Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
Precies datquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Jazeker, jij ook?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Jazeker van niet.quote:
Nou TS heeft gebeld en ze herinnerd aan de gemaakte afspraak. Wat heeft hem dat precies opgeleverd dan?quote:Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!
Doe eens een beroep op je RBVquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:13 schreef Zelva het volgende:
En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
a) Dan moet je die wel hebbenquote:
a) Die niet hebben is zelden slimquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
a) Die niet hebben is zelden slim
De meesten zitten er toch echt boven.quote:b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.quote:c) prima, daar ben je voor verzekerd.
Wat een onzin. Zij houden zich niet aan de afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Als jouw uurloon het achter een aankoop aan gaan rechtvaardigd, moet je dat vooral doen. De tijd die je daar aan kwijt bent inclusief ergernissen kunnen ze het bijna beter houden. Arbeidsconflicten en aansprakelijkheid nog daargelaten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.
[..]
De meesten zitten er toch echt boven.
[..]
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:57 schreef zatoichi het volgende:
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...
Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Tis net of niemand kan lezen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef blackmirror het volgende:
[..]
En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver...
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:24 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.
En de juridische kosten die Amazon maakt om ¤100 van TS te krijgen maakt TS weer om ¤100 van Amazon te kirjgen.
Die kun je dan ook weer tegen elkaar wegstrepen.
Ik ben bang dat de uiteindelijke kosten die er gemaakt zullen worden voor de rechtszaak en incasso niet allemaal door Amazon zullen moeten worden betaald. Naast het feit dat ik denk dat Amazon niet fout heeft gehandeld (ja, weet dat meerendeel het niet met mij eens is) zal een rechter mogelijk tot een salomons oordeel komen en dan gaan de kosten voor de rechtbank door twee. Dan ben je meer kwijt dan je lief is door een zeer principiele opstelling.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan.
Dit idd. Zolang ze nog geld van je tegoed hebben willen ze nog wel dingen regelen. Andersom niet en is het altijd gedoe. Laat ze maar werken voor het geld en zelf een rechtszaak beginnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.
Het is amazon die hier op eigen houtje besluit niet aan een overeenkomst te voldoen en een alternatief te bieden, waar TS nooit mee akkoord is gegaan. Waarom zou TS dan opeens rekening moeten gaan houden met hun automatische processen?
TS heeft nu het recht aan zijn kant en het geld in zijn zak. Als hij jullie advies volgt had hij het recht aan zijn kant, zonder geld en mocht hij het dan lekker uitzoeken. Dat is enkel in het belang van bedrijven die hun klanten de bureaucratische molen in kunnen sturen, tot een deel het van ellende maar opgeeft.
Jep, en zoals ik ook al opmerkte: als consument moeten ze je bij jouw eigen kantongerecht voor de rechter slepen. Dus ze mogen lekker in Nederland komen procederen, volgens Nederlands recht en in de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Kan je de inhoud van je schriftelijke bewijs dat je die 200 terug zou krijgen hier posten? Daar staat of valt deze zaak mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.
Toen ik nieuwe bestelling deed 1200 euro. 200 euro van die 1200 euro zou ik terug krijgen. Echter kreeg ik maar 100 euro terug ipv 200 euro. Die andere 100 euro kreeg ik in de vorm van een kortingsbon.
Daarom heb ik die 1200 euro laten terugstorten op mij rekening en 1100 euro overgemaakt.
Maar ze willen dus nog steeds die 100 euro van me.
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.quote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.
TS is op eigen houtje aan het compenseren gegaan. Dat ontslaat hem niet van de betalingsverplichting van de tweede aankoop.
Als die aankoop 1000 euro was kan je niet zomaar 900 betalen omdat je meent nog 100 euro tegoed te hebben van Amazon.
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doenquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
🙄quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.
Want? Storneren ist verboten?quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Oei, tot nu toe had je telkens gelijk maar hier ga je de mist in.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Nee maar dat zegt ook niemand. Het is alleen niet handig en leid tot veel meer ellendequote:
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.
Dus de aankoop was ¤1000. Dat was het bedrag wat op de factuur zou komen te staan en ingehouden zou worden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.
Niet netjes van Amazon dat ze stommetje spelen maar hun standpunt is duidelijk nu ze de zaak uit handen hebben gegeven.
negeer anders hen die niet de tijd nemen het topic te lezenquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
nee, ook jij leest niet goedquote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:32 schreef Viesdik het volgende:
Willen mensen aub lezen en niet allerlei aannames doen. anders kan je hier beter wegblijven
Neequote:Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |