abonnement Unibet Coolblue
pi_194827016
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
Is toch al gegeven?

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:48 schreef blackmirror het volgende:

[..]

:?

Hoe kunnen wij dan beoordelen hoe sterk je staat en wat je zoal kan doen? Als het gaat om je privegegevens kan je deze toch weghalen? Of kan je aangeven waarom je dat niet wil tonen?
Ik denk omdat mensen vragen naar reeds gegeven informatie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:02:36 #102
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194827185
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]

nee, ook jij leest niet goed
Jawel hoor, als je het terug brengt naar de basis komt het daar wel op neer. Jij hebt het afgesproken aankoopbedrag volledig voldaan, maar nu willen ze toch nog 100 euro van jou hebben?

En leuk dat er nog een cadeaubon tussen door komt fietsen, maar die kunnen ze a) zo intrekken en b) staat niet op gelijke voet met een betaling in geld
pi_194827193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Is toch al gegeven?
[..]

[..]

Ik denk omdat mensen vragen naar reeds gegeven informatie.
Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.

Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 14:13:53 #104
491163 Viesdik
pi_194827339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.

Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
Doe mij en de rest van FOK een lol en blijf weg uit dit topic.
pi_194827357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:13 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Doe mij en de rest van FOK een lol en blijf weg uit dit topic.
Omdat?
pi_194827384
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jawel hoor, als je het terug brengt naar de basis komt het daar wel op neer. Jij hebt het afgesproken aankoopbedrag volledig voldaan, maar nu willen ze toch nog 100 euro van jou hebben?

En leuk dat er nog een cadeaubon tussen door komt fietsen, maar die kunnen ze a) zo intrekken en b) staat niet op gelijke voet met een betaling in geld
Tis geen cadeaubon, het is tegoed welke op zijn account is bijgeschreven. En waarom houden jullie allemaal vol dat Amazon het via de originele betaalmethode terug moest boeken terwijl Amazon dit helemaal niet zo heeft afgesproken? TS had zwart op wit moeten vragen dat het volledig naar de originele betaalmethode teruggeboekt gaat worden. Leergeld voor de volgende keer.
pi_194827430
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?
[..]

Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
Ze waren gewoon net iets slimmer dan TS.
Door de toezegging vaag te houden.

Had gewoon iets leuks gekocht voor 100 euro. Daar vind je altijd wel iets wat je vroeg of laat kunt gebruiken.

Nu wordt het een dure aankoop.
Pecunia non olet
pi_194827440
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.

Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
200 euro is 200 euro, niet 100 euro + 100 euro tegoedbon. Er is afgesproken in een valuta (200euro) terug te betalen, kun jij alles wel leuk heel breed gaan interpreteren maar dat slaat nergens op.

Die tegoedbon heeft TS niet om gevraagd en die mogen ze dan ook houden, dat ze die tegoedbon hebben gegeven is niet de afspraak met TS, dan moet je niet gaan doen dat TS meer heeft ontvangen en daarom fout zit o.i.d.

Je bent niet strafbaar als iemand teveel naar je overmaakt of wel!? Kom nou.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194827454
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ze waren gewoon net iets slimmer dan TS.
Door de toezegging vaag te houden.

Had gewoon iets leuks gekocht voor 100 euro. Daar vind je altijd wel iets wat je vroeg of laat kunt gebruiken.
Bingo, eindelijk iemand die het doorheeft. Nu TS en al die anderen nog.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:22:38 #110
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194827501
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:15 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Omdat?
TS zoekt mensen die met hem meepraten.
Tot nooit .......
pi_194827638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

200 euro is 200 euro, niet 100 euro + 100 euro tegoedbon. Er is afgesproken in een valuta (200euro) terug te betalen, kun jij alles wel leuk heel breed gaan interpreteren maar dat slaat nergens op.

Die tegoedbon heeft TS niet om gevraagd en die mogen ze dan ook houden, dat ze die tegoedbon hebben gegeven is niet de afspraak met TS, dan moet je niet gaan doen dat TS meer heeft ontvangen en daarom fout zit o.i.d.

Je bent niet strafbaar als iemand teveel naar je overmaakt of wel!? Kom nou.
Kijk, wat mij betreft had TS gewoon die 200 teruggestort moeten krijgen, dat is het punt niet. Het punt is dat Amazon niet heeft gezegd HOE hij dat ging terugkrijgen, en ja Amazon heeft hem afgescheept met tegoed en valuta. Zelfs na gesprekken met Amazon wilden ze dit niet anders oplossen.

Zie de gequote zin van baskick. Dat is een vage omschrijving en in principe hebben zij zich aan hun deel van de afspraak gehouden.
pi_194827654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:31 schreef blackmirror het volgende:
Kijk, wat mij betreft had TS gewoon die 200 teruggestort moeten krijgen, dat is het punt niet. Het punt is dat Amazon niet heeft gezegd HOE hij dat ging terugkrijgen, en ja Amazon heeft hem afgescheept met tegoed en valuta. Zelfs na gesprekken met Amazon wilden ze dit niet anders oplossen.
Dan is niet de afspraak en als dat op papier staat heb je voldoende bewijs voor dat alles en sta je in je recht, akkoord?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194827727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan is niet de afspraak en als dat op papier staat heb je voldoende bewijs voor dat alles en sta je in je recht, akkoord?
Dat was wel de afspraak, lees de quote hieronder.

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
TS had moeten laten vastleggen dat hij de gehele bedrag op zijn bank had willen krijgen. Juist door deze vage omschrijving gaat hij de mist in.
pi_194827731
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:19 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.
Bullshit. Amazoncrediet is geen geld. Dus als ze hebben gezegd dat hij 200 euro terugkrijgt (en dat is wat TS aangeeft dus daar ga ik vanuit) dan doet Amazon het hier niet volgens afspraak. Ik kan toch ook niet tegen jou zeggen, en in dit voorbeeld doen we even alsof ik timmerman ben, 'je krijgt 100 euro van mij' en vervolgens zeggen 'hier heb je 50, de rest krijg je als tegoedbon voor timmerwerk.'
pi_194827834
Ik heb geen aandelen Amazon, maar.........

1. TS heeft zelf de fout gemaakt het verkeerde verzendadres in te vullen.
2. Amazon geeft het juiste advies de order te annuleren.
3. TS wil graag alsnog bestellen, maar wel voor de oorspronkelijke actieprijs die blijkbaar al verlopen was.
4. Amazon gunt TS alsnog de actieprijs, ondanks dat de actie blijkbaar al verlopen was.
5. Amazon zegt 200 euro restitutie toe, maar zegt niet hoe , kan dus als cash of in natura zijn.
6. Amazon had evengoed voor 200 euro aan voucher kunnen geven, maar kiezen voor 50:50
7. Amazon heeft 100 euro overgemaakt en de voucher verstuurd.
Pecunia non olet
pi_194827891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:37 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bullshit. Amazoncrediet is geen geld. Dus als ze hebben gezegd dat hij 200 euro terugkrijgt (en dat is wat TS aangeeft dus daar ga ik vanuit) dan doet Amazon het hier niet volgens afspraak. Ik kan toch ook niet tegen jou zeggen, en in dit voorbeeld doen we even alsof ik timmerman ben, 'je krijgt 100 euro van mij' en vervolgens zeggen 'hier heb je 50, de rest krijg je als tegoedbon voor timmerwerk.'
Netjes is het zeker niet, ik ben hier de vijand niet. Ik kijk puur naar de bewijslast en naar 1 kant van het verhaal want meer heb ik niet. Ik heb genoeg juridisch gedoe meegemaakt en weet wel hoe bewijslast gebruikt/misbruikt kan worden voor of tegen je en dat het belangrijk is wat je zwart op wit heb staan.

Trouwens, ik ga TS een plezier doen en hier weg want wat voor bijdrage kan ik nog leveren? Blijven discussieren met mensen die niet goed lezen of die niet willen snappen hoe de echte wereld werkt en het soms vies(dik) aan toe gaat? Ik volg dit topic nog wel met interesse omdat ik wil weten hoe dit afloopt maar heb ondertussen alles al geschreven wat ik kwijt wilde.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 14:53:32 ]
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:10:46 #117
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194828300
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:29 schreef Viesdik het volgende:

[..]

negeer anders hen die niet de tijd nemen het topic te lezen
Lees ‘negeer iedereen die iets zegt dat niet in mijn straatje past’
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 15:37:25 #118
491163 Viesdik
pi_194828689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:10 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Lees ‘negeer iedereen die iets zegt dat niet in mijn straatje past’
Dat is precies mijn punt. Je kan niet lezen ;)
pi_194829214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:44 schreef obligataire het volgende:
Ik heb geen aandelen Amazon, maar.........

1. TS heeft zelf de fout gemaakt het verkeerde verzendadres in te vullen.
2. Amazon geeft het juiste advies de order te annuleren.
3. TS wil graag alsnog bestellen, maar wel voor de oorspronkelijke actieprijs die blijkbaar al verlopen was.
4. Amazon gunt TS alsnog de actieprijs, ondanks dat de actie blijkbaar al verlopen was.
5. Amazon zegt 200 euro restitutie toe, maar zegt niet hoe , kan dus als cash of in natura zijn.
6. Amazon had evengoed voor 200 euro aan voucher kunnen geven, maar kiezen voor 50:50
7. Amazon heeft 100 euro overgemaakt en de voucher verstuurd.
Eens dat het gunnen betreft, want er was geen recht op geld terug de aanbiedingsprijs. Ze zijn vaag geweest, als in incompleet. Toch lijkt het me niet onredelijk dat TS aannam dat de terugbetaling in euro's kwam en niet in de vorm van tegoed. Of was volgens dezelfde redenering het opsturen van x kilo oud ijzer ter waarde van het bedrag ook goed, want vertegenwoordigt óók dezelfde waarde? :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:18:31 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194829329
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:11 schreef baskick het volgende:
Ze zijn vaag geweest, als in incompleet. Toch lijkt het me niet onredelijk dat TS aannam dat de terugbetaling in euro's kwam en niet in de vorm van tegoed.
ik heb op èèn zinnetje na geem mailwisseling gezien. Ik weet het dus niet.
Tot nooit .......
pi_194829344
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:02 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat is wel een heel klein stukje maar oke, als dit alles is gaat TS dit niet winnen omdat er niet staat dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode. Amazon heeft toegezegd die 200 terug te betalen maar niet HOE. In principe is Amazon hun deel van de afspraak nagekomen, alleen niet hoe TS het graag had gewild.

Zoals eerder geschreven heeft TS nu in principe 300 ipv de afgesproken 200 en mogelijk kan Amazon helemaal geen tegoed terugschrijven, lijkt mij illegaal ook. Ik snap waarom TS het deed maar hij staat allesbehalve sterk in deze zaak.
Terugbetalen doe je in euro's en niet in flippo's.
Als het niet gespecificeerd is het geld en niet iets anders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194829418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik heb op èèn zinnetje na geem mailwisseling gezien. Ik weet het dus niet.
Ik neem aan dat TS dat ene specifieke zinnetje letterlijk hier neer heeft gezet omdat dat alle relevante communicatie aangaande de toezegging is. Maar fair enough, dat is een aanname mijnerzijds,
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:31:10 #123
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_194829496
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik neem aan dat TS dat ene specifieke zinnetje letterlijk hier neer heeft gezet omdat dat alle relevante communicatie aangaande de toezegging is. Maar fair enough, dat is een aanname mijnerzijds,
ik heb bij Amazon ook wel kortingen gekregen. Altijd in de vorm van een tegoed. Dit was voor mij altijd duidelijk.

Ik denk dus dat TS toch nog wat relevante informatie heeft gemist.
Tot nooit .......
pi_194829605
Incasso-bureau hoef je niet op te reageren en al HELEMAAL niet als ze je in een buitenlandse taal iets sturen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194829707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik heb bij Amazon ook wel kortingen gekregen. Altijd in de vorm van een tegoed. Dit was voor mij altijd duidelijk.

Ik denk dus dat TS toch nog wat relevante informatie heeft gemist.
Ik vermoed dat als in de mail had gestaan dat de ¤200 deels in cash en deels in tegoed werd uitgekeerd, TS dit topic niet op deze manier had geopend. Maar het kan inderdaad :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')