betaald voetbal zal ook wel weer zonder of met minder publiek
Niet dicht maar wel kleinere groepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
sportscholen? Ik hoop toch van niet
Er is veel meer wat kapot gaat.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amateurclubs gaan echt kapot op die manier.
Denk het nietquote:Op donderdag 17 september 2020 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk dat het ook wel gaat gelden voor sportscholen
Hoezo? Het lidmaatschap loopt gewoon door. Die kun je niet zomaar tussentijds opzeggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amateurclubs gaan echt kapot op die manier.
Nee sowieso in risicogebied maar Ajax en Feyenoord zal het wel treffen daar mogen er nu 7000 of zo op de tribunes.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien in risicogebied.
Ze kunnen het gewoon niet maken om voetbalverenigingen in Drenthe of Friesland in te perken als daar de problemen niet zitten. Je sloopt het hele verenigingsleven.
Daar verdienen ze amper iets aan. Het gaat om de kantineomzet in het weekend.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoezo? Het lidmaatschap loopt gewoon door. Die kun je niet zomaar tussentijds opzeggen.
13000 bij Ajax zaterdag was de planningquote:Op donderdag 17 september 2020 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee sowieso in risicogebied maar Ajax en Feyenoord zal het wel treffen daar mogen er nu 7000 of zo op de tribunes.
Wel bevriezen en sportclubs zijn afhankelijk van kantine inkomsten. Deze vallen nu al deels weg omdat bezoekende teams niet of nauwelijks nog mogen omkleden/douchen en dus linea recta naar huis gaan.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoezo? Het lidmaatschap loopt gewoon door. Die kun je niet zomaar tussentijds opzeggen.
Dat zou een vrij zure actie zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hopelijk wordt buitensporten (in teamverband) niet weer aan banden gelegd..
Aan de ene kant denk ik laat ze anders gaan mensen met vrienden thuis kijken of in de kroeg maar de logistiek er om heen is natuurlijk wel vaak druk. Denk aan de trein, tram, Febo, fanshop mensen die na de wedstrijd of er voor nog even de kroeg in duiken.....quote:Op donderdag 17 september 2020 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
13000 bij Ajax zaterdag was de planning
Echt helemaal klaar met dat gezeik jaquote:Op donderdag 17 september 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme dit wordt een bijzonder lang half jaar..
Wat verandert er over 6 maanden dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Potdomme dit wordt een bijzonder lang half jaar..
En dan maar hopen dat in die zweetconcentratie gebieden het virus dat "aerosaal" ook zo doet.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:37 schreef Elan het volgende:
Sportscholen trouwens lijkt me sterk trouwens volgens mij vooral de plekken waar men feest zijn het probleem.
Allochtonen, voetbalsupporters of studenten maakt dat virus geen onderscheid in.
Bij ons in der sportschool houden mensen zich keurig aan de regels.
Als dit zo doorgaat gaan ze denk ik heel snel terug naar 0 publiek bij sportwedstrijden, want het is inderdaad alles er om heen wat oncontroleerbaar is. Iedereen weet hoe dat rond stadia gaat, mensenmassa's en kort op elkaar vreten en zuipen. Super druk in het OV etc.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik laat ze anders gaan mensen met vrienden thuis kijken of in de kroeg maar de logistiek er om heen is natuurlijk wel vaak druk. Denk aan de trein, tram, Febo, fanshop mensen die na de wedstrijd of er voor nog even de kroeg in duiken.....
Niks, daarna kun je deze uitspraak weer herhalen voor de dan komende 6 maanden.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat verandert er over 6 maanden dan?
Nog los van de inkomsten an sich zijn (sport)verenigingen natuurlijke hele belangrijke sociale lijm binnen een gemeenschap. Die hebben de boel net weer helemaal klaargemaakt, het seizoen staat voor de deur of is net begonnen. Het is nogal wat om daar weer stevig in te grijpen hoor.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel bevriezen en sportclubs zijn afhankelijk van kantine inkomsten. Deze vallen nu al deels weg omdat bezoekende teams niet of nauwelijks nog mogen omkleden/douchen en dus linea recta naar huis gaan.
Het weer en (hopelijk) een vaccin..quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan wordt het weer beter en kun je naar buiten voor vertier.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan moeten mensen hun lokale clubs maar gaan steunen financieel.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar verdienen ze amper iets aan. Het gaat om de kantineomzet in het weekend.
Hoezo een probleem? Ze hebben overal juist allerlei aanpassingen gedaan de laatste maanden.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten mensen hun lokale clubs maar gaan steunen financieel.
Volle voetbalkantines is helaas gewoon een probleem.
ze hebben wel een protocol met naar binnen en naar buiten gaan maar of je dan samenscholingen krijgt buiten het stadion weet ik nietquote:Op donderdag 17 september 2020 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik laat ze anders gaan mensen met vrienden thuis kijken of in de kroeg maar de logistiek er om heen is natuurlijk wel vaak druk. Denk aan de trein, tram, Febo, fanshop mensen die na de wedstrijd of er voor nog even de kroeg in duiken.....
Dan mogen zet wat mij betreft ook wel krijgen ook, met daarbij natuurlijk de niet-gelovigen niet besmetten,quote:Op donderdag 17 september 2020 16:13 schreef Elan het volgende:
Veel van die gasten hangen ook best fanatiek een geloof aan dus als ze wel ziek worden is dat de wil van God.
Het lijkt me dat iedereen er toch wel rekening mee hield dat dingen niet door zullen gaan het komende seizoen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hebben de boel net weer helemaal klaargemaakt, het seizoen staat voor de deur of is net begonnen.
Over 6 maanden zitten we nog pas in maart. Dan vieren we carnaval in klimmetje groepen en op straat.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan wordt het weer beter en kun je naar buiten voor vertier.
Doe maar niet. In Hengelo, Almelo en Enschede stijgen de besmettingen ook langzaam.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:44 schreef Arizona het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet eens heel erg vinden als de tenniscompetitie werd stilgelegd. Het is lang niet zo leuk als anders. Maar voor heel veel andere mensen die in teamverband sporten zal dat wel anders zijn
Ik ben heel benieuwd wat morgen gaat brengen. De Veiligheidsregio Twente zit in ieder geval te snakken naar regionale maatregelen. Ze willen misschien wel méér vrijheid dan nu het geval is![]()
Goede timing, echt. Want het is nog niet heel schokkend in Twente maar de laatste weken loopt het ook hier wel sterker op.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)regelen-Tijd-is-rijp
"De burgemeester van Hengelo komt met een concreet voorbeeld. "Neem een begrafenis, waar eerder maximaal dertig mensen mochten komen. Het zou best eens kunnen zijn dat we in Twente zeggen dat, gezien de besmettingen, dat aantal mensen wel hoger mag zijn.""
Doe. Maar. Niet.
Dan vieren we dat carnaval is afgeschaft!quote:Op donderdag 17 september 2020 16:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Over 6 maanden zitten we nog pas in maart. Dan vieren we carnaval in klimmetje groepen en op straat.
Op papier ja - in de praktijk werkt het voor geen meter, dat weten we allemaal. Als de overheid dat doorkrijgt kunnen ze maar 1 ding doen: sluiten die hap.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoezo een probleem? Ze hebben overal juist allerlei aanpassingen gedaan de laatste maanden.
Gewoon een sixpack in de supermarkt kopen en het verschil in kosten overmaken naar de vereniging.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten mensen hun lokale clubs maar gaan steunen financieel.
Volle voetbalkantines is helaas gewoon een probleem.
Moet niet gekker worden. Als tennis al stilgelegd wordt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:44 schreef Arizona het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet eens heel erg vinden als de tenniscompetitie werd stilgelegd. Het is lang niet zo leuk als anders. Maar voor heel veel andere mensen die in teamverband sporten zal dat wel anders zijn
Ik ben heel benieuwd wat morgen gaat brengen. De Veiligheidsregio Twente zit in ieder geval te snakken naar regionale maatregelen. Ze willen misschien wel méér vrijheid dan nu het geval is![]()
Goede timing, echt. Want het is nog niet heel schokkend in Twente maar de laatste weken loopt het ook hier wel sterker op.
"De burgemeester van Hengelo komt met een concreet voorbeeld. "Neem een begrafenis, waar eerder maximaal dertig mensen mochten komen. Het zou best eens kunnen zijn dat we in Twente zeggen dat, gezien de besmettingen, dat aantal mensen wel hoger mag zijn.""
Doe. Maar. Niet.
De debiele uitspraken van het RIVM helaas nog niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan vieren we dat carnaval is afgeschaft!
Alles sluiten gaat niks oplossen en al je draagvlak is dan echt weg.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op papier ja - in de praktijk werkt het voor geen meter, dat weten we allemaal. Als de overheid dat doorkrijgt kunnen ze maar 1 ding doen: sluiten die hap.
Ja en ook binnen de velden. Bij Vitesse waren ook mensen besmet . In dit tempo ga je natuurlijk straks overal besmettingen krijgen, succes met je competitie-opzet.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat gaan ze denk ik heel snel terug naar 0 publiek bij sportwedstrijden, want het is inderdaad alles er om heen wat oncontroleerbaar is. Iedereen weet hoe dat rond stadia gaat, mensenmassa's en kort op elkaar vreten en zuipen. Super druk in het OV etc.
Kluytmans o.a. verwacht dat de 1.5m duurt tot komend voorjaar omdat we dan verlost worden en onze Vrijheid terugkrijgen door Het Vaccin en betere behandeling. Zou natuurlijk ook mooi zijn vlak voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De sport wel, de kantine na die tijd is het probleem helaas.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden. Als tennis al stilgelegd wordt.
Dat is de coronaproof sport bij uitstek.
Hopelijk worden die maatregelen gewoon goed toegepast daar waar het probleem zit en niet alles over 1 kam en een hoop schijnmaatregelen.
Buiten is niet zo'n probleem toch qua besmetten? Voor 1 juli regelmatig in de rij gestaan voor de supermarkt. Als je het binnen maar gevrijwaard weet te houden van mensen die geen afstand houden.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben wel een protocol met naar binnen en naar buiten gaan maar of je dan samenscholingen krijgt buiten het stadion weet ik niet
Spijker. Kop. De sporten zouden dan wel door kunnen gaan - alles er omheen wordt compleet uitgekleed mocht het zo ver komen..quote:Op donderdag 17 september 2020 16:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
De sport wel, de kantine na die tijd is het probleem helaas.
Kijk als dat zo is en het probleem daar niet zit dan eens natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoezo een probleem? Ze hebben overal juist allerlei aanpassingen gedaan de laatste maanden.
Dat gaat voor een bepaalde categorie clubs grote problemen opleveren qua financiën.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Spijker. Kop. De sporten zouden dan wel door kunnen gaan - alles er omheen wordt compleet uitgekleed mocht het zo ver komen..
Is niet te handhaven, zo veel sportclubs met kleine (kroegachtige) kantines.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk als dat zo is en het probleem daar niet zit dan eens natuurlijk.
Staat men in werkelijkheid vol te zuipen op elkaar geplakt in een dichte kantine is het wel een probleem natuurlijk.
Maar dat zou je moeten handhaven. Regels schenden is boete en dicht.
Precies, we kleuren telkens wat roder hier. Het is niet het moment om te versoepelen imo. Strengere maatregelen nemen hoeft nu ook nog niet, maar van mogelijke versoepelingen zou ik niet vrolijk worden nu.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Doe maar niet. In Hengelo, Almelo en Enschede stijgen de besmettingen ook langzaam.
En daarom zullen ze wel allemaal dicht moeten.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is niet te handhaven, zo veel sportclubs met kleine (kroegachtige) kantines.
En dan te bedenken dat de voorzitter de naar mijn mening slechtste burgemeester van Nederland is. Dat belooft wat.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:44 schreef Arizona het volgende:
Doe. Maar. Niet.
In de risicogebieden sowieso ja. Terecht ook.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En daarom zullen ze wel allemaal dicht moeten.
En ze zijn zo kinderachtig. Zien ze in de verte boa's aan komen, worden ze gewaarschuwd door clubgenoten. Gaan ze gauw uit elkaar zitten op het terras. Boa's weg en de tafeltjes gaan weer bij elkaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon steekproefsgewijs habdhaving erop zetten.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan valt er heel veel om en niet alleen in economisch opzicht, maar ook sociaal-maatschappelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat voor een bepaalde categorie clubs grote problemen opleveren qua financiën.
Schelberg is niet veel beter.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de voorzitter de naar mijn mening slechtste burgemeester van Nederland is. Dat belooft wat.
Naja, die kans is best aanwezig denk ik. Misschien niet nu al, maar als dit zo door blijft gaan wel.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En daarom zullen ze wel allemaal dicht moeten.
Undercover boa's, blijkbaar moet dat dan maar.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
En ze zijn zo kinderachtig. Zien ze in de verte boa's aan komen, worden ze gewaarschuwd door clubgenoten. Gaan ze gauw uit elkaar zitten op het terras. Boa's weg en de tafeltjes gaan weer bij elkaar.
Ooggetuigenverslag vanaf de tennisbaan.
Vanaf april was het afgelopen jaar alweer lekker buiten, hoor.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Over 6 maanden zitten we nog pas in maart. Dan vieren we carnaval in klimmetje groepen en op straat.
Waar worden die vaccins eigenlijk geproduceerd?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Kluytmans o.a. verwacht dat de 1.5m duurt tot komend voorjaar omdat we dan verlost worden en onze Vrijheid terugkrijgen door Het Vaccin en betere behandeling. Zou natuurlijk ook mooi zijn vlak voor de verkiezingen.
Ik zelf verwacht dat het wel tot tweede helft volgend jaar duurt omdat Het Vaccin ook nog in grote getale gemaakt moet worden en verspreid, hoewel het natuurlijk helpt dat wij als rijk land wel bij alle fabrikanten alvast de eerste doses hebben gekocht (sorry Afrika en andere arme landen/Achter Zandbakkistan maar wij willen weer gewoon de kroeg in kunnen en oma knuffelen en naar een festival of concert toe jullie krijgen onze restdossisen wel en wat erna komt nadat wij iedereen hebben ingeënt 😂)
Dat verandert er. Maar ik denk op grote schaal eerder over 9-12 maanden.
Leiden o.a.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar worden die vaccins eigenlijk geproduceerd?
Dacht dat de grote 'fabrieken' in India staan.
Geen idee hoeveel er in de EU massaal gemaakt kan worden. Iemand?
Het is nu ook lekker, toch heeft het er schijn van dat we na dit weekend niet meer een biertje in de kroeg kunnen halen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanaf april was het afgelopen jaar alweer lekker buiten, hoor.
Nee dat is niet kinderachtig?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Undercover boa's, blijkbaar moet dat dan maar.
Enig idee over de capaciteit?quote:
quote:Op donderdag 17 september 2020 16:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan vieren we dat carnaval is afgeschaft!
Nope, vriendin van me werkt daar, kan wel keertje vragen als je het heul belangrijk vindquote:Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee over de capaciteit?
Ben bang dat de agressie her en der alleen maar gaat toenemen naarmate je meer restricties oplegt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is nu ook lekker, toch heeft het er schijn van dat we na dit weekend niet meer een biertje in de kroeg kunnen halen.
Maar heyz je hebt in ieder geval nooit een mondkapje in de supermarkt hoeven te dragenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is nu ook lekker, toch heeft het er schijn van dat we na dit weekend niet meer een biertje in de kroeg kunnen halen.
Dit noemt men ook wel reactief beleid, pas acteren op het moment dat het onheil al heeft plaatsgevonden. Wat Nederland nu keihard nodig heeft is pro-actief zodat zoveel mogelijk nieuwe clusters voorkomen kunnen worden. Wel erg als de regio’s waar de meeste mensen wonen de Duitse norm van 50/100k/7 dagen al een behoorlijke tijd overschreden hebben. Dan is het eigenlijk al te laat om met relatief softe maatregelen het tij nog te kunnen kerenquote:De burgemeesters zien meer heil in zeer gerichte maatregelen: bijvoorbeeld tegen een specifiek restaurant of feestzaal die zich volgens het GGD als besmettingshaard ontpopt.
Nou, ik denk dat de bottleneck straks het produceren van die miljoenen-dosis gaat zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nope, vriendin van me werkt daar, kan wel keertje vragen als je het heul belangrijk vind
Het een sluit het ander niet uit als we naar de cijfers voor Belgié kijken, loopt ook gewoon razendsnel op daar.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar heyz je hebt in ieder geval nooit een mondkapje in de supermarkt hoeven te dragen
Tel uit je winst.
Paar keer meegemaakt. Als persoon wel een prima man. Inhoudelijk ken ik hem verder niet.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Schelberg is niet veel beter.
Absoluut.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan valt er heel veel om en niet alleen in economisch opzicht, maar ook sociaal-maatschappelijk.
Als Rutte zo doorgaat: de halve middenstand failliet en de economie naar de knoppen. Dan zit heel Werkend Nederland om een andere reden thuis: UWV.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
van Ranst wegsturen vind ik juist een heel goed plan. Elk crisisteam moet je op een gegeven moment vernieuwen als een crisis te lang duurt om tunnelvisie te voorkomen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit als we naar de cijfers voor Belgié kijken, loopt ook gewoon razendsnel op daar.
Ze hadden die Van Ranst nooit weg moeten sturen nu is heel Europa de dupe van dit wanbeleid.
wat ik begreep mochten er van de gemeente 15000 man naar binnen maar heeft Ajax zelf tot13000 besloten om de 1,5m te kunnen garanderenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Buiten is niet zo'n probleem toch qua besmetten? Voor 1 juli regelmatig in de rij gestaan voor de supermarkt. Als je het binnen maar gevrijwaard weet te houden van mensen die geen afstand houden.
Ik denk niet dat het nodig is om letterlijk de hele bevolking in te enten. Dat doen ze met de griepprik ook niet. Als ze beginnen met de risicogroepen te vaccineren, wordt daarmee al een hoop druk op de zorg weggenomen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de bottleneck straks het produceren van die miljoenen-dosis gaat zijn.
Heel erg naar wat moet je anders wanneer het een probleem is en ze anders een toneelstukje op voeren?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee dat is niet kinderachtig?
Ik geloof wel dat dit beleid kan werken. Maar dan moet jr het wel daadwerkelijk uitvoeren. Hier in het dorp heeft een café in de eerste weken sinds de heropening al een officiële waarschuwing gehad. Er is geen dorpsbewoner die ook maar enige verbetering heeft geconstateerd aldaar, maar er is tot op heden niet ingegrepen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dit noemt men ook wel reactief beleid, pas acteren op het moment dat het onheil al heeft plaatsgevonden. Wat Nederland nu keihard nodig heeft is pro-actief zodat zoveel mogelijk nieuwe clusters voorkomen kunnen worden. Wel erg als de regio’s waar de meeste mensen wonen de Duitse norm van 50/100k/7 dagen al een behoorlijke tijd overschreden hebben. Dan is het eigenlijk al te laat om met relatief softe maatregelen het tij nog te kunnen keren
Eerst moet de wapenstok & kliklijn nog geregeld worden.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Undercover boa's, blijkbaar moet dat dan maar.
Eens hoor. En ook mensen die het niet willen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodig is om letterlijk de hele bevolking in te enten. Dat doen ze met de griepprik ook niet. Als ze beginnen met de risicogroepen te vaccineren, wordt daarmee al een hoop druk op de zorg weggenomen.
Ja maar dan zit je nog met het ov, indrinken, wc's in het stadion en eten na afloop.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik begreep mochten er van de gemeente 15000 man naar binnen maar heeft Ajax zelf tot13000 besloten om de 1,5m te kunnen garanderen
49. 5 minder dan gister.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel mensen liggen er nu op de IC met corona eigenlijk?
Ik denk dat het voor Europa, VS en sommige landen in Azië geen probleem zal zijn. Die zullen denk veel zelf gaan produceren of uit besteden aan de farmaceutische industrie. Maar voor de armere landen gaat het een groot probleem worden. Ik las dat de rijke landen bij elkaar al de helft van de vaccins heeft op gekocht. Je hoeft ook niet meteen iedereen te vaccineren. Bedoel kinderen en jongeren hebben er amper last van die kunnen wel wat later zeg maar.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de bottleneck straks het produceren van die miljoenen-dosis gaat zijn.
Die grote fabriek in India heeft al gezegd dat als het vaccin in 2021 bekend is, het ze tot 2024 bezig gaat houden om genoeg te produceren. En dat is zonder dat het virus wijzigt zoals de griep doet.
Vandaar dat ik me afvraag of we in NL de capaciteit hebben om snel voor onze eigen bevolking te produceren.
Dus als je eens een balletje op wil werpen bij haar, graag.![]()
Ja, zeker. Ik denk ook niet dat mensen de illusie moeten hebben dat de hele pandemie gelijk voorbij is op de dag dat er een vaccin blijkt te werken.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor. En ook mensen die het niet willen.
Maar bij ouderen moet je het juist weer vaker herhalen. Omdat het immuunsysteem het sneller vergeet. Sws zijn er vaccins die meerdere prikken nodig hebben in de Covid-running.
Het gaat wereldwijd natuurlijk wel om miljarden dosis van verschillende vaccins die gemaakt gaan worden.
Niet als de noodzaak er is. Veel dingen zijn relatief kinderachtig en toch strafbaar omdat ze onder bepaalde omstandigheden opeens niet zo kinderachtig meer zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee dat is niet kinderachtig?
Een grote in India ja, voor Oxford vooral afaik, maar over de hele wereld eigenlijk, mede omdat elke techniek zijn eigen productieketen en fabriek nodig heeft meestal. Als a) het niet haalt kan die fabrikant niet zomaar succesvol vaccin b) gaan maken, hoe graag ze dat natuurlijk zouden doen. Dat duurt rustig een half jaar. Daarom bouwt Gates ook 6 of 7 fabrieken nu, zodat whatever de succesvolle vaccins ook worden die meteen in massaproductie kunnen. De andere fabrieken zijn dan zonde van het geld, maar die miljarden zijn niets versus een half jaar eerder van de 1.5m en alle maatregelen af kunnen voor de economie, alleen de OS kunnen houden en een half jaar eerder iig in westerse landen weer grote festivals en sport etc weer zonder beperkingen weegt daar al 100x tegenop.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar worden die vaccins eigenlijk geproduceerd?
Dacht dat de grote 'fabrieken' in India staan.
Geen idee hoeveel er in de EU massaal gemaakt kan worden. Iemand?
Wat is het alternatief dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eerst moet de wapenstok & kliklijn nog geregeld worden.
quote:Op donderdag 17 september 2020 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De debiele uitspraken van het RIVM helaas nog niet.
3 uur van te voren naar binnen, 3 uur om weg te komen om een paar uur te hummen in een leeg stadion waar je vervolgens niks kunt eten of drinken .quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je nog met het ov, indrinken, wc's in het stadion en eten na afloop.
Ik wil ook graag stadions voller maar hoe los je dit op dan?
Mondkapjesplicht in en rondom het stadion en het qua logistiek goed afstemmen?
Goede vraag. VOlgens mij zeer en zeer weinig. En dat is ook het probleem , of juist de kans nu. Het is echt niet zo erg momenteel als iedereen doet voordoen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel mensen liggen er nu op de IC met corona eigenlijk?
Met tijd en geduld. Waarom zou dat geen optie zijn?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik wil ook graag stadions voller maar hoe los je dit op dan?
kwetsbaren een "injectie" geven met een nieuw vaccin.... lijkt mij ook niet gelijk voor de hand liggen(d).quote:Op donderdag 17 september 2020 17:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor Europa, VS en sommige landen in Azië geen probleem zal zijn. Die zullen denk veel zelf gaan produceren of uit besteden aan de farmaceutische industrie. Maar voor de armere landen gaat het een groot probleem worden. Ik las dat de rijke landen bij elkaar al de helft van de vaccins heeft op gekocht. Je hoeft ook niet meteen iedereen te vaccineren. Bedoel kinderen en jongeren hebben er amper last van die kunnen wel wat later zeg maar.
Kan vast wel sneller dan dat. Mondkapjes op is ook kleine moeite.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
3 uur van te voren naar binnen, 3 uur om weg te komen om een paar uur te hummen in een leeg stadion waar je vervolgens niks kunt eten of drinken .
Veel succes met dit met recht kernplezier.
Kgeef het je te doen.
bedoel je na een vaccin of langere tijden rondom events?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met tijd en geduld. Waarom zou dat geen optie zijn?
Ik weet niet of het Immuunsysteem het snel vergeet dit vaccin. Er zijn 2 theorieën 1 het virus zal volledige verdwijnen bij groepsimmuniteit. De 2de theorie is dat als je het virus 1 keer hebt doorstaan zal het alleen nog terug komen als een normale verkoudheid omdat de T en B memory cellen het blijven onthouden (is al bewezen).quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor. En ook mensen die het niet willen.
Maar bij ouderen moet je het juist weer vaker herhalen. Omdat het immuunsysteem het sneller vergeet. Sws zijn er vaccins die meerdere prikken nodig hebben in de Covid-running.
Het gaat wereldwijd natuurlijk wel om miljarden dosis van verschillende vaccins die gemaakt gaan worden.
Ja maar wanneer grijp je dan in als het exponentieel toe neemt?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:12 schreef Landgeld het volgende:
Moeten we niet gewoon toe naar een open samenleving - langzaam toch maar verder opvoeren?
Het is niets meer dan een griepje momenteel.
Ja, er zijn besmettingen. Die zijn er ook met griep als je gaat meten. Het is absurd welke focus er nu op zit. Ziekenhuizen liggen amper vol, en er zijn amper mensen overleden de laatste weken.
Gemist dat de druk op de zorg langzaam weer aan het toenemen is? Primaire zorg komt in het gedrang. Patiënten worden verplaatsten naar andere regio's.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:12 schreef Landgeld het volgende:
Moeten we niet gewoon toe naar een open samenleving - langzaam toch maar verder opvoeren?
Het is niets meer dan een griepje momenteel.
Ja, er zijn besmettingen. Die zijn er ook met griep als je gaat meten. Het is absurd welke focus er nu op zit. Ziekenhuizen liggen amper vol, en er zijn amper mensen overleden de laatste weken.
Ze zeggen wel eens gekscherend een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nou ben ik niet zo van dergelijke tokkie-uitspraken maar als je leven bepaald wordt door een virus waar je zelf niet ziek van wordt en waardoor we ons als en stel paria’s gedragen dan is een half jaar best lang. Zeker als je bedenkt dat het nog zomaar 1,5 jaar kan duren deze gekkigheid.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met tijd en geduld. Waarom zou dat geen optie zijn?
In het algemeen, sommige dingen zullen we nog een poosje simpelweg niet kunnen of mogen doen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
bedoel je na een vaccin of langere tijden rondom events?
Tja, ik zou zeggen: als dat allemaal het ergste is gaan we het blijkbaar wel overleven.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens gekscherend een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nou ben ik niet zo van dergelijke tokkie-uitspraken maar als je leven bepaald wordt door een virus waar je zelf niet ziek van wordt en waardoor we ons als en stel paria’s gedragen dan is een half jaar best lang. Zeker als je bedenkt dat het nog zomaar 1,5 jaar kan duren deze gekkigheid.
Die druk is voornamelijk niet-covid gerelateerd.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gemist dat de druk op de zorg langzaam weer aan het toenemen is? Primaire zorg komt in het gedrang. Patiënten worden verplaatsten naar andere regio's.
Klopt, maar de covid 19 druk komt er wel bij bovenop. Bij 750 besmettingen ongeveer 10 - 25 opnames per dag en 3 - 10 op de IC. Dat zal over een aantal weken alleen maar verder oplopen, vooral als het aantal besmettingen nog meer toeneemt.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die druk is voornamelijk niet-covid gerelateerd.
De meesten overleefden de 1e en 2e Wereldoorlog ook. Maar dat maakte het leven er niet prettiger op.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, ik zou zeggen: als dat allemaal het ergste is gaan we het blijkbaar wel overleven.
Kan me ook voorstellen dat Covid-units afgesloten units zijn. Dus dat daar geen reguliere zorg plaats kan vinden op zo'n vleugel.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klopt, maar de covid 19 druk komt er wel bij bovenop. Bij 750 besmettingen ongeveer 10 - 25 opnames per dag en 3 - 10 op de IC. Dat zal over een aantal weken alleen maar verder oplopen, vooral als het aantal besmettingen nog meer toeneemt.
Niet handhaven als doel en het houden bij onderbouwde adviezen die mensen zelf dan kunnen overwegen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan?
Prima, maar als je dat gaat vergelijken met WO2 sta dan even stil bij hoe kleinzielig het gezeur is over een virus dat je leven zou bepalen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De meesten overleefden de 1e en 2e Wereldoorlog ook. Maar dat maakte het leven er niet prettiger op.
Een pandemie is ook niet prettig. Er is geen manier waarop je zo'n wereldwijde crisis "leuk" kan maken. Het leven is nou eenmaal niet altijd leuk.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De meesten overleefden de 1e en 2e Wereldoorlog ook. Maar dat maakte het leven er niet prettiger op.
Doe eens wat aan je tunnelvisie.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:20 schreef Landgeld het volgende:
Opnames IC? -35 (gecorrigeerde waarde)
[/b]Opnames ziekenhuis? -2 (gecorrigeerde waarde)
Dit de afgelopen week.
Man man man man : ')
https://www.rivm.nl/docum(...)ovid-19-in-nederland
In China stampten ze dat soort dingen gelijk al uit de grond. Het was een kwestie van een paar weken en toen waren ze up & running.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Mss is het antwoord een of twee dedicated Covid ziekenhuizen in NL. Met volledig gespecialiseerd personeel.
Kan de rest gewoon normaal doorgaan.
Lijkt me vrij veel opnames voor 750 besmettingen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klopt, maar de covid 19 druk komt er wel bij bovenop. Bij 750 besmettingen ongeveer 10 - 25 opnames per dag en 3 - 10 op de IC. Dat zal over een aantal weken alleen maar verder oplopen, vooral als het aantal besmettingen nog meer toeneemt.
Ik las doodgaan. Ik ben verloren.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Wat is je tegenargument? Ik pak juist de cijfers erbij.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Doe eens wat aan je tunnelvisie.
Kijk naar de trend, ook naar de regionale.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat is je tegenargument? Ik pak juist de cijfers erbij.
Wat zie ik? 0 0 0 0 0 0 0 0 ziekenhuisopnames o.i.d.
Wie heeft er hier een tunnelvisie?
Er zijn geen tweede ziekenhuizen met voldoende capaciteit daar voor... Ken jij twee ziekenhuizen die samen 1200 IC plekken en 10.000 normale plekken kunnen bieden?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Mss is het antwoord een of twee dedicated Covid ziekenhuizen in NL. Met volledig gespecialiseerd personeel.
nog niet:quote:Op donderdag 17 september 2020 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gemist dat de druk op de zorg langzaam weer aan het toenemen is? Primaire zorg komt in het gedrang. Patiënten worden verplaatsten naar andere regio's.
Ja, van besmettingen - dit heeft totaal geen effect op ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kijk naar de trend, ook naar de regionale.
Volgens mij waren dat meer quarantainecentrums, geen echte ziekenhuizen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In China stampten ze dat soort dingen gelijk al uit de grond. Het was een kwestie van een paar weken en toen waren ze up & running.
Inderdaad, mensen die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen zijn niet besmet.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:24 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, van besmettingen - dit heeft totaal geen effect op ziekenhuisopnames.
Maar er moet ook wel leven na de pandemie zijn. Anders is het een gevalletje: "Covid-19 overwonnen, economie overleden" wat ook gevolgen heeft.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een pandemie is ook niet prettig. Er is geen manier waarop je zo'n wereldwijde crisis "leuk" kan maken. Het leven is nou eenmaal niet altijd leuk.
Yep, en toen het personeel 'opgebruikt' was, trokken ze gewoon een nieuw blik open uit een andere provincie. Moeten we hier ook doen. O wacht....quote:Op donderdag 17 september 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Klopt.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat meer quarantainecentrums, geen echte ziekenhuizen.
Nederland heeft zo ongeveer het soepelste coronabeleid van de wereld. Zo'n beetje alles mag hier en je hoeft niks. Als er nou een land op de wereld is waarvan je niet kunt zeggen dat het beleid doorslaat is het Nederland wel. Maar toch schreeuwen mensen moord en brand alsof ze allemaal gevangen worden gezet.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er moet ook wel leven na de pandemie zijn. Anders is het een gevalletje: "Covid-19 overwonnen, economie overleden" wat ook gevolgen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |