Heb je daar bewijs van?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik vind nog steeds dat ik in mijn recht sta omdat Amazon mij beloofd heeft dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen.
quote:
quote:en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (daar heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
Het was een hele mooie aanbiedingquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Waarom niet gewoon geannuleerd en teruggestuurd?
Dat inderdaad, ze moeten je in het Nederlands aanschrijven en daarbij moet een consument ook voor de rechtbank gedaagd worden in eigen land (Europees recht).quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan.
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik koos er vervolgens voor om de automatische incasso terug te storten op mijn rekening en handmatig het bedrag aan Amazon over te maken minus 100 euro. Dit heb ik gemaild en heb aangegeven dat ze mijn tegoedbon t.w.v. 100 euro hiermee ongedaan kunnen maken.
ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaanquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt mequote:Op maandag 31 augustus 2020 14:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ik weet wel zeker dat het daar fout is gegaan
Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Omdat ik uit ervaring weet dat wanneer je op je strepen gaat staan, het lastiger is (zo niet onmogelijk) om je gelijk te halen als ze niks meer van je hoeven.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan gedaan? Als je de afspraak zwart op wit hebt staan dan zijn er genoeg andere manieren om je geld terug te halen lijkt me
Een automatische incasso kun je storneren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurtquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het daar fout gegaan is. Zomaar zelfstandig bedragen terughalen (kan dat überhaupt wel?) werkt 9 van de 10 keer in je nadeel.
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef Viesdik het volgende:
Ik belde vervolgens weer met Amazon, waarop het voorstel werd gedaan het artikel toch voor de verhoogde prijs te kopen, en als ik het dan ontvang, zou ik het teveel betaalde bedrag van 200 euro weer terug ontvangen op mijn bankrekening (dat heb ik overigens ook schriftelijk bevestigd gekregen).
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Maar 200 euro is geld, een tegoedbon niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Staat het echt precies zo gedefinieerd? Of algemener/vager? Als er bijv. staat "dan krijgt u ¤200 terug" maar niet het woordje bankrekening erbij dan ben je wellicht de sigaar.
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.
Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.quote:Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Zelf een incassobureau inschakelen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ook hier weer de vraag: hoe gaat het dan precies eenvoudiger worden met een andere methode (lees: je krijgt je geld niet en moet er achteraan met geen tot weinig kans op slagen)?
[..]
Met andere woorden is je advies: gun die 100 euro maar aan Amazon, want het 'wordt niet eenvoudig'. Dat is precies waar die bedrijven op hopen.
Bedankt Delanoquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.
Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Pas als een officiële gerechtsdeurwaarder jou daarvoor laat verschijnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Ja? En die bedrijven weten zeker niet dat incassobureaus ook maar tandeloze tijgers zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zelf een incassobureau inschakelen.
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een ingewikkelde zooi heb je het er van gemaakt.
Ja rechten rechten.. gelijk krijgen, daar gaat het om.
En dat zal toch nu iets, als in behoorlijk, minder eenvoudig worden.
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
Hier gaan ze natuurlijk wel een punt van maken. Want ondertussen heb je en 200 door de storno en ongetwijfeld nog de tegoedbon in je account.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
En dan laat TS de schriftelijke toezegging zien waarin Amazon belooft hem ¤200 terug te geven en de bankafschriften waarin hij maar ¤100 terug krijgt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zal uiteindelijk voor een rechter je verhaaltje moeten gaan houden en dat voor 100eu.
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Hier gaan ze natuurlijk wel een punt vam maken. Want ondertussen heb je en 200 door de storno en ongetwijfeld nog de tegoedbon in je account.
Ben ik ook geenzins van planquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
Natuurlijk kan dat. Maar dit is vast (nog) niet gebeurd. Ik zeg niet dat TS daardoor in z'n ongelijk staat, maar dat ze hier wel een punt van gaan maken. En terecht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De tegoedbon kan Amazon zo ongeldig verklaren.
En zolang TS deze niet verzilverd bij een aankoop kan hij hier ook niet op gepakt worden.
En wat zou het uitmaken als ze hier een punt van maken?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:19 schreef baskick het volgende:
Natuurlijk kan dat. Maar dit is vast (nog) niet gebeurd. Ik zeg niet dat TS daardoor in z'n ongelijk staat, maar dat ze hier wel een punt van gaan maken. En terecht.
Behalve dus impliciet aan TS om die bon niet te besteden, niets. Het zou zuur zijn als die bij een eerstvolgende bestelling automatisch als betaalmethode geselecteerd wordt. Dan sta je later m.i. een stuk minder sterk.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En wat zou het uitmaken als ze hier een punt van maken?
De oplossing voor die tegoedbon is dat Amazon deze annuleert, dat kan TS niet voor hen doen.
Je zou idd denken dat je daar vanuit mag gaan. Maar misschien kun je hier iets over terugvinden in de voorwaarden van Amazon? Dat ze er iets in hebben staan over de manier van terugbetalen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Als ik een winkel binnenloop ga ik geen voorwaarden lezen. Jij?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je zou idd denken dat je daar vanuit mag gaan. Maar misschien kun je hier iets over terugvinden in de voorwaarden van Amazon? Dat ze er iets in hebben staan over de manier van terugbetalen.
Koop op afstand =/= fysieke winkel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:55 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als ik een winkel binnenloop ga ik geen voorwaarden lezen. Jij?
Koop op afstand is niet van toepassing want TS wil niet ontbinden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
op voorwaarde dat Amazon hem daarna de verhoging zou terugbetalen.
De afspraak was terugbetalen, niet verrekenen met een toekomstige bestelling.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
Ik begrijp je reactie nietquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Koop op afstand =/= fysieke winkel.
Twrugbetalen doe je in geld.. Niet in Amazon credits. Want dan kan ik er niet mee doen wat ik wil.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is ook gebeurd. Alleen niet in de vorm die TS wilde. En misschien dat Amazon daar iets over zegt in hun voorwaarden.
Ze hebben de dwangsom inmiddels dus verhoogd met 70 euro incassokostenquote:Op maandag 31 augustus 2020 18:04 schreef Confetti het volgende:
Dus Amazon heeft 100 euro te goed van jou en jij hebt een vordering van 100 euro op Amazon (de cadeaubon). Je zou kunnen stellen dat je hun schuld aan jou verrekend met wat je aan hun verschuldigd bent.
Onzin, het duurt hooguit wat langer en je moet er iets meer moeite voor doen om het fatsoenlijk af te handelenquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Eh, omdat dit de makkelijkste en zekerste manier om het geld ooit nog terug te zien is natuurlijk. Anders had TS waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten, gezien het relaas in de OP.
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Owh.. Noem eens een paar van die manieren die je niet uren en uren en uren aan tijd kosten?
Precies datquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit. Net als mensen die ongeduldig een claim indienen bij Paypal. De verkopende partij kan er dan ook niet meer bij en dan is het wachten op Paypal wat alleen maar langer duurt
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:07 schreef SwitchSwatch het volgende:
Je had het niet moeten storneren, ook al hield Amazon zich niet aan hun afspraak. Je had zonder te storneren de discussie aan moeten gaan om 100e cash te krijgen ipv de tegoedbon.
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:49 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Storneren is precies bedoeld om onrechtmatig afgeschreven geld terug te krijgen. Dat dat Amazon niet bevalt is hun probleem. En omdat het hun probleem is hoort TS nog steeds van ze. Als hij zo dom was geweest om jouw advies te volgen dan werd hij nu mooi van het kastje naar de muur gestuurd, om te bedelen om zijn eigen geld.
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Jazeker, jij ook?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je de OP überhaupt wel gelezen?
Jazeker van niet.quote:
Nou TS heeft gebeld en ze herinnerd aan de gemaakte afspraak. Wat heeft hem dat precies opgeleverd dan?quote:Dit was helemaal niet de afspraak. Ik belde met Amazon, maar zij hebben mij aangegeven dat zij niks meer voor mij kunnen doen, terwijl ik bleef volhouden dat dat niet de afspraak was!
Doe eens een beroep op je RBVquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:13 schreef Zelva het volgende:
En dan nóg een keer de vraag: Hoe gaat TS makkelijker zijn geld terugkrijgen als Amazon categorisch blijft weigeren mee te werken dan storneren?
a) Dan moet je die wel hebbenquote:
a) Die niet hebben is zelden slimquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
a) Dan moet je die wel hebben
b) Dan moet je er ook maar net een hebben waar het drempelbedrag zo laag is
c) Dan betaalt de verzekeraar het waarschijnlijk gewoon uit eigen zak aan jou en betaal je het eigenlijk alsnog zelf (met alle verzekerden, dat wel) en leert Amazon er niets van
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
a) Die niet hebben is zelden slim
De meesten zitten er toch echt boven.quote:b) 100 euro is niet echt laag voor een RBV, beter de voorwaarden lezen voor je af sluit
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.quote:c) prima, daar ben je voor verzekerd.
Wat een onzin. Zij houden zich niet aan de afspraakquote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Als jouw uurloon het achter een aankoop aan gaan rechtvaardigd, moet je dat vooral doen. De tijd die je daar aan kwijt bent inclusief ergernissen kunnen ze het bijna beter houden. Arbeidsconflicten en aansprakelijkheid nog daargelaten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mwa. Ik zie het nut er niet zo van in voor consumentenzaken. 't is geen aansprakelijkheidsverzekering of zo. Lukt me zelf wel om daar achter aan te gaan.
[..]
De meesten zitten er toch echt boven.
[..]
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Je bent verzekerd voor rechtsbijstand, dat krijg je dan totaal niet. Afkopen door de verzekeraar leidt op lange termijn alleen maar tot kostenverhogingen voor de consument en niet tot gedragsverandering bij de bedrijven, die dus vrolijk door blijven gaan met hun praktijken, waardoor de volgende consument weer aan kan kloppen bij de verzekering enzovoorts enzovoorts.
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:57 schreef zatoichi het volgende:
Wat is eigenlijk het bedrag wat nu gestorneerd is TS? Met een 200 prijsstijging/daling kan ik me voorstellen dat het om een bedrag van 500 tot 1000 euro kan gaan...
Maar als je wel het product hebt gehouden is dat toch gewoon ordinaire diefstal?
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In geautomatiseerde processen zonder enige vorm van aankondiging bedragen terug gaan halen leid tot een hoop gedoe, gezeik en uiteindelijk een incasso traject. Het is een keuze die je kunt maken, maar of het verstandig is.....
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Tis net of niemand kan lezen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hij heeft het afgesproken aankoopbedrag daarna gewoon weer overgemaakt...
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:43 schreef Ericr het volgende:
Je bent die betaling nog steeds schuldig. De korting is na jouw oordeel verkeerd verrekend maar dat geeft jou niet het recht om zelf maar de korting te verrekenen met je betaling.
Amazon heeft coulance toegepast na een bestelling die je zelf verkeerd hebt geplaatst. Zij zullen hun poot zeker stijf houden omdat het aan hun is hoe ze die coulance toepassen. Vervelend dat het voor jou deels negatief uitpakt maar dit ga je niet winnen. Je hebt een schuld die betaald zal moeten worden
Geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef blackmirror het volgende:
[..]
En dan het bewijs dat je de OP niet goed gelezen hebt gewoon wegknippen. Godver...
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dat dit in de rechtszaal zal aflopen?
Amazon doet een eis van ¤100 omdat er maar ¤1100 ipv ¤1200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
TS doet een tegeneis van ¤100 omdat er maar ¤100 ipv ¤200 betaald is en heeft hiervoor bewijs.
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:24 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Amazon kan vooraf ook bedenken dat uiteindelijk de ¤100 aan beide kanten tegen elkaar weggestreept kunnen worden en dat een juridisch traject dus overbodig is.
En de juridische kosten die Amazon maakt om ¤100 van TS te krijgen maakt TS weer om ¤100 van Amazon te kirjgen.
Die kun je dan ook weer tegen elkaar wegstrepen.
Ik ben bang dat de uiteindelijke kosten die er gemaakt zullen worden voor de rechtszaak en incasso niet allemaal door Amazon zullen moeten worden betaald. Naast het feit dat ik denk dat Amazon niet fout heeft gehandeld (ja, weet dat meerendeel het niet met mij eens is) zal een rechter mogelijk tot een salomons oordeel komen en dan gaan de kosten voor de rechtbank door twee. Dan ben je meer kwijt dan je lief is door een zeer principiele opstelling.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als dit tot een rechtszaak komt is de vordering op TS al een stuk hoger. De huidige vordering is terecht en die loopt nog wel een stuk op voordat het komt tot een rechtsgang. TS heeft misschien een terechte tegenvordering maar dat is een losse vordering die je niet zomaar zelfstandig kan gaan vereffenen.
Dat allemaal door een verkeerd verlopen eerste bestelling. Kan een heel duur grapje worden, een stuk meer dan die 100 extra korting.
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:59 schreef Dar.Adal het volgende:
Brief schrijven naar dat incassobureau in het Nederlands en zeggen dat je geen Duits kan.
Dit idd. Zolang ze nog geld van je tegoed hebben willen ze nog wel dingen regelen. Andersom niet en is het altijd gedoe. Laat ze maar werken voor het geld en zelf een rechtszaak beginnen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 20:44 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
En dat is dan mooi het probleem van Amazon. TS staat volledig in zijn recht en heeft zijn deel van de overeenkomst voldaan.
Het is amazon die hier op eigen houtje besluit niet aan een overeenkomst te voldoen en een alternatief te bieden, waar TS nooit mee akkoord is gegaan. Waarom zou TS dan opeens rekening moeten gaan houden met hun automatische processen?
TS heeft nu het recht aan zijn kant en het geld in zijn zak. Als hij jullie advies volgt had hij het recht aan zijn kant, zonder geld en mocht hij het dan lekker uitzoeken. Dat is enkel in het belang van bedrijven die hun klanten de bureaucratische molen in kunnen sturen, tot een deel het van ellende maar opgeeft.
Jep, en zoals ik ook al opmerkte: als consument moeten ze je bij jouw eigen kantongerecht voor de rechter slepen. Dus ze mogen lekker in Nederland komen procederen, volgens Nederlands recht en in de Nederlandse taal.quote:Op dinsdag 1 september 2020 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Verders kan zo'n bedrijf schreeuwen wat ze willen maar de NLse wet is van kracht.
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 19:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou even denken hoor. Mailen of bellen en ze herinneren aan de gemaakte afspraak
Kan je de inhoud van je schriftelijke bewijs dat je die 200 terug zou krijgen hier posten? Daar staat of valt deze zaak mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 21:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee artikel was zeg maar 1000 euro.
Toen ik nieuwe bestelling deed 1200 euro. 200 euro van die 1200 euro zou ik terug krijgen. Echter kreeg ik maar 100 euro terug ipv 200 euro. Die andere 100 euro kreeg ik in de vorm van een kortingsbon.
Daarom heb ik die 1200 euro laten terugstorten op mij rekening en 1100 euro overgemaakt.
Maar ze willen dus nog steeds die 100 euro van me.
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.quote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.quote:Op maandag 31 augustus 2020 23:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nooit een incassotraject meegemaakt? Dit gaat niet om wegstrepen, was het maar zo simpel.
TS is op eigen houtje aan het compenseren gegaan. Dat ontslaat hem niet van de betalingsverplichting van de tweede aankoop.
Als die aankoop 1000 euro was kan je niet zomaar 900 betalen omdat je meent nog 100 euro tegoed te hebben van Amazon.
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doenquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
🙄quote:Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Staat ook gewoon in de OP en is ie al op geattendeerd maar blijkbaar heeft ie Alzheimer, dus het kan geen kwaad als men hem dit nog een paar keren uitlegd.
Want? Storneren ist verboten?quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Oei, tot nu toe had je telkens gelijk maar hier ga je de mist in. Amazon meent geen recht te hebben op 100 euro extra.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Nee maar dat zegt ook niemand. Het is alleen niet handig en leid tot veel meer ellendequote:
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt maar dat geeft geen recht om zelf maar iets te gaan doen
Dat klinkt stellig, volgens jou heeft hij al gewonnen terwijl je uberhaupt zijn schriftelijk bewijs niet gezien hebt. Heeft Amazon letterlijk gezegd dat het teruggestort gaat worden naar de originele betaalmethode OF hebben ze gezegd dat hij 200 terugkrijgt en verder niks want zo ja dan hebben zij zich wel aan hun deel van de afspraak gehouden door hem 100 op zijn bank te geven en 100 in zijn Amazon account.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien geen recht, maar uiteindelijk gaat hij wel gelijk krijgen aangezien hij bewijs heeft van de gemaakte afspraak. En dit was zeer waarschijnlijk de enige manier (behalve misschien de sociale media schandpaal) om het geld ooit nog terug te zien.
Dus de aankoop was ¤1000. Dat was het bedrag wat op de factuur zou komen te staan en ingehouden zou worden.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
De aankoop is voor de volledige 1200 euro met een coulance korting van 200 euro. Dat die korting niet juist is toegepast volgens TS moet aangevochten worden. Dat doe je niet door zelf maar te gaan vereffenen.
Niet netjes van Amazon dat ze stommetje spelen maar hun standpunt is duidelijk nu ze de zaak uit handen hebben gegeven.
negeer anders hen die niet de tijd nemen het topic te lezenquote:Op dinsdag 1 september 2020 10:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Heeft TS allemaal al gedaan, meerdere keren. Heeft tijd gekost en niets opgeleverd.
nee, ook jij leest niet goedquote:Op dinsdag 1 september 2020 12:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is er dan ook niet aan de hand. De aankoop was zeg 1000 euro, dat was immers de afspraak en voor dat bedrag is de koop gesloten, en TS heeft uiteindelijk 1000 euro betaald. Amazon meent echter recht te hebben op 1100 euro.
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:32 schreef Viesdik het volgende:
Willen mensen aub lezen en niet allerlei aannames doen. anders kan je hier beter wegblijven
Neequote:Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
quote:
Is toch al gegeven?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:35 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Kunnen wij een copy+paste zien van die schriftelijke bewijs van je want dit maakt hoe sterk je zaak is?
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
"Ook heb ik met u besproken het verschil in prijs terug te betalen, wanneer u dit product heeft ontvangen."
Er staat idd niet op uw bankrekening. Maar daar mag je mijns inziens in goeder trouw vanuit gaan toch?
Ik denk omdat mensen vragen naar reeds gegeven informatie.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:48 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Hoe kunnen wij dan beoordelen hoe sterk je staat en wat je zoal kan doen? Als het gaat om je privegegevens kan je deze toch weghalen? Of kan je aangeven waarom je dat niet wil tonen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |