abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2020 @ 15:07:45 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194917549
De Amsterdams-Ghanese rapper Akwasi (32) krijgt vandaag een stortvloed aan negatieve reacties over zich heen nadat er oude Twitter-berichten van zijn account zijn opgedoken waarin wordt gerept over het vermoorden van Zwarte Piet. Akwasi ontkent verantwoordelijk te zijn voor de reeks gewelddadige tweets. Uit internetdata blijkt echter dat de berichten weldegelijk vanuit zijn account zijn verstuurd. Akwasi wilde niet bevestigen of zijn account was gehackt. ,,We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreidt”, laat zijn woordvoerder weten.

In de berichten, die in 2011 en 2012 zijn geplaatst op het Twitteraccount van Akwasi, wordt melding gemaakt van het vermoorden van Zwarte Piet. ‘Gaat er iemand nou nog een zwarte piet knallen, of moet ik het doen?’, klinkt het geïrriteerd. Een jaar later verschijnen er berichten met dezelfde strekking: ‘Zwarte Piet moet dood man. Serieus’ en ‘Wat lok ik uit als ik een Zwarte Piet vermoord?’

Akwasi, die afgelopen juni onder vuur kwam te liggen nadat hij in een toespraak dreigde een Zwarte Piet in het gezicht te schoppen, wil telefonisch niet reageren op de commotie en verwijst door naar zijn woordvoerder. Die zegt het jammer te vinden dat de media op de kwestie duiken. Volgens haar worden er opnieuw onwaarheden over de rapper verkondigd. ,,We vinden het jammer dat de media wederom leugens verspreidt”, klinkt het geïrriteerd. ,,Akwasi is niet verantwoordelijk voor deze tweets en voelt zich ook niet geroepen om zich te verantwoorden.”

‘We willen er niets over kwijt’
Uit informatie in het zogeheten cachegeheugen blijkt echter weldegelijk dat de berichten van het account van Akwasi afkomstig zijn. Verwijderde tweets kunnen door websites of zoekmachines in een cachegeheugen worden opgeslagen of opnieuw worden geplaatst. De tweets van Akwasi zijn via de achterkant van het internet dus nog gewoon zichtbaar. De rapper wil geen verklaring geven hoe dat kan.

Saillant detail is dat de tweets vandaag direct na de ontstane ophef offline zijn gehaald. Of Akwasi dat zelf heeft gedaan, wil hij niet zeggen. ,,Verder willen we er niets over kwijt”, laat zijn woordvoerder in een schriftelijke reactie weten. Telefonisch wilde ze geen interview geven.

Verbinding
De berichten van Akwasi vallen bij veel mensen verkeerd, temeer omdat hij vandaag juist in een interview met het AD vertelde dat hij continu ‘de drang naar verbinding’ probeert te zoeken. ,,Verbinding komt tot stand door met elkaar te praten, daarvan ben ik overtuigd. Dat is waarom ik als artiest zoveel pijnlijke zaken benoem, op die manier wil ik verbinding zoeken”, stelde de rapper vandaag.

Onder andere Theo Hiddema (Forum voor Democratie) haalt om die reden hard uit naar Akwasi. ,,Die griezel zal toch maar voor je deur staan met de boodschap dat hij komt om zich met jou te verbinden.”

Speech op Dam
Het Openbaar Ministerie onderzoekt momenteel nog of de uitspraken van Akwasi op de Dam strafbaar zijn. De omstreden speech kwam de rapper op bedreigingen en aangiftes te staan. Critici vonden zijn uitspraken oproepen tot geweld. Zelf zag Akwasi zijn uitlatingen als beeldspraak. ,,Woordkunstenaars spelen met woorden, spelen met zinnen’’, verklaarde hij. ,,Met metaforen, met homerische vergelijkingen, woordspelingen.”

Britt Dekker over ‘Aquarium’ Akwasi: ze noemden mij lui varken
Britt Dekker reageerde vanmiddag ook nog op het interview met Akwasi op deze site. De rapper had ‘s ochtends in een artikel op deze site verteld dat zijn juf hem vroeger Aquarium noemde, met een lachende klas als gevolg. Britt lijkt het allemaal een beetje overdreven te vinden.

,,Ja en, mijn docent noemde me een onhandelbaar lui varken haha! Moet ik nu ook gaan huilen? Deze man...”, schrijft de presentatrice op Twitter waarbij ze het artikel over Akwasi citeert. Ook zangeres Marga Bult vindt de boodschap van Akwasi maar niks. ,,En ze noemden mij spillebeen met ‘n konijnengebit! Grow up man, wordt je alleen maar sterker van.”

Zaterdagmiddag waren zowel de zoektermen Akwasi als Aquarium trending op Twitter. Gebruikers deelden onder meer foto’s van hun aquarium (“Ik denk dat ik vandaag mijn #akwasi maar even ga schoonmaken), deelden hun eigen verhaspelde namen en schreven ook dat de rapper met Ghanese roots zich niet aan moet stellen.

https://www.ad.nl/show/ak(...)uw-leugens~a433f3f9/

Johan Derksen heeft nu pijn in zijn buik van het lachen *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  Spellchecker zondag 6 september 2020 @ 15:11:04 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194917629
Heeft iemand daar nog printscreentjes van? :9
  zondag 6 september 2020 @ 15:11:06 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_194917631
Persoonlijk ben ik van mening dat 10 jaar oude Tweets exact dat zijn, 10 jaar oude Tweets.

Siert hem verder niet.
pi_194917634
Ik vind het zo enorm triest om jezelf te verschuilen achter 'mijn account gehackt' en vervolgens niet verantwoordelijk willen voelen om je eigen tweets. Je kan niet recht lullen wat krom is. Het staat er zwart op wit toch?
  zondag 6 september 2020 @ 15:13:16 #5
3542 Gia
User under construction
pi_194917687
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:53 schreef Eightyone het volgende:
8 jaar oude berichten opgraven om iemand nog verder omlaag te trappen - beetje zielig.
Doet hij zichzelf aan door zijn uitspraken op de Dam. Deze uitspraken nuanceren als zijnde woordkunst, kan niet als je die oude tweets erbij pakt.

Alleen omdat hij zwart is, hoeft hij hier niet mee weg te komen.

Er worden mensen om 'minder' veroordeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 september 2020 @ 15:13:36 #6
862 Arcee
Look closer
pi_194917699
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef maily het volgende:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_194917709
Als zijn account ooit gehackt was had hij daar ons al duizend maal op geattendeerd
Nieuw is niet altijd beter.
  zondag 6 september 2020 @ 15:14:20 #8
3542 Gia
User under construction
pi_194917713
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:11 schreef maily het volgende:
Geenstijl, toch?
pi_194917804
Twitterterrorist. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 6 september 2020 @ 15:20:07 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194917854
Issie al opgepakt?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 6 september 2020 @ 15:22:27 #11
3542 Gia
User under construction
pi_194917921
quote:
84s.gif Op zondag 6 september 2020 15:20 schreef Nikonlover het volgende:
Issie al opgepakt?
Nee, want dat is zielig. Hij is zwart! Dan mag dit.
  zondag 6 september 2020 @ 15:27:57 #12
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_194918034
KOZP en vrienden doen dus aan haatzaaien en roepen op tot terroristische acties. Waarom mogen zij dat wel ongestraft doen en ik als blanke man niet?
pi_194918086
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:27 schreef Subw00fer het volgende:
KOZP en vrienden doen dus aan haatzaaien en roepen op tot terroristische acties. Waarom mogen zij dat wel ongestraft doen en ik als blanke man niet?
Hoe durf je die vraag te stellen! Hebben jouw linkse docenten vroeger niet die blanke zelfhaat erin geslagen :(
pi_194918122
Dit is zo'n slapjanus.

Zat ooit in ER en hing de hele dag met 2 vrouwen te babbelen, won geen enkele proef en was totaal inspiratieloos.

Deze zgn Twitter terreur is ter compensatie van enige werkelijke daadkracht, en gebrek aan geestelijke aanlokkelijkheid.

Ik ben tegen zwarte Piet, maar ook tegen een type als Akwasi met zijn stoere tweets :')
pi_194918125
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Hoe durf je die vraag te stellen! Hebben jouw linkse docenten vroeger niet die blanke zelfhaat erin geslagen :(
Nee sorry, ik kreeg les van een non en die heeft me alleen maar met bijbelverzen om de oren geslagen.
  zondag 6 september 2020 @ 16:10:01 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194919330
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Als zijn account ooit gehackt was had hij daar ons al duizend maal op geattendeerd
Yep. Racisten hebben m'n account gehackt _O-

En áls je dan gehackt bent, dan delete je daarna al die onzintweets lijkt me. Maar goed, logisch nadenken is niet z'n sterkste punt, dus dat hij met zo'n slap excuus aankomt is niet verrassend.

Vond de tweet net voor hij z'n account verwijderde nog verontrustender.
Soort Nederlandse Kanye :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194919463
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 16:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Yep. Racisten hebben m'n account gehackt _O-

En áls je dan gehackt bent, dan delete je daarna al die onzintweets lijkt me. Maar goed, logisch nadenken is niet z'n sterkste punt, dus dat hij met zo'n slap excuus aankomt is niet verrassend.

Vond de tweet net voor hij z'n account verwijderde nog verontrustender.
Soort Nederlandse Kanye :')
[ afbeelding ]
Kanye is ook zo gek als een deur, dus die overeenkomst klopt wel.
pi_194919739
Is hij al opgepakt ?
  zondag 6 september 2020 @ 16:32:53 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194920044
Hij heeft zn koffers gepakt

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 6 september 2020 @ 16:37:21 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194920157
Wel mooi dat iedereen hem na dat aquarium gelul nu niet meer serieus neemt _O-
pi_194920869
Wat maakt het in godsnaam uit wanneer die Tweets zijn geplaatst? Ze zijn geplaatst. Als ik tien jaar terug opriep tot de vernietiging van Israel en dat komt nu dan word ik ook veroordeeld. Zeker als ik de moraalridder uithang op televisie.
  zondag 6 september 2020 @ 17:08:10 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194920904
Fire bun? Is dat net zoiets als een firebush?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194920951
Dat hij echt denkt dat het aloude 'ik ben gehackt!!' werkt? :D
pi_194921026
Ja die tweets waren 10 jaar geleden.

Maar hoelang geleden was de slavernij?
  zondag 6 september 2020 @ 17:14:40 #25
3542 Gia
User under construction
pi_194921044
quote:
84s.gif Op zondag 6 september 2020 16:37 schreef Nikonlover het volgende:
Wel mooi dat iedereen hem na dat aquarium gelul nu niet meer serieus neemt _O-
Huh? Dat deed ik al niet.
pi_194921053
Wat een gespeelde verontwaardiging weer. Waar is die verontwaardiging toen Lange Frans zulke dingen zei? En dan niet 10 jaar geleden, maar een paar weken geleden.
pi_194921063
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:15 schreef ikbenrond het volgende:
Wat een gespeelde verontwaardiging weer. Waar is die verontwaardiging toen Lange Frans zulke dingen zei? En dan niet 10 jaar geleden, maar een paar weken geleden.
Dat was er volgens mij toen ook?
Zelfde soort topic kan ik mij herinneren, met een hoop meer pagina’s.
  zondag 6 september 2020 @ 17:16:10 #28
3542 Gia
User under construction
pi_194921066
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:13 schreef Sapstengel het volgende:
Ja die tweets waren 10 jaar geleden.

Maar hoelang geleden was de slavernij?
Precies, en dat hebben we niet eens zelf gedaan, maar wordt ons wel kwalijk genomen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 september 2020 @ 17:20:23 #29
862 Arcee
Look closer
pi_194921150
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:15 schreef ikbenrond het volgende:
Wat een gespeelde verontwaardiging weer. Waar is die verontwaardiging toen Lange Frans zulke dingen zei?
Hier?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 september 2020 @ 17:29:07 #30
3542 Gia
User under construction
pi_194921310
Het is maar te hopen voor Akwasi dat niemand echt een zwarte Piet vermoord, want dan krijgt hij dezelfde straf als de moordenaar.

quote:
Iemand zet in een vergadering aan tot moord. Een van de aanwezige personen tot wie de aanzetting gericht is pleegt de moord. De aanzetter wordt gestraft met dezelfde straffen als de moordenaar. Moord is strafbaar met levenslange opsluiting (artikel 394 van het Strafwetboek).
Okay, dit was geen vergadering, duh, maar denk dat dit dan niet goed voor hem uitpakt.

Hij kan nu maar beter zijn invloed gebruiken om zwarte Piet te steunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')