abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fossiel dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:14:57 #1
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194501085
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• BobbyMcGee: jonkje, 4 juni
• douche-eendje: Bas, 10 juni
• Taxibabe: Thomas, 9 oktober
• automatic_: Erwt, 25 oktober
• BellaaElisa: spruit, 29 oktober
• Bottoms_up: Protje, 13 november
• June.: draak, 24 november
• Sicilia: Juul, 30 november
• B.ertha: C./smurf, eind december
• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
Chick on a mission
  FOK!fossiel dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:15:22 #2
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194501095
Ik gooide de laatste dicht!
Chick on a mission
pi_194501214
Wanneer begin je eigenlijk met tandenpoetsen? Frum heeft nu 1 tandje die doorkomt, maar het is echt nog een puntje wat uit haar tandvlees steekt. Begin je dan als het tandje helemaal door is?

En nog een vraag. Ze is nu 4,5 maand en sinds 2 weken geven we oefenhapjes. Broccoli, wortel en bloemkool hebben we gehad. 1 ijsblokje per dag ongeveer. Als dit goed gaat wil ik er fruit bij gaan geven. Maar geef je dan 2 hapjes (groente en fruit) per dag? Of moet je kiezen? En bijvoorbeeld peer of appel, moet je dat even kort koken? Want ik denk dat de staafmixer en niet direct doorheen komt.


Wat een hoop vragen. Nieuwe-moeder-alert. :’)
  FOK!fossiel dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:33:26 #4
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194501341
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:23 schreef QuattroF het volgende:
Wanneer begin je eigenlijk met tandenpoetsen? Frum heeft nu 1 tandje die doorkomt, maar het is echt nog een puntje wat uit haar tandvlees steekt. Begin je dan als het tandje helemaal door is?

En nog een vraag. Ze is nu 4,5 maand en sinds 2 weken geven we oefenhapjes. Broccoli, wortel en bloemkool hebben we gehad. 1 ijsblokje per dag ongeveer. Als dit goed gaat wil ik er fruit bij gaan geven. Maar geef je dan 2 hapjes (groente en fruit) per dag? Of moet je kiezen? En bijvoorbeeld peer of appel, moet je dat even kort koken? Want ik denk dat de staafmixer en niet direct doorheen komt.


Wat een hoop vragen. Nieuwe-moeder-alert. :’)
Volgens mij is het advies om bij de eerste tand te beginnen met tandenpoetsen en 1x per dag ‘s avonds. Vanaf 2 jaar twee maal daags, maar over dat laatste verschillen de meningen geloof ik ;)


Met dingen als hapjes etc ‘spiek’ ik soms ook een beetje wat ze op het kinderdagverblijf doen. In het begin kreeg ze halverwege de ochtend groentehap (eerst enkele smaken, later combi’s). Toen ze fruit begon te eten kreeg ze in de ochtend fruit en tussen de middag groente. Geloof dat ze vanaf 8-9 maanden daar met de warme maaltijd begon mee te eten.

Oh en de beste tip voor appel en peer: schillen, in stukjes snijden. In een bakje met water 5 a 6 minuten op vol vermogen in de magnetron (zelfde effect als koken, maar ik vind dit handiger). Dan kun je het pureren of later ook als stukken aanbieden. Hoe dunnen de plakjes hoe makkelijker dat ze het -zelfs zonder tanden/kiezen- kunnen verpulveren.
Chick on a mission
pi_194501734
Zo maak ik ook appelmoes :Y

Ik ben begonnen met enkele smaken, na een half jaar ben ik gaan combineren. Eerst 1x per dag groente, na een paar weken 1x groente en 1x fruit.

Qua hoeveelheid kregen wij bij het CB te horen dat je vanzelf mag opbouwen als het er goed in gaat en dat de potjes van olvarit een goede richtlijn zijn, maar dat vind ik echt heel veel. Zo'n 6+ maanden potje groentehap is genoeg voor 1,5 à 2 keer.
Ik heb de bakjes van de Hema en vul die voor ongeveer tweederde, dat is een goede hoeveelheid. Maar smurf is al 7,5 maand
pi_194501966
Wij zaten vrij snel op twee keer per dag: bij de lunch paar lepeltjes fruit en als avondeten paar lepeltjes groente. Maar wij zijn ook pas na 5 maanden begonnen.
Ik heb een diepvriesbakje voor babyvoeding (van oxo) waarmee ik fruit en groente invries en dan doe ik de blokjes in een zakje. Zo meng en meet ik makkelijk. En nu steeds vaker een potje. En idd wat Bertha zegt: het zijn flinke porties voor een kleine eter.
Hij krijgt ook stukjes appel (uit de magnetron zoals Keroppi omschrijft) en brood maar stukjes worden nog altijd naar buiten gewerkt. Hij kauwt er nu wel al op dus vooruitgang :)
Nog 0 tand bij bijna 9 maanden trouwens.
  FOK!fossiel dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:34:19 #7
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194503932
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:08 schreef B.ertha het volgende:


Qua hoeveelheid kregen wij bij het CB te horen dat je vanzelf mag opbouwen als het er goed in gaat en dat de potjes van olvarit een goede richtlijn zijn, maar dat vind ik echt heel veel. Zo'n 6+ maanden potje groentehap is genoeg voor 1,5 à 2 keer.

Ik heb de bakjes van de Hema en vul die voor ongeveer tweederde, dat is een goede hoeveelheid. Maar smurf is al 7,5 maand
Ja ik vind die Olvarit porties ook best fors.

Heb jij ook die Hema-bakjes in oranje/blauw/lichtblauw/wit? Ik vind die echt zo handig. We begonnen met 4, denk dat we er nu zeker 20 hebben :D
Chick on a mission
pi_194504385
Bedankt voor de tips! Ik heb de ijsblokvormpjes met deksel van Oxo. Ik ga binnenkort maar eens uitbreiden naar een extra fruithapje per dag, naast de groente.
pi_194504511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ja ik vind die Olvarit porties ook best fors.

Heb jij ook die Hema-bakjes in oranje/blauw/lichtblauw/wit? Ik vind die echt zo handig. We begonnen met 4, denk dat we er nu zeker 20 hebben :D
Ja die! Echt ideaal, wij hebben er 12 :D
pi_194506498
Sinds twee dagen (tandjes?) doet Frum iets raars. Zodra ze in de box of in bed ligt duwt ze haar gezicht in het boxkleed of matras. Ze ligt dan op haar buik. Ze doet het alleen als ze wakker is. Dit terwijl ze om kan rollen en haar hoofd omhoog kan houden. Je hoort dan dat ze het benauwd krijgt.. :/
pi_194509051
Oh mag ik hier ook in de OP, met F, van eind juli?

Ik kreeg in vorige topic tip van zalf voor billen maar we smeren tot nu toe eerst alleen kokosolie. Het zal aan de spruw moeten liggen en we testen nu eerst luiers. Van Kruidvat, toen AH en nu een pakje pampers. Drleenarts kreeg ik ook al aangeraden. Bij onze oudste hebben we ook echt alles gesmeerd, de swaab werd toen ook aangeraden, naast Bepanthen en sudocreme en niets werkte toen. Misschien ook w spruw toen. Geen idee. Hebben nu ook nog billencreme van Weleda maar nog niet geprobeerd.

Weer succesmomenten, linkerborst is nu echt effectief voor 20 min ofzo uit gedronken! Rechts gaat helemaal zonder problemen *O* zo gelukkig mee. Ook buiten gevoed in schaduw met visite erbij huppa. Bijna twee weken oud is hij nu. Zijn wel lange voedingen, twee borsten is bijna een uur bezig opgeteld. Maar ik klaag niet, ik hoef niet meer te kolven O+ morgen komt CB thuis. Weegmoment, zoo benieuwd! Zal nu wel op geboortegewicht zitten. Het is zo intens genieten, zon klein hummeltje O+ O+
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:40:20 #12
148247 taxibabe
pi_194510412
Welke billendoekjes gebruik je? Thomas kreeg uitslag van de geparfumeerde doekjes, wij zijn snel overgestapt op parfumloze doekjes, AH heeft ze bv van eigen merk. Sindsdien geen uitslag meer.
pi_194512086
Billendoekjes gebruiken wij uberhaupt alleen voor poep.
De meeste zijn toch gewoon wel chemisch, waarom zou ik dat steeds op hun huid aanbrengen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194512208
Wij ook. Het kan toeval zijn, maar we hebben nooit luieruitslag.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:33:20 #15
148247 taxibabe
pi_194512803
Wij ook alleen maar met poep.
pi_194515347
Wasbare billendoekjes *O* met alleen water of 1 drupje etherische olie O+ Bij poep t ergste eerst weg met wc papier ^O^
pi_194515464
Wij gebruiken ze ook bij plas, gewoon van de Kruidvat. Vind het chemische idd niet zo’n fijn idee, maar plas de hele tijd laten zitten voelt ook niet zo fris. Gelukkig heeft mevrouw ook nog nooit luieruitslag of iets dat erop lijkt gehad!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194525274
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 20:40 schreef taxibabe het volgende:
Welke billendoekjes gebruik je? Thomas kreeg uitslag van de geparfumeerde doekjes, wij zijn snel overgestapt op parfumloze doekjes, AH heeft ze bv van eigen merk. Sindsdien geen uitslag meer.
Aqua doekjes van pampers. Zonder parfum dus. Alleen bij poep, punt is dat hij altijd poep heeft :') eerst iets met wc papier zou kunnen idd. Moet gewoon met spruw te maken hebben, kan niet anders. Hebben nu heilwol er tussen. Zat in natuurlijk kraampakket. Gebruiken we dat ook eens. Bij plasluiers zou ik zo'n doekje niet gebruiken idd. Dan eerder washandje ofzo maar goed we hebben nooit alleen plas (gehad). Zo-is-dat,: welke raad je aan?? De kraam raadde het ook aan, eventueel met kokosolie en water. Maar weet niet wat te kopen?

En help de krampjes zijn begonnen. Sowieso altijd na middernacht paar uur. Heb nog niet de toverformule gevonden om die te 'bestrijden'.

Zitten lekker over geboorte gewicht heen. CB was thuis, erg fijn, en hij was bij geboorte 4125 en nu 4270 , twee weken later. Geen idee hoe de curve eruit ziet maar ze zei heel prima en komt volgende week weer omdat ik het nogal spannend vindt zo alleen borst en geen flessen, en nu helemaal nu hij na 1 borst absoluut niet meer wil.
pi_194525332
Wij hebben doekjes van Kruidvat en ook bijna altijd poep haha.

Qua krampjes geen tips... Behalve vasthouden en rondlopen.

Hier was hij vandaag echt van slag... Ontroostbaar en grijpt soms naar z'n oortjes. Natuurlijk ook verkouden en ik hoor slijm. Hij heeft in ieder geval geen koorts (36.8)
Halverwege de middag leek hij meer zichzelf dus voor nu niet de huisarts gebeld. Ben al niet zo'n beller dus twijfel vaak :@

[ Bericht 31% gewijzigd door automatic_ op 12-08-2020 19:11:30 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194525884
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:02 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Aqua doekjes van pampers. Zonder parfum dus. Alleen bij poep, punt is dat hij altijd poep heeft :') eerst iets met wc papier zou kunnen idd. Moet gewoon met spruw te maken hebben, kan niet anders. Hebben nu heilwol er tussen. Zat in natuurlijk kraampakket. Gebruiken we dat ook eens. Bij plasluiers zou ik zo'n doekje niet gebruiken idd. Dan eerder washandje ofzo maar goed we hebben nooit alleen plas (gehad). Zo-is-dat,: welke raad je aan?? De kraam raadde het ook aan, eventueel met kokosolie en water. Maar weet niet wat te kopen?

En help de krampjes zijn begonnen. Sowieso altijd na middernacht paar uur. Heb nog niet de toverformule gevonden om die te 'bestrijden'.

Zitten lekker over geboorte gewicht heen. CB was thuis, erg fijn, en hij was bij geboorte 4125 en nu 4270 , twee weken later. Geen idee hoe de curve eruit ziet maar ze zei heel prima en komt volgende week weer omdat ik het nogal spannend vindt zo alleen borst en geen flessen, en nu helemaal nu hij na 1 borst absoluut niet meer wil.
Wij hebben cheeky wipes! Heel tevreden over. Hebben bamboo en katoen en ze zijn me om het even. Gekleurde voor snoeten en handjes en de witte voor de billen ^O^
Als je het eerst wil proberen kan je ook best hydrofiele washandjes gebruiken bijvoorbeeld
Wij bewaren ze vochtig.

Wat goed van de groei! Het vertrouwen in alleen borst komt vast snel. Heel fijn om dat even op te bouwen met een keer extra wegen.

Als de kapotte billetjes door de spruw is moet je misschien even een anti schimmel crème smeren, niet ongebruikelijk om de huisarts om advies te vragen hoor! Dan kan het zomaar zo over zijn.
pi_194525911
Oh trouwens bv poep deed ik gewoon volledig met wasbaar zonder wc papier. Soms blijven er gele vlekken achter van de kleurstof na wassen maar die verdwijnen als (gele :+ ) sneeuw voor de zon :P

En heilwolle _O_ ook voor je tepels!
pi_194525928
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:39 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Wij hebben cheeky wipes! Heel tevreden over. Hebben bamboo en katoen en ze zijn me om het even. Gekleurde voor snoeten en handjes en de witte voor de billen ^O^
Als je het eerst wil proberen kan je ook best hydrofiele washandjes gebruiken bijvoorbeeld
Wij bewaren ze vochtig.

Wat goed van de groei! Het vertrouwen in alleen borst komt vast snel. Heel fijn om dat even op te bouwen met een keer extra wegen.

Als de kapotte billetjes door de spruw is moet je misschien even een anti schimmel crème smeren, niet ongebruikelijk om de huisarts om advies te vragen hoor! Dan kan het zomaar zo over zijn.
Antischimmel bij open plekjes daar kan sowieso geen kwaad. Het is ook vaak een schimmeltje dat zorgt dat de huid daar echt stuk gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194525946
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:05 schreef automatic_ het volgende:
Wij hebben doekjes van Kruidvat en ook bijna altijd poep haha.

Qua krampjes geen tips... Behalve vasthouden en rondlopen.

Hier was hij vandaag echt van slag... Ontroostbaar en grijpt soms naar z'n oortjes. Natuurlijk ook verkouden en ik hoor slijm. Hij heeft in ieder geval geen koorts (36.8)
Halverwege de middag leek hij meer zichzelf dus voor nu niet de huisarts gebeld. Ben al niet zo'n beller dus twijfel vaak :@
Hier zijn ze ook eerder moe en niet helemaal zichzelf. Maar het is ook echt wel warm.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194525961
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Antischimmel bij open plekjes daar kan sowieso geen kwaad. Het is ook vaak een schimmeltje dat zorgt dat de huid daar echt stuk gaat.
Ik durfde dat niet zo te adviseren 🤭 maar ik heb het bijvoorbeeld ook op eigen initiatief op de maar niet genezende smet plek ik haar hals gesmeerd (ze is nogal dik :9 ) en daar deed t ook wonderen ^O^
  FOK!fossiel donderdag 13 augustus 2020 @ 21:39:44 #25
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194543834
Pfff in slaap laten vallen op een warme slaapkamer is wel een uitdaging de laatste dagen.

Vandaag hebben we onze routine geoptimaliseerd 8-). Vanaf thuiskomst slaapkamer proberen te koelen door ramen tegen elkaar open te zetten, ventilator. Na het eten even afspoelen onder de douche en in alleen een luier op bed. Vervolgens deur slaapkamer op een grote kier en ventilator voor de deur (white noise? ;) ) maar zo dat ie niet direct op haar staat.

Hoefden maar een keer of 4 terug, score!

(Eerdere dagen echt lang bezig geweest. Flesjes extra gegeven, slokjes water, troosten, bedritueeltjes 3x herhalen, pfff)
Chick on a mission
pi_194544084
*O* gaat de goede kant op dus Keroppi. En gelukkig wordt het nu ook minder heet!

Hoeveel water moet een baby eigenlijk drinken? De onze is laaiend enthousiast over zijn drinkbeker maar zelfs als ik al het knoeien meereken, drinkt hij hooguit enkele tientallen ml per dag. In de praktijk dus veel minder.
pi_194544641
Ik zit hier nog steeds op 4 flessen van 180ml en ze gaan allemaal op. Drinken ernaast nog niet zo geweldig dus ik doe extra water in de fles.

Lijkt slopend Keroppi, gelukkig lijkt er verbetering in te zitten! Hier geen tips, T wordt gelukkig alleen in de ochtend soms wakker van het licht omdat alles tegen elkaar openstaat.
Shine bright like a diamond.
pi_194545239
Vanaf wanneer moet dat, extra water geven? Ik doe dat bij Frum nog niet. Ze krijgt 4x180 en 1x210 per dag.
pi_194546069
Drinken gaat de laatste dagen weer slecht dus wij zitten in elke-druppel-telt-modus. Heel frustrerend. Een paar slokken water tijdens het eten wil hij ook wel. Voor de rest halve flessen die heel boos weggeduwd worden.
Slapen gaat dan ineens wel goed :?
Gelukkig is hij als hij wakker is lekker vrolijk.
  FOK!fossiel donderdag 13 augustus 2020 @ 23:42:06 #30
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194546444
Hier gaan de melkflessen ook gruwelijk traag op. 'S ochtends en 's avond 180 ml en de middagfles zijn we aan het afbouwen, dat is nu 120 ml. Ik wijt het aan het warme weer.

Water drinken tijdens de maaltijd gaat moeizaam, duwt de beker echt weg. Volgens mij is ze dan zo gefocust op eten dat ze vind dat ze geen tijd heeft om te drinken. Tussendoor drinkt ze best redelijk, de antilek beker houden we in de buurt en soms pakt ze 'm zelf.

Helemaal een grappig gezicht is op het moment dat ze uit onze glazen wil drinken. Zeker omdat mijn vriend het liefst uit enorme Ikea glazen drinkt (formaatje vaas). Twee kleine handjes die dan een glas het formaat van haar hoofd op tillen. :D

Ik geef haar voor mijn gemoedsrust ook veel groente die veel vocht bevat. Gelukkig is ze dol op komkommer :')

Edit: Zie net op de foto dat dat glas gewoon groter/hoger dan haar hoofd is :D Het is dat ik geen foto's plaats maar het is echt hilarisch
Chick on a mission
pi_194546603
Meneer heeft nog maar 1 keer in zijn leven een fles van 180 op.
We krijgen wel telkens commentaar van ha, ka en CB dat hij wat meer mag drinken. Ja no shit Sherlock. Doe het eens voor dan }:|
Net er een 30ml ingekregen. Denk dat hij al meer uitgezweet heeft op mijn arm in die tijd. Dat schiet ook niet op.
  FOK!fossiel vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:41:05 #32
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194547027
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Meneer heeft nog maar 1 keer in zijn leven een fles van 180 op.
We krijgen wel telkens commentaar van ha, ka en CB dat hij wat meer mag drinken. Ja no shit Sherlock. Doe het eens voor dan }:|
Net er een 30ml ingekregen. Denk dat hij al meer uitgezweet heeft op mijn arm in die tijd. Dat schiet ook niet op.
Ah balen zeg. Kan me voorstellen dat dit onrust geeft, zeker met dit weer...
Chick on a mission
pi_194547862
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:53 schreef Bottoms_up het volgende:
Meneer heeft nog maar 1 keer in zijn leven een fles van 180 op.
We krijgen wel telkens commentaar van ha, ka en CB dat hij wat meer mag drinken. Ja no shit Sherlock. Doe het eens voor dan }:|
Net er een 30ml ingekregen. Denk dat hij al meer uitgezweet heeft op mijn arm in die tijd. Dat schiet ook niet op.
Och man, echt he. Hier moe(s)t T meer eten. Ja hoe dan? Gaat nogal lastig als hij zijn lippen stijf op elkaar houdt en zijn hoofd driftig nee schud.. En forceren doe ik niet aan, hij zal vanzelf wel meer gaan eten als hij honger heeft en dat is ook zo.

Maar drinken is wel lastig ja. Misschien wat keroppi oppert van waterrijke groenten ofzo?
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:49:28 #34
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194548137
Wij zitten op 3 flessen van 180. De fles bij de middag wilde ik af gaan bouwen, maar toen kwam de hittegolf. Aangeboden hij ook slecht 'ernaast' drinkt, blijven we die toch geven. En bij de avond fles doen we er soms ook extra water bij, maar die gaat dan niet altijd op.

Verder is hij idolaat van aardbeien en komkommer, dus hebben we dat ook maar 🤷🏻♀
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:51:16 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194548162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:48 schreef QuattroF het volgende:
Vanaf wanneer moet dat, extra water geven? Ik doe dat bij Frum nog niet. Ze krijgt 4x180 en 1x210 per dag.
Volgens mij pas na 6 maanden. Als je af gaat bouwen qua flessen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194549614
Uiteindelijk had ie zijn flesje van amper 120 helemaal binnen. Ik denk toen de temperatuur van de melk eindelijk acceptabel was voor Zijne Majesteit.
Hapjes (groente en fruit) gaan gelukkig redelijk goed dus dat compenseert hopelijk een beetje. Melk bouwen we niet actief af. Hopelijk komt er dan een moment dat hij in totaal genoeg binnenkrijgt.
Ik vind het soms ook vervelend dat hij alleen goed drinkt in een prikkelvrije omgeving (lees: op zijn kamer met het licht uit). Zo gauw er iets te zien is stopt hij al snel. Want als vent kan je geen twee dingen tegelijk zoals drinken en kijken :{
Dat bindt ons wel een beetje aan thuis. Langer dan een paar uurtjes weggaan is niet zo fijn want hij wordt wel humeurig.
pi_194558348
Heb anti schimmel crème van de huisarts voor de billetjes. Dat gaan we nu dus maar smeren.

En ik heb toch maar gekozen voor de uitwasbare billendoekjes van billiesbox. Lang getwijfeld over of de cheeky of deze maar toch maar deze. Eens kijken hoe dat bevalt want vieze poepprut in de doekjes lijkt me niet lekker dus dan ergste weghalen met iets anders zoals wc papier ofzo. We gaan het zien :) heb ook een set doekjes in andere kleur erbij gedaan voor snoetepoetser straks.

Het naveltje blijft maar bloeden (en dan droogt het weer op en dan weer bloeden) CB komt volgende week nog een keer en dan kijken ze nog een keer. Bij bloot op bloot voeden wel wat viezig, heb ik ook bloed op mijn buik. Maar goed stink toch, dus douchen moet toch. Is iets van net na de bevalling toch, dat enorme stinken onder de oksels. Mijn hemel. Maanden stonk ik nooit en nu zo intens, ondanks douchen en schone kleren. Kraam zei dat het hormonen zijn.
pi_194558788
Mijn gekkies drinken nu vooral het zwembad leeg. Melk gaat er beter in dan water, dus dan maar een bekertje extra.

De hitte hebben ze wel wat last van, maar de slaapkamer is 22 graden dus perfect voor slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194558963
Hilmo, hier ook nog een hele tijd last gehad van een viezige navel. Ging gelukkig wel over. Hopelijk werken de wasbare doekjes goed. Klinkt naar zo uitslag. Wij gebruiken alleen doekjes op verplaatsing. Thuis wattenschijfjes met toiletmelk. Hij heeft nooit uitslag op zijn billen gehad maar krijgt pukkels in zijn gezicht, vermoedelijk van doekjes. We proberen nu water wipes uit.

Vandaag heeft meneer een zuipdag. Feest *O*
Hij slaapt ook echt goed met de hitte. Alleen een nadeel dat het te warm is voor een laken en hij rolt/tijgert heel het bed door. Soms manoeuvreert hij zichzelf in een ongemakkelijke positie waardoor hij wakker wordt.
pi_194574278
Bottoms, goed nieuws!
En pukkeltjes hebben wij ook. Kan dat ook niet van warm weer/zweten komen? Wij gebruiken op gezicht namelijk niks, ook bij douchen/badderen nog niet dus dat kan het niet zijn. Bij het voeden zweten we beide wel ongelooflijk.

Vanochtend moest ik zo huilen. De linkerborst blijft een probleem en hij had meerdere droge luiers achter elkaar :'( vanochtend gaf ik het op na een nacht met drie uur lang voeden aan vier borsten en krampjes bestrijden :'( maar toen er kraamvisite was en ik zenuwachtig was voor het aanleggen links, pakte hij de borst ineens toevallig goed en dronk de boel leeg _O_ de tepel kwam er dit keer niet misvormd uit. Voeding erna iets minder maar het is voor het eerst echt gelukt en zonder tepelhoed. Vind het ook wel echt overleven nu soms. Niet qua moeheid, dat trek ik overdag wel prima maar het zo druk hebben. Voeden, verschonen, wasje doen, afwassen, kolf en flessen spul steeds schoonmaken, middagdutje proberen te doen. En dan heb ik nog niet eens iets met onze andere zoon gedaan of gewandeld. F is nu twee weken oud en heb nog geen wandelingetje gemaakt ;( Durf niet zo goed alleen ofzo, of heb geen zin om alleen te gaan. En dat we geen kinderwagen hebben, helpt niet om het laagdrempelig te maken. Slapend doe ik F niet in de draagzak, dat wil ik alleen wakker doen omdat ik nog moet oefenen. Misschien morgenochtend
  FOK!fossiel zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:32:13 #41
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194575450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:18 schreef Hilmo het volgende:
Bottoms, goed nieuws!
En dat we geen kinderwagen hebben, helpt niet om het laagdrempelig te maken.
Nieuwsgierige vraag, maar waarom hebben jullie ervoor gekozen om geen kinderwagen te hebben?

Maar wat kan borstvoeding toch soms gedoe en onzekerheid opleveren he...

Hier hitte-uitslag (tenminste dat denk ik) in hals en nek. Alhoewel het al beter gaat sinds we over de top van de hittegolf heen zijn.

Gisteren had ik haar bij het ochtendslaapje toch weer haar superdunne slaapzak aangetrokjen omdat het al koeler (minder heet...) was. Na drie kwartier werd ze met een bezweet hoofd wakker. Dus we houden het maar bij enkel een luier.
Chick on a mission
pi_194576452
Hilmo, in mijn geval hielp het om mijn verwachtingen laag te houden. Ik had niet dezelfde problemen maar ik moest elke voeding kolven met een baby die alleen op mij wou hangen.
Tripjes naar buiten heb ik lang niet gedaan. Hielp ook niet mee dat t koud was natuurlijk :+

De pukkels in zijn gezicht zijn teruggekomen nadat we begonnen met drie keer per dag wat eten en dus vaker zijn gezicht af moesten vegen. Daarom denken we dat het aan de doekjes ligt. Voor de rest komt we geen product aan zijn gezicht buiten zonnebrand en het is enkel rond zijn mond en op zijn wangen.
pi_194576619
Ach Hilmo, herkenbaarheid vanuit hier alleen is L vandaag alweer 1 maand oud. Hier waren de eerste weken ook bikkelen met bv (de rechterborst hier). Pijnlijk met voeden (veel meer dan links) en geen oorzaak kunnen vinden. Verschil wel dat L niets te kort kwam, ze hoefde amper moeite te doen voor heel veel melk. Elke week gaat het voeden rechts iets minder pijnlijk dus ik wil vooral zeggen hou vol, zeker als het soms dus wel opeens lukt, dat is zo fijn!

Is je man nog thuis? Misschien als doel op een dag stellen om samen te wandelen als alleen de drempel nog te hoog is?
Hier de eerste paar keren ook gedaan. Ik snakte ernaar en het heeft me ook echt goed gedaan er even uit te zijn. Ons eerste tripje was overigens met de auto naar de ijssalon en daar had ik baby in de doek.
Middagdutje ben ik heel slecht in. Als ik de kans kreeg om even te gaan liggen lukte het me niet eens om te slapen dus dat probeer ik ook maar niet meer.

En wat betreft de draagzak, bedoel je dat je F niet slapend erin wil doen? Want wanneer L hier in de draagdoek zit slaapt ze eigenlijk altijd, meestal tot ik haar weer eruit haal.

Wat fijn trouwens een newborn in een doek; bij N had ik alleen de tula ftg waar ze nog lang veel te klein voor was. De (zomer)doek is perfect en lekker zacht. Gisteren weer voor het eerst gedragen, want met 35 graden was het niet echt een optie helaas. Ik denk dat ik ook alle lange mouwen maat 50 kleertjes bijna ongedragen weer op kan bergen dadelijk. In de eerste 2 weken heeft ze ze aan gehad daarna steeds maar 1 laagje aan gedaan. Gelukkig had ik niet veel bij gekocht met lange mouw. Ik verwacht namelijk niet dat ze er nog heel lang in zal passen, ze gaat zo snel! Ze begint al echt spekjes te krijgen vind ik. :o
pi_194578282
Eventjes een vraagje over baby op de kamer slapen. Onze slaapkamer is vrij smal, maar lang. Er kan dus geen Co Sleeper/wiegje/ledikant naast ons bed staan. Wel aan het voeteneind.

Heeft iemand dit ook gehad? Sliep of slaapt jullie baby (newborn) ook op die plek?
pi_194579835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes een vraagje over baby op de kamer slapen. Onze slaapkamer is vrij smal, maar lang. Er kan dus geen Co Sleeper/wiegje/ledikant naast ons bed staan. Wel aan het voeteneind.

Heeft iemand dit ook gehad? Sliep of slaapt jullie baby (newborn) ook op die plek?
Ja, dat hadden wij ook. Frum sliep aan ons voeteneind in haar ledikantje. Beviel prima!
pi_194580333
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eventjes een vraagje over baby op de kamer slapen. Onze slaapkamer is vrij smal, maar lang. Er kan dus geen Co Sleeper/wiegje/ledikant naast ons bed staan. Wel aan het voeteneind.

Heeft iemand dit ook gehad? Sliep of slaapt jullie baby (newborn) ook op die plek?
Hier sliep hij ernaast, maar bij een vriendin slaapt haar zoontje ook aan het voeteind.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194583414
Ik zou zelf dan met m'n hoofd daar gaan liggen, maar kan heel goed natuurlijk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194586134
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:32 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Nieuwsgierige vraag, maar waarom hebben jullie ervoor gekozen om geen kinderwagen te hebben?

Maar wat kan borstvoeding toch soms gedoe en onzekerheid opleveren he...
Kinderwagen bij nr 1 nauwelijks gebruikt. Was een lomp ding, stond enorm in de weg. Vooral dat laatste is een reden geweest. We gebruikten eerste weken de kinderwagen bak overdag om te slapen en snachts op de kamer. Nu de box en een cosleeper. Wij zijn geen wandelaars en hebben beide een eigen draagzak. Gister avond trouwens hem in slaap in dat ding gekregen, geknoopt, gaan lopen en huppa mooi rondje om gegaan. Ging dikke prima O+ Dus die drempel hebben we gehad.

Nolita man is gelukkig na volgende week een week of 5 thuis dus erg fijn. Bv is idd bikkelen. Wist ik van de eerste ook, maar valt toch wel weer ff tegen. Ik moet de eerste seconden de aanhappijn ook echt wegpuffen maar daarna gaat het goed.

Hier ligt F vooral in romper of korte mouw shirt. Broek begin ik niet aan. Alleen eerste week. In de draagzak had ik romper met korte mouw shirt en sokjes die ik hoog had uitgerold , soort kniekousen daardoor tegen wind en zon. Ging prima zo en meer dan warm genoeg. Ik was daarna wel volledig doorgelekt bij de borstcompressen vivm plofborsten :P
pi_194597248
Ik meld me even met een verse baby O+
Dit is onze eerste nacht thuis en ik en mijn vriend werken vannacht even in ploegendienst. Onze zoon heeft net een paar keer gespuugd ook terwijl hij in bed lag. Ik vond het een enge gezicht, hij leek ook haast geen adem te kunnen halen. Meer babies die dit de eerste nacht hadden?
pi_194597404
Wat fijn dat jullie thuis zijn Sun!

Ivm snelle bevalling adviseerde de vk en kraamzorg hier om L op haar zij te laten slapen de eerste (Nacht en dag) en hooguit 2de nacht (ze is om 18:15 geboren). Dit ivm misselijkheid en spuug dan beter kwijt kunnen. Dit hebben we gedaan want L was wel best misselijk, maar bleef dit wegslikken ipv spugen uiteindelijk.
Daarna werd dringend verzocht haar niet meer op de zij te leggen ivm risico op doorrollen en met gezicht in matras belanden. Ze lag best stabiel op haar zij die eerste dag dus dat vertrouwden wij wel.
Bij N hebben we dit advies niet gehad, maar zij heeft wel gespuugd de eerste nacht. Enige tip die ik heb als je denkt dat hij even geen adem kan halen is in het gezicht blazen voor een schrikreactie.

Hilmo, wat fijn dat het gelukt is met de draagzak en je een wandeling hebt kunnen maken. En super fijn dat je man straks 5 weken thuis is, heerlijk!
pi_194597797
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 02:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik meld me even met een verse baby O+
Dit is onze eerste nacht thuis en ik en mijn vriend werken vannacht even in ploegendienst. Onze zoon heeft net een paar keer gespuugd ook terwijl hij in bed lag. Ik vond het een enge gezicht, hij leek ook haast geen adem te kunnen halen. Meer babies die dit de eerste nacht hadden?
Gefeliciteerd! O+
pi_194597865
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 02:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik meld me even met een verse baby O+
Dit is onze eerste nacht thuis en ik en mijn vriend werken vannacht even in ploegendienst. Onze zoon heeft net een paar keer gespuugd ook terwijl hij in bed lag. Ik vond het een enge gezicht, hij leek ook haast geen adem te kunnen halen. Meer babies die dit de eerste nacht hadden?
Ja, was hier ook. De eerste dagen best veel gespuugd. Denk dat ze iets had binnen gekregen tijdens de bevalling ofzo dat er nog uit moest. Ging daarna snel beter, maar ik was elke keer wel blij als de kraamhulp er was. :)

En nog gefeliciteerd! :)
pi_194598061
Ik moet zo met Frum pasfoto’s laten maken voor haar ID-kaart. Die heeft ze nodig voor het ziekenhuis. Nou, dat wordt leuk als ik de eisen zo lees. Wish me luck. :’)
pi_194598926
Hier ook een misselijke baby na de bevalling, bij snelle bevallingen komt dat vaker voor begreep ik. Hopelijk is het snel over! En welkom kersverse mama van 2! Veel geluk en van harte proficiat! *O*
  maandag 17 augustus 2020 @ 10:40:48 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_194599354
Jup, noud kwam ook razendsnel ter wereld en heeft de eerste nacht vrijwel non stop aan de tepel gehangen vanwege de misselijkheid. Kwam ook veel schuim uit zijn mondje.
disclaimer
  FOK!fossiel maandag 17 augustus 2020 @ 15:17:50 #56
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194602713
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:35 schreef QuattroF het volgende:
Ik moet zo met Frum pasfoto’s laten maken voor haar ID-kaart. Die heeft ze nodig voor het ziekenhuis. Nou, dat wordt leuk als ik de eisen zo lees. Wish me luck. :’)
Het ligt aan de fotograaf maar toen ik destijds met een 10 weken oude baby foto’s kwam laten maken was het zo gepiept. Had even gebeld van te voren en toen had ze nog tips over de kleur van de kleding ivm de achtergrond etc (geen idee meer wat die tips waren :D ). Ik hield haar op schoot met mijn handen onder haar shirtje en dat ging prima!
Chick on a mission
pi_194603951
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:17 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Het ligt aan de fotograaf maar toen ik destijds met een 10 weken oude baby foto’s kwam laten maken was het zo gepiept. Had even gebeld van te voren en toen had ze nog tips over de kleur van de kleding ivm de achtergrond etc (geen idee meer wat die tips waren :D ). Ik hield haar op schoot met mijn handen onder haar shirtje en dat ging prima!
Het ging ook verrassend goed inderdaad! Binnn een paar minuten een foto die er zeker mee doorkan. Ze kan al goed rechtop zitten dus ik kon haar vasthouden bij haar heupen en rug vanaf de zijkant en dat ging prima. De fotografe nam ook echt de tijd, dat scheelt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194604184
Wat een droppie O+
pi_194605299
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:05 schreef B.ertha het volgende:
Wat een droppie O+
Thanks! O+
pi_194606044
Ik vraag het maar even hier, jullie zijn er waarschijnlijk nog meer mee bezig (al).
Vorige keer hebben wij hier gewerkt met kruidvat flesvoeding (nadat de borstvoeding niet meer wilde). Nu kijken we wat we in huis willen halen voor als het niet lukt straks. Kruidvat voeding? Nutrilon? Hipp? Hero?
pi_194606755
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vraag het maar even hier, jullie zijn er waarschijnlijk nog meer mee bezig (al).
Vorige keer hebben wij hier gewerkt met kruidvat flesvoeding (nadat de borstvoeding niet meer wilde). Nu kijken we wat we in huis willen halen voor als het niet lukt straks. Kruidvat voeding? Nutrilon? Hipp? Hero?
Ik zou een verpakking halen van 5 van die zakjes van nutrilon. Voor het zelfde geld lukt het wel of heb je misschien een of 2 keer wat extra nodig.

Als dan blijkt dat je toch naar volledige flesvoeding, dan is een blik ook zo gehaald toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194606769
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:35 schreef QuattroF het volgende:
Ik moet zo met Frum pasfoto’s laten maken voor haar ID-kaart. Die heeft ze nodig voor het ziekenhuis. Nou, dat wordt leuk als ik de eisen zo lees. Wish me luck. :’)
Bij kleintjes doen ze hier niet moeilijk over het ontbreken van een id.

Wij hebben paspoorten omdat we gingen vliegen, anders hadden ze ook nog niks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194607167
Eens met ticootje. Man heeft voor de eerste dag ook dat gehaald, zon klein doosje met zakjes. Wel te laat ,kind had al uren geen melk gehad en ziekenhuis had ook niks mee gegeven :o :( kraam was daar boos om, doen ze altijd als ze zeggen: baby moet wel voldoende drinken ivm geelheid... En wij wisten niet wat te kopen dus wachten op kraam..
pi_194607559
Merk maakt toch niks uit?
Ik zou mn keuze daar vooral uit laten gaan hoe makkelijk het te krijgen is. Ben je afhankelijk van 1 winkelketen, is het goed verkrijgbaar in het buitenland. Dat soort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 augustus 2020 @ 21:36:22 #65
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194608300
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou een verpakking halen van 5 van die zakjes van nutrilon. Voor het zelfde geld lukt het wel of heb je misschien een of 2 keer wat extra nodig.

Als dan blijkt dat je toch naar volledige flesvoeding, dan is een blik ook zo gehaald toch?
Dit hebben wij ook gedaan ^O^
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194608369
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij kleintjes doen ze hier niet moeilijk over het ontbreken van een id.

Wij hebben paspoorten omdat we gingen vliegen, anders hadden ze ook nog niks.
In het RadboudUMC ook niet, maar binnenkort moeten we naar een streekziekenhuis en daar helaas wel. Niets anders was voldoende..
pi_194608615
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:41 schreef QuattroF het volgende:

[..]

In het RadboudUMC ook niet, maar binnenkort moeten we naar een streekziekenhuis en daar helaas wel. Niets anders was voldoende..
Wij zijn gewoon bij een winkel geweest die pasfoto’s aanboden.
Als je op de niet drukke tijden gaat dan hoeven ze ook niet zo te haasten.

Het leek ons nog wel grappig om te besparen op de foto en gewoon 1 foto in te leveren voor 2 paspoorten. Maar ze hebben elk hun eigen foto.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194609806
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou een verpakking halen van 5 van die zakjes van nutrilon. Voor het zelfde geld lukt het wel of heb je misschien een of 2 keer wat extra nodig.

Als dan blijkt dat je toch naar volledige flesvoeding, dan is een blik ook zo gehaald toch?
Is het niet dat als je eenmaal begint aan die kleine zakjes van nutrilon dat je 'vast' zit aan nutrilon? We kregen destijds de tip in elk geval niet tussentijds te wisselen qua voeding, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat we sowieso veel van doen hadden met de voeding (i.v.m. reflux).
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:12:07 #69
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194610935
Mijn zoon moest de eerste dag/dagen na de bevalling bijgevoed worden met kunstvoeding, in het ziekenhuis kreeg hij nutrilon. Toen hebben wij dat ook maar gekocht. En daarna geen zin om te switchen/zijn we erbij gebleven want door alle marketing heb je toch het gevoel dat dat het beste merk is :')
Dus op zich niet eens zo verkeerd om daar van tevoren eens over na te denken. En we deden toen zes weken met een pak dus qua kosten viel het ook wel mee (gaf bv). Na 10-12 maanden zijn we overgestapt op huismerk.

Ik bedenk me ook ineens dat de VK na de thuisbevalling vroeg of we kunstvoeding in huis hadden (nee) maar toen zei ze dat dat ook niet hoefde. Maar even later moest er bijgevoed worden en was het toch wel handig geweest (ik weet het niet meer precies maar het gaf mij het gevoel dat ik dat de volgende keer wel vast in huis moet hebben).
En m'n man die naar de winkel ging en de verkeerde kocht. Dat weet ik ook nog :+
pi_194611515
Lijkt mij niet dat je dan vastzit aan nutrilon, je kunt altijd switchen natuurlijk. Die nutrilon zakjes zijn echt maar een paar voedingen. Wij hadden ze de vorige keer ook in huis.
Deze keer van een kennis een heel pak Kruidvat kv gekregen dat zij niet meer konden gebruiken, anders had ik ze weer gehaald. Ik ga ervan uit het deze keer ook niet te gebruiken.

Pasfoto’s en id kaart. Eigenlijk wil ik daar voorlopig nog niet aan. Maar ik heb een vriendin over de grens wonen en we zijn een week na elkaar bevallen. Nu zou dus 1 van de twee er al aan moeten om elkaar op te kunnen zoeken!? Normaal word je nooit aangehouden maar heb geen idee of het nu strenger is met Corona. Heb de neiging het er maar gewoon op te gokken en pas over een aantal maanden een id te laten maken.
pi_194612256
Qua merk poedermelk hoeft het niets uit te maken. Als je baby veel krampjes heeft dan zou ik daar wel mee oppassen, maar anders gewoon proberen. Hier krijgt T op de opvang nutrilon en thuis Kruidvat, nooit problemen mee gehad.

En die pasfoto's bij die kleintjes O+ Ook gedaan, want vakantie in buitenland en met corona dachten we dat het wel verstandig is. Enige nadeel is dat hij tot zijn 5e nu met een babyfoto in zijn paspoort rondloopt maar soit.
Shine bright like a diamond.
pi_194612381
Wij zijn vaak genoeg de grens over geweest zonder id. Ik ging hem echt niet toen hij nog zo jong was in een vorm wurmen voor een foto om een paar km de grens over te gaan.
Bij 8 maanden een foto laten maken. Id vragen we binnenkort aan.

Qua poedermelk: na een paar maanden een pak Kruidvat gekocht maar meneer dronk er geen druppel van. Nutrilon ging wel maar matig. Nu drinkt hij het gelukkig wel gewoon.
  FOK!fossiel dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:59:29 #73
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194612447
Moet je officieel zelfs niet een document hebben waar je partner toestemming geeft dat jij met je kind de grens over gaat? Ik denk dat ze daar bij landsgrenzen niet zo moeilijk over doen, maar als je gaat vliegen bijv wel.

Toen ze ruim vier maanden was, ging ik werkgerelateerd een week naar het buitenland. Ze had toen al een paspoort (zoor ziekenhuizen etc) maar ik heb dus vooraf al zo’n toestemmingsformulier getekend dat mijn partner toestemming had om met haar het land te verlaten.

Noem het doemdenken, maar als er iets met mij zou gebeuren konden ze in ieder geval naar mij toe reizen :)
Chick on a mission
pi_194615678
Wij begonnen met Nutrilon - inderdaad omdat we eerst die kleine zakjes voor de zekerheid hadden, en daarna door marketing haha. Na een paar weken zonder problemen overgegaan op Kruidvat, scheelt een hoop geld!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  FOK!fotograaf dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:01:40 #75
148247 taxibabe
pi_194616606
Wij hadden ook de proefverpakking van Nutrilon, toen hij pap ging drinken hebben we Kruidvat gehaald. Tussendoor nog een keer Hero gehad, overgenomen van een Fok!ster. En nu weer Kruidvat. Het scheelt misschien dat meneer alles accepteert.

Oh en op mijn werk is het thuiswerken verlengt tot 1 januari! Ik kan gewoon het hele eerste jaar bij mijn kind blijven! O+
pi_194622229
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vraag het maar even hier, jullie zijn er waarschijnlijk nog meer mee bezig (al).
Vorige keer hebben wij hier gewerkt met kruidvat flesvoeding (nadat de borstvoeding niet meer wilde). Nu kijken we wat we in huis willen halen voor als het niet lukt straks. Kruidvat voeding? Nutrilon? Hipp? Hero?
Bij de oudste spruit hadden we nutrilon forte, omdat de normale nutrilon te weinig was voor hem. Bij de jongste, nog geen week oud O+, heeft de normale. Mocht het nodig zijn kunnen we ook overstappen naar forte. En om krampjes en dergelijke te mijden, blijven we bij 1 merk. Mijn vrouw geeft geen borstvoeding trouwens.

Volgens mij maakt het merk tegenwoordig weinig uit toch?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_194622353
Hier drinken ze nutrilon , nestle , apro , arla volle melk en volle tietmelk.

Alles lekker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194623191
Gefeliciteerd en welkom Sunshine!

Ik werk ook zeker tot het einde van het jaar thuis w/

wij moeten over een maandje beslissen of we nog op vakantie willen gaan en zo ja dan moeten we ID kaart laten maken voor Miepie. Had in februari alvast een vakantie geboekt voor het najaar :')

Qua babyvoeding heb ik ook wel een vraag; ben borstvoeding af aan het bouwen en we geven nu Little steps 1 - zuigelingenmelk. Over een maandje zouden we om moeten naar Little steps 2 - opvolgmelk.

Alleen als ik naar de ingredienten kijk, dan zit er in 2 ineens maltodextrine in. Wat gebeurt er als ik gewoon Little steps 1 blijf geven? Want ik snap het nut niet van 2, maar misschien mis ik iets?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:26:35 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_194623363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:17 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Sunshine!

Ik werk ook zeker tot het einde van het jaar thuis w/

wij moeten over een maandje beslissen of we nog op vakantie willen gaan en zo ja dan moeten we ID kaart laten maken voor Miepie. Had in februari alvast een vakantie geboekt voor het najaar :')

Qua babyvoeding heb ik ook wel een vraag; ben borstvoeding af aan het bouwen en we geven nu Little steps 1 - zuigelingenmelk. Over een maandje zouden we om moeten naar Little steps 2 - opvolgmelk.

Alleen als ik naar de ingredienten kijk, dan zit er in 2 ineens maltodextrine in. Wat gebeurt er als ik gewoon Little steps 1 blijf geven? Want ik snap het nut niet van 2, maar misschien mis ik iets?
Het enige nut van 2 is volgens mij dat ze er reclame voor mogen maken. Dus gewoon lekker 1 blijven gebruiken ;)
disclaimer
pi_194623605
Als het goed is, zit in 2 meer ijzer. 1 kun je niet zomaar blijven geven, dan ontstaan tekorten.
Wat gek dat er een suikerproduct in zit zeg :?
pi_194623671
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:17 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Sunshine!

Ik werk ook zeker tot het einde van het jaar thuis w/

wij moeten over een maandje beslissen of we nog op vakantie willen gaan en zo ja dan moeten we ID kaart laten maken voor Miepie. Had in februari alvast een vakantie geboekt voor het najaar :')

Qua babyvoeding heb ik ook wel een vraag; ben borstvoeding af aan het bouwen en we geven nu Little steps 1 - zuigelingenmelk. Over een maandje zouden we om moeten naar Little steps 2 - opvolgmelk.

Alleen als ik naar de ingredienten kijk, dan zit er in 2 ineens maltodextrine in. Wat gebeurt er als ik gewoon Little steps 1 blijf geven? Want ik snap het nut niet van 2, maar misschien mis ik iets?
Ik meen mij te herinneren dat er meer ijzer in nummer 2 zit. Bij nutrilon dacht ik toch maar ik kan het niet meteen vinden.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:49:58 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_194623873
Oh er zit meer verschil in?
Ik ben nooit hoger gegaan dan 2, in elk geval. En je hoeft zeker niet exact op de dag dat ze zes maanden zijn over te stappen ;)

Edit: ijzer lijkt het enige significante verschil.
http://alweereennieuwemoe(...)zijn-de-verschillen/
Na de zes maanden ga je natuurlijk ook langzaamaan stoffen uit de bijvoeding halen. Ik vind de verschillen verder redelijk verwaarloosbaar.
disclaimer
pi_194624037
Ik heb de verschillen niet uitgebreid bestudeerd. Ik zag dat de prijs gelijk was dus de eerste nieuwe pot na 6 maanden werd een nummer 2.
Van de 1 hebben we nooit een pot op tijd kunnen opmaken (we hielden ons braaf aan de 4 weken open-> weg ermee).
Het is maar sinds kort dat de borstvoeding genoeg afgebouwd is dat we merken hoe duur die shit eigenlijk is :{
pi_194628230
Ok paar vragen:
Zijn er hier ook baby's die moeilijk kunnen boeren na drinken? Hoe is dat op te lossen?

En mensen hier met meerdere kids: wat zijn leuke kraamcadeaus voor een tweede of volgende kind? Veel vragen me wat ik wil hebben en naast milestone kaarten kwam ik niet verder. Een vriendin had wat leuks bedacht met lekker drinken, grote reep choco, ossengalzeep, luxe handcrème en een mooi flapjesboek O+ een buurvrouw had heel bijzonder leren slofjes laten maken op basis van geboortekaartje O+ dat vond ik wel echt het mooiste ooit. Aan mijn moeder vraag ik katoenen vlaggetjes met de naam van F erop.
pi_194628395
thanks! Ik hou net nog even bij 1 :Y

@Hilmo: Miepie heeft ook altijd even nodig, toen ze een maandje oud was het over de schouder "leggen" en soms ff wachten, denk een minuut of 5. Dus kindje vasthouden en met andere hand mails lezen :P

Nu ze wat groter is zetten we haar rechtop op schoot en wrijven over het ruggetje, dan komt er meestal wel een boer los :D

En ik ben qua cadeautjes denk ik wat meer van de handigheden, dus wat hebben we nu wat ze bij het vorige kindje nog niet hadden. Dan denk ik aan dat Otrivin neusuitzuigding, zo'n lange washand (met zo'n ottergezichtje :D ), ik haal van Ebay altijd een vilten tasje waarin je luiertjes en verzorgingsspul kan doen (zodat ze in 1 handomdraai alles hebben om 't babytje te verschonen)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194628402
Boeren gaat het over denk ik? Hier boerde ze de eerste week bijna nooit (dat je je afvroeg waarom je dr omhoog houdt). Op een gegeven moment boerde ze juist in de overgang van op de schouder hangen, naar op dr billen zetten en rondjes draaien (Dat was onze tweede manier van laten boeren, weet je welke ik bedoel?).
Inmiddels boert ze vrijwel altijd op de schouder.

Als hij de borst goed pakt en goed drinkt kan het best dat er weinig lucht mee komt en hij daardoor niet boert? Hier hapt ze soms heel vaak opnieuw aan tijdens een voeding, alsof de voeding te snel gaat en ze even pauze nodig heeft.

Leuke kraamcadeaus vind ik ook lastig. Deze keer komen de meesten met een knuffel aan, een paar zijn erg tof, maar weet dadelijk niet meer waar ik ze moet laten. :')
2x een toffe romper en een xxl hydrofieldoek gekregen, daar werd ik wel blij van. Verder een setje om een afdrukje van een voetje en/of handje te maken al gebruikt. Een bord/kom/beker/bestekset dat gebruik je uiteindelijk nog erg lang. Boekjes vind ik heel leuk om te krijgen. Iets gepersonaliseerd is idd tof.
pi_194628504
Deze zelf gekocht maar dit wordt mijn go to kraamcadeau: https://www.bol.com/nl/p/(...)LWxuhBhZCBSr94E1ZBSg
Staan ook een aantal spelletjes in waarbij broertjes/zusjes betrokken worden.
Het vervolgboek gaat op de lijst voor zijn eerste verjaardag
pi_194628602
Die bijt fruit/groente serie is wel leuk om te krijgen of geven.

Je hebt ze iig in kersen (ooit gegeven), avocado (heb ik zelf) en sinaasappel (ook zelf).

Ze vallen hier erg in de smaak. :)
pi_194630640
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:15 schreef Bottoms_up het volgende:
Deze zelf gekocht maar dit wordt mijn go to kraamcadeau: https://www.bol.com/nl/p/(...)LWxuhBhZCBSr94E1ZBSg
Staan ook een aantal spelletjes in waarbij broertjes/zusjes betrokken worden.
Het vervolgboek gaat op de lijst voor zijn eerste verjaardag
Toevallig kreeg ik deze zojuist, idd leuk! Goed om te weten dat er ook een vervolg is.
pi_194635609
Hmpf, ik heb vandaag weer zo'n dag dat de mamatwijfel toeslaat. Alle andere baby's kunnen al meer, lachen al vaker, enz. enz. :{ Ik weet wel dat elke baby zijn eigen tempo aanhoudt, maar soms slaat dan toch de twijfel toe. Stom!

En smurfje heeft waarschijnlijk toch buikgriep opgelopen van een vriendinnetje. We hadden nog zo voorzichtig gedaan, vaak handen wassen enzo, maar de poep wordt steeds dunner nu en ik herken de groente van gisteren erin. Hopelijk wordt hij er niet zo naar van als zij was. Hij is wel 5 maanden ouder, dus hopelijk ook wat sterker.
pi_194635667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:40 schreef Hilmo het volgende:
Ok paar vragen:
Zijn er hier ook baby's die moeilijk kunnen boeren na drinken? Hoe is dat op te lossen?

En mensen hier met meerdere kids: wat zijn leuke kraamcadeaus voor een tweede of volgende kind? Veel vragen me wat ik wil hebben en naast milestone kaarten kwam ik niet verder. Een vriendin had wat leuks bedacht met lekker drinken, grote reep choco, ossengalzeep, luxe handcrème en een mooi flapjesboek O+ een buurvrouw had heel bijzonder leren slofjes laten maken op basis van geboortekaartje O+ dat vond ik wel echt het mooiste ooit. Aan mijn moeder vraag ik katoenen vlaggetjes met de naam van F erop.
Wij moesten voor boeren best wel hard tikken, hebben daar ook veel commentaar op gehad. Wat wel goed werkte was de Amerikaanse manier: Zijwaarts op je schoot zetten en iets voorover laten hellen, borst ondersteunen met de ene hand en tikken met de andere hand.
Als hij dan nog niet boerde, hielden we hem langer rechtop. Soms toch maar gewoon neerleggen, meestal kwam het dan na 20 minuten alsnog wel. Helaas wel vaak met spuug erbij.
pi_194636990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:15 schreef Bottoms_up het volgende:
Deze zelf gekocht maar dit wordt mijn go to kraamcadeau: https://www.bol.com/nl/p/(...)LWxuhBhZCBSr94E1ZBSg
Staan ook een aantal spelletjes in waarbij broertjes/zusjes betrokken worden.
Het vervolgboek gaat op de lijst voor zijn eerste verjaardag
Top! Ziet er super leuk uit en goede recensies. Vervolgboek ook leuk. Zon handschoen is misschien ook nog wat.

Bedankt voor boertjes tips. Ik kreeg hem vandaag aan het boeren door zittend te wiegen. F is soms zo lang wakker, snachts soms uren en smiddags ook. Van 14.00 tot 17.00 uur vandaag. Met huilen (soms, hij was ook gewoon wakker, en soms jengelen en soms echt huilen). Twee keer gevoed. Dacht inslaaphuiltje maar werd erger en stopte niet. Op borst bij man ook wakker. Onder het eten maar bij me genomen en viel toen al sussend in slaap. Lijkt me echt niet goed. Morgen CB vragen. Slaap heeft hij nodig en was ook aan het gapen. Maar in slaap komen ho maar. Misschien maar draagzak inzetten maar kan hem ook niet uren dragen. En in slaap laten vallen en al slapend eruit halen gaat denk ik niet werken. Tot nu toe gaat hij huilen als ik draagzak losknoop... Vannacht was hij in elk geval oververmoeid, met enorm druk doen en zwaaien en hijgen... Lastig nog zon baby hoor. Heb geen idee wat hij wil. Bij R was dat veel duidelijker. Nu word ik gewoon weer onzeker.
pi_194637672
Wederom herkenbaar Hilmo. L is soms ook heel lang wakker, ze volgen nu eenmaal niet de boekjes. Sneu als ze dan oververmoeid raken en niets lijkt te helpen. Niet te onzeker worden, dat is niet nodig. Soms weet je het als moeder gewoon even niet, dat hebben alle moeders wel eens.

L is vandaag ook erg onrustig en niet zichzelf. Veel huilen; gefrustreerd tijdens het drinken (laat steeds los, huilt dan hard). De melk spuit nog als ze loslaat. Dan valt ze in slaap maar ook snel weer wakker (wegleggen is geen optie). Speen weigert ze, pink wil ze wel. Als ze dan weer onrustig is probeer ik weer aan te leggen en repeat. Op de hazenslaapjes na is ze nu dus ook al sinds 14:00 wakker.
pi_194639579
Over het boeren; die van ons boerde vrij weinig. Leek er ook bijna nooit last van te hebben dat hij dat niet deed. Hebben het toen maar los gelaten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194640009
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:22 schreef automatic_ het volgende:
Over het boeren; die van ons boerde vrij weinig. Leek er ook bijna nooit last van te hebben dat hij dat niet deed. Hebben het toen maar los gelaten.
Zelfde hier. Sowieso toen ik nog borstvoeding gaf boerde hij nooit. In begin wel geprobeerd te laten boeren onder mom van " baby's moeten boeren". Merk nu nog steeds geen verschil, even rechtop laten zitten of direct op de grond spelen lijkt niet veel uit te maken.
Shine bright like a diamond.
pi_194641727
Goed dat ik dat lees over het boeren. Mijn manneke boert ook lang niet altijd na een voeding en hij lijkt er ook geen last van te hebben als ik hem na een voeding weer op bed leg.

En stuwing, check. Au vooral. Ik kon vannacht nauwelijks op mijn zij slapen ;(
pi_194643268
Ahhh sunshine lekker paracetamol spiegeltjes houden en hopelijk is de stuwing snel over!

Qua cadeaus hier nog een tip https://baby-skills.com/product/baby-skills-kalender/ gemaakt door een fysiotherapeut. Erg tof!

Hier komen we al om in de boekjes (plus zijn lid van de bibliotheek) en de knuffels dus die staan niet hoog op de wensen lijst hier :P behalve jellycat knuffels omdat die heeeel leuk zijn. Hebben een konijn en een inktvis gekregen die zijn echt tof en zo zacht O+
pi_194648219
Aaaáah dat deed zon pijn hé sun, die stuwing. Ik werd er ziek van, en zoveel pijn. Kon die nacht niet slapen. Paracetamol had ik toen niet bij stil gestaan. Jongens wat een pijn.

Nolita, jij ook dus die ervaring en die dag dus helemaal. Jeetje wat weinig slaap dan hé. De verpleegkundige van CB was hier voor tweede keer. 200 Gr gegroeid in een week dus bv gaat prima. Ze kwam binnen toen F al twee uur wakker was en huilde. Meteen maar met de deur in huis vallen. Ze stelde gerust, kind leren kennen, neem er de tijd voor enprobeer uit. Huid op huid is prima, in draagzak als hij dan slaapt ook prima, alles om te proberen dat hij niet oververmoeid raakt. En minder slaap heeft hij misschien nodig, dat kan. Wakker maken snachts voor voeding hoeft ook niet. Na een voeding langer bij me houden als hij slaapt en dan pas wegleggen kan helpen. Zelfde borst aanbieden als uit gedronken, kan ook als ik twijfel over honger. Nou ja we waren goed bezig en gewoon kijken naar hem wat werkt. En uiteraard, nu we dat zo wat doen, slaapt hij uren in de box en komt hij keurig na 3 uur voor een voeding vanmiddag O+ nu zo doorgaan.

Oh ja wij zijn begonnen aan de uitwasbare billendoekjes, ook ivm zere billetjes. De billiesbox hebben we. Met kokosolie en water want door de warmte is die mooi vloeibaar. Ideaal! Maakt zo zacht schoon en de doekjes worden zelfs op 30 graden gewoon schoon! Heb de bamboe versie.
pi_194656094
Dat klinkt goed Hilmo!
Gelukkig lukt het ze soms opeens toch hè. Zo hebben wij vandaag volgens mij de eerste dag dat ze netjes 3-4 uur tussen elke voeding laat. Tot nu was er altijd een moment dat ze vaker om het uur - 2 uur alweer kwam.

Ze is idd lang wakker soms. Ze heeft nabijheid nodig om goed te slapen. Vanochtend dronk ze om 7:45; om 10:00 werd ze wakker, toen heb ik haar in de draagdoek gedaan (en beneden alle ramen gewassen) en sliep ze verder tot ik haar tegen 12:00 eruit heb gehaald voor een voeding. Vervolgens was ze wakker tot 15:00 (eerder lukte inslapen haar niet, er was visite). Om vanaf toen weer tot 18:00 te slapen. Ook vanavond is ze weer uren wakker geweest en slaapt ze sinds 22:00 ongeveer. De nachten gaan meestal erg goed hier, dan kan ik haar na het boertje zelfs wakker weg leggen als ze niet al in slaap is gevallen.

Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
pi_194656312
De enige speen die Frum wilde was de Bibs-speen Nolita! Die pakte ze direct.
pi_194656350
BIBS speen werkte hier meteen O+
  FOK!fossiel vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:24:32 #103
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194657957
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef Nolita het volgende:
Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
Hier hadden/hebben we de gewone Difrax (het model wat beter voor het gebit zou zijn was geen succes). Heeft wel even geduurd voordat ze die accepteerde.
Chick on a mission
pi_194658036
Een soothie speentje! Worden ook in het ziekenhuis gebruikt bij premature baby’s
pi_194658340
Wij hadden idd meteen difrax. Die hele mini dingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194658459
Onze kleine pakte eigenlijk ook alleen de bibs!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194659014
Ik ga ook even kijken voor de BIBS speen. Hier ook een onrustige baby, veel huilen. Vooral 's avonds. Wij geven flesvoeding, maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd. Van kraamhulp mogen we 60 cc geven, maar hij lijkt nog honger te hebben als het flesje op is. Volgens verloskundige is dit zelfs nog teveel :? Ondertussen lees ik op diverse fora dat babies met het gewicht wat hij heeft meer voeding krijgen. Zo maar eens vragen aan de kraamhulp hoe dat zit. We hebben net nog wel een klein flesje na de 60 cc gegeven, hij bleef maar huilen. Zuigen op speen (even geen idee welke dat is) wilt hij niet, zuigen op vinger af en toe.

Een onrustige baby icm kraamtranen is geen goede combi :'(
pi_194659118
Bij ons werd juist alleen de avent geaccepteerd :D
Baby's :')
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:02:18 #109
208890 June.
Seriously?
pi_194659431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef Nolita het volgende:

Ze heeft ook veel zuigbehoefte maar accepteert geen speen (difrax, bibi, Avent geprobeerd). Onze pink accepteert ze wel heel gretig en helpt haar soms in slaap vallen. Lijkt me toch handig als we de pink kunnen vervangen door een speen. Wat zijn bij de baby’s hier gewilde spenen (in combi met borstvoeding)?
Hier zijn we nog steeds fan van bibs spenen. Enige speen die T wilde hebben (en de befaamde pink inderdaad). Nu nog steeds, andere (ook die jij noemt) spuugt hij direct weer uit.

Edit: spuit11 zie ik al, er was nog een andere pagina :+
Shine bright like a diamond.
pi_194659608
Wij hebben het na een tijd opgegeven en hebben het altijd zonder speen gedaan. Hij wilde er al geen in zijn mond nemen dus het type maakte niet zoveel uit. Bibs ook niet. Het was zwaar en vaak genoeg scheef bekeken bij cb/ka alsof ik een zeikerd was die principieel geen speen wilde geven. Ik had daarom altijd eentje bij die ik kon geven met de boodschap 'veel succes'. Het is 1 iemand 1 keer gelukt.

Veel succes/sterkte. Het is niet fijn als ze zo onrustig zijn en niets lijkt te helpen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:38:59 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194659959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:43 schreef B.ertha het volgende:
Bij ons werd juist alleen de avent geaccepteerd :D
Baby's :')
Hier ook. Ik raad die nu ook vaak aan, aangezien wij er 4 getest hebben ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194661136
De meeste stemmen voor de bibs, gaan we die eens proberen! :D

Sun ik heb geen ervaring met flesvoeding en dus met hoeveelheden. Maar als jullie echt denken dat het honger is zou ik het gewoon proberen? Wat ze te veel binnen krijgen gooien ze er in principe gewoon weer uit is mijn ervaring met borstvoeding..? Dus als dat gebeurt was het geen honger..
Aan flesvoeding zat wel een Max kwa hoeveelheid op een hele dag op basis van gewicht volgens mij? Maar lijkt me dat je daar met een newborn niet in de buurt komt nog?
pi_194662937
Nolita, hoe oud is jouw baby? Ik lees zoveel gelijkenissen!

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz

[ Bericht 21% gewijzigd door Hilmo op 21-08-2020 14:21:29 ]
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:33:27 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194663264
Hier allerlei spenen geprobeerd, prul wil alleen die van MAM. Lekker handig, die verkopen ze alleen bij kruidvat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194663604
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Hilmo het volgende:
Nolita, hoe oud is jouw baby? Ik lees zoveel gelijkenissen!

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz
Ze is van 15-7; schelen dus 2 weken volgens mij?
Zeker heel wat gelijkenis!

Hier heeft ze vanochtend weer 2,5 uur in de doek geslapen; sinds 11:30 wakker nu. Valt soms in slaap maar is snel weer wakker. Heb 1 poging tot wegleggen gedaan na een kwartier maar ook die mislukte helaas. In combinatie met peuter en vriend die aan het werk is, is dat best onhandig.
pi_194664811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 14:10 schreef Hilmo het volgende:
Nolita, hoe oud is jouw baby? Ik lees zoveel gelijkenissen!

Oh sun wat lastig :'( wij moesten kv geven bij thuiskomst en ik snapte ook niks van flesjes en tijden }:| werd er heel onzeker van. Bij bv had ik het idee dat ik gewoon kon voeden en dat het niet zoveel kwaad kon allemaal.

Zuigbehoefte hier ook erg. Altijd op zoek naar tepel en op pink enorm omhappen. Speen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Maar bibs raadde dacht ik kraam ook als enige aan in combi met bv.

Vanochtend sliep hij weer niet in. Ik pak draagzak, zet hem overeind tegen me aan, dikke boer en valt in slaap.. :P nou ja toch maar gedragen voor een uur, daarna losgemaakt, slaapt nog een uur verder in de box. Huppa. Ik ben in elk geval ontzettend gelukkig met de Hoppediz
Dat ivm met borstvoeding vind ik echt een beetje kolder.
Jen had een bibi speen, bram ook, leyla duimde, de tweeling heeft difrax en dat ging / gaat allemaal prima.

Belangrijk is dat als ze nog niet goed weten hoe ze de borst pakken dat je dan niet gaat klooien met een speen. Zodra ze goed drinken maakt het merk speen echt niet meer uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194664823
Tweeling heeft vanaf dag 3/4 al een speentje, toen zaten ze zelfs nog niet op volledig borstvoeding.

Is tepel-speen verwarring niet al achterhaald?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194665134
Gebruiken jullie voor het maken van gepureerde babyhapjes ook weleens diepvriesfruit? Bijvoorbeeld blokjes mango?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:01:27 #119
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194665337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:45 schreef QuattroF het volgende:
Gebruiken jullie voor het maken van gepureerde babyhapjes ook weleens diepvriesfruit? Bijvoorbeeld blokjes mango?
Ik vind diepvries fruit erg gesuikerd of geleiig Quattro.
Vers vond ik beter.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194665472
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 17:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik vind diepvries fruit erg gesuikerd of geleiig Quattro.
Vers vond ik beter.
Ja tot nu toe heb ik ook enkel vers gebruikt. Maar in de pakjes mango van de AH zit puur alleen mango. Dus ik dacht, misschien kan het wel?
pi_194665895
Tuurlijk kan dat quattro! ^O^

Hier heeft ze vandaag (verse) aardbei op, ze heeft heerlijk zitten knijpen en likken O+ Zo leuk dat leren eten weer *O*
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:13:40 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194667566
Kan prima hoor, uit de diepvries!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194667579
Thanks! Ga ik dat eens proberen.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:31:23 #124
208890 June.
Seriously?
pi_194667814
Ik gebruik mango en zo ook uit de diepvries. Ook snel ontdooid en geprakt. Zo'n hele mango vind ik maar gedoe.
Shine bright like a diamond.
pi_194668682
Ja dat was ook mijn idee erachter June. Ik ga het proberen binnenkort! Ik heb nu eerst nog appel en perzik liggen.
pi_194674429
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga ook even kijken voor de BIBS speen. Hier ook een onrustige baby, veel huilen. Vooral 's avonds. Wij geven flesvoeding, maar ik snap er vrij weinig van eerlijk gezegd. Van kraamhulp mogen we 60 cc geven, maar hij lijkt nog honger te hebben als het flesje op is. Volgens verloskundige is dit zelfs nog teveel :? Ondertussen lees ik op diverse fora dat babies met het gewicht wat hij heeft meer voeding krijgen. Zo maar eens vragen aan de kraamhulp hoe dat zit. We hebben net nog wel een klein flesje na de 60 cc gegeven, hij bleef maar huilen. Zuigen op speen (even geen idee welke dat is) wilt hij niet, zuigen op vinger af en toe.

Een onrustige baby icm kraamtranen is geen goede combi :'(
Wij hebben ook flesvoeding gegeven aan de oudste, en dit verhaal is heel herkenbaar. We mochten van alle deskundigen niet meer geven dan ze al kreeg maar ja, wat moet je dan.. de hele tijd zitten met een hongerige ontevreden baby :N? Gewoon kijken wat hij doet als je meer geeft, volg je eigen gevoel hierin, en inderdaad wat al eerder is gezegd, alles wat ze teveel krijgen gooien ze er ook wel uit.
pi_194675295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 08:33 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Wij hebben ook flesvoeding gegeven aan de oudste, en dit verhaal is heel herkenbaar. We mochten van alle deskundigen niet meer geven dan ze al kreeg maar ja, wat moet je dan.. de hele tijd zitten met een hongerige ontevreden baby :N? Gewoon kijken wat hij doet als je meer geeft, volg je eigen gevoel hierin, en inderdaad wat al eerder is gezegd, alles wat ze teveel krijgen gooien ze er ook wel uit.
We zijn gisteren gestart met 70 cc per flesje en we hebben een veel rustigere baby. Kraam zei dat je niet alleen naar gewicht moet kijken, maar ook naar hoe oud de baby is. Je kan moeilijk gelijk hele flessen naar binnen tanken en dat snap ik ook wel. Wat ik dan weer niet snap is dat hij al op de derde dag weer aankwam met te weinig voeding. Misschien ook een tip voor iedereen met onrustige babies: misschien wat meer voeding, ook al komen ze aan. Dat laatste zegt blijkbaar niet alles.

Even wat anders: ik heb voor vanmiddag bioscoop kaartjes gereserveerd voor mij en mijn dochter. Even samen wat leuks doen en ik voel me ook weer prima. Vriend zegt dat het niet heel erg praktisch is omdat de kraam ook vanmiddag komt. En die komt eigenlijk ook voor mij. Ik heb er helemaal niet aan gedacht. Zou het raar zijn dat ik vanmiddag naar de bios ga terwijl kraam bij mij thuis is?

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 22-08-2020 10:21:03 ]
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:22:46 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_194675380
Die kraam komt neem ik aan voornamelijk voor jou, sun?
disclaimer
pi_194675386
Met Frum hebben we dit ook gehad. Zowel met afgekolfde borstvoeding als met flesvoeding. Ze zat altijd echt aan de bovengrens.. Soms ook boven de liter per dag. Maar ze had het nodig. Inmiddels is het nu heel stabiel op 5 x 180 per dag en dat is perfect voor haar leeftijd en gewicht. Maar dat heeft best lang geduurd. Ik denk dat je altijd naar de behoefte van je kind moet kijken. Een gemiddelde ontstaat ook vanuit een hoge en lage behoefte.
pi_194675392
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:22 schreef SQ het volgende:
Die kraam komt neem ik aan voornamelijk voor jou, sun?
Ja :@ Best stom dat ik daar niet aan gedacht heb :@
pi_194678260
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt Sun! :D

Vandaag kwam de bibs speen binnen en toen ze nog zuigbehoefte leek te hebben na de voeding heeft ze m n half uur gehad, waarna ze m al slapend liet gaan en nog 2 uur verder sliep. *O* Voor vandaag is de bibs geslaagd, het vorige record speen stond op 30 seconden haha. Ben benieuwd of het toeval was of blijft.

Doordat ze vandaag 1x 4 en daarna 3 uur tussen de voedingen liet, wat normaal is, maar hier overdag niet snel gebeurt, heb ik aan 1 borst enorme stuwing. Jeetje wat een pijn weer. Ben na 3 uur maar gaan kolven want kon niet meer en wist zeker dat ze zich zou gaan verslikken en frustreren. Ze heeft erna ook uit die borst gedronken maar doet nog pijn, oef.
pi_194678401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:28 schreef Nolita het volgende:
Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt Sun! :D

Vandaag kwam de bibs speen binnen en toen ze nog zuigbehoefte leek te hebben na de voeding heeft ze m n half uur gehad, waarna ze m al slapend liet gaan en nog 2 uur verder sliep. *O* Voor vandaag is de bibs geslaagd, het vorige record speen stond op 30 seconden haha. Ben benieuwd of het toeval was of blijft.

Doordat ze vandaag 1x 4 en daarna 3 uur tussen de voedingen liet, wat normaal is, maar hier overdag niet snel gebeurt, heb ik aan 1 borst enorme stuwing. Jeetje wat een pijn weer. Ben na 3 uur maar gaan kolven want kon niet meer en wist zeker dat ze zich zou gaan verslikken en frustreren. Ze heeft erna ook uit die borst gedronken maar doet nog pijn, oef.
Ik ben gegaan. Om 2 uur waren we thuis, had ik nog 2 uur met de kraam thuis :)

Bij stuwing is een stevige bh zó belangrijk. Ik heb een stevige sportbh van de Hema en ik voel praktisch niks. Doe ik 'm uit om te douchen, dan doen ze echt weer heel zeer. En ze zijn echt huge, niet normaal :o
pi_194679235
Haha wel stoer van je sun, gewoon lekker naar de bios. Ik was toen de kraam er was, in overleg met haar, naar terug kom moment van sport gegaan, maar dat was een half uurtje weg ofzo. Ze had toen álle wasmanden weggewerkt en een plan van aanpak voor bv gemaakt met VK. Dat vond ze heerlijk in een stil huis (zoon was te spelen).

Nolita, schelen dan idd twee weken!
Wat goed zo'n succes vandaag. Hier precies zo. 4,5 uur tussen een voeding! Eerst draagzak vanochtend en toen tukte hij maar door in de box, snap er niets van. Mooi drie keer tussendoor kunnen kolven, aan linkerkant voor productie opschroeven. Nu ff volhouden voor een paar dagen en dan zal ik wel resultaat zien denk ik. Vandaag ook een paar keer binnen no time een boer na het drinken en dat scheelt toch echt in krampjes, merk ik.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:31:20 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_194679280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben gegaan. Om 2 uur waren we thuis, had ik nog 2 uur met de kraam thuis :)

Bij stuwing is een stevige bh zó belangrijk. Ik heb een stevige sportbh van de Hema en ik voel praktisch niks. Doe ik 'm uit om te douchen, dan doen ze echt weer heel zeer. En ze zijn echt huge, niet normaal :o
Heb je eigenlijk wel medicatie gekregen om die hormonen te onderdrukken? Want dat bestaat gewoon he! Scheelt een hoop pijn en ongemak ;)
disclaimer
pi_194679528
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk wel medicatie gekregen om die hormonen te onderdrukken? Want dat bestaat gewoon he! Scheelt een hoop pijn en ongemak ;)
Ik weet dat het bestaat, maar ik hoorde dat dat ook weer een hoop ongemakken met zich mee kan brengen.

Ach, weet ik eens hoe het is om een E cup te hebben :+
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:01:02 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194679657
Ik grinnikte om een e cup huge noemen... Sorry. Wel vervelend van je stuwing joh, hormonen kunnen wel helpen, maar bijvoorbeeld veel munt(thee) ook. En zo zijn er vast nog meer huis tuin en keuken middeltjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194679744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik grinnikte om een e cup huge noemen... Sorry. Wel vervelend van je stuwing joh, hormonen kunnen wel helpen, maar bijvoorbeeld veel munt(thee) ook. En zo zijn er vast nog meer huis tuin en keuken middeltjes.
Nouja, ik heb normaal een B/C cup, dus dan is E wel redelijk groot :P
pi_194679879
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.


Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Cindy De Vuyst
pi_194679978
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:17 schreef einzeinz het volgende:
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.


Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Jahoor. Ik meng de voeding met kraanwater. Mijn kraamhulp idem.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:27:02 #140
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194680000
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:17 schreef einzeinz het volgende:
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.


Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Waarom niet? Het enige waar je zeker van moet zijn is dat de leidingen in huis niet van lood zijn :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194680142
In Nederland mag dat gewoon :Y

Ik heb met de meeste stuwing nog steeds hooguit een B/C cup ;(
  FOK!fossiel zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:01:39 #142
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194680457
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:17 schreef einzeinz het volgende:
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.


Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Kan zoals gezegd gewoon met kraanwater. Maar ik vind ‘dat deden we vroeger ook gewoon’ altijd zo’n kulargument. Toen vervoerden ze babies ook nog los in een reiswieg op de achterbank van de auto. Maakt het nog steeds geen goed idee ;)
Chick on a mission
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:10:50 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194680588
In Nederland geen probleem, maar je klinkt Vlaams? Geen idee hoe het leidingwater daar is...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194680769
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Kan zoals gezegd gewoon met kraanwater. Maar ik vind ‘dat deden we vroeger ook gewoon’ altijd zo’n kulargument. Toen vervoerden ze babies ook nog los in een reiswieg op de achterbank van de auto. Maakt het nog steeds geen goed idee ;)
Ja precies :') Zo zijn jullie ook groot geworden! Ja, maar genoeg kinderen die dat niet kunnen navertellen!
pi_194681928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 21:10 schreef Tink89 het volgende:
In Nederland geen probleem, maar je klinkt Vlaams? Geen idee hoe het leidingwater daar is...
Daar zit gewoon zeer veel kalk in. Voor de rest overal drinkbaar water.
Cindy De Vuyst
pi_194682221
Vlaanderen heeft gewoon prima drinkwater. Er zijn idd wel streken met erg hard water. Altijd ruw haar hebben na het wassen ;(
Ik zou zeggen als je het zelf goed genoeg vindt om te drinken zal het wel ok zijn.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een kleine moeite van hun om het op jullie manier te doen. Goedkoper is geen argument als jullie de flessen meegeven.
pi_194683010
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:01 schreef Bottoms_up het volgende:
Vlaanderen heeft gewoon prima drinkwater. Er zijn idd wel streken met erg hard water. Altijd ruw haar hebben na het wassen ;(
Ik zou zeggen als je het zelf goed genoeg vindt om te drinken zal het wel ok zijn.
Maar aan de andere kant vind ik het ook een kleine moeite van hun om het op jullie manier te doen. Goedkoper is geen argument als jullie de flessen meegeven.
Enkele streken? Bijna heel Vlaanderen en Brussel heeft hard water. Geen idee hoe dat zit in de Ardennen enz.
Zeer veel kalk, maar niets dat dodelijk is natuurlijk.
Cindy De Vuyst
pi_194684119
Sun, wat tof en fijn voor je dochter ook dat je gewoon al met haar op pad bent gegaan!
Een stevige bh bij stuwing hmm. Ik heb een hele stevige sportbh, maar denk dat ik daar met stuwing in de kraamweek niet in had gepast. Het was toen zo gevoelig dat ik helemaal geen BH heb gedragen, het paste echt niet meer, tot het weer een stuk afgenomen was. Bedenk me net dat dat voedingstechnisch ook niet zou werken voor mij als ik steeds een hele bh uit zou moeten doen om te kunnen voeden.

Hilmo, fijn dat jij ook weer wat successen hebt gehad!
Vanwaar het kolven om de productie op te krikken trouwens? Heb je het idee dat hij niet voldoende binnen krijgt als je op verzoek voedt?

De laatste paar dagen slaapt L van 22:00/23:00 steeds tot 4:00 ongeveer, zo fijn!
pi_194684762
Wat gaven jullie de kraam op haar laatste dag?
pi_194684772
Wij hadden een kadobon voor haar favo broodjes zaak en een baddersetje met bruisballen enzo voor haar en haar dochters omdat ze had laten vallen dat ze meiden avonden zo leuk vond met ze O+
pi_194684791
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:52 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wij hadden een kadobon voor haar favo broodjes zaak en een baddersetje met bruisballen enzo voor haar en haar dochters omdat ze had laten vallen dat ze meiden avonden zo leuk vond met ze O+
Ah, da's wel heel leuk :) Ik zat zelf te denken aan een bos bloemen. Denk dat zoiets altijd wel goed is :)
pi_194684880
Een bos bloemen heb ik gedaan Sun :) ze had een keer laten vallen dat paars haar lievelingskleur was dus de bos was ook met paarse bloemen :P
pi_194685180
Wij niks :@ zijn niet zo attent daarin. Maar heb haar wel in tranen gezegd hoe fijn ze was, en de mooiste kraamtijd ooit en ik haar zo dankbaar was. Dat leek me ook wel genoeg. maar wel attent als je er wel aan denkt. Ze zijn vaak veel van huis dus weet niet hoe praktisch bloemen zijn maar het gaat om het idee. Kan nooit fout zijn.

Nolita, linkerkant opkrikken omdat daar met kolven ook haast niks uit komt. De lactatiekundige gaf dat toen ook aan, die borst had opstart problemen omdat die volledig ingetrokken is en dus een tijd niet goed gedronken is. Rechts is de power borst, die stroomt over en had ik vorige week of twee weken geleden per ongeluk eens 170 ml uit gekolfd terwijl ik telefoneerde en de tijd wat vergat :') maar rechts kolf ik nu nooit want dat loopt prima en eerder teveel. Links maar 10 tot 30 ml als ik 10 min kolf. Hij dronk snachts ook alleen uit rechts omdat links strijd was en lastig aanhappen in donker. Dus dan kolfde ik links snachts. Vannacht voor het eerst niet gedaan. Hebben het liggend voeden weer ontdekt (deed ik bij R altijd snachts) en dan vallen we samen wat in slaap O+ hij wekt geregeld tsr op en drinkt super veel ook links! Ik kolfde daarom niet. Hij viel in slaap, na een uur ofzo leg ik hem in zijn bedje zonder boertje en huppa hij slaapt zonder wapperen en kreunen en krampjes verder O+ oh jongens in tijden niet zon harmonieuze nacht gehad. *O*

Oh ja hij heeft een enorme pus pukkel op zijn kin. Moet me inhouden om niet eraan te komen :') tips? Sudocreme ofzo? Ziet er zo goor uit nu.
pi_194685187
Wij ook bloemen :Y

Geven jullie pap? Hij is nu 8 maanden en krijgt fruit, droog brood en warm eten. Daarnaast 2x bv en 2x kv. Is pap dan extra of in plaats van brood? Is het nodig? En wanneer moet je beginnen met tussendoortjes?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 23 augustus 2020 @ 10:15:47 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194685241
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gaven jullie de kraam op haar laatste dag?
Niets, was blij dat ze ging... :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194685796
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 23:56 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Enkele streken? Bijna heel Vlaanderen en Brussel heeft hard water. Geen idee hoe dat zit in de Ardennen enz.
Zeer veel kalk, maar niets dat dodelijk is natuurlijk.
Op papier heet het misschien hard en verkopers van ontharders zullen het allemaal dramatisch hard vinden. Regionaal zijn er grote verschillen heb ik gemerkt: van het niet proeven/merken tot er dagelijks last van hebben.
Maar waar het hier om ging is het geven van kraanwater aan een baby. Als ik het water zelf niet zou drinken omdat het niet lekker is, zou ik het ook niet aan mijn baby geven. Veilig of niet.
pi_194685802
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 10:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

Niets, was blij dat ze ging... :')
+1 en achteraf ook heel blij om. Ze mag blij zijn dat we de organisatie niet gebeld hebben om te klagen
pi_194685828
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 08:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gaven jullie de kraam op haar laatste dag?
Bos bloemen en een geboorte kaartje want blijkbaar sparen alle kraamverzorgsters die.
:]
pi_194685872
Helder wat betreft het kolven Hilmo, fijn dat de nacht ook zo goed ging. ^O^
Ik zou toch proberen van de pukkel af te blijven! ;)

Hier kreeg de kraam een doosje chocolaatjes.
pi_194685954
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:17 schreef einzeinz het volgende:
Mag je kraanwater aan een baby van 5 maanden geven? Heb ontdekt dat mijn schoonouders dat doen omdat het goedkoper is dan flessenwater.

Nochtans geven we steeds flessenwater mee als ons kind daar een hele dag is.


Ze zeiden ‘wij doen dat altijd zo. Dat kan geen kwaad hoor’
Blijkbaar deden heel wat ouders dat vroeger. (Vroeger=+30 jaar geleden)
Goedkoper en mogelijk ook beter. Niet alles uit een fles is dus zomaar beter https://www.krnwtr.nl/is-bronwater-beter-voor-je-baby/
:]
pi_194686125
Volgens mij heeft Frum sinds 1,5 week ontdekt dat ze ook moeilijk kan zijn, of ze heeft het beruchte 4e sprongetje.. De nachten slaapt ze nog steeds goed door (21 tot 07). Maar overdag is het drama. Niet willen slapen, slecht willen eten, huilerig, hangerig, niks is goed. Ze wil alleen dat we met haar lopen, verder niet. Maar ja, daar worden wij ook een keer moe van. :’) Ze doet ook echt alleen hazenslaapjes overdag (20 minuten) en komt ‘s avonds slecht in slaap. Ik hoop dat het een faaaaaase is en niet blijvends.
pi_194686306
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:28 schreef QuattroF het volgende:
Volgens mij heeft Frum sinds 1,5 week ontdekt dat ze ook moeilijk kan zijn, of ze heeft het beruchte 4e sprongetje.. De nachten slaapt ze nog steeds goed door (21 tot 07). Maar overdag is het drama. Niet willen slapen, slecht willen eten, huilerig, hangerig, niks is goed. Ze wil alleen dat we met haar lopen, verder niet. Maar ja, daar worden wij ook een keer moe van. :’) Ze doet ook echt alleen hazenslaapjes overdag (20 minuten) en komt ‘s avonds slecht in slaap. Ik hoop dat het een faaaaaase is en niet blijvends.
Hoe oud is de jouwe? Ik kan nog bij mijn dochter herinneren dat zij hetzelfde had, met 8 maanden zoiets. Niks was inderdaad goed, alleen maar lopen lopen lopen. Kwam uiteindelijk wel goed, maar een slaper is ze nooit geweest.

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
pi_194686460
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
Ik heb ook een paar flessen in de kast en ik weiger ze te gebruiken. Die geur, bah.
Goed dat je het zegt. We geven volgende week iemand een klein presentje voor een zwangerschap. Denk dat ik ze er maar bij stop :7
pi_194686465
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:01 schreef wootahH het volgende:

[..]

Bos bloemen en een geboorte kaartje want blijkbaar sparen alle kraamverzorgsters die.
Ja geboortekaartje ook! Die hebben we nog nagezonden zelfs want hij was nog niet klaar toen ze ging _O- ze vroeg er expliciet om
pi_194686491
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:51 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik heb ook een paar flessen in de kast en ik weiger ze te gebruiken. Die geur, bah.
Goed dat je het zegt. We geven volgende week iemand een klein presentje voor een zwangerschap. Denk dat ik ze er maar bij stop :7
:D
pi_194686502
Oh wat ook heel leuk was. Een kadootje voor de baby na de onze O+ Het gezin voor ons was daar mee begonnen en wij hebben er direct een traditie van gemaakt. Het was zo leuk om direct na de geboorte al een kleinigheidje te krijgen! *O* na ons zijn alle gezinnen tot nu toe er mee door gegaan :D (zzp’er, volg haar op Facebook)
pi_194686605
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe oud is de jouwe? Ik kan nog bij mijn dochter herinneren dat zij hetzelfde had, met 8 maanden zoiets. Niks was inderdaad goed, alleen maar lopen lopen lopen. Kwam uiteindelijk wel goed, maar een slaper is ze nooit geweest.

En ik heb echt een shitload aan zwitsal gekregen. Ik denk dat ik wel een jaar mijn baby ervan in bad kan doen. En ik wilde juist geen zwitsal voor mijn baby gebruiken :'( :')
Bijna 5 maanden is ze nu! Oeh i love Zwitsal. O+
pi_194686950
Haha ja Zwitsal doorgeven aan een andere zwangere/baby, check :X of bewaren voor als ze 2/3 zijn, dan komt het minder precies vind ik hihi. Hier gelukkig nu niks van producten gekregen. Kregen ook een naam trein trouwens, ook leuk!

Dat van dat kolven was trouwens wel ff scherp, ging wel denken van hoe lang zou dat nog nodig zijn? Wordt dan zon gewoonte maar als hij genoeg krijgt, is het op een gegeven moment tijd om te stoppen natuurlijk.

Zo is dat,wat een leuk idee zeg!
Geboortekaartje hebben we niet eens gegeven maar hadden er ook niet veel over eigenlijk en weet niet of ze erop zat te wachten. Ik mis de kraam nu na drie weken nog steeds wel wat soms :D

Update pukkel: hij is door zijn eigen wrijving open gegaan en nu grotendeels weg. Hehe. :P
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 16:04:13 #169
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194689866
Hier ook nooit iets van Zwitsal gebruikt. In verband met veel eczeem in de genen parfumvrije verzorgingsmiddelen en Neutral wasmiddel. Tot nu toe valt het gelukkig mee, ze heeft een tijdje berg gehad (ik heb daar nog steeds in geringe mate de ‘volwassen’ variant van) maar dat heeft maar een paar maanden geduurd. Toen ze begon te tijgeren was er opeens eczeem, maar dat was gelukkig ook vrij vlot weer weg.


Mevrouw heeft hier al zeker een half uur het grootste plezier door de MaxiCosi als klimrek/schommelstoel/loungeset te gebruiken :D en zonder hulp gaan staan gaat ook elke dag beter :)
Chick on a mission
pi_194691441
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:01 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Bijna 5 maanden is ze nu! Oeh i love Zwitsal. O+
Echt he?!

Wasmiddel, geurstokjes, geurzakjes.

Heerlijk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194691677
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Echt he?!

Wasmiddel, geurstokjes, geurzakjes.

Heerlijk!
Ja hier ook. Zo lekker!
pi_194692098
Mijn schoonmoeder vond hem vandaag lekker ruiken, 'naar Zwitsal zeker?'. Ik denk het niet }:|
Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
pi_194692423
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Bottoms_up het volgende:
Mijn schoonmoeder vond hem vandaag lekker ruiken, 'naar Zwitsal zeker?'. Ik denk het niet }:|
Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
Het idee alleen al! :’)
  FOK!fossiel zondag 23 augustus 2020 @ 18:57:18 #174
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194692583
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:22 schreef Bottoms_up het volgende:

Hij heeft deze week zijn nepkuchje perfectioneerd plus hij doet het op commando. Dat moeten we binnenkort toch eens inzetten als we ergens meer ruimte nodig hebben 8-)
8-)
Chick on a mission
pi_194692737
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 18:43 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Het idee alleen al! :’)
Zo erg is het gelukkig niet maar ik vond het wel toevallig dat ze erover begon.
Ik heb een grotere hekel aan babyverzorging met rozengeur. Dat is zo overheersend :r
  zondag 23 augustus 2020 @ 20:52:37 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194694510
Team Zwitsal hier.

Meneer heeft het staan aan de salontafel ontdekt, verder nog nergens haha. Overmorgen is hij 10 maanden. Het wordt allemaal steeds leuker O+

Over pap:
Wij geven het in de ochtend, als extra door de FV. Bij BV bleef het dun en ik wilde er niet nog meer bij doen. Nadeel is dat hij dan een Difrax L speen nodig heeft en z'n fles zo leeg tikt. Ging vooral in het begin heel snel.
Via lepel doe ik soms op dagen dat we vrij zijn. Op werkdagen is de fles sneller _O-


En dat nep kuchje. Geweldig. Hier is dat een beetje over, helaas :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194700865
Wij hebben de kraam en haar stagiaire allebei iets gegeven wat we gewoon door de week heen opgepikt hebben. De stagiaire vond bv. de happy socks van mijn man fantastisch dus hebben we haar een paar gekocht. De kraam zelf zei dat ze onze glazen zo mooi vond dus hebben we een doosje voor haar besteld. Vonden ze allebei heel leuk, ook omdat het aangaf dat we geluisterd hadden.

Papfles geef ik om 19:00, mini is nu ruim 5 maanden en krijgt het sinds drie weken. Ze krijgt dit nu:
7:00 180 ml + 3 + 3 forte
11:00 180 ml + 3 + 3 forte
15:00 180 ml + 3 + 3 forte
19:00 180 ml + 3 + 3 forte + 3 haverpap van biobim

Was op aanraden van het CB toen we van 5 naar 4 flessen gingen, dan werd de fles iets dikker en zou ze er langer op slapen. Werkt prima, misschien gaan we het ook wel weer afbouwen als ze wel eindelijk eens groente/fruit eet
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194709817
Hoe gaan jullie om met tijgerende/kruipende baby's en spullen? Hij heeft een enorme fascinatie ontwikkeld voor de roomba en het zou wel fijn zijn om die op de grond te laten staan.
Op zich vind ik het niet erg als hij ermee speelt maar hij begint heel hard te huilen als hij dat ding aan krijgt, hij is dan echt in paniek. Hem afleiden en ergens anders leggen werkt niet echt, hij gaat linea recta weer naar dat ding om op de aan knop te meppen. Hij is niet zo slim dus :')
Twijfel een beetje tussen tijdelijk dat ding ergens anders zetten of hem laten doen totdat hij zijn angst overwint (of het ding uit laat staan). Maar vrees soms voor die vingertjes. Ik vind het ook erg onaangenaam als hij over mijn tenen rijdt.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:06:35 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_194709847
Past de roomba niet onder een kast of bank ergens? Zodat ie wat meer uit zicht is?
disclaimer
pi_194709978
Wij hebben iets voor de robot staan waardoor het ding helemaal ingeklemd staat, maar dus ook niet meer zo in het zicht. De lol was er zo snel af :P
pi_194710019
Nee, alle kasten en bank zijn lager. We hebben hem nu achter een stoel staan. Dan moeten we m telkens maar ff manueel ergens zetten om te gebruiken. Niet ideaal zo.

Ik zoek een beetje een balans tussen dingen wegzetten en hem de vrijheid geven om aan te klooien. Ik wil niet de overbezorgde moeder zijn die alles wat in de verste verte gevaarlijk kan zijn uit de weg ruimt.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:27:24 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_194710201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:17 schreef Bottoms_up het volgende:
Nee, alle kasten en bank zijn lager. We hebben hem nu achter een stoel staan. Dan moeten we m telkens maar ff manueel ergens zetten om te gebruiken. Niet ideaal zo.

Ik zoek een beetje een balans tussen dingen wegzetten en hem de vrijheid geven om aan te klooien. Ik wil niet de overbezorgde moeder zijn die alles wat in de verste verte gevaarlijk kan zijn uit de weg ruimt.
Nou ja, de roomba is op zich niet gevaarlijk toch?
Ik denk dat je m ook de kans moet hebben om oorzaak en gevolg te leren. Dat roomba aan = huilen. Na een tijdje weet hij het denk ik wel.

En verder, sja, beetje balans zoeken inderdaad. Wat is echt gevaar en wat kan een beetje pijnlijk zijn.
Wat ik altijd deed was het reduceren van punten waar ze hun schedel op konden doorboren (dus niet alle hoeken, maar wel overhangende tafelbladen), alles wat giftig was uit bereik houden, en alles wat ze makkelijk omver trekken ankeren. Glas uit grijpbereik. Want als je er de hele dag gestresst achteraan moet lopen is het voor jezelf ook geen doen.
disclaimer
pi_194710294
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:27 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, de roomba is op zich niet gevaarlijk toch?
Ik denk dat je m ook de kans moet hebben om oorzaak en gevolg te leren. Dat roomba aan = huilen. Na een tijdje weet hij het denk ik wel.

En verder, sja, beetje balans zoeken inderdaad. Wat is echt gevaar en wat kan een beetje pijnlijk zijn.
Wat ik altijd deed was het reduceren van punten waar ze hun schedel op konden doorboren (dus niet alle hoeken, maar wel overhangende tafelbladen), alles wat giftig was uit bereik houden, en alles wat ze makkelijk omver trekken ankeren. Glas uit grijpbereik. Want als je er de hele dag gestresst achteraan moet lopen is het voor jezelf ook geen doen.
Misschien zie ik idd een risico dat er niet is.
Hij zit natuurlijk net achter dat ding of half erop als hij m aan zet. En dan zie ik die kleine vingertjes op de grond...
Het ziet er waarschijnlijk veel erger uit dan het is. :)
  FOK!fossiel dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:08:34 #184
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194711501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Misschien zie ik idd een risico dat er niet is.
Hij zit natuurlijk net achter dat ding of half erop als hij m aan zet. En dan zie ik die kleine vingertjes op de grond...
Het ziet er waarschijnlijk veel erger uit dan het is. :)
Hahaha ik herken je verhaal van de robotstofzuiger wel. Om een of andere reden vind ze ‘m nu totaal niet meer interessant. Wij hebben ‘m wel een tijdje buiten bereik gezet. Maar dat was meer omdat ik bang was dat de stofzuiger niet helemaal gebouwd was op een 8+ kg baby die haar volle gewicht erop gooide.


Ach ze is vandaag ziekjes. Gisteren al huilerig op het KDV en een beetje verhoging. De nacht ging wonderwel vrij prima maar om half zes was het huilen. Temperatuur was vanochtend 38,7 maar ze eet en drinkt gelukkig prima. Gelukkig was het sowieso mijn vrije dag. Ze ligt af en aan in mijn armen te slapen, dat heeft ze volgens mij voor het laatst gedaan toen ze 3 maanden was en een ochtendje was gaan wennen op het KDV.
Chick on a mission
pi_194712177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:08 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Hahaha ik herken je verhaal van de robotstofzuiger wel. Om een of andere reden vind ze ‘m nu totaal niet meer interessant. Wij hebben ‘m wel een tijdje buiten bereik gezet. Maar dat was meer omdat ik bang was dat de stofzuiger niet helemaal gebouwd was op een 8+ kg baby die haar volle gewicht erop gooide.


Ach ze is vandaag ziekjes. Gisteren al huilerig op het KDV en een beetje verhoging. De nacht ging wonderwel vrij prima maar om half zes was het huilen. Temperatuur was vanochtend 38,7 maar ze eet en drinkt gelukkig prima. Gelukkig was het sowieso mijn vrije dag. Ze ligt af en aan in mijn armen te slapen, dat heeft ze volgens mij voor het laatst gedaan toen ze 3 maanden was en een ochtendje was gaan wennen op het KDV.
Oh als ze ziek zijn, zijn ze ineens weer heel erg klein he. Dan is in de armen van mama of papa de beste plek O+

Voor de robot maak ik mij niet zoveel zorgen. Na een heel avontuur in de tuin moet hij zo'n baby'tje ook wel aankunnen.
  FOK!fossiel dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:58:28 #186
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194712434
Gelukkig heb ik drinken, telefoon en afstandsbediening bij de hand want voorlopig kan ik geen kant op :)
Chick on a mission
pi_194712471
Ach Keroppi, zielig he zo'n klein baby'tje. En een hele handvol!
pi_194712742
Ach keroppi, hopelijk knapt ze snel op!

L is zo relax in de nachten! Ze komt meestal maar voor 1 nachtvoeding rond 4:00 en daarna tussen 7:00 en 8:00 weer. Na een voeding (Boertje) kan ik haar weg leggen en slaapt ze zelf weer in.
Overdag is dat een heel ander verhaal. Ze slaapt eigenlijk alleen op ons en pogingen tot wegleggen mislukken altijd. Waar de oudste in de wandelwagen of auto zo in slaap viel is L eigenlijk ook dan meestal niet tevreden. Als ze in slaap valt is het meestal in de newborn set van de tripptrapp, (die kan wel helemaal plat) maar dat is ook niet de bedoeling.

Vanochtend besloten haar boven in de co sleeper te leggen bij signalen, met het rolluik een beetje dicht. Poging 1 ging redelijk met een kort slaapje (30-40 minuten); poging 2 mislukte. Hoe doen anderen dat met meerdere kindjes? Want soms moet je natuurlijk even iets (koken, kind wegbrengen/ophalen van school of opvang, iets opruimen,m etc) en tijdens slaapjes zou ik graag mijn peuter 1 op 1 aandacht geven.
De Tiny love heeft hier het succes ook nog niet waar gemaakt, maar dat komt wellicht nog, ze is morgen 6 weken.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:52:06 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194715153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 09:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe gaan jullie om met tijgerende/kruipende baby's en spullen? Hij heeft een enorme fascinatie ontwikkeld voor de roomba en het zou wel fijn zijn om die op de grond te laten staan.
Op zich vind ik het niet erg als hij ermee speelt maar hij begint heel hard te huilen als hij dat ding aan krijgt, hij is dan echt in paniek. Hem afleiden en ergens anders leggen werkt niet echt, hij gaat linea recta weer naar dat ding om op de aan knop te meppen. Hij is niet zo slim dus :')
Twijfel een beetje tussen tijdelijk dat ding ergens anders zetten of hem laten doen totdat hij zijn angst overwint (of het ding uit laat staan). Maar vrees soms voor die vingertjes. Ik vind het ook erg onaangenaam als hij over mijn tenen rijdt.
Hier heeft hij de robot 2x aangezet en bleef gefascineerd kijken. Schrok er niet van. Nu vindt hij hem al niet meer interessant. Dochter van een vriendin ging ook hysterisch huilen, maar ze blijft er na een aantal keer wel vanaf. Leermomentje denk ik dan.

Waterbak van de katten heeft hij ongeveer 5x omgegooid en die is ook niet meer interessant. Kattenbak staan altijd boven. Als die beneden stonden, danhad hij daar ook vast in gedoken :+

Wij hebben salontafels met een druk systeem. Die maakt hij ook open en ja, als hij het dicht duwt dan zitten z'n vingers er tussen. Natuurlijk houden we het in de gaten, maar hij zal er vast een keer tussen zitten. Ik ga er nu ook geen andere tafels voor kopen en hem echt de hele dag in de gaten houden ga ik ook niet doen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:55:36 #190
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194715227
Morgen trouwens baby zwemmen. We mogen maximaal 7 kindjes zijn en tot nu toe zijn we met 2. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194717027
Herkenbaar Nolita, maar dan niet met meerdere kinderen. Helaas ook geen tips.

Zwemmen lijkt me ook zo leuk. Het plaatselijke zwembad start nog maar net weer volledig op, dus daar nog niet geweest. Over een paar weken Landal, dan kunnen we ook weer zwemmen. Een maand geleden was de swim trainer een dikke hit.

Ik merk trouwens dat vriend en ik soms heel anders erin staan. Hij zal veel sneller iets weghalen of hem helpen met een speeltje. Hij kan het ook niet aanzien als hij oefent/speelt met een kleine open beker. Ook al zit er maar een bodempje water in.

Oh ja en mag ik even *O* voor mijn kleine eter die op het kdv vandaag ineens 180 bv en 2 maal 150 kv wegtikt na vorige nacht wakker te worden en na in totaal 210 kv pas weer te gaan slapen :o
Vanavond at hij wel een stuk minder maar toch.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bottoms_up op 25-08-2020 19:10:12 ]
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:14:17 #192
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194718442
Ja ben benieuwd :)

Het is hier weer een groot drama met naar bed brengen. Meneer zit net in z’n sprong en pff... Vannacht ook al een uur drama. Hij is super moe en als je hem pakt, dan blijft hij ook wat mopperen / krijsen / etc.
Telkens als je denkt; Yes, het gaat goed ^O^ dan volgt even later weer deze ellende }:|

Moet zeggen dat ik dat echt wel één van de pittige dingen vindt. En het bandje “het is een fase” afspelen in m’n hoofd werkt dan niet meer.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:32:18 #193
148247 taxibabe
pi_194718813
Het is fase Automatic :P
Zonder gekheid, ik vind dat soms ook wel lastig. Hier heeft meneer Ik Wil, anders ga ik Krijsen fase.. met vandaag zijn eerste echte driftbui.. :X
Hij kon al een beetje staan aan de tafel en beetje stappen aan de hand. Maar nu kan hij zich echt goed optrekken aan de salontafel, boxrand, broekspijp etc.. dus nu wil hij alleen nog maar staan. Vanavond ook in zijn badje, pakt hij de badrand en gaat zo staan.. kreeg zowat een hartverzakking |:(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en hij begint volgens mij met dromen, hij wordt een paar keer huilend 'wakker' 's nachts, ff troosten, speen weer geven, muziekje aan en hij slaapt weer verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door taxibabe op 25-08-2020 20:39:04 ]
  FOK!fossiel dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:45:28 #194
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194719598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef taxibabe het volgende:


Oh en hij begint volgens mij met dromen, hij wordt een paar keer huilend 'wakker' 's nachts, ff troosten, speen weer geven, muziekje aan en hij slaapt weer verder.
Geen idee of het dromen is, maar hier hebben we het ook gehad. Nu heeft ze regelmatig nog dat ze 1 a 2 seconden huilt, en dan weer in slaap valt. :?
Chick on a mission
pi_194723993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Geen idee of het dromen is, maar hier hebben we het ook gehad. Nu heeft ze regelmatig nog dat ze 1 a 2 seconden huilt, en dan weer in slaap valt. :?
O ja mijn kleintje heeft dat ook ineens, die is ruim 5 maanden. Vannacht om half 2 zelfs hartverscheurend huilen, maar toen ze me zag was het goed en gingen de oogjes weer dicht :?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 10:12:31 #196
148247 taxibabe
pi_194724225
Ik weet ook niet zeker of het dromen is, maar als ik naar deze uitleg kijk zou het mij niet verbazen: https://www.ikenmama.nl/baby-maand-11-ontwikkeling-sprongen/

En hij heeft weer iets nieuws, als je hardop gaat lachen gaat hij ook hard meelachen. Ook als je met iemand in gesprek bent en je moet lachen, doet hij zo mee. Geniaal!
pi_194724332
Oh, wat schattig taxi. Zo leuk die ontwikkeling. O+

Vandaag is L alweer 6 weken en heb de nacontrole gehad. De vk zag dat bij L voeding omhoog kwam en dat ze dit weer wegslikte en moest meteen aan reflux denken. (Dit doet ze idd al sinds de geboorte). Zou volgens haar ook een verklaring kunnen zijn van het alleen maar bij ons (rechtop) slapen en weer wakker worden bij wegleggen. Ook de enorme zuigbehoefte kan daarmee verklaard worden.

Verklaring waarom de nachten dan goed gaan is dat ze dan misschien zo moe is dat ze langer slaapt (vannacht ook 5,5 uur aan 1 stuk). Of omdat ze in de avond net wat minder voeding binnen krijgt waardoor ze geen last heeft.

Ze adviseerde evt een osteopaat, iemand daar ervaring mee?

Ik weet het niet, maar ga er eens wat gerichter op letten en wat voorzorgsmaatregelen nemen om te kijken of dat helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nolita op 26-08-2020 12:06:49 ]
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:25 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194724914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:12 schreef taxibabe het volgende:
Ik weet ook niet zeker of het dromen is, maar als ik naar deze uitleg kijk zou het mij niet verbazen: https://www.ikenmama.nl/baby-maand-11-ontwikkeling-sprongen/

En hij heeft weer iets nieuws, als je hardop gaat lachen gaat hij ook hard meelachen. Ook als je met iemand in gesprek bent en je moet lachen, doet hij zo mee. Geniaal!
Ah... Dat is hier misschien ook aan de hand, haha. Gisteren was het naar bed gaan drama, maar heeft doorgeslapen tot 6.15 uur. Toen maar flesje in z’n bed en heeft hij nog een uurtje geslapen. Anders kwam het niet goed met zwemmen :+

Zwemmen was verder leuk O+
Hij ligt nu KO, hehe.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:21 schreef Nolita het volgende:
Oh, wat schattig taxi. Zo leuk die ontwikkeling. O+

Vandaag is L alweer 6 weken en heb de nacontrole gehad. De vk zag dat bij L voeding omhoog kwam en dat ze dit weer wegslikte en moest meteen aan reflex denken. (Dit doet ze idd al sinds de geboorte). Zou volgens haar ook een verklaring kunnen zijn van het alleen maar bij ons (rechtop) slapen en weer wakker worden bij wegleggen. Ook de enorme zuigbehoefte kan daarmee verklaard worden.

Verklaring waarom de nachten dan goed gaan is dat ze dan misschien zo moe is dat ze langer slaapt (vannacht ook 5,5 uur aan 1 stuk). Of omdat ze in de avond net wat minder voeding binnen krijgt waardoor ze geen last heeft.

Ze adviseerde evt een osteopaat, iemand daar ervaring mee?

Ik weet het niet, maar ga er eens wat gerichter op letten en wat voorzorgsmaatregelen nemen om te kijken of dat helpt.
Hier geen ervaring met een osteopaat, maar dochter van m'n vriendin heeft er heel veel aan gehad! Zijn was toen ook vrij jong, dus wie weet!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:07:36 #199
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194724948
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:32 schreef taxibabe het volgende:
Het is fase Automatic :P
Zonder gekheid, ik vind dat soms ook wel lastig. Hier heeft meneer Ik Wil, anders ga ik Krijsen fase.. met vandaag zijn eerste echte driftbui.. :X
Hij kon al een beetje staan aan de tafel en beetje stappen aan de hand. Maar nu kan hij zich echt goed optrekken aan de salontafel, boxrand, broekspijp etc.. dus nu wil hij alleen nog maar staan. Vanavond ook in zijn badje, pakt hij de badrand en gaat zo staan.. kreeg zowat een hartverzakking |:(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en hij begint volgens mij met dromen, hij wordt een paar keer huilend 'wakker' 's nachts, ff troosten, speen weer geven, muziekje aan en hij slaapt weer verder.
Hehe, driftbuien zijn hier nog niet echt voorgekomen. Maar wel beginfases haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 13:33:23 #200
148247 taxibabe
pi_194726923
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, of misschien moet ik bij het dreumestopic vragen.
Meneer wil dus staan en stappen.. Tot nu toe kon het mooi op de blote voetjes, maar het begint nu wel kouder te worden. Maar (anti-slip)sokjes zijn toch te glad en heeft hij geen grip. Nu denk ik dat van die (oerlelijke) leren slofjes wel goed zijn voor hem om dan aan te hebben, ik ben al flink aan het zoeken, maar ik loop tegen een probleem... Meneer leeft op grote voet en heeft al maat 21, veel winkels gaan maar tot maat 19 :') Iemand een idee waar ik zulke slofjes kan halen/bestellen?
pi_194726993
@taxibabe; binnen loopt Sofie als het kouder wordt meestal op ewers antislip-sokken. Ook toen ze net begon met lopen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 13:39:37 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_194727009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:33 schreef taxibabe het volgende:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, of misschien moet ik bij het dreumestopic vragen.
Meneer wil dus staan en stappen.. Tot nu toe kon het mooi op de blote voetjes, maar het begint nu wel kouder te worden. Maar (anti-slip)sokjes zijn toch te glad en heeft hij geen grip. Nu denk ik dat van die (oerlelijke) leren slofjes wel goed zijn voor hem om dan aan te hebben, ik ben al flink aan het zoeken, maar ik loop tegen een probleem... Meneer leeft op grote voet en heeft al maat 21, veel winkels gaan maar tot maat 19 :') Iemand een idee waar ik zulke slofjes kan halen/bestellen?
Aapies!

https://baby-schoenen.nl/
disclaimer
pi_194727854
Ik kocht de leren slofjes altijd bij eBay van een merk dat iedereen hier vijf jaar geleden aanraadde (carezoo ofzo?). Maar die zijn ook volop bij AliExpress te krijgen. Met echt wel leuke kleurtjes en plaatjes erop hoor.
https://a.aliexpress.com/_BOKvzM|


Ik vind ze leuk in elk geval. Wij kregen trouwens leren slofjes gemaakt door een atelier, gebaseerd op het geboortekaartje O+ zo ontzettend leuk!

[ Bericht 14% gewijzigd door Hilmo op 26-08-2020 14:40:52 ]
pi_194727935
quote:
Die wilde ik ook net noemen, van horen zeggen zijn ze heel fijn! Ik zie dat ze niet in schoenmaten werken maar in zoollengte. XL is 14 cm, dat heeft hij vast nog niet :+
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:36:03 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194727944
Of google naar Bambino babyslofjes. Wij hadden precies hetzelfde en hebben die slofjes versleten!
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 15:11:43 #206
148247 taxibabe
pi_194728554
Tnx voor jullie reacties!!
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:38 schreef Takkie88 het volgende:
@:taxibabe; binnen loopt Sofie als het kouder wordt meestal op ewers antislip-sokken. Ook toen ze net begon met lopen.
Oeh die zien er wel fijn uit! Daar ga ik er sowieso 2 paar van bestellen.
quote:
Daar zit wel wat leuks tussen, maakt het voor de eerste stapjes nog wat uit welke? Ik vind deze wel leuk: https://baby-schoenen.nl/(...)deaudoverpakking-nee
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:36 schreef Quoi het volgende:
Of google naar Bambino babyslofjes. Wij hadden precies hetzelfde en hebben die slofjes versleten!
Bij Kruidvat hebben ze volgens mij Bambino, zal vanmiddag ff daar naar binnen wippen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 augustus 2020 @ 15:22:07 #207
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194728773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:33 schreef taxibabe het volgende:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, of misschien moet ik bij het dreumestopic vragen.
Meneer wil dus staan en stappen.. Tot nu toe kon het mooi op de blote voetjes, maar het begint nu wel kouder te worden. Maar (anti-slip)sokjes zijn toch te glad en heeft hij geen grip. Nu denk ik dat van die (oerlelijke) leren slofjes wel goed zijn voor hem om dan aan te hebben, ik ben al flink aan het zoeken, maar ik loop tegen een probleem... Meneer leeft op grote voet en heeft al maat 21, veel winkels gaan maar tot maat 19 :') Iemand een idee waar ik zulke slofjes kan halen/bestellen?
ik heb er al eens hier besteld
https://www.babypatta.nl/c-2579578/leren-slofjes/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 augustus 2020 @ 15:22:53 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194728785
ik
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:31 schreef Hilmo het volgende:
Ik kocht de leren slofjes altijd bij eBay van een merk dat iedereen hier vijf jaar geleden aanraadde (carezoo ofzo?). Maar die zijn ook volop bij AliExpress te krijgen. Met echt wel leuke kleurtjes en plaatjes erop hoor.
https://a.aliexpress.com/_BOKvzM|


Ik vind ze leuk in elk geval. Wij kregen trouwens leren slofjes gemaakt door een atelier, gebaseerd op het geboortekaartje O+ zo ontzettend leuk!
ik heb van deze van ali cadeau gekregen, maar o mijn god, wat stinken die dingen :X
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel woensdag 26 augustus 2020 @ 16:34:03 #209
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194730170
Toen de koorts vandaag opliep naar 40,1 heeft mijn vriend toch maar de huisarts gebeld. Advies: zetpil paracetamol en toch langskomen. Ik was uiteindelijk degene die met haar langskwam en de zetpil had blijkbaar al een hoop geholpen want e had al een stuk meer praatjes. Dus ik dacht: jahoor, dat wordt een ‘overbezorgde moeder aantekening’ in het dossier...”

Maar het arme schaap heeft oorontsteking. We wachten even af, meestal trekt de koorts weg na drie dagen. Anders herevaluatie en/of antibiotica.

Ondertussen zit ze de flapjes van haar Nijntje flapjes-boek te molesteren, dus ik zou zeggen dat ze aan de beterende hand is :P
Chick on a mission
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 16:50:48 #210
148247 taxibabe
pi_194730462
Ik ben net bij de Kruidvat geweest! Ze hadden er nog 1 in maat 21! https://www.kruidvat.nl/bambino-basics-leren-slofjes/p/5146184. De zwarte in maat 21 was op. Ze zijn alleen niet makkelijk aan te krijgen (of ik ben er niet handig in :')
Die sokken ga ik sowieso bestellen en die aapies zet in ik mijn favorieten! Tnx allemaal!
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 16:51:43 #211
148247 taxibabe
pi_194730474
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:34 schreef Keroppi het volgende:
Toen de koorts vandaag opliep naar 40,1 heeft mijn vriend toch maar de huisarts gebeld. Advies: zetpil paracetamol en toch langskomen. Ik was uiteindelijk degene die met haar langskwam en de zetpil had blijkbaar al een hoop geholpen want e had al een stuk meer praatjes. Dus ik dacht: jahoor, dat wordt een ‘overbezorgde moeder aantekening’ in het dossier...”

Maar het arme schaap heeft oorontsteking. We wachten even af, meestal trekt de koorts weg na drie dagen. Anders herevaluatie en/of antibiotica.

Ondertussen zit ze de flapjes van haar Nijntje flapjes-boek te molesteren, dus ik zou zeggen dat ze aan de beterende hand is :P
Oh wat sneu! Hopelijk zet de verbetering door met de paracetamol! :*
pi_194734954
Taxi, hier heb ik kerstsokken met antislip van de action (kraamkado).

En we hebben schoenen voor de sier blijkt, want stappen met schoenen is echt not done.

Ik lever ze dus nog steeds af op blote voeten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel woensdag 26 augustus 2020 @ 22:05:37 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194736011
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Taxi, hier heb ik kerstsokken met antislip van de action (kraamkado).

En we hebben schoenen voor de sier blijkt, want stappen met schoenen is echt not done.

Ik lever ze dus nog steeds af op blote voeten.
Wat mij betreft banjert ze op de opvang ook gewoon op blote voeten rond, maar wij vervoeren haar op de fiets. En er komt een moment dat zelfs sokken voor onderweg misschien wat koud worden. Dus daarom zit ik ook naar dit soort opties te kijken.

(Van de winter had ze nog zo'n skipakje met voetjes aan O+ )

Lopen die van jou al los? Met de loopwagen gaat ze als een jekko en ze loopt al tijden erg rap langs meubels en muren, maar los is nog een brug te ver.
Chick on a mission
pi_194739912
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.

Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
pi_194740259
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.

Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
Ja, dat deed ze hier ook. Ik had daar zelf ook best last van.

Het wordt inderdaad beter als de nachtvoeding eraf is. En nog veel beter als de baby niet meer op de kamer slaapt.
pi_194740297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:22 schreef Ynske het volgende:
ik
[..]

ik heb van deze van ali cadeau gekregen, maar o mijn god, wat stinken die dingen :X
Oh? Dat is naar zeg. Had ik zelf geen last van. Dat kan dan treffen zijn. Die van eBay stonken sowieso niet.
pi_194740343
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.

Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
Hij heeft een paar dagen een hele nachten liggen kreunen en daarna was het minder. Toen was het nog vanaf een uur of 5. Het went ook en na een tijd waren we moe genoeg om overal door te slapen :P
Wij legden m ook meestal slapend weg. Ik zou dat niet echt een goeie tip noemen.
Vriend heeft ook even geprotesteerd maar dat werd minder na een tijd.
pi_194740354
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.

Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
Jaa! Hier ook voornamelijk snachts die geluidjes en wapperen met de handen en soort van hijgen. Ik lig dan klaarwakker en als ik het niet meer hou gaat er nog een borst in omdat hij dan hopelijk in slaap valt en anders breng ik hem naar mijn man die daar beter tegen kan. Ik wil F nog niet verhuizen want het is zo makkelijk als hij wel na het drinken meteen slaapt. Dan leg ik hem zo over. Van de drie late voedingen, gaat hij er altijd 1 geluiden maken, vooral die rond middernacht , klaarwakker. Donkere kamer, luier schoon, alles hebben we al zo.
pi_194740357
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:08 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Hij heeft een paar dagen een hele nachten liggen kreunen en daarna was het minder. Toen was het nog vanaf een uur of 5. Het went ook en na een tijd waren we moe genoeg om overal door te slapen :P
Wij legden m ook meestal slapend weg. Ik zou dat niet echt een goeie tip noemen.
Vriend heeft ook even geprotesteerd maar dat werd minder na een tijd.
Dat was inderdaad een tip van de kraam, leg je baby wakker in bed. Het in slaap wiegen daar gaan ze aan wennen. Ben je dat straks elke nacht aan het doen...
pi_194740441
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een tip van de kraam, leg je baby wakker in bed. Het in slaap wiegen daar gaan ze aan wennen. Ben je dat straks elke nacht aan het doen...
Ja, ook vaak genoeg gehoord. Het zou nooit meer goedkomen als we dit deden. Heel leuke tip als je baby 9/10 keer in slaap valt aan de borst. Moest ik hem dan wakker maken voor het wegleggen? :')
Nu bij 9 maanden wordt hij rustig in mijn armen en begint zich dan af te zetten en te jengelen om aan te geven dat hij naar bed wilt. En valt daar in slaap. In zijn eigen kamer. Dat is langzaam zo gegroeid.
Nu zal het niet bij elke baby hetzelfde gaan, maar hier is het ondanks alle doemscenario's helemaal vanzelf goedgekomen. En een hele hoop stress gehad om niks.
pi_194740469
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:27 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ja, ook vaak genoeg gehoord. Het zou nooit meer goedkomen als we dit deden. Heel leuke tip als je baby 9/10 keer in slaap valt aan de borst. Moest ik hem dan wakker maken voor het wegleggen? :')
Nu bij 9 maanden wordt hij rustig in mijn armen en begint zich dan af te zetten en te jengelen om aan te geven dat hij naar bed wilt. En valt daar in slaap. In zijn eigen kamer. Dat is langzaam zo gegroeid.
Nu zal het niet bij elke baby hetzelfde gaan, maar hier is het ondanks alle doemscenario's helemaal vanzelf goedgekomen. En een hele hoop stress gehad om niks.
Ik gaf mijn dochter bv en die heb ik s'avonds ook net zolang aan de tiet gehangen tot ze sliep. Overigens sliep ze vanaf avond 1 al alleen in haar bedje en kamertje. Ik was toen nog niet zo bezig met rooming in :@ Heeft toen voor zover ik weet geen problemen opgeleverd. Ze had elke nacht 1 nachtvoeding nodig en ik legde haar slapend weer in bed :)

Nu ik fv geef bij mijn zoon, werkt dat toch even wat anders wat dat betreft. Hij valt nauwelijks in slaap tijdens het flesje geven en dus leg ik hem wel wakker in bed. Dat is dus s'nachts. Overdag knuffel ik nog wat met hem en leg ik hem daarna in bed, ook vaak wakker.
pi_194740514
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gaf mijn dochter bv en die heb ik s'avonds ook net zolang aan de tiet gehangen tot ze sliep. Overigens sliep ze vanaf avond 1 al alleen in haar bedje. Ik was toen nog niet zo bezig met rooming in :@ Heeft toen voor zover ik weet geen problemen opgeleverd. Ze had elke nacht 1 nachtvoeding nodig en ik legde haar slapend weer in bed :)

Nu ik fv geef bij mijn zoon, werkt dat toch even wat anders wat dat betreft. Hij valt nauwelijks in slaap tijdens het flesje geven.
Hier is het nooit makkelijk gegaan. De eerste weken sliep hij op iemand. Daarna in slaap gevoed of gewiegd. Hij had ook veel voedingen nodig elke nacht. Was allemaal slecht hoorden we. We zouden zoveel problemen krijgen.
Nu gaat het elke avond zo: eerst borst, dan fles. Als hij klaar is met de fles dan duwt hij hem weg, trekt zijn slabbetje weg en rolt tegen mij aan. Als ik dan niet snel genoeg ben (omdat ik ff een paar minuutjes wil genieten) dan wordt bij boos. Zo van leg mij nu gewoon op bed, moeder :(
pi_194740650
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 06:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maakten jullie pasgeboren babies ook geluiden snachts? Vriend zegt dat hij geen oog dicht doet snachts met de baby op de kamer en wil eigenlijk al naar zolder verkassen. Ik ga er vaak vroeg uit met de baby zodat hij nog een beetje bij kan slapen.

Ik denk dat we moeten wachten totdat hij van de nachtvoeding af is omdat het vaak daarna begint. Ik denk dat hij te wakker is op dat moment om direct in slaap te vallen. Misschien ook nog tips daarvoor? We voeden hem al in een donkere kamer.
Strak instoppen of inbakeren kan helpen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194740845
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:41 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Hier is het nooit makkelijk gegaan. De eerste weken sliep hij op iemand. Daarna in slaap gevoed of gewiegd. Hij had ook veel voedingen nodig elke nacht. Was allemaal slecht hoorden we. We zouden zoveel problemen krijgen.
Nu gaat het elke avond zo: eerst borst, dan fles. Als hij klaar is met de fles dan duwt hij hem weg, trekt zijn slabbetje weg en rolt tegen mij aan. Als ik dan niet snel genoeg ben (omdat ik ff een paar minuutjes wil genieten) dan wordt bij boos. Zo van leg mij nu gewoon op bed, moeder :(
_O- _O-

Die van ons was ook heel moeilijk. Sliep de eerste paar weken redelijk, maar daarna alleen op mij. 's Avonds gelukkig redelijk, maar niet lang. Op een gegeven moment werden de nachten steeds makkelijker en langer. Hij viel aan de borst in slaap en ik legde hem dan slapend weg, ging prima tot de volgende ochtend. Overdag sliep hij soms gewoon helemaal niet, tenzij ik weer met hem ging lopen in de draagzak. Slaapsignalen deed ie ook niet aan, dus we misten het momentum ook heel snel.
We hebben heel veel moeite gestoken in ritme, eigen bedje, wakker wegleggen, leren slapen, slaapsignalen herkennen, vaste wakkertijden aanhouden. Deed allemaal bijna niks. Ineens had hij het door ofzo, want nu gaat hij 2-3 keer per dag zelf slapen. 's Avonds aan de borst blijft hij wakker, dus wakker in bed. Dan ligt ie soms nog drie kwartier te spoken, maar is wel rustig en valt zonder hulp in slaap.
pi_194741862
Sinds ik L extra goed observeer ivm mogelijk reflux zie ik dat ze niet tevreden is. Dat lijkt iedere dag toe te nemen. Dinsdag heeft ze nog wel even in haar bedje geslapen namelijk.
Vanochtend kwam ze niet verder dan 15 minuten. Kan reflux pas na enkele weken ontstaan / erger worden? Ik lees ook dat reflux en koemelkallergie wel eens verward worden. Ze heeft in de eerste weken wel prima uren geslapen in de box en kinderwagen. Ze heeft ook al een paar dagen niet gepoept en lijkt ook last van krampjes te hebben.
Kan ik haar op een of ander manier nog helpen, want ik voel me nu wat machteloos. ;(

Afgelopen nacht sliep ze van 22:00-4:15; laatste voeding had ze om 21:00 gehad. Is dit echt uitputting van de dag of lukt meer baby’s van 5-6 weken dit?
pi_194742044
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef Nolita het volgende:
Sinds ik L extra goed observeer ivm mogelijk reflux zie ik dat ze niet tevreden is. Dat lijkt iedere dag toe te nemen. Dinsdag heeft ze nog wel even in haar bedje geslapen namelijk.
Vanochtend kwam ze niet verder dan 15 minuten. Kan reflux pas na enkele weken ontstaan / erger worden? Ik lees ook dat reflux en koemelkallergie wel eens verward worden. Ze heeft in de eerste weken wel prima uren geslapen in de box en kinderwagen. Ze heeft ook al een paar dagen niet gepoept en lijkt ook last van krampjes te hebben.
Kan ik haar op een of ander manier nog helpen, want ik voel me nu wat machteloos. ;(

Afgelopen nacht sliep ze van 22:00-4:15; laatste voeding had ze om 21:00 gehad. Is dit echt uitputting van de dag of lukt meer baby’s van 5-6 weken dit?
Die van mij had ook een paar dagen niet gepoept rond die leeftijd, kwam daarna gewoon weer op gang. Als ze maar blijven plassen. En ook dat 'ie opeens een keer langer sliep. Kan gebeuren, zou er niet teveel achter zoeken.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194742273
Dat langer slapen in de nacht is al anderhalve week, tegelijk met het minder overdag slapen.
Dat ze soms wel een aantal dagen niet poepen weet ik, maar dat ze er zo’n last van heeft lijkt me minder normaal. :@
pi_194742483
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:17 schreef Nolita het volgende:
Dat langer slapen in de nacht is al anderhalve week, tegelijk met het minder overdag slapen.
Dat ze soms wel een aantal dagen niet poepen weet ik, maar dat ze er zo’n last van heeft lijkt me minder normaal. :@
Mooi toch... kun jij ook langer slapen ;). Als ze verder gezond is, mag er acht uur tussen twee voedingen (wel minimaal vijf keer voeden) zitten en vanaf acht weken zelfs twaalf uur.

Dat poepen zou ik gewoon even afwachten. Als het dan eruit komt en harde poep is, dan is het misschien obstipatie. Maar grote kans dat het gewoon toevallig een keertje lang duurt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  FOK!fossiel donderdag 27 augustus 2020 @ 15:38:19 #229
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194746351
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:27 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ja, ook vaak genoeg gehoord. Het zou nooit meer goedkomen als we dit deden. Heel leuke tip als je baby 9/10 keer in slaap valt aan de borst. Moest ik hem dan wakker maken voor het wegleggen? :')

Ja hier viel ze toen ze heel klein was ook tijdens de borstvoeding in slaap. Wij moesten haar zelfs actief wakker houden zodat ze voldoende dronk.

De eerste weken heb ik haar alleen maar slapend in bed gelegd. En inderdaad, ik heb me toen ook bang laten maken door de doemscenario's.

Onterecht overigens, rond de zes/zeven weken viel ze niet meer standaard in slaap en zijn we met wakkertijden en ritueeltjes gaan werken. Daarmee kon ik haar zo wakker wegleggen en was ze zo vertrokken.

('S avonds was een ander verhaal. Dan deed ze 'de co-sleeper is lava', maar ook dat is goedgekomen).

Ik kan nu wel heldhaftig en stoer zeggen dat mensen zich niets van dit soort verhalen moeten aantrekken, maar als je in rustig vaarwater zit is het makkelijk praten. Ik heb me over dat hele slapen ook disproportioneel druk gemaakt.
Chick on a mission
pi_194747062
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:38 schreef Keroppi het volgende:

Ik kan nu wel heldhaftig en stoer zeggen dat mensen zich niets van dit soort verhalen moeten aantrekken, maar als je in rustig vaarwater zit is het makkelijk praten. Ik heb me over dat hele slapen ook disproportioneel druk gemaakt.
Idem. En dat hele slaapgebrek werkt ook niet mee om helder en rationeel te denken heb ik gemerkt.
pi_194749811
Herkenbaar allemaal! CB was hier vorige week en ik in paniek over dat niet willen slapen. Verpleegkundige zei toen, gewoon lekker aan de borst, of op je of draagzak maar slapend wegleggen is echt geen probleem. Ik zo maar ik lees overal dat ze wakker in bed moeten om zelf in slaap te vallen. Ze zei zoveel baby's kunnen dat nog niet. Nu niet druk om maken , speelt echt niet dat je ze kan verpesten zo vroeg. Gelukkig dus sindsdien maak ik me minder druk. F heeft eergister 7 uur tussen de voedingen gelaten! Maar niet slapend alles, was ook tijden wakker. Meestal is het 3 of 4 uur tussen voeding. Overdag nu een keer 4,5 uur geslapen en daarna bijna hele middag wakker van 14.30 tot nu. Aan borst net weer gehad voor poging 3 en slaapt nu maar ik kan niet opstaan. Had hem om 17.00 nog in draagzak, even kwartier lopen. Meteen in slaap maar in de box daarna, was meteen wakker ;( hoop niet dat die methode niet meer gaat werken, vond dat zo ideaal. Kan hem niet uren dragen namelijk.

Qua poep hebben wij nu de eerste doorlek luiers aan de achterkant. Maar met weinig poep. Lijkt wel te dun ofzo. En plakkerig, heel apart. Kleur is wel goed geel. Heel gek.
Heb voor volgende week maar preventief een afspraak bij osteopaat. Ivm winderigheid, niet echt boeren, spugen dat ineens erger is geworden. Reflux heb ik me nog niet in verdiept en ik zie hier koemelk allergie voorbij komen? Hoe uit zich dat? Moet nog maar eens op googlen.

Heb ook preventief bekken consult gehad. Bekken en buikspieren lijken prima, rug echter is totaal verslapt. Volgende week inwendig onderzoek :X oh en mijn voeten staan verkeerd dus morgen naar podoloog. Gaat lekker. :9
pi_194752599
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 10:51 schreef Nolita het volgende:
Sinds ik L extra goed observeer ivm mogelijk reflux zie ik dat ze niet tevreden is. Dat lijkt iedere dag toe te nemen. Dinsdag heeft ze nog wel even in haar bedje geslapen namelijk.
Vanochtend kwam ze niet verder dan 15 minuten. Kan reflux pas na enkele weken ontstaan / erger worden? Ik lees ook dat reflux en koemelkallergie wel eens verward worden. Ze heeft in de eerste weken wel prima uren geslapen in de box en kinderwagen. Ze heeft ook al een paar dagen niet gepoept en lijkt ook last van krampjes te hebben.
Kan ik haar op een of ander manier nog helpen, want ik voel me nu wat machteloos. ;(

Afgelopen nacht sliep ze van 22:00-4:15; laatste voeding had ze om 21:00 gehad. Is dit echt uitputting van de dag of lukt meer baby’s van 5-6 weken dit?
Bij mijn baby kwamen de verborgen reflux klachten met 4 weken, vanaf week 5 heb ik haar op haar buik laten slapen en dat doet ze nu nog steeds (13 weken). Op haar buik slaapt ze veel rustiger en de tegendruk helpt ook voor krampjes. Cb zei dat ze t me nooit zouden adviseren maar wel snappen dat ik het haar laat doen. In het begin vond ik t erg spannend maar nu ben ik het wel gewend. Overdag hou ik haar in de gaten via babyfoon met camera.
Verder houd ik haar een tijdje rechtop na het voeden en ze valt dan altijd in slaap. Ik leg haar dan slapend weg, dat gaat helaas niet anders. Ik zit erover te denken om nutriton te gaan gebruiken als ze straks meer uit het flesje gaat drinken na mijn verlof.
Gebruikt je kindje een speentje? Dat wilde nog weleens helpen bij krampjes, om de ergste weg te bijten als het ware.
pi_194752976
Klopt, speentje helpt bij de pijn. Wat hier ook helpt is voeten op voetenbankje zetten, met je knieën omhoog. Baby tegen je bovenbenen leggen zodat hij wat schuin ligt. Zo kan je lekker over het buikje wrijven.
pi_194754173
Bedankt voor het meedenken en de tips.
De tweede poging in eigen bed slapen resulteerde in 23 minuten slaap. Nog geen slaapcyclus dus helaas. Daarop heb ik haar om 14:00 in de draagdoek gedaan en daarin heeft ze ruim 2 uur geslapen (tot ik haar zelf eruit haalde). Na de voeding heb ik haar vrij vlot in de kinderwagen kunnen leggen en op 1 mondje spuug na was ze redelijk comfortabel onderweg. Bij het binnenrijden was ze nog wakker, 2 minuten later sliep ze en heeft ze ruim 1 uur geslapen. _O_ Als bonus had ze ook nog een hele mooie poepluier vanavond. Sinds 14:00 dus weer een comfortabele baby vooralsnog.

Speen heeft ze sinds vorig weekend, ze accepteert de Bibs nog steeds gelukkig. Die heeft ze ook alleen overdag nodig.
De co-sleeper (next to me) hebben we nu heel schuin gezet, maar heeft nog geen enorm effect gehad dus op de slaapjes overdag. De nachten waren al prima. Op de buik slapen zou ik erg spannend vinden en pas als laatste redmiddel inzetten denk ik. :@

Slapend wegleggen lukt hier overdag dus niet; ‘s nachts wel, maar ze is dan ook wel eens wakker bij wegleggen. Dat is ook geen probleem dan.

Al met al dus een fijn einde van de dag, ben benieuwd wat morgen weer brengt.
Het is weer bewezen, posten op fok helpt regelmatig verbetering in de hand. :D
pi_194758457
@Nolita hier wil baby ook overdag niet slapen. Althans, niet in zijn bedje boven, wel in de box. Ik denk dat hij gewoon niet alleen wilt zijn. Misschien is dat bij de jouwes ook zo?

En ik schrik een beetje van mijn voeten, ze zijn opeens zo dun :') Ik heb de laatste maanden van mijn zwangerschap voeten gehad die de Hulk niet zouden misstaan, dus dan is dit wel een hele verandering :P Hoop dat ik snel weer mijn dr. Martens aan kan O+
pi_194759516
Wou ik dus ook zeggen Nolita, Miepie wou de eerste weken alleen overdag op mij slapen, of in de draagdoek. Boven wegleggen was een nogo. En later lukte 't om in de box te slapen maar dan moest ik d'r wel inbakeren. (dacht ook dat ik iets niet goed deed ofzo…bleek normaal te zijn)

Krampjes en ongemak zijn helaas normaal omdat de darmpjes moeten rijpen...

Ik heb foto's van mijn voeten gemaakt op 't eind van de zwangerschap en realiseer me nu pas hoeveel vocht ik vasthield. Vond het wel meevallen :') :D

@Hilmo: Miepie had vloeibare poep om de 5 dagen van de borstvoeding (aka de poeptsunami), daar was volgens CB niks geks aan :)

Zijn er nou nog echt handige dingen die ik zou moeten kopen voor de baby in de winter? Ik zie van die skipakjes (ik vind het skipakjes :P ) en voor de kinderwagen heb ik zo'n voetenzak

[ Bericht 1% gewijzigd door _aurum_ op 28-08-2020 12:00:44 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194759626
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 22:27 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor het meedenken en de tips.
De tweede poging in eigen bed slapen resulteerde in 23 minuten slaap. Nog geen slaapcyclus dus helaas. Daarop heb ik haar om 14:00 in de draagdoek gedaan en daarin heeft ze ruim 2 uur geslapen (tot ik haar zelf eruit haalde). Na de voeding heb ik haar vrij vlot in de kinderwagen kunnen leggen en op 1 mondje spuug na was ze redelijk comfortabel onderweg. Bij het binnenrijden was ze nog wakker, 2 minuten later sliep ze en heeft ze ruim 1 uur geslapen. _O_ Als bonus had ze ook nog een hele mooie poepluier vanavond. Sinds 14:00 dus weer een comfortabele baby vooralsnog.

Speen heeft ze sinds vorig weekend, ze accepteert de Bibs nog steeds gelukkig. Die heeft ze ook alleen overdag nodig.
De co-sleeper (next to me) hebben we nu heel schuin gezet, maar heeft nog geen enorm effect gehad dus op de slaapjes overdag. De nachten waren al prima. Op de buik slapen zou ik erg spannend vinden en pas als laatste redmiddel inzetten denk ik. :@

Slapend wegleggen lukt hier overdag dus niet; ‘s nachts wel, maar ze is dan ook wel eens wakker bij wegleggen. Dat is ook geen probleem dan.

Al met al dus een fijn einde van de dag, ben benieuwd wat morgen weer brengt.
Het is weer bewezen, posten op fok helpt regelmatig verbetering in de hand. :D
Ik weet trouwens niet of je borstvoeding geeft? Ik laat mijn tsr weglopen omdat deze zo sterk is dat dit ook niet goed is voor het maagje (soms komen er 3 stralen uit als ze de borst loslaat, ze wordt dan helemaal onder gespoten), daarnaast zorg ik ook dat ik niet te volle borsten heb zodat mijn baby wat rustiger kan drinken (is alsnog maar 5 a 6 minuten helaas).
pi_194760113
Poeh hier dezelfde problemen. Ook probleem van teveel kracht op de borst. En nu de hele ochtend alleen maar een half uur in draagzak geslapen :'( wel gapen. Maar slapen in box ho maar. Wel krijsen op een gegeven moment dus huilmomentje om zelf in slaap te vallen eindigde ook in drama. Toen draagzak bij man en stukje gelopen en meteen in dromenland maar eenmaal in box weer wakker :{ dat trucje werkte dus maar kort helaas. En lang dragen lukt mij niet helaas, hoogstens drie kwartier. Door de moeheid prop ik er maar steeds een borst in, valt hij in slaap na 1 borst (normaal twee overdag) en heeft weer snel honger. Nu maar net uit borstslaapje gehaald door luier te doen en nu tweede borst en zorgen dat hij wat drinkt zodat het hopelijk doorbroken wordt. Wat een gedoe zeg. Gister sliep hij weer teveel overdag en vannacht weer te weinig met veel krampen en gillen. Hij wou vooral tegen me aan liggen geloof ik maar dan kan ik niet lekker omrollen en cosleeper is dan toch niet genoeg tegen me aan. Inbakeren moet ik ook maar eens proberen anders. Draagzak en borst is enige wat tot nu toe werkt. Gelukkig is er nu allemaal geen visite want ik zou zenuwachtig worden met ook nog mensen om me heen en dit gestoei met slapen en voeden.
pi_194761185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:22 schreef Hilmo het volgende:
Poeh hier dezelfde problemen. Ook probleem van teveel kracht op de borst.
Ik ben daardoor (overproductie) gaan blokvoeden, een borst per keer aanbieden. Vond t gewoon zielig om haar steeds bij beide borsten de druk eraf te laten drinken met verslikken enz.
pi_194761496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:22 schreef Hilmo het volgende:
Poeh hier dezelfde problemen. Ook probleem van teveel kracht op de borst. En nu de hele ochtend alleen maar een half uur in draagzak geslapen :'( wel gapen. Maar slapen in box ho maar. Wel krijsen op een gegeven moment dus huilmomentje om zelf in slaap te vallen eindigde ook in drama. Toen draagzak bij man en stukje gelopen en meteen in dromenland maar eenmaal in box weer wakker :{ dat trucje werkte dus maar kort helaas. En lang dragen lukt mij niet helaas, hoogstens drie kwartier. Door de moeheid prop ik er maar steeds een borst in, valt hij in slaap na 1 borst (normaal twee overdag) en heeft weer snel honger. Nu maar net uit borstslaapje gehaald door luier te doen en nu tweede borst en zorgen dat hij wat drinkt zodat het hopelijk doorbroken wordt. Wat een gedoe zeg. Gister sliep hij weer teveel overdag en vannacht weer te weinig met veel krampen en gillen. Hij wou vooral tegen me aan liggen geloof ik maar dan kan ik niet lekker omrollen en cosleeper is dan toch niet genoeg tegen me aan. Inbakeren moet ik ook maar eens proberen anders. Draagzak en borst is enige wat tot nu toe werkt. Gelukkig is er nu allemaal geen visite want ik zou zenuwachtig worden met ook nog mensen om me heen en dit gestoei met slapen en voeden.
Inbakeren werkt echt top. Gebruik zelf een hydrofiele doek die je om de armen en romp wikkelt. De benen laat ik vrij. Zegmaar zoals hier: https://www.24baby.nl/baby/slapen/veilig-inbakeren-baby/ maar dan niets om de heupen en benen, zodat die vrij kunnen blijven bewegen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194761630
Ik heb idd ook een stevige tsr en veel melk. De melk heeft wel eens in haar gezicht gespoten als ze los liet. Verslikken en onrustig drinken is vaak het geval (geweest), dat lijkt inmiddels wat beter te gaan. Ze drinkt meestal maar 1 borst per keer en dan rond de 5 minuten, heel soms richting de 10. Dat kan zeker ook een deel van het ongemak verklaren.

Nabijheid zal zeker ook een grote rol spelen ja, en terecht.
pi_194762269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:45 schreef Nolita het volgende:
Ik heb idd ook een stevige tsr en veel melk. De melk heeft wel eens in haar gezicht gespoten als ze los liet. Verslikken en onrustig drinken is vaak het geval (geweest), dat lijkt inmiddels wat beter te gaan. Ze drinkt meestal maar 1 borst per keer en dan rond de 5 minuten, heel soms richting de 10. Dat kan zeker ook een deel van het ongemak verklaren.

Nabijheid zal zeker ook een grote rol spelen ja, en terecht.
Ik ben trouwens ook een aantal keer naar de osteopaat geweest met haar. Vorige week vrijdag voor het laatst. Tja, of het heeft geholpen met de reflux durf ik niet te zeggen. Heb wel het idee dat ze er wat minder last van heeft. Hij heeft wel haar voorkeurshouding gecorrigeerd en wat andere dingen weggemasseerd. De man gaf zelf aan nu niks meer voor haar te kunnen oplossen, en reflux vaak ook iets is waar ze overheen moeten groeien. Toch geen slecht gevoel bij hoor, alleen voor de reflux was het helaas niet de magische oplossing.
pi_194763049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:16 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Ik ben daardoor (overproductie) gaan blokvoeden, een borst per keer aanbieden. Vond t gewoon zielig om haar steeds bij beide borsten de druk eraf te laten drinken met verslikken enz.
Had daar idd over gelezen. Maar dat werkt in sessies van drie uur toch? Vaak laat hij drie uur tussen de voedingen. Nou vandaag niet trouwens en had ik beter een paar keer 1 dezelfde borst kunnen aanbieden en niet wisselen. Snachts geef ik wel vaak vooral links omdat daar ook verslikt wordt maar geen volle borst gevoel en geen spuiten, alleen het eruit lopen soms. Rechts heeft wel een keer gespoten maar 1x. Verslikken gebeurd zelfs op een zo goed als lege borst, zo gek. Volgende week osteopaat. Ben benieuwd.

Inbakeren ga ik zeker proberen. Heb een hydrofiel klaar gelegd. Misschien vanavond al.

Nolita, snelle drinker zeg! Hier een kwartier gemiddeld. Net vier uur geslapen! Fokwet haha. Na de zoveelste borst. Zal hij nu wel de hele avond wakker zijn..
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:25:19 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_194763067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:24 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Had daar idd over gelezen. Maar dat werkt in sessies van drie uur toch? Vaak laat hij drie uur tussen de voedingen. Nou vandaag niet trouwens en had ik beter een paar keer 1 dezelfde borst kunnen aanbieden en niet wisselen. Snachts geef ik wel vaak vooral links omdat daar ook verslikt wordt maar geen volle borst gevoel en geen spuiten, alleen het eruit lopen soms. Rechts heeft wel een keer gespoten maar 1x. Verslikken gebeurd zelfs op een zo goed als lege borst, zo gek. Volgende week osteopaat. Ben benieuwd.

Inbakeren ga ik zeker proberen. Heb een hydrofiel klaar gelegd. Misschien vanavond al.

Nolita, snelle drinker zeg! Hier een kwartier gemiddeld. Net vier uur geslapen! Fokwet haha. Na de zoveelste borst. Zal hij nu wel de hele avond wakker zijn..
Blokvoeden kun je ook in langere blokken doen hoor ;)
disclaimer
pi_194763254
Voor inbaketen gebruikten wij de meyco swaddleme slaapzakjes, die vond ik heel fijn :)
Te sterke tsr kan ik niet over meepraten.

Wanneer kun je zien of een baby linkshandig is? En maakt het iets uit? Ik heb het idee dat ie vaker met links grijpt.
pi_194763307
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:24 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Had daar idd over gelezen. Maar dat werkt in sessies van drie uur toch? Vaak laat hij drie uur tussen de voedingen. Nou vandaag niet trouwens en had ik beter een paar keer 1 dezelfde borst kunnen aanbieden en niet wisselen. Snachts geef ik wel vaak vooral links omdat daar ook verslikt wordt maar geen volle borst gevoel en geen spuiten, alleen het eruit lopen soms. Rechts heeft wel een keer gespoten maar 1x. Verslikken gebeurd zelfs op een zo goed als lege borst, zo gek. Volgende week osteopaat. Ben benieuwd.

Inbakeren ga ik zeker proberen. Heb een hydrofiel klaar gelegd. Misschien vanavond al.

Nolita, snelle drinker zeg! Hier een kwartier gemiddeld. Net vier uur geslapen! Fokwet haha. Na de zoveelste borst. Zal hij nu wel de hele avond wakker zijn..
Blokvoeden is met een kleine baby vaak in blokken van 3 uur, anders wordt je borst te vol waardoor het niet meer te drinken is voor zo’n kleintje en dan komt ie ook niet meer leeg. Je kan er ook langere blokken van maken maar daar zou ik zeker niet mee starten. Mijn dochter komt soms vaker dan om de 3 uur, zeker s avonds en dan geef ik vaker dezelfde borst achter elkaar. Het is ook een beetje op gevoel welke borst ik het beste aan kan bieden. Een bijna lege borst heeft volgens mij vettere melk dus soms wil ze alleen even drinken om in slaap te vallen en dan bied ik die aan bijv.
Ik heb soms ook bij een bijna lege borst een heel sterke tsr, ik haal haar er dan vanaf en laat dit even in een doekje weglopen, daarna mag ze verder drinken. Dus dat kan ook de reden van het verslikken zijn.
pi_194763606
@_aurum_ mij lijkt zo'n skipak helemaal niet handig. Ik heb nu idd een voetenzak. In de wagenbak had ik een wikkeldeken van wallaboo, dat was heel fijn. Maar jouw baby zal daar nu al te groot voor zijn.

Hier ook geen tips qua tsr, die van mij was treurig.

Wel een heel onrustige baby die ook niet graag ingebakerd werd (in elk geval niet in een puckababy). We hebben veel gehad aan het laken van Fedde&Kees. Toen was hij al randje te oud voor hun slaapzak maar ik denk dat die ook een succes zou geweest zijn. Daarmee kan je de armpjes vastritsen aan het lichaam. Beetje prijzig maar het laken hebben we vlot verkocht op marktplaats voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs.

@B.ertha Ik zie weinig verschil qua grijpen maar als we iets geven zoals een maisvinger en hij neemt het met zijn linkerhand aan dan pakt hij het meestal over in zijn rechterhand. Dus een licht vermoeden voor rechtshandig (als dat op deze leeftijd iets wil zeggen).
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:29:40 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194766259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:38 schreef B.ertha het volgende:
Voor inbaketen gebruikten wij de meyco swaddleme slaapzakjes, die vond ik heel fijn :)
Te sterke tsr kan ik niet over meepraten.

Wanneer kun je zien of een baby linkshandig is? En maakt het iets uit? Ik heb het idee dat ie vaker met links grijpt.
Hier was het ook links en nu rechts. Heb ergens gelezen dat tot een bepaalde leeftijd (dacht 3 jaar) het nog niks zegt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194770807
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt. :+ Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a. :{
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van. :)
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’. :') Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
pi_194772927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:59 schreef Nolita het volgende:
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt. :+ Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a. :{
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van. :)
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’. :') Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
Fawaka met jou :')
pi_194772999
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:59 schreef Nolita het volgende:
Als linkshandige moest ik even lachen over of linkshandigheid iets uitmaakt. :+ Vroeger werd het eruit geslagen ja, bij mijn opa o.a. :{
Ik heb er geen last van (knippen heb ik met rechts geleerd, want anders deed de schaar het niet). Met sporten (handbal) had ik er juist voordeel van. :)
Ik merkte dat onze ouders nogal alert waren op peuters’ links- of rechtshandigheid en riepen al snel ‘volgens mij is ze links hoor’. :') Ik zag vooral dat ze beide handen gebruikte. Inmiddels durf ik sinds dat ze 2,5 is te stellen dat ze rechtshandig is.
Nouja, ik bedoelde het juist ook zo van volgens mij maakt het tegenwoordig niet meer uit. M'n zoon is pas 8 maanden dus nu maakt het sowieso niks uit. Maar ik kan me ook voorstellen dat het ooit wel relevant is. Bv voor hoe je dingen aangeeft, linkshandige hulpmiddelen (zoals scharen), handig om op school te weten.
pi_194789031
Oh jongens, zit hier te janken. Heb voor het eerst weer migraine en F was wakker/aan het huilen van 12 uur tot 5 uur vannacht. Toen voor derde keer maar borst gegeven (vooral linker consequent). Krampen, moe, luier, honger en zuigbehoefte was het allemaal. Mijn pink was beurs na een tijd van het zuigen. Vannacht gaan we onze speen proberen die we hebben uit babypakket. En morgen bibs Speen kopen want ik kan niet meer. Vandaag overdag inbakeren proberen met hydrofiel. Hoe lang laat je hem daarin wennen als hij huilt en zich eruit wil wringen?
pi_194789213
Och Hilmo wat vervelend :{ hopelijk vind ie het speentje wat jullie hebben heel fijn.

Als hij inbakeren niet fijn vind denk ik dat er aan laten wennen niet perse goed gaat. Een minder strak inbaker systeem zoals een puckababy zou misschien wel nog wat kunnen zijn om te proberen dan
pi_194789247
Ach Hilmo :* Toevallig heb ik gisteren de bibs speen gekocht in de prenatal. Is er geen prenatal in de buurt die vandaag open is?

[ Bericht 34% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-08-2020 08:58:13 ]
pi_194789364
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:08 schreef Hilmo het volgende:
Oh jongens, zit hier te janken. Heb voor het eerst weer migraine en F was wakker/aan het huilen van 12 uur tot 5 uur vannacht. Toen voor derde keer maar borst gegeven (vooral linker consequent). Krampen, moe, luier, honger en zuigbehoefte was het allemaal. Mijn pink was beurs na een tijd van het zuigen. Vannacht gaan we onze speen proberen die we hebben uit babypakket. En morgen bibs Speen kopen want ik kan niet meer. Vandaag overdag inbakeren proberen met hydrofiel. Hoe lang laat je hem daarin wennen als hij huilt en zich eruit wil wringen?
Ik heb een puckababy van Marktplaats en maar een keer gebruikt, mijn kleintje was er eigenlijk al net te groot voor toen. Het is duidelijk geen nieuw ding maar ik kocht em juist daarom, om eerst te proberen. Ik wil em best (kosteloos) naar je opsturen? Misschien helpt het :*
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_194789509
Sterkte Hilmo! Wij laten haar 5 Mons protesteren als ze ingebakerd is, we horen ook ah huilt je dat het protest is en niet dat ze echt wat mankeert.

Wij bakeren overdag nog steeds met hydrofiel doek in, puckababy werd ze bij ons juist onrustig van want half los.ze lag Beesel de tijd tegen het materiaal aan te duwen/ stoten.

Hoop dat je je snel beter voelt
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194791027
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 09:12 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb een puckababy van Marktplaats en maar een keer gebruikt, mijn kleintje was er eigenlijk al net te groot voor toen. Het is duidelijk geen nieuw ding maar ik kocht em juist daarom, om eerst te proberen. Ik wil em best (kosteloos) naar je opsturen? Misschien helpt het :*
Wat super lief! We hebben met hydrofiel nog niet echt geprobeerd dus probeer dat vandaag wel even. Vanochtend wakker, en niet huilend, ingewikkeld, en dat hield hij voor een half uur vol en toen had hij zich losgewurmd en beginnend huilen. Maar ik geef het nog wat kansen. Wie weet werkt het genoeg. Anders zal ik je aanbod onthouden O+
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ach Hilmo :* Toevallig heb ik gisteren de bibs speen gekocht in de prenatal. Is er geen prenatal in de buurt die vandaag open is?
We wonen nogal in een uithoek en in de stad zit het in de binnenstad. Man gaat nu ze halen! Nu de avent maar proberen en ik kreeg ook de tip om wel gewoon vaker te voeden vannacht en beide borsten in nood, want clusteren doet hij overdag niet, dus grote kans dat hij dat dan savonds doet en huilt van honger, met schoppende beentjes van frustratie, kan natuurlijk ook. En als ik dat dan in blokken doe, dus elke drie uur 1 dezelfde borst, zou dat ook niet verkeerd zijn. Enige wat helpt snachts is die borst uiteindelijk.
Zie het nu weer wat vrolijker in allemaal. Net na het wakker worden is niet de beste tijd haha. Net lekker gewandeld met elkaar omdat hij weer niet ging slapen voor een dik uur. Maar in draagzak zo in slaap. En nu weer voeden en nu kijken of hij gaat slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hilmo op 30-08-2020 13:34:35 (Man gaat speen halen) ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 augustus 2020 @ 12:01:57 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_194791427
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:35 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Wat super lief! We hebben met hydrofiel nog niet echt geprobeerd dus probeer dat vandaag wel even. Vanochtend wakker, en niet huilend, ingewikkeld, en dat hield hij voor een half uur vol en toen had hij zich losgewurmd en beginnend huilen. Maar ik geef het nog wat kansen. Wie weet werkt het genoeg. Anders zal ik je aanbod onthouden O+
[..]

We wonen nogal in een uithoek en in de stad zit het in de binnenstad. Op bol zijn ze ook te koop zie ik,met leverdatum 2 sept... Denk dat ik dat maar doe. Nu de avent maar proberen en ik kreeg ook de tip om wel gewoon vaker te voeden vannacht en beide borsten in nood, want clusteren doet hij overdag niet, dus grote kans dat hij dat dan savonds doet en huilt van honger, met schoppende beentjes van frustratie, kan natuurlijk ook. En als ik dat dan in blokken doe, dus elke drie uur 1 dezelfde borst, zou dat ook niet verkeerd zijn. Enige wat helpt snachts is die borst uiteindelijk.
Zie het nu weer wat vrolijker in allemaal. Net na het wakker worden is niet de beste tijd haha. Net lekker gewandeld met elkaar omdat hij weer niet ging slapen voor een dik uur. Maar in draagzak zo in slaap. En nu weer voeden en nu kijken of hij gaat slapen.
Waar in het land zit je? Ik heb nogeen ongebruikte liggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_194793065
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

Waar in het land zit je? Ik heb nogeen ongebruikte liggen
Friesland. Maar man zit nu op de fiets met oudste zoon op ze te kopen, als ze daar op voorraad zijn in Leeuwarden :) edit: hij heeft er twee gekocht! Vanavond testen, nu in kokend water

Tweede hydrofiele inbaker poging ging best aardig. eerst wat sputteren maar hij gaf zich snel over ook al was hij losgewurmd. Toen toch een uur geslapen ^O^ nu weer borst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hilmo op 30-08-2020 15:08:49 ]
pi_194801663
Hoe is het vandaag verder gegaan @Hilmo? Misschien wordt F. van zingen rustig? Ik doe dat weleens voor A. en ik merk wel dat hij rustig wordt daarvan. Of wat neuriën kan ook.
  zondag 30 augustus 2020 @ 21:58:50 #261
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194802450
@Hilmo Als je baby baat heeft bij inbakeren, zou je een Pacco inbakerdoek gebruiken. Daar kan je echt goed mee inbakeren zoals inbakeren bedoeld is. Bij zo’n Puckababy Piep zitten de armen in de slaapzak en niet echt strak. Met een swaddle doek zoals bijvoorbeeld die van Meyco kun je al iets strakker inbakeren, maar niet zo goed als de Pacco. Echte wurmers werken zich daar zo uit. Maar niet alles baby’s hebben ook dat strakke inbakeren nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 30-08-2020 22:24:37 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194802831
@Hilmo ons CB had een Pacco om uit te lenen om te proberen. Ze deden het ook ter plekke voor met mijn baby. Misschien kan dat bij jullie ook?
pi_194803392
Hilmo, hopelijk gaan jullie een betere nacht in nu. :*

Hier had L vorige week gewoon even haar dagen niet denk ik. Sinds dit weekend doet ze het echt heel goed dag en nacht. Gisteren veel voorbereidingen moeten doen voor de verjaardag van peuter en ze sliep gewoon 4 uur lang in de kinderwagen op de gang. :o Op een gegeven moment maar even gecheckt of ze nog in leven was. :@
Tijdens het feestje vanmiddag heeft ze fijn in de doek geslapen.

En een half uur voor het ochtend feestje had ze een poepexplosie in het kwadraat. Zoveel poep heb ik nog nooit in 1 keer gezien. Het zat overal, en veeel. Ze heeft dit eigenlijk nooit, waar peuter bijna dagelijks lekkende spuitluiers had, maar dit heb ik bij haar ook nooit gezien. Vanavond gebeurde het nog eens maar dat stelde niets voor bij vanochtend. Ik hoop dat het bij deze keren blijft want het 1x per week wasjes kunnen blijven doen bevalt me wel tov de vorige keer toen ook dagelijks een ‘poep’was draaide. :X
pi_194803519
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194804860
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194805768
Lees mijn eigen post terug en die autocorrect functie op mijn foon is echt top :X

@QuAtRo: :* Sterkte! En voor de rest eigenlijk alles wat Nolita zegt

Miepie gaat door een sprongetje, dus de afgelopen nachten haar op bed leggen was drama, ze wilde niet inslapen en zat zichzelf in de weg -O- Dus veel troosten, knuffelen en wachten tot ze vermoeid genoeg was om wel te willen slapen.

Overdag is ze dan wel weer beter te pas, maar ook dan wil ze lekker dicht bij je zijn O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194805921
Ach Quattro, wat naar. Dikke knuffel en heel veel sterkte.
pi_194806133
Veel sterkte Quattro! Hopelijk gaat alles vlot en is ze er snel weer bovenop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194806213
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194806215
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Veel sterkte Quattro! Hopelijk gaat alles vlot en is ze er snel weer bovenop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook sterkte! Hoe groot of klein de ingreep ook is, het blijft moeilijk!
pi_194809382
Sterkte Quattro. Heftig lijkt me!

Nolita, ik moest lachen om je poep explosie. Die hebben we hier nog niet gehad. Wel nog steeds die enorm rode billen. Nou ja ze waren niet rood, ze lagen open bij de anus zeg maar en sinds een week (sinds ah eigen merk luiers, kan toeval zijn) zijn de billen eromheen ook rood. Ellendige billen. Had onze oudste ook zo erg. Nu verschonen we nóg vaker, zijn weer over op de Kruidvat luiers, hebben de uitwasbare billendoekjes met water en kokosolie alleen nog maar in gebruik, de schimmel creme van huisarts nog steeds 3x per dag en spruw moet over zijn (smeer nog twee dagen preventief gentiaan zoals LK had gezegd na een stopweek). Dan weet ik het ook niet meer. In nood gaan we een paar dagen pampers gebruiken maar Kruidvat ging op zich ook prima. Deppen ook al droog na het doekje met een droog washandje. Smeren zo nu en dan sudocreme tussendoor of heilwol ertussen. De boel ligt ook weer open gewoon.

Bedankt voor de tips dames, ook wat betreft inbakeren. Het hielp hier vanochtend voor geen meter dus weet niet of dat hier de tovertruuk is.. wat tot nu toe helpt is bij mij liggen. Vannacht ging alles een stuk beter en gistermiddag ook trouwens en dan is alles veel beter te doen. Die paar uur extra slaap maakt ook zoveel uit! _O_ gister overdag heb ik een keer liggend op bed gevoed want moe en wesp in de woonkamer. Vielen we samen wat in slaap. Daarna in cosleeper gelegd en tukte lekker door. Prima dus. Rond 18.00 ging het minder, overleggen lukte niet. Weer borst en blijven liggen en toen lukte het wel en konden we uren slapen. Bij wakker worden wel nog steeds krampjes maar dan wacht ik even met aanleggen. Geloof dat de krampjeshuil overgaat in 'waar is de borst' huil en dat verschil nauwelijks te horen is . Dat zou het ook allemaal verklaren. Geprobeerd aan te leggen en krampjes waren voorbij en gedronken. Heb maar wat op gevoel gewisseld tussen linker en rechter borst, soms twee, soms om en om, soms dezelfde. Het hielp wel had ik het idee. Gewoon voeden. Ik heb hem vannacht ook veel tegen me aan laten slapen. Dat werkte en na een uur ofzo voorzichtig in eigen bedje naast me. Soms werd hij dan wakker en huilen en dan ging borst er weer in. Ach ja. Dan nog maar even niet volgens het boekje.

Nu slaapt hij weer overdag niet. Draagzak werkt het beste en net borst weer. En nu op mij slapen.
pi_194810846
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:35 schreef Hilmo het volgende:
Sterkte Quattro. Heftig lijkt me!

Nolita, ik moest lachen om je poep explosie. Die hebben we hier nog niet gehad. Wel nog steeds die enorm rode billen. Nou ja ze waren niet rood, ze lagen open bij de anus zeg maar en sinds een week (sinds ah eigen merk luiers, kan toeval zijn) zijn de billen eromheen ook rood. Ellendige billen. Had onze oudste ook zo erg. Nu verschonen we nóg vaker, zijn weer over op de Kruidvat luiers, hebben de uitwasbare billendoekjes met water en kokosolie alleen nog maar in gebruik, de schimmel creme van huisarts nog steeds 3x per dag en spruw moet over zijn (smeer nog twee dagen preventief gentiaan zoals LK had gezegd na een stopweek). Dan weet ik het ook niet meer. In nood gaan we een paar dagen pampers gebruiken maar Kruidvat ging op zich ook prima. Deppen ook al droog na het doekje met een droog washandje. Smeren zo nu en dan sudocreme tussendoor of heilwol ertussen. De boel ligt ook weer open gewoon.

Bedankt voor de tips dames, ook wat betreft inbakeren. Het hielp hier vanochtend voor geen meter dus weet niet of dat hier de tovertruuk is.. wat tot nu toe helpt is bij mij liggen. Vannacht ging alles een stuk beter en gistermiddag ook trouwens en dan is alles veel beter te doen. Die paar uur extra slaap maakt ook zoveel uit! _O_ gister overdag heb ik een keer liggend op bed gevoed want moe en wesp in de woonkamer. Vielen we samen wat in slaap. Daarna in cosleeper gelegd en tukte lekker door. Prima dus. Rond 18.00 ging het minder, overleggen lukte niet. Weer borst en blijven liggen en toen lukte het wel en konden we uren slapen. Bij wakker worden wel nog steeds krampjes maar dan wacht ik even met aanleggen. Geloof dat de krampjeshuil overgaat in 'waar is de borst' huil en dat verschil nauwelijks te horen is . Dat zou het ook allemaal verklaren. Geprobeerd aan te leggen en krampjes waren voorbij en gedronken. Heb maar wat op gevoel gewisseld tussen linker en rechter borst, soms twee, soms om en om, soms dezelfde. Het hielp wel had ik het idee. Gewoon voeden. Ik heb hem vannacht ook veel tegen me aan laten slapen. Dat werkte en na een uur ofzo voorzichtig in eigen bedje naast me. Soms werd hij dan wakker en huilen en dan ging borst er weer in. Ach ja. Dan nog maar even niet volgens het boekje.

Nu slaapt hij weer overdag niet. Draagzak werkt het beste en net borst weer. En nu op mij slapen.
Heb je de mogelijkheid om je baby met blote billen te laten liggen? Dat hielp bij mijn baby wel bij de kapotte billen om ze te laten helen. Had dan een open luier eronder en daaronder zo’n matje uit kraampakket. Had m’n baby binnen in de zon liggen, wellicht nu te koud maar bij de verwarming een optie?
pi_194811106
Ik heb spul van Dr. Leenarts voor luieruitslag. Ik heb het ook op een smetplek gedept. Werkt prima :)
pi_194813686
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:35 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Heb je de mogelijkheid om je baby met blote billen te laten liggen? Dat hielp bij mijn baby wel bij de kapotte billen om ze te laten helen. Had dan een open luier eronder en daaronder zo’n matje uit kraampakket. Had m’n baby binnen in de zon liggen, wellicht nu te koud maar bij de verwarming een optie?
Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Welke soort heb je dan sunshine?
pi_194814762
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:05 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wat mij betreft banjert ze op de opvang ook gewoon op blote voeten rond, maar wij vervoeren haar op de fiets. En er komt een moment dat zelfs sokken voor onderweg misschien wat koud worden. Dus daarom zit ik ook naar dit soort opties te kijken.

(Van de winter had ze nog zo'n skipakje met voetjes aan O+ )

Lopen die van jou al los? Met de loopwagen gaat ze als een jekko en ze loopt al tijden erg rap langs meubels en muren, maar los is nog een brug te ver.
Nee niet los maar wel op de loopfiets, aan tafel, de bank, aan de roomdivider.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_194815706
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Welke soort heb je dan sunshine?
Deze

https://www.etos.nl/produ(...)L77suYUaAprPEALw_wcB
pi_194816172
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Had deze tip al vaker gekregen maar zat vooral met praktische uitvoerbaarheid,wat als hij in een boogje plast? Morgen eens proberen! En dr leenarts meer over gelezen
Welke soort heb je dan sunshine?
Op een water dicht matje, bijvoorbeeld voor op een matras en een hydrofiel onder de billen ^O^

Hier proberen we elke dag wel blote billen tijd te doen. Ze is dan meteen heel fanatiek met bewegen, hup die tenen in de mond O+
pi_194816202
Hilmo, wij knoopten een hydrofiele doek heel losjes in een driehoekje als een soort ouderwetse luier. Als hij die nat plaste, hadden we dat meteen door en deden we weer een luier aan. Je kunt dan ook een nieuwe doek omdoen natuurlijk. Zo vaak plassen baby's ook weer niet.

Of tijdens tummy time, maar dat kan hij vast nog niet zo lang.
pi_194820894
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:48 schreef QuattroF het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net tijdens het drinken weer een poepexplosie. Ben haar nog even rechtop aan het houden en ga zo maar eens kijken hoe erg het is. :X
Normaal verschoon ik op ons bed in de nacht, maar dat ga ik maar niet proberen nu.

Hilmo wat sneu van de open billetjes, hopelijk snel ervan af!
pi_194822060
Wat is dit forum toch heerlijk O+ bedankt weer. Gisteravond nog bij Etos drs leenarts billenzalf besteld en we gaan als hij zo klaar is met poepen de blote billen tijd doen. Het is mooi weer dus wasjes ga ik toch al draaien, kan al die plaswas er mooi bij. Hydrofiel ga ik er losjes om doen ^O^ en op beval matje idd. kan alles daarna mooi in de was want poepen en plassen gaat hier bijna continu door.edit: dat wordt wat later, eerst ben ik volledig ondergespuugd, toen weer drinken, kort slaapje, weer drinken en nu slaapt hij op me dus dat wordt later haha. We zitten nog lekker onder de spuug en melk en F ook nog onder de poep vlekken zie ik. Leven van een moeder :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Hilmo op 01-09-2020 10:11:21 ]
pi_194827113
Eh ik weet niet hoe jullie baby's dat doen met blote billen tijd maar wij hadden hem gedoucht, toen afgedroogd, bloot in hydrofiel met badcape op en extra handdoeken erbij. Hij wou drinken dus prima. Toen was hij in slaap en kwam er toch een poep explosie. Ik hem in schone hydrofiel in de box, de enorm vieze poep uitspoelen met overal stukjes }:| en net zei man, hij heeft de volgende volgeplast.. zoiets moet je dus niet doen als je alleen thuis bent, wat een ellende. Hij blijft maar poepen en plassen... Even is het goed en dan gaat ie weer. Werkt dit niet alleen bij grotere baby's?
Edit: nog twee poep explosies door drie lagen heen, dus nu is er voldoende was gecreëerd en ik ben er klaar mee. Blote billen werkt voor ons niet dus ik ga over op smeren van die zalf en daar moet het maar mee over gaan. Hopen dat die ellendige vlekken er nog uit gaan. Alles zit nu in de biotex en morgen in zon buiten hangen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hilmo op 01-09-2020 14:56:15 ]
pi_194828597
Oh dat is wel extreem dan! Nouja, je hebt het geprobeerd en het werkt niet voor jou, prima toch? :s)
Voor ons werkte het prima want hij poepte gerust een week niet en heeft ook nooit de luier-uit-dus-meteen-plassen-reflex gehad. Wij hebben dus nog nooit een poep of plasongeluk gehad :7
pi_194828670
Hilmo die vlekken gaan er gewoon uit in de zon hoor! Ook zonder weken in biotex.

Hier wasbare luiers. Bewaar ik “droog”. Eerst spoel programma en dan 60 graden was. Zitten er nog gele bv vlekken op dan zijn die in no time hélemaal verdwenen in de zon, zo leuk is dat! *O* ik doe lang niet altijd die moeite want t is enkel kleurstof en met vlek dus ook schoon maar het werkt wel top als ik het wel doe ^O^

En zoveel poepen zal er wel aan bijdrage dat ie makkelijk zere billen krijgt, daar valt niet tegenop te verschonen zo :o
pi_194842116
Miepie zit in d'r sprongetje en heel haar slaapritme is anders, als we haar nu op bed leggen dan ligt ze eerst te zingen en te keuvelen. Soms doet ze een klein tukkie (20 mins) en dan begint ze te huilen. Nieuw is dat ze haar handjes uitsteekt dat ze een knuffel wil O+ Meestal sussen we d'r dan met idd een knuffel en wat extra melk en dan valt ze wel in slaap.

Twijfel nu een beetje of het niet tijd is om voor het slapen gaan te gaan voorlezen, zodat we samen een rustmomentje hebben (nu is het wassen & pyjama aan, dan melk en naar bedje). Wanneer zijn jullie begonnen met voorlezen? Of is er misschien iets anders wat we kunnen doen?

Miepie is nu zo'n 6 maanden oud :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194842760
@Aurum Wat wij doen is naar boven gaan, wassen, schone luier, slaapzak aan en op de stoel in haar kamer haar laatste flesje melk. Dit doen we al in het donker in stilte (of fluisteren) met een klein nachtlampje aan. Na het flesje leggen we haar dan weg. Dat gaat vooralsnog goed bij Frum. Ze is 5 maanden.
pi_194842865
Wij lezen een boekje tussen slaapzak aan en de laatste fles. Ik denk dat we dat consequent doen vanaf hij in zijn eigen kamer slaapt, bij 7 maanden. Ervoor af en toe.
Soms lezen we meer dan 1 afhankelijk van hoe laat het is en zijn humeur maar we eindigen altijd met dezelfde, met als thema slapen gaan. Dat is ook heel kort. Hij weet nu ook goed genoeg wat er gaat gebeuren want als dat boekje dicht gaat begint hij te miepen voor zijn fles.

We hebben een paar mooie voorleesboeken maar beperken het nu meestal tot kartonnen boekjes. Iets veiliger voor zijn grijpgrage handjes :)
pi_194843006
Oh en boekjes lezen we voor nu vooral overdag. Dat gaat nog wel veranderen denk ik.
  woensdag 2 september 2020 @ 12:28:27 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_194843294
ik heb mijn zoon nog nooit een boekje voorgelezen voor het slapen gaan, die is inmiddels 3,5. Heb het wel eens geprobeerd maar hij houdt zijn eigen bedritueel het liefst zo kort mogelijk :')
De dochter doet er daarentegen altijd een uur over, dus dat compenseert weer.
Naja, wat ik wil zeggen, is dat een uitgebreid ritueel niet altijd noodzaak is, elk kind is daar anders in :P
disclaimer
  woensdag 2 september 2020 @ 15:12:55 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_194846304
Ik heb diverse keren proberen voor te lezen, maar hij duwt de boekjes telkens weg haha.

Wij gaan altijd rond 19.00 naar boven, dan doen we z’n luier en pyjama aan. Op ons bed geven we dan z’n fles (doet hij zelf) en als hij klaar is, bloeit hij weer helemaal op. We ‘spelen’ dan even op bed, poetsen tanden (vaak drama als we z’n tandenborstel afpakken) en heel soms een boekje. Daarna terug naar zijn slaapkamer om z’n slaapzak aan te doen en in bed.

Als we hem in bed leggen, pakt hij automatisch z’n tutje en stopt hij hem in z’n mond. De ene keer legt hij zichzelf meteen weg en de andere keer moppert hij wat.

Hij is nu 10maanden en dit doen we sinds 7maanden (sinds ik gestopt ben met BV).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194848105
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:09 schreef QuattroF het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe is het onderzoek en de afspraak gegaan? :*
  FOK!fossiel woensdag 2 september 2020 @ 20:32:08 #291
1455 Keroppi
kool kikker
pi_194852586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:21 schreef _aurum_ het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met voorlezen? Of is er misschien iets anders wat we kunnen doen?

Met 5 weken? :D En nee dan begrijpen ze er natuurlijk niets van, maar we proberen haar gewoon te conditioneren.

We hebben daar een paar hele korte boekjes voor. Ik wil niet weten hoevaak ik 'Nijntje kleed zich aan' inmiddels heb gelezen :P
Chick on a mission
pi_194854183
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 16:49 schreef Nolita het volgende:

[..]

Hoe is het onderzoek en de afspraak gegaan? :*
Eigenlijk wel zoals gehoopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194858971
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194859396
@QuattroF: Fijn dat jullie een datum hebben en dat haar darmpjes er goed uitzagen :Y Ik hoop op een voorspoedige ingreep <3

Gisteraaf naar boven gegaan en op haar kamer melk gegeven, daarna de kamer "klaargemaakt" om te gaan slapen en haar in bed gelegd. Ze was nog even ah zingen en daarna is ze lekker gaan slapen O+

Is jullie geheugen ook zo slecht :X Ik ben tegenwoordig zooooo slecht in het leggen van verbanden, als in ik weet waar ik naartoe wil maar ik kom niet op de woorden. Dus namen van personen herinner ik me niet meer, maar dan weet ik dat mevrouw X haar kindje op die school zit en haar man zo en zo heet. Dus wel alles eromheen maar niet de naam van de persoon :') En als ik moe ben dan is het nog erger :X

Trekt dit nog weg :')

En om positief te eindigen :+ Voor de 2e keer ongesteld geworden maar het valt me allezins mee, het is veel minder dan voor de zwangerschap (hoelang het duurt en kramp). Het bloed is ook veel roder van kleur, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_194859423
Dat trekt niet echt meer weg geloof ik :P althans, niet bij mij.
Je kan het wel trainen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194859543
Ojee aurum, dat is wel heel lastig. Ik ben zelf ook vergeetachtig dus ik hoop dat het wegtrekt. Fijn dat het slapen zo goed ging!

Quattro, wat goed dat de onderzoeken er zo goed uitzagen! Hopelijk gaat alles dan voorspoedig en kan je meisje na deze ene ingreep gezond opgroeien O+
pi_194859608
Op zoek naar tips! Ik merk dat mijn zoon het lastig vindt om weer in slaap te komen na een nachtvoeding. Hij blijft een tijdje wakker, hij maakt geluiden en soms huilt hij. Hadden jullie babies dit ook?

Ik lees elders veel reacties als laten huilen en laten gaan. Ik haal 'm er vaak weer uit om in slaap te wiegen aangezien ik zelf ook zo snel mogelijk weer wil pitten :O

Hoe deden jullie dit oplossen? Of hoort het er gewoon bij?
pi_194860179
Fijn dat het onderzoek meeviel quattro!

Hier ook vergeetachtig. Tijdens een sollicitatie gesprek in mei ging het voor mijn idee zo slecht. Maar blijkbaar viel het nog mee (want aangenomen). Ik merk dat het beter wordt nu ik weer werk (en meer slaap, klein detail). Plus moeten inwerken dus er wordt wel wat gevraagd mentaal.

Laten huilen of niet is heel persoonlijk. Wij deden dat principieel niet maar dat werkte ook gewoon niet. Als hij bij ons wilde zijn dan hield hij toch niet op. De enige keren dat ik wegliep was als ik het echt niet meer trok en als vriend thuis was nam hij dan over.
Na een tijd merkten we dat hij soms na ff een half minuutje krijsen rustig werd en kon slapen. Maar dan zat ik hij hem, zelfs wang tegen wang. Maar toen herkenden we de verschillende huiltjes al beter.
Enige tip die ik zou geven is: doe wat goed voelt, niet wat iedereen zegt.
Prot heeft de eerste weken heel veel op iemand geslapen, ook 's nachts. En slaapt nu hele nachten alleen in zijn bed op zijn eigen kamer.
  donderdag 3 september 2020 @ 11:29:14 #299
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194861772
Sun, mijn zoon werd de eerste zes weken elke nacht rond 2 uur wakker, en bleef dan wakker tot 3 uur. Het was zijn wakker-uurtje. Voor mijn gevoel was het overdag vooral slapen-huilen-luier-voeden en dan viel hij meestal aan de borst alweer in slaap. Maar 's nachts zat hij me dan een uur lang aan te staren :D
Na zes weken sliep hij door, toen was hij overdag ook actiever. Daarna werd hij wel weer elke keer 's nachts wakker maar dan sliep hij na een voeding (meestal) weer verder.
pi_194861901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op zoek naar tips! Ik merk dat mijn zoon het lastig vindt om weer in slaap te komen na een nachtvoeding. Hij blijft een tijdje wakker, hij maakt geluiden en soms huilt hij. Hadden jullie babies dit ook?

Ik lees elders veel reacties als laten huilen en laten gaan. Ik haal 'm er vaak weer uit om in slaap te wiegen aangezien ik zelf ook zo snel mogelijk weer wil pitten :O

Hoe deden jullie dit oplossen? Of hoort het er gewoon bij?
Hier wisselt het. Is de voeding ergens tussen 2 en 4 dan kan ik haar redelijk makkelijk terug in de co-sleeper leggen en slaapt ze. Is het later dan 4 uur dan begint ze wat te kreunen, steunen, geluidjes maken. Ik probeer dan de speen en evt haar handje vasthouden. Als ze dan onrustig blijft dan geef ik haar aan vriend want dan ben ik lang genoeg wakker geweest. :@
Bij hem valt ze dan op zijn borst in slaap en hij ook..
Echt huilen doet ze in de nacht gelukkig (nog) niet.

Vanochtend naar het cb geweest. Nieuwe stats met 7 weken: 56,6 cm en 5025 gram. Ze gaat zo snel! Maar wel keurig op haar lijntje.
In de GroeiGids app kun je de curves van (in mijn geval) beide kinderen aanvinken. Ze groeit op lengte en gewicht een lijntje hoger dan de oudste. Grappig om te zien.
pi_194878250
Vannacht wel een redelijke nacht gehad, 1 nachtvoedingen daarna kon ik hem als ik wilde gelijk wegleggen. Ik laat hem na een nachtvoeding altijd nog een paar minuten bij mij zitten, direct wegleggen met een bups melk in zijn maagje lijkt me ook niet fantastisch liggen. Zo kan het nog even zakken.

@Hilmo hoe bevalt de crème?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')