abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194968459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Van de NY times zelf:
[..]

Zoals het hier wordt omschreven lijkt het geval van de transverse myelitis weer om iemand anders te gaan.
Laten we maar niet te voorbarig zijn.
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 12:10:58 #177
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194968476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:

[..]

"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokken
pi_194968507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:

[..]

Dat soort (tijdelijke) onderbrekingen zijn niet ongebruikelijk.
pi_194968521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor de zorg gelden andere regeltjes he?
Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.

https://www.cnvconnectief(...)-in-zorg-en-welzijn/
blablablabla
pi_194968523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef noodgang het volgende:

Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokken
Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.
pi_194968538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.

https://www.cnvconnectief(...)-in-zorg-en-welzijn/
Nee in alle zorg, verder uiteraard eens over misbruik.
zie email 27 oktober
pi_194968578
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin

De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Het Oxford-vaccin is gebaseerd op een chimpanseeadenovirus.

https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/xDMEnZWgJC

Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.

Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
Lekker makkelijk om nu af te geven op het feit dat de Jonge al miljoenen doses heeft besteld. Met de mondkapjes waren ze te laat, met testmateriaal waren ze laat en nu zijn ze eens proactief bezig en kom je met zo'n flauwe opmerking.

Nou ja, mocht blijken dat er te grote kans is op te zware bijwerkingen en dit vaccin gaat in het riool, dan is het relatief goede nieuws dat de EU het contract heeft overgenomen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194968582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee in alle zorg, verder uiteraard eens over misbruik.
quote:
Testbeleid
Vanaf 1 juni geldt:

Iedereen in heel Nederland met één of meer van onderstaande klachten moet thuisblijven.
Iedereen met dergelijke klachten die passen bij het nieuwe coronavirus kan zich laten testen. Het is van groot belang dat zorgmedewerkers (en hun huisgenoten) zich bij klachten direct laten testen.*
Totdat de testuitslag bekend is blijft de persoon/zorgmedewerker met klachten thuis. Als deze persoon koorts en/of benauwdheid heeft, dan moeten ook alle huisgenoten thuisblijven tot na de testuitslag.
https://lci.rivm.nl/lci.r(...)ersinzetentestbeleid
blablablabla
pi_194968648
Zou ook compleet van het idiote zijn als zorgmedewerkers in ouderenzorg gewoon aan de slag moeten met klachten. Hoe krijg je zo snel mogelijk de IC's weer vol.
blablablabla
pi_194968653
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:16 schreef Multatilu het volgende:

Lekker makkelijk om nu af te geven op het feit dat de Jonge al miljoenen doses heeft besteld. Met de mondkapjes waren ze te laat, met testmateriaal waren ze laat en nu zijn ze eens proactief bezig en kom je met zo'n flauwe opmerking.
Dat was om aan te geven dat het hier het vaccin betrof waar Nederland op in heeft geschreven, er zijn er vele, niet iedereen zegt de naam AstraZeneca iets.
pi_194968657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:

[..]

Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.
Waarvan ze geen idee hebben of het een relatie heeft met het vaccin.
pi_194968680
quote:
waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Waar lees je dit?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194968687
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:19 schreef Za het volgende:

[..]

Dat was om aan te geven dat het hier het vaccin betrof waar Nederland op in heeft geschreven, er zijn er vele, niet iedereen zegt de naam AstraZeneca iets.
Als je dat iets duidelijker opgeschreven had, had ik het wellicht ook zo opgevat.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194968749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Desondanks zou ik toch zeggen: probeer te testen. Klachten kunnen wel op z'n retour zijn, maar wie zegt dat het daarmee geen corona is? Er ontstaat nu zo'n enorm groot grijs gebied en als je dan ook nog te horen krijgt dat je +100 km moet rijden, dan heeft Nederland een serieus probleem voor de aankomende maanden.
Ik ben nog steeds bezig maar 100 km rijden ga ik niet doen, dat is te gek voor woorden. Dan maar thuisblijven.
pi_194968919
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:16 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

quote:
Bij hoge uitzondering en alléén als de zorgcontinuïteit in het geding komt (zie boven), kan hiervan afgeweken worden, mits de zorgmedewerker geen klachten heeft en tijdens het werk altijd een chirurgisch mondneusmasker minimaal type II draagt. Daarnaast draagt de zorgmedewerker ook nog handschoenen bij persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek. Deze zorgmedewerker krijgt heldere instructies over het vroegtijdig signaleren van gezondheidsklachten en wordt bij voorkeur niet ingezet voor zorg van de meest kwetsbaren binnen de instelling.
zie email 27 oktober
pi_194968970
quote:
Het Ofxord vaccin

De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Het Oxford-vaccin is gebaseerd op een chimpanseeadenovirus.

https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/xDMEnZWgJC

Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.

Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
Maar geen Corona toch? :P
  woensdag 9 september 2020 @ 12:38:37 #192
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194969046
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarvan ze geen idee hebben of het een relatie heeft met het vaccin.
Er is inderdaad een kleine kans dat ze gelijktijdig met het geïnjecteerd worden met dat chimpanseevirus toevallig een normaal griepje heeft opgelopen wat overgeslagen is op haar ruggenmerg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194969073
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Bij hoge uitzondering als de zorgcontinuïteit in het geding is én er geen sprake is van klachten, mag toch hopen dat iemand die gewoon op een afdeling in een verzorgingshuis werkt niet onder die noemer gerekend wordt.
blablablabla
pi_194969094
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Bij hoge uitzondering als de zorgcontinuïteit in het geding is, mag toch hopen dat iemand die gewoon op een afdeling in een verzorgingshuis werkt niet onder die noemer gerekend wordt.
Als je er 5 of 6 tegelijk hebt kan ik me zo voorstellen dat dat wel het geval is.
zie email 27 oktober
pi_194969179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je er 5 of 6 tegelijk hebt kan ik me zo voorstellen dat dat wel het geval is.
Ah ja laat maar ik heb het verkeerd begrepen. Dit gaat natuurlijk over de quarantaine-maatregelen. Ik begreep dat iemand met klachten gewoon moest komen werken in afwachting van de testuitslag. Vond het al zo'n raar verhaal :') :D
blablablabla
  woensdag 9 september 2020 @ 12:46:28 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194969204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Maar geen Corona toch? :P
Precies. En wie heeft handen en voeten nodig?
  woensdag 9 september 2020 @ 12:50:07 #197
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194969261
Als ik de keuze heb tussen een 1 op 100.000 kans zo goed als verlamd te raken na dat vaccin en een 1 op 100.000 kans te overlijden aan corona dan neem ik dat coronarisico wel.

Liever dood dan verlamd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194969265
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah ja laat maar ik heb het verkeerd begrepen. Dit gaat natuurlijk over de quarantaine-maatregelen. Ik begreep dat iemand met klachten gewoon moest komen werken in afwachting van de testuitslag. Vond het al zo'n raar verhaal :') :D
Ging inderdaad over de COVID afdeling, had ik even moeten zeggen :)

Moesten volledig geisoleerd van de andere afdelingen in verzorgingshuis werken, maar dat is natuurlijk sowieso lastig. Dat soort plekken hebben echt geen ruimte om volledig losse stromingen mensen in te richten.
pi_194969606
"Leuk" feestje geweest hier vlak in de buurt (Rijsbergen, vlakbij Belgische grens onder Breda) blijkbaar.

Slachtoffer (15) steekpartij Sultan Palace blijkt besmet met coronavirus

Slachtoffer van de steekpartij op de bruiloft van de overwegend Belgische gasten (uit Antwerpen e.o.) is blijkbaar besmet met Corona. Ben benieuwd of hij dan de enige is. Was 150 man aanwezig. Binnenkort een clustertje in Rijsbergen e.o.?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194969785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:09 schreef Salina het volgende:
Binnenkort een clustertje in Rijsbergen e.o.?
Lijkt me kras als het overwegend Belgen waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')