Wat dacht je van Zuid Korea? Waren eeuwenlang 'onderontwikkeld' en nu enorm rijk, en dat zonder de erfenis van een omkopende en moordende Shell op hun grondgebied.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als de blanken niet naar Afrika waren gegaan hadden ze daar nu nog niet kunnen lezen, schrijven of rekenen en de medische zorg zou nog steeds van een medicijnman komen dus zo raar is die uitspraak niet
Nee maar wel met enorme financiële steun van de VSquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dacht je van Zuid Korea? Waren eeuwenlang 'onderontwikkeld' en nu enorm rijk, en dat zonder de erfenis van een omkopende en moordende Shell op hun grondgebied.
Ergo, veel landen hebben zonder kolonialisme op hun grondgebied de sprong voorwaarts gemaakt, met geen loden ballen en doorwerkende erfenis aan hun been.
Het overgrote merendeel van de toenmalige Nederlanders profiteerde indertijd niet van de slavernij, net zoals het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking in de 21e eeuw ook niet profiteert van een op hoogtoeren draaiende economie en het feit dat in het bedrijfsleven de miljoenen en miljardenwinsten tegen de plinten opklotsten in de voorbije jaren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik profiteer niet van een race naar de bodem. De iets lagere arbeidskosten van een paar cent weegt daar niet tegenop.
Resulteert ook niet bepaald in een fijne en gelukzalige maatschappij.
Korea was een kolonie van Japan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat dacht je van Zuid Korea? Waren eeuwenlang 'onderontwikkeld' en nu enorm rijk, en dat zonder de erfenis van een omkopende en moordende Shell op hun grondgebied.
Ergo, veel landen hebben zonder kolonialisme op hun grondgebied de sprong voorwaarts gemaakt, met geen loden ballen en doorwerkende erfenis aan hun been.
Korea was 35 jaar een colonie van Japan, van 1910 tot 1945.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het was vooral de elite die profiteerde, dezelfde elite die nu roept dat wij allemaal racisten zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van de toenmalige Nederlanders profiteerde indertijd niet van de slavernij, net zoals het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking in de 21e eeuw ook niet profiteert van een op hoogtoeren draaiende economie en het feit dat in het bedrijfsleven de miljoenen en miljardenwinsten tegen de plinten opklotsten in de voorbije jaren.
Ik zie dan ook niet in waarom je als dertien-in-een-dozijn Nederlander, die zijn dagen als loon- en belastingslaafje slijt, constant een schuldgevoel aangepraat moet krijgen. Of zijn blm-ers gewoon weer een nieuwe generatie van useful idiots, die zich voor het karretje van de happy few hebben laten spannen om de aandacht af te leiden van de zelfverrijking van de boven ons gestelden?
Misschien is dat daar wel een delicatesse, weet jij veel. Waarschijnlijk worden Afrikanen ook onpasselijk als ze ons een rauwe haring achterover zien klappen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk dat blm figuren eens hun smoel moeten houden, zonder de blanke stonden ze nog steeds ergens in Afrika de poep uit de anus van een koe te vreten. (Zoek dat maar eens op, een daadwerkelijk gebruik om van te kotsen)
Niet alleen afrikanen.. haring.quote:Op zondag 23 augustus 2020 08:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien is dat daar wel een delicatesse, weet jij veel. Waarschijnlijk worden Afrikanen ook onpasselijk als ze ons een rauwe haring achterover zien klappen.
Gister het hele stuk gelezen. Ijzersterk verhaal waarbij de gemiddelde BLM-aanhanger alleen maar verongelijkt kan janken. Deze historicus veegt de vloer aan met al die aanstellers.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:43 schreef Oostwoud het volgende:
AD: Historicus Emmer: ‘Er wordt gedaan alsof elke plantage een hel op aarde was’
Piet Emmer is de kop van Jut bij nog al wat Black Lives Matter-sympathisanten. De historicus vindt dat ten onrechte wordt gedaan alsof het slavernijverleden de oorzaak is van alle racismeproblemen. ,,We moeten niet de Verenigde Staten kopiëren.’’
Aan het woord is historicus Piet Emmer (75). Hij schreef twintig jaar geleden het standaardwerk Geschiedenis van de Nederlandse slavenhandel. Collega-historici verwijten hem de ernst van de slavenhandel en de rol van Nederland te bagatelliseren. Zelf verwijt hij zijn tegenstanders juist ‘activistisch’ om te gaan met geschiedenis. ,,Daardoor is er geen ruimte meer voor nuance in het huidige racismedebat’’, zegt hij.
Wat mij betreft een mooi en genuanceerd interview. Met name het in de context plaatsen van historische gebeurtenissen spreekt mij aan, als ook het benadrukken dat Afrikanen en Arabieren een veel grotere rol speelden en nog steeds spelen in slavernij. Tot slot klaagt Emmer over het feit dat wetenschap, waaronder geschiedkunde in toenemende mate gepolitiseerd raakt.
Heeft de man een punt?
Zelfde verhaal. Een agressieve activist die zichzelf tot expert heeft benoemd. Totaal niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wil ook wel Karwan Fatah Black erbij halen
Huh? Hij zegt alleen hoeveel ruimte de slaven hadden niet dat het goed was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:20 schreef Scuidward het volgende:
[..]
[..]
Voor de goede orde, ik volg het debat niet. En ik ga nu aan cherry picking doen.
[ afbeelding ]
Maar dit is toch stuitend te noemen?
Maar dat de slavernij 300 tot 100 jaar geleden zo wordt benadrukt terwijl islamitisch Afrika en het midden oosten nog steeds deze praktijken er op na houdt wordt aan de kant geschoven. Het gaat niet om slavernij maar de geschiedenis van het westen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind dat hij nogal gebruik maakt van stromans. Zo stelt volgens mij niemand dat het op elke plantage even erg was. Waar het naar mijn inziens omgaat is dat slavernij per definitie iets is dat wij nu als immoreel dienen te beschouwen.
Dat de ene slavenhouder een grotere sadist was dan de ander, dat is evident.
Je pakt nu een land waarvan de inwoners vaak een hoog IQ hebben en volgzaam/gehoorzaam zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En datzelfde westen is verantwoordelijk voor het afschaffen van de slavernij of wil de neger beweren dat het zichzelf bevrijd heeft?quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar dat de slavernij 300 tot 100 jaar geleden zo wordt benadrukt terwijl islamitisch Afrika en het midden oosten nog steeds deze praktijken er op na houdt wordt aan de kant geschoven. Het gaat niet om slavernij maar de geschiedenis van het westen.
Een mens beschrijven als 'het' laat zien dat je neerkijkt op iemand. En een gehele bevolkingsgroep "de neger" noemen is net alsof we in 1600 leven zo racistisch. Ik geloof niet dat ik dit lees op een openbaar forum. Compleet empathieloos en ronduit naar.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En datzelfde westen is verantwoordelijk voor het afschaffen van de slavernij of wil de neger beweren dat het zichzelf bevrijd heeft?
Mooi hè? Mensen die in welk opzicht dan ook to-taal niets met slavernij te maken hebben gehad (of hooguit dat hun verre voorouders zelf als horige of lijfeigene gediend hebben) krijgen een schuldgevoel aangepraat zodat er uiteindelijk niet al te veel oproer ontstaat als de herstelbetaling goedgekeurd worden in de tweede kamer.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:19 schreef LXIV het volgende:
Het erge is dat nu ieder zinnig denkend mens tegen deze vergoedingen is, maar dat jarenlang drammen met hulp van de nos de mening doet omslaan.
Zo is het met zwarte piet ook gegaan.
Akkoord met het eerste deel van je post maar om BLMers voor te stellen als lieden die de normale witte man een schuldgevoel aan te praten gaat te ver. Bovendien was het niet BLM maar de conservatieven die met de identiteitspolitiek zijn begonnen. Nixon bedreef al identiteitspolitiek ver voor BLM.quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van de toenmalige Nederlanders profiteerde indertijd niet van de slavernij, net zoals het overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking in de 21e eeuw ook niet profiteert van een op hoogtoeren draaiende economie en het feit dat in het bedrijfsleven de miljoenen en miljardenwinsten tegen de plinten opklotsten in de voorbije jaren.
Ik zie dan ook niet in waarom je als dertien-in-een-dozijn Nederlander, die zijn dagen als loon- en belastingslaafje slijt, constant een schuldgevoel aangepraat moet krijgen. Of zijn blm-ers gewoon weer een nieuwe generatie van useful idiots, die zich voor het karretje van de happy few hebben laten spannen om de aandacht af te leiden van de zelfverrijking van de boven ons gestelden?
Ontwikkelingshulp en ontwikkelingssamenwerking werkt dus wel. Staat genoteerd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee maar wel met enorme financiële steun van de VS
Dus niet door een 'beschaafde' Westerse kolonist en slechts kortstondig. Niet kolonisatie en dekolonisatie met het Westerse recept, als wingewest voor de multinationals en weggeconcurreerd door de zogenaamd 'vrije markt'.quote:Op zondag 23 augustus 2020 01:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Korea was 35 jaar een colonie van Japan, van 1910 tot 1945.
"primary school enrollment ration rose from 1 percent in 1910 to 47 percent in 1943"
Dan klopt de manier waarop het interview hier wordt aangekondigd dus niet?quote:Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gister het hele stuk gelezen. Ijzersterk verhaal waarbij de gemiddelde BLM-aanhanger alleen maar verongelijkt kan janken. Deze historicus veegt de vloer aan met al die aanstellers.
Zwarte Piet is einde oefening omdat Extreemrechts het als symbool heeft aangenomen. Met zulke vrienden gaat het natuurlijk hard...quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:19 schreef LXIV het volgende:
Het erge is dat nu ieder zinnig denkend mens tegen deze vergoedingen is, maar dat jarenlang drammen met hulp van de nos de mening doet omslaan.
Een ouderwetse schedelmeterquote:Op zondag 23 augustus 2020 09:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Je pakt nu een land waarvan de inwoners vaak een hoog IQ hebben en volgzaam/gehoorzaam zijn.
Dat is gewoon niet te vergelijken met de meestal lage IQ's in Afrika en eeuwenoude stammentwisten.
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php
Triest maar wel een feit.
Dit 'hoge IQ' is er pas nadat Korea zich kon ontwikkelen...quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Je pakt nu een land waarvan de inwoners vaak een hoog IQ hebben en volgzaam/gehoorzaam zijn.
Dat is gewoon niet te vergelijken met de meestal lage IQ's in Afrika en eeuwenoude stammentwisten.
Ah, het standaard broddel kaartje van Google geplukt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ach jongen, dat was een autocorrect foutje van de ipad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:43 schreef NgInE het volgende:
[..]
Een mens beschrijven als 'het' laat zien dat je neerkijkt op iemand. En een gehele bevolkingsgroep "de neger" noemen is net alsof we in 1600 leven zo racistisch. Ik geloof niet dat ik dit lees op een openbaar forum. Compleet empathieloos en ronduit naar.
Feiten ontkennen helpt in de discussie...quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een ouderwetse schedelmeter.
Zo zie je maar weer dat de klachten over racisme vaak terecht zijn...
Sorry hoor maar jij komt met een ouderwets racistisch bericht wat ook nog eens niet erg relevant is voor deze discussie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:06 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Feiten ontkennen helpt in de discussie...
Net als de bekende Godwin.
Je ongelijk proberen te maskeren door de discussie in een jij bent wel of niet een nazi om te zetten.
Feiten leer ermee omgaan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, het standaard broddel kaartje van Google geplukt.
Het trekt echt weer de usual suspects aan, dit topic.
Eerlijk ik snap jouw stelling ook niet helemaal.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sorry hoor maar jij komt met een ouderwets racistisch bericht wat ook nog eens niet erg relevant is voor deze discussie.
En ik heb gewoon een afkeer van racisten.
Nou inderdaad. Het is vrij ranzig allemaal...quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, het standaard broddel kaartje van Google geplukt.
Het trekt echt weer de usual suspects aan, dit topic.
In de vorm waarin hij schrijft gaat het om een groep. En dus geen hij of zij.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:43 schreef NgInE het volgende:
[..]
Een mens beschrijven als 'het' laat zien dat je neerkijkt op iemand. En een gehele bevolkingsgroep "de neger" noemen is net alsof we in 1600 leven zo racistisch. Ik geloof niet dat ik dit lees op een openbaar forum. Compleet empathieloos en ronduit naar.
Suggereren dat er een verband is tussen huidskleur en IQ is gewoon racisme en een moderne vorm van schedelmeten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Eerlijk ik snap jouw stelling ook niet helemaal.
IQ gemiddelde is iets wat gewoon bijgehouden kan worden.
Wie heeft het over schedelmeten en dat soort dingen? Dat is heel wat anders.
Ga maar door johquote:Op zondag 23 augustus 2020 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sorry hoor maar jij komt met een ouderwets racistisch bericht wat ook nog eens niet erg relevant is voor deze discussie.
En ik heb gewoon een afkeer van racisten.
Zegt hij dat dan?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Suggereren dat er een verband is tussen huidskleur en IQ is gewoon racisme en een moderne vorm van schedelmeten.
Dit topic laat anders wel gewoon zien dat racisme hier flink woekert. Dat wou je toch niet ontkennen?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In de vorm waarin hij schrijft gaat het om een groep. En dus geen hij of zij.
Dit is weer het klassieke spijkers op laag water zoeken van Identity Politics.
Nee dat is statistiek.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Suggereren dat er een verband is tussen huidskleur en IQ is gewoon racisme en een moderne vorm van schedelmeten.
Nee want jij noemt het domweg racisme, dat betekent niet dat het feitelijk ook zo is.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit topic laat anders wel gewoon zien dat racisme hier flink woekert. Dat wou je toch niet ontkennen?
Zolang jij met racistische praatjes komt (en dat is een herhaald feit...) zal ik dat als zodanig benoemen. Ik heb namelijk een hekel aan racismequote:Op zondag 23 augustus 2020 10:10 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ga maar door joh
Geen verschil zien tussen mensen die feiten benoemen en adolfjes helpt niet.
Klopt educatie is er tijdens de Japanse periode enorm gegroeid.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit 'hoge IQ' is er pas nadat Korea zich kon ontwikkelen...
Het staat hier open en bloot. Dat is gewoon een feit.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee want jij noemt het domweg racisme, dat betekent niet dat het feitelijk ook zo is.
Dat is zoals JIJ het ziet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het staat hier open en bloot. Dat is gewoon een feit.
Je herkent het niet eens!quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zolang jij met racistische praatjes komt (en dat is een herhaald feit...) zal ik dat als zodanig benoemen. Ik heb namelijk een hekel aan racisme.
Begrijpend lezen is best lastig is het niet?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het staat hier open en bloot. Dat is gewoon een feit.
De IQ kwestie is een moeilijk geval. Bij mijn weten is er onderzoek gedaan waarin is gebleken dat het 100 IQ puntenniveau regionaal verschilt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit topic laat anders wel gewoon zien dat racisme hier flink woekert. Dat wou je toch niet ontkennen?
Maar een bevolkingsgroep 'de neger' noemen is wél echt iets wat jij zelf hebt bekokstooft. Het is nogal onhandig om dat soort termen te gebruiken wanneer je op een serieuze manier over het slavernij verleden wilt praten. En dat is dan zacht uitgedrukt wel.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ach jongen, dat was een autocorrect foutje van de ipad.
Daar had gewoon hij moeten staan maar ik dacht dat zullen mensen wel snappen en liet het maar zo.
Dat gebeurt wel vaker.
Het is pijlen of men doorheeft wat men eigenlijk schrijft. Ik ken geen enkel gekleurd persoon die graag 'de neger' genoemd wordt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
In de vorm waarin hij schrijft gaat het om een groep. En dus geen hij of zij.
Dit is weer het klassieke spijkers op laag water zoeken van Identity Politics.
Nou nee. In 1970 had minder dan 2% van de Zuid Koreaanse bevolking hoger onderwijs genoten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:13 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Klopt educatie is er tijdens de Japanse periode enorm gegroeid.
Ik doelde op basisonderwijs daar begint het mee.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou nee. In 1970 had minder dan 2% van de Zuid Koreaanse bevolking hoger onderwijs genoten.
Nu is dat voor de 25 tot 34 jarigen meer dan 70%
[ afbeelding ]
Dan gaat het IQ wel rap omhoog ja. Zie hier ook het veel lagere percentage voor de 55 tot 64 jarigen (die de volwassen leeftijd bereikten tussen 1970 en 1980).
Feiten... vertel eens, op basis van welk onderzoek was dat kaartje ook weer gemaakt?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:08 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Feiten leer ermee omgaan.
En gefeliciteerd met je Godwin.
Nu graag weer over op de discussie gestart door de TS.
Oh echt, 'gewoon'? Vertel eens welke onderzoeksmethodiek toegepast is om dat gewoon bij te houden?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Eerlijk ik snap jouw stelling ook niet helemaal.
IQ gemiddelde is iets wat gewoon bijgehouden kan worden.
Wie heeft het over schedelmeten en dat soort dingen? Dat is heel wat anders.
Nonsens, ik vind vooral mensen die een verband tussen huidskleur en IQ suggereren een racist. Moet je verder zelf weten hoor maar ik zal niet nalaten racisme te benoemen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Je herkent het niet eens!
Jij vind iedereen die het niet 100% met jouw eens is een racist.
Wat jij gebruikt om kolonialisme goed te praten, ja (een ander soort kolonialisme en minder langdurig overigens). Wees dankbaar dat de beschaving werd gebrachtquote:Op zondag 23 augustus 2020 10:30 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ik doelde op basisonderwijs daar begint het mee.
Dat groeide onder Japanse bezetting.
IQ kun je testen middels onderzoek niet waar? Niet heel anders zoals wij IQ testen hebben ja? Daar ben je neem ik aan bekend mee.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh echt, 'gewoon'? Vertel eens welke onderzoeksmethodiek toegepast is om dat gewoon bij te houden?
Of is dit weer een lulverhaal a la die rabbijn die je kent.
Je geeft er een draai aan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat jij gebruikt om kolonialisme goed te praten, ja (een ander soort kolonialisme en minder langdurig overigens). Wees dankbaar dat de beschaving werd gebracht
In werkelijkheid bleef Korea nog tot 1980 arm, en werd het pas rijker toen ze zelfstandig werden.
En wat had die rabbijn ook weer gezegd?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
IQ kun je testen middels onderzoek niet waar? Niet heel anders zoals wij IQ testen hebben ja? Daar ben je neem ik aan bekend mee.
Je kan hoogstens vraagtekens zetten bij hoe uitgebreid zulk soort onderzoek in andere landen of in een ander continent is uitgevoerd.
Wat betreft die rabbijn, ik heb die man 1x gesproken.
Het verbaasd mij meer dat je het niet zelf hebt opgezocht, was deze man
Kun je nog wat lachen misschien.
Onzin ik heb het niet over kleur maar afkomst.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nonsens, ik vind vooral mensen die een verband tussen huidskleur en IQ suggereren een racist. Moet je verder zelf weten hoor maar ik zal niet nalaten racisme te benoemen.
Hey jij hebt het blijkbaar onthouden alsof het gisteren was.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat had die rabbijn ook weer gezegd?
quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hey jij hebt het blijkbaar onthouden alsof het gisteren was.
You tell me.
En een bevolking bestaat uit wat... schildpadden of zo?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:47 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Onzin ik heb het niet over kleur maar afkomst.
En niet over een persoon maar over bevolkingen.
Jij bent hier de racist!
Homo Sapiens.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En een bevolking bestaat uit wat... schildpadden of zo?
en wat was nu de hoofdreden om dat kaartje überhaupt te posten?quote:
Om het gebruik van Korea als vergelijking te ontkrachten omdat er zo veel verschil is tussen Afrika en Korea dat het als een tang op een varken slaat.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en wat was nu de hoofdreden om dat kaartje überhaupt te posten?
en dus post je een plaatje aangaande IQ...quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Om het gebruik van Korea als vergelijking te ontkrachten omdat er zo veel verschil is tussen Afrika en Korea dat het als een tang op een varken slaat.
Joh, probeer je racisme maar goed te praten...quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:47 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Onzin ik heb het niet over kleur maar afkomst.
En niet over een persoon maar over bevolkingen.
Jij bent hier de racist!
Nogmaals jij bent blind voor je eigen racistische uitsluiting van mensen die met feiten een discussie willen voeren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Joh, probeer je racisme maar goed te praten...
Wat is dat nou weer? jij begint er (offtopic) over te lullen? Fuck off man.quote:
Wat ik eerder al schreef.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en dus post je een plaatje aangaande IQ...
Om precies wat te zeggen?
Een Niemöllertje doen vermoedelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en dus post je een plaatje aangaande IQ...
Om precies wat te zeggen?
Ik ben allergisch voor moderne schedelmeterij. Je moet het zelf weten als je daar conclusies uit trekt maar ik zal het benoemen voor wat het is. Ouderwets ranzig racisme.quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Nogmaals jij bent blind voor je eigen racistische uitsluiting van mensen die met feiten een discussie willen voeren.
Heb je dat onderzoek eigenlijk uberhaupt gelezen? Alsmede de kritiek erop? Of staat dit plaatje gewoon onder je bookmark om in topics over negers te kunnen dumpen?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:56 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Nogmaals jij bent blind voor je eigen racistische uitsluiting van mensen die met feiten een discussie willen voeren.
dat Afrikanen een laag IQ hebben en iets met stammenstrijd.quote:
Prima vergelijking toch? Kunnen mensen zich meteen in inleven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:20 schreef Scuidward het volgende:
[..]
[..]
Voor de goede orde, ik volg het debat niet. En ik ga nu aan cherry picking doen.
[ afbeelding ]
Maar dit is toch stuitend te noemen?
Standaard tactiek inderdaad... gewoon dat van google geplukte plaatje dumpen en daarna wegrennen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:04 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Geen discussie mee te voeren.
Succes verder
Dat terwijl racisme in hun kringen doodnormaal is. Dus waarom zo spastisch doen als het een keer benoemd wordt?quote:Op zondag 23 augustus 2020 10:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Opmerkelijke is altijd dat de oh zo trotse politiek incorrecte hemelbestormers als puntje bij paaltje komt zo glad als een aal worden in hun wegduiken, gewurm en gekronkel.
Hoe zijn vergoedingen relevant voor BLM? Want dat wordt erbij gehaald, slavernij wordt het bij gehaald, door mensen die BLM willen ridiculiseren, maar het gaat om andere dingen uiteindelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:19 schreef LXIV het volgende:
Maar is het niet waar? Door het kolonialisme ging het opleidingsniveau van de bevolking enorm vooruit, infrastructuur enorm verbeterd, opbouw instituties benodigd voor een moderne staat etc etc.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Piet Emmer heeft wel meer rare uitspraken gedaan, zoals dat slavernij en kolonialisme voor beschaving heeft gezorgd. Maar "dat mag je niet zeggen".
Het bijzondere is ook dat eigenlijk alleen de boze radicaal rechtse typetjes steeds over vergoedingen beginnen...quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:10 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hoe zijn vergoedingen relevant voor BLM? Want dat wordt erbij gehaald, slavernij wordt het bij gehaald door mensen die BLM willen ridiculiseren, maar het gaat om andere dingen uiteindelijk.
Maar die kennis, onderwijs, geschiedenis word nu door diezelfde mensen afgewezen. Dus schieten ze daar nu niets meer mee op.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Maar is het niet waar? Door het kolonialisme ging het opleidingsniveau van de bevolking enorm vooruit, infrastructuur enorm verbeterd, opbouw instituties benodigd voor een moderne staat etc etc.
Ik heb tot nog toe niks gehoord over vergoedingen voor het slavernijverleden en BLM. Kennelijk is het makkelijker om betreffende BLM en racisme van alles door elkaar op een hoop te gooien, zodat je lekker boos kunt doen, ipv te kijken naar wat daadwerkelijk mis is.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het bijzondere is ook dat eigenlijk alleen de boze radicaal rechtse typetjes steeds over vergoedingen beginnen...
Nee, niet voor de gewone Afrikaan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:11 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Maar is het niet waar? Door het kolonialisme ging het opleidingsniveau van de bevolking enorm vooruit, infrastructuur enorm verbeterd, opbouw instituties benodigd voor een moderne staat etc etc.
Inderdaad, vanuit hun gevoel wijzen ze de ratio af. De ratio is immers een koloniaal westers product ter onderdrukking van de tot slaaf gemaakte volkeren.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar die kennis, onderwijs, geschiedenis word nu door diezelfde mensen afgewezen. Dus schieten ze daar nu niets meer mee op.
Dus heeft het kolonialisme voor de oorspronkelijke bevolking geen voordelen gehad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:21 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Inderdaad, vanuit hun gevoel wijzen ze de ratio af. De ratio is immers een koloniaal westers product ter onderdrukking van de tot slaaf gemaakte volkeren.
Tegen domheid en achterlijkheid is natuurlijk geen kruid gewassen.
Klopt, #defundthepolice en meer van dat soort achterlijke compleet gestoorde ideeën.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:10 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hoe zijn vergoedingen relevant voor BLM? Want dat wordt erbij gehaald, slavernij wordt het bij gehaald, door mensen die BLM willen ridiculiseren, maar het gaat om andere dingen uiteindelijk.
Afrikanen zijn dus per definitie achterlijk en dom? Staat genoteerd.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:21 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Inderdaad, vanuit hun gevoel wijzen ze de ratio af. De ratio is immers een koloniaal westers product ter onderdrukking van de tot slaaf gemaakte volkeren.
Tegen domheid en achterlijkheid is natuurlijk geen kruid gewassen.
Dat de politie en autoriteiten ook andere keuzes kunnen maken dan zich zoveel mogelijk te bewapenen en snel naar geweld te grijpen is achterlijk en compleet gestoord?quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt, #defundthepolice en meer van dat soort achterlijke compleet gestoorde ideeën.
En ook alles wat je hierboven zegt, maar dat ontken je gewoon, want dat is makkelijk.
Wat?quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Klopt, #defundthepolice en meer van dat soort achterlijke compleet gestoorde ideeën.
En ook alles wat je hierboven zegt, maar dat ontken je gewoon, want dat is makkelijk.
Waar lees je dat? Niet in mijn post in elk gevalquote:Op zondag 23 augustus 2020 11:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat de politie en autoriteiten ook andere keuzes kunnen maken dan zich zoveel mogelijk te bewapenen en snel naar geweld te grijpen is achterlijk en compleet gestoord?
Bedankt voor je meningquote:Volgens mij kunnen de middelen daar veel slimmer verdeeld worden met meer aandacht voor preventie is er immers ook minder repressie nodig.
Gelul natuurlijk. Nederlanders kochten slaven van zwarte slavendrijvers.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij klopt de stelling waar hij tegenin gaat al niet.
“ De historicus vindt dat ten onrechte wordt gedaan alsof het slavernijverleden de oorzaak is van alle racismeproblemen.”
Volgens mij wordt dat helemaal niet gesteld. De slavernij was eerder een gevolg van racisme (minderwaardige mensen die het beste als knecht te werk gesteld konden worden) dan andersom.
Wie zegt dat? Er is natuurlijk meer dan de roeptoeters in het kolonialisme debat. Ik denk dat heel wat lokalen blij zijn dat ze kunnen lezen en schrijven en daar hun voordeel mee doen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus heeft het kolonialisme voor de oorspronkelijke bevolking geen voordelen gehad.
In Indië of in Suriname? En door wie dan?quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nee, niet voor de gewone Afrikaan.
Er zijn bijvoorbeeld overheidsarchieven in de koloniënvernietigd toen de kolonisators vertrokken, zodat alles van begin af aan weer moest worden opgebouwd. Dat helpt al niet mee. Dus die instituten die je noemt waren er eigenlijk niet meer op het moment van vertrek.
Wij zijn juist degene geweest (hoewel wat later dan andere landen) die juist om die reden de slavernij hadden afgeschaft, we zagen ze juist niet als minder maar als gelijke mens.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:27 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Nederlanders kochten slaven van zwarte slavendrijvers.
Vraag maar aan akwasi.
Dat staat daar niet hoor slimmerd. Het is alleen niet vanzelfsprekend om het pad naar vooruitgang te bewandelen, daarvoor moet je de ratio omarmen. De meeste culturen maken die stap niet omdat ze er niet in geloven. En dan blijft gevoel overheersen, met alle gevolgen van dien. De resultaten daarvan kunnen we iedere dag zien.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Afrikanen zijn dus per definitie achterlijk en dom? Staat genoteerd.
Veel racistischer dan dit kun je het namelijk niet krijgen.
Hè getver ik kan m'n bron daarvoor niet terug vinden. Het ging om voormalige Franse koloniën bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
In Indië of in Suriname? En door wie dan?
Wat ik omschreef is waar #defundthepolice voor staat. En dat omschreef jij als compleet achterlijkquote:Op zondag 23 augustus 2020 11:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Niet in mijn post in elk geval.
[..]
Bedankt voor je mening.
Maar klopt wat hij stelde?quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:27 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Nederlanders kochten slaven van zwarte slavendrijvers.
Vraag maar aan akwasi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |