abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194780177
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiėren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
pi_194780616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moet ik je post terughalen waarin jij de poster van de Biden campagne afschilderde als een statement waarmee de blanke bevolking minder rechten zou krijgen dan minderheden en dat baseerde je op een theorie over intersectionaliteit die je op google kon vinden?
Ja, doe dat eens even. Ik ben benieuwd :)
pi_194781562
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ja, doe dat eens even. Ik ben benieuwd :)
Ok:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar er zijn zoveel voorbeelden te noemen, ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Desalniettemin zal ik het kort houden, dit is een screen van de website van Biden die eigenlijk boekdelen spreekt.

[ afbeelding ]

Dit is intersectionele identiteitspolitiek pur sang. Het gaat enkel en alleen om mensen categoriseren op specifieke aspecten van een identiteit. Waar men juist zou moeten streven naar een land waar men elkaar beoordeeld op basis van inhoud en karakter (waar Martin Luther King ooit nog voor streed). Maar dit wordt helaas tegenwoordig gezien als zogenaamd discriminerend en racistisch. En als je dusdanig de focus wil leggen op tribalisme en verschil wil benadrukken, dan zul je op den duur het hele idee van een gelijkheidsbeginsel gaan verliezen.
Je mag gewoon sorry zeggen, hoor, en vertellen wat je de theorieen vind waar je dit op baseert. Op een plaatje waarop de bevolking van de VS correct weergegeven word naar rato. 9 blanken op 14 personen, 3 zwarte mensen, 2 gays, 2 latino's en volgens mij een persoon uit India.
pi_194781949
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok:
[..]

Je mag gewoon sorry zeggen, hoor, en vertellen wat je de theorieen vind waar je dit op baseert. Op een plaatje waarop de bevolking van de VS correct weergegeven word naar rato. 9 blanken op 14 personen, 3 zwarte mensen, 2 gays, 2 latino's en volgens mij een persoon uit India.
Ik vind het vooral heel erg knap dat je deze post nu presenteert als een post waar ik in zou beweren dat de blanke bevolking in de VS minder rechten zou krijgen dan minderheden. Dit staat er niet, dit verzin je er nu letterlijk zelf bij. De woorden 'blank' en 'rechten' noem ik niet eens.
pi_194781960
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind het vooral heel erg knap dat je deze post nu presenteert als een post waar ik in zou beweren dat de blanke bevolking in de VS minder rechten zou krijgen dan minderheden. Dit staat er niet, dit verzin je er nu letterlijk zelf bij. De woorden 'blank' en 'rechten' noem ik niet eens.
Prima, je gaat dus geen antwoord geven. Weten we dat ook weer.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:52:53 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194782179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:46 schreef riazop het volgende:
aantal citaten van Biden over ras die we nooit mogen vergeten

[ afbeelding ]
Welk van deze opmerkingen toont aan dat Biden 'de echte racist' is en hoe dan precies?
pi_194782190
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:46 schreef riazop het volgende:
aantal citaten van Biden over ras die we nooit mogen vergeten

[ afbeelding ]
Rot op joh vuile hypocriet.

Paar uit zijn verband gerukte quotes van Biden wijd je meerdere posts aan, maar de constante racistische stroom aan diarree van de GOP ben je stil over.
pi_194782224
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:53 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Rot op joh vuile hypocriet.

Paar uit zijn verband gerukte quotes van Biden wijd je meerdere posts aan, maar de constante racistische stroom aan diarree van de GOP ben je stil over.
Niet gaan schelden, dat is niet productief.
pi_194782277
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet gaan schelden, dat is niet productief.
Weet je wat niet productief is? Alt-right gekkies vrijuit hun onzin laten spuiten.
pi_194782320
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:58 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Weet je wat niet productief is? Alt-right gekkies vrijuit hun onzin laten spuiten.
Wanneer ben jij eerder geneigd je visie te heroverwegen? Als iemand je de huid vol scheldt, of als iemand met dingen komt die zijn standpunt kracht geven danwel de jouwe ondermijnen? En als je denkt dat hiet niets uitmaakt omdat de ander toch niet van mening verandert kun je beter niks zeggen, want je maakt dan alsnog jouw partij uit als een die niet met tegenstand om kan gaan.
pi_194782348
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welk van deze opmerkingen toont aan dat Biden 'de echte racist' is en hoe dan precies?
De man heeft een hele politieke cariere lang een paternalistische kijk op zwarte Amerikanen.
Het betreft ook geen jeugdzondes of zo want nog recentelijk meende hij dat je " geen echte zwarte was als je niet op hem stemt."

Hoe die man over zwarte Amerikanen denkt is gewoon doodeng.

Vandaar dat hij ook Harris als vp uitzocht om nog wat zwarten te verleiden naar de stembus te gaan.
pi_194782357
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:58 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dit is geen bubble en iedereen mag zijn mening geven en iedereen mag ook posters van repliek dienen, graag zelfs.

Ik heb niet de illusie dat je hun mening kan veranderen maar je kunt wel voor de lurkers een signaal geven dat hun verhaal, in jouw beleving, niet klopt en dat onderbouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 19:10:53 ]
pi_194782361
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:02 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Wanneer ben jij eerder geneigd je visie te heroverwegen? Als iemand je de huid vol scheldt, of als iemand met dingen komt die zijn standpunt kracht geven danwel de jouwe ondermijnen? En als je denkt dat hiet niets uitmaakt omdat de ander toch niet van mening verandert kun je beter niks zeggen, want je maakt dan alsnog jouw partij uit als een die niet met tegenstand om kan gaan.
Ik wil met liefde hele topics vol debatteren, maar er is niet één persoon hier die pro-trump/anti-democraten is en het fatsoen heeft een volwaardig gesprek te voeren. Dat heeft de afgelopen vier jaar toch wel laten zien?
pi_194782383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:03 schreef riazop het volgende:

[..]

De man heeft een hele politieke cariere lang een paternalistische kijk op zwarte Amerikanen.
Het betreft ook geen jeugdzondes of zo want nog recentelijk meende hij dat je " geen echte zwarte was als je niet op hem stemt."

Vandaar dat hij ook Harris als vp uitzocht om nog wat zwarten te verleiden naar de stembus te gaan.
Mjah, maar heeft wel 8 jaar onder een zwarte baas gewerkt.

En je kan aan Herman Cain vragen hoe verstandig het is om als zwarte Amerikaan op Trump te stemmen...oh wacht, die is overleden omdat hij een Trump rally bezocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 19:09:47 ]
pi_194782388
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:05 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik wil met liefde hele topics vol debatteren, maar er is niet één persoon hier die pro-trump/anti-democraten is en het fatsoen heeft een volwaardig gesorek te voeren. Dat heeft de afgelopen vier jaar toch wel laten zien?
En ze de huid volschelden helpt? Als ze echt te ver gaan kun je ze rapporteren, maar met scheldkannonades voldoe je in feite slechts aan het stereotype linkse huillie.
pi_194782395
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:02 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Denk je echt dat figuren als riazop hun visie gaan heroverwegen? Er is geen visie, joh. Slechts egoistisch nihilism. Dat is ook de reden dat ze zo vaak uit het stropop-gaslight-liegen-uitspraken uit verband rukken-feiten ontkennen-vaatje tappen. Het boeit ze niks joh. Daar kun je geen rationele discussie mee voeren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194782419
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Denk je echt dat figuren als riazop hun visie gaan heroverwegen? Er is geen visie, joh. Slechts egoistisch nihilism. Dat is ook de reden dat ze zo vaak uit het stropop-gaslight-liegen-uitspraken uit verband rukken-feiten ontkennen-vaatje tappen. Het boeit ze niks joh. Daar kun je geen rationele discussie mee voeren.
Je mag ze ook negeren :)
pi_194782445
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, maar heeft wel 8 jaar onder een zwarte baas gewerkt.

...
Ik denk ook niet dat Biden een racist is, maar wel dat hij ze intrinsiek als minderwaardig ziet. Dit zei hij over Obama:
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, that's a storybook, man."
pi_194782505
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Biden een racist is, maar wel dat hij ze intrinsiek als minderwaardig ziet. Dit zei hij over Obama:
"I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, that's a storybook, man."
Dat mag je vinden maar in een Trump v Biden situatie is Biden toch echt te preferen voor zwarte Amerikanen. Ook voor blanken overigens.
pi_194782516
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je mag ze ook negeren :)
Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar dat wordt wel moeilijk als ze hun feitenvrije bullshit blijven spuien hier terwijl ze weigeren om die onzin te beargumenteren op een normale manier.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194782544
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Maar dat wordt wel moeilijk als ze hun feitenvrije bullshit blijven spuien hier terwijl ze weigeren om die onzin te beargumenteren op een normale manier.
You are telling me... :D
pi_194782549
quote:

[..]

Grote verschil met Trump is dat Biden z'n excuses aanbiedt of erkent dat hij fout zat wanneer hij een domme uitspraak doet. En getuige de wijze waarop hij campagne voert (en met wie), blijft de politicus Biden niet stilstaan in de tijd.

Trump daarentegen biedt nooit excuses aan, laat staan dat hij aangeeft fout te zitten. Ook groeit Trump niet als persoon. Hij is nog steeds de grote zak met stront die hij vijftig jaar geleden was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:20:38 #23
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_194782588
quote:

[..]

Quoten zonder bronvermelding, dat doen we dus niet hč.

Context is hier te vinden. Biden heeft zijn excuses aangeboden voor de uitspraak en Obama vond het allemaal niet zo spannend.

https://edition.cnn.com/2007/POLITICS/01/31/biden.obama/
pi_194782592
Wat zijn trouwens de belangrijke nog te komen data voor de verkiezingen? De debatten in september/oktober, en verder nog grote dingen op de planning? Ben eigenlijk persoonlijk meer geļnteresseerd het Harris-Pence debat dan die van Trump-Biden.
pi_194782605
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:21 schreef Fsmxi het volgende:
Wat zijn trouwens de belangrijke nog te komen data voor de verkiezingen? De debatten in september/oktober, en verder nog grote dingen op de planning? Ben eigenlijk persoonlijk meer geļnteresseerd het Harris-Pence debat dan die van Trump-Biden.
Barr zal zich ook wel mengen met een zogenaamde oktober surprise vanuit de gepoliticeerde DOJ.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_194782681
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:21 schreef Fsmxi het volgende:
De campagnes gaan vanaf nu vol van start dus er zal wel de nodige reuring gaan komen in de komende weken.

Harris/Pence gaat een bloedbad worden, denkelijk, Harris is verbaal heel sterk en Pence is...niet veel bijzonders.
pi_194782874
Mooie baan wel, voor de Secret Service werken maar mischien niet zo goed voor je gezondheid met Trump in het Witte Huis:

quote:
Secret Service copes with coronavirus cases in aftermath of Trump appearances

When President Trump gave a speech to a group of sheriffs in Tampa late last month, his decision to travel forced a large contingent of Secret Service agents to head to a state that was then battling one of the worst coronavirus surges in the nation.

Even before Air Force One touched down on July 31, the fallout was apparent: Five Secret Service agents already on the ground had to be replaced after one tested positive for the coronavirus and the others working in proximity were presumed to be infected, according to people familiar with the situation.

The previously unreported episode is one of a series of examples of how Trump’s insistence on traveling and holding campaign-style events amid the pandemic has heightened the risks for the people who safeguard his life, intensifying the strain on the Secret Service.

https://www.washingtonpos(...)812bf00f7_story.html
pi_194783020
DNI meldt dat ze het Huis en de Senaat geen briefings meer geven over veiligheids-issues mbt de verkiezingen :')

twitter

quote:
The Office of the Director of National Intelligence has informed the House and Senate Select Committees on Intelligence that it'll no longer be briefing on election security issues, a senior administration official told CNN. It'll provide written updates, the official said.

The official added that other agencies supporting election security, including the Department of Justice, Department of Defense and Department of Homeland Security, intend to continue briefing Congress.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:54:53 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194783053
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:03 schreef riazop het volgende:

[..]

Koddig hoe je niet ingaat op mijn vraag maar een vast riedeltje afspeelt.
quote:
Dat zei hij niet. Zie oa je eigen plaatje.
quote:

Hoe dan? Kom eens met iets...
quote:
Bewijs eens.
pi_194783194
Naast dat mensen bij de naturalisatie-ceremonie niet ingelicht waren daarover zijn er ook huurders ingeluisd voor een RNC-video. Vieze trucjes :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194783375
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mag je vinden maar in een Trump v Biden situatie is Biden toch echt te preferen voor zwarte Amerikanen.
Ik denk dat het niets uitmaakt.
Er is altijd al systemische racisme, onder zowel rep als dem administraties.
pi_194783388
En het zoveelste voorbeeld van voter suppression dat aangevochten moest worden

twitter
pi_194783411
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:20 schreef Belabor het volgende:

[..]

Biden heeft zijn excuses aangeboden voor de uitspraak
Ach dat deed Grapperhaus ook. Is ook gratis he.

Van beide heren weten nu allemaal heel goed hoe ze écht denken over eea.
pi_194783469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Harris/Pence gaat een bloedbad worden, denkelijk, Harris is verbaal heel sterk en Pence is...niet veel bijzonders.
Harris loopt het risico dat ze er veel te agressief in gaat (daarmee in de frame trappend van de wild om zich heen slaande heks), terwijl Pence zijn onkreukbare zelf gaat blijven.

Pence gaat 3 one-liners uit zijn hoofd leren, en die heel rustig debiteren.
pi_194783486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Harris loopt het risico dat ze er veel te agressief in gaat (daarmee in de frame trappend van de wild om zich heen slaande heks), terwijl Pence zijn onkreukbare zelf gaat blijven.

Pence gaat 3 one-liners uit zijn hoofd leren, en die heel rustig debiteren.
Godzijdank is Harris dom en heeft ze totaal geen ervaring in debatten, natuurlijk.
pi_194783502
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Godzijdank is Harris dom en heeft ze totaal geen ervaring in debatten, natuurlijk.
De spindokters zullen er alles aan doen om Harris kalm te krijgen. Het is ook niet voor niks dat Trump drugstesten wil voor de debatten.
pi_194783693
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt: een opgewonden vrouw is al snel een soort viswijf in de beleving van velen, terwijl een man dan gepassioneerd is. Harris moet oppassen dat ze net zo zakelijk over kan komen als Pence.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194783701
Nog een informatief draadje van McFaul:

twitter
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:30:51 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_194783704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:19 schreef riazop het volgende:
Harris loopt het risico dat ze er veel te agressief in gaat (daarmee in de frame trappend van de wild om zich heen slaande heks),
Ze is wel uppity he?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194783730
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt: een opgewonden vrouw is al snel een soort viswijf in de beleving van velen, terwijl een man dan gepassioneerd is. Harris moet oppassen dat ze net zo zakelijk over kan komen als Pence.
Hanca, Harris is een voormalig aanklager, voormalig AG van California en huidige Senator van Cali, denk je nu echt dat die niet weet hoe dat spel gespeeld word?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 20:33:05 ]
pi_194783732
FoK is een positief bedoeld forum, toch?
Dus de gebruikers kunnen alleen maar duimpjes up geven.
pi_194783743
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:32 schreef AnneX het volgende:
FoK is een positief bedoeld forum, toch?
Dus de gebruikers kunnen alleen maar duimpjes up geven.
Hahaha, goed gevonden, Anne :D

Maar het is wel een punt...hm...het zou eigenlijk niet slecht zijn als je ook duimpjes naar beneden kon geven

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 20:34:06 ]
pi_194783826
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hanca, Harris is een voormalig aanklager, voormalig AG van California en huidige Senator van Cali, denk je nu echt dat die niet weet hoe dat spel gespeeld word?
Jawel, tuurlijk weet die dat. Het is alleen voor een vrouw altijd extra oppassen (dat zeggen bijvoorbeeld Marijnissen en Halsema ook). En ik schat de zeer ervaren Pence gewoon niet zo laag in als jij, een carričre als die van Pence heb je niet omdat je niks kan. Trump kon 4 jaar geleden ook genoeg anderen kiezen en de partij koos eigenlijk voor Pence.

Harris kan het best goed doen, maar ze heeft niet zo maar van Pence gewonnen en het wordt zeker niet zo maar een slachtpartij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194783891
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel, tuurlijk weet die dat. Het is alleen voor een vrouw altijd extra oppassen (dat zeggen bijvoorbeeld Marijnissen en Halsema ook). En ik schat de zeer ervaren Pence gewoon niet zo laag in als jij, een carričre als die van Pence heb je niet omdat je niks kan. Trump kon 4 jaar geleden ook genoeg anderen kiezen en de partij koos eigenlijk voor Pence.

Harris kan het best goed doen, maar ze heeft niet zo maar van Pence gewonnen en het wordt zeker niet zo maar een slachtpartij.
Pence moet nu verdedigen wat er de afgelopen 4 jaar gebeurt is en reken maar dat Harris zijn eigen uitspraken gaat gebruiken, in 2016 zei Pence "The Russian bear never goes away, he just hibernates"...daar gaat hij pijn van krijgen nu met Trumps appeasement.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 20:43:28 ]
pi_194783935
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze zal rustig moeten blijven, heel rustig. Maar ook daardoor verliest ze net haar kracht (als bevlogen vrouw).
pi_194783991
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pence moet nu verdedigen wat er de afgelopen 4 jaar gebeurt is ...
Welnee

Het gaat niet over inhoud, het gaat over VORM

4 jaar Trump zou iedereen dat toch wel moeten hebben geleerd.

En die VORM van Pence is tamelijk interessant. Altijd rustig, nooit uit balans, en als hij het antwoord niet weet begint hij gewoon ergens anders over. Kortom, de ondoordringbare.
pi_194784093
twitter

Gek hoor...dat ik bovenstaand bericht aanneem voor waar.
Liever niet.
Maanden geleden, toen George Conway al waarschuwde hoe trump zich zou ontwikkelen in het narcistisch gedrag, vond ik dat ‘verwerpelijk’ en vragen om...
Als self fullfilling prophecy.
En kijk nu eens wat er gebeurt met democratie, met vrije pers, met ophitsen van mensen.
Wat een stuk verdriet.
pi_194784128
Dit is niet het FOK fotoboek

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 20:57:22 ]
pi_194784540
Zojuist gelezen wat de indruk van professional Nichtje Trump is van de dysfunctionele familie.
https://www.politico.com/(...)-rnc-reaction-404676

Quotes:
“We’re at this extraordinarily crucial point in this country’s history, and we need to do everything,” she told me on Friday.

“ That he cares about nobody but himself. That he has no loyalty to anybody. And that he will use anybody for his own purposes and lie to them about his motives. Oh, and of course that he’s cruel, which should be self-evident—but I think it has more power coming from his sister.”
pi_194784649
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Gek hoor...dat ik bovenstaand bericht aanneem voor waar.
Liever niet.
Maanden geleden, toen George Conway al waarschuwde hoe trump zich zou ontwikkelen in het narcistisch gedrag, vond ik dat ‘verwerpelijk’ en vragen om...
Als self fullfilling prophecy.
En kijk nu eens wat er gebeurt met democratie, met vrije pers, met ophitsen van mensen.
Wat een stuk verdriet.
Intrigerend artikel. Het valt terug op data van ene Alexander Reid Ross, die zich verdiept in de far-right, maar tegelijkertijd zelf ook zo zijn politieke voorkeuren heeft, die zich in het andere uiterste van het politieke spectrum lijken te bevinden. Zijn geschreven werk geeft hij uit via AK Press.

quote:
AK Press is a worker-managed, independent publisher and book distributor that specialises in radical left and anarchist literature.
Kortom, dit is een extreemlinkse auteur en researcher _O-. En hier borduurt de Huffpost dan op verder. Interessant weer hoe dit toch allemaal in elkaar steekt, heel erg objectief en neutraal ook.
pi_194784691
Huff post is dan ook wel erg links biased.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:25:01 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_194784720
Als je analyses en data van extreemrechts wil lezen ontkom je inderdaad niet aan antifa bronnen (indymedia hier in Nederland bijvoorbeeld) omdat die zich inzetten om extreemrechts in kaart te brengen. In mijn persoonlijke ervaring liegen ze meestal niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194784734
Neemt alleen niet weg dat data gegeven per definitie onjuist is. Zoals dat bijvoorbeeld wel het geval is met de cijfers die Dejann uit z'n duim zuigt over geweld tegen de politie.
pi_194784919
Dat gezanik over biased media de hele tijd :X

Die bestaat meestal uit de keuze van onderwerpen maar zolang ze zich op de feiten baseren doet de bias er niet zoveel toe.
pi_194785168
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:25 schreef speknek het volgende:
Als je analyses en data van extreemrechts wil lezen ontkom je inderdaad niet aan antifa bronnen (indymedia hier in Nederland bijvoorbeeld) omdat die zich inzetten om extreemrechts in kaart te brengen. In mijn persoonlijke ervaring liegen ze meestal niet.
Ik vind dat vrij opmerkelijk. Je loopt dan enkel tegen een énorme confirmation bias aan. Zulke data is moeilijk serieus te nemen. Stel je even voor dat extreemrechtse groeperingen onderzoeken gaan presenteren over extreemlinks, dat neemt ook niemand serieus, en terecht. Maar extreemlinks lijkt wat dat betreft veel beter georganiseerd, ook redelijk wat figuren met een gedegen academische achtergrond.

quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:36 schreef Kijkertje het volgende:
Dat gezanik over biased media de hele tijd :X

Die bestaat meestal uit de keuze van onderwerpen maar zolang ze zich op de feiten baseren doet de bias er niet zoveel toe.
Journalistiek is geen exacte wetenschap. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal, dus ligt selectieve berichtgeving op de loer. En dat zie je dus ook tegenwoordig in het medialandschap, helemaal in de VS. Enorme partijdigheid en het pushen van politieke agenda's. Zowel bij rechts als links. En dit zorgt er ook mede voor dat het land meer en meer verdeeld raakt. Vooral The Hill is één van de weinige media outlets die zich hier nog enigszins van tracht te distantiėren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 21:51:25 ]
pi_194785363
twitter

Er valt niet tegenaan te spinnen.

“An unstable niece”...projecting much.
pi_194785382
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:49 schreef Dejannn het volgende:

Journalistiek is geen exacte wetenschap. Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal, dus ligt selectieve berichtgeving op de loer. En dat zie je dus ook tegenwoordig in het medialandschap, helemaal in de VS. Enorme partijdigheid en het pushen van politieke agenda's. Zowel bij rechts als links. En dit zorgt er ook mede voor dat het land meer en meer verdeeld wordt. Vooral The Hill is één van de weinige media outlets die zich hier nog enigszins van tracht te distantiėren.
Ja daarom is het belangrijk dat je informatie uit betrouwbare nieuws-outlets haalt. Je weet wel die outlets die als ze een fout maken dat ook rectificeren, die outlets die kwaliteitsjournalisten in dienst hebben die hun vak serieus nemen en nooit zullen manipuleren anders worden ze ontslagen. Outlets zoals de NYT, WaPo, POLITICO en de WSJ.

Wat natuurlijk ook weer niet wil zeggen dat een artikel uit de Hill bij voorbaat onbetrouwbaar is. Het is echt niet nodig om users hierop te wijzen, dat weten ze echt wel.

Welke politieke agenda ze erop nahouden (= de voorkeur van de lezer) is een stuk minder belangrijk dan de betrouwbaarheid van de feiten waarop ze hun artikelen baseren.

Overigens is die discussie van 'bias' hier al tig keer gevoerd en werd er besloten dat niet meer te doen (dat was nog Euribob O+ ) en je gewoon te houden aan het advies in de OP (met dank aan Capricia O+ ). Dus hou ermee op en concentreer je op de inhoud aub.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 29-08-2020 22:21:34 ]
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:26:06 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194785892
De erven van Leonard Cohen zijn boos op Trump: https://www.nu.nl/muziek/(...)ujah-door-trump.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194786013
Het huis gaat waarschijnlijk voor het eerst in de geschiedenis voor het legaliseren van wiet (op federaal niveau) stemmen:
https://www.politico.com/(...)on-house-vote-404455

Die wet sneuvelt vervolgens natuurlijk in de senaat, maar toch bijzonder. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194786094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:31 schreef Monolith het volgende:
Het huis gaat waarschijnlijk voor het eerst in de geschiedenis voor het legaliseren van wiet (op federaal niveau) stemmen:
https://www.politico.com/(...)on-house-vote-404455

Die wet sneuvelt vervolgens natuurlijk in de senaat, maar toch bijzonder. :P
Nog zoiets waar Nederland/Europa gewoon links ingehaald wordt (als het gaat om de ideeėn van de Democraten; tuition fees bijvoorbeeld ook).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194786103
Dat zou een prima zet zijn. Veel te veel mensen in de VS die momenteel voor pietluttige "drug-related crime" in de gevangenis belanden.
pi_194786122
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:21 schreef riazop het volgende:

[..]

De spindokters zullen er alles aan doen om Harris kalm te krijgen. Het is ook niet voor niks dat Trump drugstesten wil voor de debatten.
Dat is inderdaad een sterk staaltje projectie. We weten immers dat hij zelf helemaal vol onder de drugs zit. Dat is het leuke van TRump. Hij telegrafeert altijd waar hij zichzelf schuldig aan maakt. Het zit zo extreem in zijn systeem om de ander preventief aan te vallen op de shit die hij zelf doet :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194786142
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:36 schreef Dejannn het volgende:
Dat zou een prima zet zijn. Veel te veel mensen in de VS die momenteel voor pietluttige "drug-related crime" in de gevangenis belanden.
Het komt toch niet door de senaat, maar verder betekent het ook niet dat wiet overal legaal zou zijn. Het is verder aan individuele staten om al dan niet te legaliseren.
pi_194786188
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
De erven van Leonard Cohen zijn boos op Trump: https://www.nu.nl/muziek/(...)ujah-door-trump.html
En ondanks afwijzen van het verzoek, gewoon doen hé. Law and order.
pi_194786511
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

En ondanks afwijzen van het verzoek, gewoon doen hé. Law and order.
Trump handelt volgens het Nixon principe.
quote:
Well, when the President does it, that means that it is not illegal.
pi_194786823
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:52 schreef Kijkertje het volgende:
DNI meldt dat ze het Huis en de Senaat geen briefings meer geven over veiligheids-issues mbt de verkiezingen :')

[ twitter ]
[..]

twitter

twitter
pi_194786954
Wat is dit en van wanneer zijn deze beelden?
The Lincoln Project is toch een conservatieve (GOP) club, die het niet eens met Trump is? Maar wel een serieuze club, of is het fake?
(Ik ben soms het spoor kwijt in al die clubjes)
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194787024
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:28 schreef capricia het volgende:
The Lincoln Project is toch een conservatieve (GOP) club, die het niet eens met Trump is? Maar wel een serieuze club, of is het fake?
[ twitter ]
Van vandaag neem ik aan? Ik had dit ook nog niet gezien.

Ja The Lincoln Project is een serieuze anti-Trump GOP club. Je weet wel van George Conway en zo...
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:33:50 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194787036
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja The Lincoln Project is een serieuze anti-Trump GOP club. Je weet wel van George Conway en zo...
Alleen is Conway dus gestopt. Ivm Claudia. Pardon, de kinderen in combi met covid-19.

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-08-2020 23:47:57 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194787201
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja. De tweet is van vandaag. Maar die beelden. Ik vind het er niet goed uitzien. Het is alleen een wazig filmpje. Dus weet ik niet wanneer dat gemaakt is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194787217
quote:
[ twitter ]
Ja, dit is real. Ach, een man stapt wel eens mis, zeker met het blijkbaar zwakke rechterbeen.

En dom, ik viel in een presser en het ging over de intel die niet meer mondeling wordt gebriefd. Nou, dat is omdat andere side leakers zijn.
Trump kan dat zó smerig zeggen. Tremendous leakers.
pi_194787281
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. De tweet is van vandaag. Maar die beelden. Ik vind het er niet goed uitzien. Het is alleen een wazig filmpje. Dus weet ik niet wanneer dat gemaakt is.
Vandaag ook denk ik anders hadden ze het er wel bij gezet en was het filmpje al lang bekend ook :D

Hij was op bezoek in Louisiana en Texas vanwege Laura de orkaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 29-08-2020 23:56:39 ]
pi_194787401
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Vandaag ook denk ik anders hadden ze het er wel bij gezet en was het filmpje al lang bekend ook :D

Hij was op bezoek in Louisiana en Texas vanwege Laura de orkaan.
Nou ja. Het zou de wind dan wel zijn. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194787565
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

We weten immers dat hij zelf helemaal vol onder de drugs zit. Dat is het leuke van TRump.
Weet je ook welke drugs?
Tot nog toe is vooral bekend dat Trump er in de jaren 80 kilo's coke doorheen snoof samen met wilde meiden en popsterren.
  zondag 30 augustus 2020 @ 00:15:49 #75
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194787639
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Weet je ook welke drugs?
Tot nog toe is vooral bekend dat Trump er in de jaren 80 kilo's coke doorheen snoof samen met wilde meiden en popsterren.
Hij gebruikt deze: https://www.apotheek.nl/m(...)ten-over-finasteride
quote:
Bijwerkingen bij mannen: seksuele problemen, zoals geen stijve penis kunnen krijgen en minder zin hebben in seks.
Volgens zijn arts dan he.

Waarschijnlijk mee begonnen na de mislukte haar transplantatie, die hem zoveel pijn bezorgde, dat hij ze toenmalige vrouw verkrachten om haar de zelfde pijn te laten voelen.

Volgens zijn toenmalige vrouw.
  zondag 30 augustus 2020 @ 00:42:31 #77
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194787894
quote:
Beide groepen zijn zeer chriselijk. En onder de Hispanics heb je veel ex-Cubanen zitten die een hekel hebben aan communisme/socialisme. Ik kan me best voorstellen dat die mee gaan in de haat en bang makerij van de GOP. Dat is wetenschappelijk aangetoond meerdere malen. Conservative mensen zijn nou eenmaal bang en daardoor laten ze zich leiden in hun stem gedrag. De RNC was alleen maar bang makerij en dat werpt dan zijn vruchten af.
pi_194787928
twitter

Dit is eng om te lezen.
pi_194787940
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 21:58 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Er valt niet tegenaan te spinnen.

“An unstable niece”...projecting much.
Heeft Trump Bolton niet aangesteld of heeft Bolton zichzelf benoemt en bijna 2 jaar met Trump samengewerkt?
pi_194787971
quote:
[ twitter ]
Lincoln is wel serieus maar niet boven het betere troll werk verheven, ze weten precies wat Trump het meeste irriteert en steekt en maken hun filmpjes meestal om Trump te triggeren en Trump is snel getriggered.
pi_194788254
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 00:42 schreef Tweek het volgende:

[..]

Beide groepen zijn zeer chriselijk. En onder de Hispanics heb je veel ex-Cubanen zitten die een hekel hebben aan communisme/socialisme. Ik kan me best voorstellen dat die mee gaan in de haat en bang makerij van de GOP.
Vergeet ook niet dat veel aziaten op trump gaan stemmen.

Die kunnen namelijk niet echt lachen met het wetteloze vernielen en plunderen van hun winkels.

blm kan Trump zomaar de overwinning gaan bezorgen
pi_194788412
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 01:40 schreef riazop het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat veel aziaten op trump gaan stemmen.

Die kunnen namelijk niet echt lachen met het wetteloze vernielen en plunderen van hun winkels.

blm kan Trump zomaar de overwinning gaan bezorgen
Ah, een racistisch stereotype er tegen aan gooien (aziatische winkeliers) en even vergeten dat aziaten momenteel heel veel last hebben van Trumps racistisch gedrag richting China

quote:
About four-in-ten U.S. adults say it has become more common for people to express racist views toward Asians since the pandemic began

https://www.pewsocialtren(...)e-covid-19-outbreak/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 02:27:48 ]
pi_194788825
twitter

Les 1. Creėer chaos met slaken van loze kreten.
Waarschuwingen onder de tweet.

# delusional.

Overigens waarschuwt de Aziatische Ted Lieu, congressman, al maandenlang voor de racistische praatjes over China en het effect op de Aziatische inwoners.
pi_194788843
twitter

Het begint mij (nu pas) te dagen!
I.p.v. de hype over de ‘caravans’ is de catch phrase nu ‘riots’ ! ! !
pi_194788844
twitter

En deze nog.
# bijna afgestompt. # griezelig als je daaronder verder leest.
pi_194788852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hahaha, goed gevonden, Anne :D

Maar het is wel een punt...hm...het zou eigenlijk niet slecht zijn als je ook duimpjes naar beneden kon geven
Schei uit zeg.
Dan gaat Danny (weer) knutselen.
FoK doet ut net weer aardig.😉
pi_194788869
twitter

Kijk zo gaat dat: een trump caravan in Portland.
Reportage filmpjes in tweet.
pi_194789194
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De campagnes gaan vanaf nu vol van start dus er zal wel de nodige reuring gaan komen in de komende weken.

Heb je Harris gezien tijdens de democratische debatten? Daar was ze namelijk niet bepaald sterk om het zachtjes uit te drukken. Ik denk dat mensen Pence nogal onderschatten, en Harris enorm overschatten. Pence is natuurlijk niet enorm speciaal in debatten, dat ben ik met je eens. Maar met al zijn ervaring kan hij Harris wel uit de tent gaan lokken.

Harris zal tijdens debatten uiteraard precies doen wat haar hardcore fanbase zo goed aan haar vindt, maar of je daarmee de zwevende kiezer overhaalt? Ik betwijfel het.
pi_194789206
Overigens hebben enorm veel collegesport teams zich de afgelopen dagen massaal geregistreerd om te stemmen, wat in principe allemaal democraten stemmen zijn. Normaal zijn dit de gasten die niet stemmen, dus met deze trend hebben de democraten het wel enorm goed voor elkaar.

Enkel een massale collectieve wanprestatie in de campagne de aankomende twee maanden zal de democraten van een overwinning kunnen houden.
pi_194789381
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:42 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Heb je Harris gezien tijdens de democratische debatten? Daar was ze namelijk niet bepaald sterk om het zachtjes uit te drukken.
Dit inderdaad. Werd ook flink te kijk gezet door Tulsi Gabbard als ik me niet vergis. Sowieso, Tulsi _O_. Ik denk dat het hele debat tussen Harris en Pence niet meer dan moddergooien zal worden helaas.

quote:
87s.gif Op zondag 30 augustus 2020 06:46 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Kijk zo gaat dat: een trump caravan in Portland.
Reportage filmpjes in tweet.
Waar maak je je nu druk over? Die figuren hadden schijnbaar een event, lekker laten ;). Jij laat je enorm ophitsen door al die journalisten op Twitter, die ook zo hun politieke voorkeuren hebben.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:19:38 #91
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194789412
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:44 schreef Platinumgoat het volgende:
Overigens hebben enorm veel collegesport teams zich de afgelopen dagen massaal geregistreerd om te stemmen, wat in principe allemaal democraten stemmen zijn. Normaal zijn dit de gasten die niet stemmen, dus met deze trend hebben de democraten het wel enorm goed voor elkaar.

Enkel een massale collectieve wanprestatie in de campagne de aankomende twee maanden zal de democraten van een overwinning kunnen houden.
Rustig blijven lijkt mij de beste strategie. Als je een klein beetje verstand hebt wil je gewoon weer een normaal mens als president. Gewoon een persoon die wel een team kan samenstellen en leiden, iemand die wel normaal met anderen kan omgaan, die niet iedereen als een vijand ziet, die iets van een plan heeft en dat gewoon uitvoert. Gewoon iemand van het midden (volgens de extreemrechtsen natuurlijk een socialist!) die belangen afweegt en keuzes maakt.

Ik zou helemaal niet in discussie gaan, met extremisten ga je niet in discussie. Minzaam aanhoren en gewoon je eigen plan trekken.
pi_194789416
Het was weer gezellig in portland, maar 1 dode. Lekker als laffe rechtse rednecks vanuit de rijdende wagens met paintball wapens op demonstranten schieten. 8)7

https://www.nytimes.com/2(...)-rally-shooting.html
pi_194789494
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:19 schreef Basp1 het volgende:
Het was weer gezellig in portland, maar 1 dode. Lekker als laffe rechtse rednecks vanuit de rijdende wagens met paintball wapens op demonstranten schieten. 8)7

Dit ga je inderdaad krijgen. Na bijna honderd dagen van rellen, plunderingen en brandstichting zijn mensen het zat. En in een land als de VS heb je dan inderdaad een bepaald type mens dat als eerste het heft in handen zal nemen.
pi_194789495
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 02:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, een racistisch stereotype er tegen aan gooien (aziatische winkeliers) en even vergeten dat aziaten momenteel heel veel last hebben van Trumps racistisch gedrag richting China
[..]

En met dat gedoe met de H1B visas heeft Trump het ook wel flink verbruid bij Amerikanen uit India.

Overigens zijn er nou ook weer niet gigantisch veel Aziatische Amerikanen en komen ze ook niet echt in grote getale stemmen.
  zondag 30 augustus 2020 @ 09:34:40 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_194789547
quote:

You play stupid games you win stupid prizes.
pi_194789571
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit ga je inderdaad krijgen. Na bijna honderd dagen van rellen, plunderingen en brandstichting zijn mensen het zat. En in een land als de VS heb je dan inderdaad een bepaald type mens dat als eerste het heft in handen zal nemen.
Plunderingen ga je krijgen ma tientallen zoniet honderden jaren onderdrukking, discriminatie en racisme. Mensen zijn het zat.
pi_194789612
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:37 schreef Bernd.von.Galen het volgende:

[..]

Plunderingen ga je krijgen ma tientallen zoniet honderden jaren onderdrukking, discriminatie en racisme. Mensen zijn het zat.
Deze discussie is al eens gevoerd, zowel hier als in een andere topicreeks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 09:40:29 ]
pi_194789623
quote:

[..]

Vind je het niet ironisch? Heb je niet door hoe hypocriet je nu bent?

Die protesten komen voort uit pure woede en wanhoop. Het vertrouwen in de overheid en autoriteiten is helemaal weg. Het is zelfs een vijand geworden voor veel zwarte Amerikanen. En dan heb ik het nog niet eens over de geschiedenis, waar men systematisch van generatie op generatie te maken heeft met racisme door die overheid en autoriteiten.

En dan zeg jij nu dat mensen het zat zijn en het logisch is dat ze het heft in eigen handen nemen en gaan schieten? En die protestanten dan? Die zijn racisme zat. Racisme waar maar geen einde aan komt. Ik zeg niet dat het daarom terecht is dat ze looten en plunderen, maar plaats het even in een fatsoenlijk perspectief wil je. Dat deze alt right lui nu met wapens de confrontatie zoeken is volgens jou wel begrijpelijk. Lekker hypocriet! Mensen waarvan je je kan afvragen of ze überhaupt in portland wonen? Je ziet het toch elke keer, alt right die naar een stad trekt en zelf de confrontatie gaat zoeken. Die mensen zijn het niet gewoon zat. Die zijn op zoek naar confrontatie.
pi_194789645
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:41 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Die protesten komen voort uit pure woede en wanhoop. Het vertrouwen in de overheid en autoriteiten is helemaal weg. Het is zelfs een vijand geworden voor veel zwarte Amerikanen. En dan heb ik het nog niet eens over de geschiedenis, waar men systematisch van generatie op generatie te maken heeft met racisme door die overheid en autoriteiten.

En dan zeg jij nu dat mensen het zat zijn en het logisch is dat ze het heft in eigen handen nemen en gaan schieten? En die protestanten dan? Die zijn racisme zat. Racisme waar maar geen einde aan komt. Ik zeg niet dat het daarom terecht is dat ze looten en plunderen, maar plaats het even in een fatsoenlijk perspectief wil je. Dat deze alt right lui nu met wapens de confrontatie zoeken is volgens jou wel begrijpelijk. Lekker hypocriet! Mensen waarvan je je kan afvragen of ze überhaupt in portland wonen? Je ziet het toch elke keer, alt right die naar een stad trekt en zelf de confrontatie gaat zoeken. Die mensen zijn het niet gewoon zat. Die zijn op zoek naar confrontatie.
Zie de post hierboven. En je hebt een ernstig vertekend beeld van de realiteit.
pi_194789677
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:44 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zie de post hierboven. En je hebt een ernstig vertekend beeld van de realiteit.
Dat je dit vaak herhaalt maakt het nog niet waar.

Lekker makkelijk ook weer. De hele post negeren en diskwalificeren met je onzinnige statement over vertekend beeld. Leg uit hoe dit beeld vertekend is. Welke bronnen heb jij?
pi_194789706
quote:

Lekker als BLM protesters spullen naar je gooien en kogels op je schieten.
pi_194789708
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:40 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Deze discussie is al eens gevoerd, zowel hier als in een andere topicreeks.
Waarom zwengel je hem dan aan? Je had kunnen weten dat je deze reacties ging krijgen. Het is typisch voor dit topic. Er zijn een aantal users die continu de situatie in de VS duiden en interessante informatie, links, tweets en feitelijkheden posten en dat op een zorgvuldige wijze doen. Ik lees hier daarom mee. Posten doe ik zelden. Om de zoveel tijd komt er weer een pro trump user langs die meent tegen de discussies hier aan te moeten schoppen zonder feitelijk onderbouwde posts en krijg je elke keer dezelfde vermoeiende disuccies, tussen users die zich baseren op feiten en users die vooral op onderbuikgevoel of vanuit een mening reageren. Zonder feitelijk onderbouwde posts heb je niks te zoeken in dit topic. Moderators mogen daar wat mij betreft wel wat harder op handhaven inmiddels. Ik zal me weer terugtrekken en in de meeleesmodus gaan.
pi_194789754
quote:

[..]

Ik denk dat je beter moet lezen want het waren de 'mensen die het zat waren' die neergeschoten werden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 30-08-2020 10:28:26 ]
pi_194789774
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Waarom zwengel je hem dan aan? Je had kunnen weten dat je deze reacties ging krijgen. Het is typisch voor dit topic. Er zijn een aantal users die continu de situatie in de VS duiden en interessante informatie, links, tweents posten. Ik lees hier daarom mee. Posten doe ik zelden. Om de zoveel tijd komt er weer een pro trump user langs die meent tegen de discussies hier aan te moeten schoppen zonder feitelijk onderbouwde posts en krijg je elke keer dezelfde vermoeiende disuccies, tussen users die zich baseren op feiten en users die vooral op onderbuikgevoel of vanuit een mening reageren. Zonder feitelijk onderbouwde posts heb je niks te zoeken in dit topic. Moderators mogen daar wat mij betreft wel wat harder op handhaven inmiddels. Ik zal me weer terugtrekken en in de meeleesmodus gaan.
Als je inderdaad meeleest in dit topic had je dus ook kunnen zien dat ik meermaals heb aangegeven dat ik geen voorstander ben van Trump, en mocht ik een Amerikaan zijn, zou ik denk ik op Biden stemmen. Dit hele riedeltje, ook betreffende zogenaamd feitelijke posts, raakt dus kant noch wal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 09:57:09 ]
pi_194790162
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als je een klein beetje verstand hebt wil je gewoon weer een normaal mens als president.
Sommige volken willen niet een normaal mens maar juist een uitzonderlijk persoon als hun leider
pi_194790200
quote:

[..]

....Je ziet het toch elke keer, alt right die naar een stad trekt en zelf de confrontatie gaat zoeken. Die mensen zijn het niet gewoon zat. Die zijn op zoek naar confrontatie.
Geldt in nog hogere mate voor antifa

Voor hun, meestal witte jongeren uit midden en hogere klasse, is dit een ideologische strijd en geweld een legitiem middel.
pi_194790217
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Als je inderdaad meeleest in dit topic had je dus ook kunnen zien dat ik meermaals heb aangegeven dat ik geen voorstander ben van Trump, en mocht ik een Amerikaan zijn, zou ik denk ik op Biden stemmen. Dit hele riedeltje, ook betreffende zogenaamd feitelijke posts, raakt dus kant noch wal.
Wat is dit voor onlogica omdat je tegen trump bent en misschien op biden zou stemmen heeft zou zijn post kant noch wal raken. Deze user heeft gewoon een inhoudelijk punt en daar lul je met wat onzinredeneringen weer omheen. 8)7
pi_194790236
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je kunt ook tegen trump zijn en dan posten als een troll. Dat blijkt immers maar weer.
What Would Goku Do
pi_194790257
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:40 schreef riazop het volgende:

[..]

Sommige volken willen niet een normaal mens maar juist een uitzonderlijk persoon als hun leider
Dat kan ik me voorstellen als die uitzonderlijke kwaliteiten iets positiefs zijn, maar ik kan met de beste wil van de wereld geen enkele positieve kwaliteit van Trump verzinnen. Jij wel?
pi_194790259
Trump gaat dinsdag naar Kenosha trouwens
pi_194790278
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Geldt in nog hogere mate voor antifa

Voor hun, meestal witte jongeren uit midden en hogere klasse, is dit een ideologische strijd en geweld een legitiem middel.
Denk je nou echt dat antifa zo georganiseerd is :')
Trump heeft ze groot gemaakt om een vijandbeeld te scheppen om zichzelf belangrijker te maken.
What Would Goku Do
pi_194790290
De opruiende rechtse twitter reacties worden hier geplaatst als een RT van Don wordt gequote.
#tegenwicht.
pi_194790321
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:50 schreef viagraap het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat antifa zo georganiseerd is :')

en stuk beter dan de chaotische plunderaars

antifa zie je ook nooit plunderen, die proberen de winkels en zaken in de brand te steken
pi_194790347
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:53 schreef riazop het volgende:

[..]

en stuk beter dan de chaotische plunderaars

antifa zie je ook nooit plunderen, die proberen de winkels en zaken in de brand te steken
Dus je trapt er met open ogen in.
What Would Goku Do
pi_194790396
Ik heb wel wat beelden gezien waarbij er uit de 'pro Trump' trucks met traangas werd gespoten. Maar in al die beelden worden de trucks tegengehouden door 'BLM protesters' die voor de trucks gaan staan in een poging ze tot stoppen te brengen.
pi_194790701

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:13:49 (- dit is geen betrouwbare bron -) ]
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:18:07 #117
403588 mcmlxiv
pi_194790715
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:40 schreef riazop het volgende:

[..]

Alle volkeren willen graag een uitzonderlijk leider. Maar daarmee bedoelen ze dan in het algemeen niet het mongoloļde broertje van pipo de clown, maar een uitermate kundig mens die goed is in leiding geven, goede mensen selecteren en laten samenwerken, bondgenoten zoeken en aan zich binden, beleid maken in het voordeel van het land of grote bevolkingsgroepen en dat dan uitvoeren.

Dat Trump een uitzonderlijk persoon is heb je helemaal gelijk in. Een uitzonderlijk slecht leider. Een uitzonderlijk slecht persoon. Een uitzonderlijke narcist. Een uitzonderlijke hufter. Een uitzonderlijk slechte leugenaar. Kortom, een uitzonderlijk slechte president. Dat kun je nog een keer willen, ik zou voor iets normaler gaan.

Zelf dat wat Trump het meeste doet, golven, is hij niet uitzonderlijk in, in positieve zin althans. Liegen over gewonnen wedstrijden en zijn handicap, verder vooral extreem middelmatig.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:19:03 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194790734
Begint toch wel steeds meer burgeroorlog trekjes te krijgen zo. Vraag me af hoe de toekomst van de VS eruitziet. Zeker kan je zijn dat China in zijn handjes aan het wrijven is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:21:04 #119
403588 mcmlxiv
pi_194790767

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:14:45 (- niet doen, negeren en TR zetten -) ]
pi_194790789
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:55 schreef viagraap het volgende:

[..]

Dus je trapt er met open ogen in.
Waar zou men in moeten trappen dan? Het lijkt me niet dat de talloze beelden van (vaak vrij jonge) relschoppers in het zwart gekleed, die gebouwen in brand zetten, ramen aan diggelen slaan en mensen belagen, allemaal in scene zijn gezet. En deze groeperingen hebben ook vrij weinig tot niets met BLM te maken.
pi_194790844
Niet gaan zuigen of opnaaien, zet een TR of meld het in FB, dit soort escalatie is niet wenselijk

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:18:00 ]
pi_194790847
Dat is het leuke van wat er in de VS gebeurt

Bij elke rel en plundering komt de herverkiezing van Trump dichterbij.

Ondertussen weten de democraten nog niet wanneer opa uit de bunker gaat komen. "We brengen hem langzaam" ,zeggen ze
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:26:00 #123
403588 mcmlxiv
pi_194790857
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Extremist gespot
Nee hoor, maar gezien de vele honderden slachtoffers door extreem-rechtse gekkies wordt het tijd dat normale mensen zich gaan verdedigen.
pi_194790891
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:25 schreef riazop het volgende:
Dat is het leuke van wat er in de VS gebeurt

Bij elke rel en plundering komt de herverkiezing van Trump dichterbij.

Ondertussen weten de democraten nog niet wanneer opa uit de bunker gaat komen. "We brengen hem langzaam" ,zeggen ze
Over 10 dagen toch ?

pi_194790899
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, maar gezien de vele honderden slachtoffers door extreem-rechtse gekkies wordt het tijd dat normale mensen zich gaan verdedigen.
Oh jawel.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:29:03 #126
403588 mcmlxiv
pi_194790909
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Oh jawel.
Jij vind dat gewone mensen zich niet mogen verdedigen tegen extreem-rechtse gekkies?
pi_194790910
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waar zou men in moeten trappen dan? Het lijkt me niet dat de talloze beelden van (vaak vrij jonge) relschoppers in het zwart gekleed, die gebouwen in brand zetten, ramen aan diggelen slaan en mensen belagen, allemaal in scene zijn gezet. En deze groeperingen hebben ook vrij weinig tot niets met BLM te maken.
De beelden die maar herhaalt worden, gecherrypicked worden, sommige totaal andere gebeurtenissen bleken te zijn en jij denkt dan dat die eenzijdige beelden van NGO jou het hele verhaal vertellen. Stap eens uit je gecompromitteerde videobeelden bubbel en ga eens wat verhalen lezen waarin diepgang zit wat er in dat land echt aan de hand is. ^O^
pi_194790917
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik betwist helemaal niet dat dit gebeurt, ik betwist dat antifa een organisatie is die de moeite waard is om over te praten.
What Would Goku Do
pi_194790960
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Extremist gespot
Ik kan nergens bevestiging vinden dat het gaat om Trump-aanhanger die is neergeschoten door een Antifa'er. Lijkt mij dus te vroeg om conclusies te trekken.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:32:02 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194790962
quote:

[..]

Wat een pure kots zeg.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_194790999
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:50 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Waarom zwengel je hem dan aan? Je had kunnen weten dat je deze reacties ging krijgen. Het is typisch voor dit topic. Er zijn een aantal users die continu de situatie in de VS duiden en interessante informatie, links, tweets en feitelijkheden posten en dat op een zorgvuldige wijze doen. Ik lees hier daarom mee. Posten doe ik zelden. Om de zoveel tijd komt er weer een pro trump user langs die meent tegen de discussies hier aan te moeten schoppen zonder feitelijk onderbouwde posts en krijg je elke keer dezelfde vermoeiende disuccies, tussen users die zich baseren op feiten en users die vooral op onderbuikgevoel of vanuit een mening reageren. Zonder feitelijk onderbouwde posts heb je niks te zoeken in dit topic. Moderators mogen daar wat mij betreft wel wat harder op handhaven inmiddels. Ik zal me weer terugtrekken en in de meeleesmodus gaan.
Jij bent echt niet beter dan anderen die hier posten hoor. Dat je meningen wegzet als 'niet feitelijk onderbouwd' is omdat die niet in je straatje passen, zo komt het over.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:34:07 #132
403588 mcmlxiv
pi_194791000
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat een pure kots zeg.
Eerst onderdruk je ze en buit je ze genadeloos uit. En wanneer ze dan gaan protesteren schiet je ze af. Zie daar de logica van de niet al te intelligente extreem-rechtse trump-aanhanger.

En overigens, ik pas mijn antwoord aan. Als ik in de ogen van mensen als Sjemmert en dergelijke een extremist ben, dan is dat een eretitel die ik met trots zal dragen!
pi_194791056
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan nergens bevestiging vinden dat het gaat om Trump-aanhanger die is neergeschoten door een Antifa'er. Lijkt mij dus te vroeg om conclusies te trekken.
Ik zie die niet bijster intelligente redneks wel in staat om per ongeluk iemand van hun eigen groep neer te schieten. Een typisch chaotische southpark aflevering.
pi_194791062
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:29 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ik betwist helemaal niet dat dit gebeurt, ik betwist dat antifa een organisatie is die de moeite waard is om over te praten.
Interessant. Want zij hebben niets met dit geweld te maken?
pi_194791063
quote:

[..]

quote:
An Associated Press freelance photographer heard three gunshots and then observed police medics working on the body of the victim, who appeared to be a white man. The freelancer said the man was wearing a hat bearing the insignia of Patriot Prayer, a right-wing group whose members have frequently clashed with protesters in Portland in the past.
pi_194791077
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Eerst onderdruk je ze en buit je ze genadeloos uit. En wanneer ze dan gaan protesteren schiet je ze af. Zie daar de logica van de niet al te intelligente extreem-rechtse trump-aanhanger.

En overigens, ik pas mijn antwoord aan. Als ik in de ogen van mensen als Sjemmert en dergelijke een extremist ben, dan is dat een eretitel die ik met trots zal dragen!
Niemand is hier extreemrechts.
pi_194791078
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

[..]

We wachten het af.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:38:31 #138
403588 mcmlxiv
pi_194791085
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

[..]

Dus het slachtoffer was waarschijnlijk een dom-rechtse Trump toyboy. Daarmee de dader nog geen Antifa of BLM natuurlijk
pi_194791102
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij vind dat gewone mensen zich niet mogen verdedigen tegen extreem-rechtse gekkies?
Ik vind iemand die oproept om de wapens op te pakken een extremist.
pi_194791106
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jij bent echt niet beter dan anderen die hier posten hoor. Dat je meningen wegzet als 'niet feitelijk onderbouwd' is omdat die niet in je straatje passen, zo komt het over.
Onzin natuurlijk Dejan onderbouwt nooit iets. Dat heeft niks te maken met niet in je straatje passen.
Kijk zijn laatste post, daar beweert hij iets over Antifa omdat hij mensen in zwart-gekleed wat ziet doen. Alsof Darth-Vader antifa is want ja die draagt ook zwart. Dat soort argumenten zijn natuurlijk kul, aan de kleur van kleren kun je ongeveer niet zien bij wat voor organisatie iemand hoort. Het kunnen net zo goed allemaal Trump supporters zijn waar hij het over heeft.

In die zin is het wel echt triest inderdaad als je zo verblindt bent door ideologie dat je zulke debiele statements maakt en er achter staat.
pi_194791145
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zet niet feitelijk onderbouwde uitspraken idd weg als meningen. Een groot aantal users hier doet hun best om uitspraken fatsoenlijk te ondersteunen o.b.v. feiten die te checken zijn, of ze delen informatie vanuit betrouwbare bronnen. Dat maakt dit topic zo fijn om te volgen. Kuddo's voor die users. Users die vervolgens aan de haal gaan met die informatie en wat anders beweren, zonder dit fatsoenlijk te onderbouwen, zijn inderdaad geen toevoeging aan dit topic. Als jij dat als beter of slechter wel typeren, be my guest.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:43:30 #142
403588 mcmlxiv
pi_194791169
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wil je een lijstje? Nationalistisch, anti-migratie, stiekem borealistisch en noem verder maar op.

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik vind iemand die oproept om de wapens op te pakken een extremist.
Ter verdediging tegen white-supremacy en andere extreem-rechtse gekkies lijkt mij dat erg verdedigbaar.

En het past toch prima in de leer van jouw grote roerganger? De Donald wil toch bewapende leraren om zich te verdedigen tegen gekkies? Waarom jezelf dan niet verdedigen tegen extreemrechtse Trump-gekkies?
pi_194791170
quote:

[..]

Klopt, er is nog weinig info bekend. Wat wel bekend is, is dat het slachtoffer een patriot prayer pet en thin blue line patch op zijn broek droeg.
pi_194791190
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Ter verdediging tegen white-supremacy en andere extreem-rechtse gekkies lijkt mij dat erg verdedigbaar.
Als je een extremist bent wel.
pi_194791206
Oh ja...daarmee wilde ik jullie niet vervelen.
Alsnog: In een protrump-kijk-eens-wat-een-chaos-de-dems-blm-veroorzaken...zaten beelden in het filmpje, die te herleiden waren naar een Spaans protest op straat van enkele jaren geleden.
De tweetfilm is al weer weggezakt in de waan van de dag tweets.
#restmycase.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:46:25 #146
403588 mcmlxiv
pi_194791210
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Klopt, er is nog weinig info bekend. Wat wel bekend is, is dat het slachtoffer een patriot prayer pet en thin blue line patch op zijn broek droeg.
En allemaal de verdienste van jouw grote roerganger. Onder Obama waren er nauwelijks rassenrellen of onlusten. Jouw grote roerganger heeft een verdeeld land verder stuk gemaakt. Proficiat.
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je een extremist bent wel.
Aha, dus je geeft toe dat Trump een extremist is met zijn idee om leraren te bewapenen. Goed zo.
pi_194791215
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee maar de rest die tegen trump is hier wel in het narratief extreem links en zal wel antifa aanhanger zijn. Met de bizarre hyperbolen die gewoon zonder maar enige vraagtekens overgenomen worden uit de ophitstende rechtse bewezen leugenpers. :')
pi_194791219
Als het zo doorgaat, stevent de VS af op een burgeroorlog. En ja, mochten er meer botsingen komen, dan is Trump daar mede schuldig aan. In plaats van de angel uit de situatie te halen, heeft hij olie op het vuur gegooid en daarmee de woede van zowel zijn aanhangers als de BLM'ers aangewakkerd.
pi_194791227
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Wil je een lijstje? Nationalistisch, anti-migratie, stiekem borealistisch en noem verder maar op.
Nu noem je zaken op die jij interpreteert als extreemrechts, nochtans zie ik niemand überhaupt dergelijke zaken hier posten dus ik snap deze reactie verder niet.
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:49:59 #150
403588 mcmlxiv
pi_194791256
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
Als het zo doorgaat, stevent de VS af op een burgeroorlog. En ja, mochten er meer botsingen komen, dan is Trump daar mede schuldig aan. In plaats van de angel uit de situatie te halen, heeft hij olie op het vuur gegooid en daarmee de woede van zowel zijn aanhangers als de BLM'ers aangewakkerd.
Toch is Trump gewoon een gematigde rechtse politicus met prima plannen en een prima regering volgens zijn aanhangers hier. Vind je dat niet, dan ben je extreem-links. Tja.
pi_194791285
quote:
Geheel mee eens. Dit aspect van verzoening is ook één van de grote punten waar hij als president heeft gefaald.
  Overall beste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 11:58:54 #152
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194791380
Ik lees net dat Biden heeft gezegd dat er bij de debatten live factchecking gedaan zal worden. Is dat niet oneerlijk tegenover Trump?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194791395
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:58 schreef Ulx het volgende:
Ik lees net dat Biden heeft gezegd dat er bij de debatten live factchecking gedaan zal worden. Is dat niet oneerlijk tegenover Trump?
We mogen al blij zijn als opa Biden opkomt dagen voor een debat

hoelang zit die gast al in zijn bunker?
  zondag 30 augustus 2020 @ 12:00:54 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194791408
quote:
Trump heeft de toezegging gekregen dat hij onbeperkt met grafiekjes op A4'tjes mag wapperen. Opgelost dus.
pi_194791429
quote:
Bron ? Volgens mij heeft Biden gezegd dat hij zelf als “fact checker on the floor” gaat fungeren.
pi_194791502
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

En met dat gedoe met de H1B visas heeft Trump het ook wel flink verbruid bij Amerikanen uit India.

Overigens zijn er nou ook weer niet gigantisch veel Aziatische Amerikanen en komen ze ook niet echt in grote getale stemmen.
Iets meer dan 5% en geconcentreerd in staten als Californie, Washington State en NY State.
pi_194791542
quote:
Gezien het feit dat veel mainstream media op de handen zijn van de Democraten en graag "feiten" zo buigen en vormen dat het past in hun gewenste narratief, ja dat zal pittig worden voor Trump :s).

Of gaan ze vanuit de Democraten alles checken wat Trump zegt? Dat lijkt me niet toch.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:11:22 ]
pi_194791596
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Gezien het feit dat veel mainstream media op de handen zijn van de Democraten en graag "feiten" zo buigen en vormen dat het past in hun gewenste narratief, ja dat zal pittig worden voor Trump :s).
Dit vind ik dan weer onzin.

De meeste claims van Trump kun je gewoon zelf checken, daar heb je de hulp van de media niet voor nodig. Als je dat doet, constateer je dat Trump aan de lopende band leugens, halve waarheden en misleidende claims verspreidt.
pi_194791604
Eh, hier ging iets fout, newbie in actie :D

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:26:45 ]
pi_194791643
FB of DM als je moderatie wil bespreken, dit doen we niet in het topic

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:26:10 ]
pi_194791679
quote:

[..]

Of gaan ze vanuit de Democraten alles checken wat Trump zegt? Dat lijkt me niet toch.
Ga je die aantijgingen nog onderbouwen of laat je het hier weer bij?

Als je even kijkt op de factcheck pagina van de WaPo zul je zien dat ook Biden en Harris gefactchecked worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 12:23:46 ]
pi_194791734

[ Bericht 100% gewijzigd door viagraap op 30-08-2020 12:36:10 (Verbinding weg quote weg) ]
What Would Goku Do
pi_194792084
Maar goed, de Portland situatie van vannacht geeft wel weer aan dat het aardig uit de hand aan het lopen is. Wat het ook aangeeft is dat in tegenstelling tot wat men weleens denkt het niet alleen de Trump aanhangers/Rechtse milities zijn die wapens hebben, mischien gaat men zich eens realiseren wat dat betekent.

Dat hoop ik iig en ik hoop dat men gezond verstand eens gaat laten prevaleren boven atavistische hurr durr guns mentaliteiten want anders gaan de paramedics het nog druk krijgen.
pi_194792086
quote:

[..]

Weer zo'n prachtig staaltje projectie van je zonder enige onderbouwing.
  zondag 30 augustus 2020 @ 12:55:11 #165
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194792148
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
Wat het ook aangeeft is dat in tegenstelling tot wat men weleens denkt het niet alleen de Trump aanhangers/Rechtse milities zijn die wapens hebben, mischien gaat men zich eens realiseren wat dat betekent.
Het is maar de vraag wie de meerderheid heeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194792266
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is maar de vraag wie de meerderheid heeft.
We weten wie de meerderheid heeft en dat zijn niet de Trump aanhangers. Maar dat doet feitelijk niet ter zake, het gaat heel veel levens kosten als het zo doorgaat en dat lijkt mij in niemands belang. Een meerderheid is ook niet erg relevant, het is geen 19e eeuws slagveld waarin legers tegenover elkaar staan.

Wapens zijn heel, heel makkelijk te verkrijgen, natuurlijk en als mensen het gevoel krijgen dat de autoriteiten ze niet meer beschermen maar wel hun tegenstanders dan zal men zich in hoog tempo gaan bewapenen en dat is wel het laatste wat ook maar iemand moet willen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 13:02:07 ]
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:03:15 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194792322
Ik zie trouwens een soja etende transgender man met paars haar niet zo snel met een wapen schieten.
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:04:04 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194792335
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
We weten wie de meerderheid heeft
Wie heeft de meerderheid dan? En tegen wie vechten ze?
pi_194792367
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:03 schreef Harvest89 het volgende:
Ik zie trouwens een soja etende transgender man met paars haar niet zo snel met een wapen schieten.
Mischien moet je die vraag stellen aan de man die vannacht 3 kogels in zijn borst kreeg. Die had vermoedelijk dezelfde gedachtengang.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 13:06:10 ]
pi_194792434
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iets meer dan 5% en geconcentreerd in staten als Californie, Washington State en NY State.
Ja en vooral dat laatste geeft natuurlijk aan dat ze weinig 'swing potential' hebben. Die staten zijn vrij blauw.
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:09:51 #171
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194792462
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet je die vraag stellen aan de man die vannacht 3 kogels in zijn borst kreeg. Die had vermoedelijk dezelfde gedachtengang.
Link
pi_194792481
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja en vooral dat laatste geeft natuurlijk aan dat ze weinig 'swing potential' hebben. Die staten zijn vrij blauw.
Precies. Of rood, ik begrijp dat ook Texas een concentratie aan Aziaten heeft.

Maar sowieso, omdat de groep statistisch vrij klein is weten we vrij weinig van hun voorkeuren, er zijn maar weinig pollsters die data hebben over aziaten juist omdat ze een relatief kleine groep zijn.
pi_194792492
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Link
https://www.washingtonpos(...)and-leading-arrests/

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 13:12:26 ]
pi_194792616
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Precies. Of rood, ik begrijp dat ook Texas een concentratie aan Aziaten heeft.

Maar sowieso, omdat de groep statistisch vrij klein is weten we vrij weinig van hun voorkeuren, er zijn maar weinig pollsters die data hebben over aziaten juist omdat ze een relatief kleine groep zijn.
Texas gaat langzaamaan ook weer iets meer richting swing state dan dieprood lijkt het. De 'winding path' in de forecast van FiveThirtyEight geeft het wel mooi weer:
https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

Er moet nog wel heel wat gebeuren voordat Texas weer eens een keer naar de Democraten zal gaan, maar de demografische ontwikkelingen maken Texas wel een stuk minder rood dan zeg twee decennia geleden. Bush won er twee keer met ruim 20% marge, onder Obama wonnen de Republikeinen met een marge van tussen de 10 en 20 en in 2016 was het 'slechts' 8%. Behoudens grote veranderingen in de komende maanden verwacht ik dat het deze keer nog wel een paar procentjes minder zal zijn.
pi_194792648
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Texas gaat langzaamaan ook weer iets meer richting swing state dan dieprood lijkt het. De 'winding path' in de forecast van FiveThirtyEight geeft het wel mooi weer:
https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

Er moet nog wel heel wat gebeuren voordat Texas weer eens een keer naar de Democraten zal gaan, maar de demografische ontwikkelingen maken Texas wel een stuk minder rood dan zeg twee decennia geleden. Bush won er twee keer met ruim 20% marge, onder Obama wonnen de Republikeinen met een marge van tussen de 10 en 20 en in 2016 was het 'slechts' 8%. Behoudens grote veranderingen in de komende maanden verwacht ik dat het deze keer nog wel een paar procentjes minder zal zijn.
Ja, Texas word blauw, het is alleen een kwestie van wanneer en niet of. Zal het 5 jaar duren of 10 jaar maar de trend is overduidelijk.
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:22:21 #176
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194792714
quote:
Dader onbekend.

Maar waar is jullie burgeroorlog dan? Een paar duizend extreem linkse/rechtse relschoppers in een land waar meer dan 300 miljoen mensen wonen.
pi_194792795
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dader onbekend.

Maar waar is jullie burgeroorlog dan? Een paar duizend extreem linkse/rechtse relschoppers in een land waar meer dan 300 miljoen mensen wonen.
Niemand heeft het hier over burgeroorlog gehad en ik snap niet dat je insinueert dat er een of andere groeps consensus is daarover. Alleen dat de situatie uit de hand aan het lopen is. Zolang het bij incidenten blijft, prima maar er ligt wel degelijk een risico op escalatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 13:26:31 ]
pi_194792866
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:03 schreef Harvest89 het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt dat de terroristische daden meestal van rechts komen en niet van de "soja etende transgender man met paars haar", maar als je mensen lang genoeg terroriseert dan gaan ze vanzelf iets terug doen.

En het moment is daar dat het volgens mij compleet gerechtvaardigd is dat de onderdrukte minderheden geen genoegen meer nemen met wat loze worden om ze tevreden te houden.
pi_194793126
Nu ben ik zelf geen soja eter noch transgender noch heb ik paars haar maar in een land waarin ik naar de supermarkt kan lopen en met een wapen naar buiten kan lopen (bij wijze van spreken, verschilt per staat) is het een hele kleine stap om je te bewapenen als je de perceptie krijgt dat de autoriteiten aan de kant van de moordenaars staan of lijken te staan.

We zullen zien wat de wapen verkopen gaan doen de komende tijd.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:08:21 #180
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194793632
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
Niemand heeft het hier over burgeroorlog gehad
quote:
Als het zo doorgaat, stevent de VS af op een burgeroorlog.
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:51 schreef Dejannn het volgende:
Geheel mee eens.
pi_194793851
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:37 schreef Bernd.von.Galen het volgende:

[..]

Obama disagrees

"there is no excuse for violence"
"They need to be treated as criminals"

Overall beste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 14:36:35 #182
3928 Ulx
pi_194794071
Waarom zouden Amerikanen naar een Keniaan luisteren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:39:57 #183
403588 mcmlxiv
pi_194794117
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

[..]

[..]

En dat zou maar zo eens kunnen. Nog vier jaar Trump vanwege een "hakken over de sloot" winst dankzij "de binnenlanden", gecombineerd met grote democratische meerderheid in de kustgebieden kan CalExit bewegingen zomaar een stuk sterker maken.

De randen van Amerika zijn kosmopolitisch, internationaal gericht en uiterst succesvol daarin. De binnenkant van Amerika is nationalistisch, op het verleden gericht en verpauperd. Er komt een moment dat het succesvolle deel het zat is. Vergelijk het met Joegoslaviė. Kroatiė en Sloveniė ergerden zich al decennia aan met name Serviė. Nu ze zich hebben losgemaakt zijn ze een stuk succesvoller.

De VS is economisch vergelijkbaar. Succesvolle staten als New York en Californie waar het BBP per inwoner 80/90.000 dollar is versus Mississippi waar het 40.000 dollar is. Bottomline zijn arme staten overwegend rood (Mississippi, West Virginia, Arkansas, Idaho, Alabama) en rijke straten overwegend blauw (New York, California, Massachusetts, Connecticut). Als we het dan toch over succes hebben, laten we eens op staatsniveau kijken en niet naar grote steden.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:49:10 #184
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194794280
Dat gezeik ook weer met die Jacob Blake, heb net het bodycamfilmpje bekeken, en net zoals met George Floyd heeft de politie weer gewoon goed gehandeld.

Die gast had een mes bij zich, vechten met agenten, verzet zich tegen arrestatie, waardoor politie uiteindelijk besluit om te schieten. En dan komt het hele police brutality Black Lives Matter gezever er aan. :')

Als er geen wapengevaarlijke zwarte mensen door witte politieagenten neergeschoten mogen worden, is het dan niet een oplossing om een zwarte etnostaat in de VS uit te roepen met alleen maar zwarte burgers en zwarte politieagenten?
pi_194794287
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Kijk weer zo'n extreem-rechts waanidee
de mainstream media zijn op de hand van Trump durf je te beweren?
pi_194794315
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Vergelijk het met Joegoslaviė. Kroatiė en Sloveniė ergerden zich al decennia aan met name Serviė.
Ehm, dit klopt niet helemaal.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:52:51 #187
403588 mcmlxiv
pi_194794347
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:49 schreef riazop het volgende:

[..]

de mainstream media zijn op de hand van Trump durf je te beweren?
Nee hoor, de mainstream media zijn qua nieuws overwegend neutraal. En neutraal betekent in praktijk vaak niet al te best nieuws over de prestaties van Trump.

Een beetje als Brexit. Ook zo'n hobby van jou ooit. Ook daar waren de media meestal redelijk objectief over de ellende die het domme deel van de Britse bevolking over het meer intelligente deel had uitgestort. Inmiddels is duidelijk dat de objectieve media zelfs nog redelijk mild waren.
pi_194794375
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:49 schreef Harvest89 het volgende:
Dat gezeik ook weer met die Jacob Blake, heb net het bodycamfilmpje bekeken, en net zoals met George Floyd heeft de politie weer gewoon goed gehandeld.

Iemand 7 kogels in zijn rug schieten?

Dan ben je gewoon een klapmongool
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:55:19 #189
403588 mcmlxiv
pi_194794393
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ehm, dit klopt niet helemaal.
Heb je ook hier een alternatieve waarheid? Verlicht ons
pi_194794406
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, de mainstream media zijn qua nieuws overwegend neutraal. ...
Is dit ironisch?

Ik vermoed dat je ook vindt dat npo "neutraal" is?
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:58:37 #191
403588 mcmlxiv
pi_194794452
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Is dit ironisch?

Ik vermoed dat je ook vindt dat npo "neutraal" is?
Niets ironisch aan. Slechts wanneer je jezelf zelf op een uiterste flank bevindt vind je het nieuws extreem-links of juist extreem-rechts. Dat is een teken dat je op zo'n flank zit, niet meer, niet minder.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:02:59 #192
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194794529
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:54 schreef riazop het volgende:

[..]

Iemand 7 kogels in zijn rug schieten?

Dan ben je gewoon een klapmongool
Leuk, de kogels tellen. Iemand is agressief, heeft een wapen en verzet zich tegen arrestatie. Genoeg bodycams gezien waarin iemand met een mes op een agent komt afgestormd en 1 kogel niet genoeg was om hem op de grond te krijgen.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:04:13 #193
403588 mcmlxiv
pi_194794552
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Leuk, de kogels tellen. Iemand is agressief, heeft een wapen en verzet zich tegen arrestatie. Genoeg bodycams gezien waarin iemand met een mes op een agent komt afgestormd en 1 kogel niet genoeg was om hem op de grond te krijgen.
Misschien dat het feit dat ze hem meermalen in zijn rug hebben geschoten het scenario van "aangestormd" wat minder aannemelijk maakt?
pi_194794571
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niets ironisch aan. Slechts wanneer je jezelf zelf op een uiterste flank bevindt vind je het nieuws extreem-links of juist extreem-rechts. Dat is een teken dat je op zo'n flank zit, niet meer, niet minder.
Wat ook een teken kan zijn dat iemand op de extreme flank zit is als diegene constant over extreem links/rechts post en oproept om de wapens op te pakken tegen extreem links/rechts ;)
pi_194794593
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ook al tientallen filmpjes gezien waar de politie het geweld initieert en/of onnodig escaleert. Terwijl je van de politie mag verwachten dat zij de de-escalerende partij zijn als professionals.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:06:39 #196
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194794606
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Misschien dat het feit dat ze hem meermalen in zijn rug hebben geschoten het scenario van "aangestormd" wat minder aannemelijk maakt?
De zachte aanpak heeft blijkbaar weer eens niet gewerkt.
Je moet je gewoon niet verzetten tegen arrestatie zoals die pannenkoek heeft gedaan.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:08:17 #197
403588 mcmlxiv
pi_194794635
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat ook een teken kan zijn dat iemand op de extreme flank zit is als diegene constant over extreem links/rechts post en oproept om de wapens op te pakken tegen extreem links/rechts ;)
Dat kan ook ja. Als je zoals Trump leraren wilt bewapenen en je eigen achterban oproept tot burgeroorlog dan ben je inderdaad behoorlijke extreem. Ik begrijp niet zo goed dat jij zo'n extremist blijft verdedigen.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:09:39 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194794657
Kijk als het nou een onschuldig iemand was met niets kwaads in de zin, die gewoon naar zijn werk rijdt en opeens wordt opgepakt of wordt neergeschoten door politie is de ophef begrijpelijk.

Maar deze twee agressieve gangsters (Floyd, en Blake) met genoeg misdaden op hun geweten zijn opeens de zielige boegbeelden van BLM. Laat me niet lachen joh.
pi_194794758
twitter

“Divide and rule” namens een president met een niet-verbindende functie.
pi_194794916
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, de mainstream media zijn qua nieuws overwegend neutraal.
Dit klopt niet. Media (of journalisten van deze media) die hier nog wel eens voorbij willen komen:

New York Times: Left Bias, Left-Center Bias
New York Times Opinion: Far-Left Bias
Washington Post: Left Bias, Left-Center Bias
CNN: Left-Bias, Left-Bias
FoxNews: Right-Bias, Right-Bias
MSNBC: Left-Bias, Far-Left Bias
NBC: Left-Bias, Left-Center Bias
USA Today: Center, Least Biased/Moderate Left-Bias
The Hill: Least-Biased, Center
Huffington Post: Far-Left Bias, Left-Bias

Dit zijn een beetje de mainstream media in de VS. Neutraal? Verre van :). Maar keer op keer blijkt dat dit hier niet mįg worden gezegd. Alhoewel, het mag vooral niet worden gezegd dat veel mainstream media left-leaning zijn. Want zo kan deze media door users worden gepresenteerd als zogenaamd objectief. Helaas is het medialandschap in de VS zeer verdeeld en erg partijdig. Als mensen linkse media willen consumeren, dikke prima. Dat doe ik zelf ook geregeld, maar ga niet je kop in het zand steken en dat presenteren als politiek neutraal en objectief.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:25:25 #201
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194794989
quote:

[..]

:D

Mooiste staaltje ironie van de week.
  zondag 30 augustus 2020 @ 15:29:56 #202
403588 mcmlxiv
pi_194795084
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit klopt niet. Media (of journalisten van deze media) die hier nog wel eens voorbij willen komen:

New York Times: Left Bias, Left-Center Bias
New York Times Opinion: Far-Left Bias
Washington Post: Left Bias, Left-Center Bias
CNN: Left-Bias, Left-Bias
FoxNews: Right-Bias, Right-Bias
MSNBC: Left-Bias, Far-Left Bias
NBC: Left-Bias, Left-Center Bias
USA Today: Center, Least Biased/Moderate Left-Bias
The Hill: Least-Biased, Center
Huffington Post: Far-Left Bias, Left-Bias

Dit zijn een beetje de mainstream media in de VS. Neutraal? Verre van :). Maar keer op keer blijkt dat dit hier niet mįg worden gezegd. Alhoewel, het mag vooral niet worden gezegd dat veel mainstream media left-leaning zijn. Want zo kan deze media door users worden gepresenteerd als zogenaamd objectief. Helaas is het medialandschap in de VS zeer verdeeld en erg partijdig. Als mensen linkse media willen consumeren, dikke prima. Dat doe ik zelf ook geregeld, maar ga niet je kop in het zand steken en dat presenteren als politiek neutraal en objectief.
En daar staan dan anderen tegenover, eenvoudig toch?

Kijk toch eens aan, keuze voor iedereen.
pi_194795198
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Absoluut :). Maar het punt qua neutraliteit klopt dus niet geheel ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 15:33:35 ]
pi_194795387
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En daar staan dan anderen tegenover, eenvoudig toch?

[ afbeelding ]

Mwah.

De helft van de bronnen uit het rijtje LR en geen enkele uit het rijte R worden hier geaccepteerd terwijl alle bronnen uit het rijte LL en een aantal uit het rijtje L hier wel worden geaccepteerd.

Dat is de grap.
pi_194795521
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mwah.

De helft van de bronnen uit het rijtje LR en geen enkele uit het rijte R worden hier geaccepteerd terwijl alle bronnen uit het rijte LL en een aantal uit het rijtje L hier wel worden geaccepteerd.

Dat is de grap.
Er staat letterlijk boven 'Ratings do not reflect accuracy or credibility; they reflect perspective only.'

Wel op blijven letten.
pi_194795561
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:09 schreef Harvest89 het volgende:
Kijk als het nou een onschuldig iemand was met niets kwaads in de zin, die gewoon naar zijn werk rijdt en opeens wordt opgepakt of wordt neergeschoten door politie is de ophef begrijpelijk.

Maar deze twee agressieve gangsters (Floyd, en Blake) met genoeg misdaden op hun geweten zijn opeens de zielige boegbeelden van BLM. Laat me niet lachen joh.
Die Floyd scheen z'n leven flink te hebben gebeterd de laatste jaren. Zette zich actief in voor de gemeenschap enzo. Verder waren de meeste ervaringen die hij had met de politie, met uitzondering van die gewapende overval, vanwege bezit van minder dan een gram coke. Dat stelt dus geen reet voor.

Hij was in ieder geval geen gangster.
pi_194795617
twitter

Ook een belangrijke vraag ondertussen.
pi_194795716
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die Floyd scheen z'n leven flink te hebben gebeterd de laatste jaren. Zette zich actief in voor de gemeenschap enzo. Verder waren de meeste ervaringen die hij had met de politie, met uitzondering van die gewapende overval, vanwege bezit van minder dan een gram coke. Dat stelt dus geen reet voor.

Het is gewoon systematisch dehuminaseren van het slachtoffer. Graaf in z'n verleden en haal er volkomen irrelevante aanvaringen met justitie bij en voila, eigen schuld jonguh!

En om dezelfde redenen geven ze fotos vrij van die moordenaar in Kenosha waar hij braaf grafitti loopt te verwijderen met anderen, gewoon om aan te tonen dat hij zogenaamd zo'n goeie jongen is. Mensen trappen er massaal in. Maar goed, zo is er ook een foto van Ted Bundy waar hij lachend de afwas aan het doen is.
pi_194795782
quote:

[..]

een gewapende overval is best wel gangster hoor

maar daarvoor hoefde hij natuurlijk door die mongool niet gewurgd te worden
pi_194795814
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:57 schreef riazop het volgende:

[..]

een gewapende overval is best wel gangster hoor

maar daarvoor hoefde hij natuurlijk door die mongool niet gewurgd te worden
Die overval was inmiddels ook meer dan tien jaar geleden. Persoonlijk geloof ik dat mensen kunnen veranderen, en naar verluidt heeft Floyd dat ook gedaan.
pi_194795870
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die overval was inmiddels ook meer dan tien jaar geleden. ....
kan wel zijn, maar ik vind dat toch van een hele andere orde dan een handeltje in coke

maar zoals gezegd wordt dat gedrag van die politieman op geen enkele manier daardoor gerechtvaardigd.
Ik hoop dan ook dat de Amerikaanse rechter hier knalhard mee afrekent en dat het geen gevalletje #mitchhernandez gaat worden
pi_194796086
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is gewoon systematisch dehuminaseren van het slachtoffer. Graaf in z'n verleden en haal er volkomen irrelevante aanvaringen met justitie bij en voila, eigen schuld jonguh!

En om dezelfde redenen geven ze fotos vrij van die moordenaar in Kenosha waar hij braaf grafitti loopt te verwijderen met anderen, gewoon om aan te tonen dat hij zogenaamd zo'n goeie jongen is. Mensen trappen er massaal in. Maar goed, zo is er ook een foto van Ted Bundy waar hij lachend de afwas aan het doen is.
Systematisch dehumaniseren? Je realiseert je hopelijk wel dat bijvoorbeeld zo'n George Floyd overal ter wereld murals heeft gekregen. Wereldwijd zijn er protesten geweest voor het onrecht dat deze man is aangedaan. Hij is letterlijk afgeschilderd als een martelaar, een halfgod. De NYT schreef een heel artikel over zijn levensloop, een beschermer van de mensen. Iemand die de wereld wilde ontroeren. Zijn begrafenis is live uitgezonden op nationale televisie en was online wereldwijd te volgen. Dat zou ik toch niet dehumaniseren willen noemen.

Tevens zie ik niet in waarom het irrelevant zou zijn om negatievere zaken uit iemands verleden te belichten. We moeten dat maar negeren en enkel de positieve kanten belichten zodat je een compleet vertekend beeld van een persoon krijgt?
pi_194796212
twitter

De duivel is in de details.
“Fox, deer, coyote urine ...” 8)7

Dat zijn discussies ~O> van een heel andere orde.
pi_194796469
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:50 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Ook een belangrijke vraag ondertussen.
Het doel is wel duidelijk:

twitter
pi_194797342
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:49 schreef Harvest89 het volgende:

Die gast had een mes bij zich, vechten met agenten, verzet zich tegen arrestatie, waardoor politie uiteindelijk besluit om te schieten. En dan komt het hele police brutality Black Lives Matter gezever er aan. :')

Als er geen wapengevaarlijke zwarte mensen door witte politieagenten neergeschoten mogen worden, is het dan niet een oplossing om een zwarte etnostaat in de VS uit te roepen met alleen maar zwarte burgers en zwarte politieagenten?
Een ongewapende man die zich niet verzette wurgen is terecht? Bijzondere opinie hou jij er op na. Volgens mij is dat moord, namelijk.

Blake had geen mes bij zich, er lag een mes in de auto, er is geen enkel bewijs dat hij dat mes in handen had en er zaten 3 kleine kinderen in die auto en dan schiet je iemand 7 keer in de rug en jij vind dat prima? Heel bijzonder allemaal.

Ah, een thuisland voor zwarten, waar kennen we dat ook al weer van?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 17:08:18 ]
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:21:26 #216
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797604
- Nee. Gewoon nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 17:22:55 ]
pi_194797620
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:08 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Systematisch dehumaniseren? Je realiseert je hopelijk wel dat bijvoorbeeld zo'n George Floyd overal ter wereld murals heeft gekregen. Wereldwijd zijn er protesten geweest voor het onrecht dat deze man is aangedaan. Hij is letterlijk afgeschilderd als een martelaar, een halfgod. De NYT schreef een heel artikel over zijn levensloop, een beschermer van de mensen. Iemand die de wereld wilde ontroeren. Zijn begrafenis is live uitgezonden op nationale televisie en was online wereldwijd te volgen. Dat zou ik toch niet dehumaniseren willen noemen.

Tevens zie ik niet in waarom het irrelevant zou zijn om negatievere zaken uit iemands verleden te belichten. We moeten dat maar negeren en enkel de positieve kanten belichten zodat je een compleet vertekend beeld van een persoon krijgt?
Nee. Wat relevant is in een incident is wat er in dat incident gebeurt, niet of iemand 10 jaar geleden iets stouts gedaan heeft.

Als iemand zich niet verzet en geen wapen bij zich draagt en er niet eens vaststaat dat hij een misdaad heeft gepleegd dan is hem op straat in het openbaar wurgen gewoon moord of niet?
Als je iemand die onschuldig is zijn huis binnenvalt zonder aankondiging of zelfs maar te kloppen en die dan op jou schiet, volkomen rechtmatig in de VS, dan word die persoon in haar eigen bed doodgeschoten. Is het dan relevant wat haar verleden is?

Zijn verleden is op dat moment en voor dat incident irrelevant. Hij is niet de verdachte.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 17:24:42 ]
pi_194797640
quote:

[..]

Ah, goed om te weten dat je een pass krijgt voor een gewelddadige gewapende overval. Het feit dat ie daarnaast ook nog steeds een junkie was laat ook wel zien dat hij zn leven blijkbaar niet zo enorm verbeterd had.

Om over de rest van zijn strafblad nog maar te zwijgen.

Politieagent die op zijn nek gaat zitten moet worden vervolgd voor manslaughter, maar er was geen sprake van een racistische moord. Zijn dood is zo enorm aangegrepen door BLM voor politiek gewin.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:25:06 #219
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797668
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:00 schreef riazop het volgende:
maar zoals gezegd wordt dat gedrag van die politieman op geen enkele manier daardoor gerechtvaardigd.

Bekijk de bodycams maar.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:27:15 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797717
quote:
Die Floyd scheen z'n leven flink te hebben gebeterd de laatste jaren. Zette zich actief in voor de gemeenschap enzo. Verder waren de meeste ervaringen die hij had met de politie, met uitzondering van die gewapende overval,
Gewapende overval, met vals geld betalen, en zich daarna fel verzetten tegen politieagenten als hij terecht gearresteerd wordt. Zeker Koos, wat een pareltje was het.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 17:27:54 #221
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194797733
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:23 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Politieagent die op zijn nek gaat zitten moet worden vervolgd voor manslaughter, maar er was geen sprake van een racistische moord. Zijn dood is zo enorm aangegrepen door BLM voor politiek gewin.
Misschien, maar ergens moet natuurlijk een voorbeeld van gemaakt worden. Het is niet de eerste zwarte man die op dubieuze wijze zo vermoord wordt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:28:40 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797745
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:22 schreef Tijger_m het volgende:
dan is hem op straat in het openbaar wurgen gewoon moord of niet?
Voor jou ook, bekijk de bodycam.
Hadden ze hem gewoon moeten laten wegrennen? De wet geldt voor iedereen behalve voor meneer Floyd zeker, koekoek.
pi_194797747
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gewapende overval, met vals geld betalen, en zich daarna fel verzetten tegen politieagenten als hij terecht gearresteerd wordt. Zeker Koos, wat een pareltje was het.
Nee, vriend, een VERMOEDEN van vals geld zonder dat dit ook vastgesteld is. En Floyd werkte mee, verzette zich niet en was ongewapend.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:29:21 #224
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797761
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
En Floyd werkte mee, verzette zich niet en was ongewapend.
Dat klopt dus niet.
pi_194797765
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Wat relevant is in een incident is wat er in dat incident gebeurt, niet of iemand 10 jaar geleden iets stouts gedaan heeft.

Als iemand zich niet verzet en geen wapen bij zich draagt en er niet eens vaststaat dat hij een misdaad heeft gepleegd dan is hem op straat in het openbaar wurgen gewoon moord.

Zijn verleden is op dat moment en voor dat incident irrelevant. Hij is niet de verdachte.
Maar hij verzette zich dus wel actief, en vertoonde daarbij ook drugsgebruik gerelateerd gedrag. Net als Jacob Blake die actief verzet pleegde. Zoals ik hierboven al zei, agent met knie moet vervolgd worden voor manslaughter, maar moord wordt hem niet want protocol werd gewoon gevolgd. Nalatigheid was het niet eerder checken van zn pols en hulp inschakelen.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 17:29:58 #226
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194797778
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hadden ze hem gewoon moeten laten wegrennen? De wet geldt voor iedereen behalve voor meneer Floyd zeker, koekoek.
En die hele periode dat z'n nek werd afgeklemd was er geen enkele mogelijkheid geweest om 'm anders beet te nemen? Koekoek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_194797790
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hadden ze hem gewoon moeten laten wegrennen? De wet geldt voor iedereen behalve voor meneer Floyd.
Hoezo wegrennen? Floyd heeft zich nooit verzet en nooit geprobeerd weg te rennen en was ongewapend.
pi_194797820
Maar goed, dit heeft allemaal heel weinig met AMV of POL te maken, er is een topic in NWS over deze zaken volgens mij en ik zou graag zien dat iedereen gewoon daar verder gaat.

Als we het over de politieke kant willen hebben dan is dit de juiste plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 17:32:26 ]
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:32:10 #229
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797821
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:29 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

En die hele periode dat z'n nek werd afgeklemd was er geen enkele mogelijkheid geweest om 'm anders beet te nemen? Koekoek.
Agenten kregen hem anders niet in bedwang gehouden. Ze kregen hem de politiewagen niet in omdat hij zich met alle macht verzette. Eigen schuld.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:33:06 #230
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194797844
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 17:33:29 ]
pi_194797847
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Agenten kregen hem anders niet in bedwang gehouden. Ze kregen hem de politiewagen niet in omdat hij zich met alle macht verzette. Eigen schuld.
Klaar nu. Ga maar naar NWS als je deze zaak wil bespreken, er is geen enkel POL verband meer.
pi_194797860
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:32 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, dit heeft allemaal heel weinig met AMV of POL te maken, er is een topic in NWS over deze zaken volgens mij en ik zou graag zien dat iedereen gewoon daar verder gaat.

Als we het over de politieke kant willen hebben dan is dit de juiste plek.
Dat is prima, maar zeggen dat Floyd zich niet verzette tegen zijn arrestatie is een leugen en mag gerust tegengesproken worden. Als dat dan gedaan wordt kun je niet zeggen “en nu stop ik de discussie”
pi_194797897
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:33 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Dat is prima, maar zeggen dat Floyd zich niet verzette tegen zijn arrestatie en mag gerust tegengesproken worden. Als dat dan gedaan wordt kun je niet zeggen “en nu stop ik de discussie”
Ik denk dat er ruimschoots gelegenheid is geweest om te zeggen dat je een andere kijk hebt op de zaak. Het is klaar nu. Als je het over racisme in zijn algemeenheid wil hebben, prima, of over politie in de VS maar constant doorgaan op een incident wat in NWS hoort is niet de bedoeling.
pi_194797949
Nee, niet blijven doorgaan

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 17:42:50 ]
pi_194798056
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, vriend, een VERMOEDEN van vals geld zonder dat dit ook vastgesteld is. En Floyd werkte mee, verzette zich niet en was ongewapend.
Zelfs Trump vindt dat die agent moet worden vervolgd. En terecht.

Waar veel mensen het kwijtraken is dat niets er op wijst dat er een racistisch motief was.
pi_194798145
Terug on topic danmaar:

BLM thugs hebben afgelopen nacht actief gejaagd op een Trump supporter in Portland, en hem vermoord.

De media doet het echter voorkomen als een toevallige clash. Als mensen de feiten voor ogen krijgen jagen die BLM criminelen alleen maar stemmers naar Trump. Dat kan nog zijn redding worden.
pi_194798147
twitter

Tis weekend...even lekker bijpraten met je zoon of zo.
Geen tijd voor. Druk met presidentje spelen.
pi_194798379
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:48 schreef Platinumgoat het volgende:
Terug on topic danmaar:

BLM thugs hebben afgelopen nacht actief gejaagd op een Trump supporter in Portland, en hem vermoord.

Doe daar eens een bronnetje van?
pi_194798454
twitter
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het gaat om de moord die, zoals je in toegevoegde tweet ziet, wordt gevierd door de BLM terroristen.

Walgelijk hoe mensen achter zulke gekken staan.
pi_194798475
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het klopt ongeveer. Er is een vermoedelijke Trump supporter gedood in Portland gisteren, mogelijkerwijs was hij deel van een groep die met trucks in Portland rond reden, wie hem doodgeschoten heeft is nog onbekend vziw.

quote:
PORTLAND, Ore. (KATU) – A man was shot in downtown Portland Saturday evening as a large group of protesters and counter-protesters were moving throughout the area.

At this point, police have not said if the deadly shooting is connected to the demonstrations in any way.

The shooting was reported at about 8:45 p.m. near Southwest 3rd Avenue and Southwest Alder Street. Officers arrived on-scene to find a man with a gunshot wound to the chest; he was later pronounced dead.

Officers closed off the area for a homicide investigation.

Police said the shooting happened shortly after a caravan of President Donald Trump supporters was reportedly leaving the city.

https://katu.com/news/loc(...)rotests-occur-nearby

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 18:03:03 ]
pi_194798480
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Misschien, maar ergens moet natuurlijk een voorbeeld van gemaakt worden. Het is niet de eerste zwarte man die op dubieuze wijze zo vermoord wordt.
Er zijn zeker de nodige problemen binnen het Amerikaanse politieapparaat. Dit is zeer corrupt en men gebruikt geregeld onnodig veel geweld. Maar het idee dat enkel zwarte mensen hiermee te maken hebben klopt niet, er zijn ook Hispanics en witte Amerikanen op onnodige wijze om het leven gebracht. Wat dat betreft heeft George Floyd ook een 'white counterpart' die bijna op eenzelfde gruwelijke wijze is vermoord (hier zijn ook beelden van). Echter wordt het enkel enorm groot in de media uitgemeten als het een zwart persoon betreft. Dit creėert ten eerste extra spanningen tussen de politie en zwarte bevolking en ten tweede presenteer creėer je een beeld dat niet klopt. Dat zie je helaas momenteel ook terug in de Amerikaanse politiek. Het idee dat politiegeweld iets is dat enkel zwarte mensen kan treffen, sterker nog, zij moeten bij elke confrontatie de politie zelfs vrezen.
pi_194798525
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:01 schreef Platinumgoat het volgende:
[ twitter ]
[..]

Het gaat om de moord die, zoals je in toegevoegde tweet ziet, wordt gevierd door de BLM terroristen.

Walgelijk hoe mensen achter zulke gekken staan.
Hoe is dat een bron voor wat je zojuist zei?
pi_194798549
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:48 schreef Platinumgoat het volgende:
Terug on topic danmaar:

De media doet het echter voorkomen als een toevallige clash. Als mensen de feiten voor ogen krijgen jagen die BLM criminelen alleen maar stemmers naar Trump. Dat kan nog zijn redding worden.
Wat een nonsens. Ik snap ook niet waar die enorme dwang vandaan komt om BLM zo graag in een kwaad daglicht te stellen. Ja, in Portland ging het mis. Maar niet op de manier zoals jij het beschrijft. En nee, BLM is over het algemeen niet geweldadig. En ja, BLM heeft zeker in Amerika maar ook in Europa gewoon een punt, er is gewoon heel veel sprake van discriminatie en (institutioneel) racisme en dat lijkt de afgelopen decennia eerder meer dan minder te worden. En dat is heel erg. Dat je daar tegen op staat is niet meer dan terecht.
pi_194798560
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het klopt ongeveer.

Nee, er klopt helemaal niets van. Ik lees hier niets over een klopjacht op Trumpsupporters.
pi_194798577
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:02 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er zijn zeker de nodige problemen binnen het Amerikaanse politieapparaat. Dit is zeer corrupt en men gebruikt geregeld onnodig veel geweld. Maar het idee dat enkel zwarte mensen hiermee te maken hebben klopt niet, er zijn ook Hispanics en witte Amerikanen op onnodige wijze om het leven gebracht. Wat dat betreft heeft George Floyd ook een 'white counterpart' die bijna op eenzelfde gruwelijke wijze is vermoord (hier zijn ook beelden van). Echter wordt het enkel enorm groot in de media uitgemeten als het een zwart persoon betreft. Dit creėert ten eerste extra spanningen tussen de politie en zwarte bevolking en ten tweede presenteer creėer je een beeld dat niet klopt. Dat zie je helaas momenteel ook terug in de Amerikaanse politiek. Het idee dat politiegeweld iets is dat enkel zwarte mensen kan treffen, sterker nog, zij moeten bij elke confrontatie de politie zelfs vrezen.
Het betreft niet alleen zwarte mensen, nee, de politie in de VS is een wet op zichzelf die zich weinig meer aan lijkt te trekken van de bevolking. Er zijn ook verhalen van blanken die schandalig en crimineel behandeld zijn, dat zijn er echter wel gemiddeld minder.

Qualified immunity is daar deels debet aan en de macht van de politie bonden ook, verder is de Amerikaanse politie vaak zeer slecht en summier opgeleid en bevolkt met heel veel ex-militairen en als je mensen in uniform hebt die iedereen behalve degenen met hetzelfde uniform als vijand gaat zien dan heb je een probleem.

Ik denk dat het probleem enorm complex is, overigens, de militarizering ook qua uitrusting van de politie speelt ook een rol

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 18:08:09 ]
pi_194798603
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, er klopt helemaal niets van. Ik lees hier niets over een klopjacht op Trumpsupporters.
Nou ja, het klopt dat het in Portland gebeurde en dat er iemand dood is :)
pi_194798620
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:05 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Niemand noemde volgens mij ook het woord klopjacht.
pi_194798669
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hebben hier nou eenmaal een paar forensisch experts rondlopen die op basis van één filmpje op internet een hele situatie kunnen reconstrueren.
  zondag 30 augustus 2020 @ 18:09:43 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194798690
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Niemand noemde volgens mij ook het woord klopjacht.
Klopjacht, gejaagd, wil je daar echt over gaan bakkeleien?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_194798699
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat gedeelte klopt. :)

Maar PG trok een verhaal uit z'n reet over hoe een Trumpsupporter werd opgejaagd door een horde BLM'ers en dat werd dan gestaafd middels een tweet van Andy Ngo die over iets heel anders ging. Gelul dus, zoals altijd bij de sekteleden.
pi_194798718
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Maar PG trok een verhaal uit z'n reet over hoe een Trumpsupporter werd opgejaagd door een horde BLM'ers en dat werd dan gestaafd middels een tweet van Andy Ngo die over iets heel anders ging. Gelul dus, zoals altijd bij de sekteleden.
Welke sekteleden heb je het nu constant over?
pi_194798754
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Ik snap ook niet waar die enorme dwang vandaan komt om BLM zo graag in een kwaad daglicht te stellen.En nee, BLM is over het algemeen niet geweldadig. En ja, BLM heeft zeker in Amerika maar ook in Europa gewoon een punt. Dat je daar tegen op staat is niet meer dan terecht.
BLM is nu al enkele maanden hele steden aan het looten & affikken. Dat kun je niet blijven afdoen met: “Die mensen zijn geen BLM”. Ze staan daar BLM roepende dus zijn aanhangers van BLM. Of je het nou leuk vindt of niet.

Dat er een racismeprobleem is ontken ik ook niet, en je daar tegen uitspreken is prima. Zonder geweld welteverstaan.

Ik zal vanavond ook ff de artikelen posten waar uit blijkt dat de moord wel degelijk een achtervolging van BLM was.
pi_194798759
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Daarom postte ik dus het lokale Sinclair (rechtse media!) rapport over het gebeuren ;)
pi_194798891
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daarom postte ik dus het lokale Sinclair (rechtse media!) rapport over het gebeuren ;)
Ik zie dat de 'jacht' inmiddels al een downgrade heeft gekregen naar achtervolging. Maar 'vanavond' komen de artikelen. We zullen zien... ;-)
pi_194799083
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:12 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

BLM is nu al enkele maanden hele steden aan het looten & affikken. Dat kun je niet blijven afdoen met: “Die mensen zijn geen BLM”. Ze staan daar BLM roepende dus zijn aanhangers van BLM. Of je het nou leuk vindt of niet.

Dat er een racismeprobleem is ontken ik ook niet, en je daar tegen uitspreken is prima. Zonder geweld welteverstaan.

Ik zal vanavond ook ff de artikelen posten waar uit blijkt dat de moord wel degelijk een achtervolging van BLM was.
De extreem-rechtse GOP houdt alle verandering tegen (mbt racisme en andere discriminatie), dan is het op den duur logisch dat je naar sterkere middelen gaat grijpen.
pi_194799160
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:47 schreef arie_bc het volgende:

[..]

De extreem-rechtse GOP houdt alle verandering tegen (mbt racisme en andere discriminatie), dan is het op den duur logisch dat je naar sterkere middelen gaat grijpen.
Ach de hypocrisie bij deze lui kent geen einde. Van de andere kant uit de extreem-debiel-rechtse hoek verwacht ik ook ondertussen niet veel meer. Als je blank bent mag je zoals die tiener vorige week gewoon geweld gebruiken en mensen afknallen want dan wordt er zoveel mogelijk mentale gymnastiek gebruikt om het goed te praten. Als een zwart iemand dan door geweld omkomt bijvoorbeeld van de politie is het opeens alles uit de kast halen om dat ook goed te praten. Komt nog bij dat al die extreem debiele posters dan opeens over het verleden van iemand beginnen, alsof niet altijd geld onschuldig tot schuld bewezen. Alsof politie een soort judge Dredd figuren zijn ofzo die ook gelijk rechter en jury en uitvoerder van het vonnis zijn.

En maar bewegingen als BLM wegzetten als gewelddadig :')
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:10:44 #257
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194799281
Wat wordt er dan voor wat raars uit de kast gehaald?

De beelden zeggen meer dan genoeg. Helaas mogen ze niet geplaatst worden, want stel je eens voor dat het niet zo zwart wit is zoals BLM denkt dat het is.
pi_194799430
Het hele defund the police is dan ook gewoon een goed idee. Mensen die denken dat het simpelweg gaat om het weg bezuinigen van de politie hebben het niet begrepen. De politie in de VS is ondertussen een bijna onaantastbare paramilitiare organisatie aan het worden. Een slecht getrainde bovendien. In plaats van pantserwagens en flashbangs kan het geld dat daar aan besteed wordt beter uitgegeven worden aan preventie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Barbusse op 30-08-2020 19:29:01 ]
pi_194799619
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:18 schreef Barbusse het volgende:
Het hele defund the police is dan ook gewoon een goed idee. Mensen die denken dat het simpelweg gaat om het weg bezuinigen van de politie hebben het niet begrepen. De politie in de VS is ondertussen een bijna onaantastbare paramilitiare aan het worden. Een slecht getrainde bovendien. In plaats van pantserwagens en flashbangs kan het geld dat daar aan besteed wordt beter uitgegeven worden aan preventie.
Hey, kom nou, iedere politie instelling heeft toch een MRAP nodig? Weet je wel hoeveel IED's er in een gemiddelde stad geplant worden! En ze kosten bijna niks, Defensie verkoopt ze voor peanuts.
Helicopters, geweren, alles voor peanuts, het enige wat ze nog niet hebben zijn Abrams tanks.

En het mooiste van het hele programma?:

quote:
In 2017, the GAO Government Accountability Office, as part of a routine review of the program, set up a fictitious federal agency and obtained more than 100 controlled items worth an estimated $1.2 million, including simulated M-16 rifles and pipe bombs meant for training but that the GAO said could be rendered lethal if modified.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 19:34:05 ]
pi_194799649
Wtf?

Appeals court temporarily halts protections for journalists, legal observers in Portland

https://abcnews.go.com/Po(...)rs/story?id=72688755
pi_194799685
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:33 schreef Barbusse het volgende:
Wtf?

Appeals court temporarily halts protections for journalists, legal observers in Portland

https://abcnews.go.com/Po(...)rs/story?id=72688755
Hm, ik snap het hof wel, als je niet vastlegt wie een journalist is of "legal observer" dan kan iedereen zich daarvoor uitgeven, John Q Public met een blog of een Twitter handle is dan ook ineens een journalist.

Portland of Oregon moet de verordening gewoon beter opstellen en geen loopholes creeeren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 19:37:16 ]
pi_194799776
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ik snap het hof wel, als je niet vastlegt wie een journalist is of "legal observer" dan kan iedereen zich daarvoor uitgeven, John Q Public met een blog of een Twitter handle is dan ook ineens een journalist.

Portland of Oregon moet de verordening gewoon beter opstellen en geen loopholes creeeren.
Dat snap ik gedeeltelijk ook wel, maar dit lijkt me gewoon een ondoordachte blanket measure zonder gedacht te hebben over de consequenties...
pi_194799872
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 18:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik zie dat de 'jacht' inmiddels al een downgrade heeft gekregen naar achtervolging. Maar 'vanavond' komen de artikelen. We zullen zien... ;-)
Promise made, promise kept. Benieuwd hoe je dit weet te spinnen, al is het anti-Trump sentiment dusdanig groot dat je dit op de een of andere manier wel goed zal praten en zal spinnen tot stem op de democraten :')

twitter
pi_194799964
Oh boy,
Joe Biden team was able to buy
“Keepamericagreat.com” domain yesterday because Donald Trump is such an idiot he didn’t renew it.
All the content has been changed since yesterday. Check it out.
it’s priceless!
https://www.keepamericagreat.com/
pi_194799974
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:46 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Promise made, promise kept. Benieuwd hoe je dit weet te spinnen, al is het anti-Trump sentiment dusdanig groot dat je dit op de een of andere manier wel goed zal praten en zal spinnen tot stem op de democraten :')

[ twitter ]
Maar wat was die Trumper voor man dan? Wat heeft hij in zijn leven allemaal uitgespookt? Misschien washet wel gewoon terecht als hij wel eens een parkeerbon heeft gehad ofzo. Wel raar dat we het nu opeens helemaal niet over dit soort zaken hebben nu het een Trumpsupporter zou zijn.
pi_194799996
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik heb hier mensen de moord op Floyd zien goedpraten, ik heb hier mensen de zevens kogels in de rug van Blake zien goedpraten, ik heb hier zelfs mensen de moorden van de 17-jarige zien goedpraten, maar ik kan me niet herinneren dat iemand tot op heden datzelfde heeft gedaan met de moord op deze vermeende Trump-supporter.
Maar je bent vast niet te beroerd om je beschuldigingen even te onderbouwen?
pi_194800058
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Maar wat was die Trumper voor man dan? Wat heeft hij in zijn leven allemaal uitgespookt? Misschien washet wel gewoon terecht als hij wel eens een parkeerbon heeft gehad ofzo. Wel raar dat we het nu opeens helemaal niet over dit soort zaken hebben nu het een Trumpsupporter zou zijn.
Whataboutism in full force.

quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik heb hier mensen de moord op Floyd zien goedpraten, ik heb hier mensen de zevens kogels in de rug van Blake zien goedpraten, ik heb hier zelfs mensen de moorden van de 17-jarige zien goedpraten, maar ik kan me niet herinneren dat iemand tot op heden datzelfde heeft gedaan met de moord op deze vermeende Trump-supporter.
Maar je bent vast niet te beroerd om je beschuldigingen even te onderbouwen?
We hebben het niet over die andere mensen, ik kom met een punt. Ik heb eerder al gezegd dat de poltieagent van Chauvin wat mij betreft veroordeeld wordt voor manslaughter.

Ik gaf een feit aan over BLM, iemand geloofde mij niet dus ik plaats hier het filmpje. That's it.

[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 30-08-2020 20:24:32 ]
pi_194800150
Dat filmpje zegt helemaal niets over BLM.
  zondag 30 augustus 2020 @ 20:01:24 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_194800166
twitter

Zou een verhaaltje zijn. Trump die aan het golfen is terwijl zijn broer sterft aan de ziekte die hij compleet verkeerd aangepakt heeft en zes maanden lang heeft gebagatelliseerd.
pi_194800197
quote:

[..]

[ twitter ]
My bad, mijn informatie was verouderd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 20:12:10 ]
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 20:06:08 #271
236264 crew  capricia
pi_194800231
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even voor de goede orde, de man die dood gevonden was had 3 schotwonden, niet twee. Kun je dat verschil uitleggen?
Serieus? Dat wist ik helemaal niet. Hoorde wel 2 knallen. Waarvan ik niet eens zeker weet of het vanuit hetzelfde geschut komt.

Maar ja. Ik ben dan ook geen forensisch expert.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194800324
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Serieus? Dat wist ik helemaal niet. Hoorde wel 2 knallen. Waarvan ik niet eens zeker weet of het vanuit hetzelfde geschut komt.

Maar ja. Ik ben dan ook geen forensisch expert.
Ik ben abuis, in het artikel wat ik vanmorgen las werd melding gemaakt van 3 schotwonden maar dat is nu niet meer terug te vinden.
pi_194800470
Het filmpje wordt ook getoond boven het Washington Post artikel nu.

Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 20:20:26 #274
236264 crew  capricia
pi_194800506
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:18 schreef Sjemmert het volgende:
Het filmpje wordt ook getoond op boven het Washington Post artikel nu.

Even kijken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 20:23:59 #275
236264 crew  capricia
pi_194800589
Kappen met die persoonlijke aanvallen steeds.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194800685
Wat er waar is momenteel is nog wat onduidelijk, de man die het filmpje gemaakt heeft zegt dat het slachtoffer mace gebruikte en dat er daarna is geschoten, ik vind mace niet echt een reden om iemand dood te schieten overigens.

quote:
“I heard the yelling, and I turned, and the first thing I saw was the bear mace being sprayed, and then right on the heels of that were the gunshots,” said Justin Dunlap, a lighting technician from nearby Vancouver, Wash., who recorded the widely circulated video and broadcast it on Facebook live.

Dunlap, 44, said that when the gunshots were fired, “the guy who had sprayed the bear mace turned and took three or four steps and then went face down. While he was doing that, the two that he had bear maced ran back in my general direction and kind of went around the corner.”

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 20:28:17 ]
pi_194800693
Nog steeds zegt dat filmpje niks over BLM.
pi_194800713
Ik zie geen enkele aanleiding om te concluderen dat de schutter iets met BLM te maken heeft. Ik denk dat het eerder zo is dat de wens hier vader van de gedachte is. Maar misschien is dit ook meteen een persoonlijke aanval.
pi_194800805
Geweld is nooit een oplossing, klaar. Plundering, brandstichting en fysiek geweld zijn altijd onacceptabel ongeacht hoe gekrenkt iemand zich voelt.

Maar dat is wel van toepassing op iedereen en aan alle kanten van het argument. Hullie is geen excuus voor geweld.
  Overall beste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 20:46:49 #280
3928 Ulx
pi_194801128
Natuurlijk is geweld soms een oplossing.
pi_194801188
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:46 schreef Ulx het volgende:
Niet als je een sociaal probleem wil aankaarten. Dan is geweld contra-productief.
  zondag 30 augustus 2020 @ 20:51:11 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_194801215
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:46 schreef Ulx het volgende:
Misschien is het een oplossing voor je eigen frustratie, maar nooit voor het onderliggende probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_194801323
Overigens is het wel opvallend dat voor een Law and Order President zoals Trump zich zo graag voorstelt het wel vreemd is dat moorden met 26% omhoog gegaan zijn in de VS.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 20:56:54 ]
pi_194801486
quote:

[..]

[ twitter ]
Hartelijk dank. Fijn dat je min of meer woord houdt. Maar wat kruip je in de slachtofferrol, joh. Meteen al beginnen over 'hoe ik het wel zal gaan spinnen'. Komt dat misschien omdat je zelf ook wel weet dat de Twitteraccount van één of andere rabiaat rechtse schreeuwlelijk niet echt betrouwbaar overkomt?

Uiteraard wel even gekeken en als het filmpje authentiek is zegt het nog steeds niets over een 'manhunt'. Het is te ver om een duidelijk beeld te krijgen. Mocht het inderdaad een moord zijn mogen daders uiteraard levenslang weg.

Maar goed, even de komende dagen afwachten op meer info. Al zullen er tegen die tijd over en weer nog wel doden zijn gevallen, mede dankzij het gestook uit het witte huis.
pi_194801747
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als je een sociaal probleem wil aankaarten. Dan is geweld contra-productief.
Hoeft niet hoor. Apartheid Zuid-Afrika is onder andere door geweld veranderd. Geweldloos protest heeft zwaar mijn voorkeur en werkt vaak ook beter omdat de optiek beter is, maar soms wordt er gewoon niet naar geluisterd dan rest je neerleggen bij het probleem of geweld gebruiken. Wat natuurlijk ook wel een ding is dat het nogal makkelijk is om te zeggen dat je geweldloos moet protesteren maar als de oppositie tegen je protest wel continue geweld gebruikt is dat natuurlijk niet erg effectief. Dat er geweld wordt gebruikt tegen de protesten moge duidelijk zijn, Trump zijn enige reactie tegen protest is ouwehoeren over national guard en ander geweld. Komt ook bij dat de tegendemonstraties van de Trump fans ook niet bepaald vreedzaam zijn.

Het punt hier was sowieso dat ik het maar raar vindt om zo'n moord meteen aan BLM toe te schrijven terwijl er nog niet eens iemand opgepakt laat staan veroordeeld is. Ook vind ik het raar dat de gebruikelijke posters meteen weten dat zo'n Trumpsupporter onterecht is omgelegd. Die vinden het blijkbaar allemaal heel logisch dat mensen worden gedood als anderen zich bedreigd voelen behalve dan als het om mensen die dezelfde presidentskandidaat als zij steunen.
pi_194801816
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor. Apartheid Zuid-Afrika is onder andere door geweld veranderd. Geweldloos protest heeft zwaar mijn voorkeur en werkt vaak ook beter omdat de optiek beter is, maar soms wordt er gewoon niet naar geluisterd dan rest je neerleggen bij het probleem of geweld gebruiken. Wat natuurlijk ook wel een ding is dat het nogal makkelijk is om te zeggen dat je geweldloos moet protesteren maar als de oppositie tegen je protest wel continue geweld gebruikt is dat natuurlijk niet erg effectief. Dat er geweld wordt gebruikt tegen de protesten moge duidelijk zijn, Trump zijn enige reactie tegen protest is ouwehoeren over national guard en ander geweld. Komt ook bij dat de tegendemonstraties van de Trump fans ook niet bepaald vreedzaam zijn.

Het punt hier was sowieso dat ik het maar raar vindt om zo'n moord meteen aan BLM toe te schrijven terwijl er nog niet eens iemand opgepakt laat staan veroordeeld is. Ook vind ik het raar dat de gebruikelijke posters meteen weten dat zo'n Trumpsupporter onterecht is omgelegd. Die vinden het blijkbaar allemaal heel logisch dat mensen worden gedood als anderen zich bedreigd voelen behalve dan als het om mensen die dezelfde presidentskandidaat als zij steunen.
Dat ben ik niet echt met je eens. Mandela werd vrijgelaten door internationale druk en de realisatie door De Klerk dat Apartheid niet houdbaar was, niet omdat geweld Apartheid had omvergeworpen.
pi_194801850
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat ben ik niet echt met je eens. Mandela werd vrijgelaten door internationale druk en de realisatie door De Klerk dat Apartheid niet houdbaar was, niet omdat geweld Apartheid had omvergeworpen.
Ja dat is jouw mening. Mandela heeft een andere mening. Ik denk dat Mandela er meer verstand heeft van een onderdrukkend systeem aanpakken dan jij en ik maar misschien heb jij gelijk.
pi_194802124
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja dat is jouw mening. Mandela heeft een andere mening. Ik denk dat Mandela er meer verstand heeft van een onderdrukkend systeem aanpakken dan jij en ik maar misschien heb jij gelijk.
En jij vergeet dat Mandela de gewapende strijd pas rechtvaardigde (1964, in zijn terrorisme rechtszaak) toen alle wegen naar vreedzaam protest voor zijn volk waren afgesneden door het Apartheid regime. Wat de conclusie rechtvaardigd dat Mandela liever de vreedzame weg had bewandeld maar daartoe niet in staat was doordat die weg onmogelijk bewandeld kon worden. Mandela, in de jaren 40 en 50, was een voorstander van non-violence.

Dat is in de VS niet het geval. Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor plundering, mishandeling of zelfs moord in de huidige situatie in de VS, vooral niet omdat de slachtoffers vrijwel nooit op enige wijze schuldig zijn aan de huidige situatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 21:40:27 ]
pi_194802499
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En jij vergeet dat Mandela de gewapende strijd pas rechtvaardigde (1964, in zijn terrorisme rechtszaak) toen alle wegen naar vreedzaam protest voor zijn volk waren afgesneden door het Apartheid regime. Wat de conclusie rechtvaardigd dat Mandela liever de vreedzame weg had bewandeld maar daartoe niet in staat was doordat die weg onmogelijk bewandeld kon worden. Mandela, in de jaren 40 en 50, was een voorstander van non-violence.
Dat vergeet ik toch helemaal niet. Ik zeg toch dat mijn voorkeur geweldloos protest is, dat zal voor bijna alle activisten gelden. Jij was degene die zei dat geweld contra-productief is voor sociale verandering maar dat is dus niet zo in elk geval. Bijvoorbeeld in het geval je nu beschrijft.

quote:
Dat is in de VS niet het geval. Ik zie geen enkele rechtvaardiging voor plundering, mishandeling of zelfs moord in de huidige situatie in de VS, vooral niet omdat de slachtoffers vrijwel nooit op enige wijze schuldig zijn aan de huidige situatie.
Plunderingen heb ik ook nog niemand zien rechtvaardigen, lijkt me ook moeilijk. Ik denk ook niet dat de plunderaars dat doen omdat ze sociale verandering willen. Volgens mij is dat plunderen gewoon veel meer opportunisme en de chaos van demonstraties gebruiken voor je eigen agenda. Of slachtoffers vrijwel nooit schuldig zijn weet ik niet is er zo'n duidelijk slachtoffer profiel dan? In het geval van die Rittenhouse en nu met een Trumpsupporter die met traangas spuit zou ik zeggen dat de slachtoffers op zijn minst op enige wijze schuldig zijn aan de situatie, net als de daders trouwens.
  Overall beste user 2022 zondag 30 augustus 2020 @ 22:11:35 #290
3928 Ulx
pi_194802651
- Onnodige persoonlijke aanval -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2020 22:13:20 ]
pi_194802662
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat vergeet ik toch helemaal niet. Ik zeg toch dat mijn voorkeur geweldloos protest is, dat zal voor bijna alle activisten gelden. Jij was degene die zei dat geweld contra-productief is voor sociale verandering maar dat is dus niet zo in elk geval. Bijvoorbeeld in het geval je nu beschrijft.
[..]

Plunderingen heb ik ook nog niemand zien rechtvaardigen, lijkt me ook moeilijk. Ik denk ook niet dat de plunderaars dat doen omdat ze sociale verandering willen. Volgens mij is dat plunderen gewoon veel meer opportunisme en de chaos van demonstraties gebruiken voor je eigen agenda. Of slachtoffers vrijwel nooit schuldig zijn weet ik niet is er zo'n duidelijk slachtoffer profiel dan? In het geval van die Rittenhouse en nu met een Trumpsupporter die met traangas spuit zou ik zeggen dat de slachtoffers op zijn minst op enige wijze schuldig zijn aan de situatie, net als de daders trouwens.
Ik doelde op de slachtoffers van plundering, brandstichting en vernieling. En ja, ik weet donders goed dat het vrijwel altijd opportunisten zijn die gebruik maken van de situatie om dat soort acties te doen. En ik weet ook dat rechtse groeperingen false flag misdaden hebben gepleegd. En er zijn ongetwijfeld ook BLM activisten geweest die misdaden hebben gepleegd.

Trump heeft nu zijn martelaren in de vorm van Rittenhouse (check Twitter maar, dat is nu een held voor Trump en zijn aanhang) en het slachtoffer van vannacht en reken maar dat hij dat gaat gebruiken. Het was een kwestie van tijd voor ze hun Willie Horton moment hadden gevonden.

Ik vrees eigenlijk dat Biden zal verliezen vanwege dit soort situaties en dat we nog 4 jaar Trump gaan krijgen en ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de komende 4 jaar dan heel onprettig gaan worden en niet alleen in en voor de VS.
pi_194803289
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vrees eigenlijk dat Biden zal verliezen vanwege dit soort situaties en dat we nog 4 jaar Trump gaan krijgen
eens
pi_194803359
Net een persco geweest:

twitter
pi_194803430
quote:
6s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:57 schreef Kijkertje het volgende:
Net een persco geweest:

[ twitter ]
Ik heb niet het idee dat Wheeler de zaak goed onder controle heeft in Portland maar hij heeft wel gelijk over Trump in mijn opinie.
pi_194803494
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat Wheeler de zaak goed onder controle heeft in Portland maar hij heeft wel gelijk over Trump in mijn opinie.
Het is ook een complex probleem. Hoe krijg je controle over deze situatie als er een president is die garen spint bij verdeeldheid en chaos.
pi_194803581
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is ook een complex probleem. Hoe krijg je controle over deze situatie als er een president is die garen spint bij verdeeldheid en chaos.
antifa en blm zijn de objectieve bondgenoten van Trump.

Zij brengen hem de herverkiezing
pi_194803608
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:14 schreef riazop het volgende:

[..]

antifa en blm zijn de objectieve bondgenoten van Trump.

Zij brengen hem de herverkiezing
Tja als je op zo'n manier je herverkiezing voor elkaar moet krijgen spreekt dat boekdelen over zijn competentie.
pi_194803618
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het grotere probleem is dat Wheeler al bijna 2 maanden de boel niet onder controle heeft, nu is Portland altijd een bijzondere stad geweest waar Weird hoog in het vaandel staat maar toch, de meeste andere steden hadden toch wel grip op de situatie na een paar dagen.
pi_194803630
quote:
6s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja als je op zo'n manier je herverkiezing voor elkaar moet krijgen spreekt dat boekdelen over zijn competentie.
Als Biden het red dan is het omdat Trump nooit zijn mond kan houden en altijd primair incompetent is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2020 @ 23:19:19 #300
862 Arcee
Look closer
pi_194803640
En?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2020 @ 23:19:29 #301
862 Arcee
Look closer
pi_194803643
Vol. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')