Ik denk nog steeds dat ze Zuid-Holland op slot gaan gooien.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zei ik toch, meest voor de hand liggende. We hoeven niks spannends te verwachten
Noord Holland niet dan, krijg je weer scheve bekken?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat ze Zuid-Holland op slot gaan gooien.
in wat voor zin op slot?quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
@Tarado wat zei ik je 2 weken geledenquote:Behalve onder jongeren en studenten lijkt er ook een probleem met feestzalen, waar gasten op bruiloften en partijen dicht op elkaar zitten. Sinds juli geldt er in de horeca geen limiet meer aan de grootte van groepen, zolang aan een paar voorwaarden is voldaan, zoals anderhalve meter afstand houden. Ook moeten gasten vaste zitplaatsen hebben. In horeca-ruimtes waar mensen rouleren, geldt nu een maximum van 100. Het lijkt erop dat burgemeesters aan deze knop willen draaien. In de huiselijke kring is het dringende advies niet meer dan zes gasten te ontvangen, maar dat blijft een advies.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-horeca-aanpassen
Gewoon Amsterdam helemaal afgrendelen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Noord Holland niet dan, krijg je weer scheve bekken?
Maatregelen worden sowieso lokaal is al afgekondigd dus hele provincies op slot, what the hell dat ook moge beteken gaat niet gebeuren.quote:
Ik ben nog steeds voorstander van mondkapjes in supermarkten en winkels, maar heb me er maar bij neergelegd dat het niet gaat gebeuren. Van Dissel haat ze en het is wettechnisch gezien niet mogelijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef OProg het volgende:
Toch wel weer bijzonder dat het lijkt alsof het gegeil op mondkapjes van een maand of wat terug bij deze weer helemaal verdwenen lijkt te zijn.
Ik vind vooral dat ze eerst eens hun eigen zaakjes op orde moeten hebben. Dat er een half jaar na de start van de crisis nog steeds niet genoeg capaciteit is om iedereen te testen vind ik best kwalijk. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Merkie het volgende:
Ik vraag me af of er echt meer maatregelen nodig zijn. De recordcijfers wat betreft besmettingen vertekenen omdat er wekelijks steeds meer getest wordt. Het percentage positieve tests stijgt niet zo snel als het aantal vastgestelde besmettingen. Daarnaast zijn de ziekenhuizen nog steeds behoorlijk leeg en is daar zeker geen sprake van exponentiële groei.
Het is nodig omdat in meerdere regio's de druk op de zorg alweer begint toe te nemen. Als je nu niets doet ben je straks te laat.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Merkie het volgende:
Ik vraag me af of er echt meer maatregelen nodig zijn. De recordcijfers wat betreft besmettingen vertekenen omdat er wekelijks steeds meer getest wordt. Het percentage positieve tests stijgt niet zo snel als het aantal vastgestelde besmettingen. Daarnaast zijn de ziekenhuizen nog steeds behoorlijk leeg en is daar zeker geen sprake van exponentiële groei.
Dit soort dingen op provincieniveau te gaan doen zou echt compleet achterlijk zijn.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik vind dat we daarover moeten stemmen.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Noord Holland niet dan, krijg je weer scheve bekken?
Of de rest van Nederland gaat gewoon in zelfquarantaine. Net als de jongeren en de oudjes.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vind dat we daarover moeten stemmen.
Of de oneven week voor Zuid en de even week voor Noord.
We moeten allemaal ons steentje bijdrage.
PS. Amsterdam gewoon omhekken met tolpoortjes om te voorkomen dat het feestgepeupel de straatjes gaan bevuilen. Coffeeshops dan verplaatsen naar de buitenring, dan is dat verkeer ook opgelost.
nu Ferd getrouwd is komt er een maatregelquote:Op donderdag 17 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
@:Tarado wat zei ik je 2 weken geleden
Dan zouden ze ook lokaal afgepaste maatregelen moeten nemen. Restaurants vallen ook onder horeca, maar vormen wellicht een gering risico tov kroegen/staptenten in studentensteden.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Precies. Net alsof Henk en Ingrid die braaf een keer een wijntje drinken op het terras het probleem zijn.
Ze gaan het op lokaal niveau doen, dus stad voor stad. Terecht, Lelystad of Dronten vallen onder dezelfde veiligheidsregio als Almere. Terwijl daar het aantal besmettingen vele malen hoger ligt en de inwoners van Almere over het algemeen veel meer affiniteit zullen hebben met Amsterdam qua werk, uitgaan en school en die stad ook hemelsbreed veel dichter bij Amsterdam ligt dan die andere steden uit de veiligheidsregio Flevoland.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit soort dingen op provincieniveau te gaan doen zou echt compleet achterlijk zijn.Of was je vergeten dat bijvoorbeeld Flakkee ook ZHZ is?
Als je wat wil doen met je het via de veiligheidsregio's doen.
Ja, maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar met maart.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is nodig omdat in meerdere regio's de druk op de zorg alweer begint toe te nemen. Als je nu niets doet ben je straks te laat.
Klopt, maar stellen dat er niets aan de hand is is onzin kijkende naar de cijfers. Nu ingrijpen is voorkomen dat je een maart scenario krijgt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar met maart.
Beetje wat de Belgen en moffen nu doen. Niemand meer erin of eruit, behalve werkgerelateerd.quote:
Daarom komt er nu ook geen totale lockdown waarbij iedereen zoveel thuis moet blijven, maar maatregelen die de curve moet afbuigen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, maar de situatie is totaal niet vergelijkbaar met maart.
Ik denk dat niemand je een strobreed in de weg zal leggen om ze zelf te dragen en je zult ook niet meer bevreemdend worden aangekeken. Alles went, zelfs het inzicht van uiterlijkheden.quote:Op donderdag 17 september 2020 15:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voorstander van mondkapjes in supermarkten en winkels, maar heb me er maar bij neergelegd dat het niet gaat gebeuren. Van Dissel haat ze en het is wettechnisch gezien niet mogelijk.
Dat begrijp ik, maar de taak van de overheid lijkt mij om te zorgen dat de gezondheidszorg kan functioneren. Dat lijkt nu nog lang niet in gevaar te komen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar stellen dat er niets aan de hand is is onzin kijkende naar de cijfers. Nu ingrijpen is voorkomen dat je een maart scenario krijgt.
Gozer ik was verleden weekend weer ff bij een Hindoestaanse bruiloft, 3 zalen afgehuurd het was een compleet gekkenhuis kan ik je vertellen. Denk dat er wel 500 mensen warenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu Ferd getrouwd is komt er een maatregel
Je kunt niet pas op de rem trappen als je de boom tot 1 meter genaderd bent.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de taak van de overheid lijkt mij om te zorgen dat de gezondheidszorg kan functioneren. Dat lijkt nu nog lang niet in gevaar te komen.
Ik doe het al wanneer ik tijdens drukke tijden snel wat moet halen. Ook nog een FFP2 mondkapje ook!quote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand je een strobreed in de weg zal leggen om ze zelf te gedragen en je zult ook niet meer bevreemdend worden aangekeken. Alles went, zelfs het inzicht van uiterlijkheden.
Dat snap ik, maar laten we dan zorgvuldig kijken of het écht nodig is om op de rem te trappen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet pas op de rem trappen als je de boom tot 1 meter genaderd bent.
Daarom nemen ze vooralsnog lokale maatregelen en geen landelijke.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar laten we dan zorgvuldig kijken of het écht nodig is om op de rem te trappen.
Waarop baseer je dat het nog lang niet in gevaar is? De ziekenhuiscapaciteit is in Nederland maar heel beperkt.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar de taak van de overheid lijkt mij om te zorgen dat de gezondheidszorg kan functioneren. Dat lijkt nu nog lang niet in gevaar te komen.
Ja dat snap ik, maar op Fok doen de meeste wilde suggesties meteen de ronde.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom nemen ze vooralsnog lokale maatregelen en geen landelijke.
https://www.stichting-nice.nlquote:Op donderdag 17 september 2020 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat het nog lang niet in gevaar is? De ziekenhuiscapaciteit is in Nederland maar heel beperkt.
Ja, dat heb je nou eenmaal de dag voor een persconferentie. Ik zou gewoon even afwachten wat ze echt gaan doen. Ik verwacht persoonlijk niet dat ze gelijk hele ingrijpende dingen gaan opleggen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar op Fok doen de meeste wilde suggesties meteen de ronde.
Dat gaat alleen over de IC. Daarop kun je niet vinden dat primaire zorg in het gedrang komt in bepaalde regio's door toename van ziekenhuisopnames.quote:
Pas maar op, voor je het weet ben je een racist tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer ik was verleden weekend weer ff bij een Hindoestaanse bruiloft, 3 zalen afgehuurd het was een compleet gekkenhuis kan ik je vertellen. Denk dat er wel 500 mensen waren![]()
.
Tyfusdruk en iedereen stond tegen elkaar aan te schreeuwen en te rijden, en de stoelen waren natuurlijk leeg, gelukkig was er buiten plaats anders was ik direct opgestapt.
Dat is echt een probleem, terecht dat ze dat aanpakken
Dit soort shit is inderdaad gewoon het grote probleem. Zag vorige week in het park ze ook met 30 man op een kluitje naast een BBQ zitten. Daar zat echt niet de gedachte achter dat het buiten wel kan, dat doen ze anders gewoon binnen met elkaar.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer ik was verleden weekend weer ff bij een Hindoestaanse bruiloft, 3 zalen afgehuurd het was een compleet gekkenhuis kan ik je vertellen. Denk dat er wel 500 mensen waren![]()
.
Tyfusdruk en iedereen stond tegen elkaar aan te schreeuwen en te rijden, en de stoelen waren natuurlijk leeg, gelukkig was er buiten plaats anders was ik direct opgestapt.
Dat is echt een probleem, terecht dat ze dat aanpakken
Dan los je dat op met herverdeling wat betreft zorgcapaciteit. Dan hoef je de economie niet verder te beschadigen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat gaat alleen over de IC. Daarop kun je niet vinden dat primaire zorg in het gedrang komt in bepaalde regio's door toename van ziekenhuisopnames.
Weer behandeling van kankerpatiënten enzo dus maar uitstellen?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan los je dat op met herverdeling wat betreft zorgcapaciteit. Dan hoef je de economie niet verder te beschadigen.
Nah... opgelost. Dit topic kan dicht.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dan los je dat op met herverdeling wat betreft zorgcapaciteit. Dan hoef je de economie niet verder te beschadigen.
Wie zegt dat dat noodzakelijk is?quote:Op donderdag 17 september 2020 16:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Weer behandeling van kankerpatiënten enzo dus maar uitstellen?
Het maar op z'n beloop laten geeft ook economische schade. Het feit dat zowel België als Duitsland code rood afgeven kost een hoop knaken.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik geef er altijd al zelf informatie bij, maar speciaal voor jou zal ik nog wel meer quotes tussen de spoiler plaatsen. Kun je zelf bepalen of je het wil lezenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je niet voor de verandering een keer zelf met wat informatie komen i.p.v. iedere keer te linken naar een twitterdraadje?
[..]
Nee joh die gasten kunnen gewoon goed feestjes organiseren. Turken en Surinamers net zo hoor, toen die kut Corona er niet was noemde je dat gewoon gezellig . Maar ja echt handig is het nietquote:Op donderdag 17 september 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Pas maar op, voor je het weet ben je een racist tegenwoordig.
Daarom zijn er ook signaalwaardes, anders blijf je eeuwig in dit slag dooddoeners hangen.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt niet pas op de rem trappen als je de boom tot 1 meter genaderd bent.
Indammen (streven naar zo min mogelijk effectief) zorgt voor de minste schade aan de economie. En dan hoeven we het al helemaal niet meer over uitbreiding van IC-capaciteit te hebben, want die zal bij verstandig beleid nooit meer opnieuw in gevaar kunnen komenquote:Op donderdag 17 september 2020 16:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar je het zorgpersoneel anders vandaan halen? Je kunt niet zomaar een blik nieuw persoon opentrekken.quote:Op donderdag 17 september 2020 16:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat noodzakelijk is?
https://www.nu.nl/economi(...)ie-ooit-gemeten.htmlquote:Op donderdag 17 september 2020 16:15 schreef Gretzl het volgende:
Indammen (streven naar zo min mogelijk effectief) zorgt voor de minste schade aan de economie.
quote:De economie van Nieuw-Zeeland is in het tweede kwartaal in de diepste recessie beland die daar ooit gemeten is. De economie kromp met 12,2 procent door de strenge maatregelen die de overheid nam om het coronavirus in te dammen.
Twee van de vier signaalwaardes zijn al overschreden. Ik denk niet dat het nog lang duurt voordat die andere twee er ook aan gaan, maar ik begrijp ook wel dat "wacht maar over twee weken" niet zo'n populaire uitspraak isquote:Op donderdag 17 september 2020 16:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook signaalwaardes, anders blijf je eeuwig in dit slag dooddoeners hangen.
Dan is er namelijk altijd wel een reden om in te grijpen want 'je weet maar nooit'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |