abonnement Unibet Coolblue
pi_194506864
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
Aantal patienten op de IC met 3.3% toegenomen... :{
Even wat meer context

Dinsdag 11 augustus 2020
30 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 30. Dat is 1 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 583 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 613, 13 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 97, 2 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patienten varieert licht per dag, maar is over de afgelopen 14 dagen met ongeveer 60% gestegen’

60% klinkt heel dramatisch, maar dat is het al heel snel bij deze lage aantallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:53:39 #102
186611 Haags
pi_194506896
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Even wat meer context

Dinsdag 11 augustus 2020
30 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 30. Dat is 1 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 583 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 613, 13 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 97, 2 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patienten varieert licht per dag, maar is over de afgelopen 14 dagen met ongeveer 60% gestegen’

60% klinkt heel dramatisch, maar dat is het al heel snel bij deze lage aantallen.
Nog steeds erg netjes.
Zonder wrijving geen glans
pi_194506901
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar mijn mening is dat we best wat empathie op mogen brengen voor de jongeren. Daarmee hoeven we niet alles goed te keuren natuurlijk. Maar zeggen dat ze zich ff niet zo aan moeten stellen en maar even moeten wachten met feesten omdat het ergens anders altijd wel slechter is lijkt mij nogal ongepast. Het leven gaat door en voor een over-, overgroot deel van de jongeren is er zelfs met een besmetting helemaal niks aan de hand.
Sterker nog ik snap ze heel goed en ik zou hetzelfde doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194506915
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
Aantal patienten op de IC met 3.3% toegenomen... :{
Ah nee is er tich nog 1 bijgekomen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:55:19 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194506921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Even wat meer context

Dinsdag 11 augustus 2020
30 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 30. Dat is 1 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 583 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 613, 13 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 97, 2 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patienten varieert licht per dag, maar is over de afgelopen 14 dagen met ongeveer 60% gestegen’

60% klinkt heel dramatisch, maar dat is het al heel snel bij deze lage aantallen.
Komen er meer zonder dan met Covid op de IC.
pi_194506947
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Stel je voor ik ga naar het ziekenhuis want mijn buurman is uitbehandeld verklaard. De dag daarvoor.

Ik zeg "hoi buurman mijn mascara was vanmorgen op, erg he?"

(......)

Da fuck.
:')
pi_194506984
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Komen er meer zonder dan met Covid op de IC.
Deze warmte is killing.
Uiteindelijk toch nog een golf gekregen. *O*
Go hard or go home
pi_194507066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:33 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]

Droom ik? 😄

In het OMT-advies van 26 juni aan het kabinet stond ook een uitdrukkelijk voor indammen. Daar is toen alleen niks mee gedaan

Gezien de hele voorgeschiedenis ben ik er zelf nog niet gerust op. Eerst zien, dan geloven
Containment is een papieren illusie. Dat blijkt ook wel uit een van de speerpunten: 'gedrag burger'

Dat gedrag zal pas weer weer veranderen als het aantal ic-opnamen en/of sterfgevallen een hoge vlucht neemt. Of ze gaan nog meer maatregelen/repressie invoeren, terwijl de huidige al amper te handhaven zijn.

Tenzij een groot aantal gemeenten met al weken 1 of geen besmetting per direct te maken krijgen met vergaande opschorting van de regels. Anders is het draagvlak hiervoor echt niet aanwezig op het moment.
pi_194507117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:08 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Containment is een papieren illusie. Dat blijkt ook wel uit een van de speerpunten: 'gedrag burger'

Dat gedrag zal pas weer weer veranderen als het aantal ic-opnamen en/of sterfgevallen een hoge vlucht neemt. Of ze gaan nog meer maatregelen/repressie invoeren, terwijl de huidige al amper te handhaven zijn.

Tenzij een groot aantal gemeenten met al weken 1 of geen besmetting per direct te maken krijgen met vergaande opschorting van de regels. Anders is het draagvlak hiervoor echt niet aanwezig op het moment.
Ze kunnen toch gewoon regionale lockdowns doen? alleen Rotterdam en Amsterdam en de rest van het land kan dan gewoon door.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:08 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Containment is een papieren illusie. Dat blijkt ook wel uit een van de speerpunten: 'gedrag burger'

Dat gedrag zal pas weer weer veranderen als het aantal ic-opnamen en/of sterfgevallen een hoge vlucht neemt. Of ze gaan nog meer maatregelen/repressie invoeren, terwijl de huidige al amper te handhaven zijn.

Tenzij een groot aantal gemeenten met al weken 1 of geen besmetting per direct te maken krijgen met vergaande opschorting van de regels. Anders is het draagvlak hiervoor echt niet aanwezig op het moment.
Mits je de GGD's goed op orde hebt is er bij vergelijkbare R-waarde ook geen verschil tussen 100, 1000 of 10.000 besmettelijken onder controle houden.
Dit simpele feit pleit compleet tegen elke vorm van strikte containment.
I'll give you something to do
pi_194507152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze kunnen toch gewoon regionale lockdowns doen?
Een regionale aanpak zou inderdaad nog enig draagvlak kunnen creëren.
pi_194507192
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:13 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Een regionale aanpak zou inderdaad nog enig draagvlak kunnen creëren.
Ik vermoed dat ze dat na een paar persconferenties ook wel gaan doen.

Als niemand dat mondkapjes opzet en die 1,5 dat boeit ook niemand meer ,dan hebben ze toch eigenlijk geen andere keuze?

Dan maakt het eigenlijk ook niet uit, welke groep mensen de besmettingen veroorzaakt, er zijn gewoon meer besmettingen, punt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:17:17 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194507212
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:08 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Containment is een papieren illusie. Dat blijkt ook wel uit een van de speerpunten: 'gedrag burger'

Dat gedrag zal pas weer weer veranderen als het aantal ic-opnamen en/of sterfgevallen een hoge vlucht neemt. Of ze gaan nog meer maatregelen/repressie invoeren, terwijl de huidige al amper te handhaven zijn.

Tenzij een groot aantal gemeenten met al weken 1 of geen besmetting per direct te maken krijgen met vergaande opschorting van de regels. Anders is het draagvlak hiervoor echt niet aanwezig op het moment.
Dat denk ik ook. Dan zit iedereen vanzelf snel genoeg weer in z'n hok.

Strengere maatregelen gaan alleen maar leiden tot meer hakken in het zand zolang er qua doden en in de ziekenhuizen niet veel bijzonders aan de hand is.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:19:52 #114
5428 crew  miss_sly
pi_194507246
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De verwachting is dat er een economische depressie komt die de kredietcrisis doet verbleken. Dan durf ik die voorspellingen wel aan helaas. Ben zelf tijdens de het hoogtepunt van de kredietcrisis en kwam de eerste vijf jaar nauwelijks aan de bak. Alleen maar korte flexcontracten gehad met periodes van werkeloosheid. Nu inmiddels wel een vaste aanstelling, maar die periode heeft mijn loonontwikkeling geen goed gedaan.
Loonontwikkeling is niet het enige dat van belang is.
Ik ben van een heel andere generatie, maar ik heb ook een flink aantal jaarcontracten gehad voor ik eindelijk eens ergens langere tijd kon blijven. Dat zal mijn loonontwikkeling inderdaad geen goed gedaan hebben, maar ik heb er wel heel veel van geleerd, wat ik telkens weer meenam naar de volgende werkgever. Die berg ervaring heeft met ook wel wat opgeleverd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194507262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze kunnen toch gewoon regionale lockdowns doen? alleen Rotterdam en Amsterdam en de rest van het land kan dan gewoon door.
Nee. Of nou ja, in theorie kan het natuurlijk. Je schiet er alleen niet zoveel mee op.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:22:43 #116
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194507284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ze kunnen toch gewoon regionale lockdowns doen? alleen Rotterdam en Amsterdam en de rest van het land kan dan gewoon door.
Denk toch dat het lastiger is dan je denkt, maar hangt er een beetje vanaf wat je precies met een lockdown bedoeld.

Als je alle winkels sluit dan gaan mensen namelijk shoppen in naburige gemeentes bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194507300
Alles kan, als het merendeel enigszins zou luisteren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194507306
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk toch dat het lastiger is dan je denkt, maar hangt er een beetje vanaf wat je precies met een lockdown bedoeld.

Als je alle winkels sluit dan gaan mensen namelijk shoppen in naburige gemeentes bijvoorbeeld.
Ja.

Maar de andere opties zijn wel zo een beetje op.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:24:32 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194507311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja.

Maar de andere opties zijn wel zo een beetje op.
Das waar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194507393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja.

Maar de andere opties zijn wel zo een beetje op.
Er zijn echt tal van opties tussen dit en een regio op slot gooien...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194507441
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn echt tal van opties tussen dit en een regio op slot gooien...
En zijn echt tal van bezwaren voor de tussenopties.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194507456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Dan zit iedereen vanzelf snel genoeg weer in z'n hok.

Strengere maatregelen gaan alleen maar leiden tot meer hakken in het zand zolang er qua doden en in de ziekenhuizen niet veel bijzonders aan de hand is.
En bovendien het risico dat als er echt stront aan de knikker is er geen hond meer gelooft in wat de autoriteiten nu weer verzinnen. Iedereen kan tegenwoordig zijn eigen informatie verzamelen, 'interpreteren' en een rationele afweging maken. Dan kan je wel leuk een omt samenstellen of een 'red team' voor de evaluatie, maar niemand heeft voor deze personen gekozen om grote invloed te hebben op beleid.

Al ben ik me er terdege van bewust dat ministers aardig blind varen op onzichtbare topambtenaren en dat nu misschien nu ook gebeurt alleen dan zichtbaar. Wat overigens een flink gevaar is voor de democratie, maar dat is een andere discussie
pi_194507522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:34 schreef Rlz12 het volgende:

Iedereen kan tegenwoordig zijn eigen informatie verzamelen, 'interpreteren' en een rationele afweging maken.
Ja? Hoe? Verlicht ons. Want juist dat is dus een groot probleem.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194507536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn echt tal van opties tussen dit en een regio op slot gooien...
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En zijn echt tal van bezwaren voor de tussenopties.
Ja, maar als dat opties zijn waarbij je een beroep gaat doen op de verantwoordelijkheid van het hele Nederlandse volk, zullen we dan maar even zeggen, dan gaan ze niet helpen, want die neemt nou juist niet iedereen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

Beter kan het je geen drol intereseren dan het erg vinden.
Deze methode leef ik al jaren gelukkig bij. Sommige mensen zeggen dat je bent emotieloos, maar zijn er echt werkelijk mensen die moeten huilen omdat er een hond overlijdt 20.000 km aan de andere kant van de wereld? Je kan 8 uur per dag het nieuws lezen en je leest alleen maar over doden, martelingen, verkrachtingen, mishandelingen, misbruik. Het interesseert mij pas als het een bekende is...

En dan corona... tja dat is helemaal een lachertje. Ik denk dan maar dat al die mensen die zich er zo druk om maken waarschijnlijk een heel goed leven hebben en dat koste wat het kost niet kwijt willen? Ik zie het niet en kan er echt totaal niet om wakker liggen. Dat is misschien wel weer ergens triest...
Facts don't care about your feelings
pi_194507558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar als dat opties zijn waarbij je een beroep gaat doen op de verantwoordelijkheid van het hele Nederlandse volk, zullen we dan maar even zeggen, dan gaan ze niet helpen, want die neemt nou juist niet iedereen.
Precies, dat was mijn punt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194507578
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Precies, dat was mijn punt.
Ja, het mijne ook.

Dus ik zou dan niet weten wat die tussen-opties zouden moeten zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, het mijne ook.

Dus ik zou dan niet weten wat die tussen-opties zouden moeten zijn.
Nou, zoals je zegt: opties waarbij we een beroep moeten doen op de goede wil van de burgers waarvan blijkt dat het grote merendeel niet mee werkt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194507609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Deze methode leef ik al jaren gelukkig bij. Sommige mensen zeggen dat je bent emotieloos, maar zijn er echt werkelijk mensen die moeten huilen omdat er een hond overlijdt 20.000 km aan de andere kant van de wereld? Je kan 8 uur per dag het nieuws lezen en je leest alleen maar over doden, martelingen, verkrachtingen, mishandelingen, misbruik. Het interesseert mij pas als het een bekende is...

En dan corona... tja dat is helemaal een lachertje. Ik denk dan maar dat al die mensen die zich er zo druk om maken waarschijnlijk een heel goed leven hebben en dat koste wat het kost niet kwijt willen? Ik zie het niet en kan er echt totaal niet om wakker liggen. Dat is misschien wel weer ergens triest...
Bij mij is het selectief. Ik vond bv het bericht dat er een olifant is doodgemarteld nadat hij dagen in een rivier heeft gestaan om minder pijn te krijgen, nadat er vuurwerk in een stukje ananas was gestopt erger dan dat ik de oorlog in syrie vindt, of dat kind van 4 in jemen wat alleen maar een zakje botten is.
Of die krokodil in india met een autoband om zijn middel die zo al jaren rondleeft en uiteindelijk een erge dood ondergaat omdat die band zijn lichaam afknijpt als die verder groeit.

maar ja, het leven gaat door en een dag later ben ik het weer kwijt. Maar ja, gaat een jonge collega plotseling dood, die ik eigenlijk nog nooit gezien hebt raakt mij wel, of de dood van een ex-collega in een bedrijfsongeluk, raakt mij bv ook.
Als mijn buurman vindt dat ik mij aanstel dan ben ik dat 2 minuten later al kwijt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194507620
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kan me mijn gala niet eens meer herinneren, net zoals mijn diplomauitreiking
Zoenend in het fietsenhok
pi_194507647
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nou, zoals je zegt: opties waarbij we een beroep moeten doen op de goede wil van de burgers waarvan blijkt dat het grote merendeel niet mee werkt.
Ja, maar dan ben je al klaar, want dan kan je de jongeren hun festivals wel gunnen, en de bejaarden hun "jeu de boule dagjje, en de voetballiefhebbers het EK, etc etc etc.

Maar dat gaat dan gewoon niet lukken.

Gewoon om het stomme feit. dat niet iedereen meewerkt aan die maatregelen.

Ja, dan rest er dus alleen nog maar een lockdown met torenhoge boetes als je de regels overtreedt.

Ook al wil niemand dat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507716
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja? Hoe? Verlicht ons. Want juist dat is dus een groot probleem.
Sinds we niet op de man mogen spelen, laat ik dit voor wat het is.
pi_194507801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben je al klaar, want dan kan je de jongeren hun festivals wel gunnen, en de bejaarden hun "jeu de boule dagjje, en de voetballiefhebbers het EK, etc etc etc.

Maar dat gaat dan gewoon niet lukken.

Gewoon om het stomme feit. dat niet iedereen meewerkt aan die maatregelen.

Ja, dan rest er dus alleen nog maar een lockdown met torenhoge boetes als je de regels overtreedt.

Ook al wil niemand dat.
Want er is geen oplossing denkbaar tussen alles of niets?
Volgens mij is bewezen dat er genoeg mogelijk is maar niet op de manier zoals we gewend waren.
pi_194507818
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Want er is geen oplossing denkbaar tussen alles of niets?
Volgens mij is bewezen dat er genoeg mogelijk is maar niet op de manier zoals we gewend waren.
Ja, ook iets wat het aantal besmettingen laat dalen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben je al klaar, want dan kan je de jongeren hun festivals wel gunnen, en de bejaarden hun "jeu de boule dagjje, en de voetballiefhebbers het EK, etc etc etc.

Maar dat gaat dan gewoon niet lukken.

Gewoon om het stomme feit. dat niet iedereen meewerkt aan die maatregelen.

Ja, dan rest er dus alleen nog maar een lockdown met torenhoge boetes als je de regels overtreedt.

Ook al wil niemand dat.
Ik vind dat stoplicht systeem in Duitsland een goede in theorie.
Van te voren afkaderen wat open/dicht door kan gaan / niet door kan gaan op basis van ee. Criterium. Bv ziekenhuisopnamens.

Doe hetgeen waar de meest besmettingen uitkomen als eerste in de rij.
Verantwoordelijkheid ligt bij de burger om het te bewerkstelligen.
Krijg je veel meer een kader om in te bewegen, streefdoelen, licht aan het aan van de tunnel, stok en wortel tegelijk wordt voorgehouden en het creëert dat men elkaar aanspreekt bij misdragingen.
pi_194507841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:52 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Sinds we niet op de man mogen spelen, laat ik dit voor wat het is.
Fair enough maar het was geen grapje.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194507853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ook iets wat het aantal besmettingen laat dalen?
Laten dalen nog wel. Dat lijkt me schier onmogelijk. Maar afijn, nee, zonder dat er meer besmettingen bij komen is er vrijwel niks mogelijk. Ik weet niet of dat ook ooit het doel is geweest. 0 besmettingen.
pi_194507890
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Laten dalen nog wel. Dat lijkt me schier onmogelijk. Maar afijn, nee, zonder dat er meer besmettingen bij komen is er vrijwel niks mogelijk. Ik weet niet of dat ook ooit het doel is geweest. 0 besmettingen.
Nee, zo niet maar zo van 500 is beter dan 5000.000.

Op die fiets.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat stoplicht systeem in Duitsland een goede in theorie.
Van te voren afkaderen wat open/dicht door kan gaan / niet door kan gaan op basis van ee. Criterium. Bv ziekenhuisopnamens.

Doe hetgeen waar de meest besmettingen uitkomen als eerste in de rij.
Verantwoordelijkheid ligt bij de burger om het te bewerkstelligen.
Krijg je veel meer een kader om in te bewegen, streefdoelen, licht aan het aan van de tunnel, stok en wortel tegelijk wordt voorgehouden en het creëert dat men elkaar aanspreekt bij misdragingen.
Dat is eigenlijk meer een soort "belonings-systeem" zoals je ook wel een bij kindje doet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194507941
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Fair enough maar het was geen grapje.
Nou, ik denk dat informatie verzamelen, interpreteren en gevolgtrekkingen nogal afhankelijk zijn van het denkniveau (al zegt dat verre van alles) van het individu. Enerzijds zorgt deze tijd ervoor dat je makkelijk veel mensen kan bereiken, anderzijds dat ook iedereen zelf zijn 'onderzoek' kan doen.
pi_194508006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat stoplicht systeem in Duitsland een goede in theorie.
Van te voren afkaderen wat open/dicht door kan gaan / niet door kan gaan op basis van ee. Criterium. Bv ziekenhuisopnamens.

Doe hetgeen waar de meest besmettingen uitkomen als eerste in de rij.
Verantwoordelijkheid ligt bij de burger om het te bewerkstelligen.
Krijg je veel meer een kader om in te bewegen, streefdoelen, licht aan het aan van de tunnel, stok en wortel tegelijk wordt voorgehouden en het creëert dat men elkaar aanspreekt bij misdragingen.
Ja dat klopt, voorkomt een hoop onzekerheid en discussie
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:17:45 #142
236264 crew  capricia
pi_194508072
Groetjes van Mark en Jort vanuit Terschelling.
twitter

Heerlijk relaxte foto. Fijn dat dit zo kan.
(Mark zou eerst naar DL gaan. Maar gezien zijn advies om vakantie in eigen land te vieren, doet hij dat ook)
Definitely not CIA
pi_194508504
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En zijn echt tal van bezwaren voor de tussenopties.
Want een (regionale) lockdown is niet zonder bezwaren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:39:50 #144
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194508517
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194508524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:38 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar als dat opties zijn waarbij je een beroep gaat doen op de verantwoordelijkheid van het hele Nederlandse volk, zullen we dan maar even zeggen, dan gaan ze niet helpen, want die neemt nou juist niet iedereen.
Oké, dus als mensen nu geen verantwoordelijkheid nemen. Wat let ze dan om naar de Zaanse kroeg te gaan i.p.v. de Amsterdamse? Of om in Almere te gaan feesten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:41:51 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194508557
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Even wat meer context

Dinsdag 11 augustus 2020
30 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 30. Dat is 1 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 583 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 613, 13 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 97, 2 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patienten varieert licht per dag, maar is over de afgelopen 14 dagen met ongeveer 60% gestegen’

60% klinkt heel dramatisch, maar dat is het al heel snel bij deze lage aantallen.
Nog steeds weinig aan de hand dus.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194508577
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:17 schreef capricia het volgende:
Groetjes van Mark en Jort vanuit Terschelling.
[ twitter ]
Heerlijk relaxte foto. Fijn dat dit zo kan.
Henk, is that you?
twitter


Die Kelder lijkt me overigens wel erg warm gekleed. :X
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:46:44 #148
236264 crew  capricia
pi_194508651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Henk, is that you?
[ twitter ]

Die Kelder lijkt me overigens wel erg warm gekleed. :X
Haha. Nee ik ben Henk niet.
Rutte heeft zijn jasje over zijn schouder, denk ik?
Beiden all stars. Mark mag wel een betere broek kopen. ;)
Ach. Het is vakantie. :D
Definitely not CIA
pi_194508671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk meer een soort "belonings-systeem" zoals je ook wel een bij kindje doet?
Jup maar de vrijheid erbij.
Als het mis gaat doen we het echt zelf.
Uiteindelijk leren we er hopelijk van.
pi_194508719
Ik zie nog niet echt toenames in aantal hospitalisaties of doden. Wanneer gaat men te discuss starten hoeveel hospitalisaties per week acceptabel zijn? Of hoeveel hospitalisaties/IC bedden die bezet zijn door Covid-19 patienten acceptabel is? Wat er in april/mei gebeurde is duidelijk niet acceptabel, en elke zieke en dode is betreurenswaardig, maar 0 zieken en doden zal ook nooit gehaald worden. Dus wat is acceptabel? Ik mis dat in de discussies.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')