Heb je daar bewijs van?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind nog steeds dat ik in mijn recht sta omdat Amazon mij beloofd heeft dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen.
quote:
quote:en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (daar heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
Het was een hele mooie aanbiedingquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Waarom niet gewoon geannuleerd en teruggestuurd?
Dat inderdaad, ze moeten je in het Nederlands aanschrijven en daarbij moet een consument ook voor de rechtbank gedaagd worden in eigen land (Europees recht).quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan.
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik koos er vervolgens voor om de automatische incasso terug te storten op mijn rekening en handmatig het bedrag aan Amazon over te maken minus 100 euro. Dit heb ik gemaild en heb aangegeven dat ze mijn tegoedbon t.w.v. 100 euro hiermee ongedaan kunnen maken.
ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaanquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt mequote:Op maandag 31 augustus 2020 14:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaan
Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Omdat ik uit ervaring weet dat wanneer je op je strepen gaat staan, het lastiger is (zo niet onmogelijk) om je gelijk te halen als ze niks meer van je hoeven.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Een automatische incasso kun je storneren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurtquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik belde vervolgens weer met Amazon, waarop het voorstel werd gedaan het artikel toch voor de verhoogde prijs te kopen, en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (dat heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Maar 200 euro is geld, een tegoedbon niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.
Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.quote:Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Zelf een incassobureau inschakelen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?
[..]
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
Bedankt Delanoquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.
Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Pas als een officiële gerechtsdeurwaarder jou daarvoor laat verschijnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Ja? En die bedrijven weten zeker niet dat incassobureaus ook maar tandeloze tijgers zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zelf een incassobureau inschakelen.
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.
Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
Hier gaan ze natuurlijk wel een punt van maken. Want ondertussen heb je en 200 door de storno en ongetwijfeld nog de tegoedbon in je account.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
En dan laat TS de schriftelijke toezegging zien waarin Amazon belooft hem ¤200 terug te geven en de bankafschriften waarin hij maar ¤100 terug krijgt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Hier gaan ze natuurlijk wel een punt vam maken. Want ondertussen heb je en 200 door de storno en ongetwijfeld nog de tegoedbon in je account.
Ben ik ook geenzins van planquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
Natuurlijk kan dat. Maar dit is vast (nog) niet gebeurd. Ik zeg niet dat TS daardoor in z'n ongelijk staat, maar dat ze hier wel een punt van gaan maken. En terecht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
En wat zou het uitmaken als ze hier een punt van maken?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:19 schreef baskick het volgende:
Natuurlijk kan dat. Maar dit is vast (nog) niet gebeurd. Ik zeg niet dat TS daardoor in z'n ongelijk staat, maar dat ze hier wel een punt van gaan maken. En terecht.
Behalve dus impliciet aan TS om die bon niet te besteden, niets. Het zou zuur zijn als die bij een eerstvolgende bestelling automatisch als betaalmethode geselecteerd wordt. Dan sta je later m.i. een stuk minder sterk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En wat zou het uitmaken als ze hier een punt van maken?
De oplossing voor die tegoedbon is dat Amazon deze annuleert, dat kan TS niet voor hen doen.
Je zou idd denken dat je daar vanuit mag gaan. Maar misschien kun je hier iets over terugvinden in de voorwaarden van Amazon? Dat ze er iets in hebben staan over de manier van terugbetalen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Als ik een winkel binnenloop ga ik geen voorwaarden lezen. Jij?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je zou idd denken dat je daar vanuit mag gaan. Maar misschien kun je hier iets over terugvinden in de voorwaarden van Amazon? Dat ze er iets in hebben staan over de manier van terugbetalen.
Koop op afstand =/= fysieke winkel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als ik een winkel binnenloop ga ik geen voorwaarden lezen. Jij?
Koop op afstand is niet van toepassing want TS wil niet ontbinden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
op voorwaarde dat Amazon hem daarna de verhoging zou terugbetalen.
De afspraak was terugbetalen, niet verrekenen met een toekomstige bestelling.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
Ik begrijp je reactie nietquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Twrugbetalen doe je in geld.. Niet in Amazon credits. Want dan kan ik er niet mee doen wat ik wil.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
Ze hebben de dwangsom inmiddels dus verhoogd met 70 euro incassokostenquote:Op maandag 31 augustus 2020 18:04 schreef Confetti het volgende:
Dus Amazon heeft 100 euro te goed van jou en jij hebt een vordering van 100 euro op Amazon (de cadeaubon). Je zou kunnen stellen dat je hun schuld aan jou verrekend met wat je aan hun verschuldigd bent.
Onzin, het duurt hooguit wat langer en je moet er iets meer moeite voor doen om het fatsoenlijk af te handelenquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
Precies datquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Jazeker, jij ook?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Jazeker van niet.quote:
Nou TS heeft gebeld en ze herinnerd aan de gemaakte afspraak. Wat heeft hem dat precies opgeleverd dan?quote:Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!
Doe eens een beroep op je RBVquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:13 schreef Zelva het volgende:
En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
a) Dan moet je die wel hebbenquote:
a) Die niet hebben is zelden slimquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
a) Die niet hebben is zelden slim
De meesten zitten er toch echt boven.quote:b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.quote:c) prima, daar ben je voor verzekerd.
Wat een onzin. Zij houden zich niet aan de afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Als jouw uurloon het achter een aankoop aan gaan rechtvaardigd, moet je dat vooral doen. De tijd die je daar aan kwijt bent inclusief ergernissen kunnen ze het bijna beter houden. Arbeidsconflicten en aansprakelijkheid nog daargelaten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.
[..]
De meesten zitten er toch echt boven.
[..]
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:57 schreef zatoichi het volgende:
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...
Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Tis net of niemand kan lezen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef blackmirror het volgende:
[..]
En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver...
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:24 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.
En de juridische kosten die Amazon maakt om ¤100 van TS te krijgen maakt TS weer om ¤100 van Amazon te kirjgen.
Die kun je dan ook weer tegen elkaar wegstrepen.
Ik ben bang dat de uiteindelijke kosten die er gemaakt zullen worden voor de rechtszaak en incasso niet allemaal door Amazon zullen moeten worden betaald. Naast het feit dat ik denk dat Amazon niet fout heeft gehandeld (ja, weet dat meerendeel het niet met mij eens is) zal een rechter mogelijk tot een salomons oordeel komen en dan gaan de kosten voor de rechtbank door twee. Dan ben je meer kwijt dan je lief is door een zeer principiele opstelling.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan.
Dit idd. Zolang ze nog geld van je tegoed hebben willen ze nog wel dingen regelen. Andersom niet en is het altijd gedoe. Laat ze maar werken voor het geld en zelf een rechtszaak beginnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.
Het is amazon die hier op eigen houtje besluit niet aan een overeenkomst te voldoen en een alternatief te bieden, waar TS nooit mee akkoord is gegaan. Waarom zou TS dan opeens rekening moeten gaan houden met hun automatische processen?
TS heeft nu het recht aan zijn kant en het geld in zijn zak. Als hij jullie advies volgt had hij het recht aan zijn kant, zonder geld en mocht hij het dan lekker uitzoeken. Dat is enkel in het belang van bedrijven die hun klanten de bureaucratische molen in kunnen sturen, tot een deel het van ellende maar opgeeft.
Jep, en zoals ik ook al opmerkte: als consument moeten ze je bij jouw eigen kantongerecht voor de rechter slepen. Dus ze mogen lekker in Nederland komen procederen, volgens Nederlands recht en in de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Kan je de inhoud van je schriftelijke bewijs dat je die 200 terug zou krijgen hier posten? Daar staat of valt deze zaak mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.
Toen ik nieuwe bestelling deed 1200 euro. 200 euro van die 1200 euro zou ik terug krijgen. Echter kreeg ik maar 100 euro terug ipv 200 euro. Die andere 100 euro kreeg ik in de vorm van een kortingsbon.
Daarom heb ik die 1200 euro laten terugstorten op mij rekening en 1100 euro overgemaakt.
Maar ze willen dus nog steeds die 100 euro van me.
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.quote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.
TS is op eigen houtje aan het compenseren gegaan. Dat ontslaat hem niet van de betalingsverplichting van de tweede aankoop.
Als die aankoop 1000 euro was kan je niet zomaar 900 betalen omdat je meent nog 100 euro tegoed te hebben van Amazon.
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doenquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
🙄quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.
Want? Storneren ist verboten?quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Oei, tot nu toe had je telkens gelijk maar hier ga je de mist in. Amazon meent geen recht te hebben op 100 euro extra.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Nee maar dat zegt ook niemand. Het is alleen niet handig en leid tot veel meer ellendequote:
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.
Dus de aankoop was ¤1000. Dat was het bedrag wat op de factuur zou komen te staan en ingehouden zou worden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.
Niet netjes van Amazon dat ze stommetje spelen maar hun standpunt is duidelijk nu ze de zaak uit handen hebben gegeven.
negeer anders hen die niet de tijd nemen het topic te lezenquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
nee, ook jij leest niet goedquote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:32 schreef Viesdik het volgende:
Willen mensen aub lezen en niet allerlei aannames doen. anders kan je hier beter wegblijven
Neequote:Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
quote:
Is toch al gegeven?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Ik denk omdat mensen vragen naar reeds gegeven informatie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:48 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dan beoordelen hoe sterk je staat en wat je zoal kan doen? Als het gaat om je privegegevens kan je deze toch weghalen? Of kan je aangeven waarom je dat niet wil tonen?
Jawel hoor, als je het terug brengt naar de basis komt het daar wel op neer. Jij hebt het afgesproken aankoopbedrag volledig voldaan, maar nu willen ze toch nog 100 euro van jou hebben?quote:
Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef baskick het volgende:
[..]
Is toch al gegeven?
[..]
[..]
Ik denk omdat mensen vragen naar reeds gegeven informatie.
Doe mij en de rest van FOK een lol en blijf weg uit dit topic.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.
Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
Omdat?quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:13 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Doe mij en de rest van FOK een lol en blijf weg uit dit topic.
Tis geen cadeaubon, het is tegoed welke op zijn account is bijgeschreven. En waarom houden jullie allemaal vol dat Amazon het via de originele betaalmethode terug moest boeken terwijl Amazon dit helemaal niet zo heeft afgesproken? TS had zwart op wit moeten vragen dat het volledig naar de originele betaalmethode teruggeboekt gaat worden. Leergeld voor de volgende keer.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je het terug brengt naar de basis komt het daar wel op neer. Jij hebt het afgesproken aankoopbedrag volledig voldaan, maar nu willen ze toch nog 100 euro van jou hebben?
En leuk dat er nog een cadeaubon tussen door komt fietsen, maar die kunnen ze a) zo intrekken en b) staat niet op gelijke voet met een betaling in geld
Ze waren gewoon net iets slimmer dan TS.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?
[..]
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
200 euro is 200 euro, niet 100 euro + 100 euro tegoedbon. Er is afgesproken in een valuta (200euro) terug te betalen, kun jij alles wel leuk heel breed gaan interpreteren maar dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.
Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
Bingo, eindelijk iemand die het doorheeft. Nu TS en al die anderen nog.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze waren gewoon net iets slimmer dan TS.
Door de toezegging vaag te houden.
Had gewoon iets leuks gekocht voor 100 euro. Daar vind je altijd wel iets wat je vroeg of laat kunt gebruiken.
TS zoekt mensen die met hem meepraten.quote:
Kijk, wat mij betreft had TS gewoon die 200 teruggestort moeten krijgen, dat is het punt niet. Het punt is dat Amazon niet heeft gezegd HOE hij dat ging terugkrijgen, en ja Amazon heeft hem afgescheept met tegoed en valuta. Zelfs na gesprekken met Amazon wilden ze dit niet anders oplossen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
200 euro is 200 euro, niet 100 euro + 100 euro tegoedbon. Er is afgesproken in een valuta (200euro) terug te betalen, kun jij alles wel leuk heel breed gaan interpreteren maar dat slaat nergens op.
Die tegoedbon heeft TS niet om gevraagd en die mogen ze dan ook houden, dat ze die tegoedbon hebben gegeven is niet de afspraak met TS, dan moet je niet gaan doen dat TS meer heeft ontvangen en daarom fout zit o.i.d.
Je bent niet strafbaar als iemand teveel naar je overmaakt of wel!? Kom nou.
Dan is niet de afspraak en als dat op papier staat heb je voldoende bewijs voor dat alles en sta je in je recht, akkoord?quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:31 schreef blackmirror het volgende:
Kijk, wat mij betreft had TS gewoon die 200 teruggestort moeten krijgen, dat is het punt niet. Het punt is dat Amazon niet heeft gezegd HOE hij dat ging terugkrijgen, en ja Amazon heeft hem afgescheept met tegoed en valuta. Zelfs na gesprekken met Amazon wilden ze dit niet anders oplossen.
Dat was wel de afspraak, lees de quote hieronder.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan is niet de afspraak en als dat op papier staat heb je voldoende bewijs voor dat alles en sta je in je recht, akkoord?
TS had moeten laten vastleggen dat hij de gehele bedrag op zijn bank had willen krijgen. Juist door deze vage omschrijving gaat hij de mist in.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Bullshit. Amazoncrediet is geen geld. Dus als ze hebben gezegd dat hij 200 euro terugkrijgt (en dat is wat TS aangeeft dus daar ga ik vanuit) dan doet Amazon het hier niet volgens afspraak. Ik kan toch ook niet tegen jou zeggen, en in dit voorbeeld doen we even alsof ik timmerman ben, 'je krijgt 100 euro van mij' en vervolgens zeggen 'hier heb je 50, de rest krijg je als tegoedbon voor timmerwerk.'quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:19 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.
Netjes is het zeker niet, ik ben hier de vijand niet. Ik kijk puur naar de bewijslast en naar 1 kant van het verhaal want meer heb ik niet. Ik heb genoeg juridisch gedoe meegemaakt en weet wel hoe bewijslast gebruikt/misbruikt kan worden voor of tegen je en dat het belangrijk is wat je zwart op wit heb staan.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bullshit. Amazoncrediet is geen geld. Dus als ze hebben gezegd dat hij 200 euro terugkrijgt (en dat is wat TS aangeeft dus daar ga ik vanuit) dan doet Amazon het hier niet volgens afspraak. Ik kan toch ook niet tegen jou zeggen, en in dit voorbeeld doen we even alsof ik timmerman ben, 'je krijgt 100 euro van mij' en vervolgens zeggen 'hier heb je 50, de rest krijg je als tegoedbon voor timmerwerk.'
Lees ‘negeer iedereen die iets zegt dat niet in mijn straatje past’quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:29 schreef Viesdik het volgende:
[..]
negeer anders hen die niet de tijd nemen het topic te lezen
Dat is precies mijn punt. Je kan niet lezenquote:Op dinsdag 1 september 2020 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lees ‘negeer iedereen die iets zegt dat niet in mijn straatje past’
Eens dat het gunnen betreft, want er was geen recht op geld terug de aanbiedingsprijs. Ze zijn vaag geweest, als in incompleet. Toch lijkt het me niet onredelijk dat TS aannam dat de terugbetaling in euro's kwam en niet in de vorm van tegoed. Of was volgens dezelfde redenering het opsturen van x kilo oud ijzer ter waarde van het bedrag ook goed, want vertegenwoordigt óók dezelfde waarde?quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:44 schreef obligataire het volgende:
Ik heb geen aandelen Amazon, maar.........
1. TS heeft zelf de fout gemaakt het verkeerde verzendadres in te vullen.
2. Amazon geeft het juiste advies de order te annuleren.
3. TS wil graag alsnog bestellen, maar wel voor de oorspronkelijke actieprijs die blijkbaar al verlopen was.
4. Amazon gunt TS alsnog de actieprijs, ondanks dat de actie blijkbaar al verlopen was.
5. Amazon zegt 200 euro restitutie toe, maar zegt niet hoe , kan dus als cash of in natura zijn.
6. Amazon had evengoed voor 200 euro aan voucher kunnen geven, maar kiezen voor 50:50
7. Amazon heeft 100 euro overgemaakt en de voucher verstuurd.
ik heb op èèn zinnetje na geem mailwisseling gezien. Ik weet het dus niet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 16:11 schreef baskick het volgende:
Ze zijn vaag geweest, als in incompleet. Toch lijkt het me niet onredelijk dat TS aannam dat de terugbetaling in euro's kwam en niet in de vorm van tegoed.
Terugbetalen doe je in euro's en niet in flippo's.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.
Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
Ik neem aan dat TS dat ene specifieke zinnetje letterlijk hier neer heeft gezet omdat dat alle relevante communicatie aangaande de toezegging is. Maar fair enough, dat is een aanname mijnerzijds,quote:Op dinsdag 1 september 2020 16:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik heb op èèn zinnetje na geem mailwisseling gezien. Ik weet het dus niet.
ik heb bij Amazon ook wel kortingen gekregen. Altijd in de vorm van een tegoed. Dit was voor mij altijd duidelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2020 16:25 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik neem aan dat TS dat ene specifieke zinnetje letterlijk hier neer heeft gezet omdat dat alle relevante communicatie aangaande de toezegging is. Maar fair enough, dat is een aanname mijnerzijds,
Ik vermoed dat als in de mail had gestaan dat de ¤200 deels in cash en deels in tegoed werd uitgekeerd, TS dit topic niet op deze manier had geopend. Maar het kan inderdaadquote:Op dinsdag 1 september 2020 16:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik heb bij Amazon ook wel kortingen gekregen. Altijd in de vorm van een tegoed. Dit was voor mij altijd duidelijk.
Ik denk dus dat TS toch nog wat relevante informatie heeft gemist.
Ik ben het met je eens dat het staat of valt bij de verwoording, maar zolang Amazon niet expliciet aangegeven heeft dat een deel in tegoedbonnen wordt terugbetaald (kan ook een verwijzing naar de algemene voorwaarden zijn waarin zoiets staat aangegeven) dan heeft TS het recht gewoon aan zijn kant. Amazon kan niet eenzijdig besluiten dat tegoedbonnen ook wel voldoen. Het is geen wettig betaalmiddel.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:19 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.
Prijs terugbetalen is in normale mensen taal gewoon het geld terugstorten dat weet je?quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:37 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Dat was wel de afspraak, lees de quote hieronder.
[..]
TS had moeten laten vastleggen dat hij de gehele bedrag op zijn bank had willen krijgen. Juist door deze vage omschrijving gaat hij de mist in.
Prima hoor wat jij wilt, ik ben er wel klaar mee. Veel plezier met je incasso trajectquote:Op dinsdag 1 september 2020 15:37 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Je kan niet lezen
Ik begin een winkel en betaal mensen het wisselgeld dan in chocoladesigaretten. Hadden ze maar expliciet moeten vermelden dat ze euro's terug hadden gewildquote:Op dinsdag 1 september 2020 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prijs terugbetalen is in normale mensen taal gewoon het geld terugstorten dat weet je?
quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:31 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik begin een winkel en betaal mensen het wisselgeld dan in chocoladesigaretten. Hadden ze maar expliciet moeten vermelden dat ze euro's terug hadden gewild
Hier is net zo goed sprake van een betaling, alleen deels in natura. Wordt dan een semantisch spelletje en juridisch zal het daar op uitdraaien. Met daarnaast een oplopende vordering op TS.quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prijs terugbetalen is in normale mensen taal gewoon het geld terugstorten dat weet je?
Je kan niet op eigen houtje bepalen een betaling in natura te voldoen. Dus dat wordt zeker geen semantisch spelletje. Juridisch heb je gewoon geen poot om op te staan, als je een betaling voldoet in een afwijkende methode die niet vooraf overeengekomen is.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hier is net zo goed sprake van een betaling, alleen deels in natura. Wordt dan een semantisch spelletje en juridisch zal het daar op uitdraaien. Met daarnaast een oplopende vordering op TS.
Hij wordt nu toch ook van het kastje naar de muur gestuurd of niet? Nu met stress aan je kop van een incassobureau. Ook al zit je niet fout, je krijgt nu een hoop gezeik. Ik zou Amazon liever de pis lauw maken zonder stress van een incassobureau.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
Das niet wat je mag verwachten, geen idee waarom jullie denken dat de consument niet wordt beschermd door de wet maar dit is gewoon niet normaal en niet wat je mag verwachten bij terugbetalen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hier is net zo goed sprake van een betaling, alleen deels in natura. Wordt dan een semantisch spelletje en juridisch zal het daar op uitdraaien. Met daarnaast een oplopende vordering op TS.
Dat zal gewoon van de credidcard zijn geincasseerd en de ICS zal dan contact met je opnemen om een laatste betaling te doen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:03 schreef Folkwin het volgende:
Zo moet er bij mij nog 385 EUR - 112 EUR geïncasseerd worden. Zouden ze 11 augustus doen.. nooit meer wat van gehoord.
Creditcard is ondertussen opgezegd ivm overstap bank.
Ben benieuwd of dat nog een staartje gaat krijgen.
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.quote:Op dinsdag 1 september 2020 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Terugbetalen doe je in euro's en niet in flippo's.
Als het niet gespecificeerd is het geld en niet iets anders.
Nee dat klopt, als amazon failliet gaat heb je meer aan flippo 's. Een tegoedbon is geen geld.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.
Desnoods had hij die 2e aankoop kunnen terugsturen (vaak kan dat zonder opgaaf van redenen) en dan had hij het geld ook terug gehad.
Maar nee, liever stoere praat en onbezonnen acties. Die schuld aan het incassobureau loopt met rente en kosten op, tot misschien wel 300 ''a 400 euro. En een loonbeslag op uitkering of loon. Lekker dan.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Gezond verstand gebruiken is handiger.
Daar denkt Amazon dus blijkbaar anders over. Ik vermoed dat een partij als Amazon wel weet wat ze doet. En een leger aan juristen en invorderingsspecialisten klaar heeft staan of het af te dwingen. Als particuliertje dat op Fok om advies moet komen vragen, maak je geen schijn van kans. Ik vind trouwens dat mensen in het topic wel erg makkelijk aannemen dat TS in zijn recht staat zonder het volledige verhaal te kennen (hoor en wederhoor).quote:Op woensdag 2 september 2020 09:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]Maar de schuld loopt niet op want hij heeft geen schuld.
Nee TS wordt nu nergens heengestuurd. Amazon werkt niet fatsoenlijk mee, maar in principe hoeft hij helemaal niets meer van ze. Dus hoeft hij enkel te reageren met het bewijs dat hij in zijn recht staat. Iedere keer dat zij niet reageren staat zijn zaak sterker. Had hij nu het geld nog niet mocht hij eerst nog eens gaan uitvogelen bij welke afdeling van Amazon hij precies terechtmoet.quote:Op dinsdag 1 september 2020 23:13 schreef SwitchSwatch het volgende:
[..]
Hij wordt nu toch ook van het kastje naar de muur gestuurd of niet? Nu met stress aan je kop van een incassobureau. Ook al zit je niet fout, je krijgt nu een hoop gezeik. Ik zou Amazon liever de pis lauw maken zonder stress van een incassobureau.
Tegoedbonnen hebben 0,0 waarde. Het is enkel een belofte van een bedrijf. En waarom zou TS die in hemelsnaam inlossen, als dat bedrijf hun afspraken niet nakomt?quote:Op woensdag 2 september 2020 09:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.
Desnoods had hij die 2e aankoop kunnen terugsturen (vaak kan dat zonder opgaaf van redenen) en dan had hij het geld ook terug gehad.
Maar nee, liever stoere praat en onbezonnen acties. Die schuld aan het incassobureau loopt met rente en kosten op, tot misschien wel 300 ''a 400 euro. En een loonbeslag op uitkering of loon. Lekker dan.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Gezond verstand gebruiken is handiger.
Amazon misbruikt hun positie en het gevoel dat dat oproept bij een 'particuliertje dat advies moet vragen op FOK!' om consumentenrechten te schenden en jullie advies is: 'geef ze gewoon wat ze willen'.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef obligataire het volgende:
Ik heb situaties gezien dat een kleine schuld opliep tot astronomische hoogte als gevolg van rente en kosten.
Vandaar dat de meesten doorgaans eieren voor hun geld kiezen.....
Ik heb in mijn eentje tegen bol.com gestaan, 3 verschillende incassobureaus tegen mij gehad met dreigementen etc.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar denkt Amazon dus blijkbaar anders over. Ik vermoed dat een partij als Amazon wel weet wat ze doet. En een leger aan juristen en invorderingsspecialisten klaar heeft staan of het af te dwingen. Als particuliertje dat op Fok om advies moet komen vragen, maak je geen schijn van kans. Ik vind trouwens dat mensen in het topic wel erg makkelijk aannemen dat TS in zijn recht staat zonder het volledige verhaal te kennen (hoor en wederhoor).
Ik heb situaties gezien dat een kleine schuld opliep tot astronomische hoogte als gevolg van rente en kosten.
Vandaar dat de meesten doorgaans eieren voor hun geld kiezen.....
Ga TS maar helpen dan. Dat zal hij nodig hebben. Ik lees wel hoe het afgelopen is.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb in mijn eentje tegen bol.com gestaan, 3 verschillende incassobureaus tegen mij gehad met dreigementen etc.
Guess who won? Me.
Zij varen wel bij mensen die bang zijn. Als je gelijk hebt heb je gelijk.
Dan komt het vanzelf bij de rechter. Dat is wat ts wil 🤷♂️quote:Op woensdag 2 september 2020 09:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een tegoedbon is even iets anders dan een flippo. TS had met de tegoedbon simpel iets leuks kunnen uitzoeken op de site van Amazon en dan was het klaar geweest.
Desnoods had hij die 2e aankoop kunnen terugsturen (vaak kan dat zonder opgaaf van redenen) en dan had hij het geld ook terug gehad.
Maar nee, liever stoere praat en onbezonnen acties. Die schuld aan het incassobureau loopt met rente en kosten op, tot misschien wel 300 ''a 400 euro. En een loonbeslag op uitkering of loon. Lekker dan.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Gezond verstand gebruiken is handiger.
Doe ik al, thanks.quote:Op woensdag 2 september 2020 11:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ga TS maar helpen dan. Dat zal hij nodig hebben. Ik lees wel hoe het afgelopen is.
?? Eerst zeg je dat de bon 0,0 waarde heeft, en vervolgens dat hij hem zou kunnen inlossen als hij dat zou willen?quote:Op woensdag 2 september 2020 10:17 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]Tegoedbonnen hebben 0,0 waarde. Het is enkel een belofte van een bedrijf. En waarom zou TS die in hemelsnaam inlossen, als dat bedrijf hun afspraken niet nakomt?
quote:Op woensdag 2 september 2020 14:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
?? Eerst zeg je dat de bon 0,0 waarde heeft, en vervolgens dat hij hem zou kunnen inlossen als hij dat zou willen?
quote:Het is enkel een belofte van een bedrijf.
Dat is prima, maar ik zou er niet op wachten, gezien ik zelf nooit zaken met Amazon zou doen.quote:Zullen we afspreken dat als jij (of iemand anders hier die vindt dat deze bon geen waarde heeft) ooit een tegoedbon krijgt van Amazon, dat ik hem dan krijg?
Kleine kanttekening: ik zou er dagtekening van makenquote:Op dinsdag 1 september 2020 17:00 schreef Viesdik het volgende:
Binnen 10 werkdagen ná kanttekening brief een reactie in het Nederlands verwacht.
Stay tuned
Dat jaquote:Op woensdag 2 september 2020 16:50 schreef bami_haar het volgende:
[..]
Kleine kanttekening: ik zou er dagtekening van maken
Mijn ervaring met grote bedrijven en incassobureau's is juist dat ze maar wat aan rotzooien omdat ze toch te groot zijn om aangepakt te worden.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar denkt Amazon dus blijkbaar anders over. Ik vermoed dat een partij als Amazon wel weet wat ze doet.
Ja en die juristen zullen zeggen dat ze vordering moeten afschrijven want het is de moeite niet en de hij is op zijn minst twijfelachtig. Sowieso geldt NL recht dus dat maakt het al veel gecompliceerder en nog minder de moeite.quote:En een leger aan juristen en invorderingsspecialisten klaar heeft staan of het af te dwingen. Als particuliertje dat op Fok om advies moet komen vragen, maak je geen schijn van kans. Ik vind trouwens dat mensen in het topic wel erg makkelijk aannemen dat TS in zijn recht staat zonder het volledige verhaal te kennen (hoor en wederhoor).
Ja en dan veranderd er nooit iets. Ik heb me ooit voor ¤50 vastgebeten in een zaak tegen Deutsche Bahn. Klantenservice wilde ook niet meewerken en idd de incasso ongein. Had toch tijd over dus de hele juridische riedel inclusief het inschakelen van een EU-orgaan op mij genomen. Ik heb gelijk gekregen maar ipv dat dat meteen hadden gedaan heeft het ze nu waarschijnlijk ¤3000 aan tolken en juristen gekost ipv ¤50.quote:Ik heb situaties gezien dat een kleine schuld opliep tot astronomische hoogte als gevolg van rente en kosten.
Vandaar dat de meesten doorgaans eieren voor hun geld kiezen.....
Een bedrijf dat uit coulance korting aanbied op iets wat niet meer in de aanbieding is besluit op eigen houtje dat het deels in valuta en deels als tegoed (=klantenbinding) die korting terugbetaald. Hoe is dit twijfelachtig en in strijd met de NL recht?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en die juristen zullen zeggen dat ze vordering moeten afschrijven want het is de moeite niet en de hij is op zijn minst twijfelachtig. Sowieso geldt NL recht dus dat maakt het al veel gecompliceerder en nog minder de moeite.
Met die tegoedbon de openstaande 100¤ betalen.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das niet wat je mag verwachten, geen idee waarom jullie denken dat de consument niet wordt beschermd door de wet maar dit is gewoon niet normaal en niet wat je mag verwachten bij terugbetalen.
Het zal allemaal wel hoor, maar je kan niet opeens met goederen gaan betalen wat een onzin.
Twijfelachtig is het echt wel, want Amazon krijgt die 100 euro weer terug als TS de tegoedbon accepteert. Hij kan zijn geld dan immers alleen maar bij Amazon uitgeven en niet bij een ander bedrijf. Het was netjes geweest als ze voor de nieuwe aankoop aan TS hadden meegedeeld dat hij 100 euro in geld en 100 euro aan tegoed zou krijgen. Dan had hij van de aankoop kunnen afzien als hij geen tegoed wilde. Nu wordt hij voor een voldongen feit gesteld.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:31 schreef blackmirror het volgende:
Een bedrijf dat uit coulance korting aanbied op iets wat niet meer in de aanbieding is besluit op eigen houtje dat het deels in valuta en deels als tegoed (=klantenbinding) die korting terugbetaald. Hoe is dit twijfelachtig en in strijd met de NL recht?
Dan hadden ze dat moeten aangeven dat het uit coulance en tegoedbonnen werd gecompenseerd. Daar zou ik ook niets op tegen hebben TS heeft immers zelf een fout gemaakt.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:31 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Een bedrijf dat uit coulance korting aanbied op iets wat niet meer in de aanbieding is besluit op eigen houtje dat het deels in valuta en deels als tegoed (=klantenbinding) die korting terugbetaald. Hoe is dit twijfelachtig en in strijd met de NL recht?
Dit dus.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Twijfelachtig is het echt wel, want Amazon krijgt die 100 euro weer terug als TS de tegoedbon accepteert. Hij kan zijn geld dan immers alleen maar bij Amazon uitgeven en niet bij een ander bedrijf. Het was netjes geweest als ze voor de nieuwe aankoop aan TS hadden meegedeeld dat hij 100 euro in geld en 100 euro aan tegoed zou krijgen. Dan had hij van de aankoop kunnen afzien als hij geen tegoed wilde. Nu wordt hij voor een voldongen feit gesteld.
Dat zou eigenlijk wel een mooie zijn. Stuur die tegoedbon naar het incassobureau. dan zie je wat de waarde daar van is.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Met die tegoedbon de openstaande 100¤ betalen.
Pcies, koekje eigen deeg.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Met die tegoedbon de openstaande 100¤ betalen.
Netjes is het zeker niet, alleen gebeurd dit wel vaker dus ik verbaas me hier niet eens meer over (ging niet over Amazon).quote:Op donderdag 3 september 2020 11:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Twijfelachtig is het echt wel, want Amazon krijgt die 100 euro weer terug als TS de tegoedbon accepteert. Hij kan zijn geld dan immers alleen maar bij Amazon uitgeven en niet bij een ander bedrijf. Het was netjes geweest als ze voor de nieuwe aankoop aan TS hadden meegedeeld dat hij 100 euro in geld en 100 euro aan tegoed zou krijgen. Dan had hij van de aankoop kunnen afzien als hij geen tegoed wilde. Nu wordt hij voor een voldongen feit gesteld.
Het IS coulance omdat ze TS de aanbiedingsprijs gunnen terwijl die al was verlopen. Laten we aub ophouden over flippo's, zakken chips en chocoladesigaretten aangezien je met deze spullen niks kan kopen. Met die tegoed kan je WEL fysieke spullen kopen maar alleen bij Amazon zelf.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan hadden ze dat moeten aangeven dat het uit coulance en tegoedbonnen werd gecompenseerd. Daar zou ik ook niets op tegen hebben TS heeft immers zelf een fout gemaakt.
Echter hebben ze niets gezegd en dan is het automatisch geld en geen vouchers, zakken chips of flippo's.
Ja het is coulance maar die coulance was niet gespecificeerd dus geld. Als het anders was hadden ze dat moeten specificeren. Ik vind het in principe netjes van Amazon dat ze die coulance geven maar eenmaal gegevens moet je hem ook uitbetalen. Ja zolang Amazon bestaat.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:14 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Netjes is het zeker niet, alleen gebeurd dit wel vaker dus ik verbaas me hier niet eens meer over (ging niet over Amazon).
De les die ik oa uit deze topic gehaald heb is dat als ik ooit weer zo een coulance korting krijg ik vast ga leggen dat het in valuta betaald wordt. Bij mij was het geen 200 euro maar paar tientjes wat ik terugkreeg wat gewoon op mijn bank is gestort.
[..]
Het IS coulance omdat ze TS de aanbiedingsprijs gunnen terwijl die al was verlopen. Laten we aub ophouden over flippo's, zakken chips en chocoladesigaretten aangezien je met deze spullen niks kan kopen. Met die tegoed kan je WEL fysieke spullen kopen maar alleen bij Amazon zelf.
Nee die wordt gegarandeerd door de NLse staat en de EU mochten die ooit klappen dan is mijn spaargeld wel het minste probleem ben ik bang. Maar idd het kan wel zie Venezuela.quote:Je kan het ook zo zien: jouw bankrekening is ook maar tegoed en fysiek is ie maar 0,0 waard, het is alleen maar geldig zolang je bank niet falliet is, je kan er alleen maar mee pinnen bij winkels en pinautomaten die je pasje accepteren. Zelfs je papiergeld, daar valt ook wat over te zeggen. Als de Euro zou instorten is het wcpapier geworden. Amazon gaat niet zomaar falliet en ja, die voucher is alleen iets waard bij ze. En het is naaierij wat ze gedaan hebben maar of ze de wet overtreden hebben, kijk hier twijfel ik over.
Zelfs na een eindafrekening vanuit ICS?quote:Op woensdag 2 september 2020 09:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat zal gewoon van de credidcard zijn geincasseerd en de ICS zal dan contact met je opnemen om een laatste betaling te doen.
De 10 werkdagen zijn bijna om, is het niet?quote:Op donderdag 10 september 2020 17:57 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nope.. mail gestuurd naar 4 mail-addressen, maar nog geen reactie
nog 1 weekquote:Op maandag 14 september 2020 13:13 schreef baskick het volgende:
[..]
De 10 werkdagen zijn bijna om, is het niet?
Ah, niet op 1-9 verzonden:quote:Op maandag 14 september 2020 13:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
nog 1 week
anders overweeg ik vervolgstappen
quote:Op dinsdag 1 september 2020 17:00 schreef Viesdik het volgende:
Binnen 10 werkdagen ná kanttekening brief een reactie in het Nederlands verwacht.
Wat voor stappen?quote:Op maandag 14 september 2020 13:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
nog 1 week
anders overweeg ik vervolgstappen
True point. Als er iemand stappen zal moeten ondernemen, is dat het incassobureau (namens Amazon). TS hoeft alleen te reageren.quote:
Ik zie meer verschillen dan overeenkomsten.quote:Deze discussie doet mij ook denken aan de corona reisbureaus en vluchten. Waar puntje bij paaltje ook vouchers niet afdoende bleek en ook gewoon teruggave van geld een optie moest zijn. Vertalende naar dese casus had Amazon in mijn ogen op zijn minst een keuze moeten geven aan TS.
Balen zeg, maar niet geheel onverwachts. Het is in lijn met hoe ze eerder jou hebben afgewimpeld met je bezwaar over de voucher ipv cash.quote:
afwachtenquote:Op zondag 27 september 2020 18:27 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Balen zeg, maar niet geheel onverwachts. Het is in lijn met hoe ze eerder jou hebben afgewimpeld met je bezwaar over de voucher ipv cash.
En nu?
Nop, je hebt als Europese consument gewoon te doen met het recht van je thuisland. Ze moeten je ook in NL dagen, dus je speelt een thuiswedstrijdquote:Op zondag 27 september 2020 18:36 schreef spoorrails het volgende:
Jeff is niet voor niets zo rijk geworden. Veel succes, aangezien je met duitse recht te maken hebt, en je hebt in duitsland heel wat minder rechten als consument zover ik weet.
Als je ooit weer bij amazon wilt bestellen dan is er toch niets aan hand?
De termijn van betaling van incasso loopt ergens op 10 oktober af.quote:Op maandag 28 september 2020 08:49 schreef shazaam het volgende:
[..]
Nop, je hebt als Europese consument gewoon te doen met het recht van je thuisland. Ze moeten je ook in NL dagen, dus je speelt een thuiswedstrijd
Ik gok dat het incassobureau het als oninbaar in de la gooit, en je er (na nog een paar pogingen) niets meer van hoort. Wel mogelijk dat Amazon je dan nog op een zwarte lijst zet.
Kosten van naar de rechter kunnen je nog wel eens tegenvallen en 100% zekerheid heb je daar nooit ...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De termijn van betaling van incasso loopt ergens op 10 oktober af.
Heb meerdere herinneringen ontvangen en de voucher is nog steeds gekoppeld aan mijn account.
Dus ik ga er vanuit dat ik nog niet het laatste van ze gehoord heb.
Naast principe en dat ik vind dat ik in mijn recht sta, is het ergens ook interessant om te ervaren.
Het gaat niet om grote bedragen, dus ik kan het ook permitteren om het proces uit te zitten.
We gaan zien hoe het schip strandt
Ik heb het al eens ervaren ja, maar had toen gewonnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:06 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Kosten van naar de rechter kunnen je nog wel eens tegenvallen en 100% zekerheid heb je daar nooit ...
https://www.rechtspraak.n(...)fierecht-kanton.aspxquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Moest sowieso griffiekosten ofzo betalen.
Mwah, wat verwacht je dan, in een eenvoudige casus als deze, gezien https://www.rechtspraak.n(...)as/Proceskosten.aspx?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:06 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Kosten van naar de rechter kunnen je nog wel eens tegenvallen en 100% zekerheid heb je daar nooit ...
Toch al rap een paar honderdjes als TS verliest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 10:19 schreef baskick het volgende:
[..]
Mwah, wat verwacht je dan, in een eenvoudige casus als deze, gezien https://www.rechtspraak.n(...)as/Proceskosten.aspx?
Principes kosten geld. TS is overtuigd van z'n gelijk. Afwegen dus. Geen onoverkomelijk bedrag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:00 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Toch al rap een paar honderdjes als TS verliest.
You win some, you lose some toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Principes kosten geld. TS is overtuigd van z'n gelijk. Afwegen dus. Geen onoverkomelijk bedrag.
Heuj, en anders gaan we crowdfundenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |