Het maakt wel uit als je roept dat het om meer gevallen zal gaan terwijl dit niet zo is.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het maakt niet echt uit of het om 1 persoon gaat, het onderzoek ligt volledig stil. Elk persoon is er een teveel tijdens een onderzoeksfase, die nu nog relatief klein zijn
Ja en? Dit is een proef op een paar duizend personen, als het daar al bij 1 misgaat, dan heb je een serieus probleem.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:28 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
Lezen mensen eigenlijk wel of is het echt normaal dat je gewoon wat gaat schreeuwen en dus is het waar?
Net als dat er wel meer incidenten zullen zijn er staat letterlijk dat het om één persoon gaat.
![]()
Nee dat klopt inderdaad wel de feiten juist houden.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Het maakt wel uit als je roept dat het om meer gevallen zal gaan terwijl dit niet zo is.
Of ik roep even dat iedereen wel dood zal zijn want dat maakt niet uit, het onderzoek ligt toch wel stil.
Wie roept dat?quote:Op woensdag 9 september 2020 07:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Het maakt wel uit als je roept dat het om meer gevallen zal gaan terwijl dit niet zo is.
Of ik roep even dat iedereen wel dood zal zijn want dat maakt niet uit, het onderzoek ligt toch wel stil.
Eh ja, denk dat ze het ook wel serieus nemen.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:40 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja en? Dit is een proef op een paar duizend personen, als het daar al bij 1 misgaat, dan heb je een serieus probleem.
quote:
Ben wel de googlelaar hier de laatste dagen.quote:Op woensdag 9 september 2020 00:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zal wel wat meer aan de hand zijn dan een individueel gevalletje.
Man, neem effe een koffie.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Eh ja, denk dat ze het ook wel serieus nemen.
Maar eigenlijk weet je niks want er kan iets mis zijn met het vaccin maar ook met de persoon maar toch roep jij al:"Next!"
Denk dat ze je mening vast meenemen in de evaluatie en gelijk doorhoppen naar een volgend vaccin.
Dat laatste, maar ministerie van De Jonge, dus de zoveelste stok om hem mee te slaan.quote:Op woensdag 9 september 2020 07:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is dit nu een fout van de jonge, of gewoon dom van een medewerker?
Kom jij onder een steen vandaan?quote:Op woensdag 9 september 2020 08:15 schreef pussycatdoll het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rkingen-proefpersoon
OXFORD - De Britse farmaceut AstraZeneca en de Universiteit van Oxford onderbreken de vergevorderde proeven met een mogelijk coronavaccin om veiligheidsredenen, meldt de gezondheidsnieuwswebsite Stat News. Het potentiële vaccin heeft mogelijk ongewenste bijeffecten veroorzaakt bij een proefpersoon. De Europese Commissie en Nederland hebben een deal met AstraZeneca gesloten voor het vaccin dat de farmaceut met de Universiteit van Oxford ontwikkelt.
En nog meer tekst
...
Worden nog zware maanden voor De Jonge richting de verkiezingen.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dat laatste, maar ministerie van De Jonge, dus de zoveelste stok om hem mee te slaan.
Dus Nederland straks meer positieve tests, maar minder doden? Prima toch.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:00 schreef Elan het volgende:
https://m.limburger.nl/cn(...)len-duitsland-omlaag
Kijken of we vandaag wellicht Duitsland kunnen inhalen.
Overigens wel 9 doden daar, versus 0 doden hier. Best opmerkelijk aangezien die aantallen zo dicht bij elkaar liggen.
Je hebt het pas sinds twee posts over een compleet inkomensafhankelijk stelsel. Het punt was dat er helemaal geen inkomensafhankelijk stelsel is. Blijkbaar begrijp je dus ook wel dat het er wel is alleen zoek je nu een uitweg om je punt te kunnen blijven maken. Dat is altijd vrij duidelijk bij je wanneer je met Hans, snuggere, tjappie of vriend aan komt zetten.quote:Op woensdag 9 september 2020 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik wel.
Je laat 75% van de hogere inkomensdiversiteit (namelijk vanaf het inkomen rond of zelfs net onder modaal) volledig buiten je stelsel.
Dat is natuurlijk geen compleet inkomensafhankelijk stelsel, vriend. Dat is gewoon ordinaire compensatie zodat mensen niet in armoede vervallen.
Het staat ook gewoon letterlijk als zodanig omschreven:
[..]
Wel ligt de bijdrage Zvw bij een hoger inkomen natuurlijk hoger, maar zorgpremie staat daar los van, die is voor iedereen gelijk. Tenzij je het niet kunt bekostigen.
Nog meer maatregelen en als die niet helpen natuurlijk nog een schepje erbovenop!quote:Op woensdag 9 september 2020 00:13 schreef RipCity het volgende:
Lol@engelsen: meer dan 6 mensen samen verboden buiten of binnen Vanaf volgende week.
Maar je mag wel in vliegtuigen en alles maar samen op afstand in een park niet :’)
https://www.bbc.com/news/uk-54081131
Nogal een maatregel zeg..
Als die cijfers een correcte weergave van de feiten zijn is dat absoluut goed nieuws.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:10 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dus Nederland straks meer positieve tests, maar minder doden? Prima toch.
Het lijkt er trouwens op alsof je hoopt dat we Duitsland inhalen... Waarom?
Volgens jou was dat er wel degelijk. Je begon nota bene over zorgtoeslag om je punt te maken. Het is allemaal erg lastig te begrijpen voor je merk ik wel.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het pas sinds twee posts over een compleet inkomensafhankelijk stelsel. Het punt was dat er helemaal geen inkomensafhankelijk stelsel is. Blijkbaar begrijp je dus ook wel dat het er wel is alleen zoek je nu een uitweg om je punt te kunnen blijven maken. Dat is altijd vrij duidelijk bij je wanneer je met Hans, snuggere, tjappie of vriend aan komt zetten.
Lolquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het dus wel inkomensafhankelijk, alleen niet zoals jij dat graag zou zien. Volksstammen in Nederland betalen minder premie dan mensen die meer verdienen, En by far niet alleen minima.
Hoop je helemaal niks?quote:Op woensdag 9 september 2020 09:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die cijfers een correcte weergave van de feiten zijn is dat absoluut goed nieuws.
En ik hoop helemaal niks. Bijzonder vreemde conclusies trek jij toch altijd in dit topic.
Ja het is er toch ook? Dat is de hele tijd mijn puntquote:Op woensdag 9 september 2020 09:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens jou was dat er wel degelijk. Je begon nota bene over zorgtoeslag om je punt te maken. Het is allemaal erg lastig te begrijpen voor je merk ik wel.
Het is de hele tijd je punt, je spreekt jezelf keihard tot drie keer toe keihard tegenquote:Op woensdag 9 september 2020 09:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja het is er toch ook? Dat is de hele tijd mijn punt.
Dus hou je mislukte poging tot kleinerend doen vooral voor je. Als je er niet uitkomt hou dan gewoon je mond.
Kan je het ze kwalijk nemen? Zolang de mensen, dan bedoel ik niet al die egoïsten die maling hebben aan de regels of kritiek erop hebben, het zelf ook geloven, kunnen ze prima doorgaan op deze weg.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog meer maatregelen en als die niet helpen natuurlijk nog een schepje erbovenop!
Dus je verwijt mij het allemaal niet te begrijpen, en komt dan hiermee aan zetten. Omdat ik de beroerdste niet ben een kleine samenvatting.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is de hele tijd je punt, je spreekt jezelf keihard tot drie keer toe keihard tegenWat een lachwekkend figuur ben jij zeg .
Ow, dat gaat echt lekker ja...quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels zie ik geluiden op Twitter dat vrijwel alle teststraten vol zitten.
Dat gaat nog wat worden in de herfst.
[ twitter ]
De herfst is nog nauwelijks begonnen. Belooft wat wanneer iedereen aan het snotteren is.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, dat gaat echt lekker ja...
What could go wrong?quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Herfst? Komende week 28 graden Indian Summer.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De herfst is nog nauwelijks begonnen. Belooft wat wanneer iedereen aan het snotteren is.
Ja gelukkig, nog even genieten van het goede weerquote:Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herfst? Komende week 28 graden Indian Summer.
Tijd dat deze onzin stopt inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog meer maatregelen en als die niet helpen natuurlijk nog een schepje erbovenop!
Prima ook voor de horeca en de (sport)kantines. Zoveel mogelijk mensen naar buiten.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja gelukkig, nog even genieten van het goede weer
Niet compleet of slechts ten dele = uiteindelijk ook niet. Maar dat lijk jij niet te (willen) begrijpen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je verwijt mij het allemaal niet te begrijpen, en komt dan hiermee aan zetten. Omdat ik de beroerdste niet ben een kleine samenvatting.
Elan: in NL is geen inkomensafhankelijk stelsel (zie je het verschil al?)
Iemand anders: ja hoi zorgtoeslag
Elan: is alleen bij minima
D_S: lol minima.
Elan: begrijpt nog steeds niet dat mensen die onder modaal verdienen niet echt minima zijn en tovert cijfertjes tevoorschijn
D_S: volksstammen in NL betalen minder zorgpremie dan mensen op basis van hun inkomen, dus hebben we een inkomensafhankelijk stelsel
Elan: alleen de armen tegemoetkomen is geen compleet inkomensafhankelijk stelsel
Ineens komt daar dus compleet bij. Omdat je dus (nogmaals) prima begrijpt dat er een dergelijk stelsel is, maar dat komt je punt niet uit. Draaien, keren, keertje vriend/tjappie/Hans gebruiken en hopen dat je niet door de mand valt. Nou vriend, dat doe je aardig.
Vreselijk ja. Ben klaar met de hitte.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herfst? Komende week 28 graden Indian Summer.
Laat de nazomer maar zolang mogelijk duren ja. En hopelijk een hele zachte winter.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima ook voor de horeca en de (sport)kantines. Zoveel mogelijk mensen naar buiten.
Dit is wel flauw, de afspraak was binnen 48 uur getest en uitslag. Niet dat je je dezelfde dag of a la minuut kon laten testen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Grotere onzin dan dit ga ik vandaag niet meer lezen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet compleet of slechts ten dele = uiteindelijk ook niet. Maar dat lijk jij niet te (willen) begrijpen.
Volgens jou was het inkomensafhankelijk, omdat mensen met een laag inkomen gecompenseerd werden, hele volksstammen zelfs. Mijn punt was dat het niet inkomensafhankelijk was omdat er zo dus alsnog een enorme kloof ontstaat omdat het op het leeuwendeel geen betrekking heeft omdat ze (aanzienlijk) meer verdienen. Dan zijn er wel de sociale premies die dat recht moeten trekken maar dat gebeurd ook maar ten dele. Er is door de SP vorig jaar nota bene nog een voorstel gedaan om de zorg volledig te fiscaliseren. Omdat tweeverdieners met modaal 20% van hun inkomen aan zorg kwijt zijn en de rijksten maar 11%.
Zonnetje in september, niks mis mee hoor. You should try it sometimes!quote:Op woensdag 9 september 2020 09:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Ben klaar met de hitte.
Waarom is dat onzin? Het heeft toch alleen betrekking op een vooraf geselecteerde groep? Een zuiver inkomensafhankelijk zorgstelsel zou gewoon betekenen dat je (puur naar ratio van inkomen) moet aftikken bij de fiscus.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Grotere onzin dan dit ga ik vandaag niet meer lezen.
Of het een kloof met zich mee brengt is niet relevant. Het is er, dat partijen het anders willen zien en dat het niet goed functioneert is een heel ander verhaal. Zoals ik al drie of vier keer heb aangegeven. Over niet (willen) begrijpen gesproken.
Wel klaar mee ook.
Vrijwel alle teststraten in de randstad bedoel je?quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
En dus ga je de rijken juist absoluut gezien extra belasten? Terwijl we al bizar veel belasting betalen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? Het heeft toch alleen betrekking op een vooraf geselecteerde groep? Een zuiver inkomensafhankelijk zorgstelsel zou gewoon betekenen dat je (puur naar ratio van inkomen) moet aftikken bij de fiscus.
Dat gedoe met die zorgtoeslag, of toeslagen überhaupt is zo krom als wat. Als je 1000 euro per jaar teveel gaat verdienen raak je alles kwijt en kun je er netto zelfs op achteruit gaan. Mensen met hele hoge inkomens hoeven niet extra te betalen, ik vind dat totaal niet voldoen aan de definitie van een adequaat inkomensafhankelijk zorgstelsel zoals andere landen dat kennen.
Brabant ookquote:Op woensdag 9 september 2020 10:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vrijwel alle teststraten in de randstad bedoel je?
Na iedere nies en snottebel 10 dagen thuis zitten, gaat iedereen ook braaaaaf doenquote:Op woensdag 9 september 2020 10:19 schreef FL_Freak het volgende:
Als je niet getest kunt worden zet jezelf dan in ieder geval in quarantaine en neem je verantwoordelijkheid,
Ja en nee. Ik nam toen ik uit Spanje terug kwam mijn verantwoordelijkheid door me 1. te laten testen op het vliegveld en 2. na de negatieve uitslag toch de 10 dagen quarantaine aan te houden omdat ik thuis kon werken.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:19 schreef FL_Freak het volgende:
Als je niet getest kunt worden zet jezelf dan in ieder geval in quarantaine en neem je verantwoordelijkheid,
edit- al gepost zie ik..quote:Op woensdag 9 september 2020 10:29 schreef quirina het volgende:
Tijd voor thuis test kits!
Wakker worden regering doe er wat aan want nu zit iedereen die even kucht of niest bijna een week thuis omdat die testen niet sneller kunnen.
Klopt, ken er ook een zooi die net terug zijn van vakantie uit een gebied dat oranje sprong en niet in quarantaine gaan.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik nam toen ik uit Spanje terug kwam mijn verantwoordelijkheid door me 1. te laten testen op het vliegveld en 2. na de negatieve uitslag toch de 10 dagen quarantaine aan te houden omdat ik thuis kon werken.
Ten eerste hoorden we in Spanje al veel Nederlanders verkondigen 'dat ze wel even bekeken of ze in quarantaine zouden gaan' en ten tweede is met name de factor 'werk' en in hoe zeer dat thuis gedaan kan worden en hoe je baas daarmee omgaat nogal bepalend voor velen.
Heel begrijpelijk, maar je zult maar je collega's en daarmee je bedrijf aansteken. Zou het niet op m'n geweten willen hebbenquote:Op woensdag 9 september 2020 10:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Klopt, ken er ook een zooi die net terug zijn van vakantie uit een gebied dat oranje sprong en niet in quarantaine gaan.
Het kost je je eigen vakantiedagen en mensen bepalen zelf wel of ze vinden dat ze risico hebben gelopen.
M’n nicht is net terug uit Frankrijk van een plek die oranje is maar zat op een afgelegen plek in een prive vakantiehuis met alleen haar vriend. Boodschappen werden bezorgd dus hebben ze geen risico gelopen. Gewoon aan het werk daarna.
Tsja, gedrag is ook wel voor een gedeelte veroorzaakt door inconsistentie in het adviesbeleid.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Klopt, ken er ook een zooi die net terug zijn van vakantie uit een gebied dat oranje sprong en niet in quarantaine gaan.
Het kost je je eigen vakantiedagen en mensen bepalen zelf wel of ze vinden dat ze risico hebben gelopen.
M’n nicht is net terug uit Frankrijk van een plek die oranje is maar zat op een afgelegen plek in een prive vakantiehuis met alleen haar vriend. Boodschappen werden bezorgd dus hebben ze geen risico gelopen. Gewoon aan het werk daarna.
Waarom niet? Eigen verantwoordelijkheid is niet echt heel lastig toch?quote:Op woensdag 9 september 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na iedere nies en snottebel 10 dagen thuis zitten, gaat iedereen ook braaaaaf doen
Testen staat en valt alles mee.
Niet iedereen heeft de luxe om thuis te kunnen werken, en niet elke werkgever is er coulant in. Mijn broertje werkt in de ouderenzorg, daar wordt door het management gewoon gezegd als je je hebt laten testen: "Kom maar werken tot de uitslag van je test er is, als het positief is blijf je maar thuis"quote:Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk, maar je zult maar je collega's en daarmee je bedrijf aansteken. Zou het niet op m'n geweten willen hebben![]()
Als je nu dan leest dat mensen zeer veel moeite moeten doen om een test te krijgen en ondertussen thuis moeten afwachten, dan maak je je toch zorgen.
Gister op een verjaardag nog over gehad.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:51 schreef capricia het volgende:
In Engeland heeft de regering nu ook ingevoerd dat je niet met meer dan 6 mensen thuis mag afspreken :
https://www.msn.com/en-gb(...)/ar-BB18QxSD?ocid=st
6 exclusief bewoners, en exclusief kinderen tot 12 uit mijn hoofd.quote:Op woensdag 9 september 2020 11:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Gister op een verjaardag nog over gehad.
Is het nu 6 incl. de bewoners van het huis of 6 gasten?
Is een beetje hetzelfde als hier, toch?quote:Op woensdag 9 september 2020 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
6 exclusief bewoners, en exclusief kinderen tot 12 uit mijn hoofd.
Verschil is dat het daar in de wet is vastgelegd, terwijl het hier een dringend advies is. De Britten zijn woest om deze kromme maatregel die (binnen en buiten) voor boetes kan zorgen.quote:Op woensdag 9 september 2020 10:51 schreef capricia het volgende:
In Engeland heeft de regering nu ook ingevoerd dat je niet met meer dan 6 mensen thuis mag afspreken :
https://www.msn.com/en-gb(...)/ar-BB18QxSD?ocid=st
Gewoon op het werk goed uit je doppen kijken. Reishistorie of niet, je kan beide keren besmet zijn.quote:Op woensdag 9 september 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de luxe om thuis te kunnen werken, en niet elke werkgever is er coulant in. Mijn broertje werkt in de ouderenzorg, daar wordt door het management gewoon gezegd als je je hebt laten testen: "Kom maar werken tot de uitslag van je test er is, als het positief is blijf je maar thuis"
En dat is juist de plek waar risico is. Dat bericht heb ik vaker voorbij zien/horen komen, ook in ziekenhuizen.
Denk dat daarnaast veel mensen die de luxe om thuis te werken niet hebben (denk aan facilitaire diensten, bedrijfsrestaurants etc) vaak ook niet de financiële middelen hebben om 2 weken vrij te nemen. Veel mensen zullen een risicoafweging voor henzelf maken, als je elke maand de eindjes al aan elkaar moet knopen kan dit er nog wel bij zegmaar.
The unexpected adverse reaction in a participant is a female hospitalized with transverse myelitis that includes loss of use of her hands & feet.quote:
Dat mag helemaal niet. Klacht indienen bij de arbeidsinspectie en melden bij de gemeente.quote:Op woensdag 9 september 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de luxe om thuis te kunnen werken, en niet elke werkgever is er coulant in. Mijn broertje werkt in de ouderenzorg, daar wordt door het management gewoon gezegd als je je hebt laten testen: "Kom maar werken tot de uitslag van je test er is, als het positief is blijf je maar thuis"
En dat is juist de plek waar risico is. Dat bericht heb ik vaker voorbij zien/horen komen, ook in ziekenhuizen.
Denk dat daarnaast veel mensen die de luxe om thuis te werken niet hebben (denk aan facilitaire diensten, bedrijfsrestaurants etc) vaak ook niet de financiële middelen hebben om 2 weken vrij te nemen. Veel mensen zullen een risicoafweging voor henzelf maken, als je elke maand de eindjes al aan elkaar moet knopen kan dit er nog wel bij zegmaar.
Het is maandenlang overheidsbeleid geweest voor ziekenhuispersoneel. Bij klachten werkte je door.quote:Op woensdag 9 september 2020 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag helemaal niet. Klacht indienen bij de arbeidsinspectie en melden bij de gemeente.
Voor de zorg gelden andere regeltjes he?quote:Op woensdag 9 september 2020 11:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag helemaal niet. Klacht indienen bij de arbeidsinspectie en melden bij de gemeente.
Desondanks zou ik toch zeggen: probeer te testen. Klachten kunnen wel op z'n retour zijn, maar wie zegt dat het daarmee geen corona is? Er ontstaat nu zo'n enorm groot grijs gebied en als je dan ook nog te horen krijgt dat je +100 km moet rijden, dan heeft Nederland een serieus probleem voor de aankomende maanden.quote:Op woensdag 9 september 2020 11:40 schreef Jazeg het volgende:
Ik probeer al vanaf maandagochtend een testafspraak te maken. Heb welgeteld 1 keer iemand aan de telefoon gehad die zei dat ik het een uur later nog eens moest proberen want het afsprakensysteem lag plat. Een uur later was de hele boel onbereikbaar.
Online kreeg ik als enige optie Amsterdam 2 dagen later. Ik woon in Brabant 😂. Wat een drama. Inmiddels zijn de klachten op z’n retour maar helaas heeft mijn dochter dus wel een week school gemist. Leuk als je net op de middelbare begonnen bent.
Wat een flauwekul.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin
De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Het Oxford-vaccin is gebaseerd op een chimpanseeadenovirus.
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/xDMEnZWgJC
Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.
quote:AstraZeneca wil niet bevestigen dat het om myelitis transversa gaat. Ook is vooralsnog niet duidelijk of er überhaupt een verband bestaat met het coronavaccin. Het tijdelijk stopzetten van de vaccinproeven is een routineprocedure die moet plaatsvinden als een proefpersoon een ‘potentieel onverklaarbare ziekte oploopt’, benadrukt de farmaceut in een officiële verklaring. ‘In studies met veel mensen kan het gebeuren dat iemand ziek wordt, maar het moet onafhankelijk en zorgvuldig worden onderzocht.’ Een onafhankelijke medische commissie doet nu onderzoek naar de kwestie.
Dat is mooi.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb de bron gelinkt, de New York Times.
Van de NY times zelf:quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin
De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.
Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
Zoals het hier wordt omschreven lijkt het geval van de transverse myelitis weer om iemand anders te gaan.quote:A person familiar with the situation, and who spoke on the condition of anonymity, said that the participant had been enrolled in a Phase 2/3 trial based in the United Kingdom. The individual also said that a volunteer in the U.K. trial had been found to have transverse myelitis, an inflammatory syndrome that affects the spinal cord and is often sparked by viral infections. However, the timing of this diagnosis, and whether it was directly linked to AstraZeneca’s vaccine, is unclear.
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."quote:Op woensdag 9 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Van de NY times zelf:
[..]
Zoals het hier wordt omschreven lijkt het geval van de transverse myelitis weer om iemand anders te gaan.
Laten we maar niet te voorbarig zijn.
Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokkenquote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:
[..]
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
Dat soort (tijdelijke) onderbrekingen zijn niet ongebruikelijk.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:
[..]
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de zorg gelden andere regeltjes he?
Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef noodgang het volgende:
Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokken
Nee in alle zorg, verder uiteraard eens over misbruik.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.
https://www.cnvconnectief(...)-in-zorg-en-welzijn/
Lekker makkelijk om nu af te geven op het feit dat de Jonge al miljoenen doses heeft besteld. Met de mondkapjes waren ze te laat, met testmateriaal waren ze laat en nu zijn ze eens proactief bezig en kom je met zo'n flauwe opmerking.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin
De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.
quote:Op woensdag 9 september 2020 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee in alle zorg, verder uiteraard eens over misbruik.
quote:Testbeleid
Vanaf 1 juni geldt:
Iedereen in heel Nederland met één of meer van onderstaande klachten moet thuisblijven.
Iedereen met dergelijke klachten die passen bij het nieuwe coronavirus kan zich laten testen. Het is van groot belang dat zorgmedewerkers (en hun huisgenoten) zich bij klachten direct laten testen.*
Totdat de testuitslag bekend is blijft de persoon/zorgmedewerker met klachten thuis. Als deze persoon koorts en/of benauwdheid heeft, dan moeten ook alle huisgenoten thuisblijven tot na de testuitslag.
https://lci.rivm.nl/lci.r(...)ersinzetentestbeleid
Dat was om aan te geven dat het hier het vaccin betrof waar Nederland op in heeft geschreven, er zijn er vele, niet iedereen zegt de naam AstraZeneca iets.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:16 schreef Multatilu het volgende:
Lekker makkelijk om nu af te geven op het feit dat de Jonge al miljoenen doses heeft besteld. Met de mondkapjes waren ze te laat, met testmateriaal waren ze laat en nu zijn ze eens proactief bezig en kom je met zo'n flauwe opmerking.
Waarvan ze geen idee hebben of het een relatie heeft met het vaccin.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:
[..]
Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.
Waar lees je dit?quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Als je dat iets duidelijker opgeschreven had, had ik het wellicht ook zo opgevat.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was om aan te geven dat het hier het vaccin betrof waar Nederland op in heeft geschreven, er zijn er vele, niet iedereen zegt de naam AstraZeneca iets.
Ik ben nog steeds bezig maar 100 km rijden ga ik niet doen, dat is te gek voor woorden. Dan maar thuisblijven.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks zou ik toch zeggen: probeer te testen. Klachten kunnen wel op z'n retour zijn, maar wie zegt dat het daarmee geen corona is? Er ontstaat nu zo'n enorm groot grijs gebied en als je dan ook nog te horen krijgt dat je +100 km moet rijden, dan heeft Nederland een serieus probleem voor de aankomende maanden.
quote:
quote:Bij hoge uitzondering en alléén als de zorgcontinuïteit in het geding komt (zie boven), kan hiervan afgeweken worden, mits de zorgmedewerker geen klachten heeft en tijdens het werk altijd een chirurgisch mondneusmasker minimaal type II draagt. Daarnaast draagt de zorgmedewerker ook nog handschoenen bij persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek. Deze zorgmedewerker krijgt heldere instructies over het vroegtijdig signaleren van gezondheidsklachten en wordt bij voorkeur niet ingezet voor zorg van de meest kwetsbaren binnen de instelling.
Maar geen Corona toch?quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin
Er is inderdaad een kleine kans dat ze gelijktijdig met het geïnjecteerd worden met dat chimpanseevirus toevallig een normaal griepje heeft opgelopen wat overgeslagen is op haar ruggenmerg.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarvan ze geen idee hebben of het een relatie heeft met het vaccin.
Bij hoge uitzondering als de zorgcontinuïteit in het geding is én er geen sprake is van klachten, mag toch hopen dat iemand die gewoon op een afdeling in een verzorgingshuis werkt niet onder die noemer gerekend wordt.quote:
Als je er 5 of 6 tegelijk hebt kan ik me zo voorstellen dat dat wel het geval is.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij hoge uitzondering als de zorgcontinuïteit in het geding is, mag toch hopen dat iemand die gewoon op een afdeling in een verzorgingshuis werkt niet onder die noemer gerekend wordt.
Ah ja laat maar ik heb het verkeerd begrepen. Dit gaat natuurlijk over de quarantaine-maatregelen. Ik begreep dat iemand met klachten gewoon moest komen werken in afwachting van de testuitslag. Vond het al zo'n raar verhaalquote:Op woensdag 9 september 2020 12:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je er 5 of 6 tegelijk hebt kan ik me zo voorstellen dat dat wel het geval is.
Ging inderdaad over de COVID afdeling, had ik even moeten zeggenquote:Op woensdag 9 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ja laat maar ik heb het verkeerd begrepen. Dit gaat natuurlijk over de quarantaine-maatregelen. Ik begreep dat iemand met klachten gewoon moest komen werken in afwachting van de testuitslag. Vond het al zo'n raar verhaal![]()
Lijkt me kras als het overwegend Belgen waren.quote:Op woensdag 9 september 2020 13:09 schreef Salina het volgende:
Binnenkort een clustertje in Rijsbergen e.o.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |