Punt is dat die indicatoren er wel degelijk zijn op het dashboard (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/)van het RIVM. We komen niet eens in de buurt van de vastgestelde waarden. Ik snap ook wel dat het aantal besmettingen het eerst opvalt en dat opnames achter lopen (dus het is handig om in de gaten te houden), maar besmettingen waren een maand geleden ook al aan het stijgen. Niks aan het handje in de ziekenhuizen. Snap niet waarom bepaalde mensen opeens het idee hebben dat het aantal besmettingen al genoeg reden is om lockdowns aan te kondigen. Totaal onnodig. Het doel is altijd geweest om de IC's niet te laten overstromen. Dat gebeurd gelukkig ook niet. Vooralsnog niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zie nog niet echt toenames in aantal hospitalisaties of doden. Wanneer gaat men te discuss starten hoeveel hospitalisaties per week acceptabel zijn? Of hoeveel hospitalisaties/IC bedden die bezet zijn door Covid-19 patienten acceptabel is? Wat er in april/mei gebeurde is duidelijk niet acceptabel, en elke zieke en dode is betreurenswaardig, maar 0 zieken en doden zal ook nooit gehaald worden. Dus wat is acceptabel? Ik mis dat in de discussies.
[ afbeelding ]
Yep. Hoe erg een leed elders ook is geweest, het is niet te vergelijken met het eigen leed van nu en daar kan je 1001 voorbeelden aan hangen waar de klagers - beide kanten - dan nog gelijk in hebben ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn het gewoon zat dat hun leed wordt vergeleken met het ergste leed dat nu levenden ooit is overkomen, namelijk de Tweede Wereldoorlog. Tegen ondernemers zeggen we toch ook niet: klote dat je bedrijf over de kop gaat, maar er is tenminste geen totale oorlog en je wordt ook niet afgevoerd naar een concentratiekamp.
Wie zijn ze? Je komt niet echt slim overquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zijn het gewoon zat dat hun leed wordt vergeleken met het ergste leed dat nu levenden ooit is overkomen, namelijk de Tweede Wereldoorlog. Tegen ondernemers zeggen we toch ook niet: klote dat je bedrijf over de kop gaat, maar er is tenminste geen totale oorlog en je wordt ook niet afgevoerd naar een concentratiekamp.
Ja, als ik dat bepaald mens ben dan zie ik gewoon dat die besmettingen omhoog gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is dat die indicatoren er wel degelijk zijn op het dashboard (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/)van het RIVM. We komen niet eens in de buurt van de vastgestelde waarden. Ik snap ook wel dat het aantal besmettingen het eerst opvalt en dat opnames achter lopen (dus het is handig om in de gaten te houden), maar besmettingen waren een maand geleden ook al aan het stijgen. Niks aan het handje in de ziekenhuizen. Snap niet waarom bepaalde mensen opeens het idee hebben dat het aantal besmettingen al genoeg reden is om lockdowns aan te kondigen. Totaal onnodig. Het doel is altijd geweest om de IC's niet te laten overstromen. Dat gebeurd gelukkig ook niet. Vooralsnog niet in ieder geval.
Precies.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dus als mensen nu geen verantwoordelijkheid nemen. Wat let ze dan om naar de Zaanse kroeg te gaan i.p.v. de Amsterdamse? Of om in Almere te gaan feesten?
Die allstarsquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:17 schreef capricia het volgende:
Groetjes van Mark en Jort vanuit Terschelling.
[ twitter ]
Heerlijk relaxte foto. Fijn dat dit zo kan.
(Mark zou eerst naar DL gaan. Maar gezien zijn advies om vakantie in eigen land te vieren, doet hij dat ook)
Dat is wel heel erg sneu.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Supermarkt dicht vanwege het overtreden van coronamaatregelen.
Het is aan de ene kant onverstandig, want mensen moeten toch ergens boodschappen halen dus zo word het elders alleen maar drukker. Aan de andere kant moet je toch handhaven als regels overtreden worden. Meerdere oplopende boetes lijkt me een betere aanpak.
https://www.ad.nl/video/s(...)igheidsregio~p161086
In hele kleine concentraties komt dat voor in rioolwater ja. Ook mensen met corona gebruiken hun toilet om te pissen en daarmee komt het in rioolwater. Zolang je er niet in gaat zwemmen is dat voor niemand verder een gevaar. En ik raad je sowieso niet aan om dat te doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:20 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom er niet meer vragen zijn gesteld over dat rioolonderzoek, het schijnt dat het virus zich ook laat zien in de riolen daar waar veel besmettingen plaats vinden. Dat zou toch ook een soort indicatie kunnen zijn om omwonenden te laten testen en te waarschuwen?
Zeker. En onverstandig om direct zo'n maatregel te nemen.quote:
Dan kun je iedere supermarkt dus wel sluitenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Supermarkt dicht vanwege het overtreden van coronamaatregelen.
Het is aan de ene kant onverstandig, want mensen moeten toch ergens boodschappen halen dus zo word het elders alleen maar drukker. Aan de andere kant moet je toch handhaven als regels overtreden worden. Meerdere oplopende boetes lijkt me een betere aanpak.
https://www.ad.nl/video/s(...)igheidsregio~p161086
Ziet er allemaal goed uit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Punt is dat die indicatoren er wel degelijk zijn op het dashboard (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/)van het RIVM. We komen niet eens in de buurt van de vastgestelde waarden.
Denk dat het ook een beetje de mens eigen is. Het idee dat je "iets" moet doen. Bijvoorbeeld je hebt aandelen om op lange termijn vast te houden als appeltje voor de dorst. Dan zie je het lijntje omlaag gaan en denk je: "Oh kut ik moet iets doen!" En ga je verkopen. Gewoon om toch maar nuttig te voelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is dat die indicatoren er wel degelijk zijn op het dashboard (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/)van het RIVM. We komen niet eens in de buurt van de vastgestelde waarden. Ik snap ook wel dat het aantal besmettingen het eerst opvalt en dat opnames achter lopen (dus het is handig om in de gaten te houden), maar besmettingen waren een maand geleden ook al aan het stijgen. Niks aan het handje in de ziekenhuizen. Snap niet waarom bepaalde mensen opeens het idee hebben dat het aantal besmettingen al genoeg reden is om lockdowns aan te kondigen. Totaal onnodig. Het doel is altijd geweest om de IC's niet te laten overstromen. Dat gebeurd gelukkig ook niet. Vooralsnog niet in ieder geval.
Wat een suffe reactie, het gaat er mij om dat het geconstateerd wordt en daarom een indicatie kan zijn voor de omgeving, hehe, jemig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In hele kleine concentraties komt dat voor in rioolwater ja. Ook mensen met corona gebruiken hun toilet om te pissen en daarmee komt het in rioolwater. Zolang je er niet in gaat zwemmen is dat voor niemand verder een gevaar. En ik raad je sowieso niet aan om dat te doen.
Een filiaal van de AH zal inderdaad een stuk moeilijker te sluiten zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan kun je iedere supermarkt dus wel sluiten
Maar zo'n lokaal ondernemertje pakken is makkelijk natuurlijk
Dan weet je dat er in een bepaald gebied meer corona voorkomt. Daar zijn al veel betrouwbaardere dat voor. Zoals meldingen bij huisartsen en uitslagen van coronatesten. Het zegt niets over individuele gevallenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een suffe reactie, het gaat er mij om dat het geconstateerd wordt en daarom een indicatie kan zijn voor de omgeving, hehe, jemig.
Denk nu eens even na, man, stel dat ze regelmatig het rioolwater testen en bijna niemand zich heeft laten testen buiten de pleepot, allemachtig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan weet je dat er in een bepaald gebied meer corona voorkomt. Daar zijn al veel betrouwbaardere dat voor. Zoals meldingen bij huisartsen en uitslagen van coronatesten. Het zegt niets over individuele gevallen
Er word steeds meer getest. En die data is betrouwbaarder en gratis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Denk nu eens even na, man, stel dat ze regelmatig het rioolwater testen en bijna niemand zich heeft laten testen buiten de pleepot, allemachtig.
Ik had het niet over een bepaald mens. Maar een groep.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als ik dat bepaald mens ben dan zie ik gewoon dat die besmettingen omhoog gaan.
Kan natruulijk ook zijn dat toevallig niemand van de risicogroepen besmet raakt.
Maar lijkt jij jou dat waarschijnlijk dan?
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk dat het ook een beetje de mens eigen is. Het idee dat je "iets" moet doen. Bijvoorbeeld je hebt aandelen om op lange termijn vast te houden als appeltje voor de dorst. Dan zie je het lijntje omlaag gaan en denk je: "Oh kut ik moet iets doen!" En ga je verkopen. Gewoon om toch maar nuttig te voelen.
Oh? Natuurlijk? En waarom is dat natuurlijk daarvoor? Het is veel makkelijker om het rioolwater te testen dan onwillige burgers met vage klachten een wattenstaafje in hun neus te duwen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er word steeds meer getest. En die data is betrouwbaarder en gratis.
Natuurlijk gaan ze rioolwater daarvoor niet testen.
ja, wat mij betreft rijmt dat voor geen meter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Quarantaineplicht komt er dus, hoe rijmen we dat met “we hebben het nog allemaal onder controle..”?
Quarantaineplicht? Wanneer en hoe?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Quarantaineplicht komt er dus, hoe rijmen we dat met “we hebben het nog allemaal onder controle..”?
https://www.trouw.nl/opin(...)het-virus~b7ef59444/quote:Opinie - Aanpak virus
Zet geen levens op het spel, kies voor radicaal indammen van het virus
Zwakkeren eerder dood laten gaan of niet? Een volkomen verkeerde discussie, reageert Ton Rullman, lezer te Woerden. ‘Voer debat over hoe corona in te dammen.’
Ton Rullmann 11 augustus 2020, 12:45
De regering moet een keuze maken: beter handhaven van de anderhalvemetermaatschappij, of versoepelen met als gevolg dat meer mensen overlijden, stelt Sander Borgsteede (opinie, 8 augustus). In deze voorstelling van zaken worden groepen mensen tegenover elkaar gezet. De discussie zou moeten gaan over de vraag hoe we het virus bestrijden: mitigatie, dat wil zeggen het virus rond laten gaan, of indammen.
Het leidt in het betoog van Borgsteede tot de vraag: ‘Willen we de zwakkeren blijven beschermen totdat er een vaccin voorhanden is, of zijn we bereid te accepteren dat zwakkere, oudere mensen eerder overlijden?’
Laat dit even inwerken: moet de samenleving serieus overwegen om zwakkeren níet te beschermen en eerder dood te laten gaan? Zijn we als rijk land zover dat we de bescherming van de volksgezondheid loslaten, zoals die in de Grondwet, het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en de wet Publieke gezondheid zijn verankerd?
Iedereen heeft recht op bescherming, jong en oud, sterk en zwak
De onhoudbaarheid van de vraag wordt direct duidelijk als je je concreet gaat voorstellen wie er dan eerder dood zouden gaan. De vraag van Borgsteede en het interview met Marianne Zwagerman in de Volkskrant maakten dit weekend op Twitter #GeenDorHout tot trending topic. De ‘zwakkeren’ gaven zichzelf een gezicht, en confronteerden iedereen die het lezen wil met hun aanwezigheid. ‘Oh, ik moet weer dood’ was een van de reacties. Onverdraaglijk, maar wel wat je onder ogen moet zien als je begint over het eerder dood laten gaan van een groep mensen.
In de eerste plaats is het idee absurd dat er onderscheid gemaakt zou moeten worden tussen zwakkeren en anderen: iedereen heeft recht op bescherming, jong en oud, sterk en zwak. In de tweede plaats is het een steeds herhaalde misvatting dat corona alleen kwetsbaren of ouderen treft.
Bovendien ontneemt corona mensen veel levensjaren: zelfs voor 85-plussers met drie aandoeningen is de kans dat ze (zonder corona) binnen een jaar overlijden maar 25 procent. Het is dus onzin te zeggen dat mensen hooguit een paar maanden eerder doodgaan.
Testen, traceren en isoleren zijn essentieel
In de coronadiscussie worden de sociale kosten van vrijheidsbeperkingen gezet tegenover het collectieve belang van virusbestrijding. Ook premier Rutte brengt het zo. De insteek van het beleid wordt niet ter discussie gesteld. Geconcludeerd moet worden dat dat beleid feitelijk gericht is op het (voorzichtig) rond laten gaan van het virus. De enige harde criteria die gesteld worden zijn ziekenhuis- en ic-opnames. Er is géén grenswaarde geformuleerd voor het aantal besmettingen.
Er is een alternatief: kiezen voor indammen, dat wil zeggen het aantal besmettingen naar nul willen terugbrengen. In Nederland wordt deze aanpak bepleit door burgerorganisatie ‘Containment Nu!’. Landen als Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland en Schotland hebben deze strategie gekozen. Schotland noemt het: zero-covid. Hierbij wordt ingezet op het stoppen van ongecontroleerde virus-overdracht, en voorkomen van import van het virus. Testen, traceren en isoleren zijn essentieel. Dat kan als de aantallen laag genoeg zijn. In Nederland hebben we deze kans uit onze handen laten vallen.
Minder verstoring
Gaat dit ten koste van onze economie? Wél als we de golven laten komen. Uiteindelijk geldt: minder virus betekent minder verstoring. Volgens gezondheidseconomen is een indam-strategie economisch veel beter dan mitigatie.
Dat betekent niet terug naar een totale lockdown, wel veel serieuzer werk maken van opsporen, quarantaine, en goedkope maatregelen zoals mondneusmaskers. En bovenal: een overheid die met daden laat zien álle burgers te willen beschermen. Alleen op deze manier ontkomen we aan de keuze tussen enerzijds vrijheid voor sommigen met als gevolg verlies van gezondheid of leven voor anderen, en anderzijds strengere handhaving van de coronaregels.
Een halfslachtige anderhalvemeter-samenleving is zinloos
Versoepelen of de anderhalve meter handhaven, het kabinet moet daarover de knoop doorhakken. Want velen negeren de coronamaatregelen en ondermijnen zo de effectiviteit voor anderen die wel hun vrijheid beperken, stelt epidemioloog Sander Borgsteede.
Kwetsbaren laten hun stem horen: Ik ben Freek, hartpatiënt en #GeenDorHout
Met de hashtag #GeenDorHout spreken mensen met een broze gezondheid zich uit via Twitter. Wij zijn het beschermen waard, is hun boodschap. Hoeveel invloed heeft zo’n online beweging?
‘Zonder mondkapjes gaat Nederland rond 26 november weer op slot’
Met meer dan professionele belangstelling keek Theo Vos donderdag naar de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge. De hoogleraar gezondheidsinformatie verhuist eind augustus van Seattle, aan de Amerikaanse westkust, naar Baarn. Ook van daaruit blijft hij een van de leiders van het team aan de Universiteit van Washington dat het toekomstige verloop van de coronapandemie in de wereld doorrekent. Telkens weer is daarbij de gunstigste prognose voor landen die doen wat Nederland nalaat: mondkapjes verplicht stellen.
Bron? Kan het nergens terug vinden nog.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen laten zich niet testen op corona vanwege een bevolkingsonderzoek, maar voor hunzelf en de mensen om hun heen. En daarmee weet je veel duidelijker hoeveel mensen precies positief getest zijn en waar ze precies vandaan komen. Gratis....want die data heb je al.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh? Natuurlijk? En waarom is dat natuurlijk daarvoor? Het is veel makkelijker om het rioolwater te testen dan onwillige burgers met vage klachten een wattenstaafje in hun neus te duwen.
Via de wet publieke gezondheid. Sterkte @Jaeger85quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:40 schreef trein2000 het volgende:
De Jonge komt met een verplichte quarantaine voor contacten.
Tot zover het BCO bij jongeren. Daar gaat niemand meer aan meewerken dan.
Jij hebt mij nog steeds niet overtuigd, waar is de bron van jouw stelling als zou dit soort tests duur en onduidelijk zijn?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen laten zich niet testen op corona vanwege een bevolkingsonderzoek, maar voor hunzelf en de mensen om hun heen. En daarmee weet je veel duidelijker hoeveel mensen precies positief getest zijn en waar ze precies vandaan komen. Gratis....want die data heb je al.
Moeilijk gaan doen met rioolwater testen is duur en onduidelijk. Een bepaalde concentratie geeft je een heel globaal beeld van hoeveel mensen er besmet zouden kunnen zijn. En waar die allemaal wonen is ook giswerk.
Eensquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook als je uit een oranje gebied terugreist wordt 14 dagen quarantaine verplicht. Niet meer dan terecht!
Dat vereist een wetswijziging. Gaat ff duren dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook als je uit een oranje gebied terugreist wordt 14 dagen quarantaine verplicht. Niet meer dan terecht!
Wordt op basis van bestaande wetgeving gedaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vereist een wetswijziging. Gaat ff duren dus.
Tot pak em beet na de vakantieperiode
Voor contacten. Voor reizigers kan dat niet omdat enkel reizen naar een oranje land nog geen gegrond vermoeden van COVID oplevert.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wordt op basis van bestaande wetgeving gedaan
Paspoort of ID scan en klaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef F.Sinatra het volgende:
Die verplichtingen zijn natuurlijk een wassen neus. Je vult pietje in op het lijstje met 0612345678 en je bent klaar. Werkelijk nog geen zaak gezien die het controleert. En er hoeft vaak maar 1 iemand wat in te vullen in plaats van de hele groep.
Leuk voor de vorm, maar wederom geen tot weinig effect.
Dat is allemaal gewoon logisch. Alle data die veel concreter en uitgebreider zijn en die gratis zijn versus tientallen rioolmonsters nemen en in een laboratorium laten onderzoeken waarna je heel globale info hebt. Als jij niet gelooft dat dat veel meer geld kost en slechtere data oplevert dan geloof je dat toch niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij hebt mij nog steeds niet overtuigd, waar is de bron van jouw stelling als zou dit soort tests duur en onduidelijk zijn?
Zou mijn broertje de vlag uithangen. Die zit nu in Spanje en hoopt dat de vliegvelden en grenzen gaan sluitenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat totaal niet werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:46 schreef gniffie het volgende:
Dus verplichte quarantaine maar we moeten wel allemaal onze eigen contacten gaan inlichten. Nou s6
Ja, succes met dat erdoor te krijgenquote:
Nou mocht ik het oplopen en de GGD belt krijgen ze heel vriendelijk te horen dat ik niet meewerk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:46 schreef gniffie het volgende:
Dus verplichte quarantaine maar we moeten wel allemaal onze eigen contacten gaan inlichten. Nou s6
Dat het niet perfect werkt maar alleen bij de 70% die wel gewoon echte data achterlaat betekent nog niet dat je zulk contactonderzoek en strafmaatregelen niet moet uitvoeren. Ze zullen daarnaast ook mensen op gaan sporen die valse data doorgeven en ook hen bestraffen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef F.Sinatra het volgende:
Die verplichtingen zijn natuurlijk een wassen neus. Je vult pietje in op het lijstje met 0612345678 en je bent klaar. Werkelijk nog geen zaak gezien die het controleert. En er hoeft vaak maar 1 iemand wat in te vullen in plaats van de hele groep.
Bij restaurants? Je mag gewoon weigeren zo’n formulier in te vullen. Hoef je helemaal niet met valse data aan de gang.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat het niet perfect werkt maar alleen bij de 70% die wel gewoon echte data achterlaat betekent nog niet dat je zulk contactonderzoek en strafmaatregelen niet moet uitvoeren. Ze zullen daarnaast ook mensen op gaan sporen die valse data doorgeven en ook hen bestraffen.
Maar je kan het ze een stuk moeilijker maken door valse data door te geven inderdaad.
Succes met het opsporen van pietje uit de lindenlaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat het niet perfect werkt maar alleen bij de 70% die wel gewoon echte data achterlaat betekent nog niet dat je zulk contactonderzoek en strafmaatregelen niet moet uitvoeren. Ze zullen daarnaast ook mensen op gaan sporen die valse data doorgeven en ook hen bestraffen.
Maar je kan het ze een stuk moeilijker maken door valse data door te geven inderdaad.
Dat is een echt telnr. We hebben het jaren geleden voor de lol eens gebeld. Er werd opgenomen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef F.Sinatra het volgende:
Klopt. Restaurants mogen ook gasten weigeren die geen data willen geven. Maar veel gasten zonder data of met valse data zijn op te sporen als ze in het restaurant waren terwijl iemand daar met corona aanwezig was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij restaurants? Je mag gewoon weigeren zo’n formulier in te vullen. Hoef je helemaal niet met valse data aan de gang.
Ik denk dat diegene de komende maanden thuis moet blijvenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is een echt telnr. We hebben het jaren geleden voor de lol eens gebeld. Er werd opgenomen.
Dan zou ik in elk geval in ieder restaurant met cash betalen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Succes met het opsporen van pietje uit de lindenlaan.
Beter specifieke maatregelen, zoals lokale horeca dicht, lokale sportverenigingen, beter maatwerk om te kijken waar de besmettingen zitten. In plaats van alles maar dicht te gooien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Precies.
Daarom dacht ik ook dat de opties op waren.
Al zouden ze dat nagaan, heb je 1 iemand te 'pakken' van een groepje. Nou, hang de vlag uitquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zou ik in elk geval in ieder restaurant met cash betalen.
In Zuid-Korea kan je blijkbaar gewoon aangeklaagd worden door mensen die ziek worden door jou als je door het achterhouden van informatie mensen hebt (laten) besmetten. Bijvoorbeeld door contacten niet op te geven of niet in quarantaine bent gegaan. Is misschien wat extreem maar het werkt wel omdat mensen dan niet meer zo snel die ik heb schijt houding aannemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:40 schreef trein2000 het volgende:
De Jonge komt met een verplichte quarantaine voor contacten.
Tot zover het BCO bij jongeren. Daar gaat niemand meer aan meewerken dan.
Ik betwijfel dat. Als je AVG grondslag toestemming is en je weigert mensen die geen toestemming geven dan is er sprake van ‘afgedwongen toestemming’. En dat mag niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt. Restaurants mogen ook gasten weigeren die geen data willen geven. Maar veel gasten zonder data of met valse data zijn op te sporen als ze in het restaurant waren terwijl iemand daar met corona aanwezig was.
Een quarantaineplicht kan eraan bijdragen dat het onder controle blijft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Klopt. Restaurants mogen ook gasten weigeren die geen data willen geven. Maar veel gasten zonder data of met valse data zijn op te sporen als ze in het restaurant waren terwijl iemand daar met corona aanwezig was.
Lekker stinken zonder sokken.quote:
Een restaurant mag van alles opnemen in hun huisregels. Van geen gymschoenen, verplicht lidmaatschap tot een minimumleeftijd. Als jij als tent in je huisregels opneemt dat je in moet tekenen en je geeft dat duidelijk vooraf aan, dan mag je gasten die weigeren gewoon buiten houden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat. Als je AVG grondslag toestemming is en je weigert mensen die geen toestemming geven dan is er sprake van ‘afgedwongen toestemming’. En dat mag niet.
Moet denken aan Blackadder. 'Have you ever visited the planet Earth, sir?'quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja, succes met dat erdoor te krijgen
En los daarvan, gaan ze je dan aangetekende brieven sturen?
En de ID's op echtheid controleren ook
Komop joh en leef eens in de realiteit.
Dan kun je de eredivisie, en alle andere sportcompetities, wel direct lamleggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met 'naar voren komen bij bron- en contactonderzoek'.
Als iemand van mijn voetbalteam positief is moet gelijk het hele team thuisblijven?
Als hij/ zij getraind of gespeeld zou kunnen hebben terwijl hij besmet was dan ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze bedoelen met 'naar voren komen bij bron- en contactonderzoek'.
Als iemand van mijn voetbalteam positief is moet gelijk het hele team thuisblijven?
Echt bijzonder hoe ver een aantal van de realiteit af staan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet denken aan Blackadder. 'Have you ever visited the planet Earth, sir?'
Maar wat is dan je grondslag voor gegevensverwerking?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een restaurant mag van alles opnemen in hun huisregels. Van geen gymschoenen, verplicht lidmaatschap tot een minimumleeftijd. Als jij als tent in je huisregels opneemt dat je in moet tekenen en je geeft dat duidelijk vooraf aan, dan mag je gasten die weigeren gewoon buiten houden.
En ja, er zullen wel een hoop komen met een valse naam en telefoonnummer.
Dat is een tijdelijke maatregel (voor hopelijk iets van twee weken), in slechts twee delen van Nederland (Amsterdam en Rotterdam), én ook nog eens slechts voor een deel van de positieve testen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:46 schreef gniffie het volgende:
Soms gebeurt dat ook:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan kun je de eredivisie, en alle andere sportcompetities, wel direct lamleggen.
Ben wel benieuwd waarom je een vals nummer op zou geven bij een restaurant. Het is toch namelijk in jouw voordeel als je weet dat je naast iemand zat die besmet blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een restaurant mag van alles opnemen in hun huisregels. Van geen gymschoenen, verplicht lidmaatschap tot een minimumleeftijd. Als jij als tent in je huisregels opneemt dat je in moet tekenen en je geeft dat duidelijk vooraf aan, dan mag je gasten die weigeren gewoon buiten houden.
En ja, er zullen wel een hoop komen met een valse naam en telefoonnummer.
Zoals in Schotland?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan kun je de eredivisie, en alle andere sportcompetities, wel direct lamleggen.
Dat bedoel ik en had ik het ook over.quote:
Coronamaatregel. Er zijn een hoop regels waaraan een horecatent moet voldoen mbt het bewaren en gebruiken van die data. Horeca is zelfs verplicht om een registratiesysteem aan te leggen en gasten te vragen om in te tekenen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat is dan je grondslag voor gegevensverwerking?
Waarom heb jij een fake id? En waarom twee?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Binnenkort dus wellicht 1 van mijn 2 fake ID's mee in de broekzak als dat nodig blijkt te zijn 😂
Ja prima. Ik zeg alleen dat dat de consequentie is. Ik sta daar verder neutraal tegenover.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals in Schotland?
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronatests~ad923a52/
Alleen waar je op reageert ging het over wat anders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bedoel ik en had ik het ook over.
Heb er nog eentje van een jaar of 10 geleden. Kan er nog wel mee door denk ikquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Binnenkort dus wellicht 1 van mijn 2 fake ID's mee in de broekzak als dat nodig blijkt te zijn 😂
Ik denk het niet. Bij Feyenoord werden alle spelers gewoon gelijk getest na een positief geval. Hoewel het een beetje koffiedik kijken is hoe de testcapaciteit in de toekomst is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja prima. Ik zeg alleen dat dat de consequentie is. Ik sta daar verder neutraal tegenover.
Lezen. Je kan gasten weigeren als ze niet aan jouw huisregels willen voldoen. En ik heb al meerdere keren gezegd dat je niet kan voorkomen dat er valse gegevens gemeld worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Door huisregels kun jij iemand opsporen die geen gegevens achter laat?
Lezen? Je zegt iets totaal anders in die post.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Lezen. Je kan gasten weigeren als ze niet aan jouw huisregels willen voldoen. En ik heb al meerdere keren gezegd dat je niet kan voorkomen dat er valse gegevens gemeld worden.
Verplicht om het te vragen ja. Weigeren mag dus. Dus is er geen wettelijke plicht en kun je je daar niet op beroepen. Op basis van de noodverordening moet je zelfs met toestemming werken. En die mag je weigeren zonder dat daar negatieve gevolgen aan mogen zitten want AVG,quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Coronamaatregel. Er zijn een hoop regels waaraan een horecatent moet voldoen mbt het bewaren en gebruiken van die data. Horeca is zelfs verplicht om een registratiesysteem aan te leggen en gasten te vragen om in te tekenen.
Wat is dit voor kwats! Nog steeds kom je niet met een bron en hoezo tientallen monsters en globale info? En hoezo meer geld dan individueel mensen testen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is allemaal gewoon logisch. Alle data die veel concreter en uitgebreider zijn en die gratis zijn versus tientallen rioolmonsters nemen en in een laboratorium laten onderzoeken waarna je heel globale info hebt. Als jij niet gelooft dat dat veel meer geld kost en slechtere data oplevert dan geloof je dat toch niet.
Zo denk ik er ook over. Maar je leest in dit topic dat er al genoeg mensen zijn die het blijkbaar nodig en wenselijk achtten om valse data door te geven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarom je een vals nummer op zou geven bij een restaurant. Het is toch namelijk in jouw voordeel als je weet dat je naast iemand zat die besmet blijkt te zijn.
Dat mensen geen nummers van andere willen geven kan ik nog begrijpen. (voelt als klikken voor jongeren denk ik).
Zou kunnen, excuus in dat geval.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Alleen waar je op reageert ging het over wat anders.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
https://www.businessinsid(...)onavirus-reserveren/quote:3. Ben je verplicht om je contactgegevens achter te laten?
Nee, klanten zijn niet verplicht om hun contactgegevens af te staan. Dat mag niet volgens de privacyregels. Bedrijven zijn wél verplicht om de contactgegevens te vragen.
Horecaondernemers kunnen mensen niet weigeren als ze geen gegevens achter willen laten, aldus de brief van minister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer.
quote:Om die reden is er belangrijk dat gasten in de horeca zich registreren. Het kabinet heeft besloten een registratieplicht in te voeren. De ondernemer wordt verplicht om aan de gasten toestemming te vragen voor het tijdelijk opslaan en - in geval van een besmetting - op verzoek van de GGD doorgeven van naam en contactgegevens ten behoeve van bron- en contactonderzoek. Deze verwerking van persoonsgegevens berust op instemming van de gast. Als een gast geen toestemming wil geven, kan de toegang tot de horeca niet worden geweigerd.
Er zijn genoeg instellingen, bedrijven en andere openbare gelegenheden waar je je moet identificeren of gegevens achter moet laten voordat je daar in kan komen. Dat geld ook voor horeca.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verplicht om het te vragen ja. Weigeren mag dus. Dus is er geen wettelijke plicht en kun je je daar niet op beroepen. Op basis van de noodverordening moet je zelfs met toestemming werken. En die mag je weigeren zonder dat daar negatieve gevolgen aan mogen zitten want AVG,
Het komt misschien zo over als hakken in het zand, maar dat is het (van mijn kant) niet bewust.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou kunnen, excuus in dat geval.
Anyway - het werd net weg gehaald en waarom weet ik niet - ik verbaas me over de enorme “hakken in het zand” tendens die hier (en vast elders) ontstaat wanneer de overheid nu eindelijk eens probeert de boel wat serieuzer te nemen.
En het is totaal niet in het belang van de horeca gelegenheid om op grond daarvan iemand te weigeren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.businessinsid(...)onavirus-reserveren/
Uit de brief:
[..]
Ja dat zeg ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Uit de brief:
[..]
Welke horeca kom jij niet in zonder gegevens achter te laten?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg instellingen, bedrijven en andere openbare gelegenheden waar je je moet identificeren of gegevens achter moet laten voordat je daar in kan komen. Dat geld ook voor horeca.
Als horecabaas zou ik mensen dan weigeren vanwege andere redenen. Genoeg te verzinnen. Waarom zou je willens en wetens mensen toe willen laten die hier NIET aan mee willen werken om jezelf en anderen zo goed mogelijk te beschermen? Flauwekul argumenten over “mijn privacy!!!” maar vervolgens wel lekker inchecken bij die zaak op Insta om te laten zien hoe goed je het wel niet hebt... hypocriet gedoe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Dat het elders gebeurt betekend niet dat het mag. Ik ben daar verder niet van op de hoogte.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg instellingen, bedrijven en andere openbare gelegenheden waar je je moet identificeren of gegevens achter moet laten voordat je daar in kan komen. Dat geld ook voor horeca.
Horeca is verplicht het te vragen, idee is dat het in het belang van de gast is om het achter te laten. Snap ik wel. Tegelijkertijd ben ik toch wat huiverig om overal mijn telefoonnummer achter te laten. Ondanks dat zo'n organisatie verplicht is te zorgen voor goede datamanagement geloof ik niet echt dat het plaatselijke dorpscafé verder gaat dan een map met telefoonnummers ergens in de zaak te laten liggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:05 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En het is totaal niet in het belang van de horeca gelegenheid om op grond daarvan iemand te weigeren.
Imo had deze regel al maanden geleden ingevoerd moeten worden. Had een hoop onnodige verspreiding kunnen voorkomen. Maar beter laat dan nooitquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Je klinkt net als mijn moeder: 'ik heb toch niets te verbergen'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Flauwekul argumenten over “mijn privacy!!!” maar vervolgens wel lekker inchecken bij die zaak op Insta om te laten zien hoe goed je het wel niet hebt... hypocriet gedoe.
Zowat iedereen is alweer terug..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Imo had deze regel al maanden geleden ingevoerd moeten worden. Had een hoop onnodige verspreiding kunnen voorkomen. Maar beter laat dan nooit
Zat vandaag op het terras te lunchen. Kreeg ook 'de lijst' voorgelegd. Ik kon zo zien wie er de afgelopen 3 dagen geweest waren. Mooie AVGquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Horeca is verplicht het te vragen, idee is dat het in het belang van de gast is om het achter te laten. Snap ik wel. Tegelijkertijd ben ik toch wat huiverig om overal mijn telefoonnummer achter te laten. Ondanks dat zo'n organisatie verplicht is te zorgen voor goede datamanagement geloof ik niet echt dat het plaatselijke dorpscafé verder gaat dan een map met telefoonnummers ergens in de zaak te laten liggen.
Meeste van zulk soort tenten wil ik niet in waar ze dat vragen. Maar bijvoorbeeld vlak bij me in de buurt zit een hotel met terras en restaurant. Daar kom je alleen binnen als je je naam en kamernummer doorgeeft. Ook het terras is alleen voor hotelgasten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Welke horeca kom jij niet in zonder gegevens achter te laten?
Dat lijkt me wel vreemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Sterker nog, een regel die zorgt dat mensen juist niet hun gegevens achter laten of bewust geen namen gaan noemen. Geen idee hoe BCO precies werkt maar als ik aan tafel buiten zit en iemand is besmet die binnen is geweest.. moet je dan in quarantaine? Voor mij zeker een reden om nog meer over de app te twijfelen. Schiet wel erg door als je hele gezinnen twee weken laat opsluiten omdat er een kans is dat. Wat is er mis met testen? Je spreken hiermee hun eigen beleid ook testen. Je kunt dus wel besmetten zonder symptomen en negatief testen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het komt misschien zo over als hakken in het zand, maar dat is het (van mijn kant) niet bewust.
Het is alleen weer een regel die niet werkt.
Dan is het een regel om een regel. En dáár pas ik we voor.
Snap overigens ook niet waarom die post weg is (en mijn reactie ook, die niet gek was oid).
Ah blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Imo had deze regel al maanden geleden ingevoerd moeten worden. Had een hoop onnodige verspreiding kunnen voorkomen. Maar beter laat dan nooit
Dat is toch iets totaal anders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meeste van zulk soort tenten wil ik niet in waar ze dat vragen. Maar bijvoorbeeld vlak bij me in de buurt zit een hotel met terras en restaurant. Daar kom je alleen binnen als je je naam en kamernummer doorgeeft. Ook het terras is alleen voor hotelgasten.
Ik bedoel maar. Ze vragen waarschijnlijk nog net niet om even de 'presentielijst' door te geven per tafeltje zoals studenten de presentielijst moeten tekenen tijdens een werkgroep.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zat vandaag op het terras te lunchen. Kreeg ook 'de lijst' voorgelegd. Ik kon zo zien wie er de afgelopen 3 dagen geweest waren. Mooie AVG
De grenzen blijven voorlopig wel open en al die zaken kun je prima doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef Kalenden het volgende:
Hallo, ik kom uit België en we hadden volgende week een citytrip naar Rotterdam gepland voor een paar dagen rond ~ 20 augustus. Helaas is het coronavirus nu een ding en ik heb gelezen over stijgende gevallen in Nederland (evenals in België en andere plaatsen in Europa), dus ik vroeg me twee dingen af: is het waarschijnlijk dat de grenzen open blijven en toerisme vanuit de EU -landen en België specifiek mogelijk blijven? Is het veilig om te doen? Als Belg dragen we al altijd een masker in zowel binnen- als buitenruimtes, houden we sociale afstand, handen wassen, etc maar we willen graag musea bezoeken en restaurants, cafe's en dergelijke bezoeken. Niet aanbevolen of oké om te doen? Hopelijk niet al te domme vraag, maar ik hoopte meer inzicht te krijgen van de lokale bevolking!
Ook dat nog eens inderdaad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sterker nog, een regel die zorgt dat mensen juist niet hun gegevens achter laten of bewust geen namen gaan noemen. Geen idee hoe BCO precies werkt maar als ik aan tafel buiten zit en iemand is besmet die binnen is geweest.. moet je dan in quarantaine? Voor mij zeker een reden om nog meer over de app te twijfelen. Schiet wel erg door als je hele gezinnen twee weken laat opsluiten omdat er een kans is dat. Wat is er mis met testen? Je spreken hiermee hun eigen beleid ook testen. Je kunt dus wel besmetten zonder symptomen en negatief testen.
Het ging via de ober zo het hele terras over. Doei met je BCOquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Ze vragen waarschijnlijk nog net niet om even de 'presentielijst' door te geven per tafeltje zoals studenten de presentielijst moeten tekenen tijdens een werkgroep.
Dat hangt echt van je persoonlijke situatie en gedrag af. Als je gaat dan raad ik je aan om van tevoren uit te zoeken waar je een beetje verantwoord kan eten/drinken. Musea hebben doorgaans strenge coronamaatregelen dus daar kan je verantwoord naar binnen. Je zal soms wel extra lang moeten wachten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef Kalenden het volgende:
Hallo, ik kom uit België en we hadden volgende week een citytrip naar Rotterdam gepland voor een paar dagen rond ~ 20 augustus. Helaas is het coronavirus nu een ding en ik heb gelezen over stijgende gevallen in Nederland (evenals in België en andere plaatsen in Europa), dus ik vroeg me twee dingen af: is het waarschijnlijk dat de grenzen open blijven en toerisme vanuit de EU -landen en België specifiek mogelijk blijven? Is het veilig om te doen? Als Belg dragen we al altijd een masker in zowel binnen- als buitenruimtes, houden we sociale afstand, handen wassen, etc maar we willen graag musea bezoeken en restaurants, cafe's en dergelijke bezoeken. Niet aanbevolen of oké om te doen? Hopelijk niet al te domme vraag, maar ik hoopte meer inzicht te krijgen van de lokale bevolking!
Altijd maar die kortzichtige visie op covid-19 als equivalent van volksgezondheid. Aan collateral damage van maatregelen wordt constant voorbij gegaan (al doen ze voorkomen dat die in hun strategie het minste is, nergens op gebaseerd behalve weer hun eigen modellen). Dat laat zich namelijk helemaal niet vangen in wat leuke rekenmodellen met van tevoren bepaalde parameters.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:
Opiniestuk van een lezer van Trouw in reactie op het stuk van Borgsteede en het #GeenDorHout-initiatief
[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)het-virus~b7ef59444/
Want jij hebt dat wel? Kinderachtig gedrag vind ik dat, alsof de overheid als een dictatoriaal China bezig is allerlei gegevens te verzamelen over je als je je naam en telnr bij de plaatselijke kroeg achterlaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je klinkt net als mijn moeder: 'ik heb toch niets te verbergen'.
Als je het locaal dicht gooit, gaan de mensen gewoon in een andere stad,quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Beter specifieke maatregelen, zoals lokale horeca dicht, lokale sportverenigingen, beter maatwerk om te kijken waar de besmettingen zitten. In plaats van alles maar dicht te gooien.
Er valt niet zoveel over te zeggen, behalve dat Rotterdam (samen met Amsterdam) qua corona de minst handige plekken zijn om heen te gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef Kalenden het volgende:
Die gaat keihard omlaag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:12 schreef trein2000 het volgende:
De vraag is ook wat dit gaat doen met de testbereidheid.
Zo waar ditquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als horecabaas zou ik mensen dan weigeren vanwege andere redenen. Genoeg te verzinnen. Waarom zou je willens en wetens mensen toe willen laten die hier NIET aan mee willen werken om jezelf en anderen zo goed mogelijk te beschermen? Flauwekul argumenten over “mijn privacy!!!” maar vervolgens wel lekker inchecken bij die zaak op Insta om te laten zien hoe goed je het wel niet hebt... hypocriet gedoe.
Waarom? Je vroeg of er horeca was waar je je moest identificeren of registreren voor je naar binnen mocht. Ik gaf je een voorbeeld daarvan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:09 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat is toch iets totaal anders.
Ik zou dan juist vóór een app zijn, want die is anoniem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:09 schreef alpeko het volgende:
Voor mij zeker een reden om nog meer over de app te twijfelen.
Reken erop dat je voor musea een tijdslot moet reserveren om het te kunnen bezoeken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:08 schreef Kalenden het volgende:
Goed punt. Hoe gaat verplichte quarantaine dan? Niet dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou dan juist vóór een app zijn, want die is anoniem.
Als jouw lokale sportvereniging dichtgaat kun je niet zomaar even naar een naburige voetbalclub hoor. Om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je het locaal dicht gooit, gaan de mensen gewoon in een andere stad,
Schoot ook al door mijn hoofd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Goed punt. Hoe gaat verplichte quarantaine dan? Niet dus.
En de rest van de bezoekers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want jij hebt dat wel? Kinderachtig gedrag vind ik dat, alsof de overheid als een dictatoriaal China bezig is allerlei gegevens te verzamelen over je als je je naam en telnr bij de plaatselijke kroeg achterlaat.
Maar wel naar al die ketensportscholen van tegenwoordig en naar de horeca en naar de winkel en al wat meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jouw lokale sportvereniging dichtgaat kun je niet zomaar even naar een naburige voetbalclub hoor. Om maar wat te noemen.
Natuurlijk. Ik hoef echt mijn telefoonnummer niet rond te laten slingeren bij een willekeurige kroeg. Dat is een goudmijn voor mensen die kwaad in de zin hebben.quote:
Wat bedoel je? Iedere bezoeker reserveert / noteert zijn of haar naam en tel nr gewoon. Zo heel veel anders is dat niet dan pre corona tijden en een kleine moeite om BCO te versnellen en verdere verspreiding te voorkomen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En de rest van de bezoekers.
Hoe gaat dit werken in de praktijk?
Waarom zou je willen dat je gegevens de kroeg rond gaan?
Kortom: dit is een hele omslachtige maar slimme manier om mensen de app te laten gebruiken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Goed punt. Hoe gaat verplichte quarantaine dan? Niet dus.
Ja, anoniem misschien wel. Maar het zal mijn benieuwen hoe lang het duurt voordat jij op plaats x, y of z je app moet tonen om te laten zien dat je niet in de buurt bent geweest van een besmet persoonquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou dan juist vóór een app zijn, want die is anoniem.
Ja een hotel ontbijt zaal vind het over het algemeen niet zo fijn als een vreemde daar komt eten nee. Dat staat los van Corona.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom? Je vroeg of er horeca was waar je je moest identificeren of registreren voor je naar binnen mocht. Ik gaf je een voorbeeld daarvan.
De garantie bij de app was altijd dat dat niet zou mogen. Maar ik moet het nog zien idd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, anoniem misschien wel. Maar het zal mijn benieuwen hoe lang het duurt voordat jij op plaats x, y of z je app moet tonen om te laten zien dat je niet in de buurt bent geweest van een besmet persoon
Hmm okeequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik hoef echt mijn telefoonnummer niet rond te laten slingeren bij een willekeurige kroeg. Dat is een goudmijn voor mensen die kwaad in de zin hebben.
Met dat soort redenaties kun je net zo goed niets doen en is de enige oplossing óf alles open, óf alles dicht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wel naar al die ketensportscholen van tegenwoordig en naar de horeca en naar de winkel en al wat meer.
Stiekem een maatregel om de app te promoten. Ik heb niks tegen verplichte quarantaine. Maar dan wel bij positieve gevallen. Zou ook juridisch wederom weer eens onhaalbaar blijken want bewijs maar eens dat jij er zelf was en niet een of andere lolbroek jouw tel heeft doorgegeven.quote:
Bovendien worden die gegevens helemaal niet verwerkt in de coffeeshop of slijterij. Je laat het even zien en het is oké. Dat is heel anders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja een hotel ontbijt zaal vind het over het algemeen niet zo fijn als een vreemde daar komt eten nee. Dat staat los van Corona.
Maar oké, jij je zin, voor een hotelkamer zul je je moeten identificeren. Dan heb je er echter nog niet gegeten.
Ook in het Casino en de coffeeshop moet je je ID laten zien ja.
Maar dat is wel net even wat anders dan waar het in essentie over ging. En dat snap jij stiekem ook wel.
Vanaf het begin af aan is gezegd dat dit geenszins gaat gebeuren. Het zou wettelijk ook geen stand houden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, anoniem misschien wel. Maar het zal mijn benieuwen hoe lang het duurt voordat jij op plaats x, y of z je app moet tonen om te laten zien dat je niet in de buurt bent geweest van een besmet persoon
Definieer dat soort redenaties? Nederland is gewoon te klein voor lokale sluitingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met dat soort redenaties kun je net zo goed niets doen en is de enige oplossing óf alles open, óf alles dicht.
Ik heb nooit beweerd dat lokale sluitingen een panacee zijn zonder nadelen...
Plaats jouw telefoonnummers anders even hier. Aangezien het je toch niets boeit.quote:
Tijdens deze crisis bleken meerdere uitspraak later uiterst vloeibaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanaf het begin af aan is gezegd dat dit geenszins gaat gebeuren. Het zou wettelijk ook geen stand houden.
Elke dorpskroeg heeft in de mannentoiletten wel nummers op de muren gekalkt. En 9 van de 10 keer zijn dat nummers van vaste gastenquote:
Op dit moment werkt dat niet zo. 1 iemand aan tafel wordt gevraagd zijn gegevens te noteren. Gevraagd, niet verplicht. En als ik Trein2000 mag geloven (en dat mag je over het algemeen) kan die verplichting ook lastig bewerkstelligd worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Iedere bezoeker reserveert / noteert zijn of haar naam en tel nr gewoon. Zo heel veel anders is dat niet dan pre corona tijden en een kleine moeite om BCO te versnellen en verdere verspreiding te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |