abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194992858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:31 schreef Donna het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij mijn collega. :D
:D
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_194992869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

An sich geen probleem hoor, maar ik ben eerlijk gezegd veel te arrogant om andermans spullen op te ruimen.

Ik vroeg me dan alleen af of het nou wel of niet verplicht gesteld kon worden.
Ik ga er vanuit van wel. De werkgever moet dan aankondigen dat het gebruik van de keuken kan onder bepaalde voorwaarden, namelijk dat het netjes blijft. En dan kan de werkgever dus ook besluiten om een schema te publiceren.

De werkgever kan ook besluiten om geen vaatwasser en keukenkastjes beschikbaar te stellen trouwens. Ik vermoed dat een kraan in de toiletten wettelijk voldoende is wat betreft faciliteiten.
Resistance is futile.
pi_194992870
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:33 schreef spinazieruiker het volgende:
Als je baas je vraagt om hem te pijpen zou ik dat wel weigeren trouwens :P
Ik zou zeggen van ja. Ben wel benieuwd hoe Mikey zijn baas pijpt
pi_194992887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:33 schreef spinazieruiker het volgende:
Troost je met de gedachte dat veel van je collega's straks jouw spullen ook met tegenzin opruimen O+

En ja, dit kan in principe gewoon van je verwacht worden aangezien het onder "normale" overige werkzaamheden valt die bij het kantoorleven horen. Grote kans dat zo'n paraplubegrip zelfs in je contract staat.

"Relevante werkzaamheden", geen overige

Dat zou er an sich niet bijhoren dan toch?

Maarjaz we hebben morgen een meeting waar we het hierover gaan hebben, dus de normale mensen geven dan aan dat ze dit absoluut niet gaan doen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194992899
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:35 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ook niet ok andermans bekers af te wassen.
Het punt is dat jij degene bent die niet mee wenst te werken, dat jij je eigen bekertje afwast is alleen maar een kutsmoes om er onderuit te komen :* .
Resistance is futile.
pi_194992914
quote:
Troost je met de gedachte dat veel van je collega's straks jouw spullen ook met tegenzin opruimen O+

En ja, dit kan in principe gewoon van je verwacht worden aangezien het onder "normale" overige werkzaamheden valt die bij het kantoorleven horen. Grote kans dat zo'n paraplubegrip zelfs in je contract staat.

Als mn baas dat zou vragen, zou ik verbaasd zijn, want dat ik haar transitie echt goed gelukt :@
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194992939
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het punt is dat jij degene bent die niet mee wenst te werken, dat jij je eigen bekertje afwast is alleen maar een kutsmoes om er onderuit te komen :* .
De smoes is helemaal niet dat ik mn eigen beker afwas. Dat is een oplossing.

De "smoes" is dat ik me te goed voel om andermans servies uit de vaatwasser te halen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194992948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:37 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

"Relevante werkzaamheden", geen overige

Dat zou er an sich niet bijhoren dan toch?

Maarjaz we hebben morgen een meeting waar we het hierover gaan hebben, dus de normale mensen geven dan aan dat ze dit absoluut niet gaan doen.
Doe eens een voorspelling, hoeveel van jouw collega's zijn werkelijk kinderachtig genoeg om hier een punt van te maken?
Resistance is futile.
pi_194992979
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat werd dus normaal gedaan. Althans, de werkster vulde ook de vaatwasser naast het legen.

Ze komt nu letterlijk alleen even stofzuigen, alle bureaus schoonmaken en prullenbakken legen... Sinds corona zijn alle andere werkzaamheden opgeschort tot nader bericht.
Dus het kantoor wordt gebruikt en daarmee bevuild, maar waarom wordt er dan op vaatwasser-uitruimen bezuinigd?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194992984
quote:
Op donderdag 10 september 2020 21:38 schreef Mikeytt het volgende:

De "smoes" is dat ik me te goed voel om andermans servies uit de vaatwasser te halen
Dat je je er te goed voor voelt, wil nog niet zeggen dat je er ook te goed voor bent.
In het laatste geval had je een punt gehad, nu helaas niet.
pi_194992985
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Het is een 'oplossing' die tot zover niet gedragen wordt door de rest van de afdeling. Jij voert het nu ineens aan als argument/smoes om je neus te drukken.
Resistance is futile.
pi_194992992
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:16 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Het boeit dat er gepusht wordt terwijl ik geen schoonmaker ben.

Als het niet verplicht is, ga ik het ook niet doen.
In mijn afdeling had je een serieus probleem gehad met mij. Wat een kuthouding. Het is niet of er niets is gebeurd. Ruim gewoon 1x per week downshift even op. Kolere. Ik geef leiding een een setje managers en een subafdeling en ik help soms even mee als ze veel werk hebben. Ga je niet van dood.
Whatever...
pi_194992994
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Doe eens een voorspelling, hoeveel van jouw collega's zijn werkelijk kinderachtig genoeg om hier een punt van te maken?
In totaal zijn er 8 mensen die zich er niet in kunnen vinden. Totaal ~120 werknemers, maar grotendeels is 40+, dus die tellen minder mee. De 8 die zich er niet in vinden zijn tevens ook de efficiëntere werknemers.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194993016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

In mijn afdeling had je een serieus probleem gehad met mij. Wat een kuthouding. Het is niet of er niets is gebeurd. Ruim gewoon 1x per week downshift even op. Kolere. Ik geef leiding een een setje managers en een subafdeling en ik help soms even mee als ze veel werk hebben. Ga je niet van dood.
Hoezo een probleem?
Dit is gewoon een gesprek. Dit is een beetje "doe dit, geen tegenspraak"

Huur gewoon weer een schoonmaakster in ofzo.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194993036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus het kantoor wordt gebruikt en daarmee bevuild, maar waarom wordt er dan op vaatwasser-uitruimen bezuinigd?
Waarschijnlijk is het niet per se de vaatwasser, maar de gehele keuken die niet meer wordt betreden door de werkster, m.u.v. stofzuigen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194993075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het überhaupt met Corona te maken heeft. TS zou dat eens kunnen vragen morgen.
Resistance is futile.
pi_194993105
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het überhaupt met Corona te maken heeft. TS zou dat eens kunnen vragen morgen.
Voor een slim persoon ben je best wel dom
pi_194993110
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

In totaal zijn er 8 mensen die zich er niet in kunnen vinden. Totaal ~120 werknemers, maar grotendeels is 40+, dus die tellen minder mee. De 8 die zich er niet in vinden zijn tevens ook de efficiëntere werknemers.
Ben jij degene die hier het meeste onrust over veroorzaakt?
Resistance is futile.
pi_194993115
quote:

[..]

Begreep dat het inderdaad vanwege corona is. Slechts 20% bezetting.

Maarja, morgen update na de meeting
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194993134
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ben jij degene die hier het meeste onrust over veroorzaakt?
Nee, natuurlijk niet. Ben natuurlijk niet degene die het hardst gaat klagen, want ben wel geliefd.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
pi_194993171
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het niet per se de vaatwasser, maar de gehele keuken die niet meer wordt betreden door de werkster, m.u.v. stofzuigen.
Want? Wordt die niet meer gebruikt? Retorische vraag, aangezien je impliciet zegt dat de vaatwasser in de keuken staat.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194993200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:41 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je aan het trollen bent en dat dit topic eigenlijk in KLB hoort.

Met 120 medewerkers op de afdeling ben je welgeteld 1 keer in de 4 maanden aan de beurt om op te ruimen. Misschien 2 keer in 4 maanden als er twee opruimmomenten per dag zijn.

Daar ga je neem ik aan je baan niet voor op het spel zetten.
  Vis een optie? donderdag 10 september 2020 @ 21:51:31 #73
70532 loveli
N
pi_194993209
Ik ben heel benieuwd welk corona-gerelateerd gevaar in de vaatwasser schuilt.
crap in = crap out
pi_194993248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Hoezo een probleem?
Dit is gewoon een gesprek. Dit is een beetje "doe dit, geen tegenspraak"

Huur gewoon weer een schoonmaakster in ofzo.
Omdat ik een tyfushekel heb aan mensen die zich te goed vinden om de boel met elkaar een beetje in orde te houden.

Het zijn de lastige gevallen. Goede werknemers die zich wel slecht gedragen en daarmee de sfeer en collegiale cultuur verzieken.

De achoonmaakster is misschien bezig alle deurknoppen 5x per dag schoon te maken oid. En misschien loopt het bedrijf omzet mis. Ik heb geen idee. Maar in dit soort situaties verwacht je dat mensen zich volwassen gedragen en soms even iets doen wat nodig is en niet perse de normale werkzaamheden zijn.
Whatever...
pi_194993260
quote:

[..]

Tja, inderdaad. Bij ons wordt er juist extra schoongemaakt ondanks dat 95% thuis werkt. Voor de toch aanwezige mensen wordt alles elke dag goed schoongemaakt. Zelfs de koffiemachine wordt ook gewoon elke dag gereinigd en aangevuld ondanks dat er nauwelijks mensen op kantoor zijn. Het bedrijfsrestaurant regelt ook gewoon schoon servies etc.

Is de 'baas' niet gewoon aan het bezuinigen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')