Beste vrienden,quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:15 schreef H_T het volgende:
@:Hiddendoe Fijn dat je enthousiast meedoet, maar ReizigerZonderDoel vraagt specifiek naar aparte ESF-covers. Heb je die ook in het assortiment? Je andere covers komen denk ik beter tot hun recht in een topic in MUZ
OT:
Cover van Fngad av en Stormvind van Carola uit 1991
Er is vast wel ergens de songtekst te vinden.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:55 schreef fatix het volgende:
[..]
Beste vrienden,
1// ik heb deze video in 1991 live op de Nederlandse tv gezien, toen was ik ongeveer 11 of 12 jaar. Kreeg echt een nostalgisch gevoel.
2// bij het terug (her)beluisteren van deze (kinder)cover begreep ik 3 tot 4 zinnetjes niet en heb ik de songtekst willen noteren zodat jullie mij kunnen helpen bij het invullen ervan.
(@:Greys kan jij mij helpen)
ik hoop dat er vrijwilligers zijn die kunnen helpen. Het wordt zodanig snel gezongen, dat ik op een bepaald ogenblik het Nederlands niet begrijp van wat er juist wordt gezongen; met 3 puntjes aangeduid >> ...
Nijlpaard in de achtbaan
‘k Heb een hele dikke vriend
Hij stond met open mond bij de suikerspin
Heb je ooit zoiets gezien
Het bubbelbad is leeg, want hij sprong er midden in
Bij de skitent ging die ook meteen in staan
Hij zei “sorry” en is met mij meegegaan
• Nijlpaard in de achtbaan
• ...
• Straks wordt die wagenziek
• Van het naar beneden sleuren
• Nijlpaard in de achtbaan
• Ogen dicht
• Jongen wat een zware vriend
• Op een dag er niets gebeuren, zou,
Het is wel een beetje raar
Hij loopt de hele dag met me mee op straat
...
En iedereen is bang, maar hij doet toch niemand kwaad
Hij ... pompbak ...
En hij is de grootste ...
(Refrein)
(Brug)
Maar in het spookhuis
Wil hij alleen bij mij op schoot
Hij vindt (het) te donker
Zo opeen al is die nog zo groot
(Refrein)
Haha, geinig liedje. Mijn Hollandse oren horen dit:quote:Op donderdag 17 december 2020 01:18 schreef fatix het volgende:
Beste @:ijs_beer ik heb iets meer dan een uur gesurfd op Google maar tevergeefs heb ik de songtekst van deze cover niet kunnen vinden.. kan n/iemand mij helpen.. voor 4 zinnetjes heb ik een paar mee/luisterende oren nodig
😞😞
'Met een nijlpaard in de achtbaanquote:'Nijlpaard in de achtbaan
• ...
• Straks wordt die wagenziek
• Van het naar beneden sleuren'
'Nijlpaard in de achtbaanquote:'Nijlpaard in de achtbaan
• Ogen dicht
• Jongen wat een zware vriend
• Op een dag er niets gebeuren, zou,'
Op de puntjes moet 'Meer dan honderd kilo zwaar'quote:'Het is wel een beetje raar
Hij loopt de hele dag met me mee op straat
...
En iedereen is bang, maar hij doet toch niemand kwaad''
Hij eet honderd pond patat met pindasausquote:'Hij ... pompbak ...
En hij is de grootste ...'
Hij vindt het donkerquote:'Hij vindt (het) te donker
Zo opeen al is die nog zo groot'
Iemand heeft de moeite genomen om bijna alle turkse covers in 1 filmpje te zettenquote:Op zaterdag 26 december 2020 11:14 schreef fatix het volgende:
Wat ik weet is dat er in Turkije (na de eerste deelname in 1975) bestond er een cover-rage tot eind jaren ‘80 en er is/was een actieve generatie geweest die op esc-podium hebben deelgenomen EN covers hebben opgenomen
quote:Another ESCCovers recording commissioned by Roy Van der Merwe featuring Ebony (Monica Nyenga) and Ivory (Cole van Dais).
The original 'Amsterdam' has been translated into both Afrikaans and Shona (the main language of Zimbabwe) and re titled 'Rotterdam'.
The duo had been due to perform the song at Euro Club and Euro Village in Rotterdam 2020 contest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |