quote:Op zondag 6 september 2020 07:45 schreef borisz het volgende:
Er zit een spatie in de weg
Edit: Nu niet meer
/gastmod
Inmiddels wel goed zwartquote:Op zondag 6 september 2020 07:45 schreef borisz het volgende:
Er zit een spatie in de weg
Edit: Nu niet meer
/gastmod
Vriendin van mij griezelt van kaas, behalve op pizza en lasagne (maar weer wel op gewone pastaquote:Op zondag 6 september 2020 10:11 schreef Clubsoda het volgende:
Nou ja, het staat een ieder vrij om zijn eetvoorkeuren zo in te vullen zoals hij of zij zelf wil natuurlijk. Ik ken ook iemand die vegatarisch eet maar een uitzondering maakt voor salami op pizza's![]()
Zondagbeetje uitgeslapen, ontbijt in bed, half uurtje yoga, was gedraaid. Zo op de koffie bij mijn ouders, met lekkers.
Hoe lang doe je die aardbeien erin, Kaatje? En welke temperatuur?quote:Op zondag 6 september 2020 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Leuk @:PdeHoog een voedseldroger, ik snoep steeds van de gedroogde aardbeien en aardbeien fruitleer
Ik ga niet te ver fietsen @:AnneX, vrijdag voelde het na 2x 2/km nog niet erg fijn, rustig aan opbouwen
Plakjes aardbeien en afhankelijk hoe dun 8-12 uur op 55 dacht ikquote:Op zondag 6 september 2020 11:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe lang doe je die aardbeien erin, Kaatje? En welke temperatuur?
Fijn dat het zo geslaagd was (zowel het gezellig samenzijn als het eten) . En ik zou er dan van maken “hij stond ervan te kijken”quote:Op zondag 6 september 2020 11:10 schreef Blues het volgende:
Wij hadden van Zoon D van g te horen gekregen dat ze meestal vega eet, maar als er iets heel lekker vlezigs voorbij komt ze dat wel eet. We namen geen risico dus voor alles een vegavariant gemaakt.
Uiteindelijk at ze dus alles/dubbelop en schepte nog eens op zelfs![]()
Het was niet alleen geslaagd qua eten maar het is ook (vooral voor g) heel fijn zijn bonuszoon weer eens een avondje bij zich te hebben
Je voelt echt die vader-zoon band. g liet nog wat kinder/vaderdagdingen zien die hij bewaard had van vroegah.
D was echt verbaasd. Maar ja, je bent (bonus-) vader of niet
Is verbaasd nou met een d of een t
Beter jaquote:Op zondag 6 september 2020 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
En ik zou er dan van maken “hij stond ervan te kijken”
In de liften van het metrostation maakt het het er niet betere op allemaalquote:Op zondag 6 september 2020 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Er is hier en mondmaskerplicht in het sanitairgebouw...
... Op zich best handig op de wc tegen geurtjes...
... Maar ik ben er nog niet achter hoe dit met het poetsen van je tanden werkt
quote:Op zondag 6 september 2020 11:17 schreef Blues het volgende:
Oh culwise: we kregen gisteren 3 enooooorm ruikende kazen (arme g) met vijgenjam die ga ik straks als tussendoortje eens ff lekker proeven![]()
quote:Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik was vanmorgen naar de speeltuin met de jongens, en nu is de duutser met oudste naar de eerste hulp. Die val van 2 meter hoog plat op z'n rug. Niet heel veel pijn maar hij was/is wel erg beduusd en wit en sip, dus toch maar even laten kijken...
Hij was verbaasd?quote:Op zondag 6 september 2020 11:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
ik ben verbaasd en iets verbaast me.
Ohquote:Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik was vanmorgen naar de speeltuin met de jongens, en nu is de duutser met oudste naar de eerste hulp. Die val van 2 meter hoog plat op z'n rug. Niet heel veel pijn maar hij was/is wel erg beduusd en wit en sip, dus toch maar even laten kijken...
ow, dat is schrikken.quote:Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Hij verbaasTe mij of hij verbaasDe mij...ezelsbruggetje?quote:
ja, als hij niet zo beduusd zou zijn dan hadden we het ook nog even aangekeken. Duitser schrijft net dat hij een x-ray krijgt..quote:Op zondag 6 september 2020 12:36 schreef Blues het volgende:
[..]
OhBeter even laten kijken... kinderen stuiteren best vaak terug, maar toch. Best hoog ook
Ja! Koffie! Goed plan.quote:Op zondag 6 september 2020 07:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Zwart goud gelukkig
Gaapjes want kind had ruzie met alexa..
en raar gedroomd over tastbare (en natuurlijk evil) meerdere personalities van het vriendje toen ik 16 was.
quote:Op zondag 6 september 2020 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
G heeft donderdag een voedseldroger gekochtStaat nu te draaien met tomaatjes erin. Ben benieuwd
Dat is de bedoelingquote:Op zondag 6 september 2020 13:00 schreef fietsie het volgende:
Kijkt er hier ook iemand toevallig Mr Robot?
Ik heb het idee dat ik het -helemaal- niet meer snap, nu ik de Fandom wiki van Mr. Robot gelezen heb.....
Laat ik het om spoilers te voorkomen even zo verwoorden: Als iets in reallife gebeurt, door een persoon die je je inbeeldt. Dan mis ik ff hoe da kan. Of ben ik nu te absoluut in mijn denkenquote:
Geduld, geduld.quote:Op zondag 6 september 2020 13:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Laat ik het om spoilers te voorkomen even zo verwoorden: Als iets in reallife gebeurt, door een persoon die je je inbeeldt. Dan mis ik ff hoe da kan. Of ben ik nu te absoluut in mijn denken
Seizoen 1 afl 9; hij heeft net zn zus gezoend en 20 dollar gejat in een flashback.quote:Op zondag 6 september 2020 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geduld, geduld.
Waar ben je ergens?
Ohhhhh, dan komen er nog veel meer vragen. Het is echt veel leuker om dit spoilervrij te kijken hoorquote:Op zondag 6 september 2020 13:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Seizoen 1 afl 9; hij heeft net zn zus gezoend en 20 dollar gejat in een flashback.
Ja die Fandom pagina maakte het echt een Wee Tee Effff. Dus die heb ik maar dichtgekliktquote:Op zondag 6 september 2020 13:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ohhhhh, dan komen er nog veel meer vragen. Het is echt veel leuker om dit spoilervrij te kijken hoor
Ik vind het vaak leuk om het topic in F&S hier mee te lezen.quote:Op zondag 6 september 2020 13:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja die Fandom pagina maakte het echt een Wee Tee Effff. Dus die heb ik maar dichtgeklikt
Tradfri doet dat hier al een paar weken nietmeer...quote:Op zondag 6 september 2020 13:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Alexa wilde het licht niet aan doen. I
quote:Op zondag 6 september 2020 13:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Alexa wilde het licht niet aan doen. I
Ik blijf er in elk geval voorlopig wonen. Het is best wel duur in m'n eentje (een eengezinswoning) maar ik heb wel heel fijn contact met mijn rijtje buren en ik vind het ook wel fijn voor nu als er ook iets niét verandert. Maar misschien dat ik over een half jaar daar een andere afweging in maak, dat dan de kosten toch wat meer wegen en dat ik minder hoef te leunen op mijn contacten in de buurt hier voor contact oid, en dat ik dan toch ook iets ga zoeken wat wel net wat goedkoper is. Ik kan het met mijn huidige salaris in elk geval wel betalen, dus ik zie wel hoe het loopt.quote:Op zondag 6 september 2020 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89, zo’n opruiming heb ik net achter de rug, maar dan 1 kamertje dat 6 jaar geleden ook al helemaal uitgemest was.
Ik heb het niet onthouden denk ik, blijf jij daar wonen of alleen voorlopig?
Voelt heerlijk. 6 jaar geleden 18 dozen met boeken weggegeven aan een goed doel, lezen lukte niet meer en ik kon de ruimte goed gebruiken. Nu weer 5 dozen weggegeven en de kast anders ingericht, de vriezer een ander plekje. Wilde er eerst een bureau bijzetten naast de naaimachines, maar dat voelde toch te krap. Dus nu is het een hobbykamer geworden en blijf ik in de huiskamer werken. Heb ik tenminste ook een fijn uitzicht en ruimtquote:Op zondag 6 september 2020 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik blijf er in elk geval voorlopig wonen. Het is best wel duur in m'n eentje (een eengezinswoning) maar ik heb wel heel fijn contact met mijn rijtje buren en ik vind het ook wel fijn voor nu als er ook iets niét verandert. Maar misschien dat ik over een half jaar daar een andere afweging in maak, dat dan de kosten toch wat meer wegen en dat ik minder hoef te leunen op mijn contacten in de buurt hier voor contact oid, en dat ik dan toch ook iets ga zoeken wat wel net wat goedkoper is. Ik kan het met mijn huidige salaris in elk geval wel betalen, dus ik zie wel hoe het loopt.
Goed zeg dat jij ook net zo'n opruiming achter de rug hebt! Is fijn gevoel nu denk ik, of niet?
Oeiquote:Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Ze twijfelde al heel lang. Ik wilde eerst zo'n ding van de LIDL kopen. Leek me wel genoeg. Maar mevrouw is verwend op het gebied van kookspullenquote:Op zondag 6 september 2020 12:57 schreef fietsie het volgende:
[..]Tof.
Het lijkt een virus.
Eens zien hoe lang het duurt voor ik er 1 nodig heb
Jouw G hoort echt thuis hier in de scquote:Op zondag 6 september 2020 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze twijfelde al heel lang. Ik wilde eerst zo'n ding van de LIDL kopen. Leek me wel genoeg. Maar mevrouw is verwend op het gebied van kookspullenZe heeft het demo-model van een of ander duur apparaat meegenomen vanuit de winkel
Coolquote:Op zondag 6 september 2020 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze twijfelde al heel lang. Ik wilde eerst zo'n ding van de LIDL kopen. Leek me wel genoeg. Maar mevrouw is verwend op het gebied van kookspullenZe heeft het demo-model van een of ander duur apparaat meegenomen vanuit de winkel
In de zojuist genoemde naaikamer staan de 2 slowcookers boven de vriezer. De droger staat in de ketelkast (waar ook de gereedschapskist staat en wat ander gereedschapspul) en de andere dingen staan in een inbouwkast in de keuken waarbij ik een trapje nodig heb om erbij te kunnen. Voor dagelijkse spullen is die plek niet handig (staat hoog en ik ben niet hoog)quote:Op zondag 6 september 2020 14:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Cool![]()
Hier in huis is eigenlijk het issue met al dat soort apparaten: waar ruim ik het op als het niet in gebruik is?
De m2s raken op
Die heb je nodigquote:Op zondag 6 september 2020 12:57 schreef fietsie het volgende:
[..]Tof.
Het lijkt een virus.
Eens zien hoe lang het duurt voor ik er 1 nodig heb
Zelfs ik heb er 2quote:Op zondag 6 september 2020 14:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Cool![]()
Hier in huis is eigenlijk het issue met al dat soort apparaten: waar ruim ik het op als het niet in gebruik is?
De m2s raken op
Ik ben nog steeds zo blij dat ik mijn klusjesman gevraagd heb een stopcontact op het balkon te maken. Toen ik blauwe kaas droogde was het balkon zelfs bijna een no-go-areaquote:Op zondag 6 september 2020 14:33 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zelfs ik heb er 2
(Planning was 1... maar de postbode bracht er per ongeluk 2)
Eentje staat opgeruimd in de kast...
De andere meestal in de vensterbank... want dan kan het raam open er boven.
Dat is wel fijn als er vis of knoflook in zit
Om die reden ontzeg ik mezelf al jaren allerhande keukenapparatuur, maar ik verheug me zo op straks de garage inrichten met de KitchenAid, airfryer en misschien ga ik me dan ook maar eens op een voedseldroger oriënterenquote:Op zondag 6 september 2020 14:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Cool![]()
De m2s raken op
Ik ben al maanden dingen aan het afvoeren hier omdat we de tent te koop willen zetten, maar de instroom is minstens zo groot dus het levert geen voortgang op...quote:Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Om die reden ontzeg ik mezelf al jaren allerhande keukenapparatuur, maar ik verheug me zo op straks de garage inrichten met de KitchenAid, airfryer en misschien ga ik me dan ook maar eens op een voedseldroger oriënteren
Daar ben ik nu ook mee bezig hoor, al zoveel weggegooid. Voor de fundafoto's en volgende week voor de kijkers (hopelijkquote:Op zondag 6 september 2020 14:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben al maanden dingen aan het afvoeren hier omdat we de tent te koop willen zetten, maar de instroom is minstens zo groot dus het levert geen voortgang op...
Dat is mijn hele huisquote:Op zondag 6 september 2020 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar ben ik nu ook mee bezig hoor, al zoveel weggegooid. Maar we hebben straks 67 vierkante meter extra, dus daar kunnen wel wat nuttige spullen bij
Ik overweeg op een nieuwe lokatie iets van een soort "2e keuken" maar dan zonder apparaten te bouwen, met een massieve hoeveelheid diepe kastruimte.quote:Op zondag 6 september 2020 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Daar ben ik nu ook mee bezig hoor, al zoveel weggegooid. Maar we hebben straks 67 vierkante meter extra, dus daar kunnen wel wat nuttige spullen bij
quote:
Ik wil de garage inrichten met goede stellingkasten voor de voorraad, een grote koelkast+vriezer en een plekje voor de aparaten die je niet elke dag nodig hebt maar wel heel fijn om te hebben.quote:Op zondag 6 september 2020 14:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik overweeg op een nieuwe lokatie iets van een soort "2e keuken" maar dan zonder apparaten te bouwen, met een massieve hoeveelheid diepe kastruimte.
Ja, zoiets gaan wij ook doen inderdaad..quote:Op zondag 6 september 2020 14:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wil de garage inrichten met goede stellingkasten voor de voorraad, een grote koelkast+vriezer en een plekje voor de aparaten die je niet elke dag nodig hebt maar wel heel fijn om te hebben.
Herkenbaar. Gelukkig heb ik over een aantal maanden een verdubbeling van de hoeveelheid m2quote:Op zondag 6 september 2020 14:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Cool![]()
De m2s raken op
Hopelijk hoor je snel wat, wat akelig zeg!quote:Op zondag 6 september 2020 14:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, zoiets gaan wij ook doen inderdaad..
Pff, ze zijn nog steeds in het ziekenhuis. Duurt lang...
Dat geloof ik graag jaquote:Op zondag 6 september 2020 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds zo blij dat ik mijn klusjesman gevraagd heb een stopcontact op het balkon te maken. Toen ik blauwe kaas droogde was het balkon zelfs bijna een no-go-area
Ik had het idee dat jullie al een groot huis hadden, maar dan ben ik vast in de war met iemand anders hierquote:Op zondag 6 september 2020 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Dat is nu ook bijna mijn hele huidige huis inderdaad, we krijgen *rekent* 75% meer vierkante meters.
Dat klinkt kwijlend lekkerquote:Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef Blues het volgende:
"I'm in heaven!"![]()
Kaasjes van het kado uitgeprobeerd met een paar stukjes volkorenbrood eronder, eerst besmeerd met de vijgendip die erbij zat. Een geit, een blauwe en een koemelk. g is flauwgevallen van de geur maar t smaakt zoooo lekker.. incl. een glaasje rode Ripasso die nog open stond
Dat klinkt goedquote:Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef Blues het volgende:
"I'm in heaven!"![]()
Kaasjes van het kado uitgeprobeerd met een paar stukjes volkorenbrood eronder, eerst besmeerd met de vijgendip die erbij zat. Een geit, een blauwe en een koemelk. g is flauwgevallen van de geur maar t smaakt zoooo lekker.. incl. een glaasje rode Ripasso die nog open stond
quote:Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef Blues het volgende:
"I'm in heaven!"![]()
Mocht ik nog eens een grapje willen uithalen in B'daal dan moet ik gewoon een open Époisses in jullie koelkast doenquote:Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef Blues het volgende:
"I'm in heaven!"![]()
Zoals je kunt lezen, in ieder geval een voedseldrogerquote:Op zondag 6 september 2020 15:37 schreef Barreltje het volgende:
Middag! In de rij voor security zijn jullie goed bijles vermaak!
Ik krijg straks een keuken met bijna 2 keer zo veel kastjes als thuis.. dus ik ben heel hard aan het bedenken welke nuttelooz apparaten ik nodig heb
Een keukenmachine met 100 verschillende hulpstukken.quote:Op zondag 6 september 2020 15:37 schreef Barreltje het volgende:
Middag! In de rij voor security zijn jullie goed bijles vermaak!
Ik krijg straks een keuken met bijna 2 keer zo veel kastjes als thuis.. dus ik ben heel hard aan het bedenken welke nuttelooz apparaten ik nodig heb
Nog geen 90 m2, met z'n drieën, het past prima hoor, maar 'groot' wil ik het niet noemen. We hebben wel een behoorlijk grote voor dit formaat huis.quote:Op zondag 6 september 2020 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het idee dat jullie al een groot huis hadden, maar dan ben ik vast in de war met iemand anders hier
quote:Op zondag 6 september 2020 16:09 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mezelf vandaag een Bose QuietComfort 35 headset met handsfree bel mogelijkheid en noise canceling cadeau gedaanIk had iets met een draadje, maar dat begon me echt heel erg te irriteren de afgelopen week na veelvuldig gebruik. Zometeen BlueTooth
quote:Op zondag 6 september 2020 15:35 schreef borisz het volgende:
[..]
Mocht ik nog eens een grapje willen uithalen in B'daal dan moet ik gewoon een open Époisses in jullie koelkast doen.
Fijn lijkt me. Ik had van die draadloze oortjes voor BT gekocht maar vind t niet fijn. Dit gaat over je oren toch?quote:Op zondag 6 september 2020 16:09 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb mezelf vandaag een Bose QuietComfort 35 headset met handsfree bel mogelijkheid en noise canceling cadeau gedaanIk had iets met een draadje, maar dat begon me echt heel erg te irriteren de afgelopen week na veelvuldig gebruik. Zometeen BlueTooth
Yup. En aangezien ik meer naar kantoor ga de komende weken kan ik zo mooi schakelen tussen muziek en bellen en niemand heeft er last vanquote:Op zondag 6 september 2020 16:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Fijn lijkt me. Ik had van die draadloze oortjes voor BT gekocht maar vind t niet fijn. Dit gaat over je oren toch?
Een goede vriendin deed hier eens de koelkast open om een fles wijn te pakken. Er zat münsterkaas in 😂quote:Op zondag 6 september 2020 15:35 schreef borisz het volgende:
[..]
Mocht ik nog eens een grapje willen uithalen in B'daal dan moet ik gewoon een open Époisses in jullie koelkast doen.
Ooooh geen spoilers gaan lezenquote:Op zondag 6 september 2020 13:09 schreef fietsie het volgende:
Seizoen 1 afl 9; hij heeft net zn zus gezoend en 20 dollar gejat in een flashback.
Het lastige is dat ik t alleen kijk, dus alleen kan kijken als de huisgenoten er niet zijn of iets doen waarbij met name de kleine niet kan meekijken (ergo niet effe lekker 3 of 4 per avond bingenquote:Op zondag 6 september 2020 16:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooooh geen spoilers gaan lezenNiet doen hoor
Het wordt nog zoveel beter.
Nou die staat hier daadwerkelijk wel echt vaak aan... dus daadwerkelijk overbodig is hij niet.quote:Op zondag 6 september 2020 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen, in ieder geval een voedseldroger
Momenteel zit er ui en roomboter in, gaat bouillon bij straks en dan heb ik uiensoep. Aardappelen heb ik er nog nooit in gedaan. Wel erwtensoep (die maak ik zonder aardappel), draadjesvlees, soms rode koolquote:Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou die staat hier daadwerkelijk wel echt vaak aan... dus daadwerkelijk overbodig is hij niet.
Even wat anders..
een slowcooker is dat ook nog interessant als er geen dingen als aardappel, tomaat, paprika en peper in kunnen?
Ligt eraan wat je wél wil maken. Vaak is het juist iets met vlees.quote:Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou die staat hier daadwerkelijk wel echt vaak aan... dus daadwerkelijk overbodig is hij niet.
Even wat anders..
een slowcooker is dat ook nog interessant als er geen dingen als aardappel, tomaat, paprika en peper in kunnen?
Ik heb er lekkere coq au vin in gemaakt. Erwtensoep. Spareribs. Dus jaquote:Op zondag 6 september 2020 16:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Even wat anders..
Dat wordt geen zoenen vandaagquote:Op zondag 6 september 2020 15:30 schreef Blues het volgende:
"I'm in heaven!"![]()
Nahja maakt niet zo uit.quote:Op zondag 6 september 2020 16:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wél wil maken. Vaak is het juist iets met vlees.
Hmmm....zoiets wil ik ookquote:Op zondag 6 september 2020 16:42 schreef Myraela het volgende:
Ik zag vandaag bij de Gamma een Weber smoker van 350 euro voor 105 euro staan. Ik heb me moeten inhouden om hem niet te kopen. Maarja, ik weet niet wat ik zou moeten roken en kon ook niemand bedenken die wel zo fanatiek is.
Peulvruchten is ook al geen optiequote:Op zondag 6 september 2020 16:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb er lekkere coq au vin in gemaakt. Erwtensoep. Spareribs. Dus ja
Oh....dat kan ookquote:Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar mijn eerste ideeen zijn dingen als pastasaus, goulash, tandoori...
(En dat maak ik heus nog weleens... maar niet zo onwijs vaak vrees ik)
Die staat nu op balkon... hopelijk kan hij in de tuin wat vaker aanquote:Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....zoiets wil ik ookMaar ja, even wachten tot volgend voorjaar als ik een fatsoenlijke tuin heb
Hoewel ik dan denk dat we een Big Green Egg gaan scoren bij haar winkel
Ja maar dat kan ie dus allemaal niet etenquote:Op zondag 6 september 2020 16:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh....dat kan ookHachee
En ik heb er een keer echt een hele flinke portie pastasaus in gemaakt
Maar goed...dat is dan wel de 5,6 liter variant
Lastige eter dus?quote:Op zondag 6 september 2020 16:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Peulvruchten is ook al geen optie
Coq au vin nog nooit gemaakt trouwens.
Weet niet eens meer hoe het smaakt zolang is het geleden
ohquote:Op zondag 6 september 2020 16:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ja maar dat kan ie dus allemaal niet eten
Nouja, als je niets kan bedenken waarvoor je hem wel nodig zou hebben, dan is een slowcooker blijkbaar niet interessant voor jou.quote:Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nahja maakt niet zo uit.
Maar lief eet oa bovenstaande niet... dus dat komt er sowieso nauwelijks in.
(Wel af en toe als diepvriesvoorraadje voor als hij er niet is vermoed ik.. want nooit meer dat... dat hou ik niet vol)
Maar mijn eerste ideeen zijn dingen als pastasaus, goulash, tandoori...
(En dat maak ik heus nog weleens... maar niet zo onwijs vaak vrees ik)
Ik kan hier maar 1 ding van zeggen.quote:Op zondag 6 september 2020 16:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het lastige is dat ik t alleen kijk, dus alleen kan kijken als de huisgenoten er niet zijn of iets doen waarbij met name de kleine niet kan meekijken (ergo niet effe lekker 3 of 4 per avond bingen)
Een toffe barbecue maakt de tuin wel af, ja.quote:Op zondag 6 september 2020 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm....zoiets wil ik ookMaar ja, even wachten tot volgend voorjaar als ik een fatsoenlijke tuin heb
Hoewel ik dan denk dat we een Big Green Egg gaan scoren bij haar winkel
Gelukkigquote:Op zondag 6 september 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Alles okay met de kleine. Als hij pijn blijft houden nog eens terug voor nog een foto om haarlijnfracturen uit te sluiten..
quote:Op zondag 6 september 2020 16:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een toffe barbecue maakt de tuin wel af, ja.
Gelukkig!quote:Op zondag 6 september 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Alles okay met de kleine. Als hij pijn blijft houden nog eens terug voor nog een foto om haarlijnfracturen uit te sluiten..
Mmm niet fijn voor haar en voor jullie allemaal, is ze nu thuis of nog in het ziekenhuis voor verdere onderzoeken?quote:Op zondag 6 september 2020 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Eindelijk. Na jaren
Ik heb serieus veel zin in de zomer volgend jaar
Grote tafel in de tuin
In het zonnetje onder de parasol met een goeie cappucino en een boek
En nu maar hopen dat mijn moeder het nog mee kan maken want die werd vrijdagavond afgevoerd naar het ziekenhuis met vermoeidheids- en misselijkheidsklachten alwaar ze verhoogde leverwaarden aantroffen. Er is flink vocht en bloed naar binnen gepompt en nu lijkt het weer beter te gaan. Ik ben er alleen niet zo gerust op.
Nouja vandaar dat ik even kwam polsen wat jullie er mee makenquote:Op zondag 6 september 2020 16:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, als je niets kan bedenken waarvoor je hem wel nodig zou hebben, dan is een slowcooker blijkbaar niet interessant voor jou.
Ligt in het ziekenhuis te wachten op de cardioloog geloof ik.quote:Op zondag 6 september 2020 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mmm niet fijn voor haar en voor jullie allemaal, is ze nu thuis of nog in het ziekenhuis voor verdere onderzoeken?
Daar zit mijn twijfel dus ook. Ben bang dat ik hem te weinig gebruik...quote:Op zondag 6 september 2020 17:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nouja vandaar dat ik even kwam polsen wat jullie er mee maken
Dan kan er best ook een keer goulash in die voor een deel de vriezer in gaat.
Maar als ik hem 1x in het half jaar ga gebruiken ivm dieetwensen... dan kan ik beter gewoon een mooie gietijzeren pan regelen
Ik zou ook super bezorgd zijnquote:Op zondag 6 september 2020 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Eindelijk. Na jaren
Grote tafel in de tuin
En nu maar hopen dat mijn moeder het nog mee kan maken want die werd vrijdagavond afgevoerd naar het ziekenhuis met vermoeidheids- en misselijkheidsklachten alwaar ze verhoogde leverwaarden aantroffen. Er is flink vocht en bloed naar binnen gepompt en nu lijkt het weer beter te gaan. Ik ben er alleen niet zo gerust op.
Sterkte... hopelijk vinden ze de oorzaak en mag ze nog jaren bij jullie zijn. Altijd eng als iemand zo naar het ziekenhuis gaat, gelukkig is ze nu wel op de goede plek mocht het even nodig zijn 😘quote:Op zondag 6 september 2020 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Eindelijk. Na jaren
Grote tafel in de tuin
Wilde het net vragen want las het. Gelukkig zeg, klonk niet best 2 meter plat terechtkomen.quote:Op zondag 6 september 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:
quote:Op zondag 6 september 2020 17:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Eindelijk. Na jaren
Grote tafel in de tuin
Restanten van gisteravond verwerken tot een nieuwe maaltijd.quote:Op zondag 6 september 2020 17:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een lekker weer vandaag, was niet voorspeld. Wilde een stukje wandelen, werd toch weer 12,5km![]()
Met lekker bolletje ijs van de Italiaan toe.
Nu bedenken wat ik wil eten vanavond. Ga ik wat maken, wat halen of laten bezorgen?
Wat doen jullie?
Geen tuin lijkt mij verschrikkelijkquote:Op zondag 6 september 2020 17:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou ook super bezorgd zijnDikke knuffel.
En eigen tuin lijkt me zaligHopelijk volgend jaar met je moeder er bij ja.
Kleine van Jagar ook in zkh geweest. Lijkt gelukkig mee te vallen. Ouders en kinderen, een bron van zorg
Wat een straf!quote:Op zondag 6 september 2020 17:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Restanten van gisteravond verwerken tot een nieuwe maaltijd.
Mja en toen ik nog een inductie kookplaat had...quote:Op zondag 6 september 2020 17:20 schreef Goitske het volgende:
[..]
Daar zit mijn twijfel dus ook. Ben bang dat ik hem te weinig gebruik...
En ik heb een mooie gietijzeren pan van BK maar slow cooker lijkt mij ook wel wat.
En dan komt het punt waar zet ik hem neer
Patat of Mc was minder werk geweest maar pannenkoeken zijn lekkerderquote:Op zondag 6 september 2020 17:47 schreef Goitske het volgende:
Kinderen willen pannenkoeken... Kreeg de vraag of zij het mochten bedenken en ik had bij voorbaat patat en Mac al afgeschoten. Dus moet nu pannenkoeken bakken
Dat iddquote:Op zondag 6 september 2020 17:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Sterkte... hopelijk vinden ze de oorzaak en mag ze nog jaren bij jullie zijn. Altijd eng als iemand zo naar het ziekenhuis gaat, gelukkig is ze nu wel op de goede plek mocht het even nodig zijn 😘
Mac voor 4 personen 30 euro verderquote:Op zondag 6 september 2020 17:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Patat of Mc was minder werk geweest maar pannenkoeken zijn lekkerder
Ik heb lekkere dingen in huis en snackbar vast te druk dus ben pasta maken met rauwe ram, room, chili en parmezaan.
Minimaal... En na een half uur weer honger.quote:Op zondag 6 september 2020 18:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mac voor 4 personen 30 euro verder
Hoe oud is je moeder?quote:Op zondag 6 september 2020 18:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat iddNu geloof ik zelf dat ze het allemaal wel best vind. Ze kan niet heel veel meer en zo leven vind ze echt een drama.
Of aan de diarreequote:Op zondag 6 september 2020 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minimaal... En na een half uur weer honger.
Weer een zorg minder!!quote:Op zondag 6 september 2020 16:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Klopt, wordt steeds duurder. Volwassen menu is een tientje. Haal je ook een dagschotel van bij een grand cafe.quote:Op zondag 6 september 2020 18:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mac voor 4 personen 30 euro verder
dat vind ik zo'n onzin, ooit door iemand de wereld in geholpen. Dan bestel je blijkbaar gewoon te weinig.quote:Op zondag 6 september 2020 18:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minimaal... En na een half uur weer honger.
Dat is over de 1600Kcal. Voornamelijk vet en suikers. En geen idee wat dit mag kosten.quote:Op zondag 6 september 2020 18:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klopt, wordt steeds duurder. Volwassen menu is een tientje. Haal je ook een dagschotel van bij een grand cafe.
[..]
dat vind ik zo'n onzin, ooit door iemand de wereld in geholpen. Dan bestel je blijkbaar gewoon te weinig.
Bestel je een (double) big tasty menu met portie kipnuggets heb je genoeg hoor.
1250 voor een McChicken menu, 400kcal voor kipnuggets. Samen 1650 dus, volgens mij zit je als je zelf kookt en 1000kcal eet de eerste tijd wel volquote:Op zondag 6 september 2020 18:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klopt, wordt steeds duurder. Volwassen menu is een tientje. Haal je ook een dagschotel van bij een grand cafe.
[..]
dat vind ik zo'n onzin, ooit door iemand de wereld in geholpen. Dan bestel je blijkbaar gewoon te weinig.
Dit jaar 68 geworden. Heeft een paar jaar geleden longkanker gehad en nu nog maar 10-15% longcapaciteit. Zit ook vol aan de zuurstof.quote:Op zondag 6 september 2020 18:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoe oud is je moeder?
Sterkte in ieder geval!
Ai... Al niet heel vitaal dusquote:Op zondag 6 september 2020 19:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit jaar 68 geworden. Heeft een paar jaar geleden longkanker gehad en nu nog maar 10-15% longcapaciteit. Zit ook vol aan de zuurstof.
Sous vide mag ik vandeweek weer uit eten begreep ikquote:Op zondag 6 september 2020 20:20 schreef Barreltje het volgende:
maar goed. een droogmachine dus..
je kan hier ook van die sous-vide stavenkopen. die komt zeer waarschijnlijk ook wel in de kast .
verder komt er een gasBBQwant dat mag tenminste wel op mijn balkonnetje.
een keukenmachine achtige unit heb ik van P overgenomen
Dat is onze ervaring ook. Vandaar onze veelvuldige bezoeken aan dat land.quote:Op zondag 6 september 2020 21:16 schreef Kreator het volgende:
Vriendelijk volkje die Grieken. Overal en altijd aardig en vriendelijk.
Ze wonen er nu ongeveer 4 jaar. Heel leuk dat ze daar wonen, want ze wonen op loopafstand van A en B en we kunnen dus heel vaak even bij elkaar op de koffie, of even katjes komen aaien (ze hebben twee heel mooie katten).quote:Op zondag 6 september 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Pff wat een klus @:Tele6, hoe lang wonen ze er al?
[..]
Ik zit dan echt wel vol maar ga of aan de diarree of heb honger. Mijn jongste kon het laatst niet op, lag in bed en zei mama ik heb honger nog ik nog een broodje?quote:Op zondag 6 september 2020 18:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Het ging om honger hebben, ik kijk niet naar kcal. Maar gewoon genoeg bestellenquote:Op zondag 6 september 2020 19:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
1250 voor een McChicken menu, 400kcal voor kipnuggets. Samen 1650 dus, volgens mij zit je als je zelf kookt en 1000kcal eet de eerste tijd wel vol
Als het echt lekker is, dan let ik niet op de calorieën inderdaad. Als iets niet zo lekker is, bijvoorbeeld een McDonald's maaltijd van 1800kCal en bovendien maar matig vult zodat je later nog meer gaat vreten, dan vind ik het zonde van de calorieën.quote:Op zondag 6 september 2020 22:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Het ging om honger hebben, ik kijk niet naar kcal. Maar gewoon genoeg bestellen
Van een happy meal krijg ik ook honger. En snackbar patat met snacks is ook vast niet gezond maar kan ook vullen.
Soms als rijst me denk ik vult heb ik daarna ook ineens trek.
Vertel danquote:Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb onder een FB bericht van RTV Noord over de relschoppers uit Bielefeld gereageerd "fake news, Bielefeld bestaat niet"
Conclusie, veel mensen kennen het Bielefeldcomplot niet
quote:Op zondag 6 september 2020 23:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb onder een FB bericht van RTV Noord over de relschoppers uit Bielefeld gereageerd "fake news, Bielefeld bestaat niet"
Conclusie, veel mensen kennen het Bielefeldcomplot niet
Een bloemlezing uit de reacties op mijn berichtquote:
quote:Heeft U ook een blauw oog opgelopen en is het daarom dat U in een staat van ontkenning bent ?
Verbazingwekkend dat U nog in staat was om deze bijzondere maar wel simpele reactie te geven .
Helaas is het niet aan U besteed om hier een serieuze tegenreactie op te geven.
Dus mijnheer een biefstuk op dat oog en volgende keer beter 😂
quote:derLudolf zeker niet opgelet bij aardrijkskunde.?? Bielefeld is een stad in Duitsland.
Ik had ook medestandersquote:derLudolf nou mijn tante woonde daar, is naar Hannover verhuisd, bij mijn neef gaan wonen toen zelfstandig wonen niet meer ging. Bielefeld bestaat. Dus weg met complottheorieën. De Amerikanen zijn daar meesters in en dat is in mijn ogen een zeer raar volk.
quote:Irma niet alles geloven wat op Wikipedia staat. Bielefeld bestaat niet. Ken je iemand uit Bielefeld? Ben je er wel eens geweest? Ken je überhaupt iemand die er is geweest?
Serieus!quote:Op zondag 6 september 2020 23:17 schreef derLudolf het volgende:
De "stad" Bielefeld looft overigens een miljoen euro beloning uit als je kunt bewijzen dat het niet bestaat
Of jij bent er simpelweg te oud voor. Dat kan ook.quote:Op zondag 6 september 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat het onder de noemer 'Duitse humor' valt ?
Het is satire en bedoeld als aanklacht tegen de onnozelheid van complottheorieën. Dat lijkt mij nou een goede zaak en niet iets om Duitsers over te bashen.quote:Op zondag 6 september 2020 23:34 schreef golfer het volgende:
Voor de Nederlanders onder ons: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bielefeldcomplot
Ik denk dat het onder de noemer 'Duitse humor' valt ?
quote:Op zondag 6 september 2020 23:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus!
Voor Lucky: https://en.wikipedia.org/wiki/Bielefeld_Conspiracy
Ik denk een andere sprinkhaan-soort uit het enorm brede rijk der Caeliferaquote:Op maandag 7 september 2020 08:03 schreef Kreator het volgende:
Is dit een bidsprinkhaan? Ik wist niet dat die in Europa leven.
https://imgur.com/a/1kpxjjI
Hij zit op ons balkon te chillen.
Ik denk het wel. Stoer.quote:Op maandag 7 september 2020 08:03 schreef Kreator het volgende:
In de groene versie zat die bij ons op de eettafel binnen !?quote:Op maandag 7 september 2020 08:03 schreef Kreator het volgende:
De Europese bidsprinkhaan bestaat zekerquote:Op maandag 7 september 2020 08:03 schreef Kreator het volgende:
Hier is het gewoon droogquote:Op maandag 7 september 2020 09:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De Europese bidsprinkhaan bestaat zeker. Nu weet ik niet of dat deze specifiek is, maar best goed mogelijk
![]()
Wat een klus @:Tele6 !
Het regent hier. Vannacht enorm harde donder(we zitten ook in een dal, dus alles kaatst enorm). Maar vanaf morgen weer zonnig weer. Wordt nog maar een dagje rustig aan doen dus.
Gisteren nog wel gezwommen. En al een beetje verkleurd
Ook nog ja! Tijdens het wandelen naar school net werd het gewoon warm!quote:Op maandag 7 september 2020 10:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En zonnig![]()
Mooie dag voor 8 uur zoomen![]()
Dat zal flink wennen zijn voor je.quote:Op maandag 7 september 2020 10:48 schreef Tally het volgende:
Vandaag begonnen aan mijn nieuwe dagindeling
De kinderen uit bed en na ontbijt en aankleden op school afleveren.
En dan thuis de zooi aan kant maken en dan een rondje vacaturesites
Das nu mijn nieuwe dagindelingEn daarna maar de boodschappen en zo.
Is bij jullie vorige week geen neerslag gevallen?quote:Op maandag 7 september 2020 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zal flink wennen zijn voor je.
Ik moest net een sprintje trekken. Het microdripsysteem van de moestuin stond al 18 uur aan, oeps. Halverwege de sprint bedacht ik dat die 5 seconden die ik ging besparen door er niet gewoon naar toe te sjokken echt het verschil niet gingen makenMaar niets aan de hand gelukkig. Voor de groente is het net alsof het urenlang zachtjes heeft gemiezerd, dat overleven ze wel.
Het is inderdaad prachtig weer. Ik hoop dat het nog een paar weken zo blijft, volgens de weersverwachting wel. We hebben nog in elk geval twee droge weekenden nodig. Het liefst lekker weer tot eind oktober, dan lassen we een winterstop in voor de tuin.
Maandag de 21e wordt hier eindelijk de beschoeiing aangelegd. Voor die tijd moeten we van alles voorbereiden. Vooral heel veel snoeien en ingegraven stenen en betonnen platen verwijderen. We zijn afgelopen weekend heel erg opgeschoten gelukkig dus erg veel stress is er niet.quote:Op maandag 7 september 2020 11:13 schreef Isabeau het volgende:
18 uur of 18 uur en 5 seconden, nee, dat maakt niets uit
Wat zijn de plannen dan waar je twee droge weekenden voor nodig hebt?
Wat wordt er allemaal geschilderd?quote:Op maandag 7 september 2020 11:19 schreef AnneX het volgende:
Hehe...upload gelukt
[ link | afbeelding ]
En vandaag komt eindelijk de schilder.
Droog weer voorspeld. Weekje werk denk ik.
Tis wel weer de maand dat de lokale bedrijven worden gesponsord.
Vanmiddag kan auto klaar zijn.
Het heeft niet enorm geregend hier. Het is ook afhankelijk van wat je hebt staan. Diep wortelende gewassen als kolen hebben niet zo vaak water nodig als tomaat en komkommer bijvoorbeeld. Maar meer dan een uur druppelen was eigenlijk niet de bedoelingquote:Op maandag 7 september 2020 11:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is bij jullie vorige week geen neerslag gevallen?
Hier hoef je echt niet te beregenen
Nee, dat is niet nodig. Het zijn gewassen die ofwel vorst kunnen weerstaan, of ik oogst ze voor het gaat vriezen. En mijn bakken zijn verhoogd, dus vorst aan de grond is geen groot probleem. En de grond is van goede kwaliteit en en laat een te veel aan regen goed door. Ik heb natuurlijk wel gewassen uitgekozen die herfst en winter kunnen weerstaan. Tomaten of aubergines kan je nu echt niet meer kweken.quote:Op maandag 7 september 2020 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Maak je dan een soort kasconstructie over die bakken, mocht er veel regen of vorst komen?
Duidelijkquote:Op maandag 7 september 2020 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat is niet nodig. Het zijn gewassen die ofwel vorst kunnen weerstaan, of ik oogst ze voor het gaat vriezen. En mijn bakken zijn verhoogd, dus vorst aan de grond is geen groot probleem. En de grond is van goede kwaliteit en en laat een te veel aan regen goed door. Ik heb natuurlijk wel gewassen uitgekozen die herfst en winter kunnen weerstaan. Tomaten of aubergines kan je nu echt niet meer kweken.
Da's een gewone sprinkhaan, zie de gewone voorpoten. Mooierd welquote:Op maandag 7 september 2020 11:19 schreef AnneX het volgende:
Hehe...upload gelukt
[ link | afbeelding ]
En vandaag komt eindelijk de schilder.
Droog weer voorspeld. Weekje werk denk ik.
Tis wel weer de maand dat de lokale bedrijven worden gesponsord.
Vanmiddag kan auto klaar zijn.
Ik heb ze qua prijs vergeleken met de leverancier die ik noemde.quote:Op maandag 7 september 2020 12:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik gebruik Albelli voor fotoboeken. Maar er zijn goedkopere alternatieven. Albelli is vaak wel degene met vernieuwingen die bij anderen later komen
Oh, gewoon bij de Aldi zo'n boekie laten maken dan.quote:Op maandag 7 september 2020 12:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet niet of mijn telefoonfoto's dat waard zijn, hoorik hoef echt niet meer dan een goedkope manier om m'n foto's te bundelen. Als ik niks vind, laat ik ze gewoon afdrukken en stop ik ze zelf in een klein boekje.
Geloof niet dat ik ooit een album voor 22 euro heb gemaaktquote:Op maandag 7 september 2020 13:01 schreef derLudolf het volgende:
Even vergeleken met Albelli, qua prijs zijn ze niet veel duurder en vlakliggend is standaard.
[..]
Ik heb ze qua prijs vergeleken met de leverancier die ik noemde.
¤22 standaard, en er komt nog ¤8 bij als je vlakliggend en hoogglans wil, wat daar inclusief is
Ik deed 't hier: https://foto.hema.nl/fotoboek-maken/quote:Op maandag 7 september 2020 12:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik weet niet of mijn telefoonfoto's dat waard zijn, hoorik hoef echt niet meer dan een goedkope manier om m'n foto's te bundelen. Als ik niks vind, laat ik ze gewoon afdrukken en stop ik ze zelf in een klein boekje.
Bij het idee daar nog langer te moeten werken? Of om zo'n gesprek te voeren?quote:Op maandag 7 september 2020 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
O man, de gesprekken voor contractverlingen in mijn maand worden ingepland in de komende week
Ik moet al janken bij het idee.
Bij het idee dat zij wel willen verlengenquote:Op maandag 7 september 2020 13:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij het idee daar nog langer te moeten werken? Of om zo'n gesprek te voeren?
Gewoon zeggen: verleng maar niet.quote:Op maandag 7 september 2020 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bij het idee dat zij wel willen verlengen
Journi print iets?quote:Op maandag 7 september 2020 12:45 schreef Tele6 het volgende:
Heeft iemand tips voor het laten maken van een foto-album? Ik wil een klein boekje maken van mijn foto's uit Frankrijk van afgelopen zomer. Vooral makkelijk en niet te duur
Ik vind het oprecht klote voor je dat je werken zo intens stom vind Phoebs.quote:Op maandag 7 september 2020 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bij het idee dat zij wel willen verlengen
Wat zeg je? Of snap ik foto-slang gewoon niet?quote:Op maandag 7 september 2020 13:31 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Yourni print iets?
Kom ook altijd met aitpmatsocj datum en plaats van de foto.
Hhhmmm mn auto correct was wat van de legquote:Op maandag 7 september 2020 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat zeg je? Of snap ik foto-slang gewoon niet?
Soortvan net als de druppelslangetjes van L_S vanmorgen?quote:Op maandag 7 september 2020 13:56 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Hhhmmm mn auto correct was wat van de leg
Thx
Saal doet het ook best aardig vind ik.quote:Op maandag 7 september 2020 12:49 schreef derLudolf het volgende:
Qua printkwaliteit moet je bij Profotonet zijn. Maar ja, dat zijn geen prijsstunters.
Fijn om te horen!quote:Op maandag 7 september 2020 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het gaat prima met T. Ik heb vandaag toevallig vrij, dus hij mocht nog een dagje bij mij blijven om bij te komen. We zijn naar de Ikea gegaan, waar het enorm druk was voor een maandag morgen...Wel gezellig, zo'n dagje zo.
Gelukkig dat het goed gaat. Was best een smakkerd.quote:Op maandag 7 september 2020 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het gaat prima met T. Ik heb vandaag toevallig vrij, dus hij mocht nog een dagje bij mij blijven om bij te komen. We zijn naar de Ikea gegaan, waar het enorm druk was voor een maandag morgen...Wel gezellig, zo'n dagje zo.
Dagje alleen bij mama zal hij vast heel leuk hebben gevonden. Fijn dat het goed gaat met mquote:Op maandag 7 september 2020 14:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Ben jij weer bijgetrokken van het vallen met fietsquote:Op maandag 7 september 2020 14:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dagje alleen bij mama zal hij vast heel leuk hebben gevonden. Fijn dat het goed gaat met m
Grotendeels wel, langer lopen daar is de enkel het niet mee eens, fietsen (gisteren per ongeluk 15 ipv 8 km) vond de knie niet leuk, maar het hersteld wel snel. Maar ik ontdek iedere dag weer meer blauwe plekkenquote:Op maandag 7 september 2020 14:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben jij weer bijgetrokken van het vallen met fiets
Hier het omgekeerde, ik lees alleen maar de krant van zaterdag (op zondagquote:Op maandag 7 september 2020 16:01 schreef borisz het volgende:
maar ik moet zeggen dat ik de krant op papier eigenlijk nooit meer lees.
Ben benieuwd! Was het vermoeiend?quote:Op maandag 7 september 2020 18:03 schreef Sarabi het volgende:
![]()
![]()
Brouwdag zit er op, was echt gaaf.
Zal morgen even een verslagje maken in ons topic.
Nu eerst een warm bad
Daarna sushi bestellen
Ja, toch wel.quote:Op maandag 7 september 2020 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Was het vermoeiend?
Oef, ben blij dat ik niet in jullie bestuur zit en ook dat dat hier niet speelt (heb genoeg sores hierquote:Op maandag 7 september 2020 18:01 schreef borisz het volgende:
Hmmmm... Brief VVE binnen over werkzaamheden Balkons 2021.... De stelpost is iets te laag ingeschat... Liggen nu drie opties op tafel.
1. Niets doen.
2 eenmalig bedrag (3500) en alles doen.
3. Alles uitsmeren over 3 jaar, maar ook een verhoging voor 50e per maand voor die drie jaar. Bestuur gaat voor 3.... Maar de vergadering zal een besluit moeten nemen... Denk dat het zal gaan tussen 1 of 3. Maar ja bij 3 het zal een pittige avond worden.
Wat moet er aan een balkon gebeuren wil het nog eens ¤3500 extra gaan kosten dan?quote:Op maandag 7 september 2020 18:01 schreef borisz het volgende:
Hmmmm... Brief VVE binnen over werkzaamheden Balkons 2021.... De stelpost is iets te laag ingeschat... Liggen nu drie opties op tafel.
1. Niets doen.
2 eenmalig bedrag (3500) en alles doen.
3. Alles uitsmeren over 3 jaar, maar ook een verhoging voor 50e per maand voor die drie jaar. Bestuur gaat voor 3.... Maar de vergadering zal een besluit moeten nemen... Denk dat het zal gaan tussen 1 of 3. Maar ja bij 3 het zal een pittige avond worden.
Wat nietquote:Op maandag 7 september 2020 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat moet er aan een balkon gebeuren wil het nog eens ¤3500 extra gaan kosten dan?
Want dat klinkt als redelijk wat (complex) werk waardoor optie 1 sowieso geen optie is?
Maar dan is 'niets doen' toch eigenlijk geen optiequote:Op maandag 7 september 2020 18:35 schreef borisz het volgende:
Wat niet. Betonwerkzaamheden. Vervanging hekwerk. En overige werkzaamheden aan de binnenkant zoals coating. En ja het is nodig dat is gewoon te zien.
Dan krijg je over tien jaar een dubbele rekening wrs... Met pijn in het hart ben ik op dit moment voor optie 3.quote:Op maandag 7 september 2020 18:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan is 'niets doen' toch eigenlijk geen optie
Thanksquote:Op maandag 7 september 2020 18:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Klinkt als een leuke en gelaagde dag Sarabi.
Nu lekker relaxen en sushi eten
Dat is vaak zo bij de ikea dat je denkt oooh valt mee hop in de kar, oooh valt mee hop in de kar en bij de kassa denk je shit ..quote:Op maandag 7 september 2020 19:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte voor je moeder, P!
Kaatje, vervelend dat je nog zo'n last hebt van je val!
Jagär, gelukkig gaat het goed na de val!
Sarabi, tof zo'n eerste dag brouwen! Geniet van de sushi!
Vast nog iets gemist.
Vandaag drukke dag gehad voor werk, maar wel fijn gewerkt. Nu op IKEA site bekijken of ik echt alles wil hebben wat in m'n winkelmandje zit, het is best veel geld zo bij elkaar
Waarom niet voor 2? Als dit speelt heb je met 1 of 2 jaar vast ook wel eens iets nieuws wat ook moet...quote:Op maandag 7 september 2020 18:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Dan krijg je over tien jaar een dubbele rekening wrs... Met pijn in het hart ben ik op dit moment voor optie 3.
Waarom? Omdat je zelf liever optie 2 hebt?quote:Op maandag 7 september 2020 18:43 schreef borisz het volgende:
Met pijn in het hart ben ik op dit moment voor optie 3.
Dat zou ik ook doen. Maar kleine kans dat het hele gebouw dat wil denk ik.quote:Op maandag 7 september 2020 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je zelf liever optie 2 hebt?
In een keer aftikken en laten vervangen die bende. Het moet toch gebeuren.
Uhu, maar goed, moet je in deze echt om anderen denken? Het gaat wel om je huis (=veel geld) en als ik aan balkons denk een stuk veiligheidquote:Op maandag 7 september 2020 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen. Maar kleine kans dat het hele gebouw dat wil denk ik.
Huis en haard helemaal in orde?quote:Op maandag 7 september 2020 20:45 schreef sigme het volgende:
Na 24u rijden (met korte slaappauze) kwamen wectegen 1u vanmiddag aan op ons landje. Inmiddels zijn we volledig geïnstalleerd, auto uitgeladen, dutje gedaan, rondje gelopen etc.
Cul-foto’tje; avondeten van restjes van het onderwegeten.
[ afbeelding ]
Je moet bij zulke zaken een meerderheid hebben, maar ook genoeg stemmersquote:Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, maar goed, moet je in deze echt om anderen denken? Het gaat wel om je huis (=veel geld) en als ik aan balkons denk een stuk veiligheid
Was't beetje te doen? En the foods ook zonder smelten overgekomen?quote:Op maandag 7 september 2020 20:45 schreef sigme het volgende:
Na 24u rijden (met korte slaappauze) kwamen wectegen 1u vanmiddag aan op ons landje. Inmiddels zijn we volledig geïnstalleerd, auto uitgeladen, dutje gedaan, rondje gelopen etc.
Cul-foto’tje; avondeten van restjes van het onderwegeten.
[ afbeelding ]
Moet er bij de woningeigenaren wel genoeg geld in kas zijn om dit in 1 keer te kunnen betalen. In dien dit niet kan is de X keer 50 Euro mogelijk wel een oplossing.quote:Op maandag 7 september 2020 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, maar goed, moet je in deze echt om anderen denken? Het gaat wel om je huis (=veel geld) en als ik aan balkons denk een stuk veiligheid
Dat snap ik dat er een meerderheid moet zijn... Maar goed, er zal wat ruimte zijn voor wat gelobby mocht er geen meerderheid zijn na een eerste stemming. De mensen die op optie 3 stemmen zullen met optie 2 ook nog wel kunnen leven maar niet met optie 1.quote:Op maandag 7 september 2020 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je moet bij zulke zaken een meerderheid hebben, maar ook genoeg stemmers
Spannendquote:Op maandag 7 september 2020 20:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ziet er goed uit sigme!
Zo, 8 uur online college volgen achter de rug. Zo'n dag laat precies genoeg tijd voor alle maaltijden, noodzakelijk huishouden, wat lichaamsbeweging en het in bed gooien van het kind. Morgen slechts 6 uurEn ondertussen staat de hut op funda en zijn de eerste bezichtigingen gepland
In een appartement koop je, simpel gezegd, het recht om er te wonen (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Appartementsrecht)quote:Op maandag 7 september 2020 20:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat snap ik dat er een meerderheid moet zijn... Maar goed, er zal wat ruimte zijn voor wat gelobby mocht er geen meerderheid zijn na een eerste stemming. De mensen die op optie 3 stemmen zullen met optie 2 ook nog wel kunnen leven maar niet met optie 1.
"Jow groep 2, als jullie 2 blijven stemmen doen wij dat als groep 3 ook"
Ik hoop niet dat ik ooit in een situatie terecht kom waarbij een ander individu beslist wat ik met mijn bezettingen moet doen...
Aha. En wat betreft dat rijtjeshuis, zie genoeg blokken die allemaal verschillende kleuren kozijnen hebbenquote:Op maandag 7 september 2020 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In een appartement koop je, simpel gezegd, het recht om er te wonen (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Appartementsrecht)
Dus ja, je moet met elkaar overleggen, zeker vwb grote uitgaven of ingrijpende veranderingen. Wij hebben (nog) geen zonnepanelen omdat een paar mensen dat niet vertrouwen (don’t ask). Dus over een paar jaar gooien we dat er weer in als die mensen er niet meer zijn![]()
Maar als jij een rijtjeshuis koop en je verft dat ding appeltjesgroen mag het ook niet
Ik las het en moest meteen aan jullie denken, mazzel gehad! En welkom thuis!quote:Op maandag 7 september 2020 21:21 schreef Kreator het volgende:
Vakantie was uitstekend getimed.
https://www.nu.nl/coronav(...)rpt-naar-oranje.html
Verder morgen naar een huis kijken.
Neen, wel ooit met zo'n spiraal een zwembad dat was gebouwd van bierkratten warmgestooktquote:Op maandag 7 september 2020 21:24 schreef fietsie het volgende:
@:DerLudolf ook al zoeen gebouwd?
https://9gag.com/gag/aWxbQEx
quote:Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
Moeders is naar de afdeling cardiologie verplaatst. Ben benieuwd waar dit eindigt
Oh jee, wat een zorg weerquote:Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
Moeders is naar de afdeling cardiologie verplaatst. Ben benieuwd waar dit eindigt
Ik wilde vragen of je nog in quarantaine ging maar als je naar een huis gaat kijken zal dat nietquote:Op maandag 7 september 2020 21:21 schreef Kreator het volgende:
Vakantie was uitstekend getimed.
https://www.nu.nl/coronav(...)rpt-naar-oranje.html
Verder morgen naar een huis kijken.
quote:Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
Daar kunnen ze haar hopelijk goed in de gaten houden.quote:Op maandag 7 september 2020 21:55 schreef PdeHoog het volgende:
Bedankt voor de tip. Heel makkelijk een mooi fotoboek. Uiteindelijk alsnog duur, maar iig makkelijk. In een kwartier of zo een album in elkaarquote:Op maandag 7 september 2020 13:31 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Journi print iets?
Komt ook altijd automatisch met datum en plaats van de foto.
Volgende stap van het onderzoek. Bloed en vocht hielp niet. Hart lijkt moeite te hebben met pompen.quote:Op maandag 7 september 2020 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Sterkte P!![]()
Uit voorzorg of is er iets gebeurd?
Niet echt. Wel heb ik bewust de voordeur nooit op het nachtslot, zodat de mensen die een sleutel hebben altijd binnen kunnen komen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Och wat een spanning P! Vervelend dat het nodig is. Hopelijk heeft ze een goede nacht vannacht en wordt het vanaf hier alleen maar weer steeds iets beter!
Aan degenen die alleen wonen, maken jullie je wel eens zorgen over als er iets gebeurt (er wordt ingebroken, je wordt heel ziek, je struikelt van de trap en breekt je been)? Ik had een beetje een nare lugubere droom (dat iemand me ging neersteken) en nu ik zo wakker lig na te denken voel ik me ineens heel kwetsbaar, of zo. Als ik voedselvergiftiging of zo heb en 's nachts flauwval/bewusteloos raak is er niemand die dat merkt, maar ik zou ook niet zo snel midden in de nacht een buur appen als ik zoiets voel aankomen denk ik. En als ik dat al doe lezen ze het wss de volgende dag pas. Als ik van de trap donder en een been oid breek en ik heb net niet m'n mobiel bij de hand dan heb ik toch wel een probleempje, als mensen kwaad in de zin hebben ben ik helemaal alleen en kan ik niks beginnen.. ik ben misschien wat angstiger ingesteld dan veel anderen, maar kan me ook weer niet zo voorstellen dat verder niemand over dit soort dingen nadenktmaar misschien heb ik dat mis. Hoe gaan jullie om met dat gevoel zo kwetsbaar te zijn? Of voelen jullie dat helemaal niet zo?
Ik heb voor ik ging samenwonen altijd met huisgenoten (eerst 9, daarna 2) gewoond dus ik was eerder ondanks single niet zo vaak echt alleen, altijd wel iemand thuis of in de buurt en als niet dan was dat altijd maar één nachtje of zo.
Ik heb 17 jaar alleen gewoond en ik herken het gevoel. Het is totaal niet productief en werkt alleen verlammend. Tuurlijk ga je ziek worden. Gegarandeerd. Ik heb een paar keer flinke griep gehad, buikgriep, paar keer goed door mijn rug etc.quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Och wat een spanning P! Vervelend dat het nodig is. Hopelijk heeft ze een goede nacht vannacht en wordt het vanaf hier alleen maar weer steeds iets beter!
Aan degenen die alleen wonen, maken jullie je wel eens zorgen over als er iets gebeurt (er wordt ingebroken, je wordt heel ziek, je struikelt van de trap en breekt je been)? Ik had een beetje een nare lugubere droom (dat iemand me ging neersteken) en nu ik zo wakker lig na te denken voel ik me ineens heel kwetsbaar, of zo. Als ik voedselvergiftiging of zo heb en 's nachts flauwval/bewusteloos raak is er niemand die dat merkt, maar ik zou ook niet zo snel midden in de nacht een buur appen als ik zoiets voel aankomen denk ik. En als ik dat al doe lezen ze het wss de volgende dag pas. Als ik van de trap donder en een been oid breek en ik heb net niet m'n mobiel bij de hand dan heb ik toch wel een probleempje, als mensen kwaad in de zin hebben ben ik helemaal alleen en kan ik niks beginnen.. ik ben misschien wat angstiger ingesteld dan veel anderen, maar kan me ook weer niet zo voorstellen dat verder niemand over dit soort dingen nadenktmaar misschien heb ik dat mis. Hoe gaan jullie om met dat gevoel zo kwetsbaar te zijn? Of voelen jullie dat helemaal niet zo?
Ik heb voor ik ging samenwonen altijd met huisgenoten (eerst 9, daarna 2) gewoond dus ik was eerder ondanks single niet zo vaak echt alleen, altijd wel iemand thuis of in de buurt en als niet dan was dat altijd maar één nachtje of zo.
Dat heb ik zeker wel gedacht..quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Nergens last van. Enkel bij klussen waar wat fout kan gaan de telefoon in de broekzak of deur/raam open om ingeval van nood hulp te kunnen benaderen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Heel soms. Een paar jaar geleden ging ik echt eens flink door mijn enkel. Uiteindelijk viel de klap mee en ik kon hinkend nog zelf met de bus naar moeders. Maar ja je bent dan wel beperkt. Uiteindelijk met rust en mijn enkel behandelen kwam het goed. Maar ja. Als de val verkeerd ging of had het erger kunnen aflopen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 02:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Hmm hier hartje Rotterdam.quote:Op dinsdag 8 september 2020 07:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Nergens last van. Enkel bij klussen waar wat fout kan gaan de telefoon in de broekzak of deur/raam open om ingeval van nood hulp te kunnen benaderen.
Indien niet, of slecht mobiel kan ik beneden op de bank slapen en er zijn steeds meer winkels die thuis bezorgen. En in geval van nood kan ik ook een beroep doen op de buren. Voordeel van een klein dorp.
Sterkte P. Hopelijk hebben ze het snel onder controle.quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgende stap van het onderzoek. Bloed en vocht hielp niet. Hart lijkt moeite te hebben met pompen.
Rot, veel sterkte. Hoop dat ze gauw het juiste vinden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgende stap van het onderzoek. Bloed en vocht hielp niet. Hart lijkt moeite te hebben met pompen.
Een topic voor verhuizende fokkers? Dat bestaat: K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #79quote:Op maandag 7 september 2020 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Spannend
Fok verhuistijd.
Moet dat ook geen topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |