abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194966743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:19 schreef FL_Freak het volgende:
Als je niet getest kunt worden zet jezelf dan in ieder geval in quarantaine en neem je verantwoordelijkheid,
Ja en nee. Ik nam toen ik uit Spanje terug kwam mijn verantwoordelijkheid door me 1. te laten testen op het vliegveld en 2. na de negatieve uitslag toch de 10 dagen quarantaine aan te houden omdat ik thuis kon werken.

Ten eerste hoorden we in Spanje al veel Nederlanders verkondigen 'dat ze wel even bekeken of ze in quarantaine zouden gaan' en ten tweede is met name de factor 'werk' en in hoe zeer dat thuis gedaan kan worden en hoe je baas daarmee omgaat nogal bepalend voor velen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194966767
Tijd voor thuis test kits!
Wakker worden regering doe er wat aan want nu zit iedereen die even kucht of niest bijna een week thuis omdat die testen niet sneller kunnen.
pi_194966790
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:29 schreef quirina het volgende:
Tijd voor thuis test kits!
Wakker worden regering doe er wat aan want nu zit iedereen die even kucht of niest bijna een week thuis omdat die testen niet sneller kunnen.
edit- al gepost zie ik..
pi_194966851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik nam toen ik uit Spanje terug kwam mijn verantwoordelijkheid door me 1. te laten testen op het vliegveld en 2. na de negatieve uitslag toch de 10 dagen quarantaine aan te houden omdat ik thuis kon werken.

Ten eerste hoorden we in Spanje al veel Nederlanders verkondigen 'dat ze wel even bekeken of ze in quarantaine zouden gaan' en ten tweede is met name de factor 'werk' en in hoe zeer dat thuis gedaan kan worden en hoe je baas daarmee omgaat nogal bepalend voor velen.
Klopt, ken er ook een zooi die net terug zijn van vakantie uit een gebied dat oranje sprong en niet in quarantaine gaan.
Het kost je je eigen vakantiedagen en mensen bepalen zelf wel of ze vinden dat ze risico hebben gelopen.
M’n nicht is net terug uit Frankrijk van een plek die oranje is maar zat op een afgelegen plek in een prive vakantiehuis met alleen haar vriend. Boodschappen werden bezorgd dus hebben ze geen risico gelopen. Gewoon aan het werk daarna.
pi_194966891
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Klopt, ken er ook een zooi die net terug zijn van vakantie uit een gebied dat oranje sprong en niet in quarantaine gaan.
Het kost je je eigen vakantiedagen en mensen bepalen zelf wel of ze vinden dat ze risico hebben gelopen.
M’n nicht is net terug uit Frankrijk van een plek die oranje is maar zat op een afgelegen plek in een prive vakantiehuis met alleen haar vriend. Boodschappen werden bezorgd dus hebben ze geen risico gelopen. Gewoon aan het werk daarna.
Heel begrijpelijk, maar je zult maar je collega's en daarmee je bedrijf aansteken. Zou het niet op m'n geweten willen hebben :N

Als je nu dan leest dat mensen zeer veel moeite moeten doen om een test te krijgen en ondertussen thuis moeten afwachten, dan maak je je toch zorgen.
  woensdag 9 september 2020 @ 10:38:59 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194966927
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Tsja, gedrag is ook wel voor een gedeelte veroorzaakt door inconsistentie in het adviesbeleid.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194967113
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Na iedere nies en snottebel 10 dagen thuis zitten, gaat iedereen ook braaaaaf doen
:')

Testen staat en valt alles mee.
Waarom niet? Eigen verantwoordelijkheid is niet echt heel lastig toch?
pi_194967134
In Engeland heeft de regering nu ook ingevoerd dat je niet met meer dan 6 mensen thuis mag afspreken :

https://www.msn.com/en-gb(...)/ar-BB18QxSD?ocid=st
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194967308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk, maar je zult maar je collega's en daarmee je bedrijf aansteken. Zou het niet op m'n geweten willen hebben :N

Als je nu dan leest dat mensen zeer veel moeite moeten doen om een test te krijgen en ondertussen thuis moeten afwachten, dan maak je je toch zorgen.
Niet iedereen heeft de luxe om thuis te kunnen werken, en niet elke werkgever is er coulant in. Mijn broertje werkt in de ouderenzorg, daar wordt door het management gewoon gezegd als je je hebt laten testen: "Kom maar werken tot de uitslag van je test er is, als het positief is blijf je maar thuis"

En dat is juist de plek waar risico is. Dat bericht heb ik vaker voorbij zien/horen komen, ook in ziekenhuizen.

Denk dat daarnaast veel mensen die de luxe om thuis te werken niet hebben (denk aan facilitaire diensten, bedrijfsrestaurants etc) vaak ook niet de financiële middelen hebben om 2 weken vrij te nemen. Veel mensen zullen een risicoafweging voor henzelf maken, als je elke maand de eindjes al aan elkaar moet knopen kan dit er nog wel bij zegmaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 11:02:55 ]
pi_194967312
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:51 schreef capricia het volgende:
In Engeland heeft de regering nu ook ingevoerd dat je niet met meer dan 6 mensen thuis mag afspreken :

Gister op een verjaardag nog over gehad.
Is het nu 6 incl. de bewoners van het huis of 6 gasten?
pi_194967321
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:02 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Gister op een verjaardag nog over gehad.
Is het nu 6 incl. de bewoners van het huis of 6 gasten?
6 exclusief bewoners, en exclusief kinderen tot 12 uit mijn hoofd.
pi_194967337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

6 exclusief bewoners, en exclusief kinderen tot 12 uit mijn hoofd.
Is een beetje hetzelfde als hier, toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194967433
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:51 schreef capricia het volgende:

Verschil is dat het daar in de wet is vastgelegd, terwijl het hier een dringend advies is. De Britten zijn woest om deze kromme maatregel die (binnen en buiten) voor boetes kan zorgen.
pi_194967440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft de luxe om thuis te kunnen werken, en niet elke werkgever is er coulant in. Mijn broertje werkt in de ouderenzorg, daar wordt door het management gewoon gezegd als je je hebt laten testen: "Kom maar werken tot de uitslag van je test er is, als het positief is blijf je maar thuis"

En dat is juist de plek waar risico is. Dat bericht heb ik vaker voorbij zien/horen komen, ook in ziekenhuizen.

Denk dat daarnaast veel mensen die de luxe om thuis te werken niet hebben (denk aan facilitaire diensten, bedrijfsrestaurants etc) vaak ook niet de financiële middelen hebben om 2 weken vrij te nemen. Veel mensen zullen een risicoafweging voor henzelf maken, als je elke maand de eindjes al aan elkaar moet knopen kan dit er nog wel bij zegmaar.
Gewoon op het werk goed uit je doppen kijken. Reishistorie of niet, je kan beide keren besmet zijn.
I'll give you something to do
pi_194967914
Ik probeer al vanaf maandagochtend een testafspraak te maken. Heb welgeteld 1 keer iemand aan de telefoon gehad die zei dat ik het een uur later nog eens moest proberen want het afsprakensysteem lag plat. Een uur later was de hele boel onbereikbaar.
Online kreeg ik als enige optie Amsterdam 2 dagen later. Ik woon in Brabant 😂. Wat een drama. Inmiddels zijn de klachten op z’n retour maar helaas heeft mijn dochter dus wel een week school gemist. Leuk als je net op de middelbare begonnen bent.
pi_194967927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 06:01 schreef Noek het volgende:

Wat dan?
The unexpected adverse reaction in a participant is a female hospitalized with transverse myelitis that includes loss of use of her hands & feet.
Transverse myelitis is an inflammatory syndrome that affects the spinal cord & is often sparked by viral infections.
The Oxford vaccine is based on a chimpanzeeadenovirus.

https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/xDMEnZWgJC
pi_194968096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat mag helemaal niet. Klacht indienen bij de arbeidsinspectie en melden bij de gemeente.
blablablabla
pi_194968268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat mag helemaal niet. Klacht indienen bij de arbeidsinspectie en melden bij de gemeente.
Het is maandenlang overheidsbeleid geweest voor ziekenhuispersoneel. Bij klachten werkte je door.
pi_194968298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor de zorg gelden andere regeltjes he?
zie email 27 oktober
pi_194968305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:40 schreef Jazeg het volgende:
Ik probeer al vanaf maandagochtend een testafspraak te maken. Heb welgeteld 1 keer iemand aan de telefoon gehad die zei dat ik het een uur later nog eens moest proberen want het afsprakensysteem lag plat. Een uur later was de hele boel onbereikbaar.
Online kreeg ik als enige optie Amsterdam 2 dagen later. Ik woon in Brabant 😂. Wat een drama. Inmiddels zijn de klachten op z’n retour maar helaas heeft mijn dochter dus wel een week school gemist. Leuk als je net op de middelbare begonnen bent.
Desondanks zou ik toch zeggen: probeer te testen. Klachten kunnen wel op z'n retour zijn, maar wie zegt dat het daarmee geen corona is? Er ontstaat nu zo'n enorm groot grijs gebied en als je dan ook nog te horen krijgt dat je +100 km moet rijden, dan heeft Nederland een serieus probleem voor de aankomende maanden.
pi_194968336
Het Ofxord vaccin

De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.
Het Oxford-vaccin is gebaseerd op een chimpanseeadenovirus.

Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.

Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
pi_194968373
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin

De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.
Transverse myelitis is een ontstekingssyndroom dat het ruggenmerg aantast en vaak wordt veroorzaakt door virale infecties.

Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.
Wat een flauwekul.
quote:
AstraZeneca wil niet bevestigen dat het om myelitis transversa gaat. Ook is vooralsnog niet duidelijk of er überhaupt een verband bestaat met het coronavaccin. Het tijdelijk stopzetten van de vaccinproeven is een routineprocedure die moet plaatsvinden als een proefpersoon een ‘potentieel onverklaarbare ziekte oploopt’, benadrukt de farmaceut in een officiële verklaring. ‘In studies met veel mensen kan het gebeuren dat iemand ziek wordt, maar het moet onafhankelijk en zorgvuldig worden onderzocht.’ Een onafhankelijke medische commissie doet nu onderzoek naar de kwestie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 12:05:34 ]
pi_194968396
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Wat een flauwekul.

Ik heb de bron gelinkt, de New York Times.
pi_194968414
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:06 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb de bron gelinkt, de New York Times.
Dat is mooi.
pi_194968422
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Het Ofxord vaccin

De onverwachte bijwerking bij een deelnemer is een vrouw die in het ziekenhuis in de UK is opgenomen met transversale myelitis, waaronder verlies van gebruik van haar handen en voeten.

Aangezien AstraZeneca/Oxford zelf aangeven dat het hier een bijwerking van het vaccin betreft (zie NYT) zou ik ook zeggen dit vaccin is ten einde.

Minister de Jonge heeft er op voorhand alvast miljoenen van besteld.
Van de NY times zelf:

quote:
A person familiar with the situation, and who spoke on the condition of anonymity, said that the participant had been enrolled in a Phase 2/3 trial based in the United Kingdom. The individual also said that a volunteer in the U.K. trial had been found to have transverse myelitis, an inflammatory syndrome that affects the spinal cord and is often sparked by viral infections. However, the timing of this diagnosis, and whether it was directly linked to AstraZeneca’s vaccine, is unclear.
Zoals het hier wordt omschreven lijkt het geval van de transverse myelitis weer om iemand anders te gaan.
Laten we maar niet te voorbarig zijn.
I'll give you something to do
pi_194968459
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Van de NY times zelf:
[..]

Zoals het hier wordt omschreven lijkt het geval van de transverse myelitis weer om iemand anders te gaan.
Laten we maar niet te voorbarig zijn.
"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 12:10:58 #177
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194968476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:

[..]

"The pharmaceutical company AstraZeneca halted global trials of its coronavirus vaccine on Tuesday because of a serious and unexpected adverse reaction in a participant, the company said."
Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokken
pi_194968507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef Za het volgende:

[..]

Dat soort (tijdelijke) onderbrekingen zijn niet ongebruikelijk.
pi_194968521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor de zorg gelden andere regeltjes he?
Niet voor alle zorg, voor de ziekenhuizen gelden die regels. Die zijn ingevoerd om de boel draaiende te kunnen houden, niet om als werkgever misbruik van te maken.

https://www.cnvconnectief(...)-in-zorg-en-welzijn/
blablablabla
pi_194968523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:10 schreef noodgang het volgende:

Over oorzaak-gevolg worden dus absoluut nog geen conclusies getrokken
Een serieuze en onverwachte bijwerking staat er letterlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')