abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194825029
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Blijkbaar niet duidelijk dus
Als je nou woorden leert te interpreteren zal dat een hoop misverstanden schelen.
pi_194825048
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je nou woorden leert te interpreteren zal dat een hoop misverstanden schelen.
Interpretatie is juist de grootste oorzaak van misverstanden
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 11:57:03 #153
236264 crew  capricia
pi_194825106
Doe dat lekker per DM. En hou het hier een beetje gezellig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 1 september 2020 @ 11:57:34 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825123
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:57 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Doe dat lekker per DM. En hou het hier een beetje gezellig.
[/modbreak]
^O^
pi_194825147
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Wat ik al eerder zei, veel mensen vrij, feestjes, drankjes, BBQ met veel mensen (hier was in de straat verderop zelfs een straatfeest gaande met pak hem beet 50 man begin augustus), jongeren die vrij waren en niet op vakantie gingen maar lekker samenzitten etc.

Maar nogmaals, wat is er zo erg aan geweest?
Als je landelijk zo weinig besmettingen registreert moet er toch uiteindelijk ergens verse aanwas vandaan komen? Waarom dan niet van mensen die landen bezoeken waar het toen kut was, zoals regio's in Spanje, dat toen al gewoon het predicaat oranje verdiende maar pas veel later kreeg.

Of het problematisch gaat zijn zal nog moeten blijken, je hebt in elk geval een behoorlijk aantal besmettelijke mensen rondlopen vergeleken met 3 maanden geleden.

Korte termijn ik elk geval voor bepaalde sectoren is dat het al want een aantal beoogde maatregelen die per 1 september zouden worden teruggedraaid kunnen door de huidige situatie geen doorgang krijgen.
blablablabla
pi_194825261
Nu de vakanties voorbij zijn zou je dus eigenlijk een daling verwachten in plaats van dat het mis zou gaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194825285
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu de vakanties voorbij zijn zou je dus eigenlijk een daling verwachten in plaats van dat het mis zou gaan.
De vakantie is pas sinds deze week officieel over dus dat kun je pas volgende week of de week erop zien.
pi_194825303
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:07 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

De vakantie is pas sinds deze week officieel over dus dat kun je pas volgende week of de week erop zien.
Ik zeg ook nergens dat ik dat vandaag verwacht.
In Southern Sun
pi_194825324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je landelijk zo weinig besmettingen registreert moet er toch uiteindelijk ergens verse aanwas vandaan komen? Waarom dan niet van mensen die landen bezoeken waar het toen kut was, zoals regio's in Spanje, dat toen al gewoon het predicaat oranje verdiende maar pas veel later kreeg.

Of het problematisch gaat zijn zal nog moeten blijken, je hebt in elk geval een behoorlijk aantal besmettelijke mensen rondlopen vergeleken met 3 maanden geleden.

Korte termijn ik elk geval voor bepaalde sectoren is dat het al want een aantal beoogde maatregelen die per 1 september zouden worden teruggedraaid kunnen door de huidige situatie geen doorgang krijgen.
Stonden er nog versoepelingen voor 1 september dan? Of zijn dat die nachtclubs/discotheken? Dat was toch alleen dat ze tot die datum gesloten moesten blijven en dan kijken of deze sluiting verlengd zou worden. Volgens mij was het niet zo dat ze dan open mochten en nu opeens niet meer.

Ik vraag mij trouwens ook af of je wel verse aanwas nodig hebt, ik denk dat als je (zoals ik in dat coronadashboard zie) half juli 9000 besmettelijke personen hebt je zo aan de cijfers kunt komen die je zag ontstaan eind juli. Gewoon door feestjes, groepjes jongeren op straat, BBQ etc.
pi_194825354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:07 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Dit is al de derde week na de vakantie voor het noorden (inclusief Amsterdam), dan zou je daar toch wat moeten zien gebeuren?
pi_194825374
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zou zomaar kunnen, of het laait weer op straks omdat we massaal weer binnen gaan zitten. Het punt is een beetje dat we het heel goed voor elkaar hadden en dat toch weer uit handen hebben gegeven.
blablablabla
pi_194825393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, of het laait weer op straks omdat we massaal weer binnen gaan zitten. Het punt is een beetje dat we het heel goed voor elkaar hadden en dat toch weer uit handen hebben gegeven.
Dat was je punt niet. Je punt was dat 'als het straks mis gaat' we dat aan onszelf te wijten hebben omdat we op vakantie gaan tijdens een pandemie. En aangezien Noord en Zuid al weer eventjes terug zijn en we dat niet in de cijfers zien vind ik dat een rare constatering.
In Southern Sun
pi_194825402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

Besmettingen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Testen:

[ afbeelding ]

70.000 -80.000 tests afgenomen in week 27 of 28, afhankelijk waar je begint te rekenen en (ruim) onder de 100 besmettingen. Als je dan op 140.000 zit spreek je maximaal over een verdubbeling van het aantal tests, een vertienvoudiging zoals we gezien hebben half augustus valt daar dus niet mee te rechtvaardigen.
Ik zie dit anders, het resultaat van contact tracing en daarmee gepaard gaande cumulatieve effect van contact op contact besmetting wat in beeld komt.

Wanneer je dan ziet dat we al even op telkens 500 besmettingen PD zitten, is de verspreiding enorm aan het afnemen heden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:14:14 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie dit anders, het resultaat van contact tracing en daarmee gepaard gaande cumulatieve effect van contact op contact besmetting wat in beeld komt.

Wanneer je dan ziet dat we al even op telkens 500 besmettingen PD zitten, is de verspreiding enorm aan het afnemen heden.
Het lijkt zich heel lineair te verspreiden nu, al wekenlang. En dat op landelijk niveau.
pi_194825529
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef Za het volgende:

[..]

Maar ondertussen is wel de regel er bijgekomen dat je maar met 6 man mag samenkomen bij mensen thuis en een registratieplicht bij de horeca. In feite hebben we dus al gewoon een stap terug moeten doen t.o.v. juni/juli, is er meer getest maar de cijfers blijven weliswaar niet direct zorgwekkend maar wel matig.

Hou mijn hart vast als we over een paar maanden weer massaal verkouden en grieperig zijn en letterlijke alle activiteiten zich naar binnen gaan verplaatsen en de ramen dicht moeten.
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:22:46 #166
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194825565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar ondertussen is wel de regel er bijgekomen dat je maar met 6 man mag samenkomen bij mensen thuis en een registratieplicht bij de horeca.
Nou ja... registratieplicht. Een horecazaak is verplicht er naar te vragen maar je bent niet verplicht om (juiste) info te geven.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_194825601
quote:
19s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nou ja... registratieplicht. Een horecazaak is verplicht er naar te vragen maar je bent niet verplicht om (juiste) info te geven.
Plicht vanuit de ondernemer bedoelde ik, je bent überhaupt als klant niet verplicht je gegevens achter te laten als je dat echt niet wil en men mag je dan niet weigeren.
blablablabla
pi_194825689
Gelukkig zijn we goed voorbereid :)

quote:
"Het aanleggen van een nieuw ventilatiesysteem is op zo’n korte termijn volgens expert Froukje van Dijken geen haalbare kaart. “Als je het goed wilt doen, ben je daar wel een jaar aan kwijt”, zegt ze. Scholen kunnen wel andere maatregelen treffen. "

"Met jas en sjaal om de klas in
Ook de ramen openhouden tijdens de kou, sluiten de scholen niet uit. “Uiteindelijk kan het zo zijn dat als het kouder wordt, dat we ramen openhouden, de verwarming hoog zetten en leerlingen vragen hun jas en sjaal aan te houden om te voorkomen dat ze verkouden worden”, zegt rector Rob Fens. "

https://www.rijnmond.nl/n(...)t-jas-aan-in-de-klas
Lekker Co2 vriendelijk o|O
blablablabla
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:31:14 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825690
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar ondertussen is wel de regel er bijgekomen dat je maar met 6 man mag samenkomen bij mensen thuis en een registratieplicht bij de horeca. In feite hebben we dus al gewoon een stap terug moeten doen t.o.v. juni/juli, is er meer getest maar de cijfers blijven weliswaar niet direct zorgwekkend maar wel matig.

Hou mijn hart vast als we over een paar maanden weer massaal verkouden en grieperig zijn en letterlijke alle activiteiten zich naar binnen gaan verplaatsen en de ramen dicht moeten.
Die 6 man thuis is gewoon een advies en geen regel.
pi_194825749
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die 6 man thuis is gewoon een advies en geen regel.
Dus?
Omdat het niet in een wet verankerd ligt hoeven we ons er ook niet aan te committeren?
blablablabla
pi_194825796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus?
Omdat het niet in een wet verankerd ligt hoeven we ons er ook niet aan te committeren?
Er zijn genoeg mensen die denken dat je onbeperkt hard mag rijden zo lang er niet geflitst wordt...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:35:44 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194825801
quote:

[..]

Dus?
Die 6 is een leuk nummer natuurlijk - waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde woonruimte oid - maar als jij een enorme tuin hebt zie ik niet in waarom je niet 10 of 12 man zou kunnen uitnodigen. En als je op een klein flatje woont zullen het er 3 of 4 zijn.

Mensen mogen imo ook zelf nog wel nadenken, Vadertje Staat hoeft niet alles voor te kauwen.
pi_194825813
quote:

[..]

Dus?
Maar aan ramen dicht in de winter wel?
pi_194825948
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die 6 is een leuk nummer natuurlijk - waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde woonruimte oid - maar als jij een enorme tuin hebt zie ik niet in waarom je niet 10 of 12 man zou kunnen uitnodigen. En als je op een klein flatje woont zullen het er 3 of 4 zijn.

Mensen mogen imo ook zelf nog wel nadenken, Vadertje Staat hoeft niet alles voor te kauwen.

Dat is ook allemaal toegelicht door Rutte tijdens die persco. Punt is dat die maatregel of feitelijk het "dwingende advies" er primair dankzij de toegenomen besmettingen wel is gekomen.

Voor chaos hoef je allang niet meer bang te zijn maar elke vrijheidsbeperkende maatregel is er in deze fase een teveel. Terwijl je voor de vakanties je shit gewoon prima op orde had hier.
blablablabla
pi_194825981
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:36 schreef alpeko het volgende:

[..]

Maar aan ramen dicht in de winter wel?
Er is geen dwingend advies uitgegeven over ramen of ventilatie, scholen bedenken dat zelf. Alleen zijn ze daar drie weken geleden bij het heropenen van de scholen maar eens mee begonnen, terwijl dit virusgrapje al sinds maart speelt en er dus al veel meer gerealiseerd had kunnen worden aangaande deugdelijke ventilatie aanbrengen..
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')