Waarom negeer je de uitgebreide en sterk onderbouwde bijdrage van Monolith? Wel zo netjes om te reageren.quote:Op zondag 6 september 2020 11:11 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Racistisch zijn en het ontkennen van de aanwezigheid van racisme zijn compleet twee verschillende zaken. En in deze topicreeks hebben we het in principe niet eens gehad over nationalisme en migratie. Dit hele argument raakt dus kant noch wal.
quote:Op zondag 6 september 2020 10:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen argumenten. Alleen gejank over 'de MSM'.
Laten we de Guardian even links liggen want die was volstrekt niet relevant natuurlijk.
Dit is de onderliggende data van ACLED die verder niets met de Guardian van doen heeft. Wat klopt er volgens jou niet aan die data? Je ziet ook aan één van de eerste kaartjes ook wel waarom er zo'n obsessie is met Portland hier in deze reeks:
[ afbeelding ]
Als we dan kijken naar de verhouding rellen versus protesten, dan zie je wel dat het aantal protesten zo langzamerhand weer aardig op z'n retour is:
[ afbeelding ]
Er wordt ook specifiek gekeken naar of er sinds de meer law & order aanpak in Oregon een significante daling in gewelddadigheden te zien valt, maar dat lijkt ook niet echt het geval:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wetenschappelijke studies mogen bekritiseerd worden. Ik heb verder geen idee wat jouw educatieve achtergrond is, maar ik heb tijdens courses omtrent statistiek en research letterlijk als opdracht gekregen om wetenschappelijke studies (peer-reviewed zelfs) te bekritiseren omdat er bepaalde zaken in het research design of de conclusies niet klopten. Scholars zijn mensen, mensen zijn niet perfect, mensen maken fouten of kunnen een confirmation bias hebben enz.quote:Op zondag 6 september 2020 11:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wetenschappelijke studies zijn geen onderbouwing? Damn, dan ben je wel echt de weg kwijt hoor.
Het is vrij uitgebreid gedocumenteerd hoor. Maar blijf gerust in de ontkenningsfase. Alleen komt je verontwaardiging als dat benoemd wordt wat gespeeld over.quote:Op zondag 6 september 2020 11:00 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als ik jou een achterlijke debiel zou noemen en je zou toevallig zwart zijn dan wil dat nog niet zeggen dat dat racisme is. En dat is wel hoe het werkt/gaat in veel gevallen.
Maar blijf vooral denken dat er echt wel sprake is van structureel racisme zonder uberhaupt enige vorm van onderbouwing.
Veel nieuwe posts. Even overheen gelezen dusquote:Op zondag 6 september 2020 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom negeer je de uitgebreide en sterk onderbouwde bijdrage van Monolith? Wel zo netjes om te reageren.
[..]
Waar spreek ik de data betreffende de demonstraties tegen? Daar heb ik het niet over. Ik heb al meermaals aangegeven dat ik zelf ook van mening ben dat het gros van de demonstraties vredig zal zijn verlopen. Mijn punt was meer dat ook al is het een klein deel dat tot rellen, geweld en pyromanie leidt, zullen deze beelden (die overigens grotendeels uit Portland komen) zich waarschijnlijk sneller verspreiden dan beelden van een vredige demonstratie. De mens is nu eenmaal gericht op sensatie, helemaal op social media.quote:Op zondag 6 september 2020 10:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds geen argumenten. Alleen gejank over 'de MSM'.
Laten we de Guardian even links liggen want die was volstrekt niet relevant natuurlijk.
Dit is de onderliggende data van ACLED die verder niets met de Guardian van doen heeft. Wat klopt er volgens jou niet aan die data? Je ziet ook aan één van de eerste kaartjes ook wel waarom er zo'n obsessie is met Portland hier in deze reeks:
[ afbeelding ]
Als we dan kijken naar de verhouding rellen versus protesten, dan zie je wel dat het aantal protesten zo langzamerhand weer aardig op z'n retour is:
[ afbeelding ]
Er wordt ook specifiek gekeken naar of er sinds de meer law & order aanpak in Oregon een significante daling in gewelddadigheden te zien valt, maar dat lijkt ook niet echt het geval:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een kolder allemaal, je maakt ook nog eens veel aannames.quote:Op zondag 6 september 2020 09:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Extreemrechts fok wil graag zwelgen in gewelddadige BLM - Antifa protesten. Hoe meer hoe beter, hoe gewelddadiger hoe beter. Het bevestigt hun wereldbeeld dat anders gekleurde en linkse types gevaarlijk zijn die hun fijne rechtse nationalistische leventje onderuit willen trappen.
Diep van binnen vinden ze het idee van absolute gelijkwaardigheid van alle mensen, ongeacht ras, geslacht, afkomst, religie of sexuele voorkeur heel eng. Ze hebben iets van superioriteit nodig om zich veilig te voelen. Daarom ontkennen ze ook het bestaan van zaken als structureel racisme.
De huidige rellen bevestigen hun superioriteitswaan.
Haha, ja ik zag dit ook alquote:Op zondag 6 september 2020 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
https://9gag.com/gag/aGdG5A6
Ziet er au uit.
Probleem is dat antisemitisme tegenwoordig nog steeds wordt beschouwd als rechts geweld.(Jouw artikel komt van Anne Frank stichting, nuff said) Terwijl ik helemaal niemand kent die joden haat. En ik ben dan in jouw ogen extreem rechts. Joden zijn hartstikke vriendelijke mensen. Plegen geen criminele delicten, vallen niemand lastig om hen standpunten of geloof dan wel politieke keuzes.quote:Op zondag 6 september 2020 11:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wordt ‘rechts’ in sociaal-culturele zin opgevat, dan wordt uiterst rechts gekenmerkt door een zeer sterke vorm van nationalisme, racisme of xenofobie; dit is bijvoorbeeld de definitie die de Anne Frank Stichting hanteert. Deze nadruk op de culturele component van het links-rechts-spectrum is bij de term ‘extreem-rechts’ het meest gangbaar. Volgens de politicoloog-filosoof Urs Altermatt heeft het rechts-extremisme een aantal vaste bestanddelen die zich echter, afhankelijk van land, regio en zelfs individuele politicus, wisselend manifesteren.
• Ontkennen bestaan structureel racisme. Check!
• Sterk nationalistisch. Check!
• Sterk Anti-migratie Check!
Kotom, mijn definitie is precies dezelfde als die van de hele wereld, geen enkel probleem. Ontken je daarnaast ook nog structureel de inhoud van rapporten van onverdachte bron en vind je media als NYT en de Washington Post "fake", ja dan ben je behoorlijk van het padje.
Ik zie een heleboel woorden en geen enkel ervan ontkracht de conclusies uit die studies. Je hebt deze discussie hier over al vaker met anderen gevoerd. Waar het op neerkomt is dat je de conclusies niet aan wilt nemen maar in heel veel wooden kun je niet aan geven waarom. Maar je maakt er in ieder geval nog wooden aan vuil, das meer dan anderen hier doen.quote:Op zondag 6 september 2020 11:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Wetenschappelijke studies mogen bekritiseerd worden. Ik heb verder geen idee wat jouw educatieve achtergrond is, maar ik heb tijdens courses omtrent statistiek en research letterlijk als opdracht gekregen om wetenschappelijke studies (peer-reviewed zelfs) te bekritiseren omdat er bepaalde zaken in het research design of de conclusies niet klopten. Scholars zijn mensen, mensen zijn niet perfect, mensen maken fouten of kunnen een confirmation bias hebben enz.
De zogenaamde mostly peaceful molotov cocktail.quote:
Op kiwifarms hadden ze een twitterpost van een verpleegkundige die hem had willen helpen, maar werd weggestuurd door een "Karen" cop die zei dat de politie echte medics had. Maar ik ben een VERPLEEGKUNDIGE! The nerve!quote:Op zondag 6 september 2020 11:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Haha, ja ik zag dit ook al. Kan ik geen medelijden mee hebben, dit is natuurlijk een risico als je met een molotovcocktail gaat spelen. Het idee ook, om zo'n ding naar politie te gooien, compleet gestoord natuurlijk.
Donut kijker gespotquote:Op zondag 6 september 2020 11:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op kiwifarms hadden ze een twitterpost van een verpleegkundige die hem had willen helpen, maar werd weggestuurd door een "Karen" cop die zei dat de politie echte medics had. Maar ik ben een VERPLEEGKUNDIGE! The nerve!
Vorige week een filmpje gezien van een man die een paarse plek op zijn been van een rubberen kogel had. De echte antifa medics deden hem doen geloven dat hij aan het doodbloeden was en ze probeerden een tourniquet aan te leggen op een totaal verkeerde plek en gelukkig voor het slachtoffer op de verkeerde manier. Fucking larpers.
Ted Wheeler is nota bene de commissaris van politie. Hij faalt dus dubbel.quote:Op zondag 6 september 2020 11:35 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Burgemeester vanPortland wordt na 3 maanden ook wakker.
Het nummer van Technohead past hier best wel bij.quote:
Muziek + GIFje =quote:Op zondag 6 september 2020 11:48 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het nummer van Technohead past hier best wel bij.
Hij is gewoon ouderwets aan het hakken.
Wijs ze maar aan met je boude uitspraken:quote:Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef KareldeStoute het volgende:
Ontkenningsfase, straatje schoonvegen of bijzonder naïef dit.
quote:Op zondag 6 september 2020 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:
Hier wordt toch enkel gehuild als de extreemrechtse honden bij hun naam genoemd worden?
Voeg eens daad bij woord ipv een beetje in de rondte te blaten met je "extreem rechtse honden".quote:Op zondag 6 september 2020 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Toch wel, hier werd net nog fanatiek gehuild toen het gedrag van de extreemrechtse honden als zodanig werd benoemd.
Ik ben geen hond. Ik identificeer mij als een kat.quote:Op zondag 6 september 2020 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wijs ze maar aan met je boude uitspraken:
[..]
[..]
Voeg eens daad bij woord ipv een beetje in de rondte te blaten met je "extreem rechtse honden".
Fucking furries.quote:Op zondag 6 september 2020 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben geen hond. Ik identificeer mij als een kat.
quote:Op zondag 6 september 2020 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben geen hond. Ik identificeer mij als een kat.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You have to stop the Q-tip when there's resistance!
Trotse Amerikaanse patriots met werk en boten, versus werkloze lowlife drugjunkies die UBI willen en rellen.quote:Op zondag 6 september 2020 12:04 schreef dellipder het volgende:
Zoek de verschillen...;
[ twitter ]
[ twitter ]
Een keer gekeken naar de furry conventie van Nederland, maar ze hadden alleen al een a4tje aan regels om seksuele misstanden te voorkomen. Sindsdien ben ik otherkin.quote:
Ik ben iemand die het per defintie niet eens is met dat oeverloze "Ik ben een slachtoffer van vulmaarwatin" gejank. Ik ben dus ook iemand die van mening is dat dat hele BLM circus totaal geen reden heeft om te protesteren, het leven is niet eerlijk, deal with it. Klauwen uit de zakken en ga aan de slag met het verbeteren van je positie ipv in een hoekje te gaan zitten janken dat de hele wereld tegen je is en het allemaal de schuld van die boze witte man is.quote:Op zondag 6 september 2020 10:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zet zeker niet iedereen weg als extreemrechts. Echter degenen die het bestaan van structureel racisme ontkennen, die alle media die niet extreem-rechts zijn als verdacht wegzetten, die de onderliggende problemen onder de protesten (niet de rellen, de protesten) ontkennen, ja dat zijn extreemrechtse jankerds. Simpel zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |