Achtergrondinfo:quote:![]()
Op
zaterdag 8 augustus 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:
"We are trained marxists", aldus een van de oprichters van BLM.
BLM.com
"We disrupt the Western-prescribed nuclear family structure requirement by supporting each other as extended families and “villages” that collectively care for one another, especially our children, to the degree that mothers, parents, and children are comfortable."
De marxisten hadden ook al zo'n hekel aan de familie-eenheid:
"Marxists argue that the nuclear family performs ideological functions for Capitalism – the family acts as a unit of consumption and teaches passive acceptance of hierarchy. It is also the institution through which the wealthy pass down their private property to their children, thus reproducing class inequality."
Marx, Engels and the Abolition of the family
Marxism and "the" Family
Want to Dismantle Capitalism? Abolish the Family
Black Lives Matter and the Family
Black Lives Matter Plan to Disrupt the Nuclear Family and ‘Dismantle Cisgender Privilege’ Gains Support in Corporate America
Why Marxist Organizations Like BLM Seek to Dismantle the "Western Nuclear Family"
How Black Lives Matter’s Hatred Of The Family Feeds Its Desire For Revolution
The matter of Marxism: Black Lives Matter is rooted in a soulless ideology
An appeal to Black Lives Matter activists
BLM wil de grote moeite die zwarten hebben om stabiele families in stand te houden terugzien in de gehele maatschappij. Het is de klassieke marxistische riedel: Iedereen gelijk, wat erop neerkomt dat iedereen de dupe is van werkelijke systemische oppressie.
Weet aan welke kant van de geschiedenis je staat als je dit soort groepen steunt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------
[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.
Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.
Kun je niet inhoudelijk discussiren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.
Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.
Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.[/modbreak]
Ergo, Orange Man Bad!!!quote:Op maandag 7 september 2020 13:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Hij zegt toch letterlijk dat ze geen geld krijgen als ze die idioterie er doorheen drukken op scholen. Dan is het toch juist een 'Trump issue'? Je loopt nou echt ruzie te zoeken om het ruzie zoeken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Kan hij dat doen?quote:Op maandag 7 september 2020 13:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hij zegt toch letterlijk dat ze geen geld krijgen als ze die idioterie er doorheen drukken op scholen. Dan is het toch juist een 'Trump issue'? Je loopt nou echt ruzie te zoeken om het ruzie zoeken...
Ik wil je er aan herinneren dat jij degene bent die er een post over maakt. Ik was in de veronderstelling dat je dat deed om het er over te hebben, maar ik heb me vergist.quote:Op maandag 7 september 2020 13:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor discussie, nuance of constructieve kritiek je nog wil hebben op eoa privaat project waar feitelijk geen reet van klopt.
Maar goed, open er een topic over zou ik zeggen.
Lees eens terug zou ik zeggen, ik reageer juist op iemand. Open er nou maar een topic over als het je allemaal zo hoog zit.quote:Op maandag 7 september 2020 13:52 schreef MoreDakka het volgende:
Ik wil je er aan herinneren dat jij degene bent die er een post over maakt. Ik was in de veronderstelling dat je dat deed om het er over te hebben, maar ik heb me vergist.
Jeetje, wat een vijandigheid.quote:Op maandag 7 september 2020 14:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lees eens terug zou ik zeggen, ik reageer juist op iemand. Open er nou maar een topic over als het je allemaal zo hoog zit.
quote:Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef schommelstoel het volgende:
Valt mij ook steeds meer op dat links liberalen (*die met hun mening en opvattingen net zo racistisch zijn als waar ze tegen zijn) opkomende zijn in banen als advocaat en rechter.
Zie bij veel twitter accounts en andere profielen van hen dat ze die richting in gaan.
Dus eerst jaren Amerikaanse scholen benvloeden met hun mening als feit te presenteren.
En nu steeds meer die stapje hoger op willen met hun bizarre visie en dergelijke.
*Hier n voorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Manmanman...quote:Op maandag 7 september 2020 14:03 schreef schommelstoel het volgende:
Dus, dit sluit wel aan bij mijn vorige post.![]()
Valt mij ook steeds meer op dat links liberalen (*die met hun mening en opvattingen net zo racistisch zijn als waar ze tegen zijn) opkomende zijn in banen als advocaat en rechter.
Zie bij veel twitter accounts en andere profielen van hen dat ze die richting in gaan.
Dus eerst jaren Amerikaanse scholen benvloeden met hun mening als feit te presenteren.
En nu steeds meer die stapje hoger op willen met hun bizarre visie en dergelijke.
*Hier n voorbeeldOfftopic/aluhoedje: ook dit is iets wat je in NL ook ziet gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2020 14:09:34 ]
*Hier n voorbeeldJe maakt een aantal fouten hier. Je hebt het over advocaten en rechters, maar je voorbeeld is een journaliste. Het soort ideologie dat aangehangen wordt door extremisten aan de linkerkant komt uit de academische en bureaucratische kant, tot nu toe is de hoek van justitie nog relatief 'schoon'. Al zal dat niet lang meer duren. Verder is er niets liberaals aan de extremistische linkse kant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een correcte observatie dat journalisten op twitter veel activistischer worden dan voorheen en dat is een bijzonder slechte ontwikkeling.
quote:Op maandag 7 september 2020 14:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je maakt een aantal fouten hier. Je hebt het over advocaten en rechters, maar je voorbeeld is een journaliste. Het soort ideologie dat aangehangen wordt door extremisten aan de linkerkant komt uit de academische en bureaucratische kant, tot nu toe is de hoek van justitie nog relatief 'schoon'. Al zal dat niet lang meer duren. Verder is er niets liberaals aan de extremistische linkse kant.
Het is een correcte observatie dat journalisten op twitter veel activistischer worden dan voorheen en dat is een bijzonder slechte ontwikkeling.
Oh dat is absoluut correct, maar tegen die kritiek is de nieuwe definitie van 'racisme' bedacht. Dus als je zegt dat 'anti-racisme' eigenlijk racistisch is, zullen mensen dat niet zomaar snappen.quote:Op maandag 7 september 2020 14:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ik gaf een voorbeeld van links liberalen die zich zich net zou fout gedragen als het geen waar ze tegen zijn.
Daar is Sarah Jeong er n van, ongeacht of haar omschrijving serieus is of niet.
Daar gaan we dan niet uitkomen. Prima als je van mening bent dat een agent zich niet aan de wet hoeft te houden, ik vind van wel.quote:Op zaterdag 5 september 2020 18:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet ik mezelf echt herhalen?
Vooruit:
[..]
NWS / BLM demonstraties in de VS #50 Jubileumtopic!!quote:Welke link?
Als het dit is:,
Niet posten![]()
Toppie.quote:Eh, tuurlijk.![]()
Ik heb je voldoende informatie gegeven, dat jij dat en de feiten die in 50 andere topics topics zijn gepost, weigert te geloven is niet mijn probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2020 19:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je hebt niets feitelijk aangetoond, wat lul je nou toch weer dom.
Blablablabla. Het allemaal vrij weinig te maken met het feit dat vreedzame demonstranten neerknuppelen niet zo handig is in een democratie. Maar gezien je het ook normaal vindt om democratisch gekozen bestuurders in elkaar te trappen begrijp ik dat je daar geen probleem in ziet.quote:Het gaat om het geheel en geheel bestaat uit met name gewelddadige protesten.
En nee, daar heb je in Amerika geen recht op.
Alles waar ik het niet mee eens ben is fakenews!1!!1 Die trukendoos ken ik wel inmiddels.quote:Jij valt een beetje in de cnn categorie, alleen dingen aanhalen die jouw standpunten lijken te ondersteunen, roepen dat het vredige protesten zijn terwijl er op de achtergrond een gebouw in de fik staat.![]()
https://www.nationalrevie(...)ays-mostly-peaceful/
Ik heb je voldoende beeldmateriaal aangeleverd waarop die praktijken duidelijk te zien zijn, inclusief een livestream van Reuters. Prima verder, maar het lijkt er toch sterk op dat je in dit verhaal een kant hebt gekozen die je niet durft te bekritiseren.quote:Op zaterdag 5 september 2020 23:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
En zolang het bij journalisten blijft die er een zaak van willen maken en er nog geen juridische uitspraak is blijf ik bij mijn mening.
quote:Op zaterdag 5 september 2020 21:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mijn excuses voor de valse beschuldiging en dankjewel voor het leren van een nieuwe afkorting.
Die links van opschorting arrestaties (die bedoel je neem ik aan) dat is alweer ongedaan gemaakt in beroep.quote:Op maandag 7 september 2020 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Daar gaan we dan niet uitkomen. Prima als je van mening bent dat een agent zich niet aan de wet hoeft te houden, ik vind van wel.
[..]
NWS / BLM demonstraties in de VS #50 Jubileumtopic!!
Tsja, dit zijn toch duidelijk concrete voorbeelden van federal forces die de wet overtreden. Maak ervan van je wil.
[..]
Toppie.
[..]
Ik heb je voldoende informatie gegeven, dat jij dat en de feiten die in 50 andere topics topics zijn gepost, weigert te geloven is niet mijn probleem.
[..]
Blablablabla. Het allemaal vrij weinig te maken met het feit dat vreedzame demonstranten neerknuppelen niet zo handig is in een democratie. Maar gezien je het ook normaal vindt om democratisch gekozen bestuurders in elkaar te trappen begrijp ik dat je daar geen probleem in ziet.
[..]
Alles waar ik het niet mee eens ben is fakenews!1!!1 Die trukendoos ken ik wel inmiddels.
[..]
Ik heb je voldoende beeldmateriaal aangeleverd waarop die praktijken duidelijk te zien zijn, inclusief een livestream van Reuters. Prima verder, maar het lijkt er toch sterk op dat je in dit verhaal een kant hebt gekozen die je niet durft te bekritiseren.
[..]
Neen, over het in elkaar knuppelen van demonstranten. Ik heb het niet over arrestaties gehad, ik blijf niet aan de gang aan.quote:Op maandag 7 september 2020 15:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die links van opschorting arrestaties (die bedoel je neem ik aan) dat is alweer ongedaan gemaakt in beroep.
Meen dat AchJa dat had gepost.
Waarom zou ik? Het is godzijdank mijn land niet.quote:Maar ik ga verder geen commentaar meer plaatsen, te vermoeiend, ik zou zeggen ga er heen en protesteer.
Ik wens je veel succes nog verder tegen de rest van de maatschappij.
Die blanke vrouw met kort haar en bril in de eerste video zit vol schuldgevoel.quote:Op maandag 7 september 2020 15:26 schreef dellipder het volgende:
Sommige buurtbewoners lijken genoeg van "mostly peaceful protests" te hebben, suggereren de beelden...
[ twitter ]
Nog zo'n voorbeeld daarvan, waar in dit filmpje een zwarte vrouw door blanke demonstranten wordt tegengehouden en racistisch wordt uitgescholden. Onder is boven en boven is onder...
Hoe dit precies politiegeweld aan de kaak stelt en oplossingen daarvoor worden aangedragen is een raadsel.
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:51 schreef dellipder het volgende:
Er is een artikel over de koerswijziging om relschoppers voortaan federaal aan te klagen. En dit heeft inderdaad vooral te maken met activistische district openbare aanklagers.
Ik heb daarover eerder een bericht gemaakt.
In het geval van Portland is het DA Mike Schmidt die meent dat gearresteerde relschopper niet vervolgd moeten worden voor criminele overtredingen of het hinderen van de politie bij hun werkzaamheden, omdat ze "gehoord moeten worden".
Het lijkt me duidelijk dat voor het terugbrengen van veiligheid in woongemeenschappen zulke politieke activisten gepasseerd moeten worden.
Feds start leveling rare civil disorder charges against demonstrators for alleged violence at Portland protests
Zou verdomme eens tijd worden na 3 maanden.quote:Op maandag 7 september 2020 15:39 schreef dellipder het volgende:
En wat ook opvallend is, is dat de Portland Police department harder optreedt en gisteren veel demonstranten heeft gearresteerd. Mogelijk dat dit te maken heeft met de koerswijziging waarin de DA wordt gepasseerd.
[ twitter ]
[..]
dit is nu al het tweede filmpje van BLM/Antifa terroristen met goeie dance movesquote:
verrassendquote:
Dat is grappig. Op dit moment is er een enorme inspanning gaande om het hele justitile apparaat te voorzien van extreem conservatieve rechters, vaak zonder de juiste papieren, maar wel trouw supporter van de GOP.quote:Op maandag 7 september 2020 13:49 schreef schommelstoel het volgende:
De demonstraties waren en zijn natuurlijk overwegend vreedzaam (gelukkig). Dat neemt verder niet weg dat er wel degelijk misstanden plaatsvinden die de kop ingedrukt moeten worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het vreedzaam protesteren nog steeds doorgaat
Zooooo, dat had ze niet bij mij moeten proberen.quote:
93% geheel geweldloos. Guardian van vandaag, onderbouwd met cijfers.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Goed om te zien dat het vreedzaam protesteren nog steeds doorgaat
Dat kun je wel blijven herhalen, maar de ironie van het feit dat men die denkt te ontkrachten met meer incidenten ontgaat ze volledig.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De demonstraties waren en zijn natuurlijk overwegend vreedzaam (gelukkig). Dat neemt verder niet weg dat er wel degelijk misstanden plaatsvinden die de kop ingedrukt moeten worden.
93% of Black Lives Matter Protests Have Been Peaceful, New Report Finds
Dat er op Twitter dagelijks filmpjes verschijnen van 'demonstranten' die zich gedragen als relschoppers of klootzakken, is zorgwekkend, maar tegelijkertijd is het weinig verwonderlijk dat de 'grootste beweging in de Amerikaanse geschiedenis' ook rotte appels omvat.
Black Lives Matter May Be the Largest Movement in U.S. History
Iedereen die het niet met hen eens is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
"NAZI Lives don't matter"...
Wie zijn de NAZI's dan?
Extreem conservatieve rechters. Dat klinkt toch verdomd positief? Je weet wel, rechters die de wet toepassen. Stel je eens extreem progressieve rechters voor, dan zie je een stel rechters die een beetje activistisch gaan doen. Nee, je denkt dat je een goed punt maakt, maar je zet jezelf een beetje voor lul met je post.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is grappig. Op dit moment is er een enorme inspanning gaande om het hele justitile apparaat te voorzien van extreem conservatieve rechters, vaak zonder de juiste papieren, maar wel trouw supporter van de GOP.
Als het een groep supporters is die een kampioenschap vieren, hoeveel procent van die vieringen is geweldloos?quote:
Ted Bundy was ook 93% van de tijd geweldloos...quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
93% geheel geweldloos. Guardian van vandaag, onderbouwd met cijfers.
Bron?quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ted Bundy was ook 93% van de tijd geweldloos...
Geen idee, ik gok op 99%.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het een groep supporters is die een kampioenschap vieren, hoeveel procent van die vieringen is geweldloos?
Geen idee, ik denk zo'n 99%.quote:Boerenprotesten. Hoeveel procent is geweldloos?
Dat vermoeden is juist, maar ik zie niet in hoe dat relevant is?quote:Ik vermoed, weet het natuurlijk niet zeker, dat je bij die twee voorbeelden ineens een stuk meer accepteert
Jij weet overduidelijk de betekenis van conservatief en progressief nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:23 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Extreem conservatieve rechters. Dat klinkt toch verdomd positief? Je weet wel, rechters die de wet toepassen. Stel je eens extreem progressieve rechters voor, dan zie je een stel rechters die een beetje activistisch gaan doen. Nee, je denkt dat je een goed punt maakt, maar je zet jezelf een beetje voor lul met je post.
Nu spreken de beelden wel voor zich?quote:Op maandag 7 september 2020 15:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik heb je voldoende beeldmateriaal aangeleverd waarop die praktijken duidelijk te zien zijn, inclusief een livestream van Reuters. Prima verder, maar het lijkt er toch sterk op dat je in dit verhaal een kant hebt gekozen die je niet durft te bekritiseren.
Nou, jij als overduidelijk intellectueel, kan het me vast wel duidelijk maken. En bonuspunten als je zo'n lekker belerend links toontje gebruikt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij weet overduidelijk de betekenis van conservatief en progressief niet
Mostly peacefull protest?quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
93% geheel geweldloos. Guardian van vandaag, onderbouwd met cijfers.
Voor de mensen die graag zeiken over de linkse media. Zie hier hoe ook linkse media in een onderwerp wat hun net welgevallig is, een beeld schetst wat de realiteit geweld aan doet.
Het is de schuld van de journalisten...quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Diezelfde media die stelt dat die andere 7% de schuld van (extreem) rechts is?
Article in MIT Technology Review blames conservative journalists for violent riots
Als een blm-antifatje een gebouw in de fik steekt, maar er is niemand die het hoort/ziet, is het gebouw dan wel in de fik gestoken?quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:45 schreef AchJa het volgende:
Het is de schuld van de journalisten...![]()
Sommigen hier zullen beweren dat het alleen in de fik staat als je het op dit moment op een livestream camera kan zien.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:46 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Als een blm-antifatje een gebouw in de fik steekt, maar er is niemand die het hoort/ziet, is het gebouw dan wel in de fik gestoken?
Heh dat klinkt een beetje gek. Dat klinkt zelfs Trumpiaansquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Mostly peacefull protest?
Diezelfde media die stelt dat die andere 7% de schuld van (extreem) rechts is?
Article in MIT Technology Review blames conservative journalists for violent riots
Mwoah, dat ben jij vooral. Wat je vooral krijgt is een Iraanse samenleving waarin conservative ayatollahs uit 1500 de wet opleggen aan de in meerderheid progressieve bevolking.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:23 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Extreem conservatieve rechters. Dat klinkt toch verdomd positief? Je weet wel, rechters die de wet toepassen. Stel je eens extreem progressieve rechters voor, dan zie je een stel rechters die een beetje activistisch gaan doen. Nee, je denkt dat je een goed punt maakt, maar je zet jezelf een beetje voor lul met je post.
*Maakt een bizarre conclusie*quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, dat ben jij vooral. Wat je vooral krijgt is een Iraanse samenleving waarin conservative ayatollahs uit 1500 de wet opleggen aan de in meerderheid progressieve bevolking.
Maar goed, als jij dat een positief ding vindt. Dat zegt meer over jou dan over mij
Ah ok, jij ontkent dat een extreem conservatieve rechter de wet niet extreem conservatief gaat toepassen waar hij maar kan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
*Maakt een bizarre conclusie*
"He, als jij die bizarre conclusie van mij een goed idee vindt, wat zo is, zegt dat meer over jou dan over mij!"![]()
![]()
Kardinaal Simonis in ieder geval niet meer.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:50 schreef schommelstoel het volgende:
Ik vraag mij af wie aan het eind van deze rit zullen roepen "Wir haben es nicht gewut"
Ik wist niet dat de rechters ook ineens de wetgevende en uitvoerende macht werden. En "in meerderheid progressieve", dat laat ik aan jou om te onderbouwen. Nogmaals, je maakt niet het punt dat jij denkt te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Mwoah, dat ben jij vooral. Wat je vooral krijgt is een Iraanse samenleving waarin conservative ayatollahs uit 1500 de wet opleggen aan de in meerderheid progressieve bevolking.
Maar goed, als jij dat een positief ding vindt. Dat zegt meer over jou dan over mij
5D Schaak!quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
*Maakt een bizarre conclusie*
"He, als jij die bizarre conclusie van mij een goed idee vindt, wat zo is, zegt dat meer over jou dan over mij!"![]()
![]()
Vooral doorgaan met het invullen van wat iemand denkt of niet denkt, nota bene na een post waarin iemand je duidelijk probeert te maken dat dat niet handig is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ah ok, jij ontkent dat een extreem conservatieve rechter de wet niet extreem conservatief gaat toepassen waar hij maar kan.
Nee natuurlijk niet, stilhouden. Geen bericht is goed bericht.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:46 schreef Aurelius het volgende:
Als een blm-antifatje een gebouw in de fik steekt, maar er is niemand die het hoort/ziet, is het gebouw dan wel in de fik gestoken?
Het beeld is dat (bijna) al die demonstraties tot geweld leiden. Dit beeld moet in stand gehouden worden?quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:55 schreef Aurelius het volgende:
Maar goed, zelfs als je die 93% percent gelooft. Het is net zo'n rare invalshoek als die "mostly peaceful protest" van CNN.
[ afbeelding ]
Er waren 7750 protesten tussen 26-5 en 22-8 die verbonden waren met BLM. In 2.400 locaties in 50 staten. Dat betekent dat er in die periode dus 500 gewelddadige protesten waren. Dat zijn er 45 per week.
Maar dat is toch ook gewoon zo? Zijn het niet de BLM supporters die zeggen dat zowel "speech" als "silence" "violence" zijn? Al hun demonstraties zijn per hun eigen definitie gewelddadig.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het beeld is dat (bijna) al die demonstraties tot geweld leiden. Dit beeld moet in stand gehouden worden?
Gek idee misschien, maar als je nog een keer wordt gearresteerd terwijl je al op borgtocht vrij bent, misschien gewoon geen tweede borg toewijzen? Of de eerste borg innemen (daar is het immers voor bedoeld, toch?).quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:09 schreef Selqae het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me echt frustrerend voor de politie, als ze worden opgepakt wordt de borg tot tienduizenden euro's direct afgetikt en dezelfde avond staan ze er weer. Dweilen met de kraan open.
Ha, heb jij die zwarten even te pakken genomen, daar zullen ze niet van terug hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:07 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook gewoon zo? Zijn het niet de BLM supporters die zeggen dat zowel "speech" als "silence" "violence" zijn? Al hun demonstraties zijn per hun eigen definitie gewelddadig.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kun je wel blijven herhalen, maar de ironie van het feit dat men die denkt te ontkrachten met meer incidenten ontgaat ze volledig.
Allereerst zegt het plaatje niet direct dat de het aantal rellen stijgt. Het zegt dat het aantal rellen ten op zichte van het aantal protesten stijgt in Oregon. Dan is de eerste vraag natuurlijk, neemt het aantal protesten gewoon (harder) af of neemt het aantal rellen (harder) toe?quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat BLM in het verleden grotendeels vreedzaam verliep lijdt geen twijfel, maar het is natuurlijk wel zorgelijk om te zien dat het aantal geweldsincidenten zo stijgt. Dan kun je je afvragen of dit niet totaal de verkeerde richting op gaat.
Dat leidde aantoonbaar tot escalatie.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verder was de cruciale context bij dit plaatje nu juist dat er tussen het voor en na diagram extra inzet van federale troepen is gekomen wat de vraag deed rijzen of dat niet juist leidde tot escalatie.
En dat komt omdat er geen tegenstand geduld wordt in dit geval.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat leidde aantoonbaar tot escalatie.
In veel normale landen stoppen protesten nadat de politiek maatregelen neemt om de demonstranten wat tegemoet te komen. Als trump er met gestrekt been in blijft vliegen gaat dat nooit gebeuren en dat zal dus ook niet gebeuren omdat dit nog een van zijn weinige stokpaardjes is waar het domme gepeupel intrapt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:41 schreef Ensiferum het volgende:
Grappig. Hoe denk je rellen te kunnen stoppen zonder tegenstand te bieden? Wachten tot alles kapot is? Totale capitulatie?
Waarom ga je er van uit dat de huidige "demonstranten" tegemoetkoming willen, en geen totale dominantie? Waar hebben de linksextremisten laten zien dat ze open staan voor compromissen?quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In veel normale landen stoppen protesten nadat de politiek maatregelen neemt om de demonstranten wat tegemoet te komen. Als trump er met gestrekt been in blijft vliegen gaat dat nooit gebeuren en dat zal dus ook niet gebeuren omdat dit nog een van zijn weinige stokpaardjes is waar het domme gepeupel intrapt.
Mijn complimenten, een post met meer dan 1 zinquote:Op dinsdag 8 september 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In veel normale landen stoppen protesten nadat de politiek maatregelen neemt om de demonstranten wat tegemoet te komen. Als trump er met gestrekt been in blijft vliegen gaat dat nooit gebeuren en dat zal dus ook niet gebeuren omdat dit nog een van zijn weinige stokpaardjes is waar het domme gepeupel intrapt.
Dat is hier natuurlijk anders, het soort extremisten dat nu nog demonstreert heeft helemaal geen eis waar Trump of wie dan ook maar op in kan gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh jawel, de politie ontmantelen, Texas aan de donkere bevolking geven, witte mensen massaal vergassen of weet ik het, als ze maar verdwijnen. De nucleaire familie ontmantelen, het witte patriarchische wiskunde model omverwerpen (nee dit is geen grap... mentale retardatie kent geen grenzen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is hier natuurlijk anders, het soort extremisten dat nu nog demonstreert heeft helemaal geen eis waar Trump of wie dan ook maar op in kan gaan.
Met dom gepeupel bedoel je dan de extremisten van BLM die ongewild Trump aan een tweede termijn helpen door hun kinderachtige gedram?quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het heeft volgens mij veel meer met goede scholing te maken. Daardoor zien we dat in de VS vele extremisten aan beide kanten gewoon niet de basale logica regels snappen. Maar wel zich makkelijk door de iets slimmeren er tussen laten opjutten om niet verstandige dingen te doen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Tja, ik snap ook niet helemaal hoe dat gepeupel zo achterlijk is geworden, het is zo massaal dat je kan veronderstellen dat het genetisch moet zijn...
Wel met dat verschil dat de BLM terroristen hun eigen filosofie al in de basis verloochenen door juist te focussen op de kleur van iemands huid. Ik bedoel zelfs in dit topic zijn er mensen die menen dat Trump omschrijven mbv zijn huidskleur, wat op zich ongelofelijk verwerpelijk en infantiel is, door je te focussen op zijn huidskleur toon je eigenlijk alleen maar aan dat je niet veel meer intellect bevat dan een gemiddelde neo-fascist.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het heeft volgens mij veel meer met goede scholing te maken. Daardoor zien we dat in de VS vele extremisten aan beide kanten gewoon niet de basale logica regels snappen. Maar wel zich makkelijk door de iets slimmeren er tussen laten opjutten om niet verstandige dingen te doen.
Lijkt me echt frustrerend voor de politie, als ze moeten rondlopen met 65 procent body fat. Die worst in de video wordt zo weggezet. Laten we eerst eens beginnen met een maximum bodyfat percentage en betere conditie vereisten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:09 schreef Selqae het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me echt frustrerend voor de politie, als ze worden opgepakt wordt de borg tot tienduizenden euro's direct afgetikt en dezelfde avond staan ze er weer. Dweilen met de kraan open.
... de huidige president was een van de kopstukken van de Birther movement... Dat is zelfs hoe hij politiek prominent werd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zover ik me kan herinneren was de president hiervoor een donkergekleurd persoon, toch heb ik zelf nooit de indruk gehad dat hij in negatieve zin op die kleur is aangesproken
De enige media outlet die nu nog over rellen bericht is de twitterfeed van ngo. Voor de rest van de media is dit spectakel allang geschiedenis. Dat er hier zo obsessief over doorgegaan wordt is veel bizarder om te constateren. En dat er dan ook nog eensop de NOS afgegeven wordt terwijl de opjutkrant telegraaf het er ook al niet meer over heeft is dan ook niet vreemd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:17 schreef LXIV het volgende:
Wat mij irriteert is dat de NOS bijvoorbeeld ontzettend focussed op de schade aan het gras van het Malieveld (waarbij boeren al hadden aangeboden het opnieuw in te zaaien) of al die items over die deur die ontzet was tijdens een protest in Groningen. Ze hadden nog net geen stille tocht met kaarsjes georganiseerd om die deur te herdenken. Gelukkig kon hij zo weer terug in zijn hengsels gezet worden.
En dan al dat BLM-geweld afdoen met ‘grotendeels geweldloos’.
NOS is geen journalistiek, het is activisme.
In Groningen scheelde het een paar centimeter of een boer had een student vermoord met het achterlijke gedrag van die dag. Maar voor de rest is het verschil in berichtgeving wel weer typisch ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:17 schreef LXIV het volgende:
Wat mij irriteert is dat de NOS bijvoorbeeld ontzettend focussed op de schade aan het gras van het Malieveld (waarbij boeren al hadden aangeboden het opnieuw in te zaaien) of al die items over die deur die ontzet was tijdens een protest in Groningen. Ze hadden nog net geen stille tocht met kaarsjes georganiseerd om die deur te herdenken. Gelukkig kon hij zo weer terug in zijn hengsels gezet worden.
En dan al dat BLM-geweld afdoen met ‘grotendeels geweldloos’.
NOS is geen journalistiek, het is activisme.
Je hoeft natuurlijk heus geen concessies te doen aan relschoppers, dat doen ze in veel andere landen ook niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is er precies onduidelijk aan die stream waarbij ze demonstranten meppen zodat de president verderop kan poseren met een Bijbel?quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nu spreken de beelden wel voor zich?
Maar waar worden die journalisten nou zonder reden aangevallen door de federale agenten? Dat kan ik zo snel niet vinden.
Begin bijna te denken dat jij zelf fan bent van FOX en NGO, je neemt ze vaker in de mond dan je tegenpolen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De enige media outlet die nu nog over rellen bericht is de twitterfeed van ngo. Voor de rest van de media is dit spectakel allang geschiedenis. Dat er hier zo obsessief over doorgegaan wordt is veel bizarder om te constateren. En dat er dan ook nog eensop de NOS afgegeven wordt terwijl de opjutkrant telegraaf het er ook al niet meer over heeft is dan ook niet vreemd.![]()
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Veelzeggend dat Frikandel niet verder komt dan "Juh mur Trump bijbel dan!" (net als vele anderen)
Geen dankquote:Op dinsdag 8 september 2020 14:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage.
Ik merk dat hij vooral heel gefocussed is op de kleur van iemand, vast een in en in racistisch mannetje, geen aandacht aan schenken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Veelzeggend dat Frikandel niet verder komt dan "Juh mur Trump bijbel dan!" (net als vele anderen)
Wiens kleur?quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik merk dat hij vooral heel gefocussed is op de kleur van iemand, vast een in en in racistisch mannetje, geen aandacht aan schenken.
quote:
Dit bijvoorbeeld, is toch niet veel anders dan iemand een roetmop noemen lijkt mij?quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
acties van de gewaardeerde sinaasappel
Ik wist niet dat foundation tegenwoordig geclassificeerd staat als huidskleur.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:01 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[..]
Dit bijvoorbeeld, is toch niet veel anders dan iemand een roetmop noemen lijkt mij?
Dat dit kan he? Gewoon in 2020...
Dus roet is ook geen probleem?quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat foundation tegenwoordig geclassificeerd staat als huidskleur.
Heb ik daar ooit een probleem van gemaakt?quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:05 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dus roet is ook geen probleem?
Ik was niet serieusquote:Op dinsdag 8 september 2020 15:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Heb ik daar ooit een probleem van gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |