Ook al onder Krea's account?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Als ik trouwens kom te overlijden geef ik hierbij toestemming aan een willekeurige mod om mijn overlijdensbericht vanuit de 'ik-vorm' te posten in R&P onder mijn account.
Bedankt voor mijn laatste wens.
Plattegronden:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar foto's:![]()
Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hehe, ja, ik heb voor beide kanten wel wat anekdotesdat schiet op.
Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wilt met je verhaal. Je vind dit dus goed van de GGZ? Ik zie em hier niet in voorkomen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Tja, en ik ben laatst op vrijdagmiddag om half 6 met een patiënte naar de SEH vertrokken omdat ze me niet kon beloven geen suīcidepoging te gaan doen, en ik heb daar gezeten totdat iemand anders de zorg overnam ook al had ik die avond met vrienden afgesproken. Dus nu hebben we allebei anecdotisch bewijs dat elkaar tegenspreekt. En wat zegt dat nu over die stomme, incompetente mensen in de klotekutGGZ?
En dit kan je door trekken naar heel veel organisaties. Maar mensen blijven alleen zich blind staren op de 3 anekdotes die ze ooit gehoord hebben, of wellicht zelf meegemaakt hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.
Los daarvan is suīcidiliteit gewoon een heel complex probleem waar ook geen pasklare oplossing voor is. En dat daardoor mensen overlijden is afschuwelijk. Maar het is ook niet zo dat daar in alle gevallen een ander voor verantwoordelijk te houden is. Net als dat het niet altijd iemands schuld is als een patiënt overlijdt aan een andere ziekte.
Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Op basis van een tragisch geval een complete sector (nog los van het feit dat de de GGZ meer dan is alleen die massieve instellingen, de eenmanspraktijken horen er ook gewoon bij) en zijn medewerkers devalueren is gewoon niet zo zinvol. Het systeem is verrot, dat beaam ik direct en de verzekeraars hebben veel te veel macht. Maar dat zegt nog niet dat de medewerkers niet capabel zijn.
Los daarvan is suīcidiliteit gewoon een heel complex probleem waar ook geen pasklare oplossing voor is. En dat daardoor mensen overlijden is afschuwelijk. Maar het is ook niet zo dat daar in alle gevallen een ander voor verantwoordelijk te houden is. Net als dat het niet altijd iemands schuld is als een patiënt overlijdt aan een andere ziekte.
Ik denk dat je je vooral het niet persoonlijk moet aantrekken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:52 schreef Clubsoda het volgende: [..] Tja, en ik ben laatst op vrijdagmiddag om half 6 met een patiënte naar de SEH vertrokken omdat ze me niet kon beloven geen suīcidepoging te gaan doen, en ik heb daar gezeten totdat iemand anders de zorg overnam ook al had ik die avond met vrienden afgesproken. Dus nu hebben we allebei anecdotisch bewijs dat elkaar tegenspreekt. En wat zegt dat nu over die stomme, incompetente mensen in de klotekutGGZ?
Ik kan geen oordeel vellen over de situatie want ik ben er niet bij geweest. Verhalen uit de derde hand vind ik niet betrouwbaar om er iets nuttigs over te zeggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk niet waar je heen wilt met je verhaal. Je vind dit dus goed van de GGZ? Ik zie em hier niet in voorkomen.
Ik denk dat het wel klopt wat @Anthraxx zegt, vertellen hoe ontzettend fijn je geholpen ben door je psychotherapie is echt veel minder aantrekkelijke borrelpraat. Er zit een enorme bias in deze verhalen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.
Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, wat een mooi huis @:Jagärtrut. Kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten. En wat is er al veel af! Vloer, keuken, dan neem ik voor het gemak aan dat de badkamer ook in orde is.
Ach arme jongste met z'n lego
Die verhalen ken ik ook wel gelukkig.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel klopt wat @:Anthraxx zegt, vertellen hoe ontzettend fijn je geholpen ben door je psychotherapie is echt veel minder aantrekkelijke borrelpraat. Er zit een enorme bias in deze verhalen.
Goed huis zeg!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.
Bedankt allemaal!
Geweldig huisquote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:14 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk het enigste wat moet gebeuren is een vloer op de zolder, en eventueel een verwarming daar. Daarna nog een grote wensenlijst (zonnepanelen, waterverzachter, etc), maar dat is niet dringend.
Bedankt allemaal!
maar natuurlijk! en ik geloof dat de kinderen, poetstechnisch, zeker nu ze klein zijn, ook vooral onze badkamer gaan gebruiken. Als ze groter worden zal dat veranderen natuurlijk...quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geweldig huisEn twee badkamers! Wat fijn, met een gezin.
Eentje ensuite én een dressingDat gaat toch wel jullie slaapkamer worden he?
Precies.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En dit kan je door trekken naar heel veel organisaties. Maar mensen blijven alleen zich blind staren op de 3 anekdotes die ze ooit gehoord hebben, of wellicht zelf meegemaakt hebben.
Hoe vaak ik wel geen opmerking krijg over het totaal niet functioneren van mijn werkgever en IT infrastructuur, waarbij ik mij dan altijd afvraag wie ze allemaal napraten. Er gaat een heleboel mis. En gek genoeg ook een heleboel gewoon goed, maar dat merk je niet.
Maar heb je ook wederhoor gedaan bij de psychologen/psychiaters? Bij de instelling?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Alle gevallen niet, er zitten ook ok psychologen tussen. Toevallig alleen de gevallen die ik ken en heb gehoord helaas allen negatief. En het gaat erom dat in die situaties niet een beetje fout gaat, maar een boel jammergenoeg.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, vegatarisch eten is in vele landen nog erg lastig, merk ik.
Even een cross-post, gewoon omdat het kan. 5 oktober krijgen we de sleutels!
[..]
Plattegronden:Dat ziet er goed uit!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wél echt slecht als ze het niet eerder op een andere manier heeft gehoordquote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, de opname op een gesloten afdeling voor mijn vriendin gaat definitief niet door vanwege corona. Ze zou eigenlijk vorige week opgenomen worden maar dat ging niet door. Ze stond maandag op de afgesproken tijd voor de deur en toen werd haar via de intercom verteld dat het niet door ging en dat ze nog een week moest wachten.
Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is wél echt slecht als ze het niet eerder op een andere manier heeft gehoord
Wat verdrietigquote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.
Dan is zo iemand dus weer 5 dagen volledig in crisis en verdomd ze het om te gaan. Dan herpakt ze zich uiteindelijk toch en dan krijg je dingen als gisteren en vandaag.
We weten allemaal dat ze nooit oud zal worden. Er is gewoon geen echte hulp, alleen verlenging van het leven. Maar de momenten dat het allemaal weer in het honderd loopt zijn zo heftig. Er komt echt een moment dat ze dus wel zelfmoord pleegt. Tot nu toe zijn alle pogingen mislukt maar ooit lukt het wel.
Moet dat?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
Even heel lomp en bot, maar is met de beste psychologiaters en dergelijke het mogelijk er iemand van te maken die redelijk kan meedoen in de maatschappij?
Bedoel ik niet specifiek die vriendin van jou mee Lucky, maar meer in het algemeen.
Denk dat dat voor genoeg mensen prima kan werken.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
Even heel lomp en bot, maar is met de beste psychologiaters en dergelijke het mogelijk er iemand van te maken die redelijk kan meedoen in de maatschappij?
Bedoel ik niet specifiek die vriendin van jou mee Lucky, maar meer in het algemeen.
Meestal wel denk ik. Maar het hangt van heel veel factoren af. En soms gaat het gruwelijk mis. Helaas is mijn vriendin daar de dupe van.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
Niet normaal hoe triest voor je vriendinquote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze hadden 15 minuten eerder wel gebeld maar toen zat ze in de auto en hoorde ze haar telefoon niet. Er kon geen enkel excuus of zelfs maar een beetje empathie van af.
Dan is zo iemand dus weer 5 dagen volledig in crisis en verdomd ze het om te gaan. Dan herpakt ze zich uiteindelijk toch en dan krijg je dingen als gisteren en vandaag.
We weten allemaal dat ze nooit oud zal worden. Er is gewoon geen echte hulp, alleen verlenging van het leven. Maar de momenten dat het allemaal weer in het honderd loopt zijn zo heftig. Er komt echt een moment dat ze dus wel zelfmoord pleegt. Tot nu toe zijn alle pogingen mislukt maar ooit lukt het wel.
Contact die ik had (psychiater) heeft mij 2x verteld dat hij mij begreep zodra ik namen noemde. Misschien niet professioneel, maar wel eerlijk. Veel fijner een eerlijk iemand dan iemand die z'n collega's in bescherming neemt terwijl diegene er niet achter staat.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar heb je ook wederhoor gedaan bij de psychologen/psychiaters? Bij de instelling?
Verschilt per individu denk ik. En het is ook wel wat Tele6 zegt: wat voor verwachtingen hanteer je daarbij?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht % gewijzigd door Lucky_Strike op 19-08-2020 13:16:09 ]
Oh nee geen probleem, ik wil het best even weghalen johquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja nee. Ik moet mijn knopjes niet misbruiken. Ik ben zo boos.
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Er is geen andere instelling. Ze ia overal al weggestuurd want te complex en te ver heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is geen andere instelling. Ze ia overal al weggestuurd want te complex en te ver heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |