Mooi hoorquote:Op zondag 16 augustus 2020 16:29 schreef _serial_ het volgende:
Zondag 16 augustus 2020
36 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 36. Dat zijn er 3 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 578 non-COVID-patiënten op de IC, 5 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 614, 8 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 122, 2 minder dan gisteren
Het is echt ingrijpen om het gevoel te geven dat ze iets doen. Totaal op de verkeerde plek.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje erg moe van het paniekerige van het kort niet voldoende afstand houden in de buitenlucht.
Paniek word enkel veroorzaakt door een van de drie indicatoren. Alsof ze die andere twee (ziekenhuisopnames en IC) helemaal uit het oog verloren zijn, terwijl dat juist de belangrijkste indicatoren zijn. Enorm ver verwijderd van de limiet die ze gesteld hebben. Niet alleen in NL; in heel Europa raken ze in paniek van puur de besmettingen. Maar ondertussen had Duitsland gister wel een record te pakken...IC was nog nooit zo rustig sinds Corona. En het aantal besmettingen stijgt ondertussen al een maand tot 1,5 maand.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mooi hoor
Door alle paniek in de media zou je bijna gaan denken dat het helemaal mis gaat
Hier ben ik het wel mee eens hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Paniek word enkel veroorzaakt door een van de drie indicatoren. Alsof ze die andere twee (ziekenhuisopnames en IC) helemaal uit het oog verloren zijn, terwijl dat juist de belangrijkste indicatoren zijn. Enorm ver verwijderd van de limiet die ze gesteld hebben. Niet alleen in NL; in heel Europa raken ze in paniek van puur de besmettingen. Maar ondertussen had Duitsland gister wel een record te pakken...IC was nog nooit zo rustig sinds Corona. En het aantal besmettingen stijgt ondertussen al een maand tot 1,5 maand.
Fraaie cijfers. Ook mooi dat het aantal ziekenhuisopnames niet oploopt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
Status 16-8
Positief getest: 510
Totaal: 63002 (+507 ivm -3 corr.)
Opgenomen: 6
Totaal: 12033 (+6 ivm 0 corr.)
Opgenomen op IC*: 0
Totaal: 2991
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Uitschieters (+10 of meer)
+97 Amsterdam (was +131)
+58 Rotterdam (was +110)
+28 s-Gravenhage (was +47)
+15 Breda (was +11)
+13 Utrecht (was +19)
+11 Gouda (was +2)
+10 Schiedam (was +6)
Ja, ik snap hun angst natuurlijk wel. Ze willen het niet weer zo ver laten komen als in het voorjaar. Maar ze schieten toch iets te ver door imo. Ze zitten er door veel meer en sneller testen sowieso al veel meer bovenop, dus het zal echt niet zo snel gaan als in het voorjaar. In maart waren er natuurlijk duizenden extra besmettingen die we niet eens mee telden, nu word je ook getest bij extreem kleine klachten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens hoor.
Maar ik denk dat, dat hem er vooral in zet dat ze deze verhouding nooit aan hadden zien komen. In het voorjaar was die verhouding heel anders. Dan kan je dat nu alsnog bijstellen, maar ze zullen wel vrezen als het virus dadelijk enorm verbreid is, en opeens de IC's toch volstromen, dat containen dán heel lastig wordt.
Dat is en vind ik ook zo opmerkelijk. Ziekenhuis/IC lijkt niet meer het criterium te zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Paniek word enkel veroorzaakt door een van de drie indicatoren. Alsof ze die andere twee (ziekenhuisopnames en IC) helemaal uit het oog verloren zijn, terwijl dat juist de belangrijkste indicatoren zijn. Enorm ver verwijderd van de limiet die ze gesteld hebben. Niet alleen in NL; in heel Europa raken ze in paniek van puur de besmettingen. Maar ondertussen had Duitsland gister wel een record te pakken...IC was nog nooit zo rustig sinds Corona. En het aantal besmettingen stijgt ondertussen al een maand tot 1,5 maand.
Oh no, dat mag je pas zeggen wanneer je op Twitter post en wanneer een FOK!ker je tweet hier post. Pas dan ben je een echte expert.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij allemaal hier. Allemaal zijn we opeens viroloog en experts op economie, gezondheid, etc
Daarvoor is toch dat groene dashboard. ?quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens hoor.
Maar ik denk dat, dat hem er vooral in zet dat ze deze verhouding nooit aan hadden zien komen. In het voorjaar was die verhouding heel anders. Dan kan je dat nu alsnog bijstellen, maar ze zullen wel vrezen als het virus dadelijk enorm verbreid is, en opeens de IC's toch volstromen, dat containen dán heel lastig wordt.
Kolere zeg, wat een verhoudingen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:48 schreef Ven1972 het volgende:
Op Mykonos wonen in de winter 10.000 mensen, in de zomer explodeert dat naar twee miljoen.
Helemaal eens.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is en vind ik ook zo opmerkelijk. Ziekenhuis/IC lijkt niet meer het criterium te zijn.
De focus lijkt die te zijn op "besmettingen" zonder echt te kijken wie, waar daarvan eventuele gevolgen ondervindt.
Terwijl het ernstcriterium moet zijn, de mensen die daadwerkelijk risico hebben en min of meer, weg kunnen blijven van besmetting(shaarden).
Een vervolgvraag die mij bezig aan het houden is op grond waarvan Covid19 nog steeds als A-ziekte wordt beschouwd ?
Covid19 is idd besmettelijk maar zeker niet dodelijk voor de gehele bevolking wanneer die besmet wordt.
De "gevolgen" hangen duidelijk af van de eigen situatie qua onderliggende aandoeningen.
Ik weet niet of ze voor het aantal besmettingen per dag ook een signaalwaarde hebben?quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarvoor is toch dat groene dashboard. ?
Zolang het groen is, weinig aan de hand (behalve dan voor individuele gevallen).
Volgens mij niet, alleen het reproductie getal zo uit m'n hoofd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze voor het aantal besmettingen per dag ook een signaalwaarde hebben?
Ja, als het zo doorzet dan hebben we dinsdag lagere weekcijfers dan vorige week.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:02 schreef nostra het volgende:
Mooie cijfers ook weer. Goed om te zien dat het lijkt te stabiliseren.
Nee, die cijfers zijn te onbetrouwbaar.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze voor het aantal besmettingen per dag ook een signaalwaarde hebben?
En natuurlijk de terechte kritiek dat een positieve test niet gelijk staat aan (nog) besmettelijk zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is en vind ik ook zo opmerkelijk. Ziekenhuis/IC lijkt niet meer het criterium te zijn.
De focus lijkt die te zijn op "besmettingen" zonder echt te kijken wie, waar daarvan eventuele gevolgen ondervindt.
Terwijl het ernstcriterium moet zijn, de mensen die daadwerkelijk risico hebben en min of meer, weg kunnen blijven van besmetting(shaarden).
Een vervolgvraag die mij bezig aan het houden is op grond waarvan Covid19 nog steeds als A-ziekte wordt beschouwd ?
Covid19 is idd besmettelijk maar zeker niet dodelijk voor de gehele bevolking wanneer die besmet wordt.
De "gevolgen" hangen duidelijk af van de eigen situatie qua onderliggende aandoeningen.
quote:What can we conclude?
These studies provided limited data of variable quality that PCR results per se are unlikely to predict viral culture from human samples. Insufficient attention may have been paid how PCR results relate to disease. The relation with infectiousness is unclear and more data are needed on this.
If this is not understood, PCR results may lead to restrictions for large groups of people who do not present an infection risk.
Ah, dat is wel een ding. Ik weet niet wat de signaalwaarde is, maar de R0 zit hoger dan gewenst, en wordt altijd pas met terugwerkende kracht berekent, toch? Misschien is dat de reden dat ze zo op de besmetting ondanks ziekenhuisopnames zitten dan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij niet, alleen het reproductie getal zo uit m'n hoofd.
Je hebt er wel mee te maken en dan kun je best kritisch zijn. Zeker wanneer verworvenheden eenzijdig worden beperkt (cq afgenomen) zonder dat je daar invloed op hebt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar hey, ik zal niet graag in hun schoenen staan natuurlijk, ik kan roepen wat ik wil. Wij allemaal hier. Allemaal zijn we opeens viroloog en experts op economie, gezondheid, etc
De "enige" signaalwaarde is die van "Reproductie" waarbij je heel veel kunt tokkelen of dat gestuurd moeten worden door besmettingen of daaruit voortvloeiende gevolgen voor bevattelijke personen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Yep en voor mij onduidelijk is ook of -en hoe vaakt een PCR test van dezelfde persoon meetelt in het totaal van vergaarde cijfers. Genoeg beroepsgroepers, al waren het maar topsporters, die zich ongeveer elke dag zullen laten testen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:10 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
En natuurlijk de terechte kritiek dat een positieve test niet gelijk staat aan (nog) besmettelijk zijn.
https://www.cebm.net/covi(...)est-result-covid-19/
[..]
https://www.gezondheidenw(...)de-levensverwachtingquote:Op zondag 16 augustus 2020 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar die verschillende onderzoeken, dus graag wat linkjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:18 schreef Za het volgende:
Het schijnt dat het met name ouderen (70 plus) zijn die jongeren en elkaar besmetten voor wat betreft Covid-19.
Bij hen zijn extreem hoge viral loads gevonden.
Voor iedereen die kritiek heeft op het gedrag van jongeren misschien iets om mee te nemen in de gedachten.
Elderly people harbour prodigious quantities of Covid-19 virus.
The viral loads that we find in elderly people, is mind boggling, this will influence how contagious elderly people can be.Niet echt een verrassing met al die uitbraken in verzorgingshuizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het schijnt dat het met name ouderen (70 plus) zijn die jongeren en elkaar besmetten voor wat betreft Covid-19.
Voor iedereen die kritiek heeft op het gedrag van jongeren misschien iets om mee te nemen in de gedachten.
The viral loads that we find in elderly people, is mind boggling, this will influence how contagious elderly people can be.Tijd om het bezoekbeleid van verpleeghuizen weer eens onder de loep te nemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
The viral loads that we find in elderly people, is mind boggling, this will influence how contagious elderly people can be.In dat hele artikel staat niets over dat het schijnt dat oudere mensen de jongeren besmetten, en elkaar. Er staat vooral dat van Ranst verbaasd was over de hoeveelheid germs er werd gevonden bij ouderen, in tegenstelling tot wat men verwachtte zoals met andere virusinfecties als influenza.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
The viral loads that we find in elderly people, is mind boggling, this will influence how contagious elderly people can be.Ik neem aan dat deze virusbommen nu in isolatie gaan? Straks besmetten ze alle jongeren nog die op bezoek komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, ik heb een hele reeks artikelen gelezen hieromtrent.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:00 schreef miss_sly het volgende:
In dat hele artikel staat niets over dat het schijnt dat oudere mensen de jongeren besmetten, en elkaar. Er staat vooral dat van Ranst verbaasd was over de hoeveelheid germs er werd gevonden bij ouderen, in tegenstelling tot wat men verwachtte zoals met andere virusinfecties als influenza.
Heb je daar cijfers voor, of verzin je dit zelf? Uit dit artikel blijkt dat niet in ieder geval.quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:18 schreef Za het volgende:
Wat een provocatief tuig, en dan nog met zijn naam in de krant ook. Die komt er wel.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:11 schreef Ven1972 het volgende:
Een coronademonstratie bij het WTC in Leeuwarden is zondag beëindigd, omdat de gemeente de demonstratie te veel op een evenement vond lijken.
,,Alleen bij de opening en tussendoor werd er iets gezegd’’, zegt een woordvoerder. ,,Verder werd er alleen maar muziek gedraaid en gedanst.’’
Organisator Joey Hobma (19) was het niet met de gemeente eens. ,,Er is bij ons weten geen definitie van een demonstratie. Het is niet per se zo dat er alleen maar sprekers moeten zijn.’’ Toch maakte hij een einde aan protest. ,,Ik had geen zin in moeilijkheden.’’
Het protest, waarbij zo’n 35 mensen aanwezig waren, was gericht tegen overheidsmaatregelen die in de ogen van de demonstranten te ver gaan.
Een andere coronademonstratie op het Oldehoofsterkerkhof trok zondag zo’n 80 man.
Bron: Leeuwarder Courant.
Link: https://www.lc.nl/friesla(...)%2Ft.co%2FCIYPePHVYz
Klinkt als zo'n kut hippiefestival.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:11 schreef Ven1972 het volgende:
Een coronademonstratie bij het WTC in Leeuwarden is zondag beëindigd, omdat de gemeente de demonstratie te veel op een evenement vond lijken.
,,Alleen bij de opening en tussendoor werd er iets gezegd’’, zegt een woordvoerder. ,,Verder werd er alleen maar muziek gedraaid en gedanst.’’
Organisator Joey Hobma (19) was het niet met de gemeente eens. ,,Er is bij ons weten geen definitie van een demonstratie. Het is niet per se zo dat er alleen maar sprekers moeten zijn.’’ Toch maakte hij een einde aan protest. ,,Ik had geen zin in moeilijkheden.’’
Het protest, waarbij zo’n 35 mensen aanwezig waren, was gericht tegen overheidsmaatregelen die in de ogen van de demonstranten te ver gaan.
Een andere coronademonstratie op het Oldehoofsterkerkhof trok zondag zo’n 80 man.
Bron: Leeuwarder Courant.
Link: https://www.lc.nl/friesla(...)%2Ft.co%2FCIYPePHVYz
En als je het 4 maanden oude artikel leest staat er ook dat dat niet alleen het geval is bij ouderen:quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:00 schreef miss_sly het volgende:
In dat hele artikel staat niets over dat het schijnt dat oudere mensen de jongeren besmetten, en elkaar. Er staat vooral dat van Ranst verbaasd was over de hoeveelheid germs er werd gevonden bij ouderen, in tegenstelling tot wat men verwachtte zoals met andere virusinfecties als influenza.
Het is dus ook nog eens een oud artikel? Heeft niets met de huidige besmettingen te maken. Hij is weer eens hee selectief aan het posten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:03 schreef APK het volgende:
[..]
En als je het 4 maanden oude artikel leest staat er ook dat dat niet alleen het geval is bij ouderen:
The virus is abundant in the throat of younger patients too, according to viral counts reported in the science journal Nature this week. Nine young to middle-aged office workers near Munich, Germany, who showed mild flu-like symptoms, had their nose and throat swabbed daily and spit samples collected for viral counts.
“We detected Sars-CoV-2 in enormous amounts in the upper respiratory tract,” said Prof Clemens Wendtner, who led the research in Germany – 1,000 times more than for Sars. “This was shocking news.”
Hmm had ook niet gezien dat het oude meuk is. Dan kunnen we het maar beter ter zijde schuiven.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dus ook nog eens een oud artikel? Heeft niets met de huidige besmettingen te maken. Hij is weer eens hee selectief aan het posten.
Voor dat moment was het ongetwijfeld nieuwe en bruikbare informatie. Anders dan men had verwacht omdat het bij bijvoorbeeld influenza anders is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmm had ook niet gezien dat het oude meuk is. Dan kunnen we het maar beter ter zijde schuiven.
Inderdaad, nu de Apocalyps er nog niet is zijn onze lockdown fanboys wat stilletjes.quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het wordt in dit topic ook weer steeds rustiger.
Even een opleving paar weken terug toen de cijfers qua positieve tests gingen stijgen maar intussen is het nieuwtje en het spannende daar ook wel weer vanaf.
Er zijn ook wel wat problemen bij onze ggd's zoals bij bron- en contactonderzoek. Maar niet iedere instantie is even beter dan andere, het gaat in eigen land om andere werkwijze verrichten wat hun beste lijkt. We maken wel eens fouten in deze crisistijd. Niet alleen bij bron-en contactonderzoek is het ook oorzaak dat mensen wel eens liegen tegen een plaatselijke ggd-medewerker.quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:59 schreef Hamzoef het volgende:
Ik dacht dat ze het in Duitsland beter voor elkaar hadden, maar in Beieren hebben ze nu 46 positief geteste mensen, waarvan ze niet weten wie het zijn omdat ze de persoonsgegevens niet goed gedocumenteerd hebben. Best slordig, dat doen onze ggd’s beter.
klinkt bijna dat ze perongeluk een excel bestandje niet opgeslagen hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:59 schreef Hamzoef het volgende:
Ik dacht dat ze het in Duitsland beter voor elkaar hadden, maar in Beieren hebben ze nu 46 positief geteste mensen, waarvan ze niet weten wie het zijn omdat ze de persoonsgegevens niet goed gedocumenteerd hebben. Best slordig, dat doen onze ggd’s beter.
quote:Op zondag 16 augustus 2020 21:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wacht maar tot over twee weken de jongeren hun oma’s besmet hebben!
Ik denk dat het serieus helpt als je "leider" even laat weten dat het nog niet over is en dat je nog steeds moet opletten. Het was zeker wel wat aan het verslappen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 22:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Trouwens positief verrast over de cijfers vandaag, ik zie ze nu net pas. Al de zoveelste dag op rij schommelend rond een redelijk constante waarde. Misschien dat Rutte z'n zegje toch wat heeft gedaan.
Klopt, het was ook aan het verslappen. Maar heb jij gezien dat regels weer beter worden opgevolgd? Ik niet.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat het serieus helpt als je "leider" even laat weten dat het nog niet over is en dat je nog steeds moet opletten. Het was zeker wel wat aan het verslappen.
n = ?quote:Op maandag 17 augustus 2020 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, het was ook aan het verslappen. Maar heb jij gezien dat regels weer beter worden opgevolgd? Ik niet.
Had zelfs al begrepen dat er op verjaardagen weer gekust wordt
Kom op APK, de viral load die aangetroffen wordt bij patiënten met zware symptomen is 60 keer hoger dan die bij mensen met milde symptomen of asymptomatizen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:03 schreef APK het volgende:
En als je het 4 maanden oude artikel leest staat er ook dat dat niet alleen het geval is bij ouderen:
The virus is abundant in the throat of younger patients too, according to viral counts reported in the science journal Nature this week. Nine young to middle-aged office workers near Munich, Germany, who showed mild flu-like symptoms, had their nose and throat swabbed daily and spit samples collected for viral counts.
“We detected Sars-CoV-2 in enormous amounts in the upper respiratory tract,” said Prof Clemens Wendtner, who led the research in Germany – 1,000 times more than for Sars. “This was shocking news.”
Het lijkt er dan gelukkig ook op dat het nog geen effect heeft op de Ic opnames. En het is toch alweer even aan de gangquote:Op zondag 16 augustus 2020 21:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het wordt in dit topic ook weer steeds rustiger.
Even een opleving paar weken terug toen de cijfers qua positieve tests gingen stijgen maar intussen is het nieuwtje en het spannende daar ook wel weer vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |