abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194878257
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• BobbyMcGee: jonkje, 4 juni
• douche-eendje: Bas, 10 juni
• Taxibabe: Thomas, 9 oktober
• automatic_: Erwt, 25 oktober
• BellaaElisa: spruit, 29 oktober
• Bottoms_up: Protje, 13 november
• June.: draak, 24 november
• Sicilia: Juul, 30 november
• B.ertha: C./smurf, eind december
• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
pi_194878265
Laatste post uit vorig deel:

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vannacht wel een redelijke nacht gehad, 1 nachtvoedingen daarna kon ik hem als ik wilde gelijk wegleggen. Ik laat hem na een nachtvoeding altijd nog een paar minuten bij mij zitten, direct wegleggen met een bups melk in zijn maagje lijkt me ook niet fantastisch liggen. Zo kan het nog even zakken.

@:Hilmo hoe bevalt de crème?
pi_194880534
Fijn van de goede nacht Sunshine!

Ik ben gisteren ook met Frum naar het consultatiebureau geweest. Ze is nu ruim 5 maanden, 66 cm en 8155 gram. Goed gegroeid dus! Haar gewicht had wel een enorme sprong gemaakt, 2 kilo in 2 maanden. Was ineens van +0,5 naar +1,5. Maar goed, ik maak me er niet zo’n zorgen om.
pi_194885834
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Laatste post uit vorig deel:
[..]

Niet meteen terugleggen na een voeding sowieso. Ik hou haar minstens 10 minuten recht op en doe dan vaak nog een luier en dan nog 5 minuutjes rechtop. Dus inclusief voeding is mijn energie op als ik haar dan niet voor een slaapje weg kan leggen.

Hier had ze gisteren om 20:45 voor het laatst gedronken en daarna meldde ze zich pas om 4:45. Heel netjes, maar om 6:00 stond mijn wekker (moesten om 8:00 in de auto zitten) en mijn dag is dus om 4:45 begonnen vandaag. Dat hoeft van mij geen standaard te zijn als ik weer moet werken. Gelukkig heb ik nog een aantal weken thuis. O+
pi_194888153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Nolita het volgende:

[..]

Niet meteen terugleggen na een voeding sowieso. Ik hou haar minstens 10 minuten recht op en doe dan vaak nog een luier en dan nog 5 minuutjes rechtop. Dus inclusief voeding is mijn energie op als ik haar dan niet voor een slaapje weg kan leggen.

Hier had ze gisteren om 20:45 voor het laatst gedronken en daarna meldde ze zich pas om 4:45. Heel netjes, maar om 6:00 stond mijn wekker (moesten om 8:00 in de auto zitten) en mijn dag is dus om 4:45 begonnen vandaag. Dat hoeft van mij geen standaard te zijn als ik weer moet werken. Gelukkig heb ik nog een aantal weken thuis. O+
Oef, da's vroeg ja. Hopelijk had je genoeg koffie tot je beschikking c_/
pi_194888683
Oeh Nolita dat vind ik altijd pittig die laatste uren niet kunnen slapen. Hier ook vaak klaarwakker in de nacht. En me dan zitten aan te kijken met grote ogen haha. En die geluiden mijn hemel, kreunen, hijgen, piepen, van alles.

Sun, de billenzalf is echt geniaal. Ik ga die iedereen aanraden! Het CB was ook enthousiast er over vandaag omdat de billen er grotendeels normaal uit zien nu _O_ schimmel crème kunnen we wel mee stoppen, dat werkte niet meer.

CB vandaag gehad met 5 weken.stats: 5,5 kg en 57 cm. Prachtig op zijn eigen lijntje en de arts was zo fijn. Zo anders dan 5 jaar geleden. Pro bv en dragen enzo. Was zo positief over alles. :)
Het hele drink en slaapritme was wel in de war door het weg moeten vandaag. Telkens 1 borst en veel slapen. Nu weer in dromenland na weinig slapen dus vrees voor de nacht. De bibs speen is nog niet gelukt (1x met veel huilen geprobeerd als redmiddel maar borst was toen toch de oplossing).
pi_194888702
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:23 schreef Hilmo het volgende:
Oeh Nolita dat vind ik altijd pittig die laatste uren niet kunnen slapen. Hier ook vaak klaarwakker in de nacht. En me dan zitten aan te kijken met grote ogen haha. En die geluiden mijn hemel, kreunen, hijgen, piepen, van alles.

Sun, de billenzalf is echt geniaal. Ik ga die iedereen aanraden! Het CB was ook enthousiast er over vandaag omdat de billen er grotendeels normaal uit zien nu _O_ schimmel crème kunnen we wel mee stoppen, dat werkte niet meer.

CB vandaag gehad met 5 weken.stats: 5,5 kg en 57 cm. Prachtig op zijn eigen lijntje en de arts was zo fijn. Zo anders dan 5 jaar geleden. Pro bv en dragen enzo. Was zo positief over alles. :)
Het hele drink en slaapritme was wel in de war door het weg moeten vandaag. Telkens 1 borst en veel slapen. Nu weer in dromenland na weinig slapen dus vrees voor de nacht. De bibs speen is nog niet gelukt (1x met veel huilen geprobeerd als redmiddel maar borst was toen toch de oplossing).
Top Hilmo van de billenzalf!

Bibs is hier niet favoriet hebben we gemerkt. Meneer blieft de difrax beter.

En geluiden vanuit het ledikant snachts, check. Als ik niks hoor ga ik vaak nog even kijken offie wel ademt :')
pi_194888795
Vraagje. Wij gebruiken nu (nog) Nutrilon2, maar die is bijna op. Normaliter zou ik naar Nutrilon3 (vanaf 10mnd) gaan (heb er ook al 5 in huis, want was m’n persoonlijke bonus, haha), maar nu ga ik vanuit Insiders Hero Baby Nutrasense 2 (6-12mnd) testen. Mijn vriend mag dit ook, dus ik denk dat we voor 6/7 voeding weken hebben :@

Nu twijfel ik een beetje;
Maak ik eerst de Hero op en daarna terug naar Nutrilon.
Of andersom? Of het maakt allemaal geen drol uit?

Sowieso ga ik over de twaalf maanden heen en weet nog niet wat we dan doen. Neig dan gewoon naar normale melk. Overgang van BV naar KV1 en KV2 waren overigens geen probleem.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194888815
Mooie stats allemaal! Wij moeten 26/9 weer (11mnd en prikken). Laatste keer was digitaal, dus ben benieuwd naar de accurate statistieken :D :P
pi_194889003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:30 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Wij gebruiken nu (nog) Nutrilon2, maar die is bijna op. Normaliter zou ik naar Nutrilon3 (vanaf 10mnd) gaan (heb er ook al 5 in huis, want was m’n persoonlijke bonus, haha), maar nu ga ik vanuit Insiders Hero Baby Nutrasense 2 (6-12mnd) testen. Mijn vriend mag dit ook, dus ik denk dat we voor 6/7 voeding weken hebben :@

Nu twijfel ik een beetje;
Maak ik eerst de Hero op en daarna terug naar Nutrilon.
Of andersom? Of het maakt allemaal geen drol uit?

Sowieso ga ik over de twaalf maanden heen en weet nog niet wat we dan doen. Neig dan gewoon naar normale melk. Overgang van BV naar KV1 en KV2 waren overigens geen probleem.
Haha bonusboks. Wij hebben ook een toren staan.
Geen tips voor het afwisselen. Van bv naar kv was drama.
Kan je het ook tijdens de dag afwisselen of is dat al helemaal een slecht idee? Of mag dat niet voor het testen.
pi_194890470
Fijn Hilmo, van de zalf en het CB!
pi_194890610
Heeft iemand boeken of boeken die hij/zij aanraadt voor ouders met een baby?

Ik doe mijn best en je leert veel, maar elke dag leer je weer iets wat je graag al meteen had willen weten
pi_194895811
Als je in de plooi van de oksel een beetje wittig spul ziet, lijkt van dat babyhuidvet, is dat een smetplek? Het is niet rood verder. Wat doe ik ermee? Nu wat zinkzalf opgesmeerd maar misschien moet ik het er weg poetsen? We hebben hem niet elke dag de romper uit dus ik bekijk de oksel niet elke dag.

F heeft nu R zijn eerste pakjes aan O+ lijkt net R in de babytijd zo, best verwarrend haha. Maar mooi even wat foto's van maken. Leuk voor het fotoboek straks:vergelijking R en F in hetzelfde pakje hihi. En ik merk dat ik bij wil kopen qua kleding. Ik vind alles stom en stug wat we hebben. Sommige dingen al super oud. Gaat zonder problemen straks weg. Maar nu we niks meer kunnen hergebruiken vind de krent in mij dit wel super lastig haha. Wereldproblemen :') wel bij next nu wat besteld, wou toch wat nieuws.
pi_194895891
Fijn Hilmo dat de zalf goed werkt! Oh inmiddels nieuwe post van jou terwijl ik typ, haha. Thomas had soms ook wat huidsmeer onder zijn oksels, ik heb het gewoon steeds goed gewassen en gedroogd, verder niks.

Mooie stats verder hier! Qua ritme en slapen heb ik geen tips, alleen go with the flow. Als ik het ritme van Thomas weer door had, veranderde hij weer van ritme :')

Voor de fv gebruiken wij Kruidvat, we hebben een tijdje Hero gehad, konden we overnemen van een Fokster. Meneer blieft alles dus geen problemen gehad met overstappen en weer terug naar Kruidvat.

Meneer de Reus heeft weer een mega ontwikkeling gehad. Hij hopt tegenwoordig de hele benedenverdieping rond. De voerbakken van de katten en hond zijn niet meer veilig, 's morgens rustig wakker worden (meneer is nog steeds rond 6.00-6.30 uur wakker) is er dus niet meer bij :X. Hij trekt zich op aan van alles en nog wat. Hij brabbelt hele verhalen, ook tegen zijn speelgoed, haha! O+

Nog maar 5 weken en dan schuiven we door naar het volgende topic.. wat gaat de tijd hard, waar is mijn babietje gebleven?! :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194895984
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 08:14 schreef Hilmo het volgende:
Als je in de plooi van de oksel een beetje wittig spul ziet, lijkt van dat babyhuidvet, is dat een smetplek? Het is niet rood verder. Wat doe ik ermee? Nu wat zinkzalf opgesmeerd maar misschien moet ik het er weg poetsen? We hebben hem niet elke dag de romper uit dus ik bekijk de oksel niet elke dag.

F heeft nu R zijn eerste pakjes aan O+ lijkt net R in de babytijd zo, best verwarrend haha. Maar mooi even wat foto's van maken. Leuk voor het fotoboek straks:vergelijking R en F in hetzelfde pakje hihi. En ik merk dat ik bij wil kopen qua kleding. Ik vind alles stom en stug wat we hebben. Sommige dingen al super oud. Gaat zonder problemen straks weg. Maar nu we niks meer kunnen hergebruiken vind de krent in mij dit wel super lastig haha. Wereldproblemen :') wel bij next nu wat besteld, wou toch wat nieuws.
Ik poetste het altijd voorzichtig met weg en dan goed droogdeppen.
pi_194896152
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 08:14 schreef Hilmo het volgende:

De baby zalf werkt ook goed voor smetplekken hè. A had er eentje bij zijn schaamstreek. Met een dag was het weg.
pi_194896318
Ja dat stond me bij dat je dat zei sun. Maar ik wist niet of dit een smetplek is of gewoon huidsmeer. Denk het laatste dus gewoon poetsen. Had die babyzalf idd gesmeerd (bedoelde ik met zinkzalf).
pi_194897737
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:37 schreef Hilmo het volgende:
Ja dat stond me bij dat je dat zei sun. Maar ik wist niet of dit een smetplek is of gewoon huidsmeer. Denk het laatste dus gewoon poetsen. Had die babyzalf idd gesmeerd (bedoelde ik met zinkzalf).
Poetsen zou ik in eerste instantie niet doen. Voor hetzelfde geld is het wel een smetplek en boen je de boel open. Smetplekken kunnen heel snel ontstaan, dus als je bijvoorbeeld gisteren nog niks gezien hebt dan kan dat heel goed.
pi_194898539
Het zit er al even. Ik dacht dat het van de bevalling kwam en daarna durfde ik er niet meer aan te komen behalve goed droog houden en deppen. Heb nou wat vaker gedept en daarna babyzalf gedept. En de volgende maat rompers maar gepakt, dat gaat snel :o
pi_194899797
Ik zal alvast even een berichtje maken om dit topic nu weer in de actieve topics te krijgen. :9
Gisterenavond is onze dochter geboren. O+
pi_194899975
Gefeliciteerd NJ! Ik zat net in het zwangerschapstopic te lezen. Prachtige naam. O+
pi_194901337
Gefeliciteerd en welkom NJ!!
pi_194901454
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zal alvast even een berichtje maken om dit topic nu weer in de actieve topics te krijgen. :9
Welkom! O+
pi_194904323
Gezellig hier verder kletsen NJ over babys
pi_194905483
Dank, dank, dank! O+

We hebben vanavond gewoon als gezin samen aan tafel gezeten met het avondeten. Baby uiteraard nog niet op haar eigen plekje maar gewoon bij ons, maar gewoon met z'n vieren aan tafel. Bizar.

Ze lijkt nog erg tevreden en stil, slaapt veel. Maar ja, waar vergelijk je het mee en wat kun je zeggen na 23 uur?

Zojuist trouwens geboorteaangifte gedaan. Digitaal.. Moest dat bij jullie ook digitaal?
pi_194905935
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Jaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd NJ!
pi_194905967
Wat klinkt dat fijn NJ. O+
Volgens mij zijn de meeste baby’s de eerste week redelijk tevreden, stil en slaperig. Klinkt in ieder geval herkenbaar voor mij. ;)

Hier moest vriend nog gewoon naar de gemeente, maar L was pas de 12de baby van het jaar dus kan me voorstellen dat ze daarvoor geen digitaal domein gaan inregelen. In gemeenten waar veel baby’s geboren worden lijkt het mij een prima plan, zeker met Corona.
pi_194912738
Gefeliciteerd NJ! Lekker genieten nu.

Klinkt heel vervelend, uitslag en smetplekjes. Hier nooit gezien, hebben blijkbaar veel geluk gehad.
  zondag 6 september 2020 @ 10:44:55 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194913181
Welkom NJ en gefeliciteerd!
pi_194923394
We hebben dit weekend een eerste tand *O*
Totaal niet doorgehad dat die eraan kwam, geen koorts en geen stinkende luiers.
Hij is superlaat maar hij is nog altijd dik twee maanden sneller dan zijn moeder. Die heeft het eerste jaar tandenloos doorgebracht :D
pi_194923626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:39 schreef exode het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd NJ!
O+ O+ Dankje!
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:41 schreef Nolita het volgende:
Wat klinkt dat fijn NJ. O+
Volgens mij zijn de meeste baby’s de eerste week redelijk tevreden, stil en slaperig. Klinkt in ieder geval herkenbaar voor mij. ;)

Hier moest vriend nog gewoon naar de gemeente, maar L was pas de 12de baby van het jaar dus kan me voorstellen dat ze daarvoor geen digitaal domein gaan inregelen. In gemeenten waar veel baby’s geboren worden lijkt het mij een prima plan, zeker met Corona.
We herkennen het hier in elk geval totaal niet van onze oudste. :9 Heel ander kind vooralsnog.

Ben ook als de dood voor het moment dat het huilen zeg maar begint. Maar misschien is het wel gewoon heel anders nu.
pi_194923664
Gefeliciteerd NJ! Wat een heerlijke start van jullie gezin van vier O+

Bottoms dat t maar een voorbode voor al de tandjes mag zijn! Stiekem zonder klachten _O_

Hier gisteren mijn verjaardag gevierd met z’n viertjes naar de Efteling *O* O+ :D ik schoot al vol zodra ik de drempel over stapte :') het was zoooo leuk met oudste en prulleke vond alles best. Chillen en slapen in de wagen, méga afgeleid drinken op een bankje of een steen, stukken pannenkoek van m’n bord grijpen :D en in de doek en drager flirten met iedereen die maar naar dr keek O+ Ze is zoooooooo gezellig echt een traktatie dit kind! Zo leuk ook de reacties van andere als ze weer vol zat te lachen naar random mensen :D Echt jongens als ieder kind zoals zij zou zijn en elke bevalling zo fijn dan wilde ik dr wel 10! De spanning van zwanger zijn en niet te vroeg bevallen kan me gestolen worden en we voelen ons zeeeeer gezegend met ons duo dus het zal zeer hoogst waarschijnlijk hier bij blijven maar wat prijzen we onszelf toch gelukkig O+
pi_194923667
Je hebt er gewoon 2 nu NJ :) wiehoeee. Geniet met zijn 4tjes. En ik kijk uit naar ee foto's op IG.
pi_194923670
Vandaag lijkt de productie een beetje op gang te komen. Hoop het, want de lijn zit nu bijna op -10%

Morgen gaat de oudste naar de opvang, dus hebben we een dagje met z'n drieën. O+
pi_194923733
Oh en NJ zo kan het dus ook! Ik hoop dat het huilen dus mooi nooit begint bij jullie tweede! En super als de productie nu al op gang komt! *O* lekker cocoonen morgen O+
pi_194924032
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:52 schreef Bottoms_up het volgende:
We hebben dit weekend een eerste tand *O*
Totaal niet doorgehad dat die eraan kwam, geen koorts en geen stinkende luiers.
Hij is superlaat maar hij is nog altijd dik twee maanden sneller dan zijn moeder. Die heeft het eerste jaar tandenloos doorgebracht :D
Jeej *O*

Dat klinkt als een heerlijke dag @Zo-is-dat O+
pi_194925115
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh en NJ zo kan het dus ook! Ik hoop dat het huilen dus mooi nooit begint bij jullie tweede! En super als de productie nu al op gang komt! *O* lekker cocoonen morgen O+
Met de eerste hadden we vanaf moment één enorm veel borstvoeding, eerste keer kolven (dag 2) gaf al3/4 volle flesjes. (Geloof 90cc per borst). Dus die paar druppels die er tot nog toe uit komen voelt heel gek. :+

Je gaat toch alles vergelijken, maar ja, gewoon een ander kind, andere zwangerschap. :9
pi_194926311
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Met de eerste hadden we vanaf moment één enorm veel borstvoeding, eerste keer kolven (dag 2) gaf al3/4 volle flesjes. (Geloof 90cc per borst). Dus die paar druppels die er tot nog toe uit komen voelt heel gek. :+

Je gaat toch alles vergelijken, maar ja, gewoon een ander kind, andere zwangerschap. :9
:o jeetje! Had ze niet enorm overproductie dan? Kan me voorstellen dat dit even schakelen is dan .

Ik heb bij de eerste weken lang alleen kunnen kolven omdat hij prematuur was, was ook heel benieuwd hoe dat deze keer zou gaan. Moesten eventjes geduld hebben maar ik kan t blijkbaar ook met alleen aanleggen O+ Het is echt elk kindje anders ja

Hopelijk snel meer dan een paar druppels dan en meteen goed op elkaar afgestemd 🤞🏽
pi_194931146
Zo-is-dat wat klink je ontzettend gelukkig O+

NJ, ja dat is even wennen om niet teveel te vergelijken hé haha. Hier ook hoor. Bv ga je toch ook vergelijken ja. Hopelijk trekt het snel bij en komt ze weer goed aan.

Hier gaat alles eigenlijk uitstekend! Denk dat de nachtelijke huilbuien gewoon honger was al die eerste weken :@ wij maar troosten en denken van krampjes. Ik zie nu aan F dat als hij wakker wordt dat er krampjes zijn. Oefeningen van de osteopaat helpen enorm om die te laten gaan. _O_ heb ik dat filmpje met oefeningen hier al gedeeld? Denk voor iedereen erg nuttig/interessant. Hij krijgt snachts een ritme, áls hij rond 18.00/19.00 uur tenminste clustert. Hij huilt snachts eigenlijk helemaal niet meer. Wel meer spugen maar is te overzien. En jongens wat gaat de tijd toch snel. :'( ik zou er stiekem zo nog een willen maar ja grotere kids vind ik minder leuk en ze worden vanzelf groot :X
pi_194932618
Ik heb het omgekeerde. Ik zou mezelf geen babymoeder willen noemen. Ik vind het leuker vanaf een jaar of 1. Ik vind de babytijd pittig en soms ook gewoon helemaal niet leuk.

Net trouwens voor het eerst weer bij het CB geweest en hij groeit prima. Mevrouw was ook best aardig :) Ze gaf als tip om de drie, R's toe te passen en daar wil ik wel in mee gaan. Dat is hier namelijk nog steeds ver te zoeken. Passen jullie dat toe op jullie babies?

[ Bericht 52% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-09-2020 13:12:51 ]
pi_194933363
Nee geen vast ritme aangehouden hier, we volgen haar en soms volgt ze ons. Er komt vanzelf wel een soort van ritme in nu een half jaar later. Ongeveer 1 slaapje s ochtends al snel, een langer slaapje rond of na de lunch, een kort slaapje ergens in de middag. Vaak slaapt ze ergens op de dag nog een mini dutje. Gaat fijn zo! Op de klok is gewoon echt niks voor ons.
  maandag 7 september 2020 @ 14:08:52 #42
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194933966
Wij hebben nu wel regelmaat, maar hij is ook ruim 10mnd. Merkte overigens dat de regelmaat al (meer) kwam toen hij naar de opvang ging. Als we weggaan en hij heeft maar een kort slaapje of in de auto, dan is het maar zo.
Verder proberen we vooral in de avond wat rust in de bouwen, voor het naar bed gaan, maar hij gaat soms zelf druk doen haha.

Buiten kruipt hij overigens (tijgeren doet dan zeer), maar binnen tijgert hij (want dat gaat sneller).
pi_194935777
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 22:26 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

:o jeetje! Had ze niet enorm overproductie dan? Kan me voorstellen dat dit even schakelen is dan .

Ik heb bij de eerste weken lang alleen kunnen kolven omdat hij prematuur was, was ook heel benieuwd hoe dat deze keer zou gaan. Moesten eventjes geduld hebben maar ik kan t blijkbaar ook met alleen aanleggen O+ Het is echt elk kindje anders ja

Hopelijk snel meer dan een paar druppels dan en meteen goed op elkaar afgestemd 🤞🏽
Achteraf gezien; ja. We dachten toen dat het 'gewoon ruim' was, maar kennelijk was het eerder idioot veel. :9
pi_194935809
Na vannacht de conclusie dat ze zichzelf nog niet goed (genoeg) op temperatuur kan houden en dat daar alle energie nog naar toe gaat. Vandaar dat ze ook niet goed en niet genoeg drinkt. Voor vandaag alleen even kolven en niet aanleggen, want ze valt gewoon in slaap aan de borst.

Met kolven nu al twee keer 80-90 cc. Dus bijna een dubbele voeding, dus dat gaat goed. O+

Liggen nu veel huid op huid om op te warmen, extra kruik en extra dekens in bed en zien dat ze gaat opwarmen.
Vanmiddag deed ze haar ogen een beetje meer open, dus dat was heel fijn!
pi_194935831
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het omgekeerde. Ik zou mezelf geen babymoeder willen noemen. Ik vind het leuker vanaf een jaar of 1. Ik vind de babytijd pittig en soms ook gewoon helemaal niet leuk.

Net trouwens voor het eerst weer bij het CB geweest en hij groeit prima. Mevrouw was ook best aardig :) Ze gaf als tip om de drie, R's toe te passen en daar wil ik wel in mee gaan. Dat is hier namelijk nog steeds ver te zoeken. Passen jullie dat toe op jullie babies?
Voor ons geldt dat eerst ook hoor. Heel lief en schattig is ze nu, maar ik vind het pittig. Zelfs na 3 dagen alweer. Daarin moet het absoluut niet te snel gaan hoor, maar kijk ik wel uit naar dat het meer een mensje is dan zo hulpeloos. :@

Wij pogen heel erg naar de R's, maar nog meer het kijken naar je kind.. Soms kan ik zo m'n best doen om het ritme aan te houden, maar als ze ergens niet aan toe is, dan wil het gewoon nog even niet.
pi_194935838
Wij hebben nu een behoorlijk strakke regelmaat, maar daar vraagt de smurf ook zelf om. Het eerste halfjaar was er geen enkele regelmaat in de zin van de klok, maar we hielden wel regelmaat aan met vaste volgordes. Tot op zekere hoogte, want met een enorm wisselend slaapschema kruis je nou eenmaal soms andere agenda's.
De andere R'en hebben we wel echt geprobeerd aan te houden.
pi_194938961
We vermoeden verborgen reflux bij A. Al een aantal dagen heel veel huilen en het was ons al langer opgevallen dat hij soms als hij ligt probeert te slikken. Je hoort dat hij daar de eerste paar keren moeite mee heeft. Verder overstrekken en een zuur ruikende adem.

We hebben nu een schepje JBPM in zijn fles gedaan en we gaan hem nu na de voeding een half uur recht op houden. Hoop dat dat al verbetering brengt. Het is zo kut om je kind zo over zijn toeren te zien ;(
pi_194950419
Oei zo sneu is dat sun! Hopelijk helpt het.

NJ oh dat vele slapen door sufheid hadden wij ook, maar dan niet door te koud maar gewoon door te weinig drinken omdat hij niet kon aanhappen nog. Dat is pittig. Op zich heb je er geen werk van maar normaal baby gedrag is het niet. Lekker huid op huid idd. En zien dat ze sterker wordt. Gaat vast snel beter.

De zorgen vind ik ook pittig en heb regelmatig al gehad van aaaah maar verder is dit echt mijn ding wel. Dat verzorgende vind ik zo heerlijk. En ik vind het nu met vijf weken al een heel eigen karakter en mensje O+ dreumes vind ik ook een geweldige tijd trouwens, daarna vind ik het ontzettend pittig vanaf 2 (=nee }:| ).

Hier komen we in de 6 weken sprong geloof ik. Drie dagen in de nacht nog zoveel meer geluid maken met kreunen enzo en dat was vannacht op zijn ergst. Elke voeding viel verkeerd leek het. het krampjes hoogtepunt. Nou ja ,zal misschien nog erger worden de komende dagen want 6 weken zijn we nog niet (helemaal vanaf uitgerekende datum }:| )

De R's: geen idee eigenlijk. Hebben geen drukte over het algemeen, badderen doen we niet zo vaak dus reinheid weet ik niet en regelmaat: op zich wel, R komt minimaal elke drie uur, borst, verschonen, borst en dan poging tot slapen/draagzak.
pi_194951313
Het kdv belde net, C. heeft koorts. Mijn man heeft hem opgehaald en ik werk gewoon door, maar mijn moederhart wil natuurlijk liefst ook naar huis ;(
Wel echt balen, net een extra opvangdag besteld voor morgen en dan mag hij niet gaan. Moeten we het zelf rooien.
pi_194957862
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

Rust en regelmaat. Ja daar doen ze het goed op. Maak de vaste rituele voorspelbaar.

Ik vind het juist jammer dat we alweer uit de baby tijd zijn. Nooit meer een vers babietje...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194959541
Korte update is dat ze hier nu behoorlijk is afgevallen, dus we actief bezig zijn met kolven, (bij)voeden en verwarmen. Het kolven gaat gelukkig wel als een trein, dus daarover geen klagen. Wel fikse stuwing(sklachten) nu, dus we houden het uitdagend! :9

Leuk is wel dat het al is gelukt de geboortekaartjes vandaag al de deur uit te doen. O+
pi_194963333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Korte update is dat ze hier nu behoorlijk is afgevallen, dus we actief bezig zijn met kolven, (bij)voeden en verwarmen. Het kolven gaat gelukkig wel als een trein, dus daarover geen klagen. Wel fikse stuwing(sklachten) nu, dus we houden het uitdagend! :9

Leuk is wel dat het al is gelukt de geboortekaartjes vandaag al de deur uit te doen. O+
Ohh leuukk! Zo benieuwd!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194965615
Gefeliciteerd NJ! Hopen dat ze snel weer aankomt!

Hebben jullie babies ook favoriete liedjes? Wij hebben bijna altijd wel muziek aan staan, radio of youtube o.i.d. Meneer heeft een stuk of 5-6 liedjes waar hij dan als een gek op gaat hoppen! _O- Zo schattig! O+ Hij vindt Rammstein geweldig maar ook Bob Marley, haha!

Oh en hij is vandaag 11 maandjes!
pi_194966246
Nachtelijk bezoek aan de huisartsenpost, check oO<

Smurf heeft een dubbele oorontsteking ;( Hij had heel hoge koorts (39.6) dus ff gegoogeld waar op te letten en wanneer we naar de huisarts zouden moeten. Daar stond bij dat snelle ademhaling i.c.m. kwijlen reden is om direct de dokter te bellen. Ik twijfelde nog omdat hij altijd veel kwijlt, dus eerst 'app de dokter' gebruikt. Die wilden toch dat we de HAP belden en die wilden weer dat we langskwamen. Om middernacht stonden we weer buiten met antibiotica.

Het arme ventje vond het niet leuk om uit zijn bed geplukt te worden, hoewel het dan weer ontzettend interessant was om 's nachts een half uur buiten te wachten in het donker en om papa en mama in mondkapjes te zien. Het onderzoek was heel zielig, ook omdat we wat afstand moesten houden terwijl de arts hem onderzocht.
pi_194970213
Och dat laatste is wel zielig B.ertha ;( dat snapt een baby toch niet. Bij alle zorgverleners mocht ik tot nu toe in elk geval bij baby zijn. Anders zo zielig idd.

Ik ga vannacht de cosleeper schuin zetten. Word helemaal gek van de geluiden, hij heeft duidelijk last van iets en dat moet met drinken te maken hebben maar slaapt wel. Ik slaap dus niet }:| en dat is niet echt fijn. Hij slaapt op mij dan wel prima maar ook dan slaap ik niet. Dacht ook aan reflux, hij spuugt wel geregeld maar geen zure adem en hij krijst niet. Misschien CB eens vragen/chatten, want zo trek ik het ook niet heel lang. Man heeft hem vannacht een paar uur op hem gehad. Kon ik even slapen. Overdag slaapt hij wel stil. Gek toch? Ik ga eens filmen snachts.
pi_194970644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:46 schreef Hilmo het volgende:
Och dat laatste is wel zielig B.ertha ;( dat snapt een baby toch niet. Bij alle zorgverleners mocht ik tot nu toe in elk geval bij baby zijn. Anders zo zielig idd.

Ik ga vannacht de cosleeper schuin zetten. Word helemaal gek van de geluiden, hij heeft duidelijk last van iets en dat moet met drinken te maken hebben maar slaapt wel. Ik slaap dus niet }:| en dat is niet echt fijn. Hij slaapt op mij dan wel prima maar ook dan slaap ik niet. Dacht ook aan reflux, hij spuugt wel geregeld maar geen zure adem en hij krijst niet. Misschien CB eens vragen/chatten, want zo trek ik het ook niet heel lang. Man heeft hem vannacht een paar uur op hem gehad. Kon ik even slapen. Overdag slaapt hij wel stil. Gek toch? Ik ga eens filmen snachts.
Wij hebben ook het bedje schuin gezet. Dat icm goed laten boeren en minimaal 5 minuten rechtop laten zitten na elke voeding heeft erg geholpen :) Hier trouwens ook stil slapen overdag. Bij ons kwamen de geluiden pas na een nachtvoeding. Bij jou ook?
pi_194972004
Elke baby heeft toch reflux? Wat teveel is komt er uit. Pas als het er niet uit komt en ze brandend maagzuur erbij krijgen word het een probleem.

Mijn beide kindjes moesten toen ze zo klein waren goed boeren en minimaal 15-30 minuten rechtop. Als we dat netjes deden was er niks aan de hand, gingen ze te snel terug dan kwam het omhoog. Na verloop van tijd werd dat beter, nu nog geregeld een golf spuug soms ook zomaar een uur of twee na de voeding bij t op de buik spelen maar het geeft verder helemaal geen problemen, dus dat kan ook :)

Hopelijk snel een oplossing zodat je ook kan slapen Hilmo!

En veel beterschap voor Smurf Bertha :{
pi_194972451
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wij hebben ook het bedje schuin gezet. Dat icm goed laten boeren en minimaal 5 minuten rechtop laten zitten na elke voeding heeft erg geholpen :) Hier trouwens ook stil slapen overdag. Bij ons kwamen de geluiden pas na een nachtvoeding. Bij jou ook?
Ja absoluut, alleen bij nachtvoeding en de laatste avond voeding voor ik ga slapen (rond 19.00 clusteren). Overdag als hij slaapt is hij super stil dus ja. Boeren blijft een ding. Ik blijf alle technieken en boer-houdingen achter elkaar toepassen maar er komt dan niks. Dat is al snel vijf minuten en dan denk ik hup weer verder slapen :@ dan gaat het daar misschien mis. Maar hoe zit je er zelf dan bij die vijf minuten rechtop? Ik wil mijn hoofd dan zo graag neerleggen :O
En hoe rechtop? Volledig verticaal?
pi_194972610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ja absoluut, alleen bij nachtvoeding en de laatste avond voeding voor ik ga slapen (rond 19.00 clusteren). Overdag als hij slaapt is hij super stil dus ja. Boeren blijft een ding. Ik blijf alle technieken en boer-houdingen achter elkaar toepassen maar er komt dan niks. Dat is al snel vijf minuten en dan denk ik hup weer verder slapen :@ dan gaat het daar misschien mis. Maar hoe zit je er zelf dan bij die vijf minuten rechtop? Ik wil mijn hoofd dan zo graag neerleggen :O
En hoe rechtop? Volledig verticaal?
Nee, niet helemaal verticaal, hij zit met zijn rugje tegen mijn buik en ik zak zelf wat onderuit. Zo kan hij ook weer in slaap vallen (als hij daar zin in heeft }:|) en kan ik 'm daarna wegleggen.
pi_194973390
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
We vermoeden verborgen reflux bij A. Al een aantal dagen heel veel huilen en het was ons al langer opgevallen dat hij soms als hij ligt probeert te slikken. Je hoort dat hij daar de eerste paar keren moeite mee heeft. Verder overstrekken en een zuur ruikende adem.

We hebben nu een schepje JBPM in zijn fles gedaan en we gaan hem nu na de voeding een half uur recht op houden. Hoop dat dat al verbetering brengt. Het is zo kut om je kind zo over zijn toeren te zien ;(
Heeft de JBPM geholpen bij jouw zoontje? Cb heeft het mij ook aangeraden maar tot op heden nog niet geprobeerd, ik was bang dat ze dan niet meer voldoende zou drinken want sneller vol
pi_194974174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:50 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Heeft de JBPM geholpen bij jouw zoontje? Cb heeft het mij ook aangeraden maar tot op heden nog niet geprobeerd, ik was bang dat ze dan niet meer voldoende zou drinken want sneller vol
Ja, hij krijgt in elke fles één schepje. Wij hebben het van kruidvatmerk. Wij zien zeker wel verbetering. Hij huilt niet zoveel meer na een voeding. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij minder drinkt. Ook snachts niet, hij komt gewoon om de drie/vier uur.
pi_194974659
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, hij krijgt in elke fles één schepje. Wij hebben het van kruidvatmerk. Wij zien zeker wel verbetering. Hij huilt niet zoveel meer na een voeding. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij minder drinkt. Ook snachts niet, hij komt gewoon om de drie/vier uur.
Dank voor je reactie, goed om te horen, wellicht het proberen waard dan
pi_194974799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:56 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Dank voor je reactie, goed om te horen, wellicht het proberen waard dan
Als het niet bevalt is het iets waar je ook zo weer mee kan stoppen :)
pi_194974871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als het niet bevalt is het iets waar je ook zo weer mee kan stoppen :)
Ja dat is ook zo. Ik geef borstvoeding dus dan zou ik meer moeten gaan kolven. Nou gaat ze vanaf volgende week naar het kdv en dan drinkt ze daar sowieso afgekolfde melk dus we zouden deze week eens kunnen proberen of t bevalt. Dank
pi_194974922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:08 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Ik geef borstvoeding dus dan zou ik meer moeten gaan kolven. Nou gaat ze vanaf volgende week naar het kdv en dan drinkt ze daar sowieso afgekolfde melk dus we zouden deze week eens kunnen proberen of t bevalt. Dank
Kijk naar je kind. Het kan namelijk wel diarree (of obstipatie) en krampen veroorzaken.
pi_194975365
Wij hebben ook geklooid met jbpm maar ivm fulltime borstvoeding werd het nooit een succes.
Maar ik heb me er toen wel heel erg in verdiept en er zijn ook veel tegengeluiden. Bijvoorbeeld dat de reflex er niet mee verdwijnt maar ze dus alleen maar dikkere melk opgeven. Omdat het zo dik is, komt het niet naar boven en denk je dus dat het probleem verholpen is, maar het blijft juist langer in de slokdarm door die dikte en richt daar dus meer irritatie aan.

Iets om op te letten :s)
  woensdag 9 september 2020 @ 21:08:34 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194977654
Bij prul zei het cb ook jbpm, de kinderarts was het er niet mee eens en zei wat Bertha zegt: dat het wel indikt, maar niks echt oplost. Da's natuurlijk niet per se voor iedereen zo, maar blijf vooral naar je kindje kijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194977895
Hier na advies arts bij CB halve dosis johannesbroodpitmeel bij flesvoeding gegeven. Nooit meer. Enorme kutnacht achter de rug, gast heeft zes uur lang aan een stuk zich overstrekt en keihard geschreeuwd. Wat heb ik hem aangedaan

Kinderarts uit het ZH vertelde later zonder dit verhaal te kennen dat hij niet gelooft in de werking van JBPM

Bij ons gaf hij af en toe mondjes terug. Geen hele voedingen.
pi_194981266
Ik denk dat je gewoon naar je kind moet kijken. Hier heb ik wel het idee dat het prima werkt. Niet meer onrustig tijdens de fles opdrinken (of veel minder), en geen gehuil en gekrijs na een fles meer.

Ik ga wel als het pakje bijna op is afbouwen naar een half schepje per fles. Kijken hoe dat gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 10-09-2020 06:51:44 ]
pi_194981300
De samenstelling van de jbpm maakte bij ons veel uit. Wij hadden toen een die weinig toegevoegde stoffen had. (Groen deksel, met de zoekfunctie vind je vast de naam wel die ik vaker genoemd heb) Die van Kruidvat gaf ellende, maar die pure heb ik lang gebruikt op advies van de kinderarts. Ik gaf een paar lepeltjes voorafgaand aan bv en halverwege nog een keer.
pi_194981314
Als ik sommige moeders lees op verschillende fora, die mikken zo 4 á 5 scheppen van dat spul in een voeding. Dan krijg je toch cement :o
pi_194986867
Plaatje bij het praatje;

+ nog één;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194987155
Och NJ wat een popje O+

Las op bv site ook over dat spul dat het bij bv beter niet gebruikt kan worden om redenen die hier ook staan.

Ik heb vanaf 2 uur vannacht niet geslapen door geluiden van kreunen en persen ondanks boertje, rechtop houden, schuin bedje. Man had F al een keer paar uur bij hem gehad dus wou hem niet nog een keer lastig vallen. Ellendig. Heb gechat met CB. Die zei krampjes klinkt het en heb je al infacol geprobeerd. Geniaal, waarom was ik daar nog niet op gewezen haha. Bij R ook gebruikt, kwam me bekend voor. Dus meteen gehaald en nu gebruikt. Vannacht hoorde ik 3 uur na de voeding nog gewoon belletjes lucht in zijn buikje. Kan niet anders dan dat zijn dus. Nou hopen dat dit werkt. Maar dit was bij R denk ik ook wel het geval en die is met 8 weken na pure uitputting van mijn kant naar zijn kamer verhuisd (en sliep toen door). Moet het nu niet zover laten komen maar hij gaat vannacht bij mijn op de kamer. Vind hem nog te klein om alleen op de kamer te liggen :'( overdag hoor ik het nu ook, nu ik erop let. Maar dan is het niet storend want hij huilt niet.

En oh help de kraamtijd is officieel voorbij nu het precies 6 weken geleden is. :o waar blijft de tijd, echt hoor. Ik kan er niet bij. Morgen afsluiting gesprek met arts, telefonisch dus geen lichamelijke controle. Ik weet niet goed wat ik wil bespreken eigenlijk. Ik kan dingen over de bevalling vragen, maar wat? En mijn onderkant ziet er wat gek uit, anders dan anders. En ik voel soms ook hechtingen die ik niet meer zou moeten kunnen voelen... Bloeden is gelukkig voorbij eindelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hilmo op 10-09-2020 16:48:34 ]
pi_194987734
Ach NJ wat een schatje! O+
pi_194991280
Wat een dropje NJ!

Ooo men... Meneer heeft vorige week het kruipen ontdekt. Hij stond al even aan de salontafels, maar heeft nu ontdekt dat je ook kan stappen aan de tafeltjes. Oh en hij stond vandaag in de box. Toen kwam ik hem vandaag ophalen op KDV. Zat hij op z’n knieën op een speelbedje (niet gevaarlijk of hoog hoor, haha) met z’n handen tegen de ramen te tikken _O-

Hallo. Doe eens rustig :{
Gaat opeens super snel.
pi_194992626
wat een schatje NJ O+

@Hilmo: bij mij heeft de verloskundige nog even mijn hechtingen gecheckt en wat tips gegeven om 't beter te laten genezen. Ben blij dat ik 't even nagevraagd had :Y

Miepie was begin van de week weer een beetje verkouden, dus maar wat colostrum gegeven en ze is sinds vanmorgen weer zichzelf. Ze kan steeds beter dingen beetpakken en vindt vooral labeltjes super interessant! Zit ze dan rustig een tijdje aan te plukken :D En ze kan sinds deze week ook doordraaien van rug naar buik en weer terug *O*

Lukt het jullie om door te slapen? Wij hebben babyfoon en ik heb 'm van de week gewoon uitgezet omdat ik in mijn onderbewustzijn zo lig te waken :X Ik werd wakker omdat ze hoestte in d'r slaap en ik lag daarna voor de zoveelste keer uren klaarwakker in bed. Vind 't echt stom van mezelf maar doe er niks aan :X

(Ze slaapt een deur verder dan worden we wel wakker van het gehuil)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194993527
Wij hebben de babyfoon eigenlijk nooit mee naar boven genomen en op het nachtkastje gehad. Wat jij al zegt; als hij los gaat, dan hoor ik hem wel.
Tegenwoordig slapen wij ook met oordoppen, omdat we alsnog alles horen :s) En dat geeft een hoop rust!
pi_194994244
Hilmo; ik had ook geen vragen bij de nacontrole, maar ik vond het fijn om de periode zo te kunnen afsluiten. Ook de vorige keer heb ik ondanks bevallen met medische indicatie de nacontrole met de vk gedaan ipv met een gyn die niet eens mijn bevalling heeft gedaan (watvoor meerwaarde heeft dat!?!). Ze heeft dan toch 9 maanden begeleiding geboden dus ik vond het wel prettig. We spraken kort over de bevalling en ze had ook nog advies mbt baby en balans met peuter. Toen ik de deur uitging vroeg ze of ze me nog eens terug gaat zien. :D

Wat betreft babyfoon. Toen peuter de eerste keer op haar eigen kamer sliep ben ik me helemaal kapot geschrokken toen ze wakker werd, want ik hoorde het dus in stereo. :+
Sindsdien het geluid uit, want het beeld vond ik erg handig om in te kunnen schatten of ik eruit moest of dat ze verder ging slapen.
L slaapt nu nog in de co-sleeper en dat houden we nog wel even zo. In november moet ik deze geleende terug geven (ivm baby op komst bij de eigenaar). Dan gaat ze of op de eigen kamer of in het ledikant op onze kamer. We gaan het zien.

En overdag slaapjes lukken hier het beste in de kinderwagen vooralsnog. Dat gaat vrij aardig als ik haar erin leg, speen geef en nog even aai. Pogingen in het ledikant boven eindigen vaak in no-time met paniekerig huilen. Wellicht een kwestie van blijven proberen, maar met een peuter thuis die me dan achterna naar boven komt rennen als baby huilt en ‘mee wil helpen’ lukt het L al helemaal niet meer om in slaap te vallen. :') Wanneer ik L beneden laat slapen heeft peuter niet de behoefte om te helpen. Hoe doen anderen met meer kinderen dat?
Want nu heb ik dus maar 2 dagen in de week de mogelijkheid om het te oefenen wanneer peuter op de opvang is.
pi_194997315
Ja babyfoon zou ik uitzetten dan. Ik zou ook overal wakker van worden. F sliep vandaag bij man op de kamer. De avond begon met uren krampjes en 8 borsten gehad ofzo. Mijn hemel. Laatste poging nog een Keer infacol en borst en toen sliep hij eindelijk, doodmoe, en kon hij in de cosleeper bij man. Toen kwam hij elke drie uur, op zich prima. En dat werkte wel goed. Nog wel doodmoe want het is wat onrustiger met heen en weer lopen maar ik heb wat slaap gehad!

Qua eindcontrole: ik was medisch en had na de kraamweek een telefoontje van VK die aangaf niet de 6 weken eindcontrole te doen. Vond ik gek want grotendeels bij hun gelopen en de arts die me zo gaat bellen, heeft me alleen een beetje gehecht... Verder niks. Dus wat nou te bespreken en hechtingen kan ze telefonisch niet eens zien. Zal je zien dat ik daarvoor weer naar zkh moet komen en daar heb ik dan eigenlijk geen zin in, zoveel heb ik er niet op aan te merken. Vond het wel wat lullig nu achteraf dat de VK niet dat eindgesprek doet. Nou ja nu kan ik zkh wel bedanken dat ze de zorg toen hebben overgenomen want de VK was nog steeds overtuigd dat F niet heel zwaar was geweest bij langer doorlopen }:| :X
pi_194998541
Wij hebben ook de babyfoon 's nachts aan, maar inderdaad geluid uit. Ik vind het wel handig om even te kijken of hij nog weer gaat slapen of niet. Als we namelijk de kamer opgaan is de kans dat hij nog weer gaat slapen nihil.
Shine bright like a diamond.
pi_194998801
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:28 schreef June. het volgende:
Wij hebben ook de babyfoon 's nachts aan, maar inderdaad geluid uit. Ik vind het wel handig om even te kijken of hij nog weer gaat slapen of niet. Als we namelijk de kamer opgaan is de kans dat hij nog weer gaat slapen nihil.
Ik heb hem om die reden ook op de slaapkamer. Babyfoon staat uit, maar als ik geluid hoor dan zet ik hem even aan om te kijken. Als ze rechtop in bed zit dan ga ik erheen, anders slaapt ze waarschijnlijk wel weer verder.

Als ik elke keer haar kamer op zou gaan dan wordt ze te wakker en is de kans op verder slapen inderdaad een heel stuk kleiner.
pi_194999536
Ah dat is wel een goede. Babyfoon aan maar de handset dan uit en pas aandoen als je wat hoort of alleen beeld. Gaan wij tzt ook zo doen.

Nou had telefoon van de arts dus. Super fijn gesprek. Even wat dingen nog gevraagd (of ik kantje boord keizersnede zat, nee dus) en met vaseline mag ik de hechtingen masseren. ^O^ ik heb ze bedankt voor het adekwaat overnemen van de zorg omdat de vk nog steeds niet geloofde dat het een groot kind zou zijn geweest bij langer doorlopen... En deze arts zei duidelijk nu, bij langer dan 40 weken doorlopen had ik hem niet natuurlijk kunnen krijgen waarschijnlijk en dat was mijn grootste angst. Er komt geen derde meer (beetje :'( ) maar anders wou ik dan direct bij ziekenhuis onder controle.
pi_195000245
Nog even terugkomend op baby alleen op kamer laten slapen, wij doe dit sinds kort wel en dat draagt positief bij aan mijn nachtrust en humeur :+

Ik bedacht me laatst dat A. sinds kort ook overdag alleen in zijn bedje slaapt (regelmatig een uur of 3/4 aan een stuk) en wordt wakker als hij honger heeft. Hetzelfde wat er snachts eigenlijk gebeurd. Dus tsja, waarom niet snachts alleen laten slapen dacht ik... Als je erbij slaapt ga je toch letten op van alles, althans ik wel.

Babyfoon hebben we op het één na hardste geluidje en deur van Kamer waar baby slaapt staat open. Dat is iets waar ik me fijn bij voel. Maar eigenlijk gaat het prima zo. Baby slaapt snachts en wij ook weer :)
pi_195003549
Met de oudste zijn we volgens mij zelfs in de kraamweek al over gegaan op de eigen kamer. Ze maakt(e) zoveel geluid met het slapen dat wij zelf niet meer sliepen. Deuren open, dan hoorde we alsnog echt genoeg, maar ook genoeg niet dat we zelf konden slapen.

Nu staat de wieg vooralsnog goed naast ons bed. O+
pi_195004796
Ja ik denk dat ik ook niet gemaakt ben voor baby naast het bed helaas. Als man over twee weken moet gaan werken, wil hij ook wel eens slapen en dan gaat hij maar op eigen kamer, en ik babyfoon dus idd.
pi_195016891
Wij hebben vannacht de baby in een slaapzak gedaan. We merkten dat hij dekentjes niet fijn vindt. Hij heeft tot 8 uur geslapen *O* Uiteraard wel met nachtvoedingen tussendoor, maar wel heel fijn.

Vanmiddag ga ik voor het eerst alleen met 2 kids op pad, best spannend! Eventjes lekker uitwaaien op het strand, samen met mijn vader O+ Kan wederhelft ook even bijkomen van een drukke week.

[ Bericht 37% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-09-2020 10:42:47 ]
pi_195017685
Spannend sun en leuk! Veel plezier vanmiddag. Ik ben nog niet alleen met twee kids op pad geweest. Laat staan met eentje haha.
Goed van slaapzak ook! Ik ga het hier ook proberen. Strak instoppen woelt hij toch los. Heb je er dan nog een lakentje over of dat niet? Ik weet niet meer hoe ik dat bij de eerste deed :@

Vannacht ging zo ook wel prima, bij mijn man op de kamer. Ik slaap tenminste.
Ik heb maat 50 en 56 kleertjes in de aanbieding in het verkoop topic. Met pijn in het hart :'(
pi_195017782
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:06 schreef Hilmo het volgende:
Spannend sun en leuk! Veel plezier vanmiddag. Ik ben nog niet alleen met twee kids op pad geweest. Laat staan met eentje haha.
Goed van slaapzak ook! Ik ga het hier ook proberen. Strak instoppen woelt hij toch los. Heb je er dan nog een lakentje over of dat niet? Ik weet niet meer hoe ik dat bij de eerste deed :@

Vannacht ging zo ook wel prima, bij mijn man op de kamer. Ik slaap tenminste.
Ik heb maat 50 en 56 kleertjes in de aanbieding in het verkoop topic. Met pijn in het hart :'(
Nee, geen lakentje. Echt alleen een slaapzak. Wij hebben bij de Hema een fijne gekocht. Zonder mouwen en niet al te dik. Warmte blijft bij ons vrij lang in huis hangen, dus dan is dit wel warm genoeg. Pluspunt is dat je je baby na het voeden zo in bed kan leggen. Niet meer bedje instoppen, want daar werd de mijnes ook weer wakker van.
pi_195017855
Lekker Sun, geniet ervan!

Ik heb voor het eerst gesport sinds een jaar! Proefles bootcamp. Was heftig maar ook onverwacht lekker :s)
pi_195019236
Oh knap en lekker bezig B.ertha! Ik ga in oktober weer beginnen bij de fysio.

Ah ja ideaal sun. Ik heb een dunne van hydrofiel en een dikke van hydrofiel en ook nog een van IKEA dus slaapzakken genoeg. Wij verschonen nog bij elke voeding want veel poep en plas en nog gevoelige billetjes. Dus zon ding zou wel uit moeten bij ons. Maar ik ga binnenkort wel over.
Die verrekte AH luiers zorgden wel duidelijk voor rode billen. Het ging echt weer mis met de billen ondanks billenzalf dik smeren. Nu weer Kruidvat consequent gebruiken en het gaat weer goed. ^O^

We zitten wel echt op hoogtepunt krampen. Hele ochtend huilde F, en spugen van de melk. Nu eindelijk slapen gelukkig .
pi_195020074
De kruidvat luiers doen het hier ook best oké nu! Ze zijn nét even iets kleiner nog dan die van Pampers lijkt het. Past nog iets beter bij onze (kennelijk) kleine dame. Ze lijkt nu mooi in de luier maat 0 te zijn gegroeid.

Verder is aan het aankomen O+ warm blijven O+ en ogen openen O+
Denk dat ze na het weekend richting geboortegewicht gaat (hoewel, die poepluiers vannacht.....) ! Vannacht is ze voor het eerst zonder heetwaterkruik naar bed geweest, alleen nog Zensy kruiken gebruikt. En na het voeden heeft ze haar ogen eindelijk een beetje open. Zien we de oogjes ook nog 'ns! :D
pi_195022315
Nu we het toch over luiers hebben.. Laatste pak maat 4 van kruidvat droog en vertrouwd aangebroken, dus wilde weer nieuwe halen. Echter is de verpakking grotendeels veranderd. Droog en vertrouwd is er gelukkig nog wel, maar heeft 1 van jullie die andere geprobeerd?

Vorig jaar had de kruidvat ook hun luiers aangepast wat een stom aan kritiek opleverde. Ik had zo'n pak van een vriendin gekregen en inderdaad: stukken minder fijn, luier rook enorm naar plas, doorlekken etc. Bij droog en vertrouwd heb ik dat helemaal niet.
pi_195024022
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:33 schreef June. het volgende:
Nu we het toch over luiers hebben.. Laatste pak maat 4 van kruidvat droog en vertrouwd aangebroken, dus wilde weer nieuwe halen. Echter is de verpakking grotendeels veranderd. Droog en vertrouwd is er gelukkig nog wel, maar heeft 1 van jullie die andere geprobeerd?

Vorig jaar had de kruidvat ook hun luiers aangepast wat een stom aan kritiek opleverde. Ik had zo'n pak van een vriendin gekregen en inderdaad: stukken minder fijn, luier rook enorm naar plas, doorlekken etc. Bij droog en vertrouwd heb ik dat helemaal niet.
Nieuwe verpakking, zelfde stomme luiers als vorig jaar!
pi_195024207
NJ, Fijn dat het de goede kant op gaat en de oogjes open gaan. Maat 0 jeetje haha. Kleine dame. Hier gaan we naar maat 3 zo langzamerhand. Maat 2 Kruidvat maken we nog even op. Dan gaan we over naar maat 2 pampers pure en daarna bonbebeb maat 3 en AH maat 3 maar die als laatste ivm die billetjes. Kruidvat ook erg tevreden over.

Poeh die 6 weken sprong is pittig. Veel huilen, krampen, drinken, weinig slapen.
pi_195026069
't gekke is dat ze qua gewicht en lengte prima gemiddeld is geboren. (50cm/3300gr) Wel redelijk afgevallen eerst, maar voor mijn gevoel zijn de luiers maat 0 echt alleen voor de mini mini's. :9
pi_195028349
Opvallend inderdaad NJ, hier ongeveer dezelfde geboortestatistieken (50,5 en 3340) maar maat 1 voldeed prima. Inmiddels in maat 2 en dat past nog wel even denk ik. Ze begint wel al rolletjes in d’r bovenbenen te krijgen.

Kleine maat 50 zijn hier ook alweer opgeborgen; grote 50 en 56 past nu prima en kleine 62 zelfs ook al! Het gaat alweer te snel hoor.
Ze doet het verder prima. Alleen vandaag geen enkel slaapje langer dan 15 minuten gelukt. :{ Niet zo handig als je meters wil maken met al het verfwerk wat nog moet in huis. Maarja in ieder geval 1 hele kamer van een laag verf kunnen voorzien en hopelijk haalt ze de slaap vannacht in. :+
  zondag 13 september 2020 @ 10:54:02 #97
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195034394
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:13 schreef NicolasJoy het volgende:
't gekke is dat ze qua gewicht en lengte prima gemiddeld is geboren. (50cm/3300gr) Wel redelijk afgevallen eerst, maar voor mijn gevoel zijn de luiers maat 0 echt alleen voor de mini mini's. :9
Ons zoontje (49cm en 3655gram) heeft een hele tijd in 0 gezeten. Ging prima. En daarna ook best lang in maat 1. Beide Kruidvat overigens. Pampers viel wat ruimer dacht ik. Hij is best smal bij z’n heupjes.

Qua Kruidvat 4; ik had (achteraf) beide soorten, maar merkte eigenlijk geen verschil. Het doorlekken is op één hand te tellen en toen dat was, was het omdat hij veel draaide in bed.
pi_195035728
Wij zitten met vandaag 1 maand oude baby ook al op 2 van kruidvat. Maarrr, ik heb ook een baby dat met 42 weken geboren is. Bij het cb ook; 'jeetje, wat een grote baby! '. Ja, mijn baby krijgt dezelfde afspraken als babies die eerder geboren worden en met dezelfde tijd er tussen.... Had van vk gehoord dat doorlopen tot 42 weken niet veel voorkwam terwijl ik wel het idee had dat dat vaker gebeurde.

Overigens zat hij kwa lengte een lijntje boven het gemiddelde en kwa gewicht op het bovenste lijntje :7
pi_195037867
Hier ging maat 1 prima, enkel maat 0 gehad toen hij onder de uv lamp moest. En dat met 50cm en 3100g.

Sunshine, wij hadden het andere uiterste. Geboren met 37+1. Dus niet vroeg genoeg om prematuur te zijn dus hij werd op de gewone curve gemeten. Gelukkig hielden ze er wel een beetje rekening mee.

SPOILER
pi_195042540
Ja bouw heeft natuurlijk ook grote invloed op welke luier fijn zit.

Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered haha }:| nu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.

Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
pi_195044850
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:

Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered haha }:| nu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.

Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
Dat avondeten herkenbaar! We hebben nu een wipstoel die we bij ons zetten en dat werkt wel een beetje.

Dat laten huilen lukt mij in eerste instantie ook niet, maar na een tijdje als ik er al meer dan een uur mee bezig ben, word ik er wel steeds makkelijker in :@ As in dat ik niet de drang heb direct me bezig te houden met baby, maar dat ik eerst iets af maak waar ik mee bezig ben.
pi_195046479
Huilen tijdens etenstijd sowieso. Nét als eten klaar hebt, of het nu ontbijt, lunch of avondeten is, dan willen de kinderen tijd en aandacht. :9
pi_195047446
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:

Ik heb raffi van done by deer bij het verschoonkussen hangen en sinds een week of 2 is dat heel interessant door het spiegeltje dat erin zit. Afgelopen week dus ook een speeltje met spiegeltje in de kinderwagen gehangen.
Verder vindt ze de Tiny love te gek voor 1 cyclus. Als ie uitgaat en ik zet m opnieuw aan is ze het zat.
Komende week wil ik de speelmat eens uitproberen waar diverse speeltjes aanhangen.

Tijdens het eten zit ze in de newborn set van de triptrap erbij als ze wakker is. Ik kan dan makkelijk met 1 hand/arm haar troosten en ondertussen eten. Meestal is dat genoeg. Ben dus heel blij met die newbornset!
pi_195048213
NJ wat een prachtig popje, gefeliciteerd! O+

Onze mini leek ook altijd exact in de gaten te hebben hoe laat we precies gingen eten, ook al was het elke dag een compleet ander tijdstip. Superirritant. Nu gaat ze tussen 18:30 en 19:00 naar bed, meestal beginnen we daarna met koken en dan eten. Best laat, maar ervoor vind ik het eigenlijk leuker om de tijd ook echt aan haar te besteden nu dat nog gewoon zo kan.

Soms denk ik terug aan de eerste 12 weken waarin de avonden echt heeeel zwaar waren door krampjes, poe. Wat een contrast, nu denk ik vaak "goh, ook ongezellig eigenlijk dat ze de hele avond slaapt" :D
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_195052077
Huilen tijdens het eten: check. De eerste weken/maanden hebben wij ofwel na elkaar gegeten ofwel zaten we op de bank en had ik Prot en mijn bord op het voedingskussen liggen. Zo kon ik eten en troosten :)
Het was gelukkig een fase en nu zit hij gezellig bij aan tafel. Maar het is idd zwaar.

Zijn hier nog baby's die niet willen ontbijten? De ochtendfles is altijd lastig geweest (met bv was dit ook heel vervelend) maar tegenwoordig gaat er weinig tot niets in. Geen fles, pap, brood. Hij slaapt door, had nu 12 uur niets gehad en dan nog wil hij niets. Voor ons is het al niet heel fijn maar op opvangdagen is het helemaal ruk. Ik vind het vervelend om telkens te moeten opschrijven dat hij niets binnen heeft. Er wordt wel verwacht dat hij iets op heeft als hij gebracht wordt.
pi_195052524
Smurf begon niet alleen te huilen tijdens het eten, hij had zelf ook honger. Zat ik weer te voeden terwijl ik met een lepel mijn eten naar binnen moest schuiven }:| Het maakte ook niet uit hoe laat we gingen eten, dat varieert nogal maar hij begon bijna altijd te mekkeren zodra het op tafel stond 8)7

Geen ervaring met slecht ontbijten Bottoms, bij ons juist vaak 's avonds.
pi_195052594
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:57 schreef B.ertha het volgende:
Smurf begon niet alleen te huilen tijdens het eten, hij had zelf ook honger. Zat ik weer te voeden terwijl ik met een lepel mijn eten naar binnen moest schuiven }:| Het maakte ook niet uit hoe laat we gingen eten, dat varieert nogal maar hij begon bijna altijd te mekkeren zodra het op tafel stond 8)7

Haha hier ook altijd. Niets wekt een baby zo doeltreffend als een moeder met een bord warm eten voor haar neus :D
pi_195052727
Jeetje apart hé, jullie dus net zulke ervaringen. De tinylove was bij R en vele 2014 baby's Dé uitkomst. Nu (nog) niet. Nou ja gedeelde smart maar hihi.

Laten huilen heb ik ook wat minder moeite mee als ik al tijd bezig ben idd sun. Dat merk ik ook. Of als ik super veel moet doen qua was ofzo.

Gister zo'n gekke drinkdag. Vaak slapen smiddags na 1 borst. Half 6 laatste voeding en niet geclusterd :o de hele nacht lag ik doorweekt te zijn en vanochtend plofborst ondanks 3 voedingen (half 11, 4 uur en half 8).volgende keer maak ik hem wakker savonds voor de andere borst.
pi_195059281
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
pi_195067246
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
Ik denk niet dat dat perse aan de kleur zwart ligt... hier zijn de witte tafelpoten, afstandbediening etc ook favoriet. :) :D
pi_195067301
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).
pi_195068042
Oh dat is ook slim :Y
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:45:13 #113
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195077076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:48 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).
Moeten wij ook nog even gaan regelen haha.
pi_195089142
@Bottoms_up: Hoop dat jullie allebei een goede bevalling hebben gehad O+

@Hilmo: Huilen tijdens etenstijd schijnt normaal te zijn en als ze zo klein zijn dan huilen ze omdat ze iets nodig hebben. Dus lekker bij je houden..

Manlief heeft vaak genoeg mijn eten moeten snijden zodat ik tussendoor een hap weg kon werken. Het is bij ons met de tijd over gegaan, nu kunnen we weer normaal eten :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_195091905
Frum is vandaag geopereerd. Alles is gelukkig goed gegaan. Nu opknappen. Hopelijk zijn we in/na het weekend weer thuis.
pi_195092621
Wat fijn Quattro O+ Hopelijk komen jullie nu eindelijk in rustiger vaarwater
pi_195094872
Fijn quattro! Ga duimen voor een voorspoedig herstel O+
pi_195106772
Oef fijn Quattro!

Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
pi_195107158
Fijn dat het goed gegaan is quattro! Nu lekker vertroetelen en hopelijk snel weer thuis.

Hilmo, ik heb dat ook lang gehad maar nooit een aambei gespot/gevoeld. Het kan ook gewoon een scheurtje zijn. Het voelde bij mij alsof het telkens openscheurde en dan was er ook wat bloed. Ik had het voor de zwangerschap ook al en na de bevalling heeft het een hele tijd geduurd.
pi_195107713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!

Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
Met een spiegeltje kijken?
pi_195109304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 16:34 schreef QuattroF het volgende:
Frum is vandaag geopereerd. Alles is gelukkig goed gegaan. Nu opknappen. Hopelijk zijn we in/na het weekend weer thuis.
:* O+
pi_195109465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!

Een uitwendige aambei is een kwestie van licht voorover buigen voor de spiegel en je billen uit elkaar trekken, niet te missen :+ . Inpandig heb ik zelf nog nooit weten te herkennen voor het een buitenlucht evenement werd.
Resistance is futile.
  donderdag 17 september 2020 @ 14:14:16 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_195109582
Je kunt ook gewoon even voelen met je vingers :P
disclaimer
pi_195110090
Aambeien gaan toch vanzelf over? Ik had ook in het begin wat bloed en stevige ontlasting, maar sinds ik dat pruimenspul van roosvicee drink gaat het een stuk beter. Geen bloed ook. Na de bevalling van Noor ging het ook vanzelf weg volgens mij.

En volgens mij lacht mijn baby naar mij O+ Hij kan alleen niet lang zijn lach vast houden heb ik het idee. Of is het toch een reflex?
pi_195123060
Ik vind 'n borstvoedingbaby maar moeilijk. :@ Met de fles wist ik precies wat er in ging, wanneer ze ongeveer honger moest hebben en nu.. Dit kind geeft zulke gemixte signalen. :+

Als ik zie hoeveel ze gisteren wilde drinken denk ik trouwens dat we bij een eerste deel regeldag(en) zitten ofzo.
pi_195124279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind 'n borstvoedingbaby maar moeilijk. :@ Met de fles wist ik precies wat er in ging, wanneer ze ongeveer honger moest hebben en nu.. Dit kind geeft zulke gemixte signalen. :+

Als ik zie hoeveel ze gisteren wilde drinken denk ik trouwens dat we bij een eerste deel regeldag(en) zitten ofzo.
Ik vind bv veel makkelijker :+ Geen gezeik met hoeveelheden, dat scheelt al zoveel. Ik heb het idee dat ik een hongerige baby heb en het aantal cv's wat ik 'mag' geven van het CB, daar komt hij niet mee toe. Ik heb gister de wijkverpleegkundige gebeld of we toch niet wat hoger mogen gaan en zij was daar al wat coulanter in. We geven nu 10 cc extra en dat lijkt al een verschil te maken. Maarja, lastige shit die flesvoeding }:|
pi_195127201
Eventjes wat anders: De Buik. Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij soort van weg was? Ik lijk nu na ruim een maand nog steeds een paar maanden zwanger, al is mijn buik vooral flubber. Tips hoe je weer enigszins een stevige buik krijgt?
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:39:48 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_195127852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders: De Buik. Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij soort van weg was? Ik lijk nu na ruim een maand nog steeds een paar maanden zwanger, al is mijn buik vooral flubber. Tips hoe je weer enigszins een stevige buik krijgt?
9 maanden tot een jaar ongeveer. Dus zet er in godsnaam niet te veel druk op voor jezelf. Hij is ook niet in 1 maand zo dik geworden ;)
disclaimer
pi_195128039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind bv veel makkelijker :+ Geen gezeik met hoeveelheden, dat scheelt al zoveel. Ik heb het idee dat ik een hongerige baby heb en het aantal cv's wat ik 'mag' geven van het CB, daar komt hij niet mee toe. Ik heb gister de wijkverpleegkundige gebeld of we toch niet wat hoger mogen gaan en zij was daar al wat coulanter in. We geven nu 10 cc extra en dat lijkt al een verschil te maken. Maarja, lastige shit die flesvoeding }:|
Ja, dat wel.. Te veel geven is er gelukkig niet direct bij. :9 Maar nu heb ik er zo weinig mee te maken, dat maakt het vooral nog een beetje gek geloof ik. :+

't is hier vooral nog lastig met aanhappen. Dat blijft een beetje zoeken, nu nog vrij pijnlijk (toeschietreflex). Dat ze tussendoor steeds loslaat omdat het te hard gaat helpt er dan niet bij..

En dat ze tijdens elke voeding de luier vol schijt ook niet trouwens. :9
pi_195128243
Even een kleine update. Het valt toch erg tegen. De operatie is dus gelukkig goed verlopen. Er zijn helaas wel complicaties opgetreden. Haar darmen lopen nog niet door waardoor ze heel erg heeft moeten spugen. De ontlasting liep terug haar maag in en braakte ze uit. Dat is inmiddels opgelost door een tijdelijke maagsonde met zuiginstallatie. Ze heeft alleen ook een bacteriële infectie opgelopen, daarvoor heeft ze nu antibiotica. Ze is een ziek en stil meisje. Ze slaapt vooral heel veel. Het is afwachten hoe het de komende dagen gaat. Momenteel krijgt ze helemaal geen voeding, sinds gisterochtend al niet. Ze vraagt er ook niet om.
pi_195128983
Ach Quattro, wat een domper op de goede hoop. En zo zielig ;( Wat is nu de volgende stap?
pi_195129619
Ja het is vreselijk zielig. Mijn hart breekt. Nu is het vooral afwachten. Zodra haar darmen weer gaan werken kan alles doorstromen en gaat het waarschijnlijk beter. Daarnaast moet de antibiotica zijn werk gaan doen.
pi_195130116
Och Quattro ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195130421
Quattro ;( :* :* :*
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:19:50 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195134166
Och QF ;(

Hup darmpjes, aan het werk!
pi_195134441
Ach jeetje wat heftig Quattro ;( heel veel sterkte!
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:47:54 #137
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_195134898
Sterkte en hopelijk slaat de ab snel aan en gaan haar darmpjes lopen.
If you can dream it, you can do it...
pi_195135018
Ach quattro ;( Dit is niet wat je verwacht na de operatie. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heftig om je kleintje zo te moeten zien lijkt me. ;(
Heb jij ook steun om je heen van je partner of iemand anders om je ook hier weer doorheen te slaan? Veel sterkte!
pi_195136143
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:54 schreef QuattroF het volgende:
Ja het is vreselijk zielig. Mijn hart breekt. Nu is het vooral afwachten. Zodra haar darmen weer gaan werken kan alles doorstromen en gaat het waarschijnlijk beter. Daarnaast moet de antibiotica zijn werk gaan doen.
Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?

Wat klote zeg... :{ :*
pi_195136331
Ah Quattro, ik duim voor jullie dat ze snel opknapt 🧡
pi_195137329
Bedankt allemaal! Heel lief.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:53 schreef Nolita het volgende:
Ach quattro ;( Dit is niet wat je verwacht na de operatie. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heftig om je kleintje zo te moeten zien lijkt me. ;(
Heb jij ook steun om je heen van je partner of iemand anders om je ook hier weer doorheen te slaan? Veel sterkte!
Ja mijn man en ik zijn er gelukkig samen bij. In de nacht mag 1 van ons blijven, dus we wisselen elkaar af. We gaan er alleen helemaal anders mee om, dat is weleens lastig. Een ziek kind hebben is zwaar voor je relatie merk ik. Maar dat komt wel weer goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?

Wat klote zeg... :{ :*
Nee ze kunnen er echt niks van zeggen. Het kan morgen compleet anders zijn, maar het kan ook makkelijk nog weken duren. :(
pi_195142970
Oké, deze heeft ook geluid en dat hebben we geweten ook. :+
Waarschijnlijk krampjes o.i.d. maar nadat de oudste om 22:30 ein-de-lijk in bed lag besloot de jongedame dat niets meer goed was. Verdriet, huilen, krijsen, clusteren. Van 23u tot 6u alleen maar verdriet, alleen tevreden met een tiet en af en toe in slaap op ons. Maar zelf los slapen was er niet bij. Tegen 6u werd ze stil en ze ligt nu sindsdien te slapen. Maar om 6u kwam de oudste. :9

Ik tel af tot het middagdutje en hoop dat de baby dan ook wil slapen. :D
pi_195145861
Och Quattro wat zwaar :*

Nicolas, herkenbaar. Elke luier volpoepen en er tussendoor ook nog poepen. Alleen maar poep poep poep. Ook pijn met happen en dan steeds opnieuw happen aaauw. En ook wat jullie nu meemaakten met alleen borst goed, hadden wij ook. Toen bleek F savonds nog niet echt genoeg te clusteren en dat snachts te doen. Het huilen was honger en huidhonger bleek. Wij dachten krampen. Die krampen hadden we vorige week volop. Nu iets beter met infacol. Het is wel pittig. Ik stop er ok steeds een borst in bij huieln eigenlijk, heb anders geen idee :@ zelf slapen is er sowieso niet bij, dat kan hij nog niet. Dus aan borst of op ons slapen en dan wegleggen als het lukt. Altijd afwachten.
Nu onze eerste baby vakantie trouwens. Weekend weg! Landal kinderhuisje met activiteiten voor de oudste, geniaal. Ben doodmoe, want lig met oudste op een kamer en hele nacht niet geslapen. Hij wel. Het is wel echt top en baby slaapt nu op zijn bedje in een donkere kamer. Al een dik uur heeeerlijk. Gister niks geslapen dus dat was pittig.

Oh ja zichzelf onderplassen in het eigen gezicht was vandaag nu ook voor het eerst :X geen aanrader
pi_195146250
Ze heeft hier vanochtend behoorlijk bijgetankt. Geslapen van 7 tot 12. Echt knock-out. Wakker worden/krijgen voor een voeding werd 'm niet. Zodadelijk wel even naar de huisartsenpost voor een zalfje voor haar navel. Blijft redelijk bloedvlekken en gele vlekken geven in de rompers. Infectie voorkomen. Geen idee of dat nog oorzaak kan zijn geweest van de onrust.

Maar tijdens het verschonen poepen kan ze idd ook goed @Hilmo . En plassen zodra er een koud doekje komt. :9 Dat was ik even vergeten van baby's. :+

Geniet van jullie weekendje weg @Hilmo ! Klinkt goed!
pi_195146386
Sinds een week ongeveer heb ik mijn baby best goed door, zo fijn! Ze is steeds netjes ongeveer 1,5 uur wakker en dan zorg ik ervoor dat ze ergens kan slapen (co-sleeper, kinderwagen, draagdoek). Ze doet dan slaapjes van 45 minuten, alleen in de draagdoek lukt het langer. Ze valt in slaap dmv speen en mijn bijzijn. Drinken doet ze nu meestal 7x per dag. Overdag om de 2-3 uur, ‘s avonds de laatste keer tussen 19:00-22:00. Daarna gaat ze de nacht in en slaapt ze zo’n 6 uur en na een voeding nog zo’n 4 uur. Daarna is het weer om de 2-3 uur drinken en veel wakker.

Leuk Hilmo, geniet ervan! Waar zijn jullie? Wij gaan binnenkort ook een midweek naar een kindhuisje. Nog iets wat we echt niet mogen vergeten? :D Ben benieuwd want wij zijn van het kamperen maar met kleine baby en Corona en er toch even uit willen hebben we hiervoor gekozen.

Hopelijk is de middagdut gelukt NJ! :*
pi_195147731
Ach Quattro wat een hoop narigheid voor zo'n kleine uk ;( Hoe gaat het nu?

Ik word hier zo verdrietig van... Ik krijg met moeite A stil als hij aan het huilen is en bij vriend is hij zo stil :{ Wat doe ik verkeerd vraag ik me elke keer af. Het is gewoon zo frustrerend ;(
pi_195148013
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach Quattro wat een hoop narigheid voor zo'n kleine uk ;( Hoe gaat het nu?

Ik word hier zo verdrietig van... Ik krijg met moeite A stil als hij aan het huilen is en bij vriend is hij zo stil :{ Wat doe ik verkeerd vraag ik me elke keer af. Het is gewoon zo frustrerend ;(
Geen idee hoor.. maar bij ons merk ik dat ze onrustig wordt/blijft doordat ze de moedermelk ruikt. Dan heeft ze eigenlijk gewoon huidhonger, maar werkt het beter dat ik haar heb dan mijn vriendin.. Bij mij valt ze sneller in slaap dan bij m'n vriendin. Maar ja, dit is ervaring van 2 weken. Geen idee of het zo blijft. :+
pi_195151932
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.

We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.

Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.

Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha

[ Bericht 12% gewijzigd door Hilmo op 20-09-2020 08:21:54 ]
pi_195169865
Ik ben echt wel een beetje verliefd.
Nu past de tekst zowaar. :+ :9

zondag 20 september 2020 @ 21:16:57 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_195169891
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
O+
disclaimer
pi_195170089
Wat een mooie baby hebben jullie gebakken zeg O+
pi_195170436
quote:

[ afbeelding ]
O+ Lieffff!
pi_195170543
quote:

[ afbeelding ]
Prachtexemplaartje hoor O+
  zondag 20 september 2020 @ 21:57:19 #154
208890 June.
Seriously?
pi_195170630
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.

We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer

Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.

Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Misschien irritatie van de luier ipv het doekje? Hier ook veel Kruidvat (poeder, luier en sensitive babydoekjes). Nooit problemen mee.
pi_195170637
Ach NJ wat een knapperd zeg! O+
pi_195170779
O+ O+ O+

Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt. :D
Nu hopen dat ze het vast weet te houden! :+
pi_195170814
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef NicolasJoy het volgende:
O+ O+ O+

Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt. :D
Nu hopen dat ze het vast weet te houden! :+
Hoe gaat het met haar gewicht?
pi_195171028
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met haar gewicht?
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in. :+
pi_195171141
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in. :+
Kijk, dat is goed nieuws :)

Ik had van de week zulk leuke post voor A. Wij wonen in Rotterdam en dan krijgt dus elke nieuwe inwoner (as in pasgeboren baby) een stoffen sleutel van Rotterdam. En een hoop korting voor activiteiten speciaal voor babies. Superleuk!

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/de-sleutel-van-rotterdam/

@Aure (ik tag je gewoon even :) )
pi_195173522
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
pi_195174560
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 07:11 schreef Aure het volgende:
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
Ik ga daar ook eens naar kijken, hoewel ik een beetje huiverig ben. Blijdorp staat als ik het goed gelezen heb er niet zo goed voor en een abo voor heel het gezin kost toch een hoop.

Vanmiddag voor de tweede keer de gehoorscreening. Vorige week was het rechter oortje goed, de linker niet. Ik hoop dat het vanmiddag allemaal ok is.
pi_195174594
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen :P
pi_195174832
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen :P
Om Blijdorp te steunen bedoel je? Zo kun je het ook bekijken :) Ik denk er even over na nog. Ik heb bij mijn dochter ook een paar jaar een abo gehad en het ging me eerlijk gezegd steeds meer tegenstaan. Er waren in die tijd (waarschijnlijk nog steeds) heel veel schoolreisjes en vaak konden kinderen zich gewoon niet beheersen. Bonzen op de ramen, schreeuwen naar de dieren en dat terwijl de dieren aan het slapen waren. En de onderwijzers stonden er vaak bij en keken er naar :{ Ik vond het vaak zo sneu voor die dieren...
pi_195175877
Quattro, dat klinkt zwaar. Wat erg voor haar. Hopelijk loopt het snel door en knapt ze op.

Mooi NJ!

We zitten een weekje in een landalhuisje en meneer heeft een flinke kotsdag achter de rug (5 keer op mij, was er helemaal klaar mee). Zijn sinds vrijdag hier en ik heb al een wasje kunnen draaien. Zijn dat zo niet gewoon van hem. Vrijdag al twee keer in de auto (en hij had bosbes op :'().
pi_195178368
oh man Bottoms_up, heb je het uit de kleding/bekleding kunnen krijgen?

Wij gaan vanmiddag naar het CJG, ben benieuwd wat we dit keer te horen krijgen. Ze groeit volgens mij goed en over 't sprongetje ( 5x naar boven moeten :X ) hebben we ook overleefd :Y
pi_195184118
Zoogcompressen..

Natusan bevalt hier het beste, maar nergens te krijgen... Kruidvat is prima, maar snel vol. Medela vindt ze niet fijn. Hebben jullie nog tips?
pi_195184133
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Zoogcompressen..

Natusan bevalt hier het beste, maar nergens te krijgen... Kruidvat is prima, maar snel vol. Medela vindt ze niet fijn. Hebben jullie nog tips?
Natusan via bol.com :)
pi_195184214
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:46 schreef pinquit het volgende:

[..]

Natusan via bol.com :)
Die is continu niet leverbaar. :{ Sinds de geboorte i.i.g. nog niet kunnen bestellen..
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2020 @ 19:00:04 #169
148247 taxibabe
pi_195184402
Hoe is het nu met de kleine, en met jou Quattro? Lijkt mij superzwaar... :{
Oef, Bottoms_up, bosbes.. Heb je het er nog uitgekregen?

Hoe is de gehoortest gegaan Sunshine?

Geen ervaring met zware lektieten, ik gebruikte die van de Appie. Misschien heeft Amazon die Natusan?

Waar blijft trouwens de tijd?! Over 3 weken zit ik in het volgende topic! Meneer weegt al zo'n 12,5 kilo, draagt maat 80-86. :o Hij ontwikkelt zich als een idioot, het hele huis door kontschuiven en ontdekken (ja.. ook de voerbakken van de hond zijn interessant :') ), optrekken aan alles, aan 1 hand stappen.. Bijna altijd vrolijk, vreten als een bouwvakker. Hij heeft van de week gewoon 2 boterhammen met gerookte makreel als lunch gegeten :o

Kan het trouwens zijn dat nachtangsten beginnen? Afgelopen week begint hij rond 23.00 heel hard te huilen in zijn slaap, hij is ff dan bijna niet te troosten, echt heel sneu.

Maar ik mis mijn baby... :'( O+ :@
  maandag 21 september 2020 @ 19:18:21 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195184764
Taxi, dat kan zeker ja. Heeft prul ook lang gehad ook rond die tijd. Heel erg sneu, maar vooral niet aankomen of storen, duren ze alleen maar langer.

En NJ: wasbaar een optie?

En bij prenatal of een andere babyzaak ook niks te krijgen? Natusan verkopen ze hier bij elke etos en kruidvat en da enzo volop. Zijn ze echt nergens te krijgen? Bij etos en kruidvat kun je ook online bestellen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf maandag 21 september 2020 @ 19:19:59 #171
148247 taxibabe
pi_195184796
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:18 schreef Tink89 het volgende:
Taxi, dat kan zeker ja. Heeft prul ook lang gehad ook rond die tijd. Heel erg sneu, maar vooral niet aankomen of storen, duren ze alleen maar langer.

En bij prenatal of een andere babyzaak ook niks te krijgen? Natusan verkopen ze hier bij elke etos en kruidvat en da enzo volop. Zijn ze echt nergens te krijgen? Bij etos en kruidvat kun je ook online bestellen.
Ja dat las ik ook al, maar ik vind dat echt heel moeilijk... :@
pi_195185577
@taxibabe lief dat je het vraagt! Het ging vanochtend een stuk beter, maar helaas vanavond toch weer een flinke terugval vlak voor ik naar huis ging. Man en ik wisselen elkaar af met blijven slapen. Dus dat werd janken in mijn eentje in de auto. Ik vind het echt superzwaar. Het heeft (doordat het al zo’n zes maanden niet goed gaat) ook effect op alles merk ik. Op ons beiden, op haar, op de relatie maar ook op mijn vriendschappen. Ik hoop echt dat ze snel weer helemaal beter is en weer meer naar huis kan. Want wat is zo’n huis dan ineens leeg en kil..
pi_195186627
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 19:18 schreef Tink89 het volgende:

Zeker een optie. Heb je daarin tips?
pi_195188895
Hoeveel huilen/huilden jullie pasgeboren babies? A is nu een maand en een week en sinds een week of 2 huilt hij veel. Althans, dat vinden wij. Maar is het ook veel?

Overdag slaapt hij 4 uur aan een stuk en soms later op de dag nog wat uurtjes. S'avonds gaat hij rond 8 naar bed en dan slaapt hij. We maken hem nog wakker voor late voeding. Daarna gaat hij weer slapen. Hij komt zelf nog voor een nachtvoeding en daarna duurt het even voordat hij weer slaapt, maar dat gaat op zich ook prima. Dus, overdag slapen gaat redelijk, snachts prima. Punt is dat hij overdag als hij niet slaapt huilt en soms ook gewoon krijst. Ik krijg 'm alleen rustig in de kinderwagen waar hij soms ook in slaapt. In de kinderwagen zie ik een rustig manneke die heel relaxed ligt en waar soms ook een kreetje uit komt. Kom ik thuis en haal ik hem uit de wagen, dan begint het feest weer. Hij huilt makkelijk meer dan drie uur per dag. Afspraak bij osteopaat is gemaakt, hoop dat dat wat uithaalt.
pi_195189460
Dat klinkt heftig Sunshine. Hopelijk kan de osteopaat wat doen! Ik kan er niet echt over meepraten. Frum huilde denk ik 45 minuten per dag, niet veel meer. En dat vond ik soms al moeilijk! Maar vooral de krampjes-periode was erg..
pi_195190735
Ach Quattro wat een heftige tijd ;( hartverscheurend frum steeds achter te moeten laten. Hoop super hard op vlug een alleen maar stijgende lijn! Herkenbaar ook hoeveel het allemaal met zich mee brengt voor je omgeving ook. Het is gewoon zo lastig voor te stellen wat het werkelijk met je doet, mensen hebben geen idee. En dat is dan eigenlijk maar weer goed ook. Maar het geeft wel soms teleurstellingen of vervelende rot situaties -O- ik hoop dat jullie hier samen en met jullie omgeving heel goed uit komen.

Nicolas, hier wasbare zoogcompressen. Zeer tevreden over ^O^

Sunshine wat zwaar, klinkt niet als “normaal” perse, ik herken het niet. Hopelijk helpt de osteopaat!

Taxibabe, het is echt drie keer knipperen he! :o hier is ze alweer bijna 7 maanden, hoe dan?!? Vervelend van de nacht angsten, heeft onze oudste ook een paar keer gehad. Ook een keer op een camping :X zit je daar met een krijsend kind en je kan alleen maar afwachten tot hij vanzelf weer rustig word midden in de nacht :@

Verder hier emotionele dagen met extra veel knuffels voor mijn (nu) gezonde kindjes. Bij een heel dierbaar vriendinnetje haar maand oude zoontje is een ernstige hartafwijking geconstateerd. Hij ligt nu in hetzelfde ziekenhuis op de ic als waar mijn oudste heeft gelegen. Confronterend maar vooral zo vreselijk ellendig dat ze dit moeten mee maken :'( het komt hopelijk allemaal goed maar het is nog een lange weg met veel risico’s en hij zal altijd hartpatiënt blijven ;(

Bleh, knuffel allemaal jullie kindjes maar extra veel want het kan ook zo anders zijn allemaal.
pi_195194143
We gaan vanmiddag met A. naar de huisarts. Vanmorgen weer zeker een uur aan één stuk gehuild. We denken aan verborgen reflux, hij slikt ook vaak. Maar dat strookt volgens mij niet met dat hij graag in de kinderwagen ligt. Het enige waar hij rustig van wordt is wandelen met de kinderwagen. Ik zit nu op een bankje een croissantje te eten als ontbijt. In de kinderwagen zie ik een relaxed kereltje die af en toe een glimlachje op zijn gezichtje heeft. Ik zou hem zo graag wat vaker zo zien :'(
pi_195194256
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:40 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zeker een optie. Heb je daarin tips?
Ik gebruik ook natusan! Van andere merken krijg ik snel spruw. Ik kan eens kijken voor je vrouw bij mij bij de kruidvat?
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:03:35 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195195277
Pittig hoor Quattro! Vooral ook omdat het op alles effect heeft. Dat kan je je misschien vooraf indenken, maar je merkt het pas als het zo ver is.

Hier ook team Natusan en volop te koop bij Etos / Kruidvat. Maar ook bij een budget supermarkt als Dirk. Sta er echt van te kijken dat je het bij jullie zo slecht kan vinden.

Sunshine; ik herken dat huilen (ook) niet. Hier geen ervaring met osteopaat oid maar van vriendinnen hoor ik goede verhalen.

Hier is hij bijna (vrijdag) 11maanden (9.7 kg) en heeft tijdje terug ook liggen krijsen in de nacht. Troosten etc hielp niet, maar ook lastig te beoordelen wat bet was; tanden? verkouden? Dromen? Ik vind het maar lastig.

We zijn sinds vorige week maandag op vakantie (CP en Landal) en zn twee boven tanden staan al de hele tijd op spanning. Dat ze maar eens doorkomen, haha.
Meneer vindt ook alles interessant dus als we op pad zijn, wil hij ook niet slapen. Gevolg; gisteren van 11.00 tot 19.00 uur wakker. Poepie chagrijnig tegen het einde maar gelukkig wel het klokje rond geslapen.
pi_195198483
Ben vandaag nog eens het e.e.a aan winkel afgegeaan voor de Natusan.

Ziekenhuishulpmiddelenwinkel heeft het op, kan nog geen nieuwe binnen krijgen. Kruidvat heb ik er 4 gehad vandaag, maar alles niet.. Etos niet, Prenetal niet. Online kan ik het dus ook nergens vinden. Vind het ook maar gek, deze werd ons ook juist door de kraamzorg aangeraden.
pi_195198569
@Sunshine1982 Onze oudste huilde zeker 2/3 van de tijd die ze wakker was. Sliep 12-14 uur per dag, huilde 6-9 uur per dag. Daarmee naar het CB geweest (kind met temperament), uiteindelijk via de huisarts verborgen reflux geconstateerd, al met ontstoken slokdarm en al.. Medicijnen gekregen; totaal ander kind. Ze huilde nog wel bij honger, vieze luier en dergelijke en soms zomaar, maar dat was dan 1-2 uur per dag maximaal.

Nu bij onze baby is ze 1,5 week nagenoeg stil geweest. Alleen maar huilen bij honger, vieze luier, ongemak.. Maar steeds 5-10 minuten maximaal achter elkaar.

Nu een paar klote nachten gehad wel. Overdag is ze best tevreden (op ons vooral), maar 's nachts wil ze alleen maar voeding. Liefst de hele nacht drinken, sabbelen.. Als ze maar bij de tiet is dan slaapt ze niet, maar wil ze alleen maar aanhappen. Maar te moe om te drinken. Bij mij slaapt ze dan iets beter.

Maar wij zijn nu wel ook scherp.. Ze spuugt op het moment veel, wil veel en vaak drinken (elke 2 - 2,5 uur zeker) en ruikt continu vrij zuur uit haar mond. Dat moet dus niet erger gaan worden met huilen. (Ze huilt nu zo nu en dan zeker 20-30 minuten) Ze is wel redelijk te troosten nu. Maar moet niet meer worden.
pi_195198755
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:02 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Sunshine1982 Onze oudste huilde zeker 2/3 van de tijd die ze wakker was. Sliep 12-14 uur per dag, huilde 6-9 uur per dag. Daarmee naar het CB geweest (kind met temperament), uiteindelijk via de huisarts verborgen reflux geconstateerd, al met ontstoken slokdarm en al.. Medicijnen gekregen; totaal ander kind. Ze huilde nog wel bij honger, vieze luier en dergelijke en soms zomaar, maar dat was dan 1-2 uur per dag maximaal.

Nu bij onze baby is ze 1,5 week nagenoeg stil geweest. Alleen maar huilen bij honger, vieze luier, ongemak.. Maar steeds 5-10 minuten maximaal achter elkaar.

Nu een paar klote nachten gehad wel. Overdag is ze best tevreden (op ons vooral), maar 's nachts wil ze alleen maar voeding. Liefst de hele nacht drinken, sabbelen.. Als ze maar bij de tiet is dan slaapt ze niet, maar wil ze alleen maar aanhappen. Maar te moe om te drinken. Bij mij slaapt ze dan iets beter.

Maar wij zijn nu wel ook scherp.. Ze spuugt op het moment veel, wil veel en vaak drinken (elke 2 - 2,5 uur zeker) en ruikt continu vrij zuur uit haar mond. Dat moet dus niet erger gaan worden met huilen. (Ze huilt nu zo nu en dan zeker 20-30 minuten) Ze is wel redelijk te troosten nu. Maar moet niet meer worden.
Goed dat jullie scherp zijn. Vaak willen drinken en zuur ruiken uit het mondje zijn de klassieke symptomen. Hoop dat het jullie enigzins bespaard blijft.

Ik wil denk ik eerst osteopaat proberen en als dat niet helpt medicijnen (als we die krijgen). Aan de andere kant wil ik dat kereltje zo snel mogelijk helpen... Lastig.
pi_195198873
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goed dat jullie scherp zijn. Vaak willen drinken en zuur ruiken uit het mondje zijn de klassieke symptomen. Hoop dat het jullie enigzins bespaard blijft.

Ik wil denk ik eerst osteopaat proberen en als dat niet helpt medicijnen (als we die krijgen). Aan de andere kant wil ik dat kereltje zo snel mogelijk helpen... Lastig.
De les die wij eruit gehaald hebben is vooral; volg je eigen (moeder)gevoel. Misschien zit je er een keer naast, maar dat zij dan maar zo. Wij gingen naar het CB, werden er afgescheept en onder de noemer nieuwe jonge ouders van het kastje naar de muur. Tot we de juiste huisarts troffen.

Onze omgeving dacht eerst ook dat het wel meeviel, tot we eens opnamen hoe hard het gekrijs nog op zolder klonk als zij beneden lag. Op de duur trek je het zelf ook gewoon niet meer.
pi_195198907
De luiers vind ik wel wennen trouwens. Weet niet of het komt door de borstvoeding t.o.v. de flesvoeding, maar het spuit er echt uit. :+ Verschonen is echt een sport op zich. Poep blijft stromen, plassen zodra de koude doekjes er bij komen.. Maar als je er niets voor houdt zit je zelf echt onder. Het is ook echt veel.. Heel veel. En dun/waterig.

Ik twijfel niet meer of ze genoeg voeding binnen krijgt als ik zie hoeveel luiers er (over)vol zitten steeds. :9
Hopelijk snel naar luiers maat 1, past meer in. :s)
pi_195199057
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

De les die wij eruit gehaald hebben is vooral; volg je eigen (moeder)gevoel. Misschien zit je er een keer naast, maar dat zij dan maar zo. Wij gingen naar het CB, werden er afgescheept en onder de noemer nieuwe jonge ouders van het kastje naar de muur. Tot we de juiste huisarts troffen.

Onze omgeving dacht eerst ook dat het wel meeviel, tot we eens opnamen hoe hard het gekrijs nog op zolder klonk als zij beneden lag. Op de duur trek je het zelf ook gewoon niet meer.
Nee, ik had vanmorgen ook een flinke mental breakdown. Ik haalde hem uit zijn bedje en het gehuil begon al direct. Toen schoot ik zelf ook gewoon vol. Mijn dochter heeft vandaag studiedag en die zag het ook allemaal gebeuren. Ik kon me gewoon even niet meer in houden. Ik heb haar snel wat eten gegeven, we hebben onszelf aangekleed en we zijn gaan wandelen met de kinderwagen.

Ik vind het ook rot voor mijn dochter. Ze blijft heel lief en rustig tegen haar broertje wat ik knap vind voor een 6 jarige en ze was vanmorgen ook zo lief voor mij O+ We maken nu wel echt tijd voor onze oudste. De baby krijgt nu heel veel aandacht en het is echt nodig dat we de ander niet vergeten.

Dunne ontlasting is volgens mij iets wat echt bij bv hoort :)
pi_195199249
Ik herken mezelf in je gevoel in elk geval. Over de situatie is het natuurlijk lastig (be)oordelen, want we zijn er niet bij.. Maar ik heb echt gehuild hier in de eerste week nadat onze jongste is geboren. Ze lag zo tevreden stil op me te slapen. Gewoon stil, tevreden en rustig. Ik herkende het totaal niet van de oudste. Die moest je altijd rechtop hebben en lopen. Voeden, troosten met beweging o.i.d. Dus ik snap je verlangen Ik zou hem zo graag wat vaker zo zien echt helemaal. :*

Als je twijfelt, laat dan je (schoon)ouders misschien nog eens meekijken? Als je daar een goede band mee hebt.. Soms zit je met generatieverschil (Gewoon laten huilen, negeren).. Maar die zien vaak ook wel hoe de manier van huilen is, geluid, gezichtsuitdrukking. Of het normaal is..

Als je zelf gewoon zodra hij begint te huilen direct op spanning staat dan heb je er gewoon hulp bij nodig. Of het dan aan hem ligt, aan jou ligt, het maakt niet uit.. Begin dan idd met een osteopaat ofzo en laat gewoon meekijken. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze zeggen dat er niets mis is met 'm. Dan is het zelf zoeken naar de manier hoe er mee om te gaan, maar daar is ook hulp voor.

Mijn vriendin hoorde ter zijner tijd zelfs de baby huilen als ik (om haar even rust te geven) buiten ging wandelen met de baby. Het zat er zo door en door in, zelfs onze dromen en fantoomgeluiden was haar gehuil. Wees dat alsjeblieft voor. :9
pi_195199276
Oh en ontlast elkaar af en toe. Steun elkaar, probeer het niet op elkaar af te reageren.. Maar ga afzonderlijk van elkaar wandelen. Laat vrienden, familie af en toe gaan wandelen met 'm. Gewoon om jezelf/elkaar af en toe lucht te geven.
pi_195200328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Oh en ontlast elkaar af en toe. Steun elkaar, probeer het niet op elkaar af te reageren.. Maar ga afzonderlijk van elkaar wandelen. Laat vrienden, familie af en toe gaan wandelen met 'm. Gewoon om jezelf/elkaar af en toe lucht te geven.
Ja, dat doen we ook :Y We hebben een verwijzing voor een kinderarts. Zo een afspraak maken, hopelijk kunnen we er snel terecht.
pi_195204110
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:

klinkt goed Hilmo! Ik ben overigens wel van plan om voor het eerst met baby te gaan zwemmen (ze is dan 11 weken). O+
Bedankt voor de meeneem tips! ^O^

Vervelend van zijn billen zeg, hopelijk zijn ze inmiddels weer heel!

quote:

[ afbeelding ]
Heerlijk. O+ En wat een bos haar, had je oudste dat ook? Hier weinig, kort, dun haar en op haar achterhoofd inmiddels al een kale plek. :') Hoop het vlot bij trekt, mijn oudste had ook niet veel haar, maar wel meer dan L en is ook niet kaal geweest.

quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Quattro, dat klinkt zwaar. Wat erg voor haar. Hopelijk loopt het snel door en knapt ze op.

Mooi NJ!

We zitten een weekje in een landalhuisje en meneer heeft een flinke kotsdag achter de rug (5 keer op mij, was er helemaal klaar mee). Zijn sinds vrijdag hier en ik heb al een wasje kunnen draaien. Zijn dat zo niet gewoon van hem. Vrijdag al twee keer in de auto (en hij had bosbes op :'().
Is hij inmiddels opgeknapt?

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Zoogcompressen..

Hier ook Natusan fan de vorige zwangerschap, maar online idd nog niet kunnen bestellen nu. 3 jaar geleden steeds bij Kruidvat gekocht. Kruidvat merk vind ik niet zo fijn, maar gekregen dus maak ze maar op. Medela moest ik even aan wennen, maar op zich prima. Zeker de eerste weken is het formaat prettig, lekte aan alle kanten door met die van Kruidvat. Maar Natusan idd het fijnste van allemaal. Ik ga deze week nog eens naar kruidvat, hopelijk zijn ze er nog.
pi_195204146
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:55 schreef QuattroF het volgende:
@:taxibabe lief dat je het vraagt! Het ging vanochtend een stuk beter, maar helaas vanavond toch weer een flinke terugval vlak voor ik naar huis ging. Man en ik wisselen elkaar af met blijven slapen. Dus dat werd janken in mijn eentje in de auto. Ik vind het echt superzwaar. Het heeft (doordat het al zo’n zes maanden niet goed gaat) ook effect op alles merk ik. Op ons beiden, op haar, op de relatie maar ook op mijn vriendschappen. Ik hoop echt dat ze snel weer helemaal beter is en weer meer naar huis kan. Want wat is zo’n huis dan ineens leeg en kil..
Watklint dat zwaar quattro, hopelijk was de terugval van korte duur en is ze nu weer aan het opknappen. :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, dat doen we ook :Y We hebben een verwijzing voor een kinderarts. Zo een afspraak maken, hopelijk kunnen we er snel terecht.
Hopelijk snel terecht en kunnen ze jullie verder helpen. Niet fijn als je kleintje duidelijk ergens last van heeft. :*
pi_195205808
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Goed geregeld! :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:30 schreef Nolita het volgende:

[..]

Heerlijk. O+ En wat een bos haar, had je oudste dat ook? Hier weinig, kort, dun haar en op haar achterhoofd inmiddels al een kale plek. :') Hoop het vlot bij trekt, mijn oudste had ook niet veel haar, maar wel meer dan L en is ook niet kaal geweest.

[...]

Hier ook Natusan fan de vorige zwangerschap, maar online idd nog niet kunnen bestellen nu. 3 jaar geleden steeds bij Kruidvat gekocht. Kruidvat merk vind ik niet zo fijn, maar gekregen dus maak ze maar op. Medela moest ik even aan wennen, maar op zich prima. Zeker de eerste weken is het formaat prettig, lekte aan alle kanten door met die van Kruidvat. Maar Natusan idd het fijnste van allemaal. Ik ga deze week nog eens naar kruidvat, hopelijk zijn ze er nog.
De oudste had ook wel redelijk haar, maar niet zoveel als deze. In mijn herinnering ook heel snel alweer kwijt of lichter. Nu lijkt het (langer) donkerder te blijven. :9 Ik vrees inderdaad nu al wel voor de kale plek. :+

Ik blijf gewoon zoeken naar Natusan dan nu... :9
pi_195213769
Wat voor stopcontactbescherming hebben jullie?

Ben een beetje aan het kijken, maar alles wat ik tegenkom krijgt best wel wat negatieve reviews (baby trekt het hele ding eruit als ze aan de kabel trekt, plaatjes laten na 6 weken los, etc.).

Hoe is jullie ervaring hiermee? :)
pi_195214063
Pinnetjes van ikea.

Sommige stopcontacten in huis hebben ingebouwde bescherming, maar dat is echt 3x kut want ik ben zelf te dom om er een stekker in te krijgen :'(
pi_195215225
Wij gebruiken ook die van de Ikea nadat ze hier de inplakdingen van de bouwmarkt er uit peuterde. :9

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef pinquit het volgende:
Sommige stopcontacten in huis hebben ingebouwde bescherming, maar dat is echt 3x kut want ik ben zelf te dom om er een stekker in te krijgen :'(
O+
pi_195215269
Ik heb jaren geleden op de plaatsen waar mijn dochtertje makkelijk kon komen gewoon nieuwe stopcontacten met ingebouwde kinderbeveiliging geïnstalleerd, waren er 5 :')

Zoiets:
SPOILER
pi_195216154
Wij hebben zoiets: https://www.hema.nl/baby/(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Geen idee waar ze precies vandaan komen, want het hele huis was er al mee uitgerust toen we het 4 jaar geleden kochten :') Maar echt het hele huis (behalve de zolder), ook hoge stopcontacten :') Wel goede kwaliteit want hun kids waren toen al 4, dus ze zitten er al zeker 8 jaar in!

-edit: Oh, het staat er heel klein op. Safety1st! Goeie shit dus en ik zie dat ze bij de prenatal ook in de aanbieding zijn
https://www.prenatal.nl/s(...)-8-stuks-126390.html
pi_195222832
Wij hebben geen beveiliging, bedenk ik mij nu :@
Maar onze stopcontacten zitten bijna allemaal hoog. En degene die lager zitten, daar zit iets in of er staat iets voor.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:56:09 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195224152
Wij hebben stopcontacten met ingebouwde beveiliging. Voor zo'n 5 euro per stuk kun je je wcd's vervangen als wat je in de muur hebt nog te koop is in de winkel.
pi_195224444
Heb een beetje een baaldag, dus dat ga ik hier lekker ventileren. :9 Ben in principe helemaal blij met de baby, ze doet het goed, volle luiers, zus vindt haar lief, wil knuffelen, kusjes geven, het huis is nog niet afgebrand, dus het gaat helemaal goed. Sinds dit weekend moeten we wel haar navel insmeren met antibioticazalf, er blijft bloed en troep uitkomen. Dat moet nu echt wel beter worden, anders verder kijken. Niet veel werk, maar wel jammer natuurlijk. Nu sinds gisteren wat klachten (of meer klachten) met de borstvoeding. (Pijn!) Overleg gehad met de huisarts; spruw. Dus een soort gel nu gehaald, tepels van vriendin insmeren (klinkt voor mij eerst nog wel leuk, maar goed, in andere tijden misschien :9 ), mondje insmeren. Ook nog wel te doen. Maar nu is ze sinds gisteren écht ontevreden. Voedingen elke 2-2,5 uur, als het aan haar ligt bijna continu. Ze geeft heel veel voeding terug, waarna ze daarna erg overstuur is (en weer meer voeding wil). Dus ze wordt ook vies, veel omkleden met weinig setjes kleding maat 44 beschikbaar. Continu nu een zure adem/lucht, overstrekken, krijsen.. Troosten helpt bijna alleen maar rechtop. Op mij is ze nog best wel tevreden, maar bij m'n vriendin wordt ze wild zodra ze de melk ruikt. Je ziet ook dat ze echt wel in slaap valt, maar iets overvalt haar steeds waardoor ze echt overstuur wakker wordt. Gewoon veel signalen van last van de reflux, de manieren dat je het kunt voorkomen doen we al door de ervaring met de oudste. Zijn er zelf nu gewoon ook erg scherp op, maar het haalt zoveel klote herinneringen terug ook.

Misschien valt 't wel mee, maar ik heb dan echt zoiets van; nu al 3 medicijnen binnen een paar dagen. Zo geen zin in.

Ben ik het weer even kwijt O-)
pi_195231715
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb een beetje een baaldag, dus dat ga ik hier lekker ventileren. :9 Ben in principe helemaal blij met de baby, ze doet het goed, volle luiers, zus vindt haar lief, wil knuffelen, kusjes geven, het huis is nog niet afgebrand, dus het gaat helemaal goed. Sinds dit weekend moeten we wel haar navel insmeren met antibioticazalf, er blijft bloed en troep uitkomen. Dat moet nu echt wel beter worden, anders verder kijken. Niet veel werk, maar wel jammer natuurlijk. Nu sinds gisteren wat klachten (of meer klachten) met de borstvoeding. (Pijn!) Overleg gehad met de huisarts; spruw. Dus een soort gel nu gehaald, tepels van vriendin insmeren (klinkt voor mij eerst nog wel leuk, maar goed, in andere tijden misschien :9 ), mondje insmeren. Ook nog wel te doen. Maar nu is ze sinds gisteren écht ontevreden. Voedingen elke 2-2,5 uur, als het aan haar ligt bijna continu. Ze geeft heel veel voeding terug, waarna ze daarna erg overstuur is (en weer meer voeding wil). Dus ze wordt ook vies, veel omkleden met weinig setjes kleding maat 44 beschikbaar. Continu nu een zure adem/lucht, overstrekken, krijsen.. Troosten helpt bijna alleen maar rechtop. Op mij is ze nog best wel tevreden, maar bij m'n vriendin wordt ze wild zodra ze de melk ruikt. Je ziet ook dat ze echt wel in slaap valt, maar iets overvalt haar steeds waardoor ze echt overstuur wakker wordt. Gewoon veel signalen van last van de reflux, de manieren dat je het kunt voorkomen doen we al door de ervaring met de oudste. Zijn er zelf nu gewoon ook erg scherp op, maar het haalt zoveel klote herinneringen terug ook.

Misschien valt 't wel mee, maar ik heb dan echt zoiets van; nu al 3 medicijnen binnen een paar dagen. Zo geen zin in.

Ben ik het weer even kwijt O-)
Ach, ik vind het zo kut voor jullie. Zijn jullie met de oudste al eens bij een osteopaat geweest? Misschien een schrale troost, maar jullie weten wel een beetje de klappen van de zweep nu.
Ik ben gister met A. voor het eerst naar een osteopathie geweest. Ik kwam daar aan met A. helemaal over de zeik in zijn maxi cosi. Ik moest hem op een aankleedkussen leggen en bij de eerste aanrakingen van die osteo, hij werd compleet rustig en ontspannen. Ik wist niet wat ik zag. Later slaakte A. ook wat kreetjes en af en toe kwam er een lach. Ook af en toe een beetje huilen tijdens de behandeling, maar dat was op het eind. Toen had hij er genoeg van. Het is voor mij zeker een positieve ervaring.

Ohja, een wipstoeltje. Misschien dat jullie jongste daar nog wat te klein voor is, maar helpt hier enorm. Hij vindt het nog steeds niet fijn om opgepakt te worden, maar het wipstoeltje vindt hij wel heel fijn. Dat wakker schrikken herken ik ook ja. Ik ben lid van een Facebookpagina met ouders van refluxkinderen. Misschien is dat ook wat voor jullie. Haal ik veel info uit!

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 24-09-2020 12:16:18 ]
pi_195231803
Even een snelle update. Het gaat een heel stuk beter. Frum lijkt weer de oude. Als alles zo doorgaat mogen we morgen naar huis. O+
pi_195231891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
Even een snelle update. Het gaat een heel stuk beter. Frum lijkt weer de oude. Als alles zo doorgaat mogen we morgen naar huis. O+
Wat fijn O+
pi_195232465
Gelukkig Quattro!

Vraagje: zwarte/bruine navel, is dat normaal nu 8 weken na bevalling? Of is het viezigheid :X
pi_195232708
Wat een fijn bericht quattro. O+

Hilmo, hier keken ze op het cb ook beide keren naar het naveltje moet je daar binnenkort nog naartoe? Dan zou ik het daar even vragen.
Klinkt voor mij niet bekend.
pi_195233044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:22 schreef Nolita het volgende:
Wat een fijn bericht quattro. O+

Hilmo, hier keken ze op het cb ook beide keren naar het naveltje moet je daar binnenkort nog naartoe? Dan zou ik het daar even vragen.
Klinkt voor mij niet bekend.
mijn navel bedoel ik _O- :D

Sun wat goed, de ervaring met osteopaat! Wij binnenkort tweede sessie. Het spugen is hier weer begonnen, niet beetje ook. Poeh. Alle kleren in de was zoals NJ zegt. We doen ook gewoon grotere dingen aan hoor, maar ff behelpen. Of bloot op je! Scheelt kleren. Haha.

NJ naar van spruw.wij hadden op aanraden LK gentiaan violet besteld en twee weken gebruikt met stopweek ertussen toen was het weg. Is natuurlijker dan middel huisarts maar goed. Daarna raad ik aan om kokosolie te smeren, als het over is. Is antibacterieel en voelt zacht op de tepels. Kan soms spruw tegen gaan, lichte variant. Altijd proberen waard. Bij R was dat nog vernieuwend, nu raadt kraam en LK dat ook aan. Is ook goed voor de billen en voor veel meer dingen.

Billen liggen nog steeds open trouwens. Ik wissel nu luiers af, maat 3 Kruidvat, pampers pure, en Kruidvat maat 2. Vermoed nog steeds dat het door de pampers komt maar goed.

Oh en, kinderopvang belde voor intake en proefdraaien :'(
Mijn kleine, grote baby, afgegeven aan de opvang boehoe. Hij is al zo groot ook. Echt geen pasgeborene meer, zo gek. Gister veel te weinig geslapen en bleef maar huilen. Ik heb hem aan man gegeven van succes. Ik had een webinar over voorkeurshouding die ik wou volgen. Van babyskills. Erg interessant en aanrader!

[ Bericht 6% gewijzigd door Hilmo op 24-09-2020 13:58:21 ]
pi_195233798
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Sun wat goed, de ervaring met osteopaat! Wij binnenkort tweede sessie. Het spugen is hier weer begonnen, niet beetje ook. Poeh. Alle kleren in de was zoals NJ zegt. We doen ook gewoon grotere dingen aan hoor, maar ff behelpen. Of bloot op je! Scheelt kleren. Haha.

NJ naar van spruw.wij hadden op aanraden LK gentiaan violet besteld en twee weken gebruikt met stopweek ertussen toen was het weg. Is natuurlijker dan middel huisarts maar goed. Daarna raad ik aan om kokosolie te smeren, als het over is. Is antibacterieel en voelt zacht op de tepels. Kan soms spruw tegen gaan, lichte variant. Altijd proberen waard. Bij R was dat nog vernieuwend, nu raadt kraam en LK dat ook aan. Is ook goed voor de billen en voor veel meer dingen.

Billen liggen nog steeds open trouwens. Ik wissel nu luiers af, maat 3 Kruidvat, pampers pure, en Kruidvat maat 2. Vermoed nog steeds dat het door de pampers komt maar goed.

Mijn kleine, grote baby, afgegeven aan de opvang boehoe. Hij is al zo groot ook. Echt geen pasgeborene meer, zo gek. Gister veel te weinig geslapen en bleef maar huilen. Ik heb hem aan man gegeven van succes. Ik had een webinar over voorkeurshouding die ik wou volgen. Van babyskills. Erg interessant en aanrader!
Oh haha :+ Ik twijfelde daar even over, maar dacht nee, onze eigen navel staat toch los van zwangerschap dus trok de verkeerde conclusie. Naja mss willen ze daar ook wel naar kijken op het cb :D. Maar dan denk ik eerder aan viezigheid.

Oh en idd wennen op de opvang, dat gaat hier over 4 weken ook gebeuren en over 4,5 week voor het echt.
Mijn officiële verlof is per vandaag ook al voorbij, zo raar. Dat gaat echt veel te snel ;( , ik ben heel blij dat ik er nog 4 weken vakantie aan vast heb geplakt.
pi_195236120
Ohxwow ideaal van vakantie! Dat kon bij mij helaas niet dus ik begin met 12 weken.

Niemand die na de bevalling gekke navel heeft? Ik heb ook zo'n streep verticaal op de navel, van de uitgezette buik toen. Ik vraag in zwangertopic ook wel ff haha
  donderdag 24 september 2020 @ 17:23:44 #208
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_195236626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ohxwow ideaal van vakantie! Dat kon bij mij helaas niet dus ik begin met 12 weken.

Niemand die na de bevalling gekke navel heeft? Ik heb ook zo'n streep verticaal op de navel, van de uitgezette buik toen. Ik vraag in zwangertopic ook wel ff haha
Lijkt mij de linea nigra? Gaat vanzelf weg.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195236783
Linea nigra heb ik nooit gehad, dus als het daarvan is, is het logisch dat ik het niet herken. :)

Jammer dat vakantie bij jou niet kon Hilmo. Vorige keer ben ik met 11 weken voor de helft van mijn uren begonnen (6 weken lang), vond het achteraf zo snel dat ik nu bewust mijn weken volledig er achter heb geplakt. Ik zal het nog steeds wel te snel vinden ben ik bang, maarja je moet er toch weer een keer aan geloven natuurlijk. :+
Oh en ook het feit dat ik niet weet of dit de laatste keer verlof is geweest of dat er ooit nog een 3de komt. Ik durf dit alles nog niet heel bewust af te sluiten omdat die wens er bij mij wel is, maar wat als die 3de er niet komt, dan heb ik het dus ook niet bewust afgesloten. Naja, hoofd in t zand maar voor nu.
pi_195236943
Ik heb ook 4 weken vakantie eraan vast geplakt. Ik mis mijn werk totaal niet :)

Mijn werk is wel nogal laks omgegaan met mij te aan te melden bij het UWV als zwangere zijnde toendertijd. Heb geen brief van ze gehad voordat ik met verlof ben gegaan en nu ook (nog) niet. Heb zelf maar uitgerekend wanneer mijn verlof is afgelopen. Waarvan mijn salaris wordt betaald, geen idee. Ik krijg het in ieder geval en da's voor mij het belangrijkste :Y
pi_195238685
Ja vind ik ook lastig. Hier zal het de laatste zijn en dus laatste keer verlof maar vind het heftig :{ ben er ook niet aan toe om te werken. Dus dan maar zoveel bewust meemaken. Wil graag nog thuis zijn maar ja... Heb gelukkig maar drie werkdagen in de week maar toch poeh.

Jaa linea nigra zal het zijn!
pi_195239902
quote:

Mijn navel is nooit meer helemaal hetzelfde geworden na 5 kinderen.
pi_195240190
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ach, ik vind het zo kut voor jullie. Zijn jullie met de oudste al eens bij een osteopaat geweest? Misschien een schrale troost, maar jullie weten wel een beetje de klappen van de zweep nu.
Ik ben gister met A. voor het eerst naar een osteopathie geweest. Ik kwam daar aan met A. helemaal over de zeik in zijn maxi cosi. Ik moest hem op een aankleedkussen leggen en bij de eerste aanrakingen van die osteo, hij werd compleet rustig en ontspannen. Ik wist niet wat ik zag. Later slaakte A. ook wat kreetjes en af en toe kwam er een lach. Ook af en toe een beetje huilen tijdens de behandeling, maar dat was op het eind. Toen had hij er genoeg van. Het is voor mij zeker een positieve ervaring.

Ohja, een wipstoeltje. Misschien dat jullie jongste daar nog wat te klein voor is, maar helpt hier enorm. Hij vindt het nog steeds niet fijn om opgepakt te worden, maar het wipstoeltje vindt hij wel heel fijn. Dat wakker schrikken herken ik ook ja. Ik ben lid van een Facebookpagina met ouders van refluxkinderen. Misschien is dat ook wat voor jullie. Haal ik veel info uit!
't is gewoon erg frustrerend. Ze is op 't moment erg ontevreden, zo sneu. Met de oudste ook bij de osteopaat geweest, yes. Die kon voor ons toen weinig betekenen. Tijdens een behandeling wel herkenbaar zoals jij ook beschreef, maar thuis konden we de lijn niet doorzetten.

Wel super fijn dat het bij jullie daar zo goed ging! O+ Hoe was hij daarna thuis? Heb je het gevoel van verbetering?

Wipstoelje staat op de wish list! Zodra we tijd hebben om de stad in te gaan krijgen we die cadeau van de overgrootouders van de dames. O+ Mochten we nu weer dezelfde kant uit gaan dan ga ik je eens vragen voor de link. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
Heel fijn om te horen!!! O+
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Je navel is van hier wel herkenbaar. De lijn die is nooit helemaal weggetrokken hier, gewoon weer donkerder geworden de tweede zwangerschap. De kleur van de navel was met een week of 6-10 weer meer de oude dacht ik.

Begint jullie wasmachine ook al tegen te sputteren? :+

Kokosolie wordt ons morgen gebracht! Ik zal eens achter de gentiaan violet aan gaan.. Eventueel de LK even vragen, die zit hier hemelsbreed nog geen 100 meter weg. Dat is ook wel een fijn idee!

Wanneer begin je op de kdv?
pi_195240230
Hier ga ik zo maar proberen het bed in te rollen. Uren pakken die ik kan pakken. :9 Morgen is onze jongedame alweer 3 weken oud en zit mijn vakantie/verlof er op. Gelukkig een opvangdag voor de oudste, visite van (schoon)ouders gepland, dus thuis komt het wel goed, maar ik heb stiekem wel een zwaar gevoel in m'n buik. Echt wel weer zin om te gaan werken, maar ik heb ook echt genoten van de tijd thuis. Vind het wel weer heftig weer hele dagen van huis weg te gaan en dat ze het hier steeds meer alleen moet rooien.
pi_195240488
@NicolasJoy ik merk wel verbetering, maar ik weet niet zo goed of het door de osteopaat komt. Osteopaat heeft wel ervaring met babies. A. was gister al vrij rustig voor zijn doen en vandaag dus weer (even af kloppen). We geven nu minder grote flesjes. Ik denk dat dat ook al een hoop goeds doet. Keerzijde is wel dat hij nu ook vaker snachts om voeding komt. Met momenten nog steeds een hoop gehuil en gekrijs hoor, je ziet dat hij pijn heeft. Maar wel een stuk minder. Misschien kan je vriendin kolven om zo ook wat kleinere voedingen aan te bieden?

Wipstoeltje is van babybjorn. Idioot duur ding (vind ik dan) maar blijkbaar zit hij heerlijk :P

Wat ik me nu steeds af vraag: ben jij een m of een v?
pi_195240646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:NicolasJoy ik merk wel verbetering, maar ik weet niet zo goed of het door de osteopaat komt. Osteopaat heeft wel ervaring met babies. A. was gister al vrij rustig voor zijn doen en vandaag dus weer (even af kloppen). We geven nu minder grote flesjes. Ik denk dat dat ook al een hoop goeds doet. Keerzijde is wel dat hij nu ook vaker snachts om voeding komt. Met momenten nog steeds een hoop gehuil en gekrijs hoor, je ziet dat hij pijn heeft. Maar wel een stuk minder. Misschien kan je vriendin kolven om zo ook wat kleinere voedingen aan te bieden?

Wipstoeltje is van babybjorn. Idioot duur ding (vind ik dan) maar blijkbaar zit hij heerlijk :P

Wat ik me nu steeds af vraag: ben jij een m of een v?
Of het nu echt van de osteopaat komt of toevallig tegelijkertijd beter gaat.. Hartstikke fijn dat het nu gewoon beter gaat! Zien dat het nu ook aan houdt ..Meest ideaal is inderdaad als je zelf oplossingen kunt hebben (zoals kleinere flesjes o.i.d.) dat je zelf ook meer een gevoel krijgt van dit of dit werkt..

Ze kolft hier door de spruw nu volledig. Vanmiddag geprobeerd aan te leggen, maar doet te veel pijn. Zal eens over de hoeveelheden hebben. Zojuist heeft ze juist wat meer gedronken en is nu even knock-out. Weer meer een ouderwetse melkcoma zeg maar. :+ Terwijl ze de laatste voedingen aan de borst heel onverzadigd leek te zijn.

Houd 'm in m'n achterhoofd! Geloof dat ik binnenkort op audiëntie wordt verwacht in de prenetal. :+

Ik ben een man! Maar vind het nooit erg hoor als ik kennelijk qua typen niet altijd even mannelijk over kom. :9
pi_195245855
Ja die babybjorn wipstoeltjes zweren meer bij. Ik schrok ook van de prijs dus ik probeer zonder. Maar als je er veel profijt van hebt, is dat geweldig natuurlijk!

Ik moet 20 okt weer beginnen en dan is zijn eerste opvang dag ook :'( misschien vraag ik leidinggevende wel of het echt niet mogelijk is, nog vakantie op te nemen maar durf het eigenlijk niet. Team heeft me nodig. Dan moet ik met kerst twee weken vrij, ook geen straf.

Ja wasmachine elke twee dagen. Wat een was. Nu met dat spugen helemaal. En hij gaat R achterna; twee nachten een doorslaap gehad met 8 weken oud. _O_ borsten vinden het iets minder.. }:| van half 8 tot half 5 vannacht. Ik lag wakker om 2 uur van komt hij al. En verkouden, ben ik, top }:|
pi_195246668
quote:

Ja ik had het ook. Mijn navel was op een gegeven moment helemaal zwart gekleurd en had dus ook die lijn, Nu 10 maanden na de bevalling is de lijn weg en heef mijn navel nog een klein zwart puntje in het midden. Navel echter niet meer zoals hij was voor de bevalling..
pi_195249931
Zo wij zijn weer thuis. Veel gelezen maar niet alles onthouden.

Wat fijn quattro. Lekker weer naar huis.

Linea negra had ik ook, nu zelfs nog vaag zichtbaar. Liep ook tot aan mijn bh. Navel is nu weer normaal.

Ik was na 12 weken ook echt niet klaar om te gaan werken. Zo erg zelfs dat ik last minute 10 weken ouderschapsverlof nam. Ik heb veel geluk dat dat met mijn werk makkelijk kan.

Tweede deel van de vakantie was gelukkig fijn. Maandagavond wilde ik eigenlijk gewoon naar huis. Weer spugen spugen met als hoogtepunt dat mijn vriend hem in een reflex van zich af hield en prot heel de commode onder spuugde. Het zat in alle lades :X :r
Dinsdagochtend weer een was kunnen doen dus.
Maar toen ging het beter dus heerlijk naar de dierentuin geweest en hij heeft lekker gezwommen. Peuterbad is voor baby's, daar wilde hij alleen in staan en naar het grote bad kijken. Dus hup de swimtrainer in en maar drijven en trappelen O+
pi_195252317
Over werken gesproken: hebben jullie vaste werkdagen met vaste werkuren?
  vrijdag 25 september 2020 @ 16:21:17 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195252452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja en mijn man ook. Was hier voorwaarde voor rust in de tent.
pi_195252486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja en mijn man ook. Was hier voorwaarde voor rust in de tent.
Ik vraag me af in hoeverre een werkgever daar in mee moet gaan. Ze moeten volgens mij toch wel rekening houden met de opvangtijden?
pi_195253505
Helaas gaat het sinds vanochtend acuut slechter, nog veel slechter dan dat het eerder is gegaan. Ze gaan nu overleggen wat te doen. Ik post hier weer zodra het beter gaat. Het is erg zorgelijk op dit moment.
pi_195253672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:25 schreef QuattroF het volgende:
Helaas gaat het sinds vanochtend acuut slechter, nog veel slechter dan dat het eerder is gegaan. Ze gaan nu overleggen wat te doen. Ik post hier weer zodra het beter gaat. Het is erg zorgelijk op dit moment.
Oh jeetje. Zorgelijk in de zin dat je kindje weer opgenomen moet worden?

Sterkte :*
pi_195253705
Veel sterkte Quattro :*
pi_195254249
Oh nee Quattro! Wat een rollercoaster ook ;( veel sterkte
  FOK!fotograaf vrijdag 25 september 2020 @ 18:33:13 #227
148247 taxibabe
pi_195254421
och jee Quattro! ;( Dat zijn geen leuke berichten, pff ... Heel veel sterkte :*
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:30:39 #228
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195256442
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik werk 28 uur verdeeld over 3vaste dagen. Als ik 3x8 werk, dan werk ik nu wat uren thuis (en bepaal zelf wanneer).
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:30:57 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195256454
quote:
Ah nee ;(
Sterkte!
pi_195257163
@NicolasJoy hoe is het vandaag gegaan met jullie kleine meid?
pi_195257237
quote:
:* :* Wat een nachtmerrie zeg, bah. Ik denk aan je...
pi_195257401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Nicolasjoy hoe is het vandaag gegaan met jullie kleine meid?
Sjaan-kleef-aan. Als ze maar bij m'n vriendin mocht slapen was het goed. Maar zodra ze wakker wordt is ze eigenlijk ontevreden. Dus ja. Beetje dubbel.

Bij de huisarts geweest. Ondanks de medicijnen wordt de spruw eerder meer dan minder, dus dat is een beetje jammer. Verder medicijnen voorgeschreven gekregen tegen de reflux klachten. Serieus genomen worden is top, medicijnen vind ik niet echt fijn, maar ja.. Eerst ranitidine, maar dat schijnt teruggehaald te zijn door vervuiling. Vervolgens iets voorgeschreven krijgen, thuis nalezen en mag niet gebruikt worden bij kinderen onder een jaar. Risico op orgaanschade o.i.d. Dus weer terug, willen ze ons Nexium geven. Wilden we eerst bij de huisarts, maar mocht niet, omdat ze nog geen 5 kilo is. Apotheker dacht daar anders over. Tot het nalezen bij de bijsluiter. Nu hebben we Fagron (omeprazol). Druk mee geweest dus. Nu afwachten of het helpt.
pi_195257465
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Sjaan-kleef-aan. Als ze maar bij m'n vriendin mocht slapen was het goed. Maar zodra ze wakker wordt is ze eigenlijk ontevreden. Dus ja. Beetje dubbel.

Bij de huisarts geweest. Ondanks de medicijnen wordt de spruw eerder meer dan minder, dus dat is een beetje jammer. Verder medicijnen voorgeschreven gekregen tegen de reflux klachten. Serieus genomen worden is top, medicijnen vind ik niet echt fijn, maar ja.. Eerst ranitidine, maar dat schijnt teruggehaald te zijn door vervuiling. Vervolgens iets voorgeschreven krijgen, thuis nalezen en mag niet gebruikt worden bij kinderen onder een jaar. Risico op orgaanschade o.i.d. Dus weer terug, willen ze ons Nexium geven. Wilden we eerst bij de huisarts, maar mocht niet, omdat ze nog geen 5 kilo is. Apotheker dacht daar anders over. Tot het nalezen bij de bijsluiter. Nu hebben we Fagron (omeprazol). Druk mee geweest dus. Nu afwachten of het helpt.
Over dat laatste lees ik wel goeie verhalen. Nexium schijnt een hoop bijwerkingen te geven. Hoop zo dat het helpt!
pi_195257549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Over dat laatste lees ik wel goeie verhalen. Nexium schijnt een hoop bijwerkingen te geven. Hoop zo dat het helpt!
Ik hoop het ook.. Nexium hebben wij goede ervaringen mee bij de oudste gehad, maar was wel veel over te lezen inderdaad.. We gaan het meemaken, vinden onze weg weg!

Hoe is jullie dag gegaan? Nog het idee dat het vanuit de osteopaat nog resultaat hebt gehad?
pi_195257734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik hoop het ook.. Nexium hebben wij goede ervaringen mee bij de oudste gehad, maar was wel veel over te lezen inderdaad.. We gaan het meemaken, vinden onze weg weg!

Hoe is jullie dag gegaan? Nog het idee dat het vanuit de osteopaat nog resultaat hebt gehad?
Redelijk rustig wel. Nog steeds huilen na een voedingcen tussendoor ook wel, maar het is niet wat het geweest is. Hij overstrekt zich nog wel na een voeding en je ziet dat hij pijn heeft, maar dat duurt eigenlijk niet langer dan 10 minuten. Ik heb volgende week een afspraak staan bij de osteo en als dit zo doorgaat, zeggen we de kinderarts af. Ik vind dit niet genoeg om aan de medicatie te gaan. Verder is vasthouden nog steeds een no go over het algemeen, wat ik wel erg jammer vind. Wipstoeltje is op het moment zijn beste vriend.

Leuk is wel hoe mijn dochter met 'm omgaat nu. De afgelopen tijd liet ze hem een beetje links liggen want huilende babies zijn niet leuk. Snap ik ook wel. Nu zoekt ze wel wat meer cobtact. Leuk om te zien :)
pi_195258718
Ach Quattro heel veel sterkte ;(
pi_195260531
Heftig weer Quattro, heel veel sterkte! :*
Ik hoop dat we snel weer van je horen want dat is een goed teken dan.

NJ wat een zoektocht zeg, zeker dat je zelf nog zo moet opletten op wat er voorgeschreven wordt.
Natusan zoogcompressen liggen hier bij de Kruidvat ook niet meer in de schappen! :o

Sun, wat fijn dat er verbetering in zit!

Ik vond mijn baby vanochtend toen ik wakker werd 180 graden gedraaid in de co-sleeper. :? Ze lag wel eens schuin met de voeten tegen mijn matras en ik denk dat ze zich dus met haar voeten steeds weer tegen het matras heeft afgezet totdat ze met haar hoofd bij het voeteneind en met haar voeten bij het hoofdeind lag. :D Ergens tussen 4:00 en 7:30 vanochtend Ze had overigens alleen een slaapzak aan en geen laken / deken. Zo gek als ze zichzelf opeens wat kunnen ‘verplaatsen’.

En ze had vanmiddag even geslapen in de newborn set (in bed lukte niet) totdat peuter haar wakker maakte. Ik ging de luier verschonen en legde haar daarna op de buik voor tummytime, leek ze weer in slaap te vallen. Daarop heb ik dr op de buik in bed gelegd en heeft ze nog anderhalf uur geslapen. :o Mss nog wel langer, maar ik heb dr wakker gemaakt voor een voeding omdat die al 4 uur geleden was en ik een aantal uur op pad zou gaan. Bizar, normaal slaapt ze Max 45 minuten aan 1 stuk overdag.
Toch iets om nog eens uit te proberen als het niet wil lukken overdag en ik toch in de buurt blijf. De Puckababy lijkt haar ook erg te helpen overdag (om 45 minuten ipv 10 minuten te slapen), maar dat is natuurlijk geen combinatie met buikslapen. (De Puckababy zat in de was vandaag; morgen eerst weer met Puckababy aan op de rug proberen). ^O^

Edit: ik was dus een avondje weg en L heeft om 19:30 een flesje bv gekregen. Ze meldde zich zojuist pas weer (6:00 uur) voor een voeding! :o Best bizar met 10 weken 10,5 tussen de voeding laten? Gisteren heeft ze ook maar 6x gedronken ipv 7 wat afgelopen weken standaard leek dus dit zag ik niet aankomen. Ik voed op verzoek dus het zal wel goed zijn?
Beetje jammer dat ik pas rond 12 uur naar bed ging en nog een tijd wakker lag omdat ik haar vroeg in de nacht verwachtte. :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Nolita op 26-09-2020 06:14:17 ]
pi_195267142
Ach Quattro wat heftig allemaal voor je, is niet voor te stellen voor me hoe dat zou moeten zijn .

Haha Nolita, had ik ook. Vannacht derde keer op rij doorslapen. Van half 8 tot uur of 5. Kan gewoon hoor. Is op verzoek ja. Dat draaien ook spannend haha. En op de buik kun. En de osteo zei ook, sommige slapen liever op de buik of zij. Kan best als je erbij bent inderdaad. Goed slapen is voor dat kleintje ook belangrijk.

Hier lukt het weer niet echt overdag helaas. In slaap wiegen in het donker is in vijf minuten in slaap. Maar dan het wegleggen. Ik hoef alleen maar te bukken en neer te leggen en dan is hij meteen weer wakker. Hand op hoofd en buik en sssssh zeggen, helpt soms even. Maar vaak ook niet. Ellendig wel. Raak dan moedeloos. Savonds vooral bij laatste slaap. Dan roept man me: F huilt. Eeeh ja? }:| Dan moet borst maar weer. Op ons slapen lukt soms maar lange slaapjes zijn er dan niet bij. Ik raak redelijk in paniek als ik denk aan moeten werken in combi met dit probleem. Als ik dan thuiswerk (dat zal het komende maanden wel zijn met corona) dan kan ik geen krijsende baby om me heen hebben dan kan ik niets meer doen. En als ik hem alleen kan troosten, wordt dat redelijk problematisch...

Heb je sun, ook oefeningen van de osteo? Ik wel namelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hilmo op 26-09-2020 14:41:12 ]
pi_195272618
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Redelijk rustig wel. Nog steeds huilen na een voedingcen tussendoor ook wel, maar het is niet wat het geweest is. Hij overstrekt zich nog wel na een voeding en je ziet dat hij pijn heeft, maar dat duurt eigenlijk niet langer dan 10 minuten. Ik heb volgende week een afspraak staan bij de osteo en als dit zo doorgaat, zeggen we de kinderarts af. Ik vind dit niet genoeg om aan de medicatie te gaan. Verder is vasthouden nog steeds een no go over het algemeen, wat ik wel erg jammer vind. Wipstoeltje is op het moment zijn beste vriend.

Leuk is wel hoe mijn dochter met 'm omgaat nu. De afgelopen tijd liet ze hem een beetje links liggen want huilende babies zijn niet leuk. Snap ik ook wel. Nu zoekt ze wel wat meer cobtact. Leuk om te zien :)
Fijn dat er in elk geval een goede lijn in lijkt te zitten! Duim voor je dat dit de juiste weg dan is. O+
pi_195272759
Quattro, ik denk aan jullie. Kaarsje brandt :* zo'n heftige tijd
pi_195299411
Oh man, ik ben de laatste dagen zo moe. Ik zit nu op kantoor, maar zou het liefst naar huis gaan om te slapen. Ik geloof dat nu alles eruit komt, ons hele traject, de zwangerschap, de keizersnede, het slaapgebrek, de nieuwe baan ;(
pi_195299515
Quattro, hoe gaat het ondertussen?
pi_195299995
Lief dat jullie zo meeleven. Even een korte update. We zouden dus vrijdag naar huis gaan, maar donderdag op vrijdagnacht werd ze heel erg ziek. Letterlijk doodziek, we waren bang dat ze het niet zou halen. Bizar hoge hartslag (220 in rust) en een extreem snelle ademhaling, een buik zo hard als steen, en ze reageerde niet meer. Ook op pijnprikkels amper. Niemand wist wat het was.. Uit foto’s blijkt het dat ze een tijdelijke darm-draaiing heeft gehad. Daardoor knelde dat alles af en trokken haar darmen al het vocht naar zich toe waardoor ze volledig uitgedroogd was. Vandaar ook de gekke waardes en het niet meer reageren. Het was zo eng.. Inmiddels gaat het beter, ze speelt weer en kletst. Het gaat alleen nog wel een ruime tijd duren voor we weer thuis zijn.
pi_195300024
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef QuattroF het volgende:
Lief dat jullie zo meeleven. Even een korte update. We zouden dus vrijdag naar huis gaan, maar donderdag op vrijdagnacht werd ze heel erg ziek. Letterlijk doodziek, we waren bang dat ze het niet zou halen. Bizar hoge hartslag (220 in rust) en een extreem snelle ademhaling, een buik zo hard als steen, en ze reageerde niet meer. Ook op pijnprikkels amper. Niemand wist wat het was.. Uit foto’s blijkt het dat ze een tijdelijke darm-draaiing heeft gehad. Daardoor knelde dat alles af en trokken haar darmen al het vocht naar zich toe waardoor ze volledig uitgedroogd was. Vandaar ook de gekke waardes en het niet meer reageren. Het was zo eng.. Inmiddels gaat het beter, ze speelt weer en kletst. Het gaat alleen nog wel een ruime tijd duren voor we weer thuis zijn.
Oh, wat eng inderdaad zeg! Maar fijn dat het inmiddels weer beter gaat. :* :* :*
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 10:43:50 #245
447051 crew  Peejtur
pi_195300360
Fijn dat het weer de goede kant op gaat :)
pi_195300459
Pfffff wat een schrik! ;(
Wat goed dat het beter gaat! Is dit iets waar ze een verhoogde kans op blijft houden?
pi_195300877
Wat heftig Quattro! Fijn dat het weer wat beter gaat.

Ik hoor hier nu ook :P baby M. is op 20 September geboren en gisteren hebben we de kraam uitgezwaaid. Op een kloof na gaat alles goed. Hij drinkt goed en groeit als een malle :P
Ik heb deze kraamweek veel positiever ervaren dan met de oudste. Hopelijk kunnen we dat gevoel volhouden :P. Van het weekend wel een beetje te veel gedaan met de oudste (4 jaar) dus wat last van mijn hechtingen. Vandaag maar lekker rustig aan terwijl ze op school is.

SPOILER
  maandag 28 september 2020 @ 11:29:27 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195301100
Gefeliciteerd @Miezziej !!
pi_195301853
Quattro, ik krijg gewoon kippenvel van wat je schrijft. ;( Ik blijf voor jullie duimen vanuit hier voor alleen maar vooruitgang. :*

Welkom miezziej! *O* Wat fijn dat jullie een positieve kraamweek achter de rug hebben.
Wat een schatje! Zijn neusje O+ lijkt mij gewoon passend bij zijn roots? Daar waren toch vragen bij nav de SEO? Zijn daar nog conclusies uit gekomen na zijn geboorte?
pi_195302018
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:49 schreef pinquit het volgende:
Pfffff wat een schrik! ;(
Wat goed dat het beter gaat! Is dit iets waar ze een verhoogde kans op blijft houden?
Nee, dat verwachten ze niet. Maar garanties zijn er niet. Wel moet nu de voeding heeeeel traag worden opgestart, 10 millimeter per dag erbij. Anders kan het opnieuw gebeuren.

Bedankt allemaal. O+

@Miezziej wat een schatje! Geniet!
pi_195302362
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:05 schreef Nolita het volgende:
Quattro, ik krijg gewoon kippenvel van wat je schrijft. ;( Ik blijf voor jullie duimen vanuit hier voor alleen maar vooruitgang. :*

Welkom miezziej! *O* Wat fijn dat jullie een positieve kraamweek achter de rug hebben.
Wat een schatje! Zijn neusje O+ lijkt mij gewoon passend bij zijn roots? Daar waren toch vragen bij nav de SEO? Zijn daar nog conclusies uit gekomen na zijn geboorte?
Klopt, hypoplastisch (te klein) neusbot. Verder is dit niet meer nagekeken na de geboorte (als dat al zou kunnen zonder scan of foto? Geen idee), maar ik zie niet echt iets vreemds aan zijn neus. Wellicht wat platter tussen de ogen, maar als ik foto's vergelijk van de kinderen in man zijn familie hebben heel veel dat, dus lijkt mij inderdaad door de afkomst. Zijn neus voelt ook "normaal" aan. Verder geen uiterlijke kenmerken voor syndroom van down of iets dergelijks dus ik geloof wel dat het goed zit.
Insert schuldgevoel omdat ik mij zo druk maakte tijdens de zwangerschap uiteraard inclusief kraamtranen en alles, leuk joh die hormonen :P
pi_195305361
Quattro wat een rollercoaster :'( maar wat een sterk kindje hebben jullie! Vanaf nu alleen maar bergopwaarts hoop ik, baby steps. Heel veel stekte :* (hou je al een dagboekje voor jullie zelf bij? Mij hielp het enorm toen om alles op te schrijven.)

Welkom miezziej wat een heerlijke hapwangen O+ Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Hopelijk is je kloof ook snel genezen. Ken je heilwolle? Helend, lekker zacht én luchtig op je tepels *O*
pi_195310546
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef QuattroF het volgende:
Schrik ervan als ik het zo lees.. Wel fijn dat het toch een goede kant op lijkt te gaan vanaf hier...
pi_195310630
Intense dag(en) hier. Ze is momenteel alleen rustig op ons of (het liefst) drinkende. Hazenslaapjes van 10-15 minuten en dan weer huilen. We slapen dus zelf ook amper, dat hakt er wel in. Vandaag was ook in de draagdoek niet goed, maar het liedje van Zoë maakt haar rustig... Die staat nu op repeat. :9 O+
pi_195314660
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 18:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Intense dag(en) hier. Ze is momenteel alleen rustig op ons of (het liefst) drinkende. Hazenslaapjes van 10-15 minuten en dan weer huilen. We slapen dus zelf ook amper, dat hakt er wel in. Vandaag was ook in de draagdoek niet goed, maar het liedje van Zoë maakt haar rustig... Die staat nu op repeat. :9 O+
:{ Medicatie duurt ff voordat dat aanslaat niet? Ik heb trouwens ook goede dingen gelezen over pure JBPM.

KMA uitgesloten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-09-2020 09:14:17 ]
pi_195323176
Pittig Nj :*

Moeders die al een baby hebben en hebben thuisgewerkt: hoe gaat dat met een kleine baby thuis??

Ik zal straks thuis moeten werken, dat was met zwangerschap al en nu helemaal vrees ik. Maar hoe kan ik ooit thuiswerken als man baby niet stil krijgt of maar blijft brengen voor voeding. Scheelt kolven hadden we al bedacht en in die tijd kan ik live voeden maar dat kan ook niet onbeperkt, de tijd die er voor staat blijft gelijk. Maar mijn hersenen kunnen toch niet werken met een baby krijsend beneden? Man kan best stuk met hem lopen maar dat kan ook niet uren. Het gaat om twee van zulke dagen. Dat zijn zijn papa dagen. 1 dag kdv dus dan is F echt weg. Ik wil gewoon naar kantoor :'( :'( :(
pi_195323317
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Hilmo het volgende:

Moeders die al een baby hebben en hebben thuisgewerkt: hoe gaat dat met een kleine baby thuis??

Ik zal straks thuis moeten werken, dat was met zwangerschap al en nu helemaal vrees ik. Maar hoe kan ik ooit thuiswerken als man baby niet stil krijgt of maar blijft brengen voor voeding. Scheelt kolven hadden we al bedacht en in die tijd kan ik live voeden maar dat kan ook niet onbeperkt, de tijd die er voor staat blijft gelijk. Maar mijn hersenen kunnen toch niet werken met een baby krijsend beneden? Man kan best stuk met hem lopen maar dat kan ook niet uren. Het gaat om twee van zulke dagen. Dat zijn zijn papa dagen. 1 dag kdv dus dan is F echt weg. Ik wil gewoon naar kantoor :'( :'( :(
Thuiswerken met een baby is echt niet te doen. Ik probeer dat niet eens. Alleen als ze ooit slaapt dan klap ik even een laptop open. Verder kansloos en gewoon aandacht geven aan de baby. :9

Meer kdv anders?
pi_195323763
Ik (vader) werk gewoon thuis met de kleine (nu vier maanden), m'n vrouw mag wel naar haar werk toe. Ik probeer in de ochtend wat uren te pakken als de kleine nog op bed ligt (bv om half zes, ik werk dan van 7-9u, fles om half tien). Als 'ie wakker is ligt de kleine bij mij in een wipstoeltje te spelen en/of ik geef aandacht. Na een tijdje valt 'ie weer in slaap en dan even wat uren pakken. Dit herhaalt zich dan weer bij de volgende voeding; en als ik dus alleen thuis ben kan ik wel zes tot acht uur werken verspreid over de dag.

Ik zie niet in waarom je man de baby niet stil zou kunnen krijgen / houden en jij wel?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 29 september 2020 @ 12:46:05 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_195323806
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:44 schreef papernote het volgende:
Ik (vader) werk gewoon thuis met de kleine (nu vier maanden), m'n vrouw mag wel naar haar werk toe. Ik probeer in de ochtend wat uren te pakken als de kleine nog op bed ligt (bv om half zes, ik werk dan van 7-9u, fles om half tien). Als 'ie wakker is ligt de kleine bij mij in een wipstoeltje te spelen en/of ik geef aandacht. Na een tijdje valt 'ie weer in slaap en dan even wat uren pakken. Dit herhaalt zich dan weer bij de volgende voeding; en als ik dus alleen thuis ben kan ik wel zes tot acht uur werken verspreid over de dag.

Ik zie niet in waarom je man de baby niet stil zou kunnen krijgen / houden en jij wel?
Haha, omdat de mama er niet bij is :D
Als zo'n kleine baby zijn moeder (en dus de borst) ruikt, laten ze zich doorgaans niet met papa "afpoeieren" ;)
disclaimer
pi_195323993
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, omdat de mama er niet bij is :D
Als zo'n kleine baby zijn moeder (en dus de borst) ruikt, laten ze zich doorgaans niet met papa "afpoeieren" ;)
Klopt, maar als mama wel thuis is en ik heb de kleine bij me op het zolderkantoor gaat het ook prima. Als thuiswerkende moeder lijkt me een aparte werkkamer een goede oplossing. En het kind gewoon volledig aan de vader overlaten en niet steeds "te hulp" schieten.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_195324347
Ik werk weer sinds mei en dat is volledig thuis. Ik ga op zolder zitten als mijn vriend zijn vrije dag heeft en dat gaat goed. Nu was zoonlief toen al 6 maanden dus dat scheelt misschien ook.
Ik help alleen als er iets speciaals is zoals een megakotspartij of tijdens de lunch een kwartiertje zodat vriend kan eten. Op mijn vrije dag helpt mijn vriend dan op dezelfde manier.
Maar het is qua focus idd moeilijk. Als ik hem hoor huilen ben ik onmiddellijk uit mijn concentratie en kan ik pas echt verder werken als het stopt. Bijzonder hoe dat werkt. Dus ik kan me wel voorstellen dat als je baby vaak huilt het moeilijk werken is.
pi_195324559
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Hilmo het volgende:

Misschien kun je werken met een koptelefoon met muziek of white noise? Dat laatste gebruikte ik in de periode dat de kinderen niet naar het kdv konden. Er zijn op YouTube een hoop van zulk soort (urenlange) filmpjes te vinden.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_195325903
Ik hoef gelukkig nog even niet te werken en er niet over na te denken :9. Hopelijk heb je wat aan de gegeven tips Hilmo! Werken met een koptelefoon zou ik ook doen denk ik, want als ik de baby hoor kan ik mij echt niet concentreren. Ook heb ik dan lekkende borsten, maar hoop dat dat met de tijd wat minder wordt :P

Ongeveer 5 dagen geleden is de navelstomp er af gevallen. Het naveltje bloedt nog steeds. We hebben nu een wondgaasje erop gedaan zodat de luier er niet meer langs schuurt. Verder geen viezigheid of koorts. Zorgen maken of is dit nog normaal? :@ donderdag komt de wijkvpk om te wegen, zal het dan ook navragen.
pi_195326646
Ik heb in maart/april gewerkt terwijl de baby thuis was. Dat is echt geen doen. Sorry, mooier kan ik het niet maken. Ik was afgeleid door elke kik en zelfs als ik niet ging kijken, was ik toch volledig uit mijn concentratie. Muziek hielp een klein beetje, maar dan meende ik heel vaak gehuil er doorheen te horen.

Voeden heb ik ook gewoon gedaan onder werktijd. Dan zou mijn man een uurtje op hem letten tijdens mijn gesprekken, maar begon hij halverwege toch te krijsen. Webcam en microfoon uit, baby aanleggen, webcam weer aan en een beetje hoger richten O-)
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:53:22 #265
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195326900
Ik heb inderdaad ook gewerkt met baby toen KDV thuis was. Ik vond het lastig... maar hij sliep wel goed, dus probeerde afspraken te plannen als hij sliep.
Ma / Di was ‘overleven’, haha. Althans, goed met partner afspreken wie wat deed of werk technische moest doen. Dinsdag vaak overleggen dus collega’s waren ook op de hoogte (en hadden hetzelfde probleem...). Andere dagen was één van ons vrij.

Voeden deed ik ook onder werktijd op die dagen.
Mij gaf het op den duur wel rust om één voeding te vervangen door FV en partner het flesje te laten geven. Baby was toen 6 of 7 maanden.

En verder proberen jezelf af te sluiten en je partner het te laten doen. Ook als hij/zij helemaal overstuur is etc. Moeilijk, maar anders was je er ook niet bij.
Wij hadden wel aparte werkkamer. Als je in de woonkamer moet zitten, dan is het lastiger natuurlijk. Dan zie je echt alles.
pi_195327261
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:44 schreef Miezziej het volgende:
Ik hoef gelukkig nog even niet te werken en er niet over na te denken :9. Hopelijk heb je wat aan de gegeven tips Hilmo! Werken met een koptelefoon zou ik ook doen denk ik, want als ik de baby hoor kan ik mij echt niet concentreren. Ook heb ik dan lekkende borsten, maar hoop dat dat met de tijd wat minder wordt :P

Ongeveer 5 dagen geleden is de navelstomp er af gevallen. Het naveltje bloedt nog steeds. We hebben nu een wondgaasje erop gedaan zodat de luier er niet meer langs schuurt. Verder geen viezigheid of koorts. Zorgen maken of is dit nog normaal? :@ donderdag komt de wijkvpk om te wegen, zal het dan ook navragen.
Het klinkt prima wat je nu hebt gedaan. Als het alleen bloed is, is een gaasje voldoende. Of het moet echt te veel bloed zijn. Zolang er geen troep uitkomt zit je wel geloof ik. Zoiets werd ons toen gezegd.

Hier ging het uiteindelijk wel ontsteken, dus smeren nu een bepaald zalfje..
pi_195327285
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:{ Medicatie duurt ff voordat dat aanslaat niet? Ik heb trouwens ook goede dingen gelezen over pure JBPM.

KMA uitgesloten?
Zou met een aantal dagen moeten aanslaan. Zou nu eigenlijk wel moeten aanslaan als het wat doet.

Allergieën nog niet getest, maar kunnen altijd eens zuivelvrij eten, kijken of dat verschil maakt. Sowieso zien dat we anders de afspraak met de osteopaat meer haast achter zetten. Dit moet niet een paar dagen langer aanhouden nog zo.

Het is als je haar (bezig) ziet wel echt niet te missen reflux gerelateerde klachten. Alle vinkjes kunnen we zetten.
pi_195327642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Zou met een aantal dagen moeten aanslaan. Zou nu eigenlijk wel moeten aanslaan als het wat doet.

Allergieën nog niet getest, maar kunnen altijd eens zuivelvrij eten, kijken of dat verschil maakt. Sowieso zien dat we anders de afspraak met de osteopaat meer haast achter zetten. Dit moet niet een paar dagen langer aanhouden nog zo.

Het is als je haar (bezig) ziet wel echt niet te missen reflux gerelateerde klachten. Alle vinkjes kunnen we zetten.
Van wat ik gelezen heb gaan heftige reflux en KMA soort van hand in hand. Het is het proberen waard denk ik.

Waar wonen jullie? Als jullie in de buurt van Rotterdam wonen mogen jullie wel het wippertje van Baby Bjorn uit testen bij haar? Ik zet A. altijd direct na een voeding in dat ding. Werkt magisch bij hem.
Ik neem trouwens dat ding ook mee als we op visite gaan bij mijn moeder of zus. Ik weet dan vrijwel zeker dat hij het bezoekje rustig blijft. Ik had eigenlijk een babynestje gekocht om mee te nemen zodat hij ergens zou kunnen slapen, maar die gebruiken we nauwelijks.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-09-2020 17:13:53 ]
pi_195331384
Thuiswerken met een baby is echt kansloos. Die kleintjes hebben simpelweg teveel zorg nodig om dat naast je werk te kunnen geven. Bovendien als je kindje thuis is hoort hij/zij ook gewoon prio te krijgen.

Je werkt ook niet thuis.

Je bent thuis en je probeert te werken.

Ik ben daar heel makkelijk in met mijn team. Gezin gaat voor, uren kun je flexibel inplannen. Als je er zelf niet uitkomt, vroeg aan de bel trekken want daar zijn we een team voor. Als iedereen flexibel is dan is werken vanuit huis best wel te doen.

Thuiswerken niet.
pi_195331783
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Van wat ik gelezen heb gaan heftige reflux en KMA soort van hand in hand. Het is het proberen waard denk ik.

Waar wonen jullie? Als jullie in de buurt van Rotterdam wonen mogen jullie wel het wippertje van Baby Bjorn uit testen bij haar? Ik zet A. altijd direct na een voeding in dat ding. Werkt magisch bij hem.
Ik neem trouwens dat ding ook mee als we op visite gaan bij mijn moeder of zus. Ik weet dan vrijwel zeker dat hij het bezoekje rustig blijft. Ik had eigenlijk een babynestje gekocht om mee te nemen zodat hij ergens zou kunnen slapen, maar die gebruiken we nauwelijks.
Ga het sowieso bekijken. Scheelt dat de huisarts ons wel echt hoort. We zouden deze week, in de loop van de week, bellen om te laten weten hoe het nu zou gaan. Kregen we vanochtend al een telefoontje met de vraag hoe het gaat. Wel betrokken dus, dat is al fijn. O+

Lief van je! We wonen bijna 150 km van Rotterdam af ( :+ ! ) dus testen wordt 'm niet. :9 Maar ik denk dat we wel overtuigd zijn van het stoeltje. Nu even zien welke stof/kleur/.. het wordt. Nog tips? Zit er echt verschil in de verschillende stoffen van de Baby Bjorn wipstoel?
pi_195331849
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:34 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ga het sowieso bekijken. Scheelt dat de huisarts ons wel echt hoort. We zouden deze week, in de loop van de week, bellen om te laten weten hoe het nu zou gaan. Kregen we vanochtend al een telefoontje met de vraag hoe het gaat. Wel betrokken dus, dat is al fijn. O+

Lief van je! We wonen bijna 150 km van Rotterdam af ( :+ ! ) dus testen wordt 'm niet. :9 Maar ik denk dat we wel overtuigd zijn van het stoeltje. Nu even zien welke stof/kleur/.. het wordt. Nog tips? Zit er echt verschil in de verschillende stoffen van de Baby Bjorn wipstoel?
Ik heb werkelijkwaar geen idee. Wij hebben de grijze. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het stoeltje gehoord totdat vriend ermee thuis kwam :')

Wel ontzettend fijn zo'n huisarts. Zo krijg je toch het gevoel er niet alleen voor te staan en dat is echt wel belangrijk voor ouders vind ik.
pi_195331951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb werkelijkwaar geen idee. Wij hebben de grijze. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het stoeltje gehoord totdat vriend ermee thuis kwam :')

Wel ontzettend fijn zo'n huisarts. Zo krijg je toch het gevoel er niet alleen voor te staan en dat is echt wel belangrijk voor ouders vind ik.
Twijfelden even omdat het stoelje wel 1,5-2 keer zo duur is als de 'standaard' stoeltjes. Maar hoor hier eigenlijk alleen maar goede verhalen, dan lijkt het me die extra tientjes wel waard..

Zo, en hoe! De huisarts die ik zelf altijd had moest ik altijd smeken om hulp/doorverwijzing. Altijd een kijk het nog maar even aan terwijl je dat dan al weken had gedaan. Dit is zo'n wereld van verschil..
pi_195332190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:44 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Twijfelden even omdat het stoelje wel 1,5-2 keer zo duur is als de 'standaard' stoeltjes. Maar hoor hier eigenlijk alleen maar goede verhalen, dan lijkt het me die extra tientjes wel waard..

Zo, en hoe! De huisarts die ik zelf altijd had moest ik altijd smeken om hulp/doorverwijzing. Altijd een kijk het nog maar even aan terwijl je dat dan al weken had gedaan. Dit is zo'n wereld van verschil..
Ik denk dat je voor dat geld wat ze kosten ze wel even mag bekijken/voelen. Ik zie ze trouwens ook op MP, misschien ook een optie voor jullie.

Hebben jullie ook een afspraak bij de kinderarts of loopt alles via de huisarts.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:15:34 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195337842
:W

Ik kom me hier ook maar eens officieel melden. In het zwangerschapstopic is de echte naam van ons zoontje wel bekend. Maar ik denk wel dat het beter is om verder te gaan met een foknaam. En daarvoor kies ik één van de andere top 3 jongensnamen: Colin.

'Colin' is nu 5 dagen jong. Prachtige hands off bevalling gehad, in een bevalbad thuis zonder enige complicaties. De verloskundige heeft de laatste perswee gefilmd en dit filmpje circuleert nu in verloskundige kringen omdat hands off zelden lukt in de praktijk, en omdat het een supergaaf filmpje is, met als enige stoorzender een drijvende drol of stolsel :') . Colin kwam heel relaxed boven drijven en sloeg direct goed aan. APGAR enzo allemaal perfect en we zijn rond middernacht gaan tukken.

In de afgelopen dagen lekker rust genomen en Colin leren kennen. Hij is zo'n schatje O+ . Zo relaxed als hij geboren werd, zo relaxed is hij nu nog. Hij heeft echt een teringhekel aan aankleden maar met een speentje blijft hij ook dan weer lekker relaxed. We hebben 2 verschrikkelijke nachten gehad omdat het helemaal niet liep met voeden (borstvoeding moet nog goed op gang komen). En als hij honger heeft, dan blijft hij gewoon 'neh' huiltjes eruit gooien, maar zonder overstuur te raken. Ondertussen geleerd dat we hem zoveel bijvoeding kunnen geven als we willen, als er toch teveel naar binnen gaat dan komt het er snel weer uit.

Vandaag een druk dagje! Mijn schoonouders komen ff koffie drinken om kwart over 9, de verloskundige komt voor nacontrole. Mijn zusje komt op kraamvisite vanmiddag. Er wordt een droger bezorgd straks (voor ons tweeën ging het prima zonder maar met Colin erbij ineens niet meer bij te benen zonder droger). En de container moet aan de weg. Ik ga zo maar eens werk van maken de eerste voedingsronde. Met wat geluk blijft hij nog een half uurtje wakker, zo leuk voor mijn schoonouders O+.
Resistance is futile.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:21:54 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195337903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:14 schreef Ticootje het volgende:
Thuiswerken met een baby is echt kansloos. Die kleintjes hebben simpelweg teveel zorg nodig om dat naast je werk te kunnen geven. Bovendien als je kindje thuis is hoort hij/zij ook gewoon prio te krijgen.

Je werkt ook niet thuis.

Je bent thuis en je probeert te werken.

Ik ben daar heel makkelijk in met mijn team. Gezin gaat voor, uren kun je flexibel inplannen. Als je er zelf niet uitkomt, vroeg aan de bel trekken want daar zijn we een team voor. Als iedereen flexibel is dan is werken vanuit huis best wel te doen.

Thuiswerken niet.
Ik wacht nog even af maar ik ben van plan om over een paar weken contact op te nemen met mijn leidinggevende. Dan in november of december starten met 8 uurtjes zeer flexibel thuiswerken en 1 vaste dag op kantoor. Dan kan ik in januari opbouwen naar 2 vaste dagen op kantoor en pas in maart/april weer fulltime aan de slag (in plaats van direct in januari). Maar alleen als alles lekker blijft lopen.
Resistance is futile.
pi_195339135
Welkom Seven, fijn dat je zo gelukkig klinkt O+
En mooie werknaam!
SPOILER
pi_195339643
Ik dacht dat de baby van Seven echt zo heet? :?
pi_195339842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee, naam met de letter E ;)
pi_195339916
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:45 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nee, naam met de letter E ;)
Ja, en daarna komt de L en laatste letter is een T. Toch? :P

Oh wacht, ik had Seven haar post nog niet goed gelezen. Nu snap ik het :)
pi_195344362
NJ zon babybjorn stoeltje kan je ook leasen bij babyloop! Daar hebben wij een cosleeper geleased, prima organisatie! En niet zo duur als je het een half jaar gebruikt. 10¤ in de maand zo uit mijn hoofd.

Dan iedereen voor de ideeën en tips en ervaringen! Extra kdv is niet gewenst, man heeft expres twee papa dagen om dat te besparen. Dat thuiswerken zat niet in de planning natuurlijk maar zal niet anders kunnen. Koptelefoon zal idd dan handig zijn met muziek of White noise idd. En wat sq zegt, qua mama ruiken ook al ben ik dan in de studeerkamer van man en man is dan beneden met de baby. Maar die van ons slaapt dus nauwelijks en huilt dan best veel als je hem niet draagt of wiegt. Flexibel ben ik niet zo, we gaan tegelijk met baby op bed dus savonds is geen werktijd (en clusteren aan de borst) en sochtends vroeg ook borst en dan zal ik meteen beginnen idd. Ik denk dat koptelefoon de enige oplossing is. En duidelijke afspraken met man.
pi_195344494
Geweldig Seven O+ je klinkt zo gelukkig idd :)
pi_195346067
Hoi hier @Seven. ! Als ik jou zo hoor typen klinkt het aardig als een roze blauwe wolk! :D
pi_195346076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat je voor dat geld wat ze kosten ze wel even mag bekijken/voelen. Ik zie ze trouwens ook op MP, misschien ook een optie voor jullie.

Hebben jullie ook een afspraak bij de kinderarts of loopt alles via de huisarts.
Vooralsnog alleen via de huisarts, maar kunnen als het goed is snel bij de osteopaat terecht.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:40:29 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195347700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee, een andere Engelse naam beginnend met E.
Resistance is futile.
pi_195347724
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, een andere Engelse naam beginnend met E.
Ja die had ik ook in mijn hoofd. Maar toen zag ik dat Colin vanaf vandaag zijn werknaam is :)
pi_195358741
Welkom Seven O+ je klinkt idd heel gelukkig O+
Baby M. vindt aankleden ook echt verschrikkelijk. Normaliter zou de wijkvpk vandaag komen om te wegen, maar ze heeft verkoudheidsklachten. Dus wij moeten nu naar het CB komen. Best spannend weer, eerste keer naar buiten :P hij zal de boel daar wel bij elkaar schreeuwen tijdens het aan en uitkleden _O-
pi_195358855
Hier een moeder die aankleden verschrikkelijk vindt :{w broekjes en sokjes gaan wel, maar van rompers en truitjes doe ik standaard een maat groter aan. Ik sta anders zo enorm te kutten met de mouwen en armpjes.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:24:54 #288
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195358947
Die van ons is nu 11maanden en vind het nog steeds vreselijk. Althans, het gaat beter dan toen hij klein was. Moord en brand schreeuwde hij dan!

Ik had een speciaal CB bakje; overslag romper en truitje. Dat ging dan nog redelijk. Al moet ik zeggen dat hij daar dan vrij stil was _O-

Wij mogen vanmiddag weer op controle bij de oogarts. Ben benieuwd hoe dat gaat. Vorige keren (3mnd en 6mnd) deed hij het prima, maar nu zal echt alles in de ruimte interessanter zijn _O-
pi_195359582
Ik had zo'n omslagdoek die ook in de autostoel kan, dus ik deed hem gewoon met alleen rompertje daarin als we naar het CB gingen O+

Dit model
pi_195362804
Natuurlijk was hij bij het CB helemaal zen :') Wellicht afgeleid door een huilende baby daar :7
Nu 4.230 gram, dus sinds de geboorte 350 gram aangekomen. Was allemaal prima. Ze hebben ook even snel naar het naveltje gekeken, was ook prima gelukkig :)
pi_195364902
Huilende baby’s zijn ze op het CB wel gewend. Al was Frum toen wonderbaarlijk stil.

Frum wordt vandaag of morgen opnieuw met spoed geopereerd. :’(
pi_195365313
Maar met aankleden zijn mouwloze rompers toch ideaal? Die krijg ik zooo makkelijk aan. Ik zweer erbij. Die mouwen vind ik zo irritant. En ruime truitjes. Broekjes en sokjes gaan wel prima hier. Strakke mouwen vind ik vreselijk in elk geval.

Wij vandaag tweede sessie osteopaat. Nieuwe oefeningen gekregen vooral voor het hoofdje stabiliseren. Eigenlijk algemene oefeningen. Een stukje van zijn rug voelde nog wat stijf. Verder waren er geen bijzonderheden.

Oh nee Quattro wat spannend allemaal

Net belde leidinggevende, ik voorzichtig vragen of ik nu twee weken op kan nemen aan vakantie of in kerst. Kerst dus want ik ben hard nodig :'( oke dan is over 2 weken echt mijn werk weer begonnen
Wel als we merken dat thuiswerken echt niet gaat dat ik alleen op kantoor mag zitten. Dat is wel fijn meedenken. Nu werk maar snel nog even vergeten

[ Bericht 24% gewijzigd door Hilmo op 01-10-2020 16:23:28 ]
pi_195365331
Jemig quattro, wat heftig weer ;( sterkte :*
pi_195369779
Sterkte Quattro :*
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 03:23:28 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195378014
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef QuattroF het volgende:
Huilende baby’s zijn ze op het CB wel gewend. Al was Frum toen wonderbaarlijk stil.

Oh Quattro... heel veel sterkte xxx
Resistance is futile.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:49:22 #296
208890 June.
Seriously?
pi_195379473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef QuattroF het volgende:

Jeetje wat verdrietig. Beterschap en sterkte.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:53:42 #297
208890 June.
Seriously?
pi_195379515
En een mijlpaaltje hier. Na 10 maanden endelijk tanden :D
Meteen 2 tegelijk. Gelukkig weinig last lijkt het, maar die poep :%
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:55:11 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195379534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:53 schreef June. het volgende:
Hoe komt dat eigenlijk? Die stinkpoep bedoel ik, mijn man heeft het er regelmatig over dat het echt heel erg is >:) .

Tandjes O+ vooral als het 4 flinke exemplaren zijn ^O^ .
Resistance is futile.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:13:02 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_195379758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:53 schreef June. het volgende:
Ah fijn!!
Hier met 11 maanden zijn er 3 door en nummer 4 bijna. En die poep.... Vreselijk he
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:18:49 #300
148247 taxibabe
pi_195379826
Agossie QuattroF, veel sterkte! :*

Hier ook weer zure stinkpoep.. :X Bijna 1 jaar en al 6 tandjes, nu komt rechts waarschijnlijk door, hij heeft steeds een knalrood wangetje aan die kant. Ik kan alleen nog niets zien of voelen, maar de signalen zijn er dus wel.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:41:38 #301
208890 June.
Seriously?
pi_195380057
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe komt dat eigenlijk? Die stinkpoep bedoel ik, mijn man heeft het er regelmatig over dat het echt heel erg is >:) .

Tandjes O+ vooral als het 4 flinke exemplaren zijn ^O^ .
Ik heb geen idee. Maar hij begon ineens enorm te kwijlen en op alles te bijten. Toen zag ik nog niets. Nu ze eenmaal wat doorkomen ineens die poep. Misschien door veranderde samenstelling van speeksel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')