Thuis doet de werkster het (of ik/partner voor ons eigen servies/pannen)quote:Op donderdag 10 september 2020 21:12 schreef Farenji het volgende:
Loop niet te zeiken, klein kind. Thuis doet je moeder het zeker nog voor je?
Juist niet. Ik was mijn eigen mok altijd keurig af. Als ieder hetzelfde deed, hoeft dit helemaal niet.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:14 schreef Zilverberk het volgende:
Wat ben jij een verwend nest zeg.
Het boeit dat er gepusht wordt terwijl ik geen schoonmaker ben.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:14 schreef F.Sinatra het volgende:
Gast, ruim dat ding even uit en maak je niet zo druk.
Wat boeit het nu helemaal?
In het kader van collegialiteit, zou ik gewoon lekker meedoen in de roulatie.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
Sinds corona zijn er een aantal werkzaamheden die de schoonmaaksters niet doen hier, waaronder het leeghalen van de vaatwasser.
Ze hebben nu een soort wisselsysteem bedacht waarin verschillende teams elke aantal weken "corveedienst" hebben. Dit is dan vaatwasser leeghalen en de magnetron dubbelchecken en indien nodig, aanrecht vegen.
Dat kunnen ze niet verplichten toch?![]()
Ben aangenomen om belangrijke zaken op te lossen, niet als concierge/facilitair medewerker/schoonmaker.
Nu vallen ze erover dat ik het niet doe en dat dit "echt moet zoals afgesproken". Heb nooit akkoord gegeven om conciergewerkzaamheden te doen.
Maarja, dit kunnen ze niet verplichten toch?
Is dat ooit van je gevraagd?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Juist niet. Ik was mijn eigen mok altijd keurig af. Als ieder hetzelfde deed, hoeft dit helemaal niet.
Deed dat eerst, maar echt niet chillquote:
Mwuah, zou dit niet eens onder collegialiteit categoriseren.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
In het kader van collegialiteit, zou ik gewoon lekker meedoen in de roulatie.
[..]
Is dat ooit van je gevraagd?
Er staat ongetwijfeld iets over in je contract, over "overige werkzaamheden" ofzo. Anders neem je maar lekker ontslag, maar weet wel dat het ook bij andere bedrijven vrij normaal is om je gewoon beetje volwassen te gedragen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het boeit dat er gepusht wordt terwijl ik geen schoonmaker ben.
Als het niet verplicht is, ga ik het ook niet doen.
M'n maten op werk zijn ook tegen hoor. Het zijn vooral de oudjes die het goed vinden. De normale werknemers zijn tegen, maar helaas in grote minderheid.quote:
Dat had ik al opgezocht.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er staat ongetwijfeld iets over in je contract, over "overige werkzaamheden" ofzo. Anders neem je maar lekker ontslag, maar weet wel dat het ook bij andere bedrijven vrij normaal is om je gewoon beetje volwassen te gedragen.
Dit dus.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:14 schreef F.Sinatra het volgende:
Gast, ruim dat ding even uit en maak je niet zo druk.
Wat boeit het nu helemaal?
Je bedoelt "verwende sneeuwvlokjes".quote:Op donderdag 10 september 2020 21:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
M'n maten op werk zijn ook tegen hoor. Het zijn vooral de oudjes die het goed vinden. De normale werknemers zijn tegen, maar helaas in grote minderheid.
'we doen het samen' zou écht top zijn als iedereen fatsoenlijk z'n eigen shit netjes op zou ruimenquote:Op donderdag 10 september 2020 21:22 schreef Marsenal het volgende:
Een volwassen man die niet schoonmaakt omdat hij geen schoonmaker is, dat klinkt niet heel mannelijk mikey. Een grote kerel vind het legen van een vaatwasser om de zoveel weken niet echt een probleem.
Is dit nou dat 'we doen het samen' gevoel waar iedereen het sinds corona over heeft?
Nee, mensen die wel geleerd hebben om hun eigen dingen op te ruimen i.p.v. het aan anderen over te laten.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bedoelt "verwende sneeuwvlokjes".
Wat zeiden ze op de vergadering toen je ze er op aansprak?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
'we doen het samen' zou écht top zijn als iedereen fatsoenlijk z'n eigen shit netjes op zou ruimen
"Ja in de praktijk zien we dat dat niet werkt"quote:Op donderdag 10 september 2020 21:25 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat zeiden ze op de vergadering toen je ze er op aansprak?
Dan stel je dat voor.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Juist niet. Ik was mijn eigen mok altijd keurig af. Als ieder hetzelfde deed, hoeft dit helemaal niet.
Fijne instellingquote:Op donderdag 10 september 2020 21:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat werd dus normaal gedaan. Althans, de werkster vulde ook de vaatwasser naast het legen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:26 schreef Bloem75 het volgende:
Wat heeft een vaatwasser vullen en legen met corona te maken? Het leeg halen al helemaal niet, want schone vaat tenslotte. Het lijkt me normaal dat iedereen zijn eigen kopje in de vaatwasser zet gedurende de dag. De laatste zet hem aan, de schoonmaakster haalt hem leeg.
Was dat niet altijd gebruikelijk op kleinere kantoren zonder restaurant?
Ik denk dat dit verplicht gesteld kan worden. De keuken kan ook gezien worden als onderdeel van de werkplek, die door de gebruikers in normale staat gehouden moet worden. De oplossing is in dit geval niet dat je alleen je eigen beker afwast, maar dat je volgens een roulatie even de boel aan kant maakt.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mwuah, zou dit niet eens onder collegialiteit categoriseren.
Het zijn vooral de 40+'ers die dit bedacht hebben en goed vinden.
Ik vraag enkel of het verplicht gesteld kan worden, niet om adviezen
An sich geen probleem hoor, maar ik ben eerlijk gezegd veel te arrogant om andermans spullen op te ruimen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:26 schreef spinazieruiker het volgende:
Zo lang dit gewoon onder betaalde werktijd gebeurt is dit niet iets om moeilijk over te gaan doen.
Bij veel bedrijven is het vrij normaal dat er om de beurt wordt afgewassen dus wees blij dat er in jullie geval een vaatwasser staat. Met een roulatieschema hoef je maar eens in de zoveel dagen, de rest van de tijd wordt het nog steeds voor je gedaan
Zeker wel. Niemand heeft echt een hekel aan mekaarquote:
Volgens mij ben jij mijn collega.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
An sich geen probleem hoor, maar ik ben eerlijk gezegd veel te arrogant om andermans spullen op te ruimen.
Ik vroeg me dan alleen af of het nou wel of niet verplicht gesteld kon worden.
Niemand heeft jou ooit verplicht om je eigen beker af te wassen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, mensen die wel geleerd hebben om hun eigen dingen op te ruimen i.p.v. het aan anderen over te laten.
Het maakt jou klein dat je denkt dat hij het echt meent.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:31 schreef Harvest89 het volgende:
Ach gut, is dat werk beneden je niveau?
Stel je voor dat de grote Mikeytt meehelpt om de vaatwasser uit te ruimen.
Gezien zijn pohi zou het zomaar echt waar kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:32 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Het maakt jou klein dat je denkt dat hij het echt meent.
Net als mijn pohi, work hard, play hard (FOK!)quote:Op donderdag 10 september 2020 21:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gezien zijn pohi zou het zomaar echt waar kunnen zijn.
Jaquote:Op donderdag 10 september 2020 21:31 schreef Harvest89 het volgende:
Ach gut, is dat werk beneden je niveau?
Stel je voor dat de grote Mikeytt meehelpt om de vaatwasser uit te ruimen.
Ook niet ok andermans bekers af te wassen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Niemand heeft jou ooit verplicht om je eigen beker af te wassen.
quote:Op donderdag 10 september 2020 21:31 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij mijn collega.
Ik ga er vanuit van wel. De werkgever moet dan aankondigen dat het gebruik van de keuken kan onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat het netjes blijft. En dan kan de werkgever dus ook besluiten om een schema te publiceren.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
An sich geen probleem hoor, maar ik ben eerlijk gezegd veel te arrogant om andermans spullen op te ruimen.
Ik vroeg me dan alleen af of het nou wel of niet verplicht gesteld kon worden.
Ik zou zeggen van ja. Ben wel benieuwd hoe Mikey zijn baas pijptquote:Op donderdag 10 september 2020 21:33 schreef spinazieruiker het volgende:
Als je baas je vraagt om hem te pijpen zou ik dat wel weigeren trouwens
"Relevante werkzaamheden", geen overigequote:Op donderdag 10 september 2020 21:33 schreef spinazieruiker het volgende:
Troost je met de gedachte dat veel van je collega's straks jouw spullen ook met tegenzin opruimen![]()
En ja, dit kan in principe gewoon van je verwacht worden aangezien het onder "normale" overige werkzaamheden valt die bij het kantoorleven horen. Grote kans dat zo'n paraplubegrip zelfs in je contract staat.
Het punt is dat jij degene bent die niet mee wenst te werken, dat jij je eigen bekertje afwast is alleen maar een kutsmoes om er onderuit te komenquote:Op donderdag 10 september 2020 21:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ook niet ok andermans bekers af te wassen.
Als mn baas dat zou vragen, zou ik verbaasd zijn, want dat ik haar transitie echt goed geluktquote:Op donderdag 10 september 2020 21:33 schreef spinazieruiker het volgende:
Troost je met de gedachte dat veel van je collega's straks jouw spullen ook met tegenzin opruimen![]()
En ja, dit kan in principe gewoon van je verwacht worden aangezien het onder "normale" overige werkzaamheden valt die bij het kantoorleven horen. Grote kans dat zo'n paraplubegrip zelfs in je contract staat.
De smoes is helemaal niet dat ik mn eigen beker afwas. Dat is een oplossing.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het punt is dat jij degene bent die niet mee wenst te werken, dat jij je eigen bekertje afwast is alleen maar een kutsmoes om er onderuit te komen.
Doe eens een voorspelling, hoeveel van jouw collega's zijn werkelijk kinderachtig genoeg om hier een punt van te maken?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
"Relevante werkzaamheden", geen overige
Dat zou er an sich niet bijhoren dan toch?
Maarjaz we hebben morgen een meeting waar we het hierover gaan hebben, dus de normale mensen geven dan aan dat ze dit absoluut niet gaan doen.
Dus het kantoor wordt gebruikt en daarmee bevuild, maar waarom wordt er dan op vaatwasser-uitruimen bezuinigd?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat werd dus normaal gedaan. Althans, de werkster vulde ook de vaatwasser naast het legen.
Ze komt nu letterlijk alleen even stofzuigen, alle bureaus schoonmaken en prullenbakken legen... Sinds corona zijn alle andere werkzaamheden opgeschort tot nader bericht.
Dat je je er te goed voor voelt, wil nog niet zeggen dat je er ook te goed voor bent.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:38 schreef Mikeytt het volgende:
De smoes is helemaal niet dat ik mn eigen beker afwas. Dat is een oplossing.
De "smoes" is dat ik me te goed voel om andermans servies uit de vaatwasser te halen
Het is een 'oplossing' die tot zover niet gedragen wordt door de rest van de afdeling. Jij voert het nu ineens aan als argument/smoes om je neus te drukken.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De smoes is helemaal niet dat ik mn eigen beker afwas. Dat is een oplossing.
De "smoes" is dat ik me te goed voel om andermans servies uit de vaatwasser te halen
In mijn afdeling had je een serieus probleem gehad met mij. Wat een kuthouding. Het is niet of er niets is gebeurd. Ruim gewoon 1x per week downshift even op. Kolere. Ik geef leiding een een setje managers en een subafdeling en ik help soms even mee als ze veel werk hebben. Ga je niet van dood.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In totaal zijn er 8 mensen die zich er niet in kunnen vinden. Totaal ~120 werknemers, maar grotendeels is 40+, dus die tellen minder mee. De 8 die zich er niet in vinden zijn tevens ook de efficiëntere werknemers.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Doe eens een voorspelling, hoeveel van jouw collega's zijn werkelijk kinderachtig genoeg om hier een punt van te maken?
Hoezo een probleem?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In mijn afdeling had je een serieus probleem gehad met mij. Wat een kuthouding. Het is niet of er niets is gebeurd. Ruim gewoon 1x per week downshift even op. Kolere. Ik geef leiding een een setje managers en een subafdeling en ik help soms even mee als ze veel werk hebben. Ga je niet van dood.
Waarschijnlijk is het niet per se de vaatwasser, maar de gehele keuken die niet meer wordt betreden door de werkster, m.u.v. stofzuigen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus het kantoor wordt gebruikt en daarmee bevuild, maar waarom wordt er dan op vaatwasser-uitruimen bezuinigd?
Ik vraag me af of het überhaupt met Corona te maken heeft. TS zou dat eens kunnen vragen morgen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus het kantoor wordt gebruikt en daarmee bevuild, maar waarom wordt er dan op vaatwasser-uitruimen bezuinigd?
Voor een slim persoon ben je best wel domquote:Op donderdag 10 september 2020 21:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het überhaupt met Corona te maken heeft. TS zou dat eens kunnen vragen morgen.
Ben jij degene die hier het meeste onrust over veroorzaakt?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In totaal zijn er 8 mensen die zich er niet in kunnen vinden. Totaal ~120 werknemers, maar grotendeels is 40+, dus die tellen minder mee. De 8 die zich er niet in vinden zijn tevens ook de efficiëntere werknemers.
Begreep dat het inderdaad vanwege corona is. Slechts 20% bezetting.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het überhaupt met Corona te maken heeft. TS zou dat eens kunnen vragen morgen.
Nee, natuurlijk niet. Ben natuurlijk niet degene die het hardst gaat klagen, want ben wel geliefd.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben jij degene die hier het meeste onrust over veroorzaakt?
Want? Wordt die niet meer gebruikt? Retorische vraag, aangezien je impliciet zegt dat de vaatwasser in de keuken staat.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het niet per se de vaatwasser, maar de gehele keuken die niet meer wordt betreden door de werkster, m.u.v. stofzuigen.
Ik neem aan dat je aan het trollen bent en dat dit topic eigenlijk in KLB hoort.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In totaal zijn er 8 mensen die zich er niet in kunnen vinden. Totaal ~120 werknemers, maar grotendeels is 40+, dus die tellen minder mee. De 8 die zich er niet in vinden zijn tevens ook de efficiëntere werknemers.
Omdat ik een tyfushekel heb aan mensen die zich te goed vinden om de boel met elkaar een beetje in orde te houden.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoezo een probleem?
Dit is gewoon een gesprek. Dit is een beetje "doe dit, geen tegenspraak"
Huur gewoon weer een schoonmaakster in ofzo.
Tja, inderdaad. Bij ons wordt er juist extra schoongemaakt ondanks dat 95% thuis werkt. Voor de toch aanwezige mensen wordt alles elke dag goed schoongemaakt. Zelfs de koffiemachine wordt ook gewoon elke dag gereinigd en aangevuld ondanks dat er nauwelijks mensen op kantoor zijn. Het bedrijfsrestaurant regelt ook gewoon schoon servies etc.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als slim persoon en manager kan ik je vertellen dat ik corona met 2 handen aangegrepen heb om een aantal (facilitaire) zaken door te drukken die mij voor deze crisis al dwars zaten.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:46 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Voor een slim persoon ben je best wel dom
Oke. Ik heb geen idee wat dit als reactie is op wat ik zeg. Je hebt iets voor elkaar gekregen wat je eerst niet lukte vanwege een nieuwe situatie. Geweldig. Mooi dat het je uiteindelijk met wat onverwachte hulp gelukt is?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als slim persoon en manager kan ik je vertellen dat ik corona met 2 handen aangegrepen heb om een aantal (facilitaire) zaken door te drukken die mij voor deze crisis al dwars zaten.
Eens, hier op kantoor maakt iedereen er ook een tering zooi van, de magnetron ziet vaak uit alsof er iemand in gescheten heeft en op het tosti ijzer kan je soms genoeg gesmolten kaas vinden om 2 tostis te beleggen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Juist, van die mensen die zichzelf bij voorbaat al negatief op de radar zetten wegens herhaaldelijk kinderachtig gedrag. Daar ga je als leidinggevende na een paar vruchteloze gesprekken vanzelf anders mee om.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Omdat ik een tyfushekel heb aan mensen die zich te goed vinden om de boel met elkaar een beetje in orde te houden.
Het zijn de lastige gevallen. Goede werknemers die zich wel slecht gedragen en daarmee de sfeer en collegiale cultuur verzieken.
De achoonmaakster is misschien bezig alle deurknoppen 5x per dag schoon te maken oid. En misschien loopt het bedrijf omzet mis. Ik heb geen idee. Maar in dit soort situaties verwacht je dat mensen zich volwassen gedragen en soms even iets doen wat nodig is en niet perse de normale werkzaamheden zijn.
Dank je. Waarom ga jij er zomaar vanuit dat deze wijziging corona gerelateerd is?quote:Op donderdag 10 september 2020 21:57 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Oke. Ik heb geen idee wat dit als reactie is op wat ik zeg. Je hebt iets voor elkaar gekregen wat je eerst niet lukte vanwege een nieuwe situatie. Geweldig. Mooi dat het je uiteindelijk met wat onverwachte hulp gelukt is?
Ik raad je met klem aan om je bek te houden tijdens de meeting hierover, hooguit een vraag stellen waarom de wijziging is doorgevoerd. Als je leidinggevende dat niet uit kan leggen, dan heb je nog een kans dat ook de 40+ collega's zich achter de oren gaan krabben. Als je alleen maar een hoop stennis gaat schoppen, ben jij straks die kutcollega die het gedaan heeft als de werkgever besluit dat iedereen wel zijn eigen beker af kan wassen (en vaatwasser dus off limits).quote:Op donderdag 10 september 2020 21:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Ben natuurlijk niet degene die het hardst gaat klagen, want ben wel geliefd.
quote:Op donderdag 10 september 2020 22:11 schreef Seven. het volgende:
Dank je. Waarom ga jij er zomaar vanuit dat deze wijziging corona gerelateerd is?
Jullie soort mensen worden mooi betaald maar zitten gelukkig ook wel aan jullie top in vergelijking met mijquote:Als slim persoon en manager kan ik je vertellen dat ik corona met 2 handen aangegrepen heb om een aantal (facilitaire) zaken door te drukken die mij voor deze crisis al dwars zaten.
quote:Op donderdag 10 september 2020 22:14 schreef phoenyx het volgende:
[..]
[..]
Jullie soort mensen worden mooi betaald maar zitten gelukkig ook wel aan jullie top in vergelijking met mij
Goede reactie weer.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:17 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Rook nog een joint of zo, zal je goed doen.
democratie heeft zijn nadelen...quote:Op donderdag 10 september 2020 21:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
M'n maten op werk zijn ook tegen hoor. Het zijn vooral de oudjes die het goed vinden. De normale werknemers zijn tegen, maar helaas in grote minderheid.
De werkgever betaalt haar, dus hij bepaalt wat haar werk precies behelst, niet het verwende knulletje op de werkvloer die te beroerd is om zijn handen uit de mouwen te steken. Als hij besluit dat het half uur voor de vaatwasser beter besteedt kan worden aan het extra schoonmaken van deurklinken, dan is dat zijn goed recht.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:13 schreef Carlos93 het volgende:
Wat is dat trouwens voor onzin zeg, dat een schoonmaakster ineens de vaatwasser niet meer kan doen. Is toch gvd zijn/haar werk. Ik zou het ook niet doen als ik jou was.
Ik heb nog nooit in mijn leven een contract gezien waarbij de scope van je werkzaamheden niet tot in details is beschreven en ik schat zomaar in dat er in het contract niks staat over schoonmaken.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
De werkgever betaalt haar, dus hij bepaalt wat haar werk precies behelst, niet het verwende knulletje op de werkvloer die te beroerd is om zijn handen uit de mouwen te steken. Als hij besluit dat het half uur voor de vaatwasser beter besteedt kan worden aan het extra schoonmaken van deurklinken, dan is dat zijn goed recht.
Die neemt even een break, de emoties werden hem teveel (hoorde ik van ene betrouwbare bron)quote:Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar is het slachtoffer gebleven?
Ja, ten opzichte van Lionel Messi zit hij ook aan de top ten opzichte van jou.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:14 schreef phoenyx het volgende:
[..]
[..]
Jullie soort mensen worden mooi betaald maar zitten gelukkig ook wel aan jullie top in vergelijking met mij
Corvee doenquote:Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar is het slachtoffer gebleven?
Schoonmakers worden betaald om schoon te maken. Moeten ze dat nu ook gewoon doen.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:24 schreef craziness het volgende:
OP is een NSB'er. Zijn equivalent tijdens de Hongerwinter van '44-'45 heeft verzetsstrijders verraden omwille extra rantsoen, want vóór de Hongerwinter kreeg hij eenmaal ook meer brood! Niet zo minachtend doen naar schoonmakers en je steentje bijdragen. Kinderachtig gedoe.
Wat heeft dat te maken met mijn punt dat de werkgever betaalt, en dus bepaalt wat de schoonmaakster inhoudelijk doet?quote:Op donderdag 10 september 2020 22:21 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit in mijn leven een contract gezien waarbij de scope van je werkzaamheden niet tot in details is beschreven en ik schat zomaar in dat er in het contract niks staat over schoonmaken.
Dit. Stinkdieren zoals OP moet je weren uit de keuken.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:27 schreef Daboman het volgende:
Lol wat is dit voor een topic? Ik heb al zo vaak werkgevers gehad waar we samen een keukentje netjes houden. In alle gevallen was het gewoon logisch, indien je de keuken wil gebruiken doe je mee aan het corvee.
Boven-cao medewerkers die minimaal 2 tot 2,5 keer modaal verdienen voelden zich niet te goed en deden netjes mee. Zelfs de directeur deed mee. Lijkt me gewoon een kwestie van goed fatsoen. Zelf vond ik het overigens ook heerlijk om even m'n verstand op nul te kunnen zetten en overal een doekje overheen te halen.
Ik zeg indien je niet mee wil doen met het corvee mag je de keuken niet gebruiken.
Je doet net alsof de schoonmakers zelf besloten hebben dat ze dit niet meer wilden doen.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:26 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Schoonmakers worden betaald om schoon te maken. Moeten ze dat nu ook gewoon doen.
Klopt, werkgever hoeft dat niet te doen en als werkgever zou ik dat persoonlijk ook nooit doen. Waardevolle ruimte die je ook voor andere zaken in kan zetten, zoals het produceren van omzet voor het bedrijf.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met mijn punt dat de werkgever betaalt, en dus bepaalt wat de schoonmaakster inhoudelijk doet?
Ik maak dan nog maar eens mijn andere punt: de werkgever hoeft geen vaatwasser beschikbaar te stellen, en ook geen keuken. Maar hij doet dat wel en als voorwaarde kan hij/zij gewoon stellen dat de gebruikers gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de staat van zijn eigendom. Als hij daar een roulatieschema op los wil laten, in plaats van extra kosten maken door het de schoonmaakster te laten doen, dan staat de werkgever ook daarmee volledig in zijn/haar gelijk.
Precies dit.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:24 schreef craziness het volgende:
OP is een NSB'er. Zijn equivalent tijdens de Hongerwinter van '44-'45 heeft verzetsstrijders verraden omwille extra rantsoen, want vóór de Hongerwinter kreeg hij eenmaal ook meer brood! Niet zo minachtend doen naar schoonmakers en je steentje bijdragen. Kinderachtig gedoe.
Morgen tijdens meeting aankaarten. Anders gaat het inderdaad een uur duren om de vaatwasser te legen.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef Fer het volgende:
Ik zou er gezellig extra lang de tijd voor nemen en na het corvee even bijkletsen met koffie. Eens zien of het management van plan veranderd.
Klopt. Niks mis meequote:Op donderdag 10 september 2020 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
Beetje arrogant om je daar je te goed voor te voelen.
Hou ons op de hoogte plsquote:Op donderdag 10 september 2020 22:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Morgen tijdens meeting aankaarten. Anders gaat het inderdaad een uur duren om de vaatwasser te legen.
Je moet gewoon een schop onder je reet hebben.quote:
quote:Op donderdag 10 september 2020 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als slim persoon en manager kan ik je vertellen dat ik corona met 2 handen aangegrepen heb om een aantal (facilitaire) zaken door te drukken die mij voor deze crisis al dwars zaten.
Het ontgaat mij even waarom je denkt dat ik mensen inzet voor facilitaire zaken. Wij hebben een bedrijfskantine en gratis koffieautomaten met wegwerpbekers, niemand op mijn afdeling die een vaatwasser inpakt hoor.quote:Op donderdag 10 september 2020 23:05 schreef MisChrartin het volgende:
[..]![]()
Ja echt mega slim om personeel in te zetten voor facilitaire zaken waarvoor ze overgekwalificeerd zijn![]()
Micromanager level 100 accomplished!
Koekoek, je zegt eerder dat de normale medewerkers er een probleem mee hebben. 8 op 120 is niet "de normale" te noemen. Jij behoort blijkbaar tot het selecte groepje dat een veel te hoge mening van zichzelf heeft en kinderachtig doet.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe je dit dan bedoelt, zeker in een topic wat hierover gaat.quote:Op donderdag 10 september 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het ontgaat mij even waarom je denkt dat ik mensen inzet voor facilitaire zaken. Wij hebben een bedrijfskantine en gratis koffieautomaten met wegwerpbekers, niemand op mijn afdeling die een vaatwasser inpakt hoor.
quote:Op donderdag 10 september 2020 23:34 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe je dit dan bedoelt, zeker in een topic wat hierover gaat.
[...]
[...]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
En de mensen onder die bepaalde functie zoeken het maar uit?quote:Op donderdag 10 september 2020 22:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
vaatwassers, keukens, kantines etc, in plaats daarvan krijgen alle mensen boven een bepaalde functie een dagelijks budget om ergens te lunchen en kunnen we ook nog eens tegen 30% korting bij restaurants in de buurt eten, of iets bij Costa/Starbucks halen tegen gereduceerd tarief.
Wat mij betreft veel beter op die manier.
Als het onder betaalde tijd is prima, als het tijdens de pauze is, kunnen ze de tyfus krijgen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
Sinds corona zijn er een aantal werkzaamheden die de schoonmaaksters niet doen hier, waaronder het leeghalen van de vaatwasser.
Ze hebben nu een soort wisselsysteem bedacht waarin verschillende teams elke aantal weken "corveedienst" hebben. Dit is dan vaatwasser leeghalen en de magnetron dubbelchecken en indien nodig, aanrecht vegen.
Dat kunnen ze niet verplichten toch?![]()
Ben aangenomen om belangrijke zaken op te lossen, niet als concierge/facilitair medewerker/schoonmaker.
Nu vallen ze erover dat ik het niet doe en dat dit "echt moet zoals afgesproken". Heb nooit akkoord gegeven om conciergewerkzaamheden te doen.
Maarja, dit kunnen ze niet verplichten toch?
Die krijgen nog steeds de kortingen overal in de buurt, alleen geen dagelijks budget. Niks stopt ze om hun eigen lunch mee te nemen van huis toch?quote:Op donderdag 10 september 2020 23:57 schreef -0- het volgende:
[..]
En de mensen onder die bepaalde functie zoeken het maar uit?
Ah, de “mijn-wil-is-wet-manager”. Lekker met ja-knikkers en bange schaapjes jezelf omringen.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
In mijn afdeling had je een serieus probleem gehad met mij. Wat een kuthouding. Het is niet of er niets is gebeurd. Ruim gewoon 1x per week downshift even op. Kolere. Ik geef leiding een een setje managers en een subafdeling en ik help soms even mee als ze veel werk hebben. Ga je niet van dood.
Ah de “je-hebt-geen-poot-om-op-te-staan” medewerker. Dit is nou typisch een kwestie van geven en nemen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 01:45 schreef damsco het volgende:
[..]
Ah, de “mijn-wil-is-wet-manager”. Lekker met ja-knikkers en bange schaapjes jezelf omringen.
Je hebt geen poot om op te staan als een medewerker aangeeft hier zich niet voor te lenen als dit niet overeenkomstig is met zijn arbeidscontract. Een beroep doen mag, afdwingen en verplichten is weer het andere uiterste. Ik had je veel succes gewenst en zou weinig onder de indruk zijn van je dreigementen.
Wellicht werkt dit “truukje” bij ongeschoold personeel, maar iemand die goed in de markt ligt geeft je de vinger.
Zo zwart wit is het allemaal niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 01:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah de “je-hebt-geen-poot-om-op-te-staan” medewerker. Dit is nou typisch een kwestie van geven en nemen.
Als jij je zo gaat opstellen hoef je vanuit je werkgever natuurlijk ook helemaal niks nul nada flexibiliteit of coulance te verwachten. Het is maar waar je voor kiest.
Ik vind een opgeruimde kantine en schone koffie mokken anders behoorlijk relevant en belangrijk.quote:Op donderdag 10 september 2020 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat had ik al opgezocht.er wordt wel specifiek aangegeven "relevante werkzaamheden".
En een schoon toilet ook. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 11 september 2020 03:04 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik vind een opgeruimde kantine en schone koffie mokken anders behoorlijk relevant en belangrijk.
De flexibiliteit in deze is dat de werkgever faciliteiten beschikbaar stelt waartoe hij helemaal niet verplicht is. Dus hij mag wel degelijk verwachten dat de gebruikers het in fatsoenlijke staat achterlaten, en daarvoor een roulatieschema instellen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 02:02 schreef damsco het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het allemaal niet.
Als je gaat gooien met “je hebt een probleem met mij als je dit niet doet” dan komt die flexibiliteit maar van een kant. Als jij je zo gaat opstellen hoef je vanuit de werknemer natuurlijk ook helemaal niks nul nada flexibiliteit of coulance te verwachten. Het is maar net waar je voor kiest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |