Tja, niet zo slim van die 200 mensen dus. Ze hebben geluk dat er geen hittegolf meer isquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
Half Silvolde zit op slot na een reeks besmettingen die voortkomen uit een feest voor 200 man (!) van 2 broers bij de voetbalclub.
En nogal onverantwoordelijk en dom van de clubquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, niet zo slim van die 200 mensen dus. Ze hebben geluk dat er geen hittegolf meer is
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:04 schreef hooibaal het volgende:
Half Silvolde zit op slot na een reeks besmettingen die voortkomen uit een feest voor 200 man (!) van 2 broers bij de voetbalclub.
Ja maar over twee weken zijn al hun oma’s dood!quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?
Ik gok het laatste, de gedachte dat besmetting een doodvonnis betekent tiert nog welig.
Even gegoogeld, op 1 jan 2019 waren er ongeveer 1300 65+'ers op ongeveer 5500 inwoners, bij de lokale begrafenisondernemer gaat de kassa rinkelen....quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar over twee weken zijn al hun oma’s dood!
Binnenkort een stuk minderquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Even gegoogeld, op 1 jan 2019 waren er ongeveer 1300 65+'ers op ongeveer 5500 inwoners, bij de lokale begrafenisondernemer gaat de kassa rinkelen....
Of gebeurt er gewoon niets...
Hoe is het eigenlijk met Djokovic en die mensen die op zijn toernooi waren deze zomer?quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:
"Corona-explosie" in Silvolde.
Elf mensen besmet.
Net als Dokkum, Bergen op Zoom, Goes en al die andere haardjes horen we hier over een week weer niets meer van.
Die speelt rolstoeltennis tegenwoordig.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met Djokovic en die mensen die op zijn toernooi waren deze zomer?
Die heeft lekker antilichaampjes en net een Master-tournooi gewonnen. En nu gaat hij proberen de US Open te winnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met Djokovic?
Niet iedereen gaat dood inderdaad - als het jouw vader of moeder is helpt dat weinig. Uit eigen ervaring: het kan ook heel heftige gevolgen hebben als je niet dood gaat en geen risico groep bent. Het is makkelijk om casual te doen over iets wat je nog niet hebt ervaren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat nu echt interessant is, ligt over een maand half Silvolde onder de groene zoden, zit half Silvolde in het revalidatiecentrum aan de zuurstof of is het dan business as usual?
Ik gok het laatste, de gedachte dat besmetting een doodvonnis betekent tiert nog welig.
Dat geloof ik best, uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:28 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat dood inderdaad - als het jouw vader of moeder is helpt dat weinig. Uit eigen ervaring: het kan ook heel heftige gevolgen hebben als je niet dood gaat en geen risico groep bent. Het is makkelijk om casual te doen over iets wat je nog niet hebt ervaren.
Ach, kan er weer lekker gebasht worden op feestende mensen. Ondertussen zijn er elk weekend honderden van dit soort feesten zonder enig effect. Lekker blijven vastklampen aan de heilige 1,5 meter.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Elf mensen besmet.
Net als Dokkum, Bergen op Zoom, Goes en al die andere haardjes horen we hier over een week weer niets meer van.
Krijgen we morgen ook weer te horen van One Mark. Dat we met z'n allen weer goed bezig zijn geweest. De maatregelen hebben effectquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Lekker blijven vastklampen aan de heilige 1,5 meter.
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, uitzonderingen zijn er altijd.
Ohjee, nuancequote:Op maandag 31 augustus 2020 21:46 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.
Ik zou ook graag willen dat het allemaal wel meevalt en snap dat dat is waar veel mensen nu staan. Ik struggle ook met hoe ik kan zorgen dat mijn wereld niet te klein wordt, zeker na 15 jaar reizen voor werk en fun. Maar bagatelliseren is ook gevaarlijk
Mijn voorstel: laten we doen wat we kunnen en rekening houden met de mensen om ons heen (en niet alleen onszelf).
Doe maar lekker genuanceerd hoor.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:50 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Didn’t know it was a dirty word 😎
Nee klopt, over 2 weken pas weer.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Elf mensen besmet.
Punt is, die dingen zijn niet besmettelijk, gaan dus niet als een lopend vuurtje door de samenleving en kunnen niet plotsklaps een dusdanig grote zorgvraag genereren dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:06 schreef Schuifpui het volgende:
Ergens moet een grens getrokken worden, net als we met alle andere risico's in het leven doen. We rijden nog steeds auto, de griep is acceptabel, roken is ook nog niet verboden.
https://www.google.com/am(...)tml%3foutputType=ampquote:4. Hospital admissions are rising from week to week.
On Friday, the number of people admitted into hospital with coronavirus “in the last seven days” was 1,467, compared to 953 the week before, and 673, 438, 296 and 196 in the previous four weeks. On June 9, there were 150 hospitalizations, barely one-tenth of the figure reported on Friday. We know that the data from the Health Ministry is incomplete, but it highlights a worrying trend. What’s more, according to figures from the regions put together by the project Escovid19data, during the first 15 days of August the number of hospitalizations rose from 1,350 to nearly 3,000.
Nee dat weet ik niet zeker. Maar waar ik in het begin helemaal niemand kende die besmet was geweest ken ik er nu zo'n 20, geen van allen heeft veel hinder er van ondervonden, de ergste 4 dagen op bed.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:46 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ik het over uitzonderingen heb? Er zijn veel conflicterende onderzoeken, ook over lange termijnschade onder jonge mensen. Ik zeg niet dat de waarheid zwart of wit is, maar dat het grote grijze gebied heftiger kan zijn dan mensen zich voorstellen.
Ik zou ook graag willen dat het allemaal wel meevalt en snap dat dat is waar veel mensen nu staan. Ik struggle ook met hoe ik kan zorgen dat mijn wereld niet te klein wordt, zeker na 15 jaar reizen voor werk en fun. Maar bagatelliseren is ook gevaarlijk
Mijn voorstel: laten we doen wat we kunnen en rekening houden met de mensen om ons heen (en niet alleen onszelf).
Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
In Spanje gaat het niet goed. Nu begint het aantal ziekenhuisopnamen ook flink te stijgen.
[..]
https://www.google.com/am(...)tml%3foutputType=amp
Ik hoop toch zo dat wij dit niet ook gaan zien hier.
Gevallen stijgen > ziekenhuisopnames stijgen > IC-opnames stijgen > doden stijgen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
In Spanje gaat het niet goed. Nu begint het aantal ziekenhuisopnamen ook flink te stijgen.
[..]
Hier in BG 726 in ziekenhuis (maar ziekenhuisopname mag altijd bij een infectie dus veel die er voor de zekerheid toch maar gaan liggen) Nog 60 op de IC, daar zijn nog circa 2200 plekken beschikbaar. Quarantaine bij binnenkomst bestaat zo goed als niet meer en nu moeten ook de inwoners van Zo ongeveer 3 van de laatste landen vanaf morgen geen negatieve testuitslag aan te tonen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Zijn er eigenlijk nog landen waar de ziekenhuizen/IC’s helemaal vol liggen?
1,5 meter is gewoon superieur.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:11 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂
Ik geloof niet dat je helemaal bij bent met hoe het leven in Spanje er momenteel op veel locaties uitziet maar ik zal je verklappen : er zijn weinig, zoals jij het heel hahahaha garpig noemt! Beflapjes en nog minder anderhalve meter.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:11 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Dan werken die beflapjes toch niet zoals het zou moeten 😂
Verkeersongevallen generen ook een significante zorgvraag. Ook voor mensen die risicomijdend zijn. Hetzelfde geldt voor roken of bijvoorbeeld alcohol. Normaal accepteren we ook een risico op andere infectieziekten, zoals inderdaad griep, waar in slechte jaren ook 10.000 mensen in een jaar aan dood gaan. Een griepprik heeft maar een beperkte effectiviteit.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Punt is, die dingen zijn niet besmettelijk, gaan dus niet als een lopend vuurtje door de samenleving en kunnen niet plotsklaps een dusdanig grote zorgvraag genereren dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.
Behalve griep, maar daar hebben we dus de griepprik voor.
Nee, want dat is niet besmettelijk. Een verkeersongeluk veroorzaakt er geen twee, dat weer zorgt voor vier, dat weer zorgt voor acht etc.quote:Op dinsdag 1 september 2020 00:13 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Verkeersongevallen generen ook een significante zorgvraag.
Spanje heeft 60.000 - 80.000 besmettingen per week, NL 3500.quote:Op maandag 31 augustus 2020 22:42 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat ze maar één ding willen. Datgene wat ze nu niet mogen, en straks waarschijnlijk ook niet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Burgemeesters willen vertier voor jongeren gaan aanbieden in de winter: https://www.telegraaf.nl/(...)jongeren-deze-winter
Dit lijkt mij een zeer goede zaak. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe de overheid dit denkt te gaan doen.
Verstandig wel. Er zijn wat feestjes en festivals in te halen. Misschien een extra event als ADE. Volledig betaald door de overheidquote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Burgemeesters willen vertier voor jongeren gaan aanbieden in de winter: https://www.telegraaf.nl/(...)jongeren-deze-winter
Dit lijkt mij een zeer goede zaak. Alhoewel ik mij wel afvraag hoe de overheid dit denkt te gaan doen.
Hebben ze dat verdiend dan?quote:Op dinsdag 1 september 2020 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Lolquote:
Datgene wat ze ondertussen al wekelijks in grote getalen doen zonder dat het terug te zien is in de cijfers.quote:Op dinsdag 1 september 2020 05:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze maar één ding willen. Datgene wat ze nu niet mogen, en straks waarschijnlijk ook niet.
Juist wel duidelijk in de cijfers terug te zien veel van die uitbraakjes komen steeds van feestende jongeren af.quote:Op dinsdag 1 september 2020 07:12 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Datgene wat ze ondertussen al wekelijks in grote getalen doen zonder dat het terug te zien is in de cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |