Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
Precies datquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Jazeker, jij ook?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Jazeker van niet.quote:
Nou TS heeft gebeld en ze herinnerd aan de gemaakte afspraak. Wat heeft hem dat precies opgeleverd dan?quote:Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!
Doe eens een beroep op je RBVquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:13 schreef Zelva het volgende:
En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
a) Dan moet je die wel hebbenquote:
a) Die niet hebben is zelden slimquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
a) Die niet hebben is zelden slim
De meesten zitten er toch echt boven.quote:b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.quote:c) prima, daar ben je voor verzekerd.
Wat een onzin. Zij houden zich niet aan de afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Als jouw uurloon het achter een aankoop aan gaan rechtvaardigd, moet je dat vooral doen. De tijd die je daar aan kwijt bent inclusief ergernissen kunnen ze het bijna beter houden. Arbeidsconflicten en aansprakelijkheid nog daargelaten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.
[..]
De meesten zitten er toch echt boven.
[..]
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:57 schreef zatoichi het volgende:
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...
Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Tis net of niemand kan lezen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef blackmirror het volgende:
[..]
En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver...
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |