abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194959541
Korte update is dat ze hier nu behoorlijk is afgevallen, dus we actief bezig zijn met kolven, (bij)voeden en verwarmen. Het kolven gaat gelukkig wel als een trein, dus daarover geen klagen. Wel fikse stuwing(sklachten) nu, dus we houden het uitdagend! :9

Leuk is wel dat het al is gelukt de geboortekaartjes vandaag al de deur uit te doen. O+
pi_194963333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Korte update is dat ze hier nu behoorlijk is afgevallen, dus we actief bezig zijn met kolven, (bij)voeden en verwarmen. Het kolven gaat gelukkig wel als een trein, dus daarover geen klagen. Wel fikse stuwing(sklachten) nu, dus we houden het uitdagend! :9

Leuk is wel dat het al is gelukt de geboortekaartjes vandaag al de deur uit te doen. O+
Ohh leuukk! Zo benieuwd!!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_194965615
Gefeliciteerd NJ! Hopen dat ze snel weer aankomt!

Hebben jullie babies ook favoriete liedjes? Wij hebben bijna altijd wel muziek aan staan, radio of youtube o.i.d. Meneer heeft een stuk of 5-6 liedjes waar hij dan als een gek op gaat hoppen! _O- Zo schattig! O+ Hij vindt Rammstein geweldig maar ook Bob Marley, haha!

Oh en hij is vandaag 11 maandjes!
pi_194966246
Nachtelijk bezoek aan de huisartsenpost, check oO<

Smurf heeft een dubbele oorontsteking ;( Hij had heel hoge koorts (39.6) dus ff gegoogeld waar op te letten en wanneer we naar de huisarts zouden moeten. Daar stond bij dat snelle ademhaling i.c.m. kwijlen reden is om direct de dokter te bellen. Ik twijfelde nog omdat hij altijd veel kwijlt, dus eerst 'app de dokter' gebruikt. Die wilden toch dat we de HAP belden en die wilden weer dat we langskwamen. Om middernacht stonden we weer buiten met antibiotica.

Het arme ventje vond het niet leuk om uit zijn bed geplukt te worden, hoewel het dan weer ontzettend interessant was om 's nachts een half uur buiten te wachten in het donker en om papa en mama in mondkapjes te zien. Het onderzoek was heel zielig, ook omdat we wat afstand moesten houden terwijl de arts hem onderzocht.
pi_194970213
Och dat laatste is wel zielig B.ertha ;( dat snapt een baby toch niet. Bij alle zorgverleners mocht ik tot nu toe in elk geval bij baby zijn. Anders zo zielig idd.

Ik ga vannacht de cosleeper schuin zetten. Word helemaal gek van de geluiden, hij heeft duidelijk last van iets en dat moet met drinken te maken hebben maar slaapt wel. Ik slaap dus niet }:| en dat is niet echt fijn. Hij slaapt op mij dan wel prima maar ook dan slaap ik niet. Dacht ook aan reflux, hij spuugt wel geregeld maar geen zure adem en hij krijst niet. Misschien CB eens vragen/chatten, want zo trek ik het ook niet heel lang. Man heeft hem vannacht een paar uur op hem gehad. Kon ik even slapen. Overdag slaapt hij wel stil. Gek toch? Ik ga eens filmen snachts.
pi_194970644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:46 schreef Hilmo het volgende:
Och dat laatste is wel zielig B.ertha ;( dat snapt een baby toch niet. Bij alle zorgverleners mocht ik tot nu toe in elk geval bij baby zijn. Anders zo zielig idd.

Ik ga vannacht de cosleeper schuin zetten. Word helemaal gek van de geluiden, hij heeft duidelijk last van iets en dat moet met drinken te maken hebben maar slaapt wel. Ik slaap dus niet }:| en dat is niet echt fijn. Hij slaapt op mij dan wel prima maar ook dan slaap ik niet. Dacht ook aan reflux, hij spuugt wel geregeld maar geen zure adem en hij krijst niet. Misschien CB eens vragen/chatten, want zo trek ik het ook niet heel lang. Man heeft hem vannacht een paar uur op hem gehad. Kon ik even slapen. Overdag slaapt hij wel stil. Gek toch? Ik ga eens filmen snachts.
Wij hebben ook het bedje schuin gezet. Dat icm goed laten boeren en minimaal 5 minuten rechtop laten zitten na elke voeding heeft erg geholpen :) Hier trouwens ook stil slapen overdag. Bij ons kwamen de geluiden pas na een nachtvoeding. Bij jou ook?
pi_194972004
Elke baby heeft toch reflux? Wat teveel is komt er uit. Pas als het er niet uit komt en ze brandend maagzuur erbij krijgen word het een probleem.

Mijn beide kindjes moesten toen ze zo klein waren goed boeren en minimaal 15-30 minuten rechtop. Als we dat netjes deden was er niks aan de hand, gingen ze te snel terug dan kwam het omhoog. Na verloop van tijd werd dat beter, nu nog geregeld een golf spuug soms ook zomaar een uur of twee na de voeding bij t op de buik spelen maar het geeft verder helemaal geen problemen, dus dat kan ook :)

Hopelijk snel een oplossing zodat je ook kan slapen Hilmo!

En veel beterschap voor Smurf Bertha :{
pi_194972451
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wij hebben ook het bedje schuin gezet. Dat icm goed laten boeren en minimaal 5 minuten rechtop laten zitten na elke voeding heeft erg geholpen :) Hier trouwens ook stil slapen overdag. Bij ons kwamen de geluiden pas na een nachtvoeding. Bij jou ook?
Ja absoluut, alleen bij nachtvoeding en de laatste avond voeding voor ik ga slapen (rond 19.00 clusteren). Overdag als hij slaapt is hij super stil dus ja. Boeren blijft een ding. Ik blijf alle technieken en boer-houdingen achter elkaar toepassen maar er komt dan niks. Dat is al snel vijf minuten en dan denk ik hup weer verder slapen :@ dan gaat het daar misschien mis. Maar hoe zit je er zelf dan bij die vijf minuten rechtop? Ik wil mijn hoofd dan zo graag neerleggen :O
En hoe rechtop? Volledig verticaal?
pi_194972610
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:59 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ja absoluut, alleen bij nachtvoeding en de laatste avond voeding voor ik ga slapen (rond 19.00 clusteren). Overdag als hij slaapt is hij super stil dus ja. Boeren blijft een ding. Ik blijf alle technieken en boer-houdingen achter elkaar toepassen maar er komt dan niks. Dat is al snel vijf minuten en dan denk ik hup weer verder slapen :@ dan gaat het daar misschien mis. Maar hoe zit je er zelf dan bij die vijf minuten rechtop? Ik wil mijn hoofd dan zo graag neerleggen :O
En hoe rechtop? Volledig verticaal?
Nee, niet helemaal verticaal, hij zit met zijn rugje tegen mijn buik en ik zak zelf wat onderuit. Zo kan hij ook weer in slaap vallen (als hij daar zin in heeft }:|) en kan ik 'm daarna wegleggen.
pi_194973390
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
We vermoeden verborgen reflux bij A. Al een aantal dagen heel veel huilen en het was ons al langer opgevallen dat hij soms als hij ligt probeert te slikken. Je hoort dat hij daar de eerste paar keren moeite mee heeft. Verder overstrekken en een zuur ruikende adem.

We hebben nu een schepje JBPM in zijn fles gedaan en we gaan hem nu na de voeding een half uur recht op houden. Hoop dat dat al verbetering brengt. Het is zo kut om je kind zo over zijn toeren te zien ;(
Heeft de JBPM geholpen bij jouw zoontje? Cb heeft het mij ook aangeraden maar tot op heden nog niet geprobeerd, ik was bang dat ze dan niet meer voldoende zou drinken want sneller vol
pi_194974174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:50 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Heeft de JBPM geholpen bij jouw zoontje? Cb heeft het mij ook aangeraden maar tot op heden nog niet geprobeerd, ik was bang dat ze dan niet meer voldoende zou drinken want sneller vol
Ja, hij krijgt in elke fles één schepje. Wij hebben het van kruidvatmerk. Wij zien zeker wel verbetering. Hij huilt niet zoveel meer na een voeding. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij minder drinkt. Ook snachts niet, hij komt gewoon om de drie/vier uur.
pi_194974659
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, hij krijgt in elke fles één schepje. Wij hebben het van kruidvatmerk. Wij zien zeker wel verbetering. Hij huilt niet zoveel meer na een voeding. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij minder drinkt. Ook snachts niet, hij komt gewoon om de drie/vier uur.
Dank voor je reactie, goed om te horen, wellicht het proberen waard dan
pi_194974799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:56 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Dank voor je reactie, goed om te horen, wellicht het proberen waard dan
Als het niet bevalt is het iets waar je ook zo weer mee kan stoppen :)
pi_194974871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als het niet bevalt is het iets waar je ook zo weer mee kan stoppen :)
Ja dat is ook zo. Ik geef borstvoeding dus dan zou ik meer moeten gaan kolven. Nou gaat ze vanaf volgende week naar het kdv en dan drinkt ze daar sowieso afgekolfde melk dus we zouden deze week eens kunnen proberen of t bevalt. Dank
pi_194974922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:08 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo. Ik geef borstvoeding dus dan zou ik meer moeten gaan kolven. Nou gaat ze vanaf volgende week naar het kdv en dan drinkt ze daar sowieso afgekolfde melk dus we zouden deze week eens kunnen proberen of t bevalt. Dank
Kijk naar je kind. Het kan namelijk wel diarree (of obstipatie) en krampen veroorzaken.
pi_194975365
Wij hebben ook geklooid met jbpm maar ivm fulltime borstvoeding werd het nooit een succes.
Maar ik heb me er toen wel heel erg in verdiept en er zijn ook veel tegengeluiden. Bijvoorbeeld dat de reflex er niet mee verdwijnt maar ze dus alleen maar dikkere melk opgeven. Omdat het zo dik is, komt het niet naar boven en denk je dus dat het probleem verholpen is, maar het blijft juist langer in de slokdarm door die dikte en richt daar dus meer irritatie aan.

Iets om op te letten :s)
  woensdag 9 september 2020 @ 21:08:34 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194977654
Bij prul zei het cb ook jbpm, de kinderarts was het er niet mee eens en zei wat Bertha zegt: dat het wel indikt, maar niks echt oplost. Da's natuurlijk niet per se voor iedereen zo, maar blijf vooral naar je kindje kijken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194977895
Hier na advies arts bij CB halve dosis johannesbroodpitmeel bij flesvoeding gegeven. Nooit meer. Enorme kutnacht achter de rug, gast heeft zes uur lang aan een stuk zich overstrekt en keihard geschreeuwd. Wat heb ik hem aangedaan

Kinderarts uit het ZH vertelde later zonder dit verhaal te kennen dat hij niet gelooft in de werking van JBPM

Bij ons gaf hij af en toe mondjes terug. Geen hele voedingen.
pi_194981266
Ik denk dat je gewoon naar je kind moet kijken. Hier heb ik wel het idee dat het prima werkt. Niet meer onrustig tijdens de fles opdrinken (of veel minder), en geen gehuil en gekrijs na een fles meer.

Ik ga wel als het pakje bijna op is afbouwen naar een half schepje per fles. Kijken hoe dat gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 10-09-2020 06:51:44 ]
pi_194981300
De samenstelling van de jbpm maakte bij ons veel uit. Wij hadden toen een die weinig toegevoegde stoffen had. (Groen deksel, met de zoekfunctie vind je vast de naam wel die ik vaker genoemd heb) Die van Kruidvat gaf ellende, maar die pure heb ik lang gebruikt op advies van de kinderarts. Ik gaf een paar lepeltjes voorafgaand aan bv en halverwege nog een keer.
pi_194981314
Als ik sommige moeders lees op verschillende fora, die mikken zo 4 á 5 scheppen van dat spul in een voeding. Dan krijg je toch cement :o
pi_194986867
Plaatje bij het praatje;

+ nog één;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194987155
Och NJ wat een popje O+

Las op bv site ook over dat spul dat het bij bv beter niet gebruikt kan worden om redenen die hier ook staan.

Ik heb vanaf 2 uur vannacht niet geslapen door geluiden van kreunen en persen ondanks boertje, rechtop houden, schuin bedje. Man had F al een keer paar uur bij hem gehad dus wou hem niet nog een keer lastig vallen. Ellendig. Heb gechat met CB. Die zei krampjes klinkt het en heb je al infacol geprobeerd. Geniaal, waarom was ik daar nog niet op gewezen haha. Bij R ook gebruikt, kwam me bekend voor. Dus meteen gehaald en nu gebruikt. Vannacht hoorde ik 3 uur na de voeding nog gewoon belletjes lucht in zijn buikje. Kan niet anders dan dat zijn dus. Nou hopen dat dit werkt. Maar dit was bij R denk ik ook wel het geval en die is met 8 weken na pure uitputting van mijn kant naar zijn kamer verhuisd (en sliep toen door). Moet het nu niet zover laten komen maar hij gaat vannacht bij mijn op de kamer. Vind hem nog te klein om alleen op de kamer te liggen :'( overdag hoor ik het nu ook, nu ik erop let. Maar dan is het niet storend want hij huilt niet.

En oh help de kraamtijd is officieel voorbij nu het precies 6 weken geleden is. :o waar blijft de tijd, echt hoor. Ik kan er niet bij. Morgen afsluiting gesprek met arts, telefonisch dus geen lichamelijke controle. Ik weet niet goed wat ik wil bespreken eigenlijk. Ik kan dingen over de bevalling vragen, maar wat? En mijn onderkant ziet er wat gek uit, anders dan anders. En ik voel soms ook hechtingen die ik niet meer zou moeten kunnen voelen... Bloeden is gelukkig voorbij eindelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Hilmo op 10-09-2020 16:48:34 ]
pi_194987734
Ach NJ wat een schatje! O+
pi_194991280
Wat een dropje NJ!

Ooo men... Meneer heeft vorige week het kruipen ontdekt. Hij stond al even aan de salontafels, maar heeft nu ontdekt dat je ook kan stappen aan de tafeltjes. Oh en hij stond vandaag in de box. Toen kwam ik hem vandaag ophalen op KDV. Zat hij op z’n knieën op een speelbedje (niet gevaarlijk of hoog hoor, haha) met z’n handen tegen de ramen te tikken _O-

Hallo. Doe eens rustig :{
Gaat opeens super snel.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')