"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."quote:Op woensdag 9 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Van de NY times zelf:
[..]
Zoals het hier wordt omschreven lijkt het geval van de transverse myelitis weer om iemand anders te gaan.
Laten we maar niet te voorbarig zijn.
Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokkenquote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:
[..]
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
Dat soort (tijdelijke) onderbrekingen zijn niet ongebruikelijk.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:
[..]
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de zorg gelden andere regeltjes he?
Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef noodgang het volgende:
Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokken
Nee in alle zorg, verder uiteraard eens over misbruik.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.
https://www.cnvconnectief(...)-in-zorg-en-welzijn/
Lekker makkelijk om nu af te geven op het feit dat de Jonge al miljoenen doses heeft besteld. Met de mondkapjes waren ze te laat, met testmateriaal waren ze laat en nu zijn ze eens proactief bezig en kom je met zo'n flauwe opmerking.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin
De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Het Oxford-vaccin is gebaseerd op een chimpanseeadenovirus.
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/xDMEnZWgJC
Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.
Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
quote:Op woensdag 9 september 2020 12:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee in alle zorg, verder uiteraard eens over misbruik.
quote:Testbeleid
Vanaf 1 juni geldt:
Iedereen in heel Nederland met één of meer van onderstaande klachten moet thuisblijven.
Iedereen met dergelijke klachten die passen bij het nieuwe coronavirus kan zich laten testen. Het is van groot belang dat zorgmedewerkers (en hun huisgenoten) zich bij klachten direct laten testen.*
Totdat de testuitslag bekend is blijft de persoon/zorgmedewerker met klachten thuis. Als deze persoon koorts en/of benauwdheid heeft, dan moeten ook alle huisgenoten thuisblijven tot na de testuitslag.
https://lci.rivm.nl/lci.r(...)ersinzetentestbeleid
Dat was om aan te geven dat het hier het vaccin betrof waar Nederland op in heeft geschreven, er zijn er vele, niet iedereen zegt de naam AstraZeneca iets.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:16 schreef Multatilu het volgende:
Lekker makkelijk om nu af te geven op het feit dat de Jonge al miljoenen doses heeft besteld. Met de mondkapjes waren ze te laat, met testmateriaal waren ze laat en nu zijn ze eens proactief bezig en kom je met zo'n flauwe opmerking.
Waarvan ze geen idee hebben of het een relatie heeft met het vaccin.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:
[..]
Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.
Waar lees je dit?quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Als je dat iets duidelijker opgeschreven had, had ik het wellicht ook zo opgevat.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:19 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was om aan te geven dat het hier het vaccin betrof waar Nederland op in heeft geschreven, er zijn er vele, niet iedereen zegt de naam AstraZeneca iets.
Ik ben nog steeds bezig maar 100 km rijden ga ik niet doen, dat is te gek voor woorden. Dan maar thuisblijven.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Desondanks zou ik toch zeggen: probeer te testen. Klachten kunnen wel op z'n retour zijn, maar wie zegt dat het daarmee geen corona is? Er ontstaat nu zo'n enorm groot grijs gebied en als je dan ook nog te horen krijgt dat je +100 km moet rijden, dan heeft Nederland een serieus probleem voor de aankomende maanden.
quote:
quote:Bij hoge uitzondering en alléén als de zorgcontinuïteit in het geding komt (zie boven), kan hiervan afgeweken worden, mits de zorgmedewerker geen klachten heeft en tijdens het werk altijd een chirurgisch mondneusmasker minimaal type II draagt. Daarnaast draagt de zorgmedewerker ook nog handschoenen bij persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek. Deze zorgmedewerker krijgt heldere instructies over het vroegtijdig signaleren van gezondheidsklachten en wordt bij voorkeur niet ingezet voor zorg van de meest kwetsbaren binnen de instelling.
Maar geen Corona toch?quote:Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin
De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Het Oxford-vaccin is gebaseerd op een chimpanseeadenovirus.
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/xDMEnZWgJC
Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.
Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
Er is inderdaad een kleine kans dat ze gelijktijdig met het geïnjecteerd worden met dat chimpanseevirus toevallig een normaal griepje heeft opgelopen wat overgeslagen is op haar ruggenmerg.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarvan ze geen idee hebben of het een relatie heeft met het vaccin.
Bij hoge uitzondering als de zorgcontinuïteit in het geding is én er geen sprake is van klachten, mag toch hopen dat iemand die gewoon op een afdeling in een verzorgingshuis werkt niet onder die noemer gerekend wordt.quote:
Als je er 5 of 6 tegelijk hebt kan ik me zo voorstellen dat dat wel het geval is.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij hoge uitzondering als de zorgcontinuïteit in het geding is, mag toch hopen dat iemand die gewoon op een afdeling in een verzorgingshuis werkt niet onder die noemer gerekend wordt.
Ah ja laat maar ik heb het verkeerd begrepen. Dit gaat natuurlijk over de quarantaine-maatregelen. Ik begreep dat iemand met klachten gewoon moest komen werken in afwachting van de testuitslag. Vond het al zo'n raar verhaalquote:Op woensdag 9 september 2020 12:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je er 5 of 6 tegelijk hebt kan ik me zo voorstellen dat dat wel het geval is.
Ging inderdaad over de COVID afdeling, had ik even moeten zeggenquote:Op woensdag 9 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ja laat maar ik heb het verkeerd begrepen. Dit gaat natuurlijk over de quarantaine-maatregelen. Ik begreep dat iemand met klachten gewoon moest komen werken in afwachting van de testuitslag. Vond het al zo'n raar verhaal![]()
Lijkt me kras als het overwegend Belgen waren.quote:Op woensdag 9 september 2020 13:09 schreef Salina het volgende:
Binnenkort een clustertje in Rijsbergen e.o.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |