quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben echt wel een beetje verliefd.
Nu past de tekst zowaar.![]()
[ afbeelding ]
Prachtexemplaartje hoorquote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien irritatie van de luier ipv het doekje? Hier ook veel Kruidvat (poeder, luier en sensitive babydoekjes). Nooit problemen mee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.
We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.
Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.
Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Hoe gaat het met haar gewicht?quote:Op zondag 20 september 2020 22:05 schreef NicolasJoy het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als vader vind je je dochter natuurlijk altijd al knap, maar deze is volgens mij best goed gelukt.![]()
Nu hopen dat ze het vast weet te houden!
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in.quote:Op zondag 20 september 2020 22:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met haar gewicht?
Kijk, dat is goed nieuwsquote:Op zondag 20 september 2020 22:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ze zit nu rond haar geboortegewicht! Dus helemaal tevreden. De luiers zitten steeds goed vol te vol. Dus maken ons er niet zo heel druk meer om. Zal blij zijn als we over kunnen naar de luiers maat 1. Past ook meer in.
Ik ga daar ook eens naar kijken, hoewel ik een beetje huiverig ben. Blijdorp staat als ik het goed gelezen heb er niet zo goed voor en een abo voor heel het gezin kost toch een hoop.quote:Op maandag 21 september 2020 07:11 schreef Aure het volgende:
Ja leuk is die he! Heb toen met Jip gebruik gemaakt van de blijdorp actie
Om Blijdorp te steunen bedoel je? Zo kun je het ook bekijkenquote:Op maandag 21 september 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Dat is voor mij eigenlijk juist de reden geweest om alle abo's te verlengen
Natusan via bol.comquote:Op maandag 21 september 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Zoogcompressen..
Natusan bevalt hier het beste, maar nergens te krijgen... Kruidvat is prima, maar snel vol. Medela vindt ze niet fijn. Hebben jullie nog tips?
Ja dat las ik ook al, maar ik vind dat echt heel moeilijk...quote:Op maandag 21 september 2020 19:18 schreef Tink89 het volgende:
Taxi, dat kan zeker ja. Heeft prul ook lang gehad ook rond die tijd. Heel erg sneu, maar vooral niet aankomen of storen, duren ze alleen maar langer.
En NJ: wasbaar een optie?
En bij prenatal of een andere babyzaak ook niks te krijgen? Natusan verkopen ze hier bij elke etos en kruidvat en da enzo volop. Zijn ze echt nergens te krijgen? Bij etos en kruidvat kun je ook online bestellen.
Zeker een optie. Heb je daarin tips?quote:Op maandag 21 september 2020 19:18 schreef Tink89 het volgende:
Taxi, dat kan zeker ja. Heeft prul ook lang gehad ook rond die tijd. Heel erg sneu, maar vooral niet aankomen of storen, duren ze alleen maar langer.
En NJ: wasbaar een optie?
En bij prenatal of een andere babyzaak ook niks te krijgen? Natusan verkopen ze hier bij elke etos en kruidvat en da enzo volop. Zijn ze echt nergens te krijgen? Bij etos en kruidvat kun je ook online bestellen.
Ik gebruik ook natusan! Van andere merken krijg ik snel spruw. Ik kan eens kijken voor je vrouw bij mij bij de kruidvat?quote:Op maandag 21 september 2020 20:40 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Zeker een optie. Heb je daarin tips?
Goed dat jullie scherp zijn. Vaak willen drinken en zuur ruiken uit het mondje zijn de klassieke symptomen. Hoop dat het jullie enigzins bespaard blijft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:02 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Sunshine1982 Onze oudste huilde zeker 2/3 van de tijd die ze wakker was. Sliep 12-14 uur per dag, huilde 6-9 uur per dag. Daarmee naar het CB geweest (kind met temperament), uiteindelijk via de huisarts verborgen reflux geconstateerd, al met ontstoken slokdarm en al.. Medicijnen gekregen; totaal ander kind. Ze huilde nog wel bij honger, vieze luier en dergelijke en soms zomaar, maar dat was dan 1-2 uur per dag maximaal.
Nu bij onze baby is ze 1,5 week nagenoeg stil geweest. Alleen maar huilen bij honger, vieze luier, ongemak.. Maar steeds 5-10 minuten maximaal achter elkaar.
Nu een paar klote nachten gehad wel. Overdag is ze best tevreden (op ons vooral), maar 's nachts wil ze alleen maar voeding. Liefst de hele nacht drinken, sabbelen.. Als ze maar bij de tiet is dan slaapt ze niet, maar wil ze alleen maar aanhappen. Maar te moe om te drinken. Bij mij slaapt ze dan iets beter.
Maar wij zijn nu wel ook scherp.. Ze spuugt op het moment veel, wil veel en vaak drinken (elke 2 - 2,5 uur zeker) en ruikt continu vrij zuur uit haar mond. Dat moet dus niet erger gaan worden met huilen. (Ze huilt nu zo nu en dan zeker 20-30 minuten) Ze is wel redelijk te troosten nu. Maar moet niet meer worden.
De les die wij eruit gehaald hebben is vooral; volg je eigen (moeder)gevoel. Misschien zit je er een keer naast, maar dat zij dan maar zo. Wij gingen naar het CB, werden er afgescheept en onder de noemer nieuwe jonge ouders van het kastje naar de muur. Tot we de juiste huisarts troffen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Goed dat jullie scherp zijn. Vaak willen drinken en zuur ruiken uit het mondje zijn de klassieke symptomen. Hoop dat het jullie enigzins bespaard blijft.
Ik wil denk ik eerst osteopaat proberen en als dat niet helpt medicijnen (als we die krijgen). Aan de andere kant wil ik dat kereltje zo snel mogelijk helpen... Lastig.
Nee, ik had vanmorgen ook een flinke mental breakdown. Ik haalde hem uit zijn bedje en het gehuil begon al direct. Toen schoot ik zelf ook gewoon vol. Mijn dochter heeft vandaag studiedag en die zag het ook allemaal gebeuren. Ik kon me gewoon even niet meer in houden. Ik heb haar snel wat eten gegeven, we hebben onszelf aangekleed en we zijn gaan wandelen met de kinderwagen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
De les die wij eruit gehaald hebben is vooral; volg je eigen (moeder)gevoel. Misschien zit je er een keer naast, maar dat zij dan maar zo. Wij gingen naar het CB, werden er afgescheept en onder de noemer nieuwe jonge ouders van het kastje naar de muur. Tot we de juiste huisarts troffen.
Onze omgeving dacht eerst ook dat het wel meeviel, tot we eens opnamen hoe hard het gekrijs nog op zolder klonk als zij beneden lag. Op de duur trek je het zelf ook gewoon niet meer.
Ja, dat doen we ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 14:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Oh en ontlast elkaar af en toe. Steun elkaar, probeer het niet op elkaar af te reageren.. Maar ga afzonderlijk van elkaar wandelen. Laat vrienden, familie af en toe gaan wandelen met 'm. Gewoon om jezelf/elkaar af en toe lucht te geven.
klinkt goed Hilmo! Ik ben overigens wel van plan om voor het eerst met baby te gaan zwemmen (ze is dan 11 weken).quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:08 schreef Hilmo het volgende:
Ja eenset NJ. Hier ook melk ruiken, soms irritant, het is daardoor tijd borst bij mij.
We zijn in land orveltermarke. Bevalt super goed,zon fijn park! Met kind van vijf erbij geweldig want alle entertainment is leuk en je kind geniet dus jij ook. Trampoline in de tuin huppa, en het weer zit zo mee. Zwemmen ga ik morgen, nu 7 weken geleden de bevalling dus ik mag weer
Baby nog niet maar dat maakt niet uit.
Fijn van het doorhebben Nolita! MAr pas op want kan zo weer veranderen hé haha. Een tip om mee te nemen: emmer en wasmiddel voor handwas. Nu al op dag 2 paar keer gebruikt. F plaste zichzelf in zijn gezicht en overal poep en plas. Setje extra baby beddengoed als je dat thuis ook snel nodig zou hebben.eigen boxkleed.ik ben dus voor de oudste T-shirts vergeten, ook zo dom... Even behelpen dus. F heeft vandaag vier uur overdag aan een stuk geslapen in de cosleeper. Ideaal! Kon ik ff tukken en wat lezen.
Trouwens, pampers pure gebruikt vorige week en de billen lagen weer open! Dat is toch gek. Bij pampers?? Nu dit weekend volledig Kruidvat gebruiken en blijven smeren en nu gaat het beter. Zouden we alleen Kruidvat kunnen gebruiken? Wel zeer bijzonder haha
Heerlijk.quote:Op zondag 20 september 2020 21:15 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Is hij inmiddels opgeknapt?quote:Op maandag 21 september 2020 10:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Quattro, dat klinkt zwaar. Wat erg voor haar. Hopelijk loopt het snel door en knapt ze op.
Mooi NJ!
We zitten een weekje in een landalhuisje en meneer heeft een flinke kotsdag achter de rug (5 keer op mij, was er helemaal klaar mee). Zijn sinds vrijdag hier en ik heb al een wasje kunnen draaien. Zijn dat zo niet gewoon van hem. Vrijdag al twee keer in de auto (en hij had bosbes op).
Hier ook Natusan fan de vorige zwangerschap, maar online idd nog niet kunnen bestellen nu. 3 jaar geleden steeds bij Kruidvat gekocht. Kruidvat merk vind ik niet zo fijn, maar gekregen dus maak ze maar op. Medela moest ik even aan wennen, maar op zich prima. Zeker de eerste weken is het formaat prettig, lekte aan alle kanten door met die van Kruidvat. Maar Natusan idd het fijnste van allemaal. Ik ga deze week nog eens naar kruidvat, hopelijk zijn ze er nog.quote:Op maandag 21 september 2020 18:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Zoogcompressen..
Natusan bevalt hier het beste, maar nergens te krijgen... Kruidvat is prima, maar snel vol. Medela vindt ze niet fijn. Hebben jullie nog tips?
Watklint dat zwaar quattro, hopelijk was de terugval van korte duur en is ze nu weer aan het opknappen.quote:Op maandag 21 september 2020 19:55 schreef QuattroF het volgende:
@:taxibabe lief dat je het vraagt! Het ging vanochtend een stuk beter, maar helaas vanavond toch weer een flinke terugval vlak voor ik naar huis ging. Man en ik wisselen elkaar af met blijven slapen. Dus dat werd janken in mijn eentje in de auto. Ik vind het echt superzwaar. Het heeft (doordat het al zo’n zes maanden niet goed gaat) ook effect op alles merk ik. Op ons beiden, op haar, op de relatie maar ook op mijn vriendschappen. Ik hoop echt dat ze snel weer helemaal beter is en weer meer naar huis kan. Want wat is zo’n huis dan ineens leeg en kil..
Hopelijk snel terecht en kunnen ze jullie verder helpen. Niet fijn als je kleintje duidelijk ergens last van heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat doen we ookWe hebben een verwijzing voor een kinderarts. Zo een afspraak maken, hopelijk kunnen we er snel terecht.
Goed geregeld!quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat doen we ookWe hebben een verwijzing voor een kinderarts. Zo een afspraak maken, hopelijk kunnen we er snel terecht.
De oudste had ook wel redelijk haar, maar niet zoveel als deze. In mijn herinnering ook heel snel alweer kwijt of lichter. Nu lijkt het (langer) donkerder te blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:30 schreef Nolita het volgende:
[..]
Heerlijk.En wat een bos haar, had je oudste dat ook? Hier weinig, kort, dun haar en op haar achterhoofd inmiddels al een kale plek.
Hoop het vlot bij trekt, mijn oudste had ook niet veel haar, maar wel meer dan L en is ook niet kaal geweest.
[...]
Hier ook Natusan fan de vorige zwangerschap, maar online idd nog niet kunnen bestellen nu. 3 jaar geleden steeds bij Kruidvat gekocht. Kruidvat merk vind ik niet zo fijn, maar gekregen dus maak ze maar op. Medela moest ik even aan wennen, maar op zich prima. Zeker de eerste weken is het formaat prettig, lekte aan alle kanten door met die van Kruidvat. Maar Natusan idd het fijnste van allemaal. Ik ga deze week nog eens naar kruidvat, hopelijk zijn ze er nog.
quote:Op woensdag 23 september 2020 11:37 schreef pinquit het volgende:
Sommige stopcontacten in huis hebben ingebouwde bescherming, maar dat is echt 3x kut want ik ben zelf te dom om er een stekker in te krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ik vind het zo kut voor jullie. Zijn jullie met de oudste al eens bij een osteopaat geweest? Misschien een schrale troost, maar jullie weten wel een beetje de klappen van de zweep nu.quote:Op woensdag 23 september 2020 21:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Heb een beetje een baaldag, dus dat ga ik hier lekker ventileren.Ben in principe helemaal blij met de baby, ze doet het goed, volle luiers, zus vindt haar lief, wil knuffelen, kusjes geven, het huis is nog niet afgebrand, dus het gaat helemaal goed. Sinds dit weekend moeten we wel haar navel insmeren met antibioticazalf, er blijft bloed en troep uitkomen. Dat moet nu echt wel beter worden, anders verder kijken. Niet veel werk, maar wel jammer natuurlijk. Nu sinds gisteren wat klachten (of meer klachten) met de borstvoeding. (Pijn!) Overleg gehad met de huisarts; spruw. Dus een soort gel nu gehaald, tepels van vriendin insmeren (klinkt voor mij eerst nog wel leuk, maar goed, in andere tijden misschien
), mondje insmeren. Ook nog wel te doen. Maar nu is ze sinds gisteren écht ontevreden. Voedingen elke 2-2,5 uur, als het aan haar ligt bijna continu. Ze geeft heel veel voeding terug, waarna ze daarna erg overstuur is (en weer meer voeding wil). Dus ze wordt ook vies, veel omkleden met weinig setjes kleding maat 44 beschikbaar. Continu nu een zure adem/lucht, overstrekken, krijsen.. Troosten helpt bijna alleen maar rechtop. Op mij is ze nog best wel tevreden, maar bij m'n vriendin wordt ze wild zodra ze de melk ruikt. Je ziet ook dat ze echt wel in slaap valt, maar iets overvalt haar steeds waardoor ze echt overstuur wakker wordt. Gewoon veel signalen van last van de reflux, de manieren dat je het kunt voorkomen doen we al door de ervaring met de oudste. Zijn er zelf nu gewoon ook erg scherp op, maar het haalt zoveel klote herinneringen terug ook.
Misschien valt 't wel mee, maar ik heb dan echt zoiets van; nu al 3 medicijnen binnen een paar dagen. Zo geen zin in.
Ben ik het weer even kwijt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |