abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194993923
Lol wat is dit voor een topic? Ik heb al zo vaak werkgevers gehad waar we samen een keukentje netjes houden. In alle gevallen was het gewoon logisch, indien je de keuken wil gebruiken doe je mee aan het corvee.

Boven-cao medewerkers die minimaal 2 tot 2,5 keer modaal verdienen voelden zich niet te goed en deden netjes mee. Zelfs de directeur deed mee. Lijkt me gewoon een kwestie van goed fatsoen. Zelf vond ik het overigens ook heerlijk om even m'n verstand op nul te kunnen zetten en overal een doekje overheen te halen.

Ik zeg indien je niet mee wil doen met het corvee mag je de keuken niet gebruiken.
pi_194993934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:21 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in mijn leven een contract gezien waarbij de scope van je werkzaamheden niet tot in details is beschreven en ik schat zomaar in dat er in het contract niks staat over schoonmaken.
Wat heeft dat te maken met mijn punt dat de werkgever betaalt, en dus bepaalt wat de schoonmaakster inhoudelijk doet?

Ik maak dan nog maar eens mijn andere punt: de werkgever hoeft geen vaatwasser beschikbaar te stellen, en ook geen keuken. Maar hij doet dat wel en als voorwaarde kan hij/zij gewoon stellen dat de gebruikers gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de staat van zijn eigendom. Als hij daar een roulatieschema op los wil laten, in plaats van extra kosten maken door het de schoonmaakster te laten doen, dan staat de werkgever ook daarmee volledig in zijn/haar gelijk.
Resistance is futile.
pi_194993949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:27 schreef Daboman het volgende:
Lol wat is dit voor een topic? Ik heb al zo vaak werkgevers gehad waar we samen een keukentje netjes houden. In alle gevallen was het gewoon logisch, indien je de keuken wil gebruiken doe je mee aan het corvee.

Boven-cao medewerkers die minimaal 2 tot 2,5 keer modaal verdienen voelden zich niet te goed en deden netjes mee. Zelfs de directeur deed mee. Lijkt me gewoon een kwestie van goed fatsoen. Zelf vond ik het overigens ook heerlijk om even m'n verstand op nul te kunnen zetten en overal een doekje overheen te halen.

Ik zeg indien je niet mee wil doen met het corvee mag je de keuken niet gebruiken.
Dit. Stinkdieren zoals OP moet je weren uit de keuken.
pi_194993978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:26 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Schoonmakers worden betaald om schoon te maken. Moeten ze dat nu ook gewoon doen.
Je doet net alsof de schoonmakers zelf besloten hebben dat ze dit niet meer wilden doen.
Resistance is futile.
  roze donderdag 10 september 2020 @ 22:31:58 #105
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_194994006
Lekker boeiend :') zo kut dat mensen te lui zijn om een keer dat ding leeg te halen.
Your beauty never ever scared me.
pi_194994028
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met mijn punt dat de werkgever betaalt, en dus bepaalt wat de schoonmaakster inhoudelijk doet?

Ik maak dan nog maar eens mijn andere punt: de werkgever hoeft geen vaatwasser beschikbaar te stellen, en ook geen keuken. Maar hij doet dat wel en als voorwaarde kan hij/zij gewoon stellen dat de gebruikers gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de staat van zijn eigendom. Als hij daar een roulatieschema op los wil laten, in plaats van extra kosten maken door het de schoonmaakster te laten doen, dan staat de werkgever ook daarmee volledig in zijn/haar gelijk.
Klopt, werkgever hoeft dat niet te doen en als werkgever zou ik dat persoonlijk ook nooit doen. Waardevolle ruimte die je ook voor andere zaken in kan zetten, zoals het produceren van omzet voor het bedrijf.
Wij hebben op kantoor ook geen vaatwassers, keukens, kantines etc, in plaats daarvan krijgen alle mensen boven een bepaalde functie een dagelijks budget om ergens te lunchen en kunnen we ook nog eens tegen 30% korting bij restaurants in de buurt eten, of iets bij Costa/Starbucks halen tegen gereduceerd tarief.

Wat mij betreft veel beter op die manier.
  donderdag 10 september 2020 @ 22:36:15 #107
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194994083
Maar we hebben wel gelachen!
pi_194994172
quote:
8s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:24 schreef craziness het volgende:
OP is een NSB'er. Zijn equivalent tijdens de Hongerwinter van '44-'45 heeft verzetsstrijders verraden omwille extra rantsoen, want vóór de Hongerwinter kreeg hij eenmaal ook meer brood! Niet zo minachtend doen naar schoonmakers en je steentje bijdragen. Kinderachtig gedoe.
Precies dit.

En Arbeit macht frei.
  donderdag 10 september 2020 @ 22:44:06 #109
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194994212
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:18 schreef Fer het volgende:
Ik zou er gezellig extra lang de tijd voor nemen en na het corvee even bijkletsen met koffie. Eens zien of het management van plan veranderd.
Morgen tijdens meeting aankaarten. Anders gaat het inderdaad een uur duren om de vaatwasser te legen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  donderdag 10 september 2020 @ 22:45:13 #110
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194994236
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
Beetje arrogant om je daar je te goed voor te voelen.
Klopt. Niks mis mee
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_194994256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Morgen tijdens meeting aankaarten. Anders gaat het inderdaad een uur duren om de vaatwasser te legen.
Hou ons op de hoogte pls ^O^
Resistance is futile.
  donderdag 10 september 2020 @ 22:47:05 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_194994264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Klopt. Niks mis mee
Je moet gewoon een schop onder je reet hebben.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194994368
Haha tering, bij ons is de vaatwasser altijd al een klus van het personeel geweest. Dat hoeft toch de fucking schoonmaker niet te doen? Hoe lang duurt dat nou, 5 minuten?
pi_194994581
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als slim persoon en manager kan ik je vertellen dat ik corona met 2 handen aangegrepen heb om een aantal (facilitaire) zaken door te drukken die mij voor deze crisis al dwars zaten.
_O-
Ja echt mega slim om personeel in te zetten voor facilitaire zaken waarvoor ze overgekwalificeerd zijn |:(
Micromanager level 100 accomplished!
pi_194994670
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:05 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

_O-
Ja echt mega slim om personeel in te zetten voor facilitaire zaken waarvoor ze overgekwalificeerd zijn |:(
Micromanager level 100 accomplished!
Het ontgaat mij even waarom je denkt dat ik mensen inzet voor facilitaire zaken. Wij hebben een bedrijfskantine en gratis koffieautomaten met wegwerpbekers, niemand op mijn afdeling die een vaatwasser inpakt hoor.
Resistance is futile.
pi_194994728
Dat je het niet wilt doen, oké, jouw wens.

Maar wie moet het dan doen in deze tijd? Kennelijk kunnen/mogen de gewone schoonmakers het nu even niet. Kan je van alles van vinden maar jij en ik gaan dat niet veranderen.

En dan zal je als volwassen vent (m/v/x) of professional in je vak mee moeten denken in oplossingen om de toko draaiende te houden.
pi_194994777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In totaal zijn er 8 mensen die zich er niet in kunnen vinden. Totaal ~120 werknemers, maar grotendeels is 40+, dus die tellen minder mee. De 8 die zich er niet in vinden zijn tevens ook de efficiëntere werknemers.
Koekoek, je zegt eerder dat de normale medewerkers er een probleem mee hebben. 8 op 120 is niet "de normale" te noemen. Jij behoort blijkbaar tot het selecte groepje dat een veel te hoge mening van zichzelf heeft en kinderachtig doet.
Als je niet mans genoeg bent om te zeggen dat je het er niet mee eens bent en het vervolgens toch niet doet en anderen ermee opzadelt ben je een pussy.
pi_194995032
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het ontgaat mij even waarom je denkt dat ik mensen inzet voor facilitaire zaken. Wij hebben een bedrijfskantine en gratis koffieautomaten met wegwerpbekers, niemand op mijn afdeling die een vaatwasser inpakt hoor.
Dan ben ik benieuwd hoe je dit dan bedoelt, zeker in een topic wat hierover gaat.

[...]
Als slim persoon en manager kan ik je vertellen dat ik corona met 2 handen aangegrepen heb om een aantal (facilitaire) zaken door te drukken die mij voor deze crisis al dwars zaten.
[...]
pi_194995206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:34 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe je dit dan bedoelt, zeker in een topic wat hierover gaat.

[...]
[...]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_194995214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:33 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

vaatwassers, keukens, kantines etc, in plaats daarvan krijgen alle mensen boven een bepaalde functie een dagelijks budget om ergens te lunchen en kunnen we ook nog eens tegen 30% korting bij restaurants in de buurt eten, of iets bij Costa/Starbucks halen tegen gereduceerd tarief.

Wat mij betreft veel beter op die manier.
En de mensen onder die bepaalde functie zoeken het maar uit?
pi_194995434
quote:
11s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:09 schreef Mikeytt het volgende:
Sinds corona zijn er een aantal werkzaamheden die de schoonmaaksters niet doen hier, waaronder het leeghalen van de vaatwasser.

Ze hebben nu een soort wisselsysteem bedacht waarin verschillende teams elke aantal weken "corveedienst" hebben. Dit is dan vaatwasser leeghalen en de magnetron dubbelchecken en indien nodig, aanrecht vegen.

Dat kunnen ze niet verplichten toch? :')
Ben aangenomen om belangrijke zaken op te lossen, niet als concierge/facilitair medewerker/schoonmaker. :')

Nu vallen ze erover dat ik het niet doe en dat dit "echt moet zoals afgesproken". Heb nooit akkoord gegeven om conciergewerkzaamheden te doen.

Maarja, dit kunnen ze niet verplichten toch? :')
Als het onder betaalde tijd is prima, als het tijdens de pauze is, kunnen ze de tyfus krijgen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 01:24:23 #122
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194995637
Ik zou het ook niet doen. Neem lekker een office manager aan om dit soort zaken te doen.
Please consider the environment before printing this post
pi_194995680
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:57 schreef -0- het volgende:

[..]

En de mensen onder die bepaalde functie zoeken het maar uit?
Die krijgen nog steeds de kortingen overal in de buurt, alleen geen dagelijks budget. Niks stopt ze om hun eigen lunch mee te nemen van huis toch?
  vrijdag 11 september 2020 @ 01:45:02 #124
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194995735
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In mijn afdeling had je een serieus probleem gehad met mij. Wat een kuthouding. Het is niet of er niets is gebeurd. Ruim gewoon 1x per week downshift even op. Kolere. Ik geef leiding een een setje managers en een subafdeling en ik help soms even mee als ze veel werk hebben. Ga je niet van dood.
Ah, de “mijn-wil-is-wet-manager”. Lekker met ja-knikkers en bange schaapjes jezelf omringen.

Je hebt geen poot om op te staan als een medewerker aangeeft hier zich niet voor te lenen als dit niet overeenkomstig is met zijn arbeidscontract. Een beroep doen mag, afdwingen en verplichten is weer het andere uiterste. Ik had je veel succes gewenst en zou weinig onder de indruk zijn van je dreigementen.

Wellicht werkt dit “truukje” bij ongeschoold personeel, maar iemand die goed in de markt ligt geeft je de vinger.
pi_194995752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:45 schreef damsco het volgende:

[..]

Ah, de “mijn-wil-is-wet-manager”. Lekker met ja-knikkers en bange schaapjes jezelf omringen.

Je hebt geen poot om op te staan als een medewerker aangeeft hier zich niet voor te lenen als dit niet overeenkomstig is met zijn arbeidscontract. Een beroep doen mag, afdwingen en verplichten is weer het andere uiterste. Ik had je veel succes gewenst en zou weinig onder de indruk zijn van je dreigementen.

Wellicht werkt dit “truukje” bij ongeschoold personeel, maar iemand die goed in de markt ligt geeft je de vinger.
Ah de “je-hebt-geen-poot-om-op-te-staan” medewerker. Dit is nou typisch een kwestie van geven en nemen.

Als jij je zo gaat opstellen hoef je vanuit je werkgever natuurlijk ook helemaal niks nul nada flexibiliteit of coulance te verwachten. Het is maar waar je voor kiest.
zie email 27 oktober
  vrijdag 11 september 2020 @ 02:02:21 #126
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194995779
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 01:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ah de “je-hebt-geen-poot-om-op-te-staan” medewerker. Dit is nou typisch een kwestie van geven en nemen.

Als jij je zo gaat opstellen hoef je vanuit je werkgever natuurlijk ook helemaal niks nul nada flexibiliteit of coulance te verwachten. Het is maar waar je voor kiest.
Zo zwart wit is het allemaal niet.

Als je gaat gooien met “je hebt een probleem met mij als je dit niet doet” dan komt die flexibiliteit maar van een kant. Als jij je zo gaat opstellen hoef je vanuit de werknemer natuurlijk ook helemaal niks nul nada flexibiliteit of coulance te verwachten. Het is maar net waar je voor kiest.
pi_194995875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat had ik al opgezocht. _O- er wordt wel specifiek aangegeven "relevante werkzaamheden". :T
Ik vind een opgeruimde kantine en schone koffie mokken anders behoorlijk relevant en belangrijk.
  vrijdag 11 september 2020 @ 03:06:28 #128
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194995880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 03:04 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik vind een opgeruimde kantine en schone koffie mokken anders behoorlijk relevant en belangrijk.
En een schoon toilet ook. Wat is je punt?
  vrijdag 11 september 2020 @ 05:36:45 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194996106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 02:02 schreef damsco het volgende:

[..]

Zo zwart wit is het allemaal niet.

Als je gaat gooien met “je hebt een probleem met mij als je dit niet doet” dan komt die flexibiliteit maar van een kant. Als jij je zo gaat opstellen hoef je vanuit de werknemer natuurlijk ook helemaal niks nul nada flexibiliteit of coulance te verwachten. Het is maar net waar je voor kiest.
De flexibiliteit in deze is dat de werkgever faciliteiten beschikbaar stelt waartoe hij helemaal niet verplicht is. Dus hij mag wel degelijk verwachten dat de gebruikers het in fatsoenlijke staat achterlaten, en daarvoor een roulatieschema instellen.

Van de 120 medewerkers, wensen alleen TS en 7 andere collega's niet mee te werken. Vind je dat niet wat zeggen?

En ettertjes die over dit soort kleinigheden een hoop stampij maken binnen je bedrijf, die wil je niet domweg niet als werkgever. Komt omdat ze in de regel de sfeer verzieken. De meeste mensen zullen blij zijn als je als manager afscheid durft te nemen van dit soort types. Daarmee zeg ik niet dat TS de raddraaier is want die inschatting kan ik niet maken op basis van wat de informatie die gegeven is.

[ Bericht 20% gewijzigd door Seven. op 11-09-2020 05:44:17 ]
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 07:04:21 #130
447051 crew  Peejtur
pi_194996405
Hi-ha-ho
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')