abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194629791
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:56:26 #2
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194629797
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Als ik trouwens kom te overlijden geef ik hierbij toestemming aan een willekeurige mod om mijn overlijdensbericht vanuit de 'ik-vorm' te posten in R&P onder mijn account.

Bedankt voor mijn laatste wens.
Ook al onder Krea's account? :o
pi_194629808
quote:
88s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:56 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ook al onder Krea's account? :o
Jonge, ik was nog niet klaar met aanpassen :{w
pi_194629847
Ja, vegatarisch eten is in vele landen nog erg lastig, merk ik.

Even een cross-post, gewoon omdat het kan. 5 oktober krijgen we de sleutels!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:25 schreef lily het volgende:

[..]

Foto’s *O*
Plattegronden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar foto's:

pi_194629872
Wauw jagär wat gaaf O+
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:01:39 #6
13783 Anthraxx
pi_194629877
Mooi huis :).

Dit doorbreekt wel mijn illusie dat alles in België schots en scheef gebouwd is en een ratjetoe is aan stijlen en verval :P
pi_194629887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hehe, ja, ik heb voor beide kanten wel wat anekdotes _O- dat schiet op.
Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.

Los daarvan is suïcidiliteit gewoon een heel complex probleem waar ook geen pasklare oplossing voor is. En dat daardoor mensen overlijden is afschuwelijk. Maar het is ook niet zo dat daar in alle gevallen een ander voor verantwoordelijk te houden is. Net als dat het niet altijd iemands schuld is als een patiënt overlijdt aan een andere ziekte.
pi_194629905
Prachtig huis! O+
pi_194629913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tja, en ik ben laatst op vrijdagmiddag om half 6 met een patiënte naar de SEH vertrokken omdat ze me niet kon beloven geen suïcidepoging te gaan doen, en ik heb daar gezeten totdat iemand anders de zorg overnam ook al had ik die avond met vrienden afgesproken. Dus nu hebben we allebei anecdotisch bewijs dat elkaar tegenspreekt. En wat zegt dat nu over die stomme, incompetente mensen in de klotekutGGZ?
Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wilt met je verhaal. Je vind dit dus goed van de GGZ? Ik zie em hier niet in voorkomen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:05:21 #10
13783 Anthraxx
pi_194629926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.

Los daarvan is suïcidiliteit gewoon een heel complex probleem waar ook geen pasklare oplossing voor is. En dat daardoor mensen overlijden is afschuwelijk. Maar het is ook niet zo dat daar in alle gevallen een ander voor verantwoordelijk te houden is. Net als dat het niet altijd iemands schuld is als een patiënt overlijdt aan een andere ziekte.
En dit kan je door trekken naar heel veel organisaties. Maar mensen blijven alleen zich blind staren op de 3 anekdotes die ze ooit gehoord hebben, of wellicht zelf meegemaakt hebben.

Hoe vaak ik wel geen opmerking krijg over het totaal niet functioneren van mijn werkgever en IT infrastructuur, waarbij ik mij dan altijd afvraag wie ze allemaal napraten. Er gaat een heleboel mis. En gek genoeg ook een heleboel gewoon goed, maar dat merk je niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 augustus 2020 @ 11:05:23 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194629927
Mooi huis ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194629929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.
pi_194629941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:52 schreef Clubsoda het volgende: [..] Tja, en ik ben laatst op vrijdagmiddag om half 6 met een patiënte naar de SEH vertrokken omdat ze me niet kon beloven geen suïcidepoging te gaan doen, en ik heb daar gezeten totdat iemand anders de zorg overnam ook al had ik die avond met vrienden afgesproken. Dus nu hebben we allebei anecdotisch bewijs dat elkaar tegenspreekt. En wat zegt dat nu over die stomme, incompetente mensen in de klotekutGGZ?
Ik denk dat je je vooral het niet persoonlijk moet aantrekken.

Ik denk ook dat de meeste mensen die er werken dat doen OMDAT ze graag willen helpen.
Neemt niet weg dat de berg regels er omheen het gewoon heel ingewikkeld maakt. Zeker als je last hebt van meer dan 1 probleem..
Ook voor de mensen die daar inderdaad werken omdat ze heel graag willen helpen is dat lastig lijkt me.

En er zijn dus genoeg mensen die niet geholpen worden ondanks keihard werkende mensen die het liefst iedereen zouden helpen.
Dat moet je je niet aantrekken als persoon... enige wat je dan “moet” denken is dat jij keihard je best doet de wereld beter te maken waar je kunt. En daar mag je best trots op zijn.
Ook al is het voor jou als vanzelfsprekend om zo te doen en hebben andere mensen een mening die gebaseerd is op de uitwassen die je hoort. Want de positieve verhalen.. die hoor je vaak niet.

Sprak hier laatst ook de buuf die ook iets met geestelijke zorg doet. En wat voor effect corona dan op haar werk heeft. Die was op zn best nogal ontstemd dat ze niet meer op huisbezoek mocht omdat je over de telefoon/videobellen nou eenmaal niet kunt concluderen dat het daadwerkelijk goed gaat als ze zeggen dat het goed gaat.

Maar die frustraties die lees je dan nergens natuurlijk.
pi_194629945
Wow wat een huis Jagar O+
pi_194629956
Wauw, wat een mooi huis @Jagärtrut. Kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten. En wat is er al veel af! Vloer, keuken, dan neem ik voor het gemak aan dat de badkamer ook in orde is.

Ach arme jongste met z'n lego
We have far more in common than that which devides us..
pi_194629978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wilt met je verhaal. Je vind dit dus goed van de GGZ? Ik zie em hier niet in voorkomen.
Ik kan geen oordeel vellen over de situatie want ik ben er niet bij geweest. Verhalen uit de derde hand vind ik niet betrouwbaar om er iets nuttigs over te zeggen.

Waar ik heen wil lijkt me vrij evident: jij hebt het over klotekutGZZ met domme incompetente medewerkers want medewerker x deed niet y waar hij dat wel had moeten doen. Daar tegenover zet ik medewerker z die wél y deed, met de vraag wat dat met je stelling doet.
pi_194629990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.
Ik denk dat het wel klopt wat @Anthraxx zegt, vertellen hoe ontzettend fijn je geholpen ben door je psychotherapie is echt veel minder aantrekkelijke borrelpraat. Er zit een enorme bias in deze verhalen.
pi_194630022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, wat een mooi huis @:Jagärtrut. Kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten. En wat is er al veel af! Vloer, keuken, dan neem ik voor het gemak aan dat de badkamer ook in orde is.

Ach arme jongste met z'n lego
Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.

Bedankt allemaal! O+
pi_194630080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel klopt wat @:Anthraxx zegt, vertellen hoe ontzettend fijn je geholpen ben door je psychotherapie is echt veel minder aantrekkelijke borrelpraat. Er zit een enorme bias in deze verhalen.
Die verhalen ken ik ook wel gelukkig.

Het zijn bijna nooit de medewerkers die voor problemen zorgen. Een enkeling wel maar dat kan net zo goed aan mijn vriendin liggen als aan de medewerker. Of gewoon aan niemand. Ok, die psychiater waar nu zo veel drama om is, is serieus incompetent. Maar dat zou geen probleem hoeven zijn als ze geen monopoliepositie had en dat is niet haar schuld.

Het zijn vrijwel altijd de regels. Dat afdelingen niet samen kunnen werken. Dat instellingen alleen lichte gevallen behandelen en daar van te voren niet eerlijk over zijn. Dat aanvragen kwijtraken tussen alle parttimers die om de haverklap overspannen zijn. Enzovoort.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 11:27:47 ]
Spoilers!
pi_194630086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.

Bedankt allemaal! O+
Goed huis zeg!
Spoilers!
pi_194630104
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Bedankt allemaal! O+
Geweldig huis O+ En twee badkamers! Wat fijn, met een gezin.

Eentje ensuite én een dressing :9~ Dat gaat toch wel jullie slaapkamer worden he?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194630205
Heel tof huis Jagar!
Je bent alleen nog niet écht ingeburgerd hè, je hebt in de living geen spuuglelijke tegelvloer :P

Ik heb hier net buiten Wilrijk ook heel mooie woningen gezien, met enorm veel ruimte eromheen. Mijn vriend wil er niet eens over nadenken, die gruwelt bij 'België '. :D Zoals velen, ik weet het, en het is verre van een perfect land, maar er zitten ook wel een hoop onterechte/ verouderde vooroordelen bij.
pi_194630332
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geweldig huis O+ En twee badkamers! Wat fijn, met een gezin.

Eentje ensuite én een dressing :9~ Dat gaat toch wel jullie slaapkamer worden he?
maar natuurlijk! en ik geloof dat de kinderen, poetstechnisch, zeker nu ze klein zijn, ook vooral onze badkamer gaan gebruiken. Als ze groter worden zal dat veranderen natuurlijk...

Ja, ik kijk ehc uit naar 5 oktober!
pi_194630372
Wat betreft vega(n) eten: Frankrijk is inderdaad dramatisch. Corsica was ook wel een enorme uitdaging; althans, als je niet zelf kookt. Dus op reis in dergelijke landen koken we vrijwel elke dag zelf.

Amerika is denk ik een nog grotere uitdaging in staten zoals Nevada en Utah; toen waren we nog niet eens vegan, maar verse groente vinden was nog best vaak een uitdaging. (In San Francisco was het een eitje. In Canada was het ook niet moeilijk)

Londen en schijnbaar ook Berlijn. zijn dan weer het walhalla. En Tel Aviv trouwens ook. (Ik ben alleen in Londen geweest)
pi_194630753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

En dit kan je door trekken naar heel veel organisaties. Maar mensen blijven alleen zich blind staren op de 3 anekdotes die ze ooit gehoord hebben, of wellicht zelf meegemaakt hebben.

Hoe vaak ik wel geen opmerking krijg over het totaal niet functioneren van mijn werkgever en IT infrastructuur, waarbij ik mij dan altijd afvraag wie ze allemaal napraten. Er gaat een heleboel mis. En gek genoeg ook een heleboel gewoon goed, maar dat merk je niet.
Precies.
Hoe vaak ik niet gehoord heb dat het zkh waar ik werk, bij die en die arts zoooooo slecht en medewerkers onvriendelijk echt een KUT zkh.
Dat is 1 of 2x en als je er in duikt hoe het gegaan is, ligt het ook nog vaak aan de wisselwerking van de communicatie en dat lag ook bij de patient.
pi_194630771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Maar heb je ook wederhoor gedaan bij de psychologen/psychiaters? Bij de instelling?
pi_194630919
Zo, ontbijt zit erin. Karnemelkpannekoeken gebakken in reuzel met spek/kaas/appel, belegd met stroop/jam/boter. Burp.
Vanochtend gesport, dat dan weer wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194631048
Mijn meest recente ervaring met GGZ waren heel positief. Maar ik had veel mazzel dat ik twee hele fijne psychologen trof, die beiden "het beleid" om mijn hulpvraag heen vouwden als het ware ipv mijn hulpvraag verminkten om bij het beleid te passen.

Die laatste trof ik eerder, toen ik ook nog veel minder mondig was en daar werd ik niet door geholpen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194631056
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Plattegronden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit!!!
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 12:17:27 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194631068
Ik vind reuzel geen plezierige geur hebben eigenlijk. Maar klinkt verder goed
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194631074
Karnemelkpannenkoeken klinkt wel heel lekker :9
pi_194631087
Oh en door opschaling van personeel (en een coll die terug komt van lange ziekte) zitten we allemaal zoveel beter in ons werkvel O+
Het is goed bij te houden, je wordt niet overvraagd, je voelt je geen robot.
Zo fijn *G*

Meer tijd voor patiënten ook.. zowel aan de telefoon als live.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 19-08-2020 12:24:06 ]
pi_194631129
Ok, de opname op een gesloten afdeling voor mijn vriendin gaat definitief niet door vanwege corona. Ze zou eigenlijk vorige week opgenomen worden maar dat ging niet door. Ze stond maandag op de afgesproken tijd voor de deur en toen werd haar via de intercom verteld dat het niet door ging en dat ze nog een week moest wachten.
Spoilers!
pi_194631153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, de opname op een gesloten afdeling voor mijn vriendin gaat definitief niet door vanwege corona. Ze zou eigenlijk vorige week opgenomen worden maar dat ging niet door. Ze stond maandag op de afgesproken tijd voor de deur en toen werd haar via de intercom verteld dat het niet door ging en dat ze nog een week moest wachten.
Dat is wél echt slecht als ze het niet eerder op een andere manier heeft gehoord -O-
pi_194631321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:23 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat is wél echt slecht als ze het niet eerder op een andere manier heeft gehoord -O-
Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.
Dan is zo iemand dus weer 5 dagen volledig in crisis en verdomd ze het om te gaan. Dan herpakt ze zich uiteindelijk toch en dan krijg je dingen als gisteren en vandaag.

We weten allemaal dat ze nooit oud zal worden. Er is gewoon geen echte hulp, alleen verlenging van het leven. Maar de momenten dat het allemaal weer in het honderd loopt zijn zo heftig. Er komt echt een moment dat ze dus wel zelfmoord pleegt. Tot nu toe zijn alle pogingen mislukt maar ooit lukt het wel.
Spoilers!
pi_194631387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.
Dan is zo iemand dus weer 5 dagen volledig in crisis en verdomd ze het om te gaan. Dan herpakt ze zich uiteindelijk toch en dan krijg je dingen als gisteren en vandaag.

We weten allemaal dat ze nooit oud zal worden. Er is gewoon geen echte hulp, alleen verlenging van het leven. Maar de momenten dat het allemaal weer in het honderd loopt zijn zo heftig. Er komt echt een moment dat ze dus wel zelfmoord pleegt. Tot nu toe zijn alle pogingen mislukt maar ooit lukt het wel.
Wat verdrietig ;(

En een opname 15 minuten van tevoren afmelden...zo ga je niet met mensen om.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 12:41:45 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194631407
Even heel lomp en bot, maar is met de beste psychologiaters en dergelijke het mogelijk er iemand van te maken die redelijk kan meedoen in de maatschappij?

Bedoel ik niet specifiek die vriendin van jou mee Lucky, maar meer in het algemeen.
pi_194631487
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
Even heel lomp en bot, maar is met de beste psychologiaters en dergelijke het mogelijk er iemand van te maken die redelijk kan meedoen in de maatschappij?

Bedoel ik niet specifiek die vriendin van jou mee Lucky, maar meer in het algemeen.
Moet dat?

En als dat niet zou kunnen, moet je iemand dan opgeven?

Ik heb genoeg mensen leren kennen die op hun best bij beschermd wonen terechtkomen, met dagbesteding, niet in staat om naast zichzelf nog voor een huisdier te zorgen. Is dat redelijk meedoen aan de maatschappij? Lijkt me dat dat goed genoeg is, als ze er zelf oké mee zijn. Lijkt me dat je maatstaf niet moet zijn "redelijk meedoen aan de maatschappij" maar kwaliteit van leven.

Het kan handig zijn om een vergelijking te trekken met fysieke kwalen. Iemand die een arm verliest, iemand met een dwarslaesie. Met de beste artsen krijg je die laatste niet meer aan het marathons rennen, maar als je op een punt kunt komen dat diegene z'n leven de moeite waard vindt, daar gaat het toch om?
pi_194631507
quote:

Denk dat dat voor genoeg mensen prima kan werken.

Al zal niet iedereen er vatbaar voor zijn.
pi_194631520
quote:

Meestal wel denk ik. Maar het hangt van heel veel factoren af. En soms gaat het gruwelijk mis. Helaas is mijn vriendin daar de dupe van.
Spoilers!
pi_194631617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet normaal hoe triest voor je vriendin -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Maar heb je ook wederhoor gedaan bij de psychologen/psychiaters? Bij de instelling?
Contact die ik had (psychiater) heeft mij 2x verteld dat hij mij begreep zodra ik namen noemde. Misschien niet professioneel, maar wel eerlijk. Veel fijner een eerlijk iemand dan iemand die z'n collega's in bescherming neemt terwijl diegene er niet achter staat.
pi_194631683
Dat is wel echt heel onbeschoft LS, zo even via de intercom mededelen :{ Allemachtig.

Ik heb zelf heel wisselende ervaring met de zorg (niet psychiatrie, maar meer in het algemeen). De artsen die mijn rug hebben rechtgezet bejubel ik nog steeds, maar de eerstvolgende keer dat ik voortdurend flauwval tijdens het overgeven en tintelingen in mijn gezicht voel, bel ik mijn dierenarts :+

Gelukkig hebben de meeste zorgverleners echt wel het hart op de juiste plaats O+
En de geneeskunde is natuurlijk altijd in beweging; altijd nieuwe inzichten, nieuwe behandelmethodes, etc. Dus dat maakt het ook wel lastiger soms; wat is juist om te doen?

quote:

Verschilt per individu denk ik. En het is ook wel wat Tele6 zegt: wat voor verwachtingen hanteer je daarbij?

Maar toen ik nog af en toe bloed prikte op de psychiatrie-afdeling vond ik het soms erg moeilijk hoor. Er waren mensen die echt baat leken te hebben bij de (gedwongen) zorg, maar er waren er ook bij waarvan ik me oprecht afvroeg voor wie we het in godsnaam deden, dat met 6 man de patiënt tegen de grond werken omdat het allemaal onder dwang moest (terwijl diegene gilde en smeekte dat ze niet meer wilde). Dat is altijd wat lastig oordelen met het vluchtige contact dat je hebt, maar nouja... ik kan me voor sommige mensen wel voorstellen dat de dood echt als een bevrijding komt. (Het is niet dat je vrijwillig voor het leven kiest).

Een vriend van me is ook suïcidaal. En enerzijds heb ik het idee dat hij nog niet echt dood wil (hij doet wel echt serieuze pogingen, maar zijn lichaam blokkeert letterlijk) en zich vooral niet meer zo eenzaam wil voelen...anderzijds.... na al die jaren is hij nog steeds heel vaak heel erg eenzaam en verdrietig, zwaar depressief (en dan volgt vaak weer een opname) en het is niet iets dat vrienden/familie echt op kunnen lossen. Ik hoop oprecht dat zijn leven wat aangenamer wordt, want het is een ontzettend lieve man die ik de wereld gun.
pi_194631796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Edit: laat ook maar. gvd.
:* ;(

SPOILER

[ Bericht % gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 13:16:09 ]
pi_194631799
Oh LS, haal mijn berichtje anders ook maar even weg dan :*

[ Bericht % gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 13:16:12 ]
pi_194631809
Ja nee. Ik moet mijn knopjes niet misbruiken. Ik ben zo boos.
Spoilers!
pi_194631817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja nee. Ik moet mijn knopjes niet misbruiken. Ik ben zo boos.
Oh nee geen probleem, ik wil het best even weghalen joh :* Ik snap het heel goed dat je kookt nu.
pi_194631826
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:* ;(

SPOILER
Er is geen andere instelling. Ze ia overal al weggestuurd want te complex en te ver heen.
Spoilers!
pi_194631849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is geen andere instelling. Ze ia overal al weggestuurd want te complex en te ver heen.
;(

Gewoon heel erg.kut. En dat is gewoon zacht uitgedrukt.
pi_194631881
Nogal ja. Maar goed. Ik ga maar even wat anders doen ofzo.

Carry on. Fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan :*
Spoilers!
pi_194631898
Eerst even borisz feliciteren: Van Harte 🎉
En Jagar met het groooooote huis mét tuin.

En óók ben ik plaatsvervangend boos en verdrietig om Lucky’s vriendin die zo schofterig wordt behandeld.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 13:26:58 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194631928
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Moet dat?

En als dat niet zou kunnen, moet je iemand dan opgeven?
Niet direct, maar als de persoon zelf niet wil.

quote:
Ik heb genoeg mensen leren kennen die op hun best bij beschermd wonen terechtkomen, met dagbesteding, niet in staat om naast zichzelf nog voor een huisdier te zorgen. Is dat redelijk meedoen aan de maatschappij? Lijkt me dat dat goed genoeg is, als ze er zelf oké mee zijn. Lijkt me dat je maatstaf niet moet zijn "redelijk meedoen aan de maatschappij" maar kwaliteit van leven.
Eerlijk gezegd had ik iets als "simpel", al dan begeleid, werk in gedachten. Ligt natuurlijk aan aan het verstandelijk vermogen voordat iemand ziek werd, maar dat je bijvoorbeeld in de groenvoorziening (bij een bedrijf niet zijnde werkvoorzieningschap), beheerder in een kantoorgebouw/dorpshuis of weet ik het wat :@

quote:
Het kan handig zijn om een vergelijking te trekken met fysieke kwalen. Iemand die een arm verliest, iemand met een dwarslaesie. Met de beste artsen krijg je die laatste niet meer aan het marathons rennen, maar als je op een punt kunt komen dat diegene z'n leven de moeite waard vindt, daar gaat het toch om?
Jup, er zijn echter ook mensen die geen chemo meer willen, geen zware operatie meer etc.

Toen ik het eerste postte wat betreft, heb ik zelf ook wel aan een vergelijking met lichamelijke handicaps gedacht. De genoemde dwarslaesie zelfs. Een marathon zal de persoon niet lopen nee, maar drie dagen kantoorwerk lukt wel, samen met behoorlijk wat vrijwilligerswerk. :)
pi_194631991
En fijn voor jullie Blues...weer wat lucht en ruimte op het werk.

Op afstand gaan wij sociaal doen vanmiddag met de werkeloze schippers en aanhang.
Mn.X vroeg gister in de app: ”wie zijn jullie.” leuk grapje.
Er is ruimte genoeg: https://nieuwehollandsewaterlinie.nl/forten/werk-aan-spoel/
pi_194632137
Heb je soms ook van die dagen dat je aan het schoonmaken bent en alleen maar meer werk creëert?

Op de aasmachine stond blijkbaar nog een pan met olie. Die is er af getrild.

* Isabeau zucht eens diep

@Blues dat werd ook wel eens tijd. Al maanden lang hard werken zonder ademruimte. Nou ja, beter laat dan nooit ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 augustus 2020 @ 13:42:16 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194632152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:41 schreef Isabeau het volgende:
Heb je soms ook van die dagen dat je aan het schoonmaken bent en alleen maar meer werk creëert?

@:Blues dat werd ook wel eens tijd. Al maanden lang hard werken zonder ademruimte. Nou ja, beter laat dan nooit ^O^
Aasmachine :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194632244
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Aasmachine :?
Was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194632314
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Doet me zeer want zo was het ook bij dochter van collega. Was eerst complex maar niet te complex. Ze kon en wilde dolgraag geholpen worden. Maar na veel ellende wordt het te complex en dat is niet te bevatten hoeveel onbegrip je hierover kunt voelen. Enige wat ik hoop is dat het bij jouw vriendin beter zal gaan, al denk ik het niet ;(
pi_194632330
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet direct, maar als de persoon zelf niet wil.
[..]

Eerlijk gezegd had ik iets als "simpel", al dan begeleid, werk in gedachten. Ligt natuurlijk aan aan het verstandelijk vermogen voordat iemand ziek werd, maar dat je bijvoorbeeld in de groenvoorziening (bij een bedrijf niet zijnde werkvoorzieningschap), beheerder in een kantoorgebouw/dorpshuis of weet ik het wat :@
[..]

Jup, er zijn echter ook mensen die geen chemo meer willen, geen zware operatie meer etc.

Toen ik het eerste postte wat betreft, heb ik zelf ook wel aan een vergelijking met lichamelijke handicaps gedacht. De genoemde dwarslaesie zelfs. Een marathon zal de persoon niet lopen nee, maar drie dagen kantoorwerk lukt wel, samen met behoorlijk wat vrijwilligerswerk. :)
Moet iemand per se werken om deel te nemen aan de maatschappij? :) Er zijn ook mensen lichamelijk niet in staat te werken, daar hebben we regelingen voor en we vragen daar ook niet altijd iets in de vorm van (vrijwilligers)werk voor terug. Soms gaat het gewoon echt niet, maar dat betekent niet dat we diegene niet verder helpen. Hij/zij blijft wel onderdeel van onze maatschappij, ook al is het dan misschien wat minder 'actief'.

Maar als dat voor diegene genoeg is om te willen blijven leven.... dan is een goede behandeling wellicht het wel waard (geweest). Niet omdat het ons als maatschappij geld oplevert (of andere betaling), maar omdat het getuigt van welvaart als een maatschappij de zorg voor de meest kwetsbaren op zich durft te nemen, zonder er per se iets voor terug te verwachten. :)
pi_194632333
Dat was wel vaak het woordje 'maatschappij' in één post. :')
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 14:06:23 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194632466
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Moet iemand per se werken om deel te nemen aan de maatschappij? :) Er zijn ook mensen lichamelijk niet in staat te werken, daar hebben we regelingen voor en we vragen daar ook niet altijd iets in de vorm van (vrijwilligers)werk voor terug. Soms gaat het gewoon echt niet, maar dat betekent niet dat we diegene niet verder helpen. Hij/zij blijft wel onderdeel van onze maatschappij, ook al is het dan misschien wat minder 'actief'.

Maar als dat voor diegene genoeg is om te willen blijven leven.... dan is een goede behandeling wellicht het wel waard (geweest). Niet omdat het ons als maatschappij geld oplevert (of andere betaling), maar omdat het getuigt van welvaart als een maatschappij de zorg voor de meest kwetsbaren op zich durft te nemen, zonder er per se iets voor terug te verwachten. :)
Hmmm terechte vraag. Misschien omdat werken toch wel een beetje de norm is, niet mijn norm, maar in het algemeen. Omdat mensen zich er vaak ook fijn bij voelen om te werken, niet perse omdat het geld oplevert.
pi_194632475
Ik kom weer op het juiste moment binnen zie ik :D
pi_194633096
Ik ben het met @Tele6 eens dat het om kwaliteit van leven gaat. En dat is niet alleen voor iedereen anders maar verandert ook binnen een persoon nog geregeld als de omstandigheden veranderen. Ik merk steeds meer dat ik daar steeds met mensen naar op zoek ben: wat heb jij concreet nodig om je kwaliteit van leven te optimaliseren. En sommigen hebben daar jaren een psychiater bij nodig, net als anderen decennia onder controle zijn bij een oncoloog of cardioloog.

L_S, wat intens verdrietig voor je vriendin dat er zo met haar omgegaan wordt. Ik denk dat veel behandelaars en hulpverleners zich te weinig verantwoordelijk voelen en die verantwoordelijkheid ook niet krijgen. Dat er niemand is die bedenkt dat je niet zo een opname afzegt is schrijnend ;(
pi_194633183
Wij zijn de hele dag bezig om het huis strak op te ruimen voor de fotograaf die morgen komt. Wat een hoop ontsierende zooi bezit een mens toch :X En natuurlijk kwam er ook weer een lelijke plint achter een verwijderd meubelstuk vandaag, dus ik moet nog met de verf aan de slag :6
  woensdag 19 augustus 2020 @ 14:45:49 #63
13783 Anthraxx
pi_194633210
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Dat was wel vaak het woordje 'maatschappij' in één post. :')
Ja, voeg er nog 1tje aan toe zeg.
pi_194633267
Aangezien een groot deel van de mensen in een bullshitbaan zit, geldt voor veel mensen, maar voor mij iig, dat ik mezelf vele malen nuttiger maak wanneer ik niet werk. De periode dat ik werkeloos was voelde ik me oneindig veel energieker, nuttiger en waardevoller voor de maatschappij en voor de mensen om me heen. En ook voor mezelf eigenlijk :D

Daar tegenover werkt er dan bij mij weer een vrouw met een dwarsleasie die zich met hand en tand heeft verzet tegen "arbeidsongeschiktheid". Ik denk dan jij hebt je "doe verder geen moeite" punten wel verdiend, maar zo blijkt maar weer dat het toch heel persoonlijk is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_194633279
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmmm terechte vraag. Misschien omdat werken toch wel een beetje de norm is, niet mijn norm, maar in het algemeen. Omdat mensen zich er vaak ook fijn bij voelen om te werken, niet perse omdat het geld oplevert.
Fuck, berichtje weg.

Maar eens hoor. Alleen soms vraag ik me af of 'onze' focus niet teveel op 'iets bijdragen aan de maatschappij' ligt, in plaats van 'leven in de maatschappij'.

Begrijp me goed, ik snap dat als iedereen stopt met werken (of mantelzorgen, of vrijwilligerswerk, of..) het ook niet ideaal is. Maar het gevoel dat je hebt gefaald of minderwaardig bent als je niet werkt, zie ik regelmatig en ik herken het ook wel.

En enerzijds is een beetje plichtsbesef een goed iets...anderzijds.... er zijn mensen die misschien niet (veel) meer kunnen dan in eerste instantie voor/met zichzelf leven, en wellicht wat hobby's er op na houden. Van bepaalde groepen wordt dit geaccepteerd (ik denk bijvoorbeeld aan de mensen die bij mijn schoonzus op de groep wonen; o,a. mensen met het downsyndroom) Maar van andere groepen - bijvoorbeeld de groep waarin die genoemde vriend valt - niet écht.

Die vriend is intelligent en heeft gouden handen. Maar er knaagt altijd een enorm schuldgevoel aan hem. Want hij kan wel wat, maar hij stort altijd in na verloop van tijd. Voor hem zou ik zo graag zien dat 'ie zich gewoon lekker bezig kan houden met zijn hobby's, (want hij heeft deze wel, en ik vind het echt heel tof om te zien, ze zijn fascinerend) en zich daaronder niet minder voelt dan een ander.

Maar goed, dat is nogal wat om te vragen van een maatschappij en van hem, en dat is ook niet zo 1,2,3 geregeld natuurlijk.
Ik weet ook nooit zo goed wat ik er op moet zeggen, als die vriend aangeeft zich zo minder waard te voelen. Hoe counter je dat? Want ik vind hem dus heel niks minder waard, ook al werkt ie niet. :{
pi_194633296
quote:
82s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja, voeg er nog 1tje aan toe zeg.
maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij
x1000

:6
  woensdag 19 augustus 2020 @ 14:52:04 #67
13783 Anthraxx
pi_194633301
quote:
16s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij
x1000

:6
kut Vegans.
pi_194633312
Nog 2 weken en dan ben ik ook Koos Werkeloos helaas. ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194633313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:43 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn de hele dag bezig om het huis strak op te ruimen voor de fotograaf die morgen komt. Wat een hoop ontsierende zooi bezit een mens toch :X En natuurlijk kwam er ook weer een lelijke plint achter een verwijderd meubelstuk vandaag, dus ik moet nog met de verf aan de slag :6
Ik vrees nog voor de dag dat wij ooit eens gaan verhuizen :X

Succes!
pi_194633321
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die vriend is intelligent en heeft gouden handen. Maar er knaagt altijd een enorm schuldgevoel aan hem. Want hij kan wel wat, maar hij stort altijd in na verloop van tijd. Voor hem zou ik zo graag zien dat 'ie zich gewoon lekker bezig kan houden met zijn hobby's, (want hij heeft deze wel, en ik vind het echt heel tof om te zien, ze zijn fascinerend) en zich daaronder niet minder voelt dan een ander.

Maar goed, dat is nogal wat om te vragen van een maatschappij en van hem, en dat is ook niet zo 1,2,3 geregeld natuurlijk.
Ik weet ook nooit zo goed wat ik er op moet zeggen, als die vriend aangeeft zich zo minder waard te voelen. Hoe counter je dat? Want ik vind hem dus heel niks minder waard, ook al werkt ie niet. :{
*mompelt iets over herkenbare situatie.

Je countert dat niet. Dat is een ontzettend diep gevoel dat voorkomt in hoe de maatschappij kijkt en omgaat met de norm 'werken'.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 14:53:13 #71
13783 Anthraxx
pi_194633323
quote:

[..]

Fuck, berichtje weg.

Maar eens hoor. Alleen soms vraag ik me af of 'onze' focus niet teveel op 'iets bijdragen aan de maatschappij' ligt, in plaats van 'leven in de maatschappij'.

Begrijp me goed, ik snap dat als iedereen stopt met werken (of mantelzorgen, of vrijwilligerswerk, of..) het ook niet ideaal is. Maar het gevoel dat je hebt gefaald of minderwaardig bent als je niet werkt, zie ik regelmatig en ik herken het ook wel.

En enerzijds is een beetje plichtsbesef een goed iets...anderzijds.... er zijn mensen die misschien niet (veel) meer kunnen dan in eerste instantie voor/met zichzelf leven, en wellicht wat hobby's er op na houden. Van bepaalde groepen wordt dit geaccepteerd (ik denk bijvoorbeeld aan de mensen die bij mijn schoonzus op de groep wonen; o,a. mensen met het downsyndroom) Maar van andere groepen - bijvoorbeeld de groep waarin die genoemde vriend valt - niet écht.

Als iedereen stopt met werken hebben we weer een ander groot probleem. Maar volgens mij ben ik het wel met je boodschap eens.
pi_194633340
quote:
9s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

kut Vegans.
Altijd dat gepredik van die stel grasknagers ;( LEVEN EN LATEN LEVEN JA! :{w
pi_194633403
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

*mompelt iets over herkenbare situatie.

Je countert dat niet. Dat is een ontzettend diep gevoel dat voorkomt in hoe de maatschappij kijkt en omgaat met de norm 'werken'.
:*

Ik weet het eigenlijk ook wel. Maar ik blijf er wat jou betreft gewoon lekker bij: hoe de wereld er ook tegenaan kijkt, hoe jij het zelf ook ervaart; voor Dora (en andere hondjes) ben jij hun redding en diegene die het verschil heeft gemaakt. O+

Dat 'mag' je nooit vergeten. Knoop het in je oren. Of in die van Dora, die knopen makkelijker :+
SPOILER
pi_194633432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:53 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Als iedereen stopt met werken hebben we weer een ander groot probleem. Maar volgens mij ben ik het wel met je boodschap eens.
Ja nee niet iedereen moet stoppen. Dat schiet ook weer niet op. Ik was al chagrijnig dat mijn kapper op vakantie was. Die mag sowieso niet stoppen :{w
Ik wil zelf 'later als ik groot ben' toch ook graag werken. (Hoeft niet eens om een betaalde functie, maar eerlijk is eerlijk; geld is wel handig. En ik denk dat mijn vriend tegen die tijd wel een dagje minder wil werken :D ). Gewoon om wat te doen te hebben, want ik heb eigenlijk maar weinig hobby's ( :') ) en van thuiszitten wordt ik lamlendig.
pi_194633441
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk ook wel. Maar ik blijf er wat jou betreft gewoon lekker bij: hoe de wereld er ook tegenaan kijkt, hoe jij het zelf ook ervaart; voor Dora (en andere hondjes) ben jij hun redding en diegene die het verschil heeft gemaakt. O+

Dat 'mag' je nooit vergeten. Knoop het in je oren. Of in die van Dora, die knopen makkelijker :+
SPOILER
In ieder geval meer werkruimte bij DoraOren. :7

Mja mja, ik doe wel goede dingen enzo, maar ik voel me atm wel heel erg kansloos. En ik zit wel...vast. Dat komt voor een deel ook wel door cOroNa natuurlijk, want er lag wel een plan. Dat komt door het telefoongesprek dat ik net had en omdat ik nu toch echt wel bijna 30 ben en nog steeds niks kan, ben of heb.

Maar waar het ook door komt, het gevoel zit er wel en ik weet even niet meer zo goed hoe ik er vanaf kom.
pi_194633459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:52 schreef Tally het volgende:
Nog 2 weken en dan ben ik ook Koos Werkeloos helaas. ;(
Heeeeerlak! *O*

Uithalen wat er in zit, lekker veel tijd met je kinderen, ditdat, boodschappies voor de buren, weet ik het. Leaaaaan into it! Das pas omdenken *O*
pi_194633500
quote:

[..]

Fuck, berichtje weg.

Counteren? Lijkt me lastig. Het is natuurlijk een gevoel dat in je zit. Wat ook niet gek is, als je ziet hoe de maatschappij vindt dat je moet werken om er te mogen zijn.
pi_194633501
@Lonaa dikke knuffel
pi_194633517
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:06 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa dikke knuffel
Ja jij ook, tuthola :*
pi_194633580
Ik geloof er niet in dat iedereen zou stoppen met werken of iig stoppen met zich nuttig maken.
pi_194633582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Heeeeerlak! *O*

Uithalen wat er in zit, lekker veel tijd met je kinderen, ditdat, boodschappies voor de buren, weet ik het. Leaaaaan into it! Das pas omdenken *O*
Ik kan er nog niet zo makkelijk over denken :')
pi_194633596
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik kan er nog niet zo makkelijk over denken :')
Beter begin je er snel mee, want voor je het weet is het weer voorbij :')
pi_194633655
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

In ieder geval meer werkruimte bij DoraOren. :7

Mja mja, ik doe wel goede dingen enzo, maar ik voel me atm wel heel erg kansloos. En ik zit wel...vast. Dat komt voor een deel ook wel door cOroNa natuurlijk, want er lag wel een plan. Dat komt door het telefoongesprek dat ik net had en omdat ik nu toch echt wel bijna 30 ben en nog steeds niks kan, ben of heb.

Maar waar het ook door komt, het gevoel zit er wel en ik weet even niet meer zo goed hoe ik er vanaf kom.

Ik wilde typen "dat gevoel 'mag' er ook zijn, ook al ziet een ander dat anders' maar dan kom ik een beetje in die sfeer van oranje chakra's en vibrerende aura's, en daarvan krijg ik in elk geval spontaan huiduitslag, dus ik weet niet of je daar blij van wordt :') .

Laat ik het zo zeggen; ik hoop dat het gevoel wegtrekt. En ik zou willen dat we eens van hersenpan konden wisselen, zodat je via mijn/Dora's/F's ogen kon kijken naar jezelf. (En ongeneerd kon rollen in de modder, of kwispelen met je staart (Dora's staart dus), of.... nouja, de mogelijkheden zijn eindeloos wat je dan zou kunnen doen, maar goed, ik dwaal af :+ )

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Counteren? Lijkt me lastig. Het is natuurlijk een gevoel dat in je zit. Wat ook niet gek is, als je ziet hoe de maatschappij vindt dat je moet werken om er te mogen zijn.
Ja nee ik kan het ook niet counteren. In elk geval niet puur met woorden denk ik. Niet écht. Hooguit door hem af en toe een berichtje te sturen, te laten weten dat we om hem geven. Zoiets. En toen het de laatste keer echt mis ging, ben ik ook vaak bij hem op bezoek geweest. Gewoon even een ijsje eten, wandelingetje maken, hem laten praten en een knuffel geven.
pi_194633692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:D

Wijze vrouw dit wel dames en heren!
pi_194633741
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik wilde typen "dat gevoel 'mag' er ook zijn, ook al ziet een ander dat anders' maar dan kom ik een beetje in die sfeer van oranje chakra's en vibrerende aura's, en daarvan krijg ik in elk geval spontaan huiduitslag, dus ik weet niet of je daar blij van wordt :') .

Laat ik het zo zeggen; ik hoop dat het gevoel wegtrekt. En ik zou willen dat we eens van hersenpan konden wisselen, zodat je via mijn/Dora's/F's ogen kon kijken naar jezelf. (En ongeneerd kon rollen in de modder, of kwispelen met je staart (Dora's staart dus), of.... nouja, de mogelijkheden zijn eindeloos wat je dan zou kunnen doen, maar goed, ik dwaal af :+ )
[..]

Door andermans ogen kijken lijkt me inderdaad een heel bijzondere ervaring. :Y :7

En ik begrijp wat je wilt zeggen. Is lief :*
pi_194633751
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja nee ik kan het ook niet counteren. In elk geval niet puur met woorden denk ik. Niet écht. Hooguit door hem af en toe een berichtje te sturen, te laten weten dat we om hem geven. Zoiets. En toen het de laatste keer echt mis ging, ben ik ook vaak bij hem op bezoek geweest. Gewoon even een ijsje eten, wandelingetje maken, hem laten praten en een knuffel geven.
Dat zal sowieso al erg waardevol zijn :Y
pi_194633914
Oeh, nog helemaal Myra en Boris niet gefeliciteerd!

*O* gefeliciteerd *O*
pi_194634076
Lieve woorden hier, niks aan toe te voegen.

Gewoon lekker spuien als de wereld of je hoofd weer eens een boze plek is :*

Mijn CUL vanavond: pizza delen met vriendin, waarna we als toet een high icecream gaan doen bij mijn favoriete ijssalon. FB vertelde me dat de eerste (en laatste!) keer dat we dat deden op de dag af vijf jaar geleden was :D
pi_194634369
quote:

Dit raakt een beetje ondergesneeuwd onder alle serieuze zaken van vandaag. Maar dit is ook echt wel Serieus Heel Extreem Ellendig Isa. 20 Jaar geleden hebben Vriendin (ja die) en ik ook zoiets gehad en we zijn er nog steeds niet helemaal overheen.

DP spreekt wijze woorden @Tally

@Candaasje, mijn vriendin waardeert op haar slechte momenten erkenning van haar gevoel het meest. Haar proberen op te beuren werkt averechts. En ze is altijd blij met de kus-emojii die ik bijna dagelijks stuur.

Over het intercom-incident, dat is opgehelderd. Er is corona op die afdeling. Dat is zo'n beetje de beste reden om zo met iemand om te gaan, als het dan toch moet. Nu dat hoge woord er uit is, kan ze op de wachtlijst voor een soortgelijke afdeling waar ze eigenlijk niet voor in aanmerking kwam.

En ik had vanochtend blijkbaar tomatensoep uit de vriezer gehaald. Toen ik net volledig brak van de stress en alle telefoontjes van vandaag hongerig de keuken in liep, vond ik zomaar ontdooide soep O+
Spoilers!
pi_194634412
quote:

@:Blues dat werd ook wel eens tijd. Al maanden lang hard werken zonder ademruimte. Nou ja, beter laat dan nooit ^O^
Neeee :o wat kut. Ik haat het om dingen met olie schoon te maken }:|
pi_194634450
Ik loop weer achter :')
pi_194634462
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

+1 O+ :*
pi_194634656
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dit raakt een beetje ondergesneeuwd onder alle serieuze zaken van vandaag. Maar dit is ook echt wel Serieus Heel Extreem Ellendig Isa. 20 Jaar geleden hebben Vriendin (ja die) en ik ook zoiets gehad en we zijn er nog steeds niet helemaal overheen.
Erkenning O+

Het was zo'n 3 liter. Ik heb eerst olie op lopen scheppen met twee handpalmen, want dat kon. Ik begon namelijk met keukenpapier, maar de visual hier is een bad vol water waar je 1 velletje keukenpapier in gooit en verwacht dat je zo het bad leeg krijgt. Ik begon met mijn handen toen ik besefte dat ik anders 50 rollen keukenpapier nodig had. Nadat het meeste weg was wel keukenpapier. En nu ligt er zout op.

De tips online waren overigens: eerst kranten (ik had geen kranten), dan keukenpapier, dan zout, dan afwasmiddel evt ammonia.

En goed dat er een uitstekende reden was voor het intercomincident. Dat valt dan weer mee. Nog steeds enorm kut voor vriendin, maar covid krijgen is ook weer zo wat.
pi_194634735
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Erkenning O+

Het was zo'n 3 liter. Ik heb eerst olie op lopen scheppen met twee handpalmen, want dat kon. Ik begon namelijk met keukenpapier, maar de visual hier is een bad vol water waar je 1 velletje keukenpapier in gooit en verwacht dat je zo het bad leeg krijgt. Ik begon met mijn handen toen ik besefte dat ik anders 50 rollen keukenpapier nodig had. Nadat het meeste weg was wel keukenpapier. En nu ligt er zout op.

De tips online waren overigens: eerst kranten (ik had geen kranten), dan keukenpapier, dan zout, dan afwasmiddel evt ammonia.

En goed dat er een uitstekende reden was voor het intercomincident. Dat valt dan weer mee. Nog steeds enorm kut voor vriendin, maar covid krijgen is ook weer zo wat.
Rotklusje wel...... misschien heeft @Tele6 nog tips? Die had toch ook iets met frituurvet ofzo laatst?

Ik ben aan het bedenken of ik ruzie ga zoeken in de groeps-jaarapp van mijn studie of niet. Mensen die zelf de examenreglementen niet lezen (staat informatie over (deel)vrijstellingen) en het dan de prof kwalijk nemen dat 'ie het niet gezegd heeft. Dat vinden sommigen echt niet kunnen!

:P Ik denk dat ik me maar een keertje inhoud.
pi_194634884
Kan er even iemand bij me op mijn handen komen zitten?
Tyfus hé. Kleuters.

(Ik heb niet gereageerd...)
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 16:47:05 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194634908
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:45 schreef Candaasje het volgende:
Kan er even iemand bij me op mijn handen komen zitten?
Tyfus hé. Kleuters.

(Ik heb niet gereageerd...)
Dat wil ik je niet aandoen.
pi_194634958
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat wil ik je niet aandoen.
Ik weet niet of gelynched worden door 2000kindjes minder erg is......
pi_194634988
Terrrrrrrrrrrrrrring, weinig dingen maken me zo onredelijk woest als bezorgers die mn pakketten gewoon achter de deur van het complex neergooien ipv naar mn voordeur komen brengen :(
pi_194635015
quote:

[..]

Erkenning O+

3 liter :o

Ik was wellicht met een blik (zonder stoffer) aan de gang gegaan.
Nadat ik eerst heel, heel erg hartgrondig gevloekt had :(
pi_194635141
Ik ga courgette-haverfraiche-quichedingus maken O+ :9
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:12:00 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_194635311
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Altijd dat gepredik van die stel grasknagers ;( LEVEN EN LATEN LEVEN JA! :{w
Niet concureren met de koeien. ):O
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194635341
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet niet of gelynched worden door 2000kindjes minder erg is......
Hier zit een verhaal achter :D
pi_194635380
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:35 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Rotklusje wel...... misschien heeft @:Tele6 nog tips? Die had toch ook iets met frituurvet ofzo laatst?

Ik ben aan het bedenken of ik ruzie ga zoeken in de groeps-jaarapp van mijn studie of niet. Mensen die zelf de examenreglementen niet lezen (staat informatie over (deel)vrijstellingen) en het dan de prof kwalijk nemen dat 'ie het niet gezegd heeft. Dat vinden sommigen echt niet kunnen!

:P Ik denk dat ik me maar een keertje inhoud.
Ik had idd eenzelfde grapje met frituurolie twee weken geleden. Maar daar hadden ze professionele ontvetter, wat leek op extra sterk, niet schuimend, bijna geleiachtig afwasmiddel. Dus eerst met de hand, dan keukenpapier, dan ontvetter erop, goed verspreiden en laten intrekken, schrobben en met heet water afspoelen. Toen nog een keer ontvetter, intrekken, schrobben en afspoelen.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:19:08 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_194635414
quote:

[..]

Erkenning O+

Kattenbak korrels er op strooien. Met stoffer en blik de zooi afvoeren. De rest met dasty bewerken.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:19:31 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_194635423
Gefeliciteerd Myraela en borisz.
pi_194635566
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

Dit alles wat Cat zegt!
Covid is een goede reden om opname af te zeggen, maar wisten ze dat niet eerder dan een kwartier voor opname?

Oh Isa, wat een ellende , daar zou ik echt even een potje bij staan janken.

Hoorde net ook weer een “leuke” over corona. Tiener die in een ijssalon werkt (geen idee waar in het land), verkouden, diverse corona symptomen. Mocht/moest naar huis, baas bleef wel betalen, maar dan mocht ze zich niet laten testen want dan moest hij dicht o|O

Drukke vrije middag gehad. Kapper geweest, intratuin geweest, nu weer een gezellig aangekleed balkon (alles op de fiets meenemen was wel een uitdaging). Balkon ook weer ontdaan van blaadjes en rommel, en ik heb best veel olijven aan twee miezerige olijfboompjes
pi_194635640
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier zit een verhaal achter :D
Och, nee het is meer dat we dus een jaargroep-app hebben. Dat is allemaal prima, en dit jaar is het echt al veel minder drama en gezeik dan vorig jaar, want de helft is al gestopt met de opleiding. :P
Maar voor wat meer detail:

SPOILER
pi_194635701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Graag!
pi_194635731
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Och, nee het is meer dat we dus een jaargroep-app hebben. Dat is allemaal prima, en dit jaar is het echt al veel minder drama en gezeik dan vorig jaar, want de helft is al gestopt met de opleiding. :P

SPOILER
Ik dacht aan 4-jarigen :X
En dit is de generatie die het stokje over gaat nemen ;(

Ik ken ze, die kleuters. Het maakt mij huiverig om nog stagiaires aan te nemen, na twee stages waarin ik veel tijd erin stak, hen opties genoeg bood om gemiste uren in te halen en beloond werd met stagiaires die gewoon niet meer kwamen opdagen. Maar of ik wel even de eindbeoordeling in wilde vullen :')

Wilde ik uiteraard wel O-) School was allang op de hoogte van de ‘voortgang’ en steunde me 100%.
pi_194635743
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:19 schreef z80 het volgende:

Kattenbak korrels er op strooien. Met stoffer en blik de zooi afvoeren. De rest met dasty bewerken.
You are too late,

SPOILER
Maar voor een volgende keer zal ik er aan denken, want kattenbakkorrels hadden we wel.
pi_194635744
Mijn bezoek is laat en mijn pizza vroeg :9~

Doet NY wel heel grondig. Pizza op de grond op zijn tas aan de voordeur, bezorger op ruim 2 meter. Met mondkapje en handschoenen.
pi_194635760
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn bezoek is laat en mijn pizza vroeg :9~

Doet NY wel heel grondig. Pizza op de grond op zijn tas aan de voordeur, bezorger op ruim 2 meter. Met mondkapje en handschoenen.
Doen ze netjes :Y
Zaterdag weer eens bestellen.
pi_194635761
Dat is netjes ja
pi_194635781
Hier in de buurt zit een thuisbezorgd vestiging waar de bezorgers hun fietsen op kunnen halen en stallen enzo. En daar staat altijd een gozer met zo'n laserthermometer de temperaturen te checken van de bezorgers. Met verhoging mogen ze niet werken. Vind ik ook wel netjes :Y
pi_194635837
quote:

SPOILER
Ik ben een beetje allergisch voor mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen. Ja, je kan een keer de mist in gaan. Ja, je kan een keer te moe/depressief/anders zijn om iets niet voor elkaar te hebben. We zijn allemaal mensen en feilbaar. Maar ga daar dan niet een ander de schuld van geven :X Zeg dan ook gewoon dat het je eigen fout was. Wat niet per se altijd 'eigen schuld' betekent, want onvoorziene omstandigheden etc. En iedereen maakt fouten.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 18:16:13 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194636140
@Isabeau je hebt toch wel Dasty in huis?
pi_194636150
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:16 schreef derLudolf het volgende:
@:Isabeau je hebt toch wel Dasty in huis?
Nope
pi_194636210
Ik had laatst 2x halve liter zonnebloemolie over de vloer. Is ook zo zo.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 18:21:05 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194636231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nope
Is het al schoon? Dasty is echt geniaal _O_ Alleen kut dat de Wibra in Emmen midden in het winkelcentrum zit.
pi_194636252
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:21 schreef derLudolf het volgende:

Is het al schoon? Dasty is echt geniaal _O_ Alleen kut dat de Wibra in Emmen midden in het winkelcentrum zit.
Als het niet lukt met wat ik hier heb dan ga ik wel even langs de Wibra :Y
pi_194636263
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb het laatst een keer bij Bol besteld, maar daar is het zo duur.....
Maarja hier ook geen Wibra in de buurt.
pi_194636349
quote:

[..]

SPOILER
Dit herken ik zó van mijn studenten. En maar klagen en zuigen en nergens verantwoordelijkheid voor nemen maar als je 3 minuten te laat bent met de cijfers online zetten, dan krijg je de wind van voren. En mailen kunnen ze inderdaad ook niet. Het wordt ieder jaar erger. Gelukkig scheidt het kaf onderweg wel van het koren en tegen de tijd dat je ze als stagiaire krijgt in hun master dan zijn de meesten gelukkig heel leuk opgedroogd.
pi_194636610
Dit klinkt een beetje als mod zijn op NWS. :7

Veel zuigen, zeiken en eisen maar niks terug krijgen en steigeren als je op eigen verantwoordelijkheid, normaal doen en respectvol zijn wordt aangesproken.
pi_194636665
Wat een rare dag hier en daar voor sommige mensen.
Drie liter frituur over de vloer lijkt mij het aller-allerergste.

Gelukkig hadden wij op afstand een leuke middag op het terras met bijpraten.
Eigenaar verzocht vriendelijk - ook tussendoor - om afstand te houden, want bij inspectie was men streng. En dat deden wij met 14 mensen.

Fijn ClubSoda dat jonge mensen alsnog leuk opdrogen.😉
Onderweg hier en daar kom ik zo veel leuke jonge deskundige mensen tegen.
De klaag- zeur- en zuigfasen heb ik dan over het algemeen gemist.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 19:06:08 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194636780
SPOILER
pi_194636810
@borisz ook gefeliciteerd natuurlijk!

En ik zag een mooi huis aan het begin van dit topic, gaaf @Jagar!
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 19:08:54 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194636811
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dit herken ik zó van mijn studenten.
Mijn pa doet het lesrooster op z'n school. Regelmatig bellen ouders "ja ons kind is de eerste twee uur vrij, laatste drie uur, nu moeten ze voor 2 uurtjes les maar school komen.

Standaard reactie: ze mogen ook de hele dag in de kantine zitten :P
pi_194636818
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:06 schreef derLudolf het volgende:
SPOILER
Want die andere mensen die je kent hebben gebruikt gemaakt van dezelfde aannemer? Ik zou het eigenlijk eerst even afwachten, of ze moeten erom vragen. Anders gaat zo'n aannemer misschien alleen nog maar heftiger in verzet.
pi_194636827
Wij wilde Ethiopisch afhalen, maar toen zat er een werknemer voor de deur omdat er een leiding gesprongen was ofzo en ze dus gesloten waren. Beetje irritant, vooral omdat het al de tweede keer is bij die zaak. Daar gaan we maar niet meer naartoe.

Werd Indiaas, was ook erg lekker. :9
pi_194636846
quote:

[..]

Erkenning O+

Oh Isa, dat klinkt verschrikkelijk :o

Ik heb mijn zinnen verzet. Ik heb twee keukenkastjes opnieuw ingedeeld. Ik heb heel veel in hersluitbare weckpotten gedaan. Als er dan weer een muizeninvasie komt, hebben ze pech.
Daarna in de tuin bezig geweest. Tijdens de hittegolf zijn mijn tomatenplanten ontploft. Ik heb 14 planten en ik ben deze week zo'n 3,5 uur bezig geweest om ze te snoeien en op te binden. Ik heb een aantekening gemaakt voor volgend jaar, dit is lichtelijk zonde van de tijd.
Spoilers!
pi_194636923
Jeetje LS! Mijn tomaten zijn een stille dood gestorven, maar de courgette gaat als een malle en neemt alles over *)

En echt hè, ik leef al 9 jaar in de veronderstelling dat we een recirculatie-afzuigkap hebben. En in al die tijd heb ik nooit de koolstoffilters vervangen, want ik wist niet welke ik moest hebben en gedoe, dus inmiddels vermijd ik dat hele ding al tijden. Net ging ik tóch maar even de roosters in de vaatwasser pleuren (dat deed de schoonmaakster vroeger altijd tijd), kijk in de kap, is het gewoon een afzuigkap met luchtafvoer naar buiten :') :') :') :') Steek ik voor niks al die jaren mijn hoofd in het zand :') Ik heb nota bene ooit nog aan de vorige bewoner gevraagd of zij het typenummer van de filters wist, maar ze had geen idee :')
pi_194636929
quote:

[..]

Dit herken ik zó van mijn studenten. En maar klagen en zuigen en nergens verantwoordelijkheid voor nemen maar als je 3 minuten te laat bent met de cijfers online zetten, dan krijg je de wind van voren. En mailen kunnen ze inderdaad ook niet. Het wordt ieder jaar erger. Gelukkig scheidt het kaf onderweg wel van het koren en tegen de tijd dat je ze als stagiaire krijgt in hun master dan zijn de meesten gelukkig heel leuk opgedroogd.
Volgens mij is dat echt de leeftijd. Tot pakweg je 20e draait de wereld om jou, daarna wordt dat steeds minder.

@derLudolf
SPOILER
Spoilers!
pi_194636958
Er ging op de uni trouwens een wereld voor me open toen ik er achter kwam dat ik ook de colleges voor avondstudenten mocht volgen. Dat maakte mijn leven enorm veel makkelijker.
Spoilers!
pi_194636974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:21 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje LS! Mijn tomaten zijn een stille dood gestorven, maar de courgette gaat als een malle en neemt alles over *)

En echt hè, ik leef al 9 jaar in de veronderstelling dat we een recirculatie-afzuigkap hebben. En in al die tijd heb ik nooit de koolstoffilters vervangen, want ik wist niet welke ik moest hebben en gedoe, dus inmiddels vermijd ik dat hele ding al tijden. Net ging ik tóch maar even de roosters in de vaatwasser pleuren (dat deed de schoonmaakster vroeger altijd tijd), kijk in de kap, is het gewoon een afzuigkap met luchtafvoer naar buiten :') :') :') :') Steek ik voor niks al die jaren mijn hoofd in het zand :') Ik heb nota bene ooit nog aan de vorige bewoner gevraagd of zij het typenummer van de filters wist, maar ze had geen idee :')
Ik durfde net niet te kijken bij de courgette. Het zijn er zo veel ;(

Lol om je afzuigkap _O- En succes met de huisfoto's.
Spoilers!
pi_194636978
Ik vond het tijdens mijn studie juist altijd zo vreemd dat juist de studenten die (in mijn ogen) wat asociaal en lui waren, op een of andere manier wel het beste met de docenten leken op te schieten en overal gewoon mee weg kwamen.
pi_194636984
Mijn 2 tomatenplanten doen het prima. Iedere paar dagen komen er een paar rijpe tomaatjes af. En ze zijn lekker, vraag maar aan @Isabeau
pi_194636991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:26 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het tijdens mijn studie juist altijd zo vreemd dat juist de studenten die (in mijn ogen) wat asociaal en lui waren, op een of andere manier wel het beste met de docenten leken op te schieten en overal gewoon mee weg kwamen.
Je komt in onze maatschappij best ver met een vlotte babbel en wat charme.
pi_194637011
quote:
+1!
pi_194637020
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tenzij je geen diploma hebt, dan kom je nergens *O*
pi_194637029
quote:
Dat zeker. Zit je dan met je goede gedrag. :')
pi_194637379
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:30 schreef Lonaa het volgende:

Zelfs dan. Zonder diploma kan je nog best een goede verkoper zijn of politicus. Vlotte babbel.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 20:06:38 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194637419
@Myreala @Lucky_Strike
Even wat antwoorden door elkaar, anders wordt het mobiel zo'n gekut met spoilers en quotes ;)

SPOILER
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 20:07:16 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194637425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zelfs dan. Zonder diploma kan je nog best een goede verkoper zijn of politicus. Vlotte babbel.
Of aannemer/projectontwikkelaar
pi_194637600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Plattegronden:
SPOILER
Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi huisje, JT *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194637696
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:06 schreef derLudolf het volgende:
@:Myreala @:Lucky_Strike
Even wat antwoorden door elkaar, anders wordt het mobiel zo'n gekut met spoilers en quotes ;)

SPOILER
Die van de rechtsbijstand hebben mij wel goed geholpen met mijn arbeidsconflict tijdens mijn zwangerschap. Dat zijn vaak een aantal goede advocaten die leerlingen opleiden. Maar wel altijd er bij zijn. Hebben mij in ieder geval goed geholpen.
pi_194637731
quote:

[..]

SPOILER
Jeetje, wat een kleuters bij jou zeg. Ongeloofelijk!

Ik moet zeggen dat de emails die ik krijg van studenten juist erg netjes zijn. Hoogachtend, of beste prof/dr. .

Of juist allen beste zonder enige andere vorm van aanhef, dat vind ik al vreemd maar schijnt erg Vlaams te zijn...
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 20:42:04 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194637760
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Of juist allen beste zonder enige andere vorm van aanhef, dat vind ik al vreemd maar schijnt erg Vlaams te zijn...
Wat staat er dan?
Alleen "Beste" of "beste Trut" of juist "beste Jagär"?
pi_194637784
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat staat er dan?
Alleen "Beste" of "beste Trut" of juist "beste Jagär"?
Nee, alleen Beste.

"Beste,

Graag wil ik ...

Vriendelijke groet,

xx
pi_194637786
Lastig van je broertje. Ik zou het denk ik wel delen, maar ik vind het ook wel moeilijk om nee te zeggen....
pi_194637790
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, alleen Beste.

"Beste,

Graag wil ik ...

Vriendelijke groet,

xx
Ik zie dit ook wel eens in mails enzo. Maar het is zo...onpersoonlijk ofzo? Dan denk ik 'JE WEET TOCH HOE IK HEET MAN'

:')
pi_194637798
Oh, voor de volledigheid nog even: Wat een kutzooi Ludolf en wat een mooi huis Jagar.

Ik denk deze dingen altijd wel als ik ze lees, maar ik posts ze dan niet. Dus.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 20:48:27 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194637837
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, alleen Beste.

"Beste,

Graag wil ik ...

Vriendelijke groet,

xx
Oh, dat doe ik ook wel eens naar een info@ adres. Of LS :P
pi_194637839
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zie dit ook wel eens in mails enzo. Maar het is zo...onpersoonlijk ofzo? Dan denk ik 'JE WEET TOCH HOE IK HEET MAN'

Ja, inderdaad. Ik heb 2 e-mailadressen op het werk, 1 voornaam.achternaam en 1 voor een commissie. Als je naar die 2e mailt weet je natuurlijk niet noodzakelijk hoe ik heet. Dan beste mijnheer/mevrouw, oid. Als je naar de 1e mailt weet je per definitie hoe ik heet en kun je of beste mevrouw trut of beste jagär zeggen....
pi_194637843
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:45 schreef Lonaa het volgende:
Oh, voor de volledigheid nog even: Wat een kutzooi Ludolf en wat een mooi huis Jagar.

Dat laatste doe ik altijd inderdaad. En dan voelt het zo nutteloos om alsnog te posten...

O+
pi_194637863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik altijd inderdaad. En dan voelt het zo nutteloos om alsnog te posten...

O+
Ja. En dat is dan helemaal niet omdat je het niet boeiend vindt of het anderzijds niet kan schelen. Ik vergeet het gewoon, ofzo? Ik vind mezelf ook altijd weinig attent. Dat vind ik wel matig aan mezelf, eigenlijk.
pi_194637896
Ik heb dat ook hoor. Ik post sowieso liever alleen als ik het bij korte zinnen kan houden. Ik word te vaak gestoord in een langere post en dan vergeet ik het weer en is het hier alweer een topic verder en komt het er niet meer van :')
pi_194637901
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:53 schreef Aure het volgende:
Ik heb dat ook hoor. Ik post sowieso liever alleen als ik het bij korte zinnen kan houden. Ik word te vaak gestoord in een langere post en dan vergeet ik het weer en is het hier alweer een topic verder en komt het er niet meer van :')
Ik post vaak alleen als ik op een laptop zit, omdat ik te lui ben om verhalen te typen op m'n telefoon. Dan lees ik wel, en reageer ik mentaal. :')
  woensdag 19 augustus 2020 @ 20:54:01 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_194637908
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Duitsers kunnen er ook iets van.
Wünsche dir etwas. JA wat dan?
pi_194637919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:53 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik post vaak alleen als ik op een laptop zit, omdat ik te lui ben om verhalen te typen op m'n telefoon. Dan lees ik wel, en reageer ik mentaal. :')
Tablet doe ik ook nog wel, maar telefoon is echt een ramp
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 20:56:08 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194637944
quote:

Daar hoef je je naar mij niet schuldig naar voelen :P

Dat heb ik altijd met Candaasje, die is altijd zo lang van stof en dan reageer ik soms met een zin :D
pi_194638001
Een :* voor jarige @borisz tijdens het veel te laat op de avond kaaspannenkoeken bakken! :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_194638016
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:53 schreef Jagärtrut het volgende:

:D dit! Op de telefoon reageer ik zelden. Maar ik vond het idd een prachtig huis met geweldige mogelijkheden voor de tuin O+ Ziet er ook lekker ruim uit. Twee badkamers O+
pi_194638046
Ik fok alleen maar op mijn telefoon :@
pi_194638054
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:58 schreef minilot het volgende:
Een :* voor jarige @:Borisz tijdens het veel te laat op de avond kaaspannenkoeken bakken! :W
:9
pi_194638069
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:01 schreef Anthraxx het volgende:
Mooi huis :).

Dit doorbreekt wel mijn illusie dat alles in België schots en scheef gebouwd is en een ratjetoe is aan stijlen en verval :P
Exact dit, ik dacht: is dit België?!

Jagar, van harte ermee joh! :) Wat een ruimte!
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 augustus 2020 @ 21:09:28 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194638262
Mooi huis idd. Beetje getinte ramen.
pi_194638419
Mijn eerste gedacht was ook: 'jeetje, je ziet helemaal niet dat het een Belgisch huis is' :+
pi_194638433
Ons nieuwe huis heeft ook twee badkamers *O* Was ook een uitdrukkelijke wens.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:16:27 #169
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194638435
quote:

[..]

quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwoah dat lukte mij tot mn 41e prima :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194638465
quote:

Story of my fokpostlife.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 augustus 2020 @ 21:23:12 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194638606
Ik reageer ook niet op alles wat ik lees :+. Wat Lonaa zegt dus.

Inmiddels een pan hete kip op het vuur :9. Daar trakteer ik morgen op :P. 'Iedereen' doet taart. Dus zorg ik voor wat anders :+. Vorig jaar saucijzenbroodjes. Jaar ervoor Hotdogs (en dan wel goede kwaliteit worst ;). )
pi_194638613
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:06 schreef derLudolf het volgende:
@:Myreala @:Lucky_Strike

SPOILER
Als iedereen al een brief wil sturen zou ik de mijne gewoon delen.
En het is niet wil het eerst komt, wie het eerst maalt. Een curator zal alles op een hoop gooien (ex Belastingdienst enzo).

Zodra wij een huis gingen kopen, namen we een rechtsbijstandsverzekering, juist vanwege de verbouwing. We werden ook lid van Vereniging Eigen Huis.
Spoilers!
pi_194638645
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:23 schreef borisz het volgende:
Ik reageer ook niet op alles wat ik lees :+. Wat Lonaa zegt dus.

Inmiddels een pan hete kip op het vuur :9. Daar trakteer ik morgen op :P. 'Iedereen' doet taart. Dus zorg ik voor wat anders :+. Vorig jaar saucijzenbroodjes. Jaar ervoor Hotdogs (en dan wel goede kwaliteit worst ;). )
Lekker :9

Ik vind Beste ook een rare aanhef. Alsof er een template gebruikt is waarin men de naam is vergeten te zetten. Ik schrijf Beste meneer, mevrouw of Beste medewerker.
Spoilers!
pi_194638918
Ik doe vaak Beste meneer/mevrouw. Maar het komt eigenlijk niet zo vaak voor dat ik een mail schrijf aan iemand waarvan ik niet weet hoe die heet.

Ik kwam er wel een halfjaar te laat achter dat m'n stagebegeleider met z'n voornaam aangesproken wilde worden en niet met meneer Achternaam. :')
pi_194639453
@Uhmmpie (schrijf ik dat goed?) Hoe was je courgetteburger?
Spoilers!
pi_194639951
Hahaha...tot mijn stomme verbazing kom ik 7 naamgenoten tegen, waaronder een meneer en een paar donkere mensen.
Op facebook. Voornaam kan ik mij voorstellen, achternaam is in Nederland niet gebruikelijk, hooguit nog geen vierhonderd mensen, in 2007.

Komen jullie wel eens naamgenoten tegen?
pi_194640112
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:43 schreef AnneX het volgende:
Hahaha...tot mijn stomme verbazing kom ik 7 naamgenoten tegen, waaronder een meneer en een paar donkere mensen.
Op facebook. Voornaam kan ik mij voorstellen, achternaam is in Nederland niet gebruikelijk, hooguit nog geen vierhonderd mensen, in 2007.

Ik zeker niet :D
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:54:58 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194640131
Ik ken er 3. En allemaal heel directe familie :P

Waarvan 1 in Wisconsin, USA
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:55:28 #179
370431 drakin
vurig typje
pi_194640136
quote:

nope, te zeldzaam
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_194640177
quote:

Ik ook nooit. Achternaamgenoten al zeer zelden: ik ken praktisch iedereen met mijn achternaam, want buiten m'n directe familie (tantes, nichtjes) zijn er amper mensen die zo heten. M'n tantes hebben de naam natuurlijk ook nog eens niet doorgegeven, dus alleen ik en m'n broertje en de dochters van m'n oom hebben deze naam. Dan nog de kinderen van de broer van m'n opa, maar die waren ziekelijk, hebben geen kinderen gekregen en zijn inmiddels dood. Misschien hier of daar nog een verre achterneef of -nicht, maar dat is het wel _O-
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:07:55 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194640271
Mijn achternaam stamt simpel lineair af van 1 Duitser.
pi_194640323
Na mijn is mijn achternaam uitgestorven. Gek idee. Postuum sneu voor oma want ze was enorm trots op de naam van haar man.
Spoilers!
pi_194640457
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Na mijn is mijn achternaam uitgestorven. Gek idee. Postuum sneu voor oma want ze was enorm trots op de naam van haar man.
Mijn neef is de laatste mannelijke nazaat van de lijn van mijn grootouders, maar de achternaam (met deze schrijfwijze) komt vaker voor. Veel kinderrijke gezinnen. Zag net op fb dat een nichtje vandaag een wijnproeverij had op het weingut waar we min of meer bijhoren
pi_194640533
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik dacht aan 4-jarigen :X
En dit is de generatie die het stokje over gaat nemen ;(

Ik ken ze, die kleuters. Het maakt mij huiverig om nog stagiaires aan te nemen, na twee stages waarin ik veel tijd erin stak, hen opties genoeg bood om gemiste uren in te halen en beloond werd met stagiaires die gewoon niet meer kwamen opdagen. Maar of ik wel even de eindbeoordeling in wilde vullen :')

Wilde ik uiteraard wel O-) School was allang op de hoogte van de ‘voortgang’ en steunde me 100%.
Ja dat is toch geen instelling? Ik kan me niet heugen dat ik er zo met de pet naar gooide. Of althans: misschien wel in de laatste jaren van het middelbaar (ik had een motivatie van -300% :') ) maar ik was anderen nooit tot last verder.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben een beetje allergisch voor mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen. Ja, je kan een keer de mist in gaan. Ja, je kan een keer te moe/depressief/anders zijn om iets niet voor elkaar te hebben. We zijn allemaal mensen en feilbaar. Maar ga daar dan niet een ander de schuld van geven :X Zeg dan ook gewoon dat het je eigen fout was. Wat niet per se altijd 'eigen schuld' betekent, want onvoorziene omstandigheden etc. En iedereen maakt fouten.
Nouja dat dus. Volgens mij maak je ook gewoon veel meer kans op die vrijstelling als je al gelijk je fout toegeeft.

quote:

[..]

Er is dus nog hoop :P
Elk jaar wordt wel beter hoor. En het is ook eigenlijk heel mijn probleem verder niet. Inmiddels kennen ze me wel een beetje dus ik voel me ook al minder ongewild medeplichtig dan vorig jaar.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:48 schreef Lonaa het volgende:
Dit klinkt een beetje als mod zijn op NWS. :7

Veel zuigen, zeiken en eisen maar niks terug krijgen en steigeren als je op eigen verantwoordelijkheid, normaal doen en respectvol zijn wordt aangesproken.
Nieuwe lichting NWS-posters in de maak dus! Sterkte alvast!

quote:
Oh nee dat is hier dan weer niet het geval. Misschien niet per se de mensen met de hoogste punten, (die hebben doorgaans weinig tijd voor meer contact met proffen, er zijn er maar een paar die alles in 1x halen én in de Ark staan om te helpen) maar disrespect naar professoren wordt hier echtniet gewaardeerd. En luiheid ook niet, het zijn hier wel een stelletje strebers. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jeetje, wat een kleuters bij jou zeg. Ongeloofelijk!

Ik moet zeggen dat de emails die ik krijg van studenten juist erg netjes zijn. Hoogachtend, of beste prof/dr. .

Het wordt langzaamaan dus beter. Maar het was (en is dus soms nog) gewoon ronduit gênant.
pi_194640551
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar hoef je je naar mij niet schuldig naar voelen :P

Dat heb ik altijd met Candaasje, die is altijd zo lang van stof en dan reageer ik soms met een zin :D
Sorry :@ :P

quote:

Nu zelden, vroegah wel vaker, hoewel dan niet echt tussen leeftijdsgenootjes. De moeder van mijn beste vriendin was een naamgenote, en mijn juf in groep 6,7 en 8. Wij spraken op de basisschool de leraren bij hun voornaam aan (haha, wel mooi in de context over respect, maar dat was er wel hoor ;) ), dus ik werd Kleine Marjolein de de juf Grote Marjolein :') Nu was ze ook wel langer dan 1.80 m en ik nog een ukkie.

En mijn achternaam is echt zo onorigineel als de pest. Dat is soms nog wel lastig met accounts/ e-mailadressen aanmaken.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 00:10:13 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194640757
Hmpf.. te koud zonder dekbed, te warm met }:|
pi_194640846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:10 schreef Barreltje het volgende:
Hmpf.. te koud zonder dekbed, te warm met }:|
Warme pyama aan?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_194641731
Als ik op meertens kijk komt mijn voornaam 7 keer voor in Nederland :')
pi_194641900
quote:

Mijn voornaam was de Sophie of Emma van de jaren '70 en mijn achternaam verre van zeldzaam, dus er zijn velen met mijn naam.

Als ik op een sollicitatiebrief bij hobby's 'hardlopen' in vul dan ontstaat er in ieder geval veel waardering 8-) Er is iemand met mijn naam die in heel veel uitslagen van marathons staat. Staat verder niet bij waar ze woont of zo.
pi_194641918
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 07:09 schreef Aure het volgende:
20.375 stuks als voornaam (hah! dat is veel meer dan emma of sophie), 2795 doopnaam en zelfs 75 jongens met mijn naam als doopnaam. Dat had ik dan weer niet gekozen.

Anna overigens 136.260 :o (ik keek even naar een paar in mijn ogen populaire namen). Er zijn ook 29.955 Linda's en 23.062 Karin's.
pi_194641921
Mijn achternaam is vrij zeldzaam en allemaal familie. Van mijn voornaam zijn er wel een aantal. :7
pi_194641927
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:04 schreef Lonaa het volgende:
Mijn achternaam is vrij zeldzaam en allemaal familie. Van mijn voornaam zijn er wel een aantal. :7
8.965

Stond nog open 8-)
pi_194641929
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

20.375 stuks als voornaam (hah! dat is veel meer dan emma of sophie), 2795 doopnaam en zelfs 75 jongens met mijn naam als doopnaam. Dat had ik dan weer niet gekozen.

Anna overigens 136.260 :o (ik keek even naar een paar in mijn ogen populaire namen). Er zijn ook 29.955 Linda's en 23.062 Karin's.
Er zijn veel meer Karens. }:|
pi_194641930
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:04 schreef Lonaa het volgende:

Er zijn veel meer Karens. }:|
4.147 arme zielen.
pi_194641931
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

8.965

Stond nog open 8-)
Dank, ik wilde m net openen. :7

Toch wel veel. :o

Jouw naam komt 2x zoveel voor, maar ik ken maar 1 iemand met mijn naam en echt 253232 mensen met jouw naam.
pi_194641947
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:05 schreef Lonaa het volgende:

Dank, ik wilde m net openen. :7

Toch wel veel. :o

Jouw naam komt 2x zoveel voor, maar ik ken maar 1 iemand met mijn naam en echt 253232 mensen met jouw naam.
Ik ken twee mensen met jouw naam :7

Ik ga een korte broek aan doen, want lange broek staat me tegen. Ik moet zo alleen wel fietsen en het gaat hoogstwaarschijnlijk regenen. Maar dit is H'veen, dus dat gaat dan weer niet door.
pi_194641954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken twee mensen met jouw naam :7

Ik ga een korte broek aan doen, want lange broek staat me tegen. Ik moet zo alleen wel fietsen en het gaat hoogstwaarschijnlijk regenen. Maar dit is H'veen, dus dat gaat dan weer niet door.
Buienradar zegt dat het niet echt gaat regenen.

Ik wil best wat dingen doen vandaag, maar k heb nog niet echt een plan. Dat voelt wat chaotisch.
pi_194641956
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:uhmmpie (schrijf ik dat goed?) Hoe was je courgetteburger?
Hm. Nog niet gelukt om genoeg de tijd te nemen voor het koken.
Groot deel vandeweek niet thuis gegeten of pas heel laat thuis waardoor “even snel kip met wat groenten” vooral op het bord verscheen.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:12:43 #199
3878 Vork
Manisch creatief
pi_194641969
Ik ken veel teveel mensen met mijn voornaam. M'n achternaam komt daarentegen veel minder vaak voor en met de exacte combinatie ben ik voor zover ik kan zien nog altijd de enige. Gezien de huidige populariteit van mijn voornaam zal ik ook nog wel de enige blijven.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:14:15 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194641976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe vaak Beste meneer/mevrouw. Maar het komt eigenlijk niet zo vaak voor dat ik een mail schrijf aan iemand waarvan ik niet weet hoe die heet.

Ik kwam er wel een halfjaar te laat achter dat m'n stagebegeleider met z'n voornaam aangesproken wilde worden en niet met meneer Achternaam. :')
Een leraar in Wageningen zei gewoon tegen mensen die hem bij achternaam aanspraken "ik het Kees" :D

Maar ja, die was ook regelmatig op een feestje te vinden :D
pi_194641987
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi, dan hoef ik het zelf niet meer op te zoeken :+
pi_194641990
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:12 schreef Vork het volgende:
Ik ken veel teveel mensen met mijn voornaam. M'n achternaam komt daarentegen veel minder vaak voor en met de exacte combinatie ben ik voor zover ik kan zien nog altijd de enige. Gezien de huidige populariteit van mijn voornaam zal ik ook nog wel de enige blijven.
Ik geloof ook dat ik de meeste mensen ken die jouw naam hebben :7 Jross denkt inmiddels dat de helft van alle Nederlandse mannen zo heet (ken ook nog wat varianten die er bijna op lijken).
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:17:42 #203
13783 Anthraxx
pi_194641995
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 07:09 schreef Aure het volgende:
Marijn komt 5512 keer (0.0750%) als man voor en 1494 x als vrouw (0.0201%). Goed gekozen dus 8-).

Mijn naam (Robin) komt 22841 keer (0.3106%) als man voor en 6591 keer (0.0888%) als vrouw.
pi_194641997
36 mensen met mijn voornaam, ik ben ze nog niet tegengekomen.
pi_194642000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Marijn komt 5512 keer (0.0750%) als man voor en 1494 x als vrouw (0.0201%). Goed gekozen dus 8-).

Mijn naam (Robin) komt 22841 keer (0.3106%) als man voor en 6591 keer (0.0888%) als vrouw.
Jullie hebben allemaal unisex namen :D Gaaf.
pi_194642009
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:18 schreef Lonaa het volgende:

Dan was Anne beter geweest :7
pi_194642013
Mogguh :O

Zo hypotheekboer. Ben benieuwd :P

Zeg, ligt het aan mij of heb ik golfer al een paar dagen niet gezien hier in de SC?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194642015
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh ja, shit. Ik dacht hele even in mijn enthousiasme dat ze Anne heette. :@
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:22:56 #209
3878 Vork
Manisch creatief
pi_194642020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:16 schreef Isabeau het volgende:

Ik geloof ook dat ik de meeste mensen ken die jouw naam hebben :7 Jross denkt inmiddels dat de helft van alle Nederlandse mannen zo heet (ken ook nog wat varianten die er bijna op lijken).
Zeker van een bepaalde generatie, maar nieuwe kinderen krijgen bijna niet meer mijn (exacte) naam.

Ik ben ook vaak niet de enige binnen een groep. Mede daardoor word ik vaak met m'n achternaam aangesproken (wat met een beetje fantasie ook voor een voornaam kan worden aangezien).
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:23:15 #210
13783 Anthraxx
pi_194642026
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Anna komt als naam voor een man 30x voor :P. Ik dacht overigens altijd dat Anna inderdaad ook een jongensnaam was, maar wellicht niet in Nederland.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:23:37 #211
13783 Anthraxx
pi_194642029
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Progressief 8-)
pi_194642034
-gaap- goedemorgen
pi_194642041
Ik moet straks boodschappen doen voor oa het avondeten. Maar wat ga k eten?

Wat eten jullie?
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:25:19 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642042
257 keer komt mijn naam nog voor :D
pi_194642044
Ik ben wel echt blij met mijn naam. Lijkt me nog best lastig om een kind een naam te geven. Ik zou geen te populaire naam willen geven, als het in de top 10 staat, valt het wel af. Maar dat er maar zo weinig van mijn naam zijn, is soms ook wel lastig. Je hebt mij zo gevonden. En dat is met mijn werk bijvoorbeeld soms best lastig.

Ik reageer op mensen met alleen mijn voornaam eronder extern, maar toch krijg ik regelmatig LinkedIn uitnodigingen of soms zelfs boze berichten. :')
  donderdag 20 augustus 2020 @ 08:26:18 #216
13783 Anthraxx
pi_194642047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:25 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel echt blij met mijn naam. Lijkt me nog best lastig om een kind een naam te geven. Ik zou geen te populaire naam willen geven, als het in de top 10 staat, valt het wel af. Maar dat er maar zo weinig van mijn naam zijn, is soms ook wel lastig. Je hebt mij zo gevonden. En dat is met mijn werk bijvoorbeeld soms best lastig.

Ik reageer op mensen met alleen mijn voornaam eronder extern, maar toch krijg ik regelmatig LinkedIn uitnodigingen of soms zelfs boze berichten. :')
Het is juist makkelijker nu je elk jaar de top zoveel kan inzien :P
pi_194642051
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:25 schreef Lonaa het volgende:

Wat eten jullie?
Ik eet de restjes curry van gisteren. Die overigens erg lekker waren, al was mijn zelfgemaakte tikka paneer de vorige keer nog lekkerder. Dus die moet ik maar weer op het boodschappenlijstje zetten. :9
pi_194642052
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:25 schreef Lonaa het volgende:

Wat eten jullie?
Ontdooide bami en opgewarmde zakjessateh. Heel CUL.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:28:07 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642062
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik dacht de vrouwelijke versie vaak met dubbele B werd geschreven.

Net als bij een andere naam waar ik zo niet op kom, manlijke versie "e" op het eind, vrouwelijk "ee"
pi_194642063
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:21 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O

Zo hypotheekboer. Ben benieuwd :P

Zeg, ligt het aan mij of heb ik golfer al een paar dagen niet gezien hier in de SC?
Ja, klopt. Snap het ook nog wel een beetje.
pi_194642065
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Net als bij een andere naam waar ik zo niet op kom, manlijke versie "e" op het eind, vrouwelijk "ee"
Renee.
pi_194642069
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rene.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:29:24 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Renee.
Ja, ik kwam er direct na het posten op ja :')
pi_194642082
quote:

Oh,. ik krijg héél vaak emails voor mensen met mijn naam :') Op een gegeven moment was dat heel verwarrend, want ik studeerde aan de RUG en kreeg emails over de KEI-week (de introductieweek van de uni) en dat ik een groepje ging begeleiden. Eh, whut? Waar heb ik me voor opgegeven?? Dat idee :')
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:30:42 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642083
Maar volgens mij kijkt de meerderheid hier ook "raar" naar Anne als mannennaam? Is hier best gewoon.
pi_194642086
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Maar volgens mij kijkt de meerderheid hier ook "raar" naar Anne als mannennaam? Is hier best gewoon.
Ja, is ook heel normaal :Y Ik ken er 2. Mannen.
pi_194642088
quote:
Hier schrijven ze het dan met 1 n, en wordt de A als een AO uitgesproken
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:35:27 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier schrijven ze het dan met 1 n, en wordt de A als een AO uitgesproken
Aha, met die uitspraak ken ik ook wel, maar dat schrijf je als Oene.
pi_194642120
Ik zit geloof ik op de landelijke grens waarbij ik weet dat er mannen zijn die Anne heten en dat op zich niet vreemd vind, maar ik ken ze niet en vind het toch eigenlijk een meisjesnaam. :D
pi_194642129
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit geloof ik op de landelijke grens waarbij ik weet dat er mannen zijn die Anne heten en dat op zich niet vreemd vind, maar ik ken ze niet en vind het toch eigenlijk een meisjesnaam. :D
Ik ken alleen maar hele Harige Ane's waardoor het me niet zo vreemd klinkt :P
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:38:12 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642135
Iemand bij me op school heette John-boy 8)7 Die naam komt ook nog 16x voor, had verwacht dat er niet meer gekken zouden zijn die dat hij kind zouden aan doen.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:39:55 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:37 schreef fietsie het volgende:

[..]
hele Harige Ane's
Pun intended?
pi_194642156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Pun intended?
Heh.
pi_194642159
-zet alvast een doosje met laptop- en scherm reinigings doekjes klaar voor diegenen die hier behoefte aan krijgen-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 08:48:31 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194642200
quote:
Een docent uit Fryslan die Anne heette. Maar over het algemeen komt het hier in het westen niet zo veel voor :+.
pi_194642212
Ik zal mijn thuiswerkplek maar eens gaan aanslingeren
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 augustus 2020 @ 08:53:17 #237
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194642239
Uniek.

Nederlandse Voornamenbank
De voornaam 'kreator' is niet gevonden

Zoeken naar voornamen die 'kreator' bevatten
Zoeken naar voornamen die beginnen met 'kreator'
Zoeken naar voornamen die eindigen op 'kreator'

Zoeken naar een naamstam die gelijk is aan 'kreator'
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 augustus 2020 @ 08:53:55 #238
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194642242
Uniek is daarentegen niet uniek.

m NL totaal (2014) %
als eerste naam: < 5 < 0.0001% [populariteit] [% populariteit]
als volgnaam: -- -- [populariteit] [% populariteit]
v
als volgnaam: -- -- [populariteit] [% populariteit]
pi_194642258
5 Mensen met mijn voornaam. En volgens Meertens allemaal uit de gemeente waar ik ben geboren.

Meertens zegt ook dat er geen van de 37 mensen met mijn achternaam in mijn gemeente wonen.
Spoilers!
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 08:57:44 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642275
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
5 Mensen met mijn voornaam. En volgens Meertens allemaal uit de gemeente waar ik ben geboren.

Meertens zegt ook dat er geen van de 37 mensen met mijn achternaam in mijn gemeente wonen.
Mijn opa heette Meerten, als voornaam. Ik ben vandaag al paar keer in verwarring gebracht :P
pi_194642280
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:53 schreef Kreator het volgende:
Uniek.

Nederlandse Voornamenbank
De voornaam 'kreator' is niet gevonden

Zoeken naar voornamen die 'kreator' bevatten
Zoeken naar voornamen die beginnen met 'kreator'
Zoeken naar voornamen die eindigen op 'kreator'

Zoeken naar een naamstam die gelijk is aan 'kreator'
_O-
pi_194642367
Het is al lekker benauwd buiten :%
Kan nu weer opnieuw gaan douchen.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 09:13:17 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194642421
Mijn voornaam had een opleving in de jaren 70.. nu zijn er nog 12379 "barrels" in NL..
Qua achternaam nog 226 en als ik straks getrouwd ben wordt die achternaam groep met 33% uitgebreid :+
pi_194642430
Ik had ooit een collega die Anne heette.
Best wel hoge manager... die was structureel blij als ik opnam als hij belde...
Want ik was ongeveer de enige die hem niet aansprak met mevrouw :)
pi_194642436
Wat grappig om jullie wederwaardigheden te lezen me voor- en achternamen. :D

Vannacht ingelezen en filmpjes bekeken over het stekken van rozemarijn.
Alles in huis gehaald gister qua stekpoeder, zand, potaarde, potjes etc.
Zegt het laatste filmpje pas iets over Voorjaarsscheuten.
Een nuttig bestede nacht met weinig slaap. :Z

Dan vandaag de kwf administratie doen.
Daarover horen jullie mij nog wel een paar weken denk ik zo.
Als ieder jaar.
pi_194642456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:13 schreef Barreltje het volgende:
Mijn voornaam had een opleving in de jaren 70.. nu zijn er nog 12379 "barrels" in NL..
Qua achternaam nog 226 en als ik straks getrouwd ben wordt die achternaam groep met 33% uitgebreid :+
Nou vind ik jouw en Candaasjes / Leinthjeu’s naam de mooiste Nederlandse meisjesnamen. Als...dan...was het lastig kiezen geweest.
pi_194642460
Mensen. Weten jullie nog een klassiek cadeautje voor kerst? Niet te duur, want het is maar voor een grapje. Ik heb al sokken. :D
  donderdag 20 augustus 2020 @ 09:19:17 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194642490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:17 schreef Myraela het volgende:
Mensen. Weten jullie nog een klassiek cadeautje voor kerst? Niet te duur, want het is maar voor een grapje. Ik heb al sokken. :D
Is het zoiets als een lelijke kerst trui?

Wat dacht je van kaarsen? Of badparels/ douche spul. Of drank. Altijd goed .
pi_194642501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:17 schreef Myraela het volgende:
Ondergoed.
Als grapje kreeg mnX een onderbroek in kerst/ winterthema. Had iemand bedacht.
Gister zag ik dat hij die van de stapel had gepakt.😂

Edit: Oh, nee het is niet klassiek. Ik viel over grapje.

Enne...ben je met lijstjes bezig?
Het is nog niet eens september.😳
pi_194642566
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ondergoed.
Als grapje kreeg mnX een onderbroek in kerst/ winterthema. Had iemand bedacht.
Gister zag ik dat hij die van de stapel had gepakt.😂

Edit: Oh, nee het is niet klassiek. Ik viel over grapje.

Enne...ben je met lijstjes bezig?
Het is nog niet eens september.😳
Ik vind ondergoed juist wel een geweldig idee. :D Kijken of ik ook leuk kerstthema kan vinden. Heb deze sokken al in m'n mandje.

Mijn vriend is zaterdag uiteten en het lijkt mij al een poosje tof om gewoon random kerst te vieren. Dus als hij uiteten is wil ik de kerstboom opzetten en dan moet er natuurlijk wel een cadeautje onder liggen. En dan zondag wat slechte films kijken en gourmetten. :D
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 09:26:50 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194642586
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:25 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind ondergoed juist wel een geweldig idee. :D Kijken of ik ook leuk kerstthema kan vinden. Heb deze sokken al in m'n mandje.

[ afbeelding ]

Mijn vriend is zaterdag uiteten en het lijkt mij al een poosje tof om gewoon random kerst te vieren. Dus als hij uiteten is wil ik de kerstboom opzetten en dan moet er natuurlijk wel een cadeautje onder liggen. En dan zondag wat slechte films kijken en gourmetten. :D
Mag ik je raar vinden? _O-

SPOILER
pi_194642597
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:26 schreef derLudolf het volgende:
Mag ik je raar vinden? _O-

SPOILER
Dat mag, uiteraard. :D
pi_194642608
Zo raar is het niet, de eerste tijdschriften over zelf kerstkaarten maken etc, kom ik al de hele week tegen
pi_194642629
quote:

Ik ben inderdaad ook zo gevonden, het helpt ook niet mee dat wij op onze bedrijfspagina hele profielen hebben :P
pi_194642636
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ah ja heerlijk O+ Ik hou hiervan :P
pi_194642730
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, klopt. Snap het ook nog wel een beetje.
Komt dat door die helicopter/mondkapjes 'discussie'?
pi_194642821
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een leuk idee O+
pi_194642836
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:41 schreef Aure het volgende:

[..]

Komt dat door die helicopter/mondkapjes 'discussie'?
Daar kan hij toch wel tegen?
pi_194642908
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, maar ik zou niet weten waarom ie er anders niet meer is, maar ik zou ook nog wat gemist kunnen hebben :P
pi_194643131
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Wat een onwijs leuk idee. O+

Nieuwe game is ook altijd wel typisch kerstkadootje

Zeker als je er kerstsokken bij doet.
pi_194643164
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Bol heeft gewoon nog steeds een categorie kerstkleding zag ik..
misschien een trui erbij? :)
pi_194643169
Zowel mijn voor- als achternaam komen vaak voor.
Ik heb inmiddels twee voor-achternaam genoten ontmoet.

En bij mijn tweede werkgever (10.000 collega’s) is mijn mailadres voornaam.achternaam02 :'(
Mijn volledige naamgenoot-zonder-cijfers stuurt me regelmatig iets door wat voor mij bestemd is :')

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zou je wel denken. Hij kan goed uitdelen, dan moet je ook kunnen ontvangen.
Maar wellicht heb ik iets gemist en is er meer gebeurd. Of heeft hij het gewoon druk, kan ook.
pi_194643172
quote:

[..]

[ afbeelding ]

:D _O_

Foto’s! O+
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 augustus 2020 @ 10:31:36 #264
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194643277
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 09:53 schreef Aure het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, maar ik zou niet weten waarom ie er anders niet meer is, maar ik zou ook nog wat gemist kunnen hebben :P
Ik denk dat het ook kan komen omdat dit topic soms dagenlang een slowchat is van drie of vier mensen die niks te melden hebben maar wel 500x per dag posten. Dan is de behoefte om mee te doen minder.

#zelfreflectie.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 augustus 2020 @ 10:41:48 #265
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194643406
quote:
81s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook kan komen omdat dit topic soms dagenlang een slowchat is van drie of vier mensen die niks te melden hebben maar wel 500x per dag posten. Dan is de behoefte om mee te doen minder.

#zelfreflectie.
Dat is toch niets nieuws.
Het is alleen misschien een ander groepje dat het nu doet.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 augustus 2020 @ 10:45:22 #267
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194643450
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:42 schreef Sarabi het volgende:
Dat is toch niets nieuws.
Het is alleen misschien een ander groepje dat het nu doet.
Het is minder erg als het leuke mensen zijn idd.
pi_194643464
Ach, zodra er wel iemand weer een onderwerp ingooit, gaat het daar ook weer over. Ik heb in andere slowchats waar ik eerder postte nog veel meer het gevoel dat het alleen maar inhoudsloze verveling is. Al jarenlang dezelfde grapjes en memes. Daar ben ik dan ook wel een keer klaar mee.
pi_194643517
quote:
88s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als jij het leuke mensen vindt.

Ik vind het juist nu leuker dan zeg een half jaar/jaar geleden.

Zo gaat dat in een SC, over een tijdje zal het vast weer een ander groepje zijn.
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 augustus 2020 @ 10:59:13 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194643666
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als jij het leuke mensen vindt.

Ik vind het juist nu leuker dan zeg een half jaar/jaar geleden.

Zo gaat dat in een SC, over een tijdje zal het vast weer een ander groepje zijn.
2001 tot 2003 waren topjaren.
pi_194643697
Ik heb in SCs gezeten die écht nergens over gingen. Vind ik hier wel meevallen.

Alleen de grote rellen, die mis ik soms :P :@
pi_194643731
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

Alleen de grote rellen, die mis ik soms :P :@
Nou gooi er iets in :D
pi_194643776
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nou gooi er iets in :D
Nee, ik ben een meeloper :@
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 augustus 2020 @ 11:18:02 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194643886
Mijn voornaam wordt wel steeds populairder. Blijft netjes in de subtop. Niet te populair, maar wel prima. In combo met mijn achternaam ben ik uniek :+. Mijn achternaam komt nog zo'n 30 keer voor in dit land. Vroeger Grunn, maar tegenwoordig door het land. Met clustertjes in Doetichem en Amersfoort, waarbij ik de Doetichemse tak voor het eerst heb gezien op de crematie van oma twee jaar geleden :+.
pi_194643955
quote:
88s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

donderdag 20 augustus 2020 @ 11:57:57 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194644466
quote:
81s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:31 schreef Kreator het volgende:

#zelfreflectie.
Dat! En met bijvoorbeeld uitstrijkjes heb ik niet zoveel.
Verder gewoon andere bezigheden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194644715
Word er gereld?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194644737
Namen en rugnummers jongens }:|
pi_194644750
Iedere keer als ik probeer te rellen krijg ik commentaar dat dat niet mag want blauw.
pi_194644814
Ik hang ergens boven aan de trap rond omdat ik de fotograaf niet in de weg wil lopen :')
  donderdag 20 augustus 2020 @ 12:21:35 #281
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194644856
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hang ergens boven aan de trap rond omdat ik de fotograaf niet in de weg wil lopen :')
Wij gingen op het balkon staan..
pi_194644917
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wij gingen op het balkon staan..
Ja, maar hij maakt ook foto's in de tuin...
pi_194644950
Mijn naam:

Mijn zoons naam:

als eerste naam: 49177 0.6687% [populariteit] [% populariteit]
pi_194644982
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:13 schreef sigme het volgende:
Word er gereld?
Hmm kennelijk bij mij in de buurt vandeweek

Niks van gemerkt... gelukkig kan ik het in de krant lezen.
pi_194645069
Hypotheekaanvraag is in gang gezet. We gaan dit volgens mij nooit redden, maar de adviseur zei dat we ons geen zorgen moesten maken :+ Wel belachelijke rentes op het moment :o 1,74% voor 30 jaar vast :o
pi_194645094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:35 schreef PdeHoog het volgende:
Hypotheekaanvraag is in gang gezet. We gaan dit volgens mij nooit redden, maar de adviseur zei dat we ons geen zorgen moesten maken :+ Wel belachelijke rentes op het moment :o 1,74% voor 30 jaar vast :o
Wow dat is niet vervelend
pi_194645158
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:35 schreef PdeHoog het volgende:
Hoezo denk jij dat je het niet gaat redden?

Wij kregen 1.41%, voor 25 jaar vast...
pi_194645166
Zeg P, gaan jullie dan ook trouwen om alles goed te regelen?
pi_194645210
O het is alweer stukken verder gegaan hier
pi_194645329
Mijn (gekozen door mijn broers en zussen want ik heet eigenlijk anders) -vreselijke- voornaam

https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Trudie

Mijn eigenlijke voornaam: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Trijntje

Ik had echt andersom verwacht _O-
pi_194645340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:44 schreef drakin het volgende:
O het is alweer stukken verder gegaan hier
Kanmeniksschelen :+

Ik sluit maar aan en ga verder met krant lezen, sporten en douche schrobben (de helft :P )
Ik lees altijd wel alles.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 12:54:40 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194645351
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:52 schreef Blues het volgende:
Mijn (gekozen door mijn broers en zussen want ik heet eigenlijk anders) -vreselijke- voornaam

Ja? Ik ken veel in het echt geen Trudie's, wel Trijntjes en Trientjes
pi_194645369
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Misschien door de ie.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Trudy komt meer voor.
pi_194645375
Mijn naam is ook niet heel veel voorkomend (meer). In mijn geboorte jaar maar 21 anderen.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/ilonka

Pff, druk, nu even bijlezen
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 12:58:14 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194645402
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hang ergens boven aan de trap
Dit klinkt alsof GGZ ook bij jou heeft gefaald.
pi_194645411
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik las laatst een geboortekaartje van een tweeling: Sientje en Trijntje
:D

Eigenlijk is het raar dat ik anders heet dan mijn geboortenaam.
Dat is de naam van mijn moeder, ik moest vernoemd worden naar haar.... iedereen bij ons is vernoemd.
Maar zij noemde zichzelf Truus omdat ze Trijntje ook niet leuk vond. Dus ik MOEST vernoemd, maar mocht dan wel anders genoemd wórden :')
Broerszussen mochten kiezen tussen Tineke en Trudie.
Allebei verschrikkelijk ;(
pi_194645420
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit klinkt alsof GGZ ook bij jou heeft gefaald.
*Proest koffie over mn laptop :D

:@
pi_194645427
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:52 schreef Blues het volgende:

Bist do in Frysk famke? :o
pi_194645435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn naam is ook niet heel veel voorkomend (meer). In mijn geboorte jaar maar 21 anderen.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/ilonka

Pff, druk, nu even bijlezen
Je ziet wel van die oplevingen in alle namen, leuk om daar te zoeken :)
pi_194645442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:59 schreef drakin het volgende:

Bist do in Frysk famke? :o
Uteregs.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 13:01:43 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194645464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Misschien door de ie.
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Trudy komt meer voor.
Jup al die spellingen geven en vertekend beeld, daarnaast de mensen die wel zo genoemd worden maar Geertruida heten ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')