abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195001816
quote:
Islampartij wil verbod op alcoholreclame

ROTTERDAM - Islampartij Nida wil alcoholreclame in Rotterdam volledig in de ban doen. Er is een nieuwe norm nodig, stelt de partij, en dat in een stad die al ver betuttelt en waar ook al hamburgers in het verdomhoekje terecht zijn gekomen.

Donderdag diende raadslid Ercan Büyükçifçi een initiatiefvoorstel in waarin om een algehele ban wordt gevraagd. Volgens hem is er een omissie in het lokale preventieakkoord Gezond010. „De ban op alcoholreclame in de openbare buitenruimte is nog onderbelicht.”

De ’sluipmoordenaar’ alcohol is sociaal geaccepteerd en ’genormaliseerd’ en dat komt vooral door reclame ervoor, zo is het raadslid overtuigd. En alcoholgebruik ontmoedigen door de gemeente weegt niet op tegen het geld dat drankproducenten in reclame pompen. Daarom moet die promotie volledig in de ban.

„Het is een miljoenenindustrie. Jenever wordt aangeprezen als een soort limonade. Bier wordt aangemerkt als groene energie. Dit is dweilen met de biertap open”, verzuchtte Büyükçifçi op het Rotterdamse stadhuis toen hij zijn voorstel toelichtte in de Rotterdamse gemeenteraad.

Gezondheidswethouder Sven de Langen zal met de rest van het college later inhoudelijk reageren op het voorstel, maar het ligt in het verlengde van zijn ’strijd’ tegen alles wat ongezond is. Reclames voor ongezonde producten gaan al in de ban in de Maasstad onder zijn aanvoering.

Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.

Verder moeten medewerkers van de apotheken, wijkagenten en wijkteammedewerkers overmatig alcoholgebruik van 55-plussers in de smiezen gaan houden. Een alcoholreclameban zou prima in dat beleid passen, aldus Nida.

Het wordt er wel saaier op in de Maasstad. Alles wat leuk en lekker of gezellig is moet aan het oog worden onttrokken of verboden. Overspelreclame mag niet van Denk, de Partij voor de Dieren wil confetti niet meer in de lucht en GroenLinks heeft de zinnen gezet op een ballonnenban.

Het CDA zelf is via de eigen wethouder tegen ongezonde etenswaar. Patatkramen mogen niet meer in de buurt van scholen, want waarom zou de gemeente anders jaarlijks tien miljoen euro pompen in programma’s om de jeugd fit en gezond te krijgen, zo stelde De Langen. Als raadslid verzette hij zich al tegen de agressieve marketing van de fastfoodketens, die je ’zogenaamd een keuze geven’.

De Langen voelde zich in zijn strijd met de hamburgerketens ’David tegen Goliath’, maar toch knokt hij door om ’zaken te weren’. Niet alle fastfoodrestaurants hoeven te verdwijnen, maar waar er nu acht dichtbij elkaar zijn gevestigd, moeten dat er in de toekomst nog maar twee zijn.

bron: https://www.telegraaf.nl/(...)od-op-alcoholreclame
De Telegraaf vindt overspel leuk :')
pi_195001837
Cancel cultuur yeesssss *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_195001855
Sharia goooooo
No amount of money ever bought a second of time.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 september 2020 @ 13:29:39 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195001882
Telegraafschrijver was smerig boos zo te lezen, die schreef dit met het stoom uit de oren.

Geen idee of wel of geen reclame goed is, maar niet geheel onlogisch dat alcoholreclame niet/minder zou moeten als reclame voor sigaretten ook (terecht) niet meer mag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:30:22 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195001895
Moedig.
pi_195001922
Deprimerend
pi_195001951
Sexy
pi_195001966
Dit krijg je er van als je intolerante groepen een platform geeft in je maatschappij, Nederland/Europa gaat verloren aan het altijd maar willen deugen uit angst racist genoemd te worden. :')

Ditzelfde geldt voor iedere partij met als fundament religie overigens.
pi_195002060
Een stapje verder is het verbieden van alcohol -O-
pi_195002086
Wat een waanzinnig slecht geschreven artikel. Dit is geen opiniestuk, dus de journalist mag z'n mening wel wat minder laten doorschemeren.

Hoe dan ook, een mooi voorbeeld waarom ik nimmer op eender welke partij waarbij het geloof (nog) een rol speelt zal stemmen, want vroeg of laat zal het bij sommige onderwerpen een rol gaan spelen.

quote:
Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.
Is dit echt zo of ook ontsproten uit het brein van deze "journalist"? Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een gemeente beoefenaars van willekeurige functies kan dwingen geheelonthouder te worden.
pi_195002087
Wat is de intentie? Islamisering van Nederland of een gezondere samenleving?

Ik zou het jammer vinden als speciaalbier geen reclame meer mag hebben, maar voor de grote partijen waarbij het voornamelijk gaat om zuipbier, zoals Amstel of Bavaria, zou ik er minder moeite mee hebben. Hoewel daar in de wet waarschijnlijk geen onderscheid in te maken is.
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:40:13 #12
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195002099
Lijkt mij een prima plan, als vervolgstap op het verbod om voor tabak reclame te maken. :Y
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:41:26 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_195002124
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:38 schreef possetje het volgende:
Kijk even hoe verboden tabak is sinds het instellen van het reclameverbod.
Het verbieden van alcohol is echt 300 stappen verder.
pi_195002160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef heywoodu het volgende:
Telegraafschrijver was smerig boos zo te lezen, die schreef dit met het stoom uit de oren.

Geen idee of wel of geen reclame goed is, maar niet geheel onlogisch dat alcoholreclame niet/minder zou moeten als reclame voor sigaretten ook (terecht) niet meer mag.
Hier ben ik het ook mee eens. Waarom wel een verbod op sigarettenreclames, maar niet op alcoholreclames.

Niet dat ik een voorstander ben voor het verbieden. Het is naar mijn mening best krom.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195002196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:41 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kijk even hoe verboden tabak is sinds het instellen van het reclameverbod.
Het verbieden van alcohol is echt 300 stappen verder.
onzin kort na het reclame verbod op tabak mocht je opeens in cafes niet meer roken
pi_195002205
Nouja aan de ene kant wel een punt natuurlijk. Sigarettenreclame mag al jaren niet meer want schadelijk voor de gezondheid, terwijl alcohol net zo schadelijk is of misschien nog erger.

En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht. Net als het verbieden van milieuvervuilende ballonnen en confetti. Wat betreft dat laatste ging het om een recordpoging confettischieten wat ook gewoon dikke onzin is.
pi_195002222
De mensen die hier hoera roepen zijn ws dezelfde mensen die meer Moslims Nederland willen binnen halen -O-
pi_195002223
Eerlijk gezegd ben ik het eens met de geconstateerde inconsequentie die Nida in het beleid zit. Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.

Maar met die automatische reflex dat er dan maar weer een verbod op iets moet komen heb ik niks mee. Ik zou veel meer zien in gezond gedrag belonen. Wel een groentesubsidie, gratis sportabonnementen, voorlichting etc. Geen vettaks, alcohol(reclame)verboden etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 13:46:47 ]
pi_195002263
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Moedig.
Wat is hier moedig aan?
pi_195002272
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef possetje het volgende:
De mensen die hier hoera roepen zijn ws dezelfde mensen die meer Moslims Nederland willen binnen halen -O-
:')
  Spellchecker vrijdag 11 september 2020 @ 13:49:25 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195002291
Mag spareribs-express nog wel?
pi_195002295
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik het eens met de geconstateerde inconsequentie die Nida in het beleid zit. Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.

Maar met die automatische reflex dat er dan maar weer een verbod op iets moet komen heb ik niks mee. Ik zou veel meer zien in gezond gedrag belonen. Wel een groentesubsidie, gratis sportabonnementen, voorlichting etc. Geen vettaks, alcohol(reclame)verboden etc.
Verbieden kost niets. Belonen wel. Je moet toch wat met een beperkt budget.
pi_195002306
What's next? Geen muziek meer? Weg met de pil of condoom?
pi_195002315
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
What's next? Geen muziek meer? Weg met de pil of condoom?
Hoe kom je hierbij?
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:51:03 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195002325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Ik ben het ook eens met de geconstateerde inconsequentie alleen weiger het met DENK eens te zijn. Ze grijpen die inconsequentie namelijk aan als excuus om Nederland te hervormen naar hun DENKbeeld. Het gaat ze niet om de volksgezondheid, maar om het doordrukken van Islamitisch gedachtegoed en daarmee schoppen tegen alles wat Nederland Nederland maakt. Een extreem gevaarlijk clubje mensen, dat DENK.
pi_195002378
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij?
Fanatieke religieuzen die voor de rest van de wereld willen bepalen hoe er geleefd moet worden.
Zaken die het leven leuker maken, moeten volgens deze horzelkoppen verboden worden.
Welk doel is hier mee gediend?
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:54:28 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195002397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Wat is hier moedig aan?
Hoeveel mensen zouden dit willen?
pi_195002406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Fanatieke religieuzen die voor de rest van de wereld willen bepalen hoe er geleefd moet worden.
Zaken die het leven leuker maken, moeten volgens deze horzelkoppen verboden worden.
Welk doel is hier mee gediend?
Reclame maakt het leven leuk?
Drank is leuk (lekker), maar overmatig drankgebruik is dat niet.
pi_195002409
Valt zo'n verbod überhaupt wel onder de bevoegdheden van een gemeente?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_195002430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens met de geconstateerde inconsequentie alleen weiger het met DENK eens te zijn. Ze grijpen die inconsequentie namelijk aan als excuus om Nederland te hervormen naar hun DENKbeeld. Het gaat ze niet om de volksgezondheid, maar om het doordrukken van Islamitisch gedachtegoed en daarmee schoppen tegen alles wat Nederland Nederland maakt. Een extreem gevaarlijk clubje mensen, dat DENK.
Wat als wij ritueel slachten zouden verbieden? Het opzettelijk en zonder noodzaak het verminken van kleine kinderen zouden verbieden?
Het uithuwelijken van kleine meisjes aan ouwe lullen zouden verbieden?
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:57:30 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195002460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:45 schreef Sapstengel het volgende:
Nouja aan de ene kant wel een punt natuurlijk. Sigarettenreclame mag al jaren niet meer want schadelijk voor de gezondheid, terwijl alcohol net zo schadelijk is of misschien nog erger.

En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht. Net als het verbieden van milieuvervuilende ballonnen en confetti. Wat betreft dat laatste ging het om een recordpoging confettischieten wat ook gewoon dikke onzin is.
Heb je daar een bron van?
Zover ik weet overlijden jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van tabaksconsumptie, iets dat bij alcohol totaal anders ligt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_195002493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:55 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Reclame maakt het leven leuk?
Drank is leuk (lekker), maar overmatig drankgebruik is dat niet.
Overmatig eten, dansen, sporten en werken zijn dat ook niet.
Het lijkt mij weer een staaltje religieuze achterlijkheid. Dingen verbieden. Met name uit de moslimwereld.
Dat die gasten eerst eens naar zichzelf kijken. Ze verkrachten, moorden, plunderen en vernielen er maar op los.
En dan zou een glas wijn of een biertje een gevaar zijn?
Kom op zeg.
Ga iets nuttigs doen met je leven.
pi_195002514
Alles voor de sharia en de deugers lopen mee omdat ze het motief niet willen zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195002523
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zouden dit willen?
Geen idee.
Maar geef nou eens een antwoord op mijn vraag.
Wat is er moedig aan het verbieden van alcohol?
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:01:20 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195002525
Mee eens. Alcohol is een schadelijke harddrug.
Bizar dat bijvoorbeeld sportcompetities door alcoholproducenten gesponsord worden terwijl tabaksfabrikanten niks meer mogen en drugsproducenten zelfs illegaal zijn! Trek dan 1 lijn.
The End Times are wild
pi_195002540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat die gasten eerst eens naar zichzelf kijken. Ze verkrachten, moorden, plunderen en vernielen er maar op los.
Hebben we het nog over Nida?
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:03:10 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195002557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geen idee.
Iets proberen te verbieden wat zo weinig mensen verboden willen zien vind ik moedig.
pi_195002561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geen idee.
De ophef die je daarmee veroorzaakt, zeker als islampartij. Niet dat ze er een speldje voor moeten krijgen ofzo :')
pi_195002564
Gewoon álles verbieden, dát zal de domme mens leren!
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_195002569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:01 schreef LXIV het volgende:
Mee eens. Alcohol is een schadelijke harddrug.
Bizar dat bijvoorbeeld sportcompetities door alcoholproducenten gesponsord worden terwijl tabaksfabrikanten niks meer mogen en drugsproducenten zelfs illegaal zijn! Trek dan 1 lijn.
Niet mee eens. Alcohol is net zo schadelijk als een dubbelloops geweer.
Het zijn bepaalde mensen die hier niet mee om kunnen gaan.
Of zullen we de auto's ook maar verbieden?
Want er sterven jaarlijks zoveel mensen door auto's, vuurwapens, huishoudtrapjes enz.
Om over sport nog maar niet te spreken.
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:07:27 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195002615
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens. Waarom wel een verbod op sigarettenreclames, maar niet op alcoholreclames.

Niet dat ik een voorstander ben voor het verbieden. Het is naar mijn mening best krom.
Omdat een paar glazen alcohol niet per definitie tot verhoogd risico op ziekte leidt, maar bij roken dit wel het geval is?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:07:51 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195002622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Niet mee eens. Alcohol is net zo schadelijk als een dubbelloops geweer.
Het zijn bepaalde mensen die hier niet mee om kunnen gaan.
Of zullen we de auto's ook maar verbieden?
Want er sterven jaarlijks zoveel mensen door auto's, vuurwapens, huishoudtrapjes enz.
Om over sport nog maar niet te spreken.
Ik ben niet tegen het verbieden van alcohol (of andere drugs).
Ik ben tegen het toestaan van reclame voor alcohol. Dat is wezenlijk anders.
The End Times are wild
pi_195002631
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:43 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Goed joh, jij je zin. Laten we meteen maar alle autoreclames verbieden. Of alle lingeriereclames. Kortom, laten we alles verbieden wat in de ogen van de vrome mens aanstootgevend is.
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:08:32 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_195002632
quote:
Alcohol en ongezond gedrag kost de belastingbetaler klauwen met geld.
Pensioenuitkeringen, AOW en gezondheidszorg voor een vergrijzende bevolking misschien nog wel meer.... (tov de gevolgen van alcohol that is).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_195002671
Overspelreclame mag niet van Denk, maar Kuzu was zelf niet vies van buiten de deur eten. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_195002677
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen het verbieden van alcohol (of andere drugs).
Ik ben tegen het toestaan van reclame voor alcohol. Dat is wezenlijk anders.
Ik ben tegen reclame voor tandpasta, waspoeder en shampoo.
Die dingen worden toch wel verkocht. Want niemand wil met een stinkende bek of vies haar of een goor lijf rondlopen.
pi_195002678
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:03 schreef FireFox1 het volgende:
Gewoon álles verbieden, dát zal de domme mens leren!
Op naar een Mr. Hanky maatschappij! Yay!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:12:49 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195002697
De doelstelling van een alcoholreclame is het aanzetten van mensen tot het gebruiken van meer alcohol. Dat lijkt me onwenselijk. Idem voor roken. Idem voor drugs. Idem voor gokken.

Verbieden ben ik op tegen omdat dit een crimineel circuit mogelijk maakt.
The End Times are wild
pi_195002885
Cheers B:)B B:)B B:)B B:)B
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_195002929
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van?
Zover ik weet overlijden jaarlijks 20.000 mensen aan de gevolgen van tabaksconsumptie, iets dat bij alcohol totaal anders ligt.
Kleine 2000 in 2017, dat is zowel primair als secundair.

Natuurlijk niet te vergelijken met roken. Maar belangrijk verschil is wel dat roken nauwelijks overlast geeft, terwijl het door alcohol ieder weekend raak is in uitgaansgebieden. En er zijn ook erg veel mensen gewoon verslaafd en die zijn er vaak slechter aan toe dan de gemiddelde roker.
pi_195002941
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:12 schreef LXIV het volgende:
De doelstelling van een alcoholreclame is het aanzetten van mensen tot het gebruiken van meer alcohol. Dat lijkt me onwenselijk. Idem voor roken. Idem voor drugs. Idem voor gokken.

Crimineel circuit in reclames?
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:35:25 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195003081
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:26 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Kleine 2000 in 2017, dat is zowel primair als secundair.

Natuurlijk niet te vergelijken met roken. Maar belangrijk verschil is wel dat roken nauwelijks overlast geeft, terwijl het door alcohol ieder weekend raak is in uitgaansgebieden. En er zijn ook erg veel mensen gewoon verslaafd en die zijn er vaak slechter aan toe dan de gemiddelde roker.
Vergis je niet dat je bij roken ook onzichtbare nevenschade hebt zoals armoede door de hoge prijzen, verminderde conditie, en copd.

Ik snap je punt, alcohol is weinig verheffend in sommige opzichten, maar totaal niet te vergelijken met roken.

Komt bij dat naar mijn idee dit idee op religieuze gronden is ingestoken, dat staat mij een beetje tegen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:51:24 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195003356
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vergis je niet dat je bij roken ook onzichtbare nevenschade hebt zoals armoede door de hoge prijzen, verminderde conditie, en copd.

Ik snap je punt, alcohol is weinig verheffend in sommige opzichten, maar totaal niet te vergelijken met roken.

Komt bij dat naar mijn idee dit idee op religieuze gronden is ingestoken, dat staat mij een beetje tegen.
De meeste mensen die alcohol gebruiken zijn geen alcoholist. De meeste mensen die roken zijn wel verslaafd.
De meeste alcoholgebruikers willen ook niet stoppen. De rokers eigenlijk wel als ze eerlijk zijn.
The End Times are wild
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:53:50 #55
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195003431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:39 schreef jameshond7 het volgende:
Wat is de intentie? Islamisering van Nederland of een gezondere samenleving?
Voor sommigen valt dat samen.

Puritanisme geeft inderdaad vaak een gemeenschappelijk raakvlak tussen degenen die vanuit een seculier ideaal van een volmaakt "schone" samenleving alle risico's willen uitbannen (vaak ook ten koste van eeuwenoude culturele normen) en orthodoxe gelovigen die hun eigen religieuze/culturele normen aan anderen willen opleggen. Geen alcohol, geen varkensvlees, geen prostitutie etc.
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:55:31 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195003457
Rot even op met je verbodsgeilheid die alles kapot maakt
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:56:48 #57
269692 Divje
brr brr patapim
pi_195003470
Niks mis met een behoorlijke matiging in het promoten van alcohol. Verbod gaat wat ver.

Al die stuiptrekkende mensen omdat het vanuit een moslim-partij komt :')
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_195003486
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:55 schreef Hexagon het volgende:
Rot even op met je verbodsgeilheid die alles kapot maakt
Wij hebben het hier over reclame en ander promo-materiaal he? Niet over het verbieden van alcohol. Wat gaat er precies kapot? En wat vind je bijvoorbeeld van het lokale vuurwerkverbod waar D66 voorstande van is? Ik denk dat de maatschappelijke kosten van overmatig alcohol gebruik een stuk hoger zijn.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:00:48 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195003539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wij hebben het hier over reclame en ander promo-materiaal he? Niet over het verbieden van alcohol. Wat gaat er precies kapot?
Alcoholreclame sponsort veel evenementen, cultuur, sportwedstrijden en ander moois. Daarbij zijn er veel mooie merken met hun eigen geschiedenis en verhaal. En is er een mooie speciaalbier cultuur.

Maar dat moet allemaal kapot van het monsterverbond van religekkies en gezondheidsridders. Gewoon ophoeren daarmee.
pi_195003582
Betuttelaars en relifreaks kunnen het weer eens goed met elkaar vinden. Veel seculiere betuttelaars die graag je leven willen beheersen vanwege "je gezondheid" waren 100 jaar terug de beste refo's geweest denk ik.
pi_195003613
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wij hebben het hier over reclame en ander promo-materiaal he? Niet over het verbieden van alcohol. Wat gaat er precies kapot? En wat vind je bijvoorbeeld van het lokale vuurwerkverbod waar D66 voorstande van is? Ik denk dat de maatschappelijke kosten van overmatig alcohol gebruik een stuk hoger zijn.
Dat is al verboden, dus dan moet het andere ook verboden zijn is een drogargument.

Vuurwerk is al onterecht verboden, dus we moeten dat ongedaan maken in plaats van alcohol ook betuttelen.
pi_195003743
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat is al verboden, dus dan moet het andere ook verboden zijn is een drogargument.

Ik zeg niet dat het verboden moet worden, maar dat een verbod waarschijnlijk minder 'kapotmaakt' dat gedacht wordt. Daarnaast gaat het hier niet om een verbod op alcohol zelf. Daarnaast denk ik niet dat grote evenementen zich zorgen hoeven te maken over te weinig sponsors.

Voor mensen die opzoek zijn naar argumenten gebasseerd op wetenschappelijk bewijs raad ik het aan om de referenties op de volgende pagina op te zoeken:
https://expertisecentruma(...)-via-sportsponsoring
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:15:21 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195003847
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:10 schreef jameshond7 het volgende:
Daarnaast denk ik niet dat grote evenementen zich zorgen hoeven te maken over te weinig sponsors.

Dat denk je alleen maar en onderbouw je niet?

En hoe zit het verder. Mag bijvoorbeeld een speciaalbiervereniging nog bestaan? Of mag een speciaalbier festival nog gepromoot worden?

Allemaal dingen die blijkbaar kapot moeten.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:16:01 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195003863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:38 schreef possetje het volgende:
Voor jou is dat wel erg denk ik.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:16:34 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195003877
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:56 schreef Divje het volgende:
Niks mis met een behoorlijke matiging in het promoten van alcohol. Verbod gaat wat ver.

eens :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:19:34 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195003934
Alcohol mot niet verboden worden maar de cultuur er omheen mag wel volledig de vernieling in. Groetjes, degenen die erg begaan schijnen te zijn met mn gezondheid. :')
pi_195003944
Groot gelijk. Gaan veel mensen dood tgv alcohol. Mensen die willen drinken vinden het wel. Waarom nog reclame maken cq toestaan?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:24:31 #68
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195004030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:20 schreef Gkhn het volgende:
Groot gelijk. Gaan veel mensen dood tgv alcohol. Mensen die willen drinken vinden het wel. Waarom nog reclame maken cq toestaan?
Lijkt me wel een hellend vlak, omdat je alcoholgebruik zo wel enigszins het verdomhoekje in duwt. "Geniet, maar drink met mate" zou genoeg moeten zijn. Daar gaat het immers ook om.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:27:00 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195004084
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:24 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Lijkt me wel een hellend vlak, omdat je alcoholgebruik zo wel enigszins het verdomhoekje in duwt. "Geniet, maar drink met mate" zou genoeg moeten zijn. Daar gaat het immers ook om.
Blijkbaar mogen we dadelijk alleen nog maar thuis peperduur bier drinken uit kleurloze flessen. Cafe's zijn immers een soort drankpromotie en bierfestivals ook. Ze zijn immers zo begaan met onze gezondheid.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:28:09 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195004105
quote:

[..]

Alcohol mag ook best een beetje het verdomhoekje in.
The End Times are wild
pi_195004112
quote:

[..]

Het is ook een verdomd iets. Infidels!
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_195004166
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:56 schreef Divje het volgende:

Is wel een teken dat de moslims geen vrede willen met alle oorspronkelijke inwoners van ons land.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:33:46 #73
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_195004202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:11 schreef Hathor het volgende:
Overspelreclame mag niet van Denk, maar Kuzu was zelf niet vies van buiten de deur eten. _O-
Dubbele moraal is ze niet vreemd idd.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:34:12 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195004208
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:31 schreef torentje het volgende:

[..]

Is wel een teken dat de moslims geen vrede willen met alle oorspronkelijke inwoners van ons land.
Als je islamitisch wordt is er echt ijs aan de hand. Je kunt zeggen van de islam wat je wil maar niet dat ze racistisch is.
The End Times are wild
pi_195004215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

We hebben al meer dan genoeg verdomhoekjes opgebouwd de laatste decennia, het is vooral tijd om die anderen weer eens met een moker aan gort te slaan in plaats van er nog meer in te richten.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:35:12 #76
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195004225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Overmatige consumptie mag het verdomhoekje in.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:37:26 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195004262
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:12 schreef LXIV het volgende:

Dat is maar hoe je het bekijkt. Je kan het ook zien als dat wanneer je alcohol gaat drinken je dan voor dat bepaalde merk/soort kiest.
ikzelf drink echt niet meer door reclame (drink zelden) maar kan wel door een reclame gewezen worden op iets wat ik dan eens, een volgend keer, probeer.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:39:28 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195004301
Het woord "islam" is trouwens masculien.
pi_195004303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat denk je alleen maar en onderbouw je niet?

En hoe zit het verder. Mag bijvoorbeeld een speciaalbiervereniging nog bestaan? Of mag een speciaalbier festival nog gepromoot worden?

Allemaal dingen die blijkbaar kapot moeten.
Ik zocht een bron die aangeeft hoeveel sponsergeld afkomstig is van de drankindustrie, maar die heb ik niet zo snel kunnen vinden. Ik vind het zelf vrij vreemd om te redeneren dat het verbieden van promotie een kwalijke zaak is, omdat daardoor evenementen mogelijk niet genoeg geld binnen krijgen om door te mogen gaan. Ik denk dat er betere argumenten te bedenken zijn dan de mogelijke afhankelijkheid van evenementen.

De drank zelf hoeft niet kapot. Het gaat hier niet om goederen, maar om promotiemateriaal. In tegenstelling tot wat wij zien en zagen bij bijvoorbeeld lachgas, vuurwerk, het oplaten van ballonnen, het toepassen van de nekklem (tegen het advies in van de Politiebond), megabanken, containerschepen die dicht langs de waddeneilanden varen, en het fokken, importeren en houden van hoogrisico honden.

Er is ook geen sprake van een verbod op verenigingen...

Het promoten van een speciaalbier festival staat niet gelijk aan het promoten van (consumptie van) speciaalbier. Zo'n festival kan ook informatief zijn in plaats van gericht zijn op consumptie (hoewel ik het betwijfel :') ). Het is wel een goede vraag, ik zou niet weten hoe Nida daar over denkt.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:40:53 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195004324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:39 schreef Iblardi het volgende:
Het woord "islam" is trouwens masculien.
Thx. Zat ik serieus heel even over te twijfelen. Gevoel gevolgd ipv opzoeken.
The End Times are wild
pi_195004333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:10 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het verboden moet worden, maar dat een verbod waarschijnlijk minder 'kapotmaakt' dat gedacht wordt. Daarnaast gaat het hier niet om een verbod op alcohol zelf. Daarnaast denk ik niet dat grote evenementen zich zorgen hoeven te maken over te weinig sponsors.

Voor mensen die opzoek zijn naar argumenten gebasseerd op wetenschappelijk bewijs raad ik het aan om de referenties op de volgende pagina op te zoeken:
https://expertisecentruma(...)-via-sportsponsoring
Als de eerste stap eenmaal is gezet, dan is het makkelijker om de volgende ook te zetten. De verbodsmensch slaapt immers niet tot andermans hobby kapot is. Of denk je dat de islampartij na dit stapje geen zin heeft om het volgende stapje te zetten?
pi_195004341
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Blijkbaar mogen we dadelijk alleen nog maar thuis peperduur bier drinken uit kleurloze flessen. Cafe's zijn immers een soort drankpromotie en bierfestivals ook. Ze zijn immers zo begaan met onze gezondheid.
Ik heb nog nooit reclame gezien voor wiet, terwijl er genoeg coffeeshops te vinden zijn. Volgens mij sla je nu door in je redenering.
pi_195004345
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:35 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Overmatige consumptie mag het verdomhoekje in.
Verdomhoekjes mogen het verdomhoekje in.
pi_195004352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de eerste stap eenmaal is gezet, dan is het makkelijker om de volgende ook te zetten. De verbodsmensch slaapt immers niet tot andermans hobby kapot is. Of denk je dat de islampartij na dit stapje geen zin heeft om het volgende stapje te zetten?
Gelukkig heeft de 'islampartij' geen meerderheid in de gemeente. Een verbod op promotie betekent niet dat wij ook een verbod op consumptie zullen zien.
pi_195004363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:41 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit reclame gezien voor wiet, terwijl er genoeg coffeeshops te vinden zijn. Volgens mij sla je nu door in je redenering.
Coffeeshops zijn een kabinetsformatie verwijdert van ook verboden worden. Onze liberalen vinden dat geen enkel probleem als het zou zorgen voor nog 4 jaar vernieling door Rutte. De gristenen zijn al voor een verbod.
pi_195004385
quote:
En een verbod op reclames van dingen als secondlove is ook gewoon terecht.
Want :? Omdat het niet in jouw straatje past :?
Don't let my username fool you...
pi_195004392
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:42 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de 'islampartij' geen meerderheid in de gemeente. Een verbod op promotie betekent niet dat wij ook een verbod op consumptie zullen zien.
Ik vind dat zeer naïef. Met alcohol gebruiken ze precies dezelfde argumenten als tegen sigaretten, maar dan nog met een sausje van religekte en schade voor derden erbij.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:45:06 #88
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195004397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:39 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

De drank zelf hoeft niet kapot. Het gaat hier niet om goederen, maar om promotiemateriaal. In tegenstelling tot wat wij zien en zagen bij bijvoorbeeld lachgas, vuurwerk, het oplaten van ballonnen, het toepassen van de nekklem (tegen het advies in van de Politiebond), megabanken, containerschepen die dicht langs de waddeneilanden varen, en het fokken, importeren en houden van hoogrisico honden.

Ik vind het drinken van bijvoorbeeld een glas wijn bij een diner in termen van risico's en gevolgen niet echt vergelijkbaar met het toepassen van een nekklem of een containerschip dat dicht langs een Waddeneiland vaart.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:49:56 #89
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195004476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:42 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het draagt bij aan marginalisering van alcoholgebruik en dat kan vervolgens als opstap dienen voor een totaalverbod. Dat zal niet direct gebeuren, maar de kans dat zaken zich geleidelijk in die richting ontwikkelen is wel aanwezig. En een meerderheid zal er nu niet zijn, maar het feit dat het percentage moslims op de voorzienbare termijn blijft groeien zal de positie van degenen die geen verbod willen waarschijnlijk niet versterken.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:51:02 #90
65846 Bocaj
47th President.
pi_195004493
Kun je zo'n verbod wel lokaal doen? Moet dat niet landelijk?
Dat nou juist een islampartij zoiets moet voorstellen...
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:54:13 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195004545
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:39 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Ik zocht een bron die aangeeft hoeveel sponsergeld afkomstig is van de drankindustrie, maar die heb ik niet zo snel kunnen vinden. Ik vind het zelf vrij vreemd om te redeneren dat het verbieden van promotie een kwalijke zaak is, omdat daardoor evenementen mogelijk niet genoeg geld binnen krijgen om door te mogen gaan. Ik denk dat er betere argumenten te bedenken zijn dan de mogelijke afhankelijkheid van evenementen.
Ik vind dat een heel goed argument. Er treedt verschraling op in onze cultuur door het ontbreken van die inkomsten. Dus gaat er van alles kapot.

En alleen maar vanwege mensen die pathologisch anderen hun gezondheidsmanie willen opleggen

quote:
Ja en het verbieden van dat promotiemateriaal maakt heel veel kapot. Ook bijvoorbeeld bedrukte glazen zijn promotiemateriaal.

Maar ook bijvoorbeeld dat je favoriete brouwerij een nieuw biertje heeft gebrouwen. Ook dan nieuws mag niet meer verteld worden, want alcoholpromotie.

quote:
Er is ook geen sprake van een verbod op verenigingen...

Het promoten van een speciaalbier festival staat niet gelijk aan het promoten van (consumptie van) speciaalbier. Zo'n festival kan ook informatief zijn in plaats van gericht zijn op consumptie (hoewel ik het betwijfel :') ). Het is wel een goede vraag, ik zou niet weten hoe Nida daar over denkt.
Een festival is gericht op het proeven van bier. En het promoten is dus promotie van alcohol. En dat gaat dan dus ook kapot.

Dat is dus een van de dingen waar de gezondheidsridders verder geen rekening mee wensen te houden. Zelf vinden ze het niet leuk dus moet het weg.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:55:05 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195004558
Goed idee om naar een islampartij te luisteren, als het over wetgeving gaat.

Want we weten allemaal wat een geweldig welvarende en vrije landen moslims zelf voor elkaar krijgen, als ze in de meerderheid zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_195004610
quote:

Beetje weerstand kweken kwa reclame. Je hoeft niet op secondlove te zitten, je hoeft geen bier te drinken. Het zijn keuzes.

Dr zijn genoeg zaken die ongezond zijn en voor schade zorgen. Genoeg mensen met overgewicht en gezondheidsklachten....wil je dan alle snoep, koekjes, frisdrank reclame gaan verbieden ?

Overigens zal het NIDA niet om de gezondheid gaan maar meer omdat het mooi in de moslim cultuur past om geen alcohol te promoten.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:58:05 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195004611
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het draagt bij aan marginalisering van alcoholgebruik en dat kan vervolgens als opstap dienen voor een totaalverbod. Dat zal niet direct gebeuren, maar de kans dat zaken zich geleidelijk in die richting ontwikkelen is wel aanwezig. En een meerderheid zal er nu niet zijn, maar het feit dat het percentage moslims op de voorzienbare termijn blijft groeien zal de positie van degenen die geen verbod willen waarschijnlijk niet versterken.
Moslims zijn inzake alcohol niet zo gevaarlijk want die groep is veel te klein.

Gezondheidsridders zijn veel gevaarlijker.
pi_195004635
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:55 schreef ExTec het volgende:
Goed idee om naar een islampartij te luisteren, als het over wetgeving gaat.

Want we weten allemaal wat een geweldig welvarende en vrije landen moslims zelf voor elkaar krijgen, als ze in de meerderheid zijn.
Opzich niks mis met luisteren, je moet alleen hun agenda in de gaten houden. (overigens dat voor alle partijen geld)
pi_195004828
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik vind dat zeer naïef. Met alcohol gebruiken ze precies dezelfde argumenten als tegen sigaretten, maar dan nog met een sausje van religekte en schade voor derden erbij.
Dat doen religieuzen wel vaker ja.

Zie ook dat gedoe met winkels op zondag. Van de Here Jezus ofzoiets mag men geen zaken doen zoals het doen van boodschappen e.d.
Nou, prima, dan doe je dat niet.

Maar het ding is dus dat religieuzen dan van mening zijn dat ze anderen, die niets met het/dat geloof hebben, ook hun restricties op moeten leggen.
Dan zie je dus bij (lokale) politieke partijen pleiten voor gesloten winkels op hun "rustdag".

Met als smoesje;"ja dat is gewoon fijn die zondagsrust, dat je even niks "moet", -grappig, want je moet dus wel degelijk wat- en dat het een dag is om samen met de familie te spenderen".

Ja fijn hoor, heel leuk voor jou. Maar flikker op om die opvattingen bij anderen op te dwingen.

En dat het juist moslims zijn, die nu weer een verbod op alcohol (reclame) voor elkaar proberen te krijgen, is gewoon het zoveelste voorbeeld van die "islamisering".
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:15:18 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195004915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Moslims zijn inzake alcohol niet zo gevaarlijk want die groep is veel te klein.

Gezondheidsridders zijn veel gevaarlijker.
Voor Rotterdam ligt het percentage Turken en Marokkanen gecombineerd op c.15%. Niet al deze mensen zullen moslims zijn, of orthodoxe moslims, maar de niet-Westerse groep beloopt ook ongeveer 10%, en daar zal wellicht ook wat electoraat te vinden zijn. Alles bij elkaar levert dat een groep van een vrij significante grootte op die bij een verdere voortzetting van de groei, die voorzien wordt, in de toekomst best een factor van betekenis kan worden.
pi_195004942
prima toch, doen ze mee aan de democatie, is het weer niet goed. en alcohol is een ongezonde, geaccepteerde harddrug, dus ze hebben nog een goed punt ook.

verder natuurlijk belachelijk, helemaal niks verbieden, want we willen lekker zuipen, bemoei nje lekker met jezelf...
pi_195004993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:15 schreef Iblardi het volgende:
Alles bij elkaar levert dat een groep van een vrij significante grootte op die bij een verdere voortzetting van de groei, die voorzien wordt, in de toekomst best een factor van betekenis kan worden.
Absoluut. Bedenk dat er nog maar vijftig jaar geleden slechts een handjevol moslims in Nederland woonden. Nu zitten we ruim boven de miljoen. Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om te snappen welke kant dat opgaat.

En wat gaan ze met ons doen als wanneer ze eenmaal de meerderheid hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperKaas op 11-09-2020 16:27:33 ]
pi_195005020
Staat en godsdienst moeten toch gescheiden blijven volgens de grondwet dus waarom kan een islampartij überhaupt iets te melden hebben waar mensen naar luisteren?

En inderdaad. Als dit soort lui het voor het zeggen krijgt moet je eens zien hoe snel we 1000 jaar terug in de tijd gaan. Vrouwen in topfuncties?! Vergeet het maar. Christenen mogen zich dan gaan bekeren of worden gediscrimineerd.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')