abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:59:26 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194951453


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


Nederlands
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194951481
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat je 4% van je EV mag meetellen bij je inkomen. Maar dat is nog uit de tijd dat je solide inkomen kon genereren met je vermogen.
Hmm, kan er zelf niks over vinden, maar het schiet niet super hard op dus eigenlijk... bij 500.000 EV +- 20k brutoinkomen optellen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:03:46 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194951509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hmm, kan er zelf niks over vinden, maar het schiet niet super hard op dus eigenlijk... bij 500.000 EV +- 20k brutoinkomen optellen.
Vroeger dan
Maar dat is dus 100K extra hypotheek
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194951576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger dan
Maar dat is dus 100K extra hypotheek
Of wat gekke financierders vinden buiten de bank.
Keihard sparen binnen 5 jaar zet weinig zoden aan de dijk. :)
Misschien als er een siberische winter over ons allen heenwaait en de aandelen Gazprom x10 gaan dat mijn idee mogelijk wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194952724
https://www.telegraaf.nl/(...)stress-bij-beleggers

Altijd interessant om die stelligheid te lezen van journalisten wat de oorzaak is van een koersdaling... Terwijl waarschijnlijk een hoge pief van BlackRock zijn minst favoriete Jam op brood heeft meegekregen van vrouwlief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194952814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:34 schreef ludovico het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stress-bij-beleggers

Altijd interessant om die stelligheid te lezen van journalisten wat de oorzaak is van een koersdaling... Terwijl waarschijnlijk een hoge pief van BlackRock zijn minst favoriete Jam op brood heeft meegekregen van vrouwlief.
Idd, net alsof alle beleggers vanmorgen wakker werden en ineens ALLEMAAL angst hadden voor "Brexit-perikelen en de vrees voor een tweede coronagolf" :')
pindazakje
  dinsdag 8 september 2020 @ 16:00:57 #7
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_194954451
De beursdagen waarvan je wist dat ze zouden gaan komen.
pi_194954624


Wat een clowns bij DeGiro echt. Speelt al dagen dit probleem. Niet dat ik wil handelen, maar je zal dat maar wel willen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194956049
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:10 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een clowns bij DeGiro echt. Speelt al dagen dit probleem. Niet dat ik wil handelen, maar je zal dat maar wel willen.
Dat lijkt me heel vervelend zeg. Het viel me net wel op, dat het duurde voordat een gestort bedrag zichtbaar werd. Dat ben ik niet gewend, meestal is storten>iDeal>meteen vrije ruimte omhoog.
pi_194956069
Wat ik wel grappig vind is dat het 3 dagen duurt voordat ze je geld storten, maar wel klagen met negatieve rentes als je het op de rekenig hebt staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194956111
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Sunri5e het volgende:
De beursdagen waarvan je wist dat ze zouden gaan komen.
Tech afstraffen lijkt me wel enigszins terecht.... / Tesla.

Dat kan wel /2 of /3.

Value stock daarentegen net zo vaak gewoon ondergewaardeerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 8 september 2020 @ 17:20:07 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194956121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tech afstraffen lijkt me wel enigszins terecht.... / Tesla.

Dat kan wel /2 of /3.

Value stock daarentegen net zo vaak gewoon ondergewaardeerd.
VW koers weer fors hoger

door de samenwerking Tesla en VW met autopilot
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194956137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

VW koers weer fors hoger

door de samenwerking Tesla en VW met autopilot
Ik weet niet waarom maar Elon Musk schijnt een soort van tovenaar te zijn die tulpenbollen tevoorschijn kan toveren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194957321
Hoeveel gram zou zo'n Portnoy er per dag nou doorheen snuiven? Wat een figuur. _O-
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194964280
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Iemand, die weet of dit mogelijk is? EV dat meetelt in de max hypotheek?
In mijn ervaring zijn er 2 criteria die los van elkaar allebei worden meegewogen:
-Loan to value ratio: de waarde van je totale leningen t.o.v. de totale waarde van je verhypothekeerde assets.
-en daarnaast in hoeverre je inkomen de rentekosten van de lening kan dekken.

In mijn ervaring worden die 2 criteria totaal lost van elkaar beoordeeld. Dat gezegd hebbende, bij een tweede woning kun je dan dus ook extra huurinkomen van die tweede woning meenemen als inkomen, zonder de verplichting om de woning dan ook daadwerkelijk te verhuren. Tenminste, dat is mijn ervaring.
pi_194965522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:57 schreef ludovico het volgende:

Dus EV 800.000 mee laten rekenen, ipv alleen inkomen.
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar zo een soort constructie, ondanks een ruimschootse logische "business case" krijg ik het niet rond.

Dus als je iets vind houd ik me aangeraden waar en wie je dit hebt rond gekregen.
  woensdag 9 september 2020 @ 08:57:21 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194965539
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 04:31 schreef dodoria het volgende:

[..]

In mijn ervaring zijn er 2 criteria die los van elkaar allebei worden meegewogen:
-Loan to value ratio: de waarde van je totale leningen t.o.v. de totale waarde van je verhypothekeerde assets.
-en daarnaast in hoeverre je inkomen de rentekosten van de lening kan dekken.

In mijn ervaring worden die 2 criteria totaal lost van elkaar beoordeeld. Dat gezegd hebbende, bij een tweede woning kun je dan dus ook extra huurinkomen van die tweede woning meenemen als inkomen, zonder de verplichting om de woning dan ook daadwerkelijk te verhuren. Tenminste, dat is mijn ervaring.
je kunt ook de inkomsten uit de verhuur van je fiets meetellen zonder die te verhuren , dan mag je de niet genoten opbrengst als de fiets in de schuur staat bij je inkomen tellen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 9 september 2020 @ 08:57:49 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194965540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom maar Elon Musk schijnt een soort van tovenaar te zijn die tulpenbollen tevoorschijn kan toveren.
nee raketten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194966129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 04:31 schreef dodoria het volgende:

[..]

In mijn ervaring zijn er 2 criteria die los van elkaar allebei worden meegewogen:
-Loan to value ratio: de waarde van je totale leningen t.o.v. de totale waarde van je verhypothekeerde assets.
-en daarnaast in hoeverre je inkomen de rentekosten van de lening kan dekken.

In mijn ervaring worden die 2 criteria totaal lost van elkaar beoordeeld. Dat gezegd hebbende, bij een tweede woning kun je dan dus ook extra huurinkomen van die tweede woning meenemen als inkomen, zonder de verplichting om de woning dan ook daadwerkelijk te verhuren. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Lijkt mij eigk ook dat als je genoeg onderpand hebt.. En de inkomsten uit het geheel naar verwachting voldoende zijn voor terugbetaling dat het nimmer een issue moet zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 september 2020 @ 09:46:42 #20
862 Arcee
Look closer
pi_194966150
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:40 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Idd, net alsof alle beleggers vanmorgen wakker werden en ineens ALLEMAAL angst hadden voor "Brexit-perikelen en de vrees voor een tweede coronagolf" :')
Inderdaad, en dat dat vandaag dan allemaal al weer is opgelost getuige de +1,25%.
pi_194966302
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:54 schreef namliam het volgende:

[..]

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar zo een soort constructie, ondanks een ruimschootse logische "business case" krijg ik het niet rond.

Dus als je iets vind houd ik me aangeraden waar en wie je dit hebt rond gekregen.
Het punt is natuurlijk dat de bank geen enkele garantie heeft dat jij je vermogen morgen niet uitgeeft, omzet in iets illiquide of gestopt blijkt te hebben in aandelen Wirecard. Als jij de hypotheek op een deposito bij de hypotheeknemer stort en aan hem verpandt, zal er niet zo'n groot probleem zijn, maar daar heb je zelf niets aan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194967734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat de bank geen enkele garantie heeft dat jij je vermogen morgen niet uitgeeft, omzet in iets illiquide of gestopt blijkt te hebben in aandelen Wirecard. Als jij de hypotheek op een deposito bij de hypotheeknemer stort en aan hem verpandt, zal er niet zo'n groot probleem zijn, maar daar heb je zelf niets aan.
Je kan toch prima afspreken dat er een huis voor wordt gebouwd en dat die verhuurd gaat worden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194968151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan toch prima afspreken dat er een huis voor wordt gebouwd en dat die verhuurd gaat worden?
Yep. Bouwtekeningen erbij en een onafhankelijk geschatte verhuur prijs voor de te bouwen woning zijn dan genoeg om die inkomsten mee te rekenen.
pi_194968173
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je kunt ook de inkomsten uit de verhuur van je fiets meetellen zonder die te verhuren , dan mag je de niet genoten opbrengst als de fiets in de schuur staat bij je inkomen tellen
Dat lijkt me een stuk minder makkelijk aannemelijk te maken.
  woensdag 9 september 2020 @ 12:05:41 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194968386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:54 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dat lijkt me een stuk minder makkelijk aannemelijk te maken.
Als de buurman hem wel eens leent dan kan je dat weer als buitengewone last van je belastbaar inkomen aftrekken en om belasting vermindering vragen

En anders de slijtage van je schoenen over die dag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194968390
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:52 schreef dodoria het volgende:

[..]

Yep. Bouwtekeningen erbij en een onafhankelijk geschatte verhuur prijs voor de te bouwen woning zijn dan genoeg om die inkomsten mee te rekenen.
De bruto huur wordt dan bovenop je bruto inkomen gerekend oid?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194968435
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

De bruto huur wordt dan bovenop je bruto inkomen gerekend oid?
Volgens mij gingen daar nog wat standaard percentages voor geschatte kosten vanaf, maar dat werd dan inderdaad als inkomen gerekend.
pi_194978030
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:08 schreef dodoria het volgende:

[..]

Volgens mij gingen daar nog wat standaard percentages voor geschatte kosten vanaf, maar dat werd dan inderdaad als inkomen gerekend.
Erm praktijk ervaring leert dat het lang niet zo makkelijk gaat.
En je kan lang niet je hele kosten hypotheek krijgen, vaak is 70% een max.... bovendien is het mede afhankelijk van je inkomen en wordt je hypotheek op je eigenwoning super zwaar meegerekend. Net alsof dat er toe doet.... maar goed neem even aan dat het er aan toe doet wordt er gerekend met je geleende bedrag, ik heb een spaarhypotheek en heb al een aardige spaarpot staan die dus simpelweg niet wordt meegenomen.

Ook de inkomsten worden zwaar afgetopt, 20 zelfs 30% van de huur wordt als directe kosten gezien (o.a. voor een verhuur makelaar die ik niet gebruik) en reservering voor leegstand -welke leegstand? iets met woningnood enzo? bovendien even goed regelen en dan heb je misschien 1 maand leegstand als je pech hebt -, naast de directe kosten zoals in mijn geval die van de VVE (die toch echt de massa van het onderhoud doet) zit er nog een aardige reservering in voor onderhoud.

Bij een huur van 800 in de maand = 10000 per jaar gaat er zomaar 2000 of 3000 op aan "onzin", ja je zal een keer een nieuwe keuken moeten kopen, maar dat hoeft echt niet om het jaar.
pi_194986235
De rente blijft zoals verwacht ongewijzigd. Dat maakt de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag bekend. Ook verandert er voorlopig niks aan de steunprogramma’s die zijn opgetuigd om de economie te beschermen tegen de klap van de coronacrisis.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 10 september 2020 @ 14:31:42 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194986482
quote:
15s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De rente blijft zoals verwacht ongewijzigd. Dat maakt de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag bekend. Ook verandert er voorlopig niks aan de steunprogramma’s die zijn opgetuigd om de economie te beschermen tegen de klap van de coronacrisis.
Die steunprogramma's verdwijnen in hele diepe zakken

De zon schijnt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194986805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:35 schreef namliam het volgende:

[..]

Erm praktijk ervaring leert dat het lang niet zo makkelijk gaat.
En je kan lang niet je hele kosten hypotheek krijgen, vaak is 70% een max.... bovendien is het mede afhankelijk van je inkomen en wordt je hypotheek op je eigenwoning super zwaar meegerekend. Net alsof dat er toe doet.... maar goed neem even aan dat het er aan toe doet wordt er gerekend met je geleende bedrag, ik heb een spaarhypotheek en heb al een aardige spaarpot staan die dus simpelweg niet wordt meegenomen.

Ook de inkomsten worden zwaar afgetopt, 20 zelfs 30% van de huur wordt als directe kosten gezien (o.a. voor een verhuur makelaar die ik niet gebruik) en reservering voor leegstand -welke leegstand? iets met woningnood enzo? bovendien even goed regelen en dan heb je misschien 1 maand leegstand als je pech hebt -, naast de directe kosten zoals in mijn geval die van de VVE (die toch echt de massa van het onderhoud doet) zit er nog een aardige reservering in voor onderhoud.

Bij een huur van 800 in de maand = 10000 per jaar gaat er zomaar 2000 of 3000 op aan "onzin", ja je zal een keer een nieuwe keuken moeten kopen, maar dat hoeft echt niet om het jaar.
Jij verhuurd zelf zonder tussenpartij?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195017783
Shell kopen rond 11 euro. Waarom wel/niet?
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:13:27 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195018457
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:13 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Shell kopen rond 11 euro. Waarom wel/niet?
Zelfs met huidige dividend nog een aardig rendement. Als het dividend verhoogd wordt schiet je rendement omhoog én de koers. :P
pi_195037323
Mensen met linkjes in de financiële wereld met een mening over insurtech-jongens als Lemonade? Waarderingstechnisch gaat het nergens over natuurlijk, maar business lijkt me ultiem schaalbaar, de markt nog erg oldschool en het is echt een millennialdingetje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 13 september 2020 @ 14:01:00 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195037362
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:13 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Shell kopen rond 11 euro. Waarom wel/niet?
wie het weet mag het zeggen

is beter dan als le op 29 euro hebt gekocht
https://www.telegraaf.nl/(...)lanten-in-azie-en-vs

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 13-09-2020 17:00:12 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195044312
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:13 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Shell kopen rond 11 euro. Waarom wel/niet?
Als je zo een aandeel normaal in 15 jaar terugverdiend, en nu in 8..

Dan denk ik dat de transitie niet snel genoeg gaat om het binnen die 8 jaar onrendabel te maken / de marges zo snel zullen dalen.

Kolen naar gas transitie moet nog beginnen joh..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 13 september 2020 @ 22:43:36 #37
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_195048875
quote:
5s.gif Op zondag 13 september 2020 13:57 schreef nostra het volgende:
Mensen met linkjes in de financiële wereld met een mening over insurtech-jongens als Lemonade? Waarderingstechnisch gaat het nergens over natuurlijk, maar business lijkt me ultiem schaalbaar, de markt nog erg oldschool en het is echt een millennialdingetje.
Het is ook makkelijk te kopiëren door andere verzekeraars. Veel zijn er ook wel mee bezig, alleen de vraag is hoe je risk management goed inkapselt. De data koppelen en vervolgens kijken wat prijs moet zijn voor het onderschrijven kunnen de meeste al wel. Een echte edge zie ik niet zo.
The more debt, the better
pi_195056642
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:43 schreef flyguy het volgende:

[..]

Het is ook makkelijk te kopiëren door andere verzekeraars. Veel zijn er ook wel mee bezig, alleen de vraag is hoe je risk management goed inkapselt. De data koppelen en vervolgens kijken wat prijs moet zijn voor het onderschrijven kunnen de meeste al wel. Een echte edge zie ik niet zo.
Thanks voor de info.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195056794
Oh, nu weer een overnamebod op G4S. Houd geen portefeuille meer over zo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195095358
Die IPO van Snowflake ook weer. _O- Op een gegeven moment wordt het gewoon opzettelijke mismatching door de underwriters zou je zeggen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195095722
Ah olie plus 4 procent, shell plus 2 eurocent :(
  woensdag 16 september 2020 @ 20:21:26 #42
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_195097021
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 19:33 schreef SOG het volgende:
Ah olie plus 4 procent, shell plus 2 eurocent :(
Omdat gas onderuit gaat.
Natural Gas 2.270 -0.092 -3.90%
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_195097362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Omdat gas onderuit gaat.
Natural Gas 2.270 -0.092 -3.90%
Waarom eigk.? Gazprom ging prima maar de EU praat over Nord Stream 2 blokkeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195115545
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zelfs met huidige dividend nog een aardig rendement. Als het dividend verhoogd wordt schiet je rendement omhoog én de koers. :P
Waar moet dat dividend van betaald worden dan ? :P
Netto inkomsten is -20/-25 mld per Q.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 17-09-2020 20:01:59 ]
pi_195115617
Zijn er meer hier met aandelen in junior mijnbedrijven? Heb nu een paar duizend stuks gekocht a 0,7 ct van een klein bedrijf dat volgens hunzelf :P goede boorresultaten heeft behaald.
Puur speculatief natuurlijk bijna net zo speculatief als Tesla ;). Maar leuk om die ontwikkelingen een beetje te volgen.
pi_195125819
Is er een reden voor de grote stijging van de rabo certificaten?
pi_195126734
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:01 schreef Generationalpha het volgende:
Is er een reden voor de grote stijging van de rabo certificaten?
Waarschijnlijk dit :

'ECB denkt na over einde dividendverbod banken'
pi_195129523
quote:
Dankjewel, interessant.
pi_195130256
Wilde niks posten
pi_195132527
pi_195132656
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:32 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Watskebeurt?
pi_195134393
1k op degiro gestort en gokken op opties shell (sept) en abn (okt). Er is nog 650 euro over :')
pi_195134514
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:28 schreef SOG het volgende:
1k op degiro gestort en gokken op opties shell (sept) en abn (okt). Er is nog 650 euro over :')
Tjah, doe je toch echt zelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195134584
No shit
pi_195134599
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:28 schreef SOG het volgende:
1k op degiro gestort en gokken op opties shell (sept) en abn (okt). Er is nog 650 euro over :')
Tja, is niet erg toch? Gokken doe je voor de lol, niet om geld mee te verdienen. Als ik naar Holland Casino ga, verwacht ik ook alles kwijt te raken.
pi_195136433
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tja, is niet erg toch? Gokken doe je voor de lol, niet om geld mee te verdienen. Als ik naar Holland Casino ga, verwacht ik ook alles kwijt te raken.
Dat ligt natuurlijk maar net aan de relatieve hoeveelheid cash/beleggingen.

Ik heb paar dagen geleden MSFT gekocht op usd 208.
Voor de lange termijn. Beter paar dagen kunnen wachten ..

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 18-09-2020 21:12:49 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2020 @ 10:17:33 #57
862 Arcee
Look closer
  maandag 21 september 2020 @ 10:24:25 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195175407
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:28 schreef SOG het volgende:
1k op degiro gestort en gokken op opties shell (sept) en abn (okt). Er is nog 650 euro over :')
ga maar lekker naar de hoeren dan van de rest
sept is al afgelopen dus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2020 @ 11:53:01 #59
862 Arcee
Look closer
pi_195181653
Het is wel weer een rood dagje vandaag

Aandelen(Dax -4,5%)
Olie/Aardgas
Goud onder de 1900
Zilver -9%
  maandag 21 september 2020 @ 16:34:02 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195181684
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:53 schreef Arcee het volgende:
ING -10% w/
terecht de dieven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195188441
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 10:17 schreef Arcee het volgende:
ING :o
Vanwege de verdenking van grootschalige hulp bij het witwassen van russisch vermogen uit duistere praktijken vermoedelijk. Dit kan tot aanzienlijke boetes leiden voor ING.

Internationaal onderzoek: Nederland is spil in witwassen Russische miljarden
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195189947
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vanwege de verdenking van grootschalige hulp bij het witwassen van russisch vermogen uit duistere praktijken vermoedelijk. Dit kan tot aanzienlijke boetes leiden voor ING.

Internationaal onderzoek: Nederland is spil in witwassen Russische miljarden
Echt bizar. Als je met 20k ofzo in een auto wordt aangehouden mag je het afgeven en mag je hopen dat je niet de cel in wordt gemieterd. Daar komen ze met koffers vol en komt het wss tot een schikking en geen enkele veroordeling.

Klassejustitie

Edit: zal wel giraal gaan ipv koffers natuurlijk :D
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:47:35 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195201619
Shell _O_
pi_195204776
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 16:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

terecht de dieven
ING moet weer terug naar de 10 euro regioenen + fatsoenlijk dividend ;(

Dan knikker ik ze er ook gelijk uit.
BlaBlaBla
pi_195212636
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:53 schreef Arcee het volgende:
ING -10% w/
Had ze net op tijd allemaal verkocht _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195306246
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:47 schreef leolinedance het volgende:
Shell _O_
Never sell, droomaandeel _O_
pindazakje
pi_195320074
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 15:28 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Never sell, droomaandeel _O_
Gaat het weer de goede kant op met Shell?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195320082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gaat het weer de goede kant op met Shell?
Op de langere termijn wel
pindazakje
pi_195320091
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Op de langere termijn wel
Denk ook dat je met 5 jaar wel een return hebt op dat aandeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195333699
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-beursgang-risico

Verbaasd mij eigenlijk dat dit soort dingen niet eerder is gebeurd. Ajax is immers ook al beursgenoteerd.
pi_195339361
quote:
Shell gaat drastisch reorganiseren, zeker 7000 banen verdwijnen

Shell heeft een van de grootste reorganisaties uit zijn geschiedenis aangekondigd. Er verdwijnen wereldwijd 7000 tot 9000 banen, meldt het bedrijf. Daarvoor neemt het tot eind 2022 de tijd. Daarnaast wil Shell vergroenen.

Bij de Brits-Nederlandse multinational werken nu 83.000 mensen, een kleine 10.000 in Nederland, onder meer op het hoofdkantoor in Den Haag en in Pernis. Waar de banen gaan verdwijnen, is nog niet duidelijk. De reorganisatie moet een jaarlijkse kostenbesparing van 1,7 tot 2,1 miljard euro opleveren.

Topman Ben van Beurden kondigde eerder dit jaar al aan dat er een grote reorganisatie aan zat te komen. Het bedrijf heeft veel last van de coronacrisis. De olieprijs is flink gedaald en er is minder vraag naar brandstof. Daardoor is Shell dit jaar in de rode cijfers gekomen.
quote:
Royal Dutch Shell PLC A
¤11.11
0.18 +1.68%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:42:23 #73
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195364484
Shell nu op ¤10.50. 6% dividend nu. :P
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:42:12 #74
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195365421
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef Zwansen het volgende:
Shell nu op ¤10.50. 6% dividend nu. :P
Ja kopen dan, ik hou de koers in m’n eentje niet veel langer overeind!!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195366222
Call opties.... Mja 2050 zijn we CO2 neutraal hè in de EU.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:24:19 #76
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_195380687
Meningen over bayer?

Net 10 procent gedaald door nieuws dat ze gaan besparen.
Vind het sowiezo wel een aandeel voor de langetermijn, een mooi dividend wat langdurig houdbaar lijkt door inkomsten uit patenten en licenties.

Ze hebben monsanto gekocht natuurlijk, dit valt allemaal wat tegen en hebben dus ook een round up claim aan de broek, maar dit lijkt mij allang ingeprijst?
Aigh aigh Captain!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:40:12 #77
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195381028
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja kopen dan, ik hou de koers in m’n eentje niet veel langer overeind!!
Gister al bijgekocht, maar bleek niet voldoende te zijn. |:)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:55:46 #78
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195381292
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:40 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Gister al bijgekocht, maar bleek niet voldoende te zijn. |:)
Zit op een GAK net onder de 14 nu. Echt niet leuk...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195391649
Iemand nog tips voor brokers nu binck een beetje loopt te naaien met dat bewaarloon.

Ga geen 3.50 euro per maand betalen om een paar plukjes shell aan te houden...

Bij voorkeur iets met fysieke aanwezigheid.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:12:05 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195391698
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:42 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja kopen dan, ik hou de koers in m’n eentje niet veel langer overeind!!
ik help ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195418557
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:09 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog tips voor brokers nu binck een beetje loopt te naaien met dat bewaarloon.

Ga geen 3.50 euro per maand betalen om een paar plukjes shell aan te houden...

Bij voorkeur iets met fysieke aanwezigheid.
Er is een topic met de perikelen rond Binck bank en overstappen: WGR / Binckbank gaat service fee heffen --> RIP
(Staat nog in WGR)
pi_195426759
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is een topic met de perikelen rond Binck bank en overstappen: WGR / Binckbank gaat service fee heffen --> RIP
(Staat nog in WGR)
Ah top thanks.
pi_195430285
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 07:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is een topic met de perikelen rond Binck bank en overstappen: WGR / Binckbank gaat service fee heffen --> RIP
(Staat nog in WGR)
Naar welke broker ben jij overgestapt, Lynx, IB, Giro, bank?
Of BUX :+
BlaBlaBla
pi_195458875
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:30 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Naar welke broker ben jij overgestapt, Lynx, IB, Giro, bank?
Of BUX :+
Interactive Brokers. Direkte aanmelding bij hun UK filiaal. Het is een broker waar je veel tijd moet investeren in het aanleren van de gebruikers interface en de vele mogelijkheden. Het is dus niet voor iedereen, maar na die learning curve heb je toegang tot talloze markten en beleggings instrumenten tegen lage tarieven.
pi_195460004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 04:55 schreef jaco het volgende:

[..]

Interactive Brokers. Direkte aanmelding bij hun UK filiaal. Het is een broker waar je veel tijd moet investeren in het aanleren van de gebruikers interface en de vele mogelijkheden. Het is dus niet voor iedereen, maar na die learning curve heb je toegang tot talloze markten en beleggings instrumenten tegen lage tarieven.
Ik vraag me af of dat met het oog op de Brexit wel gaat.
pi_195465535
PostNL heeft toch wel aardig gescoord de laatste maanden. Bijna 200% in een maand of 7.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195467621
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:59 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat met het oog op de Brexit wel gaat.
Waarom zou dat niet gaan?
pi_195468925
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet gaan?
Omdat de UK gaat stoppen met banking services in NL. Mijn UK bankrekening wordt ook afgesloten om die reden, en ik heb begrepen dat LYNX ook uit de UK weg moet.

Maar volgens mij heeft IB ook een afdeling in Luxemburg. Ik denk dat je het beter daar kunt proberen.
pi_195470489
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:01 schreef thabit het volgende:

[..]

Omdat de UK gaat stoppen met banking services in NL. Mijn UK bankrekening wordt ook afgesloten om die reden, en ik heb begrepen dat LYNX ook uit de UK weg moet.

Maar volgens mij heeft IB ook een afdeling in Luxemburg. Ik denk dat je het beter daar kunt proberen.
Ik zit al geruime tijd bij Interactive Brokers UK en gebruik het platform zonder beperkingen. Ik werd automatisch bij het UK filiaal ondergebracht nadat ik in de aanmelding meldde dat ik Nederlander was. Ik heb geen enkel bericht ontvangen dat dit gaat stoppen.

Ik denk dat jouw specifieke bank n.a.v. Brexit heeft besloten geen diensten in Nederland meer aan te bieden. Het is niet zo dat Britse bedrijven in het algemeen geen financiele diensten meer kunnen leveren omdat GB niet meer in de EU zit. Turkije zit ook niet in de EU en er zijn een aantal Turkse banken in Nederland. Om het over IJsland maar niet te hebben.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:19:19 #90
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195470505
quote:
87s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:55 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Zit op een GAK net onder de 14 nu. Echt niet leuk...
We komen weer dichterbij...
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:50:28 #91
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195487220
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:
PostNL heeft toch wel aardig gescoord de laatste maanden. Bijna 200% in een maand of 7.
Maar wanneer winst te nemen? Het dividend komt terug in ieder geval.
PostNL is in principe geen bedrijf dat ik graag in mijn porto heb.
pi_195488147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:50 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar wanneer winst te nemen? Het dividend komt terug in ieder geval.
PostNL is in principe geen bedrijf dat ik graag in mijn porto heb.
Winst nemen...

Positie normaliseren bij 3.3 heb ik. Maar vind het pas overgewaardeerd worden tegen 6 euro.
Ze halen dit jaar +- 30 cent per aandeel op aan winst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195488623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik zit al geruime tijd bij Interactive Brokers UK en gebruik het platform zonder beperkingen. Ik werd automatisch bij het UK filiaal ondergebracht nadat ik in de aanmelding meldde dat ik Nederlander was. Ik heb geen enkel bericht ontvangen dat dit gaat stoppen.

Ik denk dat jouw specifieke bank n.a.v. Brexit heeft besloten geen diensten in Nederland meer aan te bieden. Het is niet zo dat Britse bedrijven in het algemeen geen financiele diensten meer kunnen leveren omdat GB niet meer in de EU zit. Turkije zit ook niet in de EU en er zijn een aantal Turkse banken in Nederland. Om het over IJsland maar niet te hebben.
https://ibkr.info/article/3515
pi_195505647
Oh lol Fastned +35% omdat ze in Duitsland met Tesla samenwerken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195505895
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:03 schreef recursief het volgende:
Oh lol Fastned +35% omdat ze in Duitsland met Tesla samenwerken.
Welke van de twee zou een grotere zeepbel zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 14:16:16 ]
pi_195525256
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:16 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welke van de twee zou een grotere zeepbel zijn?
Tesla... EV per aandeel van.... 10 dollar per aandeel?

Normale auto bouwers een book to market van....minder dan 1.

Tesla 40.

Geen idee hoe overdreven FastNed is, maar als je een euro in Tesla stopt ben je naar mijn mening net zo stomzinnig als dat je in Bitcoin "investeert"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195527059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen idee hoe overdreven FastNed is, maar als je een euro in Tesla stopt ben je naar mijn mening net zo stomzinnig als dat je in Bitcoin "investeert"
Dus eigenlijk is Tesla een prima investering? :7

Maar even zonder dollen: als we straks allemaal elektrisch rijden dan staan er natuurlijk overal laadpalen. Fastned moet het vooral hebben van de stations langs de snelwegen, en de samenwerkingen met andere partijen die (snel)laden als dienst willen aanbieden maar voor wie dat geen core business is (bijv. partijen als Ikea). Als ze in die niches kunnen domineren dan denk ik dat ze best een aardige overnamekandidaat kunnen worden, maar dan zijn we wel een paar jaar verder. Kortom: een mooi voorbeeld van high risk, high reward.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195527106
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:18 schreef recursief het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is Tesla een prima investering? :7

Maar even zonder dollen: als we straks allemaal elektrisch rijden dan staan er natuurlijk overal laadpalen. Fastned moet het vooral hebben van de stations langs de snelwegen, en de samenwerkingen met andere partijen die (snel)laden als dienst willen aanbieden maar voor wie dat geen core business is (bijv. partijen als Ikea). Als ze in die niches kunnen domineren dan denk ik dat ze best een aardige overnamekandidaat kunnen worden, maar dan zijn we wel een paar jaar verder. Kortom: een mooi voorbeeld van high risk, high reward.
Wat ik altijd mis in dit type betogen is: welke fundamentele waarde kom je dan op uit in je berekening die terecht zou zijn?

Tis allemaal leuk hoor dat ze als bedrijf kunnen groeien en weet ik veel wat, dat maakt een aandeel nog niet goedkoop of duur.

Ik denk eerlijk gezegd dat als je 10 hype aandelen koopt, en stuk voor stuk verkoopt als ze *5 gaan, dat dit een winstgevende tactiek kan zijn.

Ik zou ze alleen niet eindeloos aanhouden en ook zeker niet denken dat je geld veilig is als je daar veel geld in stopt.

[ Bericht 9% gewijzigd door ludovico op 09-10-2020 14:26:37 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195527327
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:18 schreef recursief het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is Tesla een prima investering? :7

Maar even zonder dollen: als we straks allemaal elektrisch rijden dan staan er natuurlijk overal laadpalen. Fastned moet het vooral hebben van de stations langs de snelwegen, en de samenwerkingen met andere partijen die (snel)laden als dienst willen aanbieden maar voor wie dat geen core business is (bijv. partijen als Ikea). Als ze in die niches kunnen domineren dan denk ik dat ze best een aardige overnamekandidaat kunnen worden, maar dan zijn we wel een paar jaar verder. Kortom: een mooi voorbeeld van high risk, high reward.
Naarmate de actieradius hoger wordt, is er juist steeds minder reden om naast de snelweg te gaan laden, mensen doen dat dan gewoon thuis of op werk.

Maar belangrijker nog, Fastned doet niets anders dan laadapparatuur extern inkopen, lapje grond pachten, een paar kabels trekken en een mooi geel dak eroverheen zetten. Er is helemaal niets wat ze uniek maakt. Als Shell of BP morgen besluiten om de markt over te nemen kunnen ze dat zonder een enkel probleem. Je kan zeggen wat je wil van Tesla, maar ze hebben in ieder geval nog een technologische voorsprong op hun concurrenten.

Plus dat Fastned echt met schulden overladen is, die ze dan weer betalen door nieuwe obligaties uit te geven tegen 6% rente.
pi_195533526
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Naarmate de actieradius hoger wordt, is er juist steeds minder reden om naast de snelweg te gaan laden, mensen doen dat dan gewoon thuis of op werk.

Maar belangrijker nog, Fastned doet niets anders dan laadapparatuur extern inkopen, lapje grond pachten, een paar kabels trekken en een mooi geel dak eroverheen zetten. Er is helemaal niets wat ze uniek maakt. Als Shell of BP morgen besluiten om de markt over te nemen kunnen ze dat zonder een enkel probleem. Je kan zeggen wat je wil van Tesla, maar ze hebben in ieder geval nog een technologische voorsprong op hun concurrenten.
Hetzelfde geldt in zekere zin voor tankstations. Mensen tanken niet bij Shell omdat hun brandstof zich enorm onderscheidt van die van Esso. Maar Fastned heeft de concessies en dat is wat waard. Afhankelijk van het type laadstation zijn ze met 15 tot 20 auto's per dag operationeel break-even. Bij alles daarboven ga je de investering terugverdienen. Het is een beetje koffiedik kijken of en wanneer dat gebeurt, en iedere uitspraak daarover gaat uit van een aantal aannames over de groei van het aantal elektrische auto's, de gemiddelde laadbehoefte, en welk percentage van de laadbehoefte bij Fastned gehaald gaat worden.

quote:
Plus dat Fastned echt met schulden overladen is, die ze dan weer betalen door nieuwe obligaties uit te geven tegen 6% rente.
Dat is zeker waar, en dat hoeft niet erg te zijn als je gelooft dat ze significant boven de operationele break even terecht gaan komen. En door de vele aannames zit er een flinke onzekerheid in of en wanneer dat gaat gebeuren. Maar als dat gebeurt ziet het er goed uit. Daarom high-risk/high-reward.

Ik heb zelf een bescheiden plukje Fastned, en dat is echt geld waar ik niet teveel van verwacht. In mijn door ETF's gedomineerde portfolio is zo een onzekere belegging echt een uitzondering maar ik vind het wel de moeite waard. Overigens heb ik gisteren het merendeel verkocht, omdat ik denk dat er een correctie gaat volgen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195561066
Als er een totale lockdown gaat komen, krijgen we weer dan zo'n dip of zal het meevallen?
pi_195563712
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:45 schreef floris_b het volgende:
Als er een totale lockdown gaat komen, krijgen we weer dan zo'n dip of zal het meevallen?
K ben iig all in gegaan op puts december :D
pi_195565726
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:45 schreef floris_b het volgende:
Als er een totale lockdown gaat komen, krijgen we weer dan zo'n dip of zal het meevallen?
Zo ongeveer iedereen verwacht de komende tijd enorme volatiliteit, dus het zal wel een flauwe, vlakke markt worden. ;) Wat Mark Rutte doet zal voor de brede markt niet zo gek veel uitmaken lijkt me.

Maar goed, ik blijf zelf vooralsnog ook nog zwaar gokken op die vola; wel wat lafjes vijf putjes Flow NOV20@30 gekocht, want Q3-cijfers zullen wel vrij kut worden als je naar de ETP market statistics en Virtu's winstbijstelling kijkt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195581339
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:45 schreef floris_b het volgende:
Als er een totale lockdown gaat komen, krijgen we weer dan zo'n dip of zal het meevallen?
Dat is moeilijk te voorspellen, omdat er op de beurs ook menselijke emoties en groepsgedrag in het spel zijn. Je vergeet een mogelijkheid te noemen, namelijk dat het een nog grotere dip gaat worden. Het verschil tussen de eerste en een eventuele tweede lockdown is dat er meer personen en organisaties inmiddels door hun financiele reserves heen zijn. Denk aan luchtvaartmaatschappijen en hotel ketens. Een aantal grote faillisementen (of gigantische reddingsoperaties) zal het sentiment beinvloeden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 06:10:07 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195581376
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:16 schreef flyguy het volgende:

[..]

Waarom zou je enkel naar Nederland kijken? Van de meer dan 10.000 beursgenoteerde bedrijven wil je enkel de beste hebben. De kans dat Nederland bovengemiddeld veel kampioenen heeft is natuurlijk klein.

Daarnaast daalt voor je voorbeeld KPN al tien jaar de omzet waardoor die nu meer dan gehalveerd is en ook geven ze structureel minder uit aan kapitale uitgaven dan dat ze afschrijven. Dat doet de toekomstverwachting weinig goed. Zeker in combinatie met de zwakke balans.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:03 schreef Chaes het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zie wat je bedoeld, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Maar ik zal het eens uitzoeken binnenkort :)
[..]

KPN? Nee dankje _O-
KPN zal gaan vlammen morgen, open op 3,50 ?

[ Bericht 59% gewijzigd door michaelmoore op 12-10-2020 06:41:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 12 oktober 2020 @ 06:12:33 #106
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195581382
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 06:10 schreef michaelmoore het volgende:
KPN zal gaan vlammen morgen, open op 3,50 ?
Want...?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:00:19 #107
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_195583542
Tot nu toe geen enkele reden waarom het eventuele nieuwe bod op KPN het beter zal gaan doen dan dat van Carlos Slim. Zeker niet nu het er naar uitziet dat EQT KPN bij overname wil opsplitsen in een infrastructuur-tak en de rest apart.
The more debt, the better
pi_195585841
Ik vraag mij dit mij al maanden af. Wanneer gaat de koers van ADYEN inklappen?
Nu al gestegen op een koers van EUR 1.738. Voor mij onverklaarbaar.
Vorig jaar om deze tijd nog ongeveer op EUR 625.
pi_195586063
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik vraag mij dit mij al maanden af. Wanneer gaat de koers van ADYEN inklappen?
Nu al gestegen op een koers van EUR 1.738. Voor mij onverklaarbaar.
Vorig jaar om deze tijd nog ongeveer op EUR 625.
Hoeveel winst per aandeel is reeel voor dat bedrijf?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195586529
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel winst per aandeel is reeel voor dat bedrijf?
Als je uitgaat van een Koers-Winstverhouding van 1 op 20, dan moet er in de toekomst ¤ 35 per aandeel winst gemaakt worden. In 2019 was nog ¤ 6,79 per aandeel.
Zie jij dat gebeuren? Dan komen er tussentijds wel andere marktpartijen, lijkt mij.
pi_195586721
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik vraag mij dit mij al maanden af. Wanneer gaat de koers van ADYEN inklappen?
Nu al gestegen op een koers van EUR 1.738. Voor mij onverklaarbaar.
Vorig jaar om deze tijd nog ongeveer op EUR 625.
Het is best een gaaf bedrijf natuurlijk, maar dit is echt bizar. Beurswaarde van 52 miljard, terwijl bijvoorbeeld een ING-bank een beurswaarde heeft van 26 miljard.

Maar ja, fintech he. Die gaan de wereld overnemen :P
pi_195587378
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:03 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je uitgaat van een Koers-Winstverhouding van 1 op 20, dan moet er in de toekomst ¤ 35 per aandeel winst gemaakt worden. In 2019 was nog ¤ 6,79 per aandeel.
Zie jij dat gebeuren? Dan komen er tussentijds wel andere marktpartijen, lijkt mij.
Ik snap de business case te slecht van dat bedrijf.

Maar concurrentievoordelen op basis van kostenvoordelen blijken vrij duurzaam te zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:34:13 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195588052
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik snap de business case te slecht van dat bedrijf.

Maar concurrentievoordelen op basis van kostenvoordelen blijken vrij duurzaam te zijn.


tripple witch hour is coming



[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 12-10-2020 14:41:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195592849
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:03 schreef recursief het volgende:
Oh lol Fastned +35% omdat ze in Duitsland met Tesla samenwerken.
En vandaag weer +15% :D Wat is dit?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 12 oktober 2020 @ 19:10:59 #115
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195593525
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:39 schreef recursief het volgende:

[..]

En vandaag weer +15% :D Wat is dit?
Ze hebben nog wel even te gaan hoor tot de introductiekoers. :P
pi_195593927
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ze hebben nog wel even te gaan hoor tot de introductiekoers. :P
Dat valt reuze mee en is niet wat het op het eersre gezicht lijkt te zijn. De certificaten gingen destijds voor ¤10. De notering op Euronext was geen IPO omdat er al een notering bij Nxchange was en er alleen een tweede kanaal bij kwam. Bij de introductie van de notering op Euronext had vrijwel niemand zijn certificaten overgeschreven van Nxchange waardoor we bijna geen aanbod was en de koers sky-high ging. Maar dat ging dus maar om een heel beperkt aantal aandelen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:16:50 #117
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195595369
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:30 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee en is niet wat het op het eersre gezicht lijkt te zijn. De certificaten gingen destijds voor ¤10. De notering op Euronext was geen IPO omdat er al een notering bij Nxchange was en er alleen een tweede kanaal bij kwam. Bij de introductie van de notering op Euronext had vrijwel niemand zijn certificaten overgeschreven van Nxchange waardoor we bijna geen aanbod was en de koers sky-high ging. Maar dat ging dus maar om een heel beperkt aantal aandelen.
Ah, ok. Ik zag op IEX dat de koers ooit ¤50 was ofzo, maar dat was toen inderdaad na die 1e dag die jij beschrijft.
pi_195595388
Volkomen bijzondere tijden om mee te maken dit. Hoe slechter het nieuws, hoe harder de rally. Heel benieuwd welke macro-economische gevolgen dit op middellange termijn gaat hebben.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195613171
En de Tech rally gaat weer verder, ik sta er toch wel wat van te kijken.
BlaBlaBla
pi_195613369
quote:
Lekker man. Stilzitten thuis omdat je niks kan. Of je pakt een boek en begint iets uit jezelf. Ook zorgen voor een buffer/noodrekening is gewoon een must wat men moet hebben.



Dit zie ik eerder als een probleem:



[ Bericht 10% gewijzigd door Qunix op 13-10-2020 17:29:17 ]
pi_195637626
Ik heb een verzoekje aan mensen met een broker app op een iPhone en iOS 14. De app van Degiro blijkt voortdurend het clipboard uit te lezen. Dat gebeurde altijd al maar sinds iOS14 is dat zichtbaar:



Let wel: hiervoor is het niet nodig om een 'copy/paste' te doen. 'Copy' is voldoende, en als je dan de app van Degiro activeert leest die onmiddelijk je clipboard uit, daar hoef je zelf niets mee voor te doen.

Degiro beweert dat daar een technische reden voor is maar ik vind dat onvoldoende en eerlijk gezegd betwijfel ik dat ook. Apps van financiele dienstverleners horen wat mij betreft boven elke twijfel verheven te zijn. Verder houdt Degiro de servicedesk gesloten. Als Degiro hier niets aan doet wil ik op zoek naar een andere broker, maar die moet dan niet hetzelfde geintje flikken.

Dus: wie heeft een app van een andere broker draaien op iOS14 en wil eens kijken of die niet je clipboard bespioneert?

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 14-10-2020 20:54:00 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195641599
Weet je zeker dat je de laatste versie hebt? Er is een paar dagen geleden nog een update geweest van de app ivm iOS14
pi_195641779
Ik heb vandaag de nieuwste update geinstalleerd en daar is bovenstaande screenshot van. Ik heb een verklaring van Degiro gehad waarom dit onvermijdelijk zou zijn en die verklaring is door een bevriende iOS-ontwikkelaar naar het rijk der fabelen verwezen. Verder proberen ze bij Degiro heel hard om mijn vragen niet te beantwoorden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:17:43 #124
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195642734
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:51 schreef recursief het volgende:
Ik heb vandaag de nieuwste update geinstalleerd en daar is bovenstaande screenshot van. Ik heb een verklaring van Degiro gehad waarom dit onvermijdelijk zou zijn en die verklaring is door een bevriende iOS-ontwikkelaar naar het rijk der fabelen verwezen. Verder proberen ze bij Degiro heel hard om mijn vragen niet te beantwoorden.
De traditionele media smullen van dit soort verhalen, kunt 't daar droppen?

Wel schandalig als het waar is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195643685
Het viel mij bij de ing app ook op dat als je een bankrekeningnummer op het clipboard hebt staan hij meteen vraagt of je daar geld naar over wil maken.

Daar hoef je dus niet heen
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:04:38 #126
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_195644366
Gaat het om iOS 14.0.1? Ik heb het zojuist geprobeerd bij flatex maar kreeg geen melding. Al heb ik niet alle schermen geprobeerd... kreeg niet zo’n melding in ieder geval. Of moet je die meldingen nog ergens inschakelen in iOS?
pi_195648989
Het gaat inderdaad om iOS 14. Daar krijg je van het OS een notificatie als een app zomaar het clipboard uitleest. Die is bij mijn weten niet uit te zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 15-10-2020 07:41:05 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195649498
Hier een artikel waarin dit gedrag van apps wordt uitgelegd: https://www.iculture.nl/n(...)ezen-pasteboard-api/

Het kan dus prima dat Degiro niets met deze data doet, maar dat kan ik als gebruiker niet controleren. En aan de andere kant hebben ze me ook geen reden kunnen geven waarom hun app mijn clipboard moet kunnen uitlezen zonder mijn toestemming om niet stuk te gaan. In zo een geval kunnen ze alleen de schijn maar tegen hebben.

In plaats daarvan melden ze me "dat hun app een hybride app is die webview gebruikt en dat het voor dat soort apps onmogelijk is om velden te kopieren (naar en van native???) zonder clipboard". Ik heb dit nagevraagd bij een bevriende iOS-ontwikkelaar en dat blijkt onzin te zijn.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195651466
Ik heb wat stampij gemaakt bij Degiro. Wat afgelopen week volgens hen nog onmogelijk was en "helaas onvermijdelijk" lijkt op magische wijze opeens te kunnen: iOS meldt geen plakacties van clipboard meer. Althans niet meer bij mij.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 15 oktober 2020 @ 11:55:24 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195652676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:44 schreef recursief het volgende:
Ik heb wat stampij gemaakt bij Degiro. Wat afgelopen week volgens hen nog onmogelijk was en "helaas onvermijdelijk" lijkt op magische wijze opeens te kunnen: iOS meldt geen plakacties van clipboard meer. Althans niet meer bij mij.
Ik heb hier nog nooit last van gehad.

Wat ik zie is dat iOS een melding geeft van waaruit je hebt geplakt. Dus als ik hier op fok iets kopieer en dat plak in de Giro-app dan geeft hij aan ‘DEGIRO geplakt uit Safari’.

Dat heeft toch niets te maken met DeGiro zelf, maar is toch uitsluitend iets dat iOS bijhoudt?
pi_195652911
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik heb hier nog nooit last van gehad.

Wat ik zie is dat iOS een melding geeft van waaruit je hebt geplakt. Dus als ik hier op fok iets kopieer en dat plak in de Giro-app dan geeft hij aan ‘DEGIRO geplakt uit Safari’.

Dat heeft toch niets te maken met DeGiro zelf, maar is toch uitsluitend iets dat iOS bijhoudt?
iOS 14 geeft een melding als een app het clipboard uitleest. Dat kan omdat je als user zelf iets plakt maar een app kan het clipboard ook uitlezen zonder dat je daar als gebruiker iets voor hoeft te doen.

Dat is wat hier gebeurde. Na de update van iOS naar versie 14 bleken veel apps continu het clipboard uit te lezen. Met name bij TikTok, Facebook en een paar andere grote apps is daar beroering over ontstaan. Het heeft LinkedIn/MS zelfs een rechtszaak opgeleverd. De meeste bedrijven zijn hier tamelijk transparant over, zeggen sorry en lossen dit adequaat op.

Bij Degiro reageren ze eerst niet, na aandringen kreeg ik een mail dat het helaas technisch onvermijdelijk is want {insert onwaar argument over hybride applicaties}. Een volgende mail van mij werd beantwoord met de mededeling dat ze me niet verder te woord gingen staan omdat ze mijn emailadres niet kennen. Met andere woorden: ze kunnen mijn klacht niet koppelen aan een Degiro account en dan willen ze niet met je praten. Tot zover de klantgerichtheid van Degiro.

Nu lijken ze het probleem stilletjes te hebben opgelost. Ik hoop dat ze de ballen hebben dat ook netjes uit te leggen. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan en daarin staat met zoveel woorden dat ik als belegger beloof me netjes te gedragen. Ik vind dat ik dan van Degiro hetzelfde, en wat transparantie mag verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 15-10-2020 12:13:29 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195654848
Nou, ze onderkennen het probleem en gaan het oplossen. Wanneer is nog onduidelijk maar dit jaar zou toch wel moeten. En ik krijg excuses voor de manier waarop ze gecommuniceerd hebben.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195654986
Degiro blijft gewoon een dubieus bedrijf natuurlijk. Goed dat ze dit puntje op gaan lossen hoor, maar dat maakt ze niet veel betrouwbaarder.
pi_195655408
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 14:01 schreef Heph844 het volgende:
Degiro blijft gewoon een dubieus bedrijf natuurlijk. Goed dat ze dit puntje op gaan lossen hoor, maar dat maakt ze niet veel betrouwbaarder.
Hoezo
pi_195655808
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 14:23 schreef SOG het volgende:

[..]

Hoezo
https://www.trouw.nl/econ(...)uit-de-pan~bc1999c9/

Vooral dit stukje vind ik persoonlijk echt onvergeeflijk voor een broker. Eerste prioriteit zou moeten zijn om de effecten van je klanten te beschermen
quote:
Belangrijkste voorbeeld is de belangenverstrengeling bij HiQ Invest. Dat beleggingsfonds was klant bij DeGiro, maar was deels in handen van dezelfde aandeelhouders, schrijft Het Financieele Dagblad. Om die reden kreeg HiQ Invest een voorkeursbehandeling. Het fonds mocht meer risico nemen dan de rest van de klanten en kreeg een lening zonder onderpand. Ondanks die voordelen had HiQ Invest voortdurend tekorten. DeGiro greep niet in, terwijl dat wel had gemoeten.

Voor de aandeelhouders van DeGiro was dat gunstig: daalden of stegen de beurskoersen naar wens, dan maakten zij mooie winsten. Maar als alles was ingestort, en de DeGiro of HiQ failliet waren gegaan, had ook de particuliere belegger moeten opdraaien voor de kosten. “Als het was misgegaan was de belegger de dupe geweest”, zegt woordvoerder Maarten Dijksma van de AFM.
pi_195671869
Iemand nog wat van Wirecard meegekregen de laatste tijd? Komt er nog een doorstart oid of is het wel definitief over?
pi_195726333
twitter
pi_195726511
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:22 schreef Raw85 het volgende:
Iemand nog wat van Wirecard meegekregen de laatste tijd? Komt er nog een doorstart oid of is het wel definitief over?
Een doorstart wordt het sowieso niet, wel zijn er nog twee partijen in de race voor een (gedeeltelijke) overname. Santander en Sia (Italiaans bedrijf in het betalingsverkeer) zouden de kandidaten zijn.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:49:14 #139
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195771605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Winst nemen...

Positie normaliseren bij 3.3 heb ik. Maar vind het pas overgewaardeerd worden tegen 6 euro.
Ze halen dit jaar +- 30 cent per aandeel op aan winst.
Ik heb er over nagedacht, maar ik hou ze toch nog aan. Feestdagen komen er aan en ik ga er vanuit dat PostNL het extreem druk gaat krijgen met pakjes als mensen lastig fysiek bij elkaar langs kunnen komen door corona. Kerstpakketten gaan ook via de post zolang iedereen thuiswerkt. Ook is PostNL flink personeel aan het werven. De groei houdt nog wel even aan denk ik.
pi_195780192
Rabo gaat (waarschijnlijk) toch een uitkering van 1,625 euro per certificaat doen eind 2020. De zittenblijvers profiteren hier enorm van, koers stijgt vandaag meteen flink.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:44:29 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195782192
GAK van mn Shell-aandelen is nu 12,14. Nog wel onder water, maar denk dat er een hoop voor zouden tekenen. _O-
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:09:21 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195808444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:35 schreef Generationalpha het volgende:
Rabo gaat (waarschijnlijk) toch een uitkering van 1,625 euro per certificaat doen eind 2020. De zittenblijvers profiteren hier enorm van, koers stijgt vandaag meteen flink.
Ik ben ingestapt op 89. Het blijft een gokje natuurlijk, maar wel lekker :P
pi_195809225
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben ingestapt op 89. Het blijft een gokje natuurlijk, maar wel lekker :P
Dan heb je wel een hele fijne rit gemaakt ja. Ik zit ook wel lekker momenteel. :)
pi_195816116
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:44 schreef Zwansen het volgende:
GAK van mn Shell-aandelen is nu 12,14. Nog wel onder water, maar denk dat er een hoop voor zouden tekenen. _O-
21,77 hier :')
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:43:49 #145
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195816808
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:44 schreef Zwansen het volgende:
GAK van mn Shell-aandelen is nu 12,14. Nog wel onder water, maar denk dat er een hoop voor zouden tekenen. _O-
12,56
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:08:39 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_195817206
Rond de 13,80
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:27:15 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195817393
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 00:08 schreef Blik het volgende:
Rond de 13,80
idem
pi_195818706
Tjah, Shell...

Ik heb liever Gazprom. Lagere kostprijs.

EU ramt die klimaatdoelstellingen er wel heel fors doorheen 60% CO2 reductie in 10 jaar en een paar triljoen er tegenaan oid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 05:11:45 #149
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_195819075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:33 schreef ludovico het volgende:
Tjah, Shell...

Ik heb liever Gazprom. Lagere kostprijs.

EU ramt die klimaatdoelstellingen er wel heel fors doorheen 60% CO2 reductie in 10 jaar en een paar triljoen er tegenaan oid.
lukoil
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_195819952
GAK Shell is 14,01 :{

60% reductie in 10 jaar gaat gewoon niet. Dan moet je energie ergens anders vandaan toveren en die infrastructuur is er nog niet en is er ook niet binnen 10 jaar.

Ik zit te denken om naast Shell ook in Total te gaan (groot in gas) of Valero (alleen downstream).
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:29:30 #151
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_195823524
Lekker koers van Shell inderdaad. Zou 't geld eerder in aandelen van pure play solarbedrijven stoppen.
pi_195840607
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 09:10 schreef MisChrartin het volgende:
GAK Shell is 14,01 :{

60% reductie in 10 jaar gaat gewoon niet. Dan moet je energie ergens anders vandaan toveren en die infrastructuur is er nog niet en is er ook niet binnen 10 jaar.

Ik zit te denken om naast Shell ook in Total te gaan (groot in gas) of Valero (alleen downstream).
Shell zet zwaar in op waterstofproductie alleen is de techniek om dat te produceren helemaal niet zo complex en redelijk makkelijk verkrijgbaar. Daarnaast zijn er plannen om waterstof (in NL) een verhandelbare commodity te maken wat Shell geen kans biedt om het als premium brandstof in de markt te zetten. Daarnaast blaast Shell nu erg hoog van de toren m.b.t. de toekomstig te installeren waterstofproductiecapaciteit maar zijn de plannen van de (stille) concurrentie minstens zo ambitieus of zelfs ambitieuzer. Wat Shell wel kan doen is enorm leunen op het aandeel verkooppunten om straks waterstof aan de man te krijgen. Dat voordeel hebben ze. Ook zijn ze in staat om van waterstof, ammoniak te maken als CO2-neutrale brandstof voor de scheepvaart of synthetische kerosine voor de luchtvaart. Al met al zal Shell nog wel groots overeind blijven maar heeft het straks niet meer de potentie om de hele brandstofketen (van crude naar premium brandstoffen) in eigen beheer te houden. Er zullen wat schillen vanaf vallen wat ten koste gaat van de winstgevendheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arkai op 25-10-2020 13:52:28 ]
One man's trash, another man's treasure.
pi_195840746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:35 schreef Generationalpha het volgende:
Rabo gaat (waarschijnlijk) toch een uitkering van 1,625 euro per certificaat doen eind 2020. De zittenblijvers profiteren hier enorm van, koers stijgt vandaag meteen flink.
Wordt waarschijnlijk weer afgeblazen waarna de koers weer flink kelderd, goede instap momenten.
Waarom afgeblazen? Omdat corona voorlopig nog niet weg is en banken alweer geadviseerd wordt geen dividend uit te keren.
pi_195843055
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:28 schreef Arkai het volgende:

[..]

Shell zet zwaar in op waterstofproductie alleen is de techniek om dat te produceren helemaal niet zo complex en redelijk makkelijk verkrijgbaar. Daarnaast zijn er plannen om waterstof (in NL) een verhandelbare commodity te maken wat Shell geen kans biedt om het als premium brandstof in de markt te zetten. Daarnaast blaast Shell nu erg hoog van de toren m.b.t. de toekomstig te installeren waterproductiecapaciteit maar zijn de plannen van de (stille) concurrentie minstens zo ambitieus of zelfs ambitieuzer. Wat Shell wel kan doen is enorm leunen op het aandeel verkooppunten om straks waterstof aan de man te krijgen. Dat voordeel hebben ze. Ook zijn ze in staat om van waterstof, ammonia te maken als CO2-neutrale brandstof voor de scheepvaart of synthetische kerosine voor de luchtvaart. Al met al zal Shell nog wel grootst overeind blijven maar heeft het straks niet meer de potentie om de hele brandstofketen (van crude naar premium brandstoffen) in eigen beheer te houden. Er zullen wat schillen vanaf vallen wat ten koste gaat van de winstgevendheid.
Maarrr, hoeveel winstgevendheid, hoeveel assets afschrijven.... Als je je investeringen stopt... En je trekt nog 30 jaar je huidige projecten door... Zijn je investeringen al afgeschreven, scheelt dan i.i.g. afwaarderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:47:31 #155
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_195845664
Volgt iemand Fugro nog met de aangekondigde emissie ? Ik heb er wat artikelen op het FD over gelezen, maar ik vind het lastig om te duiden allemaal.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_195869362
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:47 schreef JimmyJames het volgende:
Volgt iemand Fugro nog met de aangekondigde emissie ? Ik heb er wat artikelen op het FD over gelezen, maar ik vind het lastig om te duiden allemaal.
Wat vind je lastig te duiden?

Die claimemissie an sich was natuurlijk niet onverwacht, maar het blijft in zijn algemeenheid natuurlijk een beetje een wanhoopspoging. Niet kunnen herfinancieren en niet de hele kapitaalbehoefte privé kunnen plaatsen, maar wel de liquiditeit per se nodig hebben, geeft wel aan dat het risicoprofiel gewoon erg hoog is. Het rijtje voorgangers is met een Imtech, Hagemeyer, KPN, InnoConcepts, BAM, SNS, Getronics etc. wel een beetje een toonbeeld van gewoon slechte business.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195870301
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:47 schreef JimmyJames het volgende:
Volgt iemand Fugro nog met de aangekondigde emissie ? Ik heb er wat artikelen op het FD over gelezen, maar ik vind het lastig om te duiden allemaal.
Fugro heeft baat bij hoge olieprijzen en hoog verwacht olieverbruik.
Beide staan onder druk, als gevolg hiervan gaan de oliereuzen minder op zoek naar nieuwe olievelden. En wordt er minder op ‘exotische’ plekken gezocht (zoals deep water oil) omdat de businesscase om die olie te winnen er niet is bij lage olieprijzen. Daar heeft Fugro last van. Op korte termijn zijn vooruitzichten slecht en dan is het de vraag hoe de olieprijs zich ontwikkelt op de lange termijn. Bij een hogere prijs krijg je meer schalieolie uit de VS en dat werkt prijsdrukkend op de olieprijs.
Kortom, het lijkt me geen interessant aandeel. Als je contrair op olie wil handelen kun je beter in Vopak beleggen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:04:26 #158
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_195885344
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat vind je lastig te duiden?

Hoe levensvatbaar de tent is na de emissie. Hoe groot de verwatering gaat zijn. Hoe winstgevend de tent zou zijn na afslanking en het verder inzetten op windenergie. Wat je het best kunt doen als je erin wilt investeren : aandelen kopen en meedoen aan de emissie of juist kopen na de emissie. Dat soort vragen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_195886279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:04 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe levensvatbaar de tent is na de emissie. Hoe groot de verwatering gaat zijn. Hoe winstgevend de tent zou zijn na afslanking en het verder inzetten op windenergie. Wat je het best kunt doen als je erin wilt investeren : aandelen kopen en meedoen aan de emissie of juist kopen na de emissie. Dat soort vragen.
De emissieprijs is variabel, dus die verwatering is lastig aan te geven. Maar ga maar uit van ergens tussen de 100% en 150% aan uitbreiding van het aantal stukken:



Levensvatbaarheid durf ik je niets over te zeggen. Men is bezig met een switch van olie en gas naar andere sectoren, maar wat de kansen daarop zijn voor Fugro heb ik geen idee van. Ik zit dan toch liever in een Boskalis voor de middellange termijn, die gokt een beetje op dezelfde groeimarkten, maar is daar dan ook al bewezen succesvol in.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195892331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:01 schreef nostra het volgende:

[..]

De emissieprijs is variabel, dus die verwatering is lastig aan te geven. Maar ga maar uit van ergens tussen de 100% en 150% aan uitbreiding van het aantal stukken:

[ afbeelding ]

Levensvatbaarheid durf ik je niets over te zeggen. Men is bezig met een switch van olie en gas naar andere sectoren, maar wat de kansen daarop zijn voor Fugro heb ik geen idee van. Ik zit dan toch liever in een Boskalis voor de middellange termijn, die gokt een beetje op dezelfde groeimarkten, maar is daar dan ook al bewezen succesvol in.
Klopt, maar in welke mate is de waarde van het aandeel ingeprijsd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195903901
Gaat hard zo. Expireren mijn decemberputjes op de Dow toch niet waardeloos?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:47:51 #162
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_195906473
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:43 schreef nostra het volgende:
Gaat hard zo. Expireren mijn decemberputjes op de Dow toch niet waardeloos?
Hier andersom met geschreven calls op de Aex en Dax,
The more debt, the better
  woensdag 28 oktober 2020 @ 16:14:37 #163
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195906976
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:44 schreef Zwansen het volgende:
GAK van mn Shell-aandelen is nu 12,14. Nog wel onder water, maar denk dat er een hoop voor zouden tekenen. _O-
11,69 O-)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:10:53 #164
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195908222
twitter


Vers van de pers :{
pi_195908268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:10 schreef Sunri5e het volgende:
[ twitter ]

Vers van de pers :{
Zijn we in de tussentijd ook al geannexeerd door de Italianen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 28 oktober 2020 @ 17:16:26 #166
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195908347
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Zijn we in de tussentijd ook al geannexeerd door de Italianen?
Geen idee. Maar dit ziet er wel heel zwart uit zeg :X
pi_195908446
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Geen idee. Maar dit ziet er wel heel zwart uit zeg :X
Zeker, maar dit is natuurlijk te verwachten. Je kan wel plompverloren alles op slot gooien zonder ook maar enig perspectief en dan 2.500 euro gaan uitdelen als "compensatie", maar juist voor het grotere mkb is dat natuurlijk peanuts.

Maar goed, dat McKinsey onderzoek is gedaan in Italië, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Willem maakt daar weer "Dutch SME" van, maar dat is dus nergens op gebaseerd. Voor Nederland zal het wel wat gematigder zijn vermoed ik, omdat de zakken van de overheid simpelweg dieper zijn, maar ook dat is eindig; daarnaast denk ik dat een enorm aantal ondernemers er simpelweg mee zal stoppen, voordat ze failliet gaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:50:02 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_195911094
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

11,69 O-)
Ik heb ook bijgekocht, op 9,92.

Zal zo eens uitrekenen hoeveel mijn GAK is
pi_195912434
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 16:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

11,69 O-)
Dat is nog aardig, mijn GAK zit denk ik op 26 euro. Ik ga ook niet proberen om dit te verlagen.
BlaBlaBla
pi_195913037
Vandaag net onder een tientje bijgekocht. Als je dit vorig jaar had gezegd had ik al mijn geld erin gestoken en nu weet ik alsnog niet zeker of het een goede deal is :)
GAK ligt nu op 13,20. Als ooit het dividend weer herstelt naar ¤1,60 per jaar zitten we gebakken :7
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:38:28 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_195913465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:21 schreef MisChrartin het volgende:
Vandaag net onder een tientje bijgekocht. Als je dit vorig jaar had gezegd had ik al mijn geld erin gestoken en nu weet ik alsnog niet zeker of het een goede deal is :)
GAK ligt nu op 13,20. Als ooit het dividend weer herstelt naar ¤1,60 per jaar zitten we gebakken :7
Met de huidige 55 cent per jaar is het ook al een prima dividendrendement
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:39:56 #172
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195913488
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:21 schreef MisChrartin het volgende:
Vandaag net onder een tientje bijgekocht. Als je dit vorig jaar had gezegd had ik al mijn geld erin gestoken en nu weet ik alsnog niet zeker of het een goede deal is :)
GAK ligt nu op 13,20. Als ooit het dividend weer herstelt naar ¤1,60 per jaar zitten we gebakken :7
Stel je eens voor dat de koers ook weer eens naar ¤25 gaat. :9~
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:09:42 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_195914168
GAK is nu 13,05
  woensdag 28 oktober 2020 @ 22:51:49 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195915176
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat de koers ook weer eens naar ¤25 gaat. :9~
Of naar ¤5 :9~
pi_195915684
Alle partijen met hoge kostprijs lijken me nou net de partijen die het flinkste geraakt zullen worden van energietransitie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195915784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:22 schreef ludovico het volgende:
Alle partijen met hoge kostprijs lijken me nou net de partijen die het flinkste geraakt zullen worden van energietransitie.
Ik ben zakelijk bezig in de energietransitie wereld en heb er redelijk kennis over. Het gaat hard, maar er liggen nog zoveel uitdagingen voor ons dat gas en oliebedrijven wel relevant blijven de komende jaren, puur omdat het niet anders kan. En de mensen bij Shell zijn hopelijk niet achterlijk en gaan ze langzaam maar zeker in andere markten investeren/verduurzamen.
Als je die hoek interessant vind is Alfen ook een mooi aandeel (alleen vind ik die nu nogal overgewaardeerd). Ze worden nu gewaardeerd als fintech/platform bedrijf waarbij de aandelenprijs op 60-100 keer de winst ligt (beetje afhankelijk obv schatting wat de winst dit jaar wordt). Terwijl opschalen lastiger gaat als bij platformbedrijven. Wanneer k/w richting 20 gaat zou ik Alfen wel kopen.
pi_195915836
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:32 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ik ben zakelijk bezig in de energietransitie wereld en heb er redelijk kennis over. Het gaat hard, maar er liggen nog zoveel uitdagingen voor ons dat gas en oliebedrijven wel relevant blijven de komende jaren, puur omdat het niet anders kan. En de mensen bij Shell zijn hopelijk niet achterlijk en gaan ze langzaam maar zeker in andere markten investeren/verduurzamen.
Als je die hoek interessant vind is Alfen ook een mooi aandeel (alleen vind ik die nu nogal overgewaardeerd). Ze worden nu gewaardeerd als fintech/platform bedrijf waarbij de aandelenprijs op 60-100 keer de winst ligt (beetje afhankelijk obv schatting wat de winst dit jaar wordt). Terwijl opschalen lastiger gaat als bij platformbedrijven. Wanneer k/w richting 20 gaat zou ik Alfen wel kopen.
Dat is wel interessant natuurlijk maar het geval blijft dat je flink af mag gaan schrijven, en hoeveel euro's zijn dat per aandeel Shell? Welke koersdaling is dan sowieso al gerechtvaardigd?

En deze hele Corona heissa heeft de prijzen ook in de afgrond gestort... Energietransitie eroverheen... Dat is pure pijn en ellende.

Een vat olie is nu 30 dollar ofzo? Er zijn nog projecten ontwikkelt met een verwachte kostprijs van 80 dollar per vat o.i.d.?

Dat zijn gewoon verlieslatende investeringen, goed, het staat er nu al, dus ga maar door met exploiteren... Maar toch.

Drukt wel je winst omdat je afschrijvingen fors zijn terwijl de winst uit het project laag is.
Ik ben toch wel redelijk overtuigd van efficiënte markt, en zo niet, duurt de correctie wel verdomde lang altijd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195915995
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is wel interessant natuurlijk maar het geval blijft dat je flink af mag gaan schrijven, en hoeveel euro's zijn dat per aandeel Shell? Welke koersdaling is dan sowieso al gerechtvaardigd?

En deze hele Corona heissa heeft de prijzen ook in de afgrond gestort... Energietransitie eroverheen... Dat is pure pijn en ellende.

Een vat olie is nu 30 dollar ofzo? Er zijn nog projecten ontwikkelt met een verwachte kostprijs van 80 dollar per vat o.i.d.?

Dat zijn gewoon verlieslatende investeringen, goed, het staat er nu al, dus ga maar door met exploiteren... Maar toch.

Drukt wel je winst omdat je afschrijvingen fors zijn terwijl de winst uit het project laag is.
Ik ben toch wel redelijk overtuigd van efficiënte markt, en zo niet, duurt de correctie wel verdomde lang altijd.
De megatrends zijn voor olie/gasbedrijven nog steeds goed in de meeste gevallen.
De wereldbevolking groeit, en ook de vraag naar energie.
Je ziet wel elektrificatie van vervoer maar zeker op mondiale schaal stelt het nog niet veel voor. En die stroom voor vervoer komt ergens vandaan, in Nederland steeds vaker uit gas omdat kolencentrales worden uitgefaseerd. En zon en wind helpt maar deels. In nederland schijnt maar 1000 uur per jaar de zon en het waait 3000 uur. De andere 4760 uur moet je wat anders bedenken, dat kan energieopslag zijn ( dat doet Alfen bijvoorbeeld) of energiecentrales die flexibele load aan kunnen en dat zijn gasturbines. Als olie en gasbedrijven in gas, wind en waterstof investeren voorzie ik de komende 15-20 jaar nog wel goede businesscases voor ze.
En bedrijven zoals Shell hebben nog zoveel reserves dat ze makkelijk partijen kunnen overnemen die kansrijk zijn.
pi_195916006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:54 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

De megatrends zijn voor olie/gasbedrijven nog steeds goed in de meeste gevallen.
De wereldbevolking groeit, en ook de vraag naar energie.
Je ziet wel elektrificatie van vervoer maar zeker op mondiale schaal stelt het nog niet veel voor. En die stroom voor vervoer komt ergens vandaan, in Nederland steeds vaker uit gas omdat kolencentrales worden uitgefaseerd. En zon en wind helpt maar deels. In nederland schijnt maar 1000 uur per jaar de zon en het waait 3000 uur. De andere 4760 uur moet je wat anders bedenken, dat kan energieopslag zijn ( dat doet Alfen bijvoorbeeld) of energiecentrales die flexibele load aan kunnen en dat zijn gasturbines. Als olie en gasbedrijven in gas, wind en waterstof investeren voorzie ik de komende 15-20 jaar nog wel goede businesscases voor ze.
En bedrijven zoals Shell hebben nog zoveel reserves dat ze makkelijk partijen kunnen overnemen die kansrijk zijn.
Vandaag 1000 gazproms erbij gekocht...

Als Navalry nou even niet vergiftigd was met gekke stofjes. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195918798
Shell opent goed, +5% al zijn de onderliggende cijfers nog niet bijzonder goed. Al is ‘maar’ een half miljard winst natuurlijk een stuk beter dan 15 miljard verlies in Q2.
Ben benieuwd of de winst nog verdampt vandaag.
pi_195919743
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat vind je lastig te duiden?

Die claimemissie an sich was natuurlijk niet onverwacht, maar het blijft in zijn algemeenheid natuurlijk een beetje een wanhoopspoging. Niet kunnen herfinancieren en niet de hele kapitaalbehoefte privé kunnen plaatsen, maar wel de liquiditeit per se nodig hebben, geeft wel aan dat het risicoprofiel gewoon erg hoog is. Het rijtje voorgangers is met een Imtech, Hagemeyer, KPN, InnoConcepts, BAM, SNS, Getronics etc. wel een beetje een toonbeeld van gewoon slechte business.
Ach, een stukje nostalgie. Ik weet uit eigen ervaring ook nog een paar, KLM omstreeks 1994, en Fokker diverse malen :X
  donderdag 29 oktober 2020 @ 14:16:13 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_195924427
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:05 schreef MisChrartin het volgende:
Shell opent goed, +5% al zijn de onderliggende cijfers nog niet bijzonder goed. Al is ‘maar’ een half miljard winst natuurlijk een stuk beter dan 15 miljard verlies in Q2.
Ben benieuwd of de winst nog verdampt vandaag.
Nog maar 1.5% van over
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:29:36 #183
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195926842
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 14:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Nog maar 1.5% van over
Check again.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:58:33 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_195927350
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:29 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Check again.
Ik zag het, weer +5%
  donderdag 29 oktober 2020 @ 19:38:09 #185
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_195930817
Cijfers RDS : https://www.shell.com/inv(...)ts/2020/q3-2020.html

Die video lijkt wel een presentatie van een clean tech bedrijf :')

Sheet met de cijfers: https://www.shell.com/inv(...)losure-document.xlsx

Wat opvalt is de behoorlijke cashpositie die is opgebouwd in de afgelopen 9 maanden. Cash and cash equivalents is van 18.055B eind '19 naar 35.714B in Q3 gestegen. Als je kijkt naar de kasstroom was het ook geen probleem geweest het dividend gewoon te handhaven, maar het kan geen kwaad flink wat vet op te botten te hebben nu, denk ik. Voor bestaande aandeelhouders was handhaving van het dividend wel minder pijnlijk geweest voor de porto.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_195932165
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:38 schreef JimmyJames het volgende:


Sheet met de cijfers: https://www.shell.com/inv(...)losure-document.xlsx

Wat opvalt is de behoorlijke cashpositie die is opgebouwd in de afgelopen 9 maanden. Cash and cash equivalents is van 18.055B eind '19 naar 35.714B in Q3 gestegen.
Is dat niet gewoon terug te voeren op dit?
https://www.telegraaf.nl/(...)er-kredietfaciliteit
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:25:21 #187
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_195932540
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:16 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon terug te voeren op dit?
https://www.telegraaf.nl/(...)er-kredietfaciliteit
Lijkt mij niet. De cash flow from financing activities is negatief.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:23:14 #188
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195934119
Humor heeft ie wel, Ben:

quote:
Shell, once the FTSE 100’s biggest dividend payer, cut its dividend from 47 cents to 16 cents a share in April because of the “crisis of uncertainty” facing oil companies amid the coronavirus pandemic.


But its chief executive, Ben van Beurden, said the company was “starting a new era of dividend growth” by raising its payouts to 16.65 cents a share for the third quarter, and also promised “a complete overhaul” of the business to produce less fossil fuel and more clean energy.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195935408
Of dividend gelijk houden en aandeleninkoop doen.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:37:57 #190
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_195938415
De stand van de Amerikaanse futures :{
pi_195938700
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 07:37 schreef Sunri5e het volgende:
De stand van de Amerikaanse futures :{
De Europese kleuren ook rood.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195939056
Mooie instapmomenten.
Of moeten jullie per se verkopen?
pi_195957367
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:28 schreef SOG het volgende:
1k op degiro gestort en gokken op opties shell (sept) en abn (okt). Er is nog 650 euro over :')
5k bijgestort, 1.5k aandelen abn en basic fit verkocht en 1.3k puts gekocht december randstad, Arcelor, aegon. Sta nu op 250 euro na quitte..

Stond vorige week nog minus 1k... spannende tijden
pi_195958341
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 03:35 schreef SOG het volgende:

[..]

5k bijgestort, 1.5k aandelen abn en basic fit verkocht en 1.3k puts gekocht december randstad, Arcelor, aegon. Sta nu op 250 euro na quitte..

Stond vorige week nog minus 1k... spannende tijden
Je moet wat he nu HC gesloten is :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195958453
De koersen gaan inderdaad niet best. 5% verlies op mijn ETF's in 2 dagen. Maar ja, tijd om er meer in te pompen dus
pi_195959251
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 21:16 schreef SOG het volgende:
https://seekingalpha.com/(...)rowth-disappointment

Zooo twitter ff 20 procent eraf
Apple is vanaf begin september 450 miljard dollar minder waard, dat is ongeveer onze hele staatsschuld
pi_195961506
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je moet wat he nu HC gesloten is :')
Wat heb jij dan?

Zit wel een gedachte achter natuurlijk. Dit is 1 vd grootste crisis in de historie en dat uit zich niet echt op de financiele markten.
pi_195964161
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:00 schreef SOG het volgende:

[..]

Wat heb jij dan?

Zit wel een gedachte achter natuurlijk. Dit is 1 vd grootste crisis in de historie en dat uit zich niet echt op de financiele markten.
Ik heb begin april shell gekocht voor 15 euro. Blijf daar mooi in zitten. Verder zit ik met 92% van mijn portefeuille in VWRL ETF zitten. Tijdens de grootste dip in maart heb ik daar voor een paar k extra van gekocht dan ik normaal standaard per maand doe. Stond toen rond de 60 euro. Gebruik dus vooral de dips om extra geld er in te steken, verkoop niets.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:47:05 #200
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195966568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb begin april shell gekocht voor 15 euro. Blijf daar mooi in zitten. Verder zit ik met 92% van mijn portefeuille in VWRL ETF zitten. Tijdens de grootste dip in maart heb ik daar voor een paar k extra van gekocht dan ik normaal standaard per maand doe. Stond toen rond de 60 euro. Gebruik dus vooral de dips om extra geld er in te steken, verkoop niets.
Had je deze week niet heel erg de neiging om een beetje Shell bij te kopen? Dat gevoel heb ik wel altijd heel sterk. :P
pi_195966753
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Had je deze week niet heel erg de neiging om een beetje Shell bij te kopen? Dat gevoel heb ik wel altijd heel sterk. :P
Dat gevoel had ik bij 15,14,13,12,11 eu ook _O-
pi_195966775
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:41 schreef Den_Haag het volgende:
De koersen gaan inderdaad niet best. 5% verlies op mijn ETF's in 2 dagen. Maar ja, tijd om er meer in te pompen dus
Ik verwacht eigenlijk nog wel meer ellende de komende tijd. Dus ik wacht nog ff met bijpakken.

Mocht ik de boot gemist hebben dan heb ik altijd nog mijn standaard maandelijkse inkopen.
pi_195966803
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb begin april shell gekocht voor 15 euro. Blijf daar mooi in zitten. Verder zit ik met 92% van mijn portefeuille in VWRL ETF zitten. Tijdens de grootste dip in maart heb ik daar voor een paar k extra van gekocht dan ik normaal standaard per maand doe. Stond toen rond de 60 euro. Gebruik dus vooral de dips om extra geld er in te steken, verkoop niets.
Oke. Goed gedaan. Is aardig gestegen sindsdien.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:09:56 #204
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_195966950
Paar maanden terug NIO gekocht op $12.50. Gaat wel aardig.
pi_195967862
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Had je deze week niet heel erg de neiging om een beetje Shell bij te kopen? Dat gevoel heb ik wel altijd heel sterk. :P
Ja de week ervoor nog sterker toen die onder 10 euro ging.. maar ik merk dat ik onrustiger wordt van de positie in Shell dan VWRL, terwijl het maar om 8% gaat. Dat past dus niet helemaal bij mij volgens mij.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195975242
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 19:09 schreef Chaes het volgende:
Paar maanden terug NIO gekocht op $12.50. Gaat wel aardig.
Nio is wel risicovol, zit een hoop hype in, al vaak terugroepacties gehad. Het is bij lange na niet vergelijkbaar met Tesla. En ze hebben in China heel veel concurrentie
BlaBlaBla
  zondag 1 november 2020 @ 18:20:18 #207
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_195986724
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 08:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nio is wel risicovol, zit een hoop hype in, al vaak terugroepacties gehad. Het is bij lange na niet vergelijkbaar met Tesla. En ze hebben in China heel veel concurrentie
Klopt, maar met mijn (jonge) leeftijd kan ik wel wat risico nemen.
Een jaar geleden ging het slecht, nu gaat het een stuk beter. De stock upgrades van o.a. JPMorgan en Citi geven het ook een steuntje in de rug.
pi_195990233
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:59 schreef descon het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk nog wel meer ellende de komende tijd. Dus ik wacht nog ff met bijpakken.

Mocht ik de boot gemist hebben dan heb ik altijd nog mijn standaard maandelijkse inkopen.
Ik verwacht niet meteen nieuwe grote dalingen. Cijfers van veel bedrijven vallen beter mee dan gevreesd.
Cindy De Vuyst
pi_195990522
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 18:59 schreef descon het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk nog wel meer ellende de komende tijd. Dus ik wacht nog ff met bijpakken.

Mocht ik de boot gemist hebben dan heb ik altijd nog mijn standaard maandelijkse inkopen.
ik twijfel ook heel erg. Ga denk ik wel als klaar zetten om er nog een paar k in te steken
pi_196016044
Speelt iemand hier in op de VS verkiezingen? Ik vrees een beetje voor de S&P500 ETFs
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_196020609
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:39 schreef B300 het volgende:
Speelt iemand hier in op de VS verkiezingen? Ik vrees een beetje voor de S&P500 ETFs
Vanwege Biden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196020830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vanwege Biden?
Yep. Als Trump blijft zitten zal er waarschijnlijk geprint blijven worden. Bij Biden.. geen idee
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_196020842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:01 schreef B300 het volgende:

[..]

Yep. Als Trump blijft zitten zal er waarschijnlijk geprint blijven worden. Bij Biden.. geen idee
Biden is socialist... Als het op printen uitkomt gaat Biden juist gek doen.

Maar allicht hogere profit tax en meer tax op wealthy ppl.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196027182
Paar turbo shorts er misschien op zetten
pi_196044758
Lijkt mij eerlijk gezegd dat de stock market alleen maar up kan deze periode.

Trump heeft iets meer China risico. Maar dat lijkt me tov Biden ook gewoon ingeprijsd. Denk niet dat de markten serieus overwinning van Biden zouden inprijzen.

Laat staan Biden overwinning als positief zien. Maar ik verwacht als Biden wint juist strooigeld vanuit de overheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196045347
Ben benieuwd wat de VS-markten vanmiddag gaan doen. Is die verkiezingschaos terug te zien denken jullie?
pi_196045506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 09:50 schreef Raw85 het volgende:
Ben benieuwd wat de VS-markten vanmiddag gaan doen. Is die verkiezingschaos terug te zien denken jullie?
Onrust is slecht. Ligt er aan of BLM gaat rellen of niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196056051
Bijzondere reactie wel, terwijl de kans op juridisch getouwtrek en divided government groot lijkt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196056106
MSFT +5%! Die zag ik niet aankomen toen ik laatst kocht op USD 202 :P
pi_196068022
Zou na kerst nog een derde golf komen? Ik zit te denken om een stuk van mijn aandelen te verkopen om ze kerst weer te kopen.
pi_196068173
maandje terug begonnen tech ETFs.. de afgelopen weken ben ik er blij mee
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_196069239
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 10:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wordt waarschijnlijk weer afgeblazen waarna de koers weer flink kelderd, goede instap momenten.
Waarom afgeblazen? Omdat corona voorlopig nog niet weg is en banken alweer geadviseerd wordt geen dividend uit te keren.
Heb je nog steeds die overtuiging?
pi_196070175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 10:27 schreef floris_b het volgende:
Zou na kerst nog een derde golf komen? Ik zit te denken om een stuk van mijn aandelen te verkopen om ze kerst weer te kopen.
Denk het wel, maar of het iets met de markt gaat doen weet niemand.

Ik verkocht basic fit maandje terug. Inmiddels 70 procent vd clubs gesloten en sta gewoon quitte op die positie :D

Geen peil op te trekken dus.
pi_196078438
Ik snap niet zo goed waarom die Amerikaanse beurzen maar blijven stijgen deze week. Kan iemand mij dat uitleggen..? Er heerst naar mijn idee toch wel wat onrust rond de verkiezingen, Biden lijkt de winnaar te worden, wat niet per se goed is voor de economie. Tevens is het nog maar de vraag of Trump zonder rumoer zijn macht inlevert.. Zal dit al ingeprijsd zijn? Of zie ik de situatie niet goed?
pi_196079671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:01 schreef SausDip het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die Amerikaanse beurzen maar blijven stijgen deze week. Kan iemand mij dat uitleggen..? Er heerst naar mijn idee toch wel wat onrust rond de verkiezingen, Biden lijkt de winnaar te worden, wat niet per se goed is voor de economie. Tevens is het nog maar de vraag of Trump zonder rumoer zijn macht inlevert.. Zal dit al ingeprijsd zijn? Of zie ik de situatie niet goed?
Tja, wie zal het zeggen? Ik heb altijd moeite met van die beurscommentatoren die claimen dat ze precies weten waarom de beurzen stijgen of dalen. Dan krijg je van die teksten als "De koersen daalden vandaag met 1,5%, beleggers blijven nerveus over de Brexit en het handelsconflict". Dat wordt dan gezegd met een autoriteit alsof ze net een grootschalige enquête hebben uitgevoerd.

Ik denk persoonlijk dat er zóveel geld de markten ingepompt wordt en de rente zó laag is, dat dat geld automatisch naar aandelen stroomt, tenzij er dermate slecht nieuws is om daar nog even mee te wachten. Zodra er ook maar een beetje goed nieuws is over corona of de wereldeconomie, stijgen de aandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 19:51:28 ]
  donderdag 5 november 2020 @ 19:59:01 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196079928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Tja, wie zal het zeggen? Ik heb altijd moeite met van die beurscommentatoren die claimen dat ze precies weten waarom de beurzen stijgen of dalen. Dan krijg je van die teksten als "De koersen daalden vandaag met 1,5%, beleggers blijven nerveus over de Brexit en het handelsconflict". Dat wordt dan gezegd met een autoriteit alsof ze net een grootschalige enquête hebben uitgevoerd.

Ik denk persoonlijk dat er zóveel geld de markten ingepompt wordt en de rente zó laag is, dat dat geld automatisch naar aandelen stroomt, tenzij er dermate slecht nieuws is om daar nog even mee te wachten. Zodra er ook maar een beetje goed nieuws is over corona of de wereldeconomie, stijgen de aandelen.
Misschien gaat Post NL veel pakketjes bezorgen als iedereen thuis blijft

De concurrentie SANDD is dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 5 november 2020 @ 23:28:40 #227
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_196086552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:01 schreef SausDip het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom die Amerikaanse beurzen maar blijven stijgen deze week. Kan iemand mij dat uitleggen..? Er heerst naar mijn idee toch wel wat onrust rond de verkiezingen, Biden lijkt de winnaar te worden, wat niet per se goed is voor de economie. Tevens is het nog maar de vraag of Trump zonder rumoer zijn macht inlevert.. Zal dit al ingeprijsd zijn? Of zie ik de situatie niet goed?
Verdeeld huis, dus er kan vrij veel geblokkeerd worden waardoor grote wetwijzigingen een crime zijn om door te voeren als dat al lukt. Das wel prettig voor de status quo wat betreft bedrijfsvoering.
The more debt, the better
pi_196088509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 19:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Misschien gaat Post NL veel pakketjes bezorgen als iedereen thuis blijft

De concurrentie SANDD is dood
SANDD is van Post NL, ze hebben dat overgenomen!
Cindy De Vuyst
  vrijdag 6 november 2020 @ 01:29:05 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196088598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 01:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]

SANDD is van Post NL, ze hebben dat overgenomen!
Dat bedoel ik
De concurrentie is dood
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196088809
Laat POST NL nu maar lekker naar ¤4 gaan.
Cindy De Vuyst
pi_196092162
Fraaie Q3-cijfers en mooie outlook voor Inwit. Lekker op de plank laten liggen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196092218
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 01:52 schreef einzeinz het volgende:
Laat POST NL nu maar lekker naar ¤4 gaan.
Ik normaliseer mijn positie weer een beetje op 3.3 maar hou idd lekker een deel aan tot 6 euro ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196094591
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 01:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat bedoel ik
De concurrentie is dood
Sandd bracht alleen briefpost, en daar valt geen droog brood meer aan te verdienen. Concurrentie op de pakketmarkt heeft Postnl zat, denk alleen maar aan DHL, DPD, UPS, GLS en weet ik wat hier nog allemaal door de straat rijdt :P
pi_196094669
Ik heb een praktische vraag.
Ik was wat ETFs aan het doorspitten en ik kwam de Ishares MSCI USA Momentum etf (MTUM) tegen. Lijkt me mogelijk interessant om te kopen.
Is een keer wat anders dan index trackers.

Nu wordt dat lastig met mijn brokers. Zowel DeGiro als ABN AMRO bieden deze niet aan.

Heeft iemand een andere broker waarbij dat wel kan? Of een soortgelijk product die wel via degiro verkocht wordt?

En een aanvullende vraag. Is iemand bekend met Xtrackers? Ik heb nu alleen Ishares en VanGuard etf’s. Is Xtrackers vergelijkbaar?
pi_196099675
Galapagos is toch wel de flop van 2020, wat een bagger fonds is dit geworden.
BlaBlaBla
pi_196100856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:39 schreef Soldier2000 het volgende:
Galapagos is toch wel de flop van 2020, wat een bagger fonds is dit geworden.
Tja, dat is biotech hè. Gamblin'.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 6 november 2020 @ 17:49:29 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196100886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 16:39 schreef Soldier2000 het volgende:
Galapagos is toch wel de flop van 2020, wat een bagger fonds is dit geworden.
verkopen dan
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/371-galapagos
quote:
New York - Op 21 okt verlagen de analisten hun advies voor het Nederlandse farmaceutisch concern Galapagos (ISIN: BE0003818359 / Mnemo: GLPG) van Houden naar Verkopen. Een koersdoel wordt niet afgegeven.
In 2019 bedroeg de koerswinstverhouding (berekend met de ultimo slotkoers van het aandeel in 2019) 71.73.
De forward PE (de slotkoers van 20 okt gedeeld door de winst per aandeel over 2019) bedraagt 42.96.
Over 2019 rapporteerde het bedrijf een omzet van 895.89 miljoen EUR.
en dan koop je KPN of AMG

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 07-11-2020 10:02:12 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196107411
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verkopen dan

en dan koop je KLM of KPN of AMG
?
BlaBlaBla
pi_196108325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 17:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

verkopen dan

en dan koop je KLM of KPN of AMG
Waarom AMG?
pindazakje
  zaterdag 7 november 2020 @ 00:51:30 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196110043
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 november 2020 23:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom AMG?
Daarom zou ik nu AMG kopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196111687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 00:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom zou ik nu AMG kopen
Kan nu niet, beurzen dicht. Maar waarom zou je AMG kopen?
pindazakje
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:23:44 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196111703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:20 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Kan nu niet, beurzen dicht. Maar waarom zou je AMG kopen?
voorwaarden voor een long term investment

1 zeer goede inzichtelijke administratie
2 een delfstof die zeker potentie heeft om waardevast te zijn in dit gesmijt met triljarden om de ""economie te helpen", net als goud zilver olie
3 Een fonds die nu de fantasie heeft verloren , vandaar de lage koers
4 Ieder analist heeft het fonds op KOPEN staan
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/620-amg

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 07-11-2020 09:18:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196111709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zeer goede inzichtelijke administratie
een delfstof die zeker potentie heeft om waardevast te zijn in dit gesmijt met triljarden om de ""economie te helpen", net als goud zilver olie
Een fonds die nu de fantasie heeft verloren , vandaar de lage koers
Ieder analist heeft het fonds op KOPEN staan
Een beetje zoals Shell dus?
pindazakje
  zaterdag 7 november 2020 @ 08:25:21 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196111714
quote:
89s.gif Op zaterdag 7 november 2020 08:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Een beetje zoals Shell dus?
klopt en DSM
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/620-amg
quote:
Advies omschrijving
Amsterdam - Op 05 aug herhalen de analisten van ABN AMRO hun koopadvies voor het specialistische metaalbedrijf AMG (ISIN: NL0000888691 / Mnemo: AMG). Het 12-maands koersdoel wordt opwaarts bijgesteld van 19.0 EUR naar 27.8 EUR
.


https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/1494-postnl

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 07-11-2020 09:44:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196127739
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik normaliseer mijn positie weer een beetje op 3.3 maar hou idd lekker een deel aan tot 6 euro ofzo.
6 euro is te hoog gegrepen maar 4 euro zie ik wel als haalbaar.
Hoe zit het met SANDD?
Cindy De Vuyst
pi_196135160
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 00:55 schreef einzeinz het volgende:
6 euro is te hoog gegrepen maar 4 euro zie ik wel als haalbaar.
Jij vindt een bedrijf met groeiende winsten dat een ebitda van 180 miljoen heeft per jaar geen 3000 miljoen waard?
Dat kan, maar vergis je niet dat 4 euro of 6 euro in theorie ook niet zoveel verschilt.... Als je kijkt naar het rendement zit daar een factor 50% verschil in.

Gemiddeld 7% return.. Heb je het dus over 3% jaarlijks.

De markt is veel volatieler en langdurig verkeerd geprijsd dan men lijkt te beseffen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196139824
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij vindt een bedrijf met groeiende winsten dat een ebitda van 180 miljoen heeft per jaar geen 3000 miljoen waard?
Dat kan, maar vergis je niet dat 4 euro of 6 euro in theorie ook niet zoveel verschilt.... Als je kijkt naar het rendement zit daar een factor 50% verschil in.

Gemiddeld 7% return.. Heb je het dus over 3% jaarlijks.

De markt is veel volatieler en langdurig verkeerd geprijsd dan men lijkt te beseffen.
Wat vind je dan van het Belgische BPost?
Cindy De Vuyst
pi_196139969
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:36 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Wat vind je dan van het Belgische BPost?
Lastiger te bepalen want ik heb minder zicht op wat ze doen. Bpost houdt zich ook bezig met verzekeringen en hypotheken dacht ik ergens te lezen. Verder wel ook extreem afgestraft en met 2 a 3 euro winst per aandeel best koopwaardig. Maar nogmaals, ik heb minder zicht op hoe dat bedrijf wordt gerund.

PostNL is voor mij simpel. Enige concurrent is DHL hier, Amazon kan evt vervelend gaan doen en wehkamp failliet maar PostNL heeft van die twee zaken minder last dan DHL.

Tjah.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 8 november 2020 @ 22:05:37 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196142653
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lastiger te bepalen want ik heb minder zicht op wat ze doen. Bpost houdt zich ook bezig met verzekeringen en hypotheken dacht ik ergens te lezen. Verder wel ook extreem afgestraft en met 2 a 3 euro winst per aandeel best koopwaardig. Maar nogmaals, ik heb minder zicht op hoe dat bedrijf wordt gerund.

PostNL is voor mij simpel. Enige concurrent is DHL hier, Amazon kan evt vervelend gaan doen en wehkamp failliet maar PostNL heeft van die twee zaken minder last dan DHL.

Tjah.
Post NL is wel een koers van 5 euro waard minimaal ,voor een monopolist, downside risk is minimal zegt men dan
https://www.analist.nl/aandeel/adviezen/1494-postnl



[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-11-2020 23:37:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196144468
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 19:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lastiger te bepalen want ik heb minder zicht op wat ze doen. Bpost houdt zich ook bezig met verzekeringen en hypotheken dacht ik ergens te lezen. Verder wel ook extreem afgestraft en met 2 a 3 euro winst per aandeel best koopwaardig. Maar nogmaals, ik heb minder zicht op hoe dat bedrijf wordt gerund.

PostNL is voor mij simpel. Enige concurrent is DHL hier, Amazon kan evt vervelend gaan doen en wehkamp failliet maar PostNL heeft van die twee zaken minder last dan DHL.

Tjah.
Hoe bereken je die WPA?
Cindy De Vuyst
  maandag 9 november 2020 @ 06:21:30 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196145406
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 00:34 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Hoe bereken je die WPA?
let me google that for you
https://marktgevoel.nl/up(...)202%20miljoen%20euro.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196145627
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 00:34 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Hoe bereken je die WPA?
Depends wat je neemt, meest recente cijfers is het prettigst maar dat is vaak ebit. Dan moet je er eigenlijk nog iets van 25% af trekken. Dan moet de firm ook nog eens niet cyclisch zijn per seizoen wil je het zomaar *4 doen. Maar er zijn ook prognoses. Postnl zegt vaak rond de 180 miljoen uit te komen.

Bij jaarcijfers geven ze dat soort getallen gewoon.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145696
quote:
Oh god, Selwyn Duivestein...

Rare filosofie heeft die knul, zit te praten over technische analyse alsof het hem beschermd. Zegt tegelijkertijd contrair beleggen... Sorry maar de markt ga je niet kunnen timen... En zit te spelen met hefbomen op aandelen.


Niet al te serieus nemen die koekenbakker zou ik zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196145828
Kennen jullie ETF's die inspelen op volatiele markten of zelfs dalende markten? Ik ken enkel het aandeel Flow Traders maar dan ben je afhankelijk van 1 bedrijf.

Bestaat dit in ETF vorm? Of is dit niet zo interessant?
Cindy De Vuyst
pi_196145943
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:50 schreef einzeinz het volgende:
Kennen jullie ETF's die inspelen op volatiele markten of zelfs dalende markten? Ik ken enkel het aandeel Flow Traders maar dan ben je afhankelijk van 1 bedrijf.

Bestaat dit in ETF vorm? Of is dit niet zo interessant?
Er zijn VIX ETF's, even googelen. Geen idee of die via NL brokers verhandelbaar zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196145944
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:50 schreef einzeinz het volgende:
Kennen jullie ETF's die inspelen op volatiele markten of zelfs dalende markten? Ik ken enkel het aandeel Flow Traders maar dan ben je afhankelijk van 1 bedrijf.

Bestaat dit in ETF vorm? Of is dit niet zo interessant?
Voor zoiets kun je denk ik beter in de opties gaan.
pi_196149990
Alles ineens meerdere procenten in de plus?
  maandag 9 november 2020 @ 13:09:49 #258
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196150198
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:56 schreef Raw85 het volgende:
Alles ineens meerdere procenten in de plus?
Vaccin is klaar schijnt.
https://seekingalpha.com/(...)-expected-this-month
  maandag 9 november 2020 @ 13:15:11 #259
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196150294
Was ik net zo lekker short aan het gaan op KLM, krijgen we dit :')
  maandag 9 november 2020 @ 13:17:43 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196150347
quote:
ja ik heb een uitnodiging gehad om te komen voor het vaccin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196150433
Deze koersreacties. _O_ Klein beetje overemotioneel zijn we wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196150438
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:15 schreef BasEnAad het volgende:
Was ik net zo lekker short aan het gaan op KLM, krijgen we dit :')
Auw.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 9 november 2020 @ 13:24:54 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196150480
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef nostra het volgende:
Deze koersreacties. _O_ Klein beetje overemotioneel zijn we wel.
Dow is 5% hoger *O* *O* *O*

Biden / Harris *O* *O*
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196150492
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:56 schreef Raw85 het volgende:
Alles ineens meerdere procenten in de plus?
Geen gezeik iedereen rijk *O*
pi_196150525
VWRL staat nog maar 2 euro onder de pre-corona koers van februari :')
  maandag 9 november 2020 @ 13:29:55 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196150571
Shell wat doe je :o
  maandag 9 november 2020 @ 13:30:09 #267
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196150573
quote:
9s.gif Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Auw.
Tja hoort erbij. Tis ook niet zo'n ramp, er staat ook een hoop in de plus nu.
  maandag 9 november 2020 @ 13:31:42 #268
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_196150601
Oh voor de traders bij degiro, vertrouw niet op hun GAK he, die slaat nergens op. Tenminste, houdt geen rekening met verkopen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 9 november 2020 @ 13:32:14 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196150614
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:31 schreef Tyr80 het volgende:
Oh voor de traders bij degiro, vertrouw niet op hun GAK he, die slaat nergens op. Tenminste, houdt geen rekening met verkopen.
Klopt dat het niet klopt :P
pi_196150632
Trumpgod _O_
De beurzen gaan naar recordhoogtes *O*
  maandag 9 november 2020 @ 13:34:09 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196150646
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Trumpgod _O_
De beurzen gaan naar recordhoogtes *O*
op repeat *O*

pi_196150709
Airfrance-KLM +24% +28%
  maandag 9 november 2020 @ 13:42:54 #274
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196150796
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:38 schreef Houtenbeen het volgende:
Airfrance-KLM +24% +28%
Goed moment om nu te verkopen. Het is niet zo dat door een eventueel vaccin alle problemen voorbij zijn.
  maandag 9 november 2020 @ 13:50:38 #275
256666 leeell
I know you're lonely
pi_196150924
Ik zou nog steeds verkopen dan met (klein) verlies. Ik hou het wel langer aan. 2 jaartjes staat ie wel weer op 7

als ze niet omvallen :{

Nu hopen dat op de US beurs de airlines het ook goed doen, die verkoop ik dan wel met aardige winst.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_196150927
Just-Eat-Takeaway -7% -8%

[ Bericht 39% gewijzigd door Houtenbeen op 09-11-2020 13:59:22 ]
pi_196150936
Wat doet DSM dat hier zo slecht op gereageerd wordt? Adyen, Flow, JET snap ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 9 november 2020 @ 13:52:57 #278
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196150957
quote:
5s.gif Op maandag 9 november 2020 13:51 schreef nostra het volgende:
Wat doet DSM dat hier zo slecht op gereageerd wordt? Adyen, Flow, JET snap ik.
De rush op vitaminepillen ofzo?
pi_196151025
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 13:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

De rush op vitaminepillen ofzo?
Ah, dat zou kunnen inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_196151071
WTI Crude + 9% -O-
  maandag 9 november 2020 @ 14:09:45 #281
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196151216
Shell +11,5%. Goed dat ik nog wat op 9,91 heb bijgekocht. Meer geluk dan wijsheid, maar vooruit. :+
pi_196151589
De corona hobbel is bijna gecompenseerd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196151702
Sligro schiet ook omhoog door het nieuws van het coronavaccin
  maandag 9 november 2020 @ 14:37:46 #284
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196151753
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:35 schreef floris_b het volgende:
Sligro schiet ook omhoog door het nieuws van het coronavaccin
Mooi daar heb ik in belegd.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 9 november 2020 @ 14:39:21 #285
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196151783
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De corona hobbel is bijna gecompenseerd.
De huizenprijzen zullen nu nog wel harder gaan stijgen dan ze al deden :D
  maandag 9 november 2020 @ 14:41:43 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_196151834
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 14:09 schreef Zwansen het volgende:
Shell +11,5%. Goed dat ik nog wat op 9,91 heb bijgekocht. Meer geluk dan wijsheid, maar vooruit. :+
Haha, ik op 9,92. Achteraf natuurlijk wel altijd te weinig ingelegd op dat niveau
  maandag 9 november 2020 @ 14:46:43 #287
256666 leeell
I know you're lonely
pi_196151931
Paar 30%'ers onderweg in de US pre-market _O_

Airlines _O_

Ik verkoop gelijk die zooi op KLM na
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 9 november 2020 @ 14:48:49 #288
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_196151967
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 9 november 2020 @ 14:50:22 #289
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196151993
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 14:46 schreef leeell het volgende:
Paar 30%'ers onderweg in de US pre-market _O_

Airlines _O_

Ik verkoop gelijk die zooi op KLM na
Ik denk dat je nu juist moet cashen tijdens de "hype". Het is niet zo dat nu opeens alle problemen zijn opgelost he? Ten eerste kan het nog wel even duren voordat iedereen gevaccineerd is. Daarnaast zitten de airlines met een grote schuldenlast op hun nek die niet opeens verdwenen is. En komt de grote vraag naar vliegreizen wel terug nu de hele wereld gewend is geraakt om via Teams of Zoom te overleggen?
  maandag 9 november 2020 @ 14:52:01 #290
256666 leeell
I know you're lonely
pi_196152013
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu juist moet cashen tijdens de "hype". Het is niet zo dat nu opeens alle problemen zijn opgelost he? Ten eerste kan het nog wel even duren voordat iedereen gevaccineerd is. Daarnaast zitten de airlines met een grote schuldenlast op hun nek die niet opeens verdwenen is. En komt de grote vraag naar vliegreizen wel terug nu de hele wereld gewend is geraakt om via Teams of Zoom te overleggen?
Ik zit redelijk diversified in airlines (Delta, AA, Lufthansa, KLM) en cruises (2 stuks)

Dat gaat er bij mij uit. wilde ik nooit long-term. Maar KLM hou ik want KLM ^)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_196152042
Tering +680 euro vandaag :o
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_196152085
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu juist moet cashen tijdens de "hype". Het is niet zo dat nu opeens alle problemen zijn opgelost he? Ten eerste kan het nog wel even duren voordat iedereen gevaccineerd is. Daarnaast zitten de airlines met een grote schuldenlast op hun nek die niet opeens verdwenen is. En komt de grote vraag naar vliegreizen wel terug nu de hele wereld gewend is geraakt om via Teams of Zoom te overleggen?
Deze mitsen en maren zijn ook wel bekend bij andere beleggers. Anders was de aex ws al 650 geweest.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 9 november 2020 @ 14:57:40 #293
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196152093
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Deze mitsen en maren zijn ook wel bekend bij andere beleggers. Anders was de koers ws al 650 geweest.
Ik heb het in mijn post puur over airlines. Niet over andere aandelen.
pi_196152113
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik heb het in mijn post puur over airlines. Niet over andere aandelen.
Waarom zou daar niet hetzelfde gelden. Bovendien gelden voor de niet-airlines-ondernemingen ook wel bedenkingen over het de vraag of het helemaal Hosanna zal gaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196152124
VWRL, op de dip heb ik mijn portefeuille met 20% vergroot *O*

Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 9 november 2020 @ 15:04:34 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196152175
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom zou daar niet hetzelfde gelden. Bovendien gelden voor de niet-airlines-ondernemingen ook wel bedenkingen over het de vraag of het helemaal Hosanna zal gaan.
Omdat iedere sector weer anders is? De airlines zijn hard geraakt waardoor de koers bij dit nieuws zo hard omhoog schiet. Echter is de vraag of het allemaal wel weer naar het oude zal gaan.
pi_196152176
Is het slim om dadelijk als de Amerikaanse beurzen openen direct op open wat aandelen in te slaan? Aangezien het vrij zeker is dat veel gaat stijgen.
Ze moeten ook altijd mij hebben
  maandag 9 november 2020 @ 15:13:31 #298
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196152266
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef B300 het volgende:
Is het slim om dadelijk als de Amerikaanse beurzen openen direct op open wat aandelen in te slaan? Aangezien het vrij zeker is dat veel gaat stijgen.
Waarom zou je ze nu dan niet alvast kopen voordat de beurs open gaat? Mij ontgaat even de logica om te wachten.
pi_196152328
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:04 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Omdat iedere sector weer anders is? De airlines zijn hard geraakt waardoor de koers bij dit nieuws zo hard omhoog schiet. Echter is de vraag of het allemaal wel weer naar het oude zal gaan.
De vraag naar vliegreizen sowieso wel. De vraag is of de schulden ooit weggewerkt kunnen worden?
Cindy De Vuyst
pi_196152340
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 15:13 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou je ze nu dan niet alvast kopen voordat de beurs open gaat? Mij ontgaat even de logica om te wachten.
Dit is waar ik door de mand val als passieve ETF-belegger. Je kan ze toch nog niet kopen voordat de beurs open gaat?
Ze moeten ook altijd mij hebben
  maandag 9 november 2020 @ 15:20:20 #301
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196152371
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:35 schreef floris_b het volgende:
Sligro schiet ook omhoog door het nieuws van het coronavaccin
Sow koekoek :D die heb ik ook ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')