abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194816646

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194816674
Half Silvolde zit op slot na een reeks besmettingen die voortkomen uit een feest voor 200 man (!) van 2 broers bij de voetbalclub.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194816735
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
Half Silvolde zit op slot na een reeks besmettingen die voortkomen uit een feest voor 200 man (!) van 2 broers bij de voetbalclub.
Tja, niet zo slim van die 200 mensen dus. Ze hebben geluk dat er geen hittegolf meer is :D
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:09:05 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194816804
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, niet zo slim van die 200 mensen dus. Ze hebben geluk dat er geen hittegolf meer is :D
En nogal onverantwoordelijk en dom van de club :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_194816819
@HetDonkertAan
Je mag je melden voor een nieuwe TT. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:12:36 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194816901
Ah, ik zag al een bericht voorbij komen over een mogelijk afgelast bekerduel komend weekend. Weet ik ook weer wat de aanleiding is.
pi_194816969
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?

Ik gok het laatste, de gedachte dat besmetting een doodvonnis betekent tiert nog welig.
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:20:18 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194817088
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?

Ik gok het laatste, de gedachte dat besmetting een doodvonnis betekent tiert nog welig.
Ja maar over twee weken zijn al hun oma’s dood!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194817109
Pfff, ik snap best dat jongeren deze zomer naar een uitlaatklep zochten en weer wat feestjes hielden, maar als je met 200 man een feestje gaat houden dan ben je wel behoorlijk asociaal bezig. :{
pi_194817182
"Corona-explosie" in Silvolde.

Elf mensen besmet.

Net als Dokkum, Bergen op Zoom, Goes en al die andere haardjes horen we hier over een week weer niets meer van.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194817187
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja maar over twee weken zijn al hun oma’s dood!
Even gegoogeld, op 1 jan 2019 waren er ongeveer 1300 65+'ers op ongeveer 5500 inwoners, bij de lokale begrafenisondernemer gaat de kassa rinkelen....

Of gebeurt er gewoon niets...
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:25:12 #12
38496 Perrin
pi_194817211
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Even gegoogeld, op 1 jan 2019 waren er ongeveer 1300 65+'ers op ongeveer 5500 inwoners, bij de lokale begrafenisondernemer gaat de kassa rinkelen....

Of gebeurt er gewoon niets...
Binnenkort een stuk minder :'(
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:25:25 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194817216
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:

Elf mensen besmet.

Net als Dokkum, Bergen op Zoom, Goes en al die andere haardjes horen we hier over een week weer niets meer van.
Hoe is het eigenlijk met Djokovic en die mensen die op zijn toernooi waren deze zomer?
pi_194817247
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met Djokovic en die mensen die op zijn toernooi waren deze zomer?
Die speelt rolstoeltennis tegenwoordig.
pi_194817264
Neemt overigens niet weg dat die club nogal gefaald heeft. En gemeente overigens ook, want een feest voor 250 man met tent moet bekend zijn geweest.
In Southern Sun
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:28:41 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_194817285
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met Djokovic?
Die heeft lekker antilichaampjes en net een Master-tournooi gewonnen. En nu gaat hij proberen de US Open te winnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194817291
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat dood inderdaad - als het jouw vader of moeder is helpt dat weinig. Uit eigen ervaring: het kan ook heel heftige gevolgen hebben als je niet dood gaat en geen risico groep bent. Het is makkelijk om casual te doen over iets wat je nog niet hebt ervaren.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_194817376
Wat pas asociaal is, is alles dat zowat plezier geeft een soort van op slot moet omdat men verzonnen heeft dat we de zwakke mensen/gehandicapten en ouderen moeten sparen maar ze hebben geen idee dat ze juist daarmee ook die doelgroepen pijn doen op een andere manier omdat eenzaamheid ook leid tot sneller sterven. Is het niet covid19 die hen de das omdoet is het de eenzaamheid wel of men draait volledig psychisch door maar goed de gemiddelde persoon hier kijkt liever in de angst/infectie hoek ipv het bredere plaatje.
pi_194817459
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:28 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat dood inderdaad - als het jouw vader of moeder is helpt dat weinig. Uit eigen ervaring: het kan ook heel heftige gevolgen hebben als je niet dood gaat en geen risico groep bent. Het is makkelijk om casual te doen over iets wat je nog niet hebt ervaren.
Dat geloof ik best, uitzonderingen zijn er altijd.
pi_194817524
quote:

Elf mensen besmet.

Ach, kan er weer lekker gebasht worden op feestende mensen. Ondertussen zijn er elk weekend honderden van dit soort feesten zonder enig effect. Lekker blijven vastklampen aan de heilige 1,5 meter.
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:45:37 #21
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194817697
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:38 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Lekker blijven vastklampen aan de heilige 1,5 meter.
Krijgen we morgen ook weer te horen van One Mark. Dat we met z'n allen weer goed bezig zijn geweest. De maatregelen hebben effect :O
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194817722
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat geloof ik best, uitzonderingen zijn er altijd.
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.

Ik zou ook graag willen dat het allemaal wel meevalt en snap dat dat is waar veel mensen nu staan. Ik struggle ook met hoe ik kan zorgen dat mijn wereld niet te klein wordt, zeker na 15 jaar reizen voor werk en fun. Maar bagatelliseren is ook gevaarlijk

Mijn voorstel: laten we doen wat we kunnen en rekening houden met de mensen om ons heen (en niet alleen onszelf).
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:48:18 #23
38496 Perrin
pi_194817762
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:46 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.

Ik zou ook graag willen dat het allemaal wel meevalt en snap dat dat is waar veel mensen nu staan. Ik struggle ook met hoe ik kan zorgen dat mijn wereld niet te klein wordt, zeker na 15 jaar reizen voor werk en fun. Maar bagatelliseren is ook gevaarlijk

Mijn voorstel: laten we doen wat we kunnen en rekening houden met de mensen om ons heen (en niet alleen onszelf).
Ohjee, nuance :{
pi_194817782
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is wel erg gedurfd ;)
pi_194817805
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Didn’t know it was a dirty word 😎
pi_194817865
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:50 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Didn’t know it was a dirty word 😎
Doe maar lekker genuanceerd hoor.
Mooi grijs is niet lelijk. :s)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194818148
Ik heb zelf het gevoel dat we vrijwel volledig terug kunnen naar het oude zonder echt dramatische gevolgen. In maart liep het natuurlijk allemaal heel hard op, maar ook zonder maatregelen is er een max. Tel daarbij op dat een groot deel van de mensen zelf nu voorzichtiger zal zijn dan toen, bijvoorbeeld eerder thuis blijven bij klachten en laten testen, voorzichtig met bezoeken aan groot ouders, etc. Wellicht helpt een stukje immuniteit al. Waarschijnlijk kan het overige dan gewoon terug naar normaal.

Het zal nooit meer zo hard en ongecontroleerd oplopen als in maart-april. Alleen al door de testmogelijkheden en toegenomen voorzichtigheid van met name kwetsbare groepen. Wat mij betreft is het het proberen waard. Ook al zou het weer te hard gaan, we weten nu wat de maatregelen kunnen doen, waar de echte grenzen liggen, dus we kunnen op tijd weer aan de rem trekken en dat zal dan niet zo dramatisch hard hoeven als in april. En ja dat kost levens, net als de jaarlijkse griep. Ergens moet een grens getrokken worden, net als we met alle andere risico's in het leven doen. We rijden nog steeds auto, de griep is acceptabel, roken is ook nog niet verboden.
  maandag 31 augustus 2020 @ 22:14:31 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194818302
quote:

Elf mensen besmet.

Nee klopt, over 2 weken pas weer.
  maandag 31 augustus 2020 @ 22:28:27 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194818583
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:06 schreef Schuifpui het volgende:

Ergens moet een grens getrokken worden, net als we met alle andere risico's in het leven doen. We rijden nog steeds auto, de griep is acceptabel, roken is ook nog niet verboden.
Punt is, die dingen zijn niet besmettelijk, gaan dus niet als een lopend vuurtje door de samenleving en kunnen niet plotsklaps een dusdanig grote zorgvraag genereren dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.

Behalve griep, maar daar hebben we dus de griepprik voor.
pi_194818866
In Spanje gaat het niet goed. Nu begint het aantal ziekenhuisopnamen ook flink te stijgen.

quote:
4. Hospital admissions are rising from week to week.
On Friday, the number of people admitted into hospital with coronavirus “in the last seven days” was 1,467, compared to 953 the week before, and 673, 438, 296 and 196 in the previous four weeks. On June 9, there were 150 hospitalizations, barely one-tenth of the figure reported on Friday. We know that the data from the Health Ministry is incomplete, but it highlights a worrying trend. What’s more, according to figures from the regions put together by the project Escovid19data, during the first 15 days of August the number of hospitalizations rose from 1,350 to nearly 3,000.
https://www.google.com/am(...)tml%3foutputType=amp

Ik hoop toch zo dat wij dit niet ook gaan zien hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194818867
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:46 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Nee dat weet ik niet zeker. Maar waar ik in het begin helemaal niemand kende die besmet was geweest ken ik er nu zo'n 20, geen van allen heeft veel hinder er van ondervonden, de ergste 4 dagen op bed.

Dit in combinatie met de (ontbrekende?) cijfers over de gevolgen van een besmetting voor mensen onder de zeg 40 geven mij het idee dat deze gevolgen wel meevallen. Zeker voor die groep. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Er zijn inmiddels zoveel mensen besmet geweest dat als er echt een grote groep zou zijn die met tijdelijke of permanente nare gevolgen geconfronteerd wordt dat dit inmiddels wel zichtbaar zou moeten zijn in de samenleving.

Maar nogmaals, nee dat weet ik allemaal niet zeker.
pi_194819370
Zijn er eigenlijk nog landen waar de ziekenhuizen/IC’s helemaal vol liggen?
pi_194819447
quote:
13s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
In Spanje gaat het niet goed. Nu begint het aantal ziekenhuisopnamen ook flink te stijgen.
[..]

Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:13:11 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194819484
quote:
[..]

Gevallen stijgen > ziekenhuisopnames stijgen > IC-opnames stijgen > doden stijgen.

Dat is een vrij normale tendens.
Zolang het aantal nieuwe positieve gevallen niet hard stijgt. Valt het allemaal wel mee.

Hier liggen de doden nu ook vrij hoog maar bijvoorbeeld vandaag in hele land slechts 26 nieuwe positieve gevallen. Laagste sinds 14 juni terwijl het aantal testen in vergelijking met toe verdriedubbeld is.

Daarentegen wel nog op de oranje lijst van Nederland _O_ omdat corona het leven hier zo ernstig in zijn grip heeft dat het dagelijks leven (zwaar) verstoord wordt. Ofzo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:18:14 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194819615
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Zijn er eigenlijk nog landen waar de ziekenhuizen/IC’s helemaal vol liggen?
Hier in BG 726 in ziekenhuis (maar ziekenhuisopname mag altijd bij een infectie dus veel die er voor de zekerheid toch maar gaan liggen) Nog 60 op de IC, daar zijn nog circa 2200 plekken beschikbaar. Quarantaine bij binnenkomst bestaat zo goed als niet meer en nu moeten ook de inwoners van Zo ongeveer 3 van de laatste landen vanaf morgen geen negatieve testuitslag aan te tonen.

Men begint zich inmiddels drukker te maken om de gebruikelijke herfstvirussen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194819713
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:11 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

1,5 meter is gewoon superieur. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:25:04 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194819768
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:11 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je helemaal bij bent met hoe het leven in Spanje er momenteel op veel locaties uitziet maar ik zal je verklappen : er zijn weinig, zoals jij het heel hahahaha garpig noemt! Beflapjes en nog minder anderhalve meter.
pi_194819831
COR / Finland succesvol in het bestrijden van corona

Zo zie je maar weer grenzen op slot en amper Corona. Als het hier straks weer goed mis gaat hebben we dat volledig aan onszelf te danken.

Op vakantie tijdens een pandemie :')
blablablabla
pi_194820383
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Punt is, die dingen zijn niet besmettelijk, gaan dus niet als een lopend vuurtje door de samenleving en kunnen niet plotsklaps een dusdanig grote zorgvraag genereren dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.

Behalve griep, maar daar hebben we dus de griepprik voor.
Verkeersongevallen generen ook een significante zorgvraag. Ook voor mensen die risicomijdend zijn. Hetzelfde geldt voor roken of bijvoorbeeld alcohol. Normaal accepteren we ook een risico op andere infectieziekten, zoals inderdaad griep, waar in slechte jaren ook 10.000 mensen in een jaar aan dood gaan. Een griepprik heeft maar een beperkte effectiviteit.

We accepteren altijd al jaren bepaalde risico's. Waar ligt de grens, wat maakt COVID dusdanig anders? Bij de start was er vooral het onbekende, maar inmiddels denk ik dat we wel kunnen concluderen dat het lang niet zo ernstig is als de zwartste scenario's die we aan het begin zagen. Erger dan een zware griep? Zou goed kunnen. Zo erg dat er veel voor moet wijken? Daar zullen de meningen over verschillen, maar naar mijn mening is dat het niet.
  dinsdag 1 september 2020 @ 00:25:23 #40
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194820468
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 00:13 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Verkeersongevallen generen ook een significante zorgvraag.
Nee, want dat is niet besmettelijk. Een verkeersongeluk veroorzaakt er geen twee, dat weer zorgt voor vier, dat weer zorgt voor acht etc.

Dat is de reden dat deze maatregelen worden getroffen. Simpel zat.
pi_194820934
Burgemeesters willen vertier voor jongeren gaan aanbieden in de winter: https://www.telegraaf.nl/(...)jongeren-deze-winter

Dit lijkt mij een zeer goede zaak. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe de overheid dit denkt te gaan doen.
zie email 27 oktober
pi_194820998
quote:

Spanje heeft 60.000 - 80.000 besmettingen per week, NL 3500.

In verhouding gaan we dus ongeveer gelijk op, sterker nog doen wij het slechter qua aantallen IC opnames.

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 01-09-2020 03:27:20 ]
pi_194821291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Burgemeesters willen vertier voor jongeren gaan aanbieden in de winter: https://www.telegraaf.nl/(...)jongeren-deze-winter

Dit lijkt mij een zeer goede zaak. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe de overheid dit denkt te gaan doen.
Ik denk dat ze maar één ding willen. Datgene wat ze nu niet mogen, en straks waarschijnlijk ook niet.
I'll give you something to do
pi_194821408
quote:

Verstandig wel. Er zijn wat feestjes en festivals in te halen. Misschien een extra event als ADE. Volledig betaald door de overheid
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194821436
quote:

Hebben ze dat verdiend dan?
  dinsdag 1 september 2020 @ 07:04:14 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194821451
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 06:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Lol :D
  dinsdag 1 september 2020 @ 07:06:41 #47
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194821454
quote:

[..]

Wat heeft de 'jeugd' jou in godsnaam aangedaan dat je ze zo haat?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194821479
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 05:45 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat ze maar één ding willen. Datgene wat ze nu niet mogen, en straks waarschijnlijk ook niet.
Datgene wat ze ondertussen al wekelijks in grote getalen doen zonder dat het terug te zien is in de cijfers.
pi_194821525
quote:

[..]

Je moet tegenwoordig vrijheden verdienen?
Dat is net zoiets als omgekeerde bewijslast :D
pi_194821530
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:12 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Datgene wat ze ondertussen al wekelijks in grote getalen doen zonder dat het terug te zien is in de cijfers.
Juist wel duidelijk in de cijfers terug te zien veel van die uitbraakjes komen steeds van feestende jongeren af. :D
pi_194821546
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Juist wel duidelijk in de cijfers terug te zien veel van die uitbraakjes komen steeds van feestende jongeren af. :D
Inderdaad, ziekenhuizen en IC's liggen ook propvol met jongeren.
pi_194821561
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig vrijheden verdienen?
Dat is net zoiets als omgekeerde bewijslast :D
In China kan men weer feesten omdat daar veel meer discipline is en er bijna geen besmette personen meer zijn. Dus door hun discipline hebben ze dat verdient.

Door maar laks met regeltjes om te gaan en het virus als veenbrand in nl te houden is het logisch dat overheden feesten nog niet toestaan, dus hebben we dat niet verdient. :P
pi_194821565
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 03:19 schreef Za het volgende:

[..]

Spanje heeft 60.000 - 80.000 besmettingen per week, NL 3500.

In verhouding gaan we dus ongeveer gelijk op, sterker nog doen wij het slechter qua aantallen IC opnames.
Ging me om de stijgingen van het aantal ziekenhuisopnamen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194821572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In China kan men weer feesten omdat daar veel meer discipline is en er bijna geen besmette personen meer zijn. Dus door hun discipline hebben ze dat verdient.

Door maar laks met regeltjes om te gaan en het virus als veenbrand in nl te houden is het logisch dat overheden feesten nog niet toestaan, dus hebben we dat niet verdient. :P
Nouja, vrijheden verdienen roept bij mij vreemde associaties op.
pi_194821573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Inderdaad, ziekenhuizen en IC's liggen ook propvol met jongeren.
Dat beweerde degene waarop reageerde niet, hij zei dat we geen gevolgen zien, en dat zien we dus wel met brandhaarden bij feestjes. ^O^
pi_194821591
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat beweerde degene waarop reageerde niet, hij zei dat we geen gevolgen zien, en dat zien we dus wel met brandhaarden bij feestjes. ^O^
Omdat de focus is veranderd van voorkomen dat de zorg overspoelt naar besmettingen zijn eng op de een of andere manier.
pi_194821598
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:25 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nouja, vrijheden verdienen roept bij mij vreemde associaties op.
Heeft basp1 het eigenlijk wel verdiend dat hij hier mag posten?
pi_194821603
Groepen belonen die bij herhaling de regels overtreden lijkt me niet het juiste signaal.

Of gaan we ook chronische hardrijders een middagje kartbaan cadeau doen? Draaideur-winkeldieven een minuut gratis winkelen?

Ga je eerst maar eens gewoon aan de regels houden. Kunnen we daarna eens kijken op welke manier er weer een feestje mogelijk is, maar het proberen af te dwingen door ze illegaal te organiseren mag nooit worden beloond.
pi_194821654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:29 schreef hooibaal het volgende:

Ga je eerst maar eens gewoon aan de regels houden. Kunnen we daarna eens kijken op welke manier er weer een feestje mogelijk is, maar het proberen af te dwingen door ze illegaal te organiseren mag nooit worden beloond.
Dat gaat gewoon niet werken. Wees eens real. Lijkt of je echt geen kut snapt van een samenleving maar je wil wel dat de samenleving zich zo gaat gedragen als jij dat wil.

Met dat jongerengezeik van je. Het zijn gewoon volwassenen die nu het meest besmet zijn dus snap sowieso niks van je oneindige gezeik.
Go hard or go home
pi_194821795
quote:
Groepen belonen die bij herhaling de regels overtreden lijkt me niet het juiste signaal.

Of gaan we ook chronische hardrijders een middagje kartbaan cadeau doen? Draaideur-winkeldieven een minuut gratis winkelen?

Hmmm hele groepen over 1 kam scheren... Staat je mooi. Die vergelijkingen slaan als een tang op een varken.
  dinsdag 1 september 2020 @ 08:00:36 #61
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194821812
quote:

Werken dit soort posts nog? :O
2019: The Great Awakening
pi_194821844
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:28 schreef Elan het volgende:

Zo zie je maar weer grenzen op slot en amper Corona. Als het hier straks weer goed mis gaat hebben we dat volledig aan onszelf te danken.

Het helpt ook dat de Finse comfortzone cirkel minimaal 5 meter is :)
pi_194821969
quote:

Er zijn heel veel jongeren in Nederland, sowieso is dat een enorm grote groep, en die mag je ten eerste al niet allemaal over één kam scheren. Wat je zegt in je 'metafoor' is: laten we alle autobezitters een middagje kartbaan cadeau doen.
Bovendien is het voor jongeren ook om allerlei redenen echt wel een heel lastige tijd. Een beetje begrip voor iemand kan nooit kwaad.
Ten derde is het een beetje raar om in termen als 'belonen' te denken in zo'n geval als dit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 september 2020 @ 08:27:44 #64
14505 OProg
A Life in Music
pi_194822044
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:58 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hmmm hele groepen over 1 kam scheren... Staat je mooi. Die vergelijkingen slaan als een tang op een varken.
Dit is gewoon het niveautje dat op Facebook heeft gestaan dat Marokkaanse jongeren zich hebben misdragen ergens in Amsterdam-West. En dit dus wil zeggen “Dat alle Marokkanen tegen de Nederlandse samenleving zijn, Nederlanders terroriseren en hun paspoort in moeten leveren en teruggestuurd moeten worden.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  dinsdag 1 september 2020 @ 08:29:16 #65
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194822058
quote:

Iets zegt me dat er een wereld van verschil zit tussen wat bestuurders denken dat jongeren willen en wat jongeren echt willen.

Ik hoop dan ook dat de overheid het niet gaat "doen" maar ruimte gaat bieden aan andere partijen om iets te organiseren.

Anders komen ze waarschijnlijk met een soort Democratiefestival.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194822105
quote:

Geeft wel aan dat ze verwachten dat de anderhalf meter etc er nog gewoon is over een half jaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194822120
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:29 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Iets zegt me dat er een wereld van verschil zit tussen wat bestuurders denken dat jongeren willen en wat jongeren echt willen.
Haha, mijn idee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 september 2020 @ 08:39:12 #68
14505 OProg
A Life in Music
pi_194822155
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Geeft wel aan dat ze verwachten dat de anderhalf meter etc er nog gewoon is over een half jaar.
Naja, er is gelet op dat de griepperiode er langzaam aan komt ook niks natuurlijk dat aangeeft dat dit in de winter gaat verdwijnen. Dus zelfs als je langzaam een alternatief gaat zoeken is de komende tijd niet de beste periode.
pi_194822189
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Naja, er is gelet op dat de griepperiode er langzaam aan komt ook niks natuurlijk dat aangeeft dat dit in de winter gaat verdwijnen. Dus zelfs als je langzaam een alternatief gaat zoeken is de komende tijd niet de beste periode.
Ik had wel op versoepelingen gehoopt als de cijfers zo laag blijven. Maar dat zit er dan dus niet echt in.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194822210
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik had wel op versoepelingen gehoopt als de cijfers zo laag blijven. Maar dat zit er dan dus niet echt in.
Ik kan me voorstellen dat ze op zeker willen spelen met lage cijfers met het griepseizoen voor de deur.
Ik verwacht zeker niet dat het zo erg wordt als in februari/maart, maar ik acht het ook niet onmogelijk dat de aantallen zowel in besmettingen als in opnames gaan stijgen als het herfst wordt. En dan wil je toch wel tamelijk laag starten, en niet al hoog in besmettingen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 08:47:08 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194822263
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt me bijzonder sterk dat ze de 1,5m afschaffen voordat er een medische doorbraak is.
pi_194822271
Verder dan de 6 personen thuis opheffing zie ik het eigenlijk niet komen de aankomende 6 maanden.
Misschien nog iets met evenementen buiten waarbij er afstand gehouden kan worden en dat is het wel.
pi_194822287
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het lijkt me bijzonder sterk dat ze de 1,5m afschaffen voordat er een medische doorbraak is.
Tenzij in de komende maanden blijkt dat we stabiel op dit niveau blijven qua besmettingen en opnames. Dan is er verder geen medische doorbraak nodig, want is het prima as-is te handelen.
pi_194822312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tenzij in de komende maanden blijkt dat we stabiel op dit niveau blijven qua besmettingen en opnames. Dan is er verder geen medische doorbraak nodig, want is het prima as-is te handelen.
Met de huidige maatregelen erbij ja
pi_194822315
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Verder dan de 6 personen thuis opheffing zie ik het eigenlijk niet komen de aankomende 6 maanden.
Misschien nog iets met evenementen buiten waarbij er afstand gehouden kan worden en dat is het wel.
Evenementen buiten waar er afstand gehouden kan worden zijn er gewoon nu al.
Ben bij concerten geweest met duizenden mensen, buiten aan een tafeltje mooi afstand gehouden.
Eigenlijk ideaal was het.
pi_194822322
Denken jullie dat er onlusten uit gaan breken dan?
Als ik hier zo lees, is het sentiment al aan het omdraaien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194822323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Met de huidige maatregelen erbij ja
Klopt, heb je gelijk in. Persoonlijk vind ik die niet zo heel lastig en voelt dat niet als iets dat ernstig versoepeld moet worden, vandaar mijn niet helemaal kloppende reactie.
pi_194822419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:51 schreef koemleit het volgende:

[..]

Evenementen buiten waar er afstand gehouden kan worden zijn er gewoon nu al.
Ben bij concerten geweest met duizenden mensen, buiten aan een tafeltje mooi afstand gehouden.
Eigenlijk ideaal was het.
De hoeveelheid ruimte die je voor hetzelfde evenement nodig hebt is natuurlijk wel een heel stuk groter, waardoor of de kaarten een stuk duurder moeten worden of de organisator niet rendabel kan draaien. Als je denkt aan een dance festival waar normaal 50.000 mensen komen en er kunnen er nu 5.000 komen, is dat wel een flink verschil in omzet.

Ik vind het wel heel tof om te zien dat er een hoop organisatoren zijn die dingen proberen. Drive-in feestjes, je eigen cirkel, verzin het maar. Ze proberen het tenminste.
  dinsdag 1 september 2020 @ 09:12:05 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194822636
Is er al uitgelekt wat er vanavond geroepen gaat worden?

Ik verwacht weinig spannends eerlijk gezegd.
  dinsdag 1 september 2020 @ 09:16:00 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194822717
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al uitgelekt wat er vanavond geroepen gaat worden?

Ik verwacht weinig spannends eerlijk gezegd.
Zou niet weten wat inderdaad. Cijfers zijn prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194822751
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:52 schreef capricia het volgende:
Nee het is nog te goed geregeld
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 1 september 2020 @ 09:19:08 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194822781
quote:
Lol, onlusten in Nederland :D

Veel verder dan een paar middelbare sjonnies die hun tweede jeugd willen beleven door een beetje baldadig op afstand naar wat politie-agentjes te roepen komt het niet echt.
pi_194822808
quote:
Ik denk van wel uiteindelijk, maar meer opstootjes en schermutselingen, niks echt ernstigs.

Reden waarom ik dat denk is de slecht weer periode die er aan komt, buiten kan dan niet veel en binnen mag niet veel... dat is een combinatie die slecht kan vallen.
pi_194822875
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Veel verder dan een paar middelbare sjonnies die hun tweede jeugd willen beleven door een beetje baldadig op afstand naar wat politie-agentjes te roepen komt het niet echt.
En wat meer Twitter ontevredenheid!

Het helpt ook niet echt dat als er een eventueel valide protest is dit meteen wordt weggezet 5g gekkies etc.
In Berlijn waren er best veel personen van verschillende lagen van de bevolking (incl de 5g wackos) maar het werd afgeschilderd als een door extreem rechts georganiseerd iets waarbij "normale" burgers zich voor het karretje hebben laten spannen.
pi_194822894
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 07:24 schreef Basp1 het volgende:
dus hebben we dat niet verdient.
Wat?
Leven wij in een dictatuur waar we vrijheden mogen krijgen als we ons volgens de staat goed gedragen?

Even terug naar het normaal jij...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194823001
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk van wel uiteindelijk, maar meer opstootjes en schermutselingen, niks echt ernstigs.

Reden waarom ik dat denk is de slecht weer periode die er aan komt, buiten kan dan niet veel en binnen mag niet veel... dat is een combinatie die slecht kan vallen.
Wat mag er niet binnen dan?
Restaurants zijn open
Cafés open
Sportschool open
Sportclubs open
Sexwerkers open
Parenclub open

Mis ik nog iets?
pi_194823021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En wat meer Twitter ontevredenheid!

Het helpt ook niet echt dat als er een eventueel valide protest is dit meteen wordt weggezet 5g gekkies etc.
In Berlijn waren er best veel personen van verschillende lagen van de bevolking (incl de 5g wackos) maar het werd afgeschilderd als een door extreem rechts georganiseerd iets waarbij "normale" burgers zich voor het karretje hebben laten spannen.
Extreem rechts zorgde daar zelf voor door hun zeer duidelijke aanwezigheid.
pi_194823121
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat mag er niet binnen dan?
Restaurants zijn open
Cafés open
Sportschool open
Sportclubs open
Sexwerkers open
Parenclub open

Mis ik nog iets?
Open is ook alles mee gezegd. Hier in het dorp kun je in de kroegjes met de 1.5m regel 10 man kwijt. Met mooi weer was er tijdelijk buiten nog wat mogelijk, maar dat is nu ook bijna voorbij.

Zelf was ik voor het eerst eens naar een beurs afgelopen weekend, waar het normaal uitpuilt van de mensen was er nu een maximum van 600 personen. Ook de aanwezige kraampjes stonden kilometers uit elkaar en was ongeveer een kwart van de normale hoeveelheid. Het was dan ook een complete mislukking en halverwege de dag was er al niemand meer.

Maar ja, het is open he...
pi_194823168
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Open is ook alles mee gezegd. Hier in het dorp kun je in de kroegjes met de 1.5m regel 10 man kwijt. Met mooi weer was er tijdelijk buiten nog wat mogelijk, maar dat is nu ook bijna voorbij.

Zelf was ik voor het eerst eens naar een beurs afgelopen weekend, waar het normaal uitpuilt van de mensen was er nu een maximum van 600 personen. Ook de aanwezige kraampjes stonden kilometers uit elkaar en was ongeveer een kwart van de normale hoeveelheid. Het was dan ook een complete mislukking en halverwege de dag was er al niemand meer.

Hier zijn terrassen 365 dagen per jaar open. Op de goede plek ook altijd lekker warm.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194823170
quote:

[..]

Je stelde dat er binnen niet veel mag. Er mag heel veel, dat mensen er niet op afkomen is logisch. Waarom zou je het risico nemen.
Feit blijft dat heel veel gewoon mag
pi_194823211
In Breda wil de gemeente de café's wat tegemoet komen door de (buiten)terrassen tot 1 januari 2021 te laten staan (indien mogelijk, wordt nog uitgezocht). Nou wordt het natuurlijk wel slechter weer, maar gedacht wordt aan b.v. terrasschermen of windzeilen.

https://www.bndestem.nl/b(...)nsbehoefte~a9e71768/ (lezen via incognito).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 1 september 2020 @ 09:45:09 #92
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194823227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:43 schreef Salina het volgende:
In Breda wil de gemeente de café's wat tegemoet komen door de (buiten)terrassen tot 1 januari 2021 te laten staan (indien mogelijk, wordt nog uitgezocht). Nou wordt het natuurlijk wel slechter weer, maar gedacht wordt aan b.v. terrasschermen of windzeilen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194823228
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Je stelde dat er binnen niet veel mag. Er mag heel veel, dat mensen er niet op afkomen is logisch. Waarom zou je het risico nemen.
Feit blijft dat heel veel gewoon mag
De mensen komen er niet op af omdat er door de regeltjes niets aan is, niet omdat ze geen risico willen nemen. Ik weet zeker dat als je hier de kroegen "normaal" zou openen dat ze dan vol zouden zijn.

Maar als alles dan gewoon mag binnen, waarom zijn er dan overal illegale feestjes?
pi_194823299
quote:

SPOILER
Dat plan is er ook in Alkmaar inderdaad. Goed plan!
pi_194823415
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De mensen komen er niet op af omdat er door de regeltjes niets aan is, niet omdat ze geen risico willen nemen. Ik weet zeker dat als je hier de kroegen "normaal" zou openen dat ze dan vol zouden zijn.

Maar als alles dan gewoon mag binnen, waarom zijn er dan overal illegale feestjes?
Waar zeg ik dat alles mag? Ik zeg er mag heel veel (met inachtneming van de regels). Jij roept dat er niet veel mag. Mijn glas is halfvol, het jouwe halfleeg
pi_194823426
quote:

SPOILER
Goed plan, en mensen zullen toch wel komen als de plekken binnen overal beperkt zijn. Een populair biercafe hier heeft het terras zelfs vol zitten bij sneeuw. Dan heb je uiteraard wel heaters nodig en goede beschutting tegen de wind.
Alpha kenny one
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:09:48 #97
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194823532
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Extreem rechts zorgde daar zelf voor door hun zeer duidelijke aanwezigheid.
Dat is idd wel erg zonde.
DAardoor krijg je eigenlijk meerdere protesten door elkaar heen, wat dan voor allen niet de juiste boodschap brengt.
pi_194823544
quote:
Als FOK! een persoon zou zijn, zou het een persoon zijn met een bipolaire stoornis zijn. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194823593
quote:

SPOILER
Zeer goede initiatieven, hoor hier ook al stemmen op gaan om de winterterrassen al veel eerder op te bouwen. Nu overal hopen op welwillende gemeentes.
In Southern Sun
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:16:26 #100
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194823601
quote:

[..]

Dit geeft precies aan waarom de economie sowieso de klos is met een pandemie. Zelfs al sta je alles toe, mensen blijven gewoon weg. Zie ook bv de auto-industrie, die rake klappen kreeg eerder dit jaar terwijl de garages en dealers nooit dicht zijn geweest. Er klopt niks van het idee dat er weer geld wordt verdiend als je alles maar toestaat.
pi_194823607
Hoop dat de gemeenten ook niet moeilijk gaan doen over eventuele verwarmingen op het terras, zonder is het namelijk niet te doen. Gun de horeca het komende seizoen deze extra's.
pi_194823617
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is idd wel erg zonde.
DAardoor krijg je eigenlijk meerdere protesten door elkaar heen, wat dan voor allen niet de juiste boodschap brengt.
Persoonlijk denk ik dat de mensen die daar protesteren redelijke aso's zijn die geen rekening met anderen wensen te houden. Overgrote meerderheid staat gewoon achter de genomen maatregelen. De protesteerders zorgen waarschijnlijk alleen maar voor langer duren van de maatregelen en staan versoepeling in de weg
pi_194823619
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:28 schreef Elan het volgende:

Als het hier straks weer goed mis gaat heeft dat niets met vakanties te maken. Noord en Zuid zijn al eventjes terug en nul effect.
In Southern Sun
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:19:28 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194823639
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de mensen die daar protesteren redelijke aso's zijn die geen rekening met anderen wensen te houden. Overgrote meerderheid staat gewoon achter de genomen maatregelen. De protesteerders zorgen waarschijnlijk alleen maar voor langer duren van de maatregelen en staan versoepeling in de weg
Same.
Tegenwoordig zijn er ook gewoon heel veel mensen die puur op uitlokking van de politie gaat om maar die views te krijgen , want de 'politie is ohhh zo slecht en gemeen'

Het land gaat er nog eens kapot aan.
pi_194823694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als het hier straks weer goed mis gaat heeft dat niets met vakanties te maken. Noord en Zuid zijn al eventjes terug en nul effect.
Ook de besmettingen in Spanje kan men niet koppelen aan toeristen
https://inspanje.nl/algem(...)mettingen-in-spanje/
pi_194823700
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Same.
Tegenwoordig zijn er ook gewoon heel veel mensen die puur op uitlokking van de politie gaat om maar die views te krijgen , want de 'politie is ohhh zo slecht en gemeen'

Het land gaat er nog eens kapot aan.
Zijn volgens mij vooral mensen die zelf gefaald zijn in het leven en graag de schuld ergens anders neerleggen. Of het nou Corona, de EU, de Euro of de immigrant is, het ligt in ieder geval nooit aan hunzelf.
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:26:15 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194823748
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:23 schreef Simmertje het volgende:
Zijn volgens mij vooral mensen die zelf gefaald zijn in het leven en graag de schuld ergens anders neerleggen. Of het nou Corona, de EU, de Euro of de immigrant is, het ligt in ieder geval nooit aan hunzelf.
Een collega van mijn vriend is helemaal doorgeslagen. Die ziet hier echt een veel hoger plan in en dat de wereld teniet gaat en weet ik het wat.
Maar zelf kon ze het niet echt uitleggen, want het was allemaal veel te ingewikkeld.
pi_194823780
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dit geeft precies aan waarom de economie sowieso de klos is met een pandemie. Zelfs al sta je alles toe, mensen blijven gewoon weg. Zie ook bv de auto-industrie, die rake klappen kreeg eerder dit jaar terwijl de garages en dealers nooit dicht zijn geweest. Er klopt niks van het idee dat er weer geld wordt verdiend als je alles maar toestaat.
Dat heeft vooral ook met angst te maken. Garages e.d. waren gewoon open maar als de boodschap is: blijf thuis ja dan sla je die beurt wel over. Heb talloze mailtjes gekregen van de dealer met mededelingen als: we kunnen ook de auto bij u komen ophalen voor een beurt.

Maar het is niet alleen angst. Ondernemers met inkomensverlies. Ontslagen. Baanonzekerheid. En dan krijg je een neerwaartse spiraal. Dat doorbreek je ook niet even snel. Zeker zolang er geen zekerheid bestaat over volgend jaar en daarna. Komt er spoedig geen zicht op een werkend vaccin dan moet je je afvragen of er niet een keer een moment dat je moet kiezen tussen twee kwaden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:28:57 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194823788
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hier en daar wat hotspots wegens een bepaald type 'vakantie' maar buiten dat valt het enorm mee ja. Meeste andere populaire vakantielanden idem.
pi_194823833
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat alles mag? Ik zeg er mag heel veel (met inachtneming van de regels). Jij roept dat er niet veel mag. Mijn glas is halfvol, het jouwe halfleeg
Als je het zo wilt noemen, voor mij is zo'n halfbakken beurs niets (en voor de meeste niet getuige het feit dat deze hal halverwege de dag leeg was). Zelfde geldt voor de 1.5 meter kroeg waar je met zijn 10-en kunt staan, is ook niks.

Dus het mag wel met de huidige regeltjes, het is alleen niks, dus noem het dan maar zo dat voor mij het glas half leeg is.
pi_194823860
quote:

[..]

Dat ligt maar net aan je referentiekader, in juni vond ik het goed gaan ruim onder de 100 nieuwe besmettingen per dag. Momenteel blijven we toch constant aan die 500-600 per dag zitten qua nieuwe besmettingen waardoor veel versoepelingen nu ook niet door kunnen gaan en het de vraag is wat het najaar gaat doen met dalende temperaturen en meer binnenactiviteiten..
blablablabla
pi_194823870
quote:

[..]

Dit wordt de derde week na de zomervakantie voor het Noorden (inclusief Amsterdam), de tweede week na de zomervakantie voor het Zuiden en het is de eerste week na de zomervakantie voor de regio midden.

Als terugkerende vakantiegangers voor een grote opleving gaan zorgen zou dat allang gebeurd moeten zijn.
pi_194823885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Alsof ze alles precies kunnen herleiden qua besmettingen. Dat lukt hier ook voor geen meter. Overgrote deel is de plek van besmetting onbekend.
blablablabla
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 10:39:44 #114
236264 crew  capricia
pi_194823954
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou ja. Op zijn Nederlands dan hè. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194824070
Het lijkt er op dat bepaalde basis maatregelen de R0 op 1 kunnen houden waarmee het stabiel blijft.

Landen waar er dus nog dagelijks veel doden vallen zouden enkele tijd in lockdown moeten voor lagere R0 en dan weer versoepelen wanneer cijfers sterk gedaald zijn. Want ook in die landen is 't al weken stabiel, maar te hoog.

Als we met zeer geringe concessies zoals geen handen schudden en afstand houden R1 ipv R2,5 hebben dan heerlijk toch? Maar nee dan wil men per se toch alles weer kunnen en doen..
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:48:25 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194824073
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Nou ja. Op zijn Nederlands dan hè. :D
Heel veel klagen op Facebook en Twitter dus.
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:49:15 #117
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194824086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:47 schreef VacaLoca het volgende:
Als we met zeer geringe concessies zoals geen handen schudden en afstand houden R1 ipv R2,5 hebben dan heerlijk toch? Maar nee dan wil men per se toch alles weer kunnen en doen..
Ik kan wel wat ondernemers en/of branches vinden die het niet met je eens zijn.

Verder is een drang naar 'terug naar normaal' een heel menselijke.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194824099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:47 schreef VacaLoca het volgende:
Landen waar er dus nog dagelijks veel doden vallen zouden enkele tijd in lockdown moeten voor lagere R0 en dan weer versoepelen wanneer cijfers sterk gedaald zijn.
Niet meer dan mijn gevoel, maar ik heb het idee dat Nederlanders gemiddeld genomen zich veel beter aan de maatregelen houden dan bv. Spanjaarden. Uiteindelijk gaat er toch om wat mensen doen en niet zozeer welke regels er zijn, hoewel dat uiteraard met elkaar samenhangt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194824122
quote:

SPOILER
Hopelijk overal in NL. Schaf btw af op heaters en laat horeca overwinteren op het terras. Buitenmaatschappij brengt net zoveel als de 1,5m maatschappij. En het is nog gezellig ook.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 10:52:23 #120
236264 crew  capricia
pi_194824127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heel veel klagen op Facebook en Twitter dus.
De PVV is ook weer een rijzende ster.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194824143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit wordt de derde week na de zomervakantie voor het Noorden (inclusief Amsterdam), de tweede week na de zomervakantie voor het Zuiden en het is de eerste week na de zomervakantie voor de regio midden.

Als terugkerende vakantiegangers voor een grote opleving gaan zorgen zou dat allang gebeurd moeten zijn.
Wat hebben besmettingen op scholen met vakantieverkeer te maken? De scholen begonnen pas later, toen veel mensen allang weer al dan niet met klachten thuis waren gekomen en dus maatregelen hebben kunnen nemen.

Uitgaande van de bouwvak die de laatste week van juli begon (wat over het algemeen de piek is qua vakantiedrukte) past dat staartje toch prima in een piek veroorzaakt door vakantieverkeer? Wat zou anders een verklaring zijn dar het die periode zo snel is opgelopen?
blablablabla
pi_194824153
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:49 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik kan wel wat ondernemers en/of branches vinden die het niet met je eens zijn.

Verder is een drang naar 'terug naar normaal' een heel menselijke.
Tja men's heeft zoveel drangen die niet kunnen. Vind het beetje zwaktebod dat mensen per se na paar weken alweer opstandig handen moeten gaan schudden..
pi_194824164
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat hebben besmettingen op scholen met vakantieverkeer te maken? De scholen begonnen pas later, toen veel mensen allang weer al dan niet met klachten thuis waren gekomen en dus maatregelen hebben kunnen nemen.

[ afbeelding ]

Uitgaande van de bouwvak die de laatste week van juli begon (wat over het algemeen de piek is qua vakantiedrukte) past dat staartje toch prima in een piek veroorzaakt door vakantieverkeer? Wat zou anders een verklaring zijn dar het die periode zo snel is opgelopen?
Werd de capaciteit van ggd niet uitgebreid in die periode met aandacht daarvoor in 't nieuws? Dat kan het ook verklaren.
pi_194824222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Besmettingen op scholen hebben daar niets mee te maken, wat ik zeg is dat de schoolvakantie in het noorden al ruim 2 weken geleden is afgelopen en die mensen daar al dus weken lang thuis zijn van vakantie. Uiteraard gaan er nu ook nog mensen op vakantie, maar het gros gaat in de zomervakantie.

Een andere verklaring kan gewoon zijn dat het vakantie is in Nederland... mensen gaan meer uit, terrassen, feestjes bij iemand thuis, BBQ, verjaardagje, drankjes erbij etc.

En stel.... dat deze toename echt uitsluitend aan vakantieverkeer is te wijten... dan denk ik dat het een prima investering is geweest. Je kunt mensen niet alles ontnemen.
pi_194824240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan je referentiekader, in juni vond ik het goed gaan ruim onder de 100 nieuwe besmettingen per dag. Momenteel blijven we toch constant aan die 500-600 per dag zitten qua nieuwe besmettingen waardoor veel versoepelingen nu ook niet door kunnen gaan en het de vraag is wat het najaar gaat doen met dalende temperaturen en meer binnenactiviteiten..
Dat heeft niets met 'als het straks los gaat' te maken. Het is gewoon weer zo'n 'ja maar over twee weken' redenatie.
In Southern Sun
pi_194824241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:55 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Werd de capaciteit van ggd niet uitgebreid in die periode met aandacht daarvoor in 't nieuws? Dat kan het ook verklaren.
Er is veel meer getest ja, verdubbeld t.ov. de periode begin juli. Maar het aantal besmettingen is vertienvoudigd.
blablablabla
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 11:04:02 #127
236264 crew  capricia
pi_194824247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:55 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Er is gewoon ook veel meer getest idd. Het percentage besmettingen is niet hard opgelopen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 september 2020 @ 11:08:42 #128
14505 OProg
A Life in Music
pi_194824297
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:52 schreef capricia het volgende:

De PVV is ook weer een rijzende ster.
De partij die als eerste opriep tot lockdown en toen de opinie begon te kantelen ineens mee ging met FVD dat ze het maar voor twee weken bedoelden. :')
pi_194824313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat heeft niets met 'als het straks los gaat' te maken. Het is gewoon weer zo'n 'ja maar over twee weken' redenatie.
Waar zeg ik dat het 'los gaat' ?
Probeer het eens op inhoud en niet dat kinderachtige 'twee weken' trolriedeltje van stal halen terwijl dat helemaal niet van toepassing is.
blablablabla
pi_194824329
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is gewoon ook veel meer getest idd. Het percentage besmettingen is niet hard opgelopen.
Was het maar zo'n feest.. Aantal tests zijn verdubbeld, aantal besmettingen vertienvoudigd.
blablablabla
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 11:11:28 #131
236264 crew  capricia
pi_194824333
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest.. Aantal tests zijn verdubbeld, aantal besmettingen vertienvoudigd.
Oh. -O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 11:16:05 #132
5428 crew  miss_sly
pi_194824382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En stel.... dat deze toename echt uitsluitend aan vakantieverkeer is te wijten... dan denk ik dat het een prima investering is geweest. Je kunt mensen niet alles ontnemen.
En dan is, met het einde van de zomervakantie, de toename nu op zijn eind ^O^
pi_194824430
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan is, met het einde van de zomervakantie, de toename nu op zijn eind ^O^
Dat bedoel ik, kleine investering dan om het moreel hoog te houden toch? Werkt beter dan een "hou vol" van Mark.
pi_194824453
quote:

[..]

Wat een onzin er zijn van 24 t/m 30 augustus 163.572 tests bij de GGD gedaan waarvan waren er z'n 3000 besmet (1,9%)
De week ervoor waren het 140.432 testes en z'n 3600 besmet (2,5%)

Zo slecht gaat het echt niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194824509
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wat een onzin er zijn van 24 t/m 30 augustus 163.572 tests bij de GGD gedaan waarvan waren er z'n 3000 besmet (1,9%)
De week ervoor waren het 140.432 testes en z'n 3600 besmet (2,5%)

Zo slecht gaat het echt niet.
Heb het over ten opzichte van de eerste week van juli, toen zaten we (ruim) onder de 100 besmettingen.

Eerste dagen zelfs onder de 50.
Dan kun je in theorie zeggen maar we zijn meer gaan testen, ja dat klopt. Maar niet 10x zoveel dat je ineens die 600+ van half augustus daarmee kunt rechtvaardigen.
blablablabla
pi_194824518
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het 'los gaat' ?
Probeer het eens op inhoud en niet dat kinderachtige 'twee weken' trolriedeltje van stal halen terwijl dat helemaal niet van toepassing is.
Ach sorry, het was mis in plaats van los. Je snapt zelf hopelijk wel dat dit nul verschil maakt.
In Southern Sun
  dinsdag 1 september 2020 @ 11:28:07 #137
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194824519
quote:

[..]

Heb je hier ook een bron van..?
pi_194824565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Alsof ze alles precies kunnen herleiden qua besmettingen. Dat lukt hier ook voor geen meter. Overgrote deel is de plek van besmetting onbekend.
Nope, overgrote deel is besmettingen in huiselijke kring en thuisfeestjes
pi_194824602
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb het over ten opzichte van de eerste week van juli, toen zaten we (ruim) onder de 100 besmettingen.

Eerste dagen zelfs onder de 50.
Dan kun je in theorie zeggen maar we zijn meer gaan testen, ja dat klopt. Maar niet 10x zoveel dat je ineens die 600+ van half augustus daarmee kunt rechtvaardigen.
Maar stel dat je nu helemaal gelijk hebt, wat is er dan zo erg aan de opleving vanaf juli (de daling is ook al weer ingezet)? Waarom moet en zal het aan vakantieverkeer liggen?
pi_194824611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:31 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je het zo wilt noemen, voor mij is zo'n halfbakken beurs niets (en voor de meeste niet getuige het feit dat deze hal halverwege de dag leeg was). Zelfde geldt voor de 1.5 meter kroeg waar je met zijn 10-en kunt staan, is ook niks.
correctie... Jij vindt het niks
quote:
Dus het mag wel met de huidige regeltjes, het is alleen niks,

nogmaals, jij vindt het niks
quote:
dus noem het dan maar zo dat voor mij het glas half leeg is.
Dat doe ik dan ook.
pi_194824626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:28 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Heb je hier ook een bron van..?
Besmettingen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Testen:

70.000 -80.000 tests afgenomen in week 27 of 28, afhankelijk waar je begint te rekenen en (ruim) onder de 100 besmettingen. Als je dan op 140.000 zit spreek je maximaal over een verdubbeling van het aantal tests, een vertienvoudiging zoals we gezien hebben half augustus valt daar dus niet mee te rechtvaardigen.
blablablabla
pi_194824649
Nog maar even 2 vakanties geboekt voor dit jaar met deze cijfers. *O*
pi_194824679
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

correctie... Jij vindt het niks
[..]

nogmaals, jij vindt het niks
[..]

Dat doe ik dan ook.
Dat zeg ik toch ook?

voor mij is zo'n halfbakken beurs niets
pi_194824745
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook?

voor mij is zo'n halfbakken beurs niets
Maar je zegt ook
quote:
Zelfde geldt voor de 1.5 meter kroeg waar je met zijn 10-en kunt staan, is ook niks.
En daar refereerde ik aan
pi_194824798
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar je zegt ook
[..]

En daar refereerde ik aan
Precies, hetzelfde geldt, dus ook dat is voor mij niks.

Maar... je kunt zo de politiek in, alleen maar praten over hoe iets gezegd wordt.
pi_194824855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar stel dat je nu helemaal gelijk hebt, wat is er dan zo erg aan de opleving vanaf juli (de daling is ook al weer ingezet)? Waarom moet en zal het aan vakantieverkeer liggen?
Waar moet het anders aan gelegen hebben?
En waarom heeft Finland met zijn zeer strenge deurbeleid dan amper nieuwe besmettingen te verduren gekregen gedurende de zomermaanden en Spanje juist zoveel?
blablablabla
pi_194824860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, hetzelfde geldt, dus ook dat is voor mij niks.

Maar... je kunt zo de politiek in, alleen maar praten over hoe iets gezegd wordt.
Tja, woorden en zinnen hebben nou eenmaal een betekenis. Leer ze correct te gebruiken en er zullen heel wat minder misverstanden zijn
pi_194824935
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tja, woorden en zinnen hebben nou eenmaal een betekenis. Leer ze correct te gebruiken en er zullen heel wat minder misverstanden zijn
Zoals in jouw gepruts met dat het slechts mijn mening is? Zoals ik duidelijk had vermeld maar jij het toch niet begreep?
pi_194825004
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zoals in jouw gepruts met dat het slechts mijn mening is? Zoals ik duidelijk had vermeld maar jij het toch niet begreep?
Blijkbaar niet duidelijk dus
pi_194825010
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Waar moet het anders aan gelegen hebben?
En waarom heeft Finland met zijn zeer strenge deurbeleid dan amper nieuwe besmettingen te verduren gekregen gedurende de zomermaanden en Spanje juist zoveel?
Wat ik al eerder zei, veel mensen vrij, feestjes, drankjes, BBQ met veel mensen (hier was in de straat verderop zelfs een straatfeest gaande met pak hem beet 50 man begin augustus), jongeren die vrij waren en niet op vakantie gingen maar lekker samenzitten etc.

Maar nogmaals, wat is er zo erg aan geweest?
pi_194825029
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Blijkbaar niet duidelijk dus
Als je nou woorden leert te interpreteren zal dat een hoop misverstanden schelen.
pi_194825048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je nou woorden leert te interpreteren zal dat een hoop misverstanden schelen.
Interpretatie is juist de grootste oorzaak van misverstanden
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 11:57:03 #153
236264 crew  capricia
pi_194825106
Doe dat lekker per DM. En hou het hier een beetje gezellig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 september 2020 @ 11:57:34 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825123
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:57 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Doe dat lekker per DM. En hou het hier een beetje gezellig.
[/modbreak]
^O^
pi_194825147
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei, veel mensen vrij, feestjes, drankjes, BBQ met veel mensen (hier was in de straat verderop zelfs een straatfeest gaande met pak hem beet 50 man begin augustus), jongeren die vrij waren en niet op vakantie gingen maar lekker samenzitten etc.

Maar nogmaals, wat is er zo erg aan geweest?
Als je landelijk zo weinig besmettingen registreert moet er toch uiteindelijk ergens verse aanwas vandaan komen? Waarom dan niet van mensen die landen bezoeken waar het toen kut was, zoals regio's in Spanje, dat toen al gewoon het predicaat oranje verdiende maar pas veel later kreeg.

Of het problematisch gaat zijn zal nog moeten blijken, je hebt in elk geval een behoorlijk aantal besmettelijke mensen rondlopen vergeleken met 3 maanden geleden.

Korte termijn ik elk geval voor bepaalde sectoren is dat het al want een aantal beoogde maatregelen die per 1 september zouden worden teruggedraaid kunnen door de huidige situatie geen doorgang krijgen.
blablablabla
pi_194825261
Nu de vakanties voorbij zijn zou je dus eigenlijk een daling verwachten in plaats van dat het mis zou gaan.
In Southern Sun
pi_194825285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu de vakanties voorbij zijn zou je dus eigenlijk een daling verwachten in plaats van dat het mis zou gaan.
De vakantie is pas sinds deze week officieel over dus dat kun je pas volgende week of de week erop zien.
pi_194825303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:07 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

De vakantie is pas sinds deze week officieel over dus dat kun je pas volgende week of de week erop zien.
Ik zeg ook nergens dat ik dat vandaag verwacht.
In Southern Sun
pi_194825324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je landelijk zo weinig besmettingen registreert moet er toch uiteindelijk ergens verse aanwas vandaan komen? Waarom dan niet van mensen die landen bezoeken waar het toen kut was, zoals regio's in Spanje, dat toen al gewoon het predicaat oranje verdiende maar pas veel later kreeg.

Of het problematisch gaat zijn zal nog moeten blijken, je hebt in elk geval een behoorlijk aantal besmettelijke mensen rondlopen vergeleken met 3 maanden geleden.

Korte termijn ik elk geval voor bepaalde sectoren is dat het al want een aantal beoogde maatregelen die per 1 september zouden worden teruggedraaid kunnen door de huidige situatie geen doorgang krijgen.
Stonden er nog versoepelingen voor 1 september dan? Of zijn dat die nachtclubs/discotheken? Dat was toch alleen dat ze tot die datum gesloten moesten blijven en dan kijken of deze sluiting verlengd zou worden. Volgens mij was het niet zo dat ze dan open mochten en nu opeens niet meer.

Ik vraag mij trouwens ook af of je wel verse aanwas nodig hebt, ik denk dat als je (zoals ik in dat coronadashboard zie) half juli 9000 besmettelijke personen hebt je zo aan de cijfers kunt komen die je zag ontstaan eind juli. Gewoon door feestjes, groepjes jongeren op straat, BBQ etc.
pi_194825354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:07 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Dit is al de derde week na de vakantie voor het noorden (inclusief Amsterdam), dan zou je daar toch wat moeten zien gebeuren?
pi_194825374
quote:
Dat zou zomaar kunnen, of het laait weer op straks omdat we massaal weer binnen gaan zitten. Het punt is een beetje dat we het heel goed voor elkaar hadden en dat toch weer uit handen hebben gegeven.
blablablabla
pi_194825393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, of het laait weer op straks omdat we massaal weer binnen gaan zitten. Het punt is een beetje dat we het heel goed voor elkaar hadden en dat toch weer uit handen hebben gegeven.
Dat was je punt niet. Je punt was dat 'als het straks mis gaat' we dat aan onszelf te wijten hebben omdat we op vakantie gaan tijdens een pandemie. En aangezien Noord en Zuid al weer eventjes terug zijn en we dat niet in de cijfers zien vind ik dat een rare constatering.
In Southern Sun
pi_194825402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

Besmettingen:
Testen:

[ afbeelding ]

70.000 -80.000 tests afgenomen in week 27 of 28, afhankelijk waar je begint te rekenen en (ruim) onder de 100 besmettingen. Als je dan op 140.000 zit spreek je maximaal over een verdubbeling van het aantal tests, een vertienvoudiging zoals we gezien hebben half augustus valt daar dus niet mee te rechtvaardigen.
Ik zie dit anders, het resultaat van contact tracing en daarmee gepaard gaande cumulatieve effect van contact op contact besmetting wat in beeld komt.

Wanneer je dan ziet dat we al even op telkens 500 besmettingen PD zitten, is de verspreiding enorm aan het afnemen heden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:14:14 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie dit anders, het resultaat van contact tracing en daarmee gepaard gaande cumulatieve effect van contact op contact besmetting wat in beeld komt.

Wanneer je dan ziet dat we al even op telkens 500 besmettingen PD zitten, is de verspreiding enorm aan het afnemen heden.
Het lijkt zich heel lineair te verspreiden nu, al wekenlang. En dat op landelijk niveau.
pi_194825529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:

[..]

Maar ondertussen is wel de regel er bijgekomen dat je maar met 6 man mag samenkomen bij mensen thuis en een registratieplicht bij de horeca. In feite hebben we dus al gewoon een stap terug moeten doen t.o.v. juni/juli, is er meer getest maar de cijfers blijven weliswaar niet direct zorgwekkend maar wel matig.

Hou mijn hart vast als we over een paar maanden weer massaal verkouden en grieperig zijn en letterlijke alle activiteiten zich naar binnen gaan verplaatsen en de ramen dicht moeten.
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:22:46 #166
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194825565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar ondertussen is wel de regel er bijgekomen dat je maar met 6 man mag samenkomen bij mensen thuis en een registratieplicht bij de horeca.
Nou ja... registratieplicht. Een horecazaak is verplicht er naar te vragen maar je bent niet verplicht om (juiste) info te geven.
pi_194825601
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nou ja... registratieplicht. Een horecazaak is verplicht er naar te vragen maar je bent niet verplicht om (juiste) info te geven.
Plicht vanuit de ondernemer bedoelde ik, je bent überhaupt als klant niet verplicht je gegevens achter te laten als je dat echt niet wil en men mag je dan niet weigeren.
blablablabla
pi_194825689
Gelukkig zijn we goed voorbereid :)

quote:
"Het aanleggen van een nieuw ventilatiesysteem is op zo’n korte termijn volgens expert Froukje van Dijken geen haalbare kaart. “Als je het goed wilt doen, ben je daar wel een jaar aan kwijt”, zegt ze. Scholen kunnen wel andere maatregelen treffen. "

"Met jas en sjaal om de klas in
Ook de ramen openhouden tijdens de kou, sluiten de scholen niet uit. “Uiteindelijk kan het zo zijn dat als het kouder wordt, dat we ramen openhouden, de verwarming hoog zetten en leerlingen vragen hun jas en sjaal aan te houden om te voorkomen dat ze verkouden worden”, zegt rector Rob Fens. "

https://www.rijnmond.nl/n(...)t-jas-aan-in-de-klas
Lekker Co2 vriendelijk o|O
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:31:14 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825690
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar ondertussen is wel de regel er bijgekomen dat je maar met 6 man mag samenkomen bij mensen thuis en een registratieplicht bij de horeca. In feite hebben we dus al gewoon een stap terug moeten doen t.o.v. juni/juli, is er meer getest maar de cijfers blijven weliswaar niet direct zorgwekkend maar wel matig.

Hou mijn hart vast als we over een paar maanden weer massaal verkouden en grieperig zijn en letterlijke alle activiteiten zich naar binnen gaan verplaatsen en de ramen dicht moeten.
Die 6 man thuis is gewoon een advies en geen regel.
pi_194825749
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die 6 man thuis is gewoon een advies en geen regel.
Dus?
Omdat het niet in een wet verankerd ligt hoeven we ons er ook niet aan te committeren?
blablablabla
pi_194825796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus?
Omdat het niet in een wet verankerd ligt hoeven we ons er ook niet aan te committeren?
Er zijn genoeg mensen die denken dat je onbeperkt hard mag rijden zo lang er niet geflitst wordt...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:35:44 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825801
quote:

[..]

Dus?
Die 6 is een leuk nummer natuurlijk - waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde woonruimte oid - maar als jij een enorme tuin hebt zie ik niet in waarom je niet 10 of 12 man zou kunnen uitnodigen. En als je op een klein flatje woont zullen het er 3 of 4 zijn.

Mensen mogen imo ook zelf nog wel nadenken, Vadertje Staat hoeft niet alles voor te kauwen.
pi_194825813
quote:

[..]

Dus?
Maar aan ramen dicht in de winter wel?
pi_194825948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die 6 is een leuk nummer natuurlijk - waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde woonruimte oid - maar als jij een enorme tuin hebt zie ik niet in waarom je niet 10 of 12 man zou kunnen uitnodigen. En als je op een klein flatje woont zullen het er 3 of 4 zijn.

Mensen mogen imo ook zelf nog wel nadenken, Vadertje Staat hoeft niet alles voor te kauwen.

Dat is ook allemaal toegelicht door Rutte tijdens die persco. Punt is dat die maatregel of feitelijk het "dwingende advies" er primair dankzij de toegenomen besmettingen wel is gekomen.

Voor chaos hoef je allang niet meer bang te zijn maar elke vrijheidsbeperkende maatregel is er in deze fase een teveel. Terwijl je voor de vakanties je shit gewoon prima op orde had hier.
blablablabla
pi_194825981
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar aan ramen dicht in de winter wel?
Er is geen dwingend advies uitgegeven over ramen of ventilatie, scholen bedenken dat zelf. Alleen zijn ze daar drie weken geleden bij het heropenen van de scholen maar eens mee begonnen, terwijl dit virusgrapje al sinds maart speelt en er dus al veel meer gerealiseerd had kunnen worden aangaande deugdelijke ventilatie aanbrengen..
blablablabla
pi_194825984
quote:
Iedere week wordt het sterftecijfer ook lager en lager.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01738-2
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte

Van de 3,4% waar de who begin maart over sprak:
https://www.who.int/dg/sp(...)id-19---3-march-2020

Opname, IC en sterftecijfers blijven laag. Dus het gaat alleen maar verder naar beneden.
1947-2016
pi_194826006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]terwijl dit virusgrapje al sinds maart speelt en er dus al veel meer gerealiseerd had kunnen worden aangaande deugdelijke ventilatie aanbrengen..
Je realiseert je wel dat het verbouwen van de luchtbehandeling zo ongeveer betekent dat het halve gebouw moet worden kaal gestript en daarna weer in elkaar moet gezet?

Het is niet een kwestie van een paar airco'tjes bij hangen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194826035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je realiseert je wel dat het verbouwen van de luchtbehandeling zo ongeveer betekent dat het halve gebouw moet worden kaal gestript en daarna weer in elkaar moet gezet?

Leuk voor de bouw. Kunnen die ook weer geld verdienen.
1947-2016
pi_194826075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Opname, IC en sterftecijfers blijven laag. Dus het gaat alleen maar verder naar beneden.
Op dit moment schat het RIVM de IFR op ongeveer 1%. Binnenkort verschijnt hierover een wetenschappelijke publicatie.

By comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected.

Ze naderen elkaar :)
pi_194826127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Bij ons zijn op kantoor recent drie van deze filterunits opgehangen.

Dat was letterlijk een dag werk.
blablablabla
pi_194826161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu de IFR met de CFR die de WHO gaf in maart. Dat is geen eerlijke vergelijking want de IFR ligt per definitie lager.
pi_194826192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Dat werkt prima als het een modern kantoor is op halve bezetting waar al een behoorlijke ventilatie hangt, en waar de ramen open kunnen.

Niet in een vol klaslokaal uit 1978 waar de luchtverversing om te beginnen al om te huilen was.
pi_194826193

[ Bericht 51% gewijzigd door Za op 01-09-2020 13:04:17 ]
pi_194826194
Ik hoor mensen zeggen dat we zsm terug naar normaal gaan als de pandemie voorbij is, maar daar heeft Ginny Mooy wel wat zinnigs op te zeggen:

twitter

Nu wordt er gevraagd om innovatief denken, dus ik ben benieuwd.
Er zal toch een ander normaal moeten komen willen we de aarde doorgeven aan volgende generaties.
pi_194826219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.

[ afbeelding ]

Dat was letterlijk een dag werk.
Jouw werkgever is goed bezig. Ik zou willen dat de overheid werkgevers in het algemeen zou aansporen/subsidieren om goede ventilatiesystemen aan te brengen in kantoren.
pi_194826227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
Ik hoor mensen zeggen dat we zsm terug naar normaal gaan als de pandemie voorbij is, maar daar heeft Ginny Mooy wel wat zinnigs op te zeggen:

[ twitter ]

Er zal toch een ander normaal moeten komen willen we de aarde doorgeven aan volgende generaties.
Tja, er is al gebleken dat de consumptie van dieren een enorme driver is geweest van best wat pandemieën. Laten we daar eens mee beginnnen - bio-industrie aan banden leggen. Slaat ook een fikse deuk in stikstof en in de klimaatverandering.

Maar ja, die economie he. :')
pi_194826237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat werkt prima als het een modern kantoor is op halve bezetting waar al een behoorlijke ventilatie hangt, en waar de ramen open kunnen.

Niet in een vol klaslokaal uit 1978 waar de luchtverversing om te beginnen al om te huilen was.
Je weet dus niet hoe het werkt zeg dat dan.De ramen mogen hier gewoon dicht maar het heeft vooral met geld en te bereidwilligheid om te investeren te maken want goedkoop is het niet.
blablablabla
pi_194826256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tja, er is al gebleken dat de consumptie van dieren een enorme driver is geweest van best wat pandemieën. Laten we daar eens mee beginnnen - bio-industrie aan banden leggen. Slaat ook een fikse deuk in stikstof en in de klimaatverandering.

Maar ja, die economie he. :')
Economisch denken is hoe dan ook de reden waarom we doorgaan met het rampzalige mitigatiebeleid, wat indruist tegen wat zowat de hele wereld doet om het virus te bestrijden.
pi_194826270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Je weet dus niet hoe het werkt zeg dat dan.De ramen mogen hier gewoon dicht maar het heeft vooral met geld en te bereidwilligheid om te investeren te maken want goedkoop is het niet.
Ligt voor een school wel ietsje anders dan voor een commercieel bedrijf.
pi_194826285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij ziet compleet het verschil tussen een modern kantoor (waar ook mensen thuis werken) en een schoolgebouw wat al draait op gemeentebudget totaal over het hoofd. Veel van die gebouwen hebben nu al achterstallig onderhoud, dus 'even de ventilatie aanpassen' zodat er 10 keer meer lucht door kan stromen in een uur, is niet zo even gepiept.

Dat betekent je schoolgebouw voor minstens een half jaar dicht en in de steigers. Want die filtertjes gaan niks doen als kinderen in een klaslokaal elkaar blijven besmetten.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:07:22 #191
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194826287
quote:

[ twitter ]

Leuk voor mevrouw mooy (iedereen is ineens expert blijkbaar)

minder reizen? ik werk in het onderwijs en werk alweer vijf dagen in een gebouw waar 1200 leerlingen 0.0 fucks geven om die 1,5 meter. en over thuiswerken wordt een beetje moeilijk gedaan.

Ik, en mijn collega's, zijn dus feitelijk terug naar normaal gegaan. Dus vergeef me als ik wat cynisch wordt als ik rutte vanavond weer zie orakelen dat we zoveel mogelijk thuis moeten werken.

ze claimen dat de ventilatie goed is opgzet maar daar moet je mar op vertrouwen. Onderussen wordt de ene na de andere collega getest en zijn er zelfs al een aantal positieven.
pi_194826290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ligt voor een school wel ietsje anders dan voor een commercieel bedrijf.
Helaas maar waar.
Scholen zouden absolute topprioriteit moeten krijgen bij alle Coronamaatregelen.
blablablabla
pi_194826295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Op dit moment schat het RIVM de IFR op ongeveer 1%. Binnenkort verschijnt hierover een wetenschappelijke publicatie.

By comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected.

Ze naderen elkaar :)
Ben benieuwd naar die wetenschappelijke publicatie. Verwacht een broddelwerk, want andere publicaties neigen toch sterk naar een IFR van maximaal 0,5% en waarschijnlijk ligt die nog lager. Zeer veel hangt af van de inschatting van het percentage asymptomatischen. RIVM kan zich hiermee maken of breken.
pi_194826302
Zolang mensen het al moeilijk vinden om 1 dag in de week geen vlees te eten gaan we het probleem niet oplossen. Er gaat een generatie komen die ontzettend gaat lijden onder het egoïsme en korte termijn denken van deze tijd.
pi_194826328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat betekent je schoolgebouw voor minstens een half jaar dicht en in de steigers. Want die filtertjes gaan niks doen als kinderen in een klaslokaal elkaar blijven besmetten.
Je weet niet eens wat het voor apparaat is, welke filters het zoal gebruikt, wat de capaciteit is, met hoeveel man wij hier op kantoor zitten etc.
Want volgens jou moest tenslotte het hele gebouw gestript worden voor een werkbare oplossing 😂 .
blablablabla
pi_194826338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Helaas maar waar.
Scholen zouden absolute topprioriteit moeten krijgen bij alle Coronamaatregelen.
Vergeet dat maar met Arie Slob:
twitter

Het is vooral weer paniekvoetbal en op goed geluk hopen dat het allemaal meevalt.
pi_194826360
quote:

[ twitter ]

We moeten minder verbruiken, maar dat staat helemaal los van het nooit moeten accepteren van deze vrijheidsbeperkingen voor een virus waar 98% niet eens voor naar het ziekenhuis hoeft.

Verder duidt veel erop dat het Red Team gewoon een astroturf-clubje is. Die als ongekozen club heel Nederland wilt opzadelen met een totaal onrealistisch plan.
pi_194826361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat het voor apparaat is, welke filters het zoal gebruikt, wat de capaciteit is, met hoeveel man wij hier op kantoor zitten etc.
Want volgens jou moest tenslotte het hele gebouw gestript worden voor een werkbare oplossing 😂 .
Het is die kendo-mentaliteit van Nederland he.
Je had een half jaar om dit te regelen, NLse overheid.
pi_194826376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:08 schreef Simmertje het volgende:
Zolang mensen het al moeilijk vinden om 1 dag in de week geen vlees te eten gaan we het probleem niet oplossen. Er gaat een generatie komen die ontzettend gaat lijden onder het egoïsme en korte termijn denken van deze tijd.
En daar merken we nu al de voorzichtige stappen van.
Ik vrees met grote vrezen.
pi_194826387
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:13 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Het is die kendo-mentaliteit van Nederland he.
Je had een half jaar om dit te regelen, NLse overheid.
Bizar ja,

Juist voor al die werkende papa's en mama's in dit land zou het openhouden van scholen essentieel moeten zijn. Ik denk best dat draagvlak groot zou zijn om scholen (op kosten van de belastingbetaler) te voorzien van deugdelijke ventilatiesystemen.

Als de situatie in het voorjaar een ding leert is dat het laatste wat je moet willen maandenlang thuiswerken met een paar zeikende koters die ook nog onderwezen moeten worden.

Nee we laten de scholen lekker spartelen, zet maar een raam open!
blablablabla
pi_194826390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over een modern kantoor maar over een schoolgebouw. Daar is 'de ventilatie upgraden' echt een wat groter klusje dan een paar filtertjes bij hangen onder een rooster.

En nog altijd is het dan zo dat je geen besmettingen binnen een lokaal voorkomt.
pi_194826401
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

We moeten minder verbruiken, maar dat staat helemaal los van het nooit moeten accepteren van deze vrijheidsbeperkingen voor een virus waar 98% niet eens voor naar het ziekenhuis hoeft.

Verder duidt veel erop dat het Red Team gewoon een astroturf-clubje is. Die als ongekozen club heel Nederland wilt opzadelen met een totaal onrealistisch plan.
Red team is een team van economen, wetenschappers die vinden dat ons beleid moet aansluiten op de rest van de wereld. Geen complete gekkies zoals Viruswaanzin.

Het wordt tijd dat de media dat ook gaat inzien, en het Readteam en ContainmentNu niet op 1 hoop gooit met die Viruswaanzin Covidiots.
pi_194826409
Er ligt een heel ander “probleem” maar dat schijnt de meerderheid te willen ontkennen.
pi_194826417
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:15 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]Het wordt tijd dat de media dat ook gaat inzien, en het Readteam en ContainmentNu niet op 1 hoop gooit met die Viruswaanzin Covidiots.
Laat ze dan ook eens minder schreeuwen om de aandacht en met duidelijke, inhoudelijke argumenten komen in plaats van als een kapotte plaat hun boodschap te herhalen.

Als ze écht niet aan het astroturfen zijn dan kunnen ze ook inhoudelijk onderbouwen wat ze willen vertellen. En dan hebben ze ook geen hippe namen voor hun groepjes nodig.
pi_194826420
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Die 2% is nu juist het probleem.
pi_194826428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over een modern kantoor maar over een schoolgebouw. Daar is 'de ventilatie upgraden' echt een wat groter klusje dan een paar filtertjes bij hangen onder een rooster.

En nog altijd is het dan zo dat je geen besmettingen binnen een lokaal voorkomt.
Die techniek gaat wel wat verder dan een paar filters ophangen. Er moeten gaten geboord worden naar buiten, maar dat moet voor een normale airco ook....
Je zou ook in plaats van constant de nadelen te benoemen op enig moment ook gewoon ergens kunnen beginnen met probleemoplossend werken.

Ik overzie dit niet, het is duur dus laat maar zitten lost niks op.
blablablabla
pi_194826465
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Laat ze dan ook eens minder schreeuwen om de aandacht en met duidelijke, inhoudelijke argumenten komen in plaats van als een kapotte plaat hun boodschap te herhalen.

Als ze écht niet aan het astroturfen zijn dan kunnen ze ook inhoudelijk onderbouwen wat ze willen vertellen. En dan hebben ze ook geen hippe namen voor hun groepjes nodig.
Ze doen het juist op inhoudelijke basis, maar krijgen steeds nee op het rekest van het OMT.
Het lakse beleid van de regering speelt die Covidiots alleen maar in de kaart.
Sterker je zou kunnen stellen:

twitter
pi_194826472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Die techniek gaat wel wat verder dan een paar filters ophangen. Er moeten gaten geboord worden naar buiten, maar dat moet voor een normale airco ook....
Je zou ook in plaats van constant de nadelen te benoemen op enig moment ook gewoon ergens kunnen beginnen met probleemoplossend werken.

Ik overzie dit niet, het is duur dus laat maar zitten lost niks op.
Zomaar beginnen zonder goed plan lijkt mij een recept voor mislukking.
pi_194826478
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:
Er ligt een heel ander “probleem” maar dat schijnt de meerderheid te willen ontkennen.
Oh helder licht, vertel ons eens wat het echte probleem is dan?
pi_194826488
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:20 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Ze doen het juist op inhoudelijke basis, maar krijgen steeds nee op het rekest van het OMT.

[ twitter ]
Het gaat dan ook niet om de inhoud maar om de schreeuwerige manier waarop ze hun informatie presenteren.
pi_194826498
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:21 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Ik gok dat dat iets te maken heeft met bootjes en een land dat vol is...
pi_194826501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zomaar beginnen zonder goed plan lijkt mij een recept voor mislukking.
Klopt maar je begint niet zomaar ergens je gaat concreet aan de slag om je luchtkwaliteit te verbeteren.
blablablabla
pi_194826510
quote:

[..]

Red team is een team van economen, wetenschappers die vinden dat ons beleid moet aansluiten op de rest van de wereld. Geen complete gekkies zoals Viruswaanzin.

Het wordt tijd dat de media dat ook gaat inzien, en het Readteam en ContainmentNu niet op 1 hoop gooit met die Viruswaanzin Covidiots.
Ja, en juist de gekozen experts duiden erop dat de onafhankelijkheid op zijn minst discutabel is.

Die containmentgroep is trouwens nog veel idioter dan Viruswaanzin. Vage namen en op de achtergrond gesteund door experts. Als je zo overtuigd bent van je expertise hoef je je niet te verschuilen achter een dubieus groepje.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:25 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194826641
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:22 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ja, en juist de gekozen experts duiden erop dat de onafhankelijkheid op zijn minst discutabel is.

Die containmentgroep is trouwens nog veel idioter dan Viruswaanzin. Vage namen en op de achtergrond gesteund door experts. Als je zo overtuigd bent van je expertise hoef je je niet te verschuilen achter een dubieus groepje.
Een twitteracount 'Mister Blok' en dan heel hipster met een zonnebril en een mondkapje op je profielfoto gaan staan :')
pi_194826651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt maar je begint niet zomaar ergens je gaat concreet aan de slag om je luchtkwaliteit te verbeteren.
Klopt en het in kaart brengen met alle risicos hoort daarbij.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:55 #216
14505 OProg
A Life in Music
pi_194826653
quote:

[..]

Zoals Maurice ook zegt dat hij een wetenschapper is.

En wel een sterk punt. Eerst gaan roeptoeteren dat je het Redteam niet op 1 hoop moet gooien met Viruswaanzin, en vervolgens een post maken waar ze Jaap van Dissel op 1 hoop gooien met Viruswaanzin. :')

En je kan je eigen gebruikersnaam wel weer gewoon gebruiken hoor. :*
pi_194826681
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:11 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Vergeet dat maar met Arie Slob:
[ twitter ]

Het is vooral weer paniekvoetbal en op goed geluk hopen dat het allemaal meevalt.
Ben jij zelf Ginny?
pi_194826696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:22 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Dit soort clubjes gedijen het best onder twee voorwaarden. Een liberaal coronabeleid van de overheid in combinatie met stevig oplopende besmettingen. Laatstgenoemde is niet het geval momenteel dus hoor je er ook niet veel van.
Wat is dat toch balen zeg... Zo'n flutbeleid en dan alsnog weken stabiel, dit mag niet kunnen!
pi_194826701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:20 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Cherrypicking uit wetenschappelijke bronnen en beleid van landen is een zeer wankele inhoudelijke basis.
pi_194826713
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Zoals Maurice ook zegt dat hij een wetenschapper is.

En wel een sterk punt. Eerst gaan roeptoeteren dat je het Redteam niet op 1 hoop moet gooien met Viruswaanzin, en vervolgens een post maken waar ze Jaap van Dissel op 1 hoop gooien met Viruswaanzin. :')

En je kan je eigen gebruikersnaam wel weer gewoon gebruiken hoor. :*
Het redteam staat het beleid van het Who nader na dan de regering.
Daarnaast is Jaap van Dissel ook gewoon kwalijk bezig, in zeggen en doen zit een te groot verschil bij het RIVM en het OMT, indammen zeggen, maar in de praktijk komt het neer op mitigatiebeleid.
pi_194826727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit soort clubjes gedijen het best onder twee voorwaarden. Een liberaal coronabeleid van de overheid in combinatie met stevig oplopende besmettingen. Laatstgenoemde is niet het geval momenteel dus hoor je er ook niet veel van.
Wat is dat toch balen zeg... Zo'n flutbeleid en dan alsnog weken stabiel, dit mag niet kunnen!
Hebben zich allang gediskwalificeerd met waarschuwingen dat het enorm mis zou gaan als we niet gauw meer maatregelen zouden nemen en legio verkeerde voorspellingen. Astroturfing. Niet meer en niet minder.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:38:59 #222
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194826747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Besmettingen:
Testen:

[ afbeelding ]

Wat een vage(?) bron en uitleg erbij, typerend.
pi_194826753
Misschien dat er hoop gloort:

quote:
Premier Mark Rutte is 'niet geschikt' om Nederland te leiden in de volgende fase van de coronacrisis, vindt PvdA-leider Lodewijk Asscher. Die crisis vraagt om overtuiging en ideologie, terwijl Rutte zich volgens de sociaaldemocraat te veel als manager van de 'bv Nederland' opstelt.

,,Mensen die visie als olifant beschouwen die hun uitzicht verpest, die zijn dus niet geschikt om het land in de volgende fase te brengen", zei Asscher vandaag bij een bijeenkomst om het politieke jaar af te trappen. Hij verwijst naar uitspraken van premier Rutte. ,,Het gaat niet om pragmatisch managen. Die conclusie moeten we trekken, anders krijg je meer van hetzelfde."
Links gaat inzien dat de neoliberaal Rutte een onvoldoende scoort op virusbestrijding en zo snel mogelijk zal moeten plaats gaan maken.
pi_194826802
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:38 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Wat een vage(?) bron en uitleg erbij, typerend.
RIVM, staat er bij , allemaal erg vaag inderdaad.
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:58 #225
14505 OProg
A Life in Music
pi_194826853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:37 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Het redteam staat het beleid van het Who nader na dan de regering.
Dat is nou ook niet echt perfect gebleken. :')

quote:
Daarnaast is Jaap van Dissel ook gewoon kwalijk bezig, in zeggen en doen zit een te groot verschil bij het RIVM en het OMT, indammen zeggen, maar in de praktijk komt het neer op mitigatiebeleid.
Dat komt omdat het RIVM en het OMT twee losse instanties zijn die beiden vanuit een ander perspectief naar de zaak kijken. En ja, we zijn nu niet puur aan het indammen omdat er meer is dan uitsluitend een virus.

Maar nu kom je waarschijnlijk weer met je codetabel waarvan ook nog bewezen moet worden welk effect het heeft. Helemaal als je kijken waar de verspreiding nu plaats blijft vinden. Maar er zal vast wel weer een twitterdraadje zijn van een man met een mondkapje met wat halfslachtige uitleg.
pi_194826870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Cherrypicking uit wetenschappelijke bronnen en beleid van landen is een zeer wankele inhoudelijke basis.
Doen alsof de wereld ophoudt bij de Nederlandse grenzen en tienduizenden doden accepteren voor die gehoopte groepsimmuniteit(die niet gaat komen) is een veel wankelijker basis.
pi_194826892
quote:

[ twitter ]

Daar hebben we het weer, klimaatgeneuzel wat niks te maken heeft met corona. Deze pandemie wordt aangegrepen door allerlei "experts" die hun klimaatstandpunten er doorheen willen drukken lijkt het wel. Spelen er meer belangen bij het Redteam? Daar lijkt het wel op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194826895
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is nou ook niet echt perfect gebleken. :')
[..]

Dat komt omdat het RIVM en het OMT twee losse instanties zijn die beiden vanuit een ander perspectief naar de zaak kijken. En ja, we zijn nu niet puur aan het indammen omdat er meer is dan uitsluitend een virus.

Maar nu kom je waarschijnlijk weer met je codetabel waarvan ook nog bewezen moet worden welk effect het heeft. Helemaal als je kijken waar de verspreiding nu plaats blijft vinden. Maar er zal vast wel weer een twitterdraadje zijn van een man met een mondkapje met wat halfslachtige uitleg.
Het indammen is het enige en moreel het enige accepteerbare dat je moet doen als regering van een land als je infectiebestrijding serieus neemt.
pi_194826917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Daar hebben we het weer, klimaatgeneuzel wat niks te maken heeft met corona. Deze pandemie wordt aangegrepen door allerlei "experts" die hun klimaatstandpunten er doorheen willen drukken lijkt het wel. Spelen er meer belangen bij het Redteam? Daar lijkt het wel op.
Oh god een PVV'er, die gaan gelukkig nooit deelnemen aan een regering, dus die kan ik gelukkig negeren.
pi_194826919
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:21 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik gok dat dat iets te maken heeft met bootjes en een land dat vol is...
En wereld die te vol is. De levensverwachting is de laatste eeuw met 35 jaar toegenomen.

Heeft verder weinig met vluchtelingen van doen maar het zorgt er op zijn minst voor dat we het niet meer toestaan dat mensen vroegtijdig sterven.

Althans, het streven in het westen is toch op zijn minst om 80 jaar te worden.
pi_194826966
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

[..]

En wereld die te vol is. De levensverwachting is de laatste eeuw met 35 jaar toegenomen.

Heeft verder weinig met vluchtelingen van doen maar het zorgt er op zijn minst voor dat we het niet meer toestaan dat mensen vroegtijdig sterven.
Vraag jij even bij de wereldregering een referendum aan zodat we als wereldbevolking op het wereldparlement kunnen stemmen en het wereldbeleid wordt aangepast?
pi_194826973
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:46 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Het indammen is het enige en moreel het enige accepteerbare dat je moet doen als regering van een land als je infectiebestrijding serieus neemt.
Afgelopen vrijdag geregistreerd. Gretzl al een tijdje niet gezien. Hmmmmm.
In Southern Sun
pi_194826984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Vraag jij even bij de wereldregering een referendum aan zodat we als wereldbevolking op het wereldparlement kunnen stemmen en het wereldbeleid wordt aangepast?
Aha, werkt het zo tegenwoordig?
pi_194826989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:47 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Oh god een PVV'er, die gaan gelukkig nooit deelnemen aan een regering, dus die kan ik gelukkig negeren.
En dan aankomen met een PvdA quote.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:39 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[..]

Links gaat inzien dat de neoliberaal Rutte een onvoldoende scoort op virusbestrijding en zo snel mogelijk zal moeten plaats gaan maken.
Die partij is allang vergane glorie _O-
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:51:41 #235
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_194826996
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En jij ziet compleet het verschil tussen een modern kantoor (waar ook mensen thuis werken) en een schoolgebouw wat al draait op gemeentebudget totaal over het hoofd. Veel van die gebouwen hebben nu al achterstallig onderhoud, dus 'even de ventilatie aanpassen' zodat er 10 keer meer lucht door kan stromen in een uur, is niet zo even gepiept.

De school van mijn dochter heeft 1200 leerlingen, ik weet niet hoeveel mensen er in het kantoor van Elan werken, maar in een dag heb je écht niet alle ruimtes op een school als die van mijn dochter voorzien van een nieuw ventilatiegebeuren :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_194827022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag geregistreerd. Gretzl al een tijdje niet gezien. Hmmmmm.
Lijkt toch verdacht veel op een kloontje van hooibaal. Uitgeluld en niet meer serieus genomen op zijn andere account, dan maar een nieuwe aanmaken. De posttoon herken je zo.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:54:34 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_194827057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:46 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou weer. Er is alleen een virus in de beleving van jouw clubje. Terwijl een maatschappij veel meer in dan dat. Kwaliteit van leven is veel meer dan dat. In jouw wereldtje ga je uitsluitend infectieziekten bestrijden maar als bejaarden vervolgens wegrotten van eenzaamheid boeit dat niet omdat dit nu eenmaal niet in de casus past. Lees dat interview met Hugo Borst en van vandaag maar eens op na.

En dan kan ik ook nog beginnen over alle gevolgen, sociaal en economisch, van beleid. Maar dat past meestal niet helemaal in het verhaal van dit soort mensen. De werkelijkheid is een veel complexer iets met veel meer invalshoeken dan ze schetsen.

En nu weer aan het werk.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:55:06 #238
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194827064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:39 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
[..]

Het doet er niet echt toe wat Asscher vindt: VVD gaat, gezien het geheugen van de gemiddelde Nederlander, komende verkiezingen weer de grootste worden en zal samen een kabinet gaan formeren met waarschijnlijk CDA. De kans dat Rutte niet de volgende premier wordt als hij niet aan de kant geschoven wordt door de VVD of zelf stopt lijkt me verwaarloosbaar klein.

Bovendien is dit premature campagnepraat en zal ook de PvdA graag een plekje willen in het volgende kabinet Rutte als ze daartoe de kans krijgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194827066
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lijkt toch verdacht veel op een kloontje van hooibaal. Uitgeluld en niet meer serieus genomen op zijn andere account, dan maar een nieuwe aanmaken. De posttoon herken je zo.
Deze reageert tenminste nog ergens op, dus ik vermoed van niet. En ik mis ook het jongerenbashen.
pi_194827097
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee joh, continu drammen over containment (inclusief tweets en verwijzingen naar die website), alleen het toontje is anders. Misschien voor de afwisseling.
In Southern Sun
pi_194827118
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Doen alsof de wereld ophoudt bij de Nederlandse grenzen en tienduizenden doden accepteren voor die gehoopte groepsimmuniteit(die niet gaat komen) is een veel wankelijker basis.
Er zijn experts overtuigd van haalbare groepsimmuniteit met iets meer bagage dan het Red Team, dus ga heen met je wankelijke basis. Zonder de overdreven cijfers die jij hier schetst.
pi_194827241
quote:
81s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:54 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou weer. Er is alleen een virus in de beleving van jouw clubje. Terwijl een maatschappij veel meer in dan dat. Kwaliteit van leven is veel meer dan dat. In jouw wereldtje ga je uitsluitend infectieziekten bestrijden maar als bejaarden vervolgens wegrotten van eenzaamheid boeit dat niet omdat dit nu eenmaal niet in de casus past. Lees dat interview met Hugo Borst en van vandaag maar eens op na.

En dan kan ik ook nog beginnen over alle gevolgen, sociaal en economisch, van beleid. Maar dat past meestal niet helemaal in het verhaal van dit soort mensen. De werkelijkheid is een veel complexer iets met veel meer invalshoeken dan ze schetsen.

En nu weer aan het werk.
Dit zijn valse sentimenten die geen rol spelen bij het vormen van beleid.
In geen enkel land willen ze hun vingers branden aan groepsimmuniteit, op wat rogue states(VS, VK, BRA, NL, SWE) na.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:07:08 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194827248
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:06 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

In geen enkel land willen ze hun vingers branden aan groepsimmuniteit, op wat rogue states(VS, VK, BRA, NL, SWE) na.
Rogue states :')
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:07:36 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194827254
quote:

[..]

Rogue state :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194827281
Groepsimmuniteit is toch sowieso al kansloos met steeds meer berichten van 2de besmettingen in relatief korte tijd. Daarnaast is het vaccin er al bijna, groepsimmuniteit kost jaren.
pi_194827294
quote:

[..]

Groepsimmuniteit is in elk land een doel, middels vaccinatie.
pi_194827334
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het doet er niet echt toe wat Asscher vindt: VVD gaat, gezien het geheugen van de gemiddelde Nederlander, komende verkiezingen weer de grootste worden en zal samen een kabinet gaan formeren met waarschijnlijk CDA. De kans dat Rutte niet de volgende premier wordt als hij niet aan de kant geschoven wordt door de VVD of zelf stopt lijkt me verwaarloosbaar klein.

Bovendien is dit premature campagnepraat en zal ook de PvdA graag een plekje willen in het volgende kabinet Rutte als ze daartoe de kans krijgen.
Gezien de peilingen en de verhoudingen in de Eerste Kamer kan VVD straks niet zonder PvdA een meerderheidscoalitie vormen.
pi_194827344
quote:
Het aantal COVID-patiënten dat op de intensive care verblijft, bedraagt 33. Dat zijn er 5 minder dan gisteren, blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Er liggen daarnaast 589 non-COVID-patiënten op de IC, 39 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 622, 34 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 93, 1 minder dan gisteren
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:15:20 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194827362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:14 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Top _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194827366
De afgelopen week zijn 3597 nieuwe positieve testen gemeld bij het RIVM. Dat zijn er negen meer dan vorige week.

Dat het aantal besmettingen nagenoeg gelijk is gebleven is opvallend, omdat veel meer mensen zich hebben laten testen. De afgelopen week waren dat er 163.000 mensen, 23.000 meer dan een week ervoor.

Van alle mensen die zich lieten testen was dus een kleiner percentage positief. De afgelopen week was dat 2,2 procent. Een week eerder was dat 2,5 procent.

Het aantal doden en ziekenhuisopnames is afgenomen. De GGD's hebben afgelopen week 57 nieuwe ziekenhuisopnames en 24 doden gemeld aan het RIVM. Vorige week ging het om 84 nieuwe ziekenhuisopnames en 32 doden.
pi_194827387
Het zijn de langste 2 weken uit mijn leven.
Go hard or go home
pi_194827473
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 484
Totaal: 71129 (+462 ivm -22 corr.)

Opgenomen: 6
Totaal: 12182 (+5 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: -2
Huidig: 42
Totaal: 3033
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)

Overleden: 6
Totaal: 6230

Uitschieters
+71 Amsterdam (was +107)
+64 Rotterdam (was +31)
+49 Den Haag (was +60)
+17 Utrecht (was +18)
+13 Tilburg (was +15)
+10 Almere (was +3)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194827486
Dinsdagdip!
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:22:59 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194827511
Wat is het rustig hier _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194827518
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:15 schreef alpeko het volgende:
De afgelopen week zijn 3597 nieuwe positieve testen gemeld bij het RIVM. Dat zijn er negen meer dan vorige week.

Dat het aantal besmettingen nagenoeg gelijk is gebleven is opvallend, omdat veel meer mensen zich hebben laten testen. De afgelopen week waren dat er 163.000 mensen, 23.000 meer dan een week ervoor.

Van alle mensen die zich lieten testen was dus een kleiner percentage positief. De afgelopen week was dat 2,2 procent. Een week eerder was dat 2,5 procent.

Het aantal doden en ziekenhuisopnames is afgenomen. De GGD's hebben afgelopen week 57 nieuwe ziekenhuisopnames en 24 doden gemeld aan het RIVM. Vorige week ging het om 84 nieuwe ziekenhuisopnames en 32 doden.
Mooi, voor zover de tweede golf. Op naar de derde dan maar?
Zonder wrijving geen glans
pi_194827522
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:16 schreef Noek het volgende:
Het zijn de langste 2 weken uit mijn leven.
Maar... 14 september zijn alle scholen minimaal 2 weken open, dan wordt het dweilen met de kraan open.
pi_194827531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar... 14 september zijn alle scholen minimaal 2 weken open, dan wordt het dweilen met de kraan open.
Daar word ik niet vrolijk van.
Go hard or go home
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:24:07 #258
14505 OProg
A Life in Music
pi_194827539
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:07 schreef Drekkoning het volgende:

Rogue state :')
Dit. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Groepsimmuniteit is toch sowieso al kansloos met steeds meer berichten van 2de besmettingen in relatief korte tijd. Daarnaast is het vaccin er al bijna, groepsimmuniteit kost jaren.
Er was een stuk van een arts uit HongKong die aangaf dat de tweede besmetting, die ze bij toeval hadden gevonden, liet zien dat het immuunsysteem de tweede keer goed werk doet. Ondanks een ietwat gemuteerde variant.

En ik zou me maar echt niet rijk rekenen op dit moment met 'Het vaccin is er bijna'. Dit is de fase dat normaal 97% mislukt en mocht het wel lukken dan is ook nog maar de vraag in hoeverre het effectief is. Zoals Fauci ook al zei:

quote:
“We weten niet wat de efficiëntie zijn zal, 50 procent of 60 procent. Ik zou willen dat het 75 procent wordt of meer. Maar de kans is niet groot dat het succes van het middel 98 procent zal zijn.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:26:16 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194827567
quote:

[..]

Idd :{

Snel, alle grenzen en terrassen dicht _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194827571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:23 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

De tweede golf was een heuvel. De derde wordt een verkeersdrempel?
pi_194827653
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:24 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

Er was een stuk van een arts uit HongKong die aangaf dat de tweede besmetting, die ze bij toeval hadden gevonden, liet zien dat het immuunsysteem de tweede keer goed werk doet. Ondanks een ietwat gemuteerde variant.

En ik zou me maar echt niet rijk rekenen op dit moment met 'Het vaccin is er bijna'. Dit is de fase dat normaal 97% mislukt en mocht het wel lukken dan is ook nog maar de vraag in hoeverre het effectief is. Zoals Fauci ook al zei:
[..]

Hoelang duurt die laatste fase test?
pi_194827662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zeer goede initiatieven, hoor hier ook al stemmen op gaan om de winterterrassen al veel eerder op te bouwen. Nu overal hopen op welwillende gemeentes.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:52 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Hopelijk overal in NL. Schaf btw af op heaters en laat horeca overwinteren op het terras. Buitenmaatschappij brengt net zoveel als de 1,5m maatschappij. En het is nog gezellig ook.
Goed initiatief inderdaad, en met de nodige welwillendheid en medewerking van verschillende partijen (gemeente, brandweer, horeca) gepaard met de nodige samenwerking en saamhorigheid bij de horeca-ondernemers is er best nog wat mogelijk. De Havermarkt hier "runnen" ze ook als het ware samen (althans, ze moesten gezamenlijk zorg dragen voor de verdeling, anders ging het plan voor de terrassen niet door).

Kan er inderdaad nog wel gezellig uit gaan zien in de winter ook.
  Redactie Games dinsdag 1 september 2020 @ 14:36:00 #263
181272 crew  Noppie2000
pi_194827707
Prima cijfers, wisten we natuurlijk al maar toch. *O*
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:38:22 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194827742
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:24 schreef OProg het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je kan in NL nu toch ook meedoen aan een trial voor 4700 euro of zo?
pi_194827768
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kan in NL nu toch ook meedoen aan een trial voor 4700 euro of zo?
Klopt was gisteren bij op1 maar ze hadden al zoveel aanmeldingen dat die wel redelijk vol zal zitten.
pi_194827770
Week 36: RIVM Rapport over week 35

Van 25 augustus 10:01 t/m 1 september 8:45 :
161948(was 148805) tests, waarvan 3492(was 3698) positief (2.2%, daling 0.3%)

Van de positief getesten (25 aug t/m 1 sept) aarvan de setting bekend was (995, 27,7%)
49.8% thuissituatie (496)
12.5% familie (124)
15.4% medereiziger / reis / vakantie (154)
9.5% Kennissen en vrienden (95)
8.3% verpleegtehuis (83)
7.3% werk (73)
3.2% Horeca (32)
3.0% Vrijetijdsbesteding (30)
2.2% overig (22)
1.4% feest, verjaardag, borrel (14)
0.9% Studentenvereniging/activiteit (9)
0.6% school/kinderopvang (6)
0.3% Overige gezondheidzorg (3)

BCO :

Week 35 Meldingen 3526 onderzocht, 494 gevonden via BCO

Leeftijdsverdeling ( 25 aug t/m 1 sept)

0-4 12 (0.3%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
5-9 25 (0.7%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
10-14 64 (1.8%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
15-19 364 (10.3%) - 1 ziekenhuis - 0 overleden
20-24 694 (19.6%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
25-29 527 (14.9%) - 1 ziekenhuis - 0 overleden
30-34 352 (9.9%) - 3 ziekenhuis - 0 overleden
35-39 284 (8.0%) - 2 ziekenhuis - 0 overleden
40-44 182 (5.1%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
45-49 234 (6.6%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
50-54 244 (6.9%) - 3 ziekenhuis - 2 overleden
55-59 201 (5.7%) - 1 ziekenhuis - 0 overleden
60-64 159 (4.5%) - 6 ziekenhuis - 0 overleden
65-69 68 (1.9%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
70-74 43 (1.2%) - 0 ziekenhuis - 0 overleden
75-79 32 (0.9%) - 2 ziekenhuis - 0 overleden
80-84 23 (1.0%) - 2 ziekenhuis - 0 overleden
85-89 15 (0.8%) - 2 ziekenhuis - 3 overleden
90-94 18 (0.4%) - 0 ziekenhuis - 6 overleden
95+ 4 (0.1%) - 0 ziekenuis - 0 overleden
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:37 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194827772
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit nodigt uit tot gedachten ...... wat er voor wie niet zo slim was....

Was/is het niet slim omdat er gekke regels zijn die dan iets opleggen ?
Is een besmetting daar of voor de feestvierders dan zo erg ?
Wat gaat (iemand) quarantaine precies opleveren voor wie en waarom ?
Zijn de mensen daarna dan niet meer besmettelijk, als ze al besmettelijk zijn/waren ?

Zoveel vragen die vast zijn te beantwoorden met , "dat weet je zelf toch ook wel".
Ben ik zo slim of toch zo dom dat het antwoord niet is te begrijpen omdat je het pastt snap wanneer je het ziet.

Doet mij denken aan dat het niet slim was om een straatrace te houden op een achteraf weggetje dat het zicht lag van cameras waarbij de operateur het maar wat vreemd vond dat zich daar omstreeks 01u00 in de zwoele een 30 tal opgepimpte auto's verzamelde. Het was oliedom omdat de locatie maar één toegangsweg had.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:41:46 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194827789
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoelang duurt die laatste fase test?
Doorgaans enkele jaren...... tenzij je dat vanwege de haast niet meer nodig vindt.
pi_194827921
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:23 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

😂

Vanavond weer in lockdown!
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:51:09 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194827927
quote:
Groepsimmuniteit is vooral een groepsstrategie waarbij een virus voor de (totale) groep gevolgen heeft. Dat is met de info van nu, zeker niet het geval is. Covid19 is in 1-4% van de gevallen fataal voor mensen die dan ook nog eens (fikse) onderliggend aandoeningen hebben.

Groepsimmuniteit kan wel resultaten hebben binnen de groep die als geheel bevattelijk is en kwetsbaar is.
Deze gedachte is het waard om even te laten inzinken... dus dat de groep die kwetsbaar is, haar eigen groepsimmuniteit gaat bewerkstelligen.

Anderen die geen of nauwelijks last hebben van, door of bij een "besmetting" dan in die groepsimmuniteit als aanpak te moeten willen betrekken, is vooral gestoeld op een verkeerde verwachting.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]Groepsimmuniteit is in elk land een doel, middels vaccinatie.
Prima als gedachte maar niet om de komende minimaal 3 tot 5 jaar (en eerder 10) nog aan te modderen. Pas na die tijd weet je voldoende zeker dat een vaccin relatief veilig is, ook in de kwetsbare doelgroep die juist gevoelig is voor de virusgevolgen.
pi_194827938
quote:

[..]

En dan druppelt er wat water uit die kraan
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194827946
quote:
Tweede positieve test is geen tweede ziektegeval. Google eens op T-cellen en asymptomatisch in combinatie met corona. Er gaat een wereld voor je open.
pi_194827995
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu de IFR met de CFR die de WHO gaf in maart. Dat is geen eerlijke vergelijking want de IFR ligt per definitie lager.
Klopt wat je zegt natuurlijk. Maar met die speech suggereerde hij dat het sterfpercentage van covid 3,4% was. Zeker met de consensus en sfeer die iedereen had toen. De exacte definities daar gelaten, op basis van de bekende gevallen en stertecijfer, was dat het.

En toen ging de complete media en medische wetenschap er met dat getal vandoor.
1947-2016
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:55:46 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194828019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:22 schreef Drekkoning het volgende:
Wat is het rustig hier _O-
let maar op, na de persconferentie gaat het vast weer helemaal los. :P
pi_194828080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]

😂

Vanavond weer in lockdown!
Hoera, nog één. ^O^

Nee, serieus, weer goede cijfers.
pi_194828087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:40 schreef _serial_ het volgende:
90-94 18 (0.4%) - 0 ziekenhuis - 6 overleden
Oei, die 90-94 jarigen lopen echt veel risico!
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:59:17 #277
5428 crew  miss_sly
pi_194828093
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:51 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Tweede positieve test is geen tweede ziektegeval. Google eens op T-cellen en asymptomatisch in combinatie met corona. Er gaat een wereld voor je open.
Er is nu een aantal herbesmettingen waarvan is aangetoond dat het echt een tweede besmetting is. Het bestaat gewoon, daar hoef je niet op af te dingen. Het betreft maar een aantal gevallen, dus het is niet zorgwekkend, maar ze zijn er wel echt.
pi_194828112
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

En dan druppelt er wat water uit die kraan
Alsof er gehoopt wordt op 3000 besmettingen per dag. Kunnen de lockdown fetishisten weer lekker een extra poot onder hun bureau maken.

Wat een kneuzen zij er toch ook in de wereld.
1947-2016
pi_194828160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:58 schreef zoost het volgende:

[..]

Oei, die 90-94 jarigen lopen echt veel risico!
Omdat de meesten die leeftijd nooit halen :')
pi_194828184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Omdat de meesten die leeftijd nooit halen :')
Sssst!
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:04:04 #281
14505 OProg
A Life in Music
pi_194828191
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is nu een aantal herbesmettingen waarvan is aangetoond dat het echt een tweede besmetting is. Het bestaat gewoon, daar hoef je niet op af te dingen. Het betreft maar een aantal gevallen, dus het is niet zorgwekkend, maar ze zijn er wel echt.
En toch is dat niet noodzakelijk slecht nieuws. :)

quote:
Aan de ene kant klinkt dit angstaanjagend,” stelt professor Brian Oliver, verbonden aan de universiteit van Sydney en niet betrokken bij het onderzoek. “Want wie wil er nu een keertje besmet raken met SARS-CoV-2? Of laat staan twee keer?” Maar tegelijkertijd herbergt het verhaal van deze man uit Hong Kong voorzichtig positief nieuws. Want waar deze man in maart en april nog symptomen vertoonde, verliep de tweede infectie asymptomatisch. Het wijst erop dat de man na zijn eerste ontmoeting met het virus weliswaar niet immuun was, maar dat zijn immuunsysteem wel in actie kwam om het virus te bestrijden, zo stelt professor David Murdoch, klinisch microbioloog aan de universiteit van Otago en niet betrokken bij het onderzoek. “De resultaten (…) suggereren dat een eerste infectie mensen de tweede keer beschermt tegen een ernstiger ziektebeeld.”
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:04:29 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194828200
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsof er gehoopt wordt op 3000 besmettingen per dag. Kunnen de lockdown fetishisten weer lekker een extra poot onder hun bureau maken.

Wat een kneuzen zij er toch ook in de wereld.
Ondanks dat jij het steevast zo probeert te doen voorkomen is er helemaal niemand (oke, voor alle zekerheid zo goed als helemaal niemand) die hoopt op duizenden besmettingen per dag.

Het is ook niet zo dat het aantal mensen dat dit wél hoopt iedere keer dat jij dit zegt stijgt dus waarom je dit al tientallen, zoniet honderden keren naar voren hebt gebracht is oprecht een raadsel.
pi_194828270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsof er gehoopt wordt op 3000 besmettingen per dag.
Het zijn ook feitelijk gezien geen besmettingen maar positief getesten.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:09:01 #284
5428 crew  miss_sly
pi_194828273
quote:
80s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:04 schreef OProg het volgende:

[..]

En toch is dat niet noodzakelijk slecht nieuws. :)
[..]

Ik zeg ook niet dat het slecht nieuws is. Ik reageer alleen op die user omdat hij lijkt te (blijven) ontkennen dat het bestaat. Ik zou niet weten waarom je dat ontkent als er bewijsbare herbesmettingen zijn vastgelegd.
pi_194828274
quote:

[..]

Gelukkig is er bij een eerste besmetting helemaal geen enkele garantie op ziekenhuisopname of blijvende klachten. Het blijkt dat de kans bij een tweede besmetting vele malen minder is dan tijdens een eerste
pi_194828275
quote:

[..]

Gisteren bij op1 zei Marc Bonten dat de gevallen die in Nederland bekent waren gewoon een verzwakt immuunsysteem hadden door ziekte of leeftijd. Dat geval in Hong Kong had geen klachten en bij bloedonderzoek kwam naar buiten dat die gewoon een afweerreactie heeft gehad. Was die bij binnenkomst van Hong Kong niet getest was het nooit naar buiten gekomen. Dus inderdaad wel besmet maar niet zorg wekkend.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:10:46 #287
5428 crew  miss_sly
pi_194828301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:08 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het zijn ook feitelijk gezien geen besmettingen maar positief getesten.
Ze zijn wel besmet, maar niet per se besmettelijk, lijkt me. Als ze positief testen, hebben ze traceerbare virusdeeltjes en dus zijn ze besmet. Hoe komen ze anders aan die virusdeeltjes die de test positief uit laten slaan?
pi_194828314
Dit is niet normaal:

twitter

Maar het kabinetsbeleid is indammen hoor.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:12:06 #289
5428 crew  miss_sly
pi_194828315
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gelukkig is er bij een eerste besmetting helemaal geen enkele garantie op ziekenhuisopname of blijvende klachten. Het blijkt dat de kans bij een tweede besmetting vele malen minder is dan tijdens een eerste
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gisteren bij op1 zei Marc Bonten dat de gevallen die in Nederland bekent waren gewoon een verzwakt immuunsysteem hadden door ziekte of leeftijd. Dat geval in Hong Kong had geen klachten en bij bloedonderzoek kwam naar buiten dat die gewoon een afweerreactie heeft gehad. Was die bij binnenkomst van Hong Kong niet getest was het nooit naar buiten gekomen. Dus inderdaad wel besmet maar niet zorg wekkend.
Ik maak me er geen zorgen over, hoor, dus deze posts zijn echt onnodig :’)
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:26:11 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194828548
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:12 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
Dit is niet normaal:

[ twitter ]

Maar het kabinetsbeleid is indammen hoor.
Wie is Willemijn Coene, en waarom is zij relevant?
pi_194828559
Oh nu is Willemijn aan t woord.
Nou, hopelijk houden we t droog wanneer Marieke Doldersum iets vindt op Twitter.
Go hard or go home
pi_194828562
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wie is Willemijn Coene, en waarom is zij relevant?
Niet maar zie post in zijn straatje dus goed.
pi_194828578
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zijn wel besmet
Of besmet geweest maar oke dan hoor je wel bij de groep besmette personen zij het niet actueel maar die hielden we toch al niet bij.
pi_194828658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Niet maar zie post in zijn straatje dus goed.
Kunnen we zinloze tweetdrops niet reporten bij de moderators?
pi_194828663
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Ondanks dat jij het steevast zo probeert te doen voorkomen is er helemaal niemand (oke, voor alle zekerheid zo goed als helemaal niemand) die hoopt op duizenden besmettingen per dag.

Het is ook niet zo dat het aantal mensen dat dit wél hoopt iedere keer dat jij dit zegt stijgt dus waarom je dit al tientallen, zoniet honderden keren naar voren hebt gebracht is oprecht een raadsel.
Zeg, meneer bulgarije, waarom wordt het dan iedere keer wel zo gebracht alsof er gehoopt wordt op een mega klapppeeerrrrrrrrrr?
1947-2016
pi_194828684
Ik ben eigenlijk wel weer eens nieuwsgierig naar hoeveel procent van de bevolking het virus nu heeft gehad op basis van bloedtests via Sanquin. Heb daar voor mijn gevoel al lang geen nieuwe cijfers meer van gezien...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:38:39 #297
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194828708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeg, meneer bulgarije, waarom wordt het dan iedere keer wel zo gebracht alsof er gehoopt wordt op een mega klapppeeerrrrrrrrrr?
Dat is gewoon pertinent niet waar. Hoe kom je nu in vredesnaam aan dat soort rare hersenspinsels :?
pi_194828721
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Kunnen we zinloze tweetdrops niet reporten bij de moderators?
Tuurlijk. Niet dat daar veel mee gedaan wordt maar soit.
In Southern Sun
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:40:36 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194828738
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:27 schreef Noek het volgende:
Oh nu is Willemijn aan t woord.
Nou, hopelijk houden we t droog wanneer Marieke Doldersum iets vindt op Twitter.
ik ken haar niet maar ben het wel eens met haar dat politieke overwegingen niet liggen bij het OMT, die moeten gewoon klinisch naar de omstandigheden kijken en daarover de beleidsbepalers adviseren waarop die beslissingen nemen.
pi_194828778
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ken haar niet maar ben het wel eens met haar dat politieke overwegingen niet liggen bij het OMT, die moeten gewoon klinisch naar de omstandigheden kijken en daarover de beleidsbepalers adviseren waarop die beslissingen nemen.
Ik ben het ook regelmatig eens met users hier. De relevantie zo'n tweetdump te doen begrijp ik niet.

(Hoewel, begrijp het prima want het is dikke spam.)
In Southern Sun
pi_194828811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maak een account aan op Twitter en geef haar kudos.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')