Doet hij zichzelf aan door zijn uitspraken op de Dam. Deze uitspraken nuanceren als zijnde woordkunst, kan niet als je die oude tweets erbij pakt.quote:Op zondag 6 september 2020 14:53 schreef Eightyone het volgende:
8 jaar oude berichten opgraven om iemand nog verder omlaag te trappen - beetje zielig.
quote:Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef maily het volgende:
Heeft iemand daar nog printscreentjes van?
Geenstijl, toch?quote:Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef maily het volgende:
Heeft iemand daar nog printscreentjes van?
Hoe durf je die vraag te stellen! Hebben jouw linkse docenten vroeger niet die blanke zelfhaat erin geslagenquote:Op zondag 6 september 2020 15:27 schreef Subw00fer het volgende:
KOZP en vrienden doen dus aan haatzaaien en roepen op tot terroristische acties. Waarom mogen zij dat wel ongestraft doen en ik als blanke man niet?
Nee sorry, ik kreeg les van een non en die heeft me alleen maar met bijbelverzen om de oren geslagen.quote:Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Hoe durf je die vraag te stellen! Hebben jouw linkse docenten vroeger niet die blanke zelfhaat erin geslagen
Yep. Racisten hebben m'n account gehacktquote:Op zondag 6 september 2020 15:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als zijn account ooit gehackt was had hij daar ons al duizend maal op geattendeerd
Kanye is ook zo gek als een deur, dus die overeenkomst klopt wel.quote:Op zondag 6 september 2020 16:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep. Racisten hebben m'n account gehackt![]()
En áls je dan gehackt bent, dan delete je daarna al die onzintweets lijkt me. Maar goed, logisch nadenken is niet z'n sterkste punt, dus dat hij met zo'n slap excuus aankomt is niet verrassend.
Vond de tweet net voor hij z'n account verwijderde nog verontrustender.
Soort Nederlandse Kanye![]()
[ afbeelding ]
Huh? Dat deed ik al niet.quote:Op zondag 6 september 2020 16:37 schreef Nikonlover het volgende:
Wel mooi dat iedereen hem na dat aquarium gelul nu niet meer serieus neemt
Dat was er volgens mij toen ook?quote:Op zondag 6 september 2020 17:15 schreef ikbenrond het volgende:
Wat een gespeelde verontwaardiging weer. Waar is die verontwaardiging toen Lange Frans zulke dingen zei? En dan niet 10 jaar geleden, maar een paar weken geleden.
Precies, en dat hebben we niet eens zelf gedaan, maar wordt ons wel kwalijk genomen.quote:Op zondag 6 september 2020 17:13 schreef Sapstengel het volgende:
Ja die tweets waren 10 jaar geleden.
Maar hoelang geleden was de slavernij?
Hier?quote:Op zondag 6 september 2020 17:15 schreef ikbenrond het volgende:
Wat een gespeelde verontwaardiging weer. Waar is die verontwaardiging toen Lange Frans zulke dingen zei?
Okay, dit was geen vergadering, duh, maar denk dat dit dan niet goed voor hem uitpakt.quote:Iemand zet in een vergadering aan tot moord. Een van de aanwezige personen tot wie de aanzetting gericht is pleegt de moord. De aanzetter wordt gestraft met dezelfde straffen als de moordenaar. Moord is strafbaar met levenslange opsluiting (artikel 394 van het Strafwetboek).
Zei Lange Frans zulke dingen over onschuldige mensen? Of zie jij dat soort lui ook als kindervrienden?quote:Op zondag 6 september 2020 17:15 schreef ikbenrond het volgende:
Wat een gespeelde verontwaardiging weer. Waar is die verontwaardiging toen Lange Frans zulke dingen zei? En dan niet 10 jaar geleden, maar een paar weken geleden.
Weinig gespeeld aan hoor.quote:Op zondag 6 september 2020 17:15 schreef ikbenrond het volgende:
quote:Op zondag 6 september 2020 17:08 schreef Tyr80 het volgende:
Fire bun? Is dat net zoiets als een firebush?
10 jaar geleden en nog niks wijzer geworden.quote:Op zondag 6 september 2020 17:13 schreef Sapstengel het volgende:
Ja die tweets waren 10 jaar geleden.
Maar hoelang geleden was de slavernij?
Volgens aquarium niet, daar zijn 9 tot 8 jaar oude tweets 20 jaar geleden....quote:Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef Scuidward het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat 10 jaar oude Tweets exact dat zijn, 10 jaar oude Tweets.
Siert hem verder niet.
En een paar uur later geeft Akwasi toe dat het toch zijn tweets zijn en verwijdert hij zijn accountquote:Akwasi, die afgelopen juni onder vuur kwam te liggen nadat hij in een toespraak dreigde een Zwarte Piet in het gezicht te schoppen, wil telefonisch niet reageren op de commotie en verwijst door naar zijn woordvoerder. Die zegt het jammer te vinden dat de media op de kwestie duiken. Volgens haar worden er opnieuw onwaarheden over de rapper verkondigd. ,,We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreiden”, klinkt het geïrriteerd. /,,Akwasi is niet verantwoordelijk voor deze tweets en voelt zich ook niet geroepen om zich te verantwoorden.”
https://www.ad.nl/show/ak(...)euw-leugens~a433f3f9
Ik verspreek mij ook wel eens.quote:Op zondag 6 september 2020 18:16 schreef klipper het volgende:
[..]
Volgens aquarium niet, daar zijn 9 tot 8 jaar oude tweets 20 jaar geleden....
Misschien had hij beter op kunnen letten in de klas i.p.v. zitten te janken.
En gehackt, laten we dat niet vergeten.quote:Op zondag 6 september 2020 15:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want dat is zielig. Hij is zwart! Dan mag dit.
Ja, want er was helemaal geen racisme in de Verenigde Staten verder.quote:
Vraagteken niet gezien?quote:Op zondag 6 september 2020 18:49 schreef Peter het volgende:
Wat is de verjaringstermijn van deze dingen?
@:TS wie gaat hem waarvoor oppakken? Bron?
12 jaar.quote:Op zondag 6 september 2020 18:49 schreef Peter het volgende:
Wat is de verjaringstermijn van deze dingen?
@:TS wie gaat hem waarvoor oppakken? Bron?
Hier ben ik het wel mee eens, ik vind dat hij zichzelf nu heel erg voor schut heeft gezet, terwijl er juist zeker gesproken moet worden over racisme in de maatschappij. Als ik ook z’n laatste tweet lees, dan denk ik ook dat hij niet zo goed kan reflecteren. Hij pakt het allemaal niet zo handig aan en legt dan weer de schuld buiten zichzelf, terwijl dit gewoon helemaal niet slim is van hem. En eerst ontkennen en daarna toegeven al helemaal niet.quote:Op zondag 6 september 2020 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Deze man is het toonbeeld hoe je jezelf overschreeuwt en de discussie op de verkeerde manier voert. Tuurlijk is er sprake van racisme in de maarschappij en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden. Hij heeft alleen qua uitlatingen en gedrag zowat alles gedaan dat de aandacht naar hem ging ipv naar de discussie.
En natuurlijk zijn dreigementen aan zijn adres niet goed te praten, net zo goed als dat zijn uitlatingen ook over de rand waren. Hij heeft zichzelf langzaam vastgeluld in de discussie en ook zijn verweer op die tweets is gewoon niet sterk. Bied je excuses aan, zeg dat het dom was en dat je inderdaad soms een jeugdzonde begaat, maar zelfs dat spint ie nog totaal verkeerd door het te vergelijken met uitlatingen van 20 jaar geleden, over tweets uit 2011, 2012
Denk dat het slim is dat ie even van Twitter verdwijnt en de discussie die zeker gevoerd moeten worden aan anderen over laat....
Het is natuurlijk helemaal geen helder licht dat Gymnasium heeft gedaan en nu met doordachte oplossingen komt voor complexe maatschappelijke problemen. Het is een low IQ straatjochie zoals er zoveel zijn, die toevallig beroemd is geworden. Hij had net zo goed in de goot kunnen liggen.quote:Op zondag 6 september 2020 20:17 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, ik vind dat hij zichzelf nu heel erg voor schut heeft gezet, terwijl er juist zeker gesproken moet worden over racisme in de maatschappij. Als ik ook z’n laatste tweet lees, dan denk ik ook dat hij niet zo goed kan reflecteren. Hij pakt het allemaal niet zo handig aan en legt dan weer de schuld buiten zichzelf, terwijl dit gewoon helemaal niet slim is van hem. En eerst ontkennen en daarna toegeven al helemaal niet.
Hij komt van de straat dus hij mag niets zeggen. Duidelijk hoor.quote:Op zondag 6 september 2020 20:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal geen helder licht dat Gymnasium heeft gedaan en nu met doordachte oplossingen komt voor complexe maatschappelijke problemen. Het is een low IQ straatjochie zoals er zoveel zijn, die toevallig beroemd is geworden. Hij had net zo goed in de goot kunnen liggen.
De grootste activisten die echt wat veranderd hebben waren heel vaak extreem intelligent, jong politiek actief, welbespraakt, inspirerend etc. Deze man is een soort junk met bijbehorend intellect.
We hebben fatsoenlijke, succesvolle zwarte mensen nodig die racisme bespreekbasr maken. Niet types als hem of Edgar Davids.
Eens met je post, al is Edje natuurlijk wel een succesvolle neger.quote:Op zondag 6 september 2020 20:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hebben fatsoenlijke, succesvolle zwarte mensen nodig die racisme bespreekbasr maken. Niet types als hem of Edgar Davids.
quote:Op zondag 6 september 2020 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Deze man is het toonbeeld hoe je jezelf overschreeuwt en de discussie op de verkeerde manier voert. Tuurlijk is er sprake van racisme in de maarschappij en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden. Hij heeft alleen qua uitlatingen en gedrag zowat alles gedaan dat de aandacht naar hem ging ipv naar de discussie.
En natuurlijk zijn dreigementen aan zijn adres niet goed te praten, net zo goed als dat zijn uitlatingen ook over de rand waren. Hij heeft zichzelf langzaam vastgeluld in de discussie en ook zijn verweer op die tweets is gewoon niet sterk. Bied je excuses aan, zeg dat het dom was en dat je inderdaad soms een jeugdzonde begaat, maar zelfs dat spint ie nog totaal verkeerd door het te vergelijken met uitlatingen van 20 jaar geleden, over tweets uit 2011, 2012
Denk dat het slim is dat ie even van Twitter verdwijnt en de discussie die zeker gevoerd moeten worden aan anderen over laat....
Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is een vrij domme kerel (niet eens echt beledigend bedoeld) waarvan we niet moeten verwachten dat hij het racismedebat gaat leiden. Ik ben meer geïnteresseerd in donkere landgenoten die hard hebben gestudeerd, een mooie opleiding hebben afgerond maar amper aan de bak komen. Door een schreeuwlelijkerd neer te zetten als een van de boegbeelden van anti-racisme worden heel veel mensen tekort gedaan.quote:Op zondag 6 september 2020 20:27 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Hij komt van de straat dus hij mag niets zeggen. Duidelijk hoor.
Hoogopgeleide mensen van kleur komen wel aan de bak.quote:Op zondag 6 september 2020 20:34 schreef Confetti het volgende:
Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is een vrij domme kerel (niet eens echt beledigend bedoeld) waarvan we niet moeten verwachten dat hij het racismedebat gaat leiden. Ik ben meer geïnteresseerd in donkere landgenoten die hard hebben gestudeerd, een mooie opleiding hebben afgerond maar amper aan de bak komen. Door een schreeuwlelijkerd neer te zetten als een van de boegbeelden van anti-racisme worden heel veel mensen tekort gedaan.
Hij heeft al zo veel straten, dat hij er ook huizen op kan zetten.quote:Op zondag 6 september 2020 20:27 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
https://twitter.com/NL_Na(...)640680866918405?s=20quote:Op zondag 6 september 2020 18:25 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ben benieuwd hoe snel iemand berecht wordt als hij dezelfde tweets plaatst maar dan met neger/Marokkaan/homo ipv zwarte piet....
Hij zei ook de tweets niet meer te kunnen herinnerenquote:Op zondag 6 september 2020 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Dat is een beetje het probleem tegenwoordig. Dat alle oude koeien uit de sloot worden gehaald. Nu is het in Akwasi's geval nog enigzins relevant, maar die hele hetze rondom deze man is behoorlijk vermoeiend en ook nogal redelijk autistisch. Lange Frans heeft een vergelijkbare uitspraak gedaan, maar daar hoor je niks meer over, omdat het wordt gelaten voor wat het is: typisch dom bn geroeptoeter. Het zou fijn zijn als het internet dat ook bij Akwasi gaat doen.quote:Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef Scuidward het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat 10 jaar oude Tweets exact dat zijn, 10 jaar oude Tweets.
Siert hem verder niet.
Waarom? Die mensen zijn naar Nederland gekomen uit vrije wil.quote:Op zondag 6 september 2020 20:17 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
terwijl er juist zeker gesproken moet worden over racisme in de maatschappij.
Over twee weken is Akwasi echt niet meer in het nieuws.quote:Op zondag 6 september 2020 22:33 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem tegenwoordig. Dat alle oude koeien uit de sloot worden gehaald. Nu is het in Akwasi's geval nog enigzins relevant, maar die hele hetze rondom deze man is behoorlijk vermoeiend en ook nogal redelijk autistisch. Lange Frans heeft een vergelijkbare uitspraak gedaan, maar daar hoor je niks meer over, omdat het wordt gelaten voor wat het is: typisch dom bn geroeptoeter. Het zou fijn zijn als het internet dat ook bij Akwasi gaat doen.
Eerst had ik het niet zo op Akwasi als persoon omdat hij in mijn ogen te enthousiast te druk te hyper zijn truc doet. Toen begon hij zich te profileren als strijder, en deze week kwam ik per toeval een single tegen van begin dit jaar die ik heel veel draai. Dat zijn heel veel emotiesquote:Op zondag 6 september 2020 22:33 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem tegenwoordig. Dat alle oude koeien uit de sloot worden gehaald. Nu is het in Akwasi's geval nog enigzins relevant, maar die hele hetze rondom deze man is behoorlijk vermoeiend en ook nogal redelijk autistisch. Lange Frans heeft een vergelijkbare uitspraak gedaan, maar daar hoor je niks meer over, omdat het wordt gelaten voor wat het is: typisch dom bn geroeptoeter. Het zou fijn zijn als het internet dat ook bij Akwasi gaat doen.
Beetje gek toch? Als mijn ouders hadden besloten naar Ghana te verhuizen ben ik zelf niet uit vrije wil naar Ghana verhuisd. Maar dat geldt wel andersom dus?quote:Op zondag 6 september 2020 22:36 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Waarom? Die mensen zijn naar Nederland gekomen uit vrije wil.
Pas je aan, of blijf weg.
Akwasi, airfryer, sylvana en anna steijn zijn dus tuig in jouw ogen.quote:Op zondag 6 september 2020 22:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
Mensen die openlijk racistisch zijn, definieer ik als tuig.
Links en idpolitics zijn er anders aardig goed in iemand te cancelen met tig jaar oude nietszeggende dingen.quote:Op zondag 6 september 2020 22:33 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Eens. Akwariumboy moet gewoon zijn domme rapliedjes zingen en verder zijn muil houden.quote:Op zondag 6 september 2020 19:13 schreef TheVulture het volgende:
Maat, open je ogen. Genoeg donkere mensen in Nederland op hoge posities. Hell, ik denk zelfs dat binnen overheidsinstanties, gemeentes etc. je kleurtje of allochtoon zijn juist helpt. Vaak is daar een hoger percentage allochtoon of donker dan in de maatschappij zelf.quote:Op zondag 6 september 2020 20:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij mag zeggen wat hij wil, maar het is een vrij domme kerel (niet eens echt beledigend bedoeld) waarvan we niet moeten verwachten dat hij het racismedebat gaat leiden. Ik ben meer geïnteresseerd in donkere landgenoten die hard hebben gestudeerd, een mooie opleiding hebben afgerond maar amper aan de bak komen. Door een schreeuwlelijkerd neer te zetten als een van de boegbeelden van anti-racisme worden heel veel mensen tekort gedaan.
Juist en als men niet wordt aangenomen gewoon keihard discriminatie roepen.quote:Op maandag 7 september 2020 07:46 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Maat, open je ogen. Genoeg donkere mensen in Nederland op hoge posities. Hell, ik denk zelfs dat binnen overheidsinstanties, gemeentes etc. je kleurtje of allochtoon zijn juist helpt. Vaak is daar een hoger percentage allochtoon of donker dan in de maatschappij zelf.
Deze hele segregatie en het racismedebat is juist niet wat ze helpt.
Die vent spoort niet.quote:
Al is het wel om te huilen dat in nieuwsberichten de mening van Britt Dekker en Marga Bult erbij moeten worden gehaald.quote:
Precies mensen die zich gewoon normaal gedragen zich hebben aangepast als ze niet hier geboren zijn.quote:Op zondag 6 september 2020 20:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoogopgeleide mensen van kleur komen wel aan de bak.
De klagers die racisme schreeuwen, zijn degenen die nauwelijks een opleiding hebben gevolgd en tot hun 23ste op straat gehangen hebben en dan ineens een goede baan willen.
Hij had ook in Ghana kunnen blijven als het hier zo erg is.quote:Op maandag 7 september 2020 08:02 schreef archito het volgende:
[..]
Al is het wel om te huilen dat in nieuwsberichten de mening van Britt Dekker en Marga Bult erbij moeten worden gehaald.
Aquasi is zijn geloofwaardigheid een beetje kwijt, maar dat betekent niet dat buitenlandse kinderen vroeger niet met grote regelmaat met dit soort 'grapjes' te maken hebben gehad. Ik denk dat dat wel echt een ding is (geweest).
Ik werd ook gepest vroeger. Dat is geen zwarte privilegequote:Op maandag 7 september 2020 08:02 schreef archito het volgende:
[..]
Al is het wel om te huilen dat in nieuwsberichten de mening van Britt Dekker en Marga Bult erbij moeten worden gehaald.
Aquasi is zijn geloofwaardigheid een beetje kwijt, maar dat betekent niet dat buitenlandse kinderen vroeger niet met grote regelmaat met dit soort 'grapjes' te maken hebben gehad. Ik denk dat dat wel echt een ding is (geweest).
Ook door docenten?quote:Op maandag 7 september 2020 09:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik werd ook gepest vroeger. Dat is geen zwarte privilege
Dat is altijd zo'n dooddoener. 'Hij had ook daar kunnen blijven.'quote:Op maandag 7 september 2020 08:40 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hij had ook in Ghana kunnen blijven als het hier zo erg is.
Maar in Ghana had die vermoedelijk nu geen vermogen gehad wat die hier nu wel heeft, en dat is prima hij "werkt" er is blijkbaar markt voor de rap bagger maar ja gaat ook op voor Boef/Lil kleine etc.
Maar in ieder geval heeft die het geld zelf verdient door er A zelf voor te werken maar B ook door de kansen die hij in Nederland (niet Ghana) Nederland gehad heeft.
Werd jij gepest door je leraar om je moeilijke buitenlandse naam? Die leraar heeft er vast geen slechte bedoelingen bij gehad, maar zo is het wel over gekomen. (Die gekke buitenlanders met hun gekke namen, hahaha) Zo voelt dat namelijk voor veel kinderen.quote:Op maandag 7 september 2020 09:05 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik werd ook gepest vroeger. Dat is geen zwarte privilege
Dat was misschien wel beter geweest voor hem. Al die trauma's die hij hier heeft opgelopen....quote:Op maandag 7 september 2020 09:14 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n dooddoener. 'Hij had ook daar kunnen blijven.'
Dan mis je het punt wat mij betreft volledig.
quote:Op maandag 7 september 2020 09:16 schreef archito het volgende:
[..]
Werd jij gepest door je leraar om je moeilijke buitenlandse naam? Die leraar heeft er vast geen slechte bedoelingen bij gehad, maar zo is het wel over gekomen. (Die gekke buitenlanders met hun gekke namen, hahaha) Zo voelt dat namelijk voor veel kinderen.
quote:Op zondag 6 september 2020 15:33 schreef Za het volgende:
Dit is zo'n slapjanus.
Zat ooit in ER en hing de hele dag met 2 vrouwen te babbelen, won geen enkele proef en was totaal inspiratieloos.
Deze zgn Twitter terreur is ter compensatie van enige werkelijke daadkracht, en gebrek aan geestelijke aanlokkelijkheid.
Ik ben tegen zwarte Piet, maar ook tegen een type als Akwasi met zijn stoere tweets
Je wilt niet weten wat voor “oorlogen” ik met mijn gymleraar heb uitgevochten. Die gast moest mij altijd hebben en voor (nationale) evenementen werd ik altijd gepasseerd. Een achtergrond in het leger en overactieve pubers gaan nu eenmaal niet goed samen.quote:
Wat voor bizarre alternatieve realiteit is dit? Denk jij werkelijk dat dit soort dingen exclusief voor buitenlanders zijn?quote:Op maandag 7 september 2020 09:16 schreef archito het volgende:
[..]
Werd jij gepest door je leraar om je moeilijke buitenlandse naam? Die leraar heeft er vast geen slechte bedoelingen bij gehad, maar zo is het wel over gekomen. (Die gekke buitenlanders met hun gekke namen, hahaha) Zo voelt dat namelijk voor veel kinderen.
Hoe vaak ik niet door mijn leraren het leven zuur ben gemaakt.quote:Op maandag 7 september 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat voor bizarre alternatieve realiteit is dit? Denk jij werkelijk dat dit soort dingen exclusief voor buitenlanders zijn?
Precies. Het slaat echt helemaal nergens opquote:Op maandag 7 september 2020 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe vaak ik niet door mijn leraren het leven zuur ben gemaakt.
Voornaam niet normaal uitspreken, zelfs mijn achternaam word tot en met vandaag de dag aan toe niet goed opgeschreven, moet het herhalen of je krijgt zoiets van "ja haha dat hoor je ook niet zo vaak he".. het zijn toch echt maar 6 letters maar enfin.
Voor de duidelijkheid, zo roomblank als het maar kan.
Het is dus onzin waar gekleurde sneeuwvlokjes om janken.
Nee. Ik werd gepest met mijn oerhollandse naam.quote:Op maandag 7 september 2020 09:16 schreef archito het volgende:
[..]
Arie van Heemskut?quote:Op maandag 7 september 2020 09:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nee. Ik werd gepest met mijn oerhollandse naam.
Nee hoor, niets is exclusief. Wel dat het vaker voorkomt bij mensen met een buitenlandse naam. En niet alleen door leraren.quote:Op maandag 7 september 2020 09:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat voor bizarre alternatieve realiteit is dit? Denk jij werkelijk dat dit soort dingen exclusief voor buitenlanders zijn?
Dat denk ik niet.quote:Op maandag 7 september 2020 09:37 schreef archito het volgende:
[..]
Nee hoor, niets is exclusief. Wel dat het vaker voorkomt bij mensen met een buitenlandse naam. En niet alleen door leraren.
Ik denk dat het de laatste 20-30 jaar ook een stuk minder geworden is hoor omdat steeds meer mensen zich bewust zijn van wat wel en niet kan, het is jarenlang een soort naïviteit geweest dat het 'maar een geintje' is.
Bron?quote:Op maandag 7 september 2020 09:37 schreef archito het volgende:
[..]
Wel dat het vaker voorkomt bij mensen met een buitenlandse naam.
Iedereen is op die manier wel eens aan de beurt geweest, iemand met een brilletje is vaak de sjaak, rood haar,dikkertje, puistenkop, haakneus, idem. Er is altijd wel iets waarop je afgezeken kan worden, je buitenlandse naam is geen uitzondering daarop.quote:Op maandag 7 september 2020 09:37 schreef archito het volgende:
[..]
Nee hoor, niets is exclusief. Wel dat het vaker voorkomt bij mensen met een buitenlandse naam. En niet alleen door leraren.
Ik denk dat het de laatste 20-30 jaar ook een stuk minder geworden is hoor omdat steeds meer mensen zich bewust zijn van wat wel en niet kan, het is jarenlang een soort naïviteit geweest dat het 'maar een geintje' is.
En al zou het zo zijn, je mag als Nederlandse boerenlul best lachen om iemand die Olüluloe heet of iets dergelijks. Dan ben je niet meteen racistisch bezig. Dingen die zwaar uit de toon vallen kunnen grappig zijn voor sommige mensen, dat is gewoon menselijk gedrag.quote:
Ga toch weg met deze onzin. Ik heb ook een echt Hollandse naam.quote:Op maandag 7 september 2020 09:37 schreef archito het volgende:
[..]
Het zou idd mooi zijn als dat soort figuren minder op TV en in andere media komen.quote:Op zondag 6 september 2020 20:27 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Nee en mijn arme oude duitse leraar, die man had pas een rotnaam.quote:Op maandag 7 september 2020 09:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Precies. Het slaat echt helemaal nergens op.
Als je Dick heet in een Engelstalig land ben je ook steeds aan de beurt. En je zal maar als Nederlander Dick Kok heten en maar Amerika zijn geemigreerd, dan ben je geheid het middelpunt op elk feest.quote:Op maandag 7 september 2020 09:53 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ga toch weg met deze onzin. Ik heb ook een echt Hollandse naam.
Als ik in Spanje of waar dan ook ga wonen ga ik tot mijn dood mensen tegenkomen die moeite hebben het uit te spreken om vervolgens in lachen uit te barsten.
In mijn roomblanke klas werden alle kinderen met hollandse namen of achternamen op de hak genomen door onze leraar Nederlands. Niemand die daar een probleem van maakte.quote:Op maandag 7 september 2020 09:37 schreef archito het volgende:
[..]
Is er dan zoveel behalve die schreeuwlelijkerds? Ik heb het idee dat menigeen nav BLM heel hard in zijn geheugen heeft moeten graven voor een paar voorbeeldjes, om dan vervolgens met iets te komen dat in ieder geval niet exclusief donkere mensen treft. Ook wordt er nogal wat verzonnen, ook bij Akwasi komt er telkens iets bij, nadat hij recentelijk aquarium is genoemd is hem dat nu ook op school overkomen. Het was nou niet bepaald de eerste keer dat hij over racisme mocht komen praten. Dat hij daarbuiten door de mand valt als leugenaar en fantast helpt ook niet.quote:Op zondag 6 september 2020 20:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die grap heb je uit Baantjer zeker?quote:Op maandag 7 september 2020 10:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je Dick heet in een Engelstalig land ben je ook steeds aan de beurt. En je zal maar als Nederlander Dick Kok heten en maar Amerika zijn geemigreerd, dan ben je geheid het middelpunt op elk feest.
Ik wel, er zou nooit iets van.mij terecht komen want ik woonde in de verkeerde buurt. Ik lach die muts nog steeds uit als ik haar tegen kom, wat een verzuurde bejaarde is dat geworden.quote:
Nee, volgens mij is dat een beetje blijven hangen toen we nog Wim Kok hadden als MP. Kok spreekt voor zich, en Wim komt aardig in de buurt van wimp, dus dan scoor je daar ook wel punten ja.quote:Op maandag 7 september 2020 10:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die grap heb je uit Baantjer zeker?Deze grap werd in moord buiten schooltijd ook gemaakt
"dan ben je in Engeland mooi de lul".
quote:Op maandag 7 september 2020 10:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat een beetje blijven hangen toen we nog Wim Kok hadden als MP. Kok spreekt voor zich, en Wim komt aardig in de buurt van wimp, dus dan scoor je daar ook wel punten ja.
En er zijn Turken met de achternaam KUT. Tja.quote:Op maandag 7 september 2020 09:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En al zou het zo zijn, je mag als Nederlandse boerenlul best lachen om iemand die Olüluloe heet of iets dergelijks. Dan ben je niet meteen racistisch bezig. Dingen die zwaar uit de toon vallen kunnen grappig zijn voor sommige mensen, dat is gewoon menselijk gedrag.
Een paar jaar geleden hebben we nog gelachen om Tiny Kox volgens mijquote:Op maandag 7 september 2020 10:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat een beetje blijven hangen toen we nog Wim Kok hadden als MP. Kok spreekt voor zich, en Wim komt aardig in de buurt van wimp, dus dan scoor je daar ook wel punten ja.
Ik mis het punt totaal niet deze zwart kijker loopt alleen maar te zeiken over hoe slecht het hier is.quote:Op maandag 7 september 2020 09:14 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is altijd zo'n dooddoener. 'Hij had ook daar kunnen blijven.'
Dan mis je het punt wat mij betreft volledig.
Kan ik me levendig voorstellen.quote:Op maandag 7 september 2020 10:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden hebben we nog gelachen om Tiny Kox volgens mij![]()
Oud leraar Engels heette Dick Kocken. Geen geintje.quote:Op maandag 7 september 2020 10:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je Dick heet in een Engelstalig land ben je ook steeds aan de beurt. En je zal maar als Nederlander Dick Kok heten en maar Amerika zijn geemigreerd, dan ben je geheid het middelpunt op elk feest.
Wat een inzicht! In dezen blijkt uit die 10 jaar oude tweets die precies 10 jaar oude tweets zijn dus dat Dam-hitser Akwasi al 10 jaar geweld tegen (als) Zwarte Piet (uitgedosten) wenst te zien.quote:Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef Scuidward het volgende:
Siert hem verder niet.
Tja als je hier aangeeft smachtend uit te zien naar moordaanslagen op een bepaalde groep en je dat dan op een publieke bijeenkomst ten aanzien van duizenden nog eens lichtjes overdoet als spreker op een podium, voor de camera's van landelijke pers dan is daar misschien ook wel enige reden toe.quote:Op maandag 7 september 2020 11:10 schreef SicSicSics het volgende:
Volgens mij al je door mij PoHi gaat, van een jaar of 10 geleden, kun je me ook oppakken!
It's a fine line, maar ik heb er vertrouwn in dat onze Officieren van Justitie daar wel een beetje kijk op hebben.quote:Op maandag 7 september 2020 11:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Tja als je hier aangeeft smachtend uit te zien naar moordaanslagen op een bepaalde groep en je dat dan op een publieke bijeenkomst ten aanzien van duizenden nog eens lichtjes overdoet als spreker op een podium, voor de camera's van landelijke pers dan is daar misschien ook wel enige reden toe.
Ah, just a peaceful protesterquote:Op maandag 7 september 2020 12:30 schreef Nikonlover het volgende:
De neef van Aquarium is ook boos
[ twitter ]
Dat zou voor iedereen beter zijn eigenlijk.quote:Op maandag 7 september 2020 11:10 schreef SicSicSics het volgende:
Volgens mij al je door mij PoHi gaat, van een jaar of 10 geleden, kun je me ook oppakken!
En dat in maarliefst 140 tekens.quote:Op maandag 7 september 2020 11:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat een inzicht! In dezen blijkt uit die 10 jaar oude tweets die precies 10 jaar oude tweets zijn dus dat Dam-hitser Akwasi al 10 jaar geweld tegen (als) Zwarte Piet (uitgedosten) wenst te zien.
Hou op hoor, anders ga ik naast mijn schoenen lopen!quote:Op maandag 7 september 2020 12:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat zou voor iedereen beter zijn eigenlijk.
Zwarte piet is niet racistisch.quote:Op zondag 6 september 2020 22:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
quote:
Wanneer je in het eerste geval iemand met roetvegen die luistert naar de naam 'anti-racisme Piet' bedoelt dat kun je zeggen: (deze) Zwarte Piet is niet racistisch. Absoluut.quote:
Die is wel grappig gevondenquote:Op maandag 7 september 2020 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wanneer je in het eerste geval iemand met roetvegen die luistert naar de naam 'anti-racisme Piet' bedoelt dat kun je zeggen: (deze) Zwarte Piet is niet racistisch. Absoluut.
Maar dat is zo specifiek, ik denk niet dat Gia het zo bedoelde.
Nee, zwarte piet stelt geen mens voor, maar een verzonnen personage in 't Sinterklaasverhaal.quote:Op maandag 7 september 2020 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
Wanneer je in het eerste geval iemand met roetvegen die luistert naar de naam 'anti-racisme Piet' bedoelt dat kun je zeggen: (deze) Zwarte Piet is niet racistisch. Absoluut.
Maar dat is zo specifiek, ik denk niet dat Gia het zo bedoelde.
Waar haal je dat vandaan, dat Zwarte Piet geen mens voor zou stellen?quote:Op maandag 7 september 2020 15:04 schreef Gia het volgende:
Nee, zwarte piet stelt geen mens voor, maar een verzonnen personage in 't Sinterklaasverhaal.
Ze bedoelt dat Zwarte Piet niet een bestaand persoon voor moet stellen.quote:Op maandag 7 september 2020 15:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan, dat Zwarte Piet geen mens voor zou stellen?
Beetje een zwaktebod ook wel. Het is niet echt, dus niet racistisch. Het is fictie, dus niet racistisch. Volgens mij zijn beide geen uitgemaakte zaak, zoals je het nu wil doen voorkomen.
Puur feitelijk gezien kan Piet niet racistisch zijn want iedereen kan hem spelen meestal vrijwilligers of mensen die zo wat bijverdienen. Echter snap ik ook wel dat mensen er aanstoot aan kunnen nemen.quote:Op maandag 7 september 2020 15:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan, dat Zwarte Piet geen mens voor zou stellen?
Beetje een zwaktebod ook wel. Het is niet echt, dus niet racistisch. Het is fictie, dus niet racistisch. Volgens mij zijn beide geen uitgemaakte zaak, zoals je het nu wil doen voorkomen.
Je hebt een zeldzaam talent voor het (ongevraagd) benoemen van vanzelfsprekendheden. Zou je echt iets mee moeten doen.quote:Op maandag 7 september 2020 12:55 schreef Scuidward het volgende:
[..]
En dat in maarliefst 140 tekens.
Zwarte Piet is een onschuldige Nederlandse culturele manifestatie maar Akwasi is een gevaarlijke Ghanese haatzaaier en opruier van terroristische daden. Akwasi is dus tuig van de richel die gecancelld moet worden.quote:Op zondag 6 september 2020 22:53 schreef Durmada het volgende:
[..]
In Irak is er toch ook een plaats dat Al Kut heet? Dan is iedereen die daarvandaan komt automatisch een Kuttenees.quote:Op maandag 7 september 2020 10:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
En er zijn Turken met de achternaam KUT. Tja.
In Nederland waren er ook mensen met de achternaam SUKKEL. Vaak hebben die hun achternaam veranderd in KEULENS of zo.
Dat op zich is al bijzonder discutabel. Zwarte Piet, zoals wij hem kennen, is bedacht door ene Jan Schenkman en is een zwarte knecht/ schildknaap. Zeggen dat dit alleen maar fictief is, is wishfull thinking.quote:Op maandag 7 september 2020 15:10 schreef MoreDakka het volgende:
Ze bedoelt dat Zwarte Piet niet een bestaand persoon voor moet stellen.
Wat een fucking onzin. Dat is toch geen argument?quote:Op maandag 7 september 2020 15:11 schreef 6ix9ine het volgende:
Puur feitelijk gezien kan Piet niet racistisch zijn want iedereen kan hem spelen meestal vrijwilligers of mensen die zo wat bijverdienen. Echter snap ik ook wel dat mensen er aanstoot aan kunnen nemen.
Okequote:Op maandag 7 september 2020 16:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat op zich is al bijzonder discutabel. Zwarte Piet, zoals wij hem kennen, is bedacht door ene Jan Schenkman en is een zwarte knecht/ schildknaap. Zeggen dat dit alleen maar fictief is, is wishfull thinking.
En dan nog. Ook een fictie(f persoon) kan racistisch zijn.
[..]
Wat een fucking onzin. Dat is toch geen argument?
Iedereen kan ook 'der ewige Jude' spelen, dat maakt het niet niet racistisch.
Uitspraak over 6 jaar?quote:Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Goede kans op vervolging en veroordeling Akwasi naar aanleiding van tweets'
Zo die horen we een hele tijd niet meer![]()
Hij kan er vast een heel aquarium mee vullen.quote:Op maandag 7 september 2020 17:08 schreef F.Sinatra het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)t-volgers-voor-steun
Zeker pik.
Dat gezeik komt alleen van gevoelige typjes met een kleurtje. Pleur toch een end op met dat gejank man.quote:Op maandag 7 september 2020 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In mijn roomblanke klas werden alle kinderen met hollandse namen of achternamen op de hak genomen door onze leraar Nederlands. Niemand die daar een probleem van maakte.
En terechtquote:Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ja van een guppie.quote:Op maandag 7 september 2020 17:09 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Hij kan er vast een heel aquarium mee vullen.
Die d666-nono er ook weer achter. Gewoon totaal geen afstand nemen van zo'n dwaas, hem nog gelijk geven ook.quote:Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zwarte Piet slaat niet op een persoon maar is een fictief personage in een legende/verhaal/mythe. Door wie dat bedacht is is niet relevant lijkt me.quote:Op maandag 7 september 2020 16:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat op zich is al bijzonder discutabel. Zwarte Piet, zoals wij hem kennen, is bedacht door ene Jan Schenkman en is een zwarte knecht/ schildknaap. Zeggen dat dit alleen maar fictief is, is wishfull thinking.
"BRING HIM DOWN, BRING HIM DOWN, BRING HIM DOWN"quote:Op maandag 7 september 2020 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zwarte Piet is gewoon een stok om mee te slaan voor die jankerds.quote:Op maandag 7 september 2020 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zwarte Piet slaat niet op een persoon maar is een fictief personage in een legende/verhaal/mythe. Door wie dat bedacht is is niet relevant lijkt me.
Dit argument is een antwoord op het veelgehoorde idee (zoals volgens mij ook Akwasi dat uitdraagt) dat Zwarte Piet een karikatuur is van een zwart persoon zoals die in Nederland leven. Dat is dus niet het geval.
Maar dat is het dus welquote:Op maandag 7 september 2020 17:20 schreef MoreDakka het volgende:
Zwarte Piet slaat niet op een persoon maar is een fictief personage in een legende/verhaal/mythe. Door wie dat bedacht is is niet relevant lijkt me.
Dit argument is een antwoord op het veelgehoorde idee (zoals volgens mij ook Akwasi dat uitdraagt) dat Zwarte Piet een karikatuur is van een zwart persoon zoals die in Nederland leven. Dat is dus niet het geval.
Als ik op mijn werk een klant op moet roepen met een onmogelijk uit te spreken achternaam denk ik ook wel eens waarom de klant niet gewoon Jansen heet.quote:Op maandag 7 september 2020 09:16 schreef archito het volgende:
[..]
Die gekke buitenlanders met hun gekke namen
Zelfs als we dat aannemen onderschrijft dat mijn punt ook. Het karakter Zwarte Piet heeft geen enkele overeenkomst of relatie met de heer Akwasi en is ook niet bedoeld als associatie op die manier. De reactie van hem is daarom ook ver buiten proporties.quote:Op maandag 7 september 2020 18:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar dat is het dus welHet is wel degelijk gebaseerd op een donker mens, zoals die in Nederland en op andere plekken leefden. Een donker mens, als knecht.
Lange Frans hoor je inderdaad niet meer zoveel van. Ik volg zelf meer Typhoon, best een sympatieke kerel en ik hoop hem eens een keer live te zien. Dat nieuwe nummer van Akwasi ga ik eens op Youtube opzoeken, want nu ben ik wel nieuwsgierig geworden wat voor parel dat dan is.quote:Op zondag 6 september 2020 22:46 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Eerst had ik het niet zo op Akwasi als persoon omdat hij in mijn ogen te enthousiast te druk te hyper zijn truc doet. Toen begon hij zich te profileren als strijder, en deze week kwam ik per toeval een single tegen van begin dit jaar die ik heel veel draai. Dat zijn heel veel emotiesLange Frans is tegenwoordig buitencategorie toch?
Ook echt aangifte doen om die oude tweetsquote:Op maandag 7 september 2020 20:25 schreef F.Sinatra het volgende:
Aangiftes tegen Akwasi na opduiken oude Zwarte Piet-tweets, OM gaat ernaar kijken
https://www.ad.nl/show/aa(...)aar-kijken~a50a9994/
Wilders is voor minder berecht.quote:Op maandag 7 september 2020 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ook echt aangifte doen om die oude tweets![]()
Als het een willekeurige Nederlander was geweest, was er niks gebeurd
Met buitencategorie bedoel ik dat hij off the charts is sinds hij podcasts host met andere complotdenkers. Althans, dat is mijn mening. Typhoon is ook goed inderdaad. Het nieuwe nummer is niet zo heel nieuw (7 maanden oud zie ik), maar ik was aangenaam verrast. Zie nu wel dat de clip vol staat van symboliek. En dat de comments ook niet onverdeeld zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 20:29 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Lange Frans hoor je inderdaad niet meer zoveel van. Ik volg zelf meer Typhoon, best een sympatieke kerel en ik hoop hem eens een keer live te zien. Dat nieuwe nummer van Akwasi ga ik eens op Youtube opzoeken, want nu ben ik wel nieuwsgierig geworden wat voor parel dat dan is.
Typhoon is echt een enorme debiel. Ook een vreselijke jankbal. Zat vaak bij DWDD uit zijn nek te lullen, komt ook amper uit zijn woorden.quote:Op maandag 7 september 2020 20:29 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Lange Frans hoor je inderdaad niet meer zoveel van. Ik volg zelf meer Typhoon, best een sympatieke kerel en ik hoop hem eens een keer live te zien. Dat nieuwe nummer van Akwasi ga ik eens op Youtube opzoeken, want nu ben ik wel nieuwsgierig geworden wat voor parel dat dan is.
Stottert Typhoon niet gewoon? Beetje flauw/sneu om hem daarop te pakken en niet (puur) op zijn rare denkbeelden.quote:Op maandag 7 september 2020 21:02 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Typhoon is echt een enorme debiel. Ook een vreselijke jankbal. Zat vaak bij DWDD uit zijn nek te lullen, komt ook amper uit zijn woorden.
Van je beweringen klopt er 1.quote:Op maandag 7 september 2020 21:02 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Typhoon is echt een enorme debiel. Ook een vreselijke jankbal. Zat vaak bij DWDD uit zijn nek te lullen, komt ook amper uit zijn woorden.
Behoorlijke clickbait.quote:Op maandag 7 september 2020 21:35 schreef maily het volgende:
Akwasi opgenomen na overdosis pepernoten
Dat zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat een willekeurige Nederlander niet op een manifestatie/protest voor een publiek van duizenden (alsook de landelijke pers) aankondigt geweld te zullen plegen tegen iemand uit dezelfde groep waarvan hij jaren eerder al aangaf dat hij ze graag neergeschoten zou zien worden.quote:Op maandag 7 september 2020 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar deze kwestie is toch niet willekeurig? Het laat zien dat dit geen incidenten of versprekingen zijn. Dossiervorming noemen we dit.quote:Op maandag 7 september 2020 20:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bron/Tweets?quote:Op maandag 7 september 2020 21:43 schreef Piperidine het volgende:
Er is nog een sloot tweets naar boven gekomen na zoeken op sinterklaas en stoomboot. Meneer had niet alles verwijderd.
Hé vriend. Hoe is het?quote:Op maandag 7 september 2020 21:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat zou er zo maar eens mee te maken kunnen hebben dat een willekeurige Nederlander niet op een manifestatie/protest voor een publiek van duizenden (alsook de landelijke pers) aankondigt geweld te zullen plegen tegen iemand uit dezelfde groep waarvan hij jaren eerder al aangaf dat hij ze graag neergeschoten zou zien worden.
Maar dat had je zelf ook vast wel kunnen bedenken, of niet soms?![]()
quote:Op maandag 7 september 2020 21:35 schreef maily het volgende:
Akwasi opgenomen na overdosis pepernoten
Das waar. En we vermoedden dit al wel en zeker nadat hij zijn woorden niet wilde terugnemen.quote:Op maandag 7 september 2020 21:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar deze kwestie is toch niet willekeurig? Het laat zien dat dit geen incidenten of versprekingen zijn. Dossiervorming noemen we dit.
Ach, na de voorgeprinte aangiftes tegen Wilders die ondertekend werden met een kruisje door analfabete immigranten kunnen we bijna niet meer dieper zinken in dit land toch?quote:Op maandag 7 september 2020 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar. En we vermoedden dit al wel en zeker nadat hij zijn woorden niet wilde terugnemen.
Alleen ik vind het wel een knap sneu dat een willekeurig iemand, zonder relatie met Akwasi, aangifte doet op basis van oude tweets die hij of zij in de media gelezen heeft.
Maar goede zaak dat ze boven water gekomen zijn want de OvJ kan dit meenemen in het onderzoek naar zijn uitspraken in het BLM protest.
Lekker. Hop, naar Geenstijl sturenquote:Op maandag 7 september 2020 21:43 schreef Piperidine het volgende:
Er is nog een sloot tweets naar boven gekomen na zoeken op sinterklaas en stoomboot. Meneer had niet alles verwijderd.
Grapperhaus is het toch gelukt een nieuw dieptepunt te makenquote:Op maandag 7 september 2020 23:21 schreef Scorpie het volgende:
Ach, na de voorgeprinte aangiftes tegen Wilders die ondertekend werden met een kruisje door analfabete immigranten kunnen we bijna niet meer dieper zinken in dit land toch?
Ken dat verhaal niet en ik hoop dat het in ieder geval niet erger dan dat wordtquote:Op maandag 7 september 2020 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, na de voorgeprinte aangiftes tegen Wilders die ondertekend werden met een kruisje door analfabete immigranten kunnen we bijna niet meer dieper zinken in dit land toch?
Je bent even vergeten dat het gewoon mensen zijn die deelnemen aan de viering van het Sinterklaasfeest onder die Pietenschmink?quote:Op maandag 7 september 2020 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Das waar. En we vermoedden dit al wel en zeker nadat hij zijn woorden niet wilde terugnemen.
Alleen ik vind het wel een knap sneu dat een willekeurig iemand, zonder relatie met Akwasi, aangifte doet op basis van oude tweets die hij of zij in de media gelezen heeft.
Maar goede zaak dat ze boven water gekomen zijn want de OvJ kan dit meenemen in het onderzoek naar zijn uitspraken in het BLM protest.
Leraren bijvoorbeeld die zich eens per jaar verkleden als Sint en Piet. Mogen in elkaar geschopt worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je bent even vergeten dat het gewoon mensen zijn die deelnemen aan de viering van het Sinterklaasfeest onder die Pietenschmink?Het zouden zo maar eens (beoogde) slachtoffers kunnen zijn van deze vent die aangifte hebben gedaan.
Een fictief persoon kan ook geen mensen beledigen....quote:Op dinsdag 8 september 2020 05:56 schreef matthijst het volgende:
Akwasigroupies komen nu als excuus met het simpele "het is een fictief persoon.
Denk ik ookquote:Op dinsdag 8 september 2020 07:15 schreef sp3c het volgende:
ik gok zomaar dat een zwarte zwarte Piet nog een trap na zou krijgen
Deze manquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Prachtig hoe dit soort hypocriete typjes steeds vaker ontmaskerd lijken te worden. Nu Sylvana nog en het feest is compleet.
Wat een treurige zielepoten... man man
En maar janken
Woest word ik ervan, de volgende jankende rapper trap ik maar vol in zijn smoel, moet kunnen... de zogenaamde linkse overtuigingskracht
Zo doen we dat toch?
Allah is ook fictief tochquote:Op dinsdag 8 september 2020 07:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een fictief persoon kan ook geen mensen beledigen....
In Uitgeest zit een slager die zo heet en, je raadt het al, zijn worst is in de wijde omtrek bekend.quote:Op maandag 7 september 2020 10:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die grap heb je uit Baantjer zeker?Deze grap werd in moord buiten schooltijd ook gemaakt
"dan ben je in Engeland mooi de lul".
Als jij dat zegt, heeft dat gewoon minder impact. @Fer_de_Lance is niet echt de influencer die Akwasi, voor bepaalde mensen, wel is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Prachtig hoe dit soort hypocriete typjes steeds vaker ontmaskerd lijken te worden. Nu Sylvana nog en het feest is compleet.
En maar janken
Woest word ik ervan, de volgende jankende rapper trap ik maar vol in zijn smoel, moet kunnen... de zogenaamde linkse overtuigingskracht
Zo doen we dat toch?
Ja, ik kan me voorstellen dat een donkere man die fysieke bedreigingen uit richting kinderfeestjes een prima influencer is voor een bepaald deel van de Nederlandse bevolking.quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Als jij dat zegt, heeft dat gewoon minder impact. @:Fer_de_Lance is niet echt de influencer die Akwasi, voor bepaalde mensen, wel is.
Waarom? Dus als jij ergens in een vergeten hoekje van facebook een persoon ziet tweeten over het plegen van aanslagen doe jij niks omdat je die persoon niet kent?quote:Op maandag 7 september 2020 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit is 2011. Bijna 10 jaar geleden. Wel beetje sneu.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Waarom? Dus als jij ergens in een vergeten hoekje van facebook een persoon ziet tweeten over het plegen van aanslagen doe jij niks omdat je die persoon niet kent?
Hij staat er vandaag de dag nog exact hetzelfde in, met het verschil dat ie nu een stuk bekender is als 10 jaar geleden en dus een groter publiek bereikt. Geen probleem om deze radicaal met zijn haatzaaierij van de afgelopen 10 jaar te confronteren.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:27 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Dit is 2011. Bijna 10 jaar geleden. Wel beetje sneu.
Half internet bestaat uit doodsverwensingen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Waarom? Dus als jij ergens in een vergeten hoekje van facebook een persoon ziet tweeten over het plegen van aanslagen doe jij niks omdat je die persoon niet kent?
Sneuer dan die dingen tweeten, ze ontkennen, vervolgens niet anders dan kan toegeven dat je het wel hebt getweet, je account offline halen en vooral heel veel wijzen naar iedereen behalve zichzelf?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:27 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Dit is 2011. Bijna 10 jaar geleden. Wel beetje sneu.
Inderdaad sneu hoe hij reageert, vooral het ontkennen en daarna toegeven. Ik vind het ook wel sneu om aangifte te doen van tweets die 10 jaar geleden zijn verstuurd hoor, kansloos. Uiteindelijk heeft ie t nooit gedaan in die 10 jaar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Sneuer dan die dingen tweeten, ze ontkennen, vervolgens niet anders dan kan toegeven dat je het wel hebt getweet, je account offline halen en vooral heel veel wijzen naar iedereen behalve zichzelf?
Sneuer dan verbinding prediken en tegelijkertijd dreigen met bloederige aanslagen tijdens een kinderfeestje?
Hmz...
Ik weet niet, maar die hele Akwasi komt op mij over als een geestelijk gestoorde maniak met een vertekend zelfbeeld en ongelofelijk veel zelfmedelijden en bijzondere waandenkbeelden.
Inderdaad een heel erg sneu en treurig mannetje, dat we die zielepoot uberhaupt aandacht geven is in principe verspilling van energie.
Het mannetje moet gewoon genegeerd worden en geholpen worden door een kundige psychiater, het is echt heel sneu allemaal
Die is al lang ontmaskerd. Heb je gemist dat ze een tijdje geleden in de gemeenteraad heeft beweerd dat donkere jongeren bang moeten zijn om doodgeschoten te worden door de Nederlandse politie? Toen heeft ze haar hand enorm overspeeld en werkelijk de hele gemeenteraad inclusief denk viel over haar heen. Sylvana heeft allang met allerlei gedrag en uitspraken bewezen dat het een extreme racist is.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
En maar janken
Zo doen we dat toch?
Als hij er al 10 jaar zo in staat vind ik hetquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij staat er vandaag de dag nog exact hetzelfde in, met het verschil dat ie nu een stuk bekender is als 10 jaar geleden en dus een groter publiek bereikt. Geen probleem om deze radicaal met zijn haatzaaierij van de afgelopen 10 jaar te confronteren.
echt hè. Volgens mij heb je er een dagtaak aan om dat allemaal aan te geven. Ik zag vandaag op Facebook onder een bericht van AD ook weer tientallen doodwensen tegenover daders van een moord.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Half internet bestaat uit doodsverwensingen.
Nu begrijp ik wel dat het in zijn geval de uitspraken op social media serieuzer genomen worden, gezien zijn uitspraken tijdens het BLM protest, alleen justitie is al met hem bezig en dit hoort daar gewoon bij.
Heb haar nog nooit horen zeggen dat mensen die verkleed zijn als zwarte piet vermoord moeten worden. Je kunt haar ook niet vergelijken met deze manquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:50 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Die is al lang ontmaskerd. Heb je gemist dat ze een tijdje geleden in de gemeenteraad heeft beweerd dat donkere jongeren bang moeten zijn om doodgeschoten te worden door de Nederlandse politie? Toen heeft ze haar hand enorm overspeeld en werkelijk de hele gemeenteraad inclusief denk viel over haar heen. Sylvana heeft allang met allerlei gedrag en uitspraken bewezen dat het een extreme racist is.
Maar als Jan. Coby of Piet met 150 vrienden iets tweeten, heeft het minder impact dan een zwarte die nogal wat kansloze medestanders heeft het tweet. Laten ze die aquarium maar aanpakken met zijn haatdragende berichten de laatste tijden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Half internet bestaat uit doodsverwensingen.
Een zwarte klinkt nogal denigrerend. Ik snap dat veel mensen wat beperkt zijn in hun woordenschat, maar ik wijs je er toch maar op. Huidskleur zou er niet toe moeten doen. Je zou ook kunnen zeggen: dit is iemand die wat meer bereik heeft dan de gemiddelde Jan, Coby met 150 vrienden. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal simpel: mensen doodwensen is fout, ongeacht van wie het komt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar als Jan. Coby of Piet met 150 vrienden iets tweeten, heeft het minder impact dan een zwarte die nogal wat kansloze medestanders heeft het tweet. Laten ze die aquarium maar aanpakken met zijn haatdragende berichten de laatste tijden.
Het ging er om of ze al eens ontmaskerd/door de mand gevallen was. En dat is zeker al wel gebeurd misschien niet zo extreem als Akwasi (maar dat beweer ik ook nergens) maar ze is al een paar keer flink uit de bocht gevlogen hoor. Ze heeft zo'n beetje heel blank Nederland als racisten bestempeld. Dat vind ik toch ook vrij extreem.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:53 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Heb haar nog nooit horen zeggen dat mensen die verkleed zijn als zwarte piet vermoord moeten worden. Je kunt haar ook niet vergelijken met deze man
Alle mensen als racistisch bestempelen is extreem (ik moet zeggen dat ik het niet van haar heb gehoord), maar je zou haar echt niet kunnen vergelijken met Akwasi. Ik vind hem meer neigen naar een soort van.... iemand die er van alles uitfloept zonder erbij na te denken wat de gevolgen zijn. Uit emotie of zo. Zij is echt wel intelligenter.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:59 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Het ging er om of ze al eens ontmaskerd/door de mand gevallen was. En dat is zeker al wel gebeurd misschien niet zo extreem als Akwasi (maar dat beweer ik ook nergens) maar ze is al een paar keer flink uit de bocht gevlogen hoor. Ze heeft zo'n beetje heel blank Nederland als racisten bestempeld. Dat vind ik toch ook vrij extreem.
Oke sorry, Albert Einstein. Vergeef me mijn beperkte woordenschat. Ik zal aandachtsgeile racistische zwarte mensen in het vervolg niet meer bij het beestje noemen. Wil ik in het vervolg ook geen wit meer op dit forum voorbij zien komen. Komt ook denigrerend over.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:59 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
[..]
Een zwarte klinkt nogal denigrerend. Ik snap dat veel mensen wat beperkt zijn in hun woordenschat
Precies want moordenaars de doodstraf/vergelding gunnen is vergelijkbaar met hopen dat mensen die een onschuldig kinderfeest vieren worden afgeschoten.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:52 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
. Ik zag vandaag op Facebook onder een bericht van AD ook weer tientallen doodwensen tegenover daders van een moord.
Dit soort redenaties ontkrachten is verspilling van elke energie. Als @Nieuwsnieuws redeneert dat dit gelijkaardig is dan is er iets ernstig mis met hem, daar helpen argumenten niet meer, dan is therapie vereist.quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies want moordenaars de doodstraf/vergelding gunnen is vergelijkbaar met hopen dat mensen die een onschuldig kinderfeest vieren worden afgeschoten.
Het wordt gewoon tijd dat hatespeech strafbaar wordt, ook als het over blanke of oranje mensen gaat. Dit soort racisten een platform bieden heeft niets meer met democratie te maken. Dit soort racistisch volk hoort niet thuis in de politiek, die horen thuis in een kliniek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:50 schreef RealistAtheist het volgende:
Sylvana heeft allang met allerlei gedrag en uitspraken bewezen dat het een extreme racist is.
Edit: walgelijk wat voor suggestieve quatsch ze hier uitkraamt.
wtfquote:Op dinsdag 8 september 2020 14:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat hatespeech strafbaar wordt
Het heeft wel iets weg van Die Antwoord qua het spelen met zwart-wit en het op de hak nemen van racisme.quote:Op maandag 7 september 2020 20:54 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Met buitencategorie bedoel ik dat hij off the charts is sinds hij podcasts host met andere complotdenkers. Althans, dat is mijn mening. Typhoon is ook goed inderdaad. Het nieuwe nummer is niet zo heel nieuw (7 maanden oud zie ik), maar ik was aangenaam verrast. Zie nu wel dat de clip vol staat van symboliek. En dat de comments ook niet onverdeeld zijn.
Hij is geen academicus, maar ik hem wel waarderen, al voegde hij als tafelheer niks aan de DWDD toe.quote:Op maandag 7 september 2020 21:02 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Huidskleur zou er niet toe moeten doen?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:59 schreef Nieuwsnieuws het volgende:
Een zwarte klinkt nogal denigrerend. Ik snap dat veel mensen wat beperkt zijn in hun woordenschat, maar ik wijs je er toch maar op. Huidskleur zou er niet toe moeten doen. Je zou ook kunnen zeggen: dit is iemand die wat meer bereik heeft dan de gemiddelde Jan, Coby met 150 vrienden. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal simpel: mensen doodwensen is fout, ongeacht van wie het komt.
Joh waar kinderen van de jaren 90 van links leerde dat men rood, groen, wit, paars of zwart kon zijn en dat alles goed was. Maar kennelijk is men inmiddels volledig gedraaid en is elke kleur, met uitzondering van wit en oranje, geen argument om mensen aan te spreken, let wel, zolang je niet wit of oranje bent. mentale retardatie als politieke links inkleuren is echt iets van de jaren '20.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Huidskleur zou er niet toe moeten doen?
Wie gooit het hele debat op zwart versus blank? Juist, de gekleurde medemens.
Mooi blijft dat. Huidskleur doet er niet toe, behalve als wij het zeggen. Oscars? Dan moet je een diverse cast hebben mocht je beste film willen winnen. Wijntje drinken in het park? Witte privilege. Zwarte die Zwarte Piet wil vermoorden en mishandelen? Kleur doet er niet toe.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Huidskleur zou er niet toe moeten doen?
Wie gooit het hele debat op zwart versus blank? Juist, de gekleurde medemens.
Lijkt mij dat vooral de donkere medemensen daarop aansturen.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:37 schreef bijdehand het volgende:
Het lijkt mij dat men aanstuurt dat er straks gewoon weer segregatie is, zwart en blank komen niet meer in aanraking met elkaar. Bestel je groene boekje maar vast.
Waarvan akte, Fer, waarvan akte.quote:
In plaats van zo moeilijk te praten, had je niet gewoon kunnen zeggen: "die negers moeten eens niet zo zeuren!"quote:Op woensdag 9 september 2020 09:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Joh waar kinderen van de jaren 90 van links leerde dat men rood, groen, wit, paars of zwart kon zijn en dat alles goed was. Maar kennelijk is men inmiddels volledig gedraaid en is elke kleur, met uitzondering van wit en oranje, geen argument om mensen aan te spreken, let wel, zolang je niet wit of oranje bent. mentale retardatie als politieke links inkleuren is echt iets van de jaren '20.
Idem hier.quote:Op woensdag 9 september 2020 13:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Lijkt mij dat vooral de donkere medemensen daarop aansturen.
Ik ken echt niemand in mijn kennissenkring die mensen met een ander tintje buitensluit of discrimineert.
Waarmee ik niet wil beweren dat discriminatie niet voorkomt.
echt hequote:Op woensdag 9 september 2020 13:14 schreef vosss het volgende:
[..]
In plaats van zo moeilijk te praten, had je niet gewoon kunnen zeggen: "die negers moeten eens niet zo zeuren!"
Uit het artikel;quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:55 schreef maan_man het volgende:
Meneer zegt sorry en daarom komt hij weg met die wanvertoning op de Dam (https://www.telegraaf.nl/(...)warte-piet-op-de-dam)![]()
![]()
Zou een nazi/white supremacist die bij een drukbezochte protestmars als spreker op een podium verkondigt vieders van zomercarnaval in het gezicht te zullen gaan trappen daar ook mee wegkomen?quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:55 schreef maan_man het volgende:
Meneer zegt sorry en daarom komt hij weg met die wanvertoning op de Dam (https://www.telegraaf.nl/(...)warte-piet-op-de-dam)![]()
![]()
Dit noemen ze nou black privilegequote:Op vrijdag 11 september 2020 13:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Minder minder minder; 6 jaar lang een fopproces.
Dreigen met geweld; sorry en alles is koek en ei.
Fuck het OM.
Net zoals ie onlangs nog loog over zijn eerdere tweets zeker?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar na een gesprek met de officier van justitie en zijn advocaat heeft Akwasi toegezegd publiekelijk afstand te nemen van zijn woorden, wat hij inmiddels heeft gedaan.
Oude tweetsquote:Op vrijdag 11 september 2020 13:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Net zoals ie onlangs nog loog over zijn eerdere tweets zeker?![]()
![]()
![]()
Het gaat ook helemaal niet meer over racisme, dit zijn gewoon kanslozen die op eigen kracht niets van hun leven kunnen maken en dat ook helemaal niet willen.quote:Op woensdag 9 september 2020 13:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Idem hier.
Maar met dat goedgekeurde racisme ben ik wel klaar. Gelukkig ben ik nog geen een zwarte tegengekomen die er net zo over denk. Ook geen geld, rode of mokka trouwens. En geen witte of beige.
Nee dit mag gewoon, je hoeft inderdaad alleen maar even sorry te zeggen. Tenzij je blank bent.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:26 schreef Zorro het volgende:
Dus nu krijg ik geen ban want ik zei sorry. Toch?
Akwasi verdient waarschijnlijk meer met zijn rijmpjes opzeggen dan jij met wat jij voor de kost doet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet meer over racisme, dit zijn gewoon kanslozen die op eigen kracht niets van hun leven kunnen maken en dat ook helemaal niet willen.
Kut, dat laatste was ik even vergetenquote:Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Nee dit mag gewoon, je hoeft inderdaad alleen maar even sorry te zeggen. Tenzij je blank bent.
Maar jij was een woordkunstenaar toch? Daar kom je ook nog mee weg.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kut, dat laatste was ik even vergeten
Uiteraard, want je hoeft niks te kunnen tegenwoordig om toch in de spotlights te komen, en dan kun je flink cashen ja.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Akwasi verdient waarschijnlijk meer met zijn rijmpjes opzeggen dan jij met wat jij voor de kost doet.
O ja dat had ik moeten weten,quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:30 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Maar jij was een woordkunstenaar toch? Daar kom je ook nog mee weg.
Zou een interessante casus zijn als Wilders bijvoorbeeld ook zijn uitspraak had ingetrokken, maar ja die staat vooral wild om zich heen te schoppen in zo'n rechtszaak.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:29 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Nee dit mag gewoon, je hoeft inderdaad alleen maar even sorry te zeggen. Tenzij je blank bent.
Wilders zou ws. nooit 'sorry' gezegd hebben maar hoe zit dat bijv. bij de snelwegblokkeerders bij Dokkum destijds of de online beledigers en bedreigers van Sylvana Simons. Ik ben daar nu wel benieuwd naar of die ook de mogelijkheid van een sorry-gesprekje van het OM gehad hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou een interessante casus zijn als Wilders bijvoorbeeld ook zijn uitspraak had ingetrokken, maar ja die staat vooral wild om zich heen te schoppen in zo'n rechtszaak.
Weet Wilders wat corruptie inhoudt?quote:
quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet Wilders wat corruptie inhoudt?
Dat gebeurt nooit. Als er aangiftes zijn geweest tegen een persoon en het OM verklaart dat het strafbaar is wat die persoon gedaan heeft, dan komt zo iemand er alleen mee weg zonder strafzaak als er gebrek aan bewijs is of als partijen onderling eruit komen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wilders zou ws. nooit 'sorry' gezegd hebben maar hoe zit dat bijv. bij de snelwegblokkeerders bij Dokkum destijds of de online beledigers en bedreigers van Sylvana Simons. Ik ben daar nu wel benieuwd naar of die ook de mogelijkheid van een sorry-gesprekje van het OM gehad hebben.
Nou ja, die snelwegblokkeerders deden natuurlijk iets meer dan een uitspraak. Ik vind ook een generiek dreigement een stuk minder zwaar dan een specifiek dreigement gericht op een persoon. Een interessante casus zou een vergelijkbaar geval van opruiing zijn waarbij dader zijn uitspraken terugnam maar alsnog vervolgd werd, maar die heb ik zo niet bij de hand.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:41 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wilders zou ws. nooit 'sorry' gezegd hebben maar hoe zit dat bijv. bij de snelwegblokkeerders bij Dokkum destijds of de online beledigers en bedreigers van Sylvana Simons. Ik ben daar nu wel benieuwd naar of die ook de mogelijkheid van een sorry-gesprekje van het OM gehad hebben.
Weet niet of dit precies te vergelijken valt, maar;quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, die snelwegblokkeerders deden natuurlijk iets meer dan een uitspraak. Ik vind ook een generiek dreigement een stuk minder zwaar dan een specifiek dreigement gericht op een persoon. Een interessante casus zou een vergelijkbaar geval van opruiing zijn waarbij dader zijn uitspraken terugnam maar alsnog vervolgd werd, maar die heb ik zo niet bij de hand.
quote:De vrouw gaf naderhand zelf aan dat haar woorden als grap waren bedoeld en dat zij niet de bedoeling had anderen daadwerkelijk aan te zetten tot geweld tegen de politicus.
Hallo maat.quote:
Wat is jouw mening over deze situatie?quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hallo maat.
Goed argument trouwens (lol)
Dit.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:20 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dit noemen ze nou black privilege
Nou vriend. Als ik het over Akwasi moet hebben vind ik zijn excuusbriefje vrij laf.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over deze situatie?
Tijdens het witten van zijn murenquote:Op vrijdag 11 september 2020 14:18 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk valt hij van de trap als hij aan het klussen is in zijn nieuwe huis. Dat zou mooie karma zijn.
quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Tijdens het witten van zijn muren
Hopelijk komt hij tot het inzicht dat racisme niet oke is/je mensen niet op huidskleur moet beoordelen en realiseert hij zich dat het heel raar is om je enthousiast te schikken naar een (straat)cultuur waarbinnen vuurwapengeweld ("knallen") en het verheerlijken daarvan heel normaal is terwijl je moord en brand schreeuwt over een leuk onschuldig kinderfeest.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:18 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk valt hij van de trap als hij aan het klussen is in zijn nieuwe huis. Dat zou mooie karma zijn.
quote:Akwasi blijft trots
De 32-jarige is er ontzettend trots op dat hij een donkere huidskleur heeft en refereert daarbij naar een oude, door hem geschreven, tekst. “In 2008 schreef ik een tekst genaamd ‘Sorry dat ik zwart ben’. Ik bedoelde dat sarcastisch, aangezien je eigenlijk vereerd zou moeten zijn dat ik zwart ben. Je zou vereerd moeten zijn dat je in dezelfde ruimte als mij mag ademen, because I’m black. Want ik kom van excellentie. Ik kom van koningen en koninginnen, daar komt Mitchell (Esajas, red.) ook vandaan, daar komt iedereen die zwart is vandaan. Dat mogen mensen weten, maar op het moment dat dat verzwegen wordt in de geschiedenis en er alleen maar wordt gesproken over een slachtofferrol, dan moet je dat benoemen!” De rapper wil deze boodschap graag overbrengen via zijn kunst en hoopt zo mensen te verbinden.
Verbinden
Akwasi hoopt dat mensen zich in de toekomst niet meer stilhouden en zich uitspreken tegen racisme wanneer zij dit nodig achten. Zelf wil hij dit vooral blijven doen in de vorm van kunst en muziek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk hier het hele interview met Akwasi vanaf 27:53.
AXED
Dat laatste lijkt me ook maar ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk ook zo is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nooit. Als er aangiftes zijn geweest tegen een persoon en het OM verklaart dat het strafbaar is wat die persoon gedaan heeft, dan komt zo iemand er alleen mee weg zonder strafzaak als er gebrek aan bewijs is of als partijen onderling eruit komen.
Zoiets als dit waarbij een verdachte de kans geboden krijgt om sorry te zeggen en er dan zonder strafzaak vanaf komt, heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Een unicum dit.
De snelwegblokkeerders waren niet onschuldig maar waren niet uit op fysiek geweld, wat ik wel lees in de uitlatingen van Akwasi.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, die snelwegblokkeerders deden natuurlijk iets meer dan een uitspraak. Ik vind ook een generiek dreigement een stuk minder zwaar dan een specifiek dreigement gericht op een persoon. Een interessante casus zou een vergelijkbaar geval van opruiing zijn waarbij dader zijn uitspraken terugnam maar alsnog vervolgd werd, maar die heb ik zo niet bij de hand.
Wel realistisch blijven. Dat inzicht gaat ie nooit krijgen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hopelijk komt hij tot het inzicht dat racisme niet oke is/je mensen niet op huidskleur moet beoordelen en realiseert hij zich dat het heel raar is om je enthousiast te schikken naar een (straat)cultuur waarbinnen vuurwapengeweld ("knallen") en het verheerlijken daarvan heel normaal is terwijl je moord en brand schreeuwt over een leuk onschuldig kinderfeest.
[ afbeelding ]
[..]
Het OM speelt dan ook een zeer onzuiver spelletje, en is ongetwijfeld geinstrueerd door de politiek.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nooit. Als er aangiftes zijn geweest tegen een persoon en het OM verklaart dat het strafbaar is wat die persoon gedaan heeft, dan komt zo iemand er alleen mee weg zonder strafzaak als er gebrek aan bewijs is of als partijen onderling eruit komen.
Zoiets als dit waarbij een verdachte de kans geboden krijgt om sorry te zeggen en er dan zonder strafzaak vanaf komt, heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Een unicum dit.
Ik lees her en der wat over artikel 12.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef Scorpie het volgende:
Kan het OM eigenlijk nog gedwongen worden tot vervolging over te gaan ?
quote:Artikel 12 1. Wordt een strafbaar feit niet vervolgd, de vervolging niet voortgezet, of vindt de vervolging plaats door het uitvaardigen van een strafbeschikking, dan kan de rechtstreeks belanghebbende daarover schriftelijk beklag doen bij het gerechtshof, binnen het rechtsgebied waarvan de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging is genomen, dan wel de strafbeschikking is uitgevaardigd. Indien de beslissing is genomen door een officier van justitie bij het landelijk parket of bij het functioneel parket, is het gerechtshof Den Haag bevoegd. Indien de beslissing is genomen door een officier van justitie bij het parket centrale verwerking openbaar ministerie, is bevoegd het gerechtshof in het ressort waar de klager woon- of verblijfplaats heeft. Bij gebreke daaraan is het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden bevoegd. 2. Onder rechtstreeks belanghebbende wordt mede verstaan een rechtspersoon die krachtens zijn doelstelling en blijkens zijn feitelijke werkzaamheden een belang behartigt dat door de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging rechtstreeks wordt getroffen. 3. Geen beklag is mogelijk indien er sprake is van een onherroepelijke einduitspraak als bedoeld in artikel
quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef Scorpie het volgende:
Kan het OM eigenlijk nog gedwongen worden tot vervolging over te gaan ?
Dan zal je 'belanghebbende' moeten zijn. Lijkt me dat met name Zwarte Piet vertolkers daar aan voldoen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik lees her en der wat over artikel 12.
[..]
Zou dat in dit geval niet om de mensen gaan die al aangifte hebben gedaan?quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Dan zal je 'belanghebbende' moeten zijn. Lijkt me dat met name Zwarte Piet vertolkers daar aan voldoen.
Niet exclusief, aangezien voor bepaalde misdrijven geen aangifte nodig is, en juist in dat soort gevallen kun je als "belanghebbende" het OM vragen te vervolgen. (Bv slachtoffer zware mishandeling die niet wordt vervolgd vanwege gebrek aan bewijs).quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zou dat in dit geval niet om de mensen gaan die al aangifte hebben gedaan?
Hm ja, goed punt. Dank voor de uitleg.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:08 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Niet exclusief, aangezien voor bepaalde misdrijven geen aangifte nodig is, en juist in dat soort gevallen kun je als "belanghebbende" het OM vragen te vervolgen. (Bv slachtoffer zware mishandeling die niet wordt vervolgd vanwege gebrek aan bewijs).
Maar in dit geval is belanghebbende vrij ruim, aangezien Akwasi "Zwarte Piet" op zijn bek ging trappen. Maar gezien de context van zijn uitspraak is iedereen die zich als ZP gaat verkleden behoorlijk belanghebbend. Al zal het OM daar weinig trek in hebben, anders hadden ze hem direct wel vervolgd.
Nou ja, 'uit zijn op fysiek geweld' is ook geen strafbaar feit. De enige die voor iets vergelijkbaars is veroordeeld is Douwes. Die werd onder andere veroordeeld voor opruiing omdat ze anderen had aangezet tot een snelwegblokkade, wat weer een strafbaar feit is. Als er ook daadwerkelijk iemand een zwarte piet op z'n bek had getimmerd vanwege de uitspraken van Akwasi dan had je een juridisch vergelijkbare situatie.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De snelwegblokkeerders waren niet onschuldig maar waren niet uit op fysiek geweld, wat ik wel lees in de uitlatingen van Akwasi.
Ik ben inderdaad benieuwd of er eerder een vergelijkbaar geval als Akwasi is waarbij het OM net zo reageerde.
Ik ontken ook niet dat een snelwegblokkade niet strafbaar zou zijn, maar dat daarbij nooit de intentie was om mensen fysiek leed toe te brengen. Het was een (verkeerd) pressiemiddel. Maar wat ik me wél afvraag is of daar ook een sorrygesprekje heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, 'uit zijn op fysiek geweld' is ook geen strafbaar feit. De enige die voor iets vergelijkbaars is veroordeeld is Douwes. Die werd onder andere veroordeeld voor opruiing omdat ze anderen had aangezet tot een snelwegblokkade, wat weer een strafbaar feit is. Als er ook daadwerkelijk iemand een zwarte piet op z'n bek had getimmerd vanwege de uitspraken van Akwasi dan had je een juridisch vergelijkbare situatie.
De situatie van Akwasi was vergelijkbaar met wanneer er enkel door bijvoorbeeld Douwes zou zijn opgeroepen tot een snelwegblokkade en zij daarvoor veroordeeld was. Intentie om fysiek leed toe te brengen is niet zo'n juridisch relevant criterium. Rijden onder invloed is een strafbaar feit omdat je daarmee andere weggebruikers in gevaar brengt, daar heb je verder geen intentie tot fysiek leed bij nodig. Hetzelfde geldt voor zo'n snelwegblokkade.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat een snelwegblokkade niet strafbaar zou zijn, maar dat daarbij nooit de intentie was om mensen fysiek leed toe te brengen. Het was een (verkeerd) pressiemiddel. Maar wat ik me wél afvraag is of daar ook een sorrygesprekje heeft plaatsgevonden.
Wat betreft Akwasi zou het OM het wellicht zwaarder hebben laten wegen als er daadwerkelijk zwarte pieten fysiek afgerammeld waren, maar de intentie was hetzelfde.
Intentie speelt zeker mee binnen de rechtsspraak. Maar wat voor nu vooral interessant is om te zien of er mensen zijn die zich op artikel 12 gaan beroepen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
De situatie van Akwasi was vergelijkbaar met wanneer er enkel door bijvoorbeeld Douwes zou zijn opgeroepen tot een snelwegblokkade en zij daarvoor veroordeeld was. Intentie om fysiek leed toe te brengen is niet zo'n juridisch relevant criterium. Rijden onder invloed is een strafbaar feit omdat je daarmee andere weggebruikers in gevaar brengt, daar heb je verder geen intentie tot fysiek leed bij nodig. Hetzelfde geldt voor zo'n snelwegblokkade.
Zij kopschop uitspraak lijkt me toch zeker vallen onder de categore 'zware mishandeling'. En dan hebben we het nog niet eens over zijn oude tweets. Die, wat mij betreft, toch zeker meegenomen moeten worden als zijnde relevant voor de uitspraken van 1 juni. Zijn zienswijze m.b.t. Zwarte Piet heeft zich in die 10 jaar niet veranderd.quote:1. Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of gemeen gevaar voor de verlening van diensten ontstaat, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Maar een verplicht riedeltje na een handjeklap met het OM.quote:De vader van Akwasi wilde dat de rapper publiekelijk zijn excuses zou aanbieden voor zijn omstreden toespraak op de Dam. De artiest wilde daar niet aan. ,,Waarom vader? Ik weet wat ik zeg. Het is te allen tijde belangrijk ergens voor te staan.’’
Dat slaat natuurlijk nergens op, de strafbaarheid van opruiing wordt niet bepaald door of er gevolg aan wordt gegeven, en als het OM dat had willen laten meewegen zoals het wel vaker voor wetgevertje meent te moeten spelen dan had het natuurlijk november moeten afwachten alvorens tot sepot over te gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, 'uit zijn op fysiek geweld' is ook geen strafbaar feit. De enige die voor iets vergelijkbaars is veroordeeld is Douwes. Die werd onder andere veroordeeld voor opruiing omdat ze anderen had aangezet tot een snelwegblokkade, wat weer een strafbaar feit is. Als er ook daadwerkelijk iemand een zwarte piet op z'n bek had getimmerd vanwege de uitspraken van Akwasi dan had je een juridisch vergelijkbare situatie.
Inderdaad artikel 12-procedure. Zo is Wilders ook zijn eerste proces ingerommeld. Onder andere door raadsheer Schalken die daarna tijdens een diner ook nog eens probeerde getuigen Hans Jansen te beïnvloeden. Prachtig om te zien hoe diezelfde Schalken daarna zat te zweten in het getuigenbankje, terwijl Moszkowicz hem in de nek stond te hijgen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik lees her en der wat over artikel 12.
[..]
Interesse vraag. Kom ik weer uit bij het eerste Wilders proces. Daar deed ook Jan en alleman aangifte en daarna waren er een groot aantal klagers. En wat zei het Hof:quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Dan zal je 'belanghebbende' moeten zijn. Lijkt me dat met name Zwarte Piet vertolkers daar aan voldoen.
Dus in de zaak Akwasi kunnen, als je de Wildersnorm gebruikt, veel mensen als belanghebbende worden aangemerkt.quote:Het hof is van oordeel dat de juiste maatstaf gevonden kan worden in de vrees voor maatschappelijke onrust die kan ontstaan wanneer het functioneren van de democratische rechtsorde door wanorde daadwerkelijk wordt verstoord. In dat perspectief gezien, hebben individuele burgers er een concreet belang bij dat een gevaarlijke verstoring van het maatschappelijk leven en het publieke debat dient te worden afgewend. In zoverre zal het hof – overeenkomstig de opvatting van het openbaar ministerie – alle klagers als rechtstreeks belanghebbenden aanmerken, waardoor zij ontvankelijk zijn in hun beklag, temeer nu klagers in het bijzonder hebben geklaagd met betrekking tot groepsbelediging en het aanzetten tot haat, zijnde delicten van openbare orde, hetgeen het belang van klagers des te meer bestempelt tot een verifieerbaar en hen persoonlijk aangaand belang.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHAMS:2009:BH0496
Misschien wel de meest juiste reactie van het topic.quote:Op vrijdag 11 september 2020 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
Niemand gelooft die excuses natuurlijk, maar vervolging vind ik ook niet zo nodig. Deze idioot moet gewoon zo snel mogelijk uit het publieke oog verdwijnen. Hij heeft niets bij te dragen aan welke discussie dan ook.
https://www.parool.nl/nie(...)ana-simons~b5f19e5f/quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen veroordeeld voor het bedreigen van Sultana?
\Wat zullen je kleinkinderen trots op je zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
owquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op, de strafbaarheid van opruiing wordt niet bepaald door of er gevolg aan wordt gegeven, en als het OM dat had willen laten meewegen zoals het wel vaker voor wetgevertje meent te moeten spelen dan had het natuurlijk november moeten afwachten alvorens tot sepot over te gaan.
Ik zei toch sorry. En 'yes', volgens van Lamehuizen krijgen we kleinkinderen!quote:Op vrijdag 11 september 2020 17:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
\Wat zullen je kleinkinderen trots op je zijn.
Ja iddquote:Op vrijdag 11 september 2020 22:48 schreef skrn het volgende:
Ik had het niet erg gevonden als Akwasi inderdaad snel na zijn uitspraak zelf tot inkeer komt.
Het is gewoon te laat, wat mij betreft.
Ja volgens mij welquote:Op vrijdag 11 september 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |