abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195001816
quote:
Islampartij wil verbod op alcoholreclame

ROTTERDAM - Islampartij Nida wil alcoholreclame in Rotterdam volledig in de ban doen. Er is een nieuwe norm nodig, stelt de partij, en dat in een stad die al ver betuttelt en waar ook al hamburgers in het verdomhoekje terecht zijn gekomen.

Donderdag diende raadslid Ercan Büyükçifçi een initiatiefvoorstel in waarin om een algehele ban wordt gevraagd. Volgens hem is er een omissie in het lokale preventieakkoord Gezond010. „De ban op alcoholreclame in de openbare buitenruimte is nog onderbelicht.”

De ’sluipmoordenaar’ alcohol is sociaal geaccepteerd en ’genormaliseerd’ en dat komt vooral door reclame ervoor, zo is het raadslid overtuigd. En alcoholgebruik ontmoedigen door de gemeente weegt niet op tegen het geld dat drankproducenten in reclame pompen. Daarom moet die promotie volledig in de ban.

„Het is een miljoenenindustrie. Jenever wordt aangeprezen als een soort limonade. Bier wordt aangemerkt als groene energie. Dit is dweilen met de biertap open”, verzuchtte Büyükçifçi op het Rotterdamse stadhuis toen hij zijn voorstel toelichtte in de Rotterdamse gemeenteraad.

Gezondheidswethouder Sven de Langen zal met de rest van het college later inhoudelijk reageren op het voorstel, maar het ligt in het verlengde van zijn ’strijd’ tegen alles wat ongezond is. Reclames voor ongezonde producten gaan al in de ban in de Maasstad onder zijn aanvoering.

Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.

Verder moeten medewerkers van de apotheken, wijkagenten en wijkteammedewerkers overmatig alcoholgebruik van 55-plussers in de smiezen gaan houden. Een alcoholreclameban zou prima in dat beleid passen, aldus Nida.

Het wordt er wel saaier op in de Maasstad. Alles wat leuk en lekker of gezellig is moet aan het oog worden onttrokken of verboden. Overspelreclame mag niet van Denk, de Partij voor de Dieren wil confetti niet meer in de lucht en GroenLinks heeft de zinnen gezet op een ballonnenban.

Het CDA zelf is via de eigen wethouder tegen ongezonde etenswaar. Patatkramen mogen niet meer in de buurt van scholen, want waarom zou de gemeente anders jaarlijks tien miljoen euro pompen in programma’s om de jeugd fit en gezond te krijgen, zo stelde De Langen. Als raadslid verzette hij zich al tegen de agressieve marketing van de fastfoodketens, die je ’zogenaamd een keuze geven’.

De Langen voelde zich in zijn strijd met de hamburgerketens ’David tegen Goliath’, maar toch knokt hij door om ’zaken te weren’. Niet alle fastfoodrestaurants hoeven te verdwijnen, maar waar er nu acht dichtbij elkaar zijn gevestigd, moeten dat er in de toekomst nog maar twee zijn.

bron: https://www.telegraaf.nl/(...)od-op-alcoholreclame
De Telegraaf vindt overspel leuk :')
pi_195001837
Cancel cultuur yeesssss *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_195001855
Sharia goooooo
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 september 2020 @ 13:29:39 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195001882
Telegraafschrijver was smerig boos zo te lezen, die schreef dit met het stoom uit de oren.

Geen idee of wel of geen reclame goed is, maar niet geheel onlogisch dat alcoholreclame niet/minder zou moeten als reclame voor sigaretten ook (terecht) niet meer mag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:30:22 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195001895
Moedig.
pi_195001922
Deprimerend
pi_195001951
Sexy
pi_195001966
Dit krijg je er van als je intolerante groepen een platform geeft in je maatschappij, Nederland/Europa gaat verloren aan het altijd maar willen deugen uit angst racist genoemd te worden. :')

Ditzelfde geldt voor iedere partij met als fundament religie overigens.
pi_195002060
Een stapje verder is het verbieden van alcohol -O-
pi_195002086
Wat een waanzinnig slecht geschreven artikel. Dit is geen opiniestuk, dus de journalist mag z'n mening wel wat minder laten doorschemeren.

Hoe dan ook, een mooi voorbeeld waarom ik nimmer op eender welke partij waarbij het geloof (nog) een rol speelt zal stemmen, want vroeg of laat zal het bij sommige onderwerpen een rol gaan spelen.

quote:
Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.
Is dit echt zo of ook ontsproten uit het brein van deze "journalist"? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een gemeente beoefenaars van willekeurige functies kan dwingen geheelonthouder te worden.
pi_195002087
Wat is de intentie? Islamisering van Nederland of een gezondere samenleving?

Ik zou het jammer vinden als speciaalbier geen reclame meer mag hebben, maar voor de grote partijen waarbij het voornamelijk gaat om zuipbier, zoals Amstel of Bavaria, zou ik er minder moeite mee hebben. Hoewel daar in de wet waarschijnlijk geen onderscheid in te maken is.
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:40:13 #12
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195002099
Lijkt mij een prima plan, als vervolgstap op het verbod om voor tabak reclame te maken. :Y
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:41:26 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195002124
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:38 schreef possetje het volgende:
Een stapje verder is het verbieden van alcohol -O-
Kijk even hoe verboden tabak is sinds het instellen van het reclameverbod.
Het verbieden van alcohol is echt 300 stappen verder.
pi_195002160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef heywoodu het volgende:
Telegraafschrijver was smerig boos zo te lezen, die schreef dit met het stoom uit de oren.

Geen idee of wel of geen reclame goed is, maar niet geheel onlogisch dat alcoholreclame niet/minder zou moeten als reclame voor sigaretten ook (terecht) niet meer mag.
Hier ben ik het ook mee eens. Waarom wel een verbod op sigarettenreclames, maar niet op alcoholreclames.

Niet dat ik een voorstander ben voor het verbieden. Het is naar mijn mening best krom.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195002196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:41 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kijk even hoe verboden tabak is sinds het instellen van het reclameverbod.
Het verbieden van alcohol is echt 300 stappen verder.
onzin kort na het reclame verbod op tabak mocht je opeens in cafes niet meer roken
pi_195002205
Nouja aan de ene kant wel een punt natuurlijk. Sigarettenreclame mag al jaren niet meer want schadelijk voor de gezondheid, terwijl alcohol net zo schadelijk is of misschien nog erger.

En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht. Net als het verbieden van milieuvervuilende ballonnen en confetti. Wat betreft dat laatste ging het om een recordpoging confettischieten wat ook gewoon dikke onzin is.
pi_195002222
De mensen die hier hoera roepen zijn ws dezelfde mensen die meer Moslims Nederland willen binnen halen -O-
pi_195002223
Eerlijk gezegd ben ik het eens met de geconstateerde inconsequentie die Nida in het beleid zit. Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.

Maar met die automatische reflex dat er dan maar weer een verbod op iets moet komen heb ik niks mee. Ik zou veel meer zien in gezond gedrag belonen. Wel een groentesubsidie, gratis sportabonnementen, voorlichting etc. Geen vettaks, alcohol(reclame)verboden etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 13:46:47 ]
pi_195002263
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Moedig.
Wat is hier moedig aan?
pi_195002272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef possetje het volgende:
De mensen die hier hoera roepen zijn ws dezelfde mensen die meer Moslims Nederland willen binnen halen -O-
:')
  Spellchecker vrijdag 11 september 2020 @ 13:49:25 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195002291
Mag spareribs-express nog wel?
pi_195002295
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het eens met de geconstateerde inconsequentie die Nida in het beleid zit. Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.

Maar met die automatische reflex dat er dan maar weer een verbod op iets moet komen heb ik niks mee. Ik zou veel meer zien in gezond gedrag belonen. Wel een groentesubsidie, gratis sportabonnementen, voorlichting etc. Geen vettaks, alcohol(reclame)verboden etc.
Verbieden kost niets. Belonen wel. Je moet toch wat met een beperkt budget.
pi_195002306
What's next? Geen muziek meer? Weg met de pil of condoom?
pi_195002315
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
What's next? Geen muziek meer? Weg met de pil of condoom?
Hoe kom je hierbij?
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:51:03 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195002325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Ik ben het ook eens met de geconstateerde inconsequentie alleen weiger het met DENK eens te zijn. Ze grijpen die inconsequentie namelijk aan als excuus om Nederland te hervormen naar hun DENKbeeld. Het gaat ze niet om de volksgezondheid, maar om het doordrukken van Islamitisch gedachtegoed en daarmee schoppen tegen alles wat Nederland Nederland maakt. Een extreem gevaarlijk clubje mensen, dat DENK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')