abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194911253

Zwart goud gelukkig :)

Gaapjes want kind had ruzie met alexa..
en raar gedroomd over tastbare (en natuurlijk evil) meerdere personalities van het vriendje toen ik 16 was.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 06-09-2020 07:53:44 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 september 2020 @ 07:45:01 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194911419
Er zit een spatie in de weg :P

Edit: Nu niet meer
/gastmod

[ Bericht 14% gewijzigd door borisz op 06-09-2020 07:54:01 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194911472
Ha, koffie!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194911533
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:45 schreef borisz het volgende:

/gastmod
O+
pi_194911534
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:45 schreef borisz het volgende:

/gastmod
Inmiddels wel goed zwart :)

Tijd voor nog een bakkie
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 september 2020 @ 08:15:32 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194911589
Kortom
Koffie, yoga, boodschappen, wandelen, tour kijken, tussendoor nog wat admin, en dan zien we wel weer verder :P.
pi_194911620
Mogguh :O Ontbijt maken :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194911766
Mogge!

Wat zag het er heerlijk uit @golfer en @Blues en een vega verleiden tot vlees eten :o

Geen echte plannen voor vandaag, misschien een eindje fietsen, vanavond komt Safwan eten
We have far more in common than that which devides us..
pi_194911877
Klinkt goed.

Hier druk met eh.. praten vooral.
Huis, hypotheek, inrichting, planning...
ondertussen haak ik nog een stukje..

Ontspannen weekendje en toch genoeg gedaan.
pi_194911893
Goedemorgen :s)

Vandaag gaan we weer verder met het verplaatsen van aarde, onkruid en steen. We zijn gisteren enorm opgeschoten dus vandaag kan het rustig aan. Verder de vloeren schoonmaken en relaxen. Vanavond pizza op de barbecue.

@sigme, goede reis en fijne vakantie! Ik wens je veel olijven en amandelen toe.
Spoilers!
pi_194912101
Goede reis Sigme! :*

Bijzondere.... 'vega' zullen we maar zeggen :')

Fijn dat het geslaagd was B&g

Er huist hier ergens een weldoener, leuk Kaatje. :)
pi_194912270
Goede reis @sigme! Ik dacht om de een of andere reden dat jullie morgen zouden gaan maar vandaag dus.
pi_194912298
Een gelegenheids Vega :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194912706
Nou ja, het staat een ieder vrij om zijn eetvoorkeuren zo in te vullen zoals hij of zij zelf wil natuurlijk. Ik ken ook iemand die vegatarisch eet maar een uitzondering maakt voor salami op pizza's :+

Zondag O+ beetje uitgeslapen, ontbijt in bed, half uurtje yoga, was gedraaid. Zo op de koffie bij mijn ouders, met lekkers.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194912753
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:11 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, het staat een ieder vrij om zijn eetvoorkeuren zo in te vullen zoals hij of zij zelf wil natuurlijk. Ik ken ook iemand die vegatarisch eet maar een uitzondering maakt voor salami op pizza's :+

Zondag O+ beetje uitgeslapen, ontbijt in bed, half uurtje yoga, was gedraaid. Zo op de koffie bij mijn ouders, met lekkers.
Vriendin van mij griezelt van kaas, behalve op pizza en lasagne (maar weer wel op gewone pasta :?
pi_194913148
Goeie reis, sigme!
Als de honden mee zijn, heb je voor hun ook nog eens kilo’s brokken en voer mee?

@Kaatje ...deelt er iemand abbo’s fok uit? Er was nog iemand toch, die werd verblijd.
En gaat het goed met knie/enkel dat je kunt gaan fietsen met veters vast. Grrrr.

Volgens mij een 2e keer en kan best: buiging voor het B & g.diner. _O_

Eerst brunch, dan iets met fruit als bakadvies vandaag.
Ws. brownie mèt.
Vraagje: De bramen, frambozen bessen heb ik los ingevroren...leg ik die dan ingevroren op de chocolade cake, die dan zompig wordt met koud water...of zal ik die maar op een keukenpapiertje laten ontdooien.

Oh kijk...als ik het zo formuleer, volgt het antwoord.
Het laatste denk ik: op keukenpapiertje laten ontdooien.

En weer zo’n heerlijke september dag.
pi_194913267
G heeft donderdag een voedseldroger gekocht :+ Staat nu te draaien met tomaatjes erin. Ben benieuwd :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194913333
Leuk @PdeHoog een voedseldroger, ik snoep steeds van de gedroogde aardbeien en aardbeien fruitleer

Ik ga niet te ver fietsen @AnneX, vrijdag voelde het na 2x 2/km nog niet erg fijn, rustig aan opbouwen
pi_194913395
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk @:PdeHoog een voedseldroger, ik snoep steeds van de gedroogde aardbeien en aardbeien fruitleer

Ik ga niet te ver fietsen @:AnneX, vrijdag voelde het na 2x 2/km nog niet erg fijn, rustig aan opbouwen
Hoe lang doe je die aardbeien erin, Kaatje? En welke temperatuur?
pi_194913414
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoe lang doe je die aardbeien erin, Kaatje? En welke temperatuur?
Plakjes aardbeien en afhankelijk hoe dun 8-12 uur op 55 dacht ik

En je kunt vrijwel alles gelijk drogen, alleen blauwe kaas zou ik niet aanraden, dat meurt enorm
pi_194913462
Wij hadden van Zoon D van g te horen gekregen dat ze meestal vega eet, maar als er iets heel lekker vlezigs voorbij komt ze dat wel eet. We namen geen risico dus voor alles een vegavariant gemaakt.
Uiteindelijk at ze dus alles/dubbelop en schepte nog eens op zelfs :D :9

Het was niet alleen geslaagd qua eten maar het is ook (vooral voor g) heel fijn zijn bonuszoon weer eens een avondje bij zich te hebben O+
Je voelt echt die vader-zoon band. g liet nog wat kinder/vaderdagdingen zien die hij bewaard had van vroegah.
D was echt verbaasd. Maar ja, je bent (bonus-) vader of niet O+

Is verbaasd nou met een d of een t :@
pi_194913471
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2020 07:54 schreef sigme het volgende:
Ha, koffie!
Goeie reis sigme!
Benieuwd naar jullie foto's en hoe het huis erbij staat!
pi_194913531
Voor de statistieken: restanten van etentje wegwerken/opruimen/schoonmaken
Haar verven en in bad zitten met het laatste stukkie krant O+
Sporten.
Verder met een lastig muziekstuk.
Paar hoofdstukken lezen in boek.
Gewoon lekker relaxen verder met het idee van 2 weken vrij zijn O+
pi_194913547
Oh culwise: we kregen gisteren 3 enooooorm ruikende kazen (arme g) met vijgenjam die ga ik straks als tussendoortje eens ff lekker proeven :9 :9
pi_194913586
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:10 schreef Blues het volgende:
Wij hadden van Zoon D van g te horen gekregen dat ze meestal vega eet, maar als er iets heel lekker vlezigs voorbij komt ze dat wel eet. We namen geen risico dus voor alles een vegavariant gemaakt.
Uiteindelijk at ze dus alles/dubbelop en schepte nog eens op zelfs :D :9

Het was niet alleen geslaagd qua eten maar het is ook (vooral voor g) heel fijn zijn bonuszoon weer eens een avondje bij zich te hebben O+
Je voelt echt die vader-zoon band. g liet nog wat kinder/vaderdagdingen zien die hij bewaard had van vroegah.
D was echt verbaasd. Maar ja, je bent (bonus-) vader of niet O+

Is verbaasd nou met een d of een t :@
Fijn dat het zo geslaagd was (zowel het gezellig samenzijn als het eten) . En ik zou er dan van maken “hij stond ervan te kijken” ;)
pi_194914071
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
En ik zou er dan van maken “hij stond ervan te kijken” ;)
Beter ja :D
pi_194914113
ik ben verbaasd en iets verbaast me.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194914307
Er is hier en mondmaskerplicht in het sanitairgebouw...

... Op zich best handig op de wc tegen geurtjes...

... Maar ik ben er nog niet achter hoe dit met het poetsen van je tanden werkt :+
pi_194914363
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Er is hier en mondmaskerplicht in het sanitairgebouw...

... Op zich best handig op de wc tegen geurtjes...

... Maar ik ben er nog niet achter hoe dit met het poetsen van je tanden werkt :+
In de liften van het metrostation maakt het het er niet betere op allemaal :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_194914515
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:17 schreef Blues het volgende:
Oh culwise: we kregen gisteren 3 enooooorm ruikende kazen (arme g) met vijgenjam die ga ik straks als tussendoortje eens ff lekker proeven :9 :9
:D
Wat klinkt dat fijn zeg O+
En het eten zag er heerlijk uit! Die pate amuse ooit voor kerst gemaakt. Niet gedacht maar erg lekker zo warm. En dat spek was ook zo mooi ingesneden. Wilde t uit mn schermpje pakken.
Koekjes ook geslaagd?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194914575
Niet naar Utrecht vandaag. Andere keer. Vanmiddag stukje wandelen, zon schijnt :)
pi_194914618
Ik was vanmorgen naar de speeltuin met de jongens, en nu is de duutser met oudste naar de eerste hulp. Die val van 2 meter hoog plat op z'n rug. Niet heel veel pijn maar hij was/is wel erg beduusd en wit en sip, dus toch maar even laten kijken...
pi_194914716
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik was vanmorgen naar de speeltuin met de jongens, en nu is de duutser met oudste naar de eerste hulp. Die val van 2 meter hoog plat op z'n rug. Niet heel veel pijn maar hij was/is wel erg beduusd en wit en sip, dus toch maar even laten kijken...
:o Schrikken!
pi_194914825
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik ben verbaasd en iets verbaast me.
Hij was verbaasd?
pi_194914839
quote:
Oh :o Beter even laten kijken... kinderen stuiteren best vaak terug, maar toch. Best hoog ook :o
pi_194914841
quote:
ow, dat is schrikken.
Ondernemend kind.
pi_194914843
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:36 schreef Blues het volgende:

[..]

Hij was verbaasd?
Ja joh?
Ja.

pi_194914877
quote:

[..]

Hij was verbaasd?
Hij verbaasTe mij of hij verbaasDe mij...ezelsbruggetje?
En wat kaatje opmerkt: eromheen praten/ schrijven.
Zo moest ik vanmorgen heel diep nadenken over de Indian Summer september day.
Weggelaten en bij tandenpoetsen, ja hoor daar wastie. B-)
Indian Summer.

Non non non...croissantjes vind ik een ramp: eten - kruimels - smaak.
Dan naar frankrijk.
pi_194914985
quote:

[..]

Oh :o Beter even laten kijken... kinderen stuiteren best vaak terug, maar toch. Best hoog ook :o
ja, als hij niet zo beduusd zou zijn dan hadden we het ook nog even aangekeken. Duitser schrijft net dat hij een x-ray krijgt..

Ik heb het nog op video ook, want hij had hetzelfde kunstje al 5x gedaan. Precies nu ging het fout..
  zondag 6 september 2020 @ 12:56:14 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915204
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 07:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]

Zwart goud gelukkig :)

Gaapjes want kind had ruzie met alexa..
en raar gedroomd over tastbare (en natuurlijk evil) meerdere personalities van het vriendje toen ik 16 was.
Ja! Koffie! Goed plan.

Ruzie?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 6 september 2020 @ 12:57:14 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915228
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
G heeft donderdag een voedseldroger gekocht :+ Staat nu te draaien met tomaatjes erin. Ben benieuwd :D
^O^ Tof.
Het lijkt een virus.

Eens zien hoe lang het duurt voor ik er 1 nodig heb :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 6 september 2020 @ 13:00:24 #42
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915301
Kijkt er hier ook iemand toevallig Mr Robot?

Ik heb het idee dat ik het -helemaal- niet meer snap, nu ik de Fandom wiki van Mr. Robot gelezen heb.....
pi_194915372
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:00 schreef fietsie het volgende:
Kijkt er hier ook iemand toevallig Mr Robot?

Ik heb het idee dat ik het -helemaal- niet meer snap, nu ik de Fandom wiki van Mr. Robot gelezen heb.....
Dat is de bedoeling *O*
Spoilers!
  zondag 6 september 2020 @ 13:04:19 #44
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915392
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is de bedoeling *O*
Laat ik het om spoilers te voorkomen even zo verwoorden: Als iets in reallife gebeurt, door een persoon die je je inbeeldt. Dan mis ik ff hoe da kan. Of ben ik nu te absoluut in mijn denken :P
pi_194915453
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Laat ik het om spoilers te voorkomen even zo verwoorden: Als iets in reallife gebeurt, door een persoon die je je inbeeldt. Dan mis ik ff hoe da kan. Of ben ik nu te absoluut in mijn denken :P
Geduld, geduld.

Waar ben je ergens?
Spoilers!
  zondag 6 september 2020 @ 13:09:20 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915498
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Geduld, geduld.

Waar ben je ergens?
Seizoen 1 afl 9; hij heeft net zn zus gezoend en 20 dollar gejat in een flashback.
pi_194915561
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

Seizoen 1 afl 9; hij heeft net zn zus gezoend en 20 dollar gejat in een flashback.
Ohhhhh, dan komen er nog veel meer vragen. Het is echt veel leuker om dit spoilervrij te kijken hoor :Y
Spoilers!
  zondag 6 september 2020 @ 13:13:14 #48
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915575
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ohhhhh, dan komen er nog veel meer vragen. Het is echt veel leuker om dit spoilervrij te kijken hoor :Y
Ja die Fandom pagina maakte het echt een Wee Tee Effff. Dus die heb ik maar dichtgeklikt :P
pi_194915751
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja die Fandom pagina maakte het echt een Wee Tee Effff. Dus die heb ik maar dichtgeklikt :P
Ik vind het vaak leuk om het topic in F&S hier mee te lezen.
Spoilers!
pi_194915915
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja! Koffie! Goed plan.

Ruzie?
Alexa wilde het licht niet aan doen.
  zondag 6 september 2020 @ 13:36:48 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194915933
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Alexa wilde het licht niet aan doen. I
Tradfri doet dat hier al een paar weken nietmeer...
pi_194915934
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Alexa wilde het licht niet aan doen. I
pi_194916091
Oeh da’s schrikken @Jagärtrut, hopelijk niets anders aan de hand dan schrik.

Ook weer terug van een fietstocht die zeker 6 km langer was dan gepland. Ik wilde naar de tuinen van kasteel Rosendael, maar compleet de afslag voorbij gefietst en op het moment dat je daar achterkomt kan je niet terug of oversteken. Dus doorfietsen totdat dat wel kan, bij een plek waar ik ook nog nooit gefietst had.
Op de terugweg wel bij het kasteel uitgekomen, daar was een brocante fair aan de gang. Zag wel een leuke oude koffer, maar formaat enorm (hoe dan op de fiets) en een kleine (veel kleiner) was al 120 euro. Het leek me leuk als kattenmand maar niet in die prijsklasse.
Wandelen in de tuinen ging ook niet, enkel deed het niet geweldig, knie ook niet. Ik ga later wel weer een keer.
pi_194916226
@Blues en @golfer wat zag al het eten er heerlijk uit! Lijkt me ook fijn als er met zoveel plezier van gegeten wordt :)
En ook heel fijn natuurlijk dat het ook zo gezellig was!

@sigme goede reis!

@Jagar jeetje wat schrikken, hopelijk loopt het met een sisser af!

Ik was vanmorgen om 8.30 op, even naar Den Haag naar een vriendinnetje en weer terug. Nu geluncht en dan zo naar de hockey. Vanmorgen allemaal zon en nu ineens bewolkt, hopelijk blijft het wel droog!

Vanavond pizza.
En hopelijk het logeerbed uit elkaar halen en op zolder weer opbouwen en de slaapbank van zolder uit elkaar halen en op de logeerkamer zetten (de slaapbank is verkocht via marktplaats en wordt volgende week opgehaald). Dan gaat de deur van de logeerkamer dicht voor de katten en hebben ex en ik allebei een eigen kamer om dozen uit te zoeken (ik vooral) en dozen in te pakken (hij).

Ik heb zooo veel dingen die ik eigenlijk al jaren niet heb aangeraakt, dat dit me hét moment lijkt om ook eens al mijn spullen uit te zoeken, als we toch alle dozen/kasten/etc door moeten om uit te zoeken wat met hem mee moet enz. Ik ben zo iemand die al negen jaar vier A3 valentijnskaarten meeverhuist die ik ooit heb gekocht omdat ik ze schattig vond maar die nog steeds in plastic zitten. En die een balance board en foam roll koopt want goed voor fysio oefeningen en die dan vijf jaar niet aanraakt maar ook niet weggooit. En zo kan ik nog honderd voorbeelden noemen :+ :+
pi_194916386
@vlindertje89, zo’n opruiming heb ik net achter de rug, maar dan 1 kamertje dat 6 jaar geleden ook al helemaal uitgemest was.
Ik heb het niet onthouden denk ik, blijf jij daar wonen of alleen voorlopig?
pi_194916444
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89, zo’n opruiming heb ik net achter de rug, maar dan 1 kamertje dat 6 jaar geleden ook al helemaal uitgemest was.
Ik heb het niet onthouden denk ik, blijf jij daar wonen of alleen voorlopig?
Ik blijf er in elk geval voorlopig wonen. Het is best wel duur in m'n eentje (een eengezinswoning) maar ik heb wel heel fijn contact met mijn rijtje buren en ik vind het ook wel fijn voor nu als er ook iets niét verandert. Maar misschien dat ik over een half jaar daar een andere afweging in maak, dat dan de kosten toch wat meer wegen en dat ik minder hoef te leunen op mijn contacten in de buurt hier voor contact oid, en dat ik dan toch ook iets ga zoeken wat wel net wat goedkoper is. Ik kan het met mijn huidige salaris in elk geval wel betalen, dus ik zie wel hoe het loopt.

Goed zeg dat jij ook net zo'n opruiming achter de rug hebt! Is fijn gevoel nu denk ik, of niet?
pi_194916513
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik blijf er in elk geval voorlopig wonen. Het is best wel duur in m'n eentje (een eengezinswoning) maar ik heb wel heel fijn contact met mijn rijtje buren en ik vind het ook wel fijn voor nu als er ook iets niét verandert. Maar misschien dat ik over een half jaar daar een andere afweging in maak, dat dan de kosten toch wat meer wegen en dat ik minder hoef te leunen op mijn contacten in de buurt hier voor contact oid, en dat ik dan toch ook iets ga zoeken wat wel net wat goedkoper is. Ik kan het met mijn huidige salaris in elk geval wel betalen, dus ik zie wel hoe het loopt.

Goed zeg dat jij ook net zo'n opruiming achter de rug hebt! Is fijn gevoel nu denk ik, of niet?
Voelt heerlijk. 6 jaar geleden 18 dozen met boeken weggegeven aan een goed doel, lezen lukte niet meer en ik kon de ruimte goed gebruiken. Nu weer 5 dozen weggegeven en de kast anders ingericht, de vriezer een ander plekje. Wilde er eerst een bureau bijzetten naast de naaimachines, maar dat voelde toch te krap. Dus nu is het een hobbykamer geworden en blijf ik in de huiskamer werken. Heb ik tenminste ook een fijn uitzicht en ruimt
pi_194916610
quote:
Oei :o
pi_194916673
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

^O^ Tof.
Het lijkt een virus.

Ze twijfelde al heel lang. Ik wilde eerst zo'n ding van de LIDL kopen. Leek me wel genoeg. Maar mevrouw is verwend op het gebied van kookspullen :+ Ze heeft het demo-model van een of ander duur apparaat meegenomen vanuit de winkel :+
pi_194916769
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ze twijfelde al heel lang. Ik wilde eerst zo'n ding van de LIDL kopen. Leek me wel genoeg. Maar mevrouw is verwend op het gebied van kookspullen :+ Ze heeft het demo-model van een of ander duur apparaat meegenomen vanuit de winkel :+
Jouw G hoort echt thuis hier in de sc _O_
  zondag 6 september 2020 @ 14:22:17 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194916796
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Cool :)

Hier in huis is eigenlijk het issue met al dat soort apparaten: waar ruim ik het op als het niet in gebruik is?

De m2s raken op :P
pi_194916919
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier in huis is eigenlijk het issue met al dat soort apparaten: waar ruim ik het op als het niet in gebruik is?

In de zojuist genoemde naaikamer staan de 2 slowcookers boven de vriezer. De droger staat in de ketelkast (waar ook de gereedschapskist staat en wat ander gereedschapspul) en de andere dingen staan in een inbouwkast in de keuken waarbij ik een trapje nodig heb om erbij te kunnen. Voor dagelijkse spullen is die plek niet handig (staat hoog en ik ben niet hoog)
pi_194916948
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

^O^ Tof.
Het lijkt een virus.

Die heb je nodig _O-

Is leuk speelgoed :)

En je kunt er beef jerky in maken :p
pi_194916976
quote:

[..]

Zelfs ik heb er 2
(Planning was 1... maar de postbode bracht er per ongeluk 2)

Eentje staat opgeruimd in de kast...
De andere meestal in de vensterbank... want dan kan het raam open er boven.
Dat is wel fijn als er vis of knoflook in zit :)
pi_194917104
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:33 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zelfs ik heb er 2
(Planning was 1... maar de postbode bracht er per ongeluk 2)

Eentje staat opgeruimd in de kast...
De andere meestal in de vensterbank... want dan kan het raam open er boven.
Dat is wel fijn als er vis of knoflook in zit :)
Ik ben nog steeds zo blij dat ik mijn klusjesman gevraagd heb een stopcontact op het balkon te maken. Toen ik blauwe kaas droogde was het balkon zelfs bijna een no-go-area
pi_194917137
quote:

[..]

Om die reden ontzeg ik mezelf al jaren allerhande keukenapparatuur, maar ik verheug me zo op straks de garage inrichten met de KitchenAid, airfryer en misschien ga ik me dan ook maar eens op een voedseldroger oriënteren *O*
  zondag 6 september 2020 @ 14:46:21 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194917185
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Om die reden ontzeg ik mezelf al jaren allerhande keukenapparatuur, maar ik verheug me zo op straks de garage inrichten met de KitchenAid, airfryer en misschien ga ik me dan ook maar eens op een voedseldroger oriënteren *O*
Ik ben al maanden dingen aan het afvoeren hier omdat we de tent te koop willen zetten, maar de instroom is minstens zo groot dus het levert geen voortgang op...
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 14:47:27 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194917193
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194917215
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:46 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik ben al maanden dingen aan het afvoeren hier omdat we de tent te koop willen zetten, maar de instroom is minstens zo groot dus het levert geen voortgang op...
Daar ben ik nu ook mee bezig hoor, al zoveel weggegooid. Voor de fundafoto's en volgende week voor de kijkers (hopelijk :P ) En tot alles achter de rug is een koopstop. Maar we hebben straks 67 vierkante meter extra, dus daar kunnen wel wat nuttige spullen bij 8-)
pi_194917228
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Daar ben ik nu ook mee bezig hoor, al zoveel weggegooid. Maar we hebben straks 67 vierkante meter extra, dus daar kunnen wel wat nuttige spullen bij 8-)
Dat is mijn hele huis :D
  zondag 6 september 2020 @ 14:49:41 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194917233
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Daar ben ik nu ook mee bezig hoor, al zoveel weggegooid. Maar we hebben straks 67 vierkante meter extra, dus daar kunnen wel wat nuttige spullen bij 8-)
Ik overweeg op een nieuwe lokatie iets van een soort "2e keuken" maar dan zonder apparaten te bouwen, met een massieve hoeveelheid diepe kastruimte.
pi_194917250
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is mijn hele huis :D
:D Dat is nu ook bijna mijn hele huidige huis inderdaad, we krijgen *rekent* 75% meer vierkante meters.
pi_194917276
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik overweeg op een nieuwe lokatie iets van een soort "2e keuken" maar dan zonder apparaten te bouwen, met een massieve hoeveelheid diepe kastruimte.
Ik wil de garage inrichten met goede stellingkasten voor de voorraad, een grote koelkast+vriezer en een plekje voor de aparaten die je niet elke dag nodig hebt maar wel heel fijn om te hebben.
pi_194917353
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik wil de garage inrichten met goede stellingkasten voor de voorraad, een grote koelkast+vriezer en een plekje voor de aparaten die je niet elke dag nodig hebt maar wel heel fijn om te hebben.
Ja, zoiets gaan wij ook doen inderdaad..

Pff, ze zijn nog steeds in het ziekenhuis. Duurt lang...
pi_194917360
quote:

[..]

Herkenbaar. Gelukkig heb ik over een aantal maanden een verdubbeling van de hoeveelheid m2 :7
pi_194917383
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, zoiets gaan wij ook doen inderdaad..

Pff, ze zijn nog steeds in het ziekenhuis. Duurt lang...
Hopelijk hoor je snel wat, wat akelig zeg!
pi_194917418
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds zo blij dat ik mijn klusjesman gevraagd heb een stopcontact op het balkon te maken. Toen ik blauwe kaas droogde was het balkon zelfs bijna een no-go-area
Dat geloof ik graag ja

Nieuwe huis heeft een washok en een schuur waar je binnendoor naar toe kunt.
Ik voorzie dat ie daar ook nog weleens zal komen te staan :)
pi_194917619
De slowcooker staat hier nu uien te carameliseren voor uiensoep. Leve de gesneden uien van AH, geen huilen en geen pijn in de handen *O*
pi_194917840
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:D Dat is nu ook bijna mijn hele huidige huis inderdaad, we krijgen *rekent* 75% meer vierkante meters.
Ik had het idee dat jullie al een groot huis hadden, maar dan ben ik vast in de war met iemand anders hier
pi_194918016
Nou er gaat weer flink verhuisd worden in dit topic de komende tijd!

Lekker he, opruimen O+
pi_194918088
"I'm in heaven!" :Y)

Kaasjes van het kado uitgeprobeerd met een paar stukjes volkorenbrood eronder, eerst besmeerd met de vijgendip die erbij zat. Een geit, een blauwe en een koemelk. g is flauwgevallen van de geur maar t smaakt zoooo lekker.. incl. een glaasje rode Ripasso die nog open stond O~)
pi_194918108
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef Blues het volgende:

Kaasjes van het kado uitgeprobeerd met een paar stukjes volkorenbrood eronder, eerst besmeerd met de vijgendip die erbij zat. Een geit, een blauwe en een koemelk. g is flauwgevallen van de geur maar t smaakt zoooo lekker.. incl. een glaasje rode Ripasso die nog open stond O~)
Dat klinkt kwijlend lekker
pi_194918137
quote:

Dat klinkt goed O+

Besloten het kaasplankje dat eigenlijk voor morgen was vandaag maar op te eten :9
pi_194918160
quote:

_O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 september 2020 @ 15:35:50 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194918182
quote:

Mocht ik nog eens een grapje willen uithalen in B'daal dan moet ik gewoon een open Époisses in jullie koelkast doen :P.
  zondag 6 september 2020 @ 15:37:13 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194918206
Middag! In de rij voor security zijn jullie goed bijles vermaak!
Ik krijg straks een keuken met bijna 2 keer zo veel kastjes als thuis.. dus ik ben heel hard aan het bedenken welke nuttelooz apparaten ik nodig heb :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194918476
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:37 schreef Barreltje het volgende:
Ik krijg straks een keuken met bijna 2 keer zo veel kastjes als thuis.. dus ik ben heel hard aan het bedenken welke nuttelooz apparaten ik nodig heb :+
Zoals je kunt lezen, in ieder geval een voedseldroger
  zondag 6 september 2020 @ 15:50:31 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_194918617
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:37 schreef Barreltje het volgende:
Een keukenmachine met 100 verschillende hulpstukken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194919309
Ik heb mezelf vandaag een Bose QuietComfort 35 headset met handsfree bel mogelijkheid en noise canceling cadeau gedaan O+ Ik had iets met een draadje, maar dat begon me echt heel erg te irriteren de afgelopen week na veelvuldig gebruik. Zometeen BlueTooth O+
pi_194919339
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik had het idee dat jullie al een groot huis hadden, maar dan ben ik vast in de war met iemand anders hier
Nog geen 90 m2, met z'n drieën, het past prima hoor, maar 'groot' wil ik het niet noemen. We hebben wel een behoorlijk grote voor dit formaat huis.
  zondag 6 september 2020 @ 16:14:09 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194919446
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:09 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mezelf vandaag een Bose QuietComfort 35 headset met handsfree bel mogelijkheid en noise canceling cadeau gedaan O+ Ik had iets met een draadje, maar dat begon me echt heel erg te irriteren de afgelopen week na veelvuldig gebruik. Zometeen BlueTooth O+
_O_
pi_194919505
quote:
80s.gif Op zondag 6 september 2020 15:35 schreef borisz het volgende:

[..]

Mocht ik nog eens een grapje willen uithalen in B'daal dan moet ik gewoon een open Époisses in jullie koelkast doen :P.
pi_194919551
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:09 schreef PdeHoog het volgende:
Fijn lijkt me. Ik had van die draadloze oortjes voor BT gekocht maar vind t niet fijn. Dit gaat over je oren toch?
pi_194919661
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 16:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Fijn lijkt me. Ik had van die draadloze oortjes voor BT gekocht maar vind t niet fijn. Dit gaat over je oren toch?
Yup. En aangezien ik meer naar kantoor ga de komende weken kan ik zo mooi schakelen tussen muziek en bellen en niemand heeft er last van :) (of beter: ik heb geen last van anderen :+ )
pi_194919771
quote:
80s.gif Op zondag 6 september 2020 15:35 schreef borisz het volgende:

[..]

Een goede vriendin deed hier eens de koelkast open om een fles wijn te pakken. Er zat münsterkaas in 😂
pi_194919861
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:09 schreef fietsie het volgende:

Ooooh geen spoilers gaan lezen :o Niet doen hoor |:( Het wordt nog zoveel beter.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 6 september 2020 @ 16:30:50 #97
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194919959
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ooooh geen spoilers gaan lezen :o Niet doen hoor |:( Het wordt nog zoveel beter.
Het lastige is dat ik t alleen kijk, dus alleen kan kijken als de huisgenoten er niet zijn of iets doen waarbij met name de kleine niet kan meekijken (ergo niet effe lekker 3 of 4 per avond bingen :P )
pi_194920087
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen, in ieder geval een voedseldroger
Nou die staat hier daadwerkelijk wel echt vaak aan... dus daadwerkelijk overbodig is hij niet.

Even wat anders..
een slowcooker is dat ook nog interessant als er geen dingen als aardappel, tomaat, paprika en peper in kunnen?
pi_194920222
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou die staat hier daadwerkelijk wel echt vaak aan... dus daadwerkelijk overbodig is hij niet.

Even wat anders..
een slowcooker is dat ook nog interessant als er geen dingen als aardappel, tomaat, paprika en peper in kunnen?
Momenteel zit er ui en roomboter in, gaat bouillon bij straks en dan heb ik uiensoep. Aardappelen heb ik er nog nooit in gedaan. Wel erwtensoep (die maak ik zonder aardappel), draadjesvlees, soms rode kool
pi_194920251
quote:

[..]

Even wat anders..
Ligt eraan wat je wél wil maken. Vaak is het juist iets met vlees.
pi_194920284
quote:

[..]

Even wat anders..
Ik heb er lekkere coq au vin in gemaakt. Erwtensoep. Spareribs. Dus ja :+
pi_194920288
Ik zag vandaag bij de Gamma een Weber smoker van 350 euro voor 105 euro staan. Ik heb me moeten inhouden om hem niet te kopen. Maarja, ik weet niet wat ik zou moeten roken en kon ook niemand bedenken die wel zo fanatiek is.
pi_194920307
quote:

Dat wordt geen zoenen vandaag
pi_194920312
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wél wil maken. Vaak is het juist iets met vlees.
Nahja maakt niet zo uit.
Maar lief eet oa bovenstaande niet... dus dat komt er sowieso nauwelijks in.
(Wel af en toe als diepvriesvoorraadje voor als hij er niet is vermoed ik.. want nooit meer dat... dat hou ik niet vol :) )

Maar mijn eerste ideeen zijn dingen als pastasaus, goulash, tandoori...
(En dat maak ik heus nog weleens... maar niet zo onwijs vaak vrees ik)
pi_194920328
quote:
9s.gif Op zondag 6 september 2020 16:42 schreef Myraela het volgende:
Ik zag vandaag bij de Gamma een Weber smoker van 350 euro voor 105 euro staan. Ik heb me moeten inhouden om hem niet te kopen. Maarja, ik weet niet wat ik zou moeten roken en kon ook niemand bedenken die wel zo fanatiek is.
Hmmm....zoiets wil ik ook :Y) Maar ja, even wachten tot volgend voorjaar als ik een fatsoenlijke tuin heb :Y) Hoewel ik dan denk dat we een Big Green Egg gaan scoren bij haar winkel :9~
pi_194920349
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb er lekkere coq au vin in gemaakt. Erwtensoep. Spareribs. Dus ja :+
Peulvruchten is ook al geen optie -O-

Coq au vin nog nooit gemaakt trouwens.
Weet niet eens meer hoe het smaakt zolang is het geleden :)
pi_194920356
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef Uhmmpie het volgende:

Oh....dat kan ook :Y Hachee :9 En ik heb er een keer echt een hele flinke portie pastasaus in gemaakt :9~ Maar goed...dat is dan wel de 5,6 liter variant :Y)
pi_194920364
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hmmm....zoiets wil ik ook :Y) Maar ja, even wachten tot volgend voorjaar als ik een fatsoenlijke tuin heb :Y) Hoewel ik dan denk dat we een Big Green Egg gaan scoren bij haar winkel :9~
Die staat nu op balkon... hopelijk kan hij in de tuin wat vaker aan *O*
pi_194920370
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Oh....dat kan ook :Y Hachee :9 En ik heb er een keer echt een hele flinke portie pastasaus in gemaakt :9~ Maar goed...dat is dan wel de 5,6 liter variant :Y)
Ja maar dat kan ie dus allemaal niet eten :(
pi_194920381
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:44 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Peulvruchten is ook al geen optie -O-

Coq au vin nog nooit gemaakt trouwens.
Weet niet eens meer hoe het smaakt zolang is het geleden :)
Lastige eter dus? -O- Echt, ik ben zo blij dat G (en mini-G inmiddels ook) geen lastige eters zijn :9 Ik kook mijn dingen, zij kookt haar slowaakse dingen en het is allemaal lekker :Y) Wel problematisch met gewicht minderen :+
pi_194920387
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ja maar dat kan ie dus allemaal niet eten :(
oh -O- Ik had alleen de peulvruchten en aardappelen onthouden :+
pi_194920415
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja maakt niet zo uit.
Maar lief eet oa bovenstaande niet... dus dat komt er sowieso nauwelijks in.
(Wel af en toe als diepvriesvoorraadje voor als hij er niet is vermoed ik.. want nooit meer dat... dat hou ik niet vol :) )

Nouja, als je niets kan bedenken waarvoor je hem wel nodig zou hebben, dan is een slowcooker blijkbaar niet interessant voor jou.
pi_194920434
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het lastige is dat ik t alleen kijk, dus alleen kan kijken als de huisgenoten er niet zijn of iets doen waarbij met name de kleine niet kan meekijken (ergo niet effe lekker 3 of 4 per avond bingen :P )
Ik kan hier maar 1 ding van zeggen.
Mr. Robot O+
pi_194920472
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
Een toffe barbecue maakt de tuin wel af, ja. :9
pi_194920664
Alles okay met de kleine. Als hij pijn blijft houden nog eens terug voor nog een foto om haarlijnfracturen uit te sluiten..
pi_194920741
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Alles okay met de kleine. Als hij pijn blijft houden nog eens terug voor nog een foto om haarlijnfracturen uit te sluiten..
Gelukkig :o
pi_194920758
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2020 16:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Een toffe barbecue maakt de tuin wel af, ja. :9
:Y *O* Eindelijk. Na jaren O+ Ik heb serieus veel zin in de zomer volgend jaar O+ Grote tafel in de tuin *O* In het zonnetje onder de parasol met een goeie cappucino en een boek O+

En nu maar hopen dat mijn moeder het nog mee kan maken want die werd vrijdagavond afgevoerd naar het ziekenhuis met vermoeidheids- en misselijkheidsklachten alwaar ze verhoogde leverwaarden aantroffen. Er is flink vocht en bloed naar binnen gepompt en nu lijkt het weer beter te gaan. Ik ben er alleen niet zo gerust op.
pi_194920970
quote:
Gelukkig!
pi_194920996
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y *O* Eindelijk. Na jaren O+ Ik heb serieus veel zin in de zomer volgend jaar O+ Grote tafel in de tuin *O* In het zonnetje onder de parasol met een goeie cappucino en een boek O+

En nu maar hopen dat mijn moeder het nog mee kan maken want die werd vrijdagavond afgevoerd naar het ziekenhuis met vermoeidheids- en misselijkheidsklachten alwaar ze verhoogde leverwaarden aantroffen. Er is flink vocht en bloed naar binnen gepompt en nu lijkt het weer beter te gaan. Ik ben er alleen niet zo gerust op.
Mmm niet fijn voor haar en voor jullie allemaal, is ze nu thuis of nog in het ziekenhuis voor verdere onderzoeken?
pi_194921009
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nouja, als je niets kan bedenken waarvoor je hem wel nodig zou hebben, dan is een slowcooker blijkbaar niet interessant voor jou.
Nouja vandaar dat ik even kwam polsen wat jullie er mee maken :)

Dan kan er best ook een keer goulash in die voor een deel de vriezer in gaat.
Maar als ik hem 1x in het half jaar ga gebruiken ivm dieetwensen... dan kan ik beter gewoon een mooie gietijzeren pan regelen :)
pi_194921072
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mmm niet fijn voor haar en voor jullie allemaal, is ze nu thuis of nog in het ziekenhuis voor verdere onderzoeken?
Ligt in het ziekenhuis te wachten op de cardioloog geloof ik.
pi_194921155
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nouja vandaar dat ik even kwam polsen wat jullie er mee maken :)

Dan kan er best ook een keer goulash in die voor een deel de vriezer in gaat.
Maar als ik hem 1x in het half jaar ga gebruiken ivm dieetwensen... dan kan ik beter gewoon een mooie gietijzeren pan regelen :)
Daar zit mijn twijfel dus ook. Ben bang dat ik hem te weinig gebruik...
En ik heb een mooie gietijzeren pan van BK maar slow cooker lijkt mij ook wel wat.
En dan komt het punt waar zet ik hem neer
pi_194921170
En ik twijfel ook nog steeds of ik een tajine koop..
pi_194921180
quote:

Ik zou ook super bezorgd zijn -O- Dikke knuffel.

En eigen tuin lijkt me zalig O+ Hopelijk volgend jaar met je moeder er bij ja.

Kleine van Jagar ook in zkh geweest. Lijkt gelukkig mee te vallen. Ouders en kinderen, een bron van zorg :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194921197
Wat naar, P -O-

Ik ben alle (inbouw)kasten aan het opruimen. Wat nogal een jammerlijke exercitie is aangezien mijn favoriete opruimstrategie 'prop alles in de kast' is :') Nu neigt ik dat te vervangen door naar 'mieter alles in de schuur', maar die moet volgende week natuurlijk ook opgeruimd :') :')
pi_194921312
quote:

[..]

Sterkte... hopelijk vinden ze de oorzaak en mag ze nog jaren bij jullie zijn. Altijd eng als iemand zo naar het ziekenhuis gaat, gelukkig is ze nu wel op de goede plek mocht het even nodig zijn 😘
pi_194921328
quote:
Wilde het net vragen want las het. Gelukkig zeg, klonk niet best 2 meter plat terechtkomen.
pi_194921366
quote:

[..]

-O- Heeft ze zoiets eerder meegemaakt?
pi_194921402
Wat een lekker weer vandaag, was niet voorspeld. Wilde een stukje wandelen, werd toch weer 12,5km :)
Met lekker bolletje ijs van de Italiaan toe.

Nu bedenken wat ik wil eten vanavond. Ga ik wat maken, wat halen of laten bezorgen?
Wat doen jullie?
  zondag 6 september 2020 @ 17:39:34 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194921504
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een lekker weer vandaag, was niet voorspeld. Wilde een stukje wandelen, werd toch weer 12,5km :)
Met lekker bolletje ijs van de Italiaan toe.

Nu bedenken wat ik wil eten vanavond. Ga ik wat maken, wat halen of laten bezorgen?
Wat doen jullie?
Restanten van gisteravond verwerken tot een nieuwe maaltijd. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194921539
Zo uit eten met vrienden, hopelijk een beetje relaxed de maatregelen volgend.
pi_194921604
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 17:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou ook super bezorgd zijn -O- Dikke knuffel.

En eigen tuin lijkt me zalig O+ Hopelijk volgend jaar met je moeder er bij ja.

Kleine van Jagar ook in zkh geweest. Lijkt gelukkig mee te vallen. Ouders en kinderen, een bron van zorg :+
Geen tuin lijkt mij verschrikkelijk -O-
pi_194921618
quote:
88s.gif Op zondag 6 september 2020 17:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Restanten van gisteravond verwerken tot een nieuwe maaltijd. :9
Wat een straf!

Fijn dat alles ok is met de kleine Jagar. En schrikken voor P.

Wij zetten straks de barbecue aan voor pizza's. Ik heb de hele dag al trek.
Spoilers!
pi_194921626
Kinderen willen pannenkoeken... Kreeg de vraag of zij het mochten bedenken en ik had bij voorbaat patat en Mac al afgeschoten. Dus moet nu pannenkoeken bakken
pi_194921715
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:20 schreef Goitske het volgende:

[..]

Daar zit mijn twijfel dus ook. Ben bang dat ik hem te weinig gebruik...
En ik heb een mooie gietijzeren pan van BK maar slow cooker lijkt mij ook wel wat.
En dan komt het punt waar zet ik hem neer
Mja en toen ik nog een inductie kookplaat had...
kon ik de pan rustig laten staan terwijl ik boodschappen ging doen.
Mochten de katten er een duw tegen geven... gaat de kookplaat uit.

Nu koken op gas.... dus als de katten er dan een duw tegen geven ligt het eten overal en als extraatje ook nog extra veel kans op een uitgebrande keuken.

Dus nu durf ik dat niet :)

Maar alle langdurige gerechten... maak ik dus eigenlijk ook zelden tot nooit.
Not to mention dat die vaak zijn met dingen die mijn lief niet kan eten... dus tja.
Natuurlijk kunnen wij het wel eten en dan een deel in de vriezer... maar ook dat resulteert natuurlijk wel in minder gebruik.
pi_194921720
@P je hebt maar zorgen over je ouders...
hoop dat ze snel weer opknapt en dat het achteraf allemaal erg mee zal vallen.
pi_194921742
Ik kook op zondag eigenlijk altijd, want de lunch en het avondeten voor morgen en overmorgen moeten ook gemaakt. En met al dat eten maakt die ene avond erbij toch niet uit :P

Vandaag fajita's met paprika en halloumi, morgen en overmorgen salade met bonen en mais voor de lunch en een linzenstoofpot voor het avondeten. Ik moet maar eens aan de slag }:|
pi_194921797
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:47 schreef Goitske het volgende:
Kinderen willen pannenkoeken... Kreeg de vraag of zij het mochten bedenken en ik had bij voorbaat patat en Mac al afgeschoten. Dus moet nu pannenkoeken bakken
Patat of Mc was minder werk geweest maar pannenkoeken zijn lekkerder :9

Ik heb lekkere dingen in huis en snackbar vast te druk dus ben pasta maken met rauwe ram, room, chili en parmezaan.
pi_194921916
Ik eet een bloemkoolpizzaatje, met vega shoarma. :9
pi_194921939
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:29 schreef Goitske het volgende:

[..]

Sterkte... hopelijk vinden ze de oorzaak en mag ze nog jaren bij jullie zijn. Altijd eng als iemand zo naar het ziekenhuis gaat, gelukkig is ze nu wel op de goede plek mocht het even nodig zijn 😘
Dat idd :Y Nu geloof ik zelf dat ze het allemaal wel best vind. Ze kan niet heel veel meer en zo leven vind ze echt een drama.
pi_194921977
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 17:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Patat of Mc was minder werk geweest maar pannenkoeken zijn lekkerder :9

Ik heb lekkere dingen in huis en snackbar vast te druk dus ben pasta maken met rauwe ram, room, chili en parmezaan.
Mac voor 4 personen 30 euro verder
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 18:17:36 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194922065
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 18:11 schreef Goitske het volgende:

[..]

Minimaal... En na een half uur weer honger.
pi_194922306
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 18:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat idd :Y Nu geloof ik zelf dat ze het allemaal wel best vind. Ze kan niet heel veel meer en zo leven vind ze echt een drama.
Hoe oud is je moeder?

Sterkte in ieder geval!
pi_194922418
@PdeHoog Sterkte! :*

@Jagärtrut Gelukkig lijkt er weinig aan de hand. Hopelijk blijft dat zo :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194922557
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of aan de diarree -O-
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 18:51:00 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194922573
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 18:50 schreef Goitske het volgende:

[..]

Of aan de diarree -O-
Daar heb ik dan weer geen last van gelukkig.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 18:52:23 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194922596
En, wat ik de McD moet nageven - het als de BK overigens - is dat als je om mayonaise vraagt je ook daadwerkelijk mayonaise krijgt.
pi_194922605
quote:
Weer een zorg minder!!
pi_194922635
Pee sterkte met moeder!!
pi_194922718
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 18:11 schreef Goitske het volgende:

[..]

Klopt, wordt steeds duurder. Volwassen menu is een tientje. Haal je ook een dagschotel van bij een grand cafe.
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 18:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

dat vind ik zo'n onzin, ooit door iemand de wereld in geholpen. Dan bestel je blijkbaar gewoon te weinig.
Bestel je een (double) big tasty menu met portie kipnuggets heb je genoeg hoor.
pi_194922741
Sterkte met je moeder P!
En een Green egg, ik ben jaloers.

Ik zat morgen te twijfelen om na het brouwen langs de Mac te gaan. 2 jaar geleden voor het laatst geweest maar denk dat ik toch iets anders verzin.
Sushi klinkt wel als een idee :9
  zondag 6 september 2020 @ 19:14:48 #152
63722 z80
I fink you freaky
pi_194922904
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 18:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Klopt, wordt steeds duurder. Volwassen menu is een tientje. Haal je ook een dagschotel van bij een grand cafe.
[..]

dat vind ik zo'n onzin, ooit door iemand de wereld in geholpen. Dan bestel je blijkbaar gewoon te weinig.
Dat is over de 1600Kcal. Voornamelijk vet en suikers. En geen idee wat dit mag kosten.

Edit
Een pizza quattro formaggi zit tussen de 850 en 1000Kcal.

[ Bericht 4% gewijzigd door z80 op 06-09-2020 19:20:46 ]
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 19:33:17 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194923149
quote:

[..]

[..]

1250 voor een McChicken menu, 400kcal voor kipnuggets. Samen 1650 dus, volgens mij zit je als je zelf kookt en 1000kcal eet de eerste tijd wel vol :+
pi_194923173
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 18:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe oud is je moeder?

Sterkte in ieder geval!
Dit jaar 68 geworden. Heeft een paar jaar geleden longkanker gehad en nu nog maar 10-15% longcapaciteit. Zit ook vol aan de zuurstof.
pi_194923224
Wat een vervelend bericht van je moeder, P.
Zeg maar dat zij in je tuin moet komen zitten, volgend jaar. Sterkte ondertussen.

En JT...beetje opgelucht? Is meneer weer een beetje bijgetrokken?
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 20:13:28 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194923691
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 19:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dit jaar 68 geworden. Heeft een paar jaar geleden longkanker gehad en nu nog maar 10-15% longcapaciteit. Zit ook vol aan de zuurstof.
Ai... Al niet heel vitaal dus -O- Sterke
  zondag 6 september 2020 @ 20:17:40 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194923765
sterkte voor je moeder P! :*
  zondag 6 september 2020 @ 20:20:03 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194923804
maar goed. een droogmachine dus..

je kan hier ook van die sous-vide staven O-) kopen. die komt zeer waarschijnlijk ook wel in de kast .
verder komt er een gasBBQ }:| want dat mag tenminste wel op mijn balkonnetje.

een keukenmachine achtige unit heb ik van P overgenomen O+
pi_194923987
quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2020 20:20 schreef Barreltje het volgende:
maar goed. een droogmachine dus..

je kan hier ook van die sous-vide staven O-) kopen. die komt zeer waarschijnlijk ook wel in de kast .
verder komt er een gasBBQ }:| want dat mag tenminste wel op mijn balkonnetje.

een keukenmachine achtige unit heb ik van P overgenomen O+
Sous vide mag ik vandeweek weer uit eten begreep ik O+
pi_194924707
Ik heb een weekend met A en B helpen klussen bij vrienden. Eind deze maand gaan we nog een keer, want er moet nog een heleboel gebeuren. Toen zij in hun flat trokken hebben ze alleen het meest basale kunnen schoonmaken/opknappen, omdat ze heel snel moesten verhuizen. Dus veel dingen moeten later nog aangepakt worden. Dit weekend hebben we 4 lagen behang afgetrokken in de gang, alle muren gladgesmeerd en opgeschuurd, voorstrijk gesmeerd en gesausd. We hebben de gevel aan de buitenkant helemaal schoongemaakt (ramen, kozijnen, plaatwerk) en de stoep, de voegen en tegels in de wc geschrobd (bah :r ), en de leidingen in de badkamer en wc kaalgemaakt en witgeverfd.

Nu moeten alle kozijnen en deuren binnen nog geverfd worden (die zijn geel :r ), de plinten in de gang, de verwarmingsbuis in de gang, de eettafelstoelen. Er moeten nog elektriciteitsdraden netjes weggewerkt worden. De voegen en tegels in de badkamer moeten ook nog geschrobd worden en op sommige plaatsen gerepareerd. Eigenlijk het enige wat al goed was in de flat is de vloerbedekking. :') En nu ben ik moe, en de andere klussers ook. Gisteravond zijn een paar van ons nog tot 21:00 doorgegaan en vanavond was er ook nog voor een paar man werk te doen. Maar dan is de gang wel af en witter dan hij ooit geweest is O+

:* @PdeHoog en hopelijk valt het mee voor je moeder.
  Official ESF Kreviewer zondag 6 september 2020 @ 21:16:20 #161
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194924723
Vriendelijk volkje die Grieken. Overal en altijd aardig en vriendelijk.

Kregen net bij restaurantje waar we drie keer aten na het eten een zelfgemaakte fles sterke drank met naam.vh restaurant.
Daarna ijsje eten en was de pinautomaat stuk. Hij stond erop dat we dan gratis een ijsje kregen. Super aardig en fantastisch lekker ijs ook.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 september 2020 @ 21:18:15 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194924761
Paradijs Canada op NL2. Weet nog niet echt wat ik van die serie moet vinden... Ik weet wel dat Jordan Peterson van het padje af is. 🙃
Weinig Canada in elk geval...

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 06-09-2020 21:30:07 ]
pi_194924930
Pff wat een klus @Tele6, hoe lang wonen ze er al?

De weinig keren dat in Griekenland was vond ik ze ook erg aardig, goed inpakken die fles zodat hij niet stuk gaat in de bagage @Kreator, been there done that

McD, het laatst is zeker 3jaar geleden geweest en ik mis het voor geen meter.

Vanavond gezellig bijgepraat en gegeten met Safwan, was ook veel te lang geleden
  zondag 6 september 2020 @ 21:36:13 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194925108
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2020 21:16 schreef Kreator het volgende:
Vriendelijk volkje die Grieken. Overal en altijd aardig en vriendelijk.
Dat is onze ervaring ook. Vandaar onze veelvuldige bezoeken aan dat land.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194925257
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff wat een klus @:Tele6, hoe lang wonen ze er al?
[..]
Ze wonen er nu ongeveer 4 jaar. Heel leuk dat ze daar wonen, want ze wonen op loopafstand van A en B en we kunnen dus heel vaak even bij elkaar op de koffie, of even katjes komen aaien (ze hebben twee heel mooie katten). O+
pi_194925822
quote:

[..]

[..]

Ik zit dan echt wel vol maar ga of aan de diarree of heb honger. Mijn jongste kon het laatst niet op, lag in bed en zei mama ik heb honger nog ik nog een broodje?
pi_194926182
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

1250 voor een McChicken menu, 400kcal voor kipnuggets. Samen 1650 dus, volgens mij zit je als je zelf kookt en 1000kcal eet de eerste tijd wel vol :+
Het ging om honger hebben, ik kijk niet naar kcal. Maar gewoon genoeg bestellen :)
Van een happy meal krijg ik ook honger. En snackbar patat met snacks is ook vast niet gezond maar kan ook vullen.

Soms als rijst me denk ik vult heb ik daarna ook ineens trek.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:03:11 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194926838
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Het ging om honger hebben, ik kijk niet naar kcal. Maar gewoon genoeg bestellen :)
Van een happy meal krijg ik ook honger. En snackbar patat met snacks is ook vast niet gezond maar kan ook vullen.

Soms als rijst me denk ik vult heb ik daarna ook ineens trek.
Als het echt lekker is, dan let ik niet op de calorieën inderdaad. Als iets niet zo lekker is, bijvoorbeeld een McDonald's maaltijd van 1800kCal en bovendien maar matig vult zodat je later nog meer gaat vreten, dan vind ik het zonde van de calorieën.

Net als dingen waar banketspijs (ipv amandelspijs) in zit bijvoorbeeld. Ik hoef er niet meer van te groeien.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:05:12 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194926867
Ik heb onder een FB bericht van RTV Noord over de relschoppers uit Bielefeld gereageerd "fake news, Bielefeld bestaat niet"

Conclusie, veel mensen kennen het Bielefeldcomplot niet _O-
pi_194926961
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb onder een FB bericht van RTV Noord over de relschoppers uit Bielefeld gereageerd "fake news, Bielefeld bestaat niet"

Vertel dan :P
Spoilers!
pi_194926996
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef derLudolf het volgende:

:D _O-

Al snap ik niet wat je met complot bedoelt. Want Bielefeld bestaat niet.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:15:40 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194927018
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vertel dan :P
Een bloemlezing uit de reacties op mijn bericht
quote:
Heeft U ook een blauw oog opgelopen en is het daarom dat U in een staat van ontkenning bent ?
Verbazingwekkend dat U nog in staat was om deze bijzondere maar wel simpele reactie te geven .
Helaas is het niet aan U besteed om hier een serieuze tegenreactie op te geven.
Dus mijnheer een biefstuk op dat oog en volgende keer beter 😂
quote:
derLudolf zeker niet opgelet bij aardrijkskunde.?? Bielefeld is een stad in Duitsland.
quote:
derLudolf nou mijn tante woonde daar, is naar Hannover verhuisd, bij mijn neef gaan wonen toen zelfstandig wonen niet meer ging. Bielefeld bestaat. Dus weg met complottheorieën. De Amerikanen zijn daar meesters in en dat is in mijn ogen een zeer raar volk.
Ik had ook medestanders
quote:
Irma niet alles geloven wat op Wikipedia staat. Bielefeld bestaat niet. Ken je iemand uit Bielefeld? Ben je er wel eens geweest? Ken je überhaupt iemand die er is geweest?
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:17:10 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194927041
De "stad" Bielefeld looft overigens een miljoen euro beloning uit als je kunt bewijzen dat het niet bestaat _O_
pi_194927053
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 23:17 schreef derLudolf het volgende:
De "stad" Bielefeld looft overigens een miljoen euro beloning uit als je kunt bewijzen dat het niet bestaat _O_
Serieus! :D

Voor Lucky: https://en.wikipedia.org/wiki/Bielefeld_Conspiracy
pi_194927106
Ik heb het ooit wel eens gehoord maar was het, tot nu, helemaal vergeten
  zondag 6 september 2020 @ 23:34:00 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194927277
Voor de Nederlanders onder ons: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
Ik denk dat het onder de noemer 'Duitse humor' valt ?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:35:55 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194927299
quote:
11s.gif Op zondag 6 september 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Of jij bent er simpelweg te oud voor. Dat kan ook.
  zondag 6 september 2020 @ 23:37:47 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194927327
Gevoel voor humor is leeftijdloos. :+
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 23:43:20 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194927400
Dat Duitsers geen humor hebben is net zo flauw als die standaard jodengrapjes :P

Veel artikelen van het ook door jou wel eens gelinkte "de Speld" zijn vertalingen van artikelen van der Postillion. Met verschil dat je die site ongelimiteerd kunt bezoeken en niet in een incognito tabblad hoeft te openen.
pi_194929054
quote:
11s.gif Op zondag 6 september 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Voor de Nederlanders onder ons: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
Het is satire en bedoeld als aanklacht tegen de onnozelheid van complottheorieën. Dat lijkt mij nou een goede zaak en niet iets om Duitsers over te bashen. :?

Verder is Duitse humor vooral een beetje braaf en keurig, maar wat Ludolf ook zegt, zeker online ook heus scherp en spitsvondig.
pi_194929216
quote:
81s.gif Op zondag 6 september 2020 23:37 schreef golfer het volgende:
Gevoel voor humor is leeftijdloos. :+
Misschien is dat net je probleem :+
  Official ESF Kreviewer maandag 7 september 2020 @ 08:03:41 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194929299
Is dit een bidsprinkhaan? Ik wist niet dat die in Europa leven.

https://imgur.com/a/1kpxjjI

Hij zit op ons balkon te chillen.
pi_194929618
quote:
_O-
Spoilers!
  maandag 7 september 2020 @ 09:01:58 #184
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194929746
quote:
81s.gif Op maandag 7 september 2020 08:03 schreef Kreator het volgende:

Ik denk een andere sprinkhaan-soort uit het enorm brede rijk der Caelifera
pi_194929892
quote:

Ik denk het wel. Stoer. :D

- opgerichte houding
- driehoekige kop
- lang eerste borstsegment
- 1 paar vangpoten, 2 paar looppoten

Nauwer verwant aan kakkerlakken dan aan krekels en sprinkhanen :D
pi_194929958
quote:

In de groene versie zat die bij ons op de eettafel binnen !?
Bijna 10 cm groot. Deze liep en sprong niet.
pi_194930005
quote:

De Europese bidsprinkhaan bestaat zeker :Y . Nu weet ik niet of dat deze specifiek is, maar best goed mogelijk :Y

Wat een klus @Tele6 !

Het regent hier. Vannacht enorm harde donder O+ (we zitten ook in een dal, dus alles kaatst enorm). Maar vanaf morgen weer zonnig weer. Wordt nog maar een dagje rustig aan doen dus.

Gisteren nog wel gezwommen. En al een beetje verkleurd *O*
pi_194930416
klinkt als een heerlijke vakantie, Candaasje!

Ik zie net dat er voor volgende week weer 28 graden in de planning staat hier, daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in....
pi_194930594
Mooge!
Hoe gaat het met je zoon @Jagärtrut?

Hopelijk trekt de regen snel weg bij @Candaasje

En het lijkt mij ook een bidsprinkhaan, fijn dat die buiten zit. En goede vlucht @Kreator

Wat kan een mens het druk hebben tijdens een thuisvakantie. In de slowcooker heerlijke uiensoep gemaakt, zo de keuken maar opruimen, bij het overdoen in vriezerbakjes ging wat miss
pi_194931043
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2020 09:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De Europese bidsprinkhaan bestaat zeker :Y . Nu weet ik niet of dat deze specifiek is, maar best goed mogelijk :Y

Wat een klus @:Tele6 !

Het regent hier. Vannacht enorm harde donder O+ (we zitten ook in een dal, dus alles kaatst enorm). Maar vanaf morgen weer zonnig weer. Wordt nog maar een dagje rustig aan doen dus.

Gisteren nog wel gezwommen. En al een beetje verkleurd *O*
Hier is het gewoon droog :P
pi_194931056
Vandaag begonnen aan mijn nieuwe dagindeling :P
De kinderen uit bed en na ontbijt en aankleden op school afleveren.
En dan thuis de zooi aan kant maken en dan een rondje vacaturesites :D
Das nu mijn nieuwe dagindeling :P En daarna maar de boodschappen en zo.
pi_194931064
quote:
12s.gif Op maandag 7 september 2020 10:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier is het gewoon droog :P
En zonnig O+

Mooie dag voor 8 uur zoomen *O* O+
pi_194931076
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En zonnig O+

Mooie dag voor 8 uur zoomen *O* O+
Ook nog ja! Tijdens het wandelen naar school net werd het gewoon warm!
pi_194931256
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:48 schreef Tally het volgende:
Vandaag begonnen aan mijn nieuwe dagindeling :P
De kinderen uit bed en na ontbijt en aankleden op school afleveren.
En dan thuis de zooi aan kant maken en dan een rondje vacaturesites :D
Das nu mijn nieuwe dagindeling :P En daarna maar de boodschappen en zo.
Dat zal flink wennen zijn voor je.

Ik moest net een sprintje trekken. Het microdripsysteem van de moestuin stond al 18 uur aan, oeps. Halverwege de sprint bedacht ik dat die 5 seconden die ik ging besparen door er niet gewoon naar toe te sjokken echt het verschil niet gingen maken :') Maar niets aan de hand gelukkig. Voor de groente is het net alsof het urenlang zachtjes heeft gemiezerd, dat overleven ze wel.

Het is inderdaad prachtig weer. Ik hoop dat het nog een paar weken zo blijft, volgens de weersverwachting wel. We hebben nog in elk geval twee droge weekenden nodig. Het liefst lekker weer tot eind oktober, dan lassen we een winterstop in voor de tuin.
Spoilers!
pi_194931425
18 uur of 18 uur en 5 seconden, nee, dat maakt niets uit :7
Wat zijn de plannen dan waar je twee droge weekenden voor nodig hebt?
pi_194931517
Hehe...upload gelukt

En vandaag komt eindelijk de schilder *O* .
Droog weer voorspeld. Weekje werk denk ik.
Tis wel weer de maand dat de lokale bedrijven worden gesponsord.
Vanmiddag kan auto klaar zijn.
pi_194931572
@Tally...ben je definitief werkzoekend? Succes ermee.
@Lucky ...ga je de lege bakken wel weer afdekken met worteldoek?
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 11:23:16 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194931594
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zal flink wennen zijn voor je.

Ik moest net een sprintje trekken. Het microdripsysteem van de moestuin stond al 18 uur aan, oeps. Halverwege de sprint bedacht ik dat die 5 seconden die ik ging besparen door er niet gewoon naar toe te sjokken echt het verschil niet gingen maken :') Maar niets aan de hand gelukkig. Voor de groente is het net alsof het urenlang zachtjes heeft gemiezerd, dat overleven ze wel.

Het is inderdaad prachtig weer. Ik hoop dat het nog een paar weken zo blijft, volgens de weersverwachting wel. We hebben nog in elk geval twee droge weekenden nodig. Het liefst lekker weer tot eind oktober, dan lassen we een winterstop in voor de tuin.
Is bij jullie vorige week geen neerslag gevallen?

Hier hoef je echt niet te beregenen :o
pi_194931912
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:13 schreef Isabeau het volgende:
18 uur of 18 uur en 5 seconden, nee, dat maakt niets uit :7
Wat zijn de plannen dan waar je twee droge weekenden voor nodig hebt?
Maandag de 21e wordt hier eindelijk de beschoeiing aangelegd. Voor die tijd moeten we van alles voorbereiden. Vooral heel veel snoeien en ingegraven stenen en betonnen platen verwijderen. We zijn afgelopen weekend heel erg opgeschoten gelukkig dus erg veel stress is er niet.

We willen voor de winter alle betonklussen, al het snoei- en kapwerk en verven gedaan hebben dus we hebben eigenlijk meer dan 2 droge weekenden nodig. Het beton bestaat uit heel veel betonnen platen die in de tuin op random plaatsen liggen, een betonnen schutting, wat palen her en der, de resten fundering van iets die we in het weiland hebben gevonden en de voedseltroggen in de stal. Daar staat nu een grote container voor.
Daarna gaan we door met een container voor het snoeiafval. Alles dat niet door de versnipperaar kan moet daar in. Onder meer 7 enorme wortelgestellen van bomen die worden verwijderd door de hovenier. Onze zomer is nog lang niet over :s)
Spoilers!
pi_194932018
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:19 schreef AnneX het volgende:
Hehe...upload gelukt
[ link | afbeelding ]
Wat wordt er allemaal geschilderd?

Geen worteldoek in de lege bakken, wel compost, houtsnippers en karton. Maar veel bakken blijven ook in de winter vol. Afgelopen weekend heb ik nog wortelpeterselie, knolraapjes, lente-ui, en wortel gezaaid. Ik heb andijvie, boerenkool, veldsla en spitskool in de vensterbank staan.

quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is bij jullie vorige week geen neerslag gevallen?

Hier hoef je echt niet te beregenen :o
Het heeft niet enorm geregend hier. Het is ook afhankelijk van wat je hebt staan. Diep wortelende gewassen als kolen hebben niet zo vaak water nodig als tomaat en komkommer bijvoorbeeld. Maar meer dan een uur druppelen was eigenlijk niet de bedoeling ;)
Spoilers!
pi_194932200
Maak je dan een soort kasconstructie over die bakken, mocht er veel regen of vorst komen?
pi_194932362
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Maak je dan een soort kasconstructie over die bakken, mocht er veel regen of vorst komen?
Nee, dat is niet nodig. Het zijn gewassen die ofwel vorst kunnen weerstaan, of ik oogst ze voor het gaat vriezen. En mijn bakken zijn verhoogd, dus vorst aan de grond is geen groot probleem. En de grond is van goede kwaliteit en en laat een te veel aan regen goed door. Ik heb natuurlijk wel gewassen uitgekozen die herfst en winter kunnen weerstaan. Tomaten of aubergines kan je nu echt niet meer kweken.
Spoilers!
pi_194932394
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, dat is niet nodig. Het zijn gewassen die ofwel vorst kunnen weerstaan, of ik oogst ze voor het gaat vriezen. En mijn bakken zijn verhoogd, dus vorst aan de grond is geen groot probleem. En de grond is van goede kwaliteit en en laat een te veel aan regen goed door. Ik heb natuurlijk wel gewassen uitgekozen die herfst en winter kunnen weerstaan. Tomaten of aubergines kan je nu echt niet meer kweken.
Duidelijk
pi_194932776
@Lucky_Strike in de voortuin heb ik bijv. een leeggehaalde bak afgedekt met worteldoek, op de 2 aardbeiplantjes na. Scheelt hier heel veel zevenblad. :X

Het huis wordt voor en achter geschilderd.
Als wij ( lees ik) het zelf doen, ben ik minstens een maand bezig. Hoge achterpui, dakgoot etc. Geen steiger. De achterdeur was verrot en is vakkundig gerepareerd door de timmerman en staat deels nog in de grondverf.

@JT : is T weer zijn oude zelf en naar school?
pi_194932799
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:19 schreef AnneX het volgende:
Hehe...upload gelukt
[ link | afbeelding ]
Da's een gewone sprinkhaan, zie de gewone voorpoten. Mooierd wel O+
pi_194932836
@Lucky_Strike moestuinverhalen O+

Ik heb wat kamerplanten verpot. Mijn aloë vera is eindelijk een beetje gegroeid en in model gekomen, dus die mocht een ruimere pot. En een van de Crassula ovata (in het Engels jade plant, vind ik mooi) was in rare richtingen gegroeid, dus ik heb de gekke takken afgesneden en in een nieuwe pot gezet. Mocht iemand in O-Nederland interesse hebben in een stekje, 5 van mijn 14 planten zijn nu Crassula ovata en het wordt een beetje veel _O-
pi_194932846
Heeft iemand tips voor het laten maken van een foto-album? Ik wil een klein boekje maken van mijn foto's uit Frankrijk van afgelopen zomer. Vooral makkelijk en niet te duur :)
  maandag 7 september 2020 @ 12:47:23 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194932869
Ik heb al eens een hard-cover bij de Hema gemaakt.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 12:49:01 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194932887
Qua printkwaliteit moet je bij Profotonet zijn. Maar ja, dat zijn geen prijsstunters.
pi_194932896
Ik gebruik Albelli voor fotoboeken. Maar er zijn goedkopere alternatieven. Albelli is vaak wel degene met vernieuwingen die bij anderen later komen
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 12:55:13 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194932947
Oh eerlijk gezegd valt het me mee, ¤37 voor een 20*30 fotoboek. Tot 13 september krijg je nog 20% korting.

Belicht op echt fotopapier ipv een geprint boek.
pi_194933001
Ik weet niet of mijn telefoonfoto's dat waard zijn, hoor _O- ik hoef echt niet meer dan een goedkope manier om m'n foto's te bundelen. Als ik niks vind, laat ik ze gewoon afdrukken en stop ik ze zelf in een klein boekje.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 13:01:56 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194933041
Even vergeleken met Albelli, qua prijs zijn ze niet veel duurder en vlakliggend is standaard.
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik Albelli voor fotoboeken. Maar er zijn goedkopere alternatieven. Albelli is vaak wel degene met vernieuwingen die bij anderen later komen
Ik heb ze qua prijs vergeleken met de leverancier die ik noemde.
¤22 standaard, en er komt nog ¤8 bij als je vlakliggend en hoogglans wil, wat daar inclusief is :o
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 13:04:08 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194933062
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet niet of mijn telefoonfoto's dat waard zijn, hoor _O- ik hoef echt niet meer dan een goedkope manier om m'n foto's te bundelen. Als ik niks vind, laat ik ze gewoon afdrukken en stop ik ze zelf in een klein boekje.
Oh, gewoon bij de Aldi zo'n boekie laten maken dan.

Hoewel ik zelfgeknutseld album dan weer leuker vind dan zo'n goedkoop boek :@
pi_194933087
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 13:01 schreef derLudolf het volgende:
Even vergeleken met Albelli, qua prijs zijn ze niet veel duurder en vlakliggend is standaard.
[..]

Ik heb ze qua prijs vergeleken met de leverancier die ik noemde.
¤22 standaard, en er komt nog ¤8 bij als je vlakliggend en hoogglans wil, wat daar inclusief is :o
Geloof niet dat ik ooit een album voor 22 euro heb gemaakt _O- een 1 ervoor wel
  maandag 7 september 2020 @ 13:15:04 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194933185
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik deed 't hier: https://foto.hema.nl/fotoboek-maken/
pi_194933266
O man, de gesprekken voor contractverlingen in mijn maand worden ingepland in de komende week :o

Ik moet al janken bij het idee.
  maandag 7 september 2020 @ 13:23:27 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194933285
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
O man, de gesprekken voor contractverlingen in mijn maand worden ingepland in de komende week :o

Ik moet al janken bij het idee.
Bij het idee daar nog langer te moeten werken? Of om zo'n gesprek te voeren?
pi_194933327
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:23 schreef fietsie het volgende:

[..]

Bij het idee daar nog langer te moeten werken? Of om zo'n gesprek te voeren?
Bij het idee dat zij wel willen verlengen :'(
pi_194933393
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Gewoon zeggen: verleng maar niet.
pi_194933415
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Heeft iemand tips voor het laten maken van een foto-album? Ik wil een klein boekje maken van mijn foto's uit Frankrijk van afgelopen zomer. Vooral makkelijk en niet te duur :)
Journi print iets?
Komt ook altijd automatisch met datum en plaats van de foto.

[ Bericht 1% gewijzigd door het-is-mij op 07-09-2020 13:55:58 ]
pi_194933429
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht klote voor je dat je werken zo intens stom vind Phoebs.
Spoilers!
pi_194933442
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:31 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Yourni print iets?
Kom ook altijd met aitpmatsocj datum en plaats van de foto.
Wat zeg je? Of snap ik foto-slang gewoon niet?
Spoilers!
pi_194933509
@AnneX ik ben nu officieel werkeloos ja. Hard op zoek nog niet echt maar ik moet wat inleveren bij onze vrienden van het UWV he.

Ik wil ook echt wel werken hoor. En moet ook niet te lang duren. Maar eerst wil ik even bijkomen van al die corona perikelen bij mijn oude werkgever en de maanden (vanaf oktober 2019) dubbel zo hard werken omdat ik alleen was. Afkicken zeg maar.
pi_194933786
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat zeg je? Of snap ik foto-slang gewoon niet?
Hhhmmm mn auto correct was wat van de leg ;)

Thx
  maandag 7 september 2020 @ 14:03:23 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194933880
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:56 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Hhhmmm mn auto correct was wat van de leg ;)

Thx
Soortvan net als de druppelslangetjes van L_S vanmorgen? :P
pi_194933910
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Qua printkwaliteit moet je bij Profotonet zijn. Maar ja, dat zijn geen prijsstunters.
Saal doet het ook best aardig vind ik.
pi_194933955
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het gaat prima met T. Ik heb vandaag toevallig vrij, dus hij mocht nog een dagje bij mij blijven om bij te komen. We zijn naar de Ikea gegaan, waar het enorm druk was voor een maandag morgen...Wel gezellig, zo'n dagje zo.
pi_194934040
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het gaat prima met T. Ik heb vandaag toevallig vrij, dus hij mocht nog een dagje bij mij blijven om bij te komen. We zijn naar de Ikea gegaan, waar het enorm druk was voor een maandag morgen...Wel gezellig, zo'n dagje zo.
Fijn om te horen!

Wachtend op de schilderman en mn.X had een programma buitenshuis en over 20 min moet ik werken.🤪
pi_194934413
quote:
Gelukkig dat het goed gaat. Was best een smakkerd.

Lekker weer, lekker buiten zitten, lekker buiten gefietst/gewandeld, lekker dagje relaxerende rust in mijn vakantie O+
Lekker geen sport :6
@ Lekker :P
pi_194934416
quote:
Dagje alleen bij mama zal hij vast heel leuk hebben gevonden. Fijn dat het goed gaat met m
pi_194934426
Hema voor fotoboeken. Ook voor losse prints vanaf je telefoon heel handig vind ik.
pi_194934428
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dagje alleen bij mama zal hij vast heel leuk hebben gevonden. Fijn dat het goed gaat met m
Ben jij weer bijgetrokken van het vallen met fiets :?
pi_194934474
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:42 schreef Blues het volgende:

[..]

Ben jij weer bijgetrokken van het vallen met fiets :?
Grotendeels wel, langer lopen daar is de enkel het niet mee eens, fietsen (gisteren per ongeluk 15 ipv 8 km) vond de knie niet leuk, maar het hersteld wel snel. Maar ik ontdek iedere dag weer meer blauwe plekken
pi_194934479
Best aangekomen dus! Rustig aan nog maar..
pi_194934486
Pompoengroentecurrysoep aan t maken :9
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 16:01:40 #237
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194935297
Onze overburen in het verzamelpand zijn vertrokken... Alleen de krant is nog niet mee verhuist. Kortom we krijgen nu dagelijks naast het FD de Trouw en de Volkskrant :+. Wel leuk af en toe een krantje, maar ik moet zeggen dat ik de krant op papier eigenlijk nooit meer lees. Ook al neem ik hem dan mee, lezen komt er niet van.

We krijgen er trouwens 'koninklijke' overburen voor terug. Nou ja deze valt officieel niet meer onder het koningshuis.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:06:18 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194935360
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:01 schreef borisz het volgende:
maar ik moet zeggen dat ik de krant op papier eigenlijk nooit meer lees.
Hier het omgekeerde, ik lees alleen maar de krant van zaterdag (op zondag :+ ) omdat we die nog wel op papier hebben. Door de week dus niet.
  maandag 7 september 2020 @ 16:26:23 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194935671
Ik haal soms wel eens een krant voor in het weekend, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wanneer ik er aan toe zou moeten komen die te lezen, afgezien van die dagen dat ik m dus specifiek ophaal.
pi_194936697
Gelukkig met een sisser afgelopen Jagar!

Ik had gemist dat je gevallen was Kaatje, naar :{

Welke kleur jas is het geworden Tele?

Hier is het sinds een 15:30 uur droog. Aangename temperatuur ook weer. *O* morgen maar eens de beenspieren aan het werk zetten. ( :X ) Eens zien waar we gaan wandelen.

Boodschappen doen is wel een uitdaging... in Oostenrijk was het prima te doen, maar hier in Italië gooien ze echt in alles (behalve de verse groente en het fruit natuurlijk) melk, kaas of eieren }:| . We zitten ook wel iets meer afgelegen en zijn wel gewend dat het aanbod wat kariger is dan thuis, maar dit... afijn, het mag de pret niet drukken. ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 18:01:21 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194937089
Hmmmm... Brief VVE binnen over werkzaamheden Balkons 2021.... De stelpost is iets te laag ingeschat... Liggen nu drie opties op tafel.
1. Niets doen.
2 eenmalig bedrag (3500) en alles doen.
3. Alles uitsmeren over 3 jaar, maar ook een verhoging voor 50e per maand voor die drie jaar. Bestuur gaat voor 3.... Maar de vergadering zal een besluit moeten nemen... Denk dat het zal gaan tussen 1 of 3. Maar ja bij 3 het zal een pittige avond worden.
pi_194937114
*O* *O* *O* Brouwdag zit er op, was echt gaaf.
Zal morgen even een verslagje maken in ons topic.
Nu eerst een warm bad O+
Daarna sushi bestellen :9
pi_194937127
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:03 schreef Sarabi het volgende:
*O* *O* *O* Brouwdag zit er op, was echt gaaf.
Zal morgen even een verslagje maken in ons topic.
Nu eerst een warm bad O+
Daarna sushi bestellen :9
Ben benieuwd! Was het vermoeiend?
pi_194937219
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Was het vermoeiend?
Ja, toch wel.
Sowieso mentaal vanwege de vele nieuwe indrukken en informatie. En sociaal doen :+ Dat doen we al een half jaar niet meer.

Maar fysiek ook wel. Je staat veel/lang en zo'n kleine 2u ook in een echt warme vochtige ruimte.

Verder was het wel echt super geregeld. Aardige mensen. Hij had al veel werk voor ons gedaan dus konden meteen beginnen met brouwen. Normaal moet je nog de mouten schroten en in ons geval de mango's slachten.

We kregen ook nog hapjes tussendoor en een uitgebreide lunch. En natuurlijk nog een paar biertjes van hun geproefd.

Nu afwachten.....over een paar weken kunnen we gaan proeven.
pi_194937228
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:01 schreef borisz het volgende:
Hmmmm... Brief VVE binnen over werkzaamheden Balkons 2021.... De stelpost is iets te laag ingeschat... Liggen nu drie opties op tafel.
1. Niets doen.
3. Alles uitsmeren over 3 jaar, maar ook een verhoging voor 50e per maand voor die drie jaar. Bestuur gaat voor 3.... Maar de vergadering zal een besluit moeten nemen... Denk dat het zal gaan tussen 1 of 3. Maar ja bij 3 het zal een pittige avond worden.
Oef, ben blij dat ik niet in jullie bestuur zit en ook dat dat hier niet speelt (heb genoeg sores hier :P )
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 18:22:26 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194937339
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:01 schreef borisz het volgende:
1. Niets doen.
Wat moet er aan een balkon gebeuren wil het nog eens ¤3500 extra gaan kosten dan?

Want dat klinkt als redelijk wat (complex) werk waardoor optie 1 sowieso geen optie is?
pi_194937382
Klinkt als een leuke en gelaagde dag Sarabi.
Nu lekker relaxen en sushi eten :Y)
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 18:35:31 #248
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194937497
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 18:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat moet er aan een balkon gebeuren wil het nog eens ¤3500 extra gaan kosten dan?

Want dat klinkt als redelijk wat (complex) werk waardoor optie 1 sowieso geen optie is?
Wat niet :+. Betonwerkzaamheden. Vervanging hekwerk. En overige werkzaamheden aan de binnenkant zoals coating. En ja het is nodig dat is gewoon te zien.
pi_194937567
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:35 schreef borisz het volgende:

Wat niet :+. Betonwerkzaamheden. Vervanging hekwerk. En overige werkzaamheden aan de binnenkant zoals coating. En ja het is nodig dat is gewoon te zien.
Maar dan is 'niets doen' toch eigenlijk geen optie :X
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 18:43:46 #250
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194937599
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dan is 'niets doen' toch eigenlijk geen optie :X
Dan krijg je over tien jaar een dubbele rekening wrs... Met pijn in het hart ben ik op dit moment voor optie 3.
pi_194937733
Hekwerk en beton zijn echt wel belangrijk ja. Coating iets minder
pi_194937774
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 18:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Klinkt als een leuke en gelaagde dag Sarabi.
Nu lekker relaxen en sushi eten :Y)
Thanks O+
pi_194938381
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanks O+
Ben benieuwd naar je verslag :)
Spoilers!
pi_194938946
Sterkte voor je moeder, P!

Kaatje, vervelend dat je nog zo'n last hebt van je val!

Jagär, gelukkig gaat het goed na de val!

Sarabi, tof zo'n eerste dag brouwen! Geniet van de sushi!

Vast nog iets gemist.
Vandaag drukke dag gehad voor werk, maar wel fijn gewerkt. Nu op IKEA site bekijken of ik echt alles wil hebben wat in m'n winkelmandje zit, het is best veel geld zo bij elkaar :+
pi_194939723
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte voor je moeder, P!

Kaatje, vervelend dat je nog zo'n last hebt van je val!

Jagär, gelukkig gaat het goed na de val!

Sarabi, tof zo'n eerste dag brouwen! Geniet van de sushi!

Vast nog iets gemist.
Vandaag drukke dag gehad voor werk, maar wel fijn gewerkt. Nu op IKEA site bekijken of ik echt alles wil hebben wat in m'n winkelmandje zit, het is best veel geld zo bij elkaar :+
Dat is vaak zo bij de ikea dat je denkt oooh valt mee hop in de kar, oooh valt mee hop in de kar en bij de kassa denk je shit ..
  maandag 7 september 2020 @ 20:23:51 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194939749
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:43 schreef borisz het volgende:

[..]

Dan krijg je over tien jaar een dubbele rekening wrs... Met pijn in het hart ben ik op dit moment voor optie 3.
Waarom niet voor 2? Als dit speelt heb je met 1 of 2 jaar vast ook wel eens iets nieuws wat ook moet...
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 20:26:35 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194939803
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:43 schreef borisz het volgende:
Met pijn in het hart ben ik op dit moment voor optie 3.
Waarom? Omdat je zelf liever optie 2 hebt?
In een keer aftikken en laten vervangen die bende. Het moet toch gebeuren.
pi_194940095
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom? Omdat je zelf liever optie 2 hebt?
In een keer aftikken en laten vervangen die bende. Het moet toch gebeuren.
Dat zou ik ook doen. Maar kleine kans dat het hele gebouw dat wil denk ik.
Spoilers!
pi_194940310
Na 24u rijden (met korte slaappauze) kwamen wectegen 1u vanmiddag aan op ons landje. Inmiddels zijn we volledig geïnstalleerd, auto uitgeladen, dutje gedaan, rondje gelopen etc.

Cul-foto’tje; avondeten van restjes van het onderwegeten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 20:46:03 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194940316
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou ik ook doen. Maar kleine kans dat het hele gebouw dat wil denk ik.
Uhu, maar goed, moet je in deze echt om anderen denken? Het gaat wel om je huis (=veel geld) en als ik aan balkons denk een stuk veiligheid
pi_194940363
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2020 20:45 schreef sigme het volgende:
Na 24u rijden (met korte slaappauze) kwamen wectegen 1u vanmiddag aan op ons landje. Inmiddels zijn we volledig geïnstalleerd, auto uitgeladen, dutje gedaan, rondje gelopen etc.

[ afbeelding ]
Huis en haard helemaal in orde?
pi_194940389
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uhu, maar goed, moet je in deze echt om anderen denken? Het gaat wel om je huis (=veel geld) en als ik aan balkons denk een stuk veiligheid
Je moet bij zulke zaken een meerderheid hebben, maar ook genoeg stemmers
  maandag 7 september 2020 @ 20:49:57 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194940449
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2020 20:45 schreef sigme het volgende:

[ afbeelding ]
Was't beetje te doen? En the foods ook zonder smelten overgekomen?
pi_194940542
Huis & haard in orde, eten prima aangekomen. Geen ei gebroken. Koelbox met grote fles ijs erin had nog een beetje ijs, broodjes zalm waren nog lekker fris.
  maandag 7 september 2020 @ 20:53:22 #265
63722 z80
I fink you freaky
pi_194940579
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet er bij de woningeigenaren wel genoeg geld in kas zijn om dit in 1 keer te kunnen betalen. In dien dit niet kan is de X keer 50 Euro mogelijk wel een oplossing.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 20:57:13 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194940722
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Je moet bij zulke zaken een meerderheid hebben, maar ook genoeg stemmers
Dat snap ik dat er een meerderheid moet zijn... Maar goed, er zal wat ruimte zijn voor wat gelobby mocht er geen meerderheid zijn na een eerste stemming. De mensen die op optie 3 stemmen zullen met optie 2 ook nog wel kunnen leven maar niet met optie 1.

"Jow groep 2, als jullie 2 blijven stemmen doen wij dat als groep 3 ook" :+

Ik hoop niet dat ik ooit in een situatie terecht kom waarbij een ander individu beslist wat ik met mijn bezettingen moet doen...
pi_194940742
Ziet er goed uit sigme!

Zo, 8 uur online college volgen achter de rug. Zo'n dag laat precies genoeg tijd voor alle maaltijden, noodzakelijk huishouden, wat lichaamsbeweging en het in bed gooien van het kind. Morgen slechts 6 uur :P En ondertussen staat de hut op funda en zijn de eerste bezichtigingen gepland *O*
pi_194941287
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ziet er goed uit sigme!

Zo, 8 uur online college volgen achter de rug. Zo'n dag laat precies genoeg tijd voor alle maaltijden, noodzakelijk huishouden, wat lichaamsbeweging en het in bed gooien van het kind. Morgen slechts 6 uur :P En ondertussen staat de hut op funda en zijn de eerste bezichtigingen gepland *O*
Spannend *O*

Fok verhuistijd.

Moet dat ook geen topic? :)
pi_194941530
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat snap ik dat er een meerderheid moet zijn... Maar goed, er zal wat ruimte zijn voor wat gelobby mocht er geen meerderheid zijn na een eerste stemming. De mensen die op optie 3 stemmen zullen met optie 2 ook nog wel kunnen leven maar niet met optie 1.

"Jow groep 2, als jullie 2 blijven stemmen doen wij dat als groep 3 ook" :+

Ik hoop niet dat ik ooit in een situatie terecht kom waarbij een ander individu beslist wat ik met mijn bezettingen moet doen...
In een appartement koop je, simpel gezegd, het recht om er te wonen (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Appartementsrecht)
Dus ja, je moet met elkaar overleggen, zeker vwb grote uitgaven of ingrijpende veranderingen. Wij hebben (nog) geen zonnepanelen omdat een paar mensen dat niet vertrouwen (don’t ask). Dus over een paar jaar gooien we dat er weer in als die mensen er niet meer zijn :P

Maar als jij een rijtjeshuis koop en je verft dat ding appeltjesgroen mag het ook niet
  Official ESF Kreviewer maandag 7 september 2020 @ 21:21:42 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194941580
Vakantie was uitstekend getimed.

https://www.nu.nl/coronav(...)rpt-naar-oranje.html

Verder morgen naar een huis kijken.
pi_194941654
@Candaasje ik heb de beslissing over de jas nog niet genomen. Dit weekend druk geweest met klussen, vandaag druk geweest met stressen over doorverwijzingen in de GGZ :')

@sigme fijn dat jullie aangekomen zijn! Ik hoop dat het er fijn is :*
  maandag 7 september 2020 @ 21:24:36 #272
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194941695
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:26:12 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194941753
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

In een appartement koop je, simpel gezegd, het recht om er te wonen (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Appartementsrecht)
Dus ja, je moet met elkaar overleggen, zeker vwb grote uitgaven of ingrijpende veranderingen. Wij hebben (nog) geen zonnepanelen omdat een paar mensen dat niet vertrouwen (don’t ask). Dus over een paar jaar gooien we dat er weer in als die mensen er niet meer zijn :P

Maar als jij een rijtjeshuis koop en je verft dat ding appeltjesgroen mag het ook niet
Aha. En wat betreft dat rijtjeshuis, zie genoeg blokken die allemaal verschillende kleuren kozijnen hebben :P

Zonnepannalen, ach op het dak van een appartement zou opzich kunnen. Maar bij een brand is het nog erger als asbest :7 Dan heb je echt overal kleine stukjes afval hebben
pi_194941977
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2020 21:21 schreef Kreator het volgende:

Ik las het en moest meteen aan jullie denken, mazzel gehad! En welkom thuis!

Hier steeds een pokkeherrie buiten, helicopter vliegt constant rond. Blijkt fvd hier te vergaderen en er is een “veiligheidS issue” :?
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:32:57 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194941994
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:24 schreef fietsie het volgende:
@:DerLudolf ook al zoeen gebouwd?

https://9gag.com/gag/aWxbQEx
Neen, wel ooit met zo'n spiraal een zwembad dat was gebouwd van bierkratten warmgestookt
pi_194942771
Moeders is naar de afdeling cardiologie verplaatst. Ben benieuwd waar dit eindigt :{
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:58:32 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194942877
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
Moeders is naar de afdeling cardiologie verplaatst. Ben benieuwd waar dit eindigt :{
:{ :{
pi_194942923
quote:
Oh jee, wat een zorg weer
pi_194943205
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2020 21:21 schreef Kreator het volgende:

Ik wilde vragen of je nog in quarantaine ging maar als je naar een huis gaat kijken zal dat niet :D

Waar ga je kijken? Bij je vriendin, bij jezelf, bij je werk in de buurt?
Spoilers!
pi_194943228
quote:
:{
Spoilers!
  maandag 7 september 2020 @ 22:10:19 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194943305
Sterkte Pee
  maandag 7 september 2020 @ 22:12:51 #282
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194943422
quote:
Daar kunnen ze haar hopelijk goed in de gaten houden.
Sterkte.
Poef.....gone! ©golfer
pi_194943527
Veel sterkte en succes voor mama P.
pi_194943947
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 13:31 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Journi print iets?
Komt ook altijd automatisch met datum en plaats van de foto.
Bedankt voor de tip. Heel makkelijk een mooi fotoboek. Uiteindelijk alsnog duur, maar iig makkelijk. In een kwartier of zo een album in elkaar :o
pi_194943953
Sterkte @PdeHoog :*
pi_194944203
-O- P -O-
pi_194944486
Sterkte P! :{
Uit voorzorg of is er iets gebeurd?
pi_194946172
Och wat een spanning P! Vervelend dat het nodig is. Hopelijk heeft ze een goede nacht vannacht en wordt het vanaf hier alleen maar weer steeds iets beter!

Aan degenen die alleen wonen, maken jullie je wel eens zorgen over als er iets gebeurt (er wordt ingebroken, je wordt heel ziek, je struikelt van de trap en breekt je been)? Ik had een beetje een nare lugubere droom (dat iemand me ging neersteken) en nu ik zo wakker lig na te denken voel ik me ineens heel kwetsbaar, of zo. Als ik voedselvergiftiging of zo heb en 's nachts flauwval/bewusteloos raak is er niemand die dat merkt, maar ik zou ook niet zo snel midden in de nacht een buur appen als ik zoiets voel aankomen denk ik. En als ik dat al doe lezen ze het wss de volgende dag pas. Als ik van de trap donder en een been oid breek en ik heb net niet m'n mobiel bij de hand dan heb ik toch wel een probleempje, als mensen kwaad in de zin hebben ben ik helemaal alleen en kan ik niks beginnen.. ik ben misschien wat angstiger ingesteld dan veel anderen, maar kan me ook weer niet zo voorstellen dat verder niemand over dit soort dingen nadenkt :+ maar misschien heb ik dat mis. Hoe gaan jullie om met dat gevoel zo kwetsbaar te zijn? Of voelen jullie dat helemaal niet zo?

Ik heb voor ik ging samenwonen altijd met huisgenoten (eerst 9, daarna 2) gewoond dus ik was eerder ondanks single niet zo vaak echt alleen, altijd wel iemand thuis of in de buurt en als niet dan was dat altijd maar één nachtje of zo.
pi_194946943
Half 6.. hoofd aan.

Ik had liever nog even geslapen.
pi_194946960
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Sterkte P! :{
Uit voorzorg of is er iets gebeurd?
Volgende stap van het onderzoek. Bloed en vocht hielp niet. Hart lijkt moeite te hebben met pompen.
pi_194946977
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 02:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Och wat een spanning P! Vervelend dat het nodig is. Hopelijk heeft ze een goede nacht vannacht en wordt het vanaf hier alleen maar weer steeds iets beter!

Aan degenen die alleen wonen, maken jullie je wel eens zorgen over als er iets gebeurt (er wordt ingebroken, je wordt heel ziek, je struikelt van de trap en breekt je been)? Ik had een beetje een nare lugubere droom (dat iemand me ging neersteken) en nu ik zo wakker lig na te denken voel ik me ineens heel kwetsbaar, of zo. Als ik voedselvergiftiging of zo heb en 's nachts flauwval/bewusteloos raak is er niemand die dat merkt, maar ik zou ook niet zo snel midden in de nacht een buur appen als ik zoiets voel aankomen denk ik. En als ik dat al doe lezen ze het wss de volgende dag pas. Als ik van de trap donder en een been oid breek en ik heb net niet m'n mobiel bij de hand dan heb ik toch wel een probleempje, als mensen kwaad in de zin hebben ben ik helemaal alleen en kan ik niks beginnen.. ik ben misschien wat angstiger ingesteld dan veel anderen, maar kan me ook weer niet zo voorstellen dat verder niemand over dit soort dingen nadenkt :+ maar misschien heb ik dat mis. Hoe gaan jullie om met dat gevoel zo kwetsbaar te zijn? Of voelen jullie dat helemaal niet zo?

Ik heb voor ik ging samenwonen altijd met huisgenoten (eerst 9, daarna 2) gewoond dus ik was eerder ondanks single niet zo vaak echt alleen, altijd wel iemand thuis of in de buurt en als niet dan was dat altijd maar één nachtje of zo.
Niet echt. Wel heb ik bewust de voordeur nooit op het nachtslot, zodat de mensen die een sleutel hebben altijd binnen kunnen komen.
Er kan altijd wat gebeuren, maar als je gezond bent is die kans zo klein, daar moet je je leven en vooral je gedachten niet op willen inrichten imo.

Sterkte met je moeder P!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194946982
1.30 uur wakker van de wekker. Dacht ik.... voor ik opstond toch maar even gekeken en natuurlijk was het ding niet af gegaan.
Maar de rest van de nacht slecht geslapen, omdat ik bang was de wekker te missen :O :O :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194946991
quote:

Ik heb 17 jaar alleen gewoond en ik herken het gevoel. Het is totaal niet productief en werkt alleen verlammend. Tuurlijk ga je ziek worden. Gegarandeerd. Ik heb een paar keer flinke griep gehad, buikgriep, paar keer goed door mijn rug etc.

Als je je onveilig voelt, zorg voor goeie sloten op de deur hoewel ik in die 17 jaar ‘s nachts nog nooit de deur op slot gedraaid heb :’)

Als je hierover gaat liggen malen, dan heb je straks echt geen leuk leven meer. Probeer je eroverheen te zetten.
pi_194947028
quote:

Dat heb ik zeker wel gedacht..
ik had al eerder alleen gewoond en daar nooit zo bij stil gestaan. Getrouwd.. kind.. echtscheiding.
En toen ging ik niet alleen wonen.. maar ook nog eens de helft van de tijd alleen met mijn dochter van toen nog 9.

Het is niet eens dat ik me dus alleen zorgen maakte over mezelf... maar ook over wat er gebeurd als er iets zou gebeuren als dochterloef thuis is.
Ik zag mezelf idd al een been breken op een trap (ik woon gelijkvloers... 2 hoog maar toch... hoe je dan in huis je been breekt.. dan heb je wel rare toeren uitgehaald toch)
Of gewoon goed ziek zijn danwel nog erger met dochterlief in de buurt.

De realiteit echter...
ik ben zelden ziek en als ik al ziek ben... is ze 9.... geen 3. (En inmiddels alweer bijna 13)
Dus even zelf wat te eten of te drinken pakken kan best.
Boodschappen kunnen besteld vanuit bed en worden thuis bezorgd.
Bovendien heb ik buren die een vrouw alleen met kind... OOK een dingetje vinden.
Niet qua zelfredzaamheid maar die heel stiekem wel een oogje in het zeil houden of er geen rare snuiters rondhangen en in geval van vreemde geluiden of andere zaken die niet standaard zijn... gewoon even poolshoogte komen nemen.
Zonder meteen elke week alle buurt roddels bij te komen praten dus :)

Dus ja, natuurlijk kan er iets gebeuren.
Maar wat P zegt... in werkelijkheid valt het allemaal wel mee. We worden allemaal eens zien... of er kan iets onverwachts gebeuren.. maar wij zouden geen mensen zijn als we ons daar niet zolang op kunnen aanpassen en ons wel redden.
Dus vooral niet te lang bij stil staan.

Koop voor je gemoedsrust een grote maglite en bewaar die ergens bij je bed.
(Zodat je van je af kunt slaan mocht er toch iemand binnenkomen. En voor als de stroom uitvalt.)
En je redt je heus wel.
Voel je je er onzeker over... maak af ent oe eens een praatje met die ene buuf die om een praatje verlegen zit... dikke kans dat ze daarna af en toe een blik naar binnen werpt om te kijken hoe het gaat. En meteen de buuf ook eindelijk eens wat aanspraak.

En vooral: gewoon doen want het went vanzelf dat alleen thuis zijn.
  dinsdag 8 september 2020 @ 07:10:39 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_194947062
quote:

Nergens last van. Enkel bij klussen waar wat fout kan gaan de telefoon in de broekzak of deur/raam open om ingeval van nood hulp te kunnen benaderen.
Indien niet, of slecht mobiel kan ik beneden op de bank slapen en er zijn steeds meer winkels die thuis bezorgen. En in geval van nood kan ik ook een beroep doen op de buren. Voordeel van een klein dorp.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 september 2020 @ 07:18:56 #296
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194947083
quote:

Heel soms. Een paar jaar geleden ging ik echt eens flink door mijn enkel. Uiteindelijk viel de klap mee en ik kon hinkend nog zelf met de bus naar moeders. Maar ja je bent dan wel beperkt. Uiteindelijk met rust en mijn enkel behandelen kwam het goed. Maar ja. Als de val verkeerd ging of had het erger kunnen aflopen. :s)
In die situatie denk je er wel over na. Maar overall heb ik er geen last van.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 08-09-2020 07:28:10 ]
pi_194947226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 07:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Nergens last van. Enkel bij klussen waar wat fout kan gaan de telefoon in de broekzak of deur/raam open om ingeval van nood hulp te kunnen benaderen.
Indien niet, of slecht mobiel kan ik beneden op de bank slapen en er zijn steeds meer winkels die thuis bezorgen. En in geval van nood kan ik ook een beroep doen op de buren. Voordeel van een klein dorp.
Hmm hier hartje Rotterdam.
Maar toen ik mijn ribben gekneusd had..
Heeft de buurman geholpen met de boodschappen. Gewoon uit zichzelf. O+

Nou heb ik wel echt extreem leuke buren.
Portiek van 6 huizen...
Merendeel ervan woont er al jaren dus iedereen kent elkaar ondanks dat ik nooit buren samen koffie zie drinken. Dus als er wat is.. is er altijd snel iemand gevonden.
Dochterlief kan ook bij iedereen zo binnen lopen als er wat is. Toch ook wel een fijn idee :)
pi_194947261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 06:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Volgende stap van het onderzoek. Bloed en vocht hielp niet. Hart lijkt moeite te hebben met pompen.
Sterkte P. Hopelijk hebben ze het snel onder controle.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194947303
On je gerust te stllen, er zijn heel veel gevallen wanneer je partner ook maar weinig uit kan halen hoor. Een overvaller met een vuurwapen begin je niets tegen en maar weinig mensen hebben de kalmte een touriquet juist aan te brengen in een panieksituatie :p

Ik ben te nuchter voor dit soort gedachten geloof ik. Of te depri, agz ik me al ruk voel zonder er eerst allerlei doemscenarioos bij te verzinnen :D
pi_194947494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 06:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Rot, veel sterkte. Hoop dat ze gauw het juiste vinden.

@Krea; al terug? Of kun je in quarantaine bij thuiskomst?

Collega vertelde gisteren trots dat ze net die ochtend Kos had geboekt :')
pi_194947647
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Spannend *O*

Fok verhuistijd.

Moet dat ook geen topic? :)
Een topic voor verhuizende fokkers? Dat bestaat: K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #79
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')