De Telegraaf vindt overspel leukquote:Islampartij wil verbod op alcoholreclame
ROTTERDAM - Islampartij Nida wil alcoholreclame in Rotterdam volledig in de ban doen. Er is een nieuwe norm nodig, stelt de partij, en dat in een stad die al ver betuttelt en waar ook al hamburgers in het verdomhoekje terecht zijn gekomen.
Donderdag diende raadslid Ercan Büyükçifçi een initiatiefvoorstel in waarin om een algehele ban wordt gevraagd. Volgens hem is er een omissie in het lokale preventieakkoord Gezond010. „De ban op alcoholreclame in de openbare buitenruimte is nog onderbelicht.”
De ’sluipmoordenaar’ alcohol is sociaal geaccepteerd en ’genormaliseerd’ en dat komt vooral door reclame ervoor, zo is het raadslid overtuigd. En alcoholgebruik ontmoedigen door de gemeente weegt niet op tegen het geld dat drankproducenten in reclame pompen. Daarom moet die promotie volledig in de ban.
„Het is een miljoenenindustrie. Jenever wordt aangeprezen als een soort limonade. Bier wordt aangemerkt als groene energie. Dit is dweilen met de biertap open”, verzuchtte Büyükçifçi op het Rotterdamse stadhuis toen hij zijn voorstel toelichtte in de Rotterdamse gemeenteraad.
Gezondheidswethouder Sven de Langen zal met de rest van het college later inhoudelijk reageren op het voorstel, maar het ligt in het verlengde van zijn ’strijd’ tegen alles wat ongezond is. Reclames voor ongezonde producten gaan al in de ban in de Maasstad onder zijn aanvoering.
Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.
Verder moeten medewerkers van de apotheken, wijkagenten en wijkteammedewerkers overmatig alcoholgebruik van 55-plussers in de smiezen gaan houden. Een alcoholreclameban zou prima in dat beleid passen, aldus Nida.
Het wordt er wel saaier op in de Maasstad. Alles wat leuk en lekker of gezellig is moet aan het oog worden onttrokken of verboden. Overspelreclame mag niet van Denk, de Partij voor de Dieren wil confetti niet meer in de lucht en GroenLinks heeft de zinnen gezet op een ballonnenban.
Het CDA zelf is via de eigen wethouder tegen ongezonde etenswaar. Patatkramen mogen niet meer in de buurt van scholen, want waarom zou de gemeente anders jaarlijks tien miljoen euro pompen in programma’s om de jeugd fit en gezond te krijgen, zo stelde De Langen. Als raadslid verzette hij zich al tegen de agressieve marketing van de fastfoodketens, die je ’zogenaamd een keuze geven’.
De Langen voelde zich in zijn strijd met de hamburgerketens ’David tegen Goliath’, maar toch knokt hij door om ’zaken te weren’. Niet alle fastfoodrestaurants hoeven te verdwijnen, maar waar er nu acht dichtbij elkaar zijn gevestigd, moeten dat er in de toekomst nog maar twee zijn.
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)od-op-alcoholreclame
Is dit echt zo of ook ontsproten uit het brein van deze "journalist"? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een gemeente beoefenaars van willekeurige functies kan dwingen geheelonthouder te worden.quote:Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.
Kijk even hoe verboden tabak is sinds het instellen van het reclameverbod.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:38 schreef possetje het volgende:
Een stapje verder is het verbieden van alcohol
Hier ben ik het ook mee eens. Waarom wel een verbod op sigarettenreclames, maar niet op alcoholreclames.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef heywoodu het volgende:
Telegraafschrijver was smerig boos zo te lezen, die schreef dit met het stoom uit de oren.
Geen idee of wel of geen reclame goed is, maar niet geheel onlogisch dat alcoholreclame niet/minder zou moeten als reclame voor sigaretten ook (terecht) niet meer mag.
onzin kort na het reclame verbod op tabak mocht je opeens in cafes niet meer rokenquote:Op vrijdag 11 september 2020 13:41 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Kijk even hoe verboden tabak is sinds het instellen van het reclameverbod.
Het verbieden van alcohol is echt 300 stappen verder.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef possetje het volgende:
De mensen die hier hoera roepen zijn ws dezelfde mensen die meer Moslims Nederland willen binnen halen
Verbieden kost niets. Belonen wel. Je moet toch wat met een beperkt budget.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het eens met de geconstateerde inconsequentie die Nida in het beleid zit. Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.
Maar met die automatische reflex dat er dan maar weer een verbod op iets moet komen heb ik niks mee. Ik zou veel meer zien in gezond gedrag belonen. Wel een groentesubsidie, gratis sportabonnementen, voorlichting etc. Geen vettaks, alcohol(reclame)verboden etc.
Hoe kom je hierbij?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
What's next? Geen muziek meer? Weg met de pil of condoom?
Ik ben het ook eens met de geconstateerde inconsequentie alleen weiger het met DENK eens te zijn. Ze grijpen die inconsequentie namelijk aan als excuus om Nederland te hervormen naar hun DENKbeeld. Het gaat ze niet om de volksgezondheid, maar om het doordrukken van Islamitisch gedachtegoed en daarmee schoppen tegen alles wat Nederland Nederland maakt. Een extreem gevaarlijk clubje mensen, dat DENK.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het eens met de geconstateerde inconsequentie die Nida in het beleid zit. Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.
Maar met die automatische reflex dat er dan maar weer een verbod op iets moet komen heb ik niks mee. Ik zou veel meer zien in gezond gedrag belonen. Wel een groentesubsidie, gratis sportabonnementen, voorlichting etc. Geen vettaks, alcohol(reclame)verboden etc.
Fanatieke religieuzen die voor de rest van de wereld willen bepalen hoe er geleefd moet worden.quote:
Reclame maakt het leven leuk?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Fanatieke religieuzen die voor de rest van de wereld willen bepalen hoe er geleefd moet worden.
Zaken die het leven leuker maken, moeten volgens deze horzelkoppen verboden worden.
Welk doel is hier mee gediend?
Wat als wij ritueel slachten zouden verbieden? Het opzettelijk en zonder noodzaak het verminken van kleine kinderen zouden verbieden?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben het ook eens met de geconstateerde inconsequentie alleen weiger het met DENK eens te zijn. Ze grijpen die inconsequentie namelijk aan als excuus om Nederland te hervormen naar hun DENKbeeld. Het gaat ze niet om de volksgezondheid, maar om het doordrukken van Islamitisch gedachtegoed en daarmee schoppen tegen alles wat Nederland Nederland maakt. Een extreem gevaarlijk clubje mensen, dat DENK.
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:45 schreef Sapstengel het volgende:
Nouja aan de ene kant wel een punt natuurlijk. Sigarettenreclame mag al jaren niet meer want schadelijk voor de gezondheid, terwijl alcohol net zo schadelijk is of misschien nog erger.
En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht. Net als het verbieden van milieuvervuilende ballonnen en confetti. Wat betreft dat laatste ging het om een recordpoging confettischieten wat ook gewoon dikke onzin is.
Overmatig eten, dansen, sporten en werken zijn dat ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:55 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Reclame maakt het leven leuk?
Drank is leuk (lekker), maar overmatig drankgebruik is dat niet.
Geen idee.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden dit willen?
Hebben we het nog over Nida?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat die gasten eerst eens naar zichzelf kijken. Ze verkrachten, moorden, plunderen en vernielen er maar op los.
Iets proberen te verbieden wat zo weinig mensen verboden willen zien vind ik moedig.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar geef nou eens een antwoord op mijn vraag.
Wat is er moedig aan het verbieden van alcohol?
De ophef die je daarmee veroorzaakt, zeker als islampartij. Niet dat ze er een speldje voor moeten krijgen ofzoquote:Op vrijdag 11 september 2020 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar geef nou eens een antwoord op mijn vraag.
Wat is er moedig aan het verbieden van alcohol?
Niet mee eens. Alcohol is net zo schadelijk als een dubbelloops geweer.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:01 schreef LXIV het volgende:
Mee eens. Alcohol is een schadelijke harddrug.
Bizar dat bijvoorbeeld sportcompetities door alcoholproducenten gesponsord worden terwijl tabaksfabrikanten niks meer mogen en drugsproducenten zelfs illegaal zijn! Trek dan 1 lijn.
Omdat een paar glazen alcohol niet per definitie tot verhoogd risico op ziekte leidt, maar bij roken dit wel het geval is?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:43 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook mee eens. Waarom wel een verbod op sigarettenreclames, maar niet op alcoholreclames.
Niet dat ik een voorstander ben voor het verbieden. Het is naar mijn mening best krom.
Ik ben niet tegen het verbieden van alcohol (of andere drugs).quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet mee eens. Alcohol is net zo schadelijk als een dubbelloops geweer.
Het zijn bepaalde mensen die hier niet mee om kunnen gaan.
Of zullen we de auto's ook maar verbieden?
Want er sterven jaarlijks zoveel mensen door auto's, vuurwapens, huishoudtrapjes enz.
Om over sport nog maar niet te spreken.
Goed joh, jij je zin. Laten we meteen maar alle autoreclames verbieden. Of alle lingeriereclames. Kortom, laten we alles verbieden wat in de ogen van de vrome mens aanstootgevend is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:43 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook mee eens. Waarom wel een verbod op sigarettenreclames, maar niet op alcoholreclames.
Niet dat ik een voorstander ben voor het verbieden. Het is naar mijn mening best krom.
Pensioenuitkeringen, AOW en gezondheidszorg voor een vergrijzende bevolking misschien nog wel meer.... (tov de gevolgen van alcohol that is).quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.
Ik ben tegen reclame voor tandpasta, waspoeder en shampoo.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen het verbieden van alcohol (of andere drugs).
Ik ben tegen het toestaan van reclame voor alcohol. Dat is wezenlijk anders.
Op naar een Mr. Hanky maatschappij! Yay!quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:03 schreef FireFox1 het volgende:
Gewoon álles verbieden, dát zal de domme mens leren!
Kleine 2000 in 2017, dat is zowel primair als secundair.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Zover ik weet overlijden jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van tabaksconsumptie, iets dat bij alcohol totaal anders ligt.
Crimineel circuit in reclames?quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:12 schreef LXIV het volgende:
De doelstelling van een alcoholreclame is het aanzetten van mensen tot het gebruiken van meer alcohol. Dat lijkt me onwenselijk. Idem voor roken. Idem voor drugs. Idem voor gokken.
Verbieden ben ik op tegen omdat dit een crimineel circuit mogelijk maakt.
Vergis je niet dat je bij roken ook onzichtbare nevenschade hebt zoals armoede door de hoge prijzen, verminderde conditie, en copd.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:26 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Kleine 2000 in 2017, dat is zowel primair als secundair.
Natuurlijk niet te vergelijken met roken. Maar belangrijk verschil is wel dat roken nauwelijks overlast geeft, terwijl het door alcohol ieder weekend raak is in uitgaansgebieden. En er zijn ook erg veel mensen gewoon verslaafd en die zijn er vaak slechter aan toe dan de gemiddelde roker.
De meeste mensen die alcohol gebruiken zijn geen alcoholist. De meeste mensen die roken zijn wel verslaafd.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vergis je niet dat je bij roken ook onzichtbare nevenschade hebt zoals armoede door de hoge prijzen, verminderde conditie, en copd.
Ik snap je punt, alcohol is weinig verheffend in sommige opzichten, maar totaal niet te vergelijken met roken.
Komt bij dat naar mijn idee dit idee op religieuze gronden is ingestoken, dat staat mij een beetje tegen.
Voor sommigen valt dat samen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:39 schreef jameshond7 het volgende:
Wat is de intentie? Islamisering van Nederland of een gezondere samenleving?
Wij hebben het hier over reclame en ander promo-materiaal he? Niet over het verbieden van alcohol. Wat gaat er precies kapot? En wat vind je bijvoorbeeld van het lokale vuurwerkverbod waar D66 voorstande van is? Ik denk dat de maatschappelijke kosten van overmatig alcohol gebruik een stuk hoger zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:55 schreef Hexagon het volgende:
Rot even op met je verbodsgeilheid die alles kapot maakt
Alcoholreclame sponsort veel evenementen, cultuur, sportwedstrijden en ander moois. Daarbij zijn er veel mooie merken met hun eigen geschiedenis en verhaal. En is er een mooie speciaalbier cultuur.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wij hebben het hier over reclame en ander promo-materiaal he? Niet over het verbieden van alcohol. Wat gaat er precies kapot?
Dat is al verboden, dus dan moet het andere ook verboden zijn is een drogargument.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wij hebben het hier over reclame en ander promo-materiaal he? Niet over het verbieden van alcohol. Wat gaat er precies kapot? En wat vind je bijvoorbeeld van het lokale vuurwerkverbod waar D66 voorstande van is? Ik denk dat de maatschappelijke kosten van overmatig alcohol gebruik een stuk hoger zijn.
Ik zeg niet dat het verboden moet worden, maar dat een verbod waarschijnlijk minder 'kapotmaakt' dat gedacht wordt. Daarnaast gaat het hier niet om een verbod op alcohol zelf. Daarnaast denk ik niet dat grote evenementen zich zorgen hoeven te maken over te weinig sponsors.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat is al verboden, dus dan moet het andere ook verboden zijn is een drogargument.
Dat denk je alleen maar en onderbouw je niet?quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:10 schreef jameshond7 het volgende:
Daarnaast denk ik niet dat grote evenementen zich zorgen hoeven te maken over te weinig sponsors.
Voor jou is dat wel erg denk ik.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:38 schreef possetje het volgende:
Een stapje verder is het verbieden van alcohol
eensquote:Op vrijdag 11 september 2020 14:56 schreef Divje het volgende:
Niks mis met een behoorlijke matiging in het promoten van alcohol. Verbod gaat wat ver.
Al die stuiptrekkende mensen omdat het vanuit een moslim-partij komt
Lijkt me wel een hellend vlak, omdat je alcoholgebruik zo wel enigszins het verdomhoekje in duwt. "Geniet, maar drink met mate" zou genoeg moeten zijn. Daar gaat het immers ook om.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:20 schreef Gkhn het volgende:
Groot gelijk. Gaan veel mensen dood tgv alcohol. Mensen die willen drinken vinden het wel. Waarom nog reclame maken cq toestaan?
Blijkbaar mogen we dadelijk alleen nog maar thuis peperduur bier drinken uit kleurloze flessen. Cafe's zijn immers een soort drankpromotie en bierfestivals ook. Ze zijn immers zo begaan met onze gezondheid.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Lijkt me wel een hellend vlak, omdat je alcoholgebruik zo wel enigszins het verdomhoekje in duwt. "Geniet, maar drink met mate" zou genoeg moeten zijn. Daar gaat het immers ook om.
Alcohol mag ook best een beetje het verdomhoekje in.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Lijkt me wel een hellend vlak, omdat je alcoholgebruik zo wel enigszins het verdomhoekje in duwt. "Geniet, maar drink met mate" zou genoeg moeten zijn. Daar gaat het immers ook om.
Het is ook een verdomd iets. Infidels!quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:24 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Is wel een teken dat de moslims geen vrede willen met alle oorspronkelijke inwoners van ons land.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:56 schreef Divje het volgende:
Niks mis met een behoorlijke matiging in het promoten van alcohol. Verbod gaat wat ver.
Al die stuiptrekkende mensen omdat het vanuit een moslim-partij komt
Dubbele moraal is ze niet vreemd idd.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:11 schreef Hathor het volgende:
Overspelreclame mag niet van Denk, maar Kuzu was zelf niet vies van buiten de deur eten.
Als je islamitisch wordt is er echt ijs aan de hand. Je kunt zeggen van de islam wat je wil maar niet dat ze racistisch is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Is wel een teken dat de moslims geen vrede willen met alle oorspronkelijke inwoners van ons land.
We hebben al meer dan genoeg verdomhoekjes opgebouwd de laatste decennia, het is vooral tijd om die anderen weer eens met een moker aan gort te slaan in plaats van er nog meer in te richten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alcohol mag ook best een beetje het verdomhoekje in.
Overmatige consumptie mag het verdomhoekje in.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alcohol mag ook best een beetje het verdomhoekje in.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Je kan het ook zien als dat wanneer je alcohol gaat drinken je dan voor dat bepaalde merk/soort kiest.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:12 schreef LXIV het volgende:
De doelstelling van een alcoholreclame is het aanzetten van mensen tot het gebruiken van meer alcohol. Dat lijkt me onwenselijk. Idem voor roken. Idem voor drugs. Idem voor gokken.
Verbieden ben ik op tegen omdat dit een crimineel circuit mogelijk maakt.
Ik zocht een bron die aangeeft hoeveel sponsergeld afkomstig is van de drankindustrie, maar die heb ik niet zo snel kunnen vinden. Ik vind het zelf vrij vreemd om te redeneren dat het verbieden van promotie een kwalijke zaak is, omdat daardoor evenementen mogelijk niet genoeg geld binnen krijgen om door te mogen gaan. Ik denk dat er betere argumenten te bedenken zijn dan de mogelijke afhankelijkheid van evenementen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat denk je alleen maar en onderbouw je niet?
En hoe zit het verder. Mag bijvoorbeeld een speciaalbiervereniging nog bestaan? Of mag een speciaalbier festival nog gepromoot worden?
Allemaal dingen die blijkbaar kapot moeten.
Thx. Zat ik serieus heel even over te twijfelen. Gevoel gevolgd ipv opzoeken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:39 schreef Iblardi het volgende:
Het woord "islam" is trouwens masculien.
Als de eerste stap eenmaal is gezet, dan is het makkelijker om de volgende ook te zetten. De verbodsmensch slaapt immers niet tot andermans hobby kapot is. Of denk je dat de islampartij na dit stapje geen zin heeft om het volgende stapje te zetten?quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:10 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het verboden moet worden, maar dat een verbod waarschijnlijk minder 'kapotmaakt' dat gedacht wordt. Daarnaast gaat het hier niet om een verbod op alcohol zelf. Daarnaast denk ik niet dat grote evenementen zich zorgen hoeven te maken over te weinig sponsors.
Voor mensen die opzoek zijn naar argumenten gebasseerd op wetenschappelijk bewijs raad ik het aan om de referenties op de volgende pagina op te zoeken:
https://expertisecentruma(...)-via-sportsponsoring
Ik heb nog nooit reclame gezien voor wiet, terwijl er genoeg coffeeshops te vinden zijn. Volgens mij sla je nu door in je redenering.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Blijkbaar mogen we dadelijk alleen nog maar thuis peperduur bier drinken uit kleurloze flessen. Cafe's zijn immers een soort drankpromotie en bierfestivals ook. Ze zijn immers zo begaan met onze gezondheid.
Verdomhoekjes mogen het verdomhoekje in.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:35 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Overmatige consumptie mag het verdomhoekje in.
Gelukkig heeft de 'islampartij' geen meerderheid in de gemeente. Een verbod op promotie betekent niet dat wij ook een verbod op consumptie zullen zien.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de eerste stap eenmaal is gezet, dan is het makkelijker om de volgende ook te zetten. De verbodsmensch slaapt immers niet tot andermans hobby kapot is. Of denk je dat de islampartij na dit stapje geen zin heeft om het volgende stapje te zetten?
Coffeeshops zijn een kabinetsformatie verwijdert van ook verboden worden. Onze liberalen vinden dat geen enkel probleem als het zou zorgen voor nog 4 jaar vernieling door Rutte. De gristenen zijn al voor een verbod.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:41 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit reclame gezien voor wiet, terwijl er genoeg coffeeshops te vinden zijn. Volgens mij sla je nu door in je redenering.
Wantquote:Op vrijdag 11 september 2020 13:45 schreef Sapstengel het volgende:
En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht.
Ik vind dat zeer naïef. Met alcohol gebruiken ze precies dezelfde argumenten als tegen sigaretten, maar dan nog met een sausje van religekte en schade voor derden erbij.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:42 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de 'islampartij' geen meerderheid in de gemeente. Een verbod op promotie betekent niet dat wij ook een verbod op consumptie zullen zien.
Ik vind het drinken van bijvoorbeeld een glas wijn bij een diner in termen van risico's en gevolgen niet echt vergelijkbaar met het toepassen van een nekklem of een containerschip dat dicht langs een Waddeneiland vaart.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:39 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
De drank zelf hoeft niet kapot. Het gaat hier niet om goederen, maar om promotiemateriaal. In tegenstelling tot wat wij zien en zagen bij bijvoorbeeld lachgas, vuurwerk, het oplaten van ballonnen, het toepassen van de nekklem (tegen het advies in van de Politiebond), megabanken, containerschepen die dicht langs de waddeneilanden varen, en het fokken, importeren en houden van hoogrisico honden.
Het draagt bij aan marginalisering van alcoholgebruik en dat kan vervolgens als opstap dienen voor een totaalverbod. Dat zal niet direct gebeuren, maar de kans dat zaken zich geleidelijk in die richting ontwikkelen is wel aanwezig. En een meerderheid zal er nu niet zijn, maar het feit dat het percentage moslims op de voorzienbare termijn blijft groeien zal de positie van degenen die geen verbod willen waarschijnlijk niet versterken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:42 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de 'islampartij' geen meerderheid in de gemeente. Een verbod op promotie betekent niet dat wij ook een verbod op consumptie zullen zien.
Ik vind dat een heel goed argument. Er treedt verschraling op in onze cultuur door het ontbreken van die inkomsten. Dus gaat er van alles kapot.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:39 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik zocht een bron die aangeeft hoeveel sponsergeld afkomstig is van de drankindustrie, maar die heb ik niet zo snel kunnen vinden. Ik vind het zelf vrij vreemd om te redeneren dat het verbieden van promotie een kwalijke zaak is, omdat daardoor evenementen mogelijk niet genoeg geld binnen krijgen om door te mogen gaan. Ik denk dat er betere argumenten te bedenken zijn dan de mogelijke afhankelijkheid van evenementen.
Ja en het verbieden van dat promotiemateriaal maakt heel veel kapot. Ook bijvoorbeeld bedrukte glazen zijn promotiemateriaal.quote:De drank zelf hoeft niet kapot. Het gaat hier niet om goederen, maar om promotiemateriaal. In tegenstelling tot wat wij zien en zagen bij bijvoorbeeld lachgas, vuurwerk, het oplaten van ballonnen, het toepassen van de nekklem (tegen het advies in van de Politiebond), megabanken, containerschepen die dicht langs de waddeneilanden varen, en het fokken, importeren en houden van hoogrisico honden.
Een festival is gericht op het proeven van bier. En het promoten is dus promotie van alcohol. En dat gaat dan dus ook kapot.quote:Er is ook geen sprake van een verbod op verenigingen...
Het promoten van een speciaalbier festival staat niet gelijk aan het promoten van (consumptie van) speciaalbier. Zo'n festival kan ook informatief zijn in plaats van gericht zijn op consumptie (hoewel ik het betwijfel). Het is wel een goede vraag, ik zou niet weten hoe Nida daar over denkt.
Beetje weerstand kweken kwa reclame. Je hoeft niet op secondlove te zitten, je hoeft geen bier te drinken. Het zijn keuzes.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:45 schreef Sapstengel het volgende:
Nouja aan de ene kant wel een punt natuurlijk. Sigarettenreclame mag al jaren niet meer want schadelijk voor de gezondheid, terwijl alcohol net zo schadelijk is of misschien nog erger.
En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht. Net als het verbieden van milieuvervuilende ballonnen en confetti. Wat betreft dat laatste ging het om een recordpoging confettischieten wat ook gewoon dikke onzin is.
Moslims zijn inzake alcohol niet zo gevaarlijk want die groep is veel te klein.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het draagt bij aan marginalisering van alcoholgebruik en dat kan vervolgens als opstap dienen voor een totaalverbod. Dat zal niet direct gebeuren, maar de kans dat zaken zich geleidelijk in die richting ontwikkelen is wel aanwezig. En een meerderheid zal er nu niet zijn, maar het feit dat het percentage moslims op de voorzienbare termijn blijft groeien zal de positie van degenen die geen verbod willen waarschijnlijk niet versterken.
Opzich niks mis met luisteren, je moet alleen hun agenda in de gaten houden. (overigens dat voor alle partijen geld)quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:55 schreef ExTec het volgende:
Goed idee om naar een islampartij te luisteren, als het over wetgeving gaat.
Want we weten allemaal wat een geweldig welvarende en vrije landen moslims zelf voor elkaar krijgen, als ze in de meerderheid zijn.
Dat doen religieuzen wel vaker ja.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind dat zeer naïef. Met alcohol gebruiken ze precies dezelfde argumenten als tegen sigaretten, maar dan nog met een sausje van religekte en schade voor derden erbij.
Voor Rotterdam ligt het percentage Turken en Marokkanen gecombineerd op c.15%. Niet al deze mensen zullen moslims zijn, of orthodoxe moslims, maar de niet-Westerse groep beloopt ook ongeveer 10%, en daar zal wellicht ook wat electoraat te vinden zijn. Alles bij elkaar levert dat een groep van een vrij significante grootte op die bij een verdere voortzetting van de groei, die voorzien wordt, in de toekomst best een factor van betekenis kan worden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Moslims zijn inzake alcohol niet zo gevaarlijk want die groep is veel te klein.
Gezondheidsridders zijn veel gevaarlijker.
Absoluut. Bedenk dat er nog maar vijftig jaar geleden slechts een handjevol moslims in Nederland woonden. Nu zitten we ruim boven de miljoen. Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om te snappen welke kant dat opgaat.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:15 schreef Iblardi het volgende:
Alles bij elkaar levert dat een groep van een vrij significante grootte op die bij een verdere voortzetting van de groei, die voorzien wordt, in de toekomst best een factor van betekenis kan worden.
Welk artikel?quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:20 schreef Bloemkool het volgende:
Staat en godsdienst moeten toch gescheiden blijven volgens de grondwet dus waarom kan een islampartij überhaupt iets te melden hebben waar mensen naar luisteren?
Gelul. Aan het begin van de vorige eeuw waren het alle christelijke partijen die de oorlog hadden verklaard aan alcohol.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat doen religieuzen wel vaker ja.
Zie ook dat gedoe met winkels op zondag. Van de Here Jezus ofzoiets mag men geen zaken doen zoals het doen van boodschappen e.d.
Nou, prima, dan doe je dat niet.
Maar het ding is dus dat religieuzen dan van mening zijn dat ze anderen, die niets met het/dat geloof hebben, ook hun restricties op moeten leggen.
Dan zie je dus bij (lokale) politieke partijen pleiten voor gesloten winkels op hun "rustdag".
Met als smoesje;"ja dat is gewoon fijn die zondagsrust, dat je even niks "moet", -grappig, want je moet dus wel degelijk wat- en dat het een dag is om samen met de familie te spenderen".
Ja fijn hoor, heel leuk voor jou. Maar flikker op om die opvattingen bij anderen op te dwingen.
En dat het juist moslims zijn, die nu weer een verbod op alcohol (reclame) voor elkaar proberen te krijgen, is gewoon het zoveelste voorbeeld van die "islamisering".
Het één sluit het ander niet uit. Maar omdat alcohol verboden is in de islam, laadt een islamitische partij die een verbod op reclame-uitingen rondom alcohol wil, wel de verdenking op zich naar islamisering te streven. Of dat lukt is een tweede.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelul. Aan het begin van de vorige eeuw waren het alle christelijke partijen die de oorlog hadden verklaard aan alcohol.
Of was de Amerikaanse Drooglegging ook een gevolg van " islamisering"?
En wat dacht je van Noorwegen en Zweden? Die anti-alcoholbeweging speelde in de 19e eeuw in meer Westerse samenlevingen op (deels/vooral in reactie op het enorm toegenomen gebruik van sterke drank bij de arbeidersklasse) en is hier en daar ook echt doorgevoerd. Het alcoholgebruik bleef trouwens doorgaan, maar dan ondergronds en clandestien. Dat neemt niet weg dat de islam als nieuwe factor vanuit zijn eigen dogmatiek nu óók een rol gaat spelen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:28 schreef skrn het volgende:
Precies, vanuit christelijke en in Europa ook sociaal-democratische beweging is er een heuse strijd geweest tegen alcohol. Tot ver in de 20e eeuw waren er in Nederland alcohol-vrije restaurant beheerd door christenen.
Op basis van het verleden geef ik de anti-drankbeweging weinig kans, zelfs uit de dogmatiek van de islam. Ik weet niet eens of moslims er echt op zitten te wachten, kan me niet voorstellen eigenlijk. Ja. officieel wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En wat dacht je van Noorwegen en Zweden? Die anti-alcoholbeweging speelde in de 19e eeuw in meer Westerse samenlevingen op (deels/vooral in reactie op het enorm toegenomen gebruik van sterke drank bij de arbeidersklasse) en is hier en daar ook echt doorgevoerd. Het alcoholgebruik bleef trouwens doorgaan, maar dan ondergronds en clandestien. Dat neemt niet weg dat de islam als nieuwe factor vanuit zijn eigen dogmatiek nu óók een rol gaat spelen.
In een liberale, egalitaire en op "gelijke kansen" ingestelde democratie als de onze wordt dat lastig als er veel aanloop komt vanuit die hoek.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:43 schreef Interloper het volgende:
Gewoon alles wat uit de islamitische hoek komt straal negeren.
Lastig, maar niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:46 schreef Iblardi het volgende:
[..]
In een liberale, egalitaire en op "gelijke kansen" ingestelde democratie als de onze wordt dat lastig als er veel aanloop komt vanuit die hoek.
Daar hebben de originele inwoners van ons land toch niet veel aan? Die willen alcohol blijven promoten en nuttigen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je islamitisch wordt is er echt ijs aan de hand. Je kunt zeggen van de islam wat je wil maar niet dat ze racistisch is.
Niet als ze islamitisch zijn gewordenquote:Op vrijdag 11 september 2020 17:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Daar hebben de originele inwoners van ons land toch niet veel aan? Die willen alcohol blijven promoten en nuttigen.
Maar dit is toch geen DENK? Dit is Nida. Het zal mij een zorg zijn dat ze islamitisch zijn ofzo. Als ze een punt hebben, hebben ze een punt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben het ook eens met de geconstateerde inconsequentie alleen weiger het met DENK eens te zijn. Ze grijpen die inconsequentie namelijk aan als excuus om Nederland te hervormen naar hun DENKbeeld. Het gaat ze niet om de volksgezondheid, maar om het doordrukken van Islamitisch gedachtegoed en daarmee schoppen tegen alles wat Nederland Nederland maakt. Een extreem gevaarlijk clubje mensen, dat DENK.
Oke en nu?quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Pensioenuitkeringen, AOW en gezondheidszorg voor een vergrijzende bevolking misschien nog wel meer.... (tov de gevolgen van alcohol that is).
Nuttigen is 1 ding maar promoten is toch echt iets anders. Zo kan je gewoon je peuken kopen bij Appie maat je ziet nergens reclame.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Daar hebben de originele inwoners van ons land toch niet veel aan? Die willen alcohol blijven promoten en nuttigen.
Ik ga er eigenlijk niet van uit dat de jarenlange campagne tegen het roken ineens tot stilstand komt bij de voordeur van de supermarkt. Het lijkt me aannemelijker dat de stapsgewijze inperking de komende tijd doorgaat en ook de verkoop verder zal worden bemoeilijkt/beperkt. Als zulke bewegingen eenmaal momentum krijgen is het onwaarschijnlijk dat ze ergens halverwege stoppen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nuttigen is 1 ding maar promoten is toch echt iets anders. Zo kan je gewoon je peuken kopen bij Appie maat je ziet nergens reclame.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelul. Aan het begin van de vorige eeuw waren het alle christelijke partijen die de oorlog hadden verklaard aan alcohol.
Zal ook niet gebeuren maar mi ook nooit verboden worden als bepaalde drugs soorten. Met ontmoedigen kom je al een end. Dat zie ik ook gebeuren met alcohol vroeg of laat. Zoals die doctor in het filmpje van RTL zegt, als alcohol nu uitgevonden zou worden, zou het onmogelijk legaal verkrijgbaar zijn omdat het zo veel schade met zich meebrengt. Kijk naar vaporizers discussie recentelijk, oh het brengt ook schade met zich? Meteen maatregelen. En de alcohol industrie komt weg met de slogan geniet maar drink met mate.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:37 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk niet van uit dat de jarenlange campagne tegen het roken ineens tot stilstand komt bij de voordeur van de supermarkt. Het lijkt me aannemelijker dat de stapsgewijze inperking de komende tijd doorgaat en ook de verkoop verder zal worden bemoeilijkt/beperkt. Als zulke bewegingen eenmaal momentum krijgen is het onwaarschijnlijk dat ze ergens halverwege stoppen.
Ja boeien. Als Mohammed of Jezus vandaag zouden leven dan zaten ze in een inrichting.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:41 schreef Slayage het volgende:
als alcohol nu uitgevonden zou worden, zou het onmogelijk legaal verkrijgbaar zijn
Niks ja boeien. Het is een feit dat we hypocriet zijn tov alcohol. Alleen maar omdat het sociaal geaccepteerd is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja boeien. Als Mohammed of Jezus vandaag zouden leven dan zaten ze in een inrichting.
Je vergist je in hoe belangrijk reclame en branding is om een product aan de man te brengen en aan de man te houden. Het is niet voor niks dat reclame een miljarden industrie is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:44 schreef Gia het volgende:
Heb je reclame nodig als je van een drankje houdt, op zijn tijd?
Denk het niet. Men zal niet minder gaan drinken.
Alleen is het lastiger om nieuwe drankjes onder de aandacht van het publiek te brengen.
Dat wordt dan met dienbladen vol borreltjes de terrassen langs om mensen gratis te laten proeven.
Of bij de slijter een gratis monsterflesje bij je doos wijn.
Exact. Net zoals we hypocriet zijn met religie. Of denk je dat wanneer islam/jodendom vandaag de dag was uitgevonden we dan lekker mee zouden gaan in dingen als besnijdenis of onverdoofd slachten? Nope.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
Niks ja boeien. Het is een feit dat we hypocriet zijn tov alcohol. Alleen maar omdat het sociaal geaccepteerd is.
Die sociale fenomenen, op het eerste gezicht niet de meest rationele, schijnen op een bepaalde manier inderdaad ook risico's voor de volksgezondheid met zich mee te brengen. Toch worden ze niet van overheidswege ontmoedigd. En inderdaad, bier en wijn zijn al duizenden jaren een belangrijk onderdeel van de cultuur c.q. het sociale leven in deze hoek van de wereld.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja boeien. Als Mohammed of Jezus vandaag zouden leven dan zaten ze in een inrichting.
Mensen nazis noemenquote:Op vrijdag 11 september 2020 17:58 schreef possetje het volgende:
In mijn ogen zijn mensen die nu in dit topic gaan jubelen een soort nazis
De patroonheilige van de moslimbevolking is er ook weer.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je je logica hier nog eens goed doordenkt, sta je er dan nog achter? Dat het vroeger gristenen waren die een hekel aan vrijheid hadden, betekend niet dat het nu geen islamisering kan zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als we stopten met hypocriet zijn, dan zouden je ouders en misschien jij minstens 10 jaar de cel in gaan. Baby's bewerken met een mes. Gadverdamme.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
Niks ja boeien. Het is een feit dat we hypocriet zijn tov alcohol. Alleen maar omdat het sociaal geaccepteerd is.
Moet je voorstellen wat er zou gebeuren als iemand vandaag voorstelde stukjes van onze kinderen af te knippen voor God.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dan kunnen ze die reclames juist eerst wel opvoeren want dan moet je knap bezopen zijnquote:Op vrijdag 11 september 2020 17:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet als ze islamitisch zijn geworden
Je moet eens gaan opletten wat voor pseudowetenschap erbij gehaald wordt vaak bij religieuze decreten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:57 schreef descon het volgende:
[..]
Beetje weerstand kweken kwa reclame. Je hoeft niet op secondlove te zitten, je hoeft geen bier te drinken. Het zijn keuzes.
Dr zijn genoeg zaken die ongezond zijn en voor schade zorgen. Genoeg mensen met overgewicht en gezondheidsklachten....wil je dan alle snoep, koekjes, frisdrank reclame gaan verbieden ?
Overigens zal het NIDA niet om de gezondheid gaan maar meer omdat het mooi in de moslim cultuur past om geen alcohol te promoten.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:58 schreef possetje het volgende:
In mijn ogen zijn mensen die nu in dit topic gaan jubelen een soort nazis
Waarom zijn de moslims en hun aanhangers toch zo vervelend? Als er geen reclame meer voor alcohol gemaakt mag worden, gaan toch alle uitbaters van de kroegen, cafe's ed failliet evenals vele mensen werkzaam in de alcoholindustrie? Terwijl het ook nog eens veel gezonder en voedzamer is om alcoholische dranken te drinken dan schoon drinkwater.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nuttigen is 1 ding maar promoten is toch echt iets anders. Zo kan je gewoon je peuken kopen bij Appie maat je ziet nergens reclame.
Prima begin waarvoorquote:Op vrijdag 11 september 2020 19:24 schreef Hamzoef het volgende:
Lijkt me een prima begin.
Voor tabak mag toch ook al geen reclame meer gemaakt worden?
Alleen met besneden varkens.quote:
Nou prima, als ze dat soort dingen niet willen verkopen, zullen ze aan mij dan ook geen cent verdienen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:10 schreef possetje het volgende:
Bij ons in Rotterdam heb je al aantal grote Islam supermarkten op plekken waar vroeger normale Aldi zat en dan verkopen ze doodleuk geen bier en peuken en wijn, Op zich wel storend vind ik , ja niet dat ik heel de dag groen en geen zie , maar ik vind dat ze zich als gast moeten gedragen en niet als heerser
Iemands rook komt wel makkelijker terecht in je neus dan zijn alcohol in je maag.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:45 schreef possetje het volgende:
[..]
onzin kort na het reclame verbod op tabak mocht je opeens in cafes niet meer roken
Flikker toch godverdomme eens op met jullie bekrompen wereldjequote:Islampartij wil verbod op alcoholreclame
Jij denkt oprecht dat dit mogelijk is met mensen die de islam met hart en ziel aanhangen?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:10 schreef possetje het volgende:
ik vind dat ze zich als gast moeten gedragen en niet als heerser
Nee natuurlijk denkt ie dat niet. Dat denkt geen enkel weldenkend mens. Zo rolt de islam niet en dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:48 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij denkt oprecht dat dit mogelijk is met mensen die de islam met hart en ziel aanhangen?
Ontmoedigen, ja? Zeg maar op naar een alcoholvrije samenleving, dat is wel een fijn idee?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het ontmoedigen van alcoholgebruik.
Wat mij betreft wel, al zal dat gelijkelijk moeten gaan, en niet van vandaag op morgen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontmoedigen, ja? Zeg maar op naar een alcoholvrije samenleving, dat is wel een fijn idee?
En wat is het volgende ideaal?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, al zal dat gelijkelijk moeten gaan, en niet van vandaag op morgen.
Dat kan best een fijn idee zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ontmoedigen, ja? Zeg maar op naar een alcoholvrije samenleving, dat is wel een fijn idee?
Voor die NIDA club lijkt me dat helder: graag nog een stapje dichterbij een geïslamiseerde samenleving. Hierna gaat men waarschijnlijk iets over varkensvlees roepen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat kan best een fijn idee zijn.
De prangende vraag is; waarom?
Voelt toch niet prettig hé als mensen je wijzen op je drugsgebruik?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Flikker toch godverdomme eens op met jullie bekrompen wereldje![]()
Als je een verbod wil dan ga je maar lekker in een of ander gaar achtergesteld achterlijk sharialand wonen
Sociale gelijkheid, zou wat mij betreft overigens moeten prevaleren boven het streven naar reductie alchoholgebruik, maar het laatste is wel makkelijker te bereiken (helaas)quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat is het volgende ideaal?
Andy Fordham uitgezonderd. 😉quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:02 schreef LXIV het volgende:
Het verbieden van alcohol zal alleen maar tot een crimineel circuit leiden net zoals nu met drugs. Geen goed idee dus en de vraag is of het de consumptie doet afnemen.
Maar geen reclame vind ik echt prima. Want meer alcoholconsumptie kan nooit het doel zijn. Net zoals er geen reclame voor roken meer gemaakt mag worden. Ook zou reclame voor gokken verboden moeten worden.
Het valt ook niet uit te sluiten dat kinderen deze reclame's onder ogen krijgen.
Waarom mensen voor alcoholreclame pleiten snap ik dus niet. Ik vind het ook heel erg raar om sportevenementen aan alcoholconsumptie te verbinden, zoals het Holland Heineken House of de Jupiler-league. Sport en alcohol zijn tegengestelden. Geen topsporter zal alcohol gebruiken als hij moet presteren.
Neuh, is eerder die achterlijke betutteling overal... al helemaal wanneer het religieus geïnspireerd is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voelt toch niet prettig hé als mensen je wijzen op je drugsgebruik?
Ik vind niet dat een overheid dat moet bepalen. Ontmoedigen, prima, maar laat het uiteindelijk het individu zelf bepalen. Net zoals cannabis of ecstasy. Ik moet er niet aan denken hoe saai een samenleving wel niet wordt zonder drank of andere middelen. Maar ontmoedigen zeker, dat moet sowieso.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zeg maar op naar een alcoholvrije samenleving, dat is wel een fijn idee?
Wanneer gaan we hebzucht ontmoedigen?quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind niet dat een overheid dat moet bepalen. Ontmoedigen, prima, maar laat het uiteindelijk het individu zelf bepalen. Net zoals cannabis of ecstasy. Ik moet er niet aan denken hoe saai een samenleving wel niet wordt zonder drank of andere middelen. Maar ontmoedigen zeker, dat moet sowieso.
Bizar eigenlijk in wat voor een maatschappij we leven.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:02 schreef LXIV het volgende:
Waarom mensen voor alcoholreclame pleiten snap ik dus niet. Ik vind het ook heel erg raar om sportevenementen aan alcoholconsumptie te verbinden, zoals het Holland Heineken House of de Jupiler-league. Sport en alcohol zijn tegengestelden. Geen topsporter zal alcohol gebruiken als hij moet presteren.
Eentje waarin mensen willen genieten. De horror.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk in wat voor een maatschappij we leven.
Wélke betutteling? Wat is er betutteling aan het specifiek niet reclame maken voor alcohol? Voor coffeeshops of tabak doen we dat toch ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, is eerder die achterlijke betutteling overal... al helemaal wanneer het religieus geïnspireerd is.
Ontmoedigen "moet sowieso", maar je moet er niet aan denken dat een ontmoedigingsbeleid ook daadwerkelijk succesvol is? Dat klinkt nogal tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind niet dat een overheid dat moet bepalen. Ontmoedigen, prima, maar laat het uiteindelijk het individu zelf bepalen. Net zoals cannabis of ecstasy. Ik moet er niet aan denken hoe saai een samenleving wel niet wordt zonder drank of andere middelen. Maar ontmoedigen zeker, dat moet sowieso.
Waarom zou je je drankje niet mogen aanbieden in reclame?quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wélke betutteling? Wat is er betutteling aan het specifiek niet reclame maken voor alcohol? Voor coffeeshops of tabak doen we dat toch ook niet.
Dat religieus geïnspireerde ben ik wel met je eens, daar hou ik ook helemaal niet van.
Hedonistische paap. 🤣quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Eentje waarin mensen willen genieten. De horror.
Hoezo, dat kan ik toch ook wel zonder reclame? En als de overheid me iets wil verbieden trek ik daar echt niks van aanquote:Op vrijdag 11 september 2020 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat om reclame voor drank, niet om het verbieden van drank.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rubberentegelmaatschappij.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoezo, dat kan ik toch ook wel zonder reclame? En als de overheid me iets wil verbieden trek ik daar echt niks van aan![]()
Geen reclame voor alcohol laat me niet minder genieten van alcohol (of een willekeurige andere drug) en het ontmoedigen interesseert me niet aangezien het mijn eigen keuze is en blijft. En ik dat allemaal lekker zelf wel bepaal. Maar dat betekend niet dat ik er voor ben om reclame te maken voor alcohol. Of dat ik er tegen ben dat mensen alcohol mogen nuttigen.
Iets met een vinger geven...quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om reclame voor drank, niet om het verbieden van drank.
Reclame spoort niet zozeer aan om méér te drinken, maar om een bepaald merk te drinken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:02 schreef LXIV het volgende:
Het verbieden van alcohol zal alleen maar tot een crimineel circuit leiden net zoals nu met drugs. Geen goed idee dus en de vraag is of het de consumptie doet afnemen.
Maar geen reclame vind ik echt prima. Want meer alcoholconsumptie kan nooit het doel zijn. Net zoals er geen reclame voor roken meer gemaakt mag worden.
Wat lees ik hier...quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Sociale gelijkheid, zou wat mij betreft overigens moeten prevaleren boven het streven naar reductie alchoholgebruik, maar het laatste is wel makkelijker te bereiken (helaas)
aquote:Op vrijdag 11 september 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net zoals reclame voor vlees ook verboden mag worden. We betalen miljarden en mljarden voor de klimaatplannen van de EU, tegelijkertijd sponsort de EU reclamecampagnes om de vleesconsumptie te doen stijgen. Pure waanzin.
Ook raar: De overheid heeft het gokken eigen beheer of voor grote mate in de hand. De reden die ze hiervoor geven? Er wordt toch wel gegokt en op deze manier kunnen we het beperken. Maar waarom er dan reclame voor maken? Ze willen het helemaal niet beperken, ze willen het versterken! Een overheid die gokken probeert te promoten. Te gek voor woorden. Zeker als je nagaat hoeveel maatschappelijke schade dat gokken veroorzaakt.
BNW ->quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net zoals reclame voor vlees ook verboden mag worden. We betalen miljarden en mljarden voor de klimaatplannen van de EU, tegelijkertijd sponsort de EU reclamecampagnes om de vleesconsumptie te doen stijgen. Pure waanzin.
Ook raar: De overheid heeft het gokken eigen beheer of voor grote mate in de hand. De reden die ze hiervoor geven? Er wordt toch wel gegokt en op deze manier kunnen we het beperken. Maar waarom er dan reclame voor maken? Ze willen het helemaal niet beperken, ze willen het versterken! Een overheid die gokken probeert te promoten. Te gek voor woorden. Zeker als je nagaat hoeveel maatschappelijke schade dat gokken veroorzaakt.
Als reclame geen invloed heeft op de consumptie als geheel dan hoef je tabaksreclame's ook niet te verbieden. Ik denk echter wel dat het positieve invloed heeft op de consumptie.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Reclame spoort niet zozeer aan om méér te drinken, maar om een bepaald merk te drinken.
Dat is de ironie. Publieke versus private aangelegenheid. Succesvol voor mij in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:08 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ontmoedigen "moet sowieso", maar je moet er niet aan denken dat een ontmoedigingsbeleid ook daadwerkelijk succesvol is? Dat klinkt nogal tegenstrijdig.
Dit is allemaal gewoon feitelijk.Of wil je zeggen dat wijzen op inconsequent beleid ook al BNW is ?quote:
Dat wordt het volgende: geen reclame voor suikerhoudende dranken, want obesitas enzo.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als reclame geen invloed heeft op de consumptie als geheel dan hoef je tabaksreclame's ook niet te verbieden. Ik denk echter wel dat het positieve invloed heeft op de consumptie.
Pak de 'strijd' tussen pepsi en coca cola. Uiteindelijk waren ze beiden winnaars, want van beiden was de consumptie enorm gestegen.
Inderdaad. Die consumptie is in principe ook ongewenst dus geen reclame.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat wordt het volgende: geen reclame voor suikerhoudende dranken, want obesitas enzo.
Die Partei hat immer recht.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Die consumptie is in principe ook ongewenst dus geen reclame.
Ik heb meer problemen met al die nieuwe woningbouw en bedrijfscomplexen... zijn iets meer in het oog springende dan een paar billboards. Maar goed, hebzucht is een drug die gewoon nog altijd altijd en overal gepropageerd mag worden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:17 schreef LXIV het volgende:
En landschapsverpestende billboards langs de snelweg ook verbieden.
Hebzucht staat ook aan de basis van reclame.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb meer problemen met al die nieuwe woningbouw en bedrijfscomplexen... zijn iets meer in het oog springende dan een paar billboards. Maar goed, hebzucht is een drug die gewoon nog altijd altijd en overal gepropageerd mag worden.
Maar het verbieden van reclame voor drank zet wel een bepaalde beeldvorming in gang. Het schuift de consumptie van een biertje/wijntje thuis of op het terras naar het onwenselijke. En dat vind ik niet wenselijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
En toch gaat het altijd om een drankje of een peukje... denk dat die hebzucht zich in wel meer prangende zaken uit.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hebzucht staat ook aan de basis van reclame.
Van mij mogen die blokkenhuizen van distributiecentra wel wat minder. Woningen. Tja, de mensen zullen toch ergens moeten wonen. Daar zie ik meer noodzaak in dan van billboards.
Het zou kunnen dat de alcoholconsumptie op den duur daalt wanneer er niet meer mee mag worden geadverteerd, maar dat kan ook het gevolg zijn van een sociaal taboe dat rondom het drinken ontstaat wanneer het uit de publieke ruimte wordt gedrukt. En daarmee initieer je eigenlijk een uitstervingsbeleid.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als reclame geen invloed heeft op de consumptie als geheel dan hoef je tabaksreclame's ook niet te verbieden. Ik denk echter wel dat het positieve invloed heeft op de consumptie.
Het geeft het inderdaad een zetje richting minder wenselijk. Ik vind het consumeren van een biertje/wijntje trouwens helemaal niet onwenselijk. Ik denk dat het verder qua beeldvorming nog wel meevalt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar het verbieden van reclame voor drank zet wel een bepaalde beeldvorming in gang. Het schuift de consumptie van een biertje/wijntje thuis of op het terras naar het onwenselijke. En dat vind ik niet wenselijk.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het geeft het inderdaad een zetje richting minder wenselijk. Ik vind het consumeren van een biertje/wijntje trouwens helemaal niet onwenselijk. Ik denk dat het verder qua beeldvorming nog wel meevalt.
Qua roken mag het repressieve beleid van mij nog veel verder gaan. Dat moet gewoon met wortel en tak uitgeroeid worden. Weg met die onzin van 'de vrijheid om zelf te kiezen'. Als verslaafde heb je helemaal geen vrijheid.
Nou ja, op zo'n manier worden de kansen natuurlijk wel weer enigszins gelijkgetrokken. Gewoon alle reclame verbieden, dan worden alle massaconsumptieproducten even hard getaboeïseerd, of juist niet, en blijft alles waarschijnlijk bij het oude.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die Partei hat immer recht.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:26 schreef LXIV het volgende:
Roken:
Prijs naar 10 euro per 20 stuks
Geen merknamen meer, maar slechts nummers
Verkoop enkel nog in staatswinkels
Leeftijdsgrens naar 21 jaar
Rook je zelf, Etto?quote:
Uhm...Sorry, maar je spreekt jezelf nu tegen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het geeft het inderdaad een zetje richting minder wenselijk. Ik vind het consumeren van een biertje/wijntje trouwens helemaal niet onwenselijk. Ik denk dat het verder qua beeldvorming nog wel meevalt.
Qua roken mag het repressieve beleid van mij nog veel verder gaan. Dat moet gewoon met wortel en tak uitgeroeid worden. Weg met die onzin van 'de vrijheid om zelf te kiezen'. Als verslaafde heb je helemaal geen vrijheid.
Sterker nog, ik geloof dat het merendeel van de patiënten in verslavingsklinieken alcohol verslaafd zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Uhm...Sorry, maar je spreekt jezelf nu tegen.
Ook alcohol kan een behoorlijke schadelijke verslaving zijn, heel veel mensen die daaronder te leiden hebben. Dat weet je zelf toch ook wel?
Roken wel. Drinken niet. Vlees eten doe ik ook niet echt veel. Autorijden idem. Koffie drink ik dan weer wel per hectoliter.quote:
Vooral die dingen die licht geven. Dat die dingen mogen in verband met verkeersveiligheid. Ik snap er niks van.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:17 schreef LXIV het volgende:
En landschapsverpestende billboards langs de snelweg ook verbieden.
Nu de alcohol, straks abri’s met reclame van vrouwen in bikini en lingerie.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Fanatieke religieuzen die voor de rest van de wereld willen bepalen hoe er geleefd moet worden.
Zaken die het leven leuker maken, moeten volgens deze horzelkoppen verboden worden.
Welk doel is hier mee gediend?
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-gebed-br~a909549e/quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:41 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Nu de alcohol, straks billboards met reclame van vrouwen in bikini en lingerie.
Off-topic, maar dit blijft toch fanatasitisch. Ik ga zo “goodbye Lenin” nog een keer kijken. 😊quote:
Viel me ook op, op de A12 ter hoogte van ede/Veenendaal staan er ook 2 geloof ik. Moeilijk fel ook.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:36 schreef skrn het volgende:
[..]
Vooral die dingen die licht geven. Dat die dingen mogen in verband met verkeersveiligheid. Ik snap er niks van.
Als zo'n ding opeens van beeld verandert, bijvoorbeeld van donker naar een witte afbeelding, lijkt het alsof een vrachtwagen 2 meter achter me zit en vol zijn groot licht aanzet.
Kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb een schijthekel aan communisme.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Off-topic, maar dit blijft toch fanatasitisch. Ik ga zo “goodbye Lenin” nog een keer kijken. 😊
mmmm dat wil je graag gelovenquote:Op vrijdag 11 september 2020 22:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Sterker nog, ik geloof dat het merendeel van de patiënten in verslavingsklinieken alcohol verslaafd zijn.
Tegen de doctrine sta ik ook niet onverdeeld positief, temeer gezien het antireligieuze karakter. Met de Sovjet Unie heb ik dan ook niets op. Maar de DDR en alles wat daar mee te maken heeft vind ik buitengewoon fascinerend.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb een schijthekel aan communisme.
Punt is, beste Straatcommando, mensen die een biertje/wijntje thuis/op een terras/in het café nuttigen hoeven niet geboekt te worden als verslaafden. Of als ''fout''.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sterker nog, ik geloof dat het merendeel van de patiënten in verslavingsklinieken alcohol verslaafd zijn.
Punt is, die mensen verdwijnen niet zodra je reclames uitbant. En de aanwas zal ook niet stoppen.
Waarom drinken ze het anders?quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Punt is, beste Straatcommando, mensen die een biertje/wijntje thuis/op een terras/in het café nuttigen hoeven niet geboekt te worden als verslaafden
Huh? Omdat ze ervan genieten misschien? Je bent toch ook niet meteen verslaafd aan spelletjes als je er af en toe één speelt of met vrienden een LAN-party houdt? Het wordt een verslaving als het je serieus in de weg gaat zitten.quote:
Natuurlijk. Maar roken is altijd verslavend, terwijl de meeste mensen wel redelijk goed met alcohol kunnen omgang en zich hierin kunnen beheersen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Uhm...Sorry, maar je spreekt jezelf nu tegen.
Ook alcohol kan een behoorlijke schadelijke verslaving zijn, heel veel mensen die daaronder te leiden hebben. Dat weet je zelf toch ook wel?
Dat is helemaal niet mijn doel. Ik verbied ook niks, behalve de reclame ervoor. Dat is ontmoediging. Ik denk dat iedereen, of hij nu minimum, modaal of bovenmodaal heeft, beter af is als hij geen rookverslaving heeft. Dat heeft niks met communisme te maken. Het huidige anti-rookbeleid komt toch ook niet uit de communistische hoek?quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Roken wel. Drinken niet. Vlees eten doe ik ook niet echt veel. Autorijden idem. Koffie drink ik dan weer wel per hectoliter.
Maar treffend om te zien hoe een rechts figuur als jij ineens een betonnen-bunker-communist wordt wanneer hij bepaalde zaken graag verboden wil zien voor anderen.
Logisch ook dat je meteen met prijsstijgingen komt. Jan Modaal en lager mogen zich in deze samenleving kapot werken, hun natje en droogje (en frietje en hamburger) nemen we ook nog even af, zodat we zeker weten dat dat werkvolk lang, heel lang beschikbaar blijft voor de arbeidsmarkt.
Ondertussen kunnen de vermogende heren en dames op rechts hun leven in luilekkerland voortzetten, al dan niet in tandem met de wensen van religieuze fanaten.
Jij drinkt?quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar roken is altijd verslavend, terwijl de meeste mensen wel redelijk goed met alcohol kunnen omgang en zich hierin kunnen beheersen.
Met mate. Ik denk 5 consumpties per week. Eigenlijk allen licht-alcoholisch. Ik kan dat gemakkelijk laten staan langere tijd, dat heb ik wel eens de hele vasten gedaan.quote:
quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met mate. Ik denk 5 consumpties per week. Eigenlijk allen licht-alcoholisch. Ik kan dat gemakkelijk laten staan langere tijd, dat heb ik wel eens de hele vasten gedaan.
ik heb ook gerookt. Daar was ik echt verslaafd aan. Ik wilde niet roken, maar iedere keer als ik langs het benzinestation reed MOEST ik daar een pakje halen. Sterker dan mezelf. Gelukkig nu bijna zes jaar van af.
Zo voorspelbaar... meneer drinkt zelf 'met mate'... rokers, die gaan we aanpakken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier kan ik natuurlijk niet op reageren
Die deugers ook een paar jaar geleden. "Nee, die sharia gaat hier nooit komen hoor!"quote:
Ik weet niet hoe ze in de DDR tegen roken aankeken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo voorspelbaar... meneer drinkt zelf 'met mate'... rokers, die gaan we aanpakken.
Hou toch op man met dat ge-DDR
Bepleit u nou dat er een speciale drinkvergunning in het leven geroepen dient te worden?quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet mee eens. Alcohol is net zo schadelijk als een dubbelloops geweer.
Het zijn bepaalde mensen die hier niet mee om kunnen gaan.
Of zullen we de auto's ook maar verbieden?
Want er sterven jaarlijks zoveel mensen door auto's, vuurwapens, huishoudtrapjes enz.
Om over sport nog maar niet te spreken.
Nog geen 12 jaar geleden kocht ik nog (wel extreem uitgedroogde) pakjes Gauloise voor $0,25! op de PX in Deh Rawod. 25 dollarcent! Dat was in de aanbieding.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:
Vroeger toen we nog een biertje bij de blauwe hap kregen en het in Seedorf goedkoper was om jenever in je ruitensproeitankje te flikkeren ipv dat spul van de pomp. En de gemiddelde ouwe (onder)officier een fles Bokma ( die rolde iig niet) in de la had liggen. Ik zeg rap terug naar die tijd.
Wat is daar fascinerend aan? Ja fascinerend in de zin hoe het mogelijk is dat mensen het zover laten komen om dit als normaal te zien. Een bezoekje aan het DDR museum in Berlijn zou ik zeker aanbevelen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Tegen de doctrine sta ik ook niet onverdeeld positief, temeer gezien het antireligieuze karakter. Met de Sovjet Unie heb ik dan ook niets op. Maar de DDR en alles wat daar mee te maken heeft vind ik buitengewoon fascinerend.
Ja, die Afghaanse voetzoekers bij de lokale bazar. Maar drank? Nee, dat kon niet. Dat alcoholvrije Prostel bocht kon je krijgen...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:13 schreef LXIV het volgende:
Nog geen 12 jaar geleden kocht ik nog (wel extreem uitgedroogde) pakjes Gauloise voor $0,25! op de PX in Deh Rawod. 25 dollarcent! Dat was in de aanbieding.
Normaal een slof voor 8 dollar geloof ik.
Goed verhaal zeg, hoeveel deed een uurtje met een (meerderjarige) prostituee daar?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nog geen 12 jaar geleden kocht ik nog (wel extreem uitgedroogde) pakjes Gauloise voor $0,25! op de PX in Deh Rawod. 25 dollarcent! Dat was in de aanbieding.
Normaal een slof voor 8 dollar geloof ik.
Dit was gewoon in de PX, dus wel echte sigaretten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, die Afghaanse voetzoekers bij de lokale bazar. Maar drank? Nee, dat kon niet. Dat alcoholvrije Prostel bocht kon je krijgen...
Wat een plezier man, junks die te verslaafd zijn om te stoppen en om de zoveel uren of minuten wakker zijn hun fix nodig hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:12 schreef LXIV het volgende:
Nu ben ik ook weer niet zo dat ik mensen van 80 die nog roken hun laatste pleziertje wil ontnemen wanneer ze in het ziekenhuis terecht komen. Ik zag daar mensen in hun pyama en met een infuus bij een soort bushokje staan, in weer en wind, om nog een laatste peukje te roken. Ik gun die mensen echt wel een verwarmde rookkamer (met afzuiging) op hun verdieping. Voor hen is het toch te laat.
Vanwaar deze opmerking?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Goed verhaal zeg, hoeveel deed een uurtje met een (meerderjarige) prostituee daar?
Waarom niet? Minstens zo gepast als de post waarop ik reageerde in een topic over een geopperd verbod op alcoholreclame, nu, in Nederland.quote:
Tja. Maar het heeft niet veel zin meer om 80-jarigen die meestal 68 jaar lang gerookt hebben, nog van het roken af proberen te krijgen. Gebruik je inspanning liever om de jeugd rookvrij te houden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:19 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat een plezier man, junks die te verslaafd zijn om te stoppen en om de zoveel uren of minuten wakker zijn hun fix nodig hebben.
Ach gossie...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze in de DDR tegen roken aankeken.
Het gaat mij niet om het aanpakken van de rokers, maar van het roken zelf. Ik zie daar niets goeds in.
Nu ben ik ook weer niet zo dat ik mensen van 80 die nog roken hun laatste pleziertje wil ontnemen wanneer ze in het ziekenhuis terecht komen. Ik zag daar mensen in hun pyama en met een infuus bij een soort bushokje staan, in weer en wind, om nog een laatste peukje te roken. Ik gun die mensen echt wel een verwarmde rookkamer (met afzuiging) op hun verdieping. Voor hen is het toch te laat.
Maar het idee van een rookvrije generatie, daar sta ik totaal achter. Roken is geen cultuuruiting die we moeten willen bewaren. Het is een gewoonte waarvan ik hoop dat die binnen 40 jaar is uitgeroeid.
Heb je zelf kinderen, Etto? En hoop jij dat die later gaan roken? Nee toch, dat hoopt geen enkele ouder.
Ik kocht gewoon zware van Nelle @TK. Je moest er wel een paar doppen water in gooien anders was er geen shagje van te bouwen zo droog...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit was gewoon in de PX, dus wel echte sigaretten.
Ik dronk alleen thee en 's ochtends wat koffie daar. Ik denk dat ik 1 blikje cola op heb toen de aalmoezenier jarig was.
Ik gebruik mijn 'inspanning' liever om iedere poging tot het romantiseren van dit soort sneue verslavingen te ontkrachten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Maar het heeft niet veel zin meer om 80-jarigen die meestal 68 jaar lang gerookt hebben, nog van het roken af proberen te krijgen. Gebruik je inspanning liever om de jeugd rookvrij te houden.
Is goed... Steek ik effe een sigaartje op...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn 'inspanning' liever om iedere poging tot het romantiseren van dit soort sneue verslavingen te ontkrachten.
Een redelijk onverwachte reactie. Waarom ben je er klaarblijkelijk zo op tegen dat er beleid gemaakt wordt om roken te ontmoedigen? Hoe groot is de groep niet-verslaafden eigenlijk die zo nu en dan roken ter gelegenheid in verhouding?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach gossie...
[ afbeelding ]
Ik spreek je de volgende keer weer wanneer klimaat en corona ook allemaal een hoax is.
Lekker man, vooral ook niet sporten en alleen maar troep eten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is goed... Steek ik effe een sigaartje op...
Dat is pas het begin.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een redelijk onverwachte reactie. Waarom ben je er klaarblijkelijk zo op tegen dat er beleid gemaakt wordt om roken te ontmoedigen?
Nja, ik schijn nogal ondergewicht te hebben, hetgeen vreemd is, want ik doe inderdaad niet aan sport. Overdreven gedoe. Ga gewoon werken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Lekker man, vooral ook niet sporten en alleen maar troep eten.
Moet iedereen toch zelf weten? Wat voor last heb jij er precies van?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Lekker man, vooral ook niet sporten en alleen maar troep eten.
Ik moedig hem slechts aan. Ongezond leven is cool man.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet iedereen toch zelf weten? Wat voor last heb jij er precies van?
Het gaat niet meer om ontmoedigen. Het gaat inmiddels om meer dan dat (verbod). Het is nog een kwestie van tijd. En roken is nog maar het begin. Maar het is inmiddels wel een hype geworden om alles proberen op te lossen met een verbod. Het word leuk gebracht als een ontmoediging.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een redelijk onverwachte reactie. Waarom ben je er klaarblijkelijk zo op tegen dat er beleid gemaakt wordt om roken te ontmoedigen?
Dus haal je de chai boys van stal...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Waarom niet? Minstens zo gepast als de post waarop ik reageerde in een topic over een geopperd verbod op alcoholreclame, nu, in Nederland.
quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik moedig hem slechts aan. Ongezond leven is cool man.
Inderdaad. De enige reden om roken niet te verbieden is dat er dan een crimineel circuit ontstaat naast het al bestaande drugscircuit. En dat is ook niet de bedoeling. Verder is er geen enkele reden om het niet keihard de kop in te drukken.quote:
Ja, dat het hem geld kost natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet iedereen toch zelf weten? Wat voor last heb jij er precies van?
Een rookverbod is prima. Misschien dat er een soort van eenmans/kopscabine uitgevonden kan worden zodat rokers hun verbrandingsproducten/stank een ander niet aandoen en ze hun hobby kunnen uitoefenen op een niet asociale manier. Dan zouden mijn bezwaren ertegen vervallen. Tot die tijd:quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat niet meer om ontmoedigen. Het gaat inmiddels om meer dan dat (verbod). Het is nog een kwestie van tijd. En roken is nog maar het begin. Maar het is inmiddels wel een hype geworden om alles proberen op te lossen met een verbod. Het word leuk gebracht als een ontmoediging.
Vast ja, want drinken schijnt ook erge gevolgen te hebben als je het over de bevolking meet. Bovendien zie je ook daar dat accijnzen alleen maar toenemen. Maar ik zie hier niet echt een argument in wat je er op tegen hebt. Je gaf eerder wat emotionele argumenten dat het communistische staatstaferelen zouden zijn (hoewel je in het oostblok meen ik prima kon roken en zuipen, maar ok).quote:
Net als alcohol.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. De enige reden om roken niet te verbieden is dat er dan een crimineel circuit ontstaat naast het al bestaande drugscircuit. En dat is ook niet de bedoeling. Verder is er geen enkele reden om het niet keihard de kop in te drukken.
En een suikerverbod.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een rookverbod is prima. Misschien dat er een soort van eenmans/kopscabine uitgevonden kan worden zodat rokers hun verbrandingsproducten/stank een ander niet aandoen en ze hun hobby kunnen uitoefenen op een niet asociale manier. Dan zouden mijn bezwaren ertegen vervallen. Tot die tijd:
Zoek je ze op ofzo?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:36 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een rookverbod is prima. Misschien dat er een soort van eenmans/kopscabine uitgevonden kan worden zodat rokers hun verbrandingsproducten/stank een ander niet aandoen en ze hun hobby kunnen uitoefenen op een niet asociale manier. Dan zouden mijn bezwaren ertegen vervallen. Tot die tijd:
Niet dan? Stoer toch, lekker roken. Heb je niet opgelet bij films/series tot autoriteiten ingrepen?quote:
Wat ik er op tegen heb? De debilisering van de burger door overheidsdwang.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vast ja, want drinken schijnt ook erge gevolgen te hebben als je het over de bevolking meet. Bovendien zie je ook daar dat accijnzen alleen maar toenemen. Maar ik zie hier niet echt een argument in wat je er op tegen hebt. Je gaf eerder wat emotionele argumenten dat het communistische staatstaferelen zouden zijn (hoewel je in het oostblok meen ik prima kon roken en zuipen, maar ok).
Nou vuurwerk die ene keer per jaar en barbecue die paar keer per jaar als je daarvan houdt moet kunnen. Een junk heeft zijn fix tig keer per dag nodig en zou er in veel gevallen zelf ook mee stoppen als hij daar niet te zwak voor was.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En een suikerverbod.
En een autoverbod.
En een vleesverbod.
En een alcoholverbod.
En een vuurwerkverbod.
En een barbecueverbod.
Die Partei hat immer recht.
En de ziektekostenverzekering in 3,2,1...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat het hem geld kost natuurlijk.
"Van MIJN belastingcenten zitten die TOKKIES te roken heuheuheu"....
Nou ja, dat geneuzel.
Laat me raden: jij houdt wel van vuurwerk en barbeque.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou vuurwerk die ene keer per jaar en barbecue die paar keer per jaar als je daarvan houdt moet kunnen. Een junk heeft zijn fix tig keer per dag nodig en zou er in veel gevallen zelf ook mee stoppen als hij daar niet te zwak voor was.
Omdat het lekker is, in ieder geval niet om dronken te worden. Dat dat kan gebeuren als ik teveel consumeer is een ander verhaal, maar dat heb ik nog altijd zelf in de hand. Ook slaap ik beter als ik s'avonds laat een of twee wijntjes drink.quote:
Maar wat voor last heb je er van?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou vuurwerk die ene keer per jaar en barbecue die paar keer per jaar als je daarvan houdt moet kunnen. Een junk heeft zijn fix tig keer per dag nodig en zou er in veel gevallen zelf ook mee stoppen als hij daar niet te zwak voor was.Hoeveel mensen die dwangmatig vuurwerk afsteken en barbecuen ken jij?
Het wezenlijke verschil tussen roken en alcohol is dat praktisch iedere roker verslaafd is en de meeste mensen die alcohol gebruiken niet.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Net als alcohol.
Of nee, wacht, want dan komen we aan een liefhebberij van meneer zelf.
Mijn goedheid wat blijven jullie Volkskommissare voorspelbaar.
Geen idee. Ik zou zeggen kijk gewoon even wat men ieder jaar aan die knalletjes en vleespakketten uitgeeft.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou vuurwerk die ene keer per jaar en barbecue die paar keer per jaar als je daarvan houdt moet kunnen. Een junk heeft zijn fix tig keer per dag nodig en zou er in veel gevallen zelf ook mee stoppen als hij daar niet te zwak voor was.Hoeveel mensen die dwangmatig vuurwerk afsteken en barbecuen ken jij?
Nee en min of meer, maar al jaren niet gedaan.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laat me raden: jij houdt wel van vuurwerk en barbeque.
quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hoeveel mensen die dwangmatig vuurwerk afsteken en barbecuen ken jij?
Dat vertel je jezelf vast heel graag.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil tussen roken en alcohol is dat praktisch iedere roker verslaafd is en de meeste mensen die alcohol gebruiken niet.
Ik zie dit type restricties meer als het proberen te scheppen van een betere samenleving voor ons nageslacht.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik er op tegen heb? De debilisering van de burger door overheidsdwang.
Zie de junk toch eens malle noodsprongen maken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou zeggen kijk gewoon even wat men ieder jaar aan die knalletjes en vleespakketten uitgeeft.
Joehoe, wat voor last heb jij er van?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zie de junk toch eens malle noodsprongen maken.Wat is het grootste aantal dagen dat je de afgelopen twee jaar aaneengesloten niet gerookt hebt?
Houd toch op... een betere samenleving...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie deze handelingen meer als het proberen te scheppen van een betere samenleving voor onze nageslacht.
Objectief gezien zijn ernstig verslavende stoffen als nicotine niet echt iets waar je als burger zelf heel veel controle over hebt, tenzij je erg gelukkige genen getroffen hebt. Ik zie dat dus niet als "debilisering", zoals jij het noemt.
Noodsprongen waarvoor?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zie de junk toch eens malle noodsprongen maken.Wat is het grootste aantal dagen dat je de afgelopen twee jaar aaneengesloten niet gerookt hebt?
Wat doe jij dagelijks? Ik drink liters koffie en er is niet een dag dat ik geen koffie drink. Daarmee kun je wel stellen dat ik een koffiejunk ben en verslaafd ben aan koffie. Maar gelukkig staat koffie nog niet op de lijst. Mogelijk komt dat er ooit nog van.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik heb er last van dat hij doet alsof zijn rookverslaving op welke manier dan ook vergelijkbaar zou zijn met af en toe eens barbecuen of met oud en nieuw een paar vuurpijlen afsteken.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Joehoe, wat voor last heb jij er van?
Dat jij er een hekel aan hebt is me nu wel duidelijk. Maar jouw levenswijze is niet iets waar een ander zich aan moet conformeren. Of je moet echt zo arrogant zijn.
Zo lang ambtenaren hier iets mee van doen hebben zal koffie lang en breed buiten spel blijvenquote:Op zaterdag 12 september 2020 00:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat doe jij dagelijks? Ik drink liters koffie en er is niet een dag dat ik geen koffie drink. Daarmee kun je wel stellen dat ik een koffiejunk ben en verslaafd ben aan koffie. Maar gelukkig staat koffie nog niet op de lijst. Mogelijk komt dat er ooit nog van.
Alles wat MIJ niet bevalt DIENT VERBODEN te worden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:47 schreef Cherni het volgende:
Wat doe jij dagelijks? Ik drink liters koffie en er is niet een dag dat ik geen koffie drink. Daarmee kun je wel stellen dat ik een koffiejunk ben en verslaafd ben aan koffie. Maar gelukkig staat koffie nog niet op de lijst. Mogelijk komt dat er ooit nog van.
Agossie.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik heb er last van dat hij doet alsof zijn rookverslaving op welke manier dan ook vergelijkbaar zou zijn met af en toe eens barbecuen of met oud en nieuw een paar vuurpijlen afschieten.
Dus het is een soort afgunst?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik heb er last van dat hij doet alsof zijn rookverslaving op welke manier dan ook vergelijkbaar zou zijn met af en toe eens barbecuen of met oud en nieuw een paar vuurpijlen afsteken.
Voor mij gold dat in ieder geval, want zoals al gezegd kost het me eigenlijk geen moeite de alcohol te laten staan (heb sinds afgelopen zondag bijv niets gedronken), maar als ik om 22:00 's avonds nog zin kreeg in een peuk dan stapte ik in de auto om naar een benzinestation te rijden. Kon ik niet laten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat vertel je jezelf vast heel graag.
Uh ja, ik ben best wel happy nu ja.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Steek er nog één op dan! Voel je de stress al toenemen? Snel, lekker 'ontspannen'!
En wat precies onderneem jij om je te ontspannen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Steek er nog één op dan! Voel je de stress al toenemen? Snel, lekker 'ontspannen'!
snowflake SJW generatiequote:Op zaterdag 12 september 2020 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alles wat MIJ niet bevalt DIENT VERBODEN te worden.
Speedballen, heerlijk man.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies onderneem jij om je te ontspannen?
Ik denk heel snel ballen overgooien in de sportschool.quote:
Dat is het punt. Mensen moeten kunnen afschakelen. En ieder doet dat op zijn eigen manier. Genotsmiddelen in welke vorm dan ook zijn niet uit te bannen. Zelfs in een communistisch systeem niet. Zie Rusland met een enorm alcohol probleem etc.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies onderneem jij om je te ontspannen?
Het is denk ik niet een groot complot tegen werkers om ze langer gezonder te laten werken. Ja, dat is een voordeel natuurlijk voor de mensen die daarvan profiteren (zoals de werkers, de hele maatschappij, maar ook de aandeelhouders, uiteraard, en dus ook de gepensioneerden, maar ook vrienden en familie).quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op... een betere samenleving...
De hele samenleving is, mede dankzij jarenlang neoliberaal beleid, enkel nog ingericht op economisch nut. Dat gedweep met anti-rook, anti-alcohol en anti-vet campagnes is voor de bühne.
Een echt betere samenleving had er al wel voor gezorgd door schadelijke middelen verboden waren; dat gaat echter de schatkist nogal wat centjes kosten. Dus doen we dat maar niet.
Liever gaan we dan dingen roepen als 'zitten is het nieuwe roken' en 'laten we sportscholen subsidiëren', denken dat men daarmee wil werken aan een 'gezondere, betere samenleving'. Nee, men wil mensen omvormen tot homo economicus, die ab-so-luut niet ziek, zwak of misselijk mag worden. Niet omdat men zo begaan is met de mensheid, maar omdat alles wat het economisch proces zou kunnen bedreigen, de kop ingedrukt moet worden. Daarom ineens die hetze tegen tabak, alcohol, vet, suiker... nou ja, zaken waar de meeste mensen, Jan Modalen, nog wat genot uit halen.
Bespaar me die meelmonderige 'betere samenleving'-bullshit.
Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:55 schreef Cherni het volgende:
Dat is het punt. Mensen moeten kunnen afschakelen. En ieder doet dat op zijn eigen manier. Genotsmiddelen in welke vorm dan ook zijn niet uit te bannen. Zelfs in een communistisch systeem niet. Zie Rusland met een enorm alcohol probleem etc.
Ik word doodmoe van al die verbodsfetisjisten hier...quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik denk heel snel ballen overgooien in de sportschool.
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod op genotsmiddelen, sterker nog ik ben voor legalisering van veel middelen die nu verboden zijn. Een verbod op reclame ervoor en romantisering ervan en een sterke focus op voorlichting en preventie zou ik dan weer helemaal niet verkeerd vinden. Talloze debielen die zich nu zonder enige reclame ervoor een dwarslaesie inhaleren aan lachgas.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het punt. Mensen moeten kunnen afschakelen. En ieder doet dat op zijn eigen manier. Genotsmiddelen in welke vorm dan ook zijn niet uit te bannen. Zelfs in een communistisch systeem niet. Zie Rusland met een enorm alcohol probleem etc.
Gaat vrij lekker, dank u.quote:Op zaterdag 12 september 2020 01:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod op genotsmiddelen, sterker nog ik ben voor legalisering van veel middelen die nu verboden zijn. Een verbod op reclame ervoor en romantisering ervan en een sterke focus op voorlichting en preventie zou ik dan weer helemaal niet verkeerd vinden. Talloze debielen die zich nu zonder enige reclame ervoor een dwarslaesie inhaleren aan lachgas.Laat iedereen vooral weten hoe enorm dom en kansloos je bent als je je door dat soort achterlijke gewoonten invalide gebruikt.
Een keer een paar balonnetjes? Geen enkel punt, avonden lang tientallen tot zelfs honderden? Compleet achterlijk en kansloos. Net als dag in dag uit tig sigaretten weg"paffen" en beweren dat je daarvan geniet.
uche uche uchequote:Op zaterdag 12 september 2020 01:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gaat vrij lekker, dank u.
Als de mogelijkheid er is om te drinken tijdens werktijd, dan zou je nog wel eens kunnen schrikken van het antwoord op je vraag. Op de meeste kantoren zal er (denk ik) geen of weinig alcohol aanwezig zijn, maar ik heb een kleine 10 jaar voor Heineken gewerkt, waar je gewoon tijdens de pauze voor een kwartje een fles bier kon kopen, en als het pauze was zat een fors deel van het personeel dan ook gezellig te bieren met elkaar. En na werktijd was het soms helemaal feest, want dan ging een deel nog even een uurtje zitten zuipen voordat ze weer richting huis gingen. Niet zo vreemd natuurlijk als je jezelf een slag in de rondte kan zuipen voor een tientje. En dan heb ik het niet eens over het personeel in de bottelarij die met enige regelmaat ongezien een kouwe van de lopende band af trekken en die even weggedoken achterover slaan. Ik denk als ze daar voor de grap eens een alcoholcontole zouden uitvoeren bij iedereen die het terrein verlaat, zeker 40-50% een te hoog promilage in zijn bloed heeft. En als ze er daanaast ook nog eens bij zouden fouilleren, zouden er heel wat ontslagen bij vallen, want er werd me daar toch een partij gejat.quote:Op zaterdag 12 september 2020 00:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor mij gold dat in ieder geval, want zoals al gezegd kost het me eigenlijk geen moeite de alcohol te laten staan (heb sinds afgelopen zondag bijv niets gedronken), maar als ik om 22:00 's avonds nog zin kreeg in een peuk dan stapte ik in de auto om naar een benzinestation te rijden. Kon ik niet laten.
Dat zie je ook om je heen. De meeste mensen drinken wel eens alcohol. Maar wie doen dat voor of tijdens werktijd? Bijna niemand. Rokers daarentegen roken de hele dag door. De echte in ieder geval
In een ideale wereld zouden kinderen hierin een sneue junk zien en niet zoals etto een stoere vent.quote:
In een ideale wereld zouden mensen wat meer met zichzelf bezig zijn i.p.v. met anderen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 01:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
In een ideale wereld zouden kinderen hierin een sneue junk zien en niet zoals etto een stoere vent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |