abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194825984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu de vakanties voorbij zijn zou je dus eigenlijk een daling verwachten in plaats van dat het mis zou gaan.
Iedere week wordt het sterftecijfer ook lager en lager.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01738-2
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte

Van de 3,4% waar de who begin maart over sprak:
https://www.who.int/dg/sp(...)id-19---3-march-2020

Opname, IC en sterftecijfers blijven laag. Dus het gaat alleen maar verder naar beneden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194826006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]terwijl dit virusgrapje al sinds maart speelt en er dus al veel meer gerealiseerd had kunnen worden aangaande deugdelijke ventilatie aanbrengen..
Je realiseert je wel dat het verbouwen van de luchtbehandeling zo ongeveer betekent dat het halve gebouw moet worden kaal gestript en daarna weer in elkaar moet gezet?

Het is niet een kwestie van een paar airco'tjes bij hangen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194826035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je realiseert je wel dat het verbouwen van de luchtbehandeling zo ongeveer betekent dat het halve gebouw moet worden kaal gestript en daarna weer in elkaar moet gezet?

Leuk voor de bouw. Kunnen die ook weer geld verdienen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194826075
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Opname, IC en sterftecijfers blijven laag. Dus het gaat alleen maar verder naar beneden.
Op dit moment schat het RIVM de IFR op ongeveer 1%. Binnenkort verschijnt hierover een wetenschappelijke publicatie.

By comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected.

Ze naderen elkaar :)
pi_194826127
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Bij ons zijn op kantoor recent drie van deze filterunits opgehangen.

Dat was letterlijk een dag werk.
blablablabla
pi_194826161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu de IFR met de CFR die de WHO gaf in maart. Dat is geen eerlijke vergelijking want de IFR ligt per definitie lager.
pi_194826192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
Dat werkt prima als het een modern kantoor is op halve bezetting waar al een behoorlijke ventilatie hangt, en waar de ramen open kunnen.

Niet in een vol klaslokaal uit 1978 waar de luchtverversing om te beginnen al om te huilen was.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194826193

[ Bericht 51% gewijzigd door Za op 01-09-2020 13:04:17 ]
pi_194826194
Ik hoor mensen zeggen dat we zsm terug naar normaal gaan als de pandemie voorbij is, maar daar heeft Ginny Mooy wel wat zinnigs op te zeggen:

twitter

Nu wordt er gevraagd om innovatief denken, dus ik ben benieuwd.
Er zal toch een ander normaal moeten komen willen we de aarde doorgeven aan volgende generaties.
pi_194826219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.

[ afbeelding ]

Dat was letterlijk een dag werk.
Jouw werkgever is goed bezig. Ik zou willen dat de overheid werkgevers in het algemeen zou aansporen/subsidieren om goede ventilatiesystemen aan te brengen in kantoren.
pi_194826227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef Mafia1remake2020 het volgende:
Ik hoor mensen zeggen dat we zsm terug naar normaal gaan als de pandemie voorbij is, maar daar heeft Ginny Mooy wel wat zinnigs op te zeggen:

[ twitter ]

Er zal toch een ander normaal moeten komen willen we de aarde doorgeven aan volgende generaties.
Tja, er is al gebleken dat de consumptie van dieren een enorme driver is geweest van best wat pandemieën. Laten we daar eens mee beginnnen - bio-industrie aan banden leggen. Slaat ook een fikse deuk in stikstof en in de klimaatverandering.

Maar ja, die economie he. :')
pi_194826237
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat werkt prima als het een modern kantoor is op halve bezetting waar al een behoorlijke ventilatie hangt, en waar de ramen open kunnen.

Niet in een vol klaslokaal uit 1978 waar de luchtverversing om te beginnen al om te huilen was.
Je weet dus niet hoe het werkt zeg dat dan.De ramen mogen hier gewoon dicht maar het heeft vooral met geld en te bereidwilligheid om te investeren te maken want goedkoop is het niet.
blablablabla
pi_194826256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tja, er is al gebleken dat de consumptie van dieren een enorme driver is geweest van best wat pandemieën. Laten we daar eens mee beginnnen - bio-industrie aan banden leggen. Slaat ook een fikse deuk in stikstof en in de klimaatverandering.

Maar ja, die economie he. :')
Economisch denken is hoe dan ook de reden waarom we doorgaan met het rampzalige mitigatiebeleid, wat indruist tegen wat zowat de hele wereld doet om het virus te bestrijden.
pi_194826270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Je weet dus niet hoe het werkt zeg dat dan.De ramen mogen hier gewoon dicht maar het heeft vooral met geld en te bereidwilligheid om te investeren te maken want goedkoop is het niet.
Ligt voor een school wel ietsje anders dan voor een commercieel bedrijf.
pi_194826285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:04 schreef Elan het volgende:

[..]

En jij ziet compleet het verschil tussen een modern kantoor (waar ook mensen thuis werken) en een schoolgebouw wat al draait op gemeentebudget totaal over het hoofd. Veel van die gebouwen hebben nu al achterstallig onderhoud, dus 'even de ventilatie aanpassen' zodat er 10 keer meer lucht door kan stromen in een uur, is niet zo even gepiept.

Dat betekent je schoolgebouw voor minstens een half jaar dicht en in de steigers. Want die filtertjes gaan niks doen als kinderen in een klaslokaal elkaar blijven besmetten.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:07:22 #191
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194826287
quote:

[ twitter ]

Leuk voor mevrouw mooy (iedereen is ineens expert blijkbaar)

minder reizen? ik werk in het onderwijs en werk alweer vijf dagen in een gebouw waar 1200 leerlingen 0.0 fucks geven om die 1,5 meter. en over thuiswerken wordt een beetje moeilijk gedaan.

Ik, en mijn collega's, zijn dus feitelijk terug naar normaal gegaan. Dus vergeef me als ik wat cynisch wordt als ik rutte vanavond weer zie orakelen dat we zoveel mogelijk thuis moeten werken.

ze claimen dat de ventilatie goed is opgzet maar daar moet je mar op vertrouwen. Onderussen wordt de ene na de andere collega getest en zijn er zelfs al een aantal positieven.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194826290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ligt voor een school wel ietsje anders dan voor een commercieel bedrijf.
Helaas maar waar.
Scholen zouden absolute topprioriteit moeten krijgen bij alle Coronamaatregelen.
blablablabla
pi_194826295
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Op dit moment schat het RIVM de IFR op ongeveer 1%. Binnenkort verschijnt hierover een wetenschappelijke publicatie.

By comparison, seasonal flu generally kills far fewer than 1% of those infected.

Ze naderen elkaar :)
Ben benieuwd naar die wetenschappelijke publicatie. Verwacht een broddelwerk, want andere publicaties neigen toch sterk naar een IFR van maximaal 0,5% en waarschijnlijk ligt die nog lager. Zeer veel hangt af van de inschatting van het percentage asymptomatischen. RIVM kan zich hiermee maken of breken.
pi_194826302
Zolang mensen het al moeilijk vinden om 1 dag in de week geen vlees te eten gaan we het probleem niet oplossen. Er gaat een generatie komen die ontzettend gaat lijden onder het egoïsme en korte termijn denken van deze tijd.
pi_194826328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat betekent je schoolgebouw voor minstens een half jaar dicht en in de steigers. Want die filtertjes gaan niks doen als kinderen in een klaslokaal elkaar blijven besmetten.
Je weet niet eens wat het voor apparaat is, welke filters het zoal gebruikt, wat de capaciteit is, met hoeveel man wij hier op kantoor zitten etc.
Want volgens jou moest tenslotte het hele gebouw gestript worden voor een werkbare oplossing 😂 .
blablablabla
pi_194826338
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Helaas maar waar.
Scholen zouden absolute topprioriteit moeten krijgen bij alle Coronamaatregelen.
Vergeet dat maar met Arie Slob:
twitter

Het is vooral weer paniekvoetbal en op goed geluk hopen dat het allemaal meevalt.
pi_194826360
quote:

[ twitter ]

We moeten minder verbruiken, maar dat staat helemaal los van het nooit moeten accepteren van deze vrijheidsbeperkingen voor een virus waar 98% niet eens voor naar het ziekenhuis hoeft.

Verder duidt veel erop dat het Red Team gewoon een astroturf-clubje is. Die als ongekozen club heel Nederland wilt opzadelen met een totaal onrealistisch plan.
pi_194826361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat het voor apparaat is, welke filters het zoal gebruikt, wat de capaciteit is, met hoeveel man wij hier op kantoor zitten etc.
Want volgens jou moest tenslotte het hele gebouw gestript worden voor een werkbare oplossing 😂 .
Het is die kendo-mentaliteit van Nederland he.
Je had een half jaar om dit te regelen, NLse overheid.
pi_194826376
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:08 schreef Simmertje het volgende:
Zolang mensen het al moeilijk vinden om 1 dag in de week geen vlees te eten gaan we het probleem niet oplossen. Er gaat een generatie komen die ontzettend gaat lijden onder het egoïsme en korte termijn denken van deze tijd.
En daar merken we nu al de voorzichtige stappen van.
Ik vrees met grote vrezen.
pi_194826387
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:13 schreef Mafia1remake2020 het volgende:

[..]

Het is die kendo-mentaliteit van Nederland he.
Je had een half jaar om dit te regelen, NLse overheid.
Bizar ja,

Juist voor al die werkende papa's en mama's in dit land zou het openhouden van scholen essentieel moeten zijn. Ik denk best dat draagvlak groot zou zijn om scholen (op kosten van de belastingbetaler) te voorzien van deugdelijke ventilatiesystemen.

Als de situatie in het voorjaar een ding leert is dat het laatste wat je moet willen maandenlang thuiswerken met een paar zeikende koters die ook nog onderwezen moeten worden.

Nee we laten de scholen lekker spartelen, zet maar een raam open!
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')