abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 13:53:06 #1
491163 Viesdik
pi_194809692
Een paar maanden geleden heb ik een bestelling gedaan bij de Duitse Amazon, maar had toen het verkeerde verzendadres geselecteerd. Dat kon ik handmatig niet meer veranderen, dus nam ik telefonisch contact op en werd in het Nederlands geholpen.
Ik vroeg of zij in staat waren het adres te wijzigen, maar dat bleek niet mogelijk te zijn.
Er werd mij verzocht de bestelling te annuleren en het opnieuw te bestellen maar dan met het juiste adres.

Dat deed ik dus, maar tot mijn grote verbazing was de vraagprijs van het artikel met 200 euro gestegen.
Ik belde vervolgens weer met Amazon, waarop het voorstel werd gedaan het artikel toch voor de verhoogde prijs te kopen, en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (dat heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).

Zo gezegd, zo gedaan. Ik deed de bestelling en betaalde met automatische incasso.
Maar, toen ik het artikel ontving, kreeg ik geen 200 euro terug op mijn rekening maar 100 euro terug. Die andere 100 euro was in de vorm van een Amazon tegoedbon.

Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!

Ik koos er vervolgens voor om de automatische incasso terug te storten op mijn rekening en handmatig het bedrag aan Amazon over te maken minus 100 euro. Dit heb ik gemaild en heb aangegeven dat ze mijn tegoedbon t.w.v. 100 euro hiermee ongedaan kunnen maken.

Daar was Amazon niet van gediend, en ik begon betaalherinneringen in het Duits te ontvangen.

Ik heb zeker 5 a 10 keer contact opgenomen met Amazon. Niet altijd werd erop gereageerd. Uiteindelijk werd ik verzocht een brief in het Duits of Engels te schrijven, zodat de klantenservice mijn verhaal kon doorsturen naar de afdeling financiën (die blijkbaar volledig Duits is).
Dat heb ik vervolgens in het Engels gedaan.
Maar daar heb ik geen reactie op ontvangen.

Nu is het inmiddels zo ver geëscaleerd dat Amazon het heeft overgedragen aan een (Luxemburgs?) incassobureau. En kreeg van de week een lange brief in het Duits met het dringende verzoek het bedrag (plus 70 euro) over te maken.

Ik vind nog steeds dat ik in mijn recht sta omdat Amazon mij beloofd heeft dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen. Maar wat kan ik nu verwachten?
Ik ben ooit eerder voor de kantonrechter verschenen (had die zaak gewonnen).
Maar ik heb geen ervaring met buitenlandse bedrijven.
Moet ik straks voor een Duitse kantonrechter verschijnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 31-08-2020 14:00:12 ]
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:56:23 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_194809731
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:

Ik vind nog steeds dat ik in mijn recht sta omdat Amazon mij beloofd heeft dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen.
Heb je daar bewijs van?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 31 augustus 2020 @ 13:57:50 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194809752
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:56 schreef mstx het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs van?
quote:
en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (daar heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
pi_194809762
Waarom niet gewoon geannuleerd en teruggestuurd?
pi_194809766
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan. :7
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 14:00:41 #6
491163 Viesdik
pi_194809783
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Waarom niet gewoon geannuleerd en teruggestuurd?
Het was een hele mooie aanbieding
pi_194809812
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan. :7
Dat inderdaad, ze moeten je in het Nederlands aanschrijven en daarbij moet een consument ook voor de rechtbank gedaagd worden in eigen land (Europees recht).
Stuur meteen de bewijsstukken mee met uitleg, grote kans dat je nooit meer wat hoort.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:03:28 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194809821
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik koos er vervolgens voor om de automatische incasso terug te storten op mijn rekening en handmatig het bedrag aan Amazon over te maken minus 100 euro. Dit heb ik gemaild en heb aangegeven dat ze mijn tegoedbon t.w.v. 100 euro hiermee ongedaan kunnen maken.
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 14:07:51 #9
491163 Viesdik
pi_194809878
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaan :)
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:09:25 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194809895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]

ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaan :)
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:12:18 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194809922
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 14:12:53 #12
491163 Viesdik
pi_194809928
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Omdat ik uit ervaring weet dat wanneer je op je strepen gaat staan, het lastiger is (zo niet onmogelijk) om je gelijk te halen als ze niks meer van je hoeven.

Het is namelijk hoe dit soort bedrijven tegenwoordig te werk gaan.
Het is een klantonvriendelijke vorm van klantbinding. Ze geven je geld niet terug, ze geven je een tegoedbon zodat ze je verplichten je geld bij hun uit te geven.
Ben ik niet van gediend.
pi_194809998
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
pi_194810226
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Een automatische incasso kun je storneren.

Als de tegenpartij alles heeft geautomatiseerd en je geen contact opneemt om de stornering toe te lichten dan zal dat vanzelf leiden tot een incassotraject.
Dat is op zich vervelend maar als je in je recht staat uiteindelijk geen probleem.

En wat doe je liever?
Eindeloos met een klantenservice bellen zonder uitzicht op resultaat?
Of met 200 euro in je zak incassobureaus afpoeieren met de schriftelijke toezegging?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194810363
Ik vermoed dat het bedrag hoger is dan de grenswaarde van je rechtsbijstandsverzekeraar. Die zou ik dan ook bellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194810550
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194810568
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
pi_194810585
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik belde vervolgens weer met Amazon, waarop het voorstel werd gedaan het artikel toch voor de verhoogde prijs te kopen, en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (dat heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 15:20:07 #19
491163 Viesdik
pi_194810683
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:28:14 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194810788
Trek je nooit iets aan van dreigementen van incasso-bureaus. Die hebben geen enkele wettelijke status en leven van de angst van mensen die uiteindelijk toch maar (verhoogde bedragen) gaan betalen.

https://www.consumentenbo(...)cedure/incassobureau
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194810807
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Maar 200 euro is geld, een tegoedbon niet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194810879
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.

Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:41:31 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194810921
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?

quote:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
pi_194810931
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?
[..]

Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
Zelf een incassobureau inschakelen.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:28 #25
491163 Viesdik
pi_194810940
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.

Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Bedankt Delano
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:30 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194810941
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Pas als een officiële gerechtsdeurwaarder jou daarvoor laat verschijnen.
Niet in dit geval.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:46:00 #27
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194810970
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zelf een incassobureau inschakelen.
Ja? En die bedrijven weten zeker niet dat incassobureaus ook maar tandeloze tijgers zijn?
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 15:48:42 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194811011
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.

Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.

Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
^O^
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:49:05 #29
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194811014
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
pi_194811038
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Hier gaan ze natuurlijk wel een punt van maken. Want ondertussen heb je en 200 door de storno en ongetwijfeld nog de tegoedbon in je account.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194811059
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
En dan laat TS de schriftelijke toezegging zien waarin Amazon belooft hem ¤200 terug te geven en de bankafschriften waarin hij maar ¤100 terug krijgt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194811064
Laat je niet bang maken. Je staat in je recht. Herhaal 3 x je verhaal bij het incassobureau en als ze daarna blijven doorgaan verzoek je ze om het te laten voorkomen. Kans dat ze dat doen is nul en anders sta jij in je gelijk.
pi_194811068
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef baskick het volgende:

[..]

Hier gaan ze natuurlijk wel een punt vam maken. Want ondertussen heb je en 200 door de storno en ongetwijfeld nog de tegoedbon in je account.
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 15:54:08 #34
491163 Viesdik
pi_194811075
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
Ben ik ook geenzins van plan :)
pi_194811354
Mag je het dan in Duitsland voor laten komen of in Nederland?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_194811388
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
Natuurlijk kan dat. Maar dit is vast (nog) niet gebeurd. Ik zeg niet dat TS daardoor in z'n ongelijk staat, maar dat ze hier wel een punt van gaan maken. En terecht.

Verder staat TS wel sterk; bevestiging van ¤200 restitutie per mail. Wordt een kansloze zaak. Voor de winkel in kwestie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194811712
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:19 schreef baskick het volgende:
Natuurlijk kan dat. Maar dit is vast (nog) niet gebeurd. Ik zeg niet dat TS daardoor in z'n ongelijk staat, maar dat ze hier wel een punt van gaan maken. En terecht.
En wat zou het uitmaken als ze hier een punt van maken?
De oplossing voor die tegoedbon is dat Amazon deze annuleert, dat kan TS niet voor hen doen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194811723
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:41 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En wat zou het uitmaken als ze hier een punt van maken?
De oplossing voor die tegoedbon is dat Amazon deze annuleert, dat kan TS niet voor hen doen.
Behalve dus impliciet aan TS om die bon niet te besteden, niets. Het zou zuur zijn als die bij een eerstvolgende bestelling automatisch als betaalmethode geselecteerd wordt. Dan sta je later m.i. een stuk minder sterk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194811812
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Je zou idd denken dat je daar vanuit mag gaan. Maar misschien kun je hier iets over terugvinden in de voorwaarden van Amazon? Dat ze er iets in hebben staan over de manier van terugbetalen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 16:55:08 #40
491163 Viesdik
pi_194811906
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je zou idd denken dat je daar vanuit mag gaan. Maar misschien kun je hier iets over terugvinden in de voorwaarden van Amazon? Dat ze er iets in hebben staan over de manier van terugbetalen.
Als ik een winkel binnenloop ga ik geen voorwaarden lezen. Jij?
pi_194812246
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 16:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Als ik een winkel binnenloop ga ik geen voorwaarden lezen. Jij?
Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194812295
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Koop op afstand is niet van toepassing want TS wil niet ontbinden.

En hij heeft met Amazon afgesproken dat hij het product voor de hogere prijs opnieuw zou kopen op voorwaarde dat Amazon hem daarna de verhoging zou terugbetalen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194812321
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

op voorwaarde dat Amazon hem daarna de verhoging zou terugbetalen.
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194812446
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
De afspraak was terugbetalen, niet verrekenen met een toekomstige bestelling.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 17:56:46 #45
491163 Viesdik
pi_194813009
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Ik begrijp je reactie niet
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 17:57:25 #46
491163 Viesdik
pi_194813020
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
Twrugbetalen doe je in geld.. Niet in Amazon credits. Want dan kan ik er niet mee doen wat ik wil.
pi_194813139
Dus Amazon heeft 100 euro te goed van jou en jij hebt een vordering van 100 euro op Amazon (de cadeaubon). Je zou kunnen stellen dat je hun schuld aan jou verrekend met wat je aan hun verschuldigd bent.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 18:16:07 #48
491163 Viesdik
pi_194813348
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:04 schreef Confetti het volgende:
Dus Amazon heeft 100 euro te goed van jou en jij hebt een vordering van 100 euro op Amazon (de cadeaubon). Je zou kunnen stellen dat je hun schuld aan jou verrekend met wat je aan hun verschuldigd bent.
Ze hebben de dwangsom inmiddels dus verhoogd met 70 euro incassokosten
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:05:07 #49
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814085
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.
Onzin, het duurt hooguit wat langer en je moet er iets meer moeite voor doen om het fatsoenlijk af te handelen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_194814086
Het probleem is dat pas als de vordering richting een advocaat gaat, ze de zaak pas goed gaan bekijken.
.
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:06:48 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814112
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:07:19 #52
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814123
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt :')
Precies dat
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:07:33 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814126
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:09:03 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814140
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:11:02 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814167
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Heb je de OP überhaupt wel gelezen? :?
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:11:28 #56
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814176
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Heb je de OP überhaupt wel gelezen? :?
Jazeker, jij ook?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:13:41 #57
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814200
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jazeker, jij ook?
Jazeker van niet.

quote:
Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!
Nou TS heeft gebeld en ze herinnerd aan de gemaakte afspraak. Wat heeft hem dat precies opgeleverd dan?

En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:18:53 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194814266
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:13 schreef Zelva het volgende:
En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
Doe eens een beroep op je RBV
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:24:19 #59
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814368
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Doe eens een beroep op je RBV
a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
pi_194814496
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
a) Die niet hebben is zelden slim
b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
c) prima, daar ben je voor verzekerd.
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:40:31 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194814707
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

a) Die niet hebben is zelden slim
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.

quote:
b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
De meesten zitten er toch echt boven.

quote:
c) prima, daar ben je voor verzekerd.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
pi_194814801
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.

Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 19:47:07 #63
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194814891
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.

Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Wat een onzin. Zij houden zich niet aan de afspraak

Gewoon het incassobureau vragen het voor de rechter te brengen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194815170
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.
[..]

De meesten zitten er toch echt boven.
[..]

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
Als jouw uurloon het achter een aankoop aan gaan rechtvaardigd, moet je dat vooral doen. De tijd die je daar aan kwijt bent inclusief ergernissen kunnen ze het bijna beter houden. Arbeidsconflicten en aansprakelijkheid nog daargelaten.

"Beter de voorwaarden lezen"

En een verzekering stopt vanzelf met afkopen als het altijd dezelfde opponent is. Ik ben verzekerd voor het oplossen van een juridisch geschil, of dat is door compensatie van het geschil of een procesgang is niet mijn probleem.
pi_194815244
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...

Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:59:59 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194815326
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:57 schreef zatoichi het volgende:
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...

Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:44:23 #67
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194816278
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.

Het is amazon die hier op eigen houtje besluit niet aan een overeenkomst te voldoen en een alternatief te bieden, waar TS nooit mee akkoord is gegaan. Waarom zou TS dan opeens rekening moeten gaan houden met hun automatische processen?

TS heeft nu het recht aan zijn kant en het geld in zijn zak. Als hij jullie advies volgt had hij het recht aan zijn kant, zonder geld en mocht hij het dan lekker uitzoeken. Dat is enkel in het belang van bedrijven die hun klanten de bureaucratische molen in kunnen sturen, tot een deel het van ellende maar opgeeft.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 21:15:58 #68
491163 Viesdik
pi_194816985
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.
Toen ik nieuwe bestelling deed 1200 euro. 200 euro van die 1200 euro zou ik terug krijgen. Echter kreeg ik maar 100 euro terug ipv 200 euro. Die andere 100 euro kreeg ik in de vorm van een kortingsbon.
Daarom heb ik die 1200 euro laten terugstorten op mij rekening en 1100 euro overgemaakt.
Maar ze willen dus nog steeds die 100 euro van me.
pi_194817428
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Doe eens een beroep op je RBV
En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver... 8)7
pi_194817778
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Tis net of niemand kan lezen. 8)7

TS: ik wil graag weten hoe dit eindigt omdat ik zelf ook veel spullen koop bij Amazon.de. Ik kan me goed voorstellen dat je je achteraf gezien genaaid voelde. Ik vrees alleen dat je dit niet gaat winnen.
pi_194818038
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.

Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194819080
Bazen actie van TS. Pak ze aan die kut bedrijven.
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:00:03 #73
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194819167
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef blackmirror het volgende:

[..]

En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver... 8)7
:? Geen idee waar je het over hebt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_194819423
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.

Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
pi_194819745
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.

Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.
En de juridische kosten die Amazon maakt om ¤100 van TS te krijgen maakt TS weer om ¤100 van Amazon te kirjgen.
Die kun je dan ook weer tegen elkaar wegstrepen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194819951
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:24 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.
En de juridische kosten die Amazon maakt om ¤100 van TS te krijgen maakt TS weer om ¤100 van Amazon te kirjgen.
Die kun je dan ook weer tegen elkaar wegstrepen.
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.

TS is op eigen houtje aan het compenseren gegaan. Dat ontslaat hem niet van de betalingsverplichting van de tweede aankoop.

Als die aankoop 1000 euro was kan je niet zomaar 900 betalen omdat je meent nog 100 euro tegoed te hebben van Amazon.

100 euro is nu al 170 euro. Voor je het weet is dat bedrag een veelvoud van de huidige vordering. Gelet op de houding van Amazon hoeft TS daar niks meer van te verwachten. Dan wordt het een twist met een partij die waarschijnlijk net zo buigzaam is als Amazon zelf.
  dinsdag 1 september 2020 @ 09:15:47 #77
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_194822711
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.

Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Ik ben bang dat de uiteindelijke kosten die er gemaakt zullen worden voor de rechtszaak en incasso niet allemaal door Amazon zullen moeten worden betaald. Naast het feit dat ik denk dat Amazon niet fout heeft gehandeld (ja, weet dat meerendeel het niet met mij eens is) zal een rechter mogelijk tot een salomons oordeel komen en dan gaan de kosten voor de rechtbank door twee. Dan ben je meer kwijt dan je lief is door een zeer principiele opstelling.

Ik denk dat je nu al zoveel moeite heb gestoken in iets wat de moeite niet waard is. Succes met je bloeddruk.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_194823151
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan. :7
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194823242
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:44 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.

Het is amazon die hier op eigen houtje besluit niet aan een overeenkomst te voldoen en een alternatief te bieden, waar TS nooit mee akkoord is gegaan. Waarom zou TS dan opeens rekening moeten gaan houden met hun automatische processen?

TS heeft nu het recht aan zijn kant en het geld in zijn zak. Als hij jullie advies volgt had hij het recht aan zijn kant, zonder geld en mocht hij het dan lekker uitzoeken. Dat is enkel in het belang van bedrijven die hun klanten de bureaucratische molen in kunnen sturen, tot een deel het van ellende maar opgeeft.
Dit idd. Zolang ze nog geld van je tegoed hebben willen ze nog wel dingen regelen. Andersom niet en is het altijd gedoe. Laat ze maar werken voor het geld en zelf een rechtszaak beginnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194823361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.
Jep, en zoals ik ook al opmerkte: als consument moeten ze je bij jouw eigen kantongerecht voor de rechter slepen. Dus ze mogen lekker in Nederland komen procederen, volgens Nederlands recht en in de Nederlandse taal.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_194823844
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
pi_194824167
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Nee artikel was zeg maar 1000 euro.
Toen ik nieuwe bestelling deed 1200 euro. 200 euro van die 1200 euro zou ik terug krijgen. Echter kreeg ik maar 100 euro terug ipv 200 euro. Die andere 100 euro kreeg ik in de vorm van een kortingsbon.
Daarom heb ik die 1200 euro laten terugstorten op mij rekening en 1100 euro overgemaakt.
Maar ze willen dus nog steeds die 100 euro van me.
Kan je de inhoud van je schriftelijke bewijs dat je die 200 terug zou krijgen hier posten? Daar staat of valt deze zaak mee.
pi_194824321
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:08:03 #84
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194825297
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:40 schreef Ericr het volgende:

[..]

Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.

TS is op eigen houtje aan het compenseren gegaan. Dat ontslaat hem niet van de betalingsverplichting van de tweede aankoop.

Als die aankoop 1000 euro was kan je niet zomaar 900 betalen omdat je meent nog 100 euro tegoed te hebben van Amazon.
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:13:29 #85
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194825410
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:14:19 #86
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194825426
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.
🙄
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:19:29 #87
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194825511
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
Want? Storneren ist verboten?
pi_194825646
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.

Niet netjes van Amazon dat ze stommetje spelen maar hun standpunt is duidelijk nu ze de zaak uit handen hebben gegeven.
pi_194825842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Oei, tot nu toe had je telkens gelijk maar hier ga je de mist in. :'( Amazon meent geen recht te hebben op 100 euro extra.

Aankoop was zeg maar 1000 euro, echter maakte TS een fout mbt afleveradres en heeft hij dit geannuleerd in overleg met Amazon. Vervolgens koopt hij hetzelfde weer maar de prijs is inmiddels gestegen naar 1200. Amazon biedt aan om het prijsverschil terug te betalen en TS is akkoord gegaan. TS heeft 1200 betaald en vraagt die 200 terug. Amazon heeft 100 euro teruggestort op zijn bankrekening en 100 euro tegoed op zijn account geschreven. TS gaat niet met die tegoed op zijn account akkoord en wenst dit op zijn bankrekening te krijgen en na tig gesprekken te hebben gevoerd met Amazon die voet bij stuk houdt heeft TS ervoor gekozen 1200 te storneren en 1100 over te boeken. Amazon is hier niet mee akkoord en gaat nu dus achter die 100 aan via een incassobureau en TS komt nu vragen wat hij kan doen en hoe sterk hij staat.
  dinsdag 1 september 2020 @ 12:48:54 #90
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194826002
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want? Storneren ist verboten?
Nee maar dat zegt ook niemand. Het is alleen niet handig en leid tot veel meer ellende
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_194826173
Als er in die schriftelijk bewijs letterlijk staat dat die 200 teruggestort worden naar de originele betaalmethode staat TS sterk, is het echter vluchtig omschreven dan kan Amazon zeggen dat zij zich aan hun deel van de afspraak hebben gehouden en gaat TS dit niet winnen. Daarom vroeg ik ook om een copy-paste van die schriftelijke bewijs in dit topic.

Ik denk verder ook dat Amazon wel tegoed kan bijschrijven op zijn Amazon account maar niet terug kan halen (waarom zou dit ooit legaal kunnen?) en dat Amazon daarom voet bij stuk houdt omdat het anders nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt. In principe heeft TS nu 300 euro aan totaal ipv de afgesproken 200 waarvan 200 op zijn bankrekening en 100 op zijn account.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 13:01:39 ]
pi_194826317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.
pi_194826452
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.
pi_194826567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:28 schreef Ericr het volgende:

[..]

De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.

Niet netjes van Amazon dat ze stommetje spelen maar hun standpunt is duidelijk nu ze de zaak uit handen hebben gegeven.
Dus de aankoop was ¤1000. Dat was het bedrag wat op de factuur zou komen te staan en ingehouden zou worden.
Dat Amazon dan een verkeerde factuur stuurt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 13:29:24 #95
491163 Viesdik
pi_194826585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
negeer anders hen die niet de tijd nemen het topic te lezen
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 13:30:09 #96
491163 Viesdik
pi_194826595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
nee, ook jij leest niet goed
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 13:32:32 #97
491163 Viesdik
pi_194826631
Willen mensen aub lezen en niet allerlei aannames doen. anders kan je hier beter wegblijven
pi_194826685
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:32 schreef Viesdik het volgende:
Willen mensen aub lezen en niet allerlei aannames doen. anders kan je hier beter wegblijven
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 13:38:31 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 1 september 2020 @ 13:44:27 #99
491163 Viesdik
pi_194826863
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
Nee
pi_194826941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Nee
:?

Hoe kunnen wij dan beoordelen hoe sterk je staat en wat je zoal kan doen? Als het gaat om je privegegevens kan je deze toch weghalen? Of kan je aangeven waarom je dat niet wil tonen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2020 13:48:47 ]
pi_194827016
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
Is toch al gegeven?

quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:

[..]

"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."

Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:48 schreef blackmirror het volgende:

[..]

:?

Hoe kunnen wij dan beoordelen hoe sterk je staat en wat je zoal kan doen? Als het gaat om je privegegevens kan je deze toch weghalen? Of kan je aangeven waarom je dat niet wil tonen?
Ik denk omdat mensen vragen naar reeds gegeven informatie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')