Dus je verwijt mij het allemaal niet te begrijpen, en komt dan hiermee aan zetten. Omdat ik de beroerdste niet ben een kleine samenvatting.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is de hele tijd je punt, je spreekt jezelf keihard tot drie keer toe keihard tegenWat een lachwekkend figuur ben jij zeg .
Ow, dat gaat echt lekker ja...quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels zie ik geluiden op Twitter dat vrijwel alle teststraten vol zitten.
Dat gaat nog wat worden in de herfst.
[ twitter ]
De herfst is nog nauwelijks begonnen. Belooft wat wanneer iedereen aan het snotteren is.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow, dat gaat echt lekker ja...
What could go wrong?quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Herfst? Komende week 28 graden Indian Summer.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De herfst is nog nauwelijks begonnen. Belooft wat wanneer iedereen aan het snotteren is.
Ja gelukkig, nog even genieten van het goede weerquote:Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herfst? Komende week 28 graden Indian Summer.
Tijd dat deze onzin stopt inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog meer maatregelen en als die niet helpen natuurlijk nog een schepje erbovenop!
Prima ook voor de horeca en de (sport)kantines. Zoveel mogelijk mensen naar buiten.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja gelukkig, nog even genieten van het goede weer
Niet compleet of slechts ten dele = uiteindelijk ook niet. Maar dat lijk jij niet te (willen) begrijpen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je verwijt mij het allemaal niet te begrijpen, en komt dan hiermee aan zetten. Omdat ik de beroerdste niet ben een kleine samenvatting.
Elan: in NL is geen inkomensafhankelijk stelsel (zie je het verschil al?)
Iemand anders: ja hoi zorgtoeslag
Elan: is alleen bij minima
D_S: lol minima.
Elan: begrijpt nog steeds niet dat mensen die onder modaal verdienen niet echt minima zijn en tovert cijfertjes tevoorschijn
D_S: volksstammen in NL betalen minder zorgpremie dan mensen op basis van hun inkomen, dus hebben we een inkomensafhankelijk stelsel
Elan: alleen de armen tegemoetkomen is geen compleet inkomensafhankelijk stelsel
Ineens komt daar dus compleet bij. Omdat je dus (nogmaals) prima begrijpt dat er een dergelijk stelsel is, maar dat komt je punt niet uit. Draaien, keren, keertje vriend/tjappie/Hans gebruiken en hopen dat je niet door de mand valt. Nou vriend, dat doe je aardig.
Vreselijk ja. Ben klaar met de hitte.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herfst? Komende week 28 graden Indian Summer.
Laat de nazomer maar zolang mogelijk duren ja. En hopelijk een hele zachte winter.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima ook voor de horeca en de (sport)kantines. Zoveel mogelijk mensen naar buiten.
Dit is wel flauw, de afspraak was binnen 48 uur getest en uitslag. Niet dat je je dezelfde dag of a la minuut kon laten testen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Grotere onzin dan dit ga ik vandaag niet meer lezen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet compleet of slechts ten dele = uiteindelijk ook niet. Maar dat lijk jij niet te (willen) begrijpen.
Volgens jou was het inkomensafhankelijk, omdat mensen met een laag inkomen gecompenseerd werden, hele volksstammen zelfs. Mijn punt was dat het niet inkomensafhankelijk was omdat er zo dus alsnog een enorme kloof ontstaat omdat het op het leeuwendeel geen betrekking heeft omdat ze (aanzienlijk) meer verdienen. Dan zijn er wel de sociale premies die dat recht moeten trekken maar dat gebeurd ook maar ten dele. Er is door de SP vorig jaar nota bene nog een voorstel gedaan om de zorg volledig te fiscaliseren. Omdat tweeverdieners met modaal 20% van hun inkomen aan zorg kwijt zijn en de rijksten maar 11%.
Zonnetje in september, niks mis mee hoor. You should try it sometimes!quote:Op woensdag 9 september 2020 09:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Ben klaar met de hitte.
Waarom is dat onzin? Het heeft toch alleen betrekking op een vooraf geselecteerde groep? Een zuiver inkomensafhankelijk zorgstelsel zou gewoon betekenen dat je (puur naar ratio van inkomen) moet aftikken bij de fiscus.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Grotere onzin dan dit ga ik vandaag niet meer lezen.
Of het een kloof met zich mee brengt is niet relevant. Het is er, dat partijen het anders willen zien en dat het niet goed functioneert is een heel ander verhaal. Zoals ik al drie of vier keer heb aangegeven. Over niet (willen) begrijpen gesproken.
Wel klaar mee ook.
Vrijwel alle teststraten in de randstad bedoel je?quote:Op woensdag 9 september 2020 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
En dus ga je de rijken juist absoluut gezien extra belasten? Terwijl we al bizar veel belasting betalen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom is dat onzin? Het heeft toch alleen betrekking op een vooraf geselecteerde groep? Een zuiver inkomensafhankelijk zorgstelsel zou gewoon betekenen dat je (puur naar ratio van inkomen) moet aftikken bij de fiscus.
Dat gedoe met die zorgtoeslag, of toeslagen überhaupt is zo krom als wat. Als je 1000 euro per jaar teveel gaat verdienen raak je alles kwijt en kun je er netto zelfs op achteruit gaan. Mensen met hele hoge inkomens hoeven niet extra te betalen, ik vind dat totaal niet voldoen aan de definitie van een adequaat inkomensafhankelijk zorgstelsel zoals andere landen dat kennen.
Brabant ookquote:Op woensdag 9 september 2020 10:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Vrijwel alle teststraten in de randstad bedoel je?
Na iedere nies en snottebel 10 dagen thuis zitten, gaat iedereen ook braaaaaf doenquote:Op woensdag 9 september 2020 10:19 schreef FL_Freak het volgende:
Als je niet getest kunt worden zet jezelf dan in ieder geval in quarantaine en neem je verantwoordelijkheid,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |