In de sportschool doe ik alleen kracht en mobiliteit (limber 11 als warming up). Met mooi weer een flink stuk wandelen als active recovery en vechtsport als cardio.quote:Op zondag 13 september 2020 14:57 schreef Spanky78 het volgende:
Nog wel een vraag: hoeveel en wat voor cardio doen jullie? En waarom? Ik doe op de herstel dagen meestal cardio: rondje hardlopen of op de racefiets, wandelen doe ik tussen de middag op werk... meestal geen cardio in de sportschool (want dat vind ik kut, ik doe een enkele keer tien minuutjes voluit, tot failure zeg maar om wat conditie op te bouwen).
de reden voor cardio is dat ik fit wil zijn, daar
Hoort ook een aardige conditie bij. Geen zin om we spiermassa te hebben en dan een trap nauwelijks op te komen. Daarnaast helpt voldoende cardio je lichaam vet te verbranden en ik kan dan lekker veel eten. Vandaag 1300 verbrand met fietsen. Dus dat biertje straks is dik verdiend.
KOM VECHTEN DAN DIKKE HOMO MONGOOL!!!!!quote:Op zondag 13 september 2020 16:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
In de sportschool doe ik alleen kracht en mobiliteit (limber 11 als warming up). Met mooi weer een flink stuk wandelen als active recovery en vechtsport als cardio.
Neequote:Op zondag 13 september 2020 16:53 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Is de buurvrouw niet thuis vandaag?
Klopt. Die vind ik ook idioot.quote:Op zondag 13 september 2020 16:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niets mis mee. Behalve die idiote pull-ups van jullie dan.
Tot failure gaan met krachttrainen houdt in dat je op dat moment niet nog een rep kan doen met je huidige gewicht; tenminste dat is de definitie die ik het meest gebruikt zie worden. ook wel 0RIR (Reps in Reserve) of 10RPE. Als je gewicht verlaagt en doorgaat is het waarschijnlijk een drop-set te noemen.quote:Op zondag 13 september 2020 00:24 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Tja, wat is echt tot failure gaan ook. Failure met 1 gewicht? Gewicht verlagen tijdens de set zodat je meer totaal aantal reps haalt per set? Failure als in de hele dag geen enkele set meer kunnen produceren of failure in het moment?
Nouuu, bij 100pullups of pushups fail ik regelmatigquote:Op zondag 13 september 2020 18:44 schreef Spanky78 het volgende:
De vraag bij failure is het kunnen (spieren geven op, dan is het een echte fail) of is het durven ( denk je dat je niet meer kunt en kan je de inspanning niet opbrengen- dat is geen fail maar opgeven).
Ik zie in de sportschool meer mentale fails (opgeven) dan fysieke fails.
Train zelf ook op 1 rir. Dat probeer ik tenminste. Maar soms had je er best nog we meer dan 1 gekund.
5 x 20 lukt nog wel ...pullups laat maarquote:Op zondag 13 september 2020 19:11 schreef Rene het volgende:
[..]
Nouuu, bij 100pullups of pushups fail ik regelmatig!
3x10quote:Op zondag 13 september 2020 19:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
5 x 20 lukt nog wel ...pullups laat maar![]()
3-5 max achter elkaar. Dat is frustrerend. Weliswaar kipping. Strict gaat ook niet in grote getallen. 10 max. Net als chinupsquote:
Ja euh. Dat is conditietraining. Net zoiets als sprinten tot je niet meer kunt.quote:Op zondag 13 september 2020 19:11 schreef Rene het volgende:
[..]
Nouuu, bij 100pullups of pushups fail ik regelmatig!
Vind dat ook wel spierkracht hoor. Op den duur zitten je armen compleet vol. Net als benchen.quote:Op zondag 13 september 2020 20:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja euh. Dat is conditietraining. Net zoiets als sprinten tot je niet meer kunt.
Het is kracht-uithouding. Je gebruikt andere energiesystemen en je activeert/stimuleert andere soorten spiervezels. hardlopen is duizenden miniscule squats... (bij wijze van).quote:Op zondag 13 september 2020 20:33 schreef Rene het volgende:
[..]
Vind dat ook wel spierkracht hoor. Op den duur zitten je armen compleet vol. Net als benchen.
Bij mij is dat dan weer bankdrukken wat stagneert.quote:Op maandag 14 september 2020 12:32 schreef Cockwhale het volgende:
Pull ups gaan bij mij uber traag in krachtvordering.
Benchpress heb ik nooit fijn gevonden met een barbell. Vind de polspositie niet fijn. Nogal onnatuurlijk recht.quote:Op maandag 14 september 2020 15:30 schreef Questular het volgende:
BP doe ik al tijden niet meer. Ik train borst veel liever met dumbells. Flat/Incline/Decline/Flys.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |