Eens hoor. En ook mensen die het niet willen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodig is om letterlijk de hele bevolking in te enten. Dat doen ze met de griepprik ook niet. Als ze beginnen met de risicogroepen te vaccineren, wordt daarmee al een hoop druk op de zorg weggenomen.
Ja maar dan zit je nog met het ov, indrinken, wc's in het stadion en eten na afloop.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik begreep mochten er van de gemeente 15000 man naar binnen maar heeft Ajax zelf tot13000 besloten om de 1,5m te kunnen garanderen
49. 5 minder dan gister.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel mensen liggen er nu op de IC met corona eigenlijk?
Ik denk dat het voor Europa, VS en sommige landen in Azië geen probleem zal zijn. Die zullen denk veel zelf gaan produceren of uit besteden aan de farmaceutische industrie. Maar voor de armere landen gaat het een groot probleem worden. Ik las dat de rijke landen bij elkaar al de helft van de vaccins heeft op gekocht. Je hoeft ook niet meteen iedereen te vaccineren. Bedoel kinderen en jongeren hebben er amper last van die kunnen wel wat later zeg maar.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de bottleneck straks het produceren van die miljoenen-dosis gaat zijn.
Die grote fabriek in India heeft al gezegd dat als het vaccin in 2021 bekend is, het ze tot 2024 bezig gaat houden om genoeg te produceren. En dat is zonder dat het virus wijzigt zoals de griep doet.
Vandaar dat ik me afvraag of we in NL de capaciteit hebben om snel voor onze eigen bevolking te produceren.
Dus als je eens een balletje op wil werpen bij haar, graag.![]()
Ja, zeker. Ik denk ook niet dat mensen de illusie moeten hebben dat de hele pandemie gelijk voorbij is op de dag dat er een vaccin blijkt te werken.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor. En ook mensen die het niet willen.
Maar bij ouderen moet je het juist weer vaker herhalen. Omdat het immuunsysteem het sneller vergeet. Sws zijn er vaccins die meerdere prikken nodig hebben in de Covid-running.
Het gaat wereldwijd natuurlijk wel om miljarden dosis van verschillende vaccins die gemaakt gaan worden.
Niet als de noodzaak er is. Veel dingen zijn relatief kinderachtig en toch strafbaar omdat ze onder bepaalde omstandigheden opeens niet zo kinderachtig meer zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee dat is niet kinderachtig?
Een grote in India ja, voor Oxford vooral afaik, maar over de hele wereld eigenlijk, mede omdat elke techniek zijn eigen productieketen en fabriek nodig heeft meestal. Als a) het niet haalt kan die fabrikant niet zomaar succesvol vaccin b) gaan maken, hoe graag ze dat natuurlijk zouden doen. Dat duurt rustig een half jaar. Daarom bouwt Gates ook 6 of 7 fabrieken nu, zodat whatever de succesvolle vaccins ook worden die meteen in massaproductie kunnen. De andere fabrieken zijn dan zonde van het geld, maar die miljarden zijn niets versus een half jaar eerder van de 1.5m en alle maatregelen af kunnen voor de economie, alleen de OS kunnen houden en een half jaar eerder iig in westerse landen weer grote festivals en sport etc weer zonder beperkingen weegt daar al 100x tegenop.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar worden die vaccins eigenlijk geproduceerd?
Dacht dat de grote 'fabrieken' in India staan.
Geen idee hoeveel er in de EU massaal gemaakt kan worden. Iemand?
Wat is het alternatief dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eerst moet de wapenstok & kliklijn nog geregeld worden.
quote:Op donderdag 17 september 2020 16:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De debiele uitspraken van het RIVM helaas nog niet.
3 uur van te voren naar binnen, 3 uur om weg te komen om een paar uur te hummen in een leeg stadion waar je vervolgens niks kunt eten of drinken .quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je nog met het ov, indrinken, wc's in het stadion en eten na afloop.
Ik wil ook graag stadions voller maar hoe los je dit op dan?
Mondkapjesplicht in en rondom het stadion en het qua logistiek goed afstemmen?
Goede vraag. VOlgens mij zeer en zeer weinig. En dat is ook het probleem , of juist de kans nu. Het is echt niet zo erg momenteel als iedereen doet voordoen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel mensen liggen er nu op de IC met corona eigenlijk?
Met tijd en geduld. Waarom zou dat geen optie zijn?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik wil ook graag stadions voller maar hoe los je dit op dan?
kwetsbaren een "injectie" geven met een nieuw vaccin.... lijkt mij ook niet gelijk voor de hand liggen(d).quote:Op donderdag 17 september 2020 17:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor Europa, VS en sommige landen in Azië geen probleem zal zijn. Die zullen denk veel zelf gaan produceren of uit besteden aan de farmaceutische industrie. Maar voor de armere landen gaat het een groot probleem worden. Ik las dat de rijke landen bij elkaar al de helft van de vaccins heeft op gekocht. Je hoeft ook niet meteen iedereen te vaccineren. Bedoel kinderen en jongeren hebben er amper last van die kunnen wel wat later zeg maar.
Kan vast wel sneller dan dat. Mondkapjes op is ook kleine moeite.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
3 uur van te voren naar binnen, 3 uur om weg te komen om een paar uur te hummen in een leeg stadion waar je vervolgens niks kunt eten of drinken .
Veel succes met dit met recht kernplezier.
Kgeef het je te doen.
bedoel je na een vaccin of langere tijden rondom events?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met tijd en geduld. Waarom zou dat geen optie zijn?
Ik weet niet of het Immuunsysteem het snel vergeet dit vaccin. Er zijn 2 theorieën 1 het virus zal volledige verdwijnen bij groepsimmuniteit. De 2de theorie is dat als je het virus 1 keer hebt doorstaan zal het alleen nog terug komen als een normale verkoudheid omdat de T en B memory cellen het blijven onthouden (is al bewezen).quote:Op donderdag 17 september 2020 17:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor. En ook mensen die het niet willen.
Maar bij ouderen moet je het juist weer vaker herhalen. Omdat het immuunsysteem het sneller vergeet. Sws zijn er vaccins die meerdere prikken nodig hebben in de Covid-running.
Het gaat wereldwijd natuurlijk wel om miljarden dosis van verschillende vaccins die gemaakt gaan worden.
Ja maar wanneer grijp je dan in als het exponentieel toe neemt?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:12 schreef Landgeld het volgende:
Moeten we niet gewoon toe naar een open samenleving - langzaam toch maar verder opvoeren?
Het is niets meer dan een griepje momenteel.
Ja, er zijn besmettingen. Die zijn er ook met griep als je gaat meten. Het is absurd welke focus er nu op zit. Ziekenhuizen liggen amper vol, en er zijn amper mensen overleden de laatste weken.
Gemist dat de druk op de zorg langzaam weer aan het toenemen is? Primaire zorg komt in het gedrang. Patiënten worden verplaatsten naar andere regio's.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:12 schreef Landgeld het volgende:
Moeten we niet gewoon toe naar een open samenleving - langzaam toch maar verder opvoeren?
Het is niets meer dan een griepje momenteel.
Ja, er zijn besmettingen. Die zijn er ook met griep als je gaat meten. Het is absurd welke focus er nu op zit. Ziekenhuizen liggen amper vol, en er zijn amper mensen overleden de laatste weken.
Ze zeggen wel eens gekscherend een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nou ben ik niet zo van dergelijke tokkie-uitspraken maar als je leven bepaald wordt door een virus waar je zelf niet ziek van wordt en waardoor we ons als en stel paria’s gedragen dan is een half jaar best lang. Zeker als je bedenkt dat het nog zomaar 1,5 jaar kan duren deze gekkigheid.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Met tijd en geduld. Waarom zou dat geen optie zijn?
In het algemeen, sommige dingen zullen we nog een poosje simpelweg niet kunnen of mogen doen.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
bedoel je na een vaccin of langere tijden rondom events?
Tja, ik zou zeggen: als dat allemaal het ergste is gaan we het blijkbaar wel overleven.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze zeggen wel eens gekscherend een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nou ben ik niet zo van dergelijke tokkie-uitspraken maar als je leven bepaald wordt door een virus waar je zelf niet ziek van wordt en waardoor we ons als en stel paria’s gedragen dan is een half jaar best lang. Zeker als je bedenkt dat het nog zomaar 1,5 jaar kan duren deze gekkigheid.
Die druk is voornamelijk niet-covid gerelateerd.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gemist dat de druk op de zorg langzaam weer aan het toenemen is? Primaire zorg komt in het gedrang. Patiënten worden verplaatsten naar andere regio's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |