abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194629791
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:56:26 #2
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194629797
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Als ik trouwens kom te overlijden geef ik hierbij toestemming aan een willekeurige mod om mijn overlijdensbericht vanuit de 'ik-vorm' te posten in R&P onder mijn account.

Bedankt voor mijn laatste wens.
Ook al onder Krea's account? :o
pi_194629808
quote:
88s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:56 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ook al onder Krea's account? :o
Jonge, ik was nog niet klaar met aanpassen :{w
pi_194629847
Ja, vegatarisch eten is in vele landen nog erg lastig, merk ik.

Even een cross-post, gewoon omdat het kan. 5 oktober krijgen we de sleutels!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:25 schreef lily het volgende:

[..]

Foto’s *O*
Plattegronden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar foto's:

pi_194629872
Wauw jagär wat gaaf O+
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:01:39 #6
13783 Anthraxx
pi_194629877
Mooi huis :).

Dit doorbreekt wel mijn illusie dat alles in België schots en scheef gebouwd is en een ratjetoe is aan stijlen en verval :P
pi_194629887
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hehe, ja, ik heb voor beide kanten wel wat anekdotes _O- dat schiet op.
Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.

Los daarvan is suīcidiliteit gewoon een heel complex probleem waar ook geen pasklare oplossing voor is. En dat daardoor mensen overlijden is afschuwelijk. Maar het is ook niet zo dat daar in alle gevallen een ander voor verantwoordelijk te houden is. Net als dat het niet altijd iemands schuld is als een patiënt overlijdt aan een andere ziekte.
pi_194629905
Prachtig huis! O+
pi_194629913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Tja, en ik ben laatst op vrijdagmiddag om half 6 met een patiënte naar de SEH vertrokken omdat ze me niet kon beloven geen suīcidepoging te gaan doen, en ik heb daar gezeten totdat iemand anders de zorg overnam ook al had ik die avond met vrienden afgesproken. Dus nu hebben we allebei anecdotisch bewijs dat elkaar tegenspreekt. En wat zegt dat nu over die stomme, incompetente mensen in de klotekutGGZ?
Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wilt met je verhaal. Je vind dit dus goed van de GGZ? Ik zie em hier niet in voorkomen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:05:21 #10
13783 Anthraxx
pi_194629926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.

Los daarvan is suīcidiliteit gewoon een heel complex probleem waar ook geen pasklare oplossing voor is. En dat daardoor mensen overlijden is afschuwelijk. Maar het is ook niet zo dat daar in alle gevallen een ander voor verantwoordelijk te houden is. Net als dat het niet altijd iemands schuld is als een patiënt overlijdt aan een andere ziekte.
En dit kan je door trekken naar heel veel organisaties. Maar mensen blijven alleen zich blind staren op de 3 anekdotes die ze ooit gehoord hebben, of wellicht zelf meegemaakt hebben.

Hoe vaak ik wel geen opmerking krijg over het totaal niet functioneren van mijn werkgever en IT infrastructuur, waarbij ik mij dan altijd afvraag wie ze allemaal napraten. Er gaat een heleboel mis. En gek genoeg ook een heleboel gewoon goed, maar dat merk je niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 augustus 2020 @ 11:05:23 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194629927
Mooi huis ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194629929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.
pi_194629941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:52 schreef Clubsoda het volgende: [..] Tja, en ik ben laatst op vrijdagmiddag om half 6 met een patiënte naar de SEH vertrokken omdat ze me niet kon beloven geen suīcidepoging te gaan doen, en ik heb daar gezeten totdat iemand anders de zorg overnam ook al had ik die avond met vrienden afgesproken. Dus nu hebben we allebei anecdotisch bewijs dat elkaar tegenspreekt. En wat zegt dat nu over die stomme, incompetente mensen in de klotekutGGZ?
Ik denk dat je je vooral het niet persoonlijk moet aantrekken.

Ik denk ook dat de meeste mensen die er werken dat doen OMDAT ze graag willen helpen.
Neemt niet weg dat de berg regels er omheen het gewoon heel ingewikkeld maakt. Zeker als je last hebt van meer dan 1 probleem..
Ook voor de mensen die daar inderdaad werken omdat ze heel graag willen helpen is dat lastig lijkt me.

En er zijn dus genoeg mensen die niet geholpen worden ondanks keihard werkende mensen die het liefst iedereen zouden helpen.
Dat moet je je niet aantrekken als persoon... enige wat je dan “moet” denken is dat jij keihard je best doet de wereld beter te maken waar je kunt. En daar mag je best trots op zijn.
Ook al is het voor jou als vanzelfsprekend om zo te doen en hebben andere mensen een mening die gebaseerd is op de uitwassen die je hoort. Want de positieve verhalen.. die hoor je vaak niet.

Sprak hier laatst ook de buuf die ook iets met geestelijke zorg doet. En wat voor effect corona dan op haar werk heeft. Die was op zn best nogal ontstemd dat ze niet meer op huisbezoek mocht omdat je over de telefoon/videobellen nou eenmaal niet kunt concluderen dat het daadwerkelijk goed gaat als ze zeggen dat het goed gaat.

Maar die frustraties die lees je dan nergens natuurlijk.
pi_194629945
Wow wat een huis Jagar O+
pi_194629956
Wauw, wat een mooi huis @Jagärtrut. Kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten. En wat is er al veel af! Vloer, keuken, dan neem ik voor het gemak aan dat de badkamer ook in orde is.

Ach arme jongste met z'n lego
We have far more in common than that which devides us..
pi_194629978
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wilt met je verhaal. Je vind dit dus goed van de GGZ? Ik zie em hier niet in voorkomen.
Ik kan geen oordeel vellen over de situatie want ik ben er niet bij geweest. Verhalen uit de derde hand vind ik niet betrouwbaar om er iets nuttigs over te zeggen.

Waar ik heen wil lijkt me vrij evident: jij hebt het over klotekutGZZ met domme incompetente medewerkers want medewerker x deed niet y waar hij dat wel had moeten doen. Daar tegenover zet ik medewerker z die wél y deed, met de vraag wat dat met je stelling doet.
pi_194629990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.
Ik denk dat het wel klopt wat @Anthraxx zegt, vertellen hoe ontzettend fijn je geholpen ben door je psychotherapie is echt veel minder aantrekkelijke borrelpraat. Er zit een enorme bias in deze verhalen.
pi_194630022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, wat een mooi huis @:Jagärtrut. Kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten. En wat is er al veel af! Vloer, keuken, dan neem ik voor het gemak aan dat de badkamer ook in orde is.

Ach arme jongste met z'n lego
Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.

Bedankt allemaal! O+
pi_194630080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel klopt wat @:Anthraxx zegt, vertellen hoe ontzettend fijn je geholpen ben door je psychotherapie is echt veel minder aantrekkelijke borrelpraat. Er zit een enorme bias in deze verhalen.
Die verhalen ken ik ook wel gelukkig.

Het zijn bijna nooit de medewerkers die voor problemen zorgen. Een enkeling wel maar dat kan net zo goed aan mijn vriendin liggen als aan de medewerker. Of gewoon aan niemand. Ok, die psychiater waar nu zo veel drama om is, is serieus incompetent. Maar dat zou geen probleem hoeven zijn als ze geen monopoliepositie had en dat is niet haar schuld.

Het zijn vrijwel altijd de regels. Dat afdelingen niet samen kunnen werken. Dat instellingen alleen lichte gevallen behandelen en daar van te voren niet eerlijk over zijn. Dat aanvragen kwijtraken tussen alle parttimers die om de haverklap overspannen zijn. Enzovoort.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 11:27:47 ]
Spoilers!
pi_194630086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.

Bedankt allemaal! O+
Goed huis zeg!
Spoilers!
pi_194630104
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Bedankt allemaal! O+
Geweldig huis O+ En twee badkamers! Wat fijn, met een gezin.

Eentje ensuite én een dressing :9~ Dat gaat toch wel jullie slaapkamer worden he?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194630205
Heel tof huis Jagar!
Je bent alleen nog niet écht ingeburgerd hč, je hebt in de living geen spuuglelijke tegelvloer :P

Ik heb hier net buiten Wilrijk ook heel mooie woningen gezien, met enorm veel ruimte eromheen. Mijn vriend wil er niet eens over nadenken, die gruwelt bij 'België '. :D Zoals velen, ik weet het, en het is verre van een perfect land, maar er zitten ook wel een hoop onterechte/ verouderde vooroordelen bij.
pi_194630332
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geweldig huis O+ En twee badkamers! Wat fijn, met een gezin.

Eentje ensuite én een dressing :9~ Dat gaat toch wel jullie slaapkamer worden he?
maar natuurlijk! en ik geloof dat de kinderen, poetstechnisch, zeker nu ze klein zijn, ook vooral onze badkamer gaan gebruiken. Als ze groter worden zal dat veranderen natuurlijk...

Ja, ik kijk ehc uit naar 5 oktober!
pi_194630372
Wat betreft vega(n) eten: Frankrijk is inderdaad dramatisch. Corsica was ook wel een enorme uitdaging; althans, als je niet zelf kookt. Dus op reis in dergelijke landen koken we vrijwel elke dag zelf.

Amerika is denk ik een nog grotere uitdaging in staten zoals Nevada en Utah; toen waren we nog niet eens vegan, maar verse groente vinden was nog best vaak een uitdaging. (In San Francisco was het een eitje. In Canada was het ook niet moeilijk)

Londen en schijnbaar ook Berlijn. zijn dan weer het walhalla. En Tel Aviv trouwens ook. (Ik ben alleen in Londen geweest)
pi_194630753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

En dit kan je door trekken naar heel veel organisaties. Maar mensen blijven alleen zich blind staren op de 3 anekdotes die ze ooit gehoord hebben, of wellicht zelf meegemaakt hebben.

Hoe vaak ik wel geen opmerking krijg over het totaal niet functioneren van mijn werkgever en IT infrastructuur, waarbij ik mij dan altijd afvraag wie ze allemaal napraten. Er gaat een heleboel mis. En gek genoeg ook een heleboel gewoon goed, maar dat merk je niet.
Precies.
Hoe vaak ik niet gehoord heb dat het zkh waar ik werk, bij die en die arts zoooooo slecht en medewerkers onvriendelijk echt een KUT zkh.
Dat is 1 of 2x en als je er in duikt hoe het gegaan is, ligt het ook nog vaak aan de wisselwerking van de communicatie en dat lag ook bij de patient.
pi_194630771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Maar heb je ook wederhoor gedaan bij de psychologen/psychiaters? Bij de instelling?
pi_194630919
Zo, ontbijt zit erin. Karnemelkpannekoeken gebakken in reuzel met spek/kaas/appel, belegd met stroop/jam/boter. Burp.
Vanochtend gesport, dat dan weer wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194631048
Mijn meest recente ervaring met GGZ waren heel positief. Maar ik had veel mazzel dat ik twee hele fijne psychologen trof, die beiden "het beleid" om mijn hulpvraag heen vouwden als het ware ipv mijn hulpvraag verminkten om bij het beleid te passen.

Die laatste trof ik eerder, toen ik ook nog veel minder mondig was en daar werd ik niet door geholpen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194631056
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, vegatarisch eten is in vele landen nog erg lastig, merk ik.

Even een cross-post, gewoon omdat het kan. 5 oktober krijgen we de sleutels!
[..]

Plattegronden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit!!!
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 12:17:27 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194631068
Ik vind reuzel geen plezierige geur hebben eigenlijk. Maar klinkt verder goed
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194631074
Karnemelkpannenkoeken klinkt wel heel lekker :9
pi_194631087
Oh en door opschaling van personeel (en een coll die terug komt van lange ziekte) zitten we allemaal zoveel beter in ons werkvel O+
Het is goed bij te houden, je wordt niet overvraagd, je voelt je geen robot.
Zo fijn *G*

Meer tijd voor patiënten ook.. zowel aan de telefoon als live.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 19-08-2020 12:24:06 ]
pi_194631129
Ok, de opname op een gesloten afdeling voor mijn vriendin gaat definitief niet door vanwege corona. Ze zou eigenlijk vorige week opgenomen worden maar dat ging niet door. Ze stond maandag op de afgesproken tijd voor de deur en toen werd haar via de intercom verteld dat het niet door ging en dat ze nog een week moest wachten.
Spoilers!
pi_194631153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, de opname op een gesloten afdeling voor mijn vriendin gaat definitief niet door vanwege corona. Ze zou eigenlijk vorige week opgenomen worden maar dat ging niet door. Ze stond maandag op de afgesproken tijd voor de deur en toen werd haar via de intercom verteld dat het niet door ging en dat ze nog een week moest wachten.
Dat is wél echt slecht als ze het niet eerder op een andere manier heeft gehoord -O-
pi_194631321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:23 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat is wél echt slecht als ze het niet eerder op een andere manier heeft gehoord -O-
Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.
Dan is zo iemand dus weer 5 dagen volledig in crisis en verdomd ze het om te gaan. Dan herpakt ze zich uiteindelijk toch en dan krijg je dingen als gisteren en vandaag.

We weten allemaal dat ze nooit oud zal worden. Er is gewoon geen echte hulp, alleen verlenging van het leven. Maar de momenten dat het allemaal weer in het honderd loopt zijn zo heftig. Er komt echt een moment dat ze dus wel zelfmoord pleegt. Tot nu toe zijn alle pogingen mislukt maar ooit lukt het wel.
Spoilers!
pi_194631387
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.
Dan is zo iemand dus weer 5 dagen volledig in crisis en verdomd ze het om te gaan. Dan herpakt ze zich uiteindelijk toch en dan krijg je dingen als gisteren en vandaag.

We weten allemaal dat ze nooit oud zal worden. Er is gewoon geen echte hulp, alleen verlenging van het leven. Maar de momenten dat het allemaal weer in het honderd loopt zijn zo heftig. Er komt echt een moment dat ze dus wel zelfmoord pleegt. Tot nu toe zijn alle pogingen mislukt maar ooit lukt het wel.
Wat verdrietig ;(

En een opname 15 minuten van tevoren afmelden...zo ga je niet met mensen om.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 12:41:45 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194631407
Even heel lomp en bot, maar is met de beste psychologiaters en dergelijke het mogelijk er iemand van te maken die redelijk kan meedoen in de maatschappij?

Bedoel ik niet specifiek die vriendin van jou mee Lucky, maar meer in het algemeen.
pi_194631487
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
Even heel lomp en bot, maar is met de beste psychologiaters en dergelijke het mogelijk er iemand van te maken die redelijk kan meedoen in de maatschappij?

Bedoel ik niet specifiek die vriendin van jou mee Lucky, maar meer in het algemeen.
Moet dat?

En als dat niet zou kunnen, moet je iemand dan opgeven?

Ik heb genoeg mensen leren kennen die op hun best bij beschermd wonen terechtkomen, met dagbesteding, niet in staat om naast zichzelf nog voor een huisdier te zorgen. Is dat redelijk meedoen aan de maatschappij? Lijkt me dat dat goed genoeg is, als ze er zelf oké mee zijn. Lijkt me dat je maatstaf niet moet zijn "redelijk meedoen aan de maatschappij" maar kwaliteit van leven.

Het kan handig zijn om een vergelijking te trekken met fysieke kwalen. Iemand die een arm verliest, iemand met een dwarslaesie. Met de beste artsen krijg je die laatste niet meer aan het marathons rennen, maar als je op een punt kunt komen dat diegene z'n leven de moeite waard vindt, daar gaat het toch om?
pi_194631507
quote:

Denk dat dat voor genoeg mensen prima kan werken.

Al zal niet iedereen er vatbaar voor zijn.
pi_194631520
quote:

Meestal wel denk ik. Maar het hangt van heel veel factoren af. En soms gaat het gruwelijk mis. Helaas is mijn vriendin daar de dupe van.
Spoilers!
pi_194631617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet normaal hoe triest voor je vriendin -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Maar heb je ook wederhoor gedaan bij de psychologen/psychiaters? Bij de instelling?
Contact die ik had (psychiater) heeft mij 2x verteld dat hij mij begreep zodra ik namen noemde. Misschien niet professioneel, maar wel eerlijk. Veel fijner een eerlijk iemand dan iemand die z'n collega's in bescherming neemt terwijl diegene er niet achter staat.
pi_194631683
Dat is wel echt heel onbeschoft LS, zo even via de intercom mededelen :{ Allemachtig.

Ik heb zelf heel wisselende ervaring met de zorg (niet psychiatrie, maar meer in het algemeen). De artsen die mijn rug hebben rechtgezet bejubel ik nog steeds, maar de eerstvolgende keer dat ik voortdurend flauwval tijdens het overgeven en tintelingen in mijn gezicht voel, bel ik mijn dierenarts :+

Gelukkig hebben de meeste zorgverleners echt wel het hart op de juiste plaats O+
En de geneeskunde is natuurlijk altijd in beweging; altijd nieuwe inzichten, nieuwe behandelmethodes, etc. Dus dat maakt het ook wel lastiger soms; wat is juist om te doen?

quote:

Verschilt per individu denk ik. En het is ook wel wat Tele6 zegt: wat voor verwachtingen hanteer je daarbij?

Maar toen ik nog af en toe bloed prikte op de psychiatrie-afdeling vond ik het soms erg moeilijk hoor. Er waren mensen die echt baat leken te hebben bij de (gedwongen) zorg, maar er waren er ook bij waarvan ik me oprecht afvroeg voor wie we het in godsnaam deden, dat met 6 man de patiënt tegen de grond werken omdat het allemaal onder dwang moest (terwijl diegene gilde en smeekte dat ze niet meer wilde). Dat is altijd wat lastig oordelen met het vluchtige contact dat je hebt, maar nouja... ik kan me voor sommige mensen wel voorstellen dat de dood echt als een bevrijding komt. (Het is niet dat je vrijwillig voor het leven kiest).

Een vriend van me is ook suīcidaal. En enerzijds heb ik het idee dat hij nog niet echt dood wil (hij doet wel echt serieuze pogingen, maar zijn lichaam blokkeert letterlijk) en zich vooral niet meer zo eenzaam wil voelen...anderzijds.... na al die jaren is hij nog steeds heel vaak heel erg eenzaam en verdrietig, zwaar depressief (en dan volgt vaak weer een opname) en het is niet iets dat vrienden/familie echt op kunnen lossen. Ik hoop oprecht dat zijn leven wat aangenamer wordt, want het is een ontzettend lieve man die ik de wereld gun.
pi_194631796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Edit: laat ook maar. gvd.
:* ;(

SPOILER

[ Bericht % gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 13:16:09 ]
pi_194631799
Oh LS, haal mijn berichtje anders ook maar even weg dan :*

[ Bericht % gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 13:16:12 ]
pi_194631809
Ja nee. Ik moet mijn knopjes niet misbruiken. Ik ben zo boos.
Spoilers!
pi_194631817
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja nee. Ik moet mijn knopjes niet misbruiken. Ik ben zo boos.
Oh nee geen probleem, ik wil het best even weghalen joh :* Ik snap het heel goed dat je kookt nu.
pi_194631826
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:* ;(

SPOILER
Er is geen andere instelling. Ze ia overal al weggestuurd want te complex en te ver heen.
Spoilers!
pi_194631849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is geen andere instelling. Ze ia overal al weggestuurd want te complex en te ver heen.
;(

Gewoon heel erg.kut. En dat is gewoon zacht uitgedrukt.
pi_194631881
Nogal ja. Maar goed. Ik ga maar even wat anders doen ofzo.

Carry on. Fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan :*
Spoilers!
pi_194631898
Eerst even borisz feliciteren: Van Harte 🎉
En Jagar met het groooooote huis mét tuin.

En ķķk ben ik plaatsvervangend boos en verdrietig om Lucky’s vriendin die zo schofterig wordt behandeld.
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 13:26:58 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194631928
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 12:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Moet dat?

En als dat niet zou kunnen, moet je iemand dan opgeven?
Niet direct, maar als de persoon zelf niet wil.

quote:
Ik heb genoeg mensen leren kennen die op hun best bij beschermd wonen terechtkomen, met dagbesteding, niet in staat om naast zichzelf nog voor een huisdier te zorgen. Is dat redelijk meedoen aan de maatschappij? Lijkt me dat dat goed genoeg is, als ze er zelf oké mee zijn. Lijkt me dat je maatstaf niet moet zijn "redelijk meedoen aan de maatschappij" maar kwaliteit van leven.
Eerlijk gezegd had ik iets als "simpel", al dan begeleid, werk in gedachten. Ligt natuurlijk aan aan het verstandelijk vermogen voordat iemand ziek werd, maar dat je bijvoorbeeld in de groenvoorziening (bij een bedrijf niet zijnde werkvoorzieningschap), beheerder in een kantoorgebouw/dorpshuis of weet ik het wat :@

quote:
Het kan handig zijn om een vergelijking te trekken met fysieke kwalen. Iemand die een arm verliest, iemand met een dwarslaesie. Met de beste artsen krijg je die laatste niet meer aan het marathons rennen, maar als je op een punt kunt komen dat diegene z'n leven de moeite waard vindt, daar gaat het toch om?
Jup, er zijn echter ook mensen die geen chemo meer willen, geen zware operatie meer etc.

Toen ik het eerste postte wat betreft, heb ik zelf ook wel aan een vergelijking met lichamelijke handicaps gedacht. De genoemde dwarslaesie zelfs. Een marathon zal de persoon niet lopen nee, maar drie dagen kantoorwerk lukt wel, samen met behoorlijk wat vrijwilligerswerk. :)
pi_194631991
En fijn voor jullie Blues...weer wat lucht en ruimte op het werk.

Op afstand gaan wij sociaal doen vanmiddag met de werkeloze schippers en aanhang.
Mn.X vroeg gister in de app: ”wie zijn jullie.” leuk grapje.
Er is ruimte genoeg: https://nieuwehollandsewaterlinie.nl/forten/werk-aan-spoel/
pi_194632137
Heb je soms ook van die dagen dat je aan het schoonmaken bent en alleen maar meer werk creëert?

Op de aasmachine stond blijkbaar nog een pan met olie. Die is er af getrild.

* Isabeau zucht eens diep

@Blues dat werd ook wel eens tijd. Al maanden lang hard werken zonder ademruimte. Nou ja, beter laat dan nooit ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 augustus 2020 @ 13:42:16 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194632152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:41 schreef Isabeau het volgende:
Heb je soms ook van die dagen dat je aan het schoonmaken bent en alleen maar meer werk creëert?

@:Blues dat werd ook wel eens tijd. Al maanden lang hard werken zonder ademruimte. Nou ja, beter laat dan nooit ^O^
Aasmachine :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194632244
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Aasmachine :?
Was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194632314
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Doet me zeer want zo was het ook bij dochter van collega. Was eerst complex maar niet te complex. Ze kon en wilde dolgraag geholpen worden. Maar na veel ellende wordt het te complex en dat is niet te bevatten hoeveel onbegrip je hierover kunt voelen. Enige wat ik hoop is dat het bij jouw vriendin beter zal gaan, al denk ik het niet ;(
pi_194632330
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet direct, maar als de persoon zelf niet wil.
[..]

Eerlijk gezegd had ik iets als "simpel", al dan begeleid, werk in gedachten. Ligt natuurlijk aan aan het verstandelijk vermogen voordat iemand ziek werd, maar dat je bijvoorbeeld in de groenvoorziening (bij een bedrijf niet zijnde werkvoorzieningschap), beheerder in een kantoorgebouw/dorpshuis of weet ik het wat :@
[..]

Jup, er zijn echter ook mensen die geen chemo meer willen, geen zware operatie meer etc.

Toen ik het eerste postte wat betreft, heb ik zelf ook wel aan een vergelijking met lichamelijke handicaps gedacht. De genoemde dwarslaesie zelfs. Een marathon zal de persoon niet lopen nee, maar drie dagen kantoorwerk lukt wel, samen met behoorlijk wat vrijwilligerswerk. :)
Moet iemand per se werken om deel te nemen aan de maatschappij? :) Er zijn ook mensen lichamelijk niet in staat te werken, daar hebben we regelingen voor en we vragen daar ook niet altijd iets in de vorm van (vrijwilligers)werk voor terug. Soms gaat het gewoon echt niet, maar dat betekent niet dat we diegene niet verder helpen. Hij/zij blijft wel onderdeel van onze maatschappij, ook al is het dan misschien wat minder 'actief'.

Maar als dat voor diegene genoeg is om te willen blijven leven.... dan is een goede behandeling wellicht het wel waard (geweest). Niet omdat het ons als maatschappij geld oplevert (of andere betaling), maar omdat het getuigt van welvaart als een maatschappij de zorg voor de meest kwetsbaren op zich durft te nemen, zonder er per se iets voor terug te verwachten. :)
pi_194632333
Dat was wel vaak het woordje 'maatschappij' in één post. :')
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 14:06:23 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194632466
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Moet iemand per se werken om deel te nemen aan de maatschappij? :) Er zijn ook mensen lichamelijk niet in staat te werken, daar hebben we regelingen voor en we vragen daar ook niet altijd iets in de vorm van (vrijwilligers)werk voor terug. Soms gaat het gewoon echt niet, maar dat betekent niet dat we diegene niet verder helpen. Hij/zij blijft wel onderdeel van onze maatschappij, ook al is het dan misschien wat minder 'actief'.

Maar als dat voor diegene genoeg is om te willen blijven leven.... dan is een goede behandeling wellicht het wel waard (geweest). Niet omdat het ons als maatschappij geld oplevert (of andere betaling), maar omdat het getuigt van welvaart als een maatschappij de zorg voor de meest kwetsbaren op zich durft te nemen, zonder er per se iets voor terug te verwachten. :)
Hmmm terechte vraag. Misschien omdat werken toch wel een beetje de norm is, niet mijn norm, maar in het algemeen. Omdat mensen zich er vaak ook fijn bij voelen om te werken, niet perse omdat het geld oplevert.
pi_194632475
Ik kom weer op het juiste moment binnen zie ik :D
pi_194633096
Ik ben het met @Tele6 eens dat het om kwaliteit van leven gaat. En dat is niet alleen voor iedereen anders maar verandert ook binnen een persoon nog geregeld als de omstandigheden veranderen. Ik merk steeds meer dat ik daar steeds met mensen naar op zoek ben: wat heb jij concreet nodig om je kwaliteit van leven te optimaliseren. En sommigen hebben daar jaren een psychiater bij nodig, net als anderen decennia onder controle zijn bij een oncoloog of cardioloog.

L_S, wat intens verdrietig voor je vriendin dat er zo met haar omgegaan wordt. Ik denk dat veel behandelaars en hulpverleners zich te weinig verantwoordelijk voelen en die verantwoordelijkheid ook niet krijgen. Dat er niemand is die bedenkt dat je niet zo een opname afzegt is schrijnend ;(
pi_194633183
Wij zijn de hele dag bezig om het huis strak op te ruimen voor de fotograaf die morgen komt. Wat een hoop ontsierende zooi bezit een mens toch :X En natuurlijk kwam er ook weer een lelijke plint achter een verwijderd meubelstuk vandaag, dus ik moet nog met de verf aan de slag :6
  woensdag 19 augustus 2020 @ 14:45:49 #63
13783 Anthraxx
pi_194633210
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:
Dat was wel vaak het woordje 'maatschappij' in één post. :')
Ja, voeg er nog 1tje aan toe zeg.
pi_194633267
Aangezien een groot deel van de mensen in een bullshitbaan zit, geldt voor veel mensen, maar voor mij iig, dat ik mezelf vele malen nuttiger maak wanneer ik niet werk. De periode dat ik werkeloos was voelde ik me oneindig veel energieker, nuttiger en waardevoller voor de maatschappij en voor de mensen om me heen. En ook voor mezelf eigenlijk :D

Daar tegenover werkt er dan bij mij weer een vrouw met een dwarsleasie die zich met hand en tand heeft verzet tegen "arbeidsongeschiktheid". Ik denk dan jij hebt je "doe verder geen moeite" punten wel verdiend, maar zo blijkt maar weer dat het toch heel persoonlijk is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_194633279
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmmm terechte vraag. Misschien omdat werken toch wel een beetje de norm is, niet mijn norm, maar in het algemeen. Omdat mensen zich er vaak ook fijn bij voelen om te werken, niet perse omdat het geld oplevert.
Fuck, berichtje weg.

Maar eens hoor. Alleen soms vraag ik me af of 'onze' focus niet teveel op 'iets bijdragen aan de maatschappij' ligt, in plaats van 'leven in de maatschappij'.

Begrijp me goed, ik snap dat als iedereen stopt met werken (of mantelzorgen, of vrijwilligerswerk, of..) het ook niet ideaal is. Maar het gevoel dat je hebt gefaald of minderwaardig bent als je niet werkt, zie ik regelmatig en ik herken het ook wel.

En enerzijds is een beetje plichtsbesef een goed iets...anderzijds.... er zijn mensen die misschien niet (veel) meer kunnen dan in eerste instantie voor/met zichzelf leven, en wellicht wat hobby's er op na houden. Van bepaalde groepen wordt dit geaccepteerd (ik denk bijvoorbeeld aan de mensen die bij mijn schoonzus op de groep wonen; o,a. mensen met het downsyndroom) Maar van andere groepen - bijvoorbeeld de groep waarin die genoemde vriend valt - niet écht.

Die vriend is intelligent en heeft gouden handen. Maar er knaagt altijd een enorm schuldgevoel aan hem. Want hij kan wel wat, maar hij stort altijd in na verloop van tijd. Voor hem zou ik zo graag zien dat 'ie zich gewoon lekker bezig kan houden met zijn hobby's, (want hij heeft deze wel, en ik vind het echt heel tof om te zien, ze zijn fascinerend) en zich daaronder niet minder voelt dan een ander.

Maar goed, dat is nogal wat om te vragen van een maatschappij en van hem, en dat is ook niet zo 1,2,3 geregeld natuurlijk.
Ik weet ook nooit zo goed wat ik er op moet zeggen, als die vriend aangeeft zich zo minder waard te voelen. Hoe counter je dat? Want ik vind hem dus heel niks minder waard, ook al werkt ie niet. :{
pi_194633296
quote:
82s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:45 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja, voeg er nog 1tje aan toe zeg.
maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij
x1000

:6
  woensdag 19 augustus 2020 @ 14:52:04 #67
13783 Anthraxx
pi_194633301
quote:
16s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij maatschappij
x1000

:6
kut Vegans.
pi_194633312
Nog 2 weken en dan ben ik ook Koos Werkeloos helaas. ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194633313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:43 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zijn de hele dag bezig om het huis strak op te ruimen voor de fotograaf die morgen komt. Wat een hoop ontsierende zooi bezit een mens toch :X En natuurlijk kwam er ook weer een lelijke plint achter een verwijderd meubelstuk vandaag, dus ik moet nog met de verf aan de slag :6
Ik vrees nog voor de dag dat wij ooit eens gaan verhuizen :X

Succes!
pi_194633321
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die vriend is intelligent en heeft gouden handen. Maar er knaagt altijd een enorm schuldgevoel aan hem. Want hij kan wel wat, maar hij stort altijd in na verloop van tijd. Voor hem zou ik zo graag zien dat 'ie zich gewoon lekker bezig kan houden met zijn hobby's, (want hij heeft deze wel, en ik vind het echt heel tof om te zien, ze zijn fascinerend) en zich daaronder niet minder voelt dan een ander.

Maar goed, dat is nogal wat om te vragen van een maatschappij en van hem, en dat is ook niet zo 1,2,3 geregeld natuurlijk.
Ik weet ook nooit zo goed wat ik er op moet zeggen, als die vriend aangeeft zich zo minder waard te voelen. Hoe counter je dat? Want ik vind hem dus heel niks minder waard, ook al werkt ie niet. :{
*mompelt iets over herkenbare situatie.

Je countert dat niet. Dat is een ontzettend diep gevoel dat voorkomt in hoe de maatschappij kijkt en omgaat met de norm 'werken'.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 14:53:13 #71
13783 Anthraxx
pi_194633323
quote:

[..]

Fuck, berichtje weg.

Maar eens hoor. Alleen soms vraag ik me af of 'onze' focus niet teveel op 'iets bijdragen aan de maatschappij' ligt, in plaats van 'leven in de maatschappij'.

Begrijp me goed, ik snap dat als iedereen stopt met werken (of mantelzorgen, of vrijwilligerswerk, of..) het ook niet ideaal is. Maar het gevoel dat je hebt gefaald of minderwaardig bent als je niet werkt, zie ik regelmatig en ik herken het ook wel.

En enerzijds is een beetje plichtsbesef een goed iets...anderzijds.... er zijn mensen die misschien niet (veel) meer kunnen dan in eerste instantie voor/met zichzelf leven, en wellicht wat hobby's er op na houden. Van bepaalde groepen wordt dit geaccepteerd (ik denk bijvoorbeeld aan de mensen die bij mijn schoonzus op de groep wonen; o,a. mensen met het downsyndroom) Maar van andere groepen - bijvoorbeeld de groep waarin die genoemde vriend valt - niet écht.

Als iedereen stopt met werken hebben we weer een ander groot probleem. Maar volgens mij ben ik het wel met je boodschap eens.
pi_194633340
quote:
9s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:52 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

kut Vegans.
Altijd dat gepredik van die stel grasknagers ;( LEVEN EN LATEN LEVEN JA! :{w
pi_194633403
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

*mompelt iets over herkenbare situatie.

Je countert dat niet. Dat is een ontzettend diep gevoel dat voorkomt in hoe de maatschappij kijkt en omgaat met de norm 'werken'.
:*

Ik weet het eigenlijk ook wel. Maar ik blijf er wat jou betreft gewoon lekker bij: hoe de wereld er ook tegenaan kijkt, hoe jij het zelf ook ervaart; voor Dora (en andere hondjes) ben jij hun redding en diegene die het verschil heeft gemaakt. O+

Dat 'mag' je nooit vergeten. Knoop het in je oren. Of in die van Dora, die knopen makkelijker :+
SPOILER
pi_194633432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:53 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Als iedereen stopt met werken hebben we weer een ander groot probleem. Maar volgens mij ben ik het wel met je boodschap eens.
Ja nee niet iedereen moet stoppen. Dat schiet ook weer niet op. Ik was al chagrijnig dat mijn kapper op vakantie was. Die mag sowieso niet stoppen :{w
Ik wil zelf 'later als ik groot ben' toch ook graag werken. (Hoeft niet eens om een betaalde functie, maar eerlijk is eerlijk; geld is wel handig. En ik denk dat mijn vriend tegen die tijd wel een dagje minder wil werken :D ). Gewoon om wat te doen te hebben, want ik heb eigenlijk maar weinig hobby's ( :') ) en van thuiszitten wordt ik lamlendig.
pi_194633441
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk ook wel. Maar ik blijf er wat jou betreft gewoon lekker bij: hoe de wereld er ook tegenaan kijkt, hoe jij het zelf ook ervaart; voor Dora (en andere hondjes) ben jij hun redding en diegene die het verschil heeft gemaakt. O+

Dat 'mag' je nooit vergeten. Knoop het in je oren. Of in die van Dora, die knopen makkelijker :+
SPOILER
In ieder geval meer werkruimte bij DoraOren. :7

Mja mja, ik doe wel goede dingen enzo, maar ik voel me atm wel heel erg kansloos. En ik zit wel...vast. Dat komt voor een deel ook wel door cOroNa natuurlijk, want er lag wel een plan. Dat komt door het telefoongesprek dat ik net had en omdat ik nu toch echt wel bijna 30 ben en nog steeds niks kan, ben of heb.

Maar waar het ook door komt, het gevoel zit er wel en ik weet even niet meer zo goed hoe ik er vanaf kom.
pi_194633459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:52 schreef Tally het volgende:
Nog 2 weken en dan ben ik ook Koos Werkeloos helaas. ;(
Heeeeerlak! *O*

Uithalen wat er in zit, lekker veel tijd met je kinderen, ditdat, boodschappies voor de buren, weet ik het. Leaaaaan into it! Das pas omdenken *O*
pi_194633500
quote:

[..]

Fuck, berichtje weg.

Counteren? Lijkt me lastig. Het is natuurlijk een gevoel dat in je zit. Wat ook niet gek is, als je ziet hoe de maatschappij vindt dat je moet werken om er te mogen zijn.
pi_194633501
@Lonaa dikke knuffel
pi_194633517
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:06 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa dikke knuffel
Ja jij ook, tuthola :*
pi_194633580
Ik geloof er niet in dat iedereen zou stoppen met werken of iig stoppen met zich nuttig maken.
pi_194633582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Heeeeerlak! *O*

Uithalen wat er in zit, lekker veel tijd met je kinderen, ditdat, boodschappies voor de buren, weet ik het. Leaaaaan into it! Das pas omdenken *O*
Ik kan er nog niet zo makkelijk over denken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194633596
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik kan er nog niet zo makkelijk over denken :')
Beter begin je er snel mee, want voor je het weet is het weer voorbij :')
pi_194633655
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

In ieder geval meer werkruimte bij DoraOren. :7

Mja mja, ik doe wel goede dingen enzo, maar ik voel me atm wel heel erg kansloos. En ik zit wel...vast. Dat komt voor een deel ook wel door cOroNa natuurlijk, want er lag wel een plan. Dat komt door het telefoongesprek dat ik net had en omdat ik nu toch echt wel bijna 30 ben en nog steeds niks kan, ben of heb.

Maar waar het ook door komt, het gevoel zit er wel en ik weet even niet meer zo goed hoe ik er vanaf kom.

Ik wilde typen "dat gevoel 'mag' er ook zijn, ook al ziet een ander dat anders' maar dan kom ik een beetje in die sfeer van oranje chakra's en vibrerende aura's, en daarvan krijg ik in elk geval spontaan huiduitslag, dus ik weet niet of je daar blij van wordt :') .

Laat ik het zo zeggen; ik hoop dat het gevoel wegtrekt. En ik zou willen dat we eens van hersenpan konden wisselen, zodat je via mijn/Dora's/F's ogen kon kijken naar jezelf. (En ongeneerd kon rollen in de modder, of kwispelen met je staart (Dora's staart dus), of.... nouja, de mogelijkheden zijn eindeloos wat je dan zou kunnen doen, maar goed, ik dwaal af :+ )

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Counteren? Lijkt me lastig. Het is natuurlijk een gevoel dat in je zit. Wat ook niet gek is, als je ziet hoe de maatschappij vindt dat je moet werken om er te mogen zijn.
Ja nee ik kan het ook niet counteren. In elk geval niet puur met woorden denk ik. Niet écht. Hooguit door hem af en toe een berichtje te sturen, te laten weten dat we om hem geven. Zoiets. En toen het de laatste keer echt mis ging, ben ik ook vaak bij hem op bezoek geweest. Gewoon even een ijsje eten, wandelingetje maken, hem laten praten en een knuffel geven.
pi_194633692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Beter begin je er snel mee, want voor je het weet is het weer voorbij :')
:D

Wijze vrouw dit wel dames en heren!
pi_194633741
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik wilde typen "dat gevoel 'mag' er ook zijn, ook al ziet een ander dat anders' maar dan kom ik een beetje in die sfeer van oranje chakra's en vibrerende aura's, en daarvan krijg ik in elk geval spontaan huiduitslag, dus ik weet niet of je daar blij van wordt :') .

Laat ik het zo zeggen; ik hoop dat het gevoel wegtrekt. En ik zou willen dat we eens van hersenpan konden wisselen, zodat je via mijn/Dora's/F's ogen kon kijken naar jezelf. (En ongeneerd kon rollen in de modder, of kwispelen met je staart (Dora's staart dus), of.... nouja, de mogelijkheden zijn eindeloos wat je dan zou kunnen doen, maar goed, ik dwaal af :+ )
[..]

Door andermans ogen kijken lijkt me inderdaad een heel bijzondere ervaring. :Y :7

En ik begrijp wat je wilt zeggen. Is lief :*
pi_194633751
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja nee ik kan het ook niet counteren. In elk geval niet puur met woorden denk ik. Niet écht. Hooguit door hem af en toe een berichtje te sturen, te laten weten dat we om hem geven. Zoiets. En toen het de laatste keer echt mis ging, ben ik ook vaak bij hem op bezoek geweest. Gewoon even een ijsje eten, wandelingetje maken, hem laten praten en een knuffel geven.
Dat zal sowieso al erg waardevol zijn :Y
pi_194633914
Oeh, nog helemaal Myra en Boris niet gefeliciteerd!

*O* gefeliciteerd *O*
pi_194634076
Lieve woorden hier, niks aan toe te voegen.

Gewoon lekker spuien als de wereld of je hoofd weer eens een boze plek is :*

Mijn CUL vanavond: pizza delen met vriendin, waarna we als toet een high icecream gaan doen bij mijn favoriete ijssalon. FB vertelde me dat de eerste (en laatste!) keer dat we dat deden op de dag af vijf jaar geleden was :D
pi_194634369
quote:

Dit raakt een beetje ondergesneeuwd onder alle serieuze zaken van vandaag. Maar dit is ook echt wel Serieus Heel Extreem Ellendig Isa. 20 Jaar geleden hebben Vriendin (ja die) en ik ook zoiets gehad en we zijn er nog steeds niet helemaal overheen.

DP spreekt wijze woorden @Tally

@Candaasje, mijn vriendin waardeert op haar slechte momenten erkenning van haar gevoel het meest. Haar proberen op te beuren werkt averechts. En ze is altijd blij met de kus-emojii die ik bijna dagelijks stuur.

Over het intercom-incident, dat is opgehelderd. Er is corona op die afdeling. Dat is zo'n beetje de beste reden om zo met iemand om te gaan, als het dan toch moet. Nu dat hoge woord er uit is, kan ze op de wachtlijst voor een soortgelijke afdeling waar ze eigenlijk niet voor in aanmerking kwam.

En ik had vanochtend blijkbaar tomatensoep uit de vriezer gehaald. Toen ik net volledig brak van de stress en alle telefoontjes van vandaag hongerig de keuken in liep, vond ik zomaar ontdooide soep O+
Spoilers!
pi_194634412
quote:

@:Blues dat werd ook wel eens tijd. Al maanden lang hard werken zonder ademruimte. Nou ja, beter laat dan nooit ^O^
Neeee :o wat kut. Ik haat het om dingen met olie schoon te maken }:|
pi_194634450
Ik loop weer achter :')
pi_194634462
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lieve woorden hier, niks aan toe te voegen.

Gewoon lekker spuien als de wereld of je hoofd weer eens een boze plek is :*

+1 O+ :*
pi_194634656
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dit raakt een beetje ondergesneeuwd onder alle serieuze zaken van vandaag. Maar dit is ook echt wel Serieus Heel Extreem Ellendig Isa. 20 Jaar geleden hebben Vriendin (ja die) en ik ook zoiets gehad en we zijn er nog steeds niet helemaal overheen.
Erkenning O+

Het was zo'n 3 liter. Ik heb eerst olie op lopen scheppen met twee handpalmen, want dat kon. Ik begon namelijk met keukenpapier, maar de visual hier is een bad vol water waar je 1 velletje keukenpapier in gooit en verwacht dat je zo het bad leeg krijgt. Ik begon met mijn handen toen ik besefte dat ik anders 50 rollen keukenpapier nodig had. Nadat het meeste weg was wel keukenpapier. En nu ligt er zout op.

De tips online waren overigens: eerst kranten (ik had geen kranten), dan keukenpapier, dan zout, dan afwasmiddel evt ammonia.

En goed dat er een uitstekende reden was voor het intercomincident. Dat valt dan weer mee. Nog steeds enorm kut voor vriendin, maar covid krijgen is ook weer zo wat.
pi_194634735
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Erkenning O+

Het was zo'n 3 liter. Ik heb eerst olie op lopen scheppen met twee handpalmen, want dat kon. Ik begon namelijk met keukenpapier, maar de visual hier is een bad vol water waar je 1 velletje keukenpapier in gooit en verwacht dat je zo het bad leeg krijgt. Ik begon met mijn handen toen ik besefte dat ik anders 50 rollen keukenpapier nodig had. Nadat het meeste weg was wel keukenpapier. En nu ligt er zout op.

De tips online waren overigens: eerst kranten (ik had geen kranten), dan keukenpapier, dan zout, dan afwasmiddel evt ammonia.

En goed dat er een uitstekende reden was voor het intercomincident. Dat valt dan weer mee. Nog steeds enorm kut voor vriendin, maar covid krijgen is ook weer zo wat.
Rotklusje wel...... misschien heeft @Tele6 nog tips? Die had toch ook iets met frituurvet ofzo laatst?

Ik ben aan het bedenken of ik ruzie ga zoeken in de groeps-jaarapp van mijn studie of niet. Mensen die zelf de examenreglementen niet lezen (staat informatie over (deel)vrijstellingen) en het dan de prof kwalijk nemen dat 'ie het niet gezegd heeft. Dat vinden sommigen echt niet kunnen!

:P Ik denk dat ik me maar een keertje inhoud.
pi_194634884
Kan er even iemand bij me op mijn handen komen zitten?
Tyfus hé. Kleuters.

(Ik heb niet gereageerd...)
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 16:47:05 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194634908
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:45 schreef Candaasje het volgende:
Kan er even iemand bij me op mijn handen komen zitten?
Tyfus hé. Kleuters.

(Ik heb niet gereageerd...)
Dat wil ik je niet aandoen.
pi_194634958
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat wil ik je niet aandoen.
Ik weet niet of gelynched worden door 2000kindjes minder erg is......
pi_194634988
Terrrrrrrrrrrrrrring, weinig dingen maken me zo onredelijk woest als bezorgers die mn pakketten gewoon achter de deur van het complex neergooien ipv naar mn voordeur komen brengen :(
pi_194635015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Erkenning O+

3 liter :o

Ik was wellicht met een blik (zonder stoffer) aan de gang gegaan.
Nadat ik eerst heel, heel erg hartgrondig gevloekt had :(
pi_194635141
Ik ga courgette-haverfraiche-quichedingus maken O+ :9
  woensdag 19 augustus 2020 @ 17:12:00 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_194635311
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Altijd dat gepredik van die stel grasknagers ;( LEVEN EN LATEN LEVEN JA! :{w
Niet concureren met de koeien. ):O
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')