abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:06:48 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814112
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:07:19 #52
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814123
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt :')
Precies dat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:07:33 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814126
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:09:03 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814140
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:11:02 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814167
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Heb je de OP überhaupt wel gelezen? :?
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:11:28 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814176
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Heb je de OP überhaupt wel gelezen? :?
Jazeker, jij ook?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:13:41 #57
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814200
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jazeker, jij ook?
Jazeker van niet.

quote:
Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!
Nou TS heeft gebeld en ze herinnerd aan de gemaakte afspraak. Wat heeft hem dat precies opgeleverd dan?

En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:18:53 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814266
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:13 schreef Zelva het volgende:
En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
Doe eens een beroep op je RBV
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:24:19 #59
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814368
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Doe eens een beroep op je RBV
a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
pi_194814496
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
a) Die niet hebben is zelden slim
b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
c) prima, daar ben je voor verzekerd.
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:40:31 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814707
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

a) Die niet hebben is zelden slim
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.

quote:
b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
De meesten zitten er toch echt boven.

quote:
c) prima, daar ben je voor verzekerd.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
pi_194814801
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.

Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 19:47:07 #63
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194814891
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.

Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Wat een onzin. Zij houden zich niet aan de afspraak

Gewoon het incassobureau vragen het voor de rechter te brengen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194815170
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.
[..]

De meesten zitten er toch echt boven.
[..]

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
Als jouw uurloon het achter een aankoop aan gaan rechtvaardigd, moet je dat vooral doen. De tijd die je daar aan kwijt bent inclusief ergernissen kunnen ze het bijna beter houden. Arbeidsconflicten en aansprakelijkheid nog daargelaten.

"Beter de voorwaarden lezen"

En een verzekering stopt vanzelf met afkopen als het altijd dezelfde opponent is. Ik ben verzekerd voor het oplossen van een juridisch geschil, of dat is door compensatie van het geschil of een procesgang is niet mijn probleem.
pi_194815244
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...

Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:59:59 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194815326
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:57 schreef zatoichi het volgende:
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...

Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:44:23 #67
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194816278
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.

Het is amazon die hier op eigen houtje besluit niet aan een overeenkomst te voldoen en een alternatief te bieden, waar TS nooit mee akkoord is gegaan. Waarom zou TS dan opeens rekening moeten gaan houden met hun automatische processen?

TS heeft nu het recht aan zijn kant en het geld in zijn zak. Als hij jullie advies volgt had hij het recht aan zijn kant, zonder geld en mocht hij het dan lekker uitzoeken. Dat is enkel in het belang van bedrijven die hun klanten de bureaucratische molen in kunnen sturen, tot een deel het van ellende maar opgeeft.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 21:15:58 #68
491163 Viesdik
pi_194816985
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.
Toen ik nieuwe bestelling deed 1200 euro. 200 euro van die 1200 euro zou ik terug krijgen. Echter kreeg ik maar 100 euro terug ipv 200 euro. Die andere 100 euro kreeg ik in de vorm van een kortingsbon.
Daarom heb ik die 1200 euro laten terugstorten op mij rekening en 1100 euro overgemaakt.
Maar ze willen dus nog steeds die 100 euro van me.
pi_194817428
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Doe eens een beroep op je RBV
En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver... 8)7
pi_194817778
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Tis net of niemand kan lezen. 8)7

TS: ik wil graag weten hoe dit eindigt omdat ik zelf ook veel spullen koop bij Amazon.de. Ik kan me goed voorstellen dat je je achteraf gezien genaaid voelde. Ik vrees alleen dat je dit niet gaat winnen.
pi_194818038
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.

Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194819080
Bazen actie van TS. Pak ze aan die kut bedrijven.
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:00:03 #73
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194819167
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef blackmirror het volgende:

[..]

En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver... 8)7
:? Geen idee waar je het over hebt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_194819423
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.

Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
pi_194819745
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.

Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.
En de juridische kosten die Amazon maakt om ¤100 van TS te krijgen maakt TS weer om ¤100 van Amazon te kirjgen.
Die kun je dan ook weer tegen elkaar wegstrepen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')