quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vannacht wel een redelijke nacht gehad, 1 nachtvoedingen daarna kon ik hem als ik wilde gelijk wegleggen. Ik laat hem na een nachtvoeding altijd nog een paar minuten bij mij zitten, direct wegleggen met een bups melk in zijn maagje lijkt me ook niet fantastisch liggen. Zo kan het nog even zakken.
@:Hilmo hoe bevalt de crème?
Niet meteen terugleggen na een voeding sowieso. Ik hou haar minstens 10 minuten recht op en doe dan vaak nog een luier en dan nog 5 minuutjes rechtop. Dus inclusief voeding is mijn energie op als ik haar dan niet voor een slaapje weg kan leggen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Laatste post uit vorig deel:
[..]
Oef, da's vroeg ja. Hopelijk had je genoeg koffie tot je beschikkingquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Nolita het volgende:
[..]
Niet meteen terugleggen na een voeding sowieso. Ik hou haar minstens 10 minuten recht op en doe dan vaak nog een luier en dan nog 5 minuutjes rechtop. Dus inclusief voeding is mijn energie op als ik haar dan niet voor een slaapje weg kan leggen.
Hier had ze gisteren om 20:45 voor het laatst gedronken en daarna meldde ze zich pas om 4:45. Heel netjes, maar om 6:00 stond mijn wekker (moesten om 8:00 in de auto zitten) en mijn dag is dus om 4:45 begonnen vandaag. Dat hoeft van mij geen standaard te zijn als ik weer moet werken. Gelukkig heb ik nog een aantal weken thuis.
Top Hilmo van de billenzalf!quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:23 schreef Hilmo het volgende:
Oeh Nolita dat vind ik altijd pittig die laatste uren niet kunnen slapen. Hier ook vaak klaarwakker in de nacht. En me dan zitten aan te kijken met grote ogen haha. En die geluiden mijn hemel, kreunen, hijgen, piepen, van alles.
Sun, de billenzalf is echt geniaal. Ik ga die iedereen aanraden! Het CB was ook enthousiast er over vandaag omdat de billen er grotendeels normaal uit zien nuschimmel crème kunnen we wel mee stoppen, dat werkte niet meer.
CB vandaag gehad met 5 weken.stats: 5,5 kg en 57 cm. Prachtig op zijn eigen lijntje en de arts was zo fijn. Zo anders dan 5 jaar geleden. Pro bv en dragen enzo. Was zo positief over alles.![]()
Het hele drink en slaapritme was wel in de war door het weg moeten vandaag. Telkens 1 borst en veel slapen. Nu weer in dromenland na weinig slapen dus vrees voor de nacht. De bibs speen is nog niet gelukt (1x met veel huilen geprobeerd als redmiddel maar borst was toen toch de oplossing).
Haha bonusboks. Wij hebben ook een toren staan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:30 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Wij gebruiken nu (nog) Nutrilon2, maar die is bijna op. Normaliter zou ik naar Nutrilon3 (vanaf 10mnd) gaan (heb er ook al 5 in huis, want was m’n persoonlijke bonus, haha), maar nu ga ik vanuit Insiders Hero Baby Nutrasense 2 (6-12mnd) testen. Mijn vriend mag dit ook, dus ik denk dat we voor 6/7 voeding weken hebben
Nu twijfel ik een beetje;
Maak ik eerst de Hero op en daarna terug naar Nutrilon.
Of andersom? Of het maakt allemaal geen drol uit?
Sowieso ga ik over de twaalf maanden heen en weet nog niet wat we dan doen. Neig dan gewoon naar normale melk. Overgang van BV naar KV1 en KV2 waren overigens geen probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik poetste het altijd voorzichtig met weg en dan goed droogdeppen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 08:14 schreef Hilmo het volgende:
Als je in de plooi van de oksel een beetje wittig spul ziet, lijkt van dat babyhuidvet, is dat een smetplek? Het is niet rood verder. Wat doe ik ermee? Nu wat zinkzalf opgesmeerd maar misschien moet ik het er weg poetsen? We hebben hem niet elke dag de romper uit dus ik bekijk de oksel niet elke dag.
F heeft nu R zijn eerste pakjes aanlijkt net R in de babytijd zo, best verwarrend haha. Maar mooi even wat foto's van maken. Leuk voor het fotoboek straks:vergelijking R en F in hetzelfde pakje hihi. En ik merk dat ik bij wil kopen qua kleding. Ik vind alles stom en stug wat we hebben. Sommige dingen al super oud. Gaat zonder problemen straks weg. Maar nu we niks meer kunnen hergebruiken vind de krent in mij dit wel super lastig haha. Wereldproblemen
wel bij next nu wat besteld, wou toch wat nieuws.
De baby zalf werkt ook goed voor smetplekken hè. A had er eentje bij zijn schaamstreek. Met een dag was het weg.quote:Op zaterdag 5 september 2020 08:14 schreef Hilmo het volgende:
Als je in de plooi van de oksel een beetje wittig spul ziet, lijkt van dat babyhuidvet, is dat een smetplek? Het is niet rood verder. Wat doe ik ermee? Nu wat zinkzalf opgesmeerd maar misschien moet ik het er weg poetsen? We hebben hem niet elke dag de romper uit dus ik bekijk de oksel niet elke dag.
F heeft nu R zijn eerste pakjes aanlijkt net R in de babytijd zo, best verwarrend haha. Maar mooi even wat foto's van maken. Leuk voor het fotoboek straks:vergelijking R en F in hetzelfde pakje hihi. En ik merk dat ik bij wil kopen qua kleding. Ik vind alles stom en stug wat we hebben. Sommige dingen al super oud. Gaat zonder problemen straks weg. Maar nu we niks meer kunnen hergebruiken vind de krent in mij dit wel super lastig haha. Wereldproblemen
wel bij next nu wat besteld, wou toch wat nieuws.
Poetsen zou ik in eerste instantie niet doen. Voor hetzelfde geld is het wel een smetplek en boen je de boel open. Smetplekken kunnen heel snel ontstaan, dus als je bijvoorbeeld gisteren nog niks gezien hebt dan kan dat heel goed.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:37 schreef Hilmo het volgende:
Ja dat stond me bij dat je dat zei sun. Maar ik wist niet of dit een smetplek is of gewoon huidsmeer. Denk het laatste dus gewoon poetsen. Had die babyzalf idd gesmeerd (bedoelde ik met zinkzalf).
Welkom!quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zal alvast even een berichtje maken om dit topic nu weer in de actieve topics te krijgen.![]()
Gisterenavond is onze dochter geboren.
Jaaaaaaaaaa! Gefeliciteerd NJ!quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zal alvast even een berichtje maken om dit topic nu weer in de actieve topics te krijgen.![]()
Gisterenavond is onze dochter geboren.
quote:
We herkennen het hier in elk geval totaal niet van onze oudste.quote:Op zaterdag 5 september 2020 20:41 schreef Nolita het volgende:
Wat klinkt dat fijn NJ.![]()
Volgens mij zijn de meeste baby’s de eerste week redelijk tevreden, stil en slaperig. Klinkt in ieder geval herkenbaar voor mij.![]()
Hier moest vriend nog gewoon naar de gemeente, maar L was pas de 12de baby van het jaar dus kan me voorstellen dat ze daarvoor geen digitaal domein gaan inregelen. In gemeenten waar veel baby’s geboren worden lijkt het mij een prima plan, zeker met Corona.
Jeejquote:Op zondag 6 september 2020 19:52 schreef Bottoms_up het volgende:
We hebben dit weekend een eerste tand![]()
Totaal niet doorgehad dat die eraan kwam, geen koorts en geen stinkende luiers.
Hij is superlaat maar hij is nog altijd dik twee maanden sneller dan zijn moeder. Die heeft het eerste jaar tandenloos doorgebracht
Met de eerste hadden we vanaf moment één enorm veel borstvoeding, eerste keer kolven (dag 2) gaf al3/4 volle flesjes. (Geloof 90cc per borst). Dus die paar druppels die er tot nog toe uit komen voelt heel gek.quote:Op zondag 6 september 2020 20:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh en NJ zo kan het dus ook! Ik hoop dat het huilen dus mooi nooit begint bij jullie tweede! En super als de productie nu al op gang komt!lekker cocoonen morgen
quote:Op zondag 6 september 2020 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Met de eerste hadden we vanaf moment één enorm veel borstvoeding, eerste keer kolven (dag 2) gaf al3/4 volle flesjes. (Geloof 90cc per borst). Dus die paar druppels die er tot nog toe uit komen voelt heel gek.
Je gaat toch alles vergelijken, maar ja, gewoon een ander kind, andere zwangerschap.
Achteraf gezien; ja. We dachten toen dat het 'gewoon ruim' was, maar kennelijk was het eerder idioot veel.quote:Op zondag 6 september 2020 22:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]jeetje! Had ze niet enorm overproductie dan? Kan me voorstellen dat dit even schakelen is dan .
Ik heb bij de eerste weken lang alleen kunnen kolven omdat hij prematuur was, was ook heel benieuwd hoe dat deze keer zou gaan. Moesten eventjes geduld hebben maar ik kan t blijkbaar ook met alleen aanleggenHet is echt elk kindje anders ja
Hopelijk snel meer dan een paar druppels dan en meteen goed op elkaar afgestemd 🤞🏽
Voor ons geldt dat eerst ook hoor. Heel lief en schattig is ze nu, maar ik vind het pittig. Zelfs na 3 dagen alweer. Daarin moet het absoluut niet te snel gaan hoor, maar kijk ik wel uit naar dat het meer een mensje is dan zo hulpeloos.quote:Op maandag 7 september 2020 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het omgekeerde. Ik zou mezelf geen babymoeder willen noemen. Ik vind het leuker vanaf een jaar of 1. Ik vind de babytijd pittig en soms ook gewoon helemaal niet leuk.
Net trouwens voor het eerst weer bij het CB geweest en hij groeit prima. Mevrouw was ook best aardigZe gaf als tip om de drie, R's toe te passen en daar wil ik wel in mee gaan. Dat is hier namelijk nog steeds ver te zoeken. Passen jullie dat toe op jullie babies?
Rust en regelmaat. Ja daar doen ze het goed op. Maak de vaste rituele voorspelbaar.quote:Op maandag 7 september 2020 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het omgekeerde. Ik zou mezelf geen babymoeder willen noemen. Ik vind het leuker vanaf een jaar of 1. Ik vind de babytijd pittig en soms ook gewoon helemaal niet leuk.
Net trouwens voor het eerst weer bij het CB geweest en hij groeit prima. Mevrouw was ook best aardigZe gaf als tip om de drie, R's toe te passen en daar wil ik wel in mee gaan. Dat is hier namelijk nog steeds ver te zoeken. Passen jullie dat toe op jullie babies?
Ohh leuukk! Zo benieuwd!!quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Korte update is dat ze hier nu behoorlijk is afgevallen, dus we actief bezig zijn met kolven, (bij)voeden en verwarmen. Het kolven gaat gelukkig wel als een trein, dus daarover geen klagen. Wel fikse stuwing(sklachten) nu, dus we houden het uitdagend!![]()
Leuk is wel dat het al is gelukt de geboortekaartjes vandaag al de deur uit te doen.
Wij hebben ook het bedje schuin gezet. Dat icm goed laten boeren en minimaal 5 minuten rechtop laten zitten na elke voeding heeft erg geholpenquote:Op woensdag 9 september 2020 13:46 schreef Hilmo het volgende:
Och dat laatste is wel zielig B.erthadat snapt een baby toch niet. Bij alle zorgverleners mocht ik tot nu toe in elk geval bij baby zijn. Anders zo zielig idd.
Ik ga vannacht de cosleeper schuin zetten. Word helemaal gek van de geluiden, hij heeft duidelijk last van iets en dat moet met drinken te maken hebben maar slaapt wel. Ik slaap dus nieten dat is niet echt fijn. Hij slaapt op mij dan wel prima maar ook dan slaap ik niet. Dacht ook aan reflux, hij spuugt wel geregeld maar geen zure adem en hij krijst niet. Misschien CB eens vragen/chatten, want zo trek ik het ook niet heel lang. Man heeft hem vannacht een paar uur op hem gehad. Kon ik even slapen. Overdag slaapt hij wel stil. Gek toch? Ik ga eens filmen snachts.
Ja absoluut, alleen bij nachtvoeding en de laatste avond voeding voor ik ga slapen (rond 19.00 clusteren). Overdag als hij slaapt is hij super stil dus ja. Boeren blijft een ding. Ik blijf alle technieken en boer-houdingen achter elkaar toepassen maar er komt dan niks. Dat is al snel vijf minuten en dan denk ik hup weer verder slapenquote:Op woensdag 9 september 2020 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij hebben ook het bedje schuin gezet. Dat icm goed laten boeren en minimaal 5 minuten rechtop laten zitten na elke voeding heeft erg geholpenHier trouwens ook stil slapen overdag. Bij ons kwamen de geluiden pas na een nachtvoeding. Bij jou ook?
Nee, niet helemaal verticaal, hij zit met zijn rugje tegen mijn buik en ik zak zelf wat onderuit. Zo kan hij ook weer in slaap vallen (als hij daar zin in heeftquote:Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ja absoluut, alleen bij nachtvoeding en de laatste avond voeding voor ik ga slapen (rond 19.00 clusteren). Overdag als hij slaapt is hij super stil dus ja. Boeren blijft een ding. Ik blijf alle technieken en boer-houdingen achter elkaar toepassen maar er komt dan niks. Dat is al snel vijf minuten en dan denk ik hup weer verder slapendan gaat het daar misschien mis. Maar hoe zit je er zelf dan bij die vijf minuten rechtop? Ik wil mijn hoofd dan zo graag neerleggen
![]()
En hoe rechtop? Volledig verticaal?
Heeft de JBPM geholpen bij jouw zoontje? Cb heeft het mij ook aangeraden maar tot op heden nog niet geprobeerd, ik was bang dat ze dan niet meer voldoende zou drinken want sneller volquote:Op maandag 7 september 2020 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
We vermoeden verborgen reflux bij A. Al een aantal dagen heel veel huilen en het was ons al langer opgevallen dat hij soms als hij ligt probeert te slikken. Je hoort dat hij daar de eerste paar keren moeite mee heeft. Verder overstrekken en een zuur ruikende adem.
We hebben nu een schepje JBPM in zijn fles gedaan en we gaan hem nu na de voeding een half uur recht op houden. Hoop dat dat al verbetering brengt. Het is zo kut om je kind zo over zijn toeren te zien
Ja, hij krijgt in elke fles één schepje. Wij hebben het van kruidvatmerk. Wij zien zeker wel verbetering. Hij huilt niet zoveel meer na een voeding. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij minder drinkt. Ook snachts niet, hij komt gewoon om de drie/vier uur.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:50 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Heeft de JBPM geholpen bij jouw zoontje? Cb heeft het mij ook aangeraden maar tot op heden nog niet geprobeerd, ik was bang dat ze dan niet meer voldoende zou drinken want sneller vol
Dank voor je reactie, goed om te horen, wellicht het proberen waard danquote:Op woensdag 9 september 2020 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, hij krijgt in elke fles één schepje. Wij hebben het van kruidvatmerk. Wij zien zeker wel verbetering. Hij huilt niet zoveel meer na een voeding. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij minder drinkt. Ook snachts niet, hij komt gewoon om de drie/vier uur.
Als het niet bevalt is het iets waar je ook zo weer mee kan stoppenquote:Op woensdag 9 september 2020 17:56 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, goed om te horen, wellicht het proberen waard dan
Ja dat is ook zo. Ik geef borstvoeding dus dan zou ik meer moeten gaan kolven. Nou gaat ze vanaf volgende week naar het kdv en dan drinkt ze daar sowieso afgekolfde melk dus we zouden deze week eens kunnen proberen of t bevalt. Dankquote:Op woensdag 9 september 2020 18:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als het niet bevalt is het iets waar je ook zo weer mee kan stoppen
Kijk naar je kind. Het kan namelijk wel diarree (of obstipatie) en krampen veroorzaken.quote:Op woensdag 9 september 2020 18:08 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Ik geef borstvoeding dus dan zou ik meer moeten gaan kolven. Nou gaat ze vanaf volgende week naar het kdv en dan drinkt ze daar sowieso afgekolfde melk dus we zouden deze week eens kunnen proberen of t bevalt. Dank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem om die reden ook op de slaapkamer. Babyfoon staat uit, maar als ik geluid hoor dan zet ik hem even aan om te kijken. Als ze rechtop in bed zit dan ga ik erheen, anders slaapt ze waarschijnlijk wel weer verder.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:28 schreef June. het volgende:
Wij hebben ook de babyfoon 's nachts aan, maar inderdaad geluid uit. Ik vind het wel handig om even te kijken of hij nog weer gaat slapen of niet. Als we namelijk de kamer opgaan is de kans dat hij nog weer gaat slapen nihil.
Nee, geen lakentje. Echt alleen een slaapzak. Wij hebben bij de Hema een fijne gekocht. Zonder mouwen en niet al te dik. Warmte blijft bij ons vrij lang in huis hangen, dus dan is dit wel warm genoeg. Pluspunt is dat je je baby na het voeden zo in bed kan leggen. Niet meer bedje instoppen, want daar werd de mijnes ook weer wakker van.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:06 schreef Hilmo het volgende:
Spannend sun en leuk! Veel plezier vanmiddag. Ik ben nog niet alleen met twee kids op pad geweest. Laat staan met eentje haha.
Goed van slaapzak ook! Ik ga het hier ook proberen. Strak instoppen woelt hij toch los. Heb je er dan nog een lakentje over of dat niet? Ik weet niet meer hoe ik dat bij de eerste deed![]()
Vannacht ging zo ook wel prima, bij mijn man op de kamer. Ik slaap tenminste.
Ik heb maat 50 en 56 kleertjes in de aanbieding in het verkoop topic. Met pijn in het hart
Nieuwe verpakking, zelfde stomme luiers als vorig jaar!quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:33 schreef June. het volgende:
Nu we het toch over luiers hebben.. Laatste pak maat 4 van kruidvat droog en vertrouwd aangebroken, dus wilde weer nieuwe halen. Echter is de verpakking grotendeels veranderd. Droog en vertrouwd is er gelukkig nog wel, maar heeft 1 van jullie die andere geprobeerd?
Vorig jaar had de kruidvat ook hun luiers aangepast wat een stom aan kritiek opleverde. Ik had zo'n pak van een vriendin gekregen en inderdaad: stukken minder fijn, luier rook enorm naar plas, doorlekken etc. Bij droog en vertrouwd heb ik dat helemaal niet.
Ons zoontje (49cm en 3655gram) heeft een hele tijd in 0 gezeten. Ging prima. En daarna ook best lang in maat 1. Beide Kruidvat overigens. Pampers viel wat ruimer dacht ik. Hij is best smal bij z’n heupjes.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:13 schreef NicolasJoy het volgende:
't gekke is dat ze qua gewicht en lengte prima gemiddeld is geboren. (50cm/3300gr) Wel redelijk afgevallen eerst, maar voor mijn gevoel zijn de luiers maat 0 echt alleen voor de mini mini's.
Dat avondeten herkenbaar! We hebben nu een wipstoel die we bij ons zetten en dat werkt wel een beetje.quote:Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:
Ja bouw heeft natuurlijk ook grote invloed op welke luier fijn zit.
Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered hahanu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.
Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
Ik heb raffi van done by deer bij het verschoonkussen hangen en sinds een week of 2 is dat heel interessant door het spiegeltje dat erin zit. Afgelopen week dus ook een speeltje met spiegeltje in de kinderwagen gehangen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:14 schreef Hilmo het volgende:
Ja bouw heeft natuurlijk ook grote invloed op welke luier fijn zit.
Hebben jullie nou ook met de jonge baby's,dat ze geheid gaan huilen onder etenstijd savonds? Ondanks tinylove die ons bij R altijd had gered hahanu zit in elke avond met een krijsende baby en 1 hand te eten.. man wil laten huilen maar mijn lichaam krijgt zoveel stress dat dat geen optie is. Hij slaapt nu op mij, maar zodra ik hem weg ga leggen is het natuurlijk mis en eten heeft man haast klaar.
Met hoeveel weken hebben jullie speeltjes aangeboden? F is nu 6 weken en ik vind het niet nodig maar hoor om me heen vaker dat ze dat dan al gedaan hebben. Ze hebben nu nog niks nodig toch?
Haha hier ook altijd. Niets wekt een baby zo doeltreffend als een moeder met een bord warm eten voor haar neusquote:Op maandag 14 september 2020 09:57 schreef B.ertha het volgende:
Smurf begon niet alleen te huilen tijdens het eten, hij had zelf ook honger. Zat ik weer te voeden terwijl ik met een lepel mijn eten naar binnen moest schuivenHet maakte ook niet uit hoe laat we gingen eten, dat varieert nogal maar hij begon bijna altijd te mekkeren zodra het op tafel stond
![]()
Ik denk niet dat dat perse aan de kleur zwart ligt... hier zijn de witte tafelpoten, afstandbediening etc ook favoriet.quote:Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).quote:Op maandag 14 september 2020 18:30 schreef B.ertha het volgende:
C. is dol op alles wat zwart is. Telefoons, tafelpoten, kinderwagenwielen... Weten jullie waar ik zwart speelgoed zou kunnen vinden?
Moeten wij ook nog even gaan regelen haha.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Geen kooptip maar prot speelt graag met een oude (zwarte) afstandsbediening (batterijen eruit gehaald).
Met een spiegeltje kijken?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!
Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
quote:Op woensdag 16 september 2020 16:34 schreef QuattroF het volgende:
Frum is vandaag geopereerd. Alles is gelukkig goed gegaan. Nu opknappen. Hopelijk zijn we in/na het weekend weer thuis.
Een uitwendige aambei is een kwestie van licht voorover buigen voor de spiegel en je billen uit elkaar trekken, niet te missenquote:Op donderdag 17 september 2020 11:30 schreef Hilmo het volgende:
Oef fijn Quattro!
Ok, aambeien, hoe herken je die? Ik heb sinds een paar dagen nu twee keer harde ontlasting gehad, te groot, en dat was bijna bevalling waardig dat ik dacht oke dat past dus niet. Tegenhouden werkt niet en als het er pijnlijk doorheen is, veegde ik beetje bloed af. Had het idee dat er iets knapte of de hechtingen voelde. Nu 7 weken geleden was de bevalling. Kan je aambeien bij jezelf zien? Had vorige keer uren later nog trekkend gevoel, als ik stond gewoon....
Ik vind bv veel makkelijkerquote:Op vrijdag 18 september 2020 09:10 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind 'n borstvoedingbaby maar moeilijk.Met de fles wist ik precies wat er in ging, wanneer ze ongeveer honger moest hebben en nu.. Dit kind geeft zulke gemixte signalen.
Als ik zie hoeveel ze gisteren wilde drinken denk ik trouwens dat we bij een eerste deel regeldag(en) zitten ofzo.
9 maanden tot een jaar ongeveer. Dus zet er in godsnaam niet te veel druk op voor jezelf. Hij is ook niet in 1 maand zo dik gewordenquote:Op vrijdag 18 september 2020 13:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes wat anders: De Buik. Hoe lang duurde het bij jullie voordat hij soort van weg was? Ik lijk nu na ruim een maand nog steeds een paar maanden zwanger, al is mijn buik vooral flubber. Tips hoe je weer enigszins een stevige buik krijgt?
Ja, dat wel.. Te veel geven is er gelukkig niet direct bij.quote:Op vrijdag 18 september 2020 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind bv veel makkelijkerGeen gezeik met hoeveelheden, dat scheelt al zoveel. Ik heb het idee dat ik een hongerige baby heb en het aantal cv's wat ik 'mag' geven van het CB, daar komt hij niet mee toe. Ik heb gister de wijkverpleegkundige gebeld of we toch niet wat hoger mogen gaan en zij was daar al wat coulanter in. We geven nu 10 cc extra en dat lijkt al een verschil te maken. Maarja, lastige shit die flesvoeding
Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:54 schreef QuattroF het volgende:
Ja het is vreselijk zielig. Mijn hart breekt. Nu is het vooral afwachten. Zodra haar darmen weer gaan werken kan alles doorstromen en gaat het waarschijnlijk beter. Daarnaast moet de antibiotica zijn werk gaan doen.
Ja mijn man en ik zijn er gelukkig samen bij. In de nacht mag 1 van ons blijven, dus we wisselen elkaar af. We gaan er alleen helemaal anders mee om, dat is weleens lastig. Een ziek kind hebben is zwaar voor je relatie merk ik. Maar dat komt wel weer goed.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:53 schreef Nolita het volgende:
Ach quattroDit is niet wat je verwacht na de operatie. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Heftig om je kleintje zo te moeten zien lijkt me.
![]()
Heb jij ook steun om je heen van je partner of iemand anders om je ook hier weer doorheen te slaan? Veel sterkte!
Nee ze kunnen er echt niks van zeggen. Het kan morgen compleet anders zijn, maar het kan ook makkelijk nog weken duren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:52 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hebben ze een verwachting uitgesproken wanneer het beter zal worden?
Wat klote zeg...![]()
Geen idee hoor.. maar bij ons merk ik dat ze onrustig wordt/blijft doordat ze de moedermelk ruikt. Dan heeft ze eigenlijk gewoon huidhonger, maar werkt het beter dat ik haar heb dan mijn vriendin.. Bij mij valt ze sneller in slaap dan bij m'n vriendin. Maar ja, dit is ervaring van 2 weken. Geen idee of het zo blijft.quote:Op zaterdag 19 september 2020 16:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach Quattro wat een hoop narigheid voor zo'n kleine ukHoe gaat het nu?
Ik word hier zo verdrietig van... Ik krijg met moeite A stil als hij aan het huilen is en bij vriend is hij zo stilWat doe ik verkeerd vraag ik me elke keer af. Het is gewoon zo frustrerend
quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben echt wel een beetje verliefd.
Nu past de tekst zowaar.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtexemplaartje hoorquote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien irritatie van de luier ipv het doekje? Hier ook veel Kruidvat (poeder, luier en sensitive babydoekjes). Nooit problemen mee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.
We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.
Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.
Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Hoe gaat het met haar gewicht?quote:Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef NicolasJoy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt.![]()
Nu hopen dat ze het vast weet te houden!
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in.quote:Op zondag 20 september 2020 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met haar gewicht?
Kijk, dat is goed nieuwsquote:Op zondag 20 september 2020 22:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in.
Ik ga daar ook eens naar kijken, hoewel ik een beetje huiverig ben. Blijdorp staat als ik het goed gelezen heb er niet zo goed voor en een abo voor heel het gezin kost toch een hoop.quote:Op maandag 21 september 2020 07:11 schreef Aure het volgende:
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
Om Blijdorp te steunen bedoel je? Zo kun je het ook bekijkenquote:Op maandag 21 september 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen
Natusan via bol.comquote:Op maandag 21 september 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Zoogcompressen..
Natusan bevalt hier het beste, maar nergens te krijgen... Kruidvat is prima, maar snel vol. Medela vindt ze niet fijn. Hebben jullie nog tips?
Ja dat las ik ook al, maar ik vind dat echt heel moeilijk...quote:Op maandag 21 september 2020 19:18 schreef Tink89 het volgende:
Taxi, dat kan zeker ja. Heeft prul ook lang gehad ook rond die tijd. Heel erg sneu, maar vooral niet aankomen of storen, duren ze alleen maar langer.
En NJ: wasbaar een optie?
En bij prenatal of een andere babyzaak ook niks te krijgen? Natusan verkopen ze hier bij elke etos en kruidvat en da enzo volop. Zijn ze echt nergens te krijgen? Bij etos en kruidvat kun je ook online bestellen.
Zeker een optie. Heb je daarin tips?quote:Op maandag 21 september 2020 19:18 schreef Tink89 het volgende:
Taxi, dat kan zeker ja. Heeft prul ook lang gehad ook rond die tijd. Heel erg sneu, maar vooral niet aankomen of storen, duren ze alleen maar langer.
En NJ: wasbaar een optie?
En bij prenatal of een andere babyzaak ook niks te krijgen? Natusan verkopen ze hier bij elke etos en kruidvat en da enzo volop. Zijn ze echt nergens te krijgen? Bij etos en kruidvat kun je ook online bestellen.
Ik gebruik ook natusan! Van andere merken krijg ik snel spruw. Ik kan eens kijken voor je vrouw bij mij bij de kruidvat?quote:Op maandag 21 september 2020 20:40 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Zeker een optie. Heb je daarin tips?
Goed dat jullie scherp zijn. Vaak willen drinken en zuur ruiken uit het mondje zijn de klassieke symptomen. Hoop dat het jullie enigzins bespaard blijft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:02 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Sunshine1982 Onze oudste huilde zeker 2/3 van de tijd die ze wakker was. Sliep 12-14 uur per dag, huilde 6-9 uur per dag. Daarmee naar het CB geweest (kind met temperament), uiteindelijk via de huisarts verborgen reflux geconstateerd, al met ontstoken slokdarm en al.. Medicijnen gekregen; totaal ander kind. Ze huilde nog wel bij honger, vieze luier en dergelijke en soms zomaar, maar dat was dan 1-2 uur per dag maximaal.
Nu bij onze baby is ze 1,5 week nagenoeg stil geweest. Alleen maar huilen bij honger, vieze luier, ongemak.. Maar steeds 5-10 minuten maximaal achter elkaar.
Nu een paar klote nachten gehad wel. Overdag is ze best tevreden (op ons vooral), maar 's nachts wil ze alleen maar voeding. Liefst de hele nacht drinken, sabbelen.. Als ze maar bij de tiet is dan slaapt ze niet, maar wil ze alleen maar aanhappen. Maar te moe om te drinken. Bij mij slaapt ze dan iets beter.
Maar wij zijn nu wel ook scherp.. Ze spuugt op het moment veel, wil veel en vaak drinken (elke 2 - 2,5 uur zeker) en ruikt continu vrij zuur uit haar mond. Dat moet dus niet erger gaan worden met huilen. (Ze huilt nu zo nu en dan zeker 20-30 minuten) Ze is wel redelijk te troosten nu. Maar moet niet meer worden.
De les die wij eruit gehaald hebben is vooral; volg je eigen (moeder)gevoel. Misschien zit je er een keer naast, maar dat zij dan maar zo. Wij gingen naar het CB, werden er afgescheept en onder de noemer nieuwe jonge ouders van het kastje naar de muur. Tot we de juiste huisarts troffen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed dat jullie scherp zijn. Vaak willen drinken en zuur ruiken uit het mondje zijn de klassieke symptomen. Hoop dat het jullie enigzins bespaard blijft.
Ik wil denk ik eerst osteopaat proberen en als dat niet helpt medicijnen (als we die krijgen). Aan de andere kant wil ik dat kereltje zo snel mogelijk helpen... Lastig.
Nee, ik had vanmorgen ook een flinke mental breakdown. Ik haalde hem uit zijn bedje en het gehuil begon al direct. Toen schoot ik zelf ook gewoon vol. Mijn dochter heeft vandaag studiedag en die zag het ook allemaal gebeuren. Ik kon me gewoon even niet meer in houden. Ik heb haar snel wat eten gegeven, we hebben onszelf aangekleed en we zijn gaan wandelen met de kinderwagen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
De les die wij eruit gehaald hebben is vooral; volg je eigen (moeder)gevoel. Misschien zit je er een keer naast, maar dat zij dan maar zo. Wij gingen naar het CB, werden er afgescheept en onder de noemer nieuwe jonge ouders van het kastje naar de muur. Tot we de juiste huisarts troffen.
Onze omgeving dacht eerst ook dat het wel meeviel, tot we eens opnamen hoe hard het gekrijs nog op zolder klonk als zij beneden lag. Op de duur trek je het zelf ook gewoon niet meer.
Ja, dat doen we ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Oh en ontlast elkaar af en toe. Steun elkaar, probeer het niet op elkaar af te reageren.. Maar ga afzonderlijk van elkaar wandelen. Laat vrienden, familie af en toe gaan wandelen met 'm. Gewoon om jezelf/elkaar af en toe lucht te geven.
klinkt goed Hilmo! Ik ben overigens wel van plan om voor het eerst met baby te gaan zwemmen (ze is dan 11 weken).quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.
We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.
Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.
Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Heerlijk.quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Is hij inmiddels opgeknapt?quote:Op maandag 21 september 2020 10:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Quattro, dat klinkt zwaar. Wat erg voor haar. Hopelijk loopt het snel door en knapt ze op.
Mooi NJ!
We zitten een weekje in een landalhuisje en meneer heeft een flinke kotsdag achter de rug (5 keer op mij, was er helemaal klaar mee). Zijn sinds vrijdag hier en ik heb al een wasje kunnen draaien. Zijn dat zo niet gewoon van hem. Vrijdag al twee keer in de auto (en hij had bosbes op).
Hier ook Natusan fan de vorige zwangerschap, maar online idd nog niet kunnen bestellen nu. 3 jaar geleden steeds bij Kruidvat gekocht. Kruidvat merk vind ik niet zo fijn, maar gekregen dus maak ze maar op. Medela moest ik even aan wennen, maar op zich prima. Zeker de eerste weken is het formaat prettig, lekte aan alle kanten door met die van Kruidvat. Maar Natusan idd het fijnste van allemaal. Ik ga deze week nog eens naar kruidvat, hopelijk zijn ze er nog.quote:Op maandag 21 september 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Zoogcompressen..
Natusan bevalt hier het beste, maar nergens te krijgen... Kruidvat is prima, maar snel vol. Medela vindt ze niet fijn. Hebben jullie nog tips?
Watklint dat zwaar quattro, hopelijk was de terugval van korte duur en is ze nu weer aan het opknappen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:55 schreef QuattroF het volgende:
@:taxibabe lief dat je het vraagt! Het ging vanochtend een stuk beter, maar helaas vanavond toch weer een flinke terugval vlak voor ik naar huis ging. Man en ik wisselen elkaar af met blijven slapen. Dus dat werd janken in mijn eentje in de auto. Ik vind het echt superzwaar. Het heeft (doordat het al zo’n zes maanden niet goed gaat) ook effect op alles merk ik. Op ons beiden, op haar, op de relatie maar ook op mijn vriendschappen. Ik hoop echt dat ze snel weer helemaal beter is en weer meer naar huis kan. Want wat is zo’n huis dan ineens leeg en kil..
Hopelijk snel terecht en kunnen ze jullie verder helpen. Niet fijn als je kleintje duidelijk ergens last van heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat doen we ookWe hebben een verwijzing voor een kinderarts. Zo een afspraak maken, hopelijk kunnen we er snel terecht.
Goed geregeld!quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat doen we ookWe hebben een verwijzing voor een kinderarts. Zo een afspraak maken, hopelijk kunnen we er snel terecht.
De oudste had ook wel redelijk haar, maar niet zoveel als deze. In mijn herinnering ook heel snel alweer kwijt of lichter. Nu lijkt het (langer) donkerder te blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:30 schreef Nolita het volgende:
[..]
Heerlijk.En wat een bos haar, had je oudste dat ook? Hier weinig, kort, dun haar en op haar achterhoofd inmiddels al een kale plek.
Hoop het vlot bij trekt, mijn oudste had ook niet veel haar, maar wel meer dan L en is ook niet kaal geweest.
[...]
Hier ook Natusan fan de vorige zwangerschap, maar online idd nog niet kunnen bestellen nu. 3 jaar geleden steeds bij Kruidvat gekocht. Kruidvat merk vind ik niet zo fijn, maar gekregen dus maak ze maar op. Medela moest ik even aan wennen, maar op zich prima. Zeker de eerste weken is het formaat prettig, lekte aan alle kanten door met die van Kruidvat. Maar Natusan idd het fijnste van allemaal. Ik ga deze week nog eens naar kruidvat, hopelijk zijn ze er nog.
quote:Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef pinquit het volgende:
Sommige stopcontacten in huis hebben ingebouwde bescherming, maar dat is echt 3x kut want ik ben zelf te dom om er een stekker in te krijgen
Ach, ik vind het zo kut voor jullie. Zijn jullie met de oudste al eens bij een osteopaat geweest? Misschien een schrale troost, maar jullie weten wel een beetje de klappen van de zweep nu.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb een beetje een baaldag, dus dat ga ik hier lekker ventileren.Ben in principe helemaal blij met de baby, ze doet het goed, volle luiers, zus vindt haar lief, wil knuffelen, kusjes geven, het huis is nog niet afgebrand, dus het gaat helemaal goed. Sinds dit weekend moeten we wel haar navel insmeren met antibioticazalf, er blijft bloed en troep uitkomen. Dat moet nu echt wel beter worden, anders verder kijken. Niet veel werk, maar wel jammer natuurlijk. Nu sinds gisteren wat klachten (of meer klachten) met de borstvoeding. (Pijn!) Overleg gehad met de huisarts; spruw. Dus een soort gel nu gehaald, tepels van vriendin insmeren (klinkt voor mij eerst nog wel leuk, maar goed, in andere tijden misschien
), mondje insmeren. Ook nog wel te doen. Maar nu is ze sinds gisteren écht ontevreden. Voedingen elke 2-2,5 uur, als het aan haar ligt bijna continu. Ze geeft heel veel voeding terug, waarna ze daarna erg overstuur is (en weer meer voeding wil). Dus ze wordt ook vies, veel omkleden met weinig setjes kleding maat 44 beschikbaar. Continu nu een zure adem/lucht, overstrekken, krijsen.. Troosten helpt bijna alleen maar rechtop. Op mij is ze nog best wel tevreden, maar bij m'n vriendin wordt ze wild zodra ze de melk ruikt. Je ziet ook dat ze echt wel in slaap valt, maar iets overvalt haar steeds waardoor ze echt overstuur wakker wordt. Gewoon veel signalen van last van de reflux, de manieren dat je het kunt voorkomen doen we al door de ervaring met de oudste. Zijn er zelf nu gewoon ook erg scherp op, maar het haalt zoveel klote herinneringen terug ook.
Misschien valt 't wel mee, maar ik heb dan echt zoiets van; nu al 3 medicijnen binnen een paar dagen. Zo geen zin in.
Ben ik het weer even kwijt![]()
Wat fijnquote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
Even een snelle update. Het gaat een heel stuk beter. Frum lijkt weer de oude. Als alles zo doorgaat mogen we morgen naar huis.
mijn navel bedoel ikquote:Op donderdag 24 september 2020 13:22 schreef Nolita het volgende:
Wat een fijn bericht quattro.![]()
Hilmo, hier keken ze op het cb ook beide keren naar het naveltje moet je daar binnenkort nog naartoe? Dan zou ik het daar even vragen.
Klinkt voor mij niet bekend.
Oh hahaquote:Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef Hilmo het volgende:
[..]
mijn navel bedoel ik![]()
![]()
Sun wat goed, de ervaring met osteopaat! Wij binnenkort tweede sessie. Het spugen is hier weer begonnen, niet beetje ook. Poeh. Alle kleren in de was zoals NJ zegt. We doen ook gewoon grotere dingen aan hoor, maar ff behelpen. Of bloot op je! Scheelt kleren. Haha.
NJ naar van spruw.wij hadden op aanraden LK gentiaan violet besteld en twee weken gebruikt met stopweek ertussen toen was het weg. Is natuurlijker dan middel huisarts maar goed. Daarna raad ik aan om kokosolie te smeren, als het over is. Is antibacterieel en voelt zacht op de tepels. Kan soms spruw tegen gaan, lichte variant. Altijd proberen waard. Bij R was dat nog vernieuwend, nu raadt kraam en LK dat ook aan. Is ook goed voor de billen en voor veel meer dingen.
Billen liggen nog steeds open trouwens. Ik wissel nu luiers af, maat 3 Kruidvat, pampers pure, en Kruidvat maat 2. Vermoed nog steeds dat het door de pampers komt maar goed.
Oh en, kinderopvang belde voor intake en proefdraaien![]()
Mijn kleine, grote baby, afgegeven aan de opvang boehoe. Hij is al zo groot ook. Echt geen pasgeborene meer, zo gek. Gister veel te weinig geslapen en bleef maar huilen. Ik heb hem aan man gegeven van succes. Ik had een webinar over voorkeurshouding die ik wou volgen. Van babyskills. Erg interessant en aanrader!
Lijkt mij de linea nigra? Gaat vanzelf weg.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ohxwow ideaal van vakantie! Dat kon bij mij helaas niet dus ik begin met 12 weken.
Niemand die na de bevalling gekke navel heeft? Ik heb ook zo'n streep verticaal op de navel, van de uitgezette buik toen. Ik vraag in zwangertopic ook wel ff haha
Mijn navel is nooit meer helemaal hetzelfde geworden na 5 kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ohxwow ideaal van vakantie! Dat kon bij mij helaas niet dus ik begin met 12 weken.
Niemand die na de bevalling gekke navel heeft? Ik heb ook zo'n streep verticaal op de navel, van de uitgezette buik toen. Ik vraag in zwangertopic ook wel ff haha
't is gewoon erg frustrerend. Ze is op 't moment erg ontevreden, zo sneu. Met de oudste ook bij de osteopaat geweest, yes. Die kon voor ons toen weinig betekenen. Tijdens een behandeling wel herkenbaar zoals jij ook beschreef, maar thuis konden we de lijn niet doorzetten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ach, ik vind het zo kut voor jullie. Zijn jullie met de oudste al eens bij een osteopaat geweest? Misschien een schrale troost, maar jullie weten wel een beetje de klappen van de zweep nu.
Ik ben gister met A. voor het eerst naar een osteopathie geweest. Ik kwam daar aan met A. helemaal over de zeik in zijn maxi cosi. Ik moest hem op een aankleedkussen leggen en bij de eerste aanrakingen van die osteo, hij werd compleet rustig en ontspannen. Ik wist niet wat ik zag. Later slaakte A. ook wat kreetjes en af en toe kwam er een lach. Ook af en toe een beetje huilen tijdens de behandeling, maar dat was op het eind. Toen had hij er genoeg van. Het is voor mij zeker een positieve ervaring.
Ohja, een wipstoeltje. Misschien dat jullie jongste daar nog wat te klein voor is, maar helpt hier enorm. Hij vindt het nog steeds niet fijn om opgepakt te worden, maar het wipstoeltje vindt hij wel heel fijn. Dat wakker schrikken herken ik ook ja. Ik ben lid van een Facebookpagina met ouders van refluxkinderen. Misschien is dat ook wat voor jullie. Haal ik veel info uit!
Heel fijn om te horen!!!quote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef QuattroF het volgende:
Even een snelle update. Het gaat een heel stuk beter. Frum lijkt weer de oude. Als alles zo doorgaat mogen we morgen naar huis.
Je navel is van hier wel herkenbaar. De lijn die is nooit helemaal weggetrokken hier, gewoon weer donkerder geworden de tweede zwangerschap. De kleur van de navel was met een week of 6-10 weer meer de oude dacht ik.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:49 schreef Hilmo het volgende:
[..]
mijn navel bedoel ik![]()
![]()
Sun wat goed, de ervaring met osteopaat! Wij binnenkort tweede sessie. Het spugen is hier weer begonnen, niet beetje ook. Poeh. Alle kleren in de was zoals NJ zegt. We doen ook gewoon grotere dingen aan hoor, maar ff behelpen. Of bloot op je! Scheelt kleren. Haha.
NJ naar van spruw.wij hadden op aanraden LK gentiaan violet besteld en twee weken gebruikt met stopweek ertussen toen was het weg. Is natuurlijker dan middel huisarts maar goed. Daarna raad ik aan om kokosolie te smeren, als het over is. Is antibacterieel en voelt zacht op de tepels. Kan soms spruw tegen gaan, lichte variant. Altijd proberen waard. Bij R was dat nog vernieuwend, nu raadt kraam en LK dat ook aan. Is ook goed voor de billen en voor veel meer dingen.
Billen liggen nog steeds open trouwens. Ik wissel nu luiers af, maat 3 Kruidvat, pampers pure, en Kruidvat maat 2. Vermoed nog steeds dat het door de pampers komt maar goed.
Oh en, kinderopvang belde voor intake en proefdraaien![]()
Mijn kleine, grote baby, afgegeven aan de opvang boehoe. Hij is al zo groot ook. Echt geen pasgeborene meer, zo gek. Gister veel te weinig geslapen en bleef maar huilen. Ik heb hem aan man gegeven van succes. Ik had een webinar over voorkeurshouding die ik wou volgen. Van babyskills. Erg interessant en aanrader!
Of het nu echt van de osteopaat komt of toevallig tegelijkertijd beter gaat.. Hartstikke fijn dat het nu gewoon beter gaat! Zien dat het nu ook aan houdt ..Meest ideaal is inderdaad als je zelf oplossingen kunt hebben (zoals kleinere flesjes o.i.d.) dat je zelf ook meer een gevoel krijgt van dit of dit werkt..quote:Op donderdag 24 september 2020 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:NicolasJoy ik merk wel verbetering, maar ik weet niet zo goed of het door de osteopaat komt. Osteopaat heeft wel ervaring met babies. A. was gister al vrij rustig voor zijn doen en vandaag dus weer (even af kloppen). We geven nu minder grote flesjes. Ik denk dat dat ook al een hoop goeds doet. Keerzijde is wel dat hij nu ook vaker snachts om voeding komt. Met momenten nog steeds een hoop gehuil en gekrijs hoor, je ziet dat hij pijn heeft. Maar wel een stuk minder. Misschien kan je vriendin kolven om zo ook wat kleinere voedingen aan te bieden?
Wipstoeltje is van babybjorn. Idioot duur ding (vind ik dan) maar blijkbaar zit hij heerlijk![]()
Wat ik me nu steeds af vraag: ben jij een m of een v?
Ja ik had het ook. Mijn navel was op een gegeven moment helemaal zwart gekleurd en had dus ook die lijn, Nu 10 maanden na de bevalling is de lijn weg en heef mijn navel nog een klein zwart puntje in het midden. Navel echter niet meer zoals hij was voor de bevalling..quote:Op donderdag 24 september 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ja en mijn man ook. Was hier voorwaarde voor rust in de tent.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over werken gesproken: hebben jullie vaste werkdagen met vaste werkuren?
Ik vraag me af in hoeverre een werkgever daar in mee moet gaan. Ze moeten volgens mij toch wel rekening houden met de opvangtijden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja en mijn man ook. Was hier voorwaarde voor rust in de tent.
Oh jeetje. Zorgelijk in de zin dat je kindje weer opgenomen moet worden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:25 schreef QuattroF het volgende:
Helaas gaat het sinds vanochtend acuut slechter, nog veel slechter dan dat het eerder is gegaan. Ze gaan nu overleggen wat te doen. Ik post hier weer zodra het beter gaat. Het is erg zorgelijk op dit moment.
Ik werk 28 uur verdeeld over 3vaste dagen. Als ik 3x8 werk, dan werk ik nu wat uren thuis (en bepaal zelf wanneer).quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over werken gesproken: hebben jullie vaste werkdagen met vaste werkuren?
Ah neequote:Op vrijdag 25 september 2020 17:25 schreef QuattroF het volgende:
Helaas gaat het sinds vanochtend acuut slechter, nog veel slechter dan dat het eerder is gegaan. Ze gaan nu overleggen wat te doen. Ik post hier weer zodra het beter gaat. Het is erg zorgelijk op dit moment.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:25 schreef QuattroF het volgende:
Sjaan-kleef-aan. Als ze maar bij m'n vriendin mocht slapen was het goed. Maar zodra ze wakker wordt is ze eigenlijk ontevreden. Dus ja. Beetje dubbel.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Nicolasjoy hoe is het vandaag gegaan met jullie kleine meid?
Over dat laatste lees ik wel goeie verhalen. Nexium schijnt een hoop bijwerkingen te geven. Hoop zo dat het helpt!quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Sjaan-kleef-aan. Als ze maar bij m'n vriendin mocht slapen was het goed. Maar zodra ze wakker wordt is ze eigenlijk ontevreden. Dus ja. Beetje dubbel.
Bij de huisarts geweest. Ondanks de medicijnen wordt de spruw eerder meer dan minder, dus dat is een beetje jammer. Verder medicijnen voorgeschreven gekregen tegen de reflux klachten. Serieus genomen worden is top, medicijnen vind ik niet echt fijn, maar ja.. Eerst ranitidine, maar dat schijnt teruggehaald te zijn door vervuiling. Vervolgens iets voorgeschreven krijgen, thuis nalezen en mag niet gebruikt worden bij kinderen onder een jaar. Risico op orgaanschade o.i.d. Dus weer terug, willen ze ons Nexium geven. Wilden we eerst bij de huisarts, maar mocht niet, omdat ze nog geen 5 kilo is. Apotheker dacht daar anders over. Tot het nalezen bij de bijsluiter. Nu hebben we Fagron (omeprazol). Druk mee geweest dus. Nu afwachten of het helpt.
Ik hoop het ook.. Nexium hebben wij goede ervaringen mee bij de oudste gehad, maar was wel veel over te lezen inderdaad.. We gaan het meemaken, vinden onze weg weg!quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Over dat laatste lees ik wel goeie verhalen. Nexium schijnt een hoop bijwerkingen te geven. Hoop zo dat het helpt!
Redelijk rustig wel. Nog steeds huilen na een voedingcen tussendoor ook wel, maar het is niet wat het geweest is. Hij overstrekt zich nog wel na een voeding en je ziet dat hij pijn heeft, maar dat duurt eigenlijk niet langer dan 10 minuten. Ik heb volgende week een afspraak staan bij de osteo en als dit zo doorgaat, zeggen we de kinderarts af. Ik vind dit niet genoeg om aan de medicatie te gaan. Verder is vasthouden nog steeds een no go over het algemeen, wat ik wel erg jammer vind. Wipstoeltje is op het moment zijn beste vriend.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik hoop het ook.. Nexium hebben wij goede ervaringen mee bij de oudste gehad, maar was wel veel over te lezen inderdaad.. We gaan het meemaken, vinden onze weg weg!
Hoe is jullie dag gegaan? Nog het idee dat het vanuit de osteopaat nog resultaat hebt gehad?
Fijn dat er in elk geval een goede lijn in lijkt te zitten! Duim voor je dat dit de juiste weg dan is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Redelijk rustig wel. Nog steeds huilen na een voedingcen tussendoor ook wel, maar het is niet wat het geweest is. Hij overstrekt zich nog wel na een voeding en je ziet dat hij pijn heeft, maar dat duurt eigenlijk niet langer dan 10 minuten. Ik heb volgende week een afspraak staan bij de osteo en als dit zo doorgaat, zeggen we de kinderarts af. Ik vind dit niet genoeg om aan de medicatie te gaan. Verder is vasthouden nog steeds een no go over het algemeen, wat ik wel erg jammer vind. Wipstoeltje is op het moment zijn beste vriend.
Leuk is wel hoe mijn dochter met 'm omgaat nu. De afgelopen tijd liet ze hem een beetje links liggen want huilende babies zijn niet leuk. Snap ik ook wel. Nu zoekt ze wel wat meer cobtact. Leuk om te zien![]()
Oh, wat eng inderdaad zeg! Maar fijn dat het inmiddels weer beter gaat.quote:Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef QuattroF het volgende:
Lief dat jullie zo meeleven. Even een korte update. We zouden dus vrijdag naar huis gaan, maar donderdag op vrijdagnacht werd ze heel erg ziek. Letterlijk doodziek, we waren bang dat ze het niet zou halen. Bizar hoge hartslag (220 in rust) en een extreem snelle ademhaling, een buik zo hard als steen, en ze reageerde niet meer. Ook op pijnprikkels amper. Niemand wist wat het was.. Uit foto’s blijkt het dat ze een tijdelijke darm-draaiing heeft gehad. Daardoor knelde dat alles af en trokken haar darmen al het vocht naar zich toe waardoor ze volledig uitgedroogd was. Vandaar ook de gekke waardes en het niet meer reageren. Het was zo eng.. Inmiddels gaat het beter, ze speelt weer en kletst. Het gaat alleen nog wel een ruime tijd duren voor we weer thuis zijn.
Nee, dat verwachten ze niet. Maar garanties zijn er niet. Wel moet nu de voeding heeeeel traag worden opgestart, 10 millimeter per dag erbij. Anders kan het opnieuw gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2020 10:49 schreef pinquit het volgende:
Pfffff wat een schrik!
Wat goed dat het beter gaat! Is dit iets waar ze een verhoogde kans op blijft houden?
Klopt, hypoplastisch (te klein) neusbot. Verder is dit niet meer nagekeken na de geboorte (als dat al zou kunnen zonder scan of foto? Geen idee), maar ik zie niet echt iets vreemds aan zijn neus. Wellicht wat platter tussen de ogen, maar als ik foto's vergelijk van de kinderen in man zijn familie hebben heel veel dat, dus lijkt mij inderdaad door de afkomst. Zijn neus voelt ook "normaal" aan. Verder geen uiterlijke kenmerken voor syndroom van down of iets dergelijks dus ik geloof wel dat het goed zit.quote:Op maandag 28 september 2020 12:05 schreef Nolita het volgende:
Quattro, ik krijg gewoon kippenvel van wat je schrijft.Ik blijf voor jullie duimen vanuit hier voor alleen maar vooruitgang.
![]()
Welkom miezziej!Wat fijn dat jullie een positieve kraamweek achter de rug hebben.
Wat een schatje! Zijn neusjelijkt mij gewoon passend bij zijn roots? Daar waren toch vragen bij nav de SEO? Zijn daar nog conclusies uit gekomen na zijn geboorte?
Schrik ervan als ik het zo lees.. Wel fijn dat het toch een goede kant op lijkt te gaan vanaf hier...quote:Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef QuattroF het volgende:
Lief dat jullie zo meeleven. Even een korte update. We zouden dus vrijdag naar huis gaan, maar donderdag op vrijdagnacht werd ze heel erg ziek. Letterlijk doodziek, we waren bang dat ze het niet zou halen. Bizar hoge hartslag (220 in rust) en een extreem snelle ademhaling, een buik zo hard als steen, en ze reageerde niet meer. Ook op pijnprikkels amper. Niemand wist wat het was.. Uit foto’s blijkt het dat ze een tijdelijke darm-draaiing heeft gehad. Daardoor knelde dat alles af en trokken haar darmen al het vocht naar zich toe waardoor ze volledig uitgedroogd was. Vandaar ook de gekke waardes en het niet meer reageren. Het was zo eng.. Inmiddels gaat het beter, ze speelt weer en kletst. Het gaat alleen nog wel een ruime tijd duren voor we weer thuis zijn.
quote:Op maandag 28 september 2020 18:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Intense dag(en) hier. Ze is momenteel alleen rustig op ons of (het liefst) drinkende. Hazenslaapjes van 10-15 minuten en dan weer huilen. We slapen dus zelf ook amper, dat hakt er wel in. Vandaag was ook in de draagdoek niet goed, maar het liedje van Zoë maakt haar rustig... Die staat nu op repeat.![]()
Thuiswerken met een baby is echt niet te doen. Ik probeer dat niet eens. Alleen als ze ooit slaapt dan klap ik even een laptop open. Verder kansloos en gewoon aandacht geven aan de baby.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Hilmo het volgende:
Pittig Nj![]()
Moeders die al een baby hebben en hebben thuisgewerkt: hoe gaat dat met een kleine baby thuis??
Ik zal straks thuis moeten werken, dat was met zwangerschap al en nu helemaal vrees ik. Maar hoe kan ik ooit thuiswerken als man baby niet stil krijgt of maar blijft brengen voor voeding. Scheelt kolven hadden we al bedacht en in die tijd kan ik live voeden maar dat kan ook niet onbeperkt, de tijd die er voor staat blijft gelijk. Maar mijn hersenen kunnen toch niet werken met een baby krijsend beneden? Man kan best stuk met hem lopen maar dat kan ook niet uren. Het gaat om twee van zulke dagen. Dat zijn zijn papa dagen. 1 dag kdv dus dan is F echt weg. Ik wil gewoon naar kantoor![]()
![]()
Haha, omdat de mama er niet bij isquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:44 schreef papernote het volgende:
Ik (vader) werk gewoon thuis met de kleine (nu vier maanden), m'n vrouw mag wel naar haar werk toe. Ik probeer in de ochtend wat uren te pakken als de kleine nog op bed ligt (bv om half zes, ik werk dan van 7-9u, fles om half tien). Als 'ie wakker is ligt de kleine bij mij in een wipstoeltje te spelen en/of ik geef aandacht. Na een tijdje valt 'ie weer in slaap en dan even wat uren pakken. Dit herhaalt zich dan weer bij de volgende voeding; en als ik dus alleen thuis ben kan ik wel zes tot acht uur werken verspreid over de dag.
Ik zie niet in waarom je man de baby niet stil zou kunnen krijgen / houden en jij wel?
Klopt, maar als mama wel thuis is en ik heb de kleine bij me op het zolderkantoor gaat het ook prima. Als thuiswerkende moeder lijkt me een aparte werkkamer een goede oplossing. En het kind gewoon volledig aan de vader overlaten en niet steeds "te hulp" schieten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, omdat de mama er niet bij is![]()
Als zo'n kleine baby zijn moeder (en dus de borst) ruikt, laten ze zich doorgaans niet met papa "afpoeieren"
Misschien kun je werken met een koptelefoon met muziek of white noise? Dat laatste gebruikte ik in de periode dat de kinderen niet naar het kdv konden. Er zijn op YouTube een hoop van zulk soort (urenlange) filmpjes te vinden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:10 schreef Hilmo het volgende:
Pittig Nj![]()
Moeders die al een baby hebben en hebben thuisgewerkt: hoe gaat dat met een kleine baby thuis??
Ik zal straks thuis moeten werken, dat was met zwangerschap al en nu helemaal vrees ik. Maar hoe kan ik ooit thuiswerken als man baby niet stil krijgt of maar blijft brengen voor voeding. Scheelt kolven hadden we al bedacht en in die tijd kan ik live voeden maar dat kan ook niet onbeperkt, de tijd die er voor staat blijft gelijk. Maar mijn hersenen kunnen toch niet werken met een baby krijsend beneden? Man kan best stuk met hem lopen maar dat kan ook niet uren. Het gaat om twee van zulke dagen. Dat zijn zijn papa dagen. 1 dag kdv dus dan is F echt weg. Ik wil gewoon naar kantoor![]()
![]()
Het klinkt prima wat je nu hebt gedaan. Als het alleen bloed is, is een gaasje voldoende. Of het moet echt te veel bloed zijn. Zolang er geen troep uitkomt zit je wel geloof ik. Zoiets werd ons toen gezegd.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:44 schreef Miezziej het volgende:
Ik hoef gelukkig nog even niet te werken en er niet over na te denken. Hopelijk heb je wat aan de gegeven tips Hilmo! Werken met een koptelefoon zou ik ook doen denk ik, want als ik de baby hoor kan ik mij echt niet concentreren. Ook heb ik dan lekkende borsten, maar hoop dat dat met de tijd wat minder wordt
Ongeveer 5 dagen geleden is de navelstomp er af gevallen. Het naveltje bloedt nog steeds. We hebben nu een wondgaasje erop gedaan zodat de luier er niet meer langs schuurt. Verder geen viezigheid of koorts. Zorgen maken of is dit nog normaal?donderdag komt de wijkvpk om te wegen, zal het dan ook navragen.
Zou met een aantal dagen moeten aanslaan. Zou nu eigenlijk wel moeten aanslaan als het wat doet.quote:Op maandag 28 september 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Medicatie duurt ff voordat dat aanslaat niet? Ik heb trouwens ook goede dingen gelezen over pure JBPM.
KMA uitgesloten?
Van wat ik gelezen heb gaan heftige reflux en KMA soort van hand in hand. Het is het proberen waard denk ik.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Zou met een aantal dagen moeten aanslaan. Zou nu eigenlijk wel moeten aanslaan als het wat doet.
Allergieën nog niet getest, maar kunnen altijd eens zuivelvrij eten, kijken of dat verschil maakt. Sowieso zien dat we anders de afspraak met de osteopaat meer haast achter zetten. Dit moet niet een paar dagen langer aanhouden nog zo.
Het is als je haar (bezig) ziet wel echt niet te missen reflux gerelateerde klachten. Alle vinkjes kunnen we zetten.
Ga het sowieso bekijken. Scheelt dat de huisarts ons wel echt hoort. We zouden deze week, in de loop van de week, bellen om te laten weten hoe het nu zou gaan. Kregen we vanochtend al een telefoontje met de vraag hoe het gaat. Wel betrokken dus, dat is al fijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Van wat ik gelezen heb gaan heftige reflux en KMA soort van hand in hand. Het is het proberen waard denk ik.
Waar wonen jullie? Als jullie in de buurt van Rotterdam wonen mogen jullie wel het wippertje van Baby Bjorn uit testen bij haar? Ik zet A. altijd direct na een voeding in dat ding. Werkt magisch bij hem.
Ik neem trouwens dat ding ook mee als we op visite gaan bij mijn moeder of zus. Ik weet dan vrijwel zeker dat hij het bezoekje rustig blijft. Ik had eigenlijk een babynestje gekocht om mee te nemen zodat hij ergens zou kunnen slapen, maar die gebruiken we nauwelijks.
Ik heb werkelijkwaar geen idee. Wij hebben de grijze. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het stoeltje gehoord totdat vriend ermee thuis kwamquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:34 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ga het sowieso bekijken. Scheelt dat de huisarts ons wel echt hoort. We zouden deze week, in de loop van de week, bellen om te laten weten hoe het nu zou gaan. Kregen we vanochtend al een telefoontje met de vraag hoe het gaat. Wel betrokken dus, dat is al fijn.![]()
Lief van je! We wonen bijna 150 km van Rotterdam af (! ) dus testen wordt 'm niet.
Maar ik denk dat we wel overtuigd zijn van het stoeltje. Nu even zien welke stof/kleur/.. het wordt. Nog tips? Zit er echt verschil in de verschillende stoffen van de Baby Bjorn wipstoel?
Twijfelden even omdat het stoelje wel 1,5-2 keer zo duur is als de 'standaard' stoeltjes. Maar hoor hier eigenlijk alleen maar goede verhalen, dan lijkt het me die extra tientjes wel waard..quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijkwaar geen idee. Wij hebben de grijze. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het stoeltje gehoord totdat vriend ermee thuis kwam![]()
Wel ontzettend fijn zo'n huisarts. Zo krijg je toch het gevoel er niet alleen voor te staan en dat is echt wel belangrijk voor ouders vind ik.
Ik denk dat je voor dat geld wat ze kosten ze wel even mag bekijken/voelen. Ik zie ze trouwens ook op MP, misschien ook een optie voor jullie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:44 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Twijfelden even omdat het stoelje wel 1,5-2 keer zo duur is als de 'standaard' stoeltjes. Maar hoor hier eigenlijk alleen maar goede verhalen, dan lijkt het me die extra tientjes wel waard..
Zo, en hoe! De huisarts die ik zelf altijd had moest ik altijd smeken om hulp/doorverwijzing. Altijd een kijk het nog maar even aan terwijl je dat dan al weken had gedaan. Dit is zo'n wereld van verschil..
Ik wacht nog even af maar ik ben van plan om over een paar weken contact op te nemen met mijn leidinggevende. Dan in november of december starten met 8 uurtjes zeer flexibel thuiswerken en 1 vaste dag op kantoor. Dan kan ik in januari opbouwen naar 2 vaste dagen op kantoor en pas in maart/april weer fulltime aan de slag (in plaats van direct in januari). Maar alleen als alles lekker blijft lopen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:14 schreef Ticootje het volgende:
Thuiswerken met een baby is echt kansloos. Die kleintjes hebben simpelweg teveel zorg nodig om dat naast je werk te kunnen geven. Bovendien als je kindje thuis is hoort hij/zij ook gewoon prio te krijgen.
Je werkt ook niet thuis.
Je bent thuis en je probeert te werken.
Ik ben daar heel makkelijk in met mijn team. Gezin gaat voor, uren kun je flexibel inplannen. Als je er zelf niet uitkomt, vroeg aan de bel trekken want daar zijn we een team voor. Als iedereen flexibel is dan is werken vanuit huis best wel te doen.
Thuiswerken niet.
Nee, naam met de letter Equote:Op woensdag 30 september 2020 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht dat de baby van Seven echt zo heet?
Ja, en daarna komt de L en laatste letter is een T. Toch?quote:
Vooralsnog alleen via de huisarts, maar kunnen als het goed is snel bij de osteopaat terecht.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je voor dat geld wat ze kosten ze wel even mag bekijken/voelen. Ik zie ze trouwens ook op MP, misschien ook een optie voor jullie.
Hebben jullie ook een afspraak bij de kinderarts of loopt alles via de huisarts.
Nee, een andere Engelse naam beginnend met E.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht dat de baby van Seven echt zo heet?
Ja die had ik ook in mijn hoofd. Maar toen zag ik dat Colin vanaf vandaag zijn werknaam isquote:Op woensdag 30 september 2020 17:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, een andere Engelse naam beginnend met E.
Oh Quattro... heel veel sterkte xxxquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef QuattroF het volgende:
Huilende baby’s zijn ze op het CB wel gewend. Al was Frum toen wonderbaarlijk stil.
Frum wordt vandaag of morgen opnieuw met spoed geopereerd. :’(
Jeetje wat verdrietig. Beterschap en sterkte.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef QuattroF het volgende:
Huilende baby’s zijn ze op het CB wel gewend. Al was Frum toen wonderbaarlijk stil.
Frum wordt vandaag of morgen opnieuw met spoed geopereerd. :’(
Hoe komt dat eigenlijk? Die stinkpoep bedoel ik, mijn man heeft het er regelmatig over dat het echt heel erg isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:53 schreef June. het volgende:
En een mijlpaaltje hier. Na 10 maanden endelijk tanden![]()
Meteen 2 tegelijk. Gelukkig weinig last lijkt het, maar die poep
Ah fijn!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:53 schreef June. het volgende:
En een mijlpaaltje hier. Na 10 maanden endelijk tanden![]()
Meteen 2 tegelijk. Gelukkig weinig last lijkt het, maar die poep
Ik heb geen idee. Maar hij begon ineens enorm te kwijlen en op alles te bijten. Toen zag ik nog niets. Nu ze eenmaal wat doorkomen ineens die poep. Misschien door veranderde samenstelling van speeksel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe komt dat eigenlijk? Die stinkpoep bedoel ik, mijn man heeft het er regelmatig over dat het echt heel erg is.
Tandjesvooral als het 4 flinke exemplaren zijn
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |