Voor de testen moeten we ook alweer aankloppen. Vrij sneu dat je als een van de rijkste landen van de wereld niet eens je eigen shit fatsoenlijk kan oplossen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij ons ligt anderhalve man en een paardenkop in het ziekenhuis met corona. Gaat gewoon prima.
Net alsof de Duitse Joe Plumber dat soort bedragen kan aftikken ook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Overigens lijken me boetes van 25.000 euro wel te scharen onder doorslaan.
Dat is alleen als er bewezen hele grote economische belangen speelden waarom iemand zich niet aan de quarantaine heeft gehouden, of bij de allerrijksten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
We kopen (!) als een van de kleinste landen gewoon laboratoriumruimte in bij een van de grootste landen in Europa. Ik zie niet zo in wat daar sneu aan is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor de testen moeten we ook alweer aankloppen. Vrij sneu dat je als een van de rijkste landen van de wereld niet eens je eigen shit fatsoenlijk kan oplossen.
Wie legt er zulke boetes op dan?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom is dat dan een argument voor hoe goed Duitsland het wel niet doet?quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is alleen als er bewezen hele grote economische belangen speelden waarom iemand zich niet aan de quarantaine heeft gehouden, of bij de allerrijksten.
Zo'n hoge boete is nog niet uitgeschreven overigens.
Middels de zorg toeslagquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zorgpremie in Nederland inkomensafhankelijk?
Duitsland, als maximum boete voor mensen die zich niet houden aan quarantaine en/of niet laten testen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie legt er zulke boetes op dan?
Vooral de afsluiter. Tot de verkiezingen hoeven niets te verwachten. Geen partij die zijn handen wil branden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.ntvg.nl/artik(...)containment/volledig
Interesant stuk van Bonten
Nou ja je hebt natuurlijk de zorgtoeslag. Dus er zit wel iets van een inkomensafhankelijke component in.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Altijd al... Kijk maar op je loonstrook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Maximumboetes zijn altijd belachelijk hoog. Dat zegt niks.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Duitsland, als maximum boete voor mensen die zich niet houden aan quarantaine en/of niet laten testen.
Dat is een tegemoetkoming voor minima, of iemand vervolgens 30.000 of 300.000 netto pakt heeft geen invloed op de ziektekostenpremie.quote:
Minimaquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een tegemoetkoming voor mimima, of iemand vervolgens 30.000 of 300.000 netto pakt heeft geen invloed op de ziektekostenpremie.
Alleenstaanden: 29.562 euro (2019) en 30.481 euro (2020)quote:
Ja en dat lijken me nou niet bepaald de bedragen die bij minima horen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleenstaanden: 29.562 euro (2019) en 30.481 euro (2020)
Toeslagpartners: 37.885 euro (2019) en 38.945 euro (2020)
Volgens mij zijn dat nog bruto bedragen ook.
Er staat in elk geval niks tegenover dat rijken, of zelfs mensen die zelfs maar iets boven modaal verdienen extra belast dus inkomensafhankelijk is het sowieso niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en dat lijken me nou niet bepaald de bedragen die bij minima horen.
Ja natuurlijk is het dus wel inkomensafhankelijk, alleen niet zoals jij dat graag zou zien. Volksstammen in Nederland betalen minder premie dan mensen die meer verdienen, En by far niet alleen minima.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat in elk geval niks tegenover dat rijken, of zelfs mensen die zelfs maar iets boven modaal verdienen extra belast dus inkomensafhankelijk is het sowieso niet.
En als flexwerker/0-uren contracter heb je geen keuze. Je vliegt er gewoon uit word niet verlengt, tenzij etc.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
Hoe ondermijn ik het draagvlak aflevering 200: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-corona-app-a4011312
Het ministerie van VWS zet ondanks eerdere toezeggingen mensen onder druk om de app te gebruiken.
Wat een grap weer.
Rutte lacht in zijn vuistje. De Jonge is echt een olifant in een porseleinkast.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:19 schreef trein2000 het volgende:
Hoe ondermijn ik het draagvlak aflevering 200: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-corona-app-a4011312
Het ministerie van VWS zet ondanks eerdere toezeggingen mensen onder druk om de app te gebruiken.
Wat een grap weer.
Alleen de armen tegemoetkomen is compensatie, geen volledig inkomensafhankelijk stelsel.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is het dus wel inkomensafhankelijk, alleen niet zoals jij dat graag zou zien. Volksstammen in Nederland betalen minder premie dan mensen die meer verdienen, En by far niet alleen minima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |