abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:39:44 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194757565

Ik had het hierover.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:29 schreef borisz het volgende:
Nou Jagar. Wellicht woon je vanzelf gewoon weer in NL :+.
https://t.co/4e8huAKzfL [Laat Vlaanderen zich aansluiten bij Nederland, Opiniestuk uit De Tijd]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194757586
Ja, ik kan Belgie dus ook niet lezen zonder Henk Westbroek in mn hoofd te horen.

Helaas.

Ok, sporten :W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194757686
:W

Krijgen we een foto van Berend, @sigme ?

Hier regent het pijpenstelen en het houdt de komende uren waarschijnlijk ook niet op. Het grote zwembad moet ook met dit weer open, dus dat ben ik net maar gaan doen. Het is nogal nat werk, zeker met dit weer, dus ik ben maar gewoon in m'n blootje gegaan - vorige keer dat het zo regende had ik wel m'n regenjas aan en die was naderhand van binnen haast natter dan van buiten :')
Het was wel koud :X
Nu hete koffie en een dekentje O+
pi_194757722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:55 schreef Tele6 het volgende:

Krijgen we een foto van Berend, @:sigme ?

Hier regent het pijpenstelen en het houdt de komende uren waarschijnlijk ook niet op. Het grote zwembad moet ook met dit weer open, dus dat ben ik net maar gaan doen. Het is nogal nat werk, zeker met dit weer, dus ik ben maar gewoon in m'n blootje gegaan - vorige keer dat het zo regende had ik wel m'n regenjas aan en die was naderhand van binnen haast natter dan van buiten :')
Al die oudjes die je bezig zien: zooo, dat is een die hard :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194757742
Weer rot geslapen. Zo irritant, ik ben supermoe als ik naar bed ga, maar ik blijf maar wakker liggen piekeren. Tot ik toch weer slaperig word, maar dan beginnen m'n benen te trappelen dus dan kan ik weer niet slapen. Nu al de hele week. Meh.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:09:56 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194757805
Ik begin nu echt verkouden te worden ;(.
Normaal een wat minder probleem. Maar in deze tijden... :+
pi_194757812
Mogge!

Sterkte voor Loebes, bulten zijn niet fijn

@Tele6,laatste keer zwembad schoonmaken *O* morgen om deze tijd zit je in de trein

En net als @Myraela niet echt lekker geslapen. Lag er op tijd in maar kon niet goed in slaap komen, en was ook al heel vroeg wakker. Te koud voor een laken, te warm voor een dekbed
We have far more in common than that which devides us..
pi_194757834
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Al die oudjes die je bezig zien: zooo, dat is een die hard :o
Haha, al die oudjes kwamen zelf ook rustig in hun blootje naar het toiletgebouw gewandeld. Allemaal saunamensen ook hè, dus eerst lekker in de koude regen en dan onder een goed hete douche :9
pi_194757847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:02 schreef Myraela het volgende:
Weer rot geslapen. Zo irritant, ik ben supermoe als ik naar bed ga, maar ik blijf maar wakker liggen piekeren. Tot ik toch weer slaperig word, maar dan beginnen m'n benen te trappelen dus dan kan ik weer niet slapen. Nu al de hele week. Meh.
Heb je al eens iets van meditatie geprobeerd? Dat helpt mij soms verrassend goed met piekernachten. Vooral de body scan, want die helpt je om je aandacht te richten op je lijf ipv piekergedachten. :)
pi_194757861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Sterkte voor Loebes, bulten zijn niet fijn

@:Tele6,laatste keer zwembad schoonmaken *O* morgen om deze tijd zit je in de trein

En net als @:Myraela niet echt lekker geslapen. Lag er op tijd in maar kon niet goed in slaap komen, en was ook al heel vroeg wakker. Te koud voor een laken, te warm voor een dekbed
Morgen om deze tijd zit ik op Chalon sur Saône op de TGV te wachten :D
pi_194757867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je al eens iets van meditatie geprobeerd? Dat helpt mij soms verrassend goed met piekernachten. Vooral de body scan, want die helpt je om je aandacht te richten op je lijf ipv piekergedachten. :)
Ja, maar piekeren was even sterker. En meditatie lukt beter als ik op m'n rug lig, maar dan gaan m'n benen erger trappelen dus dat was ook geen optie. :') Probeer vanavond wel melatonine, even die cirkel van kut slapen doorbreken.
pi_194757923
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, maar piekeren was even sterker. En meditatie lukt beter als ik op m'n rug lig, maar dan gaan m'n benen erger trappelen dus dat was ook geen optie. :') Probeer vanavond wel melatonine, even die cirkel van kut slapen doorbreken.
Zijn er bij jou dingen die helpen tegen rls? Bij mij even uit bed (wc), benen koelen (coolpack in mijn lies of knie/benen buiten de deken) en vooral benen hoger leggen (voeteinde omhoog).

Ik ben altijd op zoek naar meer tips.
Spoilers!
pi_194758064
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zijn er bij jou dingen die helpen tegen rls? Bij mij even uit bed (wc), benen koelen (coolpack in mijn lies of knie/benen buiten de deken) en vooral benen hoger leggen (voeteinde omhoog).

Ik ben altijd op zoek naar meer tips.
De heilige graal bij mij is een goed slaapritme en op tijd slapen. Dan krijg ik er geen last van. Het begint pas zodra ik te moe ben. Uit bed komen is inderdaad het beste, even douchen helpt ook. Zolang je daarna maar snel genoeg in slaap valt. Maar echt een magische tip heb ik helaas ook niet.
pi_194758129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

De heilige graal bij mij is een goed slaapritme en op tijd slapen. Dan krijg ik er geen last van. Het begint pas zodra ik te moe ben. Uit bed komen is inderdaad het beste, even douchen helpt ook. Zolang je daarna maar snel genoeg in slaap valt. Maar echt een magische tip heb ik helaas ook niet.
Ik vind het maar een raar fenomeen. Bij mij is het niet gerelateerd aan vermoeidheid maar aan de temperatuur. Als ik mijn benen te warm laat worden, ben ik de pineut. Dus in de zomer is het erger. Als ik sokken draag is het erger. Als ik te veel opwarm onder een dekentje op de bank is het erger.
Spoilers!
pi_194758207
Ik heb er ook nooit wat van begrepen. Bij mij is het echt vermoeidheid. Ik weet de eerste keer nog zo goed. Ik zat in de auto met m'n ouders uit Frankrijk. Kon tijdens de rit niet slapen, dus de laatste twee uur was ik helemaal kapot en had ik zoveel pijn in m'n benen. En maar proberen te slapen, maar niet kunnen slapen van dat gevoel. Ik heb jankend in die auto gezeten. :')

Tijdens m'n studententijd is het erger geworden. Zowel door slechter slapen als door alcohol. Ik heb periodes gehad dat ik het door m'n hele lichaam had. Dan had ik het ook al als ik gewoon stilzat. Dus zat ik op een feestje, schopte ik m'n benen. Als ik dat probeerde weg te drukken omdat het gewoon fucking raar is, dan begonnen m'n armen gewoon. :') Zo erg is het gelukkig niet meer.

Ik moet ook niets aan m'n benen voelen. Wind van een ventilator is bijvoorbeeld vragen om problemen.

Die temperatuursgevoeligheid lijkt me ook wel erg vervelend. Een constante puzzel om het te voorkomen eigenlijk.
pi_194758224
Stukje lopen werkt bij mij soms. Maar voor de rest helemaal niks :N

Af en toe echt op stapelgek van te worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_194758353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:02 schreef Myraela het volgende:
Nog maar een keer: podcast of luisterboek. Ben je zo weg.

Geen dank :)
pi_194758371
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:55 schreef Tele6 het volgende:

Pffff nou, jij had je w.s. ook wel wat anders voorgesteld bij dit vrijwilligerswerk? :X
pi_194758407
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:49 schreef Blues het volgende:
Nog maar een keer: podcast of luisterboek. Ben je zo weg.

Geen dank :)
Doe ik altijd al. Werkt dus niet altijd.
pi_194758510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:40 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er ook nooit wat van begrepen. Bij mij is het echt vermoeidheid. Ik weet de eerste keer nog zo goed. Ik zat in de auto met m'n ouders uit Frankrijk. Kon tijdens de rit niet slapen, dus de laatste twee uur was ik helemaal kapot en had ik zoveel pijn in m'n benen. En maar proberen te slapen, maar niet kunnen slapen van dat gevoel. Ik heb jankend in die auto gezeten. :')

Tijdens m'n studententijd is het erger geworden. Zowel door slechter slapen als door alcohol. Ik heb periodes gehad dat ik het door m'n hele lichaam had. Dan had ik het ook al als ik gewoon stilzat. Dus zat ik op een feestje, schopte ik m'n benen. Als ik dat probeerde weg te drukken omdat het gewoon fucking raar is, dan begonnen m'n armen gewoon. :') Zo erg is het gelukkig niet meer.

Ik moet ook niets aan m'n benen voelen. Wind van een ventilator is bijvoorbeeld vragen om problemen.

Die temperatuursgevoeligheid lijkt me ook wel erg vervelend. Een constante puzzel om het te voorkomen eigenlijk.
Ik vind die temperatuurpuzzel op zich wel te doen. Mij lijkt de vermoeidheid zoals jij het beschrijft weer vreselijk.

De pijn heb ik gelukkig niet altijd. Maar dat je niets tegen je been kan hebben, is dan weer wel herkenbaar. Zelfs een kattenstaart die langskomt is op een of andere manier pijnlijk. Al is pijn niet helemaal het goede woord.
Spoilers!
pi_194758511
En bedankt, nu zit ik de hele tijd dat nr te neuriën en ben ik uitleg verschuldigd aan mijn Vlaamse huisgenoot :')

Even Loebes na laten kijken is wel verstandig TP :Y .

Ik sliep veel te lang. Ik had de gordijnen dichtgetrokken gisteravond, en die dingen zijn heel verduisterend. Zelfs als ik wakker wordt door mijn alarm, slaap ik vrijwel direct weer in. Aankomende nacht die dingen dus maar half open laten, dan wordt ik 's ochtends een beetje fatsoenlijk en eerder wakker. :)
pi_194758571
Oh ik had jullie berichten over schoppende benen even gemist. Dat lijkt me wel echt heel vervelend :{ :*
pi_194758596
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:59 schreef Candaasje het volgende:
En bedankt, nu zit ik de hele tijd dat nr te neuriën en ben ik uitleg verschuldigd aan mijn Vlaamse huisgenoot :')

Ik sliep veel te lang. Ik had de gordijnen dichtgetrokken gisteravond, en die dingen zijn heel verduisterend. Zelfs als ik wakker wordt door mijn alarm, slaap ik vrijwel direct weer in. Aankomende nacht die dingen dus maar half open laten, dan wordt ik 's ochtends een beetje fatsoenlijk en eerder wakker. :)
Hij heeft vanmiddag een afspraak bij de dierenarts :) Wij nemen nooit risico met dat monster van ons.
pi_194758719
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Doe ik altijd al. Werkt dus niet altijd.
-O-
pi_194758756
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:59 schreef Candaasje het volgende:

Vlaamse huisgenoot? Dat lijkt me ideaal. Ik vind dat taaltje zo geinig. O+
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:16:58 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194758801
*O* *O*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194758857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vlaamse huisgenoot? Dat lijkt me ideaal. Ik vind dat taaltje zo geinig. O+
Ja ik zit doordeweeks in België ;)

Het taaltje hangt er wel vanaf wáár je zit. West-Vlaams is grappig, maar je verstaat er geen woord van (Maar dat doet de rest van België zelf ook :P ). Zodra die ABN spreken, klinkt het vaak wel heel vriendelijk/zacht.
Mijn huisgenoot 'klapt' nog wel eens met een andere huisgenoot in het dialect van de Kempen. Daar is ook geen touw aan vast te knopen en klinkt niet per se mooi.
pi_194758875
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:16 schreef fietsie het volgende:
*O* *O*
Vertel... bijna weekend? Goed geslapen? Stiekem groot fan van Het Goede Doel?
pi_194758916
Vakantie geregeld *O* Vanaf volgende week donderdag tot maandag de 14e. Nou hopen op een beetje mooi weer voor mooie fietstochten.
pi_194758935
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja ik zit doordeweeks in België ;)

Het taaltje hangt er wel vanaf wáár je zit. West-Vlaams is grappig, maar je verstaat er geen woord van (Maar dat doet de rest van België zelf ook :P ). Zodra die ABN spreken, klinkt het vaak wel heel vriendelijk/zacht.
Mijn huisgenoot 'klapt' nog wel eens met een andere huisgenoot in het dialect van de Kempen. Daar is ook geen touw aan vast te knopen en klinkt niet per se mooi.
In het westen spreken ze geen G uit toch? Of de H ipv de G.

Redelijk verwarrend. :9
pi_194758940
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 10:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij heeft vanmiddag een afspraak bij de dierenarts :) Wij nemen nooit risico met dat monster van ons.
Succes! :*
pi_194758965
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In het westen spreken ze geen G uit toch? Of de H ipv de G.

Redelijk verwarrend. :9
De H hebben ze moeite mee (Ik heb twee proffen uit die regio, die geven dat zelf regelmatig aan.)
En ze slikken de helft van de letters in. En praten niet zelden nog sneller dan ik (dat is een kunst). :D
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:24:43 #33
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194758981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:09 schreef borisz het volgende:
Ik begin nu echt verkouden te worden ;(.
Normaal een wat minder probleem. Maar in deze tijden... :+
Ja 1 hoestje en je moet naar de GGD-inquisitie, aan de zelf-opsluiting en breinschraperij
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194759007
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Vakantie geregeld *O* Vanaf volgende week donderdag tot maandag de 14e. Nou hopen op een beetje mooi weer voor mooie fietstochten.
*O* waar ben je op uitgekomen.
pi_194759135
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:26 schreef AnneX het volgende:

[..]

*O* waar ben je op uitgekomen.
Oh ik blijf gewoon thuis (eigen bed ligt toch het lekkerst) maar ga er vanuit dat donderdag de hei nog mooi paars is, dus die kant op, wil ook naar Kasteel Rosendael fietsen en in het park daar wandelen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:33:16 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194759156
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vertel... bijna weekend? Goed geslapen? Stiekem groot fan van Het Goede Doel?
3 sterretjes achter mijn Nick.
pi_194759194
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

3 sterretjes achter mijn Nick.
Wie heb je achter de schermen omgekocht? :P
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:53:53 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194759598
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wie heb je achter de schermen omgekocht? :P
Ik heb netjes betaald aan Danny :P
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:56:08 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194759645
Ook blij. *O*
Voor het eerst in ruim anderhalf jaar is het gelukt om een afspraak te maken met zoonlief O+ (en zijn vriendin) om volgende week zaterdag hier bij ons te komen (met eten). ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194759701
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194759712
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:56 schreef golfer het volgende:
Ook blij. *O*
Voor het eerst in ruim anderhalf jaar is het gelukt om een afspraak te maken met zoonlief O+ (en zijn vriendin) om volgende week zaterdag hier bij ons te komen (met eten). ^O^
SPOILER
O+
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:03:17 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194759784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:58 schreef mascara-klodder het volgende:
SPOILER
Hoera!! *O*
SPOILER
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194759909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

O+
Wat cool *O*

Ik ben wel benieuwd idd :)
pi_194759963
Allemaal goede berichten *O* *O* *O*
pi_194760103
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Hoera!! *O*
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:29:02 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194760208
Ozzy Man goes @Candaasje :

pi_194760430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:21 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

SPOILER
Gefeliciteerd MK! Vertel eens meer dan joh :P Waar ken je hem van? Trek je bij hem in? Hoe lang ken je hem? Is zijn hond goed opgevoed? Kan Jeroen het met hem en zijn hond vinden?
Spoilers!
pi_194760474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gefeliciteerd MK! Vertel eens meer dan joh :P Waar ken je hem van? Trek je bij hem in? Hoe lang ken je hem? Is zijn hond goed opgevoed? Kan Jeroen het met hem en zijn hond vinden?
En vooral ook, hoe gigantisch is de hont? New Foundlander/Deense Dog gigantisch? Zodat Jeroentje net zo groot is als hooftvanhont?
pi_194760555
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:29 schreef fietsie het volgende:
Ozzy Man goes @:Candaasje :

[ afbeelding ]
And that's all anyone want in life, Alpaca validation'

:D _O-
pi_194760565
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:49 schreef Blues het volgende:

[..]

Pffff nou, jij had je w.s. ook wel wat anders voorgesteld bij dit vrijwilligerswerk? :X
Dit ging wel hoor. Standaard campingleven op een regenachtige ochtend. En ik heb niet altijd een handdoek en een deken gehad naderhand.
* Tele6 denkt terug aan fietsvakanties met aan het eind van de week vochtige slaapzakken, natte handdoeken en nul droge kleding :X
pi_194760586
quote:
SPOILER
SPOILER
pi_194760643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ga nooit mijn huis verlaten.
Ik ken hem al bijna 2 jaar O+

Het is een Cane Corso _O-
Ik sta hier al in de buurt bekent als de vrouw die door haar Teckel wordt meegesleurd.
Straks ook met een echte hont.

Jeroen gaat wel goed met hem samen btw. Hij laat haar altijd denken dat ze de baas is :D
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:56:58 #53
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_194760655
[quote]1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:22 schreef AnneX het volgende:

[..]

Bommen Berend : vuurwerk boven Stad kijken vanaf de zolderslaapkamer van oma op de Zaagmuldersweg. Jeugdherinneringen.

En een haan via Marktplaats, het moet niet gekker worden.
Kukeleku, goeiemorgen allen.

SPOILER
spannend Mascara *;
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:00:32 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194760695
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:56 schreef mascara-klodder het volgende:

Een hond? Meer een kalf. Ze hebben wel heel duidelijk een baas die honden, dus zou er niet mee gaan lopen alleen :@ Verder kunnen ze voor een hont best prima zijn (blijven honten natuurlijk, maar ja ben ook #teamkad) maar enig respect voor de enorme kracht is wel op z'n plaats

En gefeliciteerd ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:52:26 #55
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194760922
Ik heb trek. En lege broodtrommel.
pi_194761191
quote:

[..]

Ik sta hier al in de buurt bekent als de vrouw die door haar Teckel wordt meegesleurd.

Jeroen gaat wel goed met hem samen btw. Hij laat haar altijd denken dat ze de baas is :D
Je kon niks groters vinden? _O-

Dat sleuren kun je natuurlijk ook afleren.
Niet trekken is volgens mij 1 van de dingen die je leert op puppy cursus.
Zeker met zo’n koe.. wel handig.
pi_194761195
quote:

[..]

Een cane corso op een flatje, ambitieus hoor :D
Spoilers!
pi_194761208
quote:

[..]

Maar hij trekt bij jou in dan?

Want hij had toch ook een huis waar honT inpaste neem ik aan :)
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:38:07 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194761512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een cane corso op een flatje, ambitieus hoor :D
M'n oom heeft ook zo'n beest. Het arme beest zat ook op een flatje maar werd weggedaan "ze vernielt alles als ik aan het werk ben" No shit :')
Nu heeft ze een terrein van 4 hectare :D Zeg maar factor 1000 meer ruimte.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:40:21 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194761552
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:56 schreef uniekhoorn het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 28 augustus 2020 07:22 schreef AnneX het volgende:

[..]

Bommen Berend : vuurwerk boven Stad kijken vanaf de zolderslaapkamer van oma op de Zaagmuldersweg. Jeugdherinneringen.

En een haan via Marktplaats, het moet niet gekker worden.
Kukeleku, goeiemorgen allen.

SPOILER
spannend Mascara *;
Grunn wil vuurwerk toch in de ban doen en met drones en zulks met lichteffecten gaan speulen?

Oh, verneukte quote, het was Anne die dat zei. Never mind.
pi_194761649
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker zeg! Nazomer zou er komen in september, hopelijk als jij vakantie hebt.
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:56 schreef golfer het volgende:
Ook blij. *O*
SPOILER
Leuk! Kun je weer uitpakken :)

quote:
SPOILER
*O* voor samenwonen, :{ voor mega hont
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194761662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:52 schreef fietsie het volgende:
Tijd voor de Mcdrive. :9
pi_194761696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:52 schreef fietsie het volgende:
Voordeel (soms ook nadeel) van thuiswerken. Ik heb mezelf wel een krokettenverbod gegeven tijdens thuiswerken :P
pi_194761707
Ik heb net weer m'n favoriete snack op. Dus ik heb nog even geen trek. De koffie walnoot reep van Nakd is echt te lekker. :9
pi_194761714
Vanavond pizza met spinazie/roomkaas als saus en dan nog wat ui en paprika. Ook geen straf. :9
pi_194761766
Ik heb net loempiaatjes staan bakken. Die had ik nog liggen en dan is dat best een lekkere lunch :D

* Duikt weer in boek* (Wel goed boek hoor, fysiologie. Veel, maar interessant)
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:56:22 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194761798
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tijd voor de Mcdrive. :9
Ik kan nu niet zeggen dat ze op 't moment iets bijzonder smakelijks hebben als special ofzo.
pi_194761802
Ik had een shake met wheypoeder, bevroren banaan en melk. Zonet een tunamelt.

Had het wel verdiend na uurtje zware dingen smijten en 12k aan stappen omdat Dora en Dex uit moesten.

Vanavond BBQ *O*
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:57:14 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194761816
Zo. Dat was gesprek 3 van 3 in de categorie loopbaanbegeleiding. Wel goed om eens (weer) te doen :). Het dwingt je om ermee aan te slag te gaan. Het helpt ook om over een [x] periode naar vacatures te kijken en dit past echt wel of past niet.
pi_194761824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:56 schreef fietsie het volgende:
Ik kan nu niet zeggen dat ze op 't moment iets bijzonder smakelijks hebben als special ofzo.
McFlurry is altijd de enige juiste keuze daar. :9
pi_194761826
Met M&Ms, zonder saus.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:58:01 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194761833
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die noemt mn uk altijd de McFlubber.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:01:15 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194761886
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hebben die überhaupt ooit iets waarvan je zegt "ja, dit was echt lekker"

Op de wc na dan, als je onderweg bent en echt nodig uit de broek moet drieten.
pi_194761921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:01 schreef derLudolf het volgende:

quote:
quote:
Met M&Ms, zonder saus.
pi_194761965
quote:

[..]

Zoiets ja. Of na een week heel basic kamperen in Egypte en voor het eerst weer koelte (airco), want anders drinken dan water, licht, en geen kuiltjes graven (met een klein bergje zand voor klein en zo droog en een grotere berg zand als waarschuwing voor wat eronder ligt)
Dan kan je zoooo ontzettend blij met Mcd zijn
pi_194762003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zoiets ja. Of na een week heel basic kamperen in Egypte en voor het eerst weer koelte (airco), want anders drinken dan water, licht, en geen kuiltjes graven (met een klein bergje zand voor klein en zo droog en een grotere berg zand als waarschuwing voor wat eronder ligt)
Dan kan je zoooo ontzettend blij met Mcd zijn
:D

Ik heb een week lang op fastfood geleefd in Annecy. Toen was ik juist zooooooooooo blij met groente. Ik hunkerde er echt naar.

Ben ook altijd wel blij om in het weekend thuis te eten; dan koken we toch een stuk uitgebreider en gezonder dan ik doordeweeks in BE doe. Geniet er dan echt van O+

Ik mis van de Mac eigenlijk alleen de Mc Flurries met M&M's, dus eens met Myraela. Hoewel ik ze eigenlijk niet écht meer mis. Ik mis eigenlijk steeds minder, dat is wel anders geweest.
pi_194762036
Ik las net over een Cane Corso houden op een flatje. Succes.... :o

Maar verder gefeliciteerd Mascara! Heb je er wel zin in, ondanks alle beren kalveren op de weg? ;)

(En ik ben me ondertussen aan het bedenken of het me nu juist niet of wel verbaast dat Ludolf een kattenmens is en juist niet een hontenpersoon...)
pi_194762131
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb een week lang op fastfood geleefd in Annecy. Toen was ik juist zooooooooooo blij met groente. Ik hunkerde er echt naar.

Ben ook altijd wel blij om in het weekend thuis te eten; dan koken we toch een stuk uitgebreider en gezonder dan ik doordeweeks in BE doe. Geniet er dan echt van O+

Ik mis van de Mac eigenlijk alleen de Mc Flurries met M&M's, dus eens met Myraela. Hoewel ik ze eigenlijk niet écht meer mis. Ik mis eigenlijk steeds minder, dat is wel anders geweest.
Wij hadden toen niet echt een talentvolle kok bij ons. Paar jaar later na 3 weken rondreizen in Syirë, Jordanië en Libanon, wisten we ook niet hoe snel naar Mcd te gaan, even wat anders eten dan mezzes. Maar toen ik in Zuidelijk Afrika rondreisde hadden we een geweldige kok bij ons, toen taalden we niet naar iets anders en vonden we het jammer dat zij 1 avond in de week niet hoefde te koken (maakte ze weer goed door een geweldig ontbijt en lunch).
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:25:41 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194762283
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Candaasje het volgende:

Maar verder gefeliciteerd Mascara! Heb je er wel zin in, ondanks alle beren kalveren op de weg? ;)

(En ik ben me ondertussen aan het bedenken of het me nu juist niet of wel verbaast dat Ludolf een kattenmens is en juist niet een hontenpersoon...)
Katten zijn praktischer en je hoeft ze niet uit te laten. ^O^ Zeer efficiënt dus.

Als ik een hont wil, wil ik wel echt hont. Cane corso ofzo, zo'n lompe erfhond die afschrikt en je keihard in de ballen slaat met de staart :+
Maar ja, enkel als ik op een terrein woon dat groot genoeg is dat die hond zichzelf uit kan laten :Y
pi_194762348
Shit.
Er stond appeltaart.
Kon me niet beheersen.
Shit.

Wel lekker :9 :9
pi_194762351
Cane Corso gegoocheld :o :o
pi_194762394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:29 schreef Blues het volgende:
Shit.
Er stond appeltaart.
Kon me niet beheersen.
Shit.

Wel lekker :9 :9
Helemaal op :o
pi_194762399
Middageten:

Rösti met rollade :Y)

Belevenissen van Berend zijn hier te volgen: F&F / sigme's diergaarde deel 6

Hij is dus ontsnapt en zat in de moestuin, maar nu zit ie in de (glazen) kas. Met de deur dicht. Ik ga zo kijken
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194762400
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Helemaal op :o
Stukje genomen..... en dat wilde ik niet ;(
pi_194762455
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:33 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik schrok al, dacht een hele!
pi_194762476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik schrok al, dacht een hele!
Nah ik wil niet tussendoor eten, maar het rook zo lekker _O-
pi_194762481
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Katten zijn praktischer en je hoeft ze niet uit te laten. ^O^ Zeer efficiënt dus.

Als ik een hont wil, wil ik wel echt hont. Cane corso ofzo, zo'n lompe erfhond die afschrikt en je keihard in de ballen slaat met de staart :+
Maar ja, enkel als ik op een terrein woon dat groot genoeg is dat die hond zichzelf uit kan laten :Y
Ah, ja katten zijn wat dat betreft wel makkelijker qua verzorging ja. :Y
(Ik ben zelf opgegroeid met katten, ik vind ze tof)

Qua hond zou ik meer een middenmaatje willen. Ik hoef geen Duitste Dog, maar ook geen chihuahua of mops.

Maar woonde jij niet al redelijk op een groot erf? :) (Niet dat ik vind dat enkel een groot erf genoeg is voor een dier. Het is een sociaal en intelligent dier, dus je zal er toch ook wel tijd voor moeten maken om mee te wandelen/spelen/etc. :)
pi_194762488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:40 schreef Blues het volgende:

[..]

Appeltaart is gewoon niet te weerstaan. Kun je niks aan doen. Elk welruikend mens zou voor de bijl gaan :Y
pi_194762508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:40 schreef Blues het volgende:

[..]

Appeltaart is ook meestal onweerstaanbaar
pi_194762577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:33 schreef Blues het volgende:

[..]

Appeltaart is een goede reden om wel voor de bijl te gaan. Als het niet zo hard regent straks ga ik naar Bram's. Is ook voor mij iets wat ik echt zo lekker vind. Beste patat die ik ken.
pi_194762598
Regen? Hier stralende zonneschijn. Maar lastig te zien door de matglazen ramen (met dank aan de storm van van de week)
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:03:29 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194762750
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah, ja katten zijn wat dat betreft wel makkelijker qua verzorging ja. :Y
(Ik ben zelf opgegroeid met katten, ik vind ze tof)

Qua hond zou ik meer een middenmaatje willen. Ik hoef geen Duitste Dog, maar ook geen chihuahua of mops.

Maar woonde jij niet al redelijk op een groot erf? :)
Was het maar waar

quote:
(Niet dat ik vind dat enkel een groot erf genoeg is voor een dier. Het is een sociaal en intelligent dier, dus je zal er toch ook wel tijd voor moeten maken om mee te wandelen/spelen/etc. :)
Klopt, maar bij m'n oom lopen eigenlijk overdag altijd wel mensen. Dus nee, er wordt niet mee gelopen, maar het beest loopt is in principe wel de hele tijd bij je.

En deze hond vangt niet tien keer achter elkaar een stok, maar achter een gator.

Ik weet zeker dat die hond meer interactie (moet je perse met mensen zijn, tellen geiten, katten en kippen ook?) heeft dan toen ze op een flat zat :P
pi_194762790
Jakkes, op het veld tegenover mijn huis liggen aantal mensen op het gras. Die zijn hier vast niet bekend, want dan zouden ze wel weten hoeveel honden er per dag worden uitgelaten :r
pi_194762835
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Appeltaart is een goede reden om wel voor de bijl te gaan. Als het niet zo hard regent straks ga ik naar Bram's. Is ook voor mij iets wat ik echt zo lekker vind. Beste patat die ik ken.
Brammetje. :9
pi_194762845
Ik ga gewoon eens stoppen met werken. Ben er wel klaar mee. Echt toe aan weekend.
pi_194762853
En geen plannen nog voor het weekend. Dat kan natuurlijk niet.
pi_194762948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Jakkes, op het veld tegenover mijn huis liggen aantal mensen op het gras. Die zijn hier vast niet bekend, want dan zouden ze wel weten hoeveel honden er per dag worden uitgelaten :r
Bah :r

Ik zat met lunchpauze even in het zonnetje in het parkje bij het zkh, en daar rook het ook al zo smerig naar hondenkak :(
Zo vies -O- Ruim het toch eens op!
pi_194763026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Bah :r

Ik zat met lunchpauze even in het zonnetje in het parkje bij het zkh, en daar rook het ook al zo smerig naar hondenkak :(
Zo vies -O- Ruim het toch eens op!
Hier staan borden dat het een honden losloopveld is. Verder poepen hier ook heel veel ganzen brrrrr
pi_194763050
Wil ik
SPOILER
pi_194763078
Mijn man belde net want ik was nog niet klaar met werken.

Het kunnen twee dingen zijn. De eerste is een ontsteking daarvoor krijgt hij nu antibiotica. Maar het zou ook een tumor kunnen zijn. Probleem is alleen om dat te kunnen weten moet er een punctie genomen worden en daarvoor zou hij onder narcose moeten. Wat bij hem niet kan.

Maar zegt ze als het een tumor is en hij groeit zo snel kunnen we daar ook niks aan doen omdat al zouden we hem weg laten halen het weer terug komt en het is een hele zware operatie wat je misschien niet moet willen met een hond van bijna 10’jaar.

Daarbij blijft natuurlijk narcose gevaarlijk bij Loebes. Dus laten we duimen en bidden en weet ik wat nog meer doen dat het een ontsteking is
pi_194763127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dus laten we duimen en bidden en weet ik wat nog meer doen dat het een ontsteking is
Ik duim mee.
Ik gooi het wel gewoon op statistiek; de kans op een lullig ontstekinkje is vast veel groter dan op enge kanker.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194763179
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik duim mee.
Ik gooi het wel gewoon op statistiek; de kans op een lullig ontstekinkje is vast veel groter dan op enge kanker.
Laten we het hopen. Het ventje heeft altijd het geluk al tegen zich. Hij heeft mij beloofd 100 te worden dus hij moet toch echt nog even mee.
pi_194763310
Ontsteking. :Y Dat het maar voelbaar minder groot mag worden met de dag. :Y
pi_194763430
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn man belde net want ik was nog niet klaar met werken.

Het kunnen twee dingen zijn. De eerste is een ontsteking daarvoor krijgt hij nu antibiotica. Maar het zou ook een tumor kunnen zijn. Probleem is alleen om dat te kunnen weten moet er een punctie genomen worden en daarvoor zou hij onder narcose moeten. Wat bij hem niet kan.

Maar zegt ze als het een tumor is en hij groeit zo snel kunnen we daar ook niks aan doen omdat al zouden we hem weg laten halen het weer terug komt en het is een hele zware operatie wat je misschien niet moet willen met een hond van bijna 10’jaar.

Daarbij blijft natuurlijk narcose gevaarlijk bij Loebes. Dus laten we duimen en bidden en weet ik wat nog meer doen dat het een ontsteking is
Ik duim mee met de Loebes O+
Altijd rottig, als je moet afwachten welke deur het wordt.

Ik ben ook net terug van de dierenarts met mijn kwakkelnestje. Eentje eet niet meer en is sip. De rest nog steeds aan de diarree. Niet echt iets gevonden dus met een halve apotheek qua symptoombestrijding naar huis.

SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194763493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:29 schreef Blues het volgende:
Cane Corso gegoocheld :o :o
Is weer eens wat anders dan een Teckel _O-

Ik ga nog even teruglezen.
pi_194763527
Duimen voor ontsteking voor Loebes! :* :Y

En pfoe, heftig dagje Cat. Zeker voor je collega ook. En niet fijn, die vage klachten van de kittens. :{

Hier zit vriend thuis met een nog steeds zeeeeeeer matig etende Cas. Indien geen verbetering, moet 'ie morgen retour dierenarts. (De vorige keer in december waren we na spoedconsulten bij de faculteit, röntgen en echo-onderzoek nog niks wijzer. Wel 10 jaar ouder).

Ik zit me hier een partij schuldig te voelen dat ik niet bij hen ben. Maar ja, ik had al de zaterdagmiddagdienst afgezegd, om nu ook nog de ochtenddienst last-minute af te zeggen.... (en zondag heb ik eigenlijk ook nog dienst..beter dat Cas dan gewoon zich weer goed voelt. )

Maar weer terug naar de studieboeken. Ofzo. God wat een succes dit zo. }:|
pi_194763539
Oh T-P, ik zet de duimen vol aan het werk :*
pi_194763559
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik duim mee met de Loebes O+
Altijd rottig, als je moet afwachten welke deur het wordt.

Ik ben ook net terug van de dierenarts met mijn kwakkelnestje. Eentje eet niet meer en is sip. De rest nog steeds aan de diarree. Niet echt iets gevonden dus met een halve apotheek qua symptoombestrijding naar huis.

SPOILER
Gossie ik hoop dat je kittens snel opknappen.
pi_194763573
Nog meer niet gezonde beestjes -O- sterkte allemaal
pi_194763668
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Candaasje het volgende:

Ik schat zo in dat mijn flat groter is als die van hem ;) Als ik hier de deur uitloop kan ik of naar de binnenstad, of naar het meest mooie park in Delft, of naar Den Hoorn.
pi_194763683
Cas ook aan de sukkel ;( Sterkte met de niet-eter! En er dan ook nog niet bij kunnen zijn is helemaal meh -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194763687
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gossie ik hoop dat je kittens snel opknappen.
-O-
pi_194763749
Bah, zieke dieren.

En live reanimeren is idd wel ff wat anders dan de training. Zo lastig om het protocolrijtje in je hoofd te houden. Bovendien doe je het dan ook te weinig.
pi_194763833
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik schat zo in dat mijn flat groter is als die van hem ;) Als ik hier de deur uitloop kan ik of naar de binnenstad, of naar het meest mooie park in Delft, of naar Den Hoorn.
Ah, dat scheelt dan wel weer :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cas ook aan de sukkel ;( Sterkte met de niet-eter! En er dan ook nog niet bij kunnen zijn is helemaal meh -O-
Dankje! Waardeloos ja. Kan het arme dier ook niks aan doen, maar ik geef hem voor kerst maar een agenda denk ik. Kunnen we het plannen ...

En vriend heeft het liefst dat ik kom want ik heb er meer ervaring mee...maar ik kan niet meer doen dan hij al doet. Ik heb geen wonderhanden. De laatste tijd gaat elk dier dat ik aanraak juist dood :')

Nee maar zonder dollen; ik heb er koppijn van. Gelukkig hoef ik nog maar 500 pagina's te lezen/leren, ergens deze dagen, tussen alle bedrijven door........ 8)7
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:21:08 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194763909
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Blues het volgende:
En live reanimeren is idd wel ff wat anders dan de training.
Atemlooooooooooooooooooooooos durch die nacht
Bis ein neuer Tag erwacht
Atemlos einfach raus
Deine Augen ziehen mich aus!
Atemlos durch die Nacht

===============

Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive
Ah, ha, ha, ha, stayin' alive

Zo ging dat toch?
pi_194763933
@Ludolf: ik had nog niet op jou gereageerd, sorry.

Ik ben geen hondengedragsdeskundige, dus ik weet niet of interactie met wat kippen/geiten genoeg is voor een hond. Het is beter dan op 3 hoog achter en een plasje op het balkon natuurlijk, maar het zal er ook wel vanaf hangen hoeveel interactie er met de mensen op het erf is. Als dat er wel veel is, en je de hond ook tussendoor eens wat te doen geeft, dan lijkt me er niet zoveel mis mee nee :) .

Maar ik bedoelde er meer mee te zeggen dat een enorme lap grond nog geen garantie is dat het een goede omgeving is voor een hond. Er moet uitdaging zijn, prikkels, soortgenoten en/of interactie met anderen.
En een flat klinkt niet gelijk ideaal, maar als het een beetje ruim is en je veel met het dier wandelt/sport/etc., dan hoeft dat ook niet per se een verkeerde omgeving te zijn.

Dus alles hangt af van de invulling verder.

Maar jij lijkt me niet het type dat een hond neemt en er verder niets mee zou ondernemen. Beetje op stap met de camera en hond lijk je me meer het type voor. Of niet?
pi_194764087
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

Dankje! Waardeloos ja. Kan het arme dier ook niks aan doen, maar ik geef hem voor kerst maar een agenda denk ik. Kunnen we het plannen ...

En vriend heeft het liefst dat ik kom want ik heb er meer ervaring mee...maar ik kan niet meer doen dan hij al doet. Ik heb geen wonderhanden. De laatste tijd gaat elk dier dat ik aanraak juist dood :')

Nee maar zonder dollen; ik heb er koppijn van. Gelukkig hoef ik nog maar 500 pagina's te lezen/leren, ergens deze dagen, tussen alle bedrijven door........ 8)7
Gossie Cas ook al aan de kwakkel. Hopelijk slaat het bij hem ook snel aan. Erg hè die onzekerheid over je maatjes.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:39:09 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194764172
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:23 schreef Candaasje het volgende:

Maar jij lijkt me niet het type dat een hond neemt en er verder niets mee zou ondernemen. Beetje op stap met de camera en hond lijk je me meer het type voor. Of niet?
1x/week bij mooi weer ja... Niet 14x in de week.
pi_194764223
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

1x/week bij mooi weer ja... Niet 14x in de week.
Ahw..... ja nee, dan zou ik het maar gewoon bij een kat houden :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gossie Cas ook al aan de kwakkel. Hopelijk slaat het bij hem ook snel aan. Erg hè die onzekerheid over je maatjes.
Ja hij zit weer aan z'n pijnstiller + stimulans maag/darmkanaal. En een beetje dwangvoeding, maar niet teveel, want dan krijg je weer het gevaar voor maagovervulling.

Ik vind konijnen verder fantastisch, maar het zijn waardeloze patiënten. Je weet zelden wat er met ze aan de hand is :') (En er is ook weinig onderzoek naar gedaan verder, dus dierenartsen zijn ook vaak vooral bezig met symptoombestrijding.)
pi_194764230
@Candaasje: ik duim ook voor jouw Cas!

Als alles goed gaat is het vast leuk, naast een huis ook nog een kot en uit studeren. Maar als er zaken spelen is het vast dubbel klote. :*.
pi_194764280
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

Even los van je werk-trubbels (want daar ben ik toch al helemaal nooit jaloers op): ik was best jaloers op al jouw kittenvreugde; wat een heerlijkheid steeds van dat jonge spul, en steeds weer nieuw O+ . Maar bij nader inzien zijn de steaks wel high, als het misgaat.
Heb je wel eens sterfte gehad onder jouw hoede?
pi_194764311
:* voor alle zieke beestjes. Niet fijn allemaal.

En @Candaasje ik hoop dat het lukt met studeren, want op de lange termijn is dat natuurlijk ook goed voor de beestjes.

Ik heb vier wassen gedaan en opgehangen, eentje alweer afgehaald. Vanavond nog zwembad sluiten en dan zitten mijn taken erop hier. Ik negeer even dat het is begonnen te miezeren en dat ik dan iets met de was moet O-) uiteindelijk droogt het wel toch? O-)
pi_194764415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Atemlooooooooooooooooooooooos durch die nacht
Bis ein neuer Tag erwacht
Atemlos einfach raus
Deine Augen ziehen mich aus!
Atemlos durch die Nacht

===============

Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive
Ah, ha, ha, ha, stayin' alive

Zo ging dat toch?

Je vergeet de 1e 3 of 4 handelingen.
RIP je patient :'( :+
pi_194764424
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
@:Candaasje: ik duim ook voor jouw Cas!

Als alles goed gaat is het vast leuk, naast een huis ook nog een kot en uit studeren. Maar als er zaken spelen is het vast dubbel klote. :*.
Ja, het had soms best wel veel handiger geweest om in Utrecht te studeren. Op dit soort momenten is het wel vervelend, om dan toch net even te ver weg te zitten om snel op en neer te gaan. (Of gewoon thuis te wonen verder; ik woon in NL natuurlijk 20 minuten (of iets langer met het OV) van de faculteit in Utrecht af)

@Tele6 : Dank :* Het kom wel weer in orde. Ik heb dit jaar sowieso al afgeschreven, want dit was echt rampzalig. Met een hoofdletter R, als je kijkt naar het aantal vakken dat ik gehaald heb :') . dus we gaan er komend studiejaar gewoon weer vol goede moed voor. Het kan alleen maar beter gaan, haha.
pi_194764490
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:11 schreef Blues het volgende:
Bah, zieke dieren.

En live reanimeren is idd wel ff wat anders dan de training. Zo lastig om het protocolrijtje in je hoofd te houden. Bovendien doe je het dan ook te weinig.
Heb je ervaring? :D

SPOILER
pi_194764530
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

Kan ik me voorstellen :*
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:02:24 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194764584
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:52 schreef Blues het volgende:

[..]

Je vergeet de 1e 3 of 4 handelingen.
RIP je patient :'( :+
Een van de belangrijkste dingen die ik heb geleerd is juist dat je niks verkeerd kunt doen omdat de persoon al dood is :+

Nu is het voor zorgprofessional wel iets anders als ik die het waarschijnlijk nooit hoef te doen.

Maar de eerste handeling is dat niet mond-op-mond beademing. Mag dat nu nog?
pi_194764667
Ik heb net een heel doosje Belgische chocotruffels opgegeten :')

Ik ga maar eens een rondje lopen om uit te waaien, en daarna ravioli in een pan gooien. Tweede poging deze week, de vorige keer was de pesto niet meer goed. Nu andere pesto gekocht. 2x zo duur, maar ziet er wel beter uit. *O*
pi_194764688
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een van de belangrijkste dingen die ik heb geleerd is juist dat je niks verkeerd kunt doen omdat de persoon al dood is :+

Nu is het voor zorgprofessional wel iets anders als ik die het waarschijnlijk nooit hoef te doen.

Nee mond of mond hoef je nu niet te doen. Hartmassage it is.
pi_194764701
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Even los van je werk-trubbels (want daar ben ik toch al helemaal nooit jaloers op): ik was best jaloers op al jouw kittenvreugde; wat een heerlijkheid steeds van dat jonge spul, en steeds weer nieuw O+ . Maar bij nader inzien zijn de steaks wel high, als het misgaat.
Heb je wel eens sterfte gehad onder jouw hoede?
Jazeker ;(

Doodgeboren kittens (die waarschijnlijk gezond waren, maar door moeder niet uit het vruchtvlies gehaald werden, en moeders doen zelden aan verloskundige inschakelen). Altijd zonde en nodeloos.
Kittens die na een paar dagen instorten en zachtjes wegslapen. Daar doe ik weinig gekkigheid mee, dan zit er volgens mij in de basis al iets niet goed.
Kitten met misvormde pootjes die weinig kwaliteit van leven ging hebben. Is ge-euthanaseerd.
Kitten (wat ik zou houden) wat na drie weken instortte en doodging ;( (en toen mocht zijn broer bij me blijven O+ )
En twee jaar geleden wel het grootste drama: drieling, waarvan er twee geboorte-afwijkingen bleken te hebben. Eentje met zwaar hartfalen en eentje met een slokdarmafwijking. Die hebben we met tien weken in laten slapen. Hartjeskitten was vooral vermoeid en groeide niet. Zou zijn puberteit niet overleven, was niet adoptabel en zou dan in zijn eentje bij mij blijven, met twee grote katten die hem niet leuk vinden. En de ander was sinds week vijf alleen maar aan het spugen en groeide ook niet. Toen bij haar de niet-operabele oorzaak duidelijk werd hebben we ze samen laten gaan.
Gut, nu ik het typ springen de tranen me weer in de ogen, ze waren zo dapper, zo lief en zo sneu ;(
De derde was gelukkig kerngezond en heeft leuke bazen gevonden.

Al in al, zo over 25 nesten, denk ik een stuk of 10.

Het voelt toch altijd als falen.

Bij dit nest ben ik op dit moment niet zo bang dat ze omkiepen (op die ene na dan, als die niet gaat eten.. tja.. maar die heeft reserves en dat zal wel weer goedkomen). Maar het leven starten met een groei achterstand is gewoon niet handig.

Ergens ben ik verbaasd dat de vraag juist van jou komt, met je veestapel. Dit jaar nog een lammetje verloren, bij jullie is het toch ook een realiteit?
pi_194764719
quote:

[..]

Begin eens met checken of iemand echt een adem- en hartstilstand heeft ;)

En mond op mond mag nu niet nee.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:10:45 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194764741
Over Helene gesproken, hoorde deze vandaag op de radio.

Mooi nummer vind ik.
pi_194764859
quote:

In Praag de énige schone wc's die ik ben tegen gekomen :+ De rest is daar echt vies en altijd stinken. Alleen de Mac had schone wc's.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:30:24 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194765060
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In Praag de énige schone wc's die ik ben tegen gekomen :+ De rest is daar echt vies en altijd stinken. Alleen de Mac had schone wc's.
Dat viel me dus tegen laatst in Frankrijk. Onder McD niveau, in tijden van Corona.

Op het station van Münster, was den deel van de WC's afgesloten (de mannen WC's) en was er iemand constant aan het schoonmaken.
En ze hadden wc's met ronddraaiende zelfreinigende brillen :o

Of is dat redelijk normaal, sta anders vaak bij een pisbak.
pi_194765068
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Heb je ervaring? :D

SPOILER
2x toen ik bij cardio werkte bij de crashcar gestaan, geholpen bij t team. Niet fijn :X
pi_194765071
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ergens ben ik verbaasd dat de vraag juist van jou komt, met je veestapel. Dit jaar nog een lammetje verloren, bij jullie is het toch ook een realiteit?
Ik hoopte dat het bij huisdieren een heel stuk minder vaak mis gaat.

SPOILER
Bij vee is het vaak funest dat we te laat zien dat er wat mis is; ik hoop dat dat bij dieren die je huis en in handen hebt, minder vaak de reden is dat medicatie te laat komt.
pi_194765178
quote:

[..]

Mag wel maar doe maar niet met de covid. AED's zijn fantastisch maar voor je zover bent moet je ook eerst checken of iemand echt niet meer ademt. Iemand waarschuwen die helpt met 112 bellen en de aed zoeken enz.dan diegene op een harde ondergrond leggen en hartmassage. Liefst op de goede plek :P
Als kan asap aed aanbrengen.
En de beegees zingen tijdens reanimeren/wachten op ambu als je zin hebt ;)
pi_194765188
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jazeker ;(

Doodgeboren kittens (die waarschijnlijk gezond waren, maar door moeder niet uit het vruchtvlies gehaald werden, en moeders doen zelden aan verloskundige inschakelen). Altijd zonde en nodeloos.
Kittens die na een paar dagen instorten en zachtjes wegslapen. Daar doe ik weinig gekkigheid mee, dan zit er volgens mij in de basis al iets niet goed.
Kitten met misvormde pootjes die weinig kwaliteit van leven ging hebben. Is ge-euthanaseerd.
Kitten (wat ik zou houden) wat na drie weken instortte en doodging ;( (en toen mocht zijn broer bij me blijven O+ )
En twee jaar geleden wel het grootste drama: drieling, waarvan er twee geboorte-afwijkingen bleken te hebben. Eentje met zwaar hartfalen en eentje met een slokdarmafwijking. Die hebben we met tien weken in laten slapen. Hartjeskitten was vooral vermoeid en groeide niet. Zou zijn puberteit niet overleven, was niet adoptabel en zou dan in zijn eentje bij mij blijven, met twee grote katten die hem niet leuk vinden. En de ander was sinds week vijf alleen maar aan het spugen en groeide ook niet. Toen bij haar de niet-operabele oorzaak duidelijk werd hebben we ze samen laten gaan.
Gut, nu ik het typ springen de tranen me weer in de ogen, ze waren zo dapper, zo lief en zo sneu ;(
De derde was gelukkig kerngezond en heeft leuke bazen gevonden.

Al in al, zo over 25 nesten, denk ik een stuk of 10.

Het voelt toch altijd als falen.

Bij dit nest ben ik op dit moment niet zo bang dat ze omkiepen (op die ene na dan, als die niet gaat eten.. tja.. maar die heeft reserves en dat zal wel weer goedkomen). Maar het leven starten met een groei achterstand is gewoon niet handig.

Brrr, ja dat is wel echt de keerzijde.

We gaan gewoon lekker hard duimen voor dit kwakkelnestje! :*

Over kwakkelen gesproken; ook al was dit jaar sowieso niet echt een goede graadmeter, ik ben het kwakkelen zat, dus ik heb samen met vriend besloten dat ik op zoek ga naar een studiecoach. Ik ben een uitsteller én een perfectionist én ik wil élke regel uit de cursus snappen. En ik ben snel afgeleid :') . Geen goede combi merk ik nu keer, op keer, op keer. Dus misschien moet ik maar eens hulp vragen. Mijn ego ligt toch al ergens in een hoekje te huilen, al 1,5 jaar lang, dus vooruit :P.

Nu alleen bedenken of ik er een in NL wil op afstand, of een in België in de omgeving. Maar dan moet ik er wel een hebben die een beetje klikt en NLers gewend is. (En ik heb best een eisenlijst. Liefst een man (ik klik meestal niet zo met vrouwen), ouder dan ik, niet te zweverig of teveel over oorzaken in mijn jeugdtrauma's. Beetje direct mag wel. Goede stok achter de deur. )

Dus ik ga eens vragen aan mijn chemie-bijlesdocent of 'ie nog iemand weet. :)

*geeft zichzelf klopje op de schouder*
pi_194765220
Die stok achter de deur bedoelde ik dus niet dubbelzinnig :')
pi_194765226
Goedzo dr Candaas!
pi_194765231
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:37 schreef Candaasje het volgende:

()
*geeft zichzelf klopje op de schouder*
Klopje van mij erbij. Actie ondernemen is altijd goed.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:42:34 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194765286
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:36 schreef Blues het volgende:

[..]

Mag wel maar doe maar niet met de covid. AED's zijn fantastisch maar voor je zover bent moet je ook eerst checken of iemand echt niet meer ademt. Iemand waarschuwen die helpt met 112 bellen en de aed zoeken enz.dan diegene op een harde ondergrond leggen en hartmassage Liefst op de goede plek :P
Als kan asap aed aanbrengen.
En de beegees zingen tijdens reanimeren/wachten op ambu als je zin hebt ;)
Een AED praat je er door heen toch? Wat je moet doen en zo.

Er hangen her en der in het dorp AED's, maar eigenlijk geen idee of je die zo kunt pakken? Lijkt me logisch dat er soort diefstal preventie op dit.

Vrienden hebben ook zo'n ding thuis, weet precies waar die hangt. Als ik het glas uit hun achterdeur beuk vinden ze dat in dit geval niet erg.
pi_194765296
Toevallig ken ik de dame die dit heeft opgezet een klein beetje: https://www.studiemeesters.nl/tarieven/
Dat was een befaamd fokker _O-
Haar op d'r tanden en voor de duivel niet bang en ze hielp -in het echt- altijd iedereen en diens moeder en diens verzopen katten.
pi_194765463
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:43 schreef sigme het volgende:
Toevallig ken ik de dame die dit heeft opgezet een klein beetje: https://www.studiemeesters.nl/tarieven/
Dat was een befaamd fokker _O-
Haar op d'r tanden en voor de duivel niet bang en ze hielp -in het echt- altijd iedereen en diens moeder en diens verzopen katten.
Ik keek even op de website en ze heeft wel een enorm bekend gezicht :o Even vergeten wie ze was op FOK.
pi_194765488
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er hangen her en der in het dorp AED's, maar eigenlijk geen idee of je die zo kunt pakken? Lijkt me logisch dat er soort diefstal preventie op dit.

Vrienden hebben ook zo'n ding thuis, weet precies waar die hangt. Als ik het glas uit hun achterdeur beuk vinden ze dat in dit geval niet erg.
Er bestaan geen verkeerde dingen als je iemands leven probeert te redden toch. Ja de aed's van tegenwoordig 'zeggen' wat je moet doen.
Neem een reanimatie-training via de hartstichting, kan geen kwaad ^O^
https://www.hartstichting(...)den-reanimatiecursus
pi_194765515
Ik moet me nog inschrijven voor de herhalingstrainingen in september, reanimatie. Bedankt voor de reminder.
pi_194765628
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een AED praat je er wel doorheen, maar enig benul van waar je precies de hartmassage doet, welke houding je zelf aanneemt, hoe hard en hoe snel en hoe de mond-op-mond-beademing aanpakt, is wel handig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194765731
Zo, ik stond vanochtend om half 8 al in de yogaschool, op tijd weer thuis voor 5 uur videobellen, toen 24 kilometer gefietst voor een uurtje live overleg, waarvan de terugweg compleet nat geregend. Ik vind het wel weekend O+ *O*
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:05:59 #149
63722 z80
I fink you freaky
pi_194765733
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Begin eens met checken of iemand echt een adem- en hartstilstand heeft ;)

En mond op mond mag nu niet nee.
Enkel ademhaling. Indien niet aanwezig mag je aan de bak. Gelukkig enkel nog een pop weer tot leven proberen te brengen.
Iemand van een stoel afhalen en op de grond leggen wel een paar keer gedaan. Als je de handigheid kent en een paar keer oefent kost het weinig kracht. Sukkel die niet tegen bloed kan gaat zitten kijken naar een afgesneden topje van een vinger. Meer werk met de sukkel dan met het slachtoffer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:07:12 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_194765763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In de mc in Strasbourg niet. Wat een meur.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:14:42 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_194765921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Een AED praat je er wel doorheen, maar enig benul van waar je precies de hartmassage doet, welke houding je zelf aanneemt, hoe hard en hoe snel en hoe de mond-op-mond-beademing aanpakt, is wel handig.
Een AED met een irritant piepje voor de snelheid. Die dan net niet jou ritme heeft. :(
Wel een keer op een training de snelheid van het piepen flink omhoog gezet. Geeft een boel zwetende collega's die het tempo proberen te volgen ipv zelf te denken.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:17:17 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194765982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet me nog inschrijven voor de herhalingstrainingen in september, reanimatie. Bedankt voor de reminder.
Ik kreeg de reminder vorige week.

“Reanimatie voor niet-aan-het-bed personeel”
pi_194766037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:17 schreef fietsie het volgende:

Ik kreeg de reminder vorige week.

“Reanimatie voor niet-aan-het-bed personeel”
Ja, ik kreeg dat in juni of zo, maar nog steed sniet gedaan :')
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:22:22 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194766094
Ik heb het E-learning deel gedaan.
Moet nu nog met een buddy het scenari o oefenen en examineren en daarna de rubberen pop proberen te kraken...
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:24:03 #155
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194766136
Wat een briljante nieuwe Lotto reclame..
“Knus... het nieuwe gezellig...”
pi_194766138
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]

2x toen ik bij cardio werkte bij de crashcar gestaan, geholpen bij t team. Niet fijn :X
:X ;(

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hoopte dat het bij huisdieren een heel stuk minder vaak mis gaat.

SPOILER
Bij vee is het vaak funest dat we te laat zien dat er wat mis is; ik hoop dat dat bij dieren die je huis en in handen hebt, minder vaak de reden is dat medicatie te laat komt.
Huisdieren kunnen ook niet zeggen wat er aan de hand is. En je kunt ze niet overtuigen dat ze moeten eten of medicijnen moeten nemen. Dus wat dat betreft niet anders dan bij jou. Huisdierenbazen zijn er wellicht wel eerder bij. Al zijn katten meesters in het verbergen van ongemakken.

En met de opvang: het zijn toch kwetsbare wezentjes, die kittens. Die meestal geen huiselijke start hebben gehad dus daar heb je wel bovengemiddeld veel problemen mee. Maar gelukkig ook florerende nesten.

Jouw jaar ;(
pi_194766183
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:38 schreef Candaasje het volgende:
Die stok achter de deur bedoelde ik dus niet dubbelzinnig :')
*ook klopje op Candaas schouder geeft*
pi_194766253
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:55 schreef Blues het volgende:

[..]

Er bestaan geen verkeerde dingen als je iemands leven probeert te redden toch. Ja de aed's van tegenwoordig 'zeggen' wat je moet doen.
Neem een reanimatie-training via de hartstichting, kan geen kwaad ^O^
https://www.hartstichting(...)den-reanimatiecursus
Dat is hip! Anderhalf jaar geleden herhaling gedaan en bij de oefen AED was dat niet.
Ja, ze zeggen dat je weer compressie moet gaan doen, wanneer je moet stoppen en afblijven omdat hij weer gaat meten, dat idee. Toen was het nieuw dat je niet meer zelf op de knop voor de schok hoefde te drukken.
pi_194766347
Tevens ben ik net open gekrabt door een boos kitten. Nieuw medicatieregime op maat was geen succes.
Dus ik denk dat ik hen en mij stress ga besparen en een onderdeel door voer ga gooien. En hopen dat alle eters gemiddeld evenveel eten. Overdosering kan gelukkig niet snel met de aanvullende voedingsstoffen.
En diareeremmer is maar 0,2ml, die mik ik zo snel in mondjes dat ze het niet door hebben. Straks medicijn 3 en dan zijn we, buiten bijvoeren, klaar voor vandaag.

Hellekitten kroop daarna wel bij me op schoot O+ Kitten dementie O+
Bij moeder is het helaas meer ingeprent. Ik kreeg platte oren en een blaas. En no way dat zij haar buffet van nomnomnomvoer en drie verschillende medicijnen ging eten terwijl ik erbij was :{w
pi_194767057
:D Kittens O+
pi_194767497
Ik heb hele brave katten. Die komen het vaak wel redelijk op tijd melden als er een oor half afligt, of een abces is gebarsten. Bovendien mag ik ze gewoon pillen achter in de bek mikken. Dan kijken ze licht verbaasd en een beetje verontwaardigd, maar ze weten eigenlijk niet goed waarom dus dan laten ze het er maar bij zitten.

De teef kan ik binnenstebuiten keren; ik heb wel eens een vissegraat uit haar strot gepulkt. Sindsdien krijgt ze geen gerookte makreelresten meer }:|
De reu is wat de huisdieren betreft de moeilijkste; die is afwerend en schrikkerig, en bij pijn of schrik bijt hij ook echt. En dat terwijl hij eens ontstoken ballen had :X
pi_194767718
Francis for president _O-
Spoilers!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:55:39 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194767724
Que?
pi_194767741
@sigme en @ Uniekhoorn ...leuk een uurtje Grun en de Olle Grieze net.
Was leuk met allerlei historische weetjes. https://indebuurt.nl/gron(...)erland-op-npo~70353/

@Candaasje ...Dat lijkt mij een hele goede stap! om een persoonlijke mentor en studiebegeleiding te nemen. Wat biedt de uni aan?

Weekend w/
pi_194767752
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:24 schreef fietsie het volgende:
Wat een briljante nieuwe Lotto reclame..
“Knus... het nieuwe gezellig...”
Die ken ik niet maar ik moet sinds deze week steeds enorm lachen om Alec Baldwin in de eToro-reclame op YouTube.
Spoilers!
pi_194767754
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Francis for president _O-
Best een leuke vrouw. B-)
pi_194767764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:55 schreef fietsie het volgende:
Que?
Een kandidaat in De Slimste Mens. Ze is hilarisch. Een operazangeres met een vet Rotterdams accent.
Spoilers!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:06:26 #168
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194767907
ah ok. Hier staat een film op.
pi_194767929
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een kandidaat in De Slimste Mens. Ze is hilarisch. Een operazangeres met een vet Rotterdams accent.
Francis zit er gespannen bij. Ben benieuwd. Die monden net herkennen. _O_
pi_194767932
Wat een huisdierengedoe allemaal. Sterkte voor Cas, Loebes, de kittens, de baasjes en ook alle andere dieren en diereneigenaren.
Spoilers!
pi_194767997
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Francis zit er gespannen bij.
Zeker. We kijken voor het eerst live.

En ik bedenk nu dat andere users de laatste jaren zo lief zijn geweest om hier niet over de finalisten te praten omdat wij altijd uitgesteld kijken en nou doe ik het zelf :@
Spoilers!
pi_194768122
Ik kijk meestal per ongeluk en was het nu ook weer vergeten, dus dank voor de reminder. Zag net nog Paul Bremer waar ik in eengrijs verleden wel voor gewerkt heb
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:29:58 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194768352
quote:

[..]

Kennelijk Haags!
The love you take is equal to the love you make.
pi_194768523
Verrassend en spannend tot op t laatst @slimste
pi_194768579
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:42 schreef Blues het volgende:
Verrassend en spannend tot op t laatst @:slimste
En ja...ook in het journaal gemeld.
Dat was een intro vraag aan Astrid🤪
pi_194768725
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kennelijk Haags!
Ja, inderdaad. De Wiki zegt het ook https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Francis_van_Broekhuizen

Ik vind het Rotterdams klinken eigenlijk.
Spoilers!
pi_194768973
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Brammetje. :9
Het regende te hard -O-

Net 2 paar schoenen gekocht. Sportschoenen voor wandelen en leuke gympen. Binnenkort nieuwe laarsjes kopen. Ik shop erg weinig dus ben blij ermee.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:22:36 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194769064
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. De Wiki zegt het ook https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Francis_van_Broekhuizen

Ik vind het Rotterdams klinken eigenlijk.
Ik dacht het ook totdat ze ‘Oh, Oh Den Haag’ met zoveel overtuiging ten gehore bracht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194769232
BBQ gehad bij mijn ouders, als dankjewel voor het helpen verhuizen. Was wel een groot sausagefest met een boel vaklui. Flinke regen en onweersbui gehad nog, maar was wel gezellig.

Ook heb ik mijn jaarlijkse wespensteek weer in de pocket *O* Dat is iets van de laatste 3/4 jaar. Daarvoor nog ooit gestoken, sindsdien iedere zomer 1x.
Deze was in de auto. ;( Op m'n rug. ;( Denk dat ie klem zat tussen stoel en rug. Gelukkig waren we al bijna op plaats van bestemming want ik kon er net niet bij. :')
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:53:58 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194769789
Meh, da's naar. Dan kun je ook niet ff lekker krabben.
pi_194769934
quote:

[..]

Yes ze is al een paar jaar jurylid in een zangwedstrijd. Ken haar daarvan. Wat een leuk mens!
pi_194770975
Je wijn niet opdrinken en dan geplaagd worden dat je een zuiplapje bent.

Rara wat gaat daar mis.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:17:27 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194771130
Sjah die wijn staat daar zichtbaar te zijn :P
pi_194771564
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Het regende te hard -O-

Net 2 paar schoenen gekocht. Sportschoenen voor wandelen en leuke gympen. Binnenkort nieuwe laarsjes kopen. Ik shop erg weinig dus ben blij ermee.
Als je maatje 37/38 hebt mag je bij mij komen shoppen. Heb net bijna al mijn Nike Air Max weggegeven.

Dus mijn hakken kunnen ook wel weg.
pi_194772980
pi_194773112
Wakker worden in een huis vol mensen.

Incl hele wakkere kinderen.

Gaaaaaap
pi_194773206
Oh een wespensteek :X :X Dat is super naar zeg. Ik ben zo blij dat het al heel lang geleden is dat ik ben gestoken. En dan elk jaar de laatste jaren gestoken worden :o Jasses.

Ik werd weer gewekt door mijn kattenwekker. Kutkat. Wel een gezonde kat overigens, dus heel blij met dat aspect.

Sinds gisteravond beroerd. Ik dacht eerst van de ijskoude bizar zoete druiven die ik gegeten had, maar nu ik nog steeds beroerd ben denk ik dat ik een half mis mosseltje gehad heb gisteren :') Nou ja, gaat vast weer over. Wel erg leuke dag gehad gisteren, dagje Kampen. Daar was ik ooit met cultuurbarbaar jaargenoten geweest en alleen de Blokker, C&A en dergelijke gezien :{
pi_194773222
Oh huuu @Isabeau
Ik heb 1x voedselvergifitiging gehad van mosselen. heb ze denk ik 15 jaar niet gegeten. Wat was ik ziek joh.

Wespensteek had ik gelukkig na 2 uurtjes geen last meer van *O*
pi_194773242
Oh bah dat is zo snel gedaan een mis mossel :{

Lonaa; angel er uit in ieder geval?
pi_194773246
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh huuu @:Isabeau
Ik heb 1x voedselvergifitiging gehad van mosselen. heb ze denk ik 15 jaar niet gegeten. Wat was ik ziek joh.

Wespensteek had ik gelukkig na 2 uurtjes geen last meer van *O*
Maar ik ben niet zo ziek als ik zou verwachten bij een voedselvergiftiging van mosselen. Ik ben naar, beroerd, misselijk, maar zeg maar 3 uit 10. En ik had wat diarree.

2 uurtjes -O-

Wat zal ik vandaag eens doen. Ik heb nul plannen gemaakt. Nou ja, allemaal halve plannen en nergens echt zin in. Nu helemaal niet meer.
pi_194773258
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef FutureFairytale het volgende:

Had jij al laarsjes op het oog die je wilde shoppen? *O*
Ik shop ook nauwelijks en snap dat je blij bent als je iets leuks hebt gevonden :Y
pi_194773268
En misschien moet ik ophouden met eerst het nieuws online te lezen. Bericht over de Belgische jongen Sanda Dia was zo treurig :{ Alsof je in de Middeleeuwen terecht komt en dat zeggen geeft denk ik de Middeleeuwen een slechte naam.
pi_194773276
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ben niet zo ziek als ik zou verwachten bij een voedselvergiftiging van mosselen. Ik ben naar, beroerd, misselijk, maar zeg maar 3 uit 10. En ik had wat diarree.

2 uurtjes -O-

Wat zal ik vandaag eens doen. Ik heb nul plannen gemaakt. Nou ja, allemaal halve plannen en nergens echt zin in. Nu helemaal niet meer.
Halve plannen +1. En ook nog niet echt zin ofzo.

Alle katten zijn aan het kotsen. ;(
pi_194773279
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef FutureFairytale het volgende:

Ja, sinds gisteren nergens last meer van. Zwelling is ook weg. F. heeft goed gezogen. :7
pi_194773296
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:21 schreef Lonaa het volgende:

Halve plannen +1. En ook nog niet echt zin ofzo.

Alle katten zijn aan het kotsen. ;(
We hebben hier uiteindelijk het voer maar veranderd, want er werd super veel gekotst. Nu over. Maar ja, kan ook toeval zijn geweest.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:25:32 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194773298
Wat en bud-nacht... :o
Gebroken wakker. Vandaag eens op bezoek bij de lokale IKEA , eens kijken wat er hier in de aanbieding is ( het assortiment verschilt alsnog per land een beetje)
Gister een budget gemaakt voor de spullen die ik wil en ik moet toch een beetje opletten :+
Vandaag alvast kussens kopen want de tijdelijke kussens zijn ruk. En wellicht alvast servies en bestek etc..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194773306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

We hebben hier uiteindelijk het voer maar veranderd, want er werd super veel gekotst. Nu over. Maar ja, kan ook toeval zijn geweest.
Hier vraten ze plant.
pi_194773307
Is je bed ook ruk of is er vreemd licht, lawaai etc, barrel?
pi_194773312
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:26 schreef Lonaa het volgende:

Hier vraten ze plant.
Hier zijn de lekkere planten op en alleen vieze over. Dus we hebben alleen nog een bananenboom (blijft hij helemaal af!) en een sansevieria.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:33:21 #200
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194773343
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Is je bed ook ruk of is er vreemd licht, lawaai etc, barrel?
Ja ja en ja :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194773344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:

Kut, kut en kut -O-
Succes met shoppen dan maar.
pi_194773351
Mogge. Budnachtboks.

Tussen de buien door gaan we de dakgoot ophangen. Dat kostte ons afgelopen zondag bijna een echtscheiding, vandaag poging 2 :D
Verder moet er heel veel onkruid en tegels uit de tuin, over 3 weken komt de beschoeiing al.
Spoilers!
pi_194773355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]

-O-
Spoilers!
pi_194773368
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Budnachtboks.

Tussen de buien door gaan we de dakgoot ophangen. Dat kostte ons afgelopen zondag bijna een echtscheiding, vandaag poging 2 :D
Verder moet er heel veel onkruid en tegels uit de tuin, over 3 weken komt de beschoeiing al.
Oh, ze zeggen altijd dat samen behangen de ultieme relatietest is, maar misschien is het stiekem wel samen dakgoot aanleggen.
pi_194773395
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, ze zeggen altijd dat samen behangen de ultieme relatietest is, maar misschien is het stiekem wel samen dakgoot aanleggen.
We gaan het straks meemaken. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen ;) Over het algemeen kunnen we prima samenwerken. Alleen niet als we allebei op ons tandvlees lopen. Dan vlot de communicatie niet en dat is dus niet handig als je aan weerskanten van 8 meter goot staat.
Spoilers!
pi_194773529
Mogge, durf het bijna niet te zeggen, maar eindelijk weer een nacht goed geslapen (na een paar ellende nachten).
@Barreltje, wanneer kan je over naar het andere huis?

Wil zo een eindje fietsen, kleine kamer verder opruimen en herinrichten
pi_194773581
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had jij al laarsjes op het oog die je wilde shoppen? *O*
Ik shop ook nauwelijks en snap dat je blij bent als je iets leuks hebt gevonden :Y
Moet nog daarvoor shoppen. Gisteren nog niet naar gekeken.
Hoe heb je het eigenlijk in Leiden gehad? Nog iemand ontmoet of leuke dingen gedaan?

@Mascara; thanks maar koop schoenen liever nieuw want gebruik ze heel vaak en ik heb platvoeten.

quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, sinds gisteren nergens last meer van. Zwelling is ook weg. F. heeft goed gezogen. :7
Goed zo. Wesp vermoord neem ik aan? })
pi_194773596
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:12 schreef FutureFairytale het volgende:

Goed zo. Wesp vermoord neem ik aan? })
Nee :o Hij vloog heel snel, en wat beduusd en woedend, uit de auto toen ik uitstapte.
pi_194773687
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee :o Hij vloog heel snel, en wat beduusd en woedend, uit de auto toen ik uitstapte.
Ter compensatie heb ik er gisteren wel 40-45 vermoord.

Echt belachelijk veel wespen hier ineens.

Maar ik heb gruwelijk goeie vallen gezet (pics mogelijk indien gewenst :) )
pi_194774284
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:12 schreef FutureFairytale het volgende:

Moet nog daarvoor shoppen. Gisteren nog niet naar gekeken.
Hoe heb je het eigenlijk in Leiden gehad? Nog iemand ontmoet of leuke dingen gedaan?

Ik had eerst een afspraak en dat was om half 3 wel klaar (incl lunch). Daarna naar de VVV geweest en een wandelroute gekocht en op mijn gemakje door Leiden gekuierd. Bij de hortus langs geweest, daar ook nog wat gedronken. Het was opvallend hoe weinig toeristen er waren. Ik hoorde vooral Duitsers, maar er waren duidelijk veel minder mensen dan ik van Leiden gewend was. In de burcht van Leiden was ik zelfs even alleen. En dat op een super mooie zomerdag. Ik ben toch maar niet alleen uit eten gegaan. Snel wat bij AH to go gehaald om half 7 en weer naar huis gereisd.
pi_194774306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had eerst een afspraak en dat was om half 3 wel klaar (incl lunch). Daarna naar de VVV geweest en een wandelroute gekocht en op mijn gemakje door Leiden gekuierd. Bij de hortus langs geweest, daar ook nog wat gedronken. Het was opvallend hoe weinig toeristen er waren. Ik hoorde vooral Duitsers, maar er waren duidelijk veel minder mensen dan ik van Leiden gewend was. In de burcht van Leiden was ik zelfs even alleen. En dat op een super mooie zomerdag. Ik ben toch maar niet alleen uit eten gegaan. Snel wat bij AH to go gehaald om half 7 en weer naar huis gereisd.
Dat klinkt als best een goede en relaxte dag eigenlijk.
Spoilers!
pi_194774335
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat klinkt als best een goede en relaxte dag eigenlijk.
Ja, dat was het ook O+ Het voelde super relaxt. Beetje wandelen, beetje mensen kijken, beetje cultuur kijken, beetje langs het water zitten, beetje plantjes kijken, beetje wandelen. Moest langzaam, want kon pas na half 7 weer met de trein, dus snel was nutteloos.
pi_194774414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is een heel prima dag Leiden :)
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is niet leuk. Hij verdiende het om beduusd te zijn zodat je em kon palken.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:33:00 #214
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194774479
"twee weken? Dat is toch heel lang op zo'n klein eiland?"

Dag vijf: ik wou dat we vier weken hadden geboekt.

#genieten
pi_194774821
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:33 schreef Kreator het volgende:
"twee weken? Dat is toch heel lang op zo'n klein eiland?"

Dag vijf: ik wou dat we vier weken hadden geboekt.

#genieten
Ksssst, weg hier. Ga genieten! :P

(of zoals alle Gerda's op FB zeggen: lekker genieten!!)
pi_194775002
:W vanuit TGV *O*
Ik heb een plekje bij het raam O+
En WiFi O+

Zonet in Chalon-sur-Saône ontbeten met pain au chocolat en een grote koffie, als een echte Franse :P
Over een uur of vier ben ik in Frankfurt *O*
pi_194775021
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:13 schreef Tele6 het volgende:
En WiFi O+

Zonet in Chalon-sur-Saône ontbeten met pain au chocolat en een grote koffie, als een echte Franse :P
Tof *O* *O* Fijne reis. Leuk boek mee? (oh wacht...wifi 8-) )
pi_194775045
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

2 uurtjes -O-

The Restaurant kijken *O*

Beterschap voor iedereen die zich lamlendig voelt :*

Het is gewoon frisjes buiten :o

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 11:17:44 ]
pi_194775057
@Lonaa :* wespensteek.
Ik ben op de camping ook een paar keer gestoken, maar gelukkig reageert m'n lijf er amper op. Met een andere vrijwilliger zijn we naar de huisarts gemoeten, want z'n hele onderarm was opgezwollen :X maar antihistaminica ertegenaan en het ging weg. ^O^

@Isabeau klinkt als een fijn dagje! Leiden is mooi. Ik ben er ooit met vrienden uit eten geweest, hadden we cadeau gekregen als bedankje voor vrijwilligerswerk :9

:* aan alle slechte slapers.
pi_194775065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tof *O* *O* Fijne reis. Leuk boek mee? (oh wacht...wifi 8-) )
Ja hoor, e-reader. Handig, want dan kan ik een beetje zuinig doen op de batterij van m'n telefoon :)
pi_194775089
quote:
En WiFi O+

Ga ik straks naar je zwaaien ca 5 min voordat je Arnhem binnentreint *O*

Ieuwww @Isabeau, zo had je je vrije zaterdag ook niet gepland, moet je straks werken?
pi_194775171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat was het ook O+ Het voelde super relaxt. Beetje wandelen, beetje mensen kijken, beetje cultuur kijken, beetje langs het water zitten, beetje plantjes kijken, beetje wandelen. Moest langzaam, want kon pas na half 7 weer met de trein, dus snel was nutteloos.
Jo, als je in Leiden bent kan je mij toch wel even belln voor een koffie of thee? Ben daar zo O+
Leiden is leuk. Lijkt veel op Delft O+
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:25:21 #223
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_194775188
quote:
En WiFi O+

Dat klinkt heerlijk!
Goede reis verder!

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:16 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

The Restaurant kijken *O*

Beterschap voor iedereen die zich lamlendig voelt :*

Het is gewoon frisjes buiten :o
Ja -O-
Ik ben nog helemaal niet gewend een vestje aan te trekken als ik naar mijn werk ga :o
Twee weken geleden smolt ik nog vast aan mijn bureaustoel :{
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_194775513
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:

Jo, als je in Leiden bent kan je mij toch wel even belln voor een koffie of thee? Ben daar zo O+
Leiden is leuk. Lijkt veel op Delft O+
Ja, hallo, ik ga er van uit dat iedereen die ik op FOK ken hier meelurkt heur :( Had hier gevraagd of iemand terrasje met me wilde doen of wilde eten :P
pi_194775535
Jeetje, ik liep 10, 10 en 12 minuten hard :o Excuses voor deze saaie updates, maar ik vind het echt magisch hoe je in twee maanden van 'oh mijn god, 3 minuten hollen' naar relatief makkelijk deze tijden gaat.

Wat naar Isa, hopelijk snel weer hersteld! Je dagje Leiden klinkt wel uitstekend! ^O^

En buh voor wespen :{w Ik vind de prik zelf niet enorm pijnlijk maar ik krijg na een paar dagen echt een enorm jeukende bult, een soort muggenbult tot de macht 10 }:|

Goede reis @Tele6, bijna thuis *O*
pi_194775592
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:46 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje, ik liep 10, 10 en 12 minuten hard :o Excuses voor deze saaie updates, maar ik vind het echt magisch hoe je in twee maanden van 'oh mijn god, 3 minuten hollen' naar relatief makkelijk deze tijden gaat.

Ja, dat is bijna iets magisch zo snel je conditie kan opbouwen met hardlopen _O_ 10,10 en 12 is leuk! (tussendoor 2 min wandelen?)
pi_194775641
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat is bijna iets magisch zo snel je conditie kan opbouwen met hardlopen _O_ 10,10 en 12 is leuk! (tussendoor 2 min wandelen?)
Nou! Ik wilde dat ik dat had geweten toen ik op school worstelde tijdens de coopertest :') Twee minuten lopen tussendoor inderdaad :Y
pi_194775660
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, hallo, ik ga er van uit dat iedereen die ik op FOK ken hier meelurkt heur :( Had hier gevraagd of iemand terrasje met me wilde doen of wilde eten :P
Ja hallo, jeweetog dat ik pas sinds gisteren hier weer een beetje probeer mee te posten. Je had ook kunnen appen. Alhoewel ik daar gerust ook een week niet op kijk :')

@Tele6 WiFi in de trein doet niet aan Netflix of Videoland :( Daar kwam ik achter toen ik van Leerdam naar Delft ging over Roosendaal :')
pi_194775739
@Clubsoda heldin!

Ik zie nooit zo het nut in van hardlopen :@ Je rent gewoon naar uhhhh niks!
Sportschool begrijp ik ook al niks van. Ik neem me altijd voor om naar de sportschool te gaan maar gelukkig breek, kneus of scheur ik wel wat als het moment daar is :')
pi_194775749
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ja hallo, jeweetog dat ik pas sinds gisteren hier weer een beetje probeer mee te posten. Je had ook kunnen appen. Alhoewel ik daar gerust ook een week niet op kijk :')

@:Tele6 WiFi in de trein doet niet aan Netflix of Videoland :( Daar kwam ik achter toen ik van Leerdam naar Delft ging over Roosendaal :')
Haha, dat is een heel eind om je te gaan zitten vervelen :D

Ik ga er altijd vanuit dat er geen wifi is, want als het het dan wel doet is het mooi meegenomen en ik heb het niet nodig. Het is leuk om wat appjes te kunnen sturen en het forum te lezen :)
pi_194775812
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:02 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Clubsoda heldin!

Sportschool begrijp ik ook al niks van. Ik neem me altijd voor om naar de sportschool te gaan maar gelukkig breek, kneus of scheur ik wel wat als het moment daar is :')
Maar dat is met wandelen net zo, dan loop je ook naar niks. Toch is wandelen wel leuk als je in een interessante omgeving bent of met interessant gezelschap, of een interessante bestemming. Hetzelfde geldt voor hardlopen. Ik vind hardlopen zelfs fijner dan wandelen, want het schiet tenminste een beetje op ;) Ik ben in Frankrijk wel gaan wandelen, want heuvelachtig en langere afstanden dan ik rennend kan, maar saaie stukjes of vals plat naar beneden heb ik op een drafje gedaan :D

Bovendien heb je het fenomeen "runners high", het vrijkomen van allemaal gelukshormonen tijdens het sporten O+
Dat merk ik lang niet altijd, maar vaak genoeg om me te motiveren om er nog eens voor te gaan :)
Toen ik opgenomen was bij psychiatrie werden we ook aangemoedigd om hard te lopen, hardlooptherapie bleek echt te bestaan :D
pi_194775843
quote:

Nou, in dat opzicht is het nut maar beperkt natuurlijk :P Ik ben begonnen uit een soort principekwestie, de hele wereld en z'n moeder kan hardlopen en ik heb me op school altijd een hardloopkneus gevoeld, dus ik wilde weten of ik het niet beter kon dan ik dacht. Ik ben nog altijd niet op de 5 kilometer, dus we zetten nog maar even door. Maar bewegen is natuurlijk gezond, zowel voor mijn tamelijk brakke lijf wat het beter doet als ik niet teveel stil zit als voor je cardiovasculaire gezondheid (want dat is zo ongeveer de grootste beschermende factor voor allerlei vervelende kwalen). En ik vind hardlopen wel een vrij makkelijke manier om dat te doen en drie keer in de week in combinatie met yoga de rest van de dagen zorgt dat ik redelijk pijnvrij door het leven kan.
pi_194775901
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar dat is met wandelen net zo, dan loop je ook naar niks. Toch is wandelen wel leuk als je in een interessante omgeving bent of met interessant gezelschap, of een interessante bestemming. Hetzelfde geldt voor hardlopen. Ik vind hardlopen zelfs fijner dan wandelen, want het schiet tenminste een beetje op ;) Ik ben in Frankrijk wel gaan wandelen, want heuvelachtig en langere afstanden dan ik rennend kan, maar saaie stukjes of vals plat naar beneden heb ik op een drafje gedaan :D

Bovendien heb je het fenomeen "runners high", het vrijkomen van allemaal gelukshormonen tijdens het sporten O+
Dat merk ik lang niet altijd, maar vaak genoeg om me te motiveren om er nog eens voor te gaan :)
Toen ik opgenomen was bij psychiatrie werden we ook aangemoedigd om hard te lopen, hardlooptherapie bleek echt te bestaan :D
Ik heb dat ook niet echt, die runners high, maar ik vind het mentale aspect wel tof eraan. Je grenzen verleggen, tegen je eigen weerstand opboksen, trots zijn op je prestatie. Ook mooi om bij mijn zoon te zien, die is nogal vermijdend faalangstig en die was vandaag na de eerste 10 minuten aan het piepen dat het stom was en hij niet meer wilde, maar gelukkig ben je dan al zover het bos in dat omdraaien ook niet heel nuttig is :P En uiteindelijk zette hij prima door en dan is hij ook echt trots op zichzelf. En dan hebben we een gesprekje over doorzetten en dat is dan ook meteen weer een levensles :D
pi_194775978
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 00:51 schreef mascara-klodder het volgende:

Als je maatje 37/38 hebt mag je bij mij komen shoppen. Heb net bijna al mijn Nike Air Max weggegeven.

:o Is die fase voorbij? Wat draag je nu dan?
pi_194776061
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 11:46 schreef Clubsoda het volgende:

Wow echt goed zeg. Wat een heerlijk gevoel is dat O+
Voor mij niet weggelegd, hardlopen, been there fall out :D Orthopeed zei: dat moet je ook niet doen, met jouw gewicht (toen nog 10k+), nooit gesport en dan vanuit het niets op je 58e beginnen met hardlopen :')

Maar crosstrainen was ong hetzelfde verhaal als jouw hardlopen.
De eerste 2 minuten ooit dacht ik, my god, hijg puf etc. hoe bouw ik dit in godsnaam op!
Nu inmiddels wisselende sterktes redelijk makkelijk een half uur. Eventueel zou het langer kunnen maar ik vind 3x per week genoeg en blijf fit genoeg zonder blessures.
2x per week doe ik er dan nog roeien bij voor het bovenlijf.
Bovendien vind ik het nog steeds 'niet leuk'... sporten :D

Geluksstofjes maak ik er niet van aan, die komen naar boven als ik muziek maak O+
pi_194776098
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb een hont dus ik wandel heel veel. Ik vind het ook echt heerlijk om te wandelen. En met een Teckel heb je altijd een doel: ze gaat na het wandelen in chill-modus O+

Onze grootste prestatie is 9,4km. Oke de laatste paar honderd meter weigerde ze om te lopen dus heb ik haar in haar tasje gedaan en getild.
pi_194776100
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Samen een tent opzetten toch? :+
pi_194776254
te]0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:18 schreef Blues het volgende:

[..]

:o Is die fase voorbij? Wat draag je nu dan?
[/quote]
Die fase is nooit voorbij, ik hou nog 3 paar. De reden dat ik ze weggeef is omdat ik in 2018 mijn enkelbanden heb gescheurd en ik er gewoonweg niet goed op kan lopen meer.
Roze, zilver en Dominator hou ik nog (ja ik geef mijn schoenen namen)

Ik loop nu al 2 jaar op UGGs, Birkenstock en natuurlijk Converse, van de laatste heb ik ook gewoon 14 paar ofzo inmiddels :@
pi_194776288
quote verneukt :o
pi_194776323
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Wow echt goed zeg. Wat een heerlijk gevoel is dat O+
Voor mij niet weggelegd, hardlopen, been there fall out :D Orthopeed zei: dat moet je ook niet doen, met jouw gewicht (toen nog 10k+), nooit gesport en dan vanuit het niets op je 58e beginnen met hardlopen :')

Maar crosstrainen was ong hetzelfde verhaal als jouw hardlopen.
De eerste 2 minuten ooit dacht ik, my god, hijg puf etc. hoe bouw ik dit in godsnaam op!
Nu inmiddels wisselende sterktes redelijk makkelijk een half uur. Eventueel zou het langer kunnen maar ik vind 3x per week genoeg en blijf fit genoeg zonder blessures.
2x per week doe ik er dan nog roeien bij voor het bovenlijf.
Bovendien vind ik het nog steeds 'niet leuk'... sporten :D

Geluksstofjes maak ik er niet van aan, die komen naar boven als ik muziek maak O+
Ja, dat bedoel, dat is toch supertof dat je daarin je eigen grenzen verlegt en dan een ritme vindt dat bij je past ^O^ En het hoeft ook niet per se leuk te zijn denk ik, het tevreden gevoel na afloop en de gezondheidswinst is ook een mooi voordeel. Ik ben best blessuregevoelig, shin splints en liesproblemen liggen wel op de loer, dus ik denk dat het ook niet meer gaat worden dan 5 kilometer (ik heb mezelf al een gescheurde spier gewandeld tijdens de revalidatie van mijn hernia :') ) Maar dat geeft ook niet, ik ben tenslotte ook geen 20 meer :P
pi_194776541
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:24 schreef Blues het volgende:

[..]

Samen een tent opzetten toch? :+
Samen een ploftent opvouwen. Of samen een vouwwagen uitklappen. :+
pi_194776560
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik heb een hont dus ik wandel heel veel. Ik vind het ook echt heerlijk om te wandelen. En met een Teckel heb je altijd een doel: ze gaat na het wandelen in chill-modus O+

Onze grootste prestatie is 9,4km. Oke de laatste paar honderd meter weigerde ze om te lopen dus heb ik haar in haar tasje gedaan en getild.
O+
Een van de schoonmaaksters op de camping had een teckel, die we tot wanhoop van de Fransen "worstenbroodje" noemden _O- ik vind het leuke beestjes, lekker energiek.

Inmiddels bij Mulhouse, een erg lelijk station.
En er is een heel grote meneer naast me komen zitten, gelukkig in de lengte groot, en gelukkig niet tegenover me _O-
pi_194776573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel, dat is toch supertof dat je daarin je eigen grenzen verlegt en dan een ritme vindt dat bij je past ^O^ En het hoeft ook niet per se leuk te zijn denk ik, het tevreden gevoel na afloop en de gezondheidswinst is ook een mooi voordeel. Ik ben best blessuregevoelig, shin splints en liesproblemen liggen wel op de loer, dus ik denk dat het ook niet meer gaat worden dan 5 kilometer (ik heb mezelf al een gescheurde spier gewandeld tijdens de revalidatie van mijn hernia :') ) Maar dat geeft ook niet, ik ben tenslotte ook geen 20 meer :P
Het hoeft natuurlijk ook niet altijd meer en harder en verder. :Y
pi_194776626
@Clubsoda grenzen verleggen is altijd een goed idee. Ik ben er nog steeds mee bezig. Alleen dan niet met hardlopen :P

Volgend weekend ga ik eindelijk weer springen aan een elastiekje. Is mijn verjaardagskadootje, op de dag zelf stormde het dus kon het niet.
Ik heb hoogtevrees en ik ben bang van de zee, sowieso water waarbij je je voeten niet kan zien :r. Dus wat doe ik springen vanaf de Pier *O*
pi_194776927
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:03 schreef mascara-klodder het volgende:
@:clubsoda grenzen verleggen is altijd een goed idee. Ik ben er nog steeds mee bezig. Alleen dan niet met hardlopen :P

Volgend weekend ga ik eindelijk weer springen aan een elastiekje. Is mijn verjaardagskadootje, op de dag zelf stormde het dus kon het niet.
Ik heb hoogtevrees en ik ben bang van de zee, sowieso water waarbij je je voeten niet kan zien :r. Dus wat doe ik springen vanaf de Pier *O*
Ik vind dat zo dapper. Ik geloof niet dat ik dat ooit zou durven.
pi_194777050
quote:
En WiFi O+

Voorspoedige reis!
Enne..hoe was het afscheid van de eigenaren? Bedankt en au revoir?

Tot nu alleen maar kwf gewauwel en administratie gedaan.
Eén collectant scoort ontzettend goed, nu al.

Butnacht x 3 voor Barrel.
Al jaren laten muggen mij links/rechts liggen.
Nu heb ik sinds gister 7 rode enorme jeukende schijven op bovenbeen.
Hóe lang houdt die jeuk aan? is de vraag aan ervaringsdeskundigen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:43:45 #247
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194777093
Leiden is een leuke stad :Y
Net twee potten op de kop weten te tikken bij de Snuffelmug :P. Veel mooie was er niet echt. Volgende keer andere tweedehandstoko. :+
Iig twee ontbijtbordjes terug :P.
pi_194777180
@Clubsoda : goed bezig! Ooit begonnen op verkeerd schoeisel.jaja.
Dat ging niet goed.

Oh en samen zeilen is ook een goeie relatietest!
Ooit twee zomers op een zeilschool gewerkt.
Zodra wat ‘moois’ ontstond tussen een instructeur en een leerling: samen in een boot gepland.
En het was gauw over. B-)
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:08:11 #249
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194777515
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 08:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Budnachtboks.

Hey dat hebben we hier vanmorgen ook samen gedaan. Niet 1 onvertogen woord is er gevallen :P
pi_194777616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hey dat hebben we hier vanmorgen ook samen gedaan. Niet 1 onvertogen woord is er gevallen :P
Het ging helemaal prima hier. Hij hangt netjes. Net iets lager en verder naar voren dan hoe hij eerst hing dus in theorie vangt hij meer water.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:15:44 #251
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194777645
Halverwege de terugweg naar beneden van echt een heel hoge berg begaf de schijfrem vd scooter het. :').
Gelukkig op 1 vd net iets minder steile stukjes.

We leven nog.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:16:08 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194777652
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ksssst, weg hier. Ga genieten! :P

(of zoals alle Gerda's op FB zeggen: lekker genieten!!)
Beetje fokken tussendoor is ook verkansie.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:18:02 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194777679
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het ging helemaal prima hier. Hij hangt netjes. Net iets lager en verder naar voren dan hoe hij eerst hing dus in theorie vangt hij meer water.
Had je veel last van water wat eroverheen schoot?
pi_194777722
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Had je veel last van water wat eroverheen schoot?
Ja. En met de zonnepanelen werd dat nog erger. En toen jij hier was zei je dat we iets moesten verven dat we zelf niet konden zien :P
Spoilers!
pi_194777740
Op de markt 3 dozen aardbei (1,5 kg) meegenomen voor 3 euro. Moesten nog eel uitgezocht worden, maar nu zitten 2 schalen plakjes aardbei en 3 schalen aardbeimoes (voor fruitleer) in de droger. Wilde eigenlijk mango halen maar die waren niet rijp.
Zometeen cashewnoten pasta maken en guacamole #drukbaasje
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:22:43 #256
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194777750
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja. En met de zonnepanelen werd dat nog erger. En toen jij hier was zei je dat we iets moesten verven dat we zelf niet konden zien :P
*grin*

Heb je de HWA nu naar de sloot? Of gelijk in een ton?
pi_194777751
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:15 schreef Kreator het volgende:
Halverwege de terugweg naar beneden van echt een heel hoge berg begaf de schijfrem vd scooter het. :').

We leven nog.
Oef. Gelukkig dan dat het goed afliep
Hebben jullie ieder een eigen scooter?
pi_194777790
Lekker @Kaatje1

@Kreator :X :X :X

Ik ben de grens met Duitsland over. Nog anderhalf uur tot Frankfurt *O*
pi_194777929
quote:

We leven nog.
Oeh, da’s eng
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:35:06 #260
112545 Muck
pi_194777937
quote:

We leven nog.
:o
pi_194778017
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

*grin*

Heb je de HWA nu naar de sloot? Of gelijk in een ton?
Naar de sloot. Er is geen stabiele plaats voor een ton, dat komt nog een keer.

Schrikken Krea :X

Lekker bezig Kaatje ^O^
Spoilers!
pi_194778193
Leiden! Wij gaan over 2 weken een dagje. Lakenhal en wandelen.

Kreat jezus man :X
pi_194778249
Ik ben zelf paneer aan het maken voor de paneer tikka masala. :9 En we gaan vanavond de gang tegelen. Heel benieuwd naar het resultaat. :D Nooit eerder gedaan.
pi_194778309
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier nog zo eentje :P
pi_194778322
Tussen de buien door buiten in t zonnetje de krant lezen en kijken naar de koolmezenjeugdbende die hier de tuin op stelten zetten is toch wel O+
pi_194778336
Strkas proefkoekjes bakken.
g is ook een probeersel aan t maken voor vlg weekend. Leuk dat uitproberen *O*
pi_194778353
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:07 schreef Blues het volgende:
Strkas proefkoekjes bakken.
g is ook een probeersel aan t maken voor vlg weekend. Leuk dat uitproberen *O*
Wat voor koekjes? :9

Ik vond vandaag een speculaasplankje bij de kringloop. Dus binnenkort eens speculaasjes bakken. :9
pi_194778639
Paneer tikka masala klinkt ook lekker.

Nou @ koekjes ik zocht op zelfr bakmeel en witte basterd omdat we dat nog hadden staan. Dus ik kwam dit tegen:
https://www.koopmans.com/recept/fantasiekoekjes/
pi_194778705
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:30 schreef Blues het volgende:

Nou @ koekjes ik zocht op zelfr bakmeel en witte basterd omdat we dat nog hadden staan. Dus ik kwam dit tegen:
Klinkt best lekker, beetje een bite door de walnoten
pi_194779811
:W overgestapt. Pizzabroodje gegeten op station Frankfurt, was lekker. Nu zit ik in een stiltecoupé O+ dus ik ga een dutje proberen te doen O+
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:34:46 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194779817
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:33 schreef Tele6 het volgende:
:W overgestapt. Pizzabroodje gegeten op station Frankfurt, was lekker. Nu zit ik in een stiltecoupé O+ dus ik ga een dutje proberen te doen O+
Welterusten
pi_194780047
G heeft tomatenjam gemaakt :9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194780092
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:30 schreef Blues het volgende:

Hier komen dezelfde koekjes uit de oven.
Nog wat kardemonpeulen gepeld en gestampt en door de droge bestanddelen gemengd.
Simpel en lekkere cookies.
pi_194780097
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:47 schreef PdeHoog het volgende:
Oeh da’s lekker (ooit eens bij kroketten gehad :9~ )
pi_194780106
quote:
Het houdt niet op.
Wat ben jij in een goed nest gevallen. _O-
pi_194780125
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:50 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het houdt niet op.
Wat ben jij in een goed nest gevallen. _O-
:Y :7 8-) O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194780131
quote:

Ren je toch naar de supermarkt...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194780181
Paneer is mislukt, dus nu zit er iets dat lijkt op cottage cheese in m'n curry. :')
pi_194780183
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dat zo dapper. Ik geloof niet dat ik dat ooit zou durven.
Het lijkt me gewoon niet leuk en niet goed voor je lichaam en ik stel me zo voor dat op het diepste moment, net voor je weer omhoog sploink al je botten los zijn van elkaar als in een tekenfilm en weer op elkaar klappen als je naar boven sploinkt...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_194780195
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:43 schreef borisz het volgende:
Leiden is een leuke stad :Y
Net twee potten op de kop weten te tikken bij de Snuffelmug :P. Veel mooie was er niet echt. Volgende keer andere tweedehandstoko. :+
Iig twee ontbijtbordjes terug :P.
Ha! Ik kwam net terug met een jaloezieënborstel :D en een eiersneijer. Volgens mij industrieel want een loodzware knijper. Ik had net ons plasticenbrol weggedaan omdat dat haast nooit goed gaat :D
pi_194780214
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ha! Ik kwam net terug met een jaloezieënborstel :D en een eiersneijer. Volgens mij industrieel want een loodzware knijper. Ik had net ons plasticenbrol weggedaan omdat dat haast nooit goed gaat :D
Zou het ook een champignonsnijder kunnen zijn?
pi_194780232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zou het ook een champignonsnijder kunnen zijn?
Ja kan, maar agz ik de eiersneijer eigenlijk alleen voor champignons gebruikte, alleen maar beter :D
pi_194780300
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja kan, maar agz ik de eiersneijer eigenlijk alleen voor champignons gebruikte, alleen maar beter :D
_O- Deze blijft heel (mijn eisnijder was niet bestand tegen champignons)
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:01:51 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194780318
Ik experimenteer nu met kleine pannetjes in de oven met een romig aardappelgerecht dat ik volgende week als bijgerecht aan zoonlief en z'n vriendin wil voorschotelen.
https://www.lekkerensimpel.com/romige-aardappelschotel/
Poef.....gone! ©golfer
pi_194780330
quote:
Ik mag die G wel.

Ik ga straks mijn ketchup eten bij de frietjes. Ik heb er echt zin in.
De kroketten selectie van vandaag: gordel van smaragd, pecorino, gamba, boerenmeid en rendang.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:16:57 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194780603
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik mag die G wel.

De kroketten selectie van vandaag: gordel van smaragd, pecorino, gamba, boerenmeid en rendang.
Dat klinkt ook wel heel lekker.

Wij gaan vandaag een Griek opzoeken. Nog geen gyros gehad. Smacht naar vlees.
pi_194780665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y :7 8-) O+
:D ^O^
pi_194780673
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:50 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hier komen dezelfde koekjes uit de oven.
Nog wat kardemonpeulen gepeld en gestampt en door de droge bestanddelen gemengd.
Simpel en lekkere cookies.
Oh ook lekker erin.

Dit zijn de mijne.
Goedgekeurd :9

pi_194780680
quote:

Hallo zeg :o :9
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:07:14 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194781478
Mooie sprint; Kees Bol 3e...
pi_194781772
Beetje onwerkelijke dag.
Vanmorgen vroeg vertrokken uit BE om deze middag naar de uitvaartdienst te gaan. Heel mooi en persoonlijk, en tegelijkertijd erg verdrietig. Ik had enorm te doen met haar partner en haar dochter. (Die laatste heeft de afgelopen 52 dagen elke dag voor haar moeder gezorgd in het ziekenhuis.)

Ik ben normaliter niet echt van het 'op een voetstuk' plaatsen, of iemand snel als een 'voorbeeld' zien, maar ondanks dat ik haar de laatste jaren misschien slechts 1-2x per jaar zag en sprak, was dit wel iemand waar ik met bewondering naar kijk/keek. Altijd vol energie, (zeg maar 20 jaar jonger dan ze in werkelijkheid was. Minstens :D) en zoals ook in elk verhaal vandaag naar voren kwam; altijd voor anderen klaar staan, iets liefs/leuks organiseren, altijd een luisterend oor.... kortom; meer geven dan nemen.

Tof mens is het, was het, zal het blijven. O+

Morgen lama's verzorgen, en dan trek ik de deur van 'kot' mooi dicht. Het is welletjes. We gaan wat leuks doen. Naar de bergen. Samen. Voor je het weet glipt het uit ja handen.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:23:28 #292
112545 Muck
pi_194781784
quote:

[..]

Ik mag die G wel.

Ik hoor het al, ik kom bij jou borrelen :+
pi_194781900
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:22 schreef Candaasje het volgende:
We gaan wat leuks doen. Naar de bergen. Samen.
O+
pi_194782016
quote:
Beetje onwerkelijke dag.
Vanmorgen vroeg vertrokken uit BE om deze middag naar de uitvaartdienst te gaan. Heel mooi en persoonlijk, en tegelijkertijd erg verdrietig. Ik had enorm te doen met haar partner en haar dochter. (Die laatste heeft de afgelopen 52 dagen elke dag voor haar moeder gezorgd in het ziekenhuis.)

Ik ben normaliter niet echt van het 'op een voetstuk' plaatsen, of iemand snel als een 'voorbeeld' zien, maar ondanks dat ik haar de laatste jaren misschien slechts 1-2x per jaar zag en sprak, was dit wel iemand waar ik met bewondering naar kijk/keek. Altijd vol energie, (zeg maar 20 jaar jonger dan ze in werkelijkheid was. Minstens :D) en zoals ook in elk verhaal vandaag naar voren kwam; altijd voor anderen klaar staan, iets liefs/leuks organiseren, altijd een luisterend oor.... kortom; meer geven dan nemen.

Morgen lama's verzorgen, en dan trek ik de deur van 'kot' mooi dicht. Het is welletjes. We gaan wat leuks doen. Naar de bergen. Samen. Voor je het weet glipt het uit ja handen.
:*
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:43:10 #295
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194782042
quote:

[..]

Ik mag die G wel.

Ik kom even mee eten, oké? :9
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:43:50 #296
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194782051
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ben zelf Chili con Carne aan het maken, dus ik lijd ook niks, maar toch.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_194782113
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_194782234
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:43 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Tot straks!
Spoilers!
pi_194782245
quote:
Gefeliciteerd! Kan je nog in je topic posten?
Spoilers!
pi_194782288
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Kan je nog in je topic posten?
Ik heb geen foto gemaakt vandaag.

Ik ben wel geïnterviewd, kijken of ik die kan vinden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_194782756
quote:
Beetje onwerkelijke dag.

Mooie herinneringen O+ ;(

Je vakantie komt precies op tijd, geniet ervan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')