Tja, niet zo slim van die 200 mensen dus. Ze hebben geluk dat er geen hittegolf meer isquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
Half Silvolde zit op slot na een reeks besmettingen die voortkomen uit een feest voor 200 man (!) van 2 broers bij de voetbalclub.
En nogal onverantwoordelijk en dom van de clubquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, niet zo slim van die 200 mensen dus. Ze hebben geluk dat er geen hittegolf meer is
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
Half Silvolde zit op slot na een reeks besmettingen die voortkomen uit een feest voor 200 man (!) van 2 broers bij de voetbalclub.
Ja maar over twee weken zijn al hun oma’s dood!quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?
Ik gok het laatste, de gedachte dat besmetting een doodvonnis betekent tiert nog welig.
Even gegoogeld, op 1 jan 2019 waren er ongeveer 1300 65+'ers op ongeveer 5500 inwoners, bij de lokale begrafenisondernemer gaat de kassa rinkelen....quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar over twee weken zijn al hun oma’s dood!
Binnenkort een stuk minderquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Even gegoogeld, op 1 jan 2019 waren er ongeveer 1300 65+'ers op ongeveer 5500 inwoners, bij de lokale begrafenisondernemer gaat de kassa rinkelen....
Of gebeurt er gewoon niets...
Hoe is het eigenlijk met Djokovic en die mensen die op zijn toernooi waren deze zomer?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:
"Corona-explosie" in Silvolde.
Elf mensen besmet.
Net als Dokkum, Bergen op Zoom, Goes en al die andere haardjes horen we hier over een week weer niets meer van.
Die speelt rolstoeltennis tegenwoordig.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met Djokovic en die mensen die op zijn toernooi waren deze zomer?
Die heeft lekker antilichaampjes en net een Master-tournooi gewonnen. En nu gaat hij proberen de US Open te winnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met Djokovic?
Niet iedereen gaat dood inderdaad - als het jouw vader of moeder is helpt dat weinig. Uit eigen ervaring: het kan ook heel heftige gevolgen hebben als je niet dood gaat en geen risico groep bent. Het is makkelijk om casual te doen over iets wat je nog niet hebt ervaren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?
Ik gok het laatste, de gedachte dat besmetting een doodvonnis betekent tiert nog welig.
Dat geloof ik best, uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:28 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat dood inderdaad - als het jouw vader of moeder is helpt dat weinig. Uit eigen ervaring: het kan ook heel heftige gevolgen hebben als je niet dood gaat en geen risico groep bent. Het is makkelijk om casual te doen over iets wat je nog niet hebt ervaren.
Ach, kan er weer lekker gebasht worden op feestende mensen. Ondertussen zijn er elk weekend honderden van dit soort feesten zonder enig effect. Lekker blijven vastklampen aan de heilige 1,5 meter.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Elf mensen besmet.
Net als Dokkum, Bergen op Zoom, Goes en al die andere haardjes horen we hier over een week weer niets meer van.
Krijgen we morgen ook weer te horen van One Mark. Dat we met z'n allen weer goed bezig zijn geweest. De maatregelen hebben effectquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Lekker blijven vastklampen aan de heilige 1,5 meter.
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, uitzonderingen zijn er altijd.
Ohjee, nuancequote:Op maandag 31 augustus 2020 21:46 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.
Ik zou ook graag willen dat het allemaal wel meevalt en snap dat dat is waar veel mensen nu staan. Ik struggle ook met hoe ik kan zorgen dat mijn wereld niet te klein wordt, zeker na 15 jaar reizen voor werk en fun. Maar bagatelliseren is ook gevaarlijk
Mijn voorstel: laten we doen wat we kunnen en rekening houden met de mensen om ons heen (en niet alleen onszelf).
Doe maar lekker genuanceerd hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:50 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Didn’t know it was a dirty word 😎
Nee klopt, over 2 weken pas weer.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Elf mensen besmet.
Punt is, die dingen zijn niet besmettelijk, gaan dus niet als een lopend vuurtje door de samenleving en kunnen niet plotsklaps een dusdanig grote zorgvraag genereren dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:06 schreef Schuifpui het volgende:
Ergens moet een grens getrokken worden, net als we met alle andere risico's in het leven doen. We rijden nog steeds auto, de griep is acceptabel, roken is ook nog niet verboden.
https://www.google.com/am(...)tml%3foutputType=ampquote:4. Hospital admissions are rising from week to week.
On Friday, the number of people admitted into hospital with coronavirus “in the last seven days” was 1,467, compared to 953 the week before, and 673, 438, 296 and 196 in the previous four weeks. On June 9, there were 150 hospitalizations, barely one-tenth of the figure reported on Friday. We know that the data from the Health Ministry is incomplete, but it highlights a worrying trend. What’s more, according to figures from the regions put together by the project Escovid19data, during the first 15 days of August the number of hospitalizations rose from 1,350 to nearly 3,000.
Nee dat weet ik niet zeker. Maar waar ik in het begin helemaal niemand kende die besmet was geweest ken ik er nu zo'n 20, geen van allen heeft veel hinder er van ondervonden, de ergste 4 dagen op bed.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:46 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.
Ik zou ook graag willen dat het allemaal wel meevalt en snap dat dat is waar veel mensen nu staan. Ik struggle ook met hoe ik kan zorgen dat mijn wereld niet te klein wordt, zeker na 15 jaar reizen voor werk en fun. Maar bagatelliseren is ook gevaarlijk
Mijn voorstel: laten we doen wat we kunnen en rekening houden met de mensen om ons heen (en niet alleen onszelf).
Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
In Spanje gaat het niet goed. Nu begint het aantal ziekenhuisopnamen ook flink te stijgen.
[..]
https://www.google.com/am(...)tml%3foutputType=amp
Ik hoop toch zo dat wij dit niet ook gaan zien hier.
Gevallen stijgen > ziekenhuisopnames stijgen > IC-opnames stijgen > doden stijgen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
In Spanje gaat het niet goed. Nu begint het aantal ziekenhuisopnamen ook flink te stijgen.
[..]
Hier in BG 726 in ziekenhuis (maar ziekenhuisopname mag altijd bij een infectie dus veel die er voor de zekerheid toch maar gaan liggen) Nog 60 op de IC, daar zijn nog circa 2200 plekken beschikbaar. Quarantaine bij binnenkomst bestaat zo goed als niet meer en nu moeten ook de inwoners van Zo ongeveer 3 van de laatste landen vanaf morgen geen negatieve testuitslag aan te tonen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Zijn er eigenlijk nog landen waar de ziekenhuizen/IC’s helemaal vol liggen?
1,5 meter is gewoon superieur.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:11 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂
Ik geloof niet dat je helemaal bij bent met hoe het leven in Spanje er momenteel op veel locaties uitziet maar ik zal je verklappen : er zijn weinig, zoals jij het heel hahahaha garpig noemt! Beflapjes en nog minder anderhalve meter.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:11 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂
Verkeersongevallen generen ook een significante zorgvraag. Ook voor mensen die risicomijdend zijn. Hetzelfde geldt voor roken of bijvoorbeeld alcohol. Normaal accepteren we ook een risico op andere infectieziekten, zoals inderdaad griep, waar in slechte jaren ook 10.000 mensen in een jaar aan dood gaan. Een griepprik heeft maar een beperkte effectiviteit.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is, die dingen zijn niet besmettelijk, gaan dus niet als een lopend vuurtje door de samenleving en kunnen niet plotsklaps een dusdanig grote zorgvraag genereren dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.
Behalve griep, maar daar hebben we dus de griepprik voor.
Nee, want dat is niet besmettelijk. Een verkeersongeluk veroorzaakt er geen twee, dat weer zorgt voor vier, dat weer zorgt voor acht etc.quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:13 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Verkeersongevallen generen ook een significante zorgvraag.
Spanje heeft 60.000 - 80.000 besmettingen per week, NL 3500.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat ze maar één ding willen. Datgene wat ze nu niet mogen, en straks waarschijnlijk ook niet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Burgemeesters willen vertier voor jongeren gaan aanbieden in de winter: https://www.telegraaf.nl/(...)jongeren-deze-winter
Dit lijkt mij een zeer goede zaak. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe de overheid dit denkt te gaan doen.
Verstandig wel. Er zijn wat feestjes en festivals in te halen. Misschien een extra event als ADE. Volledig betaald door de overheidquote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Burgemeesters willen vertier voor jongeren gaan aanbieden in de winter: https://www.telegraaf.nl/(...)jongeren-deze-winter
Dit lijkt mij een zeer goede zaak. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe de overheid dit denkt te gaan doen.
Hebben ze dat verdiend dan?quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Lolquote:
Datgene wat ze ondertussen al wekelijks in grote getalen doen zonder dat het terug te zien is in de cijfers.quote:Op dinsdag 1 september 2020 05:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze maar één ding willen. Datgene wat ze nu niet mogen, en straks waarschijnlijk ook niet.
Juist wel duidelijk in de cijfers terug te zien veel van die uitbraakjes komen steeds van feestende jongeren af.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:12 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Datgene wat ze ondertussen al wekelijks in grote getalen doen zonder dat het terug te zien is in de cijfers.
Inderdaad, ziekenhuizen en IC's liggen ook propvol met jongeren.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Juist wel duidelijk in de cijfers terug te zien veel van die uitbraakjes komen steeds van feestende jongeren af.
In China kan men weer feesten omdat daar veel meer discipline is en er bijna geen besmette personen meer zijn. Dus door hun discipline hebben ze dat verdient.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:20 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig vrijheden verdienen?
Dat is net zoiets als omgekeerde bewijslast
Ging me om de stijgingen van het aantal ziekenhuisopnamen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 03:19 schreef Za het volgende:
[..]
Spanje heeft 60.000 - 80.000 besmettingen per week, NL 3500.
In verhouding gaan we dus ongeveer gelijk op, sterker nog doen wij het slechter qua aantallen IC opnames.
Nouja, vrijheden verdienen roept bij mij vreemde associaties op.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In China kan men weer feesten omdat daar veel meer discipline is en er bijna geen besmette personen meer zijn. Dus door hun discipline hebben ze dat verdient.
Door maar laks met regeltjes om te gaan en het virus als veenbrand in nl te houden is het logisch dat overheden feesten nog niet toestaan, dus hebben we dat niet verdient.
Dat beweerde degene waarop reageerde niet, hij zei dat we geen gevolgen zien, en dat zien we dus wel met brandhaarden bij feestjes.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, ziekenhuizen en IC's liggen ook propvol met jongeren.
Omdat de focus is veranderd van voorkomen dat de zorg overspoelt naar besmettingen zijn eng op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat beweerde degene waarop reageerde niet, hij zei dat we geen gevolgen zien, en dat zien we dus wel met brandhaarden bij feestjes.
Heeft basp1 het eigenlijk wel verdiend dat hij hier mag posten?quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nouja, vrijheden verdienen roept bij mij vreemde associaties op.
Dat gaat gewoon niet werken. Wees eens real. Lijkt of je echt geen kut snapt van een samenleving maar je wil wel dat de samenleving zich zo gaat gedragen als jij dat wil.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:29 schreef hooibaal het volgende:
Ga je eerst maar eens gewoon aan de regels houden. Kunnen we daarna eens kijken op welke manier er weer een feestje mogelijk is, maar het proberen af te dwingen door ze illegaal te organiseren mag nooit worden beloond.
Hmmm hele groepen over 1 kam scheren... Staat je mooi. Die vergelijkingen slaan als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:29 schreef hooibaal het volgende:
Groepen belonen die bij herhaling de regels overtreden lijkt me niet het juiste signaal.
Of gaan we ook chronische hardrijders een middagje kartbaan cadeau doen? Draaideur-winkeldieven een minuut gratis winkelen?
Ga je eerst maar eens gewoon aan de regels houden. Kunnen we daarna eens kijken op welke manier er weer een feestje mogelijk is, maar het proberen af te dwingen door ze illegaal te organiseren mag nooit worden beloond.
Werken dit soort posts nog?quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:29 schreef hooibaal het volgende:
Groepen belonen die bij herhaling de regels overtreden lijkt me niet het juiste signaal.
Of gaan we ook chronische hardrijders een middagje kartbaan cadeau doen? Draaideur-winkeldieven een minuut gratis winkelen?
Het helpt ook dat de Finse comfortzone cirkel minimaal 5 meter isquote:Op maandag 31 augustus 2020 23:28 schreef Elan het volgende:
COR / Finland succesvol in het bestrijden van corona
Zo zie je maar weer grenzen op slot en amper Corona. Als het hier straks weer goed mis gaat hebben we dat volledig aan onszelf te danken.
Op vakantie tijdens een pandemie
Er zijn heel veel jongeren in Nederland, sowieso is dat een enorm grote groep, en die mag je ten eerste al niet allemaal over één kam scheren. Wat je zegt in je 'metafoor' is: laten we alle autobezitters een middagje kartbaan cadeau doen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:29 schreef hooibaal het volgende:
Dit is gewoon het niveautje dat op Facebook heeft gestaan dat Marokkaanse jongeren zich hebben misdragen ergens in Amsterdam-West. En dit dus wil zeggen “Dat alle Marokkanen tegen de Nederlandse samenleving zijn, Nederlanders terroriseren en hun paspoort in moeten leveren en teruggestuurd moeten worden.”quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmm hele groepen over 1 kam scheren... Staat je mooi. Die vergelijkingen slaan als een tang op een varken.
Iets zegt me dat er een wereld van verschil zit tussen wat bestuurders denken dat jongeren willen en wat jongeren echt willen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Geeft wel aan dat ze verwachten dat de anderhalf meter etc er nog gewoon is over een half jaar.quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Haha, mijn idee.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Iets zegt me dat er een wereld van verschil zit tussen wat bestuurders denken dat jongeren willen en wat jongeren echt willen.
Naja, er is gelet op dat de griepperiode er langzaam aan komt ook niks natuurlijk dat aangeeft dat dit in de winter gaat verdwijnen. Dus zelfs als je langzaam een alternatief gaat zoeken is de komende tijd niet de beste periode.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat ze verwachten dat de anderhalf meter etc er nog gewoon is over een half jaar.
Ik had wel op versoepelingen gehoopt als de cijfers zo laag blijven. Maar dat zit er dan dus niet echt in.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, er is gelet op dat de griepperiode er langzaam aan komt ook niks natuurlijk dat aangeeft dat dit in de winter gaat verdwijnen. Dus zelfs als je langzaam een alternatief gaat zoeken is de komende tijd niet de beste periode.
Ik kan me voorstellen dat ze op zeker willen spelen met lage cijfers met het griepseizoen voor de deur.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had wel op versoepelingen gehoopt als de cijfers zo laag blijven. Maar dat zit er dan dus niet echt in.
Het lijkt me bijzonder sterk dat ze de 1,5m afschaffen voordat er een medische doorbraak is.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had wel op versoepelingen gehoopt als de cijfers zo laag blijven. Maar dat zit er dan dus niet echt in.
Tenzij in de komende maanden blijkt dat we stabiel op dit niveau blijven qua besmettingen en opnames. Dan is er verder geen medische doorbraak nodig, want is het prima as-is te handelen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me bijzonder sterk dat ze de 1,5m afschaffen voordat er een medische doorbraak is.
Met de huidige maatregelen erbij jaquote:Op dinsdag 1 september 2020 08:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tenzij in de komende maanden blijkt dat we stabiel op dit niveau blijven qua besmettingen en opnames. Dan is er verder geen medische doorbraak nodig, want is het prima as-is te handelen.
Evenementen buiten waar er afstand gehouden kan worden zijn er gewoon nu al.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Verder dan de 6 personen thuis opheffing zie ik het eigenlijk niet komen de aankomende 6 maanden.
Misschien nog iets met evenementen buiten waarbij er afstand gehouden kan worden en dat is het wel.
Klopt, heb je gelijk in. Persoonlijk vind ik die niet zo heel lastig en voelt dat niet als iets dat ernstig versoepeld moet worden, vandaar mijn niet helemaal kloppende reactie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Met de huidige maatregelen erbij ja
De hoeveelheid ruimte die je voor hetzelfde evenement nodig hebt is natuurlijk wel een heel stuk groter, waardoor of de kaarten een stuk duurder moeten worden of de organisator niet rendabel kan draaien. Als je denkt aan een dance festival waar normaal 50.000 mensen komen en er kunnen er nu 5.000 komen, is dat wel een flink verschil in omzet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Evenementen buiten waar er afstand gehouden kan worden zijn er gewoon nu al.
Ben bij concerten geweest met duizenden mensen, buiten aan een tafeltje mooi afstand gehouden.
Eigenlijk ideaal was het.
Zou niet weten wat inderdaad. Cijfers zijn prima.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al uitgelekt wat er vanavond geroepen gaat worden?
Ik verwacht weinig spannends eerlijk gezegd.
Nee het is nog te goed geregeldquote:Op dinsdag 1 september 2020 08:52 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat er onlusten uit gaan breken dan?
Als ik hier zo lees, is het sentiment al aan het omdraaien.
Lol, onlusten in Nederlandquote:Op dinsdag 1 september 2020 08:52 schreef capricia het volgende:
Ik denk van wel uiteindelijk, maar meer opstootjes en schermutselingen, niks echt ernstigs.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:52 schreef capricia het volgende:
En wat meer Twitter ontevredenheid!quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, onlusten in Nederland
Veel verder dan een paar middelbare sjonnies die hun tweede jeugd willen beleven door een beetje baldadig op afstand naar wat politie-agentjes te roepen komt het niet echt.
Wat?quote:
Wat mag er niet binnen dan?quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk van wel uiteindelijk, maar meer opstootjes en schermutselingen, niks echt ernstigs.
Reden waarom ik dat denk is de slecht weer periode die er aan komt, buiten kan dan niet veel en binnen mag niet veel... dat is een combinatie die slecht kan vallen.
Extreem rechts zorgde daar zelf voor door hun zeer duidelijke aanwezigheid.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En wat meer Twitter ontevredenheid!
Het helpt ook niet echt dat als er een eventueel valide protest is dit meteen wordt weggezet 5g gekkies etc.
In Berlijn waren er best veel personen van verschillende lagen van de bevolking (incl de 5g wackos) maar het werd afgeschilderd als een door extreem rechts georganiseerd iets waarbij "normale" burgers zich voor het karretje hebben laten spannen.
Open is ook alles mee gezegd. Hier in het dorp kun je in de kroegjes met de 1.5m regel 10 man kwijt. Met mooi weer was er tijdelijk buiten nog wat mogelijk, maar dat is nu ook bijna voorbij.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat mag er niet binnen dan?
Restaurants zijn open
Cafés open
Sportschool open
Sportclubs open
Sexwerkers open
Parenclub open
Mis ik nog iets?
Hier zijn terrassen 365 dagen per jaar open. Op de goede plek ook altijd lekker warm.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Open is ook alles mee gezegd. Hier in het dorp kun je in de kroegjes met de 1.5m regel 10 man kwijt. Met mooi weer was er tijdelijk buiten nog wat mogelijk, maar dat is nu ook bijna voorbij.
Zelf was ik voor het eerst eens naar een beurs afgelopen weekend, waar het normaal uitpuilt van de mensen was er nu een maximum van 600 personen. Ook de aanwezige kraampjes stonden kilometers uit elkaar en was ongeveer een kwart van de normale hoeveelheid. Het was dan ook een complete mislukking en halverwege de dag was er al niemand meer.
Maar ja, het is open he...
Je stelde dat er binnen niet veel mag. Er mag heel veel, dat mensen er niet op afkomen is logisch. Waarom zou je het risico nemen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Open is ook alles mee gezegd. Hier in het dorp kun je in de kroegjes met de 1.5m regel 10 man kwijt. Met mooi weer was er tijdelijk buiten nog wat mogelijk, maar dat is nu ook bijna voorbij.
Zelf was ik voor het eerst eens naar een beurs afgelopen weekend, waar het normaal uitpuilt van de mensen was er nu een maximum van 600 personen. Ook de aanwezige kraampjes stonden kilometers uit elkaar en was ongeveer een kwart van de normale hoeveelheid. Het was dan ook een complete mislukking en halverwege de dag was er al niemand meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:43 schreef Salina het volgende:
In Breda wil de gemeente de café's wat tegemoet komen door de (buiten)terrassen tot 1 januari 2021 te laten staan (indien mogelijk, wordt nog uitgezocht). Nou wordt het natuurlijk wel slechter weer, maar gedacht wordt aan b.v. terrasschermen of windzeilen.
https://www.bndestem.nl/b(...)nsbehoefte~a9e71768/ (lezen via incognito).FijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
De mensen komen er niet op af omdat er door de regeltjes niets aan is, niet omdat ze geen risico willen nemen. Ik weet zeker dat als je hier de kroegen "normaal" zou openen dat ze dan vol zouden zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je stelde dat er binnen niet veel mag. Er mag heel veel, dat mensen er niet op afkomen is logisch. Waarom zou je het risico nemen.
Feit blijft dat heel veel gewoon mag
In Breda wil de gemeente de café's wat tegemoet komen door de (buiten)terrassen tot 1 januari 2021 te laten staan (indien mogelijk, wordt nog uitgezocht). Nou wordt het natuurlijk wel slechter weer, maar gedacht wordt aan b.v. terrasschermen of windzeilen.
https://www.bndestem.nl/b(...)nsbehoefte~a9e71768/ (lezen via incognito).Dat plan is er ook in Alkmaar inderdaad. Goed plan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Waar zeg ik dat alles mag? Ik zeg er mag heel veel (met inachtneming van de regels). Jij roept dat er niet veel mag. Mijn glas is halfvol, het jouwe halfleegquote:Op dinsdag 1 september 2020 09:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De mensen komen er niet op af omdat er door de regeltjes niets aan is, niet omdat ze geen risico willen nemen. Ik weet zeker dat als je hier de kroegen "normaal" zou openen dat ze dan vol zouden zijn.
Maar als alles dan gewoon mag binnen, waarom zijn er dan overal illegale feestjes?
https://www.bndestem.nl/b(...)nsbehoefte~a9e71768/ (lezen via incognito).Goed plan, en mensen zullen toch wel komen als de plekken binnen overal beperkt zijn. Een populair biercafe hier heeft het terras zelfs vol zitten bij sneeuw. Dan heb je uiteraard wel heaters nodig en goede beschutting tegen de wind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alpha kenny one
Dat is idd wel erg zonde.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Extreem rechts zorgde daar zelf voor door hun zeer duidelijke aanwezigheid.
Als FOK! een persoon zou zijn, zou het een persoon zijn met een bipolaire stoornis zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2020 08:52 schreef capricia het volgende:
https://www.bndestem.nl/b(...)nsbehoefte~a9e71768/ (lezen via incognito).Zeer goede initiatieven, hoor hier ook al stemmen op gaan om de winterterrassen al veel eerder op te bouwen. Nu overal hopen op welwillende gemeentes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Dit geeft precies aan waarom de economie sowieso de klos is met een pandemie. Zelfs al sta je alles toe, mensen blijven gewoon weg. Zie ook bv de auto-industrie, die rake klappen kreeg eerder dit jaar terwijl de garages en dealers nooit dicht zijn geweest. Er klopt niks van het idee dat er weer geld wordt verdiend als je alles maar toestaat.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |